Twee Nederlanders vermist na aanslagen Brusselquote:Omgekomen aanslagplegers Brussel waren bekenden van politie
Twee zelfmoordterroristen die achter de aanslagen in Brussel van dinsdag zaten, zijn volgens de Franstalige publieke omroep in België, RTBF, de broers Khalid en Ibrahim El Bakraoui. Ze zouden bekenden van de politie zijn.
Het tweetal werd door de Belgische politie gezocht wegens banden met de terreurcel die bij de aanslagen van 13 november vorig jaar in Parijs betrokken was, aldus bronnen bij de politie. Meerdere leden van die cel zijn al opgepakt, als laatste de recent opgepakte Salah Abdeslam. Khalid blies zichzelf op bij metrostation Maalbeek en Ibrahim op het vliegveld.
Khalid huurde meerdere keren onder valse naam een woning; onder meer in Charleroi en in de Driesstraat in Vorst, waar vorige week een schietpartij tussen terroristen en politie plaatsvond. Abdeslam verbleef ook in de woning in Vorst. Khalid werd in 2011 al eens veroordeeld tot vijf jaar cel wegens gewelddadige autoroof.
De andere broer, Ibrahim, was zes jaar geleden betrokken bij een gewelddadige overval op een wisselkantoor in Brussel, die uitmondde in en schietpartij met de politie. Hij kreeg negen jaar cel.
Jan Jambon, de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, kan de namen van de verdachten niet bevestigen.
Gezocht
In België wordt nog altijd gezocht naar een verdachte die dinsdag kon ontkomen na de aanslagen op Zaventem. Hij is, samen met de broers, te zien op beelden van een bewakingscamera die dinsdag werden vrijgegeven.
Volgens het Franstalige Belgische dagblad La Dernière Heure is de gezochte verdachte de 24-jarige oud-Syriëganger Najim Laachraoui. Hij wordt sinds maandag gezocht door de politie en zou contact hebben gehad met terreurverdachte Salah Abdeslam. Hij reisde onder meer met hem naar Hongarije.
Dodental
Bij de aanslagen op het vliegveld en de metro kwamen dinsdag zeker dertig mensen om het leven. 230 mensen raakten gewond. De aanslagen zijn opgeëist door terreurbeweging Islamitische Staat (IS). Woensdag is het eerste slachtoffer geïdentificeerd; een Peruviaanse die omkwam bij de aanslag op Zaventem.
Woensdagochtend zijn huiszoekingen in de Brusselse gemeente Schaarbeek afgerond. Dinsdag werden daar nog een spijkerbom, chemische stoffen en een IS-vlag gevonden. Het is niet duidelijk of er verder nuttige informatie is aangetroffen.
Openbaar vervoer
De ochtendspits komt woensdagochtend op gang in Brussel. Het grootste deel van het openbaar vervoer is open voor het publiek in de Belgische hoofdstad.
Vervoersbedrijf MIVB heeft de reistijden in Brussel uit veiligheidsoverwegingen beperkt. Het autoverkeer in Brussel zal eveneens woensdag nog de nodige hinder ondervinden: een aantal tunnels blijft afgesloten. Ook de omgeving van de Wetstraat, waar regeringsgebouwen staan, blijven gesloten voor het verkeer.
Treinverkeer
Het treinverkeer naar België is ook weer opgestart: de Thalys en de Intercity tussen Amsterdam en Brussel rijden weer. De trein stopt niet op station Brussels Airport, omdat de luchthaven nog gesloten is.
Vakbond FNV Spoor had kanttekeningen geplaatst bij de beslissing van NS om woensdag weer treinen te laten rijden naar Brussel. In een brief aan de NS uitte de bond zijn zorgen over de beveiliging van het traject tussen Roosendaal en Antwerpen na de aanslagen van dinsdag in Brussel. Ook zou het personeel dat de treindienst naar Brussel verzorgt, behoorlijk ontdaan zijn.
De NS zegt woensdagochtend echter dat er geen afmeldingen zijn van het personeel en dat de treinen naar en vanuit België woensdag weer volgens de normale dienstregeling rijden. Advies aan reizigers is wel om kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.
Vluchten
Het vliegverkeer van Zaventem wordt woensdag nog steeds omgeleid via vier regionale vliegvelden in België. Charleroi verwerkt twintig extra vluchten op woensdag, op Oostende zijn woensdagochtend al zeven extra vluchten vertrokken en staan er nog zeven gepland.
Ook vanuit Antwerpen en Luik vertrekken extra vluchten, aldus de Belgische luchtverkeersleiding Belgocontrol.
Donderdag is de internationale luchthaven bij Brussel ook gesloten.
Kranten
De ochtendkranten staan woensdag uitgebreid stil bij de aanslagen. De Telegraaf noemt de aanslagen "beestachtig" en stelt dat Europa in het hart is getroffen. Trouw omschrijft de terreur als "de aanslagen die Brussel wél en niet verwachtte".
De aanslagen in Brussel luiden volgens de Belgische media een nieuw tijdperk in. Gevreesd wordt dat de strijd tegen terreur ten koste zal gaan van de privacy. Maar er is na dinsdag "geen weg terug", aldus de dagbladen.
Ministeriële bijeenkomst
Nederland zal als EU-voorzitter een overleg van Europese ministers organiseren, op verzoek van België, meldt minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur op Twitter. De bijeenkomst is wellicht op donderdagochtend al.
Eerder dinsdag zei Van der Steur al dat wordt bekeken of de Europese ministers die over terreur gaan bij elkaar moeten komen. De bewindsman sprak van "moorddadige aanslagen" en heeft België alle steun toegezegd.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:17 schreef Lothiriel het volgende:
Sorry, had niet meteen door dat ik de laatste post had
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 23-03-2016 om 19:18:35Turkije: Aanslagpleger Brussel uitgezet naar Nederland https://t.co/ICMAUbQ1Ym https://t.co/tCoWuBR126 reageer retweet
Toch goed dat de overheid onze privacy zover inperkt hé, kunnen ze terroristjes tenminste opsporen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 23-03-2016 om 19:18:35Turkije: Aanslagpleger Brussel uitgezet naar Nederland https://t.co/ICMAUbQ1Ym https://t.co/tCoWuBR126 reageer retweet
Je quote lijkt mij het verkeerde berichtquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toch goed dat de overheid onze privacy zover inperkt hé, kunnen ze terroristjes tenminste opsporen.
twitter:VTMNIEUWS twitterde op woensdag 23-03-2016 om 19:34:11Aanslag was eigenlijk gepland voor paasmaandag. Sneller uitgevoerd door arrestatie Abdeslam, zegt @faroekozgunes https://t.co/ObXStJuUdw reageer retweet
En hoe weet Faroek dat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:VTMNIEUWS twitterde op woensdag 23-03-2016 om 19:34:11Aanslag was eigenlijk gepland voor paasmaandag. Sneller uitgevoerd door arrestatie Abdeslam, zegt @faroekozgunes https://t.co/ObXStJuUdw reageer retweet
TOPSHOW.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:19 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:EXCLUSIVE: Belgian intelligence had precise warning that airport targeted for bombing
The Belgian security services, as well as other Western intelligence agencies, had advance and precise intelligence warnings regarding the terrorist attacks in Belgium on Tuesday, Haaretz has learned.
Als dit waar is..quote:
http://www.timesofisrael.(...)-of-fighting-terror/quote:Transportation Minister Yisrael Katz on Wednesday criticized Belgian complacency in the face of terrorism and said that until Europeans and the United States define the enemy as Islamic terrorism, they won’t be able to campaign against it.
Katz’s comments came a day after two bomb attacks in Brussels killed 34 people and injured dozens of others.
“If in Belgium they continue to eat chocolate and continue to enjoy life and to appear to be big liberals and democrats and they don’t define that some of the Muslims who are sitting there are from terror groups, they won’t be able to fight them,” Katz said during an interview with Israel Radio.
“Europe and the US aren’t prepared to define that the war is on Islamic terror,” he continued. “When your definition isn’t right and doesn’t exist, you can’t lead a global war.”
His comments, coming on the heels of another minister who chided Belgians for ignoring terror while concentrating on criticizing Israel, drew quick condemnation.
“The government has devised a system to eradicate terrorism: Stop eating chocolate,” opposition MK Shelly Yachimovich wrote sarcastically on Twitter.
Several Israeli lawmakers linked the deadly bombings that struck Brussels’ airport and subway Tuesday, killing some 34 people, to Palestinian terror while also condemning the attack.
But Science, Technology and Space Minister Ofir Akunis used the opportunity to hit out at Europe over its labeling of products from Israeli settlements.
“I will repeat: many in Europe have preferred to occupy themselves with the folly of condemning Israel, labeling products, and boycotts,” Akunis said on his Facebook page. “In this time, underneath the nose of the Continent’s citizens, thousands of extremist Islamic terror cells have grown. There were those who repressed and mocked whoever tried to give warning. There were those who underestimated.”
His comments were derided by opposition leader MK Isaac Herzog of the Zionist Union who spoke out against any Israelis who expressed “morbid joy” over Europe’s pain in the wake of a series of deadly terror attacks in Brussels earlier in the day.
“Enough already!” Herzog said in a statement. “Stop this contemptible talk. Where did you get the chutzpah [audacity] to degrade innocent victims of terror? Where do you get this miserable cynicism from? This is a distortion of the most basic human morality. This is a painful moment internationally that obligates all people to identify with the bereaved families, whoever they are, and wish the wounded a speedy recovery.”
Hehe, dat vraag ik mij ook afquote:
Risicoanalysequote:Op woensdag 23 maart 2016 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Toch vreemd hiernet bij het binnengaan van het Zuidstation.
Vreemdelingen (lees Marokkenen etc.) werden apart gefouilleerd en werden van tussen de menigte vandaan gehaald...
Ik moest enkel mij rugzak opentrekken.
Logisch, een veel hogere risicofactor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Vreemdelingen (lees Marokkenen etc.) werden apart gefouilleerd en werden van tussen de menigte vandaan gehaald...
Ja, maar was écht merkwaardig!quote:
Etnische profilering.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Hard nodig in deze tijden. We kunnen niet anders dan maatregelen treffen die eerder niet gewenst waren. Met elke aanslag worden meer maatregelen acceptabeler.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Etnische profilering.
Tja, dat ga je wel krijgen natuurlijk.
Ja, zullen sommige mensen niet leuk vinden en het zet ook weer extra kwaad bloed bij anderen. Maar het is wel logisch ergens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:44 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Hard nodig in deze tijden. We kunnen niet anders dan maatregelen treffen die eerder niet gewenst waren.
Ja, vind het toch ook een logische keuze.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zullen sommige mensen niet leuk vinden en het zet ook weer extra kwaad bloed bij anderen. Maar het is wel logisch ergens.
Hadden ze dat dinsdag maar gedaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Etnische profilering.
Israël is niet geboren op deze manier. De Israëliërs hebben eeuwenlang vervolging ondervonden. Van Pogroms tot brandstapels en uiteindelijk de Holocaust. Een volk wordt harder met zo'n geschiedenis. Heel simpel. Als ik mijn hond elke dag een rotschop verkoop dan wordt het ook een valse kreng. Overlaad ik hem met liefde dan krijg ik dat terug.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:43 schreef -0- het volgende:
Israel en de VS zijn wel een beetjein deze hoor.
Ik kan me nog een reeks aanslagen herinneren op een zekere 11 september.
En Israel is ook niet het toonbeeld van rust op aarde, die zien hele wijken platgooien na een incident als oplossing maar wij gelukkig niet.
Ja logisch en dan wordt er meteen antwoord gegeven op de eerdere vragen vandaag hier wat de terroristen willen bereiken. Nou dit dus, dat er verdeeldheid en woede komt " waarom word ik gefouilleerd, omdat ik marokkaan ben?" Sommige lui zijn daar vatbaar voorquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Etnische profilering.
Zouden het Moslims zijn geweest?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:47 schreef banaantjeEE het volgende:
ANDERLECHT - Een tiental jongeren heeft woensdagmiddag in Anderlecht amok gemaakt na de minuut stilte die er naar aanleiding van de aanslagen dinsdag gehouden werd. Een van hen is opgepakt. In Brussel werd een man opgepakt die begon te roepen tijdens de minuut stilte.
Hoe sta je tegenover het optreden van politie en justitie tegen moslims en asielzoekers?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Israël is niet geboren op deze manier. De Israëliërs hebben eeuwenlang vervolging ondervonden. Van Pogroms tot brandstapels en uiteindelijk de Holocaust. Een volk wordt harder met zo'n geschiedenis. Heel simpel. Als ik mijn hond elke dag een rotschop verkoop dan wordt het ook een valse kreng. Overlaad ik hem met liefde dan krijg ik dat terug.
Omdat je tot een risicogroep hoort. Oude Marokkaanse vrouwtjes worden trouwens vast ook niet extra gefouilleerd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:47 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja logisch en dan wordt er meteen antwoord gegeven op de eerdere vragen vandaag hier wat de terroristen willen bereiken. Nou dit dus, dat er verdeeldheid en woede komt " waarom word ik gefouilleerd, omdat ik marokkaan ben?" Sommige lui zijn daar vatbaar voor
Hoe laat is het debat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen wordt een topshow, veel vragen voor Rutte tijdens het debat denk ik zo.
Vooral n.a.v. het bericht van Erdogan: NL heeft een van de daders vrij gelaten ondanks waarschuwingen vanuit Turkijequote:Op woensdag 23 maart 2016 19:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Geen idee. Zal wel vol gas vanuit Wilders worden.
Hartstikke veel pech! We kunnen niet anders. Ze mogen nog blij zijn dat we niet als preventie hun huizen open breken om alles na te gaan! In Parijs zijn na de aanslagen 3000! huizen opengebroken van Marokkanen en ander spul uit die hoek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:47 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja logisch en dan wordt er meteen antwoord gegeven op de eerdere vragen vandaag hier wat de terroristen willen bereiken. Nou dit dus, dat er verdeeldheid en woede komt " waarom word ik gefouilleerd, omdat ik marokkaan ben?" Sommige lui zijn daar vatbaar voor
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:53 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Hartstikke veel pech! We kunnen niet anders. Ze mogen nog blij zijn dat we niet als preventie hun huizen open breken om alles na te gaan! In Parijs zijn na de aanslagen 3000! huizen opengebroken van Marokkanen en ander spul uit die hoek.
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 23-03-2016 om 19:55:21Als dit waar is dan is het exit Rutte. #aftreden https://t.co/gctZpd57xC reageer retweet
Gelijk heeft hij. Rutte heeft al teveel bloed aan zijn handen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 23-03-2016 om 19:55:21Als dit waar is dan is het exit Rutte. #aftreden https://t.co/gctZpd57xC reageer retweet
Als het waar is komt er uiteraard weer een lulverhaal over dat je mensen op basis van verdenking niet vast kunt zetten en dat er eerst iets moet gebeuren (dat 'iets' een aanslag is dat is blijkbaar vergelijkbaar met het stelen van een fiets) omdat de wet het niet toelaat blablaquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Nou is Erdogan niet een betrouwbare bron, dus even afwachten, maar damn als het waar is dan is dit toch een mooi voorbeeld hoe ons systeem ECHT NIET werkt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Wij zijn met meer dan zij!quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:58 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Als het waar is komt er uiteraard weer een lulverhaal over dat je mensen op basis van verdenking niet vast kunt zetten en dat er eerst iets moet gebeuren (dat 'iets' een aanslag is dat is blijkbaar vergelijkbaar met het stelen van een fiets) omdat de wet het niet toelaat blabla
Nooit handig om er voor het debat al met gestrekt been in te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160323_02198704quote:Nederlander betuigt op pakkende manier steun aan België
Sinds de aanslagen in Brussel en Zaventem komen er van over de hele wereld steunbetuigingen. De Nederlander Jaco Klootwijk deed dat op een bijzondere manier.
De man liet namelijk een brief en bloemen, Tulpen uit Nederland, achter op de internationale trein richting Brussel. Met die brief wil hij zijn medeleven betuigen. Hij hoopt dat de brief en de bloemen tot in Brussel geraken.
“Lieve Zuiderburen,
Door middel van deze brief wil ik mijn medeleven betuigen. Ik wil dat ik iets kan doen om jullie pijn en verdriet te verzachten.
Ik ben echter niet bij machte om iets te kunnen betekenen. Ik hoop dat onze leiders dit nu eindelijk wel zijn.
Ik wens jullie veel sterkte en kracht om door deze ellendige tijd heen te komen. Ik hoop dat mijn brief en mijn bloemen in Brussel aankomen.
Veel geluk en mijn condoleance voor het Belgische volk,
Jaco Klootwijk”
Rutte zal vast zijn best gaan doen om de onderste steen boven te krijgenquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
De racisme-politie van DENK zal het daar niet mee eens zijn, net zoals mevrouw Judith Sargentini, meneer Jesse Klaver enz. enz.quote:
Jaaarenlang onderzoek nodig natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Rutte zal vast zijn best gaan doen om de onderste steen boven te krijgen
Waar staat dat Nederland hem op advies van België vrij heeft gelaten? Heb ik daar overheen gelezen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:00 schreef TheVulture het volgende:
Als Nederland op advies van Belgie iemand vrij laat en die persoon vervolgens in Belgie gaat wonen en verder radicaliseert lijkt me dit een verantwoordelijkheid van de Belgische veiligheidsdienst en niet die van Nederland.
Wilders
Misschien omdat ´de staatsomroep´ niet zomaar nieuws gaat brengen wat nog puur op geruchten gebaseerd is en waarvan nog geen enkele achtergrond bekend is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:01 schreef Confetti het volgende:
De Staatsomroep rept er vooralsnog met geen woord over.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ar_Nederland___.htmlquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waar staat dat Nederland hem op advies van België vrij heeft gelaten? Heb ik daar overheen gelezen?
Omdat ze bij het journaal niet willen dat de politie op de deur kloptquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:02 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom is het geschreeuw van die 10 moslims tijdens de minuut stilte niet te zien op het NOS journaal?
Hmm, Jesse Klaver is logisch. Die heeft een trauma opgelopen in zijn jeugd als half-marokkaan. Hij werd vaak in de gaten gehouden bij duurdere zaken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De racisme-politie van DENK zal het daar niet mee eens zijn, net zoals mevrouw Judith Sargentini, meneer Jesse Klaver enz. enz.
Want Nederland moet iedereen die door de Turken als verdacht wordt bestempeld meteen arresteren? Als er echte aanwijzingen waren dat ie een terrorist was, waarom mocht ie van deTurken dan kiezen naar welk land ie uitgewezen werd?quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:59 schreef Confetti het volgende:
Dan mag op zijn minst de verantwoordelijke minister oprotten en eigenlijk is het zo ernstig dat het hele kabinet moet oprotten.
Ze hebben nu echt bloed aan hun handen. Sta je dan met je achterlijke 'rechtsstaat.'
Gebeurt toch niet. Hij zal zich wel weer als een echte VVD'er eruit lullen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Tijd dat de PVV 76 zetels pakt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:12 schreef Childofthe90s het volgende:
Alsof je dit Rutte kunt aanrekenen, er is simpelweg geen meerderheid in de Tweede Kamer voor dit soort maatregelen, en dat lijkt me eerder te komen door bijvoorbeeld de PvdA.
net als bij Mh 17quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Rutte zal vast zijn best gaan doen om de onderste steen boven te krijgen
Prima, dan kan ik gewoon de hele dag in het lab staan verderquote:
waarom zou dat wel getoond moeten worden? Waarom aandacht geven aan 10 kneuzenquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:02 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom is het geschreeuw van die 10 moslims tijdens de minuut stilte niet te zien op het NOS journaal?
en de NOS.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef sacha het volgende:
hebben jullie het probleem nu gereduceerd tot Rutte?
Omdat het veelzeggend is en aantoont waar het structurele probleem zit. Dat zit niet bij dat handjevol terroristen, dat in ieder opzicht een kleine minderheid isquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom zou dat wel getoond moeten worden? Waarom aandacht geven aan 10 kneuzen
Het maakt ook niet uit welke deksel je optilt, overal komt een beerput onder vandaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vooral n.a.v. het bericht van Erdogan: NL heeft een van de daders vrij gelaten ondanks waarschuwingen vanuit Turkije
10 man, op 11 miljoen belgen. Hou de proporties een beetje in de gaten svpquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat het veelzeggend is en aantoont waar het structurele probleem zit. Dat zit niet bij dat handjevol terroristen, dat in ieder opzicht een kleine minderheid is
Denk dat het toch sowieso een glas-plas-was debat wordt hoor. Tenzij de PvdA ineens rare dingen gaat doen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:21 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Prima, dan kan ik gewoon de hele dag in het lab staan verder
mja, rutte is uiteindelijk wel hoofdverantwoordelijk natuurlijk. Al zal onze minister van V(luchtelingen) en J(ihad) er ook behoorlijk van langs krijgen. Wordt in elk geval vermakelijk om het gewring in bochten te zien, ook al blijft alles hetzelfde. Ook al zou er hierna een aanslag met 10000 doden in Nederland vallen, dan nog zal het kabinet blijven zitten bij het debat daarover. Dit kabinet blijft zelfs nog zitten en ontkennen als er een bom afgaat in de plenaire zaal.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef sacha het volgende:
hebben jullie het probleem nu gereduceerd tot Rutte?
Heb jij iedereen geinterviewd daar dan? Ook op Nederlandse scholen werden deze aanslagen toegejuicht.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
10 man, op 11 miljoen belgen. Hou de proporties een beetje in de gaten svp
Ja, blijkbaar wel. Khalid El Bakraoui. Zijn broer werd door Turkije uitgewezen naar Nederland roept Erdogan tenminste.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:30 schreef TLC het volgende:
Ik blijf het een beetje onduidelijk vinden, was die aanslag in de metro nu door een zelfmoordterrorist of niet ?
oh ja, het is allemaal mijn schuldquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb jij iedereen geinterviewd daar dan? Ook op Nederlandse scholen werden deze aanslagen toegejuicht.
Er is een incidenteel probleem van een aanslag, waartoe slechts een minieme minderheid van de moslims toe bereid is. Er is een structureel probleem van groepen in België (en Nederland) die vervreemd zijn van de samenleving en dit soort aanslagen als positief beschouwt of tenminste niet als negatief. Dat is het echte probleem en van dat probleem zullen wij in de toekomst last gaan krijgen.
Dit probleem niet onderkennen of bagatelliseren is de kop in het zand steken.
?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ja, het is allemaal mijn schuld
De PvdA is ook een deel van het probleem, met de bekende 'puinhopen van paars'. Alles wat nu geconstateerd wordt is mosterd na de maaltijd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:32 schreef LelijKnap het volgende:
Rutte is een deel van het probleem, het bewust vergroten van de onveiligheid in Nederland en moet derhalve berecht en veroordeeld worden.
Ook jij hebt je verantwoordelijkheid te nemen ja. Goedpraters en wegkijkers vormen struikelblokken om de problemen te voorkomen en/of op te pakken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ja, het is allemaal mijn schuld
Op basis van het wetboek van Strafrecht of maar gewoon op basis van gezond volksverstand?quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:32 schreef LelijKnap het volgende:
Rutte is een deel van het probleem, het bewust vergroten van de onveiligheid in Nederland en moet derhalve berecht en veroordeeld worden.
Klopt, Samsom en consorten zullen ook op het bankje moeten verschijnen. Het liefst via een Europees tribunaal geleid door Oost-Europese rechters.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:34 schreef empa1010 het volgende:
[..]
De PvdA is ook een deel van het probleem, met de bekende 'puinhopen van paars'. Alles wat nu geconstateerd wordt is mosterd na de maaltijd.
overigens, als ik bij zo'n gast in de klas had gezeten die was gaan zitten juichen, was ik ernaar toe gelopen, en een flinke muilpeer verkocht met de woorden: "nu is geweld niet zo leuk meer, he?". Ik was vroeger behoorlijk rustig in de klas, maar dat soort zaken kon ik principieel over worden, welke gevolgen er ook aan zaten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb jij iedereen geinterviewd daar dan? Ook op Nederlandse scholen werden deze aanslagen toegejuicht.
Er is een incidenteel probleem van een aanslag, waartoe slechts een minieme minderheid van de moslims toe bereid is. Er is een structureel probleem van groepen in België (en Nederland) die vervreemd zijn van de samenleving en dit soort aanslagen als positief beschouwt of tenminste niet als negatief. Dat is het echte probleem en van dat probleem zullen wij in de toekomst last gaan krijgen.
Dit probleem niet onderkennen of bagatelliseren is de kop in het zand steken.
Er vallen meerdere aanklachten in te dienen. Helaas bestaat, anders dan in Duitsland, in Nederland 'hoogverraad' niet meer als zodoende maar er zijn genoeg 'strafrechtelijke wegen' om hem te kunnen oppakken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Op basis van het wetboek van Strafrecht of maar gewoon op basis van gezond volksverstand?
Heb je artikelen? Gewoon interesse hoor...quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er vallen meerdere aanklachten in te dienen. Helaas bestaat, anders dan in Duitsland, in Nederland 'hoogverraad' niet meer als zodoende maar er zijn genoeg 'strafrechtelijke wegen' om hem te kunnen oppakken.
Er gaat echt niks meer gebeuren. De media wordt strak geregisseerd en het volk blijkt uiterst beïnvloedbaar hierdoor. Al meer dan tien jaar is er signaal op signaal dat het de verkeerde kant op gaat en het volk papagaait braaf de media na dat 'het in ieder geval niets met islam te maken heeft', 'dat moslims op de eerste plaats de slachtoffers zijn' en 'dat het eigenlijk allemaal de schuld is van wilders'. Zo'n volk verdient ook niks beter dan wat ze te wachten staat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Klopt, Samsom en consorten zullen ook op het bankje moeten verschijnen. Het liefst via een Europees tribunaal geleid door Oost-Europese rechters.
Over Merkel:quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:37 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Heb je artikelen? Gewoon interesse hoor...
Uit het wetboek van Strafrecht bedoelde ikquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Over Merkel:
+ http://www.therussophile.(...)t-of-germany-2.html/
The migration policy of the German Chancellor has caused not only mass street protests of citizens. A few lawyers collectively filed a lawsuit against the initiatives of migrants against the current government of Germany at the Federal constitutional court in Karlsruhe.
Yesterday, on January 22nd, the magazine Der Spiegel wrote about this. In a statement, six lawyers indicated a violation of “their voting rights” and a violation of the right to participate “in the democratic process of decision making”.
The lawsuit demanded to recognize the decision of Angela Merkel from 4th September 2015, making the country’s borders open to refugees, contrary to the basic law of the FRG. However, declaring the decision of Merkel unconstitutional does not to apply the rules of the Dublin agreements, as well as the German laws on asylum and the right to stay.
Die gooien het voornamelijk op het niet naleven van het Dublin akkoord. Weet jij in welke wetten staat vastgelegd dat de staat (coalitie -> Rutte/Samson zijnde een deel er van) het e.e.a. na te komen hebben? Waarborgen van veiligheid van de Nederlander, beschermen van de soevereiniteit, etc. Kan ze zelf even niet vinden.
Helemaal mee eens. Beangstigend is het wel, dat wij - klootjesvolk- bewust van nieuws onthouden worden en dat de staat uitmaakt wat er wel en niet gezegd mag worden. We zijn onbewust aardig richting Rusland en Turkije aan het gaan in dat opzicht. Qua censuur en mensen dom houden en 'niks verkeerds mogen zeggen'. In dit kader ga ik steeds meer denken dat de dood van Fortuyn iets veel groters is dan 'alleen maar Volkert' met z'n zogenaamde nertsengelul etc. Als de politie al bij mensen aan de deur staat om een normale tweet... meermaals zelfs, dan zou het mij niks verbazen als er in dit land meer gaande is (en is geweest) dan wij voor mogelijk kunnen houden. Iedereen monddood maken ...quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaat echt niks meer gebeuren. De media wordt strak geregisseerd en het volk blijkt uiterst beïnvloedbaar hierdoor. Al meer dan tien jaar is er signaal op signaal dat het de verkeerde kant op gaat en het volk papagaait braaf de media na dat 'het in ieder geval niets met islam te maken heeft', 'dat moslims op de eerste plaats de slachtoffers zijn' en 'dat het eigenlijk allemaal de schuld is van wilders'. Zo'n volk verdient ook niks beter dan wat ze te wachten staat.
De staat is een meester geworden in 'social engineering' en ik zie niet in hoe daar verandering in komt. De enigen die 'wake-up calls' maken zijn juist de moslims, en hoeveel lawaai die ook maken, het wordt zo gespind dat het uiteindelijk alleen maar steun oplevert voor de mythe van de multiculturele samenleving. "Anders winnen de moslims, want zij willen juist polarisatie'. Etc.
Ik zat net even DWDD te kijken (verplicht door visite) en ik zag inderdaad dat er geen flikker veranderd is, deze stonden me, door frustratie, nog bij;quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaat echt niks meer gebeuren. De media wordt strak geregisseerd en het volk blijkt uiterst beïnvloedbaar hierdoor. Al meer dan tien jaar is er signaal op signaal dat het de verkeerde kant op gaat en het volk papagaait braaf de media na dat 'het in ieder geval niets met islam te maken heeft', 'dat moslims op de eerste plaats de slachtoffers zijn' en 'dat het eigenlijk allemaal de schuld is van wilders'. Zo'n volk verdient ook niks beter dan wat ze te wachten staat.
De staat is een meester geworden in 'social engineering' en ik zie niet in hoe daar verandering in komt. De enigen die 'wake-up calls' maken zijn juist de moslims, en hoeveel lawaai die ook maken, het wordt zo gespind dat het uiteindelijk alleen maar steun oplevert voor de mythe van de multiculturele samenleving. "Anders winnen de moslims, want zij willen juist polarisatie'. Etc.
'Die zijn er dus niet, dus valt er niks...'quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:46 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Uit het wetboek van Strafrecht bedoelde ik. Die zijn er dus niet, dus valt er niks te berechten... Nulla poena en zo...
Je mag wel boos zijn op Rutte cs maar als je zulke dingen gaat roepen maak je jezelf niet geloofwaardiger...
Het nieuws is dat de terroristische aanslag 'er nou eenmaal bijhoort' . Net zoals het pokkenweer. Kunnen we niks aan doen. Misschien mag het hoogstens een middel voor smalltalk zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:02 schreef computergirl het volgende:
Is er nog nieuws? Of is dit zoals gewoonlijk alleen maar een algemeen moslim/NOS/Rutte/wegkijker-haat topic geworden?
Dit dus, de nagel aan de doodskist van Fok!quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:02 schreef computergirl het volgende:
Is er nog nieuws? Of is dit zoals gewoonlijk alleen maar een algemeen moslim/NOS/Rutte/wegkijker-haat topic geworden?
Goed geplakt van wikipedia.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'Die zijn er dus niet, dus valt er niks...'
Wat is dit voor een logica? Dan maak je die toch?
Hoogverraad is een juridische term die gebruikt wordt om misdrijven die gericht zijn tegen de interne veiligheid van een staat aan te duiden.[1] Het gaat daarbij om handelingen die gericht zijn tegen de staatsinrichting of de hoogste staatsorganen en gepleegd worden met het doel om de interne organisatie van een staat met geweld of met onwettige middelen omver te werpen of te veranderen.[2] Het huidige Nederlandse Wetboek van Strafrecht en Belgische Strafwetboek kennen het delict hoogverraad niet. Het komt wel voor in de Duitse rechtcultuur als hochverrat in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, en in het Angelsaksische recht als high treason.
Al dat anti Wilderiaans gedoequote:Op woensdag 23 maart 2016 20:00 schreef TheVulture het volgende:
Als Nederland op advies van Belgie iemand vrij laat en die persoon vervolgens in Belgie gaat wonen en verder radicaliseert lijkt me dit een verantwoordelijkheid van de Belgische veiligheidsdienst en niet die van Nederland.
Wilders
Dank u, hier is nog meer van dezelfde pagina;quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:07 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Goed geplakt van wikipedia.
Verbod van terugwerkende kracht, zegt je dat wat?
Het is verschrikkelijk hè.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zat net even DWDD te kijken (verplicht door visite) en ik zag inderdaad dat er geen flikker veranderd is, deze stonden me, door frustratie, nog bij;
''We hebben het nog (die 'nog' is wel een benodigde toevoeging onderhand natuurlijk) steeds erg goed...'' - Een vrolijke moslim
GODVERDOMME MAN, WE HADDEN HET GOED VOORDAT JULLIE HIER AAN KWAMEN ZETTEN. SINDSDIEN IS ER NIKS DAN ELLENDE TOEGEVOEGD EN DAN VERTEL JE ONS, NA DE DAG DAT ER WEER TAL VAN MENSEN OPGEBLAZEN ZIJN 'dat we het nog steeds goed hebben'???
En dan maakt ie z'n zin af met;
''...Het hoort er nu eenmaal bij''
![]()
Het hoort er nu eenmaal bij OMDAT WE MOSLIMS IN DIT LAND HEBBEN. Maar dat durf je vanzelfsprekend niet EENMAAL AAN TE GEVEN![]()
![]()
![]()
''We moeten vooral hoop houden.''
MAW: WE MOETEN VOORAL NIKS DOEN AAN DE ISLAM EN DE ROTZOOI DIE HET IN ONS LAND BRENGT - WE MOETEN ECHTER VOORAL WEL:
''We moeten niet polariseren en dat doe je door moslims vragen zich te verantwoorden''
![]()
![]()
![]()
''Een paar terroristen mogen ons niet verdelen.''
EEN PAAR TERRORISTEN UIT EEN NEST WAAR HONDERDEN JONGEREN MET STENEN NAAR DE POLITIE GOOIEN NA DE VANGST VAN EEN GAST DIE DEEL UITMAAKTE VAN HET AFSLACHTEN VAN 140 + MENSEN
maar ook dat verteld hij er natuurlijk niet bij![]()
''Angsthandelaren als Wilders spelen hier gretig op in.'' - nog steeds die vrolijke tieffushond
en natuurlijk draaien we oorzaak-gevolg nog even om zodat hij en zijn pedofiele krijgsheer buiten schot blijven.
Oh, en de zogenaamd wel kritische moslim had nog een belangrijke boodschap;
''Mijn vader wordt sinds kort niet meer begroet''
![]()
![]()
![]()
![]()
Tot morgen! Aldus Nieuwkerk
http://bigstory.ap.org/ar(...)urope-wave-bloodshedquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:02 schreef computergirl het volgende:
En jij denkt dat Rutte op basis van dit stukje te vervolgen is?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'Die zijn er dus niet, dus valt er niks...'
Wat is dit voor een logica? Dan maak je die toch?
Hoogverraad is een juridische term die gebruikt wordt om misdrijven die gericht zijn tegen de interne veiligheid van een staat aan te duiden.[1] Het gaat daarbij om handelingen die gericht zijn tegen de staatsinrichting of de hoogste staatsorganen en gepleegd worden met het doel om de interne organisatie van een staat met geweld of met onwettige middelen omver te werpen of te veranderen.[2] Het huidige Nederlandse Wetboek van Strafrecht en Belgische Strafwetboek kennen het delict hoogverraad niet. Het komt wel voor in de Duitse rechtcultuur als hochverrat in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, en in het Angelsaksische recht als high treason.
Het mooiste was nog dat hij zei dat de Moslims betere marketing nodig hadden (branding).quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zat net even DWDD te kijken (verplicht door visite) en ik zag inderdaad dat er geen flikker veranderd is, deze stonden me, door frustratie, nog bij;
''We hebben het nog (die 'nog' is wel een benodigde toevoeging onderhand natuurlijk) steeds erg goed...'' - Een vrolijke moslim
GODVERDOMME MAN, WE HADDEN HET GOED VOORDAT JULLIE HIER AAN KWAMEN ZETTEN. SINDSDIEN IS ER NIKS DAN ELLENDE TOEGEVOEGD EN DAN VERTEL JE ONS, NA DE DAG DAT ER WEER TAL VAN MENSEN OPGEBLAZEN ZIJN 'dat we het nog steeds goed hebben'???
En dan maakt ie z'n zin af met;
''...Het hoort er nu eenmaal bij''
![]()
Het hoort er nu eenmaal bij OMDAT WE MOSLIMS IN DIT LAND HEBBEN. Maar dat durf je vanzelfsprekend niet EENMAAL AAN TE GEVEN![]()
![]()
![]()
''We moeten vooral hoop houden.''
MAW: WE MOETEN VOORAL NIKS DOEN AAN DE ISLAM EN DE ROTZOOI DIE HET IN ONS LAND BRENGT - WE MOETEN ECHTER VOORAL WEL:
''We moeten niet polariseren en dat doe je door moslims vragen zich te verantwoorden''
![]()
![]()
![]()
''Een paar terroristen mogen ons niet verdelen.''
EEN PAAR TERRORISTEN UIT EEN NEST WAAR HONDERDEN JONGEREN MET STENEN NAAR DE POLITIE GOOIEN NA DE VANGST VAN EEN GAST DIE DEEL UITMAAKTE VAN HET AFSLACHTEN VAN 140 + MENSEN
maar ook dat verteld hij er natuurlijk niet bij![]()
''Angsthandelaren als Wilders spelen hier gretig op in.'' - nog steeds die vrolijke tieffushond
en natuurlijk draaien we oorzaak-gevolg nog even om zodat hij en zijn pedofiele krijgsheer buiten schot blijven.
Oh, en de zogenaamd wel kritische moslim had nog een belangrijke boodschap;
''Mijn vader wordt sinds kort niet meer begroet''
![]()
![]()
![]()
![]()
Tot morgen! Aldus Nieuwkerk
En toch is het zo. Gewoon meecalculeren dit risico en niet zo bang doen johquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het nieuws is dat de terroristische aanslag 'er nou eenmaal bijhoort' . Net zoals het pokkenweer. Kunnen we niks aan doen. Misschien mag het hoogstens een middel voor smalltalk zijn.
Aboutaleb is mooie marketing voor hoe prettig het allemaal kan zijn... als ieder mens zo was dan hadden we deze ellende nu niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het mooiste was nog dat hij zei dat de Moslims betere marketing nodig hadden (branding).
Die was me even ontschoten inderdaadquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het mooiste was nog dat hij zei dat de Moslims betere marketing nodig hadden (branding).
Aboutaleb die zijn dochter verbied met een ongelovigen te trouwen. Pracht voorbeeld inderdaad.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:20 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Aboutaleb is mooie marketing voor hoe prettig het allemaal kan zijn... als ieder mens zo was dan hadden we deze ellende nu niet.
Wat wil je nou met dit sneue geknip en geplak? Heeft Pegida geen forum waar je lekker je gang kan gaan onder gelijkgestemden?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dank u, hier is nog meer van dezelfde pagina;
Als het daar bij blijft teken ik er voorquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Aboutaleb die zijn dochter verbied met een ongelovigen te trouwen. Pracht voorbeeld inderdaad.
quote:ARIS (AP) — Security officials have told The Associated Press that the Islamic State group has trained at least 400 attackers and sent them into Europe for terror attacks.
The network of interlocking, agile and semiautonomous cells shows the reach of the extremist group in Europe even as it loses ground in Syria. The officials, including European and Iraqi intelligence officials and a French lawmaker who follows the jihadi networks, describe camps designed specifically to train for attacks against the West.
The officials say the fighters have been given orders to find the right time, place and method to carry out their mission.
Toevallig begeef ik mij niet zonder problemen in het verkeer omdat ik aapjes achter het stuur in voertuigen die meer dan een ton wegen en 150km/pu kunnen doodeng. Maar nee, het lijkt mij bijzonder zinnig om motieven van terrorisme te annuleren. Zo zijn we van veel voorgaande terroristische stromingen/groeperingen af te komen. Maar hoe los je islamitisch terrorisme op?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:18 schreef Falco het volgende:
[..]
En toch is het zo. Gewoon meecalculeren dit risico en niet zo bang doen joh. Je begeeft je toch ook zonder problemen in het verkeer? Ook daar heb je een klein risico om bijvoorbeeld omver gereden te worden, maar dat neemt vrijwel iedereen voor lief. Overigens is de kans slachtoffer te worden van een verkeersongeval een factor 100 hoger dan slachtoffer te worden van een terrorisme-aanval.
Hij is op geen enkele wijze minder problematisch dan terroristen - misschien is hij nog wel erger.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Als het daar bij blijft teken ik er voor
quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
Associated Press komt iig met de volgende mededeling:
http://bigstory.ap.org/ar(...)urope-wave-bloodshed
[..]
Ben ik met je eens, maar mocht het sappig worden is eersterangs zitten altijd beterquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Denk dat het toch sowieso een glas-plas-was debat wordt hoor. Tenzij de PvdA ineens rare dingen gaat doen.
Ik geef aan op basis waarvan Rutte eventueel berecht kan worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat wil je nou met dit sneue geknip en geplak? Heeft Pegida geen forum waar je lekker je gang kan gaan onder gelijkgestemden?
Ongelofelijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alhier een bewijsstuk dat aangedragen kan worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee je laat zonder enige kennis van zaken je ongenuanceerde mening erbarmelijk gespeld vrolijk uit je onderbuik reutelen, dat is wat anders.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik geef aan op basis waarvan Rutte eventueel berecht kan worden.
doe niet zo sneu. Serieus, is er geen ander forum waar jij je rabiate moslimhaat kan uitleven? Ik vind jouw opmerkingen echt een grens overgaanquote:Op woensdag 23 maart 2016 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kijk en luister naar het hoorcollege van Beatrice de Graaf. Een heel scala aan maatregelen (van platbombarderen tot thee drinken) moet je doen om terrorisme een halt te roepen. Je zult ook mee krijgen in dat college dat terrorisme eigenlijk van alle tijden is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Toevallig begeef ik mij niet zonder problemen in het verkeer omdat ik aapjes achter het stuur in voertuigen die meer dan een ton wegen en 150km/pu kunnen doodeng. Maar nee, het lijkt mij bijzonder zinnig om motieven van terrorisme te annuleren. Zo zijn we van veel voorgaande terroristische stromingen/groeperingen af te komen. Maar hoe los islamitisch terrorisme op?
Eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:27 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar mocht het sappig worden is eersterangs zitten altijd beter
Security officials have told The Associated Press that the Islamic State group has trained at least 400 attackers and sent them into Europe for terror attacks.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:29 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee je laat zonder enige kennis van zaken je ongenuanceerde mening erbarmelijk gespeld vrolijk uit je onderbuik reutelen, dat is wat anders.
Je hebt in zoverre een punt dat het misdadig is dat er op geestelijke gezondheidszorg zoveel bezuinigd wordt. De effecten daarvan zijn dagelijks te lezen op FOK!.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij is in jouw wereld niks bijster ingewikkeld of wel?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Security officials have told The Associated Press that the Islamic State group has trained at least 400 attackers and sent them into Europe for terror attacks.
Binnengelaten door Rutte (of in elk geval uitgenodigd door Merkel) = staat in gevaar brengen. Niet bijster ingewikkeld lijkt me zo.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt in zoverre een punt dat het misdadig is er op geestelijke gezondheidszorg zoveel bezuinigd wordt. De effecten daarvan zijn dagelijks te lezen op FOK!.
Nee, dat zei hij niet. Hij zei dat hij zijn dochter het liefst met een moslim ziet trouwen, maar dat als zij anders kiest dat hij haar eigen keuze altijd zal respecteren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Aboutaleb die zijn dochter verbied met een ongelovigen te trouwen. Pracht voorbeeld inderdaad.
Klopt ook niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Beatrice de Graaf sloeg volledig de plank mis. Ze probeerde islamitisch terrorisme gelijk te stellen aan 'IS'. Dat toonde al aan dat ze er niets van begrepen heeft; IS is slechts een symptoom, een tijdelijk aanhangboord van islamitisch terrorisme de afgelopen jaren. Islamitisch terrorisme kwam ver daar voor al voor en zal lang er na nog aanwezig zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Kijk en luister naar het hoorcollege van Beatrice de Graaf. Een heel scala aan maatregelen (van platbombarderen tot thee drinken) moet je doen om terrorisme een halt te roepen. Je zult ook mee krijgen in dat college dat terrorisme eigenlijk van alle tijden is.
Ach ja, wat een wolf in linkse kleren zegt...quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, dat zei hij niet. Hij zei dat hij zijn dochter het liefst met een moslim ziet trouwen, maar dat als zij anders kiest dat hij haar eigen keuze altijd zal respecteren.
Wat voor buitengerechtelijke manieren?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:38 schreef Confetti het volgende:
In het geval van Rutte lijkt meer sprake van grove nalatigheid en algemene slapheid. Dat kan alleen via buitengerechtelijke manieren bestraft worden maar niet met de huidige uitvoerende macht.
Nee, Beatrice de Graaf heeft er natuurlijk totaal geen kaas van gegeten, wat denkt dat mens wel niet , totaal geen kennis van de geschiedenis en terrorisme. LelijKnap op het Fok forum, dat is pas een kenner.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:39 schreef LelijKnap het volgende:
Dat toonde al aan dat ze er niets van begrepen heeft
Daar heb ik naar gekeken en geluisterd ja. Dat mens begrijpt er helemaal niets van.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Kijk en luister naar het hoorcollege van Beatrice de Graaf. Een heel scala aan maatregelen (van platbombarderen tot thee drinken) moet je doen om terrorisme een halt te roepen. Je zult ook mee krijgen in dat college dat terrorisme eigenlijk van alle tijden is.
Dat laatste heb ik je net uitgelegd hierboven. Een heel scala moet je dus gaan ondernemen: IS platbombarderen tot en met theedrinken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Beatrice de Graaf sloeg volledig de plank mis. Ze probeerde islamitisch terrorisme gelijk te stellen aan 'IS'. Dat toonde al aan dat ze er niets van begrepen heeft; IS is slechts een symptoom, een tijdelijk aanhangboord van islamitisch terrorisme de afgelopen jaren. Islamitisch terrorisme kwam ver daar voor al voor en zal lang er na nog aanwezig zijn.
Het platbombarderen v.d. staat IS annuleert islamitisch terrorisme geenszins. Toegeven aan IS (een ander aangedragen oplossing van haar kant) door ze land te geven doet dat ook niet. Thee drinken?
De voorbeelden waaruit ze mogelijke oplossingen destilleerde:
IRA: ze wilden zeggenschap over een stuk land - daar kon uiteindelijk een compromis in gevonden worden.
Molukkers wilden concrete doelen bereiken; bep. rechten voor bep. mensen op een bepaald stuk land.
Catalanen - onafhankelijkheid van Madrid
Indo's in Indonesie- nationalisme -> onafhankelijkheid van Nederland
etc
Wat hiervan kunnen we toepassen op islamitisch terrorisme? Molenbeek overhandigen? Thee drinken in de Schilderswijk? Bombarderen van de banlieues?
Nou, vooruit. Waarom niet?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken en geluisterd ja. Dat mens begrijpt er helemaal niets van.
Radicalisering is niet enkel een probleem in de islamitische gemeenschap.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik je net uitgelegd hierboven. Een heel scala moet je dus gaan ondernemen: IS platbombarderen tot en met theedrinken.
Verder heb ik niet zo'n behoefte om verder met jou te discussiëren. Ik denk dat je jezelf te extreem opstelt met allerlei onzinnige en radicale posts. Heb met walging ook net je profiel bekeken en hierdoor krijg ik het idee dat er geen zinnig woord te voeren is met je.
Ik heb je net uitgelegd dat IS het probleem niet is; dat islamitisch terrorisme niet afhankelijk is van het (door)bestaan van IS. Wat heb je daar tegen in te brengen behalve 'ik ben te dom voor jou, dus noem ik jou maar walgelijk, radicaal, etc''?quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik je net uitgelegd hierboven. Een heel scala moet je dus gaan ondernemen: IS platbombarderen tot en met theedrinken.
Verder heb ik niet zo'n behoefte om verder met jou te discussiëren. Ik denk dat je jezelf te extreem opstelt met allerlei onzinnige en radicale posts. Heb met walging ook net je profiel bekeken en hierdoor krijg ik het idee dat er geen zinnig woord te voeren is met je.
Een of ander pubertje dat ergens iets lokaal bij D66 deed en wilders een berichtje stuurde en meteen uit de partij is gekickt.quote:
Ach, weer zo'n positief-gediscrimineerde knuffelmoslim die een linkse ''Ik ben een humanist, sociaal, democratisch, etc'' broek aantrok om met islamitische motieven in de Nederlandse politiek te komen.quote:
Klopt. Slachtoffer van een gebrek aan intellect; geleid door populaire opvattingen in Nederland. Professor en daarmee college geven onwaardig. Gelijktijdig wel volledig DWDD-waardig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:46 schreef -0- het volgende:
[..]
Nee, Beatrice de Graaf heeft er natuurlijk totaal geen kaas van gegeten, wat denkt dat mens wel niet , totaal geen kennis van de geschiedenis en terrorisme. LelijKnap op het Fok forum, dat is pas een kenner.
Dat lijkt me niet... Een cel, sterk gelinkt aan Molenbeek...quote:Op woensdag 23 maart 2016 21:58 schreef Bensel het volgende:
om maar even een andere insteek te krijgen in dit topic: er werd ergens aangegeven dat deze aanslag eigenlijk op pasen had moeten plaatsvinden, maar vervroegd is ivm het oppakken van Abdeslam. Ik kan me voorstellen dat er nog andere groepen zijn die op dezelfde dag hadden willen handelen door europa, maar die het niet vervroegd hebben omdat ze geen directe banden met Abdeslam hadden. het zou dus kunnen dat er nog aanslagen verdeeld over europa gepleegd gaan worden op korte termijn
Ik vermoed dat er wel meer cellen zijn dan die in Molenbeek. Onderling houden ze ws weinig contact, maar zullen wel instructies van een centraal orgaan krijgen. Zo vreemd lijkt me dat niet. Tijd zal het leren, helaasquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:01 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet... Een cel, sterk gelinkt aan Molenbeek...
Wegkijken, relativeren en politiek-correct doen is zulke figuren met de paplepel ingegoten. Realiteitsbesef en waarnemingsvermogen zijn uitgeschakeld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
Op m'n werk zitten ook een hoop van die linkse, zelfverklaard "hoogopgeleide" mokkels. Helemaal geschokt waren ze door de gebeurtenissen van gisteren, heb ik gvd de hele dag dat gejank van die mutsen aan moeten horen. En het lag uiteraard weer allemaal helemaal niet aan die lieve, vredelievende moslims, heus echt waar niet!
Wat een stompzinnig hoopje mens ben je dan, rijp voor de islamitische slachtbank met je "hoogopgeleide" linkse plamuurkop, als je dit al niet mijlenver vantevoren aan hebt ziet komen en er dus nog steeds geschokt door bent.
Daar ligt het toch ook niet aan? De lieve, vredelievende moslims doen dit namelijk niet. De niet zo lieve jihadisten doen dit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
Op m'n werk zitten ook een hoop van die linkse, zelfverklaard "hoogopgeleide" mokkels. Helemaal geschokt waren ze door de gebeurtenissen van gisteren, heb ik gvd de hele dag dat gejank van die mutsen aan moeten horen. En het lag uiteraard weer allemaal helemaal niet aan die lieve, vredelievende moslims, heus echt waar niet!
Wat een stompzinnig hoopje mens ben je dan, rijp voor de islamitische slachtbank met je "hoogopgeleide" linkse plamuurkop, als je dit al niet mijlenver vantevoren aan hebt ziet komen en er dus nog steeds geschokt door bent.
Een crimineel is iemand die de wet overtreedt omdat hij uit is op persoonlijk gewin. Een terrorist is helemaal niet uit op persoonlijk gewin. Die zelfmoordterroristen leveren zelfs hun leven in, zonder er iets voor terug te krijgen. Het zijn idealisten en in zekere zin ook altruïsten. Het is onzinnig om ze als criminelen te betitelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:24 schreef BarryOSeven het volgende:
Nieuwsuur
Zijn ze bezig terrorisme aan criminaliteit te koppelen.
"Er zijn meer criminelen in terrorisme dan religieuzen." We durven het nog steeds niet he.
Wel alle respect voor je, hoe je in al het polariserende verbale geweld hier als zowat de enige in staat bent om de nuance te behouden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:32 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Daar ligt het toch ook niet aan? De lieve, vredelievende moslims doen dit namelijk niet. De niet zo lieve jihadisten doen dit.
En dan is er nog hun achterban en alles, laten we niet naïef doen. Maar laten we ook niet doen alsof alles met een islamitische achtergrond dit steunt en/of goedpraat. Die mensen zijn net zo goed rijp voor de islamitische slachtbank omdat ze shiitisch, aleviet, ahmadi, niet radicaal soennitisch genoeg zijn en ook zij zagen dit aankomen en konden er niets aan doen.
En dan heb ik het niet over de hele volksstammen die hun prinsjes niet kunnen opvoeden en hun ogen hiervoor sluiten want schaamtecultuur natuurlijk, want het probleem begint daar aan de ene kant, en de voedingsbodem door de nieuwe moskeeën met banden met de Golfstaten aan de andere kant, die gretig inspringen op het gebrek aan opvoeding en het sociale stigma hierdoor.
Overigens vraag ik me nu af waar jij werkt, waar vrouwen nep-hoogopgeleid én naïef én mutsen zijn, want misschien is het iets beter voor je beeld op de andere sekse als je een andere baan zoekt? Anders lijk je zo op van die enge moslims en hun beeld van vrouwen...
Al het denkbare wordt uit de kast gehaald om het directe verband tussen terreur en de islam te ontkennen. Dat terwijl het radicale moslims zijn die uit naam van de islam aanslagen plegen. Doen ze dingen die van de islam eigenlijk niet mogen? Ja. Maar hypocrisie is religie-eigen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:24 schreef BarryOSeven het volgende:
Nieuwsuur
Zijn ze bezig terrorisme aan criminaliteit te koppelen.
"Er zijn meer criminelen in terrorisme dan religieuzen." We durven het nog steeds niet he.
Er zijn daarin 2 smaken:quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Al het denkbare wordt uit de kast gehaald om het directe verband tussen terreur en de islam te ontkennen. Dat terwijl het radicale moslims zijn die uit naam van de islam aanslagen plegen. Doen ze dingen die van de islam eigenlijk niet mogen? Ja. Maar hypocrisie is religie-eigen.
Maar dan bestaan er nog steeds lieve, vredelievende moslims toch?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:39 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, maar weinig tot geen niet moslims zullen aanhangers van IS zijn.
Álles wat IS uitvreet staat *letterlijk* voorgeschreven in de Heilige Koran. Daar kan geen enkele twijfel of discussie over mogelijk zijnquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn daarin 2 smaken:
- Alle religie leidt tot terreur (aantoonbare onzin)
- Deze terroristen zijn geen (echte) moslims. Hierover valt nog te discussieren, al vind ik dat er in de fundamenten van de islam genoeg staat waarmee deze terroristen hun daden kunnen verantwoorden (op religieuze manier).
De uitspraak dat het 'niks' met de islam te maken heeft is gewoon dom.
Natuurlijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 22:43 schreef Jihawti het volgende:
Maar dan bestaan er nog steeds lieve, vredelievende moslims toch?
Het is natuurlijk ook weer niet zo dat iedere moslim zich gedraagd zoals IS. Dat zou een mooie boel worden! Of is iedere moslim die géén IS-er is dan geen ware moslim?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Álles wat IS uitvreet staat *letterlijk* voorgeschreven in de Heilige Koran. Daar kan geen enkele twijfel of discussie over mogelijk zijn
Natuurlijk bestaan ze, niet iedere moslim volgt dezelfde stroming in de islam, IS zijn wahabisten naar ik begrijp, een vertakking van de soennitische islam, verbeter me als ik het fout heb.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Maar dan bestaan er nog steeds lieve, vredelievende moslims toch?
Net zoals voetbalwedstrijden ontaarden in rellen door hooligans, maar je moeilijk elke toeschouwer daarop kunt aankijken. Niemand beweert dat de hooligans geen achterlijke idioten zijn die stadionverbod plus een knuppel in de nek verdienen, maar om de andere 50.000 mensen in elkaar te rammen en het stadion niet meer in te laten schiet zijn doel voorbij.
Nee, islam is een stuk vatbaarder voor gewelddadige interpretaties door een (gedeelte van) de geschriften, met name de Ahadith.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Al het denkbare wordt uit de kast gehaald om het directe verband tussen terreur en de islam te ontkennen. Dat terwijl het radicale moslims zijn die uit naam van de islam aanslagen plegen. Doen ze dingen die van de islam eigenlijk niet mogen? Ja. Maar hypocrisie is religie-eigen.
IS misbruikt de islam voor politieke doelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook weer niet zo dat iedere moslim zich gedraagd zoals IS. Dat zou een mooie boel worden! Of is iedere moslim die géén IS-er is dan geen ware moslim?
Waarom kon Abdeslam dan openlijk in Molenbeek rondbanjeren?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:50 schreef Gutmensch het volgende:
95% van de moslims vindt het verwerpelijk wat ze doen.
Ik heb het al iets anders neergezet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:51 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Goed opgelet! Inderdaad een erg vreemde, belachelijke redenatie. Een moslim wordt net zomin als zodanig geboren, als een nazi.
Met het risico op een Godwin, ik denk dat ongeveer eenzelfde percentage van de Duitsers het destijds walgelijk vond wat de nazi's gedaan hadden. Je hoeft maar een klein deel vastbesloten extremisten te hebben om heel veel kapot te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
IS misbruikt de islam voor politieke doelen.
95% van de moslims vindt het verwerpelijk wat ze doen.
Toch vermoed ik wel financiering van de jihad uit criminele activiteiten in Europa!quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een crimineel is iemand die de wet overtreedt omdat hij uit is op persoonlijk gewin. Een terrorist is helemaal niet uit op persoonlijk gewin. Die zelfmoordterroristen leveren zelfs hun leven in, zonder er iets voor terug te krijgen. Het zijn idealisten en in zekere zin ook altruïsten. Het is onzinnig om ze als criminelen te betitelen.
Het gaat nog veel verder dan 'te maken hebben met de islam'. Wat er gebeurt is onderdeel van een veroveringsstrijd. Politici zijn wél in staat om te herkennen dat onze manier van leven wordt aangevallen, maar leveren daar niet de noodzakelijke daden bij.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn daarin 2 smaken:
- Alle religie leidt tot terreur (aantoonbare onzin)
- Deze terroristen zijn geen (echte) moslims. Hierover valt nog te discussieren, al vind ik dat er in de fundamenten van de islam genoeg staat waarmee deze terroristen hun daden kunnen verantwoorden (op religieuze manier).
De uitspraak dat het 'niks' met de islam te maken heeft is gewoon dom.
Meestal een teken van domheid en/of kleinburgerlijkheid, van een zwakke geest, als je dit soort zaken klakkeloos van je ouders overneemt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:50 schreef Jihawti het volgende:
[..]
"Geboren in een uit moslims bestaand huishouden" is beter inderdaad. Kinderen zitten er ook maar mee inderdaad. Enne, zó toevallig, ze worden in de regel wat hun ouders waren!
De kern van het probleem is niet het islamitisch terrorisme. Dat werkt eerder nog averechts. De kern van het probleem is ook niet de massa-immigratie. Dat is hooguit een symptoom.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat nog veel verder dan 'te maken hebben met de islam'. Wat er gebeurt is onderdeel van een veroveringsstrijd. Politici zijn wél in staat om te herkennen dat onze manier van leven wordt aangevallen, maar leveren daar niet de noodzakelijke daden bij.
Het blijft bij slap gewauwel en misplaatst ontzag voor radicale figuren en hun "rechten".
Broeders val je niet af en verraad je niet. Je moet altijd kiezen voor moslims, niet voor die nare racistische Belgen/Nederlanders.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom kon Abdeslam dan openlijk in Molenbeek rondbanjeren?
Dit is inderdaad dé spagaat. Doe je er gericht iets aan, dan ben je wellicht discriminerend bezig. Doe je er niets aan uit angst om als discriminerend weggezet te worden, dan ben je naïef.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat nog veel verder dan 'te maken hebben met de islam'. Wat er gebeurt is onderdeel van een veroveringsstrijd. Politici zijn wél in staat om te herkennen dat onze manier van leven wordt aangevallen, maar leveren daar niet de noodzakelijke daden bij.
Het blijft bij slap gewauwel en misplaatst ontzag voor radicale figuren en hun "rechten".
En daarin rust het gevaar: een set aan ideeen (de religie of interpretatie er van) die op jonge leeftijd worden gekoppeld aan de identiteit. In veel (bijna alle) gevallen leidend tot de onmogelijkheid (want te persoonlijk, teveel onderdeel van de 'ik') tot reflectie van die religie en de geleverde ideeen/normen. Ergo: polarisatie en conflict. Ik val de islam aan zijnde een religie en moslims ervaren 't als een persoonlijke belediging.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:50 schreef Jihawti het volgende:
[..]
"Geboren in een uit moslims bestaand huishouden" is beter inderdaad. Kinderen zitten er ook maar mee inderdaad. Enne, zó toevallig, ze worden in de regel wat hun ouders waren!
Zo lijkt het wel te zijn voor veel lieden daar. Dat vind ik lastig te rijmen met uitspraken als '95% van de moslims keurt dit ook af'.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Broeders val je niet af en verraad je niet. Je moet altijd kiezen voor moslims, niet voor die nare racistische Belgen/Nederlanders.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
Triest genoeg nemen ze het aanvankelijke stempeltje, de traditionele islam, niet over van hun ouders, want dan is er niet zoveel aan de hand voor de rest van de maatschappij, maar gaat het fout als ze in de klauwen komen van de wahhabistische variant. Het lijkt misschien hetzelfde stempeltje, maar het is het denk ik niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Meestal een teken van domheid en/of kleinburgerlijkheid, van een zwakke geest, als je dit soort zaken klakkeloos van je ouders overneemt.
Omdat ze niet wisten dat hij een militante jihadist was waarschijnlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens op het sterkere na. Europa is al heel erg lang het licht op deze wereld. Dat is niet zomaar weg. Al heeft het wel tot gemakzucht geleid. We zijn gezapig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kern van het probleem is niet het islamitisch terrorisme. Dat werkt eerder nog averechts. De kern van het probleem is ook niet de massa-immigratie. Dat is hooguit een symptoom.
De kern van het probleem is de ontaarding en decadentie van de Westerse samenleving zelf. Daardoor verzwakt zij en wordt eenvoudig opzij gedrukt door jongere, sterkere culturen.
Je kunt dat hele terrorisme natuurlijk zonder al te grote gevolgen gewoon negeren. Dus niets doen. Feitelijk is er dan weinig aan de hand en het terrorisme zal hierdoor zelfs snel verdwijnen. Het probleem is dat het publiek dit niet pikt. Terwijl ze bijvoorbeeld juist boos worden wanneer ergens een rookverbod wordt ingesteld (wat een maatregel is die veel meer levens redt en ook nog eens niks kost). Daarom wordt nu de tactiek gevolgd van het zo gunstig mogelijk spinnen van de uitleg van de aanslag voor eigen politiek gewin. "Doe zus-en-zo, anders winnen de terroristen", "Stem voor het associatieverdrag, anders.. " etc.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:56 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dit is inderdaad dé spagaat. Doe je er gericht iets aan, dan ben je wellicht discriminerend bezig. Doe je er niets aan uit angst om als discriminerend weggezet te worden, dan ben je naïef.
De intolerantie tolereren of je waarden verliezen en intoleranter worden.
Dat is het zeker niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:59 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Triest genoeg nemen ze het aanvankelijke stempeltje, de traditionele islam, niet over van hun ouders, want dan is er niet zoveel aan de hand voor de rest van de maatschappij, maar gaat het fout als ze in de klauwen komen van de wahhabistische variant. Het lijkt misschien hetzelfde stempeltje, maar het is het denk ik niet.
Ja, natuurlijk, achteraf vonden ze het natuurlijk allemaal hartstikke walgelijk. Al was die hippe nieuwe lampenkap van Jodenhuid en dat kekke nieuwe bankstel van de afgevoerde Joodse buren natuurlijk wel mooi meegenomen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het risico op een Godwin, ik denk dat ongeveer eenzelfde percentage van de Duitsers het destijds walgelijk vond wat de nazi's gedaan hadden. Je hoeft maar een klein deel vastbesloten extremisten te hebben om heel veel kapot te maken.
True, maar dan mag je die 95% nog niet verantwoordelijk houden voor het gedrag van die 5%.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met het risico op een Godwin, ik denk dat ongeveer eenzelfde percentage van de Duitsers het destijds walgelijk vond wat de nazi's gedaan hadden. Je hoeft maar een klein deel vastbesloten extremisten te hebben om heel veel kapot te maken.
Wat versta je precies onder ontaarding en decadentie? Toch niet onze vrijheden en verworvenheden? Persoonlijk denk ik dat we die als te vanzelfsprekend zien. Onze voorouders hebben hier hun leven voor gelaten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kern van het probleem is niet het islamitisch terrorisme. Dat werkt eerder nog averechts. De kern van het probleem is ook niet de massa-immigratie. Dat is hooguit een symptoom.
De kern van het probleem is de ontaarding en decadentie van de Westerse samenleving zelf. Daardoor verzwakt zij en wordt eenvoudig opzij gedrukt door jongere, sterkere culturen.
Zijn foto was overal in de media. Hij is een beroemdheid of zelfs held in sommige kringen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omdat ze niet wisten dat hij een militante jihadist was waarschijnlijk.
Het decadente Europa van nu zou nog lang kunnen uitdrijven wanneer er geen druk van buiten was. Maar dat is niet zo op de wereld en in de natuur. Verzwak je, dan neemt een ander je plaats in. Op micro en op macro niveau. Daarom heeft Spengler ook zo'n goed boek geschreven, waar ik af en toe aan refereer. Hier staat dat exact in omschreven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:59 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Eens op het sterkere na. Europa is al heel erg lang het licht op deze wereld. Dat is niet zomaar weg. Al heeft het wel tot gemakzucht geleid. We zijn gezapig.
We kunnen hier alleen uitkomen als we weer durven te kiezen voor onze natie (en dit bedoel ik in klassieke zin van het woord) identiteit en waarden als Europïde volkeren.
In hele kleine kringen. En ik neem aan dat hij sinds ie gezocht werd zich niet meer herkenbaar op straat vertoonde. Ook niet in Molenbeek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zijn foto was overal in de media. Hij is een beroemdheid of zelfs held in sommige kringen.
In die wijk zitten verpauperde kansloze mensen, en dus ook verpauperde, kansloze moslims die vaak niks hebben dan dat ene ding om zich beter te voelen dan een ander en dus altijd voor hun eigen kudde zullen kiezen als een soort fuck you naar de rest. De banlieux zijn ook zulke plekken. Een meerderheid van dat kansloze volk op die plekken zal zich dus zo kansloos gedragen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel te zijn voor veel lieden daar. Dat vind ik lastig te rijmen met uitspraken als '95% van de moslims keurt dit ook af'.
The peaceful majority were irrelevant. Zoek dat maar eens op op YouTube.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel te zijn voor veel lieden daar. Dat vind ik lastig te rijmen met uitspraken als '95% van de moslims keurt dit ook af'.
Dat is waar je de grens legt van die vrijheden. Of homofiele stellen 13-jarige knullen uit Nigeria mogen adopteren en dat soort 'verworvenheden'? Ik denk niet dat onze voorouders dat voor ogen hadden toen ze voor hun (en onze) vrijheid vochten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder ontaarding en decadentie? Toch niet onze vrijheden en verworvenheden? Persoonlijk denk ik dat we die als te vanzelfsprekend zien. Onze voorouders hebben hier hun leven voor gelaten.
Alsof het gemiddelde Duitse gezin een lampenkap van Jodenhuid had. Kom op zeg. Het probleem is geen zwart-wit cartoon of zo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, achteraf vonden ze het natuurlijk allemaal hartstikke walgelijk. Al was die hippe nieuwe lampenkap van Jodenhuid en dat kekke nieuwe bankstel van de afgevoerde Joodse buren natuurlijk wel mooi meegenomen.
Het interesseert me geen reet wat onze voorouders voor ogen hadden, deze verworvenheden sta ik niet zonder slag of stoot af.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is waar je de grens legt van die vrijheden. Of homofiele stellen 13-jarige knullen uit Nigeria mogen adopteren en dat soort 'verworvenheden'? Ik denk niet dat onze voorouders dat voor ogen hadden toen ze voor hun (en onze) vrijheid vochten.
Goed bezig Jihawti, wilde ik even zeggenquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:03 schreef Jihawti het volgende:
[..]
In die wijk zitten verpauperde kansloze mensen, en dus ook verpauperde, kansloze moslims die vaak niks hebben dan dat ene ding om zich beter te voelen dan een ander en dus altijd voor hun eigen kudde zullen kiezen als een soort fuck you naar de rest. De banlieux zijn ook zulke plekken. Een meerderheid van dat kansloze volk op die plekken zal zich dus zo kansloos gedragen.
Wat we in Nederland koste wat kost moeten zien te voorkomen of terug te draaien is dat er hier ook zulke enclaves ontstaan. Want vergis je niet hoe groot het verschil is tussen een Vogelaarwijk en Molenbeek. We doen het hier niet perfect, maar wat ik in die wijken gezien heb dat is ronduit eng
Eensquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:03 schreef Jihawti het volgende:
[..]
In die wijk zitten verpauperde kansloze mensen, en dus ook verpauperde, kansloze moslims die vaak niks hebben dan dat ene ding om zich beter te voelen dan een ander en dus altijd voor hun eigen kudde zullen kiezen als een soort fuck you naar de rest. De banlieux zijn ook zulke plekken. Een meerderheid van dat kansloze volk op die plekken zal zich dus zo kansloos gedragen.
Wat we in Nederland koste wat kost moeten zien te voorkomen of terug te draaien is dat er hier ook zulke enclaves ontstaan. Want vergis je niet hoe groot het verschil is tussen een Vogelaarwijk en Molenbeek. We doen het hier niet perfect, maar wat ik in die wijken gezien heb dat is ronduit eng
Welgeteld 1 lampekap is er gemaakt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, achteraf vonden ze het natuurlijk allemaal hartstikke walgelijk. Al was die hippe nieuwe lampenkap van Jodenhuid en dat kekke nieuwe bankstel van de afgevoerde Joodse buren natuurlijk wel mooi meegenomen.
De grens ligt volgens extremistische moslims bij het afbeelden van Mohammed. Voor jou blijkbaar bij het homohuwelijk, waar zij ook niet veel mee hebben overigens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is waar je de grens legt van die vrijheden. Of homofiele stellen 13-jarige knullen uit Nigeria mogen adopteren en dat soort 'verworvenheden'? Ik denk niet dat onze voorouders dat voor ogen hadden toen ze voor hun (en onze) vrijheid vochten.
Het dilemma is dat we mét deze decadentie en ontaarding nooit een maatschappij kunnen handhaven die krachtig genoeg is om zichzelf te handhaven. Dus linksom of rechtsom zullen dat soort excessen vanzelf verdwijnen. Of door vervanging door meer traditionele bevolkingsgroepen of door een interne herwaardering van de traditionele waarden door de eigen bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:05 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Het interesseert me geen reet wat onze voorouders voor ogen hadden, deze verworvenheden sta ik niet zonder slag of stoot af.
Ik zal ook niet ontkennen dat ik qua normen en waarden dichter bij een (gematigde) moslim sta dan bij een links-liberaal. Overigens ben ik niet per se tegen het homohuwelijk, maar goed.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:07 schreef Jihawti het volgende:
[..]
De grens ligt volgens extremistische moslims bij het afbeelden van Mohammed. Voor jou blijkbaar bij het homohuwelijk, waar zij ook niet veel mee hebben overigens.
Het punt is juist dat je met je vrijheiden anderen geen kwaad doet en dat dan alles kan. Wat jij voorstelt is net zo eng als religieus geënte inperking van vrijheden.
Met strijdbare democratie is niks mis inderdaad. Ik deel jouw wantrouwen niet. Ik denk dat onze maatschappij, binnen de normen en waarden die we nu hebben, meer dan voldoende zelfcorrigerend vermogen heeft om uitwassen uit te bannen...geheel zoals Voltaire het voor ogen had.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het dilemma is dat we mét deze decadentie en ontaarding nooit een maatschappij kunnen handhaven die krachtig genoeg is om zichzelf te handhaven. Dus linksom of rechtsom zullen dat soort excessen vanzelf verdwijnen. Of door vervanging door meer traditionele bevolkingsgroepen of door een interne herwaardering van de traditionele waarden door de eigen bevolking.
Een maatschappij met de waarden die D66 uitdraagt is gewoon gedoemd binnen 1 of 2 generaties ten onder te gaan. Die heeft geen natuurlijk bestaansrecht.
We leggen het alleen al af demografisch gezien. Ook dat zou allemaal geen middenlange-termijnprobleem zijn als er geen druk van buiten was.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Met strijdbare democratie is niks mis inderdaad. Ik deel jouw wantrouwen niet. Ik denk dat onze maatschappij, binnen de normen en waarden die we nu hebben, meer dan voldoende zelfcorrigerend vermogen heeft om uitwassen uit te bannen...
Ik vind dat de media (waar Grunberg ook onder valt) en de terroristen stiekeme bondgenoten zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voetnoot Arnon Grunberg : Zoals Hamas en extreem-rechts in Israël elkaars stiekeme bondgenoten zijn, zo zijn de terroristen en extreem-rechts, van de PVV tot de FN, elkaars geheime kameraden.
Kort na de aanslagen in Brussel liet de heer Wilders via Twitter weten dat de grenzen moesten worden gesloten en hij sprak over 'preventieve opsluiting'.
Zoals Hamas en extreem-rechts in Israël elkaars stiekeme bondgenoten zijn, zo zijn de terroristen en extreem-rechts, van de PVV tot de FN, elkaars geheime kameraden. Uiteindelijk streven zij hetzelfde na: het einde van vrije en open samenlevingen.
Dat demografisch aspect, verschillende geboortecijfers, is waar. Toch moet je vanuit kracht redeneren en niet vanuit angst. Onze samenleving is in staat uitwassen uit te bannen, door het goede voorbeeld te blijven geven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
We leggen het alleen al af demografisch gezien. Ook dat zou allemaal geen middenlange-termijnprobleem zijn als er geen druk van buiten was.
Dat is hier vanavond wel aangetoond, er zijn vier pagina's aan posts weg (go crew!!) maar een waarheid als een koe...quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voetnoot Arnon Grunberg : Zoals Hamas en extreem-rechts in Israël elkaars stiekeme bondgenoten zijn, zo zijn de terroristen en extreem-rechts, van de PVV tot de FN, elkaars geheime kameraden.
Kort na de aanslagen in Brussel liet de heer Wilders via Twitter weten dat de grenzen moesten worden gesloten en hij sprak over 'preventieve opsluiting'.
Zoals Hamas en extreem-rechts in Israël elkaars stiekeme bondgenoten zijn, zo zijn de terroristen en extreem-rechts, van de PVV tot de FN, elkaars geheime kameraden. Uiteindelijk streven zij hetzelfde na: het einde van vrije en open samenlevingen.
Ik vind dat de rechtspopulisten en de terroristen bondgenoten zijn, ze willen allebei onze samenleving verneuken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat de media (waar Grunberg ook onder valt) en de terroristen stiekeme bondgenoten zijn.
Molenbeek is een mierenhoop. Echt extreem dichtbevolkt. Als een van de buren een scheet laat dan horen ze dat twee krotten verderop. Totaal geen privacy. Helemaal niks. Wel bescherming in een buurt vol marokkaanse kansarmen. Salah Abdeslam kon gewoon 4 maanden onderdak vinden in Molenbeek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:16 schreef Charleville het volgende:
De Schilderswijk is ook een verschrikkelijke wijk met rellen, en IS demonstraties, het enige verschil met Molenbeek is, dat Molenbeek +100.000 inwoners kent, bijna allemaal moslim en kansarm, als de Schilderswijk zo groot als Molenbeek zou zijn zouden we de zelfde problemen hebben.
twitter:NickRompelberg twitterde op woensdag 23-03-2016 om 23:33:23Man met de koffer zou nog altijd binnen zijn. Tientallen agenten met zware wapens op de been. #Station #Maastricht https://t.co/BVUJQrqdoD reageer retweet
Dus iemand met een koffer is nu ook al verdacht?quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:35 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:NickRompelberg twitterde op woensdag 23-03-2016 om 23:33:23Man met de koffer zou nog altijd binnen zijn. Tientallen agenten met zware wapens op de been. #Station #Maastricht https://t.co/BVUJQrqdoD reageer retweet
Dat verandert het verhaal toch wel als het klopt.twitter:RSchutten88 twitterde op woensdag 23-03-2016 om 23:40:26Volgens bronnen.. zou de man 'allah akbar' hebben geroepen.. #maastricht #station reageer retweet
Wat is dit voor gekkenhuis?quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:35 schreef StaceySinger het volgende:
Zal wel weer loos alarm zijn ditquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:51 schreef skysherrif het volgende:
Beetje raar tijdstip m een aanslag te plegen?
Waar ik tegen ben, is dat kritiek op de islam of in het bijzonder op de radicale stromingen binnen de islam betekent dat je meteen als racist wordt weggezet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:49 schreef Jihawti het volgende:
Waar ik tegen ben is mensen bij voorbaat classificeren op grond van hun godsdienst, simpelweg omdat je hun persoonlijke interpretatie niet kent.
Geen ledematen meer van over..quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:55 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Ik snap niet goed waarom er nog mensen zoek zijn in Brussel.
Dat draagvlak zou best eens uitgebreider onderzocht en belicht mogen worden idd. Hoe groot is het?quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ndersteurexpert.html
De volledige islam steunt deze aanslag, niet slechts een klein groepje jihadisten zoals de gelijkgeschakelde media zo graag beweren.
Ze slaan door. Elke scheet is nu verdacht.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:46 schreef Infection het volgende:
Station Maastricht ontruimd, treinverkeer ligt stil
http://www.volkskrant.nl/(...)-ligt-stil~a4268970/
Aldus de mail. Naam bij redactie bekend.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De volledige islam steunt deze aanslag, niet slechts een klein groepje jihadisten zoals de gelijkgeschakelde media zo graag beweren.
Zulke opmerkingen zijn dan ook niet serieus te nemen. De realiteit is dat tientallen procenten van de moslims het eigenlijk prima vindt wat er gebeurt. Het applaus in de Amsterdamse schoolklas is een symptoom van de vijandigheid richting het westen die onder moslimjongeren leeft.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meer duidelijkheid daarover zou helpen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zulke opmerkingen zijn dan ook niet serieus te nemen. De realiteit is dat tientallen procenten van de moslims het eigenlijk prima vindt wat er gebeurt. Het applaus in de Amsterdamse schoolklas is een symptoom van de vijandigheid richting het westen die onder moslimjongeren leeft.
Natuurlijk is er altijd wel een individu te vinden die zichzelf "moslim" noemt en dit afkeurt. Feit is echter dat IS niets doet dat de Koran verbiedt en deze aanslagen gewoon bij de jihad horen, de basis van het geloof van elke moslim. Daarom zwijgt de islamitische massa stilzwijgend toe. Zelfs een onschuldige huisvrouw draagt haar steentje bij door minstens 5 kinderen te baren. Per slot van rekening wordt Europa via de baarmoeder veroverd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zulke opmerkingen zijn dan ook niet serieus te nemen. De realiteit is dat tientallen procenten van de moslims het eigenlijk prima vindt wat er gebeurt. Het applaus in de Amsterdamse schoolklas is een symptoom van de vijandigheid richting het westen die onder moslimjongeren leeft.
Ja, maak het maar belachelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Aldus de mail. Naam bij redactie bekend.
Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Stukje wel helemaal gelezen? Lijkt mij best een logisch stukje.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja hoor, en morgen stuurt er een man met lange regenjas een mail.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:59 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Ja, maak het maar belachelijk.
Expert-getuigen trekken zich terug uit het proces-Wilders uit angst voor hun eigen leven maar ook wetenschappelijke reputatieschade. Vergelijkbare onderliggende mechanismen kunnen heel wel ook hier een rol spelen bij deze mail.
Zonder gekheid: het zijn zware tijden voor de gemiddelde 'verwarde man'... Als je psychotisch bent aangelegd kan ik me voorstellen dat de 'dringendheid' van het nieuws niet goed is voor je geestelijke gesteldheid...voor je het weet sta je op een station allah akbar te roepen, met alle (voorspelbare en logische ) gevolgen van dien. In een normale week wordt zo iemand door een normale patrouille gekalmeerd of afgevoerd... Nu roep je de DSI erbij... Ebt wel weer weg.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:41 schreef Infection het volgende:
Dat verandert het verhaal toch wel als het klopt.twitter:RSchutten88 twitterde op woensdag 23-03-2016 om 23:40:26Volgens bronnen.. zou de man 'allah akbar' hebben geroepen.. #maastricht #station reageer retweet
Ah... tegen dat soort vrijheden en verworvenheden ageer je. Duidelijk. We zitten niet op één lijn, kan ik je melden. Ik geloof namelijk in gelijke rechten, ik geloof in mensenrechten en overigens ook in het beschermen van onze manier van leven. De radicale islam staat daar haaks op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat is een ethische discussie die niets met de aanslagen te maken heeft. Oost-Europa strijdt ook tegen de islam, maar is veel minder liberaal jegens homo's dan West-Europa. Desondanks strijden zowel West- als Oost-Europa fundamenteel voor dezelfde vrijheden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een soort lange post van iemand met een mening. Niks mis mee. Maar het is een mening. Maar om te roepen dat de gehele moslimgemeenschap achter brussel staat is gevaarlijk. Je drijft hooguit moslims die kant op door constant zulke zaken de wereld in te sturen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Stukje wel helemaal gelezen? Lijkt mij best een logisch stukje.
Wat een onzin. Waar het om gaat, is dat we gewoon staan voor onze eigen normen en waarden. Dingen als de openstelling van het huwelijk zijn daar juist een uiting van, in plaats van dat ze strijdig zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het dilemma is dat we mét deze decadentie en ontaarding nooit een maatschappij kunnen handhaven die krachtig genoeg is om zichzelf te handhaven. Dus linksom of rechtsom zullen dat soort excessen vanzelf verdwijnen. Of door vervanging door meer traditionele bevolkingsgroepen of door een interne herwaardering van de traditionele waarden door de eigen bevolking.
Een maatschappij met de waarden die D66 uitdraagt is gewoon gedoemd binnen 1 of 2 generaties ten onder te gaan. Die heeft geen natuurlijk bestaansrecht.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze slaan door. Elke scheet is nu verdacht.
Ik heb het gelezen, ja. Compleet de weg kwijt, die Grunberg. Zelden zoiets zwakzinnigs gelezen afkomstig van iemand die je toch in de categorie "intelligent" zou indelen. Wilders wordt met de dood bedreigd vanwege zijn uitlatingen over de islam en moet continu worden beveiligd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Volgens mij ben je tijdens een gewone dienst als agent kind aan huis bij de crisis-opvang van de plaatselijke GGZ, zo daags na een aanslag ergens in de buurt wordt zo iemand aanleiding om de draaiboeken te testen...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:08 schreef Infection het volgende:
Wel jammer dat we naderhand niets meer horen over waarom dergelijke personen nou verdacht waren.
Er kan op z'n minst gemeld worden waarom de koffer bijvoorbeeld verdacht was. Over het gebeuren bij de Mc Donald's in Zaandam hebben we ook niets meer gehoord. En dat was toch best wel een groot gebeuren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je tijdens een gewone dienst als agent kind aan huis bij de crisis-opvang van de plaatselijke GGZ, zo daags na een aanslag ergens in de buurt wordt zo iemand aanleiding om de draaiboeken te testen...
That's all folks... Of wil jij horen dat het Pietje was die eigenhandig gestopt was met de risperdal?
Ook nix op CNNquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
Niets op het NOS Journaal over Maastricht, zal dus wel niets zijn.
Lijkt me ook een raar tijdstip om iets te doen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
Dat komt omdat het Maastricht is, dat valt in de categorie buitenlands nieuwsquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
Bizar. De NOS rept er nog met geen woord over. Kennelijk niet belangrijk genoeg of zo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:46 schreef Infection het volgende:
Station Maastricht ontruimd, treinverkeer ligt stil
http://www.volkskrant.nl/(...)-ligt-stil~a4268970/
Daar waren toch loshangende draadjes gesignaleerd die onder iemands jas uit hingen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Er kan op z'n minst gemeld worden waarom de koffer bijvoorbeeld verdacht was. Over het gebeuren bij de Mc Donald's in Zaandam hebben we ook niets meer gehoord. En dat was toch best wel een groot gebeuren.
twitter:hendrikusmeert1 twitterde op donderdag 24-03-2016 om 00:12:36@nos negeert voorval #maastricht gelukkig houden de #duitsers ons op de hoogte reageer retweet
Ja. Maar we lezen niet waar die draadjes van waren en waarom er waarschuwingsschoten gelost zijn en twee personen afgevoerd zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Daar waren toch loshangende draadjes gesignaleerd die onder iemands jas uit hingen?
Ik las dit verhaal eerder vanavond. Het is aan de ene kant zeer alarmerend, terwijl het aan de andere kant eigenlijk alle vermoedens / gevoelens bevestigt die ik al een paar jaar heb. Dus helemaal als een verrassing komt het ook niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De NOS meldt wel meer niet. Het is namelijk de staatspropaganda zender die een selectie maakt van wat wel en niet verstandig is om uit te zenden. Ze willen natuurlijk geen paniek zaaien.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bizar. De NOS rept er nog met geen woord over. Kennelijk niet belangrijk genoeg of zo.
Nee klopt, dat is typisch hier in Nederland...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja. Maar we lezen niet waar die draadjes van waren en waarom er waarschuwingsschoten gelost zijn en twee personen afgevoerd zijn.
Gelukkig hebben we de 17-jarige afdelingschef Limburg van de wakkerste krant van Nederland:quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:17 schreef Infection het volgende:
[..]
De NOS meldt wel meer niet. Het is namelijk de staatspropaganda zender die een selectie maakt van wat wel en niet verstandig is om uit te zenden. Ze willen natuurlijk geen paniek zaaien.
twitter:1Limburg twitterde op donderdag 24-03-2016 om 00:18:47Situatie Maastricht: verdachte man wordt staande gehouden, de koffer wordt onderzocht. https://t.co/vM0bEGusO5 https://t.co/oiKoYPMVBn reageer retweet
Niet aldus een mail, maar aldus een contraterreur-expert die bij de Nederlandse Special Forces werkt. Zijn naam is bij de redactie bekend.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we de 17-jarige afdelingschef Limburg van de wakkerste krant van Nederland:
https://mobile.twitter.com/NickRompelberg
De video bij deze tweet ook. Hij vind zichzelf volgensmij een volwaardige verslaggever.twitter:
Is daar enig objectief bewijs van, camerabeelden bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:20 schreef Infection het volgende:
[..]De video bij deze tweet ook. Hij vind zichzelf volgensmij een volwaardige verslaggever.twitter:
Beter zoeken:quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja. Maar we lezen niet waar die draadjes van waren en waarom er waarschuwingsschoten gelost zijn en twee personen afgevoerd zijn.
Hij is volgens mij destijds begonnen als ambulance chaser voor een of andere 112 site maar inmiddels aardig omhoog gevallen...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:20 schreef Infection het volgende:
[..]De video bij deze tweet ook. Hij vind zichzelf volgensmij een volwaardige verslaggever.twitter:
Ik kan je geruststellen: Ik ben kerngezond.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet aldus een mail, maar aldus een contraterreur-expert die bij de Nederlandse Special Forces werkt. Zijn naam is bij de redactie bekend.
Waarom toch altijd die onmiddellijke downplay-reflex? Leg me dat nou eens uit. Waarom toch die onmiddellijke behoefte om het verhaal gelijk in twijfel te trekken? Deze haast dwangmatige reflex komt op mij nogal ziekelijk over, moet ik zeggen.
Ach, die duidelijk is er allang joh. Maar sommige mensen zijn liever ziende blind en horende doof. Er is pas nog weer een vuistdik SCP-rapport uitgekomen waaruit blijkt dat Nederlandse moslims zich in eerste instantie moslim voelen, daarna Turk / Marokkaan en als je geluk hebt daarna nog Nederlander. Ze hebben niks met dit land en met onze westerse samenleving. Ze keren zich in grote aantallen tegen onze samenleving en vormen hun eigen mini-samenleving. Gesteund door clubs als DENK die aanmoedigen om vooral niet te integreren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 23:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meer duidelijkheid daarover zou helpen.
Maar hij werkt dus daadwerkelijk voor de Telegraaf?quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Hij is volgens mij destijds begonnen als ambulance chaser voor een of andere 112 site maar inmiddels aardig omhoog gevallen...
Yes sirie bob... Hij zal ook wel wat ouder zijn, maar hij heeft zijn kop niet mee...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar hij werkt dus daadwerkelijk voor de Telegraaf?
Islam of niet. In Frankrijk, Belgie en Nederland barst het van de jongeren die niet bepaalt vervelend vinden wat er in Brussel gebeurd is, of in Parijs.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik las dit verhaal eerder vanavond. Het is aan de ene kant zeer alarmerend, terwijl het aan de andere kant eigenlijk alle vermoedens / gevoelens bevestigt die ik al een paar jaar heb. Dus helemaal als een verrassing komt het ook niet.
Het besef dat we in oorlog zijn, wil nog niet erg doordringen. Geeft niet hoor; komt vanzelf een keer, na nog een paar van dit soort aanslagen.
Ik dacht al. Op je 17e al aan de bak bij de Telegraaf, dat kan bijna niet kloppen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:25 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Yes sirie bob... Hij zal ook wel wat ouder zijn, maar hij heeft zijn kop niet mee...
Hij schijnt zich daar relatief vrij te hebben bewogen. Heb ook interviews met buurtbewoners gehoord.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is daar enig objectief bewijs van, camerabeelden bijvoorbeeld?
twitter:VlietJessica twitterde op donderdag 24-03-2016 om 00:26:52nu #Maastricht ontruimt. Heftig hoor. reageer retweet
Stemt allemaal niet gunstig voor de nabije toekomst.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ach, die duidelijk is er allang joh. Maar sommige mensen zijn liever ziende blind en horende doof. Er is pas nog weer een vuistdik SCP-rapport uitgekomen waaruit blijkt dat Nederlandse moslims zich in eerste instantie moslim voelen, daarna Turk / Marokkaan en als je geluk hebt daarna nog Nederlander. Ze hebben niks met dit land en met onze westerse samenleving. Ze keren zich in grote aantallen tegen onze samenleving en vormen hun eigen mini-samenleving. Gesteund door clubs als DENK die aanmoedigen om vooral niet te integreren.
En ook de opvattingen die onder deze mensen leven zijn herhaaldelijk onderzocht. De kloof is enorm. Illustratief vond ik de reactie op Charlie Hebdo. Moslims wilden niet voor het vrije woord opkomen. In plaats daarvan gingen ze massaal #JeSuisAhmed twitteren, omdat een omgekomen politieagent toevallig moslim was.
Was al even aan de gang.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:28 schreef gijsman het volgende:
twitter:VlietJessica twitterde op donderdag 24-03-2016 om 00:26:52nu #Maastricht ontruimt. Heftig hoor. reageer retweet
Via dichtbij.nl is hij bij de telegraaf gekomen...google hem maar eens...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik dacht al. Op je 17e al aan de bak bij de Telegraaf, dat kan bijna niet kloppen.
Buurtbewoners die toegaven dat ze een gezochte terrorist zagen rondlopen en dat niet aan de politie meldden?quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij schijnt zich daar relatief vrij te hebben bewogen. Heb ook interviews met buurtbewoners gehoord.
Idd.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Buurtbewoners die toegaven dat ze een gezochte terrorist zagen rondlopen en dat niet aan de politie meldden?
Nee, het is geen mening. Het is een nauwgezette observatie. Deze man beschrijft tot in detail wat hij ziet gebeuren en laat daar vervolgens zijn expertise op los.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een soort lange post van iemand met een mening. Niks mis mee. Maar het is een mening. Maar om te roepen dat de gehele moslimgemeenschap achter brussel staat is gevaarlijk. Je drijft hooguit moslims die kant op door constant zulke zaken de wereld in te sturen.
En, wat zijn wij beter, mocht dit waar zijn? Heb hier vaak gelezen dat de aanslagen in Turkije eigen schuld van Turkije is. De mening van enkelen. Niks mis mee. Wil niet zeggen dat het hele westen de Turken de aanslagen gunt.
Zou jij hem herkennen op straat? Ik heb zijn foto destijds ingeprent maar ik denk dat de kans heel groot is dat ik hem straal voorbij gelopen was, was ik hem tegen gekomen...quote:
Ik stel vast dat je geen antwoord geeft op de vraag die ik je stelde; waarvan akte.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik kan je geruststellen: Ik ben kerngezond.
Niet bij de huidige politieke koers, nee. Die toont namelijk nog steeds veel te veel ontzag voor de islam en daarmee ook voor de radicale variant.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stemt allemaal niet gunstig voor de nabije toekomst.
Er zijn twee dingen die niet doordringen:quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik las dit verhaal eerder vanavond. Het is aan de ene kant zeer alarmerend, terwijl het aan de andere kant eigenlijk alle vermoedens / gevoelens bevestigt die ik al een paar jaar heb. Dus helemaal als een verrassing komt het ook niet.
Het besef dat we in oorlog zijn, wil nog niet erg doordringen. Geeft niet hoor; komt vanzelf een keer, na nog een paar van dit soort aanslagen.
Zo bezig was ik er niet mee de afgelopen maanden, misschien niet. Maar ik woon dan ook niet in Molenbeek..quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zou jij hem herkennen op straat? Ik heb zijn foto destijds ingeprent maar ik denk dat de kans heel groot is dat ik hem straal voorbij gelopen was, was ik hem tegen gekomen...
Je bent weer lekker op dreef om moslims weg te zetten zie ik. Maar kijk eens, mensen met een Arabische achtergrond die bloed doneren in Parijs t.a.v. de slachtoffers:quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
En ook de opvattingen die onder deze mensen leven zijn herhaaldelijk onderzocht. De kloof is enorm. Illustratief vond ik de reactie op Charlie Hebdo. Moslims wilden niet voor het vrije woord opkomen. In plaats daarvan gingen ze massaal #JeSuisAhmed twitteren, omdat een omgekomen politieagent toevallig moslim was.
quote:Muslims in France and around the world banded together on Wednesday to strongly condemn the deadliest terror attack the country has seen in the past two decades.
Three masked gunmen stormed the Paris offices of Charlie Hebdo, a satirical magazine that has become notorious for its caricatures of the Prophet Muhammad. One of the men reportedly shouted “Allahu akbar” as they unleashed a barrage of bullets that left at least twelve dead.
Muslim leaders and activists immediately denounced the terrorists actions, reiterating the verse in the Quran that tells Muslims when one kills just one innocent person, it is as if he has killed all of humanity.
The Grand Mosque of Paris, one of the largest in France, issued a statement on its website shortly after the attacks, saying its community was “shocked” and “horrified” by the violence.
quote:The Union of Islamic Organizations of France also responded on its website, writing: “The UOIF condemns in the strongest terms this criminal attack, and these horrible murders. The UOIF expresses its deepest condolences to the families and all the employees of Charlie Weekly.”
Hassen Chalghoumi, imam of the Drancy mosque in Paris’s Seine-Saint-Denis suburb, spoke with France’s BFM TV and condemned the attackers, saying, “Their barbarism has nothing to do with Islam.”
“I am extremely angry,” Chalghoumi said. “These are criminals, barbarians. They have sold their soul to hell. This is not freedom. This is not Islam and I hope the French will come out united at the end of this.”
Countless Muslim activists, leaders and authors took to social media Wednesday to express horror and dismay at the attack:
https://twitter.com/iyad_(...)?ref_src=twsrc%5Etfwquote:As a Muslim, killing innocent people in the name of Islam is much, much more offensive to me than any cartoon can ever be.
http://www.rferl.org/cont(...)attack/26783014.htmlquote:Charlie Hebdo: Muslim leaders around the world condemn depiction of Prophet Mohamed in new cartoon as Iran calls cover 'extremely stupid'
Je gaat wel een beetje voorbij aan het feit dat we deze problemen niet of veel minder hadden voordat we zoveel moslims uitnodigden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent weer lekker op dreef om moslims weg te zetten zie ik. Maar kijk eens, mensen met een Arabische achtergrond die bloed doneren in Parijs t.a.v. de slachtoffers:
[ afbeelding ]
Nog meer:
[..]
[..]
[..]
https://twitter.com/iyad_(...)?ref_src=twsrc%5Etfw
[..]
http://www.rferl.org/cont(...)attack/26783014.html
De lijst is eindeloos.
Niet moslims zijn het probleem, het zijn de mensen die denken in termen van wij vs. zij, en zich alleen maar richten op bepaalde individuen die zodanig handelen dat het overeenkomt met de eigen vooroordelen, de rest vergeten en aan de hand van die individuen een hele groep proberen weg te zetten.
Maar ga zo door joh, want met deze houding win je ook terrein. Alleen dan niet het terrein waarop je winst wil boeken, tenzij je je graag inzet voor de doelstellingen van terroristen die uit zijn op een tweedeling.
http://www.ibtimes.com/mo(...)attack-paris-1775986quote:Moderate Muslims Use #JeSuisCharlie To Condemn Charlie Hebdo Attack In Paris
Hours after two policemen and 10 others were killed Wednesday in a shooting at the Paris offices of French satirical news magazine Charlie Hebdo -- an apparent attack by Islamic militants -- moderate Muslims have taken to Twitter to condemn the killings and deny any association between their faith and that of Islamic extremists.
“All day today, I've seen tweets and press releases from Muslim leaders from across the world, and Muslim religious institutions, condemning the Charlie Hebdo attacks. They're not really obliged to, in my opinion,” H.A. Hellyer, a nonresident fellow with the Project on U.S. Relations with the Islamic World at the Center for Middle East Policy at the Brookings Institution, told International Business Times in an email. “We haven't seen the calls for Buddhists worldwide, for example, to condemn radical Buddhists in Myanmar.”
And when prominent Muslims do make public statements, he contended, their voices are rarely heard.
“Each time a terrorist atrocity takes place, the condemnations of Muslim mainstream figures are barely registered,” Hellyer said, pointing to recent statements by the Mufti Emeritus of Bosnia, French Muslim leaders, the Azhar University and Muslim public intellectuals who have condemned the attacks.
“And yet, we're still doing stories about ‘Are moderate Muslims speaking out?’” Hellyer said.
Some moderate Muslims reacting on Twitter are using the hashtag #JeSuisCharlie – which translates to “I am Charlie” -- to condemn the attack. Some are outraged over what they see as an assault on free speech; others are concerned Muslims will be linked to an attack committed by extremists and become the target of discrimination.
A similar sentiment was heard after a lone gunman with extremist Muslim ties held 18 people hostage at a café in Sydney, Australia, on Dec. 15. That attack prompted the hashtag #illridewithyou to trend worldwide after anti-Islamic tweets were sent and the Australian Defence League, an ultra-right-wing group, threatened violence.
Below are some tweets from Muslims worldwide after the Charlie Hebdo attacks in Paris:
Mee eens. Met de aanvulling dat het geen oorlog in de traditionele zin is, maar een oorlog die wordt uitgevochten met behulp van terroristen die hier aanslagen komen plegen. Ik denk dat we dit decennium en ook de jaren daarna nog veel meer van dit soort aanslagen gaan zien. De vraag is hoe lang de politiek het toelaat en wanneer er eens écht actie komt, waarbij de veiligheid van de bevolking eindelijk eens op de eerste plaats komt te staan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er zijn twee dingen die niet doordringen:
Inderdaad het besef dat we in oorlog zijn.
Maar er is nog een belangrijkere: Het besef dat al deze ellende geïmporteerd wordt. Dankzij open grenzen en het opvangen van zogenaamde "vluchtelingen" (die in werkelijkheid geen vluchteling zijn, want vluchtelingen reizen geen 2000 kilometer) in Europa, hebben we het paard van Troje binnen gehaald.
Je plaatje is kapotquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent weer lekker op dreef om moslims weg te zetten zie ik. Maar kijk eens, mensen met een Arabische achtergrond die bloed doneren in Parijs t.a.v. de slachtoffers:
[ afbeelding ]
Nog meer:
[..]
[..]
[..]
https://twitter.com/iyad_(...)?ref_src=twsrc%5Etfw
[..]
http://www.rferl.org/cont(...)attack/26783014.html
De lijst is eindeloos.
Niet moslims zijn het probleem, het zijn de mensen die denken in termen van wij vs. zij, en zich alleen maar richten op bepaalde individuen die zodanig handelen dat het overeenkomt met de eigen vooroordelen, de rest vergeten en aan de hand van die individuen een hele groep proberen weg te zetten.
Maar ga zo door joh, want met deze houding win je ook terrein. Alleen dan niet het terrein waarop je winst wil boeken, tenzij je je graag inzet voor de doelstellingen van terroristen die uit zijn op een tweedeling.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je gaat wel een beetje voorbij aan het feit dat we deze problemen niet of veel minder hadden voordat we zoveel moslims uitnodigden.
twitter:1Limburg twitterde op donderdag 24-03-2016 om 00:42:20De verdachte koffer in Maastricht blijkt - na onderzoek - loos alarm. https://t.co/vM0bEGusO5 https://t.co/AHvbA6b2Xb reageer retweet
De islam is het probleem en deze wordt gevormd door de aanhangers van deze walgelijke ideologie. Moslims zijn dus wel het probleem. Maar dat mag je niet zeggen. Zelfs op FOK! moet je voorzichtig zijn met die mening terwijl moslim zijn geen etniciteit is. Elke moslim kan er voor kiezen om per direct afstand te doen van de islam. Die keuze moeten ze krijgen. Kiezen we voor de islam? Dan wegwezen naar een islamitisch land, en paspoort inleveren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:37 schreef Xa1pt het volgende:
twitter:PolLimburg twitterde op donderdag 24-03-2016 om 00:42:17Verdachte koffer station #Maastricht blijkt loos alarm. Meer informatie volgt zsm via https://t.co/d04JTSiiiu reageer retweet
Ja, de IRA (en de ETA). Vandaar het voorbehoud 'veel minder', aangezien ze sterk gelokaliseerd waren.quote:
Dit.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Elke moslim kan er voor kiezen om per direct afstand te doen van de islam.
Ik dacht dat we hier vrijheid van religie hebben en mensen de vrijheid hebben om te geloven wat ze willen, zolang ze niet in strijd met de wet handelen. Als je met die vrijheid problemen hebt ben jij misschien degene die z'n heil elders moet gaan zoeken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam is het probleem en deze wordt gevormd door de aanhangers van deze walgelijke ideologie. Moslims zijn dus wel het probleem. Maar dat mag je niet zeggen. Zelfs op FOK! moet je voorzichtig zijn met die mening terwijl moslim zijn geen etniciteit is. Elke moslim kan er voor kiezen om per direct afstand te doen van de islam. Die keuze moeten ze krijgen. Kiezen we voor de islam? Dan wegwezen naar een islamitisch land, en paspoort inleveren.
Want dode spanjaarden is minder erg? Ik begrijp het niet, veel minder in wat? Niet in hoeveelheid iig.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, de IRA (en de ETA). Vandaar het voorbehoud 'veel minder', aangezien ze sterk gelokaliseerd waren.
In de lijst met aanslagen in Nederland zie ik anders redelijk wat aanslagen die afkomstig zijn van Molukkers bijvoorbeeld en nauwelijks iets van moslims.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, de IRA (en de ETA). Vandaar het voorbehoud 'veel minder', aangezien ze sterk gelokaliseerd waren.
De islam is geen religie.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik dacht dat we hier vrijheid van religie hebben en mensen de vrijheid hebben om te geloven wat ze willen, zolang ze niet in strijd met de wet handelen. Als je met die vrijheid problemen hebt ben jij misschien degene die z'n heil elders moet gaan zoeken.
Je woordenboek is kapot, koop morgen even een nieuwe.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam is geen religie.
Laten we samen hopen dat dit zo blijftquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de lijst met aanslagen in Nederland zie ik anders redelijk wat aanslagen die afkomstig zijn van Molukkers bijvoorbeeld en nauwelijks iets van moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |