abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2016 @ 18:54:02 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150376
Van mij mag die 'originele OP' er ook wel uit, hoor. Gewoon neutrale OP en neutrale TT.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161150401
Titel gecorrigeerd en openingsreactie een NPOV gegeven.

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:54 schreef De_Hertog het volgende:
Van mij mag die 'originele OP' er ook wel uit, hoor. Gewoon neutrale OP en neutrale TT.
Way ahead of you: eerst plaatsen, daarna de reactie wijzigen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161150463
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
Nepreferendum nog wel. Het zit het JA-kamp wel dwars he, die vervelende democratie?
Ondertussen heeft het Ja-kamp van de EU-fielen weer een nieuwe low bereikt in de andere draad over het AV met O.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
_O-
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:03:15 #5
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150587
Het wensdenken maakt dit land kapot. Je ziet het op allerlei terreinen. Het wordt tijd dat die Jomanda's in Den Haag eens ophoepelen en er een keer aan realpolitik gedaan wordt.
  zondag 3 april 2016 @ 19:05:23 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150634
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ondertussen heeft het Ja-kamp van de EU-fielen weer een nieuwe low bereikt in de andere draad over het AV met O.

[..]

_O-
Crossposten is een beetje onhandig, want nu mis je de rest van de discussie, of ga je een dubbele discussie voeren. Maar laat ik op jouw reactie reageren dan: wat is daar zo grappig aan? Je kunt vinden dat het Oekraïnse volk verkeerd is voorgelicht, in de val is gelokt, of wat dan ook. Maar je kunt er niet aan voorbij dat er, letterlijk, mensen zijn gestorven voor dit verdrag.

Ik vind niet dat iedereen die tegen stemt het Oekraïnse volk minacht. Als je uit puur Nederlandse motieven tegen dit verdrag wilt stemmen, wat die dan ook zijn, val je daar niet onder. Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161150678
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Ook hier werd er ingegrepen door de VS/NATO en deze beslissing gewoon er oor heen gedrukt ONDANKS de protesten van China en Rusland!.
De koude oorlog is nooit echt gestopt.
In het Midden Oosten, Noord Afrika en nu in Europa word deze gewoon voortgezet.
Levensgevaarlijke spelletjes van de grootmachten...
Het is altijd dom om grond van andere volkeren tegen hun wil te herverdelen, dat levert altijd gezeik op. Laat elk volk zelf bepalen waar ze bij behoort en wat er met dat land gebeurt.
En ja, wij 'westerlingen' kunnen nogal arrogant zijn en uit het oog verliezen dat China en Rusland soms wel gelijk hebben.
#NoDAPL
pi_161150740
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Crossposten is een beetje onhandig, want nu mis je de rest van de discussie, of ga je een dubbele discussie voeren. Maar laat ik op jouw reactie reageren dan: wat is daar zo grappig aan? Je kunt vinden dat het Oekraïnse volk verkeerd is voorgelicht, in de val is gelokt, of wat dan ook. Maar je kunt er niet aan voorbij dat er, letterlijk, mensen zijn gestorven voor dit verdrag.

Ik vind niet dat iedereen die tegen stemt het Oekraïnse volk minacht. Als je uit puur Nederlandse motieven tegen dit verdrag wilt stemmen, wat die dan ook zijn, val je daar niet onder. Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Het ging niet zo zeer om de inhoud waar die opmerking eventueel mee te maken zou hebben maar om het kinderachtige niveau van de opponent zwart maken wat sommige mensen consistent doen.
"Jullie weten er niets van." "Jullie minachten het volk". "Jullie zijn dom". "Jullie zijn onnozel". "Jullie verspillen heel erg veel geld met dat referendum".
Je mag best argumenten voor het AV geven maar doe dat dan ook en voer de discussie op een volwassen manier, speel op de bal en niet op de man. Hij wees er op dat het ja-kamp nogal wat issues heeft, ik liet even het nieuwste extremistische voorbeeld uit die andere draad zien. Dat is alles. Ik wil niet hier verder discussiëren over dat beetje wat daar wordt besproken.

quote:
Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Niemand van de nee-stemmers die daar heeft gereageerd doet dat. Het zijn juist de ja-stemmers die dat doen.
#NoDAPL
pi_161150756
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is altijd dom om grond van andere volkeren tegen hun wil te herverdelen, dat levert altijd gezeik op. Laat elk volk zelf bepalen waar ze bij behoort en wat er met dat land gebeurt.
En ja, wij 'westerlingen' kunnen nogal arrogant zijn en uit het oog verliezen dat China en Rusland soms wel gelijk hebben.
Soms? Het Westen heeft sinds 45 geen probleem fatsoenlijk opgelost en dat geeft niet maar nu is het tijd om toe te geven dat de westerse manier niet altijd de juiste is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161150765
quote:
^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 3 april 2016 @ 19:12:32 #11
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150780
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 19:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Soms? Het Westen heeft sinds 45 geen probleem fatsoenlijk opgelost en dat geeft niet maar nu is het tijd om toe te geven dat de westerse manier niet altijd de juiste is.
"Soms" was een understatement.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:14:22 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150818
quote:

[..]

Deze mensen hebben er niet voor gekozen om te sterven en al helemaal niet voor dit flutverdrag. 90% van de aardbewoners willen het graag beter hebben, zouden ook wel de voordeeltjes willen hebben die dit verdrag biedt. Wat maakt de Oekraïners zo bijzonder?
pi_161150856
Die poetinder kan er wel uit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 3 april 2016 @ 19:16:35 #14
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150869
Ik zou dus ook kunnen zeggen dat Russisch gezinde Oekraïners voor niks zijn gestorven als dit verdrag doorgaat?
  zondag 3 april 2016 @ 19:16:42 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150871
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het ging niet zo zeer om de inhoud waar die opmerking eventueel mee te maken zou hebben maar om het kinderachtige niveau van de opponent zwart maken wat sommige mensen consistent doen.
"Jullie weten er niets van." "Jullie minachten het volk". "Jullie zijn dom". "Jullie zijn onnozel". "Jullie verspillen heel erg veel geld met dat referendum".
Ok, maar ten eerste gebeurt op de man spelen aan beide kanten en ten tweede los je dat niet op door ze een extra podium te gaan geven. Ik kan ook best een paar ongenuanceerde persoonlijke aanvallen van 'ja' stemmers vinden, maar daar wordt de discussie hier niet beter van.

Laten we de discussie hier op feiten en meningen houden, en niet kinderachtig gedrag van de andere partij gaan opzoeken/belichten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 19:19:13 #16
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150912
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok, maar ten eerste gebeurt op de man spelen aan beide kanten en ten tweede los je dat niet op door ze een extra podium te gaan geven. Ik kan ook best een paar ongenuanceerde persoonlijke aanvallen van 'ja' stemmers vinden, maar daar wordt de discussie hier niet beter van.

Laten we de discussie hier op feiten en meningen houden, en niet kinderachtig gedrag van de andere partij gaan opzoeken/belichten
Het andere kamp heeft het tot nu toe heel erg sportief gespeeld: op de bal en niet op de man. Ik wou er ook niet meer woorden dan dat aan vuil maken, even opmerken en verder gaan. ;)
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:20:14 #17
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150939
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef marsan het volgende:
Die poetinder kan er wel uit.
Gedaan.
#NoDAPL
pi_161150966
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het andere kamp heeft het tot nu toe heel erg sportief gespeeld: op de bal en niet op de man.
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar wie je met het andere kamp bedoelt.
  zondag 3 april 2016 @ 19:21:22 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161150972
Oh is dit nu het nee-topic?

*ontvolgt
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 3 april 2016 @ 19:21:48 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150983
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Deze mensen hebben er niet voor gekozen om te sterven en al helemaal niet voor dit flutverdrag.
Er zijn slachtoffers gevallen bij demonstraties voor dit verdrag. Niet voor de EU, niet tegen Rusland, specifiek voor dit verdrag.

quote:
90% van de aardbewoners willen het graag beter hebben, zouden ook wel de voordeeltjes willen hebben die dit verdrag biedt. Wat maakt de Oekraïners zo bijzonder?
Niets. De EU heeft dan ook vergelijkbare verdragen met Centraal-Amerika, Chili, Turkije, Algerije, Egypte en Marokko. Onder andere.

Waarom mag Oekraïne dit verdrag niet hebben? Wat maakt Oekraïne zo bijzonder?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 19:22:33 #21
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151000
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef Gutmensch het volgende:
Oh is dit nu het nee-topic?

*ontvolgt
Nee, dit is de neutrale draad, al heb ik wel eventjes een filmpje van de PvdD toegevoegd. Je vindt een hoop pro- en anti in de openingsreactie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-04-2016 19:29:11 ]
#NoDAPL
pi_161151138
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Voor topic moet je het lidwoord de gebruiken. Sorry, niet mijn regels. ;)
Ook niet de regels van Van Dale, of Onze taal, want die keuren zowel 'de' als 'het' goed.
  zondag 3 april 2016 @ 19:27:57 #23
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151142
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Er zijn slachtoffers gevallen bij demonstraties voor dit verdrag. Niet voor de EU, niet tegen Rusland, specifiek voor dit verdrag.
Er zijn slachtoffers gevallen omdat mensen al langere tijd ontevreden zijn. Dit verdrag was maar de druppel.
quote:
[..]

Niets. De EU heeft dan ook vergelijkbare verdragen met Centraal-Amerika, Chili, Turkije, Algerije, Egypte en Marokko. Onder andere.

Omdat ik een sterk vermoeden heb dat infantiele incapabele EU-politici alles zullen doen om Oekraïne steeds verder binnen de invloedssfeer van de EU zullen trekken. Hoeveel honderden miljarden het ook gaat kosten, hoeveel gevaar en ellende het ook gaat veroorzaken.
  zondag 3 april 2016 @ 19:28:13 #24
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151148
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:

Omdat een onderdeel van het verdrag met O is dat ze wat zaakjes gaan moderniseren maar het weinig geloofwaardig is dat ze dat daadwerkelijk zullen doen. Geen afspraken over onaangekondigde controles, geen afspraken over sancties, slechts op basis van goed vertrouwen. Dat lukte al niet met de euro (3%-regel en zo), laat staan dat dat lukt met een door en door corrupt volk. Never gonna happen. Ondertussen krijgen wij wel kippenvlees en eiëren uit O in onze supermarkten, daar zit ik in ieder geval echt niet op te wachten. Niet dat wij zo goed met de dieren omgaan maar in vergelijking met hoe het daar gaat is het voor onze dieren goed geregeld. Ook lijkt het mij niet erg bevorderlijk voor Nederland om de concurrentie aan te gaan met nog een extra land wat een veel lager prijspeil heeft, daar kunnen wij op basis van arbeid niet mee concurreren.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:29:50 #25
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151188
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ook niet de regels van Van Dale, of Onze taal, want die keuren zowel 'de' als 'het' goed.
Gutmensch wees mij er al op. Tegenwoordig wel blijkbaar. Niets zo veranderlijk als Nederlandse spellingsautoriteiten. :')
TTK / Van Dale is er uit: de/het topic - het mag allebei
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:47:01 #26
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151553
Reichspropagandazender NOS vertelt ons nog even drie dagen voor het referendum dat het bedreigingsfilmpje Russisch is.

'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland'
http://nos.nl/artikel/209(...)omt-uit-rusland.html
  zondag 3 april 2016 @ 19:51:57 #27
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151652
Het valt nog mee dat het CPB nog niet met een bericht is gekomen dat we dankzij dit verdrag 2000 euro per Nederlander per jaar gaan verdienen.
pi_161151661
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Reichspropagandazender NOS vertelt ons nog even drie dagen voor het referendum dat het bedreigingsfilmpje Russisch is.

'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland'
http://nos.nl/artikel/209(...)omt-uit-rusland.html
Nou daar zijn ze snel mee. Dat filmpje werd destijds al door helemaal niemand serieus genomen.
  zondag 3 april 2016 @ 19:56:44 #29
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151742
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nou daar zijn ze snel mee. Dat filmpje werd destijds al door helemaal niemand serieus genomen.
Wat een mazzel dat ze daar dan vandaag achter zijn gekomen en niet op 7 april, na het referendum.
pi_161151763
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een mazzel dat ze daar dan vandaag achter zijn gekomen en niet op 7 april, na het referendum.
Nou inderdaad.
pi_161151772
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikte het Nee-kamp onder aanvoering van GeenStijl het filmpje destijds nog om af te geven op het Ja-kamp.
pi_161151878
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikte het Nee-kamp onder aanvoering van GeenStijl het filmpje destijds nog om af te geven op het Ja-kamp.
Het wordt m.i. wel een beetje kinderachtig en belegen, dat "kamp" denken.
pi_161152268
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Het wensdenken maakt dit land kapot. Je ziet het op allerlei terreinen. Het wordt tijd dat die Jomanda's in Den Haag eens ophoepelen en er een keer aan realpolitik gedaan wordt.
Inderdaad.
Die Realpolitik begint met een dikke NEE-stem.
pi_161152333
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die Realpolitik
Wat is deze?
pi_161152474
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is deze?
Een verwijswoord + een Duits leenwoord?
  zondag 3 april 2016 @ 20:48:18 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153269
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zijn slachtoffers gevallen omdat mensen al langere tijd ontevreden zijn. Dit verdrag was maar de druppel.
De mensen zijn de straat (het plein) op gegaan omdat het teken van dit specifieke verdrag werd opgeschort. De protesten hebben zich verspreid en zijn gegroeid vanwege meer ontevredenheid, maar dit verdrag was de directe aanleiding.

quote:
Omdat ik een sterk vermoeden heb dat infantiele incapabele EU-politici alles zullen doen om Oekraïne steeds verder binnen de invloedssfeer van de EU zullen trekken. Hoeveel honderden miljarden het ook gaat kosten, hoeveel gevaar en ellende het ook gaat veroorzaken.
En waarom geldt dit specifiek voor Oekraïne en niet voor bijvoorbeeld Moldavië en Georgie? Als je zo denkt over de EU gaat dit toch op voor iedere associatie-overeenkomst?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:49:40 #37
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153312
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat een onderdeel van het verdrag met O is dat ze wat zaakjes gaan moderniseren maar het weinig geloofwaardig is dat ze dat daadwerkelijk zullen doen. Geen afspraken over onaangekondigde controles, geen afspraken over sancties, slechts op basis van goed vertrouwen. Dat lukte al niet met de euro (3%-regel en zo), laat staan dat dat lukt met een door en door corrupt volk. Never gonna happen. Ondertussen krijgen wij wel kippenvlees en eiëren uit O in onze supermarkten, daar zit ik in ieder geval echt niet op te wachten. Niet dat wij zo goed met de dieren omgaan maar in vergelijking met hoe het daar gaat is het voor onze dieren goed geregeld. Ook lijkt het mij niet erg bevorderlijk voor Nederland om de concurrentie aan te gaan met nog een extra land wat een veel lager prijspeil heeft, daar kunnen wij op basis van arbeid niet mee concurreren.
Dat gebrek aan controles is niet afwijkend ten opzichte van die andere verdragen. De meeste andere landen zijn net zo goed landen met een laag prijspeil. Nogmaals, wat maakt Oekraïne zo bijzonder?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:52:34 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153426
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Reichspropagandazender NOS
Even los van de weinig genuanceerde term, vandaag was er blijkbaar een voor-demonstratie op de dam en ik heb nog niet eens een aankondiging gezien bij de NOS. Volgens mij valt het best wel mee, met die 'propaganda'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:54:44 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
  zondag 3 april 2016 @ 21:02:21 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153824
quote:
Wat backfiret daar precies? Ze krijgt positieve en negatieve reacties, uiteraard zitten er aan beide kanten wat idiote reacties tussen maar het merendeel is best genuanceerd. Prima toch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161153887
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is deze?
Een politiek gebaseerd op realiteit in plaats van wensdenken (die zogenaamde vluchtelingen leveren behalve veel kosten en overlast niets op vs. de vluchtelingen komen ons verrijken met hun cultuur en hoogopgeleiden).
pi_161154110
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een politiek gebaseerd op realiteit in plaats van wensdenken (die zogenaamde vluchtelingen leveren behalve veel kosten en overlast niets op vs. de vluchtelingen komen ons verrijken met hun cultuur en hoogopgeleiden).
Waarom ben jij zo geobsedeerd door vluchtelingen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2016 @ 21:08:20 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161154116
quote:

[..]

De vluchtelingencrisis heeft niets met dit verdrag te maken en Realpolitik is niet alleen politiek waar jij het mee eens bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161154297
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo geobsedeerd door vluchtelingen?
Speciaal voor jou, dan begrijp hij het voorbeeld ook.
pi_161154368
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Speciaal voor jou, dan begrijp hij het voorbeeld ook.
Tip: maak je een keertje niet zo boos over alles.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161154369
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De vluchtelingencrisis heeft niets met dit verdrag te maken en Realpolitik is niet alleen politiek waar jij het mee eens bent.
Dan eentje voor dit verdrag:

Wensdenken: Door Oekraïne bij de EU te betrekken worden we allemaal rijker en Oekraïne wordt een beter land.
Realpolitik: Oekraïne bij de EU betrekken kost vooral veel geld en Oekraïne wordt nog instabieler doordat het een uiterst verdeeld land is.
pi_161154434
quote:

[..]

Ach so Bube. Realpolitik. Ganz geil, nah? Genau so. Spitzenklasse!
  zondag 3 april 2016 @ 21:26:21 #48
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161154974
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wensdenken: Door Oekraïne bij de EU te betrekken worden we allemaal rijker en Oekraïne wordt een beter land.
Realpolitik: Oekraïne bij de EU betrekken kost vooral veel geld en Oekraïne wordt nog instabieler doordat het een uiterst verdeeld land is.
Wensdenken: door de Oekraïne niet bij de EU te betrekken word het een stabiel land.

Natuurlijk is de Oekraïne een teringzooi en gaan er bergen problemen komen. Die komen er echter ook zonder verdrag, alleen nu heeft de EU een instrument om invloed uit te oefenen, en kunnen we het hopelijk een kant op duwen die goed is voor de EU.
pi_161155228
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:26 schreef malleable het volgende:

[..]

Wensdenken: door de Oekraïne niet bij de EU te betrekken word het een stabiel land.

Natuurlijk is de Oekraïne een teringzooi en gaan er bergen problemen komen. Die komen er echter ook zonder verdrag, alleen nu heeft de EU een instrument om invloed uit te oefenen, en kunnen we het hopelijk een kant op duwen die goed is voor de EU.
Dat tweede deel is dus wensdenken.

Dat eerste deel is denk ik niet wat hij denkt.
Denk niet dat hij denkt dat Oekraine een stabiel land wordt door het niet bij de EU te trekken, maar hij is realistisch genoeg om in te schatten dat wel bij de EU te trekken niet ineens een wereld van verschil,zal maken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161156397
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:26 schreef malleable het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit een tegen-stemmer horen zeggen. Slecht voorbeeld dus.

quote:
Kost ons veel te veel geld en de EU kan helemaal niets duwen (zie Griekenland en Turkije).
En ook al verandert er wat in positieve zin: De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Niet in de laatste plaats omdat dit verdrag de deur open zet naar toetreding.
  zondag 3 april 2016 @ 22:08:21 #51
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161157069
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wat backfiret daar precies? Ze krijgt positieve en negatieve reacties, uiteraard zitten er aan beide kanten wat idiote reacties tussen maar het merendeel is best genuanceerd. Prima toch?
De topcomment heeft nu al over de 1200 plusjes. Die screenshot staat nu pas 2 uur online.

quote:
Ze heeft wel een punt, en een goed punt ook. Kom maar op met het minnetjesleger
Ik heb een vermoede dat ze bij Dumpert dachten dat iedereen over het commentaar van haar zou vallen. Nu gebeurd precies het tegenovergestelde.

Kan zijn dat ik er naast zit hoor.
pi_161157107
Ik stem ook nee, ..al is het maar omdat dit een initiatief van Geenstijl is :)

Ik hoop dat veel mensen dit ook gaan doen.
pi_161158172
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:08 schreef YazooW het volgende:

[..]

De topcomment heeft nu al over de 1200 plusjes. Die screenshot staat nu pas 2 uur online.

[..]

Ik heb een vermoede dat ze bij Dumpert dachten dat iedereen over het commentaar van haar zou vallen. Nu gebeurd precies het tegenovergestelde.

Kan zijn dat ik er naast zit hoor.
Er is ook gewoon heel eenvoudig doorheen te prikken, kijk alleen al naar het financieel wanbeheer in Amsterdam.
45,5 miljoen is natuurlijk helemaal niets vergeleken met wat jaarlijks door de politiek over de balk gegooid word of de vele miljarden die nodig waren om banken te redden en lidstaten overeind te houden, de heren directeuren van gemeente bedrijven in Amsterdam die dik meer verdienen dan Rutte bijvoorbeeld.
Er is genoeg aan te merken op dat achterlijke schrijfsel, bovenal vind ik het misselijkmakend dat men tegenwoordig denkt te weten en dus verkondigt dat Nederlanders blijkbaar achterlijke gekkies zijn die geen verstand hebben.
Het enige werkelijke punt dat ze heeft is dat het een raadgevend referendum is, we zullen zien wat ze in Den Haag doen met de uitslag indien deze een geldig nee is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 22:34:14 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161158257
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

nee Realpolitik is 'De Oekraine wordt er dan misschien instabieler van maar ze kopen dan wel onze tanks van ons geld om hun onwinbare oorlogje uit te vechten dus netto is het beter voor ons'

of voor de tegenstanders

'de sitatie zal er ongetwijfeld beter op worden voor de Oekraine maar wat we er insteken halen we er sowieso niet uit dus netto is het minder voor ons'

das realpolitik op zijn simpel, de eventuele stabiliteit van de Oekraine doet er niet zo tor, realpolitik gaat puur uit van de vraag of de ingeslagen weg wel of niet voordelig is voor degene die het bewandeld

zo ja doen, zo nee niet doen

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 03-04-2016 22:49:15 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 22:47:07 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161158668
als pragmaticus vind ik dat op zich een prima manier om met iedereen buiten de landsgrenzen om te gaan, zolang je er open en eerlijk over bent kunnen die dan prima zelf besluiten of ze met ons in zee willen maar ik ben het met de voorstanders eens dat dit niet iets is waar jan met de pet op over kan oordelen en dan zou de realpolitische optie zijn om het over te laten aan de volksvertegenwoordiging en die zijn voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_161159591
Nog meer redenen om tegen te stemmen:

https://www.occrp.org/en/(...)poroshenko-offshore/

Poroshenko is één van de hoofdpersonen uit de Panama Papers.

[ Bericht 14% gewijzigd door Infection op 03-04-2016 23:40:40 ]
pi_161159727

Filmpje over de enorm succesvolle *kuch* manifestatie van het JA-kamp in Amsterdam.

In de nog geen 3,5 minuut die het filmpje duurt wordt alweer volop met leugens gegooid: Alleen met een JA-stem kan de situatie in Oekraïne beter worden en het Oekraïne volk wil het (nee dus, een meerderheid is helemaal niet voor dat verdrag).

De hele politieke top uit het JA-kamp was aanwezig. Pechtold te janken over homo-rechten en homo-discriminatie op de werkvloer is verboden en dat allemaal dankzij de EU :') Het aantal homo's in Oekraïne is op één hand te tellen, lekker marginaal dit allemaal.

En die Palestijnenvlag maakt prachtig duidelijk wat voor types er in het JA-kamp zitten.
pi_161160234
Nee kamp staat voor op het ja kamp......
Zou het nee kamp ook aan de 30% komen als alle ja stemmers thuis zouden blijven?
Er moet immers 30% kiesgerechtigden gaan stemmen, en 29% die allen nee zeggen is nog steeds te weinig.
Het zou genoeg zijn als er 1% ja stemmers gaan stemmen, dus gaan die hun eigen glazen ingooien of niet.....
  maandag 4 april 2016 @ 07:55:03 #59
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161162624
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
het Oekraïne volk wil het (nee dus, een meerderheid is helemaal niet voor dat verdrag).
Bron?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 4 april 2016 @ 07:57:12 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161162635
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 00:04 schreef klipper het volgende:
Nee kamp staat voor op het ja kamp......
Zou het nee kamp ook aan de 30% komen als alle ja stemmers thuis zouden blijven?
Er moet immers 30% kiesgerechtigden gaan stemmen, en 29% die allen nee zeggen is nog steeds te weinig.
Het zou genoeg zijn als er 1% ja stemmers gaan stemmen, dus gaan die hun eigen glazen ingooien of niet.....
Geeft dat niet overduidelijk aan hoe slecht deze referendum-wet in elkaar zit? Als thuis blijven de beste manier is om je mening kenbaar te maken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 4 april 2016 @ 07:59:23 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161162643
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In de nog geen 3,5 minuut die het filmpje duurt wordt alweer volop met leugens gegooid: Alleen met een JA-stem kan de situatie in Oekraïne beter worden en het Oekraïne volk wil het (nee dus, een meerderheid is helemaal niet voor dat verdrag).
Alle Oekraïners die ik spreek zijn voor. De enigen die ik echt heb gehoord die tegen zijn, komen uit de afvallige provincies, dus dat is logisch. Heb je een bron voor deze bewering?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161162645
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 07:57 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Geeft dat niet overduidelijk aan hoe slecht deze referendum-wet in elkaar zit? Als thuis blijven de beste manier is om je mening kenbaar te maken?
Met name het oneigenlijke gebruik ervan. Veel NEE stemmers stemmen niet tegen het verdrag maar om NEE te stemmen tegen de EU of tegen het kabinet. Droevig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161162681
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 07:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Alle Oekraïners die ik spreek zijn voor. De enigen die ik echt heb gehoord die tegen zijn, komen uit de afvallige provincies, dus dat is logisch. Heb je een bron voor deze bewering?
Dat is het juist het punt waar het bij mij omgaat. De problemen in de afvallige provincies moeten wij niet in de EU brengen.
15 à 16 van de 24 oblasten kunnen best wel bij de EU.
pi_161162693
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het juist het punt waar het bij mij omgaat. De problemen in de afvallige provincies moeten wij niet in de EU brengen.
15 à 16 van de 24 oblasten kunnen best wel bij de EU.

Oh maar van bij de EU gaan is de komende decennia natuurlijk nog totaal geen sprake.
pi_161162694
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 07:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met name het oneigenlijke gebruik ervan. Veel NEE stemmers stemmen niet tegen het verdrag maar om NEE te stemmen tegen de EU of tegen het kabinet. Droevig.
Bij de Tweede Kamer verkiezingen is het niet anders, dan wordt er massaal op de PvdA gestemd in de hoop dat de VVD niet de grootste wordt.
pi_161162891
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Bij de Tweede Kamer verkiezingen is het niet anders, dan wordt er massaal op de PvdA gestemd in de hoop dat de VVD niet de grootste wordt.
Er is een groot verschil tussen 2e kamer verkiezingen waarin je kiest voor de richting van beleid op allerlei gebieden en dit one-issue referendum.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 4 april 2016 @ 09:38:15 #67
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161163377
Any rejection by Dutch voters or by the government would give Russian President Vladimir Putin, who opposes deeper EU-Ukraine ties and who many Dutch blame for the downing by pro-Russian rebels of a plane traveling from Amsterdam, a victory in his war of words with the West.

http://www.reuters.com/article/idUSKCN0X00N3
pi_161163477
quote:

[..]

Wat is de democratie dan nog waard. Niet stemmen omdat dan een meerderheid aan NEE! stemmers wint? Wees dan gewoon een eerlijke en sportieve verliezer en tel je verlies.
pi_161163524
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is de democratie dan nog waard. Niet stemmen omdat dan een meerderheid aan NEE! stemmers wint? Wees dan gewoon een eerlijke en sportieve verliezer en tel je verlies.
Waarom zouden mensen gaan stemmen als dat hun standpunt niet helpt en mogelijk slechts contraproductief werkt? De wet zit gewoon niet lekker in elkaar.
pi_161163579
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen gaan stemmen als dat hun standpunt niet helpt en mogelijk slechts contraproductief werkt? De wet zit gewoon niet lekker in elkaar.
Als je zo wanhopig bent om niet te gaan stemmen omdat de mogelijke uitkomst je niet aanstaat, dan ben je geen voorstander voor een open, vrije en eerlijke democratie. Allemaal verworven democratische waarden waar pro-Europeanen dus niet voor staan. Anders hadden ze wel het lef om te stemmen.
pi_161163700
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je zo wanhopig bent om niet te gaan stemmen omdat de mogelijke uitkomst je niet aanstaat, dan ben je geen voorstander voor een open, vrije en eerlijke democratie. Allemaal verworven democratische waarden waar pro-Europeanen dus niet voor staan. Anders hadden ze wel het lef om te stemmen.
Wat een dom geleuter weer. Ik stem niet omdat ik tegen dit type referenda ben. Niet omdat de mogelijke uitkomst me niet bevalt. En daarbij ben ik democraat in hart en nieren, ik zie echter niet in wat voor of tegenstander van referenda zijn daarmee te maken heeft. Dat is hooguit een andere en zeker niet per definitie betere vorm van democratie.
pi_161163932
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 08:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Heb ik ook ooit gedaan. Sindsdien heb ik tactisch stemmen afgezworen.
  maandag 4 april 2016 @ 10:22:06 #73
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161163935
quote:

[..]

De belangrijkste uitkomst van dit referendum zal dan ook zijn dat dat die hele referendumwet op de schop gaat.

Want dit gat maak het wel heel gemakkelijk voor de regering om de uitslag naast zich neer te leggen. Wat ik in dit geval overigens helemaal niet erg vind.
pi_161163949
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De belangrijkste uitkomst van dit referendum zal dan ook zijn dat dat die hele referendumwet op de schop gaat.

Want dit gat maak het wel heel gemakkelijk voor de regering om de uitslag naast zich neer te leggen. Wat ik in dit geval overigens helemaal niet erg vind.
Welnee, ze zullen echt niet aan de referendumwet komen na alle getouwtrek om het erdoor te krijgen. Daar zal geen partij zich aan durven branden.
  maandag 4 april 2016 @ 10:27:10 #75
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164032
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Welnee, ze zullen echt niet aan de referendumwet komen na alle getouwtrek om het erdoor te krijgen. Daar zal geen partij zich aan durven branden.
Ik weet wel zeker dat dat gaat gebeuren, het gemor erover is al lang begonnen en groeit alleen maar:

http://www.radio1.nl/item(...)schreven-worden.html
http://www.nrc.nl/handels(...)deugt-ie-wel-1602079
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)temmingmakerij.dhtml
http://www.volkskrant.nl/(...)erendumwet~a4263094/
http://www.volkskrant.nl/(...)is-geboden~a4272023/
pi_161164099
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:22 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ach nee joh, die wet blijft gewoon zoals die is. Hooguit zorgt het niemand zich ooit nog wat zo'n raadgevend referendum aantrekt.
pi_161164122
quote:
Maar in de politieke werkelijkheid zal niemand er zich aan willen branden. Vooral omdat het met zoveel moeite en aanpassingen erdoor gekomen is. Er weer over moeten onderhandelen is als het ontwarren van een gordiaanse knoop.

Bovendien zou bij elk referendum een enorm aantal handtekeningen gehaald moeten worden. Dat gaat echt niet bij elk onderwerp lukken.
  maandag 4 april 2016 @ 10:37:40 #78
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164189
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach nee joh, die wet blijft gewoon zoals die is. Hooguit zorgt het niemand zich ooit nog wat zo'n raadgevend referendum aantrekt.
Het zou na dit gefaalde experiment zomaar eens kunnen dat er een meerderheid is om deze wet weer in te trekken.

Want waarom zou je iets in stand houden dat alleen maar geld kost en niets oplevert?
  maandag 4 april 2016 @ 10:38:11 #79
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164196
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar in de politieke werkelijkheid zal niemand er zich aan willen branden. Vooral omdat het met zoveel moeite en aanpassingen erdoor gekomen is. Er weer over moeten onderhandelen is als het ontwarren van een gordiaanse knoop.

Bovendien zou bij elk referendum een enorm aantal handtekeningen gehaald moeten worden. Dat gaat echt niet bij elk onderwerp lukken.
We zullen zien ;)
pi_161164285
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het zou na dit gefaalde experiment zomaar eens kunnen dat er een meerderheid is om deze wet weer in te trekken.

Want waarom zou je iets in stand houden dat alleen maar geld kost en niets oplevert?
Omdat men hier natuurlijk niet politiek de vingers aan wil branden.
pi_161164393
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 19:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Het valt nog mee dat het CPB nog niet met een bericht is gekomen dat we dankzij dit verdrag 2000 euro per Nederlander per jaar gaan verdienen.
Als dat zo zou zijn zou het CPB ermee komen. Het CPB is namelijk onafhankelijk en moet op intellectueel niveau ver boven de Ruttes en de Pechtolds uitstijgen. Maar het CPB moet dan wel de verliespost meenemen die wij hebben vanwege de boycot van de EU op Rusland.
  maandag 4 april 2016 @ 10:48:33 #82
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164394
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat men hier natuurlijk niet politiek de vingers aan wil branden.
Waarom niet? Iedereen ziet dat deze wet zo niet klopt.
En er is al afgesproken dat deze wet na het eerste referendum geëvalueerd zal worden, dus ik verwacht op z'n minst een leuk debat erover.
pi_161164397
quote:

[..]

Waaruit blijkt dat dit een gefaald experiment is? Omdat de discussie iets blootlegt wat niet strookt met jouw eigen ideologische opvattingen? Ik proef hier de hypocrisie. Al die Gutmenschen die andersdenkenden verketteren en ze totalitaire fascisten noemt. Nu sta jij hier op de barricade om het recht van een referendum te laten afschaffen. Een prachtig democratisch recht die het volk de gelegenheid geeft zich uit te spreken. Veelzeggend, vindt je niet?
pi_161164431
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:48 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom niet? Iedereen ziet dat deze wet zo niet klopt.
En er is al afgesproken dat deze wet na het eerste referendum geëvalueerd zal worden, dus ik verwacht op z'n minst een leuk debat erover.
Opkomstpercentage moet naar beneden. Dat zou een goed evaluatiepunt zijn.
  maandag 4 april 2016 @ 10:50:50 #85
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161164450
Alles gelezen e.d.

Ik stem ja. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door richolio op 04-04-2016 10:57:14 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 april 2016 @ 10:51:03 #86
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_161164456
quote:

[..]

Ach, men zal het wel zo brengen dat een NEE een stem is tegen de EU en niet tegen dit verdrag. De Kamer besluit gewoon dat het een goed verdrag is en het gaat gewoon door.
De gewone man roept heel hard verraad en stemt volgend jaar gewoon op de partijen die voor dit verdrag zijn.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 4 april 2016 @ 10:53:30 #87
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164511
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dit een gefaald experiment is? Omdat de discussie iets blootlegt wat niet strookt met jouw eigen ideologische opvattingen? Ik proef hier de hypocrisie. Al die Gutmenschen die andersdenkenden verketteren en ze totalitaire fascisten noemt. Nu sta jij hier op de barricade om het recht van een referendum te laten afschaffen. Een prachtig democratisch recht die het volk de gelegenheid geeft zich uit te spreken. Veelzeggend, vindt je niet?
Omdat het met de opzet van die 30% opkomst het een serieuze optie maakt om niet te stemmen om een bepaalde uitslag te forceren.

In de wet zou moeten staan dat een bepaald percentage van de kiesgerechtigden voor of tegen zou moeten stemmen, dan speelt de opkomst geen rol.

Deze fout is gemaakt door de Eerste Kamer die de opkomstfactor op het allerlaatste moment heeft toegevoegd.
pi_161164542
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat het met de opzet van die 30% opkomst het een serieuze optie maakt om niet te stemmen om een bepaalde uitslag te forceren.

In de wet zou moeten staan dat een bepaald percentage van de kiesgerechtigden voor of tegen zou moeten stemmen, dan speelt de opkomst geen rol.

Deze fout is gemaakt door de Eerste Kamer die de opkomstfactor op het allerlaatste moment heeft toegevoegd.
Daar ben ik het met je eens.
  maandag 4 april 2016 @ 10:58:52 #89
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164633
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 10:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daar ben ik het met je eens.
En dat gebeurt zelden :P
pi_161164681
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 10:58 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En dat gebeurt zelden :P
Laten we hopen dat dat vaker zal gebeuren :P
  maandag 4 april 2016 @ 11:03:04 #91
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_161164693
1. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord leidt tot toetreding van Oekraïne tot de EU"

2. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord dwingt Oekraïne in de westerse invloedssfeer"

3. Niet waar: "Door tegen dit verdrag te stemmen wordt de EU democratischer"

4. Niet waar: "De EU wordt overspoeld door Oekraïners die in het westen willen wonen"

5. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord is de oorzaak van het huidige gewapende conflict in Oekraïne"

6. Niet waar: "Door dit akkoord goed te keuren, maakt Europa zich mede schuldig aan schending van mensen- en dierenrechten"

7. Niet waar: "Oekraïne is te corrupt om een samenwerkingsakkoord mee aan te gaan"

8. Niet waar: "Dit akkoord gaat Europese belastingbetalers miljarden kosten"

9. Niet waar: "Het associatieverdrag Oekraïne verplicht de EU om zich in het territoriale conflict tussen Oekraïne en Rusland te mengen"

10. Niet waar: "Met dit samenwerkingsakkoord smelten alle problemen in Oekraïne als sneeuw voor de zon"

11. Niet waar: "Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie."

------------------

En wat wél waar is kan ik alleen maar toejuichen. Ik snap oprecht niet waarom er zo'n groot nee-kamp is. Volgens mij alleen maar geleid door negatieve propaganda ook.

Ja, dus.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 april 2016 @ 11:06:31 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164747
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:03 schreef richolio het volgende:
1. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord leidt tot toetreding van Oekraïne tot de EU"

2. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord dwingt Oekraïne in de westerse invloedssfeer"

3. Niet waar: "Door tegen dit verdrag te stemmen wordt de EU democratischer"

4. Niet waar: "De EU wordt overspoeld door Oekraïners die in het westen willen wonen"

5. Niet waar: "Het samenwerkingsakkoord is de oorzaak van het huidige gewapende conflict in Oekraïne"

6. Niet waar: "Door dit akkoord goed te keuren, maakt Europa zich mede schuldig aan schending van mensen- en dierenrechten"

7. Niet waar: "Oekraïne is te corrupt om een samenwerkingsakkoord mee aan te gaan"

8. Niet waar: "Dit akkoord gaat Europese belastingbetalers miljarden kosten"

9. Niet waar: "Het associatieverdrag Oekraïne verplicht de EU om zich in het territoriale conflict tussen Oekraïne en Rusland te mengen"

10. Niet waar: "Met dit samenwerkingsakkoord smelten alle problemen in Oekraïne als sneeuw voor de zon"

11. Niet waar: "Het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is niet goed voor de Oekraïense economie."

------------------

En wat wél waar is kan ik alleen maar toejuichen. Ik snap oprecht niet waarom er zo'n groot nee-kamp is. Volgens mij alleen maar geleid door negatieve propaganda ook.

Ja, dus.
Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten. Een nee kan dus ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 april 2016 @ 11:07:44 #93
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164766
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten.
Maar de Oekraïne gaat niet minder corrupt worden door deze overeenkomst te verwerpen.
Met deze overeenkomst hebben we een stok achter de deur om dat wel te bewerkstelligen.
  maandag 4 april 2016 @ 11:10:02 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164807
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 11:07 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Maar de Oekraïne gaat niet minder corrupt worden door deze overeenkomst te verwerpen.
Met deze overeenkomst hebben we een stok achter de deur om dat wel te bewerkstelligen.
En wat voor stok is dat werkelijk? En zal dat Petro stimuleren om wat geld vanuit zijn belasting paradijs terug te geven? Ik denk allemaal van niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 april 2016 @ 11:12:06 #95
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161164850
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

En wat voor stok is dat werkelijk? En zal dat Petro stimuleren om wat geld vanuit zijn belasting paradijs terug te geven? Ik denk allemaal van niet.
We geven ze toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld mits ze onze wetten accepteren. En daar zit ook heel wat anti-corruptiewetgeving bij.
  maandag 4 april 2016 @ 11:16:38 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164942
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 11:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

We geven ze toegang tot de grootste consumentenmarkt ter wereld mits ze onze wetten accepteren. En daar zit ook heel wat anti-corruptiewetgeving bij.
Oekraïne zit met een industrie die sterk verouderd is. Heeft geen financiële middelen om de economie te verbeteren. Door corruptie is het vrijwel onmogelijk er fatsoenlijk zaken te doen. Dus als de EU werkelijk wat wil verbeteren aldaar zal daar toch geld voor moeten komen. En met een lastig investering klimaat zal dat niet vanuit ondernemers komen.
pi_161164943
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 11:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De EU werkwijze is meestal: eerst belonen en daarna kijken of er aan de gestelde eisen is voldaan. Is er niet voldaan aan de gestelde eisen dan wordt er foei geroepen en gedreigd met 'harde' maatregelen. Die 'harde' maatregelen worden nooit genomen en de beloningen gaan gewoon door.
  maandag 4 april 2016 @ 11:17:17 #98
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161164954
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten. Een nee kan dus ook.
Dat ligt eraan. Er zijn andere landen (bijv. Georgie) die net zo corrupt of zelfs corrupter zijn waarmee de EU een verdrag is aangegaan. Dus wat dat betreft is het inderdaad niet waar dat dit de EU ooit heeft tegengehouden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161164957
De hele propaganda van zowel het ja- als het nee-kamp bewijst eens te meer dat een 'directe democratie' gedoemd is om te mislukken. Directe democratie werkt alleen als alle deelnemers inhoudelijk goed op de hoogte zijn. Nu worden er valse argumenten gebruikt door het ja-kamp, of blijkt het de initiatiefnemers helemaal niet om het verdrag te gaan maar blijkt het een goede stok om mee te slaan.

Op die manier moet je geen referendum willen organiseren. Daarom is directe democratie altijd een dictatuur van de ongeïnformeerden en de ophitsers.
  maandag 4 april 2016 @ 11:18:27 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161164977
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Er zijn andere landen (bijv. Georgie) die net zo corrupt of zelfs corrupter zijn waarmee de EU een verdrag is aangegaan. Dus wat dat betreft is het inderdaad niet waar dat dit de EU ooit heeft tegengehouden.
Dat zou je dus derhalve als een Nee argument kunnen zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')