Bizar dat die referendumwet uit 2015 nog een minimumopkomst hanteert.quote:Op maandag 4 april 2016 16:30 schreef freako het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet zo dat dit probleem voorheen onbekend is. Zie bijvoorbeeld deze post van mij uit 2004 (!) over dit onderwerp:
[..]
Oh daar zitten ook vast wel een paar Geenstijlpaupers met puberale recalcitrantie.quote:Op maandag 4 april 2016 16:33 schreef freako het volgende:
Ik bedenk me nou ineens dat de BES-eilanden ook mee mogen stemmen. De opkomst zal daar nagenoeg 0 zijn, vermoed ik.
Ja, een paar. Bij de laatste Europese verkiezingen was de opkomst aldaar 11,5%.quote:Op maandag 4 april 2016 16:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Oh daar zitten ook vast wel een paar Geenstijlpaupers met puberale recalcitrantie.
Aan de andere kant heeft een meerderheid van de tweede kamer al aangegeven de uitkomst te zullen respecteren.quote:Op maandag 4 april 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het is en blijft een raadgevend referendum. Zelfs al is de opkomst, dan nog is de regering niet verplicht te handelen naar aanleiding van de uitslag.
Met alle respect voor de uitslag iets anders besluiten is niet iets bijzonders. Daar draaien ze zich wel uitquote:Op maandag 4 april 2016 17:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft een meerderheid van de tweede kamer al aangegeven de uitkomst te zullen respecteren.
Als mensen beginnen over iets of iemand met de woorden: "met alle respect voor..., maar... " Dan weet je gewoon dat er een vreselijke opmerking volgtquote:Op maandag 4 april 2016 17:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met alle respect voor de uitslag iets anders besluiten is niet iets bijzonders. Daar draaien ze zich wel uit
Politici vertrouwen op hun woordquote:Op maandag 4 april 2016 17:15 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft een meerderheid van de tweede kamer al aangegeven de uitkomst te zullen respecteren.
Dan nog meer boze en teleurgestelde hepies op het internetquote:Op maandag 4 april 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, stel dat Nederland dat verdrag blokkeert. En dan? Gaat bij Geenpeil dan de vlag uit? Want je er kunt er zeker van zijn dat het verdrag dan over twee of drie jaar alsnog wordt doorgevoerd. Het is slechts uitstel van executie.
En ondertussen heeft Geenpeil het momentum verspild om een referendum te houden over een onzinnig onderwerp.
Nou ja, de vrolijke en opgewekte hepies gaven gisteren ook niet echt thuis op Maidam (wie verzint zo'n 'ludieke' naam trouwens).quote:Op maandag 4 april 2016 17:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog meer boze en teleurgestelde hepies op het internet
Dat is jouw mening uiteraard.quote:Op maandag 4 april 2016 09:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen gaan stemmen als dat hun standpunt niet helpt en mogelijk slechts contraproductief werkt? De wet zit gewoon niet lekker in elkaar.
Nee dit betekent heel simpel dat de politiek geen enkele boodschap heeft aan het volk.quote:Op maandag 4 april 2016 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, stel dat Nederland dat verdrag blokkeert. En dan? Gaat bij Geenpeil dan de vlag uit? Want je er kunt er zeker van zijn dat het verdrag dan over twee of drie jaar alsnog wordt doorgevoerd. Het is slechts uitstel van executie.
En ondertussen heeft Geenpeil het momentum verspild om een referendum te houden over een onzinnig onderwerp.
Echt? Ik denk dat de 25% nog moeilijk wordt.quote:Op maandag 4 april 2016 17:54 schreef Onnoman het volgende:
denk zelf dat de opkomst makkelijk wordt gehaald
boven verwachting zelfs
wedje doen? als ik win ga je strippen.. anders bak ik een taart voor jequote:Op maandag 4 april 2016 17:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt? Ik denk dat de 25% nog moeilijk wordt.
Nee. Ik houd niet van taart.quote:Op maandag 4 april 2016 17:56 schreef Onnoman het volgende:
wedje doen? als ik win ga je strippen.. anders bak ik een taart voor je
Punt 5 is ook waar..quote:Op maandag 4 april 2016 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Punt 7 is natuurlijk wel waar. Petro komt niet voor niets voor in de Panama papers. En punt 8 wordt wel eens vaker genoemd met betrekking tot EU projecten en achteraf wel een veel geld te kosten. Een nee kan dus ook.
Mwoah, als de opkomst rond de 25-30 procent is, dan kun je moeilijk spreken van 'het volk'.quote:Op maandag 4 april 2016 17:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee dit betekent heel simpel dat de politiek geen enkele boodschap heeft aan het volk.
En dan bedoel ik de komplete Europese kliek.
Waarvan dan? Wat voor leugens verspreiden ze ditmaal?quote:Op maandag 4 april 2016 18:24 schreef Fylax het volgende:
Livestream: VNL GeenPeil Event (met Nigel Farage)
Genieten
quote:Op maandag 4 april 2016 18:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarvan dan? Wat voor leugens verspreiden ze ditmaal?
quote:Vanmorgen arriveerde onze favoriete Britse oom Nigel Farage per lemsteraak in vrolijk Volendam, waar VNL in het Hotel Spaander een geweldig GeenPeil Event heeft georganiseerd voor hun leden en ons Leger des Peils. Zakenman en beroepsquerulant Erik de Vlieger praat de avond aan elkaar en als sprekers hebben we achtereenvolgens Jan Roos, Joram van Klaveren en onze hooggeëerde gast, Nigel Farage. De hele avond wordt live & professioneel gestreamd hierboven. Grab a pint. Het wordt een geweldige campagne-avond aan de Gouwzee.
idk of t ergens anders staat ofzoquote:Op maandag 4 april 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch fijn, een campagnebijeenkomst waarbij niemand weet waar het over gaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |