Natuurlijk hebben ze invloed op hun leden. Ook weer: grenzen stellen. Als een lid van de club zich in clubverband misdraagt, dan schors je hem maar even en bij herhaling royeren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:15 schreef YazooW het volgende:
[..]
Clubs aanpakken voor het gedrag van de leden waar ze totaal geen invloed op hebben? Schieten we ook niks mee op.
Er wordt tegenwoordig nauwelijks meer gedoucht op scholen. Niet alleen in Nederland overigens - dit lijkt een wereldwijde tendens te zijn.We worden preutser.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar op school moest je na het sporten ook onder de douche. Er zal toch wel een moment zijn dat je er overheen bent lijkt mij.
Noem eens een voorbeeld van een maatregel. Jij bent voorzitter van een club en jij hebt een elftal binnen je vereniging dat zich stelselmatig misdraagt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het probleem zo bekend is, dan kun je toch gewoon maatregelen vooraf nemen? Het is namelijk wel zo dat ofwel het je overvalt en dan is het niet zo algemeen bekend, ofwel het is algemeen bekend en dan kun je je erop instellen.
Bij ons was het verplicht en werd het gecontroleerd. Lijkt mij niet meer dan normaal, maar dat is natuurlijk ook maar wat je gewend bent.quote:
Je kunt zoveel grenzen stellen als je wilt, maar als die bedreigingen plaatsvinden buiten iedereens hoorbereik heb je geen poot om op te staan als na de melding de bedreiger roept: ''Niet liegen!''. Áls je al iets durft te ondernemen, want veel Nederlandse jeugd durft er niet veel van te zeggen. Dat kan ik mij nog goed herinneren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan is het probleem dus primair dat er geen grenzen gesteld worden. De scheidsrechter moet optreden en als dat niet gebeurt stap je gewoon van het veld. Als dat een paar keer per seizoen gebeurt, dan kan de KNVB weinig anders dan stappen ondernemen.
Dan schors je hem waarna je vervolgens in elkaar getimmerd wordt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze invloed op hun leden. Ook weer: grenzen stellen. Als een lid van de club zich in clubverband misdraagt, dan schors je hem maar even en bij herhaling royeren.
Klopt idd, kennelijk is er wel wat aan de hand.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik ook geen oplossing heb.Dat het draait op vrijwilligers en toegankelijk is voor iedereen is de kracht, maar ook de kwetsbaarheid.
Maar doen alsof er niets aan de hand is vind ik te ver gaan.
Uit de competitie halen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef YazooW het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van een maatregel. Jij bent voorzitter van een club en jij hebt een elftal binnen je vereniging dat zich stelselmatig misdraagt.
Iedereen bij elkaar roepen, gedragsregels opstellen, ouders in kennis stellen en sancties bij overtreding.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef YazooW het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van een maatregel. Jij bent voorzitter van een club en jij hebt een elftal binnen je vereniging dat zich stelselmatig misdraagt.
Stelselmatig? Waarschuwen, schorsen van degenen die zich misdragen en uiteindelijk gewoon royeren.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef YazooW het volgende:
Dat is een mogelijkheid vanuit de KNVB, ik begrijp je punt. Ging mij even over wat een bestuur zelf kan doen, namelijk niet veel. Tenzij ze ballen van staal hebben.quote:
Juist het wegkijken en niet optreden maakt dat het kennelijk uit de klauwen aan het lopen is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:18 schreef KrappeAuto het volgende:
Je kunt zoveel grenzen stellen als je wilt, maar als die bedreigingen plaatsvinden buiten iedereens hoorbereik heb je geen poot om op te staan als na de melding de bedreiger roept: ''Niet liegen!''. Áls je al iets durft te ondernemen, want veel Nederlandse jeugd durft er niet veel van te zeggen. Dat kan ik mij nog goed herinneren.
En sowieso krijg je die hele intimiderende sfeer niet weg met grenzen stellen.
quote:Dat het draait op vrijwilligers en toegankelijk is voor iedereen is de kracht, maar ook de kwetsbaarheid.
Ja!quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:57 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Waar reageer je eigenlijk op? Op de uitspraken van Johan Derksen?
Bestuur kan ook een team uit de competitie halen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:20 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid vanuit de KNVB, ik begrijp je punt. Ging mij even over wat een bestuur zelf kan doen, namelijk niet veel. Tenzij ze ballen van staal hebben.
Dat werkt wanneer het op kleine schaal plaatsvindt, maar vrijwilligers moeten er wel plezier in kunnen blijven hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze invloed op hun leden. Ook weer: grenzen stellen. Als een lid van de club zich in clubverband misdraagt, dan schors je hem maar even en bij herhaling royeren.
Dit dus.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:21 schreef begaaierd het volgende:
Mooi om te zien dat 90% van de voetballers die hier reageren die uitspraken van Johan beamen.
Maar dat de niet-voetballers toch de wijsheid in pacht denken te hebben en doodleuk zeggen dat het niet zo is.
Ja, dat begrijp ik. De vraag is of ze het ook durven.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:22 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Bestuur kan ook een team uit de competitie halen.
Volgens de KNVB is er weinig aan de hand.quote:In 99,9 procent van de wedstrijden overheerst het plezier en de sportiviteit. “Alleen bij die 0,1 procent, daar gaat het mis”, weet Van der Zee. “Het is niet zo dat het een puinhoop is. Voetbal is net als de maatschappij, daar gaat ook wel eens iets mis.”
Ik ben niet zo bang aangelegd. En als je dat wel bent en je durft niet de beslissingen te nemen die je moet nemen, dan moet je die functie niet aanvaarden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:18 schreef YazooW het volgende:
Dan schors je hem waarna je vervolgens in elkaar getimmerd wordt.
Doe dan maar dicht dit topic.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:23 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.knvb.nl/nieuws(...)het-veld-stijgt-niet
[..]
Volgens de KNVB is er weinig aan de hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |