abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161376763
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml
pi_161376776
Round 2!
pi_161376778
Niks mis met de uitspraken van Derksen, deze zijn volledig op waarheid berust. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_161376784
Ik douche ook liever thuis? :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161376790
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Jij zit ook op voetbal?
pi_161376799
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:11 schreef MPC60 het volgende:
Mijn ervaring is dat er liever niet tegen Marokkanen wordt gespeeld. 9 van de 10 keer gezeik, intimideren van de scheids, spelers en trainers. Niemand die er wat van durft te zeggen en als je dat wel doet kan je een karatetrap naar je hoofd krijgen.

Iedereen die hier aan bagataliseren is heeft nog nooit op een amateurveld gestaan.
Dat niemand er iets van durft te zeggen blijkt ook wel in dit topic. Er wordt gevraagd wat er nou zo erg is aan Marokkanen die douchen met een onderbroek aan en vervolgens gaat iedereen roepen dat dat niet het punt is, zonder te verduidelijken wat wel het punt is. Wat Derksen zegt (alleen de youtube video op een van de eerste pagina's gezien) is eigenlijk nietszeggend. Misschien durft hij niet uit angst voor aangiftes, maar hij heeft inderdaad als enige voorbeeld dat Marokkanen met de onderbroek aan douchen. Echt een punt maken doet hij niet.
pi_161376811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat niemand er iets van durft te zeggen blijkt ook wel in dit topic. Er wordt gevraagd wat er nou zo erg is aan Marokkanen die douchen met een onderbroek aan en vervolgens gaat iedereen roepen dat dat niet het punt is, zonder te verduidelijken wat wel het punt is. Wat Derksen zegt (alleen de youtube video op een van de eerste pagina's gezien) is eigenlijk nietszeggend. Misschien durft hij niet uit angst voor aangiftes, maar hij heeft inderdaad als enige voorbeeld dat Marokkanen met de onderbroek aan douchen. Echt een punt maken doet hij niet.
Dit dus.
pi_161376815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij zit ook op voetbal?
Zat.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:44:26 #9
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161376823
Wegkijkers hebben hun houvast alweer gevonden: doucheargument.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161376831
Hoeveel clubs zouden verdwenen zijn zonder de Marokkaanse leden?
pi_161376832
Waarschijnlijk komt hij er vrijdag nog wel even op terug gezien de media-aandacht die het krijgt.
pi_161376833
Johan Derksen _O_ *O* w/
pi_161376837
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Zat.
En je kon zonder problemen gewoon thuis gaan douchen?
pi_161376864
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wegkijkers hebben hun houvast alweer gevonden: doucheargument.
Ik begrijp dat hele argument van Derksen niet, durven Nederlanders niet te douchen als een ander niet in de blote kont staat?
pi_161376872
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:34 schreef FlyDutchMan het volgende: [..] Domme reactie, alsof dat de keuze is. Want het zijn meestal Marokkaanse vaders die langs de lijn zich misdragen en autochtone jongens hebben een veel minder grote bek dan de Marokkaanse. Ze gaan ook nooit naar 'de Marokkanenclub' toe met een instelling om eens even lekker te gaan matten. Komt allemaal van de Marokkaanse kant, de problemen in het amateurvoetbal.
Als het hier ging om kampers zou het ineens wel zo genoemd mogen worden? :') Natuurlijk vindt er een bepaalde dynamiek plaats, maar niemand is daarbij gebaat. Dat het te makkelijk is om een groep de zwarte piet toe te spelen verandert niks aan de urgentie om dit probleem op te lossen.

Of het op deze manier aankaarten the way to go is vind ik ook discutabel, maar er moet wel snel iets mee gedaan gaan worden en volgens mij gebeurt er momenteel bar weinig.
pi_161376876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele argument van Derksen niet, durven Nederlanders niet te douchen als een ander niet in de blote kont staat?
Denk dat ze het oneerlijk vinden.
pi_161376877
De clubs waarvan ik weet dat je er liever niet tegen speelt zijn eigenlijk altijd clubs waar het woonwagenkamp voetbalt.

Het zal best zo zijn dat er ook clubs zijn met veel Marokkanen waar je liever niet tegen speelt, maar het probleem is in ieder geval breder.

Verder geen probleem met de uitspraken van Derksen, die moet gewoon lekker zijn mening kunnen geven.
pi_161376884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis met de uitspraken van Derksen, deze zijn volledig op waarheid berust. :)
ja maar ik vond hem niet echt overtuigend overkomen. eerder een beetje dom. en zijn argumenten zijn niet indrukwekkend. :N
pi_161376893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geobsedeerd door douchende mannen? :D Of kun je ook nog over andere dingen praten?
pi_161376902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geobsedeerd door douchende mannen? :D Of kun je ook nog over andere dingen praten?
Je hebt mij betrapt :@
pi_161376910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat ze het oneerlijk vinden.
Of niet leuk omdat ze het piemeltje van die anderen niet kunnen zien.
pi_161376911
Nou, noem dit maar een "probleem". Binnenkort eindelijk verlost van die proletensport! Dankzij de Marokkanen! Wie had dat ooit gedacht!

Aan de andere kant: alles dat door Marokkanen wordt aangeraakt, gaat vervolgens al vlot kapot. Dat geldt zelfs voor het criminele circuit, dus zeker ook voor voetbal.
pi_161376913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou heel vreemd zijn als dat niet zou kunnen.
pi_161376918
quote:

[..]

Pardon? We hebben net een heel topic gehad waarin mensen vertellen over de agressie, intimidatie en simpelweg kutgedrag van Marokkanen. Niemand wil tegen ze voetballen.

Dat douchen boeit helemaal niemand behalve iemand als Derksen die niet meer midden in de samenleving staat.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:48:02 #25
pi_161376920
quote:

[..]

Nee Marokkanen douchen in hun onderbroek. Dat is karakteristiek aan de Marokkaanse cultuur onder Nederlandse voetbalclubs
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161376951
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Ik vind het anders heel normaal dat je verplicht bent te douchen op de club. Ik ken het ook niet anders eerlijk gezegd.
pi_161376953
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee Marokkanen douchen in hun onderbroek. Dat is karakteristiek aan de Marokkaanse cultuur onder Nederlandse voetbalclubs
Ja dat begrijp ik, ik begrijp alleen niet waarom anderen dat erg vinden.
pi_161376954
quote:

[..]

Lekker blerren zonder het te snappen :D
pi_161376966
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
In je onderbroek?
I´m back.
pi_161376973
quote:

[..]

En vervolgens gaat iedereen beargumenteren waarom ze liever niet tegen Marokkanen spelen. _O-

Waar ook flink op af te dingen valt, want dezelfde mensen die opscheppen over hoe teringhard ze een tegenstander hebben neergetrapt lopen te zeiken als een ander het bij hun flikt.

Wat je in de praktijk gewoon ziet, en dat is niet alleen in het voetbal, is dat men niet graag een allochtone meerderheid ziet ergens. Of dat nou een voetbalclub, een discotheek, een school, een wijk of iets anders is. Wanneer er meer allochtonen komen, trekken de autochtonen weg, want ze voelen zich niet meer thuis.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:50:11 #31
269692 Divje
brr brr patapim
pi_161376975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo die toon?

Hij zegt dat Marokkanen het voetbal verpesten en dit was dus 1 van zijn voorbeelden.
Nee, dit was niet een van zijn voorbeelden. Hij noemde dit gewoon omdat hij het belachelijk vindt. Niet als iets wat onderdeel van het probleem is.
En dat toontje sla ik aan omdat jij maar door blijft zagen hierover :') godver wat irritant.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_161376986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind het anders heel normaal dat je verplicht bent te douchen op de club. Ik ken het ook niet anders eerlijk gezegd.
alsjeblieft zeg! ik zou echt niet willen duchen samen met anderen gasten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:50:52 #33
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161376990
Erg jammer dat jullie zo blijven hangen op dat douchen verhaal, dat is nou juist niet het probleem. Naar mijn mening dan. Vond het zelf als kind ook niet prettig eerlijk gezegd.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161376992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar ik vond hem niet echt overtuigend overkomen. eerder een beetje dom. en zijn argumenten zijn niet indrukwekkend. :N
Die man roept wel vaker dingen die je niet echt serieus hoeft te nemen, helaas stonden in het vorige topic genoeg voorbeelden om dat dit keer wel te doen.

De waarde van het verenigingsleven rondom amateurvoetbal gaat veel verder dan alleen gezellig samen voetballen.
pi_161376998
quote:

[..]

Ik denk dat Derksen idd ook te politiek correct is.
En als gespreksleider zou ik meteen gevraagd hebben, maar Johan wat bedoel je concreet. Maar misschien ook bang voor aangiften.
I´m back.
pi_161377000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef Divje het volgende:

[..]

Nee, dit was niet een van zijn voorbeelden. Hij noemde dit gewoon omdat hij het belachelijk vindt. Niet als iets wat onderdeel van het probleem is.
En dat toontje sla ik aan omdat jij maar door blijft zagen hierover :') godver wat irritant.
Nogmaals het is gewoon ontopic. Hij heeft eigenlijk geen voorbeelden gegeven waarom Marokkanen het voetbal verpesten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:51:23 #37
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161377007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Pardon? We hebben net een heel topic gehad waarin mensen vertellen over de agressie, intimidatie en simpelweg kutgedrag van Marokkanen. Niemand wil tegen ze voetballen.

Dat douchen boeit helemaal niemand behalve iemand als Derksen die niet meer midden in de samenleving staat.
Dit. Vechten op het veld, vechten rond de kleedkamers en na de wedstrijd zo snel mogelijk wegwezen en hopen dat je auto's niet vernield zijn. Ik durf wel te stellen dat dit voor de iedere blanke amateurvoetballer een bekend gegeven is.
pi_161377008
Die clubs functioneren ook niet. Kijk maar naar islamachtige landen.
Je moet een islambeleid voeren, maar het huidige Nederlandse/Europese beleid werkt voor geen meter.
pi_161377019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Aangezien het topic over de uitspraken van Derksen gaat, vind ik het vreemd dat als er op die uitspraken wordt ingegaan, mensen daar geen duidelijke reactie op hebben naast "je hebt het fout!". En dan komen er wat anecdotes, prima, maar het is totaal onduidelijk of dat is waar Derksen op doelt (badum tsj). Zeker aangezien Derksen normaal geen blad voor de mond neemt en nu alleen wat roeptoetert over douchegewoontes.
pi_161377021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

Het was niet de kern van zijn betoog lijkt mij. Zijn betoog was oppervlakkig, maar meest waarschijnlijk bedoelt hij aan te geven dat er een sfeer ontstaat waarbij velen zich niet thuis voelen. Of dat zo is, is een tweede, maar ik kan mij er ook wel weer iets bij voorstellen. Dan is het nog de vraag aan wie dat precies ligt, maar dan moeten we wel heel erg gaan speculeren wat hij precies bedoelde aan te geven.
pi_161377029
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In je onderbroek?
Hoe preuts denk je wel niet dat ik ben? :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:27 #42
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161377031
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Round 2!
Waar in mijn reactie zeg ik dat Marokkanen het voetbal kapot maken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:30 #43
269692 Divje
brr brr patapim
pi_161377035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nogmaals het is gewoon ontopic. Hij heeft eigenlijk geen voorbeelden gegeven waarom Marokkanen het voetbal verpesten.
Dat hoefde in principe ook niet want ik denk dat de meeste mensen die dit programma kijken er wel bekend mee zijn. Dat bleek wel uit vorig topic.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:38 #44
pi_161377040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is symptoom van een groter probleem, namelijk bijvoorbeeld intimidatie vanuit Marokkaanse amateurvoetballers en nog meer onenigheid die door deze bevolkingsgroep wordt veroorzaakt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161377042
johan derksen. ga alsjeblieft met pensioen ouwdje!!!!
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:40 #46
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef MPC60 het volgende:
Erg jammer dat jullie zo blijven hangen op dat douchen verhaal, dat is nou juist niet het probleem. Naar mijn mening dan. Vond het zelf als kind ook niet prettig eerlijk gezegd.
Klein piemeltje?

:P
pi_161377054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Waar in mijn reactie zeg ik dat Marokkanen het voetbal kapot maken.
Nergens. Dat zegt Derksen.
pi_161377056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef matthias24 het volgende:

alsjeblieft zeg! ik zou echt niet willen duchen samen met anderen gasten.
Want? Is dat intimiderend voor je?
pi_161377057
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Het Nederlandse amateurvoetbal draait ook voor een groot deel op de gezelligheid na de wedstrijd, ouwehoeren, bier drinken en bij de kantine rondhangen. (althans dat is wat veel autochtonen gezellig vinden)

Marokkanen houden daar niet van, dus als je te veel Marokkanen hebt, dan verdwijnt zoiets langzaam.
Het is niet alleen de gezelligheid, het is de opgefokte sfeer die er ontstaat als er ergens veel Marokkanen samen zijn, of dat nou in een woonwijk, in een horecagelegenheid, of op een voetbalveld is, is om het even, overal verzieken ze de sfeer voor anderen maar ook vooral voor zichzelf. Ik heb zelf een jaartje of 11 meegelopen in het amateurvoetbal en de tendens dat veel jongens met een Nederlandse of andere achtergrond op zoek gaan een andere club vanwege het sfeertje bij hun oude club door Marokkanen is al jaren geleden ingezet, Derksen verteld hier niks nieuws, niet voor mij in ieder geval.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_161377066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Dat hoefde in principe ook niet want ik denk dat de meeste mensen die dit programma kijken er wel bekend mee zijn. Dat bleek wel uit vorig topic.
Dus eigenlijk had die net zo goed zn mond kunnen houden...
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:12 #51
423584 begaaierd
pi_161377069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En waarom reageer je daar dan mee op mijn reactie?
pi_161377072
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Hoe preuts denk je wel niet dat ik ben? :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meteen je broek schoon?
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:35 #53
423584 begaaierd
pi_161377081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef matthias24 het volgende:
Heb jij zelf ooit gevoetbald?
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:53 #54
269692 Divje
brr brr patapim
pi_161377087
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk had die net zo goed zn mond kunnen houden...
Mwoah, ik vond het wel beleefd van hem om antwoord te geven op de vraag die gesteld werd :)
pi_161377089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef begaaierd het volgende:

[..]

En waarom reageer je daar dan mee op mijn reactie?
Topic is nu dicht maar geloof dat ik heb gezegd dat Derksen dat zei? Kan mij niet herinneren dat ik heb gezegd dat jij dat zei.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:58 #56
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar zegt Derksen dat Marokkanen het voetbal kapot maken?
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:59 #57
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161377095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

Klein piemeltje?

:P
Daar was ik als kind nou niet mee bezig. :P Vond het gewoon niet prettig maar je kon niet anders en zo heel erg is samen douchen nou ook weer niet.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161377100
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:51 schreef Nobu het volgende:

Dit. Vechten op het veld, vechten rond de kleedkamers en na de wedstrijd zo snel mogelijk wegwezen en hopen dat je auto's niet vernield zijn. Ik durf wel te stellen dat dit voor de iedere blanke amateurvoetballer een bekend gegeven is.
Nee. Dat is het niet. Misschien daar waar jij komt, maar niet overal.
pi_161377108
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef Divje het volgende:

[..]

Mwoah, ik vond het wel beleefd van hem om antwoord te geven op de vraag die gesteld werd :)
Had die beter een zinnig antwoord kunnen geven. Genoeg voorbeelden denk ik zo.
pi_161377110
Nep aangiftes incoming.
pi_161377114
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Want? Is dat intimiderend voor je?
ja behoorlijk! ik bedoel, stel je voor dat ik een zeepje moet oprapen. ;) wie weet wat voor ongelukjes er dan zouden kunnen gebeuren. :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:54:52 #62
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377123
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Daar was ik als kind nou niet mee bezig. :P Vond het gewoon niet prettig maar je kon niet anders en zo heel erg is samen douchen nou ook weer niet.
Was maar een geintje. :*

Ik vond het eerlijk gezegd ook niet prettig.
pi_161377126
Even kijken wat zei ik ook alweer? Oh ja, wat een idioot.
pi_161377133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef matthias24 het volgende:
Ik vind Johan Derksen altijd een authentieke commentator, recht voor zijn raap, geen kapsones.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:55:24 #65
423584 begaaierd
pi_161377135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Topic is nu dicht maar geloof dat ik heb gezegd dat Derksen dat zei? Kan mij niet herinneren dat ik heb gezegd dat jij dat zei.
Je weet al niet eens meer wat je gezegd hebt?
pi_161377144
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben een badman, dus vond het al niks. En had ook teamgenoten die christelijk waren en het daarom liever niet deden en weer een ander douchte maar een paar keer per week wegens een huidziekte.

En dat is alleen uit mijn ervaring dan.
pi_161377147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Heb jij zelf ooit gevoetbald?
nee, maar ik zit wel op rugby. en daar zijn ook marokkanen.
pi_161377148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:55 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Je weet al niet eens meer wat je gezegd hebt?
Heb je gezien hoeveel reacties er geplaatst zijn...
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:56:16 #69
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161377156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Genieten. Waar kan ik me inschrijven?
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:56:36 #70
423584 begaaierd
pi_161377165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jawel. Dat is het wel. Misschien daar waar jij komt niet, maar in de 28 jaar dat ik op het veld voetbal en de 10 jaar dat ik in de zaal voetbal is dit een erg bekend gegeven!
pi_161377168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:54 schreef matthias24 het volgende:

ja behoorlijk! ik bedoel, stel je voor dat ik een zeepje moet oprapen. ;) wie weet wat voor ongelukjes er dan zouden kunnen gebeuren. :')
Ik heb van Derksen begrepen dat homo's niet voetballen, dus geen zorgen.
pi_161377186
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Meteen je broek schoon?
Soms wel vervelend als je op 60 graden moet douchen als er een hardnekkige vlek zit.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:57:31 #73
423584 begaaierd
pi_161377188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:54 schreef loni55 het volgende:
Even kijken wat zei ik ook alweer? Oh ja, wat een idioot.
Waar reageer je eigenlijk op? Op de uitspraken van Johan Derksen?
pi_161377195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het is symptoom van een groter probleem, namelijk bijvoorbeeld intimidatie vanuit Marokkaanse amateurvoetballers en nog meer onenigheid die door deze bevolkingsgroep wordt veroorzaakt.
Dat slaat helemaal nergens op, met een onderbroek aan douchen intimideert niemand. Het is een totaal onzinnige kreet. Die jongens hebben blijkbaar moeite om naakt rond te lopen, ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn. Verder is de tolerantie richting hun ook bedroevend dus de sfeer verpesten kunnen anderen ook. Als er volgens mij iets duidelijk is is dat de sfeer in het voetbal grondig verpest is en dat moet het voetbal zich aantrekken, het aantal keer dat die sport negatief in het nieuws komt is enorm.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:58:02 #75
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:57 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ga er nou niet op in
pi_161377217
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Ik ben een badman, dus vond het al niks. En had ook teamgenoten die christelijk waren en het daarom liever niet deden en weer een ander douchte maar een paar keer per week wegens een huidziekte.

En dat is alleen uit mijn ervaring dan.
Maar op school moest je na het sporten ook onder de douche. Er zal toch wel een moment zijn dat je er overheen bent lijkt mij.
pi_161377224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Soms wel vervelend als je op 60 graden moet douchen als er een hardnekkige vlek zit.
Ja, heb je tegenwoordig wel waspoeders voor zodat je ook op 40 graden kunt douchen.
I´m back.
pi_161377225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat slaat helemaal nergens op, met een onderbroek aan douchen intimideert niemand. Het is een totaal onzinnige kreet. Die jongens hebben blijkbaar moeite om naakt rond te lopen, ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn. Verder is de tolerantie richting hun ook bedroevend dus de sfeer verpesten kunnen anderen ook. Als er volgens mij iets duidelijk is is dat de sfeer in het voetbal grondig verpest is en dat moet het voetbal zich aantrekken, het aantal keer dat die sport negatief in het nieuws komt is enorm.
:') wegkijker
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:59:04 #79
423584 begaaierd
pi_161377230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee, maar ik zit wel op rugby. en daar zijn ook marokkanen.
Jammer voor je. Er was net iemand die beweerde (misschien jij zelf) dat er maar weinig Marokkanen Rugby als sport beoefenen.
Dus je weet eigenlijk niet eens waarover je praat maar toch kom je hier stellig je mening verkondigen. Top, ga zo door!!
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:59:11 #80
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_161377233
Een of andere uitgerangeerde (MIDDELMATIGE) ouwe ex-voetballer trekt z'n scheur los over Marokkanen. Nou nou...'tis me wat zeg. :%

Maar, zoals gewoonlijk staan beide kampen alweer klaar om mekaar de kop van de romp te scheuren. Persoonlijk interesseert het met geen ene fuck wat Johan Derksen, of wie dan ook, zegt. Maar, hij moet het wel kunnen zeggen. Wat voor geraaskal het ook is is irrelevant.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_161377234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

die derksen is gewoon een rasist. zelfs homo's komen niet in zijn handboek voor.
pi_161377237
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:56 schreef Nobu het volgende:

Genieten. Waar kan ik me inschrijven?
Het secretariaat lijkt mij.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 17:00:14 #83
pi_161377253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is een symptoom van een groter probleem zeg ik toch, ik noem dit nergens een probleem :') Probleem is dat diezelfde lui vaak het spelletje verkloten, al jaren
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:00:38 #84
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377272
Eigenlijk zouden de Marokkanen massaal de KNVB moeten oproepen om een reactie te geven op de uitspraken van Derksen. Dat zal dan ook meteen averechts werken omdat de KNVB dan niet anders kan dan Derksen (gedeeltelijk) gelijk geven.
pi_161377274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:59 schreef Yogaflame het volgende:
Een of andere uitgerangeerde (MIDDELMATIGE) ouwe ex-voetballer trekt z'n scheur los over Marokkanen. Nou nou...'tis me wat zeg. :%

Maar, zoals gewoonlijk staan beide kampen alweer klaar om mekaar de kop van de romp te scheuren. Persoonlijk interesseert het met geen ene fuck wat Johan Derksen, of wie dan ook, zegt. Maar, hij moet het wel kunnen zeggen. Wat voor geraaskal het ook is is irrelevant.
Nouja, het waarheidsgehalte doet er in deze wel toe. Als je het doortrekt is het immers de schuld van de mocros dat Nederland niet meedoet in de voetbaltop ;)
pi_161377287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:56 schreef begaaierd het volgende:

Jawel. Dat is het wel. Misschien daar waar jij komt niet, maar in de 28 jaar dat ik op het veld voetbal en de 10 jaar dat ik in de zaal voetbal is dit een erg bekend gegeven!
Iedereen omvat echt iedereen. Ik vertel je dat ik het niet herken en er ook weinig over hoor. Nogmaals, de clubs waar ik het over hoor zijn de clubs van het woonwagenkamp. Ik snap dat de randstad een ander beeld kan geven dan daarbuiten, maar de stelling was iedereen en dat is dus niet zo.
pi_161377304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:00 schreef YazooW het volgende:
Eigenlijk zouden de Marokkanen massaal de KNVB moeten oproepen om een reactie te geven op de uitspraken van Derksen. Dat zal dan ook meteen averechts werken omdat de KNVB dan niet anders kan dan Derksen (gedeeltelijk) gelijk geven.
Plus massa-aangiften of eventueel ook nog een eigen voetbalbond oprichten, kan ook.
MVBvN Marokkaanse voetbalbond van Nederland
I´m back.
pi_161377314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:59 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Jammer voor je. Er was net iemand die beweerde (misschien jij zelf) dat er maar weinig Marokkanen Rugby als sport beoefenen.
Dus je weet eigenlijk niet eens waarover je praat maar toch kom je hier stellig je mening verkondigen. Top, ga zo door!!
eigenlijk is het een beetje hetzelfde! rugby of voetbal. het zijn allebij teamsporten. en in mijn team zitten nou eenmaal een paar marokkanen ja! en ook 1 turk.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:02:28 #89
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161377320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het secretariaat lijkt mij.
Volgens google speelt FC Utopia in Denemarken en is FC Walhalla een restaurant, iets preciezer zou wel prettig zijn.
pi_161377339
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Als het hier ging om kampers zou het ineens wel zo genoemd mogen worden? :') Natuurlijk vindt er een bepaalde dynamiek plaats, maar niemand is daarbij gebaat. Dat het te makkelijk is om een groep de zwarte piet toe te spelen verandert niks aan de urgentie om dit probleem op te lossen.

Of het op deze manier aankaarten the way to go is vind ik ook discutabel, maar er moet wel snel iets mee gedaan gaan worden en volgens mij gebeurt er momenteel bar weinig.
Dat is dus het punt, het is een beetje makkelijk om te doen alsof het allemaal om Marokkanen gaat. Agressie en voetbal gaan al heel lang hand in hand. Dat Marokkaanse jongens daar wel raad mee weten mag duidelijk zijn, maar zonder hun lukt het ook prima. En als het alleen maar autochtonen zijn wordt er wel weer een andere manier gevonden om het op een ander af te schuiven. Dan is het inderdaad de kamper, of de boer, of de stedeling waar het aan ligt. Niet aan de wij-zij houding waarmee beide partijen de wedstrijd ingaan, het is gewoon hoe zij zijn.

En ik begrijp niet precies wat het probleem is dat urgent opgelost moet worden. Derksen had het erover dat clubs kapot gaan doordat er veel Marokkanen spelen (waar dat precies aan ligt kan hij niet vertellen) en de discussie (of eerder circlejerk) hier gaat zowat alleen over waarom 'Marokkanenclubs' kuttegenstanders zijn. Dat is iets heel anders.

Had trouwens ook geholpen als hij voorbeelden had genoemd van clubs die daardoor kapot zijn gegaan, zoals hij claimde te kunnen doen.
pi_161377340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:59 schreef matthias24 het volgende:

[..]

die derksen is gewoon een rasist. zelfs homo's komen niet in zijn handboek voor.
Homo zijn staat een beetje los van ras. En ik geloof niet dat Derksen een racist is. Wel ongenuanceerd.
pi_161377366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Homo zijn staat een beetje los van ras. En ik geloof niet dat Derksen een racist is. Wel ongenuanceerd.
en een ouwe opa.
pi_161377368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nouja, het waarheidsgehalte doet er in deze wel toe. Als je het doortrekt is het immers de schuld van de mocros dat Nederland niet meedoet in de voetbaltop ;)
Nee, dat is de schuld van Danny Blind. En vooruit, Marco van Basten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:04:12 #94
423584 begaaierd
pi_161377375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

eigenlijk is het een beetje hetzelfde! rugby of voetbal. het zijn allebij teamsporten. en in mijn team zitten nou eenmaal een paar marokkanen ja! en ook 1 turk.
Tja dat zijn darten en voetbal ook, want ja sport.

Een paar? 2 dus? En 1 Turk. Ook wel eens een wedstrijd gespeeld tegen een team wat louter bestaat uit Marokkanen?
pi_161377391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Tja dat zijn darten en voetbal ook, want ja sport.

Een paar? 2 dus? En 1 Turk. Ook wel eens een wedstrijd gespeeld tegen een team wat louter bestaat uit Marokkanen?
nee.
pi_161377393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:25 schreef matthias24 het volgende:ik ken toevalig een jongen die puur nederlands is maar met een marokaans accent spreekt. :') en dat terwijl ie gewoon hier geboren is. :')
Dat was met Van Persie ook zo.
Toen ik zijn eerste tv interviews zag dacht ik dat het een Marokaan was.....
Daar leek hij ook wel op trouwens
pi_161377394
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:03 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat is dus het punt, het is een beetje makkelijk om te doen alsof het allemaal om Marokkanen gaat. Agressie en voetbal gaan al heel lang hand in hand. Dat Marokkaanse jongens daar wel raad mee weten mag duidelijk zijn, maar zonder hun lukt het ook prima. En als het alleen maar autochtonen zijn wordt er wel weer een andere manier gevonden om het op een ander af te schuiven. Dan is het inderdaad de kamper, of de boer, of de stedeling waar het aan ligt. Niet aan de wij-zij houding waarmee beide partijen de wedstrijd ingaan, het is gewoon hoe zij zijn.

En ik begrijp niet precies wat het probleem is dat urgent opgelost moet worden. Derksen had het erover dat clubs kapot gaan doordat er veel Marokkanen spelen (waar dat precies aan ligt kan hij niet vertellen) en de discussie (of eerder circlejerk) hier gaat zowat alleen over waarom 'Marokkanenclubs' kuttegenstanders zijn. Dat is iets heel anders.
"Marokkanen verzieken het spel" lijkt mij een prima antwoord op de vraag "waarom gaan clubs kapot" eigenlijk...
Of het waar is is een tweede. Maar het is idd een geluid dat je al een paar decennia lang hoort.
pi_161377398
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het is een symptoom van een groter probleem zeg ik toch, ik noem dit nergens een probleem :') Probleem is dat diezelfde lui vaak het spelletje verkloten, al jaren
Als je het een symptoom noemt is het dus deel van het probleem.
pi_161377405
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:03 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Als je pas in gaat grijpen wanneer het verenigingsleven er kapot aan begint te gaan ben je te laat. En op sommige plekken is dat al aan de orde.
pi_161377408
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:02 schreef Nobu het volgende:

Volgens google speelt FC Utopia in Denemarken en is FC Walhalla een restaurant, iets preciezer zou wel prettig zijn.
Ik woon in het zuiden van het land. Daar zijn de mensen sowieso al minder opgefokt. Ok, buiten de bekende tokkie-vrijplaatsen.
pi_161377428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:03 schreef matthias24 het volgende:

[..]

en een ouwe opa.
Ja, maar dat is niet zo relevant lijkt mij.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:11 #102
423584 begaaierd
pi_161377432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee.
Je weet het allemaal zo goed maar eigenlijk heb je er nog nooit mee te maken gehad?

Ok! Tot zo ver mijn tijdverspilling aan jouw reacties!
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:20 #103
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377437
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Plus massa-aangiften of eventueel ook nog een eigen voetbalbond oprichten, kan ook.
Kan allemaal.

Maar even serieus. De KNVB moet uitgedaagd worden om met een reactie te komen. Johan Derksen is niet de minste in het Nederlandse voetbal, like it or love it. Als zo'n persoon uitspraken doet over het Nederlandse amateurvoetbal die vervolgens zoveel reacties teweeg brengen (eens/niet eens) dan moet de KNVB laten horen wat ze er van vinden.
pi_161377439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Iedereen omvat echt iedereen. Ik vertel je dat ik het niet herken en er ook weinig over hoor. Nogmaals, de clubs waar ik het over hoor zijn de clubs van het woonwagenkamp. Ik snap dat de randstad een ander beeld kan geven dan daarbuiten, maar de stelling was iedereen en dat is dus niet zo.
Maar dan begrijp je toch juist goed dat wanneer die ongein elders op een veel grotere schaal plaatsvindt dat heel destructief kan zijn?
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:47 #105
pi_161377441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Je weet het allemaal zo goed maar eigenlijk heb je er nog nooit mee te maken gehad?

matthias is sowieso een troll :') met z'n kunstmatige gebrekkig nederlands
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161377447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat was met Van Persie ook zo.
Toen ik zijn eerste tv interviews zag dacht ik dat het een Marokaan was.....
Daar leek hij ook wel op trouwens
ja maar dat is toch raar. ik bedoel je bent nederlands en hier geboren en getogen maar dan ontmoet je een paar mokro's en ga je je manier van leven omgooien als een soort gangster en ook je accent veranderen. ik bedoel dan ben je toch een meeloper dan?
pi_161377459
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je pas in gaat grijpen wanneer het verenigingsleven er kapot aan begint te gaan ben je te laat. En op sommige plekken is dat al aan de orde.
Je kunt het, vrees ik, ook niet oplossen, toch?
In de eerste plaats zal het probleem niet onderkend worden door iedereen, uit verschillende motieven, zoals we zien in deze topicreeks al.
In de tweede plaats hoe wil je het oplossen: voetbalclubs zonder Marokkanen?
I´m back.
pi_161377482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef YazooW het volgende:

[..]

Kan allemaal.

Maar even serieus. De KNVB moet uitgedaagd worden om met een reactie te komen. Johan Derksen is niet de minste in het Nederlandse voetbal, like it or love it. Als zo'n persoon uitspraken doet over het Nederlandse amateurvoetbal die vervolgens zoveel reacties teweeg brengen (eens/niet eens) dan moet de KNVB laten horen wat ze er van vinden.
Op zich is dat waar idd. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of de KNVB iets herkent in deze ogenschijnlijk wijdverbreide problematiek.
I´m back.
pi_161377485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef begaaierd het volgende:

[..]

ik weet er wel wat vanaf want ik speel rugby en ik heb een paar marokkanen in mijn team. dus ik weet waar dit over gaat oke?
pi_161377493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de eerste plaats zal het probleem niet onderkend worden door iedereen, uit verschillende motieven, zoals we zien in deze topicreeks al.
Voetbalclubs waarbij de ouders verplicht bardienst moeten draaien ;) ?
pi_161377496
Uit eigen ervaring weet ik dat spelen tegen Marokkanen geen pretje is. Ik heb meerdere malen (doods)bedreigingen gekregen tijdens het spelen. Wordt dat vervolgens gemeld (door een lijnrechter die het hoort) aan de scheidsrechter, wordt er niks mee gedaan. Altijd een heel intimiderend sfeertje, zowel op het veld als in de kleedkamers.
pi_161377506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voetbalclubs waarbij de ouders verplicht bardienst moeten draaien ;) ?
Bier wordt steeds vaker verboden, dacht ik opgevangen te hebben, idem roken trouwens.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:11:09 #113
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377526
quote:

[..]

Probleem zit in de maatschappij. Het voetbal is slechts een onderdeel daarvan.
Toen Richard Nieuwenhuizen dood werd getrapt ging het ook steeds over het amateurvoetbal, alsof die jongens bij een avondje stappen wel opeens keurige jongens zijn.
pi_161377529
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef Chai het volgende:

Maar dan begrijp je toch juist goed dat wanneer die ongein elders op een veel grotere schaal plaatsvindt dat heel destructief kan zijn?
Ik begrijp vooral dat je dan die clubs aan moet pakken. Als je bang moet zijn op het veld dat ze je het ziekenhuis in schoppen (anders dan de gewone harde tackle), dan maakt het volgens mij niet uit of je bang moet zijn van een kamper, van een Marokkaan, of van een omhoog gevallen rijkeluiszoontje (laten we wel zijn, ook in die groep heb je hele nare idioten).
pi_161377547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bier wordt steeds vaker verboden, dacht ik opgevangen te hebben, idem roken trouwens.
Dat terugdraaien zou stap 1 zijn. Mijn opa stond ook altijd met een glaasje "opa's limonade" langs de zijlijn - dat moet terug :P

Maar sowieso, de ouders wat meer betrokken laten zijn bij het gedrag van hun kroost zou ook zonder alcohol al heel wat schelen.
pi_161377552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef KrappeAuto het volgende:
Uit eigen ervaring weet ik dat spelen tegen Marokkanen geen pretje is. Ik heb meerdere malen (doods)bedreigingen gekregen tijdens het spelen. Wordt dat vervolgens gemeld (door een lijnrechter die het hoort) aan de scheidsrechter, wordt er niks mee gedaan. Altijd een heel intimiderend sfeertje, zowel op het veld als in de kleedkamers.
Dan is het probleem dus primair dat er geen grenzen gesteld worden. De scheidsrechter moet optreden en als dat niet gebeurt stap je gewoon van het veld. Als dat een paar keer per seizoen gebeurt, dan kan de KNVB weinig anders dan stappen ondernemen.
pi_161377561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:11 schreef YazooW het volgende:

[..]

Probleem zit in de maatschappij. Het voetbal is slechts een onderdeel daarvan.
Toen Richard Nieuwenhuizen dood werd getrapt ging het ook steeds over het amateurvoetbal, alsof die jongens bij een avondje stappen wel opeens keurige jongens zijn.
Ja wrs wel, en toch vrees ik dat er niets aan gedaan kan worden.
Ik ben nog steeds gelukkig in een dorp op het platteland (min of meer), maar ook dat gaat veranderen in de toekomst, ook wij krijgen hier onze portie statushouders en wrs toch ook vluchtelingen.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:14:40 #118
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus primair dat er geen grenzen gesteld worden. De scheidsrechter moet optreden en als dat niet gebeurt stap je gewoon van het veld. Als dat een paar keer per seizoen gebeurt, dan kan de KNVB weinig anders dan stappen ondernemen.
De scheidsrechter is vaak een vrijwilliger van de thuis spelende club. Die hoort vaak bij de kliek. Als het een onafhankelijk scheidsrechter is dan is het nog maar de vraag of die persoon de ballen heeft om echt aktie te ondernemen. Voor je het weet wordt je letterlijk doodgetrapt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:15:05 #119
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_161377574
Johangod _O_

Mensen die het er niet mee eens zijn, zullen de boosdoeners vast zelf zijn of weten niet of er lucht of zand in een bal zit.

Ook bij ons in de streek is dit een heel groot probleem. Laat ik mijn woonbuurt maar niet noemen. :X :X
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_161377575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat terugdraaien zou stap 1 zijn. Mijn opa stond ook altijd met een glaasje "opa's limonade" langs de zijlijn - dat moet terug :P

Maar sowieso, de ouders wat meer betrokken laten zijn bij het gedrag van hun kroost zou ook zonder alcohol al heel wat schelen.
Bij winst kregen wij een flesje limonade gazeuse. :).
In de jaren dat ik voetbalde (jaren 70) was het bier probleem er volgens mij sws nog niet.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:15:47 #121
423584 begaaierd
pi_161377584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik weet er wel wat vanaf want ik speel rugby en ik heb een paar marokkanen in mijn team. dus ik weet waar dit over gaat oke?
Nee dat weet je niet. Johan Derksen heeft het over het amateur voetbal. Toch niet over rugby?

Maar omdat rugby OOK een sport is wat buiten beoefent wordt en omdat jij 2 Marokkanen in je team hebt denk je hierover mee te kunnen praten?
Je weet eigenlijk helemaal niks over de materie. Maar toch sta je met je beschuldigende vingertje naar Johan Derksen te wijzen en te verkondigen dat hij een racist is.
Ik vind dat je nogal lef hebt dergelijke uitspraken te doen. En al helemaal als je er gewoon niks maar dan ook echt NIKS vanaf weet.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:15:50 #122
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik begrijp vooral dat je dan die clubs aan moet pakken. Als je bang moet zijn op het veld dat ze je het ziekenhuis in schoppen (anders dan de gewone harde tackle), dan maakt het volgens mij niet uit of je bang moet zijn van een kamper, van een Marokkaan, of van een omhoog gevallen rijkeluiszoontje (laten we wel zijn, ook in die groep heb je hele nare idioten).
Clubs aanpakken voor het gedrag van de leden waar ze totaal geen invloed op hebben? Schieten we ook niks mee op.
pi_161377599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:14 schreef YazooW het volgende:

De scheidsrechter is vaak een vrijwilliger van de thuis spelende club. Die hoort vaak bij de kliek. Als het een onafhankelijk scheidsrechter is dan is het nog maar de vraag of die persoon de ballen heeft om echt aktie te ondernemen. Voor je het weet wordt je letterlijk doodgetrapt.
Als het probleem zo bekend is, dan kun je toch gewoon maatregelen vooraf nemen? Het is namelijk wel zo dat ofwel het je overvalt en dan is het niet zo algemeen bekend, ofwel het is algemeen bekend en dan kun je je erop instellen.
pi_161377604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar op school moest je na het sporten ook onder de douche. Er zal toch wel een moment zijn dat je er overheen bent lijkt mij.
Op school douchte 90% niet.
pi_161377613
quote:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook geen oplossing heb. ;( Dat het draait op vrijwilligers en toegankelijk is voor iedereen is de kracht, maar ook de kwetsbaarheid.

Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik te ver gaan.
pi_161377620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:15 schreef YazooW het volgende:

[..]

Clubs aanpakken voor het gedrag van de leden waar ze totaal geen invloed op hebben? Schieten we ook niks mee op.
Natuurlijk hebben ze invloed op hun leden. Ook weer: grenzen stellen. Als een lid van de club zich in clubverband misdraagt, dan schors je hem maar even en bij herhaling royeren.
pi_161377621
quote:

[..]

Er wordt tegenwoordig nauwelijks meer gedoucht op scholen. Niet alleen in Nederland overigens - dit lijkt een wereldwijde tendens te zijn.We worden preutser.
Ik gok vanwege de altijd in de buurt zijnde HD-cameras op mobieltjes.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:17:56 #128
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als het probleem zo bekend is, dan kun je toch gewoon maatregelen vooraf nemen? Het is namelijk wel zo dat ofwel het je overvalt en dan is het niet zo algemeen bekend, ofwel het is algemeen bekend en dan kun je je erop instellen.
Noem eens een voorbeeld van een maatregel. Jij bent voorzitter van een club en jij hebt een elftal binnen je vereniging dat zich stelselmatig misdraagt.
pi_161377635
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

Bij ons was het verplicht en werd het gecontroleerd. Lijkt mij niet meer dan normaal, maar dat is natuurlijk ook maar wat je gewend bent.
pi_161377636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kunt zoveel grenzen stellen als je wilt, maar als die bedreigingen plaatsvinden buiten iedereens hoorbereik heb je geen poot om op te staan als na de melding de bedreiger roept: ''Niet liegen!''. Áls je al iets durft te ondernemen, want veel Nederlandse jeugd durft er niet veel van te zeggen. Dat kan ik mij nog goed herinneren.

En sowieso krijg je die hele intimiderende sfeer niet weg met grenzen stellen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:18:43 #131
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze invloed op hun leden. Ook weer: grenzen stellen. Als een lid van de club zich in clubverband misdraagt, dan schors je hem maar even en bij herhaling royeren.
Dan schors je hem waarna je vervolgens in elkaar getimmerd wordt.
pi_161377642
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook geen oplossing heb. ;( Dat het draait op vrijwilligers en toegankelijk is voor iedereen is de kracht, maar ook de kwetsbaarheid.

Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik te ver gaan.
Klopt idd, kennelijk is er wel wat aan de hand.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:19:09 #133
423584 begaaierd
pi_161377648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef YazooW het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van een maatregel. Jij bent voorzitter van een club en jij hebt een elftal binnen je vereniging dat zich stelselmatig misdraagt.
Uit de competitie halen.
pi_161377664
quote:

[..]

Iedereen bij elkaar roepen, gedragsregels opstellen, ouders in kennis stellen en sancties bij overtreding.
I´m back.
pi_161377666
quote:

Stelselmatig? Waarschuwen, schorsen van degenen die zich misdragen en uiteindelijk gewoon royeren.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:20:29 #136
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:19 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Uit de competitie halen.
Dat is een mogelijkheid vanuit de KNVB, ik begrijp je punt. Ging mij even over wat een bestuur zelf kan doen, namelijk niet veel. Tenzij ze ballen van staal hebben.
pi_161377680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:18 schreef KrappeAuto het volgende:

Je kunt zoveel grenzen stellen als je wilt, maar als die bedreigingen plaatsvinden buiten iedereens hoorbereik heb je geen poot om op te staan als na de melding de bedreiger roept: ''Niet liegen!''. Áls je al iets durft te ondernemen, want veel Nederlandse jeugd durft er niet veel van te zeggen. Dat kan ik mij nog goed herinneren.

En sowieso krijg je die hele intimiderende sfeer niet weg met grenzen stellen.
Juist het wegkijken en niet optreden maakt dat het kennelijk uit de klauwen aan het lopen is.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:21:21 #138
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377682
Ik quote even Chai die het hierboven perfect neerzet:

quote:
Dat het draait op vrijwilligers en toegankelijk is voor iedereen is de kracht, maar ook de kwetsbaarheid.
pi_161377686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:57 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ja!
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:21:47 #140
423584 begaaierd
pi_161377689
Mooi om te zien dat 90% van de voetballers die hier reageren die uitspraken van Johan beamen.
Maar dat de niet-voetballers toch de wijsheid in pacht denken te hebben en doodleuk zeggen dat het niet zo is.
pi_161377698
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Na de gym niet?
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:22:24 #142
423584 begaaierd
pi_161377699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:20 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid vanuit de KNVB, ik begrijp je punt. Ging mij even over wat een bestuur zelf kan doen, namelijk niet veel. Tenzij ze ballen van staal hebben.
Bestuur kan ook een team uit de competitie halen.
pi_161377700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat werkt wanneer het op kleine schaal plaatsvindt, maar vrijwilligers moeten er wel plezier in kunnen blijven hebben.

Dat dat wel degelijk in het geding kom wordt pijnlijk duidelijk uit posts in het vorige topic.

En nee dat is niet overal, maar ik gun die ervaring ook aan de jeugd op andere plekken in het land.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:22:30 #144
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:21 schreef begaaierd het volgende:
Mooi om te zien dat 90% van de voetballers die hier reageren die uitspraken van Johan beamen.
Maar dat de niet-voetballers toch de wijsheid in pacht denken te hebben en doodleuk zeggen dat het niet zo is.
Dit dus.

Daarom zei ik net ook al dat we de KNVB moeten pushen om met een reactie op de uitspraken van Derksen te komen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:22:54 #145
423584 begaaierd
pi_161377710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:21 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ja!
En waarom is hij een idioot. Voetbal je zelf?
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:22:56 #146
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:22 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Bestuur kan ook een team uit de competitie halen.
Ja, dat begrijp ik. De vraag is of ze het ook durven.
pi_161377725
http://www.knvb.nl/nieuws(...)het-veld-stijgt-niet
quote:
In 99,9 procent van de wedstrijden overheerst het plezier en de sportiviteit. “Alleen bij die 0,1 procent, daar gaat het mis”, weet Van der Zee. “Het is niet zo dat het een puinhoop is. Voetbal is net als de maatschappij, daar gaat ook wel eens iets mis.”
Volgens de KNVB is er weinig aan de hand.
pi_161377727
Marokkanen op het voetbalveld gedragen zich al decennia als jihadisten. Bakken nergens iets van en dan maar een beetje agressief lopen doen. Wat kunnen ze eigenlijk wel? :?
pi_161377733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:18 schreef YazooW het volgende:

Dan schors je hem waarna je vervolgens in elkaar getimmerd wordt.
Ik ben niet zo bang aangelegd. En als je dat wel bent en je durft niet de beslissingen te nemen die je moet nemen, dan moet je die functie niet aanvaarden.

Juist die angst maakt dat het zo ontspoort. Een grote waffel hebben is niet hetzelfde als daar naar handelen. En natuurlijk, dat gebeurt ook. En dan moet de politie optreden. Als je iemand vanaf jongs af aan corrigeert loopt die binnen de lijntjes (op een enkeling na). Als je iemand laat zwemmen neemt het wangedrag alleen maar toe.
pi_161377741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Doe dan maar dicht dit topic.
En aangifte tegen Derksen.
I´m back.
pi_161377748
quote:

[..]

waarom moet iemand meteen voetballen om met deze discusie mee te doen? :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:25:33 #152
423584 begaaierd
pi_161377759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:24 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Omdat het over Marokkanen in het amateur VOETBAL gaat????

Als er een probleem met kinderlokkers is bij het kunstschaatsen ga ik me daar toch ook niet tegenaan bemoeien omdat ik ook voetbal als sport beoefen en we dus raakvlakken hebben, sport.?
pi_161377764
quote:

[..]

Weet je wat een bal is überhaupt?
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:26:05 #154
423584 begaaierd
pi_161377770
quote:

[..]

Sorry maar ik hoop eerlijk gezegd dat je een troll bent. Anders heb ik heel erg met je te doen
pi_161377782
quote:

[..]

Omdat het in het centrale menstruatie topic ook een beetje gek is om als man het hoogste woord te voeren?
I´m back.
pi_161377783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:25 schreef begaaierd het volgende:

[..]

quote:

[..]

maar andere mensen hebben daar meschien ook een mening over. mensen zoals mij die meschien niet voeltballen maar er toch wel wat van af weten.
pi_161377787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bang aangelegd. En als je dat wel bent en je durft niet de beslissingen te nemen die je moet nemen, dan moet je die functie niet aanvaarden.

Juist die angst maakt dat het zo ontspoort. Een grote waffel hebben is niet hetzelfde als daar naar handelen. En natuurlijk, dat gebeurt ook. En dan moet de politie optreden. Als je iemand vanaf jongs af aan corrigeert loopt die binnen de lijntjes (op een enkeling na). Als je iemand laat zwemmen neemt het wangedrag alleen maar toe.
In dit geval is het eerder het afnemen van het plezier, het niet meer weten waar je het nou eigenlijk allemaal voor doet als vrijwilliger, het grootste gevaar.

Wanneer je meer bezig bent met handhaven en weinig eer van je werk hebt raak je dat plezier als vrijwilliger al gauw kwijt.
pi_161377790
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:22 schreef Chai het volgende:

Dat werkt wanneer het op kleine schaal plaatsvindt, maar vrijwilligers moeten er wel plezier in kunnen blijven hebben.

Dat dat wel degelijk in het geding kom wordt pijnlijk duidelijk uit posts in het vorige topic.

En nee dat is niet overal, maar ik gun die ervaring ook aan de jeugd op andere plekken in het land.
Je moet dan ook als leden achter het bestuur staan. Als de voorzitter van de club hier in het dorp bedreigd zou worden, dan heeft die bedreiger direct met het hele dorp een probleem. Dat wordt totaal niet getolereerd.

Uiteindelijk kan een kleine groep het alleen verzieken voor de rest als er een nog kleinere groep bereid is om paal en perk aan het wangedrag te stellen.
pi_161377800
quote:

[..]

Misschien gedragen Marokkanen zich hetzelfde bij rugby:p
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:27:41 #160
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377806
quote:

[..]

De KNVB is afhankelijk van de wedstrijdformulieren die worden ingevuld. Diezelfde wedstrijdformulieren kunnen worden ingezien door beide partijen. Men denkt dus wel 2x na voordat er wat opgeschreven wordt. Binnen het amateurvoetbal is het bijvoorbeeld ook de normaalste zaak van de wereld om kaarten die gegeven zijn in de wedstrijd niet te registreren zodat deze later geen gevolg meer kunnen hebben.
pi_161377814
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een bar slechte opvoeding is de grootste factor waarom het zo ontspoort. Daar komt bij extreme politieke correctheid in dit land.

Vervolgens heb je de jeugd, die daadwerkelijk weet wat op het veld gebeurd, die zich nog niet beseffen welke groepen hoofddaders zijn en als ze zich dat wel beseffen, het niet durven te benoemen of niet gehoord worden als ze het wel benoemen.
pi_161377826
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:26 schreef Chai het volgende:

In dit geval is het eerder het afnemen van het plezier, het niet meer weten waar je het nou eigenlijk allemaal voor doet als vrijwilliger, het grootste gevaar.

Wanneer je meer bezig bent met handhaven en weinig eer van je werk hebt raak je dat plezier als vrijwilliger al gauw kwijt.
Het punt is dat je met tijdig optreden juist veel minder gezeik krijgt.
pi_161377829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:26 schreef matthias24 het volgende:

[..]

[..]

maar andere mensen hebben daar meschien ook een mening over. mensen zoals mij die meschien niet voeltballen maar er toch wel wat van af weten.
Dat kan natuurlijk. Wat is de bron van jouw kennis over dit onderwerp :) ?
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:28:53 #164
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161377830
quote:

[..]

Speelde ik daar zo even 3000 wedstrijden per seizoen dus, sportieve man dat ik ben
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:30:04 #165
423584 begaaierd
pi_161377851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:26 schreef matthias24 het volgende:

[..]

[..]

Prima dat je een mening daarover hebt. Maar als 90% van de voetballers hier reageert de uitspraken van Johan beaamt en jij komt doodleuk als niet-voetballer verkondigen dat het niet waar is?? Dan zet je je zlef best voor lul.

En nu ben ik echt klaar met je onwetendheid.
pi_161377853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je moet dan ook als leden achter het bestuur staan. Als de voorzitter van de club hier in het dorp bedreigd zou worden, dan heeft die bedreiger direct met het hele dorp een probleem. Dat wordt totaal niet getolereerd.

Uiteindelijk kan een kleine groep het alleen verzieken voor de rest als er een nog kleinere groep bereid is om paal en perk aan het wangedrag te stellen.
Misschien moet je eens verder denken dan je eigen landelijke sfeertje. Hier in het oosten is het ook niet aan de orde. Dan werkt jouw aanpak prima.

In het vorige topic stonden veel posts die zouden kunnen helpen te bevatten dat dit wel degelijk een serieus probleem zou kunnen zijn.
pi_161377860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:28 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Wat is de bron van jouw kennis over dit onderwerp :) ?
bedoel je nou dat ik een linkje moet sturen ofzo?
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:31:16 #168
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161377871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Stelselmatig? Waarschuwen, schorsen van degenen die zich misdragen en uiteindelijk gewoon royeren.
Ik vind dat binnen de Marokkaanse gemeenschap een mentaliteitsverandering moet komen vanuit het basisbeginsel Fairplay.
Dit betekent sowieso niet alle uitwassen met de mantel der liefde bedekken én anderen aangeven wanneer die over de schreef gaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161377888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:30 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Prima dat je een mening daarover hebt. Maar als 90% van de voetballers hier reageert de uitspraken van Johan beaamt en jij komt doodleuk als niet-voetballer verkondigen dat het niet waar is?? Dan zet je je zlef best voor lul.

En nu ben ik echt klaar met je onwetendheid.
mag ik je nog wel een fijne avond wensen?
pi_161377892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:27 schreef KrappeAuto het volgende:

Een bar slechte opvoeding is de grootste factor waarom het zo ontspoort. Daar komt bij extreme politieke correctheid in dit land.

Vervolgens heb je de jeugd, die daadwerkelijk weet wat op het veld gebeurd, die zich nog niet beseffen welke groepen hoofddaders zijn en als ze zich dat wel beseffen, het niet durven te benoemen of niet gehoord worden als ze het wel benoemen.
We kunnen er heerlijk over lullen waar het precies ooit mis is gegaan, maar ik denk dat het beter is om eens te kijken wat we vanuit het hier en nu kunnen doen. Terug in de tijd gaat niet.

En er is maar één methode die werkt en dat is wangedrag aanpakken. En ja, dat gaat ook hier en daar nare gevolgen hebben. Een omelet bak je nu eenmaal ook niet zonder een ei te breken.
pi_161377897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende:

[..]

mag ik je nog wel een fijne avond wensen?
_O-
pi_161377900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien gedragen Marokkanen zich hetzelfde bij rugby:p
Doen ze daar aan eigenlijk?
Hockey?
Waterpolo?
Wielrennen?

Iemand?
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:32:56 #173
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161377903
quote:

[..]

:') godver.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161377914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:30 schreef matthias24 het volgende:

[..]

bedoel je nou dat ik een linkje moet sturen ofzo?
Kan. Maar een korte uitleg waarom jouw mening geen "leken"mening is zoals velen hier denken doch daadwerkelijk op een diep inzicht gebaseerd is zou natuurlijk de discussie wel helpen :P
pi_161377917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:27 schreef YazooW het volgende:

[..]

De KNVB is afhankelijk van de wedstrijdformulieren die worden ingevuld. Diezelfde wedstrijdformulieren kunnen worden ingezien door beide partijen. Men denkt dus wel 2x na voordat er wat opgeschreven wordt. Binnen het amateurvoetbal is het bijvoorbeeld ook de normaalste zaak van de wereld om kaarten die gegeven zijn in de wedstrijd niet te registreren zodat deze later geen gevolg meer kunnen hebben.
Dus eigenlijk zijn alle voetballers schuld aan misstanden. Overigens zag ik bij de zoektocht naar de feiten toch vrij veel voorbeelden van levenslang geschorste spelers en dat waren zeker niet allemaal Marokkanen. Om over de voorbeelden van vechtpartijen met toeschouwers maar te zwijgen, het voetbal is maar een vrij triest gebeuren als je dat bekijkt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:33:49 #176
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161377921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hockey?
Waterpolo?
Wielrennen?

Iemand?
Wielrennen is de volgende stap denk ik want ze hebben al genoeg training met het vluchten op gestolen fietsen.
pi_161377926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:32 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

:') godver.
wat een taalgebruik zeg! :')
pi_161377932
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:30 schreef Chai het volgende:

Misschien moet je eens verder denken dan je eigen landelijke sfeertje. Hier in het oosten is het ook niet aan de orde. Dan werkt jouw aanpak prima.

In het vorige topic stonden veel posts die zouden kunnen helpen te bevatten dat dit wel degelijk een serieus probleem zou kunnen zijn.
De reden dat we hier het probleem niet hebben is dat wangedrag hier nog wel aangepakt wordt. Als iemand zich misdraagt, dan wordt hij daarop aangesproken. In grote steden is het meer ieder voor zich. Nou ja, dan krijg je dus ook ontsporingen. Maar ook in de stad kunnen mensen laten weten dat ze het zat zijn.

Je kan natuurlijk ook alleen maar op het internet zeiken over Marokkanen, maar dat lijkt mij niet helpen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:34:31 #179
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161377933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zei Van der Gijp.
pi_161377938
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:33 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Wielrennen is de volgende stap denk ik want ze hebben al genoeg training met het vluchten op gestolen fietsen.
Scootertjes toch?

Maar serieus geen idee eigenlijk wat Marokkaanse kinderen en jongeren aan sport en clubs in hun vrije tijd doen. Turkse ook niet eigenlijk. Versjteren ze het daar ook, of valt dat dan mee, en hoe komt dit?
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:35:40 #181
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161377948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Scootertjes toch?

Maar serieus geen idee eigenlijk wat Marokkaanse kinderen en jongeren aan sport en clubs in hun vrije tijd doen. Turkse ook niet eigenlijk.
Wat denk je van kickboxen?
pi_161377950
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Na de gym niet?
Nope. En dat was zelfs het eerste schooluur van de dag.
pi_161377952
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:

Ik vind dat binnen de Marokkaanse gemeenschap een mentaliteitsverandering moet komen vanuit het basisbeginsel Fairplay.
Dit betekent sowieso niet alle uitwassen met de mantel der liefde bedekken én anderen aangeven wanneer die over de schreef gaan.
Prima als dat ook gebeurt. Maar ik denk dat het verstandiger is om meer te doen dan met je armen over elkaar wachten tot anderen het op gaan lossen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:36:14 #184
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161377956
quote:

[..]

Scootertjes toch?

Maar serieus geen idee eigenlijk wat Marokkaanse kinderen en jongeren aan sport en clubs in hun vrije tijd doen. Turkse ook niet eigenlijk.
Ik denk dat ze wel goed vertegenwoordigd zijn bij de vechtsporten. Kickboksen/Thaiboksen
pi_161377957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hockey?
Waterpolo?
Wielrennen?

Iemand?
Ryan3? :')
pi_161377958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:34 schreef Kopiko het volgende:

Dat zei Van der Gijp.
O, sorry.
pi_161377962
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat denk je van kickboxen?
O, ja, natuurlijk. :').
Gesubsidieerd.
I´m back.
pi_161377969
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Nope. En dat was zelfs het eerste schooluur van de dag.
Lekker dan. :{.
I´m back.
pi_161377973
quote:

[..]

Als iemand zich zo misdraagt heb je toch als club zijnde middelen om deze te straffen?
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:37:16 #190
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161377975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Prima als dat ook gebeurt. Maar ik denk dat het verstandiger is om meer te doen dan met je armen over elkaar wachten tot anderen het op gaan lossen.
Nee, ik bedoel dat ik zou willen dat dit gebeurt.
Ik heb helemaal niet de illusie dat dit al een proces is dat op gang is gebracht.
pi_161377977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:36 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Ryan3? :')
Wadist?
I´m back.
pi_161377993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De reden dat we hier het probleem niet hebben is dat wangedrag hier nog wel aangepakt wordt. Als iemand zich misdraagt, dan wordt hij daarop aangesproken. In grote steden is het meer ieder voor zich. Nou ja, dan krijg je dus ook ontsporingen. Maar ook in de stad kunnen mensen laten weten dat ze het zat zijn.

Je kan natuurlijk ook alleen maar op het internet zeiken over Marokkanen, maar dat lijkt mij niet helpen.
Ik heb het enkel over het omgaan met deze dynamiek op een bepaalde schaal in een omgeving waar je afhankelijk bent van vrijwilligers.

En de randstad bestaat niet alleen uit grote steden, juist voor de dorpen daar is deze problematiek waarschijnlijk het schadelijkst.
pi_161378003
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat ik zou willen dat dit gebeurt.
Ik heb helemaal niet de illusie dat dit al een proces is dat op gang is gebracht.
De kern van mijn betoog is dat jij met je armen over elkaar wenst af te wachten op actie van anderen.

En hoe bevalt die aanpak jou tot op heden?
pi_161378008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We kunnen er heerlijk over lullen waar het precies ooit mis is gegaan, maar ik denk dat het beter is om eens te kijken wat we vanuit het hier en nu kunnen doen. Terug in de tijd gaat niet.

En er is maar één methode die werkt en dat is wangedrag aanpakken. En ja, dat gaat ook hier en daar nare gevolgen hebben. Een omelet bak je nu eenmaal ook niet zonder een ei te breken.
Het kan pas worden aangepakt als mensen als Derksen zich niet zorgen hoeven te maken om voor racist uitgemaakt te worden. Mensen als Wilfred zijn de veroorzaker van die politieke correctheid. Hij kon niet wachten om Derksen te berispen voor zijn gedurfde uitspraak.

Een ander groot probleem is de steeds schevere verdeling van autochtone en allochtone jongeren in de samenleving. De gemiddelde leeftijd van allochtonen is veel jonger dan de gemiddelde leeftijd van autochtonen, dus je krijgt steeds meer disproportionele verhoudingen in voetbalteams.
pi_161378009
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:38 schreef Chai het volgende:

Ik heb het enkel over het omgaan met deze dynamiek op een bepaalde schaal in een omgeving waar je afhankelijk bent van vrijwilligers.

En de randstad bestaat niet alleen uit grote steden, juist voor de dorpen daar is deze problematiek waarschijnlijk het schadelijkst.
Ook daar geldt dat sociale controle m.i. de oplossing kan bieden.
pi_161378014
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:38 schreef Chai het volgende:

[..]

In de dorpen heb je nauwelijks tot geen probleem daarmee, denk dat dit toch vooral Randstad en andere grote steden is.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:40:27 #197
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161378020
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:37 schreef loni55 het volgende:

[..]

Als iemand zich zo misdraagt heb je toch als club zijnde middelen om deze te straffen?
Natuurlijk. en de KNVB heeft die middelen helemaal.
Ik ben alleen zo cynisch dat de afweging in veel gevallen tussen problemen op het voetbalveld en problemen in het stadscentrum (als er weer eens een heel elftal wordt geroyeerd) wordt gemaakt.
Uit mijn ervaring zijn er teams en verenigingen die toch wel stelselmatig de dans ontspringen, terwijl dit eigenlijk einde oefening zou moet zijn (gelet de tuchtregels).
pi_161378033
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:39 schreef KrappeAuto het volgende:

Het kan pas worden aangepakt als mensen als Derksen zich niet zorgen hoeven te maken om voor racist uitgemaakt te worden.
Volgens mij valt het wel mee met de racismekaart. Hij kreeg veel bijval. Politiek correct ten aanzien van Marokkanen... Dat is echt een minderheid tegenwoordig.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:42:23 #199
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161378039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De kern van mijn betoog is dat jij met je armen over elkaar wenst af te wachten op actie van anderen.

En hoe bevalt die aanpak jou tot op heden?
Op zo'n manier.

Nee, ik selecteer 1-2 maximaal per team.
En vooraf gemaakte afspraken gelden het lopende seizoen en daarop wordt niet gemarchandeerd.
Dit is natuurlijk op lokaal niveau. Over de gehele bandbreedte is mijn invloed natuurlijk wel beperkt.
pi_161378043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel mee met de racismekaart. Hij kreeg veel bijval. Politiek correct ten aanzien van Marokkanen... Dat is echt een minderheid tegenwoordig.
De reden dat het nieuws is en waarom we het hier überhaupt over hebben is juist ómdat het niet politiek correct is. Het is controversieel, terwijl de uitspraken kloppen.
pi_161378057
als waarheden al bestempeld worden als racisme is het einde zoek in dit land
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:43:21 #202
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161378059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn alle voetballers schuld aan misstanden. Overigens zag ik bij de zoektocht naar de feiten toch vrij veel voorbeelden van levenslang geschorste spelers en dat waren zeker niet allemaal Marokkanen. Om over de voorbeelden van vechtpartijen met toeschouwers maar te zwijgen, het voetbal is maar een vrij triest gebeuren als je dat bekijkt.
KNVB is ooit zo slim geweest om geldboetes in te stellen voor kaarten die worden gegeven. Veel scheidsrechters zien dit als een dubbele straf en registreren ze daarom niet. Het mag eigenlijk niet maar ik kan scheidsrechters wel begrijpen die deze beslissing nemen.

Verder zeg ik ook helemaal niet dat alleen Marokkanen voor problemen zorgen. Punt wat ik probeer te maken, eigenlijk hetzelfde als Derksen, is dat zodra Marokkanen de overhand krijgen in een elftal je een hoop ellende krijgt. Dit baseer ik op eigen ervaring.
pi_161378061
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wadist?
speel jij ook amateurvoetbal?
pi_161378074
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

lekker stinkend in de kantine zitten
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 17:45:31 #205
pi_161378091
Niveautje
TofikDibi twitterde op dinsdag 12-04-2016 om 10:52:42 Ik dacht dat Johan Derksen allang dood was reageer retweet
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161378099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:43 schreef matthias24 het volgende:

[..]

speel jij ook amateurvoetbal?
Ja, lang geleden in de jaren 70. Maar toen hadden we deze problemen obviously nog niet.
I´m back.
pi_161378114
quote:

[..]

Het gaat natuurlijk niet over het douchen maar de clubs gaan kapot omdat ze vaak bestaan door de 3e helft zuipen, en als je teveel moslim hebt die het bij 1 cola pp houden schiet het niet op met de clubinkomsten. :D

Ook dat er nu pas vanaf 18 gedronken mag worden zal ook wel meespelen.
pi_161378125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De reden dat het nieuws is en waarom we het hier überhaupt over hebben is juist ómdat het niet politiek correct is. Het is controversieel, terwijl de uitspraken kloppen.
Ik zie er in de reacties weinig van terug.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:48:04 #209
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161378133
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is maar net wat je wilt lezen natuurlijk.
pi_161378147
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de dorpen heb je nauwelijks tot geen probleem daarmee, denk dat dit toch vooral Randstad en andere grote steden is.
In de Randstad heb je ook dorpen, daar doelde ik op.
pi_161378149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Kan. Maar een korte uitleg waarom jouw mening geen "leken"mening is zoals velen hier denken doch daadwerkelijk op een diep inzicht gebaseerd is zou natuurlijk de discussie wel helpen :P
kijk hier een link.

quote:
MAGHREBMAGAZINE
Marokko en Marokkaanse zaken

Home
Over
Categorieen
Archief
Forum
Contact

Amusement
Carriere
Economie
Film
Geloof
Gezondheid
Internet
Justitie
Kunst
Literatuur
Maatschappij
Marokko
Media
Muziek
Overheid
Politiek
Sport
Toerisme
TV

HEADLINES

12-04 Huurder (82) die lange tijd in Marokko v..
0
10-04 Mohamed Abrini bekent dat hij "man met h..
0
09-04 Doodgestoken Oussama hielp vaak in visw..
0
08-04 Marokkaans-Vlaamse acteur krijgt rol in ..
0
05-04 ‘Homo’ journalisten niet welkom in Marokko
0
04-04 Eerste immigranten teruggestuurd naar Tu..
0
03-04 Ziyech weer held FC Twente na weergaloze..
0
02-04 Antwerpse moslims demonstreren tegen aan..
0
01-04 Marokko lonkt naar Russische en Chinese ..
0
30-03 Marokko plaatst zich voor Afrika Cup 2017
0
28-03 Homo’s zwaar mishandeld in Beni Mellal [..
0
27-03 Marokko boekt belangrijke overwinning op..
0

UITGELICHT
“Ik reanimeer je vriend als hij zwaargewond is”
“Ik reanimeer je vriend als hij zwaargewond is”
18-01-16 | Reageer | Lees verder »
Youssef, 26, hoofdagent – “Wij zijn als eerste ter plaatse. Een man stapt een beetje wankel uit het bijrijdersportier van de gecrashte auto. ‘Bent u in orde?’, vraag ik hem. Hij wijst naar de bestuurderskant. ‘Ik wel, maar m’n vriend ‒ je moet naar hem kijken.’ Als ik de hartslag van het slachtoffer check, voel […]
REDACTIONEEL
Marokko in top 10 meest aantrekkelijke reisbestemmingen [VIDEO]
Marokko in top 10 meest aantrekkelijke reisbestemmingen [VIDEO]
07-11-14 | 1 reactie | Lees verder »
Lonely planet, de meeste bekende publicist op het gebied van reizen, heeft Marokko aangeraden in zijn top 10 van de beste vakantiebestemmingen voor aankomend jaar. Lonely planet is enthousiast over de traditionele steden in Marokko en het culturele leven dat zich afspeelt op de straten. Een van de hoogtepunten is volgens hen Marrakech, de oude […]
Azura sponsort Marokkaans rugbyteam
21 juni 2006 | in Marokko, Sport | 4 Reacties

Tijdens het Wereldkampioenschap rugby 2007 in Frankrijk zal het Marokkaanse rugbyteam gesponsord worden door Azura. De Marokkaanse teler en exporteur van tomaten, courgettes, meloenen en sperziebonen heeft dat aangekondigd. Azura wil met dit sponsorschap aantonen dat ze betrokken is bij de sport in het algemeen en in het bijzonder bij de waarden die bij rugby horen: moed, ambitie en vastberadenheid. Het Marokkaanse rugbyteam heeft al tweemaal het Afrikaans kampioenschap gewonnen in 2003 en 2005 en is volgens Azura een van de beste teams op het Afrikaanse continent. Azura heeft geen enkele twijfel over de plaatsing van het Marokkaanse team voor het wereldkampioenschap, zo meldt agf.nl. Het team heeft nu al van Uganda gewonnen en gelijkgespeeld tegen Ivoorkust.
Gerelateerde artikelen

Marokkaanse meiden in voetbalteams
Marokko definitie niet meer naar WK
AH: tomaten helpen Marokkaans dorp vooruit
FC Utrecht aast op Marokkaans international
Afrikaans persbureau van start

« Vorig bericht
Volgend bericht »
Er zijn 4 reacties

chest
21 juni 2006 om 03:01 uur.

Dit hoort onder sport..
Saida
21 juni 2006 om 04:11 uur.

Ik heb ze in Marokko een keer in de sneeuw zien spelen en ze hebben gewonnen ook. Ik weet niet tegen welk land want het was een Franstalige programma maar op het eind werd het Marokkaans volkslied gespeeld….dus.

En Marokko heeft ook een vrouwenrugbyteam.
Weet je hoe ik dat weet?
Dat las ik in de krant tijdens de Olympische Spelen toen was het hele vrouwenteam verdwenen toen ze in Spanje aankwamen.
Ik vind het wel een lullige manier om te weten dat Marokko een vrouwenrugbyteam heeft.
micromocro
21 juni 2006 om 06:08 uur.

Saida,

Bedankt voor de info want zelfs ik wist niet dat ze een vrouwelijke team hadden :-)

De mannen zijn idd goed want ze hebben de africa cup gewonnen en hun spelers spelen voor topploegen in europa
Saida
21 juni 2006 om 06:15 uur.

Ja erg he dat we zoveel niet weten over Marokko.

Plaats je reactie

Naam (verplicht)

E-mail (wordt niet openbaar gemaakt) (verplicht)

Website

MAGHREB RSS

Marokko-expert: Marokkaanse ‘skoetcultuur’ is bedreiging voor Nederland
Aanvallers veroordeeld in Marokko, mishandelde homo’s vrij
Derksen: teveel Marokkanen in voetbalclubs is slecht
“EK voetbal in Frankrijk was het doelwit “
Dubai wil Burj Khalifa overtreffen met hogere toren
Extreem-rechtse betogers maken zich uit de voeten na tegenstand bij moskee
Belgische moslims herdenken slachtoffers aanslagen
Marokkaanse moeders doen hun verhaal
Terreurverdachten aanslagen Brussel en Parijs opgepakt
Belgische Syriëstrijder belt moeder: ‘Mama, niet naar drukke plaatsen gaan’

LAATSTE REACTIES

Reactie op AH: tomaten helpen Marokkaans dorp vooruit door Peter = de naam
Reactie op Koning vliegt auto voor beurt naar Engeland door Yasin
Reactie op Lichaam slachtoffer verkeersongeval naar Marokko door Marokkaasje
Reactie op Slachtoffers ongeluk Rabat herdacht door Theo van Lent
Reactie op Amsterdamse huizen in Marokko door marjoleintje
Reactie op Topadvocaat Yassine Bouchikhi door Hamza
Reactie op Inzameling winterkleding voor slachtoffers hevige kou Marokko door c
Reactie op Fractievoorzitter Forza! noemt profeet pedofiel door Caran
Reactie op 141 Duizend euro voor school in Imzouren door Hamid
Reactie op “Ajax moet Adnane Tighadouini halen” door Firdaus

MAGHREB FORUM

'Jonge moslims willen geen polderimam worden vanwege salaris'
gratis islamtische boeken
Wordt Ouarzazate het startpunt van revolutie in zonne-energie?
Imams: Radicalisering is ons eigen probleem
Wie is er bang voor de grote IS
TOP-verkoper(s) Gezocht (Tanger- Marokko)
Algerije: islamitisch extremisme overwonnen, alles ok?
Stille diplomatie is de enige manier om abortus in Marokko te legalise
Hoe de hoofddoek is uitgegroeid tot modeaccessoire
Onderzoek LUMC over Marokkaanse vragenlijst

Maghreb Magazine is een Marokkaanse nieuwssite die actuele onderwerpen over Marokko, Marokkanen en andere Marokkaanse zaken bij elkaar brengt.

Maghreb Magazine is proudly powered by Etnomedia | Entries (RSS) | Comments (RSS).
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
pi_161378156
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

FOK! Forum is in tegenstelling tot de Nederlandse maatschappij als geheel dan ook niet altijd politiek correct, gelukkig.
pi_161378161
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:49 schreef Chai het volgende:

[..]

In de Randstad heb je ook dorpen, daar doelde ik op.
Dat zijn dan wijken, toch? Die zijn dan vaak groter dan de dorpen.
I´m back.
pi_161378166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

kijk hier een link.

[..]

Dank :) Nu kan iedereen jouw bijdragen op de juiste waarde schatten.
pi_161378190
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:48 schreef YazooW het volgende:

[..]

Het is maar net wat je wilt lezen natuurlijk.
Ik lees veel bijval. Wat lees jij precies? Heb je daar voorbeelden van?
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:52:19 #216
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161378203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik lees veel bijval. Wat lees jij precies? Heb je daar voorbeelden van?
Ik heb al genoeg reacties gezien van mensen die het uit eigen ervaring kunnen bevestigen wat Derksen gezegd heeft.
pi_161378206
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dank :) Nu kan iedereen jouw bijdragen op de juiste waarde schatten.
dus ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik zo........toch? :Y
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:53:01 #218
117098 Hathor
Effe niet
pi_161378219
quote:

[..]

Scootertjes toch?

Maar serieus geen idee eigenlijk wat Marokkaanse kinderen en jongeren aan sport en clubs in hun vrije tijd doen. Turkse ook niet eigenlijk. Versjteren ze het daar ook, of valt dat dan mee, en hoe komt dit?
Turken zijn emotioneel, tegen het fanatieke aan, maar geen sfeerverziekers zoals Marokkanen dat wel kunnen zijn. Er zijn inmiddels al aardig wat Turkse amateurverenigingen, waarvan Turkyemspor nog wel de bekendste is, maar eigenlijk kun je ze overal wel tegenkomen, net zoals bij Turkyemspor ook kaaskoppen spelen.
pi_161378221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:49 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

FOK! Forum is in tegenstelling tot de Nederlandse maatschappij als geheel dan ook niet altijd politiek correct, gelukkig.
Waar wordt Derksen wel door een grote groep die representatief is voor de Nederlandse maatschappij weggezet als racist?
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:57:13 #220
117098 Hathor
Effe niet
pi_161378300
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar wordt Derksen wel door een grote groep die representatief is voor de Nederlandse maatschappij weggezet als racist?
Vanaf nu wss in het clubhuis van AFA. :')
pi_161378338
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das was sws wel al, denk ik.
Nav wat hij vertelde over zijn verhuizing uit Gouda.
I´m back.
pi_161378342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik heb al genoeg reacties gezien van mensen die het uit eigen ervaring kunnen bevestigen wat Derksen gezegd heeft.
Dat bedoel ik met bijval.

Ik vroeg naar het bewijs dat Derksen niet kan zeggen wat hij heeft gezegd. Want dat was de stelling, dat je meteen de mond gesnoerd wordt door politiek correcten. En ik denk dat dat (gelukkig) een kleine minderheid is.
pi_161378360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zijn representatief voor de Nederlandse maatschappij?
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:00:59 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_161378369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die zijn representatief voor de Nederlandse maatschappij?
Gelukkig niet zeg.
pi_161378384
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg.
Maar goed, dat vroeg ik dus.

En ik denk dus dat Derksen gewoon vrij zijn mening kan geven hierover en dat hij daar weinig gezeik mee krijgt. Niet de politiek correcten overheersen in de reacties, maar de bijval.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:04:08 #226
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161378407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:59 schreef VEM2012 het volgende:
Dat bedoel ik met bijval.

Ik vroeg naar het bewijs dat Derksen niet kan zeggen wat hij heeft gezegd. Want dat was de stelling, dat je meteen de mond gesnoerd wordt door politiek correcten. En ik denk dat dat (gelukkig) een kleine minderheid is.
Je hebt gelijk. Iets te snel gelezen denk ik. ;)
pi_161378412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

maar dat neemt niet weg dat derksen zelf niet echt overtuigend overkomt. zijn enige argument is dat het heel erg is dat marokkanen niet durven te duchen. poeh poeh dat is toch wel een heel misdrijf opzich. :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:04:26 #228
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_161378418
Hans in dat videotje :') :') :')
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_161378422
Johan Derksen heeft gelijk. Marokkanen in een groep geven alleen maar problemen en overlast.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161378437
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:04 schreef superniger het volgende:
Johan Derksen heeft gelijk. Marokkanen in een groep geven alleen maar problemen en overlast.
dat doen nederlandse voetbalspelers ook.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:05:37 #231
117098 Hathor
Effe niet
pi_161378440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar goed, dat vroeg ik dus.

En ik denk dus dat Derksen gewoon vrij zijn mening kan geven hierover en dat hij daar weinig gezeik mee krijgt. Niet de politiek correcten overheersen in de reacties, maar de bijval.
We zullen wel zien wat voor gevolgen dit gaat hebben, Derksen is een vrij benaderbaar persoon die je gewoon in de supermarkt kan tegenkomen of terwijl hij een wandelingetje met zijn hond maakt, het zal me niet verbazen als er een paar idioten zijn die hem verbaal gaan bedreigen.
pi_161378444
Vanavond een item hierover bij PAUW.
#superniger2020
pi_161378448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:04 schreef matthias24 het volgende:

maar dat neemt niet weg dat derksen zelf niet echt overtuigend overkomt. zijn enige argument is dat het heel erg is dat marokkanen niet durven te duchen. poeh poeh dat is toch wel een heel misdrijf opzich. :')
Een goed verstaander, enz.
pi_161378471
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:05 schreef superniger het volgende:
Vanavond een item hierover bij PAUW.
De tegenreactie van de fatsoensfascisten.
pi_161378481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

We zullen wel zien wat voor gevolgen dit gaat hebben, Derksen is een vrij benaderbaar persoon die je gewoon in de supermarkt kan tegenkomen of terwijl hij een wandelingetje met zijn hond maakt, het zal me niet verbazen als er een paar idioten zijn die hem verbaal gaan bedreigen.
Dat zou mij ook niet verbazen, aangezien dat al kennelijk vaak genoeg gebeurd is. B.v. als hij weer eens iets zei over een voetbalclub waar de supporters niet zo goed mee om konden gaan.
pi_161378484
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De tegenreactie van de fatsoensfascisten.
We zullen het zien.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:08:58 #237
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161378503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:05 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat doen nederlandse voetbalspelers ook.
Hoe dan ook en wie er allemaal worden bijgehaald blijft er een probleem. En de zwaarte waarin Marokkanen zich hierin manifesteren is redelijk onevenredig groot.
pi_161378514
quote:
Met een zonnetje, biertje en wat melodisch geschreeuw zit de sfeer er al goed in in aanloop naar de achtste finale van de Champions League tussen Atlético en PSV. Toch weet een PSV-supporter de gemoederen op te laten lopen door een bedelaar te laten opdrukken in ruil voor geld.

De Brabantse voetbalfan vernedert een van de bedelaars door haar te laten opdrukken in ruil voor wat kleingeld. Ook gooien sommige PSV-supporters muntjes op de grond voor de bedelaars. Een oude Spanjaard komt op voor de vrouwen en geeft ze wat muntjes in hun hand. De filmpjes vindt u hieronder. Sommige Spanjolen spreken schande over de beelden.

Naast nog wat blote konten heerst er over het algemeen een gerieflijke sfeer in de Spaanse hoofdstad, meldt het AD.

PSV hield Atlético in eigen huis op 0-0. De ploeg van Phillip Cocu heeft aan een doelpunt genoeg om de kwartfinale te bereiken. Al wordt dit nog spannend, want dit is tegen de slagers van Atlético uiteraard geen eenvoudige opgave.
nederlandse voetbalspeler's kunnen zich vaak ook niet gedragen zo blijkt hier.
pi_161378528
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe dan ook en wie er allemaal worden bijgehaald blijft er een probleem. En de zwaarte waarin Marokkanen zich hierin manifesteren is redelijk onevenredig groot.
heb je mijn link al gezien beneden jou post?
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:11:04 #240
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161378540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:10 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Ja, dus?
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:11:04 #241
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161378541
Kap eens met dit matige getroll man.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:11:11 #242
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_161378542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:10 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Je bericht gaat over supporters en niet over voetballers.
pi_161378560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:11 schreef Mani89 het volgende:
Kap eens met dit matige getroll man.
ik ben bloedsereus. ik troll helemaal niet.
pi_161378578
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn stelling is dat zijn uitspraken niet grotendeels geaccepteerd worden in de Nederlandse samenleving. Dat blijkt uit het feit dat dit bericht bijvoorbeeld het meest gedeelde bericht is op Telegraaf.nl, dat wij hier al meerdere topics over hebben, dat je de billen bij elkaar spant zodra het over Marokkanen of Islam gaat, de presentator vrijwel direct overgaat tot beschuldiging van ontbreken van nuance.

Er zijn genoeg aanwijzingen om te kunnen zien dat dit soort uitspraken nog steeds controversieel zijn. Om ze te zien moet je natuurlijk wel eerst je oogkleppen afzetten.
pi_161378579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:11 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Je bericht gaat over supporters en niet over voetballers.
is er eigenlijk wel verschil. voetbalspelers gedragen zich ook zo hoor.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:14:04 #246
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_161378598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:13 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Inderdaad , lekker kontjebeuken in de kleedkamer
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:14:10 #247
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_161378602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:13 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Natuurlijk is er een verschil, waar heb je het over? Het heeft ook niks te maken met het feit dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn.
pi_161378619
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:14 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Inderdaad , lekker kontjebeuken in de kleedkamer
_O- droom lekker verder ouwe.
pi_161378620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nederlandse voetbalspeler's kunnen zich vaak ook niet gedragen zo blijkt hier.
Matige poging om het Marokkanenprobleem te downplayen.

Dat bericht gaat over supportertokkies en is een hele andere discussie.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:16:21 #250
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_161378635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:15 schreef matthias24 het volgende:

[..]

_O- droom lekker verder ouwe.
Lekker verder dromen over heel veel vieze mannen die met hun leuter elkaar proberen aan te raken .
sow wat een genot
RED ONS HENNIEGOD
pi_161378716
En men blijft maar happen op Matthias24, je kunt een hoop van de man zeggen, maar hij weet wel hoe hij moet trollen.

^O^
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_161378766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Twee Marokkanen in je team is wel even anders dan een club die compleet uit Marokkanen bestaat natuurlijk. Twee Marokkanen in een team van 15 man is niet sfeerverziekend.
pi_161378792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn dan wijken, toch? Die zijn dan vaak groter dan de dorpen.
Nee, tussen de G4 liggen echt wel kleine dorpjes...
pi_161378794
John van den Heuvel is ook een Marokkaan.
#superniger2020
pi_161378798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Mijn stelling is dat zijn uitspraken niet grotendeels geaccepteerd worden in de Nederlandse samenleving. Dat blijkt uit het feit dat dit bericht bijvoorbeeld het meest gedeelde bericht is op Telegraaf.nl, dat wij hier al meerdere topics over hebben, dat je de billen bij elkaar spant zodra het over Marokkanen of Islam gaat, de presentator vrijwel direct overgaat tot beschuldiging van ontbreken van nuance.

Er zijn genoeg aanwijzingen om te kunnen zien dat dit soort uitspraken nog steeds controversieel zijn. Om ze te zien moet je natuurlijk wel eerst je oogkleppen afzetten.
En ik lees overal waar ik het lees vooral bijval.

Geef nou eens concreet aan waaruit blijkt dat zijn uitspraken niet geaccepteerd worden. Want dat men het erover heeft zegt mij in dat verband niets.
pi_161378822
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:26 schreef superniger het volgende:
John van den Heuvel is ook een Marokkaan.
Goh, bijna iedereen is Marokkaan.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:28:49 #257
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161378833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook daar geldt dat sociale controle m.i. de oplossing kan bieden.
Sociale controle door wie? Onderling doen ze het zeker niet. Door de fans? Die doen gezellig mee.
pi_161378864
Nu op 1vandaag.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 18:30:37 #259
pi_161378865
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161378894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Klopt.
[ afbeelding ]
Deze mensen zijn echt ziek in hun hoofd...
pi_161378933
Derksen heeft een punt zegt de Marokkaanse straatvoetballer, alleen hij heeft geen oplossing. Je moet er iemand bij zetten die feeling heeft met die boys en dan ga je er veel plezier aan hebben.: 1Vandaag net.
I´m back.
pi_161378981
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En ik lees overal waar ik het lees vooral bijval.

Geef nou eens concreet aan waaruit blijkt dat zijn uitspraken niet geaccepteerd worden. Want dat men het erover heeft zegt mij in dat verband niets.
Ik kan niet in het hoofd van iedereen kijken. Ik leidt deze stelling af uit onder andere de voornoemde aanwijzingen. Ook denk ik bijvoorbeeld aan de zeer grote kritiek die Wilders krijgt voor zijn uitspraken over Marokkanen/Islam/allochtonen.

Laat ik het anders stellen. Denk jij dat PvdA- en GroenLinks-stemmers deze uitspraken accepteren?
pi_161378982
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
Derksen heeft een punt zegt de Marokkaanse straatvoetballer, alleen hij heeft geen oplossing. Je moet er iemand bij zetten die feeling heeft met die boys en dan ga je er veel plezier aan hebben.: 1Vandaag net.
Soufiane Touzani.
pi_161379020
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:35 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Soufiane Touzani.
Dat zegt mij niets.
Maar goed, je moet Marokkaanse voetbalvaders hebben dus? Want naar andere mensen luisteren ze niet?
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:38:12 #265
117098 Hathor
Effe niet
pi_161379029
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
Plezier op wat voor manier? Dat ze het voetbal naar een hoger niveau trekken? Want dat waag ik hardop te betwijfelen, aangezien de grootste Marokkaanse talenten stuk voor stuk niet het optimale uit hun talent hebben gehaald, en dat heeft voornamelijk te maken met hun houding naar de buitenwereld en een flinke dosis zelfoverschatting.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:40:28 #266
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_161379061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Plezier op wat voor manier? Dat ze het voetbal naar een hoger niveau trekken? Want dat waag ik hardop te betwijfelen, aangezien de grootste Marokkaanse talenten stuk voor stuk niet het optimale uit hun talent hebben gehaald, en dat heeft voornamelijk te maken met hun houding naar de buitenwereld en een flinke dosis zelfoverschatting.
Kan er maar 1 noemen die alles eruit gehaald heeft en dat is Benatia van Bayern
RED ONS HENNIEGOD
pi_161379109
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zegt mij niets.
Maar goed, je moet Marokkaanse voetbalvaders hebben dus? Want naar andere mensen luisteren ze niet?
Daar kwam het wel op neer ja volgens mij. Het ligt aan de leiding blijkbaar. Maar dan vraag ik me af waarom kinderen van al die andere nationaliteiten blijkbaar beter luisteren naar diezelfde leiders.
pi_161379111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, van dat laatste ken ik ook een Marokkaan idd, hele goede voetballer, is het toen zelf gaan verzieken, drinken, blowen etc.
Is nu jaar of 47 à 48 en woont weer in Marokko.
I´m back.
pi_161379112
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Sociale controle door wie? Onderling doen ze het zeker niet. Door de fans? Die doen gezellig mee.
Door iedereen in de omgeving natuurlijk.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 18:43:18 #270
pi_161379117
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Deze mensen zijn echt ziek in hun hoofd...
Waarom?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161379134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:42 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Daar kwam het wel op neer ja volgens mij. Het ligt aan de leiding blijkbaar. Maar dan vraag ik me af waarom kinderen van al die andere nationaliteiten blijkbaar beter luisteren naar diezelfde leiders.
Ja, het is hetzelfde als de buurtvaders, maar daar krijg ik nou ook weer niet de indruk van dat dat echt wat geholpen heeft. Maar goed, ze accepteren geen leiding van andere mensen dan landgenoten dus kennelijk.
I´m back.
pi_161379141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:35 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik kan niet in het hoofd van iedereen kijken. Ik leidt deze stelling af uit onder andere de voornoemde aanwijzingen. Ook denk ik bijvoorbeeld aan de zeer grote kritiek die Wilders krijgt voor zijn uitspraken over Marokkanen/Islam/allochtonen.

Laat ik het anders stellen. Denk jij dat PvdA- en GroenLinks-stemmers deze uitspraken accepteren?
Die paar die er nog over zijn? Deels wel/deels niet. Maar dat is een minderheid.

De kritiek op Wilders is terecht omdat hij het ook heel anders verwoordt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:48:57 #273
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161379218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:42 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik niet. Ook compleet Marokaanse/islamitische verenigingen (inclusief leiders/trainers/bestuursleden) grossieren in tuchtzaken en andere geweldsincidenten.
pi_161379268
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij is een halve Mocro
pi_161379304
Derksen is gepest door Marokkaantjes in Gouda , heeft ie waarschijnlijk een trauma aan over gehouden.

Nederlands(Marokkaans) zaalvoetbal team:

pi_161379401
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die paar die er nog over zijn? Deels wel/deels niet. Maar dat is een minderheid.

De kritiek op Wilders is terecht omdat hij het ook heel anders verwoordt.
Dan pak je D66 en SP er nog bij.

Ik heb ook niet geclaimd dat er een meerderheid is die deze uitspraken onacceptabel vindt. Ik stelde dat er een grote groep is die het onacceptabel vindt. En die groep is blijkbaar groot genoeg om terughoudend te zijn met uitspraken over Marokkanen/Islam/allochtonen.

De kritiek op Wilders gaat inderdaad vaak over gebrek aan nuance, maar het is een verhulling om niet te hoeven toegeven dat hij gelijk heeft. Oftewel, het gaat vaak uiteindelijk weer om het imago boosten door op Wilders te haten (politieke correctheid) dan dat het oprecht over het gebrek aan nuance gaat. Dat is te zien aan bijvoorbeeld Pim Fortuyn die soortgelijke meningen er op na hield, en wel degelijk genuanceerd was, en toch fel werd bekritiseerd. Ook hoor je nooit over Wilders door de critici: ''Hij heeft niet genoeg nuance, maar hij heeft wel goede punten''.

Overigens is een groot deel van de media ook politiek correct. Als je toch een concreet voorbeeld nodig hebt om het pathologische politiek correcte klimaat in Nederland te zien: http://www.joop.nl/nieuws(...)esseert-me-geen-reet.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:57:46 #277
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161379406
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Door iedereen in de omgeving natuurlijk.
Ja, dat zijn dus ook allemaal Marokkanen. Die gaan dat echt niet doen.
pi_161379429
Wat vinden Peter ik weet alles beterR de Vries en advocaat Spong er eigenlijk van?
Die zijn toch hopelijk wel als ervaringsdeskundigen vanavond bij Pauw te gast?
pi_161379446
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik niet. Ook compleet Marokaanse/islamitische verenigingen (inclusief leiders/trainers/bestuursleden) grossieren in tuchtzaken en andere geweldsincidenten.
Is dat zo?

Maar wat doen ze dan nog anders naast voetballen en kickboksen in hun vrije tijd, en heb je daar dan ook problemos?
I´m back.
pi_161379472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:58 schreef wolkentoetje het volgende:
Wat vinden Peter ik weet alles beterR de Vries en advocaat Spong er eigenlijk van?j Pauw te gast?
Die zijn toch hopelijk wel als ervaringsdeskundigen vanavond bij Pauw te gast?
Ja, wrs de enige echt sympathieke Marokkaanse voetballer van dit moment, die later dan ook beroemd NLs letterkundige wordt oid.
I´m back.
pi_161379497
Ik heb nooit op voetbal gezeten dus misschien dat ik het niet begrijp, maar wat is exact het probleem aan mensen die per se met onderbroek aan willen douchen?
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161379526
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wrs de enige echt sympathieke Marokkaanse voetballer van dit moment, die later dan ook beroemd NLs letterkundige wordt oid.
Ik zie het al Farid die aangifte wil doen en Johan Derksen zijn vanavond te gast..
Allemaal kijken dus.. :Y
pi_161379552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:03 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ik zie het al Farid die aangifte wil doen en Johan Derksen zijn vanavond te gast..
Allemaal kijken dus.. :Y
Wordt wel leuk dus. :D.
I´m back.
pi_161379577
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wordt wel leuk dus. :D.
Ja.! Ik zit er klaar voor om 23:00 ;)
pi_161379614
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dan pak je D66 en SP er nog bij.

Ik heb ook niet geclaimd dat er een meerderheid is die deze uitspraken onacceptabel vindt. Ik stelde dat er een grote groep is die het onacceptabel vindt. En die groep is blijkbaar groot genoeg om terughoudend te zijn met uitspraken over Marokkanen/Islam/allochtonen.

De kritiek op Wilders gaat inderdaad vaak over gebrek aan nuance, maar het is een verhulling om niet te hoeven toegeven dat hij gelijk heeft. Oftewel, het gaat vaak uiteindelijk weer om het imago boosten door op Wilders te haten (politieke correctheid) dan dat het oprecht over het gebrek aan nuance gaat. Dat is te zien aan bijvoorbeeld Pim Fortuyn die soortgelijke meningen er op na hield, en wel degelijk genuanceerd was, en toch fel werd bekritiseerd. Ook hoor je nooit over Wilders door de critici: ''Hij heeft niet genoeg nuance, maar hij heeft wel goede punten''.

Overigens is een groot deel van de media ook politiek correct. Als je toch een concreet voorbeeld nodig hebt om het pathologische politiek correcte klimaat in Nederland te zien: http://www.joop.nl/nieuws(...)esseert-me-geen-reet.
Wilders heeft zelden gelijk en is gewoon een walgelijk figuur.

Terughoudend zijn met generalisaties lijkt mij een prima zaak.

Verder is politiek correct zijn al lang over het hoogtepunt (gelukkig). Het is alleen zo jammer dat daarvoor in de plaats ongenuanceerd blaten volkssport no 1 geworden is.
pi_161379641
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:57 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, dat zijn dus ook allemaal Marokkanen. Die gaan dat echt niet doen.
Als ze geen interactie hebben met niet-marokkanen is er geen probleem lijkt mij zo.

Zal dus wel niet kloppen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:09:25 #287
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161379686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:53 schreef PSVCL het volgende:
Derksen is gepest door Marokkaantjes in Gouda , heeft ie waarschijnlijk een trauma aan over gehouden.

Nederlands(Marokkaans) zaalvoetbal team:

[ afbeelding ]
Dat is nou juist het probleem omdat die Marokkaantjes nooit normaal kunnen doen. Dit is dus ook op de Nederlandse amateurvelden aan de hand.
pi_161379796
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wilders heeft zelden gelijk en is gewoon een walgelijk figuur.

Terughoudend zijn met generalisaties lijkt mij een prima zaak.

Verder is politiek correct zijn al lang over het hoogtepunt (gelukkig). Het is alleen zo jammer dat daarvoor in de plaats ongenuanceerd blaten volkssport no 1 geworden is.
Wilders heeft vaker gelijk dan de andere politici als het gaat over multiculti, Islam, Marokkanen. Hij generaliseert zelden over groepen mensen en als hij het doet is het uit acceptabele praktische overwegingen.

Dat je hem op persoonlijk vlak een walgelijk figuur vindt laat ik voor jouw rekening. Ik kies en bekritiseer politici op basis van hun plannen en visie, niet op persoonlijkheid. Op persoonlijk vlak vind ik politici die Nederland afbreken een stuk walgelijker dan iemand die af en toe ongenuanceerd over komt.

Maar ik ben blij dat je het met me eens bent dat politieke correctheid nog steeds in aanzienlijke mate aanwezig is.
pi_161379945
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wilders heeft vaker gelijk dan de andere politici als het gaat over multiculti, Islam, Marokkanen. Hij generaliseert zelden over groepen mensen en als hij het doet is het uit acceptabele praktische overwegingen.

Dat je hem op persoonlijk vlak een walgelijk figuur vindt laat ik voor jouw rekening. Ik kies en bekritiseer politici op basis van hun plannen en visie, niet op persoonlijkheid. Op persoonlijk vlak vind ik politici die Nederland afbreken een stuk walgelijker dan iemand die af en toe ongenuanceerd over komt.

Maar ik ben blij dat je het met me eens bent dat politieke correctheid nog steeds in aanzienlijke mate aanwezig is.
Je leest echt wat je wil lezen en Wilders heb ik eerlijk gezegd nog nooit op een realistische visie kunnen betrappen.

Hij weet wel steeds heerlijk te benoemen wat er leeft bij het deel van Nederland die graag de wereld binair wenst in te delen en bepaald niet echt wil nadenken. Dat is ook een talent, maar niemand die er iets mee opschiet, behalve wilders zelf (bij de VVD zat hij op de schopstoel en talent om buiten de politiek goed te verdienen heeft hij nu eenmaal niet).
pi_161379987
Derksen heeft een valide punt. Marokkanen verzieken hele voetbalcompetities. Beter gaan ze free fighten ofzo, daar loopt toch elke wedstrijd op uit.
pi_161380022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:23 schreef Toefjes het volgende:
Derksen heeft een valide punt. Marokkanen verzieken hele voetbalcompetities. Beter gaan ze free fighten ofzo, daar loopt toch elke wedstrijd op uit.
Misschien één sport van maken? Freefight voetbal.
I´m back.
pi_161380151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aan het eind geen strafschoppen, maar kopschoppen.
pi_161380193
quote:

[..]

Euhm nee? Dat is niet verplicht hoor.
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:35:04 #294
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_161380316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is wel een idee met potentie :9
Is volgens mij ook een anime of manga over
pi_161380435
quote:

[..]

Je slaat de plank volledig mis. Kijk het filmpje nog maar een keer.
pi_161380461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:21 schreef hottentot het volgende:
En men blijft maar happen op Matthias24, je kunt een hoop van de man zeggen, maar hij weet wel hoe hij moet trollen.

^O^
Net zo erg als Yasmin23
#superniger2020
pi_161380496
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:40 schreef superniger het volgende:

[..]

Net zo erg als Yasmin23
Die snapt er oprecht gewoon helemaal niets van.
pi_161380770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm nee? Dat is niet verplicht hoor.
Bij ons wel.
pi_161380839
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die snapt er oprecht gewoon helemaal niets van.
Valt me mee dat team KoosVogels nog niet is opgedoken in dit topic.
Overigens is Yasmin oprecht juist wel bij de pinken genoeg om Derksens uitspraken niet alleen te herleiden tot douchen met onderbroek hoor. Het is ook al ongeveer 100x uitgelegd hoe het zit, maar toch ging ze door over de met onderbroek douchen uitspraak van Derksen.
I´m back.
pi_161380908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Valt me mee dat team KoosVogels nog niet is opgedoken in dit topic.
Overigens is Yasmin oprecht juist wel bij de pinken genoeg om Derksens uitspraken niet alleen te herleiden tot douchen met onderbroek hoor. Het is ook al ongeveer 100x uitgelegd hoe het zit, maar toch ging ze door over de met onderbroek douchen uitspraak van Derksen.
Druk maken omdat andere mannen niet hun lul aan je willen tonen vind ik ook een beetje eigenaardig. Ik sta er niet om te springen. Liever niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')