abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161377428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:03 schreef matthias24 het volgende:

[..]

en een ouwe opa.
Ja, maar dat is niet zo relevant lijkt mij.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:11 #102
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161377432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee.
Je weet het allemaal zo goed maar eigenlijk heb je er nog nooit mee te maken gehad?

Ok! Tot zo ver mijn tijdverspilling aan jouw reacties!
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:20 #103
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377437
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Plus massa-aangiften of eventueel ook nog een eigen voetbalbond oprichten, kan ook.
Kan allemaal.

Maar even serieus. De KNVB moet uitgedaagd worden om met een reactie te komen. Johan Derksen is niet de minste in het Nederlandse voetbal, like it or love it. Als zo'n persoon uitspraken doet over het Nederlandse amateurvoetbal die vervolgens zoveel reacties teweeg brengen (eens/niet eens) dan moet de KNVB laten horen wat ze er van vinden.
pi_161377439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Iedereen omvat echt iedereen. Ik vertel je dat ik het niet herken en er ook weinig over hoor. Nogmaals, de clubs waar ik het over hoor zijn de clubs van het woonwagenkamp. Ik snap dat de randstad een ander beeld kan geven dan daarbuiten, maar de stelling was iedereen en dat is dus niet zo.
Maar dan begrijp je toch juist goed dat wanneer die ongein elders op een veel grotere schaal plaatsvindt dat heel destructief kan zijn?
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:47 #105
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161377441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Je weet het allemaal zo goed maar eigenlijk heb je er nog nooit mee te maken gehad?

matthias is sowieso een troll :') met z'n kunstmatige gebrekkig nederlands
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161377447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat was met Van Persie ook zo.
Toen ik zijn eerste tv interviews zag dacht ik dat het een Marokaan was.....
Daar leek hij ook wel op trouwens
ja maar dat is toch raar. ik bedoel je bent nederlands en hier geboren en getogen maar dan ontmoet je een paar mokro's en ga je je manier van leven omgooien als een soort gangster en ook je accent veranderen. ik bedoel dan ben je toch een meeloper dan?
pi_161377459
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je pas in gaat grijpen wanneer het verenigingsleven er kapot aan begint te gaan ben je te laat. En op sommige plekken is dat al aan de orde.
Je kunt het, vrees ik, ook niet oplossen, toch?
In de eerste plaats zal het probleem niet onderkend worden door iedereen, uit verschillende motieven, zoals we zien in deze topicreeks al.
In de tweede plaats hoe wil je het oplossen: voetbalclubs zonder Marokkanen?
I´m back.
pi_161377482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef YazooW het volgende:

[..]

Kan allemaal.

Maar even serieus. De KNVB moet uitgedaagd worden om met een reactie te komen. Johan Derksen is niet de minste in het Nederlandse voetbal, like it or love it. Als zo'n persoon uitspraken doet over het Nederlandse amateurvoetbal die vervolgens zoveel reacties teweeg brengen (eens/niet eens) dan moet de KNVB laten horen wat ze er van vinden.
Op zich is dat waar idd. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of de KNVB iets herkent in deze ogenschijnlijk wijdverbreide problematiek.
I´m back.
pi_161377485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef begaaierd het volgende:

[..]

ik weet er wel wat vanaf want ik speel rugby en ik heb een paar marokkanen in mijn team. dus ik weet waar dit over gaat oke?
pi_161377493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de eerste plaats zal het probleem niet onderkend worden door iedereen, uit verschillende motieven, zoals we zien in deze topicreeks al.
Voetbalclubs waarbij de ouders verplicht bardienst moeten draaien ;) ?
pi_161377496
Uit eigen ervaring weet ik dat spelen tegen Marokkanen geen pretje is. Ik heb meerdere malen (doods)bedreigingen gekregen tijdens het spelen. Wordt dat vervolgens gemeld (door een lijnrechter die het hoort) aan de scheidsrechter, wordt er niks mee gedaan. Altijd een heel intimiderend sfeertje, zowel op het veld als in de kleedkamers.
pi_161377506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voetbalclubs waarbij de ouders verplicht bardienst moeten draaien ;) ?
Bier wordt steeds vaker verboden, dacht ik opgevangen te hebben, idem roken trouwens.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:11:09 #113
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377526
quote:

[..]

Probleem zit in de maatschappij. Het voetbal is slechts een onderdeel daarvan.
Toen Richard Nieuwenhuizen dood werd getrapt ging het ook steeds over het amateurvoetbal, alsof die jongens bij een avondje stappen wel opeens keurige jongens zijn.
pi_161377529
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:06 schreef Chai het volgende:

Maar dan begrijp je toch juist goed dat wanneer die ongein elders op een veel grotere schaal plaatsvindt dat heel destructief kan zijn?
Ik begrijp vooral dat je dan die clubs aan moet pakken. Als je bang moet zijn op het veld dat ze je het ziekenhuis in schoppen (anders dan de gewone harde tackle), dan maakt het volgens mij niet uit of je bang moet zijn van een kamper, van een Marokkaan, of van een omhoog gevallen rijkeluiszoontje (laten we wel zijn, ook in die groep heb je hele nare idioten).
pi_161377547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bier wordt steeds vaker verboden, dacht ik opgevangen te hebben, idem roken trouwens.
Dat terugdraaien zou stap 1 zijn. Mijn opa stond ook altijd met een glaasje "opa's limonade" langs de zijlijn - dat moet terug :P

Maar sowieso, de ouders wat meer betrokken laten zijn bij het gedrag van hun kroost zou ook zonder alcohol al heel wat schelen.
pi_161377552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef KrappeAuto het volgende:
Uit eigen ervaring weet ik dat spelen tegen Marokkanen geen pretje is. Ik heb meerdere malen (doods)bedreigingen gekregen tijdens het spelen. Wordt dat vervolgens gemeld (door een lijnrechter die het hoort) aan de scheidsrechter, wordt er niks mee gedaan. Altijd een heel intimiderend sfeertje, zowel op het veld als in de kleedkamers.
Dan is het probleem dus primair dat er geen grenzen gesteld worden. De scheidsrechter moet optreden en als dat niet gebeurt stap je gewoon van het veld. Als dat een paar keer per seizoen gebeurt, dan kan de KNVB weinig anders dan stappen ondernemen.
pi_161377561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:11 schreef YazooW het volgende:

[..]

Probleem zit in de maatschappij. Het voetbal is slechts een onderdeel daarvan.
Toen Richard Nieuwenhuizen dood werd getrapt ging het ook steeds over het amateurvoetbal, alsof die jongens bij een avondje stappen wel opeens keurige jongens zijn.
Ja wrs wel, en toch vrees ik dat er niets aan gedaan kan worden.
Ik ben nog steeds gelukkig in een dorp op het platteland (min of meer), maar ook dat gaat veranderen in de toekomst, ook wij krijgen hier onze portie statushouders en wrs toch ook vluchtelingen.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:14:40 #118
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus primair dat er geen grenzen gesteld worden. De scheidsrechter moet optreden en als dat niet gebeurt stap je gewoon van het veld. Als dat een paar keer per seizoen gebeurt, dan kan de KNVB weinig anders dan stappen ondernemen.
De scheidsrechter is vaak een vrijwilliger van de thuis spelende club. Die hoort vaak bij de kliek. Als het een onafhankelijk scheidsrechter is dan is het nog maar de vraag of die persoon de ballen heeft om echt aktie te ondernemen. Voor je het weet wordt je letterlijk doodgetrapt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:15:05 #119
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_161377574
Johangod _O_

Mensen die het er niet mee eens zijn, zullen de boosdoeners vast zelf zijn of weten niet of er lucht of zand in een bal zit.

Ook bij ons in de streek is dit een heel groot probleem. Laat ik mijn woonbuurt maar niet noemen. :X :X
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_161377575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat terugdraaien zou stap 1 zijn. Mijn opa stond ook altijd met een glaasje "opa's limonade" langs de zijlijn - dat moet terug :P

Maar sowieso, de ouders wat meer betrokken laten zijn bij het gedrag van hun kroost zou ook zonder alcohol al heel wat schelen.
Bij winst kregen wij een flesje limonade gazeuse. :).
In de jaren dat ik voetbalde (jaren 70) was het bier probleem er volgens mij sws nog niet.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:15:47 #121
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161377584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik weet er wel wat vanaf want ik speel rugby en ik heb een paar marokkanen in mijn team. dus ik weet waar dit over gaat oke?
Nee dat weet je niet. Johan Derksen heeft het over het amateur voetbal. Toch niet over rugby?

Maar omdat rugby OOK een sport is wat buiten beoefent wordt en omdat jij 2 Marokkanen in je team hebt denk je hierover mee te kunnen praten?
Je weet eigenlijk helemaal niks over de materie. Maar toch sta je met je beschuldigende vingertje naar Johan Derksen te wijzen en te verkondigen dat hij een racist is.
Ik vind dat je nogal lef hebt dergelijke uitspraken te doen. En al helemaal als je er gewoon niks maar dan ook echt NIKS vanaf weet.
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:15:50 #122
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik begrijp vooral dat je dan die clubs aan moet pakken. Als je bang moet zijn op het veld dat ze je het ziekenhuis in schoppen (anders dan de gewone harde tackle), dan maakt het volgens mij niet uit of je bang moet zijn van een kamper, van een Marokkaan, of van een omhoog gevallen rijkeluiszoontje (laten we wel zijn, ook in die groep heb je hele nare idioten).
Clubs aanpakken voor het gedrag van de leden waar ze totaal geen invloed op hebben? Schieten we ook niks mee op.
pi_161377599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:14 schreef YazooW het volgende:

De scheidsrechter is vaak een vrijwilliger van de thuis spelende club. Die hoort vaak bij de kliek. Als het een onafhankelijk scheidsrechter is dan is het nog maar de vraag of die persoon de ballen heeft om echt aktie te ondernemen. Voor je het weet wordt je letterlijk doodgetrapt.
Als het probleem zo bekend is, dan kun je toch gewoon maatregelen vooraf nemen? Het is namelijk wel zo dat ofwel het je overvalt en dan is het niet zo algemeen bekend, ofwel het is algemeen bekend en dan kun je je erop instellen.
pi_161377604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar op school moest je na het sporten ook onder de douche. Er zal toch wel een moment zijn dat je er overheen bent lijkt mij.
Op school douchte 90% niet.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161377613
quote:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook geen oplossing heb. ;( Dat het draait op vrijwilligers en toegankelijk is voor iedereen is de kracht, maar ook de kwetsbaarheid.

Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik te ver gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')