abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161376763
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml
pi_161376776
Round 2!
pi_161376778
Niks mis met de uitspraken van Derksen, deze zijn volledig op waarheid berust. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_161376784
Ik douche ook liever thuis? :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161376790
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Jij zit ook op voetbal?
pi_161376799
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:11 schreef MPC60 het volgende:
Mijn ervaring is dat er liever niet tegen Marokkanen wordt gespeeld. 9 van de 10 keer gezeik, intimideren van de scheids, spelers en trainers. Niemand die er wat van durft te zeggen en als je dat wel doet kan je een karatetrap naar je hoofd krijgen.

Iedereen die hier aan bagataliseren is heeft nog nooit op een amateurveld gestaan.
Dat niemand er iets van durft te zeggen blijkt ook wel in dit topic. Er wordt gevraagd wat er nou zo erg is aan Marokkanen die douchen met een onderbroek aan en vervolgens gaat iedereen roepen dat dat niet het punt is, zonder te verduidelijken wat wel het punt is. Wat Derksen zegt (alleen de youtube video op een van de eerste pagina's gezien) is eigenlijk nietszeggend. Misschien durft hij niet uit angst voor aangiftes, maar hij heeft inderdaad als enige voorbeeld dat Marokkanen met de onderbroek aan douchen. Echt een punt maken doet hij niet.
pi_161376811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat niemand er iets van durft te zeggen blijkt ook wel in dit topic. Er wordt gevraagd wat er nou zo erg is aan Marokkanen die douchen met een onderbroek aan en vervolgens gaat iedereen roepen dat dat niet het punt is, zonder te verduidelijken wat wel het punt is. Wat Derksen zegt (alleen de youtube video op een van de eerste pagina's gezien) is eigenlijk nietszeggend. Misschien durft hij niet uit angst voor aangiftes, maar hij heeft inderdaad als enige voorbeeld dat Marokkanen met de onderbroek aan douchen. Echt een punt maken doet hij niet.
Dit dus.
pi_161376815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij zit ook op voetbal?
Zat.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:44:26 #9
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161376823
Wegkijkers hebben hun houvast alweer gevonden: doucheargument.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161376831
Hoeveel clubs zouden verdwenen zijn zonder de Marokkaanse leden?
pi_161376832
Waarschijnlijk komt hij er vrijdag nog wel even op terug gezien de media-aandacht die het krijgt.
pi_161376833
Johan Derksen _O_ *O* w/
pi_161376837
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Zat.
En je kon zonder problemen gewoon thuis gaan douchen?
pi_161376864
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wegkijkers hebben hun houvast alweer gevonden: doucheargument.
Ik begrijp dat hele argument van Derksen niet, durven Nederlanders niet te douchen als een ander niet in de blote kont staat?
pi_161376872
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:34 schreef FlyDutchMan het volgende: [..] Domme reactie, alsof dat de keuze is. Want het zijn meestal Marokkaanse vaders die langs de lijn zich misdragen en autochtone jongens hebben een veel minder grote bek dan de Marokkaanse. Ze gaan ook nooit naar 'de Marokkanenclub' toe met een instelling om eens even lekker te gaan matten. Komt allemaal van de Marokkaanse kant, de problemen in het amateurvoetbal.
Als het hier ging om kampers zou het ineens wel zo genoemd mogen worden? :') Natuurlijk vindt er een bepaalde dynamiek plaats, maar niemand is daarbij gebaat. Dat het te makkelijk is om een groep de zwarte piet toe te spelen verandert niks aan de urgentie om dit probleem op te lossen.

Of het op deze manier aankaarten the way to go is vind ik ook discutabel, maar er moet wel snel iets mee gedaan gaan worden en volgens mij gebeurt er momenteel bar weinig.
pi_161376876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele argument van Derksen niet, durven Nederlanders niet te douchen als een ander niet in de blote kont staat?
Denk dat ze het oneerlijk vinden.
pi_161376877
De clubs waarvan ik weet dat je er liever niet tegen speelt zijn eigenlijk altijd clubs waar het woonwagenkamp voetbalt.

Het zal best zo zijn dat er ook clubs zijn met veel Marokkanen waar je liever niet tegen speelt, maar het probleem is in ieder geval breder.

Verder geen probleem met de uitspraken van Derksen, die moet gewoon lekker zijn mening kunnen geven.
pi_161376884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis met de uitspraken van Derksen, deze zijn volledig op waarheid berust. :)
ja maar ik vond hem niet echt overtuigend overkomen. eerder een beetje dom. en zijn argumenten zijn niet indrukwekkend. :N
pi_161376893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geobsedeerd door douchende mannen? :D Of kun je ook nog over andere dingen praten?
pi_161376902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geobsedeerd door douchende mannen? :D Of kun je ook nog over andere dingen praten?
Je hebt mij betrapt :@
pi_161376910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat ze het oneerlijk vinden.
Of niet leuk omdat ze het piemeltje van die anderen niet kunnen zien.
pi_161376911
Nou, noem dit maar een "probleem". Binnenkort eindelijk verlost van die proletensport! Dankzij de Marokkanen! Wie had dat ooit gedacht!

Aan de andere kant: alles dat door Marokkanen wordt aangeraakt, gaat vervolgens al vlot kapot. Dat geldt zelfs voor het criminele circuit, dus zeker ook voor voetbal.
pi_161376913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou heel vreemd zijn als dat niet zou kunnen.
pi_161376918
quote:

[..]

Pardon? We hebben net een heel topic gehad waarin mensen vertellen over de agressie, intimidatie en simpelweg kutgedrag van Marokkanen. Niemand wil tegen ze voetballen.

Dat douchen boeit helemaal niemand behalve iemand als Derksen die niet meer midden in de samenleving staat.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:48:02 #25
pi_161376920
quote:

[..]

Nee Marokkanen douchen in hun onderbroek. Dat is karakteristiek aan de Marokkaanse cultuur onder Nederlandse voetbalclubs
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161376951
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Zou heel vreemd zijn als dat niet zou kunnen.
Ik vind het anders heel normaal dat je verplicht bent te douchen op de club. Ik ken het ook niet anders eerlijk gezegd.
pi_161376953
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nee Marokkanen douchen in hun onderbroek. Dat is karakteristiek aan de Marokkaanse cultuur onder Nederlandse voetbalclubs
Ja dat begrijp ik, ik begrijp alleen niet waarom anderen dat erg vinden.
pi_161376954
quote:

[..]

Lekker blerren zonder het te snappen :D
pi_161376966
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
In je onderbroek?
I´m back.
pi_161376973
quote:

[..]

En vervolgens gaat iedereen beargumenteren waarom ze liever niet tegen Marokkanen spelen. _O-

Waar ook flink op af te dingen valt, want dezelfde mensen die opscheppen over hoe teringhard ze een tegenstander hebben neergetrapt lopen te zeiken als een ander het bij hun flikt.

Wat je in de praktijk gewoon ziet, en dat is niet alleen in het voetbal, is dat men niet graag een allochtone meerderheid ziet ergens. Of dat nou een voetbalclub, een discotheek, een school, een wijk of iets anders is. Wanneer er meer allochtonen komen, trekken de autochtonen weg, want ze voelen zich niet meer thuis.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:50:11 #31
269692 Divje
brr brr patapim
pi_161376975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo die toon?

Hij zegt dat Marokkanen het voetbal verpesten en dit was dus 1 van zijn voorbeelden.
Nee, dit was niet een van zijn voorbeelden. Hij noemde dit gewoon omdat hij het belachelijk vindt. Niet als iets wat onderdeel van het probleem is.
En dat toontje sla ik aan omdat jij maar door blijft zagen hierover :') godver wat irritant.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_161376986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind het anders heel normaal dat je verplicht bent te douchen op de club. Ik ken het ook niet anders eerlijk gezegd.
alsjeblieft zeg! ik zou echt niet willen duchen samen met anderen gasten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:50:52 #33
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161376990
Erg jammer dat jullie zo blijven hangen op dat douchen verhaal, dat is nou juist niet het probleem. Naar mijn mening dan. Vond het zelf als kind ook niet prettig eerlijk gezegd.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161376992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar ik vond hem niet echt overtuigend overkomen. eerder een beetje dom. en zijn argumenten zijn niet indrukwekkend. :N
Die man roept wel vaker dingen die je niet echt serieus hoeft te nemen, helaas stonden in het vorige topic genoeg voorbeelden om dat dit keer wel te doen.

De waarde van het verenigingsleven rondom amateurvoetbal gaat veel verder dan alleen gezellig samen voetballen.
pi_161376998
quote:

[..]

Ik denk dat Derksen idd ook te politiek correct is.
En als gespreksleider zou ik meteen gevraagd hebben, maar Johan wat bedoel je concreet. Maar misschien ook bang voor aangiften.
I´m back.
pi_161377000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef Divje het volgende:

[..]

Nee, dit was niet een van zijn voorbeelden. Hij noemde dit gewoon omdat hij het belachelijk vindt. Niet als iets wat onderdeel van het probleem is.
En dat toontje sla ik aan omdat jij maar door blijft zagen hierover :') godver wat irritant.
Nogmaals het is gewoon ontopic. Hij heeft eigenlijk geen voorbeelden gegeven waarom Marokkanen het voetbal verpesten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:51:23 #37
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_161377007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Pardon? We hebben net een heel topic gehad waarin mensen vertellen over de agressie, intimidatie en simpelweg kutgedrag van Marokkanen. Niemand wil tegen ze voetballen.

Dat douchen boeit helemaal niemand behalve iemand als Derksen die niet meer midden in de samenleving staat.
Dit. Vechten op het veld, vechten rond de kleedkamers en na de wedstrijd zo snel mogelijk wegwezen en hopen dat je auto's niet vernield zijn. Ik durf wel te stellen dat dit voor de iedere blanke amateurvoetballer een bekend gegeven is.
pi_161377008
Die clubs functioneren ook niet. Kijk maar naar islamachtige landen.
Je moet een islambeleid voeren, maar het huidige Nederlandse/Europese beleid werkt voor geen meter.
pi_161377019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Aangezien het topic over de uitspraken van Derksen gaat, vind ik het vreemd dat als er op die uitspraken wordt ingegaan, mensen daar geen duidelijke reactie op hebben naast "je hebt het fout!". En dan komen er wat anecdotes, prima, maar het is totaal onduidelijk of dat is waar Derksen op doelt (badum tsj). Zeker aangezien Derksen normaal geen blad voor de mond neemt en nu alleen wat roeptoetert over douchegewoontes.
pi_161377021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

Het was niet de kern van zijn betoog lijkt mij. Zijn betoog was oppervlakkig, maar meest waarschijnlijk bedoelt hij aan te geven dat er een sfeer ontstaat waarbij velen zich niet thuis voelen. Of dat zo is, is een tweede, maar ik kan mij er ook wel weer iets bij voorstellen. Dan is het nog de vraag aan wie dat precies ligt, maar dan moeten we wel heel erg gaan speculeren wat hij precies bedoelde aan te geven.
pi_161377029
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In je onderbroek?
Hoe preuts denk je wel niet dat ik ben? :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:27 #42
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161377031
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Round 2!
Waar in mijn reactie zeg ik dat Marokkanen het voetbal kapot maken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:30 #43
269692 Divje
brr brr patapim
pi_161377035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nogmaals het is gewoon ontopic. Hij heeft eigenlijk geen voorbeelden gegeven waarom Marokkanen het voetbal verpesten.
Dat hoefde in principe ook niet want ik denk dat de meeste mensen die dit programma kijken er wel bekend mee zijn. Dat bleek wel uit vorig topic.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:38 #44
pi_161377040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is symptoom van een groter probleem, namelijk bijvoorbeeld intimidatie vanuit Marokkaanse amateurvoetballers en nog meer onenigheid die door deze bevolkingsgroep wordt veroorzaakt.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161377042
johan derksen. ga alsjeblieft met pensioen ouwdje!!!!
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:40 #46
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161377046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef MPC60 het volgende:
Erg jammer dat jullie zo blijven hangen op dat douchen verhaal, dat is nou juist niet het probleem. Naar mijn mening dan. Vond het zelf als kind ook niet prettig eerlijk gezegd.
Klein piemeltje?

:P
pi_161377054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Waar in mijn reactie zeg ik dat Marokkanen het voetbal kapot maken.
Nergens. Dat zegt Derksen.
pi_161377056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef matthias24 het volgende:

alsjeblieft zeg! ik zou echt niet willen duchen samen met anderen gasten.
Want? Is dat intimiderend voor je?
pi_161377057
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Het Nederlandse amateurvoetbal draait ook voor een groot deel op de gezelligheid na de wedstrijd, ouwehoeren, bier drinken en bij de kantine rondhangen. (althans dat is wat veel autochtonen gezellig vinden)

Marokkanen houden daar niet van, dus als je te veel Marokkanen hebt, dan verdwijnt zoiets langzaam.
Het is niet alleen de gezelligheid, het is de opgefokte sfeer die er ontstaat als er ergens veel Marokkanen samen zijn, of dat nou in een woonwijk, in een horecagelegenheid, of op een voetbalveld is, is om het even, overal verzieken ze de sfeer voor anderen maar ook vooral voor zichzelf. Ik heb zelf een jaartje of 11 meegelopen in het amateurvoetbal en de tendens dat veel jongens met een Nederlandse of andere achtergrond op zoek gaan een andere club vanwege het sfeertje bij hun oude club door Marokkanen is al jaren geleden ingezet, Derksen verteld hier niks nieuws, niet voor mij in ieder geval.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_161377066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef Divje het volgende:

[..]

Dat hoefde in principe ook niet want ik denk dat de meeste mensen die dit programma kijken er wel bekend mee zijn. Dat bleek wel uit vorig topic.
Dus eigenlijk had die net zo goed zn mond kunnen houden...
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:53:12 #51
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161377069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nergens. Dat zegt Derksen.
En waarom reageer je daar dan mee op mijn reactie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')