abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161149165
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2016 18:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Rusland heeft niet eens het geld om Oekraine te bezetten. Dat halve derdewereldland is zelf bijna failliet. Maar hey, laten we vooral angst zaaien, aldus het JA-kamp.
Rusland is een derdewereldland, ook al heeft het niet het welvaartsniveau van een gemiddeld EU-land. Maar inderdaad, Rusland heeft het geld niet. De Krim heeft al veel geld gekost omdat het Russische prijspeil hoger ligt, en dat heeft consequenties voor de pensioenen en lonen op de Krim.
pi_161149166
quote:
4s.gif Op zondag 3 april 2016 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rusland heeft sindsdien in vele verdragen de soevereiniteit van Oekraine over de Krim erkend.
Daar veegden ze echter hun kont mee af toen ze de kans kregen.
Oke, vervelend, en nu?
pi_161149196
quote:
4s.gif Op zondag 3 april 2016 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rusland heeft sindsdien in vele verdragen de soevereiniteit van Oekraine over de Krim erkend.
Daar veegden ze echter hun kont mee af toen ze de kans kregen.
De inwoners van de krim hebben daar in overgrote meerderheid om gevraagd. Dan nog kun je je afvragen of dit een excuus is, maar het is buitengewoon hypocriet dat de EU het prima vindt dat Kosovo zich met exact dezelfde argumenten afsplitst van Servië, maar dat de Krim weg wil van Oekraïne dat mag dan ineens niet.
pi_161149205
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar desalniettemin is het kwalijk dat zowel de moderators als alle forumleden die een nieuw deel hebben geopend de hele tijd hebben zitten slapen. De moderators zouden alsnog deze leugen uit de titel kunnen halen. Als zij verzuimen dan hoop ik dat de persoon die het volgende deel opent dan maar even puinruimt. Het zal mij verder worst wezen als dwaallichten hier afgeven op het referendum of de mensen die er gebruik van maken maar laten we op zijn minst de lat hoog genoeg leggen dat we geen leugens willen verspreiden op dit forumpje.
Nogmaals, lees even de vorige TT's terug. Van de zes delen waren er vier over steeds grotere voorsprong van het nee-kamp. In deel vier kwam er een bericht dat die voorsprong afnam. Dat heeft iemand in deel vijf in de TT verwerkt en die is weer overgenomen in deel zes. Ofwel je miept om niets.
  zondag 3 april 2016 @ 18:08:12 #255
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161149213
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 18:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou, wie betaalt de korting nu? Rusland. Wie zal straks de korting betalen?
Je vergeet dat gas is gekoppeld aan olie en dat de olieprijs laag staat. Ofwel, welke korting?

quote:
Russian Prime Minister Dmitry Medvedev has agreed to cut down the price of natural gas to Ukraine in a bid to bring Russian gas prices closer to European market rates.

According to a notice, Russia will discount its previous gas price of $230 per 1,000 cubic meters (TCM) by $17.8, bringing it to $212.2 per TCM, an official Russian government notice said January 1.

[..]

Currently, gas is trading at a price of around $170 per TCM in European markets.
https://southfront.org/ru(...)ry-price-to-ukraine/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161149217
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oke, vervelend, en nu?
Dat het geen goed idee is om de intimidatie door de Russen te belonen.
pi_161149222
Google eens over de 5 grootste leugens over het associatieverdrag van Joost Niemoller. Stem Nee!!!!

Type http voor onderstaande link.

://joostniemoller.nl/2016/03/vijf-grootste-leugens-associatieverdrag-oekraine-longread/
pi_161149223
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De inwoners van de krim hebben daar in overgrote meerderheid om gevraagd. Dan nog kun je je afvragen of dit een excuus is, maar het is buitengewoon hypocriet dat de EU het prima vindt dat Kosovo zich met exact dezelfde argumenten afsplitst van Servië, maar dat de Krim weg wil van Oekraïne dat mag dan ineens niet.
In een nepreferendum.
  zondag 3 april 2016 @ 18:10:00 #259
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161149245
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat de EUSSR hypocriet is. Wilders 4 Führer 2018. Poetin opperführer.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  zondag 3 april 2016 @ 18:10:15 #260
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161149247
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2016 18:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Rusland heeft niet eens het geld om Oekraine te bezetten. Dat halve derdewereldland is zelf bijna failliet. Maar hey, laten we vooral angst zaaien, aldus het JA-kamp.
Ware woorden. Misschien wat gechargeerd maar inderdaad, het is nu niet dat het financieel gezien zo goed gaat met Rusland dat het eventjes zo'n groot land kan gaan bezetten. :)
Bovendien, zelfs al zouden ze dat doen dan nog levert dat geen gevaar op voor Europa.

Ik sta erachter dat Nederland de hand reikt naar Oekraïne, zonder enige twijfel, maar er moet wel sprake zijn van reciprociteit, ik neem geen genoegen met "wij staan meer handel etc. toe en jullie gaan dan dit en dat aanpassen.", in het bijzonder als het aan afgesproken sancties bij het niet nakomen van deze verplichtingen ontbreekt. Dan krijgen we weer zo'n debacle als met de 3%-begrotingsregel en de euro: "we spreken dit en dat af maar als je het niet uitvoert, geen probleem hoor". :')
Je zou toch denken dat we die naïviteit voorbij zijn. Inmiddel ben ik tot het besef gekomen dat de gevleugelde uitspraak l'histoire se repète niet volledig is, het deel wat ontbreekt is: "omdat politici zo slecht leren van fouten die politici eerder maakten". Zij maken immers het beleid dus in de meeste gevallen zijn zij verantwoordelijk.

Laat Oekraïne eerst maar eens wat zaken moderniseren, dan zullen we daarna spreken over de handel etc.
Die handreiking kunnen wij Oekraïne doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161149253
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die korting hadden ze blijkbaar afgelopen jaar ook nog? Terwijl ze praktisch in oorlog waren...
Oekraine is bijna failiet en ligt aan het infuus van het IMF. Wie zal de volledige gasprijs moeten ophoesten als de korting er niet meer is? Oekraine zelf, of zal de EU een steentje bijdragen?
pi_161149304
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In een nepreferendum.
Dat referendum voldeed aan alle wettelijke eisen.
  zondag 3 april 2016 @ 18:12:35 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161149308
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gisteren netjes omgevraagd, inclusief een herschreven openingspost. Wilden ze niet plaatsen. Dat geeft het gebrek aan professionaliteit bij de moderators aan. Helaas. Een gemiste kans om het niveau van dit topic enigszins op te krikken.
Liever de leugen in de TT handhaven. :')
Ik heb gisteren bewezen dat het een leugen is, jij weet dat maar voor de andere lezers wijs ik er nog een keer op.
Ach ja, misschien werkt het positief. Niet dat die paar mensen op dit forum een beduidende invloed heeft op de uitslag van het referendum maar laat de mensen die voor het AV met O zijn maar rustig denken dat het tegenkamp in de minderheid is. :)
#NoDAPL
pi_161149333
Kleine moeite om a.s. woensdag uit je luie stoel te komen en TEGEN te stemmen!!!

En anders daarna niet zeuren als de opkomst onder de vereiste 30% opkomst blijkt te zijn!!!!
  zondag 3 april 2016 @ 18:14:28 #265
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161149350
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oekraine is bijna failiet en ligt aan het infuus van het IMF. Wie zal de volledige gasprijs moeten ophoesten als de korting er niet meer is? Oekraine zelf, of zal de EU een steentje bijdragen?
Zie hierboven. Door de lage gas (en olie) prijs is er geen korting meer. Nog een andere bron met meer achtergrond: http://www.bloombergview.(...)self-off-russian-gas
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 18:15:05 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161149364
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:13 schreef juliusceasar het volgende:
Kleine moeite om a.s. woensdag uit je luie stoel te komen en TEGEN te stemmen!!!

En anders daarna niet zeuren als de opkomst onder de vereiste 30% opkomst blijkt te zijn!!!!
Ik ga sowieso stemmen, wat er ook gebeurt.
#NoDAPL
pi_161149365
Nepreferendum nog wel. Het zit het JA-kamp wel dwars he, die vervelende democratie?

Wat mij betreft bewegen we naar het Zwitsers model: enkele keren per jaar een referendum. Zo slecht kan dat niet zijn; Zwitserland is nog net geen derdewereldland.
pi_161149373
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Liever de leugen in de TT handhaven. :')
Ik heb gisteren bewezen dat het een leugen is, jij weet dat maar voor de andere lezers wijs ik er nog een keer op.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-referendum

Of de opkomst 30% wordt, gaat er volgens de peilers om spannen. Ik denk dat het wel goed komt, omdat ik steeds meer hoor dat we moeten stemmen terwijl een paar maanden geleden het JA-kamp nog massaal riep om het referendum te boycotten.
pi_161149381
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:13 schreef juliusceasar het volgende:

Komt goed. Ik ga stemmen en ik stem TEGEN.
pi_161149390
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:14 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zie hierboven. Door de lage gas (en olie) prijs is er geen korting meer. Nog een andere bron met meer achtergrond: http://www.bloombergview.(...)self-off-russian-gas
En stel dat de prijs weer stijgt (de olieprijs krabbelt nu al weer op), denk je dat Oekraine de volledige rekening zelf zal kunnen ophoesten? Of moet de EU een steentje daarin bijdragen?
pi_161149417
De logica van de EU: wij zijn voor handel, de EU bevordert de handel!

1. Daarom boycotten wij een economie die groter dan de onze is (Rusland).
2. En willen we heel graag een vrijhandelsverdrag afsluiten met een economie ter grote van de provincie Noord-Holland (Oekraine).
  zondag 3 april 2016 @ 18:21:23 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161149506
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
Nepreferendum nog wel. Het zit het JA-kamp wel dwars he, die vervelende democratie?
Je zou eens in die andere draad moeten zien. Foeteren ze dat doen. Geldverspilling dit, debielen (mensen die gaan stemmen) dat. :')

quote:
Wat mij betreft bewegen we naar het Zwitsers model: enkele keren per jaar een referendum. Zo slecht kan dat niet zijn; Zwitserland is nog net geen derdewereldland.
Ik ben niet een voorstander van een referendumdemocratie (voor elk wetje een referendum houden) om twee redenen:
- gebrek aan middelen om voldoende over alles te weten
- samenhang tussen diverse zaken (voor goed publiek onderwijs, tegen meer belasting etc.)

Ik ben wel een voorstander van referenda voor de richting die je als land uit wil. Willen we meer of minder EU, willen we een kleinere of een grotere EU, willen we meer neoliberalisme of minder neoliberalisme, willen we meer duurzaamheid of minder duurzaamheid? Dit soort zaken. Politici mogen dan zelf uitzoeken met welk beleid ze dat bereiken maar laat de burgers bepalen waar we naar toe gaan. Ik zou graag zien dat we 1 keer per jaar tot 1 keer per paar jaar een bindend referendum houden waarin een aantal grotere vragen aan het volk worden gesteld. Er moet dan vanzelfsprekend ook de mogelijkheid komen dat het volk het kabinet ontslaat indien het volk niet tevreden is over hoe het kabinet gehoor geeft aan de wensen die het volk via het referendum kenbaar heeft gemaakt. Bij een grote mate van vrijheid, die we de politici dan geven (hoe het in te vullen), hoort dat het grote consequenties kan hebben indien ze dat vertrouwen schenden.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 18:21:51 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161149521
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En stel dat de prijs weer stijgt (de olieprijs krabbelt nu al weer op), denk je dat Oekraine de volledige rekening zelf zal kunnen ophoesten? Of moet de EU een steentje daarin bijdragen?
Hoe veel de olieprijs gaat dalen of stijgen kun je hele topics aan besteden, maar de meeste voorspellingen wijzen niet op een stijging in de nabije toekomst. Daarnaast kun je in dat artikel lezen dat Oekraïne ook andere stappen aan het nemen was om niet meer afhankelijk te zijn van Russische gas. Je vraag is dus zeer speculatief en je eerdere stelling is in ieder geval sowieso onwaar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 18:22:12 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161149532
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oekraine-referendum

Of de opkomst 30% wordt, gaat er volgens de peilers om spannen. Ik denk dat het wel goed komt, omdat ik steeds meer hoor dat we moeten stemmen terwijl een paar maanden geleden het JA-kamp nog massaal riep om het referendum te boycotten.
Ik verwacht dat genoeg mensen uit het voor-kamp zullen komen opdagen uit angst dat de grens wel wordt gehaald.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 18:22:59 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161149559
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Moeten we nu na de Griekse danks en Oekraïense dans gaan leren? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoe veel de olieprijs gaat dalen of stijgen kun je hele topics aan besteden, maar de meeste voorspellingen wijzen niet op een stijging in de nabije toekomst. Daarnaast kun je in dat artikel lezen dat Oekraïne ook andere stappen aan het nemen was om niet meer afhankelijk te zijn van Russische gas. Je vraag is dus zeer speculatief en je eerdere stelling is in ieder geval sowieso onwaar.
Hier kunnen we veel over zeggen maar zijn punt is meer dat het niet te verwachten is dat Oekraïne ons economische sterker zal maken.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')