abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2016 @ 18:54:02 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150376
Van mij mag die 'originele OP' er ook wel uit, hoor. Gewoon neutrale OP en neutrale TT.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161150401
Titel gecorrigeerd en openingsreactie een NPOV gegeven.

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:54 schreef De_Hertog het volgende:
Van mij mag die 'originele OP' er ook wel uit, hoor. Gewoon neutrale OP en neutrale TT.
Way ahead of you: eerst plaatsen, daarna de reactie wijzigen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161150463
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
Nepreferendum nog wel. Het zit het JA-kamp wel dwars he, die vervelende democratie?
Ondertussen heeft het Ja-kamp van de EU-fielen weer een nieuwe low bereikt in de andere draad over het AV met O.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
_O-
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:03:15 #5
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150587
Het wensdenken maakt dit land kapot. Je ziet het op allerlei terreinen. Het wordt tijd dat die Jomanda's in Den Haag eens ophoepelen en er een keer aan realpolitik gedaan wordt.
  zondag 3 april 2016 @ 19:05:23 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150634
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ondertussen heeft het Ja-kamp van de EU-fielen weer een nieuwe low bereikt in de andere draad over het AV met O.

[..]

_O-
Crossposten is een beetje onhandig, want nu mis je de rest van de discussie, of ga je een dubbele discussie voeren. Maar laat ik op jouw reactie reageren dan: wat is daar zo grappig aan? Je kunt vinden dat het Oekraïnse volk verkeerd is voorgelicht, in de val is gelokt, of wat dan ook. Maar je kunt er niet aan voorbij dat er, letterlijk, mensen zijn gestorven voor dit verdrag.

Ik vind niet dat iedereen die tegen stemt het Oekraïnse volk minacht. Als je uit puur Nederlandse motieven tegen dit verdrag wilt stemmen, wat die dan ook zijn, val je daar niet onder. Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161150678
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Ook hier werd er ingegrepen door de VS/NATO en deze beslissing gewoon er oor heen gedrukt ONDANKS de protesten van China en Rusland!.
De koude oorlog is nooit echt gestopt.
In het Midden Oosten, Noord Afrika en nu in Europa word deze gewoon voortgezet.
Levensgevaarlijke spelletjes van de grootmachten...
Het is altijd dom om grond van andere volkeren tegen hun wil te herverdelen, dat levert altijd gezeik op. Laat elk volk zelf bepalen waar ze bij behoort en wat er met dat land gebeurt.
En ja, wij 'westerlingen' kunnen nogal arrogant zijn en uit het oog verliezen dat China en Rusland soms wel gelijk hebben.
#NoDAPL
pi_161150740
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Crossposten is een beetje onhandig, want nu mis je de rest van de discussie, of ga je een dubbele discussie voeren. Maar laat ik op jouw reactie reageren dan: wat is daar zo grappig aan? Je kunt vinden dat het Oekraïnse volk verkeerd is voorgelicht, in de val is gelokt, of wat dan ook. Maar je kunt er niet aan voorbij dat er, letterlijk, mensen zijn gestorven voor dit verdrag.

Ik vind niet dat iedereen die tegen stemt het Oekraïnse volk minacht. Als je uit puur Nederlandse motieven tegen dit verdrag wilt stemmen, wat die dan ook zijn, val je daar niet onder. Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Het ging niet zo zeer om de inhoud waar die opmerking eventueel mee te maken zou hebben maar om het kinderachtige niveau van de opponent zwart maken wat sommige mensen consistent doen.
"Jullie weten er niets van." "Jullie minachten het volk". "Jullie zijn dom". "Jullie zijn onnozel". "Jullie verspillen heel erg veel geld met dat referendum".
Je mag best argumenten voor het AV geven maar doe dat dan ook en voer de discussie op een volwassen manier, speel op de bal en niet op de man. Hij wees er op dat het ja-kamp nogal wat issues heeft, ik liet even het nieuwste extremistische voorbeeld uit die andere draad zien. Dat is alles. Ik wil niet hier verder discussiëren over dat beetje wat daar wordt besproken.

quote:
Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Niemand van de nee-stemmers die daar heeft gereageerd doet dat. Het zijn juist de ja-stemmers die dat doen.
#NoDAPL
pi_161150756
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is altijd dom om grond van andere volkeren tegen hun wil te herverdelen, dat levert altijd gezeik op. Laat elk volk zelf bepalen waar ze bij behoort en wat er met dat land gebeurt.
En ja, wij 'westerlingen' kunnen nogal arrogant zijn en uit het oog verliezen dat China en Rusland soms wel gelijk hebben.
Soms? Het Westen heeft sinds 45 geen probleem fatsoenlijk opgelost en dat geeft niet maar nu is het tijd om toe te geven dat de westerse manier niet altijd de juiste is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161150765
quote:
^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 3 april 2016 @ 19:12:32 #11
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150780
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 19:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Soms? Het Westen heeft sinds 45 geen probleem fatsoenlijk opgelost en dat geeft niet maar nu is het tijd om toe te geven dat de westerse manier niet altijd de juiste is.
"Soms" was een understatement.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:14:22 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150818
quote:

[..]

Deze mensen hebben er niet voor gekozen om te sterven en al helemaal niet voor dit flutverdrag. 90% van de aardbewoners willen het graag beter hebben, zouden ook wel de voordeeltjes willen hebben die dit verdrag biedt. Wat maakt de Oekraïners zo bijzonder?
pi_161150856
Die poetinder kan er wel uit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 3 april 2016 @ 19:16:35 #14
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150869
Ik zou dus ook kunnen zeggen dat Russisch gezinde Oekraïners voor niks zijn gestorven als dit verdrag doorgaat?
  zondag 3 april 2016 @ 19:16:42 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150871
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het ging niet zo zeer om de inhoud waar die opmerking eventueel mee te maken zou hebben maar om het kinderachtige niveau van de opponent zwart maken wat sommige mensen consistent doen.
"Jullie weten er niets van." "Jullie minachten het volk". "Jullie zijn dom". "Jullie zijn onnozel". "Jullie verspillen heel erg veel geld met dat referendum".
Ok, maar ten eerste gebeurt op de man spelen aan beide kanten en ten tweede los je dat niet op door ze een extra podium te gaan geven. Ik kan ook best een paar ongenuanceerde persoonlijke aanvallen van 'ja' stemmers vinden, maar daar wordt de discussie hier niet beter van.

Laten we de discussie hier op feiten en meningen houden, en niet kinderachtig gedrag van de andere partij gaan opzoeken/belichten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 19:19:13 #16
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150912
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok, maar ten eerste gebeurt op de man spelen aan beide kanten en ten tweede los je dat niet op door ze een extra podium te gaan geven. Ik kan ook best een paar ongenuanceerde persoonlijke aanvallen van 'ja' stemmers vinden, maar daar wordt de discussie hier niet beter van.

Laten we de discussie hier op feiten en meningen houden, en niet kinderachtig gedrag van de andere partij gaan opzoeken/belichten
Het andere kamp heeft het tot nu toe heel erg sportief gespeeld: op de bal en niet op de man. Ik wou er ook niet meer woorden dan dat aan vuil maken, even opmerken en verder gaan. ;)
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:20:14 #17
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150939
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef marsan het volgende:
Die poetinder kan er wel uit.
Gedaan.
#NoDAPL
pi_161150966
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het andere kamp heeft het tot nu toe heel erg sportief gespeeld: op de bal en niet op de man.
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar wie je met het andere kamp bedoelt.
  zondag 3 april 2016 @ 19:21:22 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161150972
Oh is dit nu het nee-topic?

*ontvolgt
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 3 april 2016 @ 19:21:48 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150983
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Deze mensen hebben er niet voor gekozen om te sterven en al helemaal niet voor dit flutverdrag.
Er zijn slachtoffers gevallen bij demonstraties voor dit verdrag. Niet voor de EU, niet tegen Rusland, specifiek voor dit verdrag.

quote:
90% van de aardbewoners willen het graag beter hebben, zouden ook wel de voordeeltjes willen hebben die dit verdrag biedt. Wat maakt de Oekraïners zo bijzonder?
Niets. De EU heeft dan ook vergelijkbare verdragen met Centraal-Amerika, Chili, Turkije, Algerije, Egypte en Marokko. Onder andere.

Waarom mag Oekraïne dit verdrag niet hebben? Wat maakt Oekraïne zo bijzonder?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 19:22:33 #21
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151000
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef Gutmensch het volgende:
Oh is dit nu het nee-topic?

*ontvolgt
Nee, dit is de neutrale draad, al heb ik wel eventjes een filmpje van de PvdD toegevoegd. Je vindt een hoop pro- en anti in de openingsreactie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-04-2016 19:29:11 ]
#NoDAPL
pi_161151138
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Voor topic moet je het lidwoord de gebruiken. Sorry, niet mijn regels. ;)
Ook niet de regels van Van Dale, of Onze taal, want die keuren zowel 'de' als 'het' goed.
  zondag 3 april 2016 @ 19:27:57 #23
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151142
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Er zijn slachtoffers gevallen bij demonstraties voor dit verdrag. Niet voor de EU, niet tegen Rusland, specifiek voor dit verdrag.
Er zijn slachtoffers gevallen omdat mensen al langere tijd ontevreden zijn. Dit verdrag was maar de druppel.
quote:
[..]

Niets. De EU heeft dan ook vergelijkbare verdragen met Centraal-Amerika, Chili, Turkije, Algerije, Egypte en Marokko. Onder andere.

Omdat ik een sterk vermoeden heb dat infantiele incapabele EU-politici alles zullen doen om Oekraïne steeds verder binnen de invloedssfeer van de EU zullen trekken. Hoeveel honderden miljarden het ook gaat kosten, hoeveel gevaar en ellende het ook gaat veroorzaken.
  zondag 3 april 2016 @ 19:28:13 #24
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151148
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:

Omdat een onderdeel van het verdrag met O is dat ze wat zaakjes gaan moderniseren maar het weinig geloofwaardig is dat ze dat daadwerkelijk zullen doen. Geen afspraken over onaangekondigde controles, geen afspraken over sancties, slechts op basis van goed vertrouwen. Dat lukte al niet met de euro (3%-regel en zo), laat staan dat dat lukt met een door en door corrupt volk. Never gonna happen. Ondertussen krijgen wij wel kippenvlees en eiëren uit O in onze supermarkten, daar zit ik in ieder geval echt niet op te wachten. Niet dat wij zo goed met de dieren omgaan maar in vergelijking met hoe het daar gaat is het voor onze dieren goed geregeld. Ook lijkt het mij niet erg bevorderlijk voor Nederland om de concurrentie aan te gaan met nog een extra land wat een veel lager prijspeil heeft, daar kunnen wij op basis van arbeid niet mee concurreren.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:29:50 #25
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151188
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ook niet de regels van Van Dale, of Onze taal, want die keuren zowel 'de' als 'het' goed.
Gutmensch wees mij er al op. Tegenwoordig wel blijkbaar. Niets zo veranderlijk als Nederlandse spellingsautoriteiten. :')
TTK / Van Dale is er uit: de/het topic - het mag allebei
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:47:01 #26
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151553
Reichspropagandazender NOS vertelt ons nog even drie dagen voor het referendum dat het bedreigingsfilmpje Russisch is.

'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland'
http://nos.nl/artikel/209(...)omt-uit-rusland.html
  zondag 3 april 2016 @ 19:51:57 #27
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151652
Het valt nog mee dat het CPB nog niet met een bericht is gekomen dat we dankzij dit verdrag 2000 euro per Nederlander per jaar gaan verdienen.
pi_161151661
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Reichspropagandazender NOS vertelt ons nog even drie dagen voor het referendum dat het bedreigingsfilmpje Russisch is.

'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland'
http://nos.nl/artikel/209(...)omt-uit-rusland.html
Nou daar zijn ze snel mee. Dat filmpje werd destijds al door helemaal niemand serieus genomen.
  zondag 3 april 2016 @ 19:56:44 #29
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151742
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nou daar zijn ze snel mee. Dat filmpje werd destijds al door helemaal niemand serieus genomen.
Wat een mazzel dat ze daar dan vandaag achter zijn gekomen en niet op 7 april, na het referendum.
pi_161151763
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een mazzel dat ze daar dan vandaag achter zijn gekomen en niet op 7 april, na het referendum.
Nou inderdaad.
pi_161151772
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikte het Nee-kamp onder aanvoering van GeenStijl het filmpje destijds nog om af te geven op het Ja-kamp.
pi_161151878
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikte het Nee-kamp onder aanvoering van GeenStijl het filmpje destijds nog om af te geven op het Ja-kamp.
Het wordt m.i. wel een beetje kinderachtig en belegen, dat "kamp" denken.
pi_161152268
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Het wensdenken maakt dit land kapot. Je ziet het op allerlei terreinen. Het wordt tijd dat die Jomanda's in Den Haag eens ophoepelen en er een keer aan realpolitik gedaan wordt.
Inderdaad.
Die Realpolitik begint met een dikke NEE-stem.
pi_161152333
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die Realpolitik
Wat is deze?
pi_161152474
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is deze?
Een verwijswoord + een Duits leenwoord?
  zondag 3 april 2016 @ 20:48:18 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153269
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zijn slachtoffers gevallen omdat mensen al langere tijd ontevreden zijn. Dit verdrag was maar de druppel.
De mensen zijn de straat (het plein) op gegaan omdat het teken van dit specifieke verdrag werd opgeschort. De protesten hebben zich verspreid en zijn gegroeid vanwege meer ontevredenheid, maar dit verdrag was de directe aanleiding.

quote:
Omdat ik een sterk vermoeden heb dat infantiele incapabele EU-politici alles zullen doen om Oekraïne steeds verder binnen de invloedssfeer van de EU zullen trekken. Hoeveel honderden miljarden het ook gaat kosten, hoeveel gevaar en ellende het ook gaat veroorzaken.
En waarom geldt dit specifiek voor Oekraïne en niet voor bijvoorbeeld Moldavië en Georgie? Als je zo denkt over de EU gaat dit toch op voor iedere associatie-overeenkomst?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:49:40 #37
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153312
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat een onderdeel van het verdrag met O is dat ze wat zaakjes gaan moderniseren maar het weinig geloofwaardig is dat ze dat daadwerkelijk zullen doen. Geen afspraken over onaangekondigde controles, geen afspraken over sancties, slechts op basis van goed vertrouwen. Dat lukte al niet met de euro (3%-regel en zo), laat staan dat dat lukt met een door en door corrupt volk. Never gonna happen. Ondertussen krijgen wij wel kippenvlees en eiëren uit O in onze supermarkten, daar zit ik in ieder geval echt niet op te wachten. Niet dat wij zo goed met de dieren omgaan maar in vergelijking met hoe het daar gaat is het voor onze dieren goed geregeld. Ook lijkt het mij niet erg bevorderlijk voor Nederland om de concurrentie aan te gaan met nog een extra land wat een veel lager prijspeil heeft, daar kunnen wij op basis van arbeid niet mee concurreren.
Dat gebrek aan controles is niet afwijkend ten opzichte van die andere verdragen. De meeste andere landen zijn net zo goed landen met een laag prijspeil. Nogmaals, wat maakt Oekraïne zo bijzonder?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:52:34 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153426
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Reichspropagandazender NOS
Even los van de weinig genuanceerde term, vandaag was er blijkbaar een voor-demonstratie op de dam en ik heb nog niet eens een aankondiging gezien bij de NOS. Volgens mij valt het best wel mee, met die 'propaganda'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:54:44 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
  zondag 3 april 2016 @ 21:02:21 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153824
quote:
Wat backfiret daar precies? Ze krijgt positieve en negatieve reacties, uiteraard zitten er aan beide kanten wat idiote reacties tussen maar het merendeel is best genuanceerd. Prima toch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161153887
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is deze?
Een politiek gebaseerd op realiteit in plaats van wensdenken (die zogenaamde vluchtelingen leveren behalve veel kosten en overlast niets op vs. de vluchtelingen komen ons verrijken met hun cultuur en hoogopgeleiden).
pi_161154110
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een politiek gebaseerd op realiteit in plaats van wensdenken (die zogenaamde vluchtelingen leveren behalve veel kosten en overlast niets op vs. de vluchtelingen komen ons verrijken met hun cultuur en hoogopgeleiden).
Waarom ben jij zo geobsedeerd door vluchtelingen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2016 @ 21:08:20 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161154116
quote:

[..]

De vluchtelingencrisis heeft niets met dit verdrag te maken en Realpolitik is niet alleen politiek waar jij het mee eens bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161154297
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo geobsedeerd door vluchtelingen?
Speciaal voor jou, dan begrijp hij het voorbeeld ook.
pi_161154368
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Speciaal voor jou, dan begrijp hij het voorbeeld ook.
Tip: maak je een keertje niet zo boos over alles.
pi_161154369
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De vluchtelingencrisis heeft niets met dit verdrag te maken en Realpolitik is niet alleen politiek waar jij het mee eens bent.
Dan eentje voor dit verdrag:

Wensdenken: Door Oekraïne bij de EU te betrekken worden we allemaal rijker en Oekraïne wordt een beter land.
Realpolitik: Oekraïne bij de EU betrekken kost vooral veel geld en Oekraïne wordt nog instabieler doordat het een uiterst verdeeld land is.
pi_161154434
quote:

[..]

Ach so Bube. Realpolitik. Ganz geil, nah? Genau so. Spitzenklasse!
  zondag 3 april 2016 @ 21:26:21 #48
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161154974
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wensdenken: Door Oekraïne bij de EU te betrekken worden we allemaal rijker en Oekraïne wordt een beter land.
Realpolitik: Oekraïne bij de EU betrekken kost vooral veel geld en Oekraïne wordt nog instabieler doordat het een uiterst verdeeld land is.
Wensdenken: door de Oekraïne niet bij de EU te betrekken word het een stabiel land.

Natuurlijk is de Oekraïne een teringzooi en gaan er bergen problemen komen. Die komen er echter ook zonder verdrag, alleen nu heeft de EU een instrument om invloed uit te oefenen, en kunnen we het hopelijk een kant op duwen die goed is voor de EU.
pi_161155228
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:26 schreef malleable het volgende:

[..]

Wensdenken: door de Oekraïne niet bij de EU te betrekken word het een stabiel land.

Natuurlijk is de Oekraïne een teringzooi en gaan er bergen problemen komen. Die komen er echter ook zonder verdrag, alleen nu heeft de EU een instrument om invloed uit te oefenen, en kunnen we het hopelijk een kant op duwen die goed is voor de EU.
Dat tweede deel is dus wensdenken.

Dat eerste deel is denk ik niet wat hij denkt.
Denk niet dat hij denkt dat Oekraine een stabiel land wordt door het niet bij de EU te trekken, maar hij is realistisch genoeg om in te schatten dat wel bij de EU te trekken niet ineens een wereld van verschil,zal maken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161156397
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:26 schreef malleable het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit een tegen-stemmer horen zeggen. Slecht voorbeeld dus.

quote:
Kost ons veel te veel geld en de EU kan helemaal niets duwen (zie Griekenland en Turkije).
En ook al verandert er wat in positieve zin: De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Niet in de laatste plaats omdat dit verdrag de deur open zet naar toetreding.
  zondag 3 april 2016 @ 22:08:21 #51
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161157069
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wat backfiret daar precies? Ze krijgt positieve en negatieve reacties, uiteraard zitten er aan beide kanten wat idiote reacties tussen maar het merendeel is best genuanceerd. Prima toch?
De topcomment heeft nu al over de 1200 plusjes. Die screenshot staat nu pas 2 uur online.

quote:
Ze heeft wel een punt, en een goed punt ook. Kom maar op met het minnetjesleger
Ik heb een vermoede dat ze bij Dumpert dachten dat iedereen over het commentaar van haar zou vallen. Nu gebeurd precies het tegenovergestelde.

Kan zijn dat ik er naast zit hoor.
pi_161157107
Ik stem ook nee, ..al is het maar omdat dit een initiatief van Geenstijl is :)

Ik hoop dat veel mensen dit ook gaan doen.
pi_161158172
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:08 schreef YazooW het volgende:

[..]

De topcomment heeft nu al over de 1200 plusjes. Die screenshot staat nu pas 2 uur online.

[..]

Ik heb een vermoede dat ze bij Dumpert dachten dat iedereen over het commentaar van haar zou vallen. Nu gebeurd precies het tegenovergestelde.

Kan zijn dat ik er naast zit hoor.
Er is ook gewoon heel eenvoudig doorheen te prikken, kijk alleen al naar het financieel wanbeheer in Amsterdam.
45,5 miljoen is natuurlijk helemaal niets vergeleken met wat jaarlijks door de politiek over de balk gegooid word of de vele miljarden die nodig waren om banken te redden en lidstaten overeind te houden, de heren directeuren van gemeente bedrijven in Amsterdam die dik meer verdienen dan Rutte bijvoorbeeld.
Er is genoeg aan te merken op dat achterlijke schrijfsel, bovenal vind ik het misselijkmakend dat men tegenwoordig denkt te weten en dus verkondigt dat Nederlanders blijkbaar achterlijke gekkies zijn die geen verstand hebben.
Het enige werkelijke punt dat ze heeft is dat het een raadgevend referendum is, we zullen zien wat ze in Den Haag doen met de uitslag indien deze een geldig nee is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 22:34:14 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161158257
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

nee Realpolitik is 'De Oekraine wordt er dan misschien instabieler van maar ze kopen dan wel onze tanks van ons geld om hun onwinbare oorlogje uit te vechten dus netto is het beter voor ons'

of voor de tegenstanders

'de sitatie zal er ongetwijfeld beter op worden voor de Oekraine maar wat we er insteken halen we er sowieso niet uit dus netto is het minder voor ons'

das realpolitik op zijn simpel, de eventuele stabiliteit van de Oekraine doet er niet zo tor, realpolitik gaat puur uit van de vraag of de ingeslagen weg wel of niet voordelig is voor degene die het bewandeld

zo ja doen, zo nee niet doen

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 03-04-2016 22:49:15 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 22:47:07 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161158668
als pragmaticus vind ik dat op zich een prima manier om met iedereen buiten de landsgrenzen om te gaan, zolang je er open en eerlijk over bent kunnen die dan prima zelf besluiten of ze met ons in zee willen maar ik ben het met de voorstanders eens dat dit niet iets is waar jan met de pet op over kan oordelen en dan zou de realpolitische optie zijn om het over te laten aan de volksvertegenwoordiging en die zijn voor
pi_161159591
Nog meer redenen om tegen te stemmen:

https://www.occrp.org/en/(...)poroshenko-offshore/

Poroshenko is één van de hoofdpersonen uit de Panama Papers.

[ Bericht 14% gewijzigd door Infection op 03-04-2016 23:40:40 ]
pi_161159727

Filmpje over de enorm succesvolle *kuch* manifestatie van het JA-kamp in Amsterdam.

In de nog geen 3,5 minuut die het filmpje duurt wordt alweer volop met leugens gegooid: Alleen met een JA-stem kan de situatie in Oekraïne beter worden en het Oekraïne volk wil het (nee dus, een meerderheid is helemaal niet voor dat verdrag).

De hele politieke top uit het JA-kamp was aanwezig. Pechtold te janken over homo-rechten en homo-discriminatie op de werkvloer is verboden en dat allemaal dankzij de EU :') Het aantal homo's in Oekraïne is op één hand te tellen, lekker marginaal dit allemaal.

En die Palestijnenvlag maakt prachtig duidelijk wat voor types er in het JA-kamp zitten.
pi_161160234
Nee kamp staat voor op het ja kamp......
Zou het nee kamp ook aan de 30% komen als alle ja stemmers thuis zouden blijven?
Er moet immers 30% kiesgerechtigden gaan stemmen, en 29% die allen nee zeggen is nog steeds te weinig.
Het zou genoeg zijn als er 1% ja stemmers gaan stemmen, dus gaan die hun eigen glazen ingooien of niet.....
  maandag 4 april 2016 @ 07:55:03 #59
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161162624
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
het Oekraïne volk wil het (nee dus, een meerderheid is helemaal niet voor dat verdrag).
Bron?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 4 april 2016 @ 07:57:12 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161162635
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 00:04 schreef klipper het volgende:
Nee kamp staat voor op het ja kamp......
Zou het nee kamp ook aan de 30% komen als alle ja stemmers thuis zouden blijven?
Er moet immers 30% kiesgerechtigden gaan stemmen, en 29% die allen nee zeggen is nog steeds te weinig.
Het zou genoeg zijn als er 1% ja stemmers gaan stemmen, dus gaan die hun eigen glazen ingooien of niet.....
Geeft dat niet overduidelijk aan hoe slecht deze referendum-wet in elkaar zit? Als thuis blijven de beste manier is om je mening kenbaar te maken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 4 april 2016 @ 07:59:23 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161162643
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In de nog geen 3,5 minuut die het filmpje duurt wordt alweer volop met leugens gegooid: Alleen met een JA-stem kan de situatie in Oekraïne beter worden en het Oekraïne volk wil het (nee dus, een meerderheid is helemaal niet voor dat verdrag).
Alle Oekraïners die ik spreek zijn voor. De enigen die ik echt heb gehoord die tegen zijn, komen uit de afvallige provincies, dus dat is logisch. Heb je een bron voor deze bewering?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161162645
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 07:57 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Geeft dat niet overduidelijk aan hoe slecht deze referendum-wet in elkaar zit? Als thuis blijven de beste manier is om je mening kenbaar te maken?
Met name het oneigenlijke gebruik ervan. Veel NEE stemmers stemmen niet tegen het verdrag maar om NEE te stemmen tegen de EU of tegen het kabinet. Droevig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161162681
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 07:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Alle Oekraïners die ik spreek zijn voor. De enigen die ik echt heb gehoord die tegen zijn, komen uit de afvallige provincies, dus dat is logisch. Heb je een bron voor deze bewering?
Dat is het juist het punt waar het bij mij omgaat. De problemen in de afvallige provincies moeten wij niet in de EU brengen.
15 à 16 van de 24 oblasten kunnen best wel bij de EU.
pi_161162693
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het juist het punt waar het bij mij omgaat. De problemen in de afvallige provincies moeten wij niet in de EU brengen.
15 à 16 van de 24 oblasten kunnen best wel bij de EU.

Oh maar van bij de EU gaan is de komende decennia natuurlijk nog totaal geen sprake.
pi_161162694
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 07:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met name het oneigenlijke gebruik ervan. Veel NEE stemmers stemmen niet tegen het verdrag maar om NEE te stemmen tegen de EU of tegen het kabinet. Droevig.
Bij de Tweede Kamer verkiezingen is het niet anders, dan wordt er massaal op de PvdA gestemd in de hoop dat de VVD niet de grootste wordt.
pi_161162891
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Bij de Tweede Kamer verkiezingen is het niet anders, dan wordt er massaal op de PvdA gestemd in de hoop dat de VVD niet de grootste wordt.
Er is een groot verschil tussen 2e kamer verkiezingen waarin je kiest voor de richting van beleid op allerlei gebieden en dit one-issue referendum.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 4 april 2016 @ 09:38:15 #67
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161163377
Any rejection by Dutch voters or by the government would give Russian President Vladimir Putin, who opposes deeper EU-Ukraine ties and who many Dutch blame for the downing by pro-Russian rebels of a plane traveling from Amsterdam, a victory in his war of words with the West.

http://www.reuters.com/article/idUSKCN0X00N3
pi_161163477
quote:

[..]

Wat is de democratie dan nog waard. Niet stemmen omdat dan een meerderheid aan NEE! stemmers wint? Wees dan gewoon een eerlijke en sportieve verliezer en tel je verlies.
pi_161163524
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is de democratie dan nog waard. Niet stemmen omdat dan een meerderheid aan NEE! stemmers wint? Wees dan gewoon een eerlijke en sportieve verliezer en tel je verlies.
Waarom zouden mensen gaan stemmen als dat hun standpunt niet helpt en mogelijk slechts contraproductief werkt? De wet zit gewoon niet lekker in elkaar.
pi_161163579
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen gaan stemmen als dat hun standpunt niet helpt en mogelijk slechts contraproductief werkt? De wet zit gewoon niet lekker in elkaar.
Als je zo wanhopig bent om niet te gaan stemmen omdat de mogelijke uitkomst je niet aanstaat, dan ben je geen voorstander voor een open, vrije en eerlijke democratie. Allemaal verworven democratische waarden waar pro-Europeanen dus niet voor staan. Anders hadden ze wel het lef om te stemmen.
pi_161163700
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je zo wanhopig bent om niet te gaan stemmen omdat de mogelijke uitkomst je niet aanstaat, dan ben je geen voorstander voor een open, vrije en eerlijke democratie. Allemaal verworven democratische waarden waar pro-Europeanen dus niet voor staan. Anders hadden ze wel het lef om te stemmen.
Wat een dom geleuter weer. Ik stem niet omdat ik tegen dit type referenda ben. Niet omdat de mogelijke uitkomst me niet bevalt. En daarbij ben ik democraat in hart en nieren, ik zie echter niet in wat voor of tegenstander van referenda zijn daarmee te maken heeft. Dat is hooguit een andere en zeker niet per definitie betere vorm van democratie.
pi_161163932
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Heb ik ook ooit gedaan. Sindsdien heb ik tactisch stemmen afgezworen.
  maandag 4 april 2016 @ 10:22:06 #73
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161163935
quote:

[..]

De belangrijkste uitkomst van dit referendum zal dan ook zijn dat dat die hele referendumwet op de schop gaat.

Want dit gat maak het wel heel gemakkelijk voor de regering om de uitslag naast zich neer te leggen. Wat ik in dit geval overigens helemaal niet erg vind.
pi_161163949
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De belangrijkste uitkomst van dit referendum zal dan ook zijn dat dat die hele referendumwet op de schop gaat.

Want dit gat maak het wel heel gemakkelijk voor de regering om de uitslag naast zich neer te leggen. Wat ik in dit geval overigens helemaal niet erg vind.
Welnee, ze zullen echt niet aan de referendumwet komen na alle getouwtrek om het erdoor te krijgen. Daar zal geen partij zich aan durven branden.
  maandag 4 april 2016 @ 10:27:10 #75
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164032
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Welnee, ze zullen echt niet aan de referendumwet komen na alle getouwtrek om het erdoor te krijgen. Daar zal geen partij zich aan durven branden.
Ik weet wel zeker dat dat gaat gebeuren, het gemor erover is al lang begonnen en groeit alleen maar:

http://www.radio1.nl/item(...)schreven-worden.html
http://www.nrc.nl/handels(...)deugt-ie-wel-1602079
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)temmingmakerij.dhtml
http://www.volkskrant.nl/(...)erendumwet~a4263094/
http://www.volkskrant.nl/(...)is-geboden~a4272023/
pi_161164099
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ach nee joh, die wet blijft gewoon zoals die is. Hooguit zorgt het niemand zich ooit nog wat zo'n raadgevend referendum aantrekt.
pi_161164122
quote:
Maar in de politieke werkelijkheid zal niemand er zich aan willen branden. Vooral omdat het met zoveel moeite en aanpassingen erdoor gekomen is. Er weer over moeten onderhandelen is als het ontwarren van een gordiaanse knoop.

Bovendien zou bij elk referendum een enorm aantal handtekeningen gehaald moeten worden. Dat gaat echt niet bij elk onderwerp lukken.
  maandag 4 april 2016 @ 10:37:40 #78
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164189
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach nee joh, die wet blijft gewoon zoals die is. Hooguit zorgt het niemand zich ooit nog wat zo'n raadgevend referendum aantrekt.
Het zou na dit gefaalde experiment zomaar eens kunnen dat er een meerderheid is om deze wet weer in te trekken.

Want waarom zou je iets in stand houden dat alleen maar geld kost en niets oplevert?
  maandag 4 april 2016 @ 10:38:11 #79
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164196
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar in de politieke werkelijkheid zal niemand er zich aan willen branden. Vooral omdat het met zoveel moeite en aanpassingen erdoor gekomen is. Er weer over moeten onderhandelen is als het ontwarren van een gordiaanse knoop.

Bovendien zou bij elk referendum een enorm aantal handtekeningen gehaald moeten worden. Dat gaat echt niet bij elk onderwerp lukken.
We zullen zien ;)
pi_161164285
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het zou na dit gefaalde experiment zomaar eens kunnen dat er een meerderheid is om deze wet weer in te trekken.

Want waarom zou je iets in stand houden dat alleen maar geld kost en niets oplevert?
Omdat men hier natuurlijk niet politiek de vingers aan wil branden.
pi_161164393
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 19:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Het valt nog mee dat het CPB nog niet met een bericht is gekomen dat we dankzij dit verdrag 2000 euro per Nederlander per jaar gaan verdienen.
Als dat zo zou zijn zou het CPB ermee komen. Het CPB is namelijk onafhankelijk en moet op intellectueel niveau ver boven de Ruttes en de Pechtolds uitstijgen. Maar het CPB moet dan wel de verliespost meenemen die wij hebben vanwege de boycot van de EU op Rusland.
  maandag 4 april 2016 @ 10:48:33 #82
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164394
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat men hier natuurlijk niet politiek de vingers aan wil branden.
Waarom niet? Iedereen ziet dat deze wet zo niet klopt.
En er is al afgesproken dat deze wet na het eerste referendum geëvalueerd zal worden, dus ik verwacht op z'n minst een leuk debat erover.
pi_161164397
quote:

[..]

Waaruit blijkt dat dit een gefaald experiment is? Omdat de discussie iets blootlegt wat niet strookt met jouw eigen ideologische opvattingen? Ik proef hier de hypocrisie. Al die Gutmenschen die andersdenkenden verketteren en ze totalitaire fascisten noemt. Nu sta jij hier op de barricade om het recht van een referendum te laten afschaffen. Een prachtig democratisch recht die het volk de gelegenheid geeft zich uit te spreken. Veelzeggend, vindt je niet?
pi_161164431
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom niet? Iedereen ziet dat deze wet zo niet klopt.
En er is al afgesproken dat deze wet na het eerste referendum geëvalueerd zal worden, dus ik verwacht op z'n minst een leuk debat erover.
Opkomstpercentage moet naar beneden. Dat zou een goed evaluatiepunt zijn.
  maandag 4 april 2016 @ 10:50:50 #85
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161164450
Alles gelezen e.d.

Ik stem ja. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door richolio op 04-04-2016 10:57:14 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 april 2016 @ 10:51:03 #86
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_161164456
quote:

[..]

Ach, men zal het wel zo brengen dat een NEE een stem is tegen de EU en niet tegen dit verdrag. De Kamer besluit gewoon dat het een goed verdrag is en het gaat gewoon door.
De gewone man roept heel hard verraad en stemt volgend jaar gewoon op de partijen die voor dit verdrag zijn.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 4 april 2016 @ 10:53:30 #87
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164511
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dit een gefaald experiment is? Omdat de discussie iets blootlegt wat niet strookt met jouw eigen ideologische opvattingen? Ik proef hier de hypocrisie. Al die Gutmenschen die andersdenkenden verketteren en ze totalitaire fascisten noemt. Nu sta jij hier op de barricade om het recht van een referendum te laten afschaffen. Een prachtig democratisch recht die het volk de gelegenheid geeft zich uit te spreken. Veelzeggend, vindt je niet?
Omdat het met de opzet van die 30% opkomst het een serieuze optie maakt om niet te stemmen om een bepaalde uitslag te forceren.

In de wet zou moeten staan dat een bepaald percentage van de kiesgerechtigden voor of tegen zou moeten stemmen, dan speelt de opkomst geen rol.

Deze fout is gemaakt door de Eerste Kamer die de opkomstfactor op het allerlaatste moment heeft toegevoegd.
pi_161164542
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat het met de opzet van die 30% opkomst het een serieuze optie maakt om niet te stemmen om een bepaalde uitslag te forceren.

In de wet zou moeten staan dat een bepaald percentage van de kiesgerechtigden voor of tegen zou moeten stemmen, dan speelt de opkomst geen rol.

Deze fout is gemaakt door de Eerste Kamer die de opkomstfactor op het allerlaatste moment heeft toegevoegd.
Daar ben ik het met je eens.
  maandag 4 april 2016 @ 10:58:52 #89
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164633
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daar ben ik het met je eens.
En dat gebeurt zelden :P
pi_161164681
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 10:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En dat gebeurt zelden :P
Laten we hopen dat dat vaker zal gebeuren :P
  maandag 4 april 2016 @ 11:03:04 #91
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161164693
1. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord leidt tot toetreding van Oekraïne tot de EU"

2. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord dwingt Oekraïne in de westerse invloedssfeer"

3. Niet waar: "Door tegen dit verdrag te stemmen wordt de EU democratischer"

4. Niet waar: "De EU wordt overspoeld door Oekraïners die in het westen willen wonen"

5. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord is de oorzaak van het huidige gewapende conflict in Oekraïne"

6. Niet waar: "Door dit akkoord goed te keuren, maakt Europa zich mede schuldig aan schending van mensen- en dierenrechten"

7. Niet waar: "Oekraïne is te corrupt om een samenwerkingsakkoord mee aan te gaan"

8. Niet waar: "Dit akkoord gaat Europese belastingbetalers miljarden kosten"

9. Niet waar: "Het associatieverdrag Oekraïne verplicht de EU om zich in het territoriale conflict tussen Oekraïne en Rusland te mengen"

10. Niet waar: "Met dit samenwerkingsakkoord smelten alle problemen in Oekraïne als sneeuw voor de zon"

11. Niet waar: "Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie."

------------------

En wat wél waar is kan ik alleen maar toejuichen. Ik snap oprecht niet waarom er zo'n groot nee-kamp is. Volgens mij alleen maar geleid door negatieve propaganda ook.

Ja, dus.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 april 2016 @ 11:06:31 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164747
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:03 schreef richolio het volgende:
1. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord leidt tot toetreding van Oekraïne tot de EU"

2. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord dwingt Oekraïne in de westerse invloedssfeer"

4. Niet waar: "De EU wordt overspoeld door Oekraïners die in het westen willen wonen"

5. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord is de oorzaak van het huidige gewapende conflict in Oekraïne"

6. Niet waar: "Door dit akkoord goed te keuren, maakt Europa zich mede schuldig aan schending van mensen- en dierenrechten"

7. Niet waar: "Oekraïne is te corrupt om een samenwerkingsakkoord mee aan te gaan"

9. Niet waar: "Het associatieverdrag Oekraïne verplicht de EU om zich in het territoriale conflict tussen Oekraïne en Rusland te mengen"

10. Niet waar: "Met dit samenwerkingsakkoord smelten alle problemen in Oekraïne als sneeuw voor de zon"

11. Niet waar: "Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie."

------------------

En wat wél waar is kan ik alleen maar toejuichen. Ik snap oprecht niet waarom er zo'n groot nee-kamp is. Volgens mij alleen maar geleid door negatieve propaganda ook.

Ja, dus.
Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten. Een nee kan dus ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 april 2016 @ 11:07:44 #93
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164766
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten.
Maar de Oekraïne gaat niet minder corrupt worden door deze overeenkomst te verwerpen.
Met deze overeenkomst hebben we een stok achter de deur om dat wel te bewerkstelligen.
  maandag 4 april 2016 @ 11:10:02 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164807
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 11:07 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Maar de Oekraïne gaat niet minder corrupt worden door deze overeenkomst te verwerpen.
Met deze overeenkomst hebben we een stok achter de deur om dat wel te bewerkstelligen.
En wat voor stok is dat werkelijk? En zal dat Petro stimuleren om wat geld vanuit zijn belasting paradijs terug te geven? Ik denk allemaal van niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 april 2016 @ 11:12:06 #95
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164850
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

En wat voor stok is dat werkelijk? En zal dat Petro stimuleren om wat geld vanuit zijn belasting paradijs terug te geven? Ik denk allemaal van niet.
We geven ze toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld mits ze onze wetten accepteren. En daar zit ook heel wat anti-corruptiewetgeving bij.
  maandag 4 april 2016 @ 11:16:38 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164942
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 11:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

We geven ze toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld mits ze onze wetten accepteren. En daar zit ook heel wat anti-corruptiewetgeving bij.
Oekraïne zit met een industrie die sterk verouderd is. Heeft geen financiële middelen om de economie te verbeteren. Door corruptie is het vrijwel onmogelijk er fatsoenlijk zaken te doen. Dus als de EU werkelijk wat wil verbeteren aldaar zal daar toch geld voor moeten komen. En met een lastig investering klimaat zal dat niet vanuit ondernemers komen.
pi_161164943
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 11:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De EU werkwijze is meestal: eerst belonen en daarna kijken of er aan de gestelde eisen is voldaan. Is er niet voldaan aan de gestelde eisen dan wordt er foei geroepen en gedreigd met 'harde' maatregelen. Die 'harde' maatregelen worden nooit genomen en de beloningen gaan gewoon door.
  maandag 4 april 2016 @ 11:17:17 #98
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161164954
quote:

[..]

Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten. Een nee kan dus ook.
Dat ligt eraan. Er zijn andere landen (bijv. Georgie) die net zo corrupt of zelfs corrupter zijn waarmee de EU een verdrag is aangegaan. Dus wat dat betreft is het inderdaad niet waar dat dit de EU ooit heeft tegengehouden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161164957
De hele propaganda van zowel het ja- als het nee-kamp bewijst eens te meer dat een 'directe democratie' gedoemd is om te mislukken. Directe democratie werkt alleen als alle deelnemers inhoudelijk goed op de hoogte zijn. Nu worden er valse argumenten gebruikt door het ja-kamp, of blijkt het de initiatiefnemers helemaal niet om het verdrag te gaan maar blijkt het een goede stok om mee te slaan.

Op die manier moet je geen referendum willen organiseren. Daarom is directe democratie altijd een dictatuur van de ongeïnformeerden en de ophitsers.
  maandag 4 april 2016 @ 11:18:27 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164977
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Er zijn andere landen (bijv. Georgie) die net zo corrupt of zelfs corrupter zijn waarmee de EU een verdrag is aangegaan. Dus wat dat betreft is het inderdaad niet waar dat dit de EU ooit heeft tegengehouden.
Dat zou je dus derhalve als een Nee argument kunnen zien?
  maandag 4 april 2016 @ 11:19:00 #101
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161164984
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:17 schreef Mystikvm het volgende:
De hele propaganda van zowel het ja- als het nee-kamp bewijst eens te meer dat een 'directe democratie' gedoemd is om te mislukken. Directe democratie werkt alleen als alle deelnemers inhoudelijk goed op de hoogte zijn. Nu worden er valse argumenten gebruikt door het ja-kamp, of blijkt het de initiatiefnemers helemaal niet om het verdrag te gaan maar blijkt het een goede stok om mee te slaan.

Op die manier moet je geen referendum willen organiseren. Daarom is directe democratie altijd een dictatuur van de ongeïnformeerden en de ophitsers.
  maandag 4 april 2016 @ 11:19:14 #102
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161164992

mijn reactie op dit kansloze bericht

Sorry hoor maar ik ben het echt totaal niet met haar eens. Zo zie je maar weer dat vrouwen teveel hun emotie laten meewegen ipv gezond verstand.
-
Wij moeten ons bevoorrecht voelen dat wij in een land als Nederland een referendum kunnen organiseren. En ja! dat kost veel geld. Maar waar geld wordt uitgegeven wordt ook geld verdient! Of het nu de verpleegster is of de medewerker van een reclame- en campagnebureau. En dat er 42 miljoen is vrijgemaakt, wil niet zeggen dat het ook allemaal wordt uitgegevenn.
-
En laten we ook niet denken dat we elke maand een referendum organiseren, maar eens in de zoveel tijd het volk mee laten doen in keuzes die genomen worden vind ik een geweldig goed.
Dan is het vervolgens de taak van de gemeenschap om het geld zo te spenderen dat we met zijn alle weten waarom we ja of nee moeten stemmen.
En mijn pet valt ook van mijn hoofd dat vele D66 aanhangers niet stemmen of zelfs het stembiljet door midden scheuren, is te schrijnend voor woorden. De club die notabene het woordje democratie in hun naam hebben zitten, distantieert zich van democratisch gedrag. Dit merk je ook aan het gegeven door partijenen uit te sluiten.
Nee, Die club is geen knip voor de neus waard.
Ik blijf duidelijk "NEE" stemmen en dat heeft te maken met het feit dat ik van mening ben dat je geen overeenkomsten moet sluiten met landen dat in burgeroorlog is en een land waar corruptie het laatste woord heeft.
Europa verkeert momenteel in diepe shit, is verwikkeld in een vervelende crisis.
Ik ben momenteel iig even goed klaar met Europa!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161165002
quote:

[..]

Georgië is aanzienlijk minder corrupt doordat Saakashvili daar een jaar of 10 geleden flink de bezem doorheen heeft gehaald, daar is de corruptie op vrij korte tijd zienderogen afgenomen. Jij doelt vermoedelijk op Moldavië.
  maandag 4 april 2016 @ 11:22:08 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161165038
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:20 schreef J.B. het volgende:

[..]

Georgië is aanzienlijk minder corrupt doordat Saakashvili daar een jaar of 10 geleden flink de bezem doorheen heeft gehaald, daar is de corruptie op vrij korte tijd zienderogen afgenomen. Jij doelt vermoedelijk op Moldavië.
Inderdaad, maar is mijn punt zo niet duidelijk dan?
  maandag 4 april 2016 @ 11:24:42 #105
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161165076
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:19 schreef Onnoman het volgende:
Zo zie je maar weer dat vrouwen teveel hun emotie laten meewegen ipv gezond verstand.
:')

Prima post van Shayne, bedankt voor het melden. Heb 'm even gedeeld op Facebook.
  maandag 4 april 2016 @ 11:25:05 #106
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161165086
quote:

Je mag best met de slok slaan, mits met goede argumenten. Als er een referendum komt is het de taak van de gemeenschap/overheid om te voldoen in de informatiebehoefte.
Dat eenieder vervolgens de keuze maakt om deze informatiebehoefte niet te gebruiken is de verantwoordelijkheid van de stemmer.

Waar ik bijvoorbeeld een voorstander van ben is dat je een soort van examen moet afleggen als je de materie voldoende begrijpt om je stem te mogen laten gelden. Zie het als een vorm van census kiesrecht. Mensen krijgen een stembiljet als ze dit tentamen gehaald hebben. Hiermee kan je de drempel van 30% ook verlagen.
Dan doel ik alleen op referenda in combinatie dat een dergelijke resultaat ook bindend is. Anders zie ik de meerwaarde minder in van referenda.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 4 april 2016 @ 11:25:09 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161165088
quote:
Ik blijf duidelijk "NEE" stemmen en dat heeft te maken met het feit dat ik van mening ben dat je geen overeenkomsten moet sluiten met landen dat in burgeroorlog is en een land waar corruptie het laatste woord heeft.
Wat vind je van de deal met Turkije?
  maandag 4 april 2016 @ 11:25:51 #108
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161165095
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat vind je van de deal met Turkije?
referendum waardig ;)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161165111
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Je mag best met de slok slaan, mits met goede argumenten. Als er een referendum komt is het de taak van de gemeenschap/overheid om te voldoen in de informatiebehoefte.
Dat eenieder vervolgens de keuze maakt om deze informatiebehoefte niet te gebruiken is de verantwoordelijkheid van de stemmer.

Waar ik bijvoorbeeld een voorstander van ben is dat je een soort van examen moet afleggen als je de materie voldoende begrijpt om je stem te mogen laten gelden. Zie het als een vorm van census kiesrecht. Mensen krijgen een stembiljet als ze dit tentamen gehaald hebben. Hiermee kan je de drempel van 30% ook verlagen.
Dan doel ik alleen op referenda in combinatie dat een dergelijke resultaat ook bindend is. Anders zie ik de meerwaarde minder in van referenda.
Hier ben ik het wel mee eens, maar dat zou ook voor de Tweede Kamerverkiezingen moeten gelden. Ik denk dat het praktisch niet haalbaar is.
pi_161165114
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inderdaad, maar is mijn punt zo niet duidelijk dan?
Jawel, maar het is slechts ter verduidelijking. Tevens toont het voorbeeld van Georgië dat corruptie minder hardnekkig hoeft te zijn dan dat door velen wordt voorgesteld. Oekraïne heeft blijkbaar alleen meer hulp nodig in de bestrijding ervan.
pi_161165232
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 11:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Jawel, maar het is slechts ter verduidelijking. Tevens toont het voorbeeld van Georgië dat corruptie minder hardnekkig hoeft te zijn dan dat door velen wordt voorgesteld. Oekraïne heeft blijkbaar alleen meer hulp nodig in de bestrijding ervan.
Dat gaat moeilijker worden als net uitgekomen is dat de president van Oekraïne zelf niet zuiver is.
  maandag 4 april 2016 @ 11:35:31 #112
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161165247
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, maar dat zou ook voor de Tweede Kamerverkiezingen moeten gelden. Ik denk dat het praktisch niet haalbaar is.
Daar ben ik het niet mee eens. Waar domme mensen zijn, zijn ook slimme mensen die verkeerde keuzes maken die op langere termijn destructief zijn voor de balans in de samenleving. Tweede kamer verkiezingen gaat over talrijke onderwerpen.
Referenda gaat over een specifiek onderwerp waar je gewoon in moet verdiepen.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161165279
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:03 schreef richolio het volgende:

------------------

Ja, dus.
1) Wel waar: Dit verdrag geeft nergens de garantie dat Oekraïne niet tot de EU zal toetreden. Veel Oekraïners (waaronder de Oekraïense minister van Buitenlandse zaken in Buitenhof) zien dit verdrag wel terdege tot een latere toetreding.

2) Wel waar: dit verdrag is een politiek verdrag die wordt verkocht als een handelsverdrag. Pro-Europeanen roepen zelf dat ze hopen dat dit verdrag zal leiden tot minder corruptie, betere mensenrechten in dit land, etc. Hoe kun je dan claimen dat dat er geen sprake is van een wederzijdse invloedsfeer? Alleen bestrijd je corruptie niet als je dit verdrag tekent met degene die deze corruptie in stand houdt.

3) Wel waar: de EU is niet democratisch. Zonder dit referendum was dit verdrag er stilzwijgend doorgedrukt. Net zoals andere EU-besluiten die funest zijn voor de Nederlander, zoals het verlagen van de rente waardoor onze pensioenen in gevaar lopen.

4) Wel waar: De voorwaarde voor een vrij visum zijn met dit verdrag in gang gezet. Wie bepaald straks wie wel en niet over de grens mag binnen een al bestaand open grenzensysteem? Die zogenaamde voorwaarden zijn een farce. Bovendien bewijst het opengrenzen systeem dat dit een aanzuigende werking heeft op buitenlandse criminele bendes. Die komen überhaupt niet hier om legaal en volgens de wet te gaan werken.

5) Wel waar: Rusland heeft met de vorige democratisch gekozen (en afgezette) president al een associatieverdrag getekend. We kennen allemaal de beelden van een ophitsende Verhofstadt op het plein in Kiev vlak voordat de rebellen de macht nam. (tegen alle eerdere onderhandelingsafspraken in) Dan nog ontkennen dat de EU hierin geen rol speelt. Wie houdt hier wie voor de gek?

6) Wel waar: De EU tekent dit verdrag met de oligarchen in Oekraïne die het monopoly op handel bezitten. Die gaan dit verdrag echt niet tekenen om onder Europese regelgeving armer te worden.

7) Wel waar: Oekraïne is corrupt tot in de hoogste politieke regionen. De huidige Oekraïense president is zelf niet van onbesproken gedrag.

8) Wel waar: Er gaat al veel Europees geld naar Oekraïne toe. Europees belastinggeld waar mede de oorlog van wordt gefinancierd. Ook heeft Oekraïne een gigantische gasschuld van miljarden uitstaan bij Rusland. Wie gaat dit straks betalen? Ik bedoel maar.

9) Wel waar: De EU is al betrokken bij deze burgeroorlog. De EU heeft stilzwijgend toegestaan hoe de regering in Kiev burgerdoelen bombardeerde. Het biedt 'militaire' adviezen en is dus terdege betrokken binnen dit conflict. Een associatieverdrag zal de bestaande spanningen tussen een deel van de Oekraïense bevolking en de Russen alleen maar verergeren.

10) Wel waar: zie punt 9.

11) Wel waar: de economie van Oekraïne is vergelijkbaar met het inkomen van de provincie Noord-Holland. Een land met 45 miljoen inwoners. Het land is dus straatarm, heeft enorme schulden uitstaan en door de burgeroorlog is het laatste stukje economie in elkaar gestort. De al bestaande handel met dit land is marginaal. Dus er valt weinig te halen. Ook ondernemers die daar al handel drijven erkennen dat dit associatieverdrag niet gaat om handel maar dat het een politiek verdrag is.

Dus alle pro-Europese leugentjes en halve waarheden zijn gemakkelijk met verifieerbare feiten te ontkrachten. Stuk voor stuk bieden tegenstemmers goed onderbouwde argumenten om woensdag toch vooral NEE! te gaan stemmen. Deze EU die opeenvolgend van foute beslissing naar foute beslissing gaat. Het vertrouwen is weg. Het geloof is weg. Het is een samenwerkingsverband wat ons in de afgrond doet storten. De ontwikkelingen zijn somber gestemd. Laten we niet nog zo'n foute beslissing forceren waarvan we later roepen hoe we dit in hemelsnaam hadden kunnen doen. Stem daarom overtuigend en met opgeheven hoofd NEE! op 6 april.
  maandag 4 april 2016 @ 11:40:34 #114
192592 SureD1
------------------------------
pi_161165313
quote:

Post van het jaar wat mij betreft *O*
  maandag 4 april 2016 @ 11:41:44 #115
192592 SureD1
pi_161165329
quote:
[ afbeelding ]

Sorry hoor maar ik ben het echt totaal niet met haar eens. Zo zie je maar weer dat vrouwen teveel hun emotie laten meewegen ipv gezond verstand.
-
Wij moeten ons bevoorrecht voelen dat wij in een land als Nederland een referendum kunnen organiseren. En ja! dat kost veel geld. Maar waar geld wordt uitgegeven wordt ook geld verdient! Of het nu de verpleegster is of de medewerker van een reclame- en campagnebureau. En dat er 42 miljoen is vrijgemaakt, wil niet zeggen dat het ook allemaal wordt uitgegevenn.
-
En laten we ook niet denken dat we elke maand een referendum organiseren, maar eens in de zoveel tijd het volk mee laten doen in keuzes die genomen worden vind ik een geweldig goed.
Dan is het vervolgens de taak van de gemeenschap om het geld zo te spenderen dat we met zijn alle weten waarom we ja of nee moeten stemmen.
En mijn pet valt ook van mijn hoofd dat vele D66 aanhangers niet stemmen of zelfs het stembiljet door midden scheuren, is te schrijnend voor woorden. De club die notabene het woordje democratie in hun naam hebben zitten, distantieert zich van democratisch gedrag. Dit merk je ook aan het gegeven door partijenen uit te sluiten.
Europa verkeert momenteel in diepe shit, is verwikkeld in een vervelende crisis.
Ze heeft, alhoewel ze het allemaal wat rudimentair verwoordt, groot gelijk. Marginaliseren dat circus.
pi_161165338
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:35 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Waar domme mensen zijn, zijn ook slimme mensen die verkeerde keuzes maken die op langere termijn destructief zijn voor de balans in de samenleving. Tweede kamer verkiezingen gaat over talrijke onderwerpen.
Referenda gaat over een specifiek onderwerp waar je gewoon in moet verdiepen.
Maar ook al verdiep je je in het onderwerp, dan nog zal de eigen politieke voorkeur daar in doorklinken vermoed ik. Een liberaal zal eerder zien en benadrukken dat vrije handel goed voor Oekraine is terwijl een socialist daarin juist eerder een potentiele uitbuiting in kan zien. Dat blijf je altijd houden lijkt me.
Het lijkt me dat referenda daarin niet zoveel verschillen van reguliere verkiezingen. Ik vind daar ook weinig mis mee.
pi_161165341
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat gaat moeilijker worden als net uitgekomen is dat de president van Oekraïne zelf niet zuiver is.
Dat valt wel mee. Het is ten eerste totaal niet verrassend en ten tweede is de persoon die Georgië van corruptie gezuiverd heeft sinds een klein jaar Oekraïener en gouverneur in Odessa :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 11:44:02 ]
  maandag 4 april 2016 @ 11:45:51 #118
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161165392
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:42 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar ook al verdiep je je in het onderwerp, dan nog zal de eigen politieke voorkeur daar in doorklinken vermoed ik. Een liberaal zal eerder zien en benadrukken dat vrije handel goed voor Oekraine is terwijl een socialist daarin juist eerder een potentiele uitbuiting in kan zien. Dat blijf je altijd houden lijkt me.
Het lijkt me dat referenda daarin niet zoveel verschillen van reguliere verkiezingen.
het examen zou moeten gaan over wat er in het verdrag staat (in grote lijnen).
Je hoeft het niet te kunnen dromen maar een samenvatting zou fijn zijn.

En we weten allemaal dat een dergelijke overeenkomst gewoon gebakken lucht is volgens mij.
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat dit overeenkomst tot stand is gekomen door het gevaar van Rusland.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161165455
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:45 schreef Onnoman het volgende:

[..]

het examen zou moeten gaan over wat er in het verdrag staat (in grote lijnen).
Je hoeft het niet te kunnen dromen maar een samenvatting zou fijn zijn.

En we weten allemaal dat een dergelijke overeenkomst gewoon gebakken lucht is volgens mij.
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat dit overeenkomst tot stand is gekomen door het gevaar van Rusland.
Een examen zou betekenen dat de overheid met ICT aan de slag moet. Zie je al voor je wat voor puinhopen daar uit ontstaan? Aangezien dat nu allemaal al zo goed gaat. ;)
pi_161165549
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 11:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ze heeft, alhoewel ze het allemaal wat rudimentair verwoordt, groot gelijk. Marginaliseren dat circus.
Wat betreft stijl pas het uitstekend op geenstijl.

Inhoudelijk gaat het niet verder dan wat rancuneus gezeik over de kosten.
pi_161165709
Ik stem nee, ik stem nee. Hopsakee, wie doet er mee!?
Ik stem nee, ik stem nee. Waarom? GEEN IDEE!
  maandag 4 april 2016 @ 12:06:41 #122
192592 SureD1
pi_161165783
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:54 schreef grimselman het volgende:

[..]

Wat betreft stijl pas het uitstekend op geenstijl.

Inhoudelijk gaat het niet verder dan wat rancuneus gezeik over de kosten.
Ze zouden eens moeten bezien of die kosten niet te verhalen zijn op de organisatoren van dit wangedrocht.
Die hebben immers volmondig toegegeven dat ze het instrument op onjuiste gronden inzetten.

Zoals gezegd, er is best wel wat te zeggen over de EU momenteel, maar dan zet stemmen voor het Europees Parlement toch echt heel veel meer zoden aan de dijk dan zo'n raadgevend referendum...
pi_161165977
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:06 schreef SureD1 het volgende:
Ze zouden eens moeten bezien of die kosten niet te verhalen zijn op de organisatoren van dit wangedrocht.
Die hebben immers volmondig toegegeven dat ze het instrument op onjuiste gronden inzetten.
Ik wens je sterkte met je aangifte.
pi_161166083
quote:

[..]

Zoals gezegd, er is best wel wat te zeggen over de EU momenteel, maar dan zet stemmen voor het Europees Parlement toch echt heel veel meer zoden aan de dijk dan zo'n raadgevend referendum...
Kennelijk denkt men als kiezer daar heel anders over. De opkomstpercentages van europese verkiezingen nemen nog steeds af. Een schamele 37,3% de laatste keer. Als de politiek zich daar eens over gebogen had. Op de vraag waarom zo weinig mensen komen stemmen en zich kennelijk niet vertegenwoordigd voelen.
  maandag 4 april 2016 @ 12:26:23 #125
192592 SureD1
pi_161166123
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:18 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik wens je sterkte met je aangifte.
Dank...

Aangiftes doe je tegen strafrechtelijke feiten, daar is hier geen sprake van natuurlijk, wellicht kan de landsadvocaat onderzoeken of de kosten op de organisatoren te verhalen zijn.

Overigens toont je post, waarschijnlijk onbedoeld, aan, dat bij dit soort referenda het gepercipieerd kennisniveau van het electoraat waarschijnlijk niet overeenstemt met het daadwerkelijke niveau.
pi_161166155
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kennelijk denkt men als kiezer daar heel anders over. De opkomstpercentages van europese verkiezingen nemen nog steeds af. Een schamele 37,3% de laatste keer.
Wat jij bij Europese verkiezingen een schamele opkomst noemt, wordt door sommigen als een monsteropkomst gezien als dat bij dit referendum gehaald zou worden.
  maandag 4 april 2016 @ 12:29:34 #127
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161166190
quote:
[ afbeelding ]

-
-
Wat niet wegneemt dat het verdrag gewoon getekend is. En dat Nederland daar verder niets aan kan doen. Veel interessanter denk ik is het komende referendum in de UK om de EU te verlaten. Als dat een Yes tegen de EU wordt wellicht dat de EU dan pas wakker gaat worden.
  maandag 4 april 2016 @ 12:32:22 #128
192592 SureD1
pi_161166247
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kennelijk denkt men als kiezer daar heel anders over. De opkomstpercentages van europese verkiezingen nemen nog steeds af. Een schamele 37,3% de laatste keer. Als de politiek zich daar eens over gebogen had. Op de vraag waarom zo weinig mensen komen stemmen en zich kennelijk niet vertegenwoordigd voelen.
Dat is een gebrek aan kennis, enerzijds te wijten aan de politiek die klaarblijkelijk die kennis niet over wenst te brengen (gaat zowel op voor anti-EU partijen als voor pro-EU partijen), anderzijds aan het electoraat dat zich klaarblijkelijk fijner voelt bij het ongenuanceerd reutelen vanuit de onderbuik dan dat het zich open wenst te stellen voor de genuanceerde en ingewikkelde waarheid over hoe de EU daadwerkelijk in elkaar steekt en wel of niet werkt.

Ik ben overigens beschikbaar voor inhoudelijke vragen :)
pi_161166256
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:26 schreef SureD1 het volgende:

Aangiftes doe je tegen strafrechtelijke feiten, daar is hier geen sprake van natuurlijk, wellicht kan de landsadvocaat onderzoeken of de kosten op de organisatoren te verhalen zijn.
Knap lastig om geld te verhalen als er geen strafbaar feit gepleegd is. Daar zal de landsadvocaat geen energie in steken.

quote:
Overigens toont je post, waarschijnlijk onbedoeld, aan, dat bij dit soort referenda het gepercipieerd kennisniveau van het electoraat waarschijnlijk niet overeenstemt met het daadwerkelijke niveau.
Als jij dat uit mijn post opmaakt dan beschik je over veel fantasie.
pi_161166287
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik ben overigens beschikbaar voor inhoudelijke vragen :)
Die arrogantie zorgt er even voor dat ik passeer. U heet toevallig niet Alexander van voren? ;)
  maandag 4 april 2016 @ 12:41:51 #131
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161166452
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

1) Wel waar: Dit verdrag geeft nergens de garantie dat Oekraïne niet tot de EU zal toetreden. Veel Oekraïners (waaronder de Oekraïense minister van Buitenlandse zaken in Buitenhof) zien dit verdrag wel terdege tot een latere toetreding.
Er staan wel meer dingen niet in dit verdrag. Er staat ook geen garantie dat Oekraïne geen lid wordt van de NAVO. Of ASEAN. Waarom zou dat opgenomen moeten worden? Dit verdrag biedt Oekraïne op geen enkele manier de mogelijkheid tot toetreding. Iedere poging tot toetreding zal dus apart onderhandeld moeten worden.

quote:
2) Wel waar: dit verdrag is een politiek verdrag die wordt verkocht als een handelsverdrag. Pro-Europeanen roepen zelf dat ze hopen dat dit verdrag zal leiden tot minder corruptie, betere mensenrechten in dit land, etc. Hoe kun je dan claimen dat dat er geen sprake is van een wederzijdse invloedsfeer? Alleen bestrijd je corruptie niet als je dit verdrag tekent met degene die deze corruptie in stand houdt.
Het gaat om 'dwingen'. Niemand dwingt Oekraïne tot iets. De meerderheid van de Oekraïners wil dit verdrag.

quote:
3) Wel waar: de EU is niet democratisch. Zonder dit referendum was dit verdrag er stilzwijgend doorgedrukt. Net zoals andere EU-besluiten die funest zijn voor de Nederlander, zoals het verlagen van de rente waardoor onze pensioenen in gevaar lopen.
Ongeacht je mening over het democratisch gehalte van de EU, dit verdrag verandert daar niets aan. De valse voorwendselen waaronder het gestart is, de lage opkomst en de rare referendumwet zelf maken het logisch om de uitslag te negeren en zelfs de wet aan te passen. Waarschijnlijk wordt Nederland dus weer een stukje minder democratisch :P.

quote:
4) Wel waar: De voorwaarde voor een vrij visum zijn met dit verdrag in gang gezet.
Wederom een poging iets in het verdrag te lezen wat er niet staat.

quote:
5) Wel waar: Rusland heeft met de vorige democratisch gekozen (en afgezette) president al een associatieverdrag getekend. We kennen allemaal de beelden van een ophitsende Verhofstadt op het plein in Kiev vlak voordat de rebellen de macht nam. (tegen alle eerdere onderhandelingsafspraken in) Dan nog ontkennen dat de EU hierin geen rol speelt. Wie houdt hier wie voor de gek?
Los van je eenzijdige weergave van de feiten, zelfs als ik met je argumentatie mee ga is 'een rol spelen' heel wat anders dan 'de oorzaak zijn van'.

quote:
6) Wel waar: De EU tekent dit verdrag met de oligarchen in Oekraïne die het monopoly op handel bezitten. Die gaan dit verdrag echt niet tekenen om onder Europese regelgeving armer te worden.
Wat heeft dit met mensenrechten te maken?

quote:
7) Wel waar: Oekraïne is corrupt tot in de hoogste politieke regionen. De huidige Oekraïense president is zelf niet van onbesproken gedrag.
Als de huidige president inderdaad schuldig blijkt te zijn aan corruptie moet hij daarvoor worden berecht. Ik vermoed dat dat minder snel zal in een internationaal geïsoleerd Oekraïne.

quote:
8) Wel waar: Er gaat al veel Europees geld naar Oekraïne toe. Europees belastinggeld waar mede de oorlog van wordt gefinancierd. Ook heeft Oekraïne een gigantische gasschuld van miljarden uitstaan bij Rusland. Wie gaat dit straks betalen? Ik bedoel maar.
Als er al veel geld naar Oekraïne gaat, waarom zou dat veranderen als het verdrag niet door gaat? Daarnaast, zoals hier al meerdere keren aangetoond, door de lage olieprijs heeft Oekraine geen korting meer op de gasprijs en nauwelijks meer een restschuld. Tot slot zijn ze druk bezig minder onafhankelijk te worden van Russisch gas.

quote:
9) Wel waar: De EU is al betrokken bij deze burgeroorlog.
Wederom, zelfs als ik in je argumentatie mee zou gaan, dit is dus al zo volgens jou, wat verandert het verdrag daar dan aan?

quote:
10) Wel waar: zie punt 9.
Idem.

quote:
11) Wel waar: de economie van Oekraïne is vergelijkbaar met het inkomen van de provincie Noord-Holland. Een land met 45 miljoen inwoners. Het land is dus straatarm, heeft enorme schulden uitstaan en door de burgeroorlog is het laatste stukje economie in elkaar gestort.
Het kan dus alleen maar beter gaan?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 4 april 2016 @ 12:44:06 #132
192592 SureD1
pi_161166501
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:32 schreef grimselman het volgende:

[..]

Knap lastig om geld te verhalen als er geen strafbaar feit gepleegd is. Daar zal de landsadvocaat geen energie in steken.

[..]

Als jij dat uit mijn post opmaakt dan beschik je over veel fantasie.
I rest my case :D. Je hebt geen idee waar je het over hebt...
  maandag 4 april 2016 @ 12:45:39 #133
192592 SureD1
pi_161166536
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Die arrogantie zorgt er even voor dat ik passeer. U heet toevallig niet Alexander van voren? ;)
Nee hoor: is ook niet arrogant bedoeld. Ik weet hier toevallig wat vanaf.

De Alexander waar jij op doelt faalt jammerlijk in het overbrengen van het juiste verhaal.

Wellicht heb je het idee dat ik ontzettend voor ben, maar dan raad ik je toch even aan om even terug te lezen.

Het enige wat ik probeer aan te geven is dat ik mijn verantwoordelijkheid neem, ik ben bereid mijn kennis desgevraagd te delen, anders niks...

[ Bericht 7% gewijzigd door SureD1 op 04-04-2016 13:03:09 ]
  maandag 4 april 2016 @ 12:53:17 #134
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161166686
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161166727
quote:

[..]

En verhalen we dan de jaarlijkse 2 miljard euro (50x zo hoog als de kosten van het referendum dus) die wij aan Brussel moeten betalen op rekening van de EU-fielen?
  maandag 4 april 2016 @ 12:55:47 #136
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161166736
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:53 schreef Mani89 het volgende:
Nigel is in het land. O+

Zal daar nu ook van dat Antifa tuig op af komen? Zou wel mooie TV zijn.
pi_161166766
quote:

[..]

Volgens Transparency International is Georgie echt véél minder corrupt dan Oekraine. (Georgie plek 48 van 168 landen wereldwijd, Oekraine op plek 130)
  maandag 4 april 2016 @ 12:57:26 #138
168304 Mani89
pi_161166771
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:55 schreef YazooW het volgende:

[..]

Zal daar nu ook van dat Antifa tuig op af komen? Zou wel mooie TV zijn.
Alsof die ook maar met een voet Volendam kunnen betreden met al die PVV stemmers daar.
pi_161166787
Maar goed, de premier van Oekraine sluist dus geld naar belastingparadijzen weg. Lekker land is dat.
pi_161166803
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens Transparency International is Georgie echt véél minder corrupt dan Oekraine. (Georgie plek 48 van 168 landen wereldwijd, Oekraine op plek 130)
Als Oekraine zo laag staat is het even corrupt als het gros van de Afrikaanse landen.

Stem nu JA voor Oekraine.
  maandag 4 april 2016 @ 13:00:50 #141
192592 SureD1
pi_161166819
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2016 12:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En verhalen we dan de jaarlijkse 2 miljard euro (50x zo hoog als de kosten van het referendum dus) die wij aan Brussel moeten betalen op rekening van de EU-fielen?
Nee natuurlijk niet: we zijn immers een van de Lidstaten van de Europese Unie. Je mist de nuance in mijn stelling, ik ben niet tegen een refrendum an sich, het gaat om de uitlatingen van de organisatoren van het referendum die aangeven het instrument te misbruiken om een bepaalde kleuring te geven aan een uitslag.

Ze geven namelijk toe dat ze het percentage nee-stemmers gaan gebruiken in een campagne om een nexit referendum te forceren. Dat is onzuiver want ondanks dat ik pro-EU ben zou ik (als ik was gaan stemmen) tegen gestemd hebben omdat ik tegen dit specifieke verdrag ben. Ik wens mijn stem niet te laten misbruiken door een stel dat er schijnbaar niet voor terugdeinst om ter kwader trouw een dergelijk middel in te zetten.
pi_161166824
Heeft de premier van Oekraine trouwens campagnes in Nederland georganiseerd om JA te stemmen? Heeft hij dat gefinancierd met het geld dat hij bespaart door belasting via belastingparadijzen te ontwijken?
  maandag 4 april 2016 @ 13:03:07 #143
168304 Mani89
pi_161166852
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2016 13:01 schreef Zienswijze het volgende:
Heeft de premier van Oekraine trouwens campagnes in Nederland georganiseerd om JA te stemmen? Heeft hij dat gefinancierd met het geld dat hij bespaart door belasting via belastingparadijzen te ontwijken?
Wat maakt dat nou uit, als dat verdrag er doorheen gejast wordt verdwijnt al die corruptie vanzelf.
pi_161166855
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:00 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet: we zijn immers een van de Lidstaten van de Europese Unie. Je mist de nuance in mijn stelling, ik ben niet tegen een refrendum an sich, het gaat om de uitlatingen van de organisatoren van het referendum die aangeven het instrument te misbruiken om een bepaalde kleuring te geven aan een uitslag.

Ze geven namelijk toe dat ze het percentage nee-stemmers gaan gebruiken in een campagne om een nexit referendum te forceren. Dat is onzuiver want ondanks dat ik pro-EU ben zou ik (als ik was gaan stemmen) tegen gestemd hebben omdat ik tegen dit specifieke verdrag ben. Ik wens mijn stem niet te laten misbruiken door een stel dat er schijnbaar niet voor terugdeinst om ter kwader trouw een dergelijk middel in te zetten.
Wat hun reden ook moge zijn, het referendum voldoet aan de eisen van de wet en is dus geldig. Een mooie kans om je stem te laten horen. Zeker gaan stemmen he? ;)
  maandag 4 april 2016 @ 13:03:25 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161166857
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 12:59 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, de premier van Oekraine sluist dus geld naar belastingparadijzen weg. Lekker land is dat.
Tja hij is niet de enige. Verrassend zijn de Panama papers niet echt. Je zou haast zeggen dat belasting ontduiken een internationaal complot is. :')
pi_161166860
Mensen die ja stemmen na dit schandaal moeten hun stemrecht ontnomen worden.

Een en al corruptie daar. Niet best.
pi_161166885
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:53 schreef Mani89 het volgende:
Nigel is in het land. O+

De vorige poging om Nigel te steunen door GeenStijl kwam toch neer op een kansloze missie om die kinderprikker van Art 32 weer in het EP te krijgen?
  maandag 4 april 2016 @ 13:05:19 #148
192592 SureD1
pi_161166896
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 13:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat hun reden ook moge zijn, het referendum voldoet aan de eisen van de wet en is dus geldig. Een mooie kans om je stem te laten horen. Zeker gaan stemmen he? ;)
Dat is nog maar de vraag, en daar mag wat mij betreft de landsadvocaat zich over buigen. Ik ga zeer zeker niet stemmen en ik hoop van ganser harte dat de opkomst onder de 30% blijft. :)

Niet stemmen is mijns inziens de enige verstandige optie.
pi_161166909
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja hij is niet de enige. Verrassend zijn de Panama papers niet echt. Je zou haast zeggen dat belasting ontduiken een internationaal complot is. :')
Binnen Europa zijn er wel verschillen. Nederland is bijvoorbeeld weinig corrupt en in Oekraine doet zelfs de premier mee aan corruptie.
pi_161166918
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:05 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag, en daar mag wat mij betreft de landsadvocaat zich over buigen. Ik ga zeer zeker niet stemmen en ik hoop van ganser harte dat de opkomst onder de 30% blijft. :)

Niet stemmen is mijns inziens de enige verstandige optie.
Dan ben je doch weinig democratisch.
  maandag 4 april 2016 @ 13:07:21 #151
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161166926
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat niet wegneemt dat het verdrag gewoon getekend is. En dat Nederland daar verder niets aan kan doen. Veel interessanter denk ik is het komende referendum in de UK om de EU te verlaten. Als dat een Yes tegen de EU wordt wellicht dat de EU dan pas wakker gaat worden.
klopt.. het is ook kansloos

koopzondag referendum in Utrecht is genegeerd, referendum Europese grondwet is genegeerd
als er niet naar het volk wordt geluisterd komt er uiteindelijk iemand die wel naar het volk luistert
in mijn optiek is dat op dit moment Wilders
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161166929
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:03 schreef Cattivo het volgende:

Ik hoop maar dat het nieuws aandacht besteedt dat de premier van Oekraine corrupt is.
  maandag 4 april 2016 @ 13:07:42 #153
192592 SureD1
pi_161166935
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 13:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan ben je doch weinig democratisch.
Au contraire mon ami... Ik vraag me overigens wel af of jij de correcte definitie van democratie hanteert?
  maandag 4 april 2016 @ 13:07:44 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161166937
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:03 schreef Cattivo het volgende:

Probleem is dat zeker bedrijven die internationaal opereren niet om corruptie heen kunnen. Zaken doen zou dan vrijwel onmogelijk worden. Denk ik. Als we zo moreel juist zouden handelen zou de economie in storten. Dus zou zeggen ja als we Oekraïne mee willen laten gaan in de normale economie. :')
pi_161166949
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:03 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit, als dat verdrag er doorheen gejast wordt verdwijnt al die corruptie vanzelf.
Ik proef sarcasme.
  maandag 4 april 2016 @ 13:09:37 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161166970
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 13:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Binnen Europa zijn er wel verschillen. Nederland is bijvoorbeeld weinig corrupt en in Oekraine doet zelfs de premier mee aan corruptie.
Wat is corruptie. Ik denk eerder dat het in Nederland meer verborgen is. In Amsterdam is er 24 miljoen euro zoek? In welke zakken is dat dan verdwenen?
pi_161166972
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 12:57 schreef Igen het volgende:

[..]

twee andere recente landen zijn Moldavië en Peru, die scoren beiden rond de 100 met een score die al veel minder scheelt met Oekraïne.
pi_161168592
quote:
wel dapper dat die zich weer in het wespennest van de Nederlandse rechtspopulisten wil steken. Kan me niet voorstellen dat zijn vrijage met Van der Stoep hem erg goed beviel...
  maandag 4 april 2016 @ 14:40:55 #161
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161168635
quote:
Dat doen ze vast niet voor niets in Volendam, de tokkie-inteelt-hoofdstad van Nederland :')
pi_161168675
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:44 schreef SureD1 het volgende:

[..]

I rest my case :D. Je hebt geen idee waar je het over hebt...
Dat is geheel wederzijds
pi_161168733
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:43 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is geheel wederzijds
maar jij vindt het niet bezwaarlijk dat de aanjagers openlijk toegeven dat het referendum wat hen betreft helemaal niet over het associatieverdrag gaat?
  maandag 4 april 2016 @ 14:48:10 #164
192592 SureD1
pi_161168764
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:43 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is geheel wederzijds
Is Nederlands niet je eerste taal?

"Dat is geheel wederzijds" gebruik je bij het uitdrukken van wederzijdse gevoelens. Ik onderstreepte een feit...
pi_161168770
Het maakt niet zoveel uit wat hun intentie is.
Conscience do cost.
pi_161168794
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:48 schreef ems. het volgende:
Het maakt niet zoveel uit wat hun intentie is.
Waarom niet? Als leuk zomerdingetje is het toch een stevige geldverspilling?
pi_161168799
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 14:40 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat doen ze vast niet voor niets in Volendam, de tokkie-inteelt-hoofdstad van Nederland :')
En dan durf je opmerkingen te hebben op mensen die vooroordelen hebben over de islam en/of vluchtelingen. Zelf ben je blijkbaar ook geen haar beter. :')

Overigens is de gemiddelde Volendammer beschaafder dan de gemiddelde stedeling uit bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam of Den Haag.
pi_161168836
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 14:48 schreef SureD1 het volgende:
Is Nederlands niet je eerste taal?
Dat is inderdaad niet mijn eerste taal
  maandag 4 april 2016 @ 14:54:55 #169
192592 SureD1
pi_161168901
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:51 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet mijn eerste taal
Ok, fair enough... De comeback die je zocht was "Jij ook niet". Niet dat dat waar is, maar dat geheel terzijde...
pi_161168902
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 14:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat iedereen de kans krijgt om z'n eigen mening te vormen en voor of tegen te stemmen en daarbij de intenties van de oprichters te negeren.
quote:
Als leuk zomerdingetje is het toch een stevige geldverspilling?
Dat is subjectief. Klaarblijkelijk zijn een hoop mensen van mening dat het geen geldverspilling is.
Conscience do cost.
  maandag 4 april 2016 @ 14:56:48 #171
192592 SureD1
pi_161168937
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat iedereen de kans krijgt om z'n eigen mening te vormen en voor of tegen te stemmen en daarbij de intenties van de oprichters te negeren.

Niet als die initiatiefnemers van plan zijn een duidelijke kleur te geven aan alle Nee stemmen, zij willen het gebruiken om druk te zetten om een Nexit referendum te forceren. Dat is een uiterst kwalijke zaak.
pi_161168947
quote:

[..]

[..]

Dat is subjectief. Klaarblijkelijk zijn een hoop mensen van mening dat het geen geldverspilling is.
Maar die voornaamste voorstanders van het referendum willen dit dus helemaal niet houden vanwege de inhoud. Ik snap niet hoe je daar zo simpel overheen kan stappen.
pi_161168968
quote:

[..]

Het probleem met referenda is dat vrijwel niemand zijn eigen mening vormt, maar klakkeloos nablaat wat de beide kampen hen voorkauwen. Daarom geen referendum meer.
  maandag 4 april 2016 @ 14:59:32 #174
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161169001
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 13:00 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Gaan GeenPeil c.s. het referendum organiseren ja? Ik dacht dat het de Nederlandse Staat was....
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 4 april 2016 @ 15:01:59 #175
192592 SureD1
pi_161169035
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 14:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gaan GeenPeil c.s. het referendum organiseren ja? Ik dacht dat het de Nederlandse Staat was....
Initiatiefnemers... I gracefully stand corrected...
pi_161169104
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 14:56 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Niet als die initiatiefnemers van plan zijn een duidelijke kleur te geven aan alle Nee stemmen, zij willen het gebruiken om druk te zetten om een Nexit referendum te forceren. Dat is een uiterst kwalijke zaak.
Dat kan je denken en vinden, inderdaad.
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar die voornaamste voorstanders van het referendum willen dit dus helemaal niet houden vanwege de inhoud. Ik snap niet hoe je daar zo simpel overheen kan stappen.
Ik snap niet hoe je dat niet zou kunnen doen. De intentie van anderen heeft voor mij persoonlijk geen enkele invloed over hoe ik over het associatieverdrag denk.
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het probleem met referenda is dat vrijwel niemand zijn eigen mening vormt, maar klakkeloos nablaat wat de beide kampen hen voorkauwen. Daarom geen referendum meer.
Dat zouden we ook kunnen zeggen over de 'normale' verkiezingen.
Conscience do cost.
  maandag 4 april 2016 @ 15:09:23 #177
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161169183
Wat zeggen de laatste peilingen eigenlijk? Iemand nieuws....
  maandag 4 april 2016 @ 15:09:52 #178
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161169189
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:50 schreef Infection het volgende:

[..]

En dan durf je opmerkingen te hebben op mensen die vooroordelen hebben over de islam en/of vluchtelingen. Zelf ben je blijkbaar ook geen haar beter. :')

Overigens is de gemiddelde Volendammer beschaafder dan de gemiddelde stedeling uit bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam of Den Haag.
Bron? Kan me niet voorstellen dat die PVV-stemmende cokesnuivers beschaafder zijn.
  maandag 4 april 2016 @ 15:12:39 #179
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161169240
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

klopt.. het is ook kansloos

koopzondag referendum in Utrecht is genegeerd, referendum Europese grondwet is genegeerd
als er niet naar het volk wordt geluisterd komt er uiteindelijk iemand die wel naar het volk luistert
in mijn optiek is dat op dit moment Wilders
Totdat ie aan de macht is, daarna luistert ie niet meer. Zo werkt dat met demagogen en populisten.
  maandag 4 april 2016 @ 15:14:48 #180
192592 SureD1
pi_161169278
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Totdat ie aan de macht is, daarna luistert ie niet meer. Zo werkt dat met demagogen en populisten.
Dit! Ik denk altijd dat zo iemand als Wilders thuis hartelijk kan lachen om de standpunten die hij vertegenwoordigt. Het gaat hem om macht, en macht alleen.

Il Principe zou verplicht leesvoer moeten zijn voor stemrecht ;) 500 jaar oud, en nog zo relevant als wat.
pi_161169290
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 15:09 schreef Morendo het volgende:
Wat zeggen de laatste peilingen eigenlijk? Iemand nieuws....
De immer onbetrouwbare Hond gokt dat de opkomst niet gehaald wordt.
http://politiek.tpo.nl/20(...)ice-hond-referendum/
pi_161169291
Iemand zn stemkaart al besmeurd en een picca daarvan gepost? Of zit iedereen weer te mieten.
pi_161169320
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 15:09 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Bron? Kan me niet voorstellen dat die PVV-stemmende cokesnuivers beschaafder zijn.
Want iedereen snuift natuurlijk coke in Volendam. :')

En ga maar zoeken op misdaadcijfers per gemeente, dan heb je je antwoord.
  maandag 4 april 2016 @ 15:17:25 #184
192592 SureD1
pi_161169331
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2016 15:15 schreef Joezi het volgende:
Iemand zn stemkaart al besmeurd en een picca daarvan gepost? Of zit iedereen weer te mieten.
Ik heb niet van dat soort rare driften, maar die van mij gaat ongebruikt bij het oud papier...
pi_161169348
Ik betwijfel of die 30% opkomst wel gehaald gaat worden. Het lijkt amper te leven en in mijn omgeving gaat bijna niemand naar de stembus.
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 4 april 2016 @ 15:19:26 #186
192592 SureD1
pi_161169360
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:18 schreef Scarface88 het volgende:
Ik betwijfel of die 30% opkomst wel gehaald gaat worden. Het lijkt amper te leven en in mijn omgeving gaat bijna niemand naar de stembus.
Een opkomst <30% is mijn best case scenario in ieder geval...
pi_161169379
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:18 schreef Scarface88 het volgende:
Ik denk dat het krap aan wordt. Of net boven, of net onder de 30%. We zullen zien.
pi_161169397
Is tevens ook wat er mis is met dit land. Iedereen zit maar de hele dag te klagen en dan als je je mening kunt laten horen boeit het niemand.
pi_161169431
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:21 schreef Scarface88 het volgende:
Is tevens ook wat er mis is met dit land. Iedereen zit maar de hele dag te klagen en dan als je je mening kunt laten horen boeit het niemand.
Oh, de boosmenschen brengen woensdag ongetwijfeld hun stem uit. Maak je daarover maar geen zorgen.
  maandag 4 april 2016 @ 15:24:04 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161169446
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:17 schreef SureD1 het volgende:

Ik heb niet van dat soort rare driften, maar die van mij gaat ongebruikt bij het oud papier...
Die van mij is inmiddels al vermalen tot papier wat wel waarde heeft, gok ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161169488
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:21 schreef Scarface88 het volgende:
Dat zijn vooral mensen die zich er niet zo in verdiepen. De voor- en tegenstanders in dit topic zullen hoogstwaarschijnlijk wel gewoon naar de stembus gaan.
  maandag 4 april 2016 @ 15:27:35 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161169525
Ik ben voorstander van het verdrag, tegenstander van dit onzinnige referendum. Mijn keuze niet te stemmen is een doordachte.
pi_161169527
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 15:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat zijn vooral mensen die zich er niet zo in verdiepen. De voor- en tegenstanders in dit topic zullen hoogstwaarschijnlijk wel gewoon naar de stembus gaan.
Ik gok vooral de tegenstanders.
  maandag 4 april 2016 @ 15:27:52 #194
192592 SureD1
pi_161169531
quote:

[..]

Ik niet in ieder geval... Iedereen die zich met name in het referendum verdiept (niet eens zozeer de associatie overeenkomst, daar gaat het de initiatiefnemers ook helemaal niet om) zou tot de conclusie moeten komen dat dit gedrocht het best genegeerd zou worden...
pi_161169533
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 15:27 schreef Copycat het volgende:
Ik ben voorstander van het verdrag, tegenstander van dit onzinnige referendum. Mijn keuze niet te stemmen is een doordachte.
pi_161169546
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik gok vooral de tegenstanders.
Als we dan alsnog de 30% halen, helemaal top.
pi_161169555
quote:

[..]

Jan Roos heeft wat dat betreft het goede voorbeeld gegeven.
  maandag 4 april 2016 @ 15:30:32 #198
192592 SureD1
pi_161169582
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Als we dan alsnog de 30% halen, helemaal top.
Alsof deze regering gevolg gaat geven aan de uitslag :? Engijgleufda
pi_161169595
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:30 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee, daar ga ik ook niet van uit. Maar het is het proberen waard natuurlijk.
pi_161169598
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:27 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik niet in ieder geval... Iedereen die zich met name in het referendum verdiept (niet eens zozeer de associatie overeenkomst, daar gaat het de initiatiefnemers ook helemaal niet om) zou tot de conclusie moeten komen dat dit gedrocht het best genegeerd zou worden...
Waarom is het een gedrocht?
  maandag 4 april 2016 @ 15:32:55 #201
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161169629
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:31 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Zie ook:

http://www.radio1.nl/item(...)schreven-worden.html
http://www.nrc.nl/handels(...)deugt-ie-wel-1602079
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)temmingmakerij.dhtml
http://www.volkskrant.nl/(...)erendumwet~a4263094/
http://www.volkskrant.nl/(...)is-geboden~a4272023/
pi_161169643
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:30 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de VVD zelfs al verklaard dat er een opkomst van minimaal 50 procent nodig, wil zij de uitslag van het referendum volgen.
  maandag 4 april 2016 @ 15:35:12 #204
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161169664
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:34 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

I see. Eens ja. Die 30% is belachelijk.
Daarom hoeft de regering zich ook niets van de uitslag aan te trekken.
  maandag 4 april 2016 @ 15:35:50 #205
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161169673
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jan Roos heeft wat dat betreft het goede voorbeeld gegeven.
Wat het goede voorbeeld betreft:
Wat is er aan de hand?

Uit internationale documenten, de zogeheten Panama Papers, blijkt dat president Porosjenko zijn eigen land benadeelt door voor miljoenen aan belasting te ontwijken.

De president zou zijn imperium aan snoepfabrieken verkopen als hij aan de macht zou komen. Maar nu blijkt dat hij dat nooit heeft gedaan. In plaats daarvan heeft hij via de brievenbusfirma Linquist Service Limited op de Maagdeneilanden zijn bezittingen op afstand heeft gezet. Daardoor lijkt het net of hij geen eigenaar meer is. Bovendien hoeft hij nu in Oekraïne geen belasting meer te betalen over zijn vermogen.
_O- _O- _O- :W
http://www.telegraaf.nl/b(...)ne-referendum__.html
Lekker geld storten jongens!!!
  maandag 4 april 2016 @ 15:36:35 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161169688
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de VVD zelfs al verklaard dat er een opkomst van minimaal 50 procent nodig, wil zij de uitslag van het referendum volgen.
Heeft de VVD dan het alleenrecht om dit te beslissen?
  maandag 4 april 2016 @ 15:37:15 #207
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161169698
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, de PvdA maakt ook deel uit van de regering.
pi_161169714
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand?

Uit internationale documenten, de zogeheten Panama Papers, blijkt dat president Porosjenko zijn eigen land benadeelt door voor miljoenen aan belasting te ontwijken.

De president zou zijn imperium aan snoepfabrieken verkopen als hij aan de macht zou komen. Maar nu blijkt dat hij dat nooit heeft gedaan. In plaats daarvan heeft hij via de brievenbusfirma Linquist Service Limited op de Maagdeneilanden zijn bezittingen op afstand heeft gezet. Daardoor lijkt het net of hij geen eigenaar meer is. Bovendien hoeft hij nu in Oekraïne geen belasting meer te betalen over zijn vermogen.
Precies. Dit lek ondersteunt een tegenstem alleen maar des te meer. En ik denk dat het ook meer mensen overgehaald heeft om tegen of uberhaupt te gaan stemmen.
  maandag 4 april 2016 @ 15:40:40 #209
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161169767
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 15:35 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Daarom hoeft de regering zich ook niets van de uitslag aan te trekken.
Bij een opkomst van 100% met 100% tegenstemmen ook niet.
  maandag 4 april 2016 @ 15:40:47 #210
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161169773
quote:

[..]

Het is een weeffout, maar niet een die de Eerste Kamer te verwijten is. Die heeft aangedrongen op het toevoegen van een opkomstdrempel, maar deze niet zelf toegevoegd. Dat kan ook niet, want de Eerste Kamer heeft geen recht van amendement.
De initiatiefnemers hebben dit toegevoegd via een novelle, en hebben gekozen voor deze vorm. In ieder geval Eerste-Kamerlid van de SP Vliegenthart, en misschien ook wel anderen, hebben gewaarschuwd voor de gevolgen van deze vorm. Maar dat is in de wind geslagen door de initiatiefnemers.
pi_161169786
quote:

[..]

Waar schrijf ik dat?
  maandag 4 april 2016 @ 15:42:14 #212
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161169808
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Precies. Dit lek ondersteunt een tegenstem alleen maar des te meer. En ik denk dat het ook meer mensen overgehaald heeft om tegen of uberhaupt te gaan stemmen.
Ik hoor Michiel van Hulten en Livestro al zeggen: 'dit laat juist zien dat het associatieakkoord een goede zaak is voor Oekraïne'.
  maandag 4 april 2016 @ 15:43:10 #213
192592 SureD1
pi_161169837
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:31 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In de eerste plaats omdat het door de initiatiefnemers grif wordt toegegeven dat ze zich totaal niet interesseren voor de Oekraïne en dat ze de uitslag willen gebruiken om hun wens voor een Nexit referendum door te drijven.

In de tweede plaats hebben raadgevende referenda in ons vertegenwoordigende democratie geen plek. Ik zou dat eens nader moeten bekijken maar je zou denk ik wel de stelling kunnen verdedigen dat de referendumwet ongrondwettelijk is. (Niet dat je daar iets aan hebt met het toetsingsverbod, maar als we in Duitsland hadden gezeten had ik desnoods persoonlijk een Verfassungsklage aangezwengeld).

Daarom een gedrocht: ik heb an sich niks tegen referenda als instrument, maar dan moet je ze verantwoordelijk gebruiken en fatsoenlijk inbouwen in je Grondwet bijvoorbeeld. Dit is net niks...
  maandag 4 april 2016 @ 15:44:09 #214
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161169859
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand?

HAHAHA

In before:
"Dit gedrag is nou precies waar het verdrag wat aan gaat doen" :') x 10
  maandag 4 april 2016 @ 15:44:52 #215
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161169880
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:40 schreef freako het volgende:

[..]

Het is een weeffout, maar niet een die de Eerste Kamer te verwijten is. Die heeft aangedrongen op het toevoegen van een opkomstdrempel, maar deze niet zelf toegevoegd. Dat kan ook niet, want de Eerste Kamer heeft geen recht van amendement.
De initiatiefnemers hebben dit toegevoegd via een novelle, en hebben gekozen voor deze vorm. In ieder geval Eerste-Kamerlid van de SP Vliegenthart, en misschien ook wel anderen, hebben gewaarschuwd voor de gevolgen van deze vorm. Maar dat is in de wind geslagen door de initiatiefnemers.
Dank voor deze verduidelijking.

Maar het is dus wel een weeffout die die hele referendumwet nogal om zeep helpt.
pi_161169945
Ach die Poroshenko, alsof dat voor iemand een verrassing is :') In Oekraïne wordt de president tenminste tot op de grond toe afgebrand en doet de media dus haar werk wat betreft de controlerende functie in een democratie, in Rusland daarentegen....:

‘Goebbels had less-biased articles’: Public slams MSM for Putin focus after Panama papers leak
https://www.rt.com/news/338338-panama-papers-putin-outrage/

_O-
pi_161169957
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

HAHAHA

In before:
En de homo's, die gaan we ook redden natuurlijk

8-)
Conscience do cost.
  maandag 4 april 2016 @ 15:50:08 #218
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161170022
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 15:44 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dank voor deze verduidelijking.

Maar het is dus wel een weeffout die die hele referendumwet nogal om zeep helpt.
Ja. Maar niet een nieuw probleem. In het verleden zijn er allerhande lokale referenda in Nederland ongeldig verklaard door te lage opkomst. En ook in het buitenland gebeurt het geregeld.
  maandag 4 april 2016 @ 15:55:18 #219
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161170137
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar schrijf ik dat?
Nergens. Het is gewoon een vraag cq opmerking in de zin van: als iedereen zijn eigen intepretatie kan geven aan het percentage en als dit niet van te voren keihard is vast gelegd, dan is dit referendum al gedoemd te mislukken.
  maandag 4 april 2016 @ 15:56:15 #220
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161170165
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

HAHAHA

In before:
Onzin.
Dit verdrag heeft geen enkele macht om hier wat tegen te doen.
  maandag 4 april 2016 @ 15:56:58 #221
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161170184
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:47 schreef J.B. het volgende:
Ach die Poroshenko, alsof dat voor iemand een verrassing is :') In Oekraïne wordt de president tenminste tot op de grond toe afgebrand en doet de media dus haar werk wat betreft de controlerende functie in een democratie, in Rusland daarentegen....:

‘Goebbels had less-biased articles’: Public slams MSM for Putin focus after Panama papers leak
https://www.rt.com/news/338338-panama-papers-putin-outrage/

_O-
Oh en dan is het allemaal wel in orde? :W
pi_161170213
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nergens. Het is gewoon een vraag cq opmerking in de zin van: als iedereen zijn eigen intepretatie kan geven aan het percentage en als dit niet van te voren keihard is vast gelegd, dan is dit referendum al gedoemd te mislukken.
Dat was dan ook een beetje mijn punt. Ik denk dat de regering weinig behoefte heeft om te handelen naar de uitslag als het opkomstpercentage net boven de 30 procent uitkomt.
  maandag 4 april 2016 @ 15:59:07 #223
192592 SureD1
pi_161170230
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat is ook een structureel probleem. Als je juridisch bindende referenda wil maken moet je de Grondwet veranderen. Nu is het ongeldig bij een opkomst lager dan 30%, maar bindend wordt het nooit, dus de politiek kan er tegenaan gooien wat ze willen... Zoals ik zei, een gedrocht ;)
  maandag 4 april 2016 @ 16:02:31 #224
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161170304
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was dan ook een beetje mijn punt. Ik denk dat de regering weinig behoefte heeft om te handelen naar de uitslag als het opkomstpercentage net boven de 30 procent uitkomt.
Vandaar mijn opmerking naar de VVD toe.
ik dacht dat er afgesproken was 30% dus ben ik zeer verbaasd als de VVD opeens 50% of meer gaat roepen....
  maandag 4 april 2016 @ 16:04:34 #225
192592 SureD1
pi_161170339
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ik dacht dat er afgesproken was 30% dus ben ik zeer verbaasd als de VVD opeens 50% of meer gaat roepen....
Er zit een verschil tussen (juridische) geldigheid en politieke gevolgtrekking hè...
pi_161170344
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou ja, het is en blijft een raadgevend referendum. Zelfs al is de opkomst, dan nog is de regering niet verplicht te handelen naar aanleiding van de uitslag.
pi_161170352
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:59 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat is ook een structureel probleem. Als je juridisch bindende referenda wil maken moet je de Grondwet veranderen. Nu is het ongeldig bij een opkomst lager dan 30%, maar bindend wordt het nooit, dus de politiek kan er tegenaan gooien wat ze willen... Zoals ik zei, een gedrocht ;)
Je hebt ook niet per se juridisch bindende referenda nodig. Bij een hoge opkomst en een duidelijke uitslag, zal de politiek immers wel moeten luisteren, willen ze niet worden afgestraft bij de volgende verkiezingen.
  maandag 4 april 2016 @ 16:11:43 #228
192592 SureD1
pi_161170484
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:05 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je hebt ook niet per se juridisch bindende referenda nodig. Bij een hoge opkomst en een duidelijke uitslag, zal de politiek immers wel moeten luisteren, willen ze niet worden afgestraft bij de volgende verkiezingen.
Dat is de theorie, de praktijk laat zich, getuige dit kabinet, lastig voorspellen. Ik durf er wel aan dat wat de uitslag ook wordt dat verdrag gewoon door gaat. Wat speelt namelijk is dat het een mixed agreement is, maar dat nergens staat wat precies tot de competentie van de EU behoort (waar het referendum sowieso geen invloed op heeft) en wat tot de competentie van de Lidstaten (waar dan 1/28e van beïnvloed zou worden, zou de NL regering gevolg geven aan de uitslag) behoort. Er is ook geen procedure voor het Hof van Justitie voorhanden waarbij dat uiteen gerafeld zou kunnen worden. Als ik het verdrag zo lees behoort zeker 95% tot de exclusieve bevoegdheid van de EU... Dat verdrag gaat dus gewoon door...
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 16:11:55 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161170486
gewoon stemmen, je mening laten horen, dat is het punt van die dingen

als alle voorstemmers thuisblijven zodat het op 29% tegen blijft steken dan is dat nog steeds een krachtig signaal en een grootse overwinning voor de neestemmers,dan is 10% voor en 90% tegen een heel ander verhaal als 40% voor en 60% tegen want diegenen het boeiend genoeg vinden om er op te stemmen zijn dan bijna allemaal tegen

zoals je zegt, het is toch niet bindend dus dat rechtsgeldige doet er totaal niet toe ... gewoon een landelijke poll

een nederlaag is niet altijd een verlies
pi_161170489
quote:

[..]

Ieder parlementslid mag zelf bepalen hoe ze de raad van dit referendum al of niet opvolgen.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 16:13:50 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161170521
stratigisch stemmen op een niet bindend referendum is gigantische bullshit, dan heb je gewoon geen zin
pi_161170540
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:11 schreef sp3c het volgende:

als alle voorstemmers thuisblijven zodat het op 29% tegen blijft steken dan is dat nog steeds een krachtig signaal en een grootse overwinning voor de neestemmers,dan is 10% voor en 90% tegen een heel ander verhaal als 40% voor en 60% tegen want diegenen het boeiend genoeg vinden om er op te stemmen zijn dan bijna allemaal tegen

zoals je zegt, het is toch niet bindend dus dat rechtsgeldige doet er totaal niet toe ... gewoon een landelijke poll

Niet stemmen is ook een manier om je mening te laten gelden.
  maandag 4 april 2016 @ 16:15:35 #233
192592 SureD1
pi_161170552
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:11 schreef sp3c het volgende:

Ware het niet dat je nu negeert dat er een derde stemmogelijkheid is, namelijk niet stemmen... Op de wijze waarop het nu geformuleerd is kun je er eigenlijk nooit een gevolg aan geven. Misschien was dat ook wel de bedoeling...
pi_161170555
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 16:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat is de theorie, de praktijk laat zich, getuige dit kabinet, lastig voorspellen. Ik durf er wel aan dat wat de uitslag ook wordt dat verdrag gewoon door gaat. Wat speelt namelijk is dat het een mixed agreement is, maar dat nergens staat wat precies tot de competentie van de EU behoort (waar het referendum sowieso geen invloed op heeft) en wat tot de competentie van de Lidstaten (waar dan 1/28e van beïnvloed zou worden, zou de NL regering gevolg geven aan de uitslag) behoort. Er is ook geen procedure voor het Hof van Justitie voorhanden waarbij dat uiteen gerafeld zou kunnen worden. Als ik het verdrag zo lees behoort zeker 95% tot de exclusieve bevoegdheid van de EU... Dat verdrag gaat dus gewoon door...
Ik meen gelezen te hebben dat ongeveer 96% van het verdrag exclusieve EU-bevoegdheid is, dat is wel een tijd geleden dus een bron moet ik je helaas schuldig blijven.
  maandag 4 april 2016 @ 16:17:19 #235
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161170576
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet stemmen is ook een manier om je mening te laten gelden.
Dat het je geen fuck interesseerd? :Y
  maandag 4 april 2016 @ 16:18:23 #236
192592 SureD1
pi_161170605
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:13 schreef sp3c het volgende:
stratigisch stemmen op een niet bindend referendum is gigantische bullshit, dan heb je gewoon geen zin
The humanity....

Ik heb voor dat referendum de meeste moeite gedaan van de handen vol verkiezingen waar ik nu al aan heb meegedaan, tot waterschappen aan toe. Na maanden wikken en wegen is mijn weloverwogen mening dat ik niet ga stemmen. Daar is niks strategisch aan, dat is een valide derde optie bij een referendum, dat daarin wezenlijk anders is dan bij verkiezingen die voorafgaan aan enige zetelverdeling.
  maandag 4 april 2016 @ 16:18:55 #237
192592 SureD1
pi_161170619
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 16:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik meen gelezen te hebben dat ongeveer 96% van het verdrag exclusieve EU-bevoegdheid is, dat is wel een tijd geleden dus een bron moet ik je helaas schuldig blijven.
Dan zat mijn schattend oog er niet ver naast ;)
pi_161170664
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat het je geen fuck interesseerd? :Y
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat hele Associatieverdrag mij niet echt kan boeien, inderdaad.
  maandag 4 april 2016 @ 16:22:43 #239
192592 SureD1
pi_161170692
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat hele Associatieverdrag mij niet echt kan boeien, inderdaad.
De initiatiefnemers van het referendum ook niet :D
  maandag 4 april 2016 @ 16:30:00 #240
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161170861
quote:

[..]

Het is in ieder geval niet zo dat dit probleem voorheen onbekend is. Zie bijvoorbeeld deze post van mij uit 2004 (!) over dit onderwerp:
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2004 13:00 schreef freako het volgende:

[..]

Oneens. Het principe van een minimumopkomst wordt in maar weinig landen toegepast. Bekendste voorbeeld (tot voor kort) was Joegoslavie/Servie. Doordat de oppositie daar massaal boycotacties hield, zijn de presidentsverkiezingen tot twee keer toe ongeldig verklaard. Uiteindelijk heeft men noodgedwongen deze regel maar afgeschaft.

In Nederland heeft men dat soort grappen ook weleens uitgehaald met lokale referenda, waar een minimumopkost vereist was om het referendum geldig te laten verklaren. Potentiele voorstemmers bleven thuis en ondanks de overweldigende meerderheid van de tegenstemmers was het referendum niet geldig omdat de minimumopkomst niet gehaald werd.
  maandag 4 april 2016 @ 16:33:50 #241
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161170957
Ik bedenk me nou ineens dat de BES-eilanden ook mee mogen stemmen. De opkomst zal daar nagenoeg 0 zijn, vermoed ik.
  maandag 4 april 2016 @ 16:44:05 #242
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161171178
quote:
6s.gif Op maandag 4 april 2016 16:30 schreef freako het volgende:

[..]

Het is in ieder geval niet zo dat dit probleem voorheen onbekend is. Zie bijvoorbeeld deze post van mij uit 2004 (!) over dit onderwerp:

[..]

Bizar dat die referendumwet uit 2015 nog een minimumopkomst hanteert.
  maandag 4 april 2016 @ 16:45:30 #243
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161171204
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:33 schreef freako het volgende:
Ik bedenk me nou ineens dat de BES-eilanden ook mee mogen stemmen. De opkomst zal daar nagenoeg 0 zijn, vermoed ik.
Oh daar zitten ook vast wel een paar Geenstijlpaupers met puberale recalcitrantie.
pi_161171256
En als bij de tweede kamerverkiezingen bijvoorbeeld maar 20% zou opkomen is het wel geldig... Beetje vreemd systeem.
  maandag 4 april 2016 @ 16:49:59 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161171302
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 16:45 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Oh daar zitten ook vast wel een paar Geenstijlpaupers met puberale recalcitrantie.
Ja, een paar. Bij de laatste Europese verkiezingen was de opkomst aldaar 11,5%.
  maandag 4 april 2016 @ 16:59:09 #246
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161171500
Voor wie voorbeelden wil zien wanneer een stem geldig of ongeldig is: zie https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
pi_161171803
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, het is en blijft een raadgevend referendum. Zelfs al is de opkomst, dan nog is de regering niet verplicht te handelen naar aanleiding van de uitslag.
Aan de andere kant heeft een meerderheid van de tweede kamer al aangegeven de uitkomst te zullen respecteren.
pi_161171994
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft een meerderheid van de tweede kamer al aangegeven de uitkomst te zullen respecteren.
Met alle respect voor de uitslag iets anders besluiten is niet iets bijzonders. Daar draaien ze zich wel uit :+
pi_161172051
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met alle respect voor de uitslag iets anders besluiten is niet iets bijzonders. Daar draaien ze zich wel uit :+
Als mensen beginnen over iets of iemand met de woorden: "met alle respect voor..., maar... " Dan weet je gewoon dat er een vreselijke opmerking volgt _O-
pi_161172107
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Politici vertrouwen op hun woord :')
pi_161172139
Maar goed, stel dat Nederland dat verdrag blokkeert. En dan? Gaat bij Geenpeil dan de vlag uit? Want je er kunt er zeker van zijn dat het verdrag dan over twee of drie jaar alsnog wordt doorgevoerd. Het is slechts uitstel van executie.

En ondertussen heeft Geenpeil het momentum verspild om een referendum te houden over een onzinnig onderwerp.
pi_161172224
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Politici vertrouwen op hun woord :')
Okay waarom nog stemmen dan?
pi_161172242
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, stel dat Nederland dat verdrag blokkeert. En dan? Gaat bij Geenpeil dan de vlag uit? Want je er kunt er zeker van zijn dat het verdrag dan over twee of drie jaar alsnog wordt doorgevoerd. Het is slechts uitstel van executie.

En ondertussen heeft Geenpeil het momentum verspild om een referendum te houden over een onzinnig onderwerp.
Dan nog meer boze en teleurgestelde hepies op het internet _O_
pi_161172295
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan nog meer boze en teleurgestelde hepies op het internet _O_
Nou ja, de vrolijke en opgewekte hepies gaven gisteren ook niet echt thuis op Maidam (wie verzint zo'n 'ludieke' naam trouwens).
  maandag 4 april 2016 @ 17:53:23 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161172406
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening uiteraard.
Ik vind referenda zeer zeker belangrijk want dat is een toetsing hoe een volk voelt en denkt.
In Zwitserland word dit al decennia lang gedaan met zeer goede resultaten.
Dat politici bang zijn voor referenda geeft meer aan dat ze liever gewoon hun eigen gang wensen te gaan dan te luisteren naar hun eigen volk.
Niet voor niets staan politiek en volk op dit moment mijlen ver uit elkaar en daar spinnen de politici garen bij.
Of ga jij beweren het prachtig te vinden hoe die corrupte zooi in Brussel werkt met hun mega bonus systeem voor hunzelf?
https://ejbron.wordpress.(...)iening-aller-tijden/
Of zoals de Weense “Kronenzeitung” het op 5 april 2013 uitdrukte: “108 jaar normaal werken of 5 jaar in het Europees Parlement.”
  maandag 4 april 2016 @ 17:54:11 #257
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161172417
denk zelf dat de opkomst makkelijk wordt gehaald
boven verwachting zelfs
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 4 april 2016 @ 17:54:25 #258
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161172425
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

Nee dit betekent heel simpel dat de politiek geen enkele boodschap heeft aan het volk.
En dan bedoel ik de komplete Europese kliek.
  maandag 4 april 2016 @ 17:55:11 #259
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161172441
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:54 schreef Onnoman het volgende:
denk zelf dat de opkomst makkelijk wordt gehaald
boven verwachting zelfs
Echt? Ik denk dat de 25% nog moeilijk wordt.
  maandag 4 april 2016 @ 17:56:34 #260
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161172472
quote:
11s.gif Op maandag 4 april 2016 17:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt? Ik denk dat de 25% nog moeilijk wordt.
wedje doen? als ik win ga je strippen.. anders bak ik een taart voor je
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 4 april 2016 @ 17:57:40 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161172497
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:56 schreef Onnoman het volgende:

wedje doen? als ik win ga je strippen.. anders bak ik een taart voor je
Nee. Ik houd niet van taart.
pi_161172760
quote:

[..]

Punt 5 is ook waar..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 4 april 2016 @ 18:16:02 #263
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161172808
Ah, ze verwachten slecht weer woensdag, daar zakt de opkomst met 5%.
pi_161172957
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee dit betekent heel simpel dat de politiek geen enkele boodschap heeft aan het volk.
En dan bedoel ik de komplete Europese kliek.
Mwoah, als de opkomst rond de 25-30 procent is, dan kun je moeilijk spreken van 'het volk'.
pi_161173044
quote:
Waarvan dan? Wat voor leugens verspreiden ze ditmaal?
pi_161173067
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarvan dan? Wat voor leugens verspreiden ze ditmaal?
quote:
Vanmorgen arriveerde onze favoriete Britse oom Nigel Farage per lemsteraak in vrolijk Volendam, waar VNL in het Hotel Spaander een geweldig GeenPeil Event heeft georganiseerd voor hun leden en ons Leger des Peils. Zakenman en beroepsquerulant Erik de Vlieger praat de avond aan elkaar en als sprekers hebben we achtereenvolgens Jan Roos, Joram van Klaveren en onze hooggeëerde gast, Nigel Farage. De hele avond wordt live & professioneel gestreamd hierboven. Grab a pint. Het wordt een geweldige campagne-avond aan de Gouwzee.
(she/her)
pi_161173105
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:27 schreef Fylax het volgende:

[..]

[..]

Toch fijn, een campagnebijeenkomst waarbij niemand weet waar het over gaat _O-
pi_161173119
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

idk of t ergens anders staat ofzo
t begint over 1 min
(she/her)
pi_161173121
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:27 schreef Fylax het volgende:

[..]

[..]

Oh, de hele avond zelfs. Ik moet zo even een half uurtje weg, dus dan kan ik erna nog kijken. *O*
  maandag 4 april 2016 @ 18:29:46 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161173127
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

Jan Roos legt het vast perfect uit.
pi_161173167
Het is lekker druk _O_
(she/her)
pi_161173179
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:31 schreef Fylax het volgende:
Het is lekker druk _O_
Veel babyboomers.
pi_161173203
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 18:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kan niet missen _O_
pi_161173209
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 18:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een intellectueel zwaargewicht, die man.

Nee, ik sla over. Ik houd het wel bij Netflix vanavond.
  maandag 4 april 2016 @ 18:33:33 #276
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161173221
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, als de opkomst rond de 25-30 procent is, dan kun je moeilijk spreken van 'het volk'.
Tja je zult wel de enrgie en de wetten moeten aanpassen om de mensen enthousiaster te maken.
laten we eerlijk zijn: er zijn nu veel mensen die zeggen "ik ga niet stemmen want er gebeurt toch niets mee".
pi_161173369
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja je zult wel de enrgie en de wetten moeten aanpassen om de mensen enthousiaster te maken.
laten we eerlijk zijn: er zijn nu veel mensen die zeggen "ik ga niet stemmen want er gebeurt toch niets mee".
Veel mensen interesseert dat hele verdrag ook geen ene reet. En dat ik mij heel goed voorstellen.

Gaan we voortaan trouwens voor elk Associatieverdrag een referendum houden?
  maandag 4 april 2016 @ 18:40:51 #278
192592 SureD1
pi_161173396
Farage op 1vandaag nu... Een en al bullcrap...
pi_161173408
Geweldig. Farage hoopt dat deze roep om referenda zich als 'een ziekte' verspreidt door Europa.

Fraaie metafoor.
pi_161173430
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel mensen interesseert dat hele verdrag ook geen ene reet. En dat ik mij heel goed voorstellen.

Voor referenda over de verdragen met corrupte staten als Moldavië en Peru blijkt hier verdomde weinig belangstelling te bestaan. Maar misschien dat een eventueel akkoord met Bolivia voldoende woede opwekt?
pi_161173449
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig. Farage hoopt dat deze roep om referenda zich als 'een ziekte' verspreidt door Europa.

Fraaie metafoor.
Zijn type beweging kan je inderdaad wel als een nare ziekte zien :P
pi_161173459
Live stream referendum-bijeenkomst met Farage *O* *O* *O*

pi_161173467
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:40 schreef SureD1 het volgende:
Farage op 1vandaag nu... Een en al bullcrap...
Crap? Farage is de beste Europarlementariër ooit.
pi_161173481
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor referenda over de verdragen met corrupte staten als Moldavië en Peru blijkt hier verdomde weinig belangstelling te bestaan. Maar misschien dat een eventueel akkoord met Bolivia voldoende woede opwekt?
In deze reeks las ik vanmiddag een oproep om de handel met dubieuze landen stop te zetten. Dan houden we weinig handelspartners over, ben ik bang.
pi_161173503
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ach, gelukkig is het EP binnenkort van die malloot af.
pi_161173514
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In deze reeks las ik vanmiddag een oproep om de handel met dubieuze landen stop te zetten. Dan houden we weinig handelspartners over, ben ik bang.
Ik vind het prima. Onmiddellijk stoppen met de handel met Afrikaanse en islamitische landen, m.u.v. olie omdat we dat nou eenmaal nodig hebben. Is prima te doen.

In Nederland is het alleen zo dat een land waar ze het niet normaal vinden dat homo's in hun blote reet op een boot dansen al 'dubieus' wordt genoemd :')
  maandag 4 april 2016 @ 18:46:46 #287
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161173543
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hij had het in EenVandaag erover dat ie snapt dat de sovjetleider geïrriteerd raakt als de EU steeds meer invloed krijgt in Oekraïne.

Hoe kan iemand die vent nog serieus nemen? :')
pi_161173552
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 18:46 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Hij had het in EenVandaag erover dat ie snapt dat de sovjetleider geïrriteerd raakt als de EU steeds meer invloed krijgt in Oekraïne.

Hoe kan iemand die vent nog serieus nemen? :')
Sovjetleider? Dat zijn echt de woorden van Farage niet.
  maandag 4 april 2016 @ 18:48:44 #289
192592 SureD1
pi_161173581
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Sovjetleider? Dat zijn echt de woorden van Farage niet.
Hij zij het toch echt. Jij mag hem de beste Europarlementariër vinden, ik vind van niet :)
pi_161173617
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:48 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hij zij het toch echt. Jij mag hem de beste Europarlementariër vinden, ik vind van niet :)
Ik zal het terugzoeken vanavond. Eerst de referendum-bijeenkomst volgen.

Jan Roos komt op dreef..laat belachelijke argumenten van een D66-er zien _O-
pi_161173636
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Onmiddellijk stoppen met de handel met Afrikaanse en islamitische landen, m.u.v. olie omdat we dat nou eenmaal nodig hebben. Is prima te doen.
We kunnen dan ook gelijk de handel met half Zuid-Amerika stopzetten. En handel drijven met een land als China mag dan ook niet langer.

Nee, ik pleit voor een meer pragmatische handelswijze.
  maandag 4 april 2016 @ 18:51:42 #292
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161173650
quote:

[..]

Ja.
En nog over vele zaken meer.
Ik ben totaal voor.
pi_161173655
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We kunnen dan ook gelijk de handel met half Zuid-Amerika stopzetten. En handel drijven met een land als China mag dan ook niet langer.

Afrika en islamitische landen isoleren is ruim voldoende. Maar dat is enigszins offtopic hiero.
pi_161173679
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Afrika en islamitische landen isoleren is ruim voldoende. Maar dat is enigszins offtopic hiero.
Nee, dan moet je ook consequent zijn. Niet alleen Afrika en het Midden-Oosten negeren, enkel omdat jij een hekel hebt aan moslims en zwarten.
pi_161173699
Jan Roos: Het associatieverdrag is het begin van de oorlog. Dat Oekraïne dit zou willen is gelul.
pi_161173709
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja.
En nog over vele zaken meer.
Ik ben totaal voor.
Nee, dank je. Totaal geen behoefte aan.

Ik vind de parlementaire democratie zoals wij die kennen afdoende. Tweede Kamerleden hebben een mandaat om namens mij besluiten te nemen.

Maar goed, dat ben ik. Het staat Geenpeil vrij om nog veel referenda op poten te zetten over allerlei internationale verdragen, maar ik doe er niet aan mee.
  maandag 4 april 2016 @ 18:54:46 #297
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161173712
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker handelen en doen wat je maar wilt?

Mooi dan niet zeiken over de mensenrechten in Oekraine of de overname van de Krim.
No problemo. Alles opzij voor Koning geld!!
pi_161173717
quote:

In principe kan dat maar wat denk je zelf?
pi_161173737
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lekker handelen en doen wat je maar wilt?

Mooi dan niet zeiken over de mensenrechten in Oekraine of de overname van de Krim.
No problemo. Alles opzij voor Koning geld!!
Mensenrechten hoeven in mijn optiek geen obstakel te vormen, dat klopt.
  maandag 4 april 2016 @ 18:56:48 #300
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161173754
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dank je. Totaal geen behoefte aan.

Ik vind de parlementaire democratie zoals wij die kennen afdoende. Tweede Kamerleden hebben een mandaat om namens mij besluiten te nemen.

Maar goed, dat ben ik. Het staat Geenpeil vrij om nog veel referenda op poten te zetten over allerlei internationale verdragen, maar ik doe er niet aan mee.
Je betaalt er in ieder geval wel aan mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161173763
quote:

[..]

Wat mij betreft over van alles en nog wat. Referenda zijn een heel goed middel om de democratie te bevorderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')