Rusland is een derdewereldland, ook al heeft het niet het welvaartsniveau van een gemiddeld EU-land. Maar inderdaad, Rusland heeft het geld niet. De Krim heeft al veel geld gekost omdat het Russische prijspeil hoger ligt, en dat heeft consequenties voor de pensioenen en lonen op de Krim.quote:Op zondag 3 april 2016 18:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Rusland heeft niet eens het geld om Oekraine te bezetten. Dat halve derdewereldland is zelf bijna failliet. Maar hey, laten we vooral angst zaaien, aldus het JA-kamp.
Oke, vervelend, en nu?quote:Op zondag 3 april 2016 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rusland heeft sindsdien in vele verdragen de soevereiniteit van Oekraine over de Krim erkend.
Daar veegden ze echter hun kont mee af toen ze de kans kregen.
De inwoners van de krim hebben daar in overgrote meerderheid om gevraagd. Dan nog kun je je afvragen of dit een excuus is, maar het is buitengewoon hypocriet dat de EU het prima vindt dat Kosovo zich met exact dezelfde argumenten afsplitst van Servië, maar dat de Krim weg wil van Oekraïne dat mag dan ineens niet.quote:Op zondag 3 april 2016 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rusland heeft sindsdien in vele verdragen de soevereiniteit van Oekraine over de Krim erkend.
Daar veegden ze echter hun kont mee af toen ze de kans kregen.
Nogmaals, lees even de vorige TT's terug. Van de zes delen waren er vier over steeds grotere voorsprong van het nee-kamp. In deel vier kwam er een bericht dat die voorsprong afnam. Dat heeft iemand in deel vijf in de TT verwerkt en die is weer overgenomen in deel zes. Ofwel je miept om niets.quote:Op zondag 3 april 2016 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar desalniettemin is het kwalijk dat zowel de moderators als alle forumleden die een nieuw deel hebben geopend de hele tijd hebben zitten slapen. De moderators zouden alsnog deze leugen uit de titel kunnen halen. Als zij verzuimen dan hoop ik dat de persoon die het volgende deel opent dan maar even puinruimt. Het zal mij verder worst wezen als dwaallichten hier afgeven op het referendum of de mensen die er gebruik van maken maar laten we op zijn minst de lat hoog genoeg leggen dat we geen leugens willen verspreiden op dit forumpje.
Je vergeet dat gas is gekoppeld aan olie en dat de olieprijs laag staat. Ofwel, welke korting?quote:Op zondag 3 april 2016 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou, wie betaalt de korting nu? Rusland. Wie zal straks de korting betalen?
https://southfront.org/ru(...)ry-price-to-ukraine/quote:Russian Prime Minister Dmitry Medvedev has agreed to cut down the price of natural gas to Ukraine in a bid to bring Russian gas prices closer to European market rates.
According to a notice, Russia will discount its previous gas price of $230 per 1,000 cubic meters (TCM) by $17.8, bringing it to $212.2 per TCM, an official Russian government notice said January 1.
[..]
Currently, gas is trading at a price of around $170 per TCM in European markets.
In een nepreferendum.quote:Op zondag 3 april 2016 18:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De inwoners van de krim hebben daar in overgrote meerderheid om gevraagd. Dan nog kun je je afvragen of dit een excuus is, maar het is buitengewoon hypocriet dat de EU het prima vindt dat Kosovo zich met exact dezelfde argumenten afsplitst van Servië, maar dat de Krim weg wil van Oekraïne dat mag dan ineens niet.
Omdat de EUSSR hypocriet is. Wilders 4 Führer 2018. Poetin opperführer.quote:Op zondag 3 april 2016 18:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De inwoners van de krim hebben daar in overgrote meerderheid om gevraagd. Dan nog kun je je afvragen of dit een excuus is, maar het is buitengewoon hypocriet dat de EU het prima vindt dat Kosovo zich met exact dezelfde argumenten afsplitst van Servië, maar dat de Krim weg wil van Oekraïne dat mag dan ineens niet.
Ware woorden. Misschien wat gechargeerd maar inderdaad, het is nu niet dat het financieel gezien zo goed gaat met Rusland dat het eventjes zo'n groot land kan gaan bezetten.quote:Op zondag 3 april 2016 18:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Rusland heeft niet eens het geld om Oekraine te bezetten. Dat halve derdewereldland is zelf bijna failliet. Maar hey, laten we vooral angst zaaien, aldus het JA-kamp.
Oekraine is bijna failiet en ligt aan het infuus van het IMF. Wie zal de volledige gasprijs moeten ophoesten als de korting er niet meer is? Oekraine zelf, of zal de EU een steentje bijdragen?quote:Op zondag 3 april 2016 18:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die korting hadden ze blijkbaar afgelopen jaar ook nog? Terwijl ze praktisch in oorlog waren...
Liever de leugen in de TT handhaven.quote:Op zondag 3 april 2016 18:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gisteren netjes omgevraagd, inclusief een herschreven openingspost. Wilden ze niet plaatsen. Dat geeft het gebrek aan professionaliteit bij de moderators aan. Helaas. Een gemiste kans om het niveau van dit topic enigszins op te krikken.
Zie hierboven. Door de lage gas (en olie) prijs is er geen korting meer. Nog een andere bron met meer achtergrond: http://www.bloombergview.(...)self-off-russian-gasquote:Op zondag 3 april 2016 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oekraine is bijna failiet en ligt aan het infuus van het IMF. Wie zal de volledige gasprijs moeten ophoesten als de korting er niet meer is? Oekraine zelf, of zal de EU een steentje bijdragen?
Ik ga sowieso stemmen, wat er ook gebeurt.quote:Op zondag 3 april 2016 18:13 schreef juliusceasar het volgende:
Kleine moeite om a.s. woensdag uit je luie stoel te komen en TEGEN te stemmen!!!
En anders daarna niet zeuren als de opkomst onder de vereiste 30% opkomst blijkt te zijn!!!!
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-referendumquote:Op zondag 3 april 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Liever de leugen in de TT handhaven.
Ik heb gisteren bewezen dat het een leugen is, jij weet dat maar voor de andere lezers wijs ik er nog een keer op.
Komt goed. Ik ga stemmen en ik stem TEGEN.quote:Op zondag 3 april 2016 18:13 schreef juliusceasar het volgende:
Kleine moeite om a.s. woensdag uit je luie stoel te komen en TEGEN te stemmen!!!
En anders daarna niet zeuren als de opkomst onder de vereiste 30% opkomst blijkt te zijn!!!!
En stel dat de prijs weer stijgt (de olieprijs krabbelt nu al weer op), denk je dat Oekraine de volledige rekening zelf zal kunnen ophoesten? Of moet de EU een steentje daarin bijdragen?quote:Op zondag 3 april 2016 18:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zie hierboven. Door de lage gas (en olie) prijs is er geen korting meer. Nog een andere bron met meer achtergrond: http://www.bloombergview.(...)self-off-russian-gas
Je zou eens in die andere draad moeten zien. Foeteren ze dat doen. Geldverspilling dit, debielen (mensen die gaan stemmen) dat.quote:Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
Nepreferendum nog wel. Het zit het JA-kamp wel dwars he, die vervelende democratie?
Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie (voor elk wetje een referendum houden) om twee redenen:quote:Wat mij betreft bewegen we naar het Zwitsers model: enkele keren per jaar een referendum. Zo slecht kan dat niet zijn; Zwitserland is nog net geen derdewereldland.
Hoe veel de olieprijs gaat dalen of stijgen kun je hele topics aan besteden, maar de meeste voorspellingen wijzen niet op een stijging in de nabije toekomst. Daarnaast kun je in dat artikel lezen dat Oekraïne ook andere stappen aan het nemen was om niet meer afhankelijk te zijn van Russische gas. Je vraag is dus zeer speculatief en je eerdere stelling is in ieder geval sowieso onwaar.quote:Op zondag 3 april 2016 18:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En stel dat de prijs weer stijgt (de olieprijs krabbelt nu al weer op), denk je dat Oekraine de volledige rekening zelf zal kunnen ophoesten? Of moet de EU een steentje daarin bijdragen?
Ik verwacht dat genoeg mensen uit het voor-kamp zullen komen opdagen uit angst dat de grens wel wordt gehaald.quote:Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-referendum
Of de opkomst 30% wordt, gaat er volgens de peilers om spannen. Ik denk dat het wel goed komt, omdat ik steeds meer hoor dat we moeten stemmen terwijl een paar maanden geleden het JA-kamp nog massaal riep om het referendum te boycotten.
Moeten we nu na de Griekse danks en Oekraïense dans gaan leren?quote:Op zondag 3 april 2016 18:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En stel dat de prijs weer stijgt (de olieprijs krabbelt nu al weer op), denk je dat Oekraine de volledige rekening zelf zal kunnen ophoesten? Of moet de EU een steentje daarin bijdragen?
Hier kunnen we veel over zeggen maar zijn punt is meer dat het niet te verwachten is dat Oekraïne ons economische sterker zal maken.quote:Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe veel de olieprijs gaat dalen of stijgen kun je hele topics aan besteden, maar de meeste voorspellingen wijzen niet op een stijging in de nabije toekomst. Daarnaast kun je in dat artikel lezen dat Oekraïne ook andere stappen aan het nemen was om niet meer afhankelijk te zijn van Russische gas. Je vraag is dus zeer speculatief en je eerdere stelling is in ieder geval sowieso onwaar.
De Ukraine was een deel van Rusland. Het huidige land Ukraine is voor een deel dat gebied en voor een deel een deel van Polen.quote:Op zondag 3 april 2016 18:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Poetin wil Oekraïne inderdaad niet bezetten. Het is een fabeltje van voorstanders die niet nadenken.
Dat de Krim is bij Rusland gekomen, wil niet zeggen dat Poetin Oekraïne wil bezetten. De Krim was altijd al Russisch, maar is in de jaren '50 in een dronken bui aan Oekraïne toegekend. Toen was Oekraïne een deel van de Sovjet Unie. Toen Oekraïne onafhankelijk werd, is de Krim bij het land Oekraïne gekomen, maar je kunt je afvragen of dit terecht was. De situatie met de Krim is dus totaal niet te vergelijken met de rest van Oekraïne.
quote:Op zondag 3 april 2016 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Moeten we nu na de Griekse danks en Oekraïense dans gaan leren?
Het meest logische zou dus zijn om het op te splitsen en dan mogen ze zelf uitzoeken (elk deel voor zichzelf) of dat ze terug een onderdeel worden van Rusland/Polen danwel zelfstandig verder gaan. Dit moet het volk echter zelf beslissen, andere volkeren moeten zich hier niet mee bemoeien: de Russen niet en de 'westerlingen' niet.quote:Op zondag 3 april 2016 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Ukraine was een deel van Rusland. Het huidige land Ukraine is voor een deel dat gebied en voor een deel een deel van Polen.
Over internationale verdragen zou je best referenda inderdaad kunnen houden: willen we TIIP, willen we land X bij de EU hebben, etc.quote:Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou eens in die andere draad moeten zien. Foeteren ze dat doen. Geldverspilling dit, debielen (mensen die gaan stemmen) dat.
[..]
Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie (voor elk wetje een referendum houden) om twee redenen:
- gebrek aan middelen om voldoende over alles te weten
- samenhang tussen diverse zaken (voor goed publiek onderwijs, tegen meer belasting etc.)
Ik ben wel een voorstander van referenda voor de richting die je als land uit wil. Willen we meer of minder EU, willen we een kleinere of een grotere EU, willen we meer neoliberalisme of minder neoliberalisme, willen we meer duurzaamheid of minder duurzaamheid? Dit soort zaken. Politici mogen dan zelf uitzoeken met welk beleid ze dat bereiken maar laat de burgers bepalen waar we naar toe gaan. Ik zou graag zien dat we 1 keer per jaar tot 1 keer per paar jaar een bindend referendum houden waarin een aantal grotere vragen aan het volk worden gesteld. Er moet dan vanzelfsprekend ook de mogelijkheid komen dat het volk het kabinet ontslaat indien het volk niet tevreden is over hoe het kabinet gehoor geeft aan de wensen die het volk via het referendum kenbaar heeft gemaakt. Bij een grote mate van vrijheid, die we de politici dan geven (hoe het in te vullen), hoort dat het grote consequenties kan hebben indien ze dat vertrouwen schenden.
Van...? Op dat moment hoorde de Krim nog bij Oekraïne en het referendum was zowel onder Oekraïns als onder Krims recht inderdaad illegaal.quote:Op zondag 3 april 2016 18:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat referendum voldeed aan alle wettelijke eisen.
Het is een echt referendum, dat het op papier slechts raadgevend is is te wijten aan slapjanussen in het senaat die het referendumvoorstel last minute raadgevend maakten omdat ze bang waren dat het anders niet zou worden aangenomen.quote:
Het is zeker noemenswaardig om mee te nemen. Dijsselbloem gaf aan dat we geen geld aan Oekraine geven. Maar wat als de olieprijs stijgt (strict gezien heb je 50% kans op een stijging en 50% kans op een daling; het Random Walk model), kan Dijsselbloem dan nog steeds zijn woord houden?quote:Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe veel de olieprijs gaat dalen of stijgen kun je hele topics aan besteden, maar de meeste voorspellingen wijzen niet op een stijging in de nabije toekomst. Daarnaast kun je in dat artikel lezen dat Oekraïne ook andere stappen aan het nemen was om niet meer afhankelijk te zijn van Russische gas. Je vraag is dus zeer speculatief en je eerdere stelling is in ieder geval sowieso onwaar.
In het geval van Kosovo werd er niet eens een referendum gehouden maar werd er gewoon een stuk land aan Albanese bandieten gegeven.quote:
Wat heeft het recht van dat land en dat gebied met het referendum te maken?quote:Op zondag 3 april 2016 18:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van...? Op dat moment hoorde de Krim nog bij Oekraïne en het referendum was zowel onder Oekraïns als onder Krims recht inderdaad illegaal.
Zijn dat zaken die je in simpele ja/nee vragen kan vatten? Wat als je voor zonnepanelen maar tegen windmolens bent, bijvoorbeeld? Ik ben voorstander van meer inspraak maar hoe meer ik in deze reeks lees (van beide kanten!), hoe meer ik denk dat referenda niet gaan werken.quote:Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben wel een voorstander van referenda voor de richting die je als land uit wil. Willen we meer of minder EU, willen we een kleinere of een grotere EU, willen we meer neoliberalisme of minder neoliberalisme, willen we meer duurzaamheid of minder duurzaamheid?
quote:Op zondag 3 april 2016 17:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Gister weer wat populistisch gebrabbel van "wonderkind" Asscher in de telegraaf. Het stond vol met drogredenen en verwijzingen naar Poetin. Het had een Fokker kunnen zijn.![]()
"De Russische president Poetin heeft lopen stoken...", "Dan beloon je het stoken van Poetin", "Pardon? Dan bent u wel helemaal in het Poetinframe gestapt", "Ik vind dat bizar. Je geeft de boodschap af dat je je kont afgeeft met iets waarvoor andere mensen zijn doodgegaan".
quote:Op zondag 3 april 2016 18:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat in Oekraïne ook een winstgevende tak van sport is is het stelen van bedrijven. Rijke oligarchen, hooligans, corrupte rechters, corrupte agenten en omgekochte veiligheidsdiensten spannen dan samen en als ze dan voor je deur staan dan ben je je bedrijf kwijt. Wat een godsgeschenk is dit land voor ons hè. Daar gaan we vast een hoop plezier aan beleven.
Eens!quote:Op zondag 3 april 2016 18:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Over internationale verdragen zou je best referenda inderdaad kunnen houden: willen we TIIP, willen we land X bij de EU hebben, etc.
Deze discussie ging over het referendum waarin de bevolking van de Krim kon kiezen over al dan niet bij Rusland horen. Ander referendum, dus.quote:Op zondag 3 april 2016 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heeft het recht van dat land en dat gebied met het referendum te maken?
Het volk kan aangeven meer duurzaamheid te willen, de politici kunnen bekijken met welke middelen je dat het beste bereikt. Perfect is het niet maar het is beter dan wanneer het volk niets te zeggen heeft (buiten 1 keer in de 4 jaar verkiezingen na 3 maanden lang bloot te zijn gesteld aan propaganda met valse beloftes en leugens) en het is beter dan wanneer het land onbestuurbaar zou worden doordat je doorslaat in de micromanagement van het volk. Zie het volk als de goed delegerende manager en de politici als de gewone werknemers die het uitvoeren, naar die hiërarchische structuur moeten we toe. Politici willen dat vanzelfsprekend niet maar het zou volgens mij wel goed zijn voor het volk.quote:Op zondag 3 april 2016 18:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn dat zaken die je in simpele ja/nee vragen kan vatten? Wat als je voor zonnepanelen maar tegen windmolens bent, bijvoorbeeld?
OK.quote:Op zondag 3 april 2016 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Deze discussie ging over het referendum waarin de bevolking van de Krim kon kiezen over al dan niet bij Rusland horen. Ander referendum, dus.
Aangezien het niet zeker is dat we moeten bijbetalen als de olieprijs stijgt is de kans meer dan 50%, dusquote:Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is zeker noemenswaardig om mee te nemen. Dijsselbloem gaf aan dat we geen geld aan Oekraine geven. Maar wat als de olieprijs stijgt (strict gezien heb je 50% kans op een stijging en 50% kans op een daling; het Random Walk model), kan Dijsselbloem dan nog steeds zijn woord houden?
Ook bij Albanië is bewezen hoe schadelijk dit soort politiek van landen herverdelen is maar dat is een offtopic discussie voor hier.quote:Op zondag 3 april 2016 18:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In het geval van Kosovo werd er niet eens een referendum gehouden maar werd er gewoon een stuk land aan Albanese bandieten gegeven.
quote:
quote:
quote:
quote:
Ik ben inderdaad bang voor micromanagement, een overdaad een referenda (er zijn nogal veel richtingen waarover je dan een volksraadpleging zou kunnen houden). Ik ben het wel met je eens dat meer inspraak welkom is en dat deze referendumwet niet werkt. Maar misschien wordt een algemene discussie daarover meer iets voor een eigen topic.quote:Op zondag 3 april 2016 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het volk kan aangeven meer duurzaamheid te willen, de politici kunnen bekijken met welke middelen je dat het beste bereikt. Perfect is het niet maar het is beter dan wanneer het volk niets te zeggen heeft (buiten 1 keer in de 4 jaar verkiezingen na 3 maanden lang bloot te zijn gesteld aan propaganda met valse beloftes en leugens) en het is beter dan wanneer het land onbestuurbaar zou worden doordat je doorslaat in de micromanagement van het volk. Zie het volk als de goed delegerende manager en de politici als de gewone werknemers die het uitvoeren, naar die hiërarchische structuur moeten we toe. Politici willen dat vanzelfsprekend niet maar het zou volgens mij wel goed zijn voor het volk.
Vandaar mijn voorstel om enkel de visie door het volk te laten bepalen. Het volk als de delegerende managers, de politici als werknemers die ontslagen kunnen worden door het volk.quote:Op zondag 3 april 2016 18:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bang voor micromanagement, een overdaad een referenda (er zijn nogal veel richtingen waarover je dan een volksraadpleging zou kunnen houden).
Het lijkt me sowieso wel interessant als iemand hier een discussie over start. Nu is er een goed moment voor.quote:Ik ben het wel met je eens dat meer inspraak welkom is en dat deze referendumwet niet werkt. Maar misschien wordt een algemene discussie daarover meer iets voor een eigen topic.
Ja, Polen heeft op dit moment een nogal enge extreemrechtse regering met fascistische trekjes. Denk bijvoorbeeld ook aan die inval op het beoogde toekomstige NATO-kantoor en het aan banden leggen van de vrije media. Het is weinig verrassend, je kan een land niet dwingen om haar cultuur te wijzigen, volkeren moeten dit zelfstandig beslissen.quote:Op zondag 3 april 2016 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens heeft lidmaatschap van de EU voor Polen ook niet veel te betekenen.
[..]
[..]
[..]
[..]
ja het is ook een beetje een malle manier van doen, zolang het niet realtime bijgewerkt wordt blijft het altijd wat onzekerquote:Op zondag 3 april 2016 14:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar als die prognoses op de dag zelf niet meer worden bijgewerkt is er ook geen aanleiding om een kwartier voor sluiting van de stemlokalen van gedachten t veranderen.
Niet helemaal.quote:Op zondag 3 april 2016 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook bij Albanië is bewezen hoe schadelijk dit soort politiek van landen herverdelen is maar dat is een offtopic discussie voor hier.
Ook dat is op zichzelf een uitgebreide discussie waard.quote:Op zondag 3 april 2016 14:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op basis waarvan moeten ze dan in de veronderstelling zijn dat die opkomst gehaald dreigt te worden? NOS heeft al aangegeven de opkomst niet tussentijds te laten peilen om het stemmen niet te beïnvloeden.
Oekraine is vele malen facistischer dan Polen dus kun je nagaan wat je binnen wilt halen...quote:Op zondag 3 april 2016 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, Polen heeft op dit moment een nogal enge extreemrechtse regering met fascistische trekjes. Denk bijvoorbeeld ook aan die inval op het beoogde toekomstige NATO-kantoor en het aan banden leggen van de vrije media. Het is weinig verrassend, je kan een land niet dwingen om haar cultuur te wijzigen, volkeren moeten dit zelfstandig beslissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |