abonnement Unibet Coolblue
pi_161550897


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:32:50 #2
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161551191
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:45 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik voeg wel regelmatig groentes toe aan mijn shakes. Dat is wel ideaal want alhoewel ik het meeste wel lust ben ik niet echt een grote eter. Tenminste, in de zin van gezond eten. Ik kan moeiteloos een zak chips verslinden en binnen 5 minuten beginnen aan de volgende. Bij wijze van spreken dan :@
Een zak chips wegwerken binnen 5 minuten maakt je daarom ook geen grote eter. Als je na gaat hoeveel gram je weg werkt (150 tot 250 gram) stelt dit niks voor vergeleken met een maaltijd.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161553521
Heeft iemand voor mij een aantal oefeningen voor mijn schouder, zodat ik de verschillende spieren pak? Ik doe eigenlijk altijd maar een beetje standaard oefeningen en heb geen idee welk gebied van de schouder ik nou precies pak :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_161553543
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:45 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik voeg wel regelmatig groentes toe aan mijn shakes. Dat is wel ideaal want alhoewel ik het meeste wel lust ben ik niet echt een grote eter. Tenminste, in de zin van gezond eten. Ik kan moeiteloos een zak chips verslinden en binnen 5 minuten beginnen aan de volgende. Bij wijze van spreken dan :@
Zoals? Ben nog wel op zoek naar inspiratie
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:08:56 #5
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161554568
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_161554844
quote:
Oke thanks ik ga ze morgen alle 207 gelijk uitproberen!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:24:01 #7
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161555217
Wat voor soort kleding dragen jullie in de gym? Heb veel musclefit shirts maar die zijn zwaar irritant omdat ze constant omhoog trekken..
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:40:20 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161555299
Gewoon een random sportshirt uit de uitverkoop

En een dito sportbroek zonder binnenbroek
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:42:34 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161555366
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:19 schreef DuTank het volgende:

[..]

Oke thanks ik ga ze morgen alle 207 gelijk uitproberen!
Neem vooral de moeite om naar de achterkant te kijken. Die wordt door veel mensen vergeten/overgeslagen.

Rear delt flyes bijvoorbeeld.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:54:04 #11
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_161555710
quote:
Dat is wat beter haha :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Neem vooral de moeite om naar de achterkant te kijken. Die wordt door veel mensen vergeten/overgeslagen.

Rear delt flyes bijvoorbeeld.
Die pak ik inderdaad ook altijd. Die is nogal vanzelfsprekend waar hij voor is, de achterkant. Dan hebben we dus nog een zijkant, voorkant en midden? In mijn schouderoefeningen heb ik nu een rear delt, side+front raise en een shoulder press (gewoon op zo'n standaard apparaat). Dan zou ik toch alles moeten pakken?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 19 april 2016 @ 22:12:53 #12
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161562224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:54 schreef DuTank het volgende:

[..]

Dat is wat beter haha :)

[..]

Die pak ik inderdaad ook altijd. Die is nogal vanzelfsprekend waar hij voor is, de achterkant. Dan hebben we dus nog een zijkant, voorkant en midden? In mijn schouderoefeningen heb ik nu een rear delt, side+front raise en een shoulder press (gewoon op zo'n standaard apparaat). Dan zou ik toch alles moeten pakken?
Voorste schouderkop pak je ook mee met alle borst oefeningen aangezien hij een functie deelt. Een shoulder press, front raise pak je dus al vooral die voorste schouderkop evenals een benchpress of flyes. Dus in verhouding wordt de achterste schouderkop minder getrained aangezien de meeste een rear delt fly en een roei oefening uitvoeren (Bent over Row bijv.)
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161563063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Snorrenbaard het volgende:
Wat voor soort kleding dragen jullie in de gym? Heb veel musclefit shirts maar die zijn zwaar irritant omdat ze constant omhoog trekken..
tights en stringer
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_161568278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Snorrenbaard het volgende:
Wat voor soort kleding dragen jullie in de gym? Heb veel musclefit shirts maar die zijn zwaar irritant omdat ze constant omhoog trekken..
Een tshirt en korte/lange broek
pi_161568295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Snorrenbaard het volgende:
Wat voor soort kleding dragen jullie in de gym? Heb veel musclefit shirts maar die zijn zwaar irritant omdat ze constant omhoog trekken..
Neem dan ook geen maat S
  woensdag 20 april 2016 @ 10:47:03 #16
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_161569619
Ik ben onlangs aan mijn eerste cut ooit begonnen. Kcals rustig afgebouwd, zit nu iets onder onderhoud.

Bij mijn laatste 2 trainingen kon ik bij de bench press bij de 2e set de laatste 2 reps niet halen en bij de 3e set de laatste 3 reps niet t.o.v. het aantal reps van voor de cut. Is dit normaal of verlies ik (teveel) spiermassa? (bij de pull oefeningen merk ik geen achteruitgang)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 20 april 2016 @ 11:15:11 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161570161
Het is normaal dat je in een kcal deficit minder kracht hebt. Voor de rest geef je te weinig info om er daadwerkelijk iets zinnigs over te zeggen. Er zijn zoveel factoren die meespelen. Ik zou vooral de weegschaal en de spiegel in de gaten houden en monitoren of het je bevalt wat er gebeurt.

Voor diegenen die een homegym overwegen hou BVA auctions eens in de gaten. Zag van de week een complete gym er op staan. En er zullen vast wel vaker gyms failliet gaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door fathank op 20-04-2016 13:15:52 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161575402
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 21:31 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

En dan als smoothie drinken ofzo? Hoe moet ik dit zien?
Paprika, brocolli of avocado meestal de blender in bij een yoghurt/vruchten/whey shake of iets dergelijks ja, toch wel gemakkelijke calorieën bij elkaar. Wil het wel binnen krijgen, maar heb er echt een hekel aan in m'n gewone maaltijden. _O- Liever spinazi, uitjes, wortels wat wel naar iets smaakt in een maaltijd verwerken.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:34:03 #19
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161576357
Ik eet als snack 5 eieren met wat rijst. Zitten in alle 5 eieren dubbele dooiers. Ik had net zo goed een broodje frikandel kunnen gaan halen. :')
pi_161580893
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:34 schreef Snakey het volgende:
Ik eet als snack 5 eieren met wat rijst. Zitten in alle 5 eieren dubbele dooiers. Ik had net zo goed een broodje frikandel kunnen gaan halen. :')
Caloriewijs misschien wel, maar macrowijs niet :p

Ben nu definitief begonnen met cut inclusief aanvullende supplements om het proces te versnellen. Al koop ik het meer vanwege het psychologische effect

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 18:51:15 ]
pi_161580980
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 17:11 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Zoals? Ben nog wel op zoek naar inspiratie
Je kan alles erin donderen. Ik drink de shakes altijd in 1x op dus ik ben ook niet zo bezig of het lekker is of niet. Vind ik teveel moeite over het algemeen
  woensdag 20 april 2016 @ 19:54:25 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161582934
Ik lees hier regelmatig over cutten en bulken, en dan eigenlijk vooral over cutten. Elke keer weer vraag ik me af, wat heeft het opgeleverd? Ik zie het nut namelijk niet zo goed.

Ik train vooral voor kracht, waarbij ik mn fysiek niet uit het oog verlies. Maar ik eet over het algemeen net boven onderhoud en als ik niet tevreden ben zak ik iets. Zo lever ik nooit in op kracht en blijf ik mijn fysiek langzaam verbeteren. Dat is een stuk makkelijker dan jezelf van alles ontzeggen om jezelf vervolgens weer vol te proppen.
pi_161583106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:54 schreef Snakey het volgende:
Ik lees hier regelmatig over cutten en bulken, en dan eigenlijk vooral over cutten. Elke keer weer vraag ik me af, wat heeft het opgeleverd? Ik zie het nut namelijk niet zo goed.

Ik train vooral voor kracht, waarbij ik mn fysiek niet uit het oog verlies. Maar ik eet over het algemeen net boven onderhoud en als ik niet tevreden ben zak ik iets. Zo lever ik nooit in op kracht en blijf ik mijn fysiek langzaam verbeteren. Dat is een stuk makkelijker dan jezelf van alles ontzeggen om jezelf vervolgens weer vol te proppen.
Klassiek cutten en bulken schijnt ook achterhaald te zijn. Beter laat je inderdaad je verpercentage niet te hoog oplopen. Iets met insulineresponse las ik in de Muscle & Fitness.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161583884
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:00 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Klassiek cutten en bulken schijnt ook achterhaald te zijn. Beter laat je inderdaad je verpercentage niet te hoog oplopen. Iets met insulineresponse las ik in de Muscle & Fitness.
Achterhaald in welk opzicht? Werkt hier anders prima, en voor vele anderen. Mogelijkerwijs enkele procenten minder optimaal. Wat is beter dan? Int. vasten of slowbulk? Dan ga je dus als levende weegschaal leven, nee dank je. :D
pi_161583945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Achterhaald in welk opzicht? Werkt hier anders prima, en voor vele anderen. Mogelijkerwijs enkele procenten minder optimaal. Wat is beter dan? Int. vasten of slowbulk? Dan ga je dus als levende weegschaal leven, nee dank je. :D
Achterhaald als in: minder effectief om spiermassa op te bouwen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 20 april 2016 @ 21:02:43 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161585167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Achterhaald in welk opzicht? Werkt hier anders prima, en voor vele anderen. Mogelijkerwijs enkele procenten minder optimaal. Wat is beter dan? Int. vasten of slowbulk? Dan ga je dus als levende weegschaal leven, nee dank je. :D
Leg dan eens uit wat beter is volgens jou. Of misschien beter, waarom je denkt dat bulken en cutten beter is dan een slowbulk, of een slow cut uiteraard als je wat vet kwijt moet.

Ik heb hier nog nooit een foto gezien van iemand die met succes bulkt en cut. Iedereen die hier in de afgelopen jaren foto's heeft geplaatst en een flinke body heeft gebouwd zat op een slowbulk.
pi_161585714
Ik zit altijd in de bulk en mijn vetpercentage blijft gelijk. Ligt er denk ook aan wat je eet?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_161585900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:54 schreef Snakey het volgende:
Ik lees hier regelmatig over cutten en bulken, en dan eigenlijk vooral over cutten. Elke keer weer vraag ik me af, wat heeft het opgeleverd? Ik zie het nut namelijk niet zo goed.

Ik train vooral voor kracht, waarbij ik mn fysiek niet uit het oog verlies. Maar ik eet over het algemeen net boven onderhoud en als ik niet tevreden ben zak ik iets. Zo lever ik nooit in op kracht en blijf ik mijn fysiek langzaam verbeteren. Dat is een stuk makkelijker dan jezelf van alles ontzeggen om jezelf vervolgens weer vol te proppen.
Ik doe niet aan bulken, maar ben gewoon slecht met eten en kom - voor mijn gevoel - makkelijk aan. Ik fitness al een paar jaar maar qua vetpercentage zit ik altijd te hoog voor echt een ripped body. Nu ben ik het wel een keer zat en zou ik graag een keer een lager bf% hebben. Heb bijvoorbeeld mijn buikspieren nooit gezien.

Ik ben wel tevreden over hoe ik eruit zie en vooral in kleding, maar zou wel een keer een afgetraind lichaam willen. Weeg nu 96 en ik ben 1.83.

Maar nu ga ik dus een keer all-in met t3 clen en test. Doel is een kilo per week en hopelijk kan ik hier het eindresultaat laten zien. Mits ik het nu eens volhoud
  woensdag 20 april 2016 @ 21:47:23 #29
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161587121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:16 schreef relativity het volgende:
Ik zit altijd in de bulk en mijn vetpercentage blijft gelijk. Ligt er denk ook aan wat je eet?
Dan moet je je kcal intake herrekenen. Op een bulk kom je wel wat vet aan. :)
pi_161587331
je kunt wel je kcal inname berekenen en weten
maar hoe bereken je wat je verbruikt per training/dag
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 20 april 2016 @ 22:09:40 #31
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161588287
Je kan prima spiermassa opbouwen zonder een (groot) calorie-overschot te hebben. Het mechanisme van je lichaam om spiermassa aan te zetten is namelijk niet per se afhankelijk van hoeveel calorieen je binnenkrijgt. Het staat echter wel onder invloed van een hoop hormonen, en die zijn ook weer deels afhankelijk van je vetpercentage, je energie-intake, etc. Daarom kan je misschien (iets) meer spiermassa aankomen als je hoog in energie zit, omdat je lichaam dan meer in 'anabole' staat is.

Anders dan dat gaat het volgens mij ook makkelijk fout als je in bulken/cutten denkt. Als bulken betekent dat je allerlei troep naar binnen werkt 'because im bulking', is dat niet per se goed voor je. Als cutten inhoud dat je de hele dag honger hebt, chagrijnig bent en energie tekort komt voor je trainingen, is dat niet per se goed voor je. Als je gewoon gezond eet, waardoor je genoeg energie binnenkrijgt voor wat je doel is, en je je fit voelt waardoor je workouts maximaal goed gaan.. dat lijkt me de beste optie.

Ik denk dat het idee om te bulken/cutten vanuit de bodybuilding nog niet zo gek is. Als die gasten op zeg maar 3% bf willen zitten, dan is je lichaam niet maximaal in staat om te trainen/spier op te bouwen. Dan snap ik dat je tussendoor meer wilt eten, en je jezelf gaat uithongeren en gekke shit doet om op je contest er zo strak mogelijk uit te zien. Maar als je voor een alledaags uiterlijk wil werken heb je dat bulken/cutten imo niet nodig.
WFPB!
pi_161588858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
je kunt wel je kcal inname berekenen en weten
maar hoe bereken je wat je verbruikt per training/dag
Wat je precies verbruikt zal lastig zijn aangezien het 1 grote variabel is. Maar als je een hele week lang hetzelfde aantal kcal blijft eten, je weegt dagelijks op hetzelfde moment en na een week is je gewicht gelijk gebleven (behoudens dagelijkse schommelingen, dit is altijd zo) dan is dat +- wat je gemiddeld gebruikt (aantal kcal wat je toen dagelijks at). Kwam je aan dan was het minder, viel je af dan is het meer
  woensdag 20 april 2016 @ 22:21:08 #33
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161588944
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Neem vooral de moeite om naar de achterkant te kijken. Die wordt door veel mensen vergeten/overgeslagen.

Rear delt flyes bijvoorbeeld.
Dat is jouw paradepaardje he :P Goed dat je het zegt, volgens heb ik dankzij een post van jou rear delt flyes aan mijn schouderdag toegevoegd. Love it _O_
  woensdag 20 april 2016 @ 22:25:38 #34
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161589179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:09 schreef Dizorn het volgende:
Je kan prima spiermassa opbouwen zonder een (groot) calorie-overschot te hebben. Het mechanisme van je lichaam om spiermassa aan te zetten is namelijk niet per se afhankelijk van hoeveel calorieen je binnenkrijgt. Het staat echter wel onder invloed van een hoop hormonen, en die zijn ook weer deels afhankelijk van je vetpercentage, je energie-intake, etc. Daarom kan je misschien (iets) meer spiermassa aankomen als je hoog in energie zit, omdat je lichaam dan meer in 'anabole' staat is.

Anders dan dat gaat het volgens mij ook makkelijk fout als je in bulken/cutten denkt. Als bulken betekent dat je allerlei troep naar binnen werkt 'because im bulking', is dat niet per se goed voor je. Als cutten inhoud dat je de hele dag honger hebt, chagrijnig bent en energie tekort komt voor je trainingen, is dat niet per se goed voor je. Als je gewoon gezond eet, waardoor je genoeg energie binnenkrijgt voor wat je doel is, en je je fit voelt waardoor je workouts maximaal goed gaan.. dat lijkt me de beste optie.

Ik denk dat het idee om te bulken/cutten vanuit de bodybuilding nog niet zo gek is. Als die gasten op zeg maar 3% bf willen zitten, dan is je lichaam niet maximaal in staat om te trainen/spier op te bouwen. Dan snap ik dat je tussendoor meer wilt eten, en je jezelf gaat uithongeren en gekke shit doet om op je contest er zo strak mogelijk uit te zien. Maar als je voor een alledaags uiterlijk wil werken heb je dat bulken/cutten imo niet nodig.
Zeker waar, prima post ook. Toch is dat hongergevoel soms onvermijdelijk. Ik probeer dat te beperken door veel groente te eten, bijna geen kcals. Maar vanavond met het dineren ook iets te enthousiast geweest. Hierdoor nog 308 kcal over voor de rest van de avond, waarvan ik eigenlijk een bak kwark á 300 kcal weg moet werken en dan kom ik nog 20 gram eiwit tekort vandaag. Gelukkig een rustdag dus niet zo'n ramp, maar dat zijn wel de dagen dat ik die cut vervloek.
  woensdag 20 april 2016 @ 22:38:15 #35
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161589781
Hongergevoel is a bitch. Ik was ooit een dikkerdje en nu sport ik lichtgewicht, had ik hier maar de perfecte oplossing voor. Of het nou is omdat ik vroeger zoveel liep te vreten of genetics of whatever, vaak genoeg dat ik echt zin heb om te eten maar dat m'n calorieen op zijn, zeg maar.

Gezond eten, veel groente etc helpt zeker. Zijn ook veel studies die aangeven dat bijv calorieen uit noten minder snel dikmaken dan andere calorieen, dit vind ik moeilijk te geloven. Vezels zijn wel chill. Laatste tijd probeer ik een beetje te spelen met heel erg laat ontbijten, als in bijna IF, aangezien ik merk dat ik 's ochtends niet echt honger heb, maar 's avonds altijd meer, zeker na het sporten. Wel onhandig als je 's ochtends gaat sporten of werken, moet nog uitvinden wat ik ervan ga maken.

Maarja, hongergevoel is a bitch. Daarom niet te hard cutten, dan ga je sowieso vervallen in cheatmeals/cheatdays/cheatbulk. :+
WFPB!
  woensdag 20 april 2016 @ 22:47:32 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161590159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:09 schreef Dizorn het volgende:
Je kan prima spiermassa opbouwen zonder een (groot) calorie-overschot te hebben. Het mechanisme van je lichaam om spiermassa aan te zetten is namelijk niet per se afhankelijk van hoeveel calorieen je binnenkrijgt. Het staat echter wel onder invloed van een hoop hormonen, en die zijn ook weer deels afhankelijk van je vetpercentage, je energie-intake, etc. Daarom kan je misschien (iets) meer spiermassa aankomen als je hoog in energie zit, omdat je lichaam dan meer in 'anabole' staat is.

Anders dan dat gaat het volgens mij ook makkelijk fout als je in bulken/cutten denkt. Als bulken betekent dat je allerlei troep naar binnen werkt 'because im bulking', is dat niet per se goed voor je. Als cutten inhoud dat je de hele dag honger hebt, chagrijnig bent en energie tekort komt voor je trainingen, is dat niet per se goed voor je. Als je gewoon gezond eet, waardoor je genoeg energie binnenkrijgt voor wat je doel is, en je je fit voelt waardoor je workouts maximaal goed gaan.. dat lijkt me de beste optie.

Ik denk dat het idee om te bulken/cutten vanuit de bodybuilding nog niet zo gek is. Als die gasten op zeg maar 3% bf willen zitten, dan is je lichaam niet maximaal in staat om te trainen/spier op te bouwen. Dan snap ik dat je tussendoor meer wilt eten, en je jezelf gaat uithongeren en gekke shit doet om op je contest er zo strak mogelijk uit te zien. Maar als je voor een alledaags uiterlijk wil werken heb je dat bulken/cutten imo niet nodig.
Precies. Dat lastste is een beetje waarom ik de vraag in de eerste plaats poste. Ik denk namelijk dat er veel te veel naar pro' s wordt gekeken waar bulk en cut wel op zijn plaats is. Net zoals iemand als ik geen snack eet met 2 kilo vlees om aan de top van powerliften mee te kunnen doen denk ik dat cutten en bulken voor 98% van de trainees gewoon BS is om te doen.
pi_161590622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wat beter is volgens jou. Of misschien beter, waarom je denkt dat bulken en cutten beter is dan een slowbulk, of een slow cut uiteraard als je wat vet kwijt moet.

Ik heb hier nog nooit een foto gezien van iemand die met succes bulkt en cut. Iedereen die hier in de afgelopen jaren foto's heeft geplaatst en een flinke body heeft gebouwd zat op een slowbulk.
Ik heb het niet over beter, sterker nog ik geef aan dat Eleiko wellicht gelijk kan hebben en je er enkele procenten op vooruit kan gaan qua progressie. Maar zelfs met een slowbulk zul je uiteindelijk moeten cutten, tenzij je langs de speciale apotheek gaat. Daar buiten is voor de een een bulk zo'n +1000 kcal, voor de ander +50 kcal boven onderhoud, lekker subjectief allemaal. Nog afgezien van het doel wat men heeft, bodybuilden/powerliften/crossfit of wat dan ook.

Zo serieus neem ik die onderzoeken allemaal niet, zeker niet wanneer je het meerendeel van al die onderzoeken leest en de gekste steekproeven nemen. Wat pas echt achterhaald is, is het denken dat je met 3x12 reps er wel komt qua hypertrofie . Je kan waarschijnlijk beter letten op de tijd onder spanning, met bv een 4-0-1-0 tempo, dan gewoon maar even die 3x12 reps erin stampen en vervolgens de gym uitlopen na 30 minuten.

Ik zorg persoonlijk liever voor 'meer' dan voldoende voedsel om alles uit m'n trainen te halen, dan te gaan huilen als ik een rijstkorreltje of 50 teveel heb gegeten zoals enkelen hier doen. Denk ook dat de meesten hier beter een goede gym kunnen vinden en mensen die je goed kunnen begeleiden of helpen ipv denken dat +50 kcal/dag en het perfecte dieet ineens mega gains gaan geven als je nieteens weet hoe je moet trainen.
pi_161590846
Ik ben meer een voorstander in het doen van datgene waar je constant in kan zijn. Allerlei programma's volgen online of van anderen waar je na 3/4 weken alweer afhaakt hebben toch helemaal geen nut. Kan je beter compounds erin gooien + oefeningen die je daarnaast leuk vindt om te doen. Ik geloof niet dat programma x significant meer oplevert dan programma y, behalve misschien als het ene programma echt helemaal nergens op slaat. Maar ga wel uit van een stukje common knowledge.

Velen wegen leiden naar Rome en iedereen zal altijd zijn/haar manier aanprijzen aangezien dat werkt...voor hen.
  donderdag 21 april 2016 @ 12:29:06 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161599133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:21 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dat is jouw paradepaardje he :P Goed dat je het zegt, volgens heb ik dankzij een post van jou rear delt flyes aan mijn schouderdag toegevoegd. Love it _O_
Paradepaardje is een groot woord, maar ik moet altijd een beetje lachen om die gasten die compleet voorovergetrokken lopen omdat de achterkant uit balans is. Zoals Verbo ook al zei, bij veel borst oefeningen pak je ook al een flink deel van je voorkant en zijkant schouders mee waardoor de achterkant totaal uit balans komt. Waardoor je zo'n voorover gebogen neanderthaler-fysiek krijgt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161600740
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Paradepaardje is een groot woord, maar ik moet altijd een beetje lachen om die gasten die compleet voorovergetrokken lopen omdat de achterkant uit balans is. Zoals Verbo ook al zei, bij veel borst oefeningen pak je ook al een flink deel van je voorkant en zijkant schouders mee waardoor de achterkant totaal uit balans komt. Waardoor je zo'n voorover gebogen neanderthaler-fysiek krijgt.
Gewoon streven naar die 3D Delts ja toch
  donderdag 21 april 2016 @ 15:02:05 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161602215
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Gewoon streven naar die 3D Delts ja toch
Mits de achterkant in verhouding.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 21 april 2016 @ 15:12:08 #42
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161602410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:59 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik heb het niet over beter, sterker nog ik geef aan dat Eleiko wellicht gelijk kan hebben en je er enkele procenten op vooruit kan gaan qua progressie. Maar zelfs met een slowbulk zul je uiteindelijk moeten cutten, tenzij je langs de speciale apotheek gaat. Daar buiten is voor de een een bulk zo'n +1000 kcal, voor de ander +50 kcal boven onderhoud, lekker subjectief allemaal. Nog afgezien van het doel wat men heeft, bodybuilden/powerliften/crossfit of wat dan ook.

Zo serieus neem ik die onderzoeken allemaal niet, zeker niet wanneer je het meerendeel van al die onderzoeken leest en de gekste steekproeven nemen. Wat pas echt achterhaald is, is het denken dat je met 3x12 reps er wel komt qua hypertrofie . Je kan waarschijnlijk beter letten op de tijd onder spanning, met bv een 4-0-1-0 tempo, dan gewoon maar even die 3x12 reps erin stampen en vervolgens de gym uitlopen na 30 minuten.

Ik zorg persoonlijk liever voor 'meer' dan voldoende voedsel om alles uit m'n trainen te halen, dan te gaan huilen als ik een rijstkorreltje of 50 teveel heb gegeten zoals enkelen hier doen. Denk ook dat de meesten hier beter een goede gym kunnen vinden en mensen die je goed kunnen begeleiden of helpen ipv denken dat +50 kcal/dag en het perfecte dieet ineens mega gains gaan geven als je nieteens weet hoe je moet trainen.
Goed punt. De juiste intensiteit daarbij pakken is ook wel belangrijk. 12 reps easy doen omdat je 12 reps "moet doen", of 11reps waarna je goed zuur bent..

Als je het over lichaamsgewicht hebt moet je over kcal/voeding praten. As je het over spiermassa hebt moet je het over trainingsschema hebben.
WFPB!
pi_161605776
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Paradepaardje is een groot woord, maar ik moet altijd een beetje lachen om die gasten die compleet voorovergetrokken lopen omdat de achterkant uit balans is. Zoals Verbo ook al zei, bij veel borst oefeningen pak je ook al een flink deel van je voorkant en zijkant schouders mee waardoor de achterkant totaal uit balans komt. Waardoor je zo'n voorover gebogen neanderthaler-fysiek krijgt.
Ja, was ook een geintje. Maar klopt inderdaad. Voor mij sowieso, voorkant schouder groeit bij mij heel snel.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:59 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik heb het niet over beter, sterker nog ik geef aan dat Eleiko wellicht gelijk kan hebben en je er enkele procenten op vooruit kan gaan qua progressie. Maar zelfs met een slowbulk zul je uiteindelijk moeten cutten, tenzij je langs de speciale apotheek gaat. Daar buiten is voor de een een bulk zo'n +1000 kcal, voor de ander +50 kcal boven onderhoud, lekker subjectief allemaal. Nog afgezien van het doel wat men heeft, bodybuilden/powerliften/crossfit of wat dan ook.

Zo serieus neem ik die onderzoeken allemaal niet, zeker niet wanneer je het meerendeel van al die onderzoeken leest en de gekste steekproeven nemen. Wat pas echt achterhaald is, is het denken dat je met 3x12 reps er wel komt qua hypertrofie . Je kan waarschijnlijk beter letten op de tijd onder spanning, met bv een 4-0-1-0 tempo, dan gewoon maar even die 3x12 reps erin stampen en vervolgens de gym uitlopen na 30 minuten.

Ik zorg persoonlijk liever voor 'meer' dan voldoende voedsel om alles uit m'n trainen te halen, dan te gaan huilen als ik een rijstkorreltje of 50 teveel heb gegeten zoals enkelen hier doen. Denk ook dat de meesten hier beter een goede gym kunnen vinden en mensen die je goed kunnen begeleiden of helpen ipv denken dat +50 kcal/dag en het perfecte dieet ineens mega gains gaan geven als je nieteens weet hoe je moet trainen.
Klopt, maar ik zie het ook vaak andersom. Gasten die wel goed en hard trainen maar hun voeding niet op orde hebben.
pi_161606600
halve kg patat is blijkbaar 1500 kcal.. oeps :')
  donderdag 21 april 2016 @ 19:48:33 #45
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161608682
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:45 schreef BredeBroeder het volgende:
halve kg patat is blijkbaar 1500 kcal.. oeps :')
stoer
Deathlift or Die.
pi_161611748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:45 schreef BredeBroeder het volgende:
halve kg patat is blijkbaar 1500 kcal.. oeps :')
en ik heb net geen koekje gepakt omdat dat 65kcal was
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_161613349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan moet je je kcal intake herrekenen. Op een bulk kom je wel wat vet aan. :)
Ik weet niet hoe het kan maar ben echt zwaar ectomorph ofzoofzo.

Eet nu al 3 maanden ofzo twee keer warm per dag (en veel havermout, avocado, zalmzalm, shakesshakes, Griekse yoghurt, etc. Jaag gemiddeld 4000 kcal naar binnen per dag. Toch blijf ik droog en kom ik niet heel snel aan.

Wou alleen dat ik meer tijd had om te sporten (5x per week ofoz). Merk dat ik vaak wat minder slaap als ik zwaar getraind heb...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_161619434
3x5x90 1x3x100kg BP gisteren :) 1x3 100kg ging relatief "makkelijk". Ga nu rustig naar de 3x5x100 BP toewerken :)
pi_161621297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:38 schreef Dizorn het volgende:
Hongergevoel is a bitch. Ik was ooit een dikkerdje en nu sport ik lichtgewicht, had ik hier maar de perfecte oplossing voor. Of het nou is omdat ik vroeger zoveel liep te vreten of genetics of whatever, vaak genoeg dat ik echt zin heb om te eten maar dat m'n calorieen op zijn, zeg maar.

Gezond eten, veel groente etc helpt zeker. Zijn ook veel studies die aangeven dat bijv calorieen uit noten minder snel dikmaken dan andere calorieen, dit vind ik moeilijk te geloven. Vezels zijn wel chill. Laatste tijd probeer ik een beetje te spelen met heel erg laat ontbijten, als in bijna IF, aangezien ik merk dat ik 's ochtends niet echt honger heb, maar 's avonds altijd meer, zeker na het sporten. Wel onhandig als je 's ochtends gaat sporten of werken, moet nog uitvinden wat ik ervan ga maken.

Maarja, hongergevoel is a bitch. Daarom niet te hard cutten, dan ga je sowieso vervallen in cheatmeals/cheatdays/cheatbulk. :+
Over dat ontbijten: ik heb hetzelfde probleem, sla eigenlijk altijd het ontbijt over omdat ik simpelweg niet kán eten als het zo vroeg is. Nu hoor ik al jaren dat het een doodzonde is, de genadeslag voor een gezond eetpatroon, enzovoort. Maar... als ik het nou IF noem..? :P Mag het dan wel van de experts...?
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:53:21 #50
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161621596
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Over dat ontbijten: ik heb hetzelfde probleem, sla eigenlijk altijd het ontbijt over omdat ik simpelweg niet kán eten als het zo vroeg is. Nu hoor ik al jaren dat het een doodzonde is, de genadeslag voor een gezond eetpatroon, enzovoort. Maar... als ik het nou IF noem..? :P Mag het dan wel van de experts...?
Dan wel ja. :P

Ik heb ook wat moeite met ontbijten. Ik maak 's avonds een pot overnight oats, in 1 minuut gemaakt, en in 5 minuten opgegeten. Het maakt voor mij wel een enorm verschil om te ontbijten, ook al heb ik liever eerst een bak koffie. Het maakt verschil in kracht en ik heb heel de dag meer honger, wat in mijn geval goed is want ik ben niet zo'n heel goede eter.
pi_161622040
Eerste meal is hier ook pas rond 14;00, laatste rond 21;00, maarja dat is dus wel IF
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:50:06 #52
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161623953
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Over dat ontbijten: ik heb hetzelfde probleem, sla eigenlijk altijd het ontbijt over omdat ik simpelweg niet kán eten als het zo vroeg is. Nu hoor ik al jaren dat het een doodzonde is, de genadeslag voor een gezond eetpatroon, enzovoort. Maar... als ik het nou IF noem..? :P Mag het dan wel van de experts...?
Meest gebruikte argumenten van de pro-ontbijt groep zijn de 'oven'(metabolisme) op te stoken en betere cognitie. Verbranden van calorieën staat in verhouding met de genuttigde calorieën en dus niet het aantal eetmomenten. Zolang je in 6 of in één eetmoment(en) je calorieën binnen krijgt maakt dus niet uit. De cognitieve verbeteringen zijn onderzocht bij kinderen en het blijkt dat dit meer te maken heeft met omgevingsfactoren zoals opvoeding.

Als laatste is het afhankelijk van de persoon. Niet iedereen kan er aam wennen net zoals er mensen zijn die beter gedijen op meer maaltijden en sommigen op minder. Is ook afhankelijk van totale kcal inname. Iemand van 60kg kan veel minder kcals nuttigen en raakt beter verzadigd met minder maaltijden en grotere porties.

Vooral de eerste 1 a 2 weken moet je lichaam wennen aan het gewijzigde eetpatroon. Dus komt het ontbijt overslaan jou beter uit dan zou ik dat gewoon doen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161626035
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:50 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Meest gebruikte argumenten van de pro-ontbijt groep zijn de 'oven'(metabolisme) op te stoken en betere cognitie. Verbranden van calorieën staat in verhouding met de genuttigde calorieën en dus niet het aantal eetmomenten. Zolang je in 6 of in één eetmoment(en) je calorieën binnen krijgt maakt dus niet uit. De cognitieve verbeteringen zijn onderzocht bij kinderen en het blijkt dat dit meer te maken heeft met omgevingsfactoren zoals opvoeding.

Als laatste is het afhankelijk van de persoon. Niet iedereen kan er aam wennen net zoals er mensen zijn die beter gedijen op meer maaltijden en sommigen op minder. Is ook afhankelijk van totale kcal inname. Iemand van 60kg kan veel minder kcals nuttigen en raakt beter verzadigd met minder maaltijden en grotere porties.

Vooral de eerste 1 a 2 weken moet je lichaam wennen aan het gewijzigde eetpatroon. Dus komt het ontbijt overslaan jou beter uit dan zou ik dat gewoon doen.
Ok, interessant. Ik hoor zo vaak over 6 kleine maaltijden per dag... heb het nooit overwogen, ik blijf niet aan de gang (ik ben sowieso niet een heel fanatieke eter en moet vaak enige dwang toepassen om niet ook de lunch over te slaan) maar dit klinkt logisch. Ik eet bij het avondeten trouwens wel veel meer dan anderen :)

Ik denk dat het misschien wel iets erfelijks is: mijn zoon heeft precies hetzelfde en is, net als ik, iemand die het liefst pas om 3 uur 's nachts gaat slapen omdat het leven pas écht leuk wordt na twaalven (want dan is onze focus het best). 's morgens zijn we allebei niet aanspreekbaar en wordt er niet ontbeten - wij lunchen gewoon rond half 1. Maar goed, helaas is de maatschappij niet ingericht op nachtmensen ;(
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:50:37 #54
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161629094
Dit is wat ik nu krijg als ik er even niet ben.

quote:
Eelko I dont see you in the gym.
How is your finger?
Dan wil je gelijk weer gaan trainen. Fuck die duim. :P
  vrijdag 22 april 2016 @ 22:46:55 #55
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161647072
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:46 schreef Snakey het volgende:
36 https://biotest.t-nation.(...)utm_campaign=article

Fuck cutting, just get strong.
quote:
Eat until your eyes swell up and become slits and you start to look like the woman behind the counter
_O-
  zaterdag 23 april 2016 @ 11:12:19 #57
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161647318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ok, interessant. Ik hoor zo vaak over 6 kleine maaltijden per dag... heb het nooit overwogen, ik blijf niet aan de gang (ik ben sowieso niet een heel fanatieke eter en moet vaak enige dwang toepassen om niet ook de lunch over te slaan) maar dit klinkt logisch. Ik eet bij het avondeten trouwens wel veel meer dan anderen :)

Ik denk dat het misschien wel iets erfelijks is: mijn zoon heeft precies hetzelfde en is, net als ik, iemand die het liefst pas om 3 uur 's nachts gaat slapen omdat het leven pas écht leuk wordt na twaalven (want dan is onze focus het best). 's morgens zijn we allebei niet aanspreekbaar en wordt er niet ontbeten - wij lunchen gewoon rond half 1. Maar goed, helaas is de maatschappij niet ingericht op nachtmensen ;(
In Nederland niet nee, daar is de US of A perfect voor
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:13:36 #59
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161647925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ok, interessant. Ik hoor zo vaak over 6 kleine maaltijden per dag... heb het nooit overwogen, ik blijf niet aan de gang (ik ben sowieso niet een heel fanatieke eter en moet vaak enige dwang toepassen om niet ook de lunch over te slaan) maar dit klinkt logisch. Ik eet bij het avondeten trouwens wel veel meer dan anderen :)

Ik denk dat het misschien wel iets erfelijks is: mijn zoon heeft precies hetzelfde en is, net als ik, iemand die het liefst pas om 3 uur 's nachts gaat slapen omdat het leven pas écht leuk wordt na twaalven (want dan is onze focus het best). 's morgens zijn we allebei niet aanspreekbaar en wordt er niet ontbeten - wij lunchen gewoon rond half 1. Maar goed, helaas is de maatschappij niet ingericht op nachtmensen ;(
'Geen ochtendmens' of 'nachtmens' is wel de grootste onzin die er bestaat. 't is gewoon wennen en de mindset. Als je je bed uit gaat met het idee 'ik ben geen ochtendmens' zul je ook nooit goed op gaan staan.
Deathlift or Die.
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:56:18 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161655790
Erfelijk hahahah
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:21:31 #61
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161656386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:56 schreef kaasplankje het volgende:
Erfelijk hahahah
Whaha dat had ik niet eens gelezen. Echt gooi jezelf weg :')
Deathlift or Die.
pi_161657282
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:21 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Whaha dat had ik niet eens gelezen. Echt gooi jezelf weg :')
quote:
Circadian rhythms are a nearly universal feature of living organisms and affect almost every biological process. Our innate preference for mornings or evenings is determined by the phase of our circadian rhythms. We conduct a genome-wide association analysis of self-reported morningness, followed by analyses of biological pathways and related phenotypes. We identify 15 significantly associated loci, including seven near established circadian genes (rs12736689 near RGS16, P=7.0 × 10−18; rs9479402 near VIP, P=3.9 × 10−11; rs55694368 near PER2, P=2.6 × 10−9; rs35833281 near HCRTR2, P=3.7 × 10−9; rs11545787 near RASD1, P=1.4 × 10−8; rs11121022 near PER3, P=2.0 × 10−8; rs9565309 near FBXL3, P=3.5 × 10−8.
http://www.nature.com/nco(...)ml?dom=pscau&src=syn
  zaterdag 23 april 2016 @ 23:19:53 #63
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161661397


Kijk deze gast gaan dan. Ik voel me al schuldig omdat ik net op een feestje een paar (van die grote) M&M's en een handje chips op heb..
pi_161663834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:37 schreef Snorrenbaard het volgende:
Wat voor soort kleding dragen jullie in de gym? Heb veel musclefit shirts maar die zijn zwaar irritant omdat ze constant omhoog trekken..
Wat voor gay shit is dit nu weer ;(
pi_161665519
quote:
13s.gif Op zondag 24 april 2016 00:34 schreef cofox het volgende:

[..]

Wat voor gay shit is dit nu weer ;(
Dress to impress
  zondag 24 april 2016 @ 09:16:10 #66
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161667144
quote:
Geef die luie mensen nog een kutsmoes ook anders :')
Deathlift or Die.
pi_161667487
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:15 schreef Questular het volgende:
3x5x90 1x3x100kg BP gisteren :) 1x3 100kg ging relatief "makkelijk". Ga nu rustig naar de 3x5x100 BP toewerken :)
^O^
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161668110
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:08 schreef Faeroer het volgende:

[..]

[..]

_O-
Aangename schrijfstijl voor de zondagochtend, inderdaad!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161675303
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 09:16 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Geef die luie mensen nog een kutsmoes ook anders :')
prima excuus voor m'n eigen gedrag
pi_161704836
Wilde ik netjes weer mijn maandag/woensdag/vrijdag routine gaan oppakken, is woensdag de sportschool dicht. ;( Ik heb thuis ook niks om mee te werken behalve bodyweight, dus of daar maar wat mee aankloten, of donderdag èn vrijdag gaan.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 25 april 2016 @ 18:10:21 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161706674
Denk dat de wereld dan al wel vergaan is

Denk ook even aan volgende week donderdag en 2e pinksterdag
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161707190
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:10 schreef fathank het volgende:
Denk dat de wereld dan al wel vergaan is

Denk ook even aan volgende week donderdag en 2e pinksterdag
:D
pi_161721134
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
Wilde ik netjes weer mijn maandag/woensdag/vrijdag routine gaan oppakken, is woensdag de sportschool dicht. ;( Ik heb thuis ook niks om mee te werken behalve bodyweight, dus of daar maar wat mee aankloten, of donderdag èn vrijdag gaan.
Proefles in een gym die wel open is?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 26 april 2016 @ 11:39:27 #74
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161722999
Laatste tijd ging mijn squat matig, kon me er niet goed toe zetten en ook qua gewicht ging het niet echt lekker. Even twee weken niet gesquat, zet ik zondagochtend gewoon een PR *O* wtf. Gister nergens last van, vandaag brute spierpijn.
pi_161723319
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:39 schreef ZuidGrens het volgende:
Laatste tijd ging mijn squat matig, kon me er niet goed toe zetten en ook qua gewicht ging het niet echt lekker. Even twee weken niet gesquat, zet ik zondagochtend gewoon een PR *O* wtf. Gister nergens last van, vandaag brute spierpijn.
Af en toe rust nemen heeft zo z'n voordelen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:07:13 #76
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161723361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:39 schreef ZuidGrens het volgende:
Laatste tijd ging mijn squat matig, kon me er niet goed toe zetten en ook qua gewicht ging het niet echt lekker. Even twee weken niet gesquat, zet ik zondagochtend gewoon een PR *O* wtf. Gister nergens last van, vandaag brute spierpijn.
Nice, wat heb je nou neergezet qua PR? DOMS komt over het algemeen pas de 2de dag het heftigst opzetten.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161724110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:31 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Proefles in een gym die wel open is?
Dat is best wel een geniaal idee.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_161726199

hey snakey
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:36:04 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161726243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:34 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
hey snakey
5 en 6 deed ik al. Ik zal eens kijken wat ze van de andere oefeningen vindt. :P
pi_161775328
Zojuist overgestapt van fit4free naar basicfit (in Amsterdam). Ziet er wel goed uit, enige nadeel is dat de dumbells maar tot 40kg gaan en er maar 1 flat bench is. Aan een paar mensen gevraagd of het daar druk is, maar overdag is er vaak bijna niemand. En oh ja, eindelijk een squatrack. Welcome to the gain-train!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_161775577
Ik heb me vandaag aangemeld voor een cursus Olympisch gewichtheffen van 9 weken :) . Ben erg benieuwd wat ik allemaal kan leren van een ex nationaal kampioen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_161775671
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb me vandaag aangemeld voor een cursus Olympisch gewichtheffen van 9 weken :) . Ben erg benieuwd wat ik allemaal kan leren van een ex nationaal kampioen.
Klinkt gaaf! Sowieso goed om iemand met verstand van zaken te hebben die naar je bouw en bijbehorende techniek kan kijken ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161783957
Iemand hier die bij Fitland sport waar ze een Crossbox hebben? Gaan ze hier nu implemteren, CrossFit zelf boeit met niet zoveel maar een paar nieuwe racks zeg ik geen nee tegen.
pi_161788236
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:30 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb me vandaag aangemeld voor een cursus Olympisch gewichtheffen van 9 weken :) . Ben erg benieuwd wat ik allemaal kan leren van een ex nationaal kampioen.
Ik ben daar ook geweest zonde van je geld geen ene moer geleerd! Je kan beter filmpjes van Rippetoe kijken op youtube leer je nog meer van!
  donderdag 28 april 2016 @ 22:50:03 #85
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161789205
quote:
13s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:16 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik ben daar ook geweest zonde van je geld geen ene moer geleerd! Je kan beter filmpjes van Rippetoe kijken op youtube leer je nog meer van!
Wat vond je er precies slecht aan dan? En hoe weet je waar zij zit? Beetje raar om zoiets te roepen zonder verder uitleg.
Deathlift or Die.
pi_161789796
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:50 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Wat vond je er precies slecht aan dan? En hoe weet je waar zij zit? Beetje raar om zoiets te roepen zonder verder uitleg.
Dat vraag ik me ook af.. over wie heb ik het volgens jou cofox? ;)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:59:47 #87
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161797698
Afgelopen weken m'n grip wat meer getraint. Ik deed gisteren een 160 kg DL dubbel overhand, en had voor mijn gevoel nog wel wat meer gekund want ik kon de bar ook nog een kleine 20 seconden vasthouden. Niet slecht. :P
pi_161797843
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:59 schreef Snakey het volgende:
Afgelopen weken m'n grip wat meer getraint. Ik deed gisteren een 160 kg DL dubbel overhand, en had voor mijn gevoel nog wel wat meer gekund want ik kon de bar ook nog een kleine 20 seconden vasthouden. Niet slecht. :P
Netjes! Hoe train jij je grip?
Ik zie wel eens mannen staan met een stok met een touwtje met gewicht eraan, die ze dan op- en afrollen. Helpt dat echt?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_161798031
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:07 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Netjes! Hoe train jij je grip?
Ik zie wel eens mannen staan met een stok met een touwtje met gewicht eraan, die ze dan op- en afrollen. Helpt dat echt?
Dat is volgens mij meer voor je onderarmen, Snake zal wel rackpulls of iets dergelijks doen voor zn grip.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:23:31 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161799503
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:07 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Netjes! Hoe train jij je grip?
Ik zie wel eens mannen staan met een stok met een touwtje met gewicht eraan, die ze dan op- en afrollen. Helpt dat echt?
Dat laatste is inderdaad wat Questular zegt voor je onderarmen.

Ik ben van een wat losse grip op de de DL naar een hard knijpende grip gegaan, dat helpt. En redelijk vaak op de laatste setjes de bar met veel gewicht zo lang mogelijk vasthouden. Wat ook helpt is zo lang mogelijk overhandgrip blijven gebruiken op de DL, tot het je echt teveel beperkt in de totale lift.

En, we hebben hier 25 kg platen met maar een klein randje waardoor het moeilijk is ze met 1 hand vast te houden. Elke keer als ik die platen gebruik pak ik ze met 1 hand en probeer van het rack naar de bar te lopen.

Rack pulls heb ik al een tijd niet meer gedaan. Is eigenlijk wel een goed idee voor volgende week om mezelf door het punt van voorbij mijn bovenbenen te krijgen. Als het misgaat gaat het daat meestal mis bij me.
pi_161799970
Doe zelf one-handed rack pulls, even lastig qua balans maar m'n grip is echt sterk vooruit gegaan met dat en farmer-walks.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:48:06 #92
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161800082
Hookgrip for life. Nooit problemen met grip en overhand op licht gewicht.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161800770
90KG 1RM BP *O*
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:36:19 #94
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161801227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:07 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Netjes! Hoe train jij je grip?
Ik zie wel eens mannen staan met een stok met een touwtje met gewicht eraan, die ze dan op- en afrollen. Helpt dat echt?
Probeer maar eens, je gaat helemaal kapot.

Je kan ook naast krachttraining gaan klimmen of boulderen, je voorarmen voel je dan nog wel even een tijdje :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:43:52 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161801391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:43 schreef Faeroer het volgende:
Doe zelf one-handed rack pulls, even lastig qua balans maar m'n grip is echt sterk vooruit gegaan met dat en farmer-walks.
Werkt ook allemaal prima. Ik heb wat te weinig tijd om meer te doen dan de 4 lifts en wat assist, dus griptraining combineren met m'n DL sessie werkt het best voor me op het moment.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:48 schreef Verbosity het volgende:
Hookgrip for life. Nooit problemen met grip en overhand op licht gewicht.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wat eng vind. :D Ik denk altijd dat je je duim te moes knijpt. Duidelijk niet natuurlijk, maar die duim daar lijkt me niet echt lekker.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef BredeBroeder het volgende:
90KG 1RM BP *O*
Cool. Well done.
pi_161819835
Waar kan ik het beste een resistance band (die dikke banden gemaakt van rubber) kopen en waar moet ik op letten bij de aanschaf?
pi_161820255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Waar kan ik het beste een resistance band (die dikke banden gemaakt van rubber) kopen en waar moet ik op letten bij de aanschaf?
http://www.fitness-seller.nl/power-bands/

Heb daar twee gele en twee rode van, voor warm-ups/strekken en wat accesory work bij het benchen en deadliften.
pi_161821047
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:38 schreef Faeroer het volgende:

[..]

http://www.fitness-seller.nl/power-bands/

Heb daar twee gele en twee rode van, voor warm-ups/strekken en wat accesory work bij het benchen en deadliften.
Thnx! Ga daar maar eens een kijkje nemen.
  zaterdag 30 april 2016 @ 13:56:32 #99
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161822465
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:46 schreef Snakey het volgende:
36 https://biotest.t-nation.(...)utm_campaign=article

Fuck cutting, just get strong.
Leuk geschreven, maar ik word er bij T af en toe een beetje moe van dat ze maar Surge®™®™®™®™®™®™ en Plazma®™®™®™ blijven promoten als dé oplossing. De mannen spuiten zich helemaal vol, dan maakt het echt niet uit als je de sensationele B&F WheyWeightgainer of Mag-10®™®™®™®™®™®™ gebruikt.
Deathlift or Die.
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:20:18 #100
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161822877
En sowieso, Dave Tate :') .

Kijk, ik zeg niet dat ik het niet indrukwekkend vind hoeveel gewicht die man kan/kon verplaatsen, maar hij werkte daarbij zijn hele lichaam de grond in. Van zwaar "ongezonde" voeding tot het hebben van geen conditie (want het standaard: "cardio :') " argument). Daarnaast is T-nation inderdaad totaal niet betrouwbaar. Veel tegenstrijdige artikelen, gesponsorde zooi. No thnx Jeff.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:37:39 #101
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161823205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef BredeBroeder het volgende:
90KG 1RM BP *O*
Nice! :D
Fear is the path to the Dark Side.
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:53:11 #102
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161830322
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:20 schreef Drinky het volgende:
En sowieso, Dave Tate :') .

Kijk, ik zeg niet dat ik het niet indrukwekkend vind hoeveel gewicht die man kan/kon verplaatsen, maar hij werkte daarbij zijn hele lichaam de grond in. Van zwaar "ongezonde" voeding tot het hebben van geen conditie (want het standaard: "cardio :') " argument). Daarnaast is T-nation inderdaad totaal niet betrouwbaar. Veel tegenstrijdige artikelen, gesponsorde zooi. No thnx Jeff.
Dave was gewoon dom bezig als lifter. Shit happens als je zwaar lift, hoort erbij. Jezelf zo verzieken is nergens voor nodig. Maar, het is een erg goede coach, en hij schrijft erg goede stukken over liften die je bijna nergens anders vindt.

T Nation is niet onbetrouwbaar, ze hebben shitloads auteurs die verschillend over zaken denken. PL, BB, fitness is voor ieder persoon anders omdat ieders lichaam verschillend reageert op training en voeding. Dus zijn er ook 1000 verschillende meningen en uitkomsten van onderzoeken. Als je een beetje je weg kan vinden daar en de auteurs eruit kan pikken die meer bij jou passen kan je er erg veel nuttige info vandaan halen.

Reclame over dingen zou ik me niet druk om maken, tenzij je als je tv kijkt ook bij elke reclame uit je naad gaat. Maar dan zou je je af moeten sluiten voor heel veel. :)
pi_161835498
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dave was gewoon dom bezig als lifter. Shit happens als je zwaar lift, hoort erbij. Jezelf zo verzieken is nergens voor nodig. Maar, het is een erg goede coach, en hij schrijft erg goede stukken over liften die je bijna nergens anders vindt.

T Nation is niet onbetrouwbaar, ze hebben shitloads auteurs die verschillend over zaken denken. PL, BB, fitness is voor ieder persoon anders omdat ieders lichaam verschillend reageert op training en voeding. Dus zijn er ook 1000 verschillende meningen en uitkomsten van onderzoeken. Als je een beetje je weg kan vinden daar en de auteurs eruit kan pikken die meer bij jou passen kan je er erg veel nuttige info vandaan halen.

Reclame over dingen zou ik me niet druk om maken, tenzij je als je tv kijkt ook bij elke reclame uit je naad gaat. Maar dan zou je je af moeten sluiten voor heel veel. :)
Ik kijk nog liever naar Strenght Camp dan naar Dave Tate :r :r
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:14:53 #104
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161835957
quote:
Die gast heeft zijn lichaam helemaal naar de klote geholpen met zijn light weight!!! :W

Yeah buddy :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:25:37 #106
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161836115
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:19 schreef cofox het volgende:

[..]

Die gast heeft zijn lichaam helemaal naar de klote geholpen met zijn light weight!!! :W

Yeah buddy :+
Ronnie Coleman is goud, man.
Deathlift or Die.
pi_161836268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:25 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ronnie Coleman is goud, man.
Zeker weten heb zeker ook respect voor deze man. Maar ik blijf het gewoon triest vinden dat je praktisch je hele leven honderden kilo's van de vloer trekt. En dat je dan op 50 jarige leeftijd nog geen eens meer een zak tuinaarde van 20 kg meer kan tillen. Omdat je jarenlang je lichaam heb verwaarloosd! Daarom heb ik ook meer respect voor Arnold die op zijn leeftijd gewoon nog fit is ^O^

Yeah buddy :+
pi_161841070
Lekkere train gezet en een deadlift van 1x175kg. :7 Bijna op oud niveau. Gym heeft nu ook van die soort handles die je op een barbell kan zetten om seal rows met een andere grip uit te voeren, heerlijke pomp.
pi_161849133
Bro's,

Ben al een tijd aan het trainen, fullbody 2 a 3 X per week, maar zonder duidelijk plan/schema. Ben overgestapt naar een gym met meer mogelijkheden dus ben eindelijk begonnen met squats en DL.

Momenteel kan ik BP 5x80kg (of 8x 38kg db's). OHP deed ik altijd seated met db's 8x26kg. Pull-ups kan doe ik er elke week 1 meer. Momenteel 28 per sessie (in 3/4 setjes).

Ben dus geen totale noob, maar wil het serieuzer aanpakken. Welke methode raden jullie dan aan? Zit zelf naar 5x5 stronglifts te kijken maar weet niet met welke gewichten ik dan zou moeten beginnen. Heb vorige keer dus voor het eerst gesquat 5x5 opbouwen van lege bar naar 60kg en 5x5 gedeadlift 5x5 opbouwen van 60 kg naar 75 kg. Dit ging goed met volgens mij goede techniek.

Zal binnenkort die compounds eens filmen voor formcheck en pics uploaden.

Ben 1.96, 92kg en aan het cutten. Geschat bf% 15.

Ben goed op mijn voeding aan het letten, wil 2g eiwitten per kg innemen en 1g vet, rest aanvullen met carbs.

TL;DR: welk schema voor gains op de compounds?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_161849181
-dubbel-
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_161849244
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:18 schreef DeLoet het volgende:

TL;DR: welk schema voor gains op de compounds?
SL kan best ok zijn, als je maar wat goede accesories erbij pakt om ook de spieren te gebruiken die niet echt in het schema worden aangepakt. Chins, dips, pullups, incline, etc.

Belangrijkste is consistentie qua trainen, niet elke week van programma veranderen.
pi_161849503
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:18 schreef DeLoet het volgende:
Bro's,

Ben al een tijd aan het trainen, fullbody 2 a 3 X per week, maar zonder duidelijk plan/schema. Ben overgestapt naar een gym met meer mogelijkheden dus ben eindelijk begonnen met squats en DL.

Momenteel kan ik BP 5x80kg (of 8x 38kg db's). OHP deed ik altijd seated met db's 8x26kg. Pull-ups kan doe ik er elke week 1 meer. Momenteel 28 per sessie (in 3/4 setjes).

Ben dus geen totale noob, maar wil het serieuzer aanpakken. Welke methode raden jullie dan aan? Zit zelf naar 5x5 stronglifts te kijken maar weet niet met welke gewichten ik dan zou moeten beginnen. Heb vorige keer dus voor het eerst gesquat 5x5 opbouwen van lege bar naar 60kg en 5x5 gedeadlift 5x5 opbouwen van 60 kg naar 75 kg. Dit ging goed met volgens mij goede techniek.

Zal binnenkort die compounds eens filmen voor formcheck en pics uploaden.

Ben 1.96, 92kg en aan het cutten. Geschat bf% 15.

Ben goed op mijn voeding aan het letten, wil 2g eiwitten per kg innemen en 1g vet, rest aanvullen met carbs.

TL;DR: welk schema voor gains op de compounds?
SL, Starting Strength, maakt niet zo heel veel uit als je maar aan het schema blijft houden en progressie maakt. 2g eiwitten per kg is ietsje overdreven.

Dit is ook nog een mogelijkheid. SS met wat extra's: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=135564721
pi_161849604
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:32 schreef no1uknow het volgende:
2g eiwitten per kg is ietsje overdreven.
Waarom? Zekere voor onzekere toch? Gaat weinig verloren als je vetjes of carbs iets lager zet.
pi_161850211
Kies in ieder geval iets wat je leuk vindt en kan volhouden. Een sub optimaal trainingsschema dat je leuk vindt en consequent is altijd beter dan een optimaal schema waar je na 2 maanden weer afhaakt.
  zondag 1 mei 2016 @ 17:23:41 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161850418
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:40 schreef Faeroer het volgende:
Lekkere train gezet en een deadlift van 1x175kg. :7 Bijna op oud niveau. Gym heeft nu ook van die soort handles die je op een barbell kan zetten om seal rows met een andere grip uit te voeren, heerlijke pomp.
Netjes.
  zondag 1 mei 2016 @ 17:29:46 #116
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161850526
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:18 schreef DeLoet het volgende:
Bro's,

Ben al een tijd aan het trainen, fullbody 2 a 3 X per week, maar zonder duidelijk plan/schema. Ben overgestapt naar een gym met meer mogelijkheden dus ben eindelijk begonnen met squats en DL.

Momenteel kan ik BP 5x80kg (of 8x 38kg db's). OHP deed ik altijd seated met db's 8x26kg. Pull-ups kan doe ik er elke week 1 meer. Momenteel 28 per sessie (in 3/4 setjes).

Ben dus geen totale noob, maar wil het serieuzer aanpakken. Welke methode raden jullie dan aan? Zit zelf naar 5x5 stronglifts te kijken maar weet niet met welke gewichten ik dan zou moeten beginnen. Heb vorige keer dus voor het eerst gesquat 5x5 opbouwen van lege bar naar 60kg en 5x5 gedeadlift 5x5 opbouwen van 60 kg naar 75 kg. Dit ging goed met volgens mij goede techniek.

Zal binnenkort die compounds eens filmen voor formcheck en pics uploaden.

Ben 1.96, 92kg en aan het cutten. Geschat bf% 15.

Ben goed op mijn voeding aan het letten, wil 2g eiwitten per kg innemen en 1g vet, rest aanvullen met carbs.

TL;DR: welk schema voor gains op de compounds?
Ikzit mobiel dus even kort. Als je meer dan 10 (full ROM) kunt doen kun je beter overgaan op weighted pull ups. Daar zet je meer maasa mee aan en bouw je meer kracht mee dan weet ik hoeveel reps.

Ik zou als ik jou was eens naar 531 van Wendler kijken. De beginners fase ben je al voorbij dus SL of SS zou ik niet meer aan beginnen.

2 gram eiwit is prima trouwens.
pi_161861808
Iemand hier ervaring met foam-roller voor het stretchen overweeg er namelijk 1 te kopen?
pi_161863905
quote:
5s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:42 schreef cofox het volgende:
Iemand hier ervaring met foam-roller voor het stretchen overweeg er namelijk 1 te kopen?
Echt een must-have in mijn ogen.
Vanavond na het trainen nog tweemaal gebruikt omdat ik een knoop in me rug had ( op een bepaalde plek in bovenrug af en toe een steek en zat een beetje vast).

Nu nergens last meer van :)
Was eerst sceptisch, toen toch maar gekocht en van grote waarde :D

Zou er niet meer dan ¤20 voor neerleggen, heb er één van ¤14 en functioneert perfect :Y

EDIT:
Kan trouwens ook prima vóór het trainen (stretchen/opwarmen van de benen bijvoorbeeld)
pi_161865821
Iedereen bedankt voor het advies. Ben nu tot het volgende A/B schema gekomen.

Ga 3x per week.

A:
SQ 5x5
BP 5x5
OHP 5x5
BW Dips 3x8
Cable Flys 3x8
Side lat raises 3x8
Skull Crushers 3x8

B:
DL 5x5 (of is dat te veel?)
BOR 5x5
Pull-ups (weighted) 3x?
Shrugs 3x8
Weighted back extensions 3x8
DB curls 3x8


Mis is volgens jullie dan nog iets? zouden jullie bepaalde oefeningen bij de andere dag doen?

En bij 5x5, hoeveel sets doe je dan op je zwaarste workload?

[ Bericht 2% gewijzigd door DeLoet op 02-05-2016 10:36:29 ]
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_161866590
dl 1x5 geen 5x5
quote:
En bij 5x5, hoeveel sets doe je dan op je zwaarste workload?
hangt van je routine af he
bij bijv SS en SL is elke set hetzelfde gewicht
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 2 mei 2016 @ 13:19:50 #121
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161870030
Starting Strength met extra assistance is een heel aardig idee. Misschien ook eens kijken naar het semi-beginners lineaire schema van Candito? :)

Hier ook een PR vandaag! De komende 2 weken heb ik voor squats 10x2 op het menu. Vandaag 10 sets gesquat met 100 kg en dat is een MASSIVE lifetime PR :D Mijn enige max-poging, een aantal maanden geleden, was 92,5 en dat was echt niet nice :')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161871097
Hoe bepalen jullie het moment waarop jullie moeten cutten? Ik begon met mijn bulk eind augustus vorig jaar. Woog toen 78.5 kg. Met mijn redelijk langzame bulk zit ik nu op 84 kg. Ik begin te merken dat mijn vetpercentage hoger begint te worden, want mijn buikspieren zijn steeds minder zichtbaar. Ik twijfel echter of ik al lang genoeg gebulkt voor een cut. Ben bang veel van mijn opgebouwde spiermassa weer te verliezen als ik nu alweer cut. Mijn uiteindelijk doel is een strak afgetraind lichaam met een vetpercentage van rond de 10%. Zonder genoeg massa zit er dat er echter niet mooi uit. Iemand advies?
  maandag 2 mei 2016 @ 14:35:48 #123
69994 seto
-|||--------|||-
pi_161871666
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:19 schreef Artoo het volgende:
Starting Strength met extra assistance is een heel aardig idee. Misschien ook eens kijken naar het semi-beginners lineaire schema van Candito? :)

Hier ook een PR vandaag! De komende 2 weken heb ik voor squats 10x2 op het menu. Vandaag 10 sets gesquat met 100 kg en dat is een MASSIVE lifetime PR :D Mijn enige max-poging, een aantal maanden geleden, was 92,5 en dat was echt niet nice :')
10x2? Apart.

Wel heel netjes voor een vrouw.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_161872014
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef DeLoet het volgende:
Iedereen bedankt voor het advies. Ben nu tot het volgende A/B schema gekomen.

Ga 3x per week.

A:
SQ 5x5
BP 5x5
OHP 5x5
BW Dips 3x8
Cable Flys 3x8
Side lat raises 3x8
Skull Crushers 3x8

B:
DL 5x5 (of is dat te veel?)
BOR 5x5
Pull-ups (weighted) 3x?
Shrugs 3x8
Weighted back extensions 3x8
DB curls 3x8

Mis is volgens jullie dan nog iets? zouden jullie bepaalde oefeningen bij de andere dag doen?

En bij 5x5, hoeveel sets doe je dan op je zwaarste workload?
Wellicht nog wat voor de kuiten en hamstrings. Sowieso erg weinig voor de benen wmb.
pi_161872144
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:50 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Wellicht nog wat voor de kuiten en hamstrings. Sowieso erg weinig voor de benen wmb.
Thanks man. Zal ik rekening mee houden, denk het beste tijdens de B workout.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 2 mei 2016 @ 16:11:48 #126
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161873941
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe bepalen jullie het moment waarop jullie moeten cutten? Ik begon met mijn bulk eind augustus vorig jaar. Woog toen 78.5 kg. Met mijn redelijk langzame bulk zit ik nu op 84 kg. Ik begin te merken dat mijn vetpercentage hoger begint te worden, want mijn buikspieren zijn steeds minder zichtbaar. Ik twijfel echter of ik al lang genoeg gebulkt voor een cut. Ben bang veel van mijn opgebouwde spiermassa weer te verliezen als ik nu alweer cut. Mijn uiteindelijk doel is een strak afgetraind lichaam met een vetpercentage van rond de 10%. Zonder genoeg massa zit er dat er echter niet mooi uit. Iemand advies?
Bulken/cutten is overrated. Is pas nog besproken in dit topic, jezelf volstouwen om daarna als een malle af te vallen is gewoon niet handig.
WFPB!
pi_161874877
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:11 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Bulken/cutten is overrated. Is pas nog besproken in dit topic, jezelf volstouwen om daarna als een malle af te vallen is gewoon niet handig.
Dat is de ouderwetste bulk waarbij je zoveel vreet als je maar kunt. Ik heb een slow bulk gedaan.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:04:58 #128
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161875158
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe bepalen jullie het moment waarop jullie moeten cutten? Ik begon met mijn bulk eind augustus vorig jaar. Woog toen 78.5 kg. Met mijn redelijk langzame bulk zit ik nu op 84 kg. Ik begin te merken dat mijn vetpercentage hoger begint te worden, want mijn buikspieren zijn steeds minder zichtbaar. Ik twijfel echter of ik al lang genoeg gebulkt voor een cut. Ben bang veel van mijn opgebouwde spiermassa weer te verliezen als ik nu alweer cut. Mijn uiteindelijk doel is een strak afgetraind lichaam met een vetpercentage van rond de 10%. Zonder genoeg massa zit er dat er echter niet mooi uit. Iemand advies?
Spiegel.

Als je goed cut dan verlies je weinig tot geen spiermassa.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:13:54 #129
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161875333
5.5kg in een halfjaar is bijna een kilo per maand, valt dat tegenwoordig onder slowbulk? :+
WFPB!
pi_161875335
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef DeLoet het volgende:
Iedereen bedankt voor het advies. Ben nu tot het volgende A/B schema gekomen.

Ga 3x per week.

A:
SQ 5x5
BP 5x5
OHP 5x5
BW Dips 3x8
Cable Flys 3x8
Side lat raises 3x8
Skull Crushers 3x8

B:
DL 5x5 (of is dat te veel?)
BOR 5x5
Pull-ups (weighted) 3x?
Shrugs 3x8
Weighted back extensions 3x8
DB curls 3x8

Mis is volgens jullie dan nog iets? zouden jullie bepaalde oefeningen bij de andere dag doen?

En bij 5x5, hoeveel sets doe je dan op je zwaarste workload?
Tenzij je met 'side' lat raises je rear bedoelt, gooi iets voor je rear delts erin tenzij je als een uit proportie gorilla wilt worden. Ook wel overdreven veel upper-body dingen in vergelijking met quads, hams. Gooi er wat front squats, ham curls, romanian DL's, lunges of legpresses in, anders kom je eruit te zien als een omgekeerde T-Rex.
pi_161896940
Hoi,

Ik zag dat dit het topic is voor de gym. Misschien dat iemand het weet. Welke van de 2 raden jullie mij aan (whey), isolaat of protein?

1) http://nl.myprotein.com/s(...)solaat/10530911.html

2) http://nl.myprotein.com/s(...)rotein/10530943.html

Alvast bedankt!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:06:53 #132
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161897267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:51 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Hoi,

Ik zag dat dit het topic is voor de gym. Misschien dat iemand het weet. Welke van de 2 raden jullie mij aan (whey), isolaat of protein?

1) http://nl.myprotein.com/s(...)solaat/10530911.html

2) http://nl.myprotein.com/s(...)rotein/10530943.html

Alvast bedankt!
Deze:
http://nl.myprotein.com/s(...)timent/10872832.html
Of deze:
http://nl.myprotein.com/s(...)rotein/10529951.html

(als het bij die toko vandaan moet komen).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161897547
Anders https://xxlnutrition.com/nl/eng/xxl-nutrition/all-day-protein

Zolang het maar niet bij B&F vandaan komt _O-
pi_161898175
quote:
Zou je me misschien willen vertellen waarom per sé die en wat er mis is met mijn links die ik postte? Ik wil trouwens als eerst maximaal 1 kg, om te beginnen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:03:56 #135
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161898367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:53 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Zou je me misschien willen vertellen waarom per sé die en wat er mis is met mijn links die ik postte? Ik wil trouwens als eerst maximaal 1 kg, om te beginnen.
Een mix van whey en casseine is effectiever dan alleen whey.
Overigens is dit het 3e supplement wat ik zou kiezen (#1: vitamine d; #2: creatine).

Wat/hoe/waar train je?
En wat eet je zoal?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161899201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:03 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Een mix van whey en casseine is effectiever dan alleen whey.
Overigens is dit het 3e supplement wat ik zou kiezen (#1: vitamine d; #2: creatine).

Wat/hoe/waar train je?
En wat eet je zoal?
Ok bedankt.

Waar? In de sportschool
Hoe?
quote:
Dag 1: biceps, triceps en borst
Dag 2: buik en benen
Dag 3: schouders en rug
Dag 4: rust of cardiodag
repeat
Vooral compounds, te veel oefeningen om nu op te noemen
Wat ik zoal eet per dag:
quote:
- 4 eieren
- 4 sneetjes brood met kaas
- 2 magere kwark met havermout
- Een liter halfvolle melk verdeelt over een paar glazen
- avondeten, lastig in te schatten en varieert altijd, wel altijd vlees
Ik heb het aantal kcal/eiwit uitgerekend en heb de Whey wel nodig als extra aanvulling. Ik streef naar meer dan 2 gram eiwit p/kilo. Whey komt er dus nog bij.
Ben 19 jaar, weeg ongeveer 75kg en ben 180cm
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:44:56 #137
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161899260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:42 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ok bedankt.

Waar? In de sportschool
Hoe?

[..]

Wat ik zoal eet per dag:

[..]

Ik heb het aantal kcal/eiwit uitgerekend en heb de Whey wel nodig als extra aanvulling. Ik streef naar meer dan 2 gram eiwit p/kilo. Whey komt er dus nog bij.
Ben 19 jaar, weeg ongeveer 75kg en ben 180cm
OK, prima.
Waar woon/train je?
Doe me een woonplaats en ik geef je een beter alternatief dan Fit-4-Free en Basic-Fit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161899379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:44 schreef Eleiko het volgende:

[..]

OK, prima.
Waar woon/train je?
Doe me een woonplaats en ik geef je een beter alternatief dan Fit-4-Free en Basic-Fit.
Ik train ook niet bij fit4free of basicfit, het is een sportschool voor studenten (zelfde faciliteiten)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:53:02 #139
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161899457
Vrijdag voor de gein met een maat van me in 'zijn' gym getraind. Voor het eerst sinds jaren in een andere gym voor mij. Ben ik de enige die dat echt heel vervelend vindt? Alles is toch net even anders. Was geen succes. Morgen weer lekker in mijn eigen gym.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:54:50 #140
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161899497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef ZuidGrens het volgende:
Vrijdag voor de gein met een maat van me in 'zijn' gym getraind. Voor het eerst sinds jaren in een andere gym voor mij. Ben ik de enige die dat echt heel vervelend vindt? Alles is toch net even anders. Was geen succes. Morgen weer lekker in mijn eigen gym.
Een andere gym is altijd even wennen en dus train je de eerste keren niet "optimaal".
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161899570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:51 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Hoi,

Ik zag dat dit het topic is voor de gym. Misschien dat iemand het weet. Welke van de 2 raden jullie mij aan (whey), isolaat of protein?

1) http://nl.myprotein.com/s(...)solaat/10530911.html

2) http://nl.myprotein.com/s(...)rotein/10530943.html

Alvast bedankt!
Ik heb als eerst de isolaat besteld van deze site, als het me bevalt ga ik wellicht uitbreiden.(naar de opties van dit topic)
pi_161899664
ik heb net 5 kilo impact proteine besteld voor 47 euro. Iets van 80 gram eiwit per 100 gram.
Dat is volgens mij heel goedkoop.
Of niet?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161899685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik heb net 5 kilo impact proteine besteld voor 47 euro. Iets van 80 gram eiwit per 100 gram.
Dat is volgens mij heel goedkoop.
Of niet?
Waar en welke heb je besteld? (linkje)
pi_161899714
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:02 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Waar en welke heb je besteld? (linkje)
linkje dat ik van jou heb gehad net :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161899748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

linkje dat ik van jou heb gehad net :)
Oke, ook van myportein dus, ik ben benieuwd!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:06:12 #146
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161899783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik heb net 5 kilo impact proteine besteld voor 47 euro. Iets van 80 gram eiwit per 100 gram.
Dat is volgens mij heel goedkoop.
Of niet?
B&F of een onbekende webshop is geen garantie voor kwaliteit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161899825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:06 schreef Eleiko het volgende:

[..]

B&F of een onbekende webshop is geen garantie voor kwaliteit.
Het is van Myprotein (hij gebruikte mijn link)

Deze: http://nl.myprotein.com/s(...)rotein/10530943.html 5KG met kortingscode is dat 47euro

[ Bericht 4% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 03-05-2016 17:15:19 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:35:04 #148
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161909032
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef ZuidGrens het volgende:
Vrijdag voor de gein met een maat van me in 'zijn' gym getraind. Voor het eerst sinds jaren in een andere gym voor mij. Ben ik de enige die dat echt heel vervelend vindt? Alles is toch net even anders. Was geen succes. Morgen weer lekker in mijn eigen gym.
Heb ik ook gedaan gister. Ik vond het helemaal niks! Kon de juiste dumbells niet vinden, benches zaten niet lekker, kon geen shake bestellen. Volgende keer weer bij m'n eigen gym.

Ik ben het wat serieuzer aan het aanpakken trouwens. Train al vier jaar af en aan (dan weer drie maanden wel, dan drie maanden niet), maar ben sinds januari aan het beuken met aardige resultaten. 3-4x per week. 198 cm en 100kg. Dat wil ik zo houden, alleen dan meer gains en minder bf ;)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:32:18 #150
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161909721
Ik heb echt het idee dat er veeeeeeels teveel marge op whey zit. Whey is gewoon een restproduct van kaasproductie. Je gaat mij niet weissmaken ( ;) ) dat het filtratiegedeelte zoveel geld kost, meer dan het produceren van de kaas zelf. Whey werd gewoon aan vee gegeven voorheen, maar nu mag je 2 kilo voor ¤35 kopen ofzo :') . Beetje het quinoa of negerzaad van bodybuilding.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:34:26 #151
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161909837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:53 schreef ZuidGrens het volgende:
Vrijdag voor de gein met een maat van me in 'zijn' gym getraind. Voor het eerst sinds jaren in een andere gym voor mij. Ben ik de enige die dat echt heel vervelend vindt? Alles is toch net even anders. Was geen succes. Morgen weer lekker in mijn eigen gym.
Nieuwe gym is altijd wennen. Andere stangdiameters, andere gewichten met iets ander zwaartepunt, nieuwe setting. Bij je oude gym weet je waar alles staat en wat je kan. Bij een nieuwe gym moet je dat allemaal ontdekken. Beetje autisme wat in ons allemaal zit.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:37:41 #152
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161910024
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:32 schreef Drinky het volgende:
Ik heb echt het idee dat er veeeeeeels teveel marge op whey zit. Whey is gewoon een restproduct van kaasproductie. Je gaat mij niet weissmaken ( ;) ) dat het filtratiegedeelte zoveel geld kost, meer dan het produceren van de kaas zelf. Whey werd gewoon aan vee gegeven voorheen, maar nu mag je 2 kilo voor ¤35 kopen ofzo :') . Beetje het quinoa of negerzaad van bodybuilding.
Whey in Spanje is vreselijk duur. Een pot van 2 kilo die in Nederland 35 euro kost, kost hier rond de 50 euro. Als je vraagt waarom datzelfde merk zo duur is vergeleken met Nederland zeggen ze dat de kwaliteit beter is. :D :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:04:46 #153
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161911375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Whey in Spanje is vreselijk duur. Een pot van 2 kilo die in Nederland 35 euro kost, kost hier rond de 50 euro. Als je vraagt waarom datzelfde merk zo duur is vergeleken met Nederland zeggen ze dat de kwaliteit beter is. :D :')
Zelfde in Hongarije, terwijl isolaat daar ¤30/kg kost :'). Markt daar is gedomineerd door 3 merken en ze zijn echt overal. Ook daar veel zooi met soya erdoorheen of eiwit uit gelatine ofzo :')

Daar kon je een kilo magere runderlap voor ¤6 kopen, dus ik snapte totaal niet waarom die bodybuilders zoveel geld aan whey uitgaven :') . Moet je ook flink rijk voor zijn met een gemiddeld inkomen van ¤450 P/m. Het is in Nederland relatief goedkoop, maar om te zeggen dat whey goedkoop is? Nah. Net als alle pre-workouts en post-workouts die gewoon een bak suiker met cafeïne en mischien wat whey en crea zijn.

Mischien moet ik ook supps maken :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:05:04 #154
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_161918156
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:13 schreef Dizorn het volgende:
5.5kg in een halfjaar is bijna een kilo per maand, valt dat tegenwoordig onder slowbulk? :+
Dat is netjes toch? Ik mik ook altijd op 1 kilo per maand.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:04 schreef Drinky het volgende:

Mischien moet ik ook supps maken :')
Je kan je eigen whey maken als je hangop maakt :P . Die zooi die vanuit de yoghurt uit de theedoek lekt is wei / whey. Het is alleen niet te drinken, dus ik zou het ergens anders doorheen gooien... :{
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_161919693
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met mijn vraag? Dit is mijn huidige schema:
quote:
Dag 1: biceps, triceps en borst
Dag 2: buik en benen
Dag 3: schouders en rug
Dag 4: rust of cardiodag
repeat
Vooral compounds, te veel oefeningen om nu op te noemen
Nu is mijn vraag of ik op de derde dag, dus naast schouders en rug ook nog extra oefeningen voor biceps/triceps kan doen. Lang niet zo uitgebreid als dag 1 natuurlijk, maar ik zou op dag 3 graag een halfuur bijplakken om dit te doen. Ik heb hier vaak ook de energie nog voor.
Je zult je misschien afvragen waarom: nou, omdat ik het leukst vind om mijn armen te trainen en het graag 3 keer per week wil doen dan de huidige 2 keer.
Ik snap dat je spieren moeten rusten (en voeding natuurlijk), maar mijn armen zouden als ik 3 keer per ga trainen (om de dag dus) minimaal 48 uur rust hebben, ik las op internet dat dit genoeg zou zijn.

Denken jullie dat ik dit gewoon kan doen? Alvast bedankt!

Dit zou het 'nieuwe' schema dan worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:18:57 #156
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161921000
Die Pindapasta Crunchy van Body&Fit is wel heerlijk trouwens :9~
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:20:38 #157
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161921031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:20 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met mijn vraag? Dit is mijn huidige schema:

[..]

Nu is mijn vraag of ik op de derde dag, dus naast schouders en rug ook nog extra oefeningen voor biceps/triceps kan doen. Lang niet zo uitgebreid als dag 1 natuurlijk, maar ik zou op dag 3 graag een halfuur bijplakken om dit te doen. Ik heb hier vaak ook de energie nog voor.
Je zult je misschien afvragen waarom: nou, omdat ik het leukst vind om mijn armen te trainen en het graag 3 keer per week wil doen dan de huidige 2 keer.
Ik snap dat je spieren moeten rusten (en voeding natuurlijk), maar mijn armen zouden als ik 3 keer per ga trainen (om de dag dus) minimaal 48 uur rust hebben, ik las op internet dat dit genoeg zou zijn.

Denken jullie dat ik dit gewoon kan doen? Alvast bedankt!

Dit zou het 'nieuwe' schema dan worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe (als ik tijd heb) ook een extra dag om armen te trainen, altijd mijn zwakke punt geweest. Of ja, mijn biceps dan. Je zou hem eventueel met je cardiodag kunnen combineren, doe ik ook wel eens. Schouders en rug op een dag lijkt me redelijk zwaar, zou dan persoonlijk geen zin hebben om nog armen te trainen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:23:50 #158
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161921098
Als je na schouders+rug nog puf hebt moet je harder trainen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:28:33 #159
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161921176
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:23 schreef fathank het volgende:
Als je na schouders+rug nog puf hebt moet je harder trainen.
^Dit

Ik pak altijd aan het einde van iedere training nog weighted pull-ups mee. Afhankelijk van hoe en wat ik daarvoor heb aangepakt kun je alleen BW doen of BW+20kg bijv. Als je daarna nog iets kan met je rug/biceps moet je het nog zwaarder pakken :+
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:28:59 #160
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161921189
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:23 schreef fathank het volgende:
Als je na schouders+rug nog puf hebt moet je harder trainen.
Ik moet na schouders alleen al een kwartier wachten voor ik auto kan rijden. :')
pi_161921326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:20 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik doe (als ik tijd heb) ook een extra dag om armen te trainen, altijd mijn zwakke punt geweest. Of ja, mijn biceps dan. Je zou hem eventueel met je cardiodag kunnen combineren, doe ik ook wel eens. Schouders en rug op een dag lijkt me redelijk zwaar, zou dan persoonlijk geen zin hebben om nog armen te trainen.
Als ik het met mijn cardiodag zou combineren betekent het dat mijn armen maar 24 uur rust hebben, dat is toch veel te kort? Ik lees overal minimaal 48 uur, dus dat kan het niet worden denk ik.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:39:06 #162
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161921406
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:35 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Als ik het met mijn cardiodag zou combineren betekent het dat mijn armen maar 24 uur rust hebben, dat is toch veel te kort? Ik lees overal minimaal 48 uur, dus dat kan het niet worden denk ik.
Zou wel kunnen kloppen, ik hou me daar nooit zo veel bezig. Traint hard en eet goed en heb eigenlijk zelden veel last. Soms train ik zelfs alleen op vrijdag, zaterdag, zondag. Qua rust ook niet optimaal maargoed, nergens last van.
pi_161921492
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik moet na schouders alleen al een kwartier wachten voor ik auto kan rijden. :')
Schouders vind ik wel zwaar te trainen, als ik bijvoorbeeld de side raise doe met dumbbells zijn het echt maximaal 8 kg per dumbbell anders lukt het me gewoon niet om een set compleet te maken.
Maar oke, het klopt wel wat jullie zeggen. Ik moet eigenlijk wat meer gewicht en meer sets/reps doen.
pi_161921513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:39 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Zou wel kunnen kloppen, ik hou me daar nooit zo veel bezig. Traint hard en eet goed en heb eigenlijk zelden veel last. Soms train ik zelfs alleen op vrijdag, zaterdag, zondag. Qua rust ook niet optimaal maargoed, nergens last van.
Ja klopt ik deed het ook eerst zonder 48 uur rust terwijl ik nergens last van had maar er is mij verteld dat het niet goed voor je spieren is (terwijl ik er geen last van had). Toch maar naar geluisterd.
pi_161921565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:43 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Schouders vind ik wel zwaar te trainen, als ik bijvoorbeeld de side raise doe met dumbbells zijn het echt maximaal 8 kg per dumbbell anders lukt het me gewoon niet om een set compleet te maken.
Maar oke, het klopt wel wat jullie zeggen. Ik moet eigenlijk wat meer gewicht en meer sets/reps doen.
Side lat raises zijn meestal ook niet zo heel veel gewicht, gaat met name om kwaliteit van je setjes, goede burn krijgen en gecontroleerd bewegen dus niet als een gek gaan lopen zwaaien als een penguin.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:47:56 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161921595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:43 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Schouders vind ik wel zwaar te trainen, als ik bijvoorbeeld de side raise doe met dumbbells zijn het echt maximaal 8 kg per dumbbell anders lukt het me gewoon niet om een set compleet te maken.
Maar oke, het klopt wel wat jullie zeggen. Ik moet eigenlijk wat meer gewicht en meer sets/reps doen.
Meer is lang niet altijd beter. Misschien rust je te lang tussen je sets, bijvoorbeeld.
pi_161921625
Daar moet ik zelf ook opletten, ik forceer mezelf nu om iets sneller mn sets af te werken.
pi_161921633
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Meer is lang niet altijd beter. Misschien rust je te lang tussen je sets, bijvoorbeeld.
Ik zou niet weten wat voldoende rust is tussen de set. Ik doe eigenlijk ongeveer 30 seconden, maar houd het niet precies bij.
pi_161923723
quote:
Er is dus geen antwoord in de zin dat het afhangt van je training, haha :P
Vandaag schouders en rug gedaan, dit keer heb ik het iets zwaarder gedaan (dus bijv. bij de shoulder press niet 2x12kg dumbbell maar 2x14kg en dat bij elke oefening) en ik had inderdaad geen zin meer om mijn armen te trainen na afloop. Een paar kilo's maakt zeker wat uit dus!

Morgen een rustdag, komt goed uit met Hemelvaart aangezien mijn sportschool dan toch dicht is.
pi_161925409
Als beginner 3x pw armen? Ik zou eerst eens focussen op compounds. Ik doe per week max 2 setjes iso voor biceps, idem voor triceps. Je belast ze al redelijk met presses en rows/chins.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:28:10 #172
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161925558
Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wel biceps trainen. Pak ze alleen mee met rows/pulls. Pak tegenwoordig eigenlijk alleen maar compounds met wat buikoefeningen zoals ab wheel en hanging leg raises.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:31:39 #173
69994 seto
-|||--------|||-
pi_161925648
Als beginner hoef je indd niet 3x per week armen te trainen maar om dan te zeggen dat je ze nooit hoeft te trainen is weer het andere uiterste.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_161925798
Jup, ik houd het bij 2 per week!
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:53:00 #175
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161926102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:31 schreef seto het volgende:
Als beginner hoef je indd niet 3x per week armen te trainen maar om dan te zeggen dat je ze nooit hoeft te trainen is weer het andere uiterste.
Zou ik ook nooit beweren/zeggen tegen een ander. Voor iemand die aan bodybuilding doet is 2x trainen ook verstandig. Iemand die op kracht of explosiviteit focust hoeft ze echter nooit te trainen aangezien er geen grote carry-over (hey yuri) is. Al helemaal niet wanneer je het geen zak aan vindt om te trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:10:36 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161926511
Ab wheel is toch een middeleeuws martelwerktuig :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:49:39 #177
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161931872
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:10 schreef fathank het volgende:
Ab wheel is toch een middeleeuws martelwerktuig :?
Vooral als je het staand doet met een buttplug in je anjer
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:27:47 #178
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:21:13 #179
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161959152
Fucking hell, ik heb 4 (!) dagen diarree gehad. Begin me nu wat beter te voelen, maar ik zie er magertjes uit. :{
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:34:20 #180
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161959329
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:21 schreef Snakey het volgende:
Fucking hell, ik heb 4 (!) dagen diarree gehad. Begin me nu wat beter te voelen, maar ik zie er magertjes uit. :{
Zit er zo weer aan. Heb je wel kunnen vreten?
Ik heb vier dagen stil gezeten. Echt letterlijk, ook niet gesport, alleen maar hard gewerkt en 's avonds zo duf dat ik alleen maar op de bank kon liggen. Echt vrijwel niets verbrand, dus ook mijn calorie-iname maar wat teruggeschroefd. Dadelijk even volle bak uitkuren in de sportschool.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:34:56 #181
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161959337
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:20 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen met mijn vraag? Dit is mijn huidige schema:

[..]

Nu is mijn vraag of ik op de derde dag, dus naast schouders en rug ook nog extra oefeningen voor biceps/triceps kan doen. Lang niet zo uitgebreid als dag 1 natuurlijk, maar ik zou op dag 3 graag een halfuur bijplakken om dit te doen. Ik heb hier vaak ook de energie nog voor.
Je zult je misschien afvragen waarom: nou, omdat ik het leukst vind om mijn armen te trainen en het graag 3 keer per week wil doen dan de huidige 2 keer.
Ik snap dat je spieren moeten rusten (en voeding natuurlijk), maar mijn armen zouden als ik 3 keer per ga trainen (om de dag dus) minimaal 48 uur rust hebben, ik las op internet dat dit genoeg zou zijn.

Denken jullie dat ik dit gewoon kan doen? Alvast bedankt!

Dit zou het 'nieuwe' schema dan worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn suggestie voor een 3-daagse split:
- benen/schouders
- rug/biceps
- borst/triceps
Buik doe ik dan bij borst/triceps.

Maak het jezelf niet te moeilijk door elke keer van schema te wisselen of toch nog wat KT op een cardiodag te doen. Een beetje KT is niet handig: gewoon een goede, zware training maakt veel groeihormoon aan.

En beginnen met compounds, dan losse gewichten en tot slot machines/isolatie.
Grote spiergroepen eerst dan de kleinere.
En de Smith heb je niet nodig (hooguit voor kuiten).

Ik zie vaak beginners met onnodig complexe schema's werken, veel supplementen kopen en trainen bij minder goede sportscholen. Begin bij de basis: goed schema, hard trainen, goed eten, goed slapen, goede sportschool. Als supplementen zijn Vitamine D, eiwitmix (dus niet 100% whey) en creatine voldoende. En er is niks mis met 3x per week full-body.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161959721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:34 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Mijn suggestie voor een 3-daagse split:
- benen/schouders
- rug/biceps
- borst/triceps
Buik doe ik dan bij borst/triceps.

Maak het jezelf niet te moeilijk door elke keer van schema te wisselen of toch nog wat KT op een cardiodag te doen. Een beetje KT is niet handig: gewoon een goede, zware training maakt veel groeihormoon aan.

En beginnen met compounds, dan losse gewichten en tot slot machines/isolatie.
Grote spiergroepen eerst dan de kleinere.
En de Smith heb je niet nodig (hooguit voor kuiten).

Ik zie vaak beginners met onnodig complexe schema's werken, veel supplementen kopen en trainen bij minder goede sportscholen. Begin bij de basis: goed schema, hard trainen, goed eten, goed slapen, goede sportschool. Als supplementen zijn Vitamine D, eiwitmix (dus niet 100% whey) en creatine voldoende. En er is niks mis met 3x per week full-body.
100% whey is ook gewoon prima als je daarnaast een langzame eiwitbron als bijv. kwark ook eet.
Zou mischien nog een multivitamine en omega 3 (in de cut) toevoegen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:38:49 #183
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161960320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:34 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Zit er zo weer aan. Heb je wel kunnen vreten?
Ik heb vier dagen stil gezeten. Echt letterlijk, ook niet gesport, alleen maar hard gewerkt en 's avonds zo duf dat ik alleen maar op de bank kon liggen. Echt vrijwel niets verbrand, dus ook mijn calorie-iname maar wat teruggeschroefd. Dadelijk even volle bak uitkuren in de sportschool.
Nope, zelfs water kwam er direct weer uit. 2x naar het ziekenhuis geweest omdat ik bloed poepte. Artsen maakten zich er niet druk over, dit kan door een virus komen wat diarree en bloedingen veroorzaakt. Dit was wel echt de slechtste die ik ooit gehad heb. Ik heb zaterdag op een festival een empanada gegeten die waarschijnlijk de boosdoener was. Dat doe ik dus nooit meer.

Maar goed, nu weer aansterken. Alles komt wel weer in orde, het waren een paar slechte weken. Eerst flink in m'n duim gesneden waardoor ik anderhalve week niet heb getraind, toen een week trainen en vervolgens bovenstaand verhaal. Ik heb m'n deload nu wel gehad. :P
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:50:09 #184
69994 seto
-|||--------|||-
pi_161960529
Geen imodium genomen Snakey?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:02:13 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161960747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:50 schreef seto het volgende:
Geen imodium genomen Snakey?
Volgens mij niet. Ik heb 3 verschillende pillen gekregen in het ziekenhuis, en 1 tegen de pijn. Maar ik zie er geen imodium tussen zitten.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:30:21 #186
69994 seto
-|||--------|||-
pi_161961340
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ik heb 3 verschillende pillen gekregen in het ziekenhuis, en 1 tegen de pijn. Maar ik zie er geen imodium tussen zitten.
Ik had laatst ook diarree op vakantie en imodium hielp toch wel enorm.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_161961607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:34 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Mijn suggestie voor een 3-daagse split:
- benen/schouders
- rug/biceps
- borst/triceps
Buik doe ik dan bij borst/triceps.
Dus zonder rust dag? Na dag 3 direct verder met benen/schouders?
Het liefst heb ik eigenlijk helemaal geen rustdag, wil het liefst gewoon 7 keer per per week minimaal een uur per dag trainen.
pi_161961633
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:59 schreef bombmannl het volgende:

[..]

100% whey is ook gewoon prima als je daarnaast een langzame eiwitbron als bijv. kwark ook eet.
Zou mischien nog een multivitamine en omega 3 (in de cut) toevoegen.
Ik krijg maandag mijn whey binnen als het goed is, daarnaast eet ik inderdaad ook nog 2 magere kwark bakjes per dag.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:55:41 #189
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161961781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:47 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Dus zonder rust dag? Na dag 3 direct verder met benen/schouders?
Het liefst heb ik eigenlijk helemaal geen rustdag, wil het liefst gewoon 7 keer per per week minimaal een uur per dag trainen.
Meer is niet altijd beter. Neem een rustdag of doe wat cardio als je BF je te hoog is.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:01:59 #190
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161961881
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:30 schreef seto het volgende:

[..]

Ik had laatst ook diarree op vakantie en imodium hielp toch wel enorm.
Ik heb de medicijnenzooi niet hier, ik weet niet precies wat het allemaal is. In ieder geval wat zooi om dat virus te killen. Was best heftig met bloeden enzo, maak je je toch even een beetje zorgen.
pi_161961923
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:55 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Meer is niet altijd beter. Neem een rustdag of doe wat cardio als je BF je te hoog is.
BF staat voor body fat percentage neem ik aan?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat nog niet exact heb kunnen uitrekenen. Wel heb ik aan de hand van wat foto's kunnen inschatten, maar dat is natuurlijk totaal niet accuraat.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:08:17 #192
69994 seto
-|||--------|||-
pi_161962020
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:47 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Dus zonder rust dag? Na dag 3 direct verder met benen/schouders?
Het liefst heb ik eigenlijk helemaal geen rustdag, wil het liefst gewoon 7 keer per per week minimaal een uur per dag trainen.
Je wil teveel in te weinig tijd. Zorg eerst gewoon dat je je dieet op orde hebt en constant naar de gym gaat en genoeg rust pakt.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:13:39 #193
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161962145
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb de medicijnenzooi niet hier, ik weet niet precies wat het allemaal is. In ieder geval wat zooi om dat virus te killen. Was best heftig met bloeden enzo, maak je je toch even een beetje zorgen.
Sterkte, bro. Zorg eerst maar dat je lichaam alle energie kan gebruiken om dat virus weg te werken. Trainen kan daarna wel weer. Als je nu gaat trainen kan alle energie die gebruikt wordt voor trainingsherstel niet gebruikt worden voor het virusherstel. Grote kans dat je dan onnodig lang door blijft sukkelen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:21:43 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161962373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:13 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Sterkte, bro. Zorg eerst maar dat je lichaam alle energie kan gebruiken om dat virus weg te werken. Trainen kan daarna wel weer. Als je nu gaat trainen kan alle energie die gebruikt wordt voor trainingsherstel niet gebruikt worden voor het virusherstel. Grote kans dat je dan onnodig lang door blijft sukkelen.
Thanks. :)

Ik ga dit weekend naar een PL meet, om te kijken. :P

Volgende week pak ik de draad weer op. Dinsdag BP, lekker rustig beginnen. Eerste prioriteit is genezen inderdaad.
pi_161962433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:08 schreef seto het volgende:

[..]

Je wil teveel in te weinig tijd. Zorg eerst gewoon dat je je dieet op orde hebt en constant naar de gym gaat en genoeg rust pakt.
Dat ik 7 keer per week wil betekent niet dat ik het doe hé. Ik doe nu 3daags en daarna een rustdag.
pi_161962828
Dus dan doe je 6x trainer per 7 dagen? Ik vind het wat aan de hoge kant. Onderschat rust niet. Ik vind trainen ook heerlijk maar beperk het wel tot 4x in de week krachttraining,
pi_161963182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:37 schreef Questular het volgende:
Dus dan doe je 6x trainer per 7 dagen? Ik vind het wat aan de hoge kant. Onderschat rust niet. Ik vind trainen ook heerlijk maar beperk het wel tot 4x in de week krachttraining,
4x vind ik een onlogisch getal. Ik zelf train 6x per week, 48 uur rust per spiergroep. Als ik soms geen zin heb of ik ben moe van een drukke dag dan neem ik minder rust tussen de sets zodat ik eerder klaar ben. Vaak skip ik cardio dan ook vaak.
pi_161963267
Push/Pull schema verdeeld over maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag niks onlogisch aan,
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:25:51 #199
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_161963829
Ik begin echt een squat probleem te krijgen.


• Deadlit: 185kg
• Bench: 3x3x100kg, afgelopen woensdag
• Squat: 3x5x100kg, vandaag

Het is echt niet dat ik het oversla of niet probeer. Ik doe het iedere week. Het wil gewoon niet. Het voelt zo ontzettend zwaar en mijn form als gevolg daarvan is kut.

Plate loaded leg press pak ik wel op 3x9x200kg, dus aan m'n quads zal het niet liggen. Ik heb het gevoel dat mijn verhoudingen niet optimaal zijn voor de squat; ik heb een kort bovenlijf tov mijn benen, waardoor de mechanica niet helemaal lekker lopen.

Doe al good mornings voor de hamstrings, want merk wel dat dat (ook bij deadliften) een zwak punt is, maar het verschil tussen mijn squats en leg presses is wel erg groot :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:33:39 #200
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161963967
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:25 schreef star_gazer het volgende:
Ik begin echt een squat probleem te krijgen.

• Deadlit: 185kg
• Bench: 3x3x100kg, afgelopen woensdag
• Squat: 3x5x100kg, vandaag

Het is echt niet dat ik het oversla of niet probeer. Ik doe het iedere week. Het wil gewoon niet. Het voelt zo ontzettend zwaar en mijn form als gevolg daarvan is kut.

Plate loaded leg press pak ik wel op 3x9x200kg, dus aan m'n quads zal het niet liggen. Ik heb het gevoel dat mijn verhoudingen niet optimaal zijn voor de squat; ik heb een kort bovenlijf tov mijn benen, waardoor de mechanica niet helemaal lekker lopen.

Doe al good mornings voor de hamstrings, want merk wel dat dat (ook bij deadliften) een zwak punt is, maar het verschil tussen mijn squats en leg presses is wel erg groot :{
Werk aan betere mobiliteit. Dat heeft bij mij tot grote vooruitgang geleid in mijn squat. Mijn hipflexors zaten best wel vast, dat is nu een stuk beter en dat merk je gelijk in de squat.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_161964006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:54 schreef Questular het volgende:
Push/Pull schema verdeeld over maandag/dinsdag/donderdag/vrijdag niks onlogisch aan,
Heb je benen verdeeld over die twee dagen?

Overigens zie ik ook niet in waarom het onlogisch zou zijn. Ik doe hetzelfde, maar dan upper/lower.
pi_161964087
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:25 schreef star_gazer het volgende:
Ik begin echt een squat probleem te krijgen.

• Deadlit: 185kg
• Bench: 3x3x100kg, afgelopen woensdag
• Squat: 3x5x100kg, vandaag

Het is echt niet dat ik het oversla of niet probeer. Ik doe het iedere week. Het wil gewoon niet. Het voelt zo ontzettend zwaar en mijn form als gevolg daarvan is kut.

Plate loaded leg press pak ik wel op 3x9x200kg, dus aan m'n quads zal het niet liggen. Ik heb het gevoel dat mijn verhoudingen niet optimaal zijn voor de squat; ik heb een kort bovenlijf tov mijn benen, waardoor de mechanica niet helemaal lekker lopen.

Doe al good mornings voor de hamstrings, want merk wel dat dat (ook bij deadliften) een zwak punt is, maar het verschil tussen mijn squats en leg presses is wel erg groot :{
Train je voor PL?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:48:25 #203
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161965828
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:25 schreef star_gazer het volgende:
Ik begin echt een squat probleem te krijgen.


• Deadlit: 185kg
• Bench: 3x3x100kg, afgelopen woensdag
• Squat: 3x5x100kg, vandaag

Het is echt niet dat ik het oversla of niet probeer. Ik doe het iedere week. Het wil gewoon niet. Het voelt zo ontzettend zwaar en mijn form als gevolg daarvan is kut.

Plate loaded leg press pak ik wel op 3x9x200kg, dus aan m'n quads zal het niet liggen. Ik heb het gevoel dat mijn verhoudingen niet optimaal zijn voor de squat; ik heb een kort bovenlijf tov mijn benen, waardoor de mechanica niet helemaal lekker lopen.

Doe al good mornings voor de hamstrings, want merk wel dat dat (ook bij deadliften) een zwak punt is, maar het verschil tussen mijn squats en leg presses is wel erg groot :{
Jij hebt al een squatprobleem zolang ik me herinner, no offense.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:55:22 #204
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_161965967
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij hebt al een squatprobleem zolang ik me herinner, no offense.
Dat klopt op zich wel ja. Ik zit al heel lang vast. Tijdens de noobgains ging mijn squat juist als eerste hard vooruit, maar het is heel snel vastgelopen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_161967435
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:37 schreef Questular het volgende:
Dus dan doe je 6x trainer per 7 dagen? Ik vind het wat aan de hoge kant. Onderschat rust niet. Ik vind trainen ook heerlijk maar beperk het wel tot 4x in de week krachttraining,
Ik train nu inderdaad 6 dagen per week. (3 dagen - 1 dag rust - 3 dagen, repeat)

Dit is mijn schema:
quote:
Dag 1: biceps, triceps en borst
Dag 2: buik en benen
Dag 3: schouders en rug
Dag 4: rustdag
repeat
Vooral compounds
Als ik dus mijn borst train op maandag (dag 1) komt het pas vrijdag weer aan bod. Dat is dus 3 dagen rust. Ik las op het internet dat 48 uur vereist is, minimaal. Dan moet dit theoretisch toch te doen zijn? 4 keer per week lijkt me te weinig, dan heb je 3 dagen rust in een week.
pi_161967497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:00 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik train nu inderdaad 6 dagen per week. (3 dagen - 1 dag rust - 3 dagen, repeat)

Dit is mijn schema:

[..]

Als ik dus mijn borst train op maandag (dag 1) komt het pas vrijdag weer aan bod. Dat is dus 3 dagen rust. Ik las op het internet dat 48 uur vereist is, minimaal. Dan moet dit theoretisch toch te doen zijn? 4 keer per week lijkt me te weinig, dan heb je 3 dagen rust in een week.
Hoe is 3 dagen rust in de week teveel?
pi_161967603
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe is 3 dagen rust in de week teveel?
Huh? Wat bedoel je? Ik bedoel meer te zeggen dat ik 4 dagen trainen per week te weinig vind en gewoon mijn schema volgt, hetgeen 6 dagen heeft.
pi_161968117
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:00 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik train nu inderdaad 6 dagen per week. (3 dagen - 1 dag rust - 3 dagen, repeat)

Dit is mijn schema:

[..]

Als ik dus mijn borst train op maandag (dag 1) komt het pas vrijdag weer aan bod. Dat is dus 3 dagen rust. Ik las op het internet dat 48 uur vereist is, minimaal. Dan moet dit theoretisch toch te doen zijn? 4 keer per week lijkt me te weinig, dan heb je 3 dagen rust in een week.
Zou op zich geen probleem moeten zijn, dat schema. Genoeg mensen die 2x pw PPL doen. Dan train je 6 dagen achter elkaar, en dan een rustdag. Of je het aankunt zal aan je lichaam liggen.

PPLx2 ging mij prima af, maar bij 3x pw full body merkte ik toch dat ik pijntjes kreeg, pezen vooral. Het ligt er dus niet alleen aan hoe vaak je per week traint.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:44:15 #209
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161969337

Wat is een beetje een normaal gewicht voor een redelijk ervaren trainer bij deze oefening? Ik doe 3*8*35kg, heb echt het idee dat dat pussyweight is maar meer zit er vaak niet in.
pi_161969787
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:44 schreef ZuidGrens het volgende:

Wat is een beetje een normaal gewicht voor een redelijk ervaren trainer bij deze oefening? Ik doe 3*8*35kg, heb echt het idee dat dat pussyweight is maar meer zit er vaak niet in.
Ik doe 'm ook vrij laag maar beter dat met correcte form dan hoog gewicht terwijl je al je gewicht in de strijd gooit.
pi_161969853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:44 schreef ZuidGrens het volgende:

Wat is een beetje een normaal gewicht voor een redelijk ervaren trainer bij deze oefening? Ik doe 3*8*35kg, heb echt het idee dat dat pussyweight is maar meer zit er vaak niet in.
Ik doe dat ook 35kg als ik mijn rug train, in 3 sets van 10 reps. De volgende stap (is 42, raar, je stapt van 35 naar 42) vind ik te zwaar.
pi_161969867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:44 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Zou op zich geen probleem moeten zijn, dat schema. Genoeg mensen die 2x pw PPL doen. Dan train je 6 dagen achter elkaar, en dan een rustdag. Of je het aankunt zal aan je lichaam liggen.

PPLx2 ging mij prima af, maar bij 3x pw full body merkte ik toch dat ik pijntjes kreeg, pezen vooral. Het ligt er dus niet alleen aan hoe vaak je per week traint.
Ik doe dit al 2 maanden en nooit ergens last van. Het klopt wat je zegt, ik heb eigenlijk nooit last van blessures of pijntjes. Sporten doe ik allang, veel gevoetbald vroeger, kickboxen er naast ook veel zwemmen maar nu alleen krachttraining. Had nooit pijn. Misschien wel een beetje geluk.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:09:05 #213
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161969912
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik doe 'm ook vrij laag maar beter dat met correcte form dan hoog gewicht terwijl je al je gewicht in de strijd gooit.
Klopt, form is ook zeker goed. Ligt gelukkig niet aan mij dan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:06 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik doe dat ook 35kg als ik mijn rug train, in 3 sets van 10 reps. De volgende stap (is 42, raar, je stapt van 35 naar 42) vind ik te zwaar.
Bij ons in de sportschool heb je van die dingen die 2.5kg wegen die je erop kan leggen, dat is wel ideaal
pi_161970427
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:09 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Klopt, form is ook zeker goed. Ligt gelukkig niet aan mij dan.

[..]

Bij ons in de sportschool heb je van die dingen die 2.5kg wegen die je erop kan leggen, dat is wel ideaal
Bij ons niet zo zeer het apparaat. Wel heb je losse gewichten (die je bijv. bij een barbell doet van 2.5kg) en dan leg je die als het ware bij de gewichten als extra gewicht
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:29:25 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161970438
Ik kan de hele stack doen, maar over 70 kilo heeft het weing nut meer voor m'n rug.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:53:50 #216
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161975460
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:44 schreef ZuidGrens het volgende:

Wat is een beetje een normaal gewicht voor een redelijk ervaren trainer bij deze oefening? Ik doe 3*8*35kg, heb echt het idee dat dat pussyweight is maar meer zit er vaak niet in.
Verschilt ook wel per apparaat volgens mij. Ik doe hem 70 kg strict.
Deathlift or Die.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:25:43 #217
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161976555
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:53 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Verschilt ook wel per apparaat volgens mij. Ik doe hem 70 kg strict.
Dat ja, en techniek. Ik zie zo vreselijk veel mensen vooral met hun armen en schouders pullen. Dan kan je het bijna geen rug oefening meer noemen en wordt het vreselijk zwaar.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:06:08 #218
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_161982315
Heeft iemand hier ervaring mee? http://strengthcalc.com Website waar je schema's kunt vinden.

Heb een duwtje in de goede richting nodig, ik zoek een een split van 5 of 4 dagen waarin zo mogelijk oefeningen zitten die ik nu ook al doe. (squat, deadlift, benchpress, bor, pullup, dips) Ik wil een keer wat anders maar zie door de bomen het bos niet meer. Iemand een idee? :s)
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:23:59 #219
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161982559
Wat is iets anders?
Deathlift or Die.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:42:02 #220
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_161982781
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:23 schreef Ethanolic het volgende:
Wat is iets anders?
Iets dat niet door mij is opgesteld en iets wat meer mensen gebruiken als het kan *)
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:49:50 #221
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161982907
531, PHAT, PHUL, PPL, zijn genoeg opties
Deathlift or Die.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 11:06:27 #222
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_161983156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:49 schreef Ethanolic het volgende:
531, PHAT, PHUL, PPL, zijn genoeg opties
Idd, dat is het probleem. Als ik kijk zie ik 1001 verschillende dingen, misschien hoop je stiekem op dat mensen zeggen van: "jah, programma x is toch wel beter, heb er zelf goede resultaten mee behaald"

edit: 531 en PHUL zien er wel kek uit. Zal het eens een paar maanden proberen, thanks :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Curlbrah op 07-05-2016 11:24:45 ]
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_161984096
531 kan wel heel leuk zijn met de toevoegingen zoals 5x10, joker sets, etc.
pi_161984375
vandaag weer zon cunt die allerlei stretches ging doen in het squatrack
wat bezielt die mensen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_161985022
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 12:22 schreef Beach het volgende:
vandaag weer zon cunt die allerlei stretches ging doen in het squatrack
wat bezielt die mensen
gewoon vragen: "ben jij hier bezig"?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 13:45:46 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161986564
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 13:45 schreef Snakey het volgende:
Fuck, ik ben 5 kilo lichter geworden in een week!
Water, komt er zo weer bij. 8-)
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:30:45 #228
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_161986595
Een goede calculator voor Amino's

http://www.bodybuilding.com/fun/catamino.htm




http://www.globalrph.com/aminoacid-rda.htm

ik heb mijn stats ook even ingevuld ;)

Based on the entries above:
Recommended Dietary Allowance (RDA): The average daily dietary essential amino acid intake level that is sufficient to meet the nutrient requirements of nearly all (97-98 percent) healthy individuals in your age and gender group is as follows:
histidine: 1190.0 mg.
isoleucine: 1615.0 mg.
leucine: 3570.0 mg.
lysine: 3230.0 mg.
methionine + cysteine: 1615.0 mg.
phenylalanine + tyrosine: 2805.0 mg.
threonine: 1700.0 mg.
tryptophan: 425.0 mg.
valine: 2040.0 mg
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:32:35 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161986626
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 12:22 schreef Beach het volgende:
vandaag weer zon cunt die allerlei stretches ging doen in het squatrack
wat bezielt die mensen
Doe ik ook altijd, weet ik zeker dat ik direct aan de slag kan als de warm-up erop zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161986858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:30 schreef Montelly het volgende:
Een goede calculator voor Amino's

http://www.bodybuilding.com/fun/catamino.htm
Ik ben hier te dom voor, hoeveel kip moet ik eten?
pi_161987402
Doen jullie bij het trainen van de benen ook relatief meer apparaten dan bijv. de armen? Als ik armen train doe ik eigenlijk vrijwel alleen dumbbells/barbells/cables, maar als ik benen train bijvoorbeeld doe ik naast compounds (squats bijv.) ook best wat apparaten er naast.
Zoals deze voor de hamstrings: http://www.usedgymequipme(...)-loaded/img_4512.jpg

Ik weet dat je apparaten zo veel mogelijk links moet laten liggen maar bij benen is dat een ander verhaal vind ik, je hebt heel veel apparaten zoals die ik net postte of leg extensions (en nog meer, vooral van Life Fitness).

Doen jullie bij het trainen van de benen ook relatief meer apparaten in vergelijking met andere spiergroepen? Relatief dus, daarmee bedoel ik te zeggen dat ik snap dat je niet alleen maar apparaten doet.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:17:53 #232
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161987617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd, weet ik zeker dat ik direct aan de slag kan als de warm-up erop zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:~
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161987634
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:09 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Doen jullie bij het trainen van de benen ook relatief meer apparaten dan bijv. de armen? Als ik armen train doe ik eigenlijk vrijwel alleen dumbbells/barbells/cables, maar als ik benen train bijvoorbeeld doe ik naast compounds (squats bijv.) ook best wat apparaten er naast.
Zoals deze voor de hamstrings: http://www.usedgymequipme(...)-loaded/img_4512.jpg

Ik weet dat je apparaten zo veel mogelijk links moet laten liggen maar bij benen is dat een ander verhaal vind ik, je hebt heel veel apparaten zoals die ik net postte of leg extensions (en nog meer, vooral van Life Fitness).

Doen jullie bij het trainen van de benen ook relatief meer apparaten in vergelijking met andere spiergroepen? Relatief dus, daarmee bedoel ik te zeggen dat ik snap dat je niet alleen maar apparaten doet.
Doe persoonlijk na barbell squats (quads) en romanians (hams) nog flink wat supersetjes legpress en ham curls, en dan afsluiten met 1 been smith lunges of als dat apparaat bezet is dumbbell lunges.

Voor borst buiten DB/BB flat/incline benches voornamelijk zo'n chest fly machine of cables, tricep rope machine, delts voornamelijk dumbbells en reverse-fly machine ( ? ).

Rug alleen deadliften, pullups en dan overgaan op cable machines.

Voornaamste is gewoon zoveel mogelijk natuurlijke compounds erin gooien en voor de accesories de spieren volledig opbranden. Denk niet dat bij dat laatste het veel uitmaakt of je dat nou los of met machines doet.
pi_161987917
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:18 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Doe persoonlijk na barbell squats (quads) en romanians (hams) nog flink wat supersetjes legpress en ham curls, en dan afsluiten met 1 been smith lunges of als dat apparaat bezet is dumbbell lunges.

Voor borst buiten DB/BB flat/incline benches voornamelijk zo'n chest fly machine of cables, tricep rope machine, delts voornamelijk dumbbells en reverse-fly machine ( ? ).

Rug alleen deadliften, pullups en dan overgaan op cable machines.

Voornaamste is gewoon zoveel mogelijk natuurlijke compounds erin gooien en voor de accesories de spieren volledig opbranden. Denk niet dat bij dat laatste het veel uitmaakt of je dat nou los of met machines doet.
Thanks

Met de natuurlijke compounds bedoel je toch pull-ups/tricep dips enzo waar je je lichaamsgewicht als het ware in het spel zet?
Vind dat wel lastig moet ik eerlijk zeggen, pull ups lukt me maar echt een paar keer en dan moet ik gewoon stoppen. Uiteraard blijf ik het elke keer proberen en hoop ik langzaam progressie te maken door gewoon telkens een stapje verder te gaan.
pi_161987972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:31 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Thanks

Met de natuurlijke compounds bedoel je toch pull-ups/tricep dips enzo waar je je lichaamsgewicht als het ware in het spel zet?
Vind dat wel lastig moet ik eerlijk zeggen, pull ups lukt me maar echt een paar keer en dan moet ik gewoon stoppen. Uiteraard blijf ik het elke keer proberen en hoop ik langzaam progressie te maken door gewoon telkens een stapje verder te gaan.
Natuurlijke compounds is voor mij in ieder geval alles met losse gewichten of je eigen lichaamsgewicht ja. :D Barbell/DB squats, deadlifts, bor, bench, presses en pullups/chinups/legraises.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:33:29 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161987979
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Water, komt er zo weer bij. 8-)
Ik zie er wel lekker shredded uit. :P
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:39:20 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161988129
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zie er wel lekker shredded uit. :P
Met dit weer ga ik altijd meer shredded de gym in dan ik eruit kom. Overdag een boel vocht verloren dat ik er tijdens de training weer aandrink. :')
pi_161988210
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zie er wel lekker shredded uit. :P
Jij doet 531 toch? Doe jij er nog iets bij zoals 5x10, joker sets, first set lasts, etc? Ik wil wat meer volume erin gooien.

Ik doe zelf nu 3x bench, 2x squat, 1x deadlift (maandag BE+SQ, woensdag BE+DL, vrijdag BE+SQ). Voor elke dag 3 werk setjes van 3-6 reps waarvan ik er +1kg bij gooi als ik er 6 bij elke set uitpers. Afgezien van accesories uiteraard.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:49:04 #239
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161988311
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zie er wel lekker shredded uit. :P
Ouwe reus ^O^

Dm ist kaput hier :(
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161988345
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Natuurlijke compounds is voor mij in ieder geval alles met losse gewichten of je eigen lichaamsgewicht ja. :D Barbell/DB squats, deadlifts, bor, bench, presses en pullups/chinups/legraises.
Ah oke.

Maandag krijg ik als het goed is mijn whey binnen, dan kan ik ook alvast beginnen met het nemen van shakes.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 15:53:25 #241
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161988381
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:44 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Jij doet 531 toch? Doe jij er nog iets bij zoals 5x10, joker sets, first set lasts, etc? Ik wil wat meer volume erin gooien.

Ik doe zelf nu 3x bench, 2x squat, 1x deadlift (maandag BE+SQ, woensdag BE+DL, vrijdag BE+SQ). Voor elke dag 3 werk setjes van 3-6 reps waarvan ik er +1kg bij gooi als ik er 6 bij elke set uitpers. Afgezien van accesories uiteraard.
5x10 ernaast wordt op gegeven moment wel pittig. Dan ben je blij met je deload
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161988555
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:53 schreef fathank het volgende:

[..]

5x10 ernaast wordt op gegeven moment wel pittig. Dan ben je blij met je deload
Denk het ook, vooral bij het deadliften. Wellicht ga ik iets lager starten om een cycle of twee te wennen. Zal het boekje van Wendler weer even moeten raadplegen. :7
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:10:36 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161988701
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:53 schreef fathank het volgende:

[..]

5x10 ernaast wordt op gegeven moment wel pittig. Dan ben je blij met je deload
Dat is toch ook de bedoeling?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:27:14 #244
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161989004
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:53 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Verschilt ook wel per apparaat volgens mij. Ik doe hem 70 kg strict.
Net nog ff gekeken, bij ons gaat ie met de cables maar tot 63.5 kg. We hebben daar ook een machine voor, daar pak ik ook wat meer.
pi_161989298
Heerlijke instagram is dit: @quartersquatgang_
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:15:04 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161991148
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:44 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Jij doet 531 toch? Doe jij er nog iets bij zoals 5x10, joker sets, first set lasts, etc? Ik wil wat meer volume erin gooien.

Ik doe zelf nu 3x bench, 2x squat, 1x deadlift (maandag BE+SQ, woensdag BE+DL, vrijdag BE+SQ). Voor elke dag 3 werk setjes van 3-6 reps waarvan ik er +1kg bij gooi als ik er 6 bij elke set uitpers. Afgezien van accesories uiteraard.
Al een tijdje niet meer. Ik deed geen extra BB werk maar, na bv BP, 3 x 10 DB BP. Ik moet even in mn trainingsboekje kijken hoe het precies was. Ik zit nu in de auto met de baby op mn vrouw te wachten. :')
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:17:19 #247
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161991202
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 15:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Ouwe reus ^O^

Dm ist kaput hier :(
Okay, ik zal vanavond even kijken of ik het voor je kan fiksen.
pi_161991213
Hoe doen jullie het met alcohol in combinatie met je dieet en het krachttrainen?
Niet (meer)? Af en toe een glaasje? Gewoon door zuipen?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:21:17 #249
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161991283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:17 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Hoe doen jullie het met alcohol in combinatie met je dieet en het krachttrainen?
Niet (meer)? Af en toe een glaasje? Gewoon door zuipen?
Af en toe een biertje. Hoewel ik zou zweren dat Westmalle je sterker maakt. :P
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:25:38 #250
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161991349
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:17 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Hoe doen jullie het met alcohol in combinatie met je dieet en het krachttrainen?
Niet (meer)? Af en toe een glaasje? Gewoon door zuipen?
Bijna niet, tegenwoordig hooguit dire keer per jaar dronken. Verder heel af en toe een biertje. Maar in de zomer wel meer dan in de winter, op het terras lust ik wel graag (speciaal)bier.
pi_161993343
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:25 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Bijna niet, tegenwoordig hooguit dire keer per jaar dronken. Verder heel af en toe een biertje. Maar in de zomer wel meer dan in de winter, op het terras lust ik wel graag (speciaal)bier.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Af en toe een biertje. Hoewel ik zou zweren dat Westmalle je sterker maakt. :P
Drinken jullie vanwege dit dieet/het sporten minder of dronken jullie sowieso nooit zo veel?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:29:25 #252
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161993797
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:08 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

[..]

Drinken jullie vanwege dit dieet/het sporten minder of dronken jullie sowieso nooit zo veel?
Vanwege het sporten, vroeger dronk ik best veel. Ik ken hier een hoop gasten die aardig ripped zijn en toch veel zuipen, maar voor mij was het geen goede combinatie.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:38:04 #253
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161993976
Ik doe niet echt een dieet. Ik zorg dat ik 2800 - 3200 kcal binnen krijg per dag met acceptabele macro's. Ik eet dus ook wel eens een dag hamburgers en pizza's, dat compenseer ik dan later wel weer.

Ik drink vooral gematigd voor het trainen. Als ik me laat gaan drink ik elke dag, en dat ga je na verloop van tijd wel voelen. (Daarnaast loop ik de kans dat mn vrouw me vermoord in mn slaap omdat ik nogal snurk als ik gedronken heb. Best link dus. :P )
  zondag 8 mei 2016 @ 11:52:35 #254
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162004945
Volgende keer ga ik wat later in de dag nasr een PL meet. Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk, maar ik heb het afgelopen uur nog niemand meer dan 100 kg zien benchen...

Er lopen wel wat hompen vlees rond, ben benoeuwd wat die benchen.
  zondag 8 mei 2016 @ 11:54:46 #255
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162004980
Ik had best mee kunnen doen trouwens. Als mn inschatting van gewicht van sommige lifters goed is zou ik geen gek figuur slaan. :P

Ware het niet dat dit de nationale spaanse competitie is, en ik niet spaans ben...
  zondag 8 mei 2016 @ 12:45:29 #256
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162006497
Veel mensen (zoals ik) drinken gewoon een flesje water tijdens het trainen, maar ik zie mensen met shakes en dat drinken tijdens het trainen. Is het niet beter om dat (direct) na de training te doen? Lees ik wel overal op internet
  zondag 8 mei 2016 @ 13:14:45 #258
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162006510
Interessante vergelijking van bodyfat percentages. Verbaasde mij het meest over die 2 skinny gastjes die er precies hetzelfde uitzagen maar wel bijna 7% in BF verschilden :O

I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 8 mei 2016 @ 13:23:10 #259
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162006692
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Veel mensen (zoals ik) drinken gewoon een flesje water tijdens het trainen, maar ik zie mensen met shakes en dat drinken tijdens het trainen. Is het niet beter om dat (direct) na de training te doen? Lees ik wel overal op internet
Zal vast wel onderzoek naar gedaan zijn, ik doe het ook altijd erna. Ben vijf minuten na het trainen thuis dus dan meteen een shake en wat noten of zo. Ik hier lopen sommige gasten zelfs te eten tijdens het trainen, gewoon een boterham met ei of zo. Mongolen.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:41:49 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162007055
Water tijdens het trainen. 90 gram oats met magere melk en een shake erna.

Het geeft volgens mij geen extra's om tijdens het trainen al shakes te bemen. Daarbij zou ik die zooi niet mee willen slepen.
pi_162007465
Doe meestal een post-workout donut in de auto na de training en wat water. Vooral na zware compounds, moet ik toch even wachten met de auto besturen. :')

quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Veel mensen (zoals ik) drinken gewoon een flesje water tijdens het trainen, maar ik zie mensen met shakes en dat drinken tijdens het trainen. Is het niet beter om dat (direct) na de training te doen? Lees ik wel overal op internet
Kan ook vitargo of iets zijn voor langere workouts, snelle carbs. Denk alleen niet dat dat voor jan en alleman veel gaat helpen, de wat meer ervaren bodybuilders halen heel veel uit hun lichaam dat ze meestal wel iets nodig hebben.
  zondag 8 mei 2016 @ 14:17:51 #262
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162007676
Vooral dat lastdte denk ik. Ik zie veel memsen sups nemen waar op zich niks mis mee is, maar als je geen pro bent niet veel aan hebt. Maarja, ze slaan je ermee om de oren dat DAT je de nieuw arnold zal maken, dus gaat het als warme broodjes over de plank.
pi_162007749
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Zal vast wel onderzoek naar gedaan zijn, ik doe het ook altijd erna. Ben vijf minuten na het trainen thuis dus dan meteen een shake en wat noten of zo. Ik hier lopen sommige gasten zelfs te eten tijdens het trainen, gewoon een boterham met ei of zo. Mongolen.
Ja dat valt me ook op in de ochtend, gaan ze daar ontbijten ofzo, echt raar
  zondag 8 mei 2016 @ 15:08:29 #264
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162009079
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:21 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja dat valt me ook op in de ochtend, gaan ze daar ontbijten ofzo, echt raar
Allemaal stoerdoenerij. Degenen die komen om te trainen doen hun training en zijn weer weg.
  zondag 8 mei 2016 @ 15:27:22 #265
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162009572
Ben nog nooit (betrouwbare) informatie tegengekomen dat eten tijdens je training zou helpen. Tenzij je het over dingen als marathon lopen hebt. Net als dat het heel lastig is om degelijke onderzoeken te vinden over eiwit-inname voor-tijdens-na je training; als de hoofdsponsor van je onderzoek een supplementen bedrijf is.. :+. Lijkt me het meest logisch om direct na je training energie in je lichaam te pompen omdat je dan "leeg" bent, en je lichaam gevoelig is voor opname van voedingsstoffen.

Maar ik denk dat dat allemaal gerommel in de marge is. De basis moet goed zijn, dus degelijke voeding over de hele dag (/week/maand) en degelijke training. Pas als je vergevorderd bent zal je de kleinere dingen nodig hebben of kunnen gebruiken. Maar wie gaat dat verkopen, niemand verdiend geld als je zegt dat supplementen etc pas nodig zijn als je groot en sterk bent.
WFPB!
  zondag 8 mei 2016 @ 15:52:06 #266
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162010382
Die hitte heeft me vandaag bijna letterlijk genekt :') . Low bar squats ging goed, front squats met cleans redelijk en toen de rest allemaal kak, moest bijna overgeven :') . Zo erg zelfs dat ik bij de leg press vergat uit te racken en het gewicht vol weer terug kreeg in m'n nek ( _O_ voor mobiliteit, halfjaar geleden zou dat een blessure zijn geweest, nu was het gewoon een extra rep)

Volgende keer geen pizza wegwerken voor het trainen als het weer zo war is.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_162011044
Sta met OHP te trillen op mn benen omdat ik ervoor heb gesquat. Herkenbaar? Ik knijp mn billen en core goed aan. Knieën zijn gelockt.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zondag 8 mei 2016 @ 17:06:49 #268
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162013683
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:08 schreef DeLoet het volgende:
Sta met OHP te trillen op mn benen omdat ik ervoor heb gesquat. Herkenbaar? Ik knijp mn billen en core goed aan. Knieën zijn gelockt.
Daar zou ik een beetje mee oppassen. Het zijn waarschijnlijk je spieren die leeg zijn, dus even wat langer rusten zou het op moeten lossen. Maar als je te fatique raakt zou ik geen barbell boven mn hoofd tillen.
pi_162014642
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daar zou ik een beetje mee oppassen. Het zijn waarschijnlijk je spieren die leeg zijn, dus even wat langer rusten zou het op moeten lossen. Maar als je te fatique raakt zou ik geen barbell boven mn hoofd tillen.
Ik denk niet dat het perse gevaarlijk is om dan OHP te doen. Als het niet meer lukt, krijg je hem simpelweg niet meer boven je schouders gedrukt. Dan kun je hem dus gewoon terug in het rack leggen. Zodra je de OHP volledig hebt uitgestoten kan ik me niet voorstellen dat je hem nog laat vallen, aangezien het bovenaan vasthouden minder zwaar is dan het omhoog krijgen van de bar.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162014888
Lijkt mij niet ideaal om met trillende benen een gewicht boven je hoofd te houden.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:07:00 #271
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_162015421
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:35 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het perse gevaarlijk is om dan OHP te doen. Als het niet meer lukt, krijg je hem simpelweg niet meer boven je schouders gedrukt. Dan kun je hem dus gewoon terug in het rack leggen. Zodra je de OHP volledig hebt uitgestoten kan ik me niet voorstellen dat je hem nog laat vallen, aangezien het bovenaan vasthouden minder zwaar is dan het omhoog krijgen van de bar.
Ik weet niet of je ooit iemand door fatique een bar hebt zien laten gaan, je bent dan alle controle kwijt. Die bar komt, waar hij ook is, recht naar beneden. Ik zeg niet dat het snel zou gebeuren, maar ik zou het risico simpelweg niet nemen.
pi_162015786
Hmmm, langer wachten tussendoor dus? Wil eigenlijk niet seated gaan doen...
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zondag 8 mei 2016 @ 23:37:31 #273
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162028083
Doe je toch eerst je OHP en daarna je squats
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162028760
Of gewoon geen squats :+
pi_162029000
Ik doe de OHP ook buiten mijn rack, als ik de rep niet haal dan laat ik hem gewoon tot mijn borst zakken. Nooit het idee gehad dat de bar uit mijn handen wil vallen.
pi_162033204
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:49 schreef no1uknow het volgende:

[..]

:')
ohp je al meer dan 35
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 9 mei 2016 @ 11:23:45 #277
69994 seto
-|||--------|||-
pi_162033375
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:04 schreef 1299 het volgende:
Ik doe de OHP ook buiten mijn rack, als ik de rep niet haal dan laat ik hem gewoon tot mijn borst zakken. Nooit het idee gehad dat de bar uit mijn handen wil vallen.
Ik heb het zelf nog nooit tijdens een training gehad (wel een keer erbuiten) maar het is wel mogelijk dat je spieren gewoon in 1x compleet opgeven, ik zou dan ook het liefst geen dingen boven mijn hoofd hebben.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_162034127
Zaterdag probeerde ik een nieuw apparaat uit voor hamstrings (dat ik hier postte) en vandaag voel ik het pas, wat zwaar _O-
  maandag 9 mei 2016 @ 12:06:47 #279
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162034274
Ik zie hier niemand echt veel OHP'en, op twee van die powerlifters na. Verder bijna iedereen 40kg of zo. Met pijn en moeite.
pi_162035027
Mijn OHP werk setjes zitten ook tussen de 40/50 kg in. Liever met een goede techniek trainen dan met zo een zwaar mogelijk gewicht.
pi_162035449
Zelfde met lateral raises, zie soms gasten 20kg omhoog zwaaien met ongeveer hun hele lichaam. Waarom pak je dan niet 10 of 8 kilo en focus je puur op je schouders.
  maandag 9 mei 2016 @ 13:01:08 #282
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162035525
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:58 schreef Sapstengel het volgende:
Zelfde met lateral raises, zie soms gasten 20kg omhoog zwaaien met ongeveer hun hele lichaam. Waarom pak je dan niet 10 of 8 kilo en focus je puur op je schouders.
Dat is niet ruig genoeg.
  maandag 9 mei 2016 @ 13:06:37 #283
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162035648
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:40 schreef Questular het volgende:
Mijn OHP werk setjes zitten ook tussen de 40/50 kg in. Liever met een goede techniek trainen dan met zo een zwaar mogelijk gewicht.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:58 schreef Sapstengel het volgende:
Zelfde met lateral raises, zie soms gasten 20kg omhoog zwaaien met ongeveer hun hele lichaam. Waarom pak je dan niet 10 of 8 kilo en focus je puur op je schouders.
Eens. Geldt voor mij ook. Maar ik zie hier en ook op andere fora wel eens stats voorbij komen van bepaalde personen en dan denk ik van nou, dat is nogal :')..
pi_162035697
Doe zelf geen OHP, te lastig om niet te gaan lopen compenseren met m'n rug tenzij ik het seated doe. Liever gewoon wat DB presses en wellicht een press machine, als het vele benchen niet al meer dan voldoende is voor front delts. Side en rear lekker lat raisen en wat reverse fly's doen, af en toe face-pulls, meer dan genoeg.
pi_162036042
Whey vandaag binnengekomen en meteen ook m'n eerste shake gemaakt, drinkt prima weg. Ik las dat het ook met water kan, echter lijkt melk me wel wat beter omdat dat zelf ook eiwit bevat. De shake zelf bevat volgens myprotein 21g eiwit (per serving)en dan ook nog 250ml halfvolle melk (ong. 8.5 gram eiwit) erbij. Totaal dus bijna 30g eiwit per shake.
pi_162036121
Met water is ook niet lekker, dan smaakt het echt naar poeder. Met melk is het wat romiger, meer milkshake achtig.
pi_162036172
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:32 schreef Sapstengel het volgende:
Met water is ook niet lekker, dan smaakt het echt naar poeder. Met melk is het wat romiger, meer milkshake achtig.
Dat is ook een goede reden idd.
Moet nu alleen nog even zien hoevaak ik het ga drinken per dag (sowieso na een workout, hoeveel op een rustdag moet ik nog zien) in combinatie met mijn eetschema en het totale kcal/eiwit.
Nu eerst even van het zonnetje genieten, hehe
  maandag 9 mei 2016 @ 13:43:41 #288
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162036364
Whey heeft niet echt toegevoegde waarde op rustdagen. Haal liever je eiwit uit voeding waar ook andere nuttige voedingsstoffen inzitten. Het voordeel van whey is dat het geconcentreerd is en snel wordt opgenomen (met hoge spiegels BCAA's die ook weer specifieke voordelen hebben in het geval van (kracht)training).
WFPB!
pi_162037007
En dat het gewoon snel en makkelijk is.
  maandag 9 mei 2016 @ 14:29:51 #290
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162037200
Zeker. Maar dat is wat mij betreft geen voordeel op rustdagen.
WFPB!
pi_162037219
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:27 schreef Dizorn het volgende:
Ben nog nooit (betrouwbare) informatie tegengekomen dat eten tijdens je training zou helpen. Tenzij je het over dingen als marathon lopen hebt. Net als dat het heel lastig is om degelijke onderzoeken te vinden over eiwit-inname voor-tijdens-na je training; als de hoofdsponsor van je onderzoek een supplementen bedrijf is.. :+. Lijkt me het meest logisch om direct na je training energie in je lichaam te pompen omdat je dan "leeg" bent, en je lichaam gevoelig is voor opname van voedingsstoffen.

Maar ik denk dat dat allemaal gerommel in de marge is. De basis moet goed zijn, dus degelijke voeding over de hele dag (/week/maand) en degelijke training. Pas als je vergevorderd bent zal je de kleinere dingen nodig hebben of kunnen gebruiken. Maar wie gaat dat verkopen, niemand verdiend geld als je zegt dat supplementen etc pas nodig zijn als je groot en sterk bent.
Hoeft allemaal niet, google maar eens op anabolic window :) Je hoeft echt niet gelijk 5 minuten na het trainen allemaal shakes naar binnen te werken..
pi_162037421
Heb dit even heel snel in elkaar geflanst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit eet ik dan ongeveer op een workout dag. Aantal kcal zal iets hoger uitvallen door het avondeten maar dit is echt moeilijk te meten en daarom even buiten beschouwing.

Qua eiwit zit het wel goed lijkt me, ik zit ver boven de 2,2 x lichaamsgewicht (ik weeg +/- 75kg, 180cm, 19 y/o).
Alleen kcal lijkt me niet genoeg toch, een man moet ongeveer 2500 kcal per dag binnenkrijgen, als je wil afvallen wat minder, wil je aankomen wat meer. Ik zit dus op rond de 2200. Ik vind mijn lichaamsgewicht echter wel goed zo dus ik wil niet af/aankomen en eigenlijk rond de 75 blijven.

Wat zeggen jullie hiervan? Eet ik te weinig (zo ja, suggesties)? Besteed ik té veel aandacht aan voeding? Of is het wel goed zo? Denk van niet eigenlijk.
  maandag 9 mei 2016 @ 14:49:11 #293
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_162037509
Aandacht besteden aan voeding is altijd goed. Maar je zit wat mij betreft obsessief hoog met je eiwitten. Super weinig variatie in je voeding, lijkt alleen op eiwitten gericht. Denk ook aan micronutriënten naast je macronutriënten hè. Of je te weinig eet zal je zien aan je gewicht, dat kunnen we niet aan dit soort tabelletjes afzien.

En Sandertjuh, ik weet dat je niet per se binnen enkele minuten die shake moet leegtanken, maar voor een simpele handeling met weinig nadelen zou ik het alsnog aanraden onder het 'better safe than sorry' principe. Meteen een shake kost je amper moeite en misschien een paar dubbeltjes, en er zijn zover ik weet geen nadelen t.o.v. iets langer wachten met je shake :P
WFPB!
pi_162037541
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:44 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Heb dit even heel snel in elkaar geflanst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit eet ik dan ongeveer op een workout dag. Aantal kcal zal iets hoger uitvallen door het avondeten maar dit is echt moeilijk te meten en daarom even buiten beschouwing.

Qua eiwit zit het wel goed lijkt me, ik zit ver boven de 2,2 x lichaamsgewicht (ik weeg +/- 75kg, 180cm, 19 y/o).
Alleen kcal lijkt me niet genoeg toch, een man moet ongeveer 2500 kcal per dag binnenkrijgen, als je wil afvallen wat minder, wil je aankomen wat meer. Ik zit dus op rond de 2200. Ik vind mijn lichaamsgewicht echter wel goed zo dus ik wil niet af/aankomen en eigenlijk rond de 75 blijven.

Wat zeggen jullie hiervan? Eet ik te weinig (zo ja, suggesties)? Besteed ik té veel aandacht aan voeding? Of is het wel goed zo? Denk van niet eigenlijk.
Geen voedingkenner hier, maar je neemt zoveel eiwitten dat je die shakes makkelijk achterwege kunt laten.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_162037603
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:44 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Heb dit even heel snel in elkaar geflanst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit eet ik dan ongeveer op een workout dag. Aantal kcal zal iets hoger uitvallen door het avondeten maar dit is echt moeilijk te meten en daarom even buiten beschouwing.

Qua eiwit zit het wel goed lijkt me, ik zit ver boven de 2,2 x lichaamsgewicht (ik weeg +/- 75kg, 180cm, 19 y/o).
Alleen kcal lijkt me niet genoeg toch, een man moet ongeveer 2500 kcal per dag binnenkrijgen, als je wil afvallen wat minder, wil je aankomen wat meer. Ik zit dus op rond de 2200. Ik vind mijn lichaamsgewicht echter wel goed zo dus ik wil niet af/aankomen en eigenlijk rond de 75 blijven.

Wat zeggen jullie hiervan? Eet ik te weinig (zo ja, suggesties)? Besteed ik té veel aandacht aan voeding? Of is het wel goed zo? Denk van niet eigenlijk.
2x BW gram eiwitten lijkt mij meer dan voldoende, 1x BW gram vet en de rest aan carbs. Je hebt aannemende 235,2 gr eiwitten zo'n 940 kcals van alleen eiwitten, 42% lijkt mij een beetje te. :D
pi_162037791
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:51 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Geen voedingkenner hier, maar je neemt zoveel eiwitten dat je die shakes makkelijk achterwege kunt laten.
Of dat ik de shakes ga gebruiken en daardoor bijvoorbeeld de eieren vervang of de bakken kwark
pi_162037820
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:53 schreef Faeroer het volgende:

[..]

2x BW gram eiwitten lijkt mij meer dan voldoende, 1x BW gram vet en de rest aan carbs. Je hebt aannemende 235,2 gr eiwitten zo'n 940 kcals van alleen eiwitten, 42% lijkt mij een beetje te. :D
Ja, dat dacht ik al
Denk dat ik wat meer producten moet eten die veel kcals bevatten en weinig eiwitten om het een beetje in balans te brengen
pi_162037857
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:04 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik al
Denk dat ik wat meer producten moet eten die veel kcals bevatten en weinig eiwitten om het een beetje in balans te brengen
Hoe ziet de carb/vet verhouding eruit?
pi_162037975
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:05 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hoe ziet de carb/vet verhouding eruit?
Met carb bedoel je koolhydraten? En vetten zowel verzadigd als onverzadigd?
Ik heb dat niet in m'n schema gezet, moet ik nog doen.
Koolhydraten eet ik vooral met (bruin) brood en groente/fruit, vooral tijdens het avondeten (aardappelen). Exacte cijfers heb ik alleen nog niet.

Ik denk dat ik de kwark+havermout uit mijn schema haal zodat ik op ongeveer 150/160 gram eiwit zit en ga de overige kcal vullen met bijvoorbeeld pasta om het wat meer in balans te krijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 09-05-2016 15:18:16 ]
pi_162038179
Ben zelf meer fan van eiwitten uit natuurlijke producten halen dan uit shakes. Shakes gebruik ik alleen als redmiddel wanneer ik geen eten voor handen heb laat maar zeggen :+
pi_162038347
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:10 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Met carb bedoel je koolhydraten? En vetten zowel verzadigd als onverzadigd?
Ik heb dat niet in m'n schema gezet, moet ik nog doen.
Koolhydraten eet ik vooral met (bruin) brood en groente/fruit, vooral tijdens het avondeten (aardappelen). Exacte cijfers heb ik alleen nog niet.

Ik denk dat ik de kwark+havermout uit mijn schema haal zodat ik op ongeveer 150/160 gram eiwit zit en ga de overige kcal vullen met bijvoorbeeld pasta om het wat meer in balans te krijgen.
Carbs = koolhydraten ja. Probeer die gegevens even bij elkaar te krijgen, geeft veel meer inzicht dan alleen de eiwitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')