abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2016 @ 18:54:02 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150376
Van mij mag die 'originele OP' er ook wel uit, hoor. Gewoon neutrale OP en neutrale TT.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161150401
Titel gecorrigeerd en openingsreactie een NPOV gegeven.

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:54 schreef De_Hertog het volgende:
Van mij mag die 'originele OP' er ook wel uit, hoor. Gewoon neutrale OP en neutrale TT.
Way ahead of you: eerst plaatsen, daarna de reactie wijzigen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161150463
quote:
3s.gif Op zondag 3 april 2016 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
Nepreferendum nog wel. Het zit het JA-kamp wel dwars he, die vervelende democratie?
Ondertussen heeft het Ja-kamp van de EU-fielen weer een nieuwe low bereikt in de andere draad over het AV met O.
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
_O-
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:03:15 #5
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150587
Het wensdenken maakt dit land kapot. Je ziet het op allerlei terreinen. Het wordt tijd dat die Jomanda's in Den Haag eens ophoepelen en er een keer aan realpolitik gedaan wordt.
  zondag 3 april 2016 @ 19:05:23 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150634
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ondertussen heeft het Ja-kamp van de EU-fielen weer een nieuwe low bereikt in de andere draad over het AV met O.

[..]

_O-
Crossposten is een beetje onhandig, want nu mis je de rest van de discussie, of ga je een dubbele discussie voeren. Maar laat ik op jouw reactie reageren dan: wat is daar zo grappig aan? Je kunt vinden dat het Oekraïnse volk verkeerd is voorgelicht, in de val is gelokt, of wat dan ook. Maar je kunt er niet aan voorbij dat er, letterlijk, mensen zijn gestorven voor dit verdrag.

Ik vind niet dat iedereen die tegen stemt het Oekraïnse volk minacht. Als je uit puur Nederlandse motieven tegen dit verdrag wilt stemmen, wat die dan ook zijn, val je daar niet onder. Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161150678
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Ook hier werd er ingegrepen door de VS/NATO en deze beslissing gewoon er oor heen gedrukt ONDANKS de protesten van China en Rusland!.
De koude oorlog is nooit echt gestopt.
In het Midden Oosten, Noord Afrika en nu in Europa word deze gewoon voortgezet.
Levensgevaarlijke spelletjes van de grootmachten...
Het is altijd dom om grond van andere volkeren tegen hun wil te herverdelen, dat levert altijd gezeik op. Laat elk volk zelf bepalen waar ze bij behoort en wat er met dat land gebeurt.
En ja, wij 'westerlingen' kunnen nogal arrogant zijn en uit het oog verliezen dat China en Rusland soms wel gelijk hebben.
#NoDAPL
pi_161150740
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Crossposten is een beetje onhandig, want nu mis je de rest van de discussie, of ga je een dubbele discussie voeren. Maar laat ik op jouw reactie reageren dan: wat is daar zo grappig aan? Je kunt vinden dat het Oekraïnse volk verkeerd is voorgelicht, in de val is gelokt, of wat dan ook. Maar je kunt er niet aan voorbij dat er, letterlijk, mensen zijn gestorven voor dit verdrag.

Ik vind niet dat iedereen die tegen stemt het Oekraïnse volk minacht. Als je uit puur Nederlandse motieven tegen dit verdrag wilt stemmen, wat die dan ook zijn, val je daar niet onder. Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Het ging niet zo zeer om de inhoud waar die opmerking eventueel mee te maken zou hebben maar om het kinderachtige niveau van de opponent zwart maken wat sommige mensen consistent doen.
"Jullie weten er niets van." "Jullie minachten het volk". "Jullie zijn dom". "Jullie zijn onnozel". "Jullie verspillen heel erg veel geld met dat referendum".
Je mag best argumenten voor het AV geven maar doe dat dan ook en voer de discussie op een volwassen manier, speel op de bal en niet op de man. Hij wees er op dat het ja-kamp nogal wat issues heeft, ik liet even het nieuwste extremistische voorbeeld uit die andere draad zien. Dat is alles. Ik wil niet hier verder discussiëren over dat beetje wat daar wordt besproken.

quote:
Maar als je vanuit een soort 'ik weet beter dan jullie zelf wat goed voor jullie is' gaat beweren dat dit ook voor de Oekraïners een betere deal is vind ik dat ook wat te ver gaan.
Niemand van de nee-stemmers die daar heeft gereageerd doet dat. Het zijn juist de ja-stemmers die dat doen.
#NoDAPL
pi_161150756
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is altijd dom om grond van andere volkeren tegen hun wil te herverdelen, dat levert altijd gezeik op. Laat elk volk zelf bepalen waar ze bij behoort en wat er met dat land gebeurt.
En ja, wij 'westerlingen' kunnen nogal arrogant zijn en uit het oog verliezen dat China en Rusland soms wel gelijk hebben.
Soms? Het Westen heeft sinds 45 geen probleem fatsoenlijk opgelost en dat geeft niet maar nu is het tijd om toe te geven dat de westerse manier niet altijd de juiste is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161150765
quote:
^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 3 april 2016 @ 19:12:32 #11
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150780
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 19:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Soms? Het Westen heeft sinds 45 geen probleem fatsoenlijk opgelost en dat geeft niet maar nu is het tijd om toe te geven dat de westerse manier niet altijd de juiste is.
"Soms" was een understatement.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:14:22 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150818
quote:

[..]

Deze mensen hebben er niet voor gekozen om te sterven en al helemaal niet voor dit flutverdrag. 90% van de aardbewoners willen het graag beter hebben, zouden ook wel de voordeeltjes willen hebben die dit verdrag biedt. Wat maakt de Oekraïners zo bijzonder?
pi_161150856
Die poetinder kan er wel uit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 3 april 2016 @ 19:16:35 #14
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161150869
Ik zou dus ook kunnen zeggen dat Russisch gezinde Oekraïners voor niks zijn gestorven als dit verdrag doorgaat?
  zondag 3 april 2016 @ 19:16:42 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150871
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het ging niet zo zeer om de inhoud waar die opmerking eventueel mee te maken zou hebben maar om het kinderachtige niveau van de opponent zwart maken wat sommige mensen consistent doen.
"Jullie weten er niets van." "Jullie minachten het volk". "Jullie zijn dom". "Jullie zijn onnozel". "Jullie verspillen heel erg veel geld met dat referendum".
Ok, maar ten eerste gebeurt op de man spelen aan beide kanten en ten tweede los je dat niet op door ze een extra podium te gaan geven. Ik kan ook best een paar ongenuanceerde persoonlijke aanvallen van 'ja' stemmers vinden, maar daar wordt de discussie hier niet beter van.

Laten we de discussie hier op feiten en meningen houden, en niet kinderachtig gedrag van de andere partij gaan opzoeken/belichten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 19:19:13 #16
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150912
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ok, maar ten eerste gebeurt op de man spelen aan beide kanten en ten tweede los je dat niet op door ze een extra podium te gaan geven. Ik kan ook best een paar ongenuanceerde persoonlijke aanvallen van 'ja' stemmers vinden, maar daar wordt de discussie hier niet beter van.

Laten we de discussie hier op feiten en meningen houden, en niet kinderachtig gedrag van de andere partij gaan opzoeken/belichten
Het andere kamp heeft het tot nu toe heel erg sportief gespeeld: op de bal en niet op de man. Ik wou er ook niet meer woorden dan dat aan vuil maken, even opmerken en verder gaan. ;)
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:20:14 #17
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150939
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef marsan het volgende:
Die poetinder kan er wel uit.
Gedaan.
#NoDAPL
pi_161150966
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het andere kamp heeft het tot nu toe heel erg sportief gespeeld: op de bal en niet op de man.
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig geworden naar wie je met het andere kamp bedoelt.
  zondag 3 april 2016 @ 19:21:22 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161150972
Oh is dit nu het nee-topic?

*ontvolgt
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 3 april 2016 @ 19:21:48 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161150983
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Deze mensen hebben er niet voor gekozen om te sterven en al helemaal niet voor dit flutverdrag.
Er zijn slachtoffers gevallen bij demonstraties voor dit verdrag. Niet voor de EU, niet tegen Rusland, specifiek voor dit verdrag.

quote:
90% van de aardbewoners willen het graag beter hebben, zouden ook wel de voordeeltjes willen hebben die dit verdrag biedt. Wat maakt de Oekraïners zo bijzonder?
Niets. De EU heeft dan ook vergelijkbare verdragen met Centraal-Amerika, Chili, Turkije, Algerije, Egypte en Marokko. Onder andere.

Waarom mag Oekraïne dit verdrag niet hebben? Wat maakt Oekraïne zo bijzonder?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 19:22:33 #21
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151000
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef Gutmensch het volgende:
Oh is dit nu het nee-topic?

*ontvolgt
Nee, dit is de neutrale draad, al heb ik wel eventjes een filmpje van de PvdD toegevoegd. Je vindt een hoop pro- en anti in de openingsreactie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-04-2016 19:29:11 ]
#NoDAPL
pi_161151138
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Voor topic moet je het lidwoord de gebruiken. Sorry, niet mijn regels. ;)
Ook niet de regels van Van Dale, of Onze taal, want die keuren zowel 'de' als 'het' goed.
  zondag 3 april 2016 @ 19:27:57 #23
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151142
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Er zijn slachtoffers gevallen bij demonstraties voor dit verdrag. Niet voor de EU, niet tegen Rusland, specifiek voor dit verdrag.
Er zijn slachtoffers gevallen omdat mensen al langere tijd ontevreden zijn. Dit verdrag was maar de druppel.
quote:
[..]

Niets. De EU heeft dan ook vergelijkbare verdragen met Centraal-Amerika, Chili, Turkije, Algerije, Egypte en Marokko. Onder andere.

Omdat ik een sterk vermoeden heb dat infantiele incapabele EU-politici alles zullen doen om Oekraïne steeds verder binnen de invloedssfeer van de EU zullen trekken. Hoeveel honderden miljarden het ook gaat kosten, hoeveel gevaar en ellende het ook gaat veroorzaken.
  zondag 3 april 2016 @ 19:28:13 #24
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151148
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:21 schreef De_Hertog het volgende:

Omdat een onderdeel van het verdrag met O is dat ze wat zaakjes gaan moderniseren maar het weinig geloofwaardig is dat ze dat daadwerkelijk zullen doen. Geen afspraken over onaangekondigde controles, geen afspraken over sancties, slechts op basis van goed vertrouwen. Dat lukte al niet met de euro (3%-regel en zo), laat staan dat dat lukt met een door en door corrupt volk. Never gonna happen. Ondertussen krijgen wij wel kippenvlees en eiëren uit O in onze supermarkten, daar zit ik in ieder geval echt niet op te wachten. Niet dat wij zo goed met de dieren omgaan maar in vergelijking met hoe het daar gaat is het voor onze dieren goed geregeld. Ook lijkt het mij niet erg bevorderlijk voor Nederland om de concurrentie aan te gaan met nog een extra land wat een veel lager prijspeil heeft, daar kunnen wij op basis van arbeid niet mee concurreren.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:29:50 #25
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151188
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ook niet de regels van Van Dale, of Onze taal, want die keuren zowel 'de' als 'het' goed.
Gutmensch wees mij er al op. Tegenwoordig wel blijkbaar. Niets zo veranderlijk als Nederlandse spellingsautoriteiten. :')
TTK / Van Dale is er uit: de/het topic - het mag allebei
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:47:01 #26
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151553
Reichspropagandazender NOS vertelt ons nog even drie dagen voor het referendum dat het bedreigingsfilmpje Russisch is.

'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland'
http://nos.nl/artikel/209(...)omt-uit-rusland.html
  zondag 3 april 2016 @ 19:51:57 #27
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151652
Het valt nog mee dat het CPB nog niet met een bericht is gekomen dat we dankzij dit verdrag 2000 euro per Nederlander per jaar gaan verdienen.
pi_161151661
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Reichspropagandazender NOS vertelt ons nog even drie dagen voor het referendum dat het bedreigingsfilmpje Russisch is.

'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland'
http://nos.nl/artikel/209(...)omt-uit-rusland.html
Nou daar zijn ze snel mee. Dat filmpje werd destijds al door helemaal niemand serieus genomen.
  zondag 3 april 2016 @ 19:56:44 #29
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161151742
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nou daar zijn ze snel mee. Dat filmpje werd destijds al door helemaal niemand serieus genomen.
Wat een mazzel dat ze daar dan vandaag achter zijn gekomen en niet op 7 april, na het referendum.
pi_161151763
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een mazzel dat ze daar dan vandaag achter zijn gekomen en niet op 7 april, na het referendum.
Nou inderdaad.
pi_161151772
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikte het Nee-kamp onder aanvoering van GeenStijl het filmpje destijds nog om af te geven op het Ja-kamp.
pi_161151878
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikte het Nee-kamp onder aanvoering van GeenStijl het filmpje destijds nog om af te geven op het Ja-kamp.
Het wordt m.i. wel een beetje kinderachtig en belegen, dat "kamp" denken.
pi_161152268
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Het wensdenken maakt dit land kapot. Je ziet het op allerlei terreinen. Het wordt tijd dat die Jomanda's in Den Haag eens ophoepelen en er een keer aan realpolitik gedaan wordt.
Inderdaad.
Die Realpolitik begint met een dikke NEE-stem.
pi_161152333
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die Realpolitik
Wat is deze?
pi_161152474
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is deze?
Een verwijswoord + een Duits leenwoord?
  zondag 3 april 2016 @ 20:48:18 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153269
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er zijn slachtoffers gevallen omdat mensen al langere tijd ontevreden zijn. Dit verdrag was maar de druppel.
De mensen zijn de straat (het plein) op gegaan omdat het teken van dit specifieke verdrag werd opgeschort. De protesten hebben zich verspreid en zijn gegroeid vanwege meer ontevredenheid, maar dit verdrag was de directe aanleiding.

quote:
Omdat ik een sterk vermoeden heb dat infantiele incapabele EU-politici alles zullen doen om Oekraïne steeds verder binnen de invloedssfeer van de EU zullen trekken. Hoeveel honderden miljarden het ook gaat kosten, hoeveel gevaar en ellende het ook gaat veroorzaken.
En waarom geldt dit specifiek voor Oekraïne en niet voor bijvoorbeeld Moldavië en Georgie? Als je zo denkt over de EU gaat dit toch op voor iedere associatie-overeenkomst?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:49:40 #37
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153312
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat een onderdeel van het verdrag met O is dat ze wat zaakjes gaan moderniseren maar het weinig geloofwaardig is dat ze dat daadwerkelijk zullen doen. Geen afspraken over onaangekondigde controles, geen afspraken over sancties, slechts op basis van goed vertrouwen. Dat lukte al niet met de euro (3%-regel en zo), laat staan dat dat lukt met een door en door corrupt volk. Never gonna happen. Ondertussen krijgen wij wel kippenvlees en eiëren uit O in onze supermarkten, daar zit ik in ieder geval echt niet op te wachten. Niet dat wij zo goed met de dieren omgaan maar in vergelijking met hoe het daar gaat is het voor onze dieren goed geregeld. Ook lijkt het mij niet erg bevorderlijk voor Nederland om de concurrentie aan te gaan met nog een extra land wat een veel lager prijspeil heeft, daar kunnen wij op basis van arbeid niet mee concurreren.
Dat gebrek aan controles is niet afwijkend ten opzichte van die andere verdragen. De meeste andere landen zijn net zo goed landen met een laag prijspeil. Nogmaals, wat maakt Oekraïne zo bijzonder?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:52:34 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153426
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Reichspropagandazender NOS
Even los van de weinig genuanceerde term, vandaag was er blijkbaar een voor-demonstratie op de dam en ik heb nog niet eens een aankondiging gezien bij de NOS. Volgens mij valt het best wel mee, met die 'propaganda'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 3 april 2016 @ 20:54:44 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
  zondag 3 april 2016 @ 21:02:21 #40
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161153824
quote:
Wat backfiret daar precies? Ze krijgt positieve en negatieve reacties, uiteraard zitten er aan beide kanten wat idiote reacties tussen maar het merendeel is best genuanceerd. Prima toch?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161153887
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is deze?
Een politiek gebaseerd op realiteit in plaats van wensdenken (die zogenaamde vluchtelingen leveren behalve veel kosten en overlast niets op vs. de vluchtelingen komen ons verrijken met hun cultuur en hoogopgeleiden).
pi_161154110
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een politiek gebaseerd op realiteit in plaats van wensdenken (die zogenaamde vluchtelingen leveren behalve veel kosten en overlast niets op vs. de vluchtelingen komen ons verrijken met hun cultuur en hoogopgeleiden).
Waarom ben jij zo geobsedeerd door vluchtelingen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 april 2016 @ 21:08:20 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161154116
quote:

[..]

De vluchtelingencrisis heeft niets met dit verdrag te maken en Realpolitik is niet alleen politiek waar jij het mee eens bent.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161154297
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo geobsedeerd door vluchtelingen?
Speciaal voor jou, dan begrijp hij het voorbeeld ook.
pi_161154368
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Speciaal voor jou, dan begrijp hij het voorbeeld ook.
Tip: maak je een keertje niet zo boos over alles.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161154369
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De vluchtelingencrisis heeft niets met dit verdrag te maken en Realpolitik is niet alleen politiek waar jij het mee eens bent.
Dan eentje voor dit verdrag:

Wensdenken: Door Oekraïne bij de EU te betrekken worden we allemaal rijker en Oekraïne wordt een beter land.
Realpolitik: Oekraïne bij de EU betrekken kost vooral veel geld en Oekraïne wordt nog instabieler doordat het een uiterst verdeeld land is.
pi_161154434
quote:

[..]

Ach so Bube. Realpolitik. Ganz geil, nah? Genau so. Spitzenklasse!
  zondag 3 april 2016 @ 21:26:21 #48
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161154974
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan eentje voor dit verdrag:

Wensdenken: Door Oekraïne bij de EU te betrekken worden we allemaal rijker en Oekraïne wordt een beter land.
Realpolitik: Oekraïne bij de EU betrekken kost vooral veel geld en Oekraïne wordt nog instabieler doordat het een uiterst verdeeld land is.
Wensdenken: door de Oekraïne niet bij de EU te betrekken word het een stabiel land.

Natuurlijk is de Oekraïne een teringzooi en gaan er bergen problemen komen. Die komen er echter ook zonder verdrag, alleen nu heeft de EU een instrument om invloed uit te oefenen, en kunnen we het hopelijk een kant op duwen die goed is voor de EU.
pi_161155228
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:26 schreef malleable het volgende:

[..]

Wensdenken: door de Oekraïne niet bij de EU te betrekken word het een stabiel land.

Natuurlijk is de Oekraïne een teringzooi en gaan er bergen problemen komen. Die komen er echter ook zonder verdrag, alleen nu heeft de EU een instrument om invloed uit te oefenen, en kunnen we het hopelijk een kant op duwen die goed is voor de EU.
Dat tweede deel is dus wensdenken.

Dat eerste deel is denk ik niet wat hij denkt.
Denk niet dat hij denkt dat Oekraine een stabiel land wordt door het niet bij de EU te trekken, maar hij is realistisch genoeg om in te schatten dat wel bij de EU te trekken niet ineens een wereld van verschil,zal maken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161156397
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:26 schreef malleable het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit een tegen-stemmer horen zeggen. Slecht voorbeeld dus.

quote:
Kost ons veel te veel geld en de EU kan helemaal niets duwen (zie Griekenland en Turkije).
En ook al verandert er wat in positieve zin: De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Niet in de laatste plaats omdat dit verdrag de deur open zet naar toetreding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')