The forces of SQ are fast here ...quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
The forces of SQ are fast here ...
Peuter is helemaal in love met het knuffeltje dat je haakte. Ligt bij haar in bed en alles, echt niet dat buikbeeb die nog krijgt.
Over 2 wekenquote:Op woensdag 20 januari 2016 21:56 schreef Arja het volgende:
Amsel wanneer weet jij of de nub klopte?
Soms.liggen die kleintjes ook net verkeerd met hun beentjes.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:56 schreef Arja het volgende:
Wat een prachtig nieuws fien! Maar ook dubbel inderdaad.
Miss is idd voor mij ook nog zoe en zo lees ik het ook nog. En Emelisse blijft voorlopig ook Emelisse.
Lb gij ontaarde moeder!
Amsel wanneer weet jij of de nub klopte?
Sull ja ik weet verstandelijk dat het heel gewoon is om de baby met 20 weken pas te voelen, maar hier zijn er zo veel die het al eerder voelen en ik zou het gewoon een fijn teken van leven vinden, zo maar tussendoor.
Net als in het begin zo zonder kwaaltjes en misselijkheid en zo, toen dacht ik ook huh ben ik wel echt zwanger?
Voor mijn gevoel ook allemaal >tweede zwangerschappen die het al voelen toch? Voor jou nog 2 weken tot 20 weken echo?quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:56 schreef Arja het volgende:
Sull ja ik weet verstandelijk dat het heel gewoon is om de baby met 20 weken pas te voelen, maar hier zijn er zo veel die het al eerder voelen en ik zou het gewoon een fijn teken van leven vinden, zo maar tussendoor.
Net als in het begin zo zonder kwaaltjes en misselijkheid en zo, toen dacht ik ook huh ben ik wel echt zwanger?
Ik voelde het bij m'n eerste een paar dagen voor de SEO!quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:09 schreef Arja het volgende:
Gewoonmezelf mijn placenta ligt ook aan de achterkant.
Sull ja 1 feb heb ik de 20 weken echo. Ik ben dan 20w1d en het is mijn eerste kindje.
Ik heb dat overwogen! Ik dacht, combinatietest biedt geen zekerheid dus waarom dat doen als nipt ook kan, etc. Maar daar ben ik van terug gekomen. En nipt geeft inderdaad meer zekerheid (maar geen 100%!), en een combinatietest wordt bij de bijbehorende echo naar meer gekeken dan 'alleen' de kans op de 3 syndrooms. En eigenlijk was dat voor mij ook het meest waardevol. Ik was in prille zwangerschap behoorlijk onzeker (door voorgaande zwangerschappen) en kwam er achter dat ik vooral behoefte had aan een soort bevestiging, die mij voldoende werd gegeven door een goede echo bij de combitest en goede kansberekeningen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik durf denk ik wel in de op![]()
Crump, kun je me toevoegen? 4 september (vooralsnog)!
Hebben er hier mensen gekozen voor een nipt in België (dus zonder eerst combinatietest)? 2 dagen () na mijn positieve test begon mijn schoonzusje er al over dat we dat echt moeten doen, dus ik heb een afspraak gemaakt, maar ben toch erg aan het twijfelen.. Wat is jullie ervaring/ongezouten mening?
Wij doen het niet. Je hebt alsnog geen 100% zekerheid, ik wil niet onnodig gestrest wachten op de uitslag en ik vind de kosten echtquote:Op donderdag 21 januari 2016 08:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hebben er hier mensen gekozen voor een nipt in België (dus zonder eerst combinatietest)? 2 dagen () na mijn positieve test begon mijn schoonzusje er al over dat we dat echt moeten doen, dus ik heb een afspraak gemaakt, maar ben toch erg aan het twijfelen.. Wat is jullie ervaring/ongezouten mening?
Ik denk het eigenlijk wel! We hebben in maat 50 niet zo heel veel (3-4 setjes), maar in 56 ruim voldoende. Ik zie zelf dat 50-56 niet zo heel veel van elkaar scheelt, vandaar dat ik meer in 56 gekocht heb, maar twijfel nu een klein beetje of we niet toch meer in 50 moeten hebben..quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:28 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook altijd bh's idd...
Behelp mij nu met mijn sportbh's thuis en buiten de deur met verlengstukjes en hier en daar even wat recht schudden...
Gok dat ik van 80c/D naar 90D/E ben gegaan
Haha goed bezig ono! En? Compleet?
WIj hebben bij de jongste een nipt in België gedaan. Deels omdat de combinatietest puur een kansberekening is hoewel we die ook hebben laten doen om wel het 'voordeel' te hebben van de scan met de echo. Overigens deden ze in België standaard een nekplooimeting als je die niet in Nederland hebt gedaan omdat ze dat gegeven ook ergens moeten invullen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Thanksquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:11 schreef LadyBlack het volgende:
Sicilia, vaak kunnen aankleedkussenhoezen perfect om een wiegmatrasje
En een kussentje in een wieg lijkt me echt niet de bedoeling. Gewoon hetzelfde opmaken als het ledikantje idd; hoeslaken, en dan lakentje + dekentje.
Dat of Picassoquote:Op donderdag 21 januari 2016 12:15 schreef Molo het volgende:
Ga je haar Opus noemen? (Ondanks mannelijke uitgang van woord, maar toch)
Zekerquote:Op donderdag 21 januari 2016 12:25 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat of Picasso![]()
1 februari komt al wel dichtbij. Leuk en spannend.
Ahja, dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:46 schreef ikke_84 het volgende:
Ono ons mannetje heeft 3 weken in maat 50 gezeten. Maar 3 pakjes is denk ik wel genoeg voor het begin. Gewoon je man de deur uit sturen om meer te halen of online alvast wat dingen uitzoeken en dan bestellen vanuit je kraambed.
Man en ik zijn allebei gemiddeld qua lengte en ons zoontje was 48cm. Vrienden van ons zijn allebei lang en hun zoontje was 58cm. Die zijn gestart in maatje 62.
Normale maat, ja. Ik heb wel gemerkt dat veel positiemerken qua maten net wat groter vallen dan normale kleding, heb veel dingen moeten ruilen voor een kleinere maat. Dus als je twijfelt tussen 2 maten en je hebt een kortingscode, dan is beide maten bestellen zodat je kan passen wel een aanraderquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:44 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb het nu nog niet nodig, maar kreeg een kortingscode van de Zalando dus wil misschien alvast wat zwangerschapsvriendelijkere kleding kopenMaar met positiekleding, moet je dan je normale maat bestellen of...?
![]()
Een cosleeper lijkt mij ook wel wat. Eerst maar eens verhuizen enzo denk ikHopelijk is de bouw van mijn huis klaar in maart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
Ik hoorde van een vriendin ook dat ze ergens op driekwart van haar zwangerschap positiebroeken in een grotere maat moest kopen en zij was niet eens heel veel aangekomen. Ik merk dat die van mij nu ook strakker beginnen te zitten omdat ik rond mijn heupen blijkbaar wat ben aangekomen, terwijl ik ze eerst met die elastiekjes juist moest versmallen omdat ze te los zaten. Maar volgens de weegschaal is er nog steeds maar 4 kg bijquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:11 schreef ikke_84 het volgende:
Ik moest de vorige keer wel alles een maat groter kopen zo rond de 30 wekenmaar goed ik ben in t totaal ook 30 kilo aangekomen
![]()
Was ik nu niet meer van plan eigenlijk.
Sicilia een naamik ben benieuwd welke jullie hebben.
En jeah voor je opleiding. Hopelijk vinden ze dat je geschikt bent
Die onzekerheid over wat er allemaal in je lijf bezig is en of dat wel goed gaat heb ik ook wel gehad ja. En wat je beschrijft over je echo en ondertussen niks voelen van dat alles, klinkt heel herkenbaar! Ik ben zo blij dat ik mijn baby inmiddels zo vaak voel, het werkt toch als een soort bevestiging dat ze het nog doet zeg maar. Al begin mijn man inmiddels wel wat ongeduldig te worden omdat er aan de buitenkant nog niks te voelen isquote:Op donderdag 21 januari 2016 12:12 schreef Arja het volgende:
Dankjewel meisjes voor de (h)erkenning over de onzekerheid als je weinig merkt van je zwangerschap. Ik vond het bij de echo een paar weken geleden wel fascinerend en onbegrijpelijk om te zien dat er een heel nieuw en bewegend leven in mijn buik zit, zonder dat ik het merk.
Wij hebben geen combi test laten doen. Ik kan niks met kansberekeningen, wil geen extra spanning en wil geen risico lopen op een miskraam.
Ondanks dat ik wel in de risicogroep val, heb ik wel een goed gevoel over de gezondheid van ons kindje. We hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te worden, dit is gewoon ons meesterwerk
Anders toch gewoon Opa?quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:15 schreef Molo het volgende:
Ga je haar Opus noemen? (Ondanks mannelijke uitgang van woord, maar toch)
En ik voel hem/haar bijna nooit hoor, het is geen constante stuiterbal in mijn buik ofzo. Nu al dagen vrijwel niks gevoeld in ieder geval.
Toch nog iemand die het opvaltquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Opa Crumpie!quote:
Liefst toch wel gewoon vaginaal bevallen ipv scifi style via een opengeklauwde buik met mij in zes stukken achter latendquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:12 schreef Crumpette het volgende:
Oh ja die echoach met een beetje pech scheelt het weinig qua bevallen
Fixedquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Liefst toch wel gewoon vaginaal bevallen en mij in zes stukken achter latend
Ik kijk net even terug in de OP en wij schelen inderdaad bijna niks nee!quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Opa Crumpie!
Voor een meisje
Haha.
Hey wat goed ze MissC, wat gaat het toch hard he, wij schelen ook maar zo weinig eigenlijk
Ik ga nu Prenatal doos ophalen, ben benieuwd wat daar voor meuk in zit
Als mensen vragen wat ik hoop dat het wordt zeg ik altijd 'een mens'quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik kijk net even terug in de OP en wij schelen inderdaad bijna niks nee!
Ben benieuwd naar de inhoud van die doos eigenlijk! Ik heb nog helemaal nergens een doos aangevraagd..
Zag net ook je echoMoet meteen denken aan een gesprek dat ik pas geleden had met iemand, die vroeg of ik wilde weten wat het zou worden. En zij gaf toen aan dat het haar vroeger, lang lang geleden, toen zij zelf zwanger was, helemaal niks uitmaakte. 'Al was het een nest kittens geweest, dan vond ik het nog prima'. Eeeuhh ok... *MI van een nest kittens in die echofoto*
Niet eens zo'n slecht idee. Vriend is op bijna alle foto's uit de kraamtijd ongeschoren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:43 schreef Molo het volgende:
[..]
maar dit keer ook een heren scheermes van Gilette![]()
![]()
Hahahahaquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Niet eens zo'n slecht idee. Vriend is op bijna alle foto's uit de kraamtijd ongeschoren.
Ik werk in ziekenhuizen, ik heb van meerdere collega's soort blikken gekregen van 'waarom niet testen als het kan?', maar het is je eigen beslissing, van jou en je partner. Rest kan lekker de pot opquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:51 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Thanks voor al jullie meningen/ervaringen! We hebben gelukkig nog wel even om te beslissen (nu pas 7+4). Ik ben inderdaad bang voor een soort schijnveiligheid of dat je juist gaat denken "maar wat dan al die dingen die ze niet testen".
Om een of andere reden voelt het een beetje alsof je voor gek wordt verklaard als je het niet laat testen (wat in mijn familie ook zeker gaat gebeuren), ofzoKan het niet helemaal goed onder woorden brengen.
Kun jij m al ophalen de blije doos? Heb hier nog niks gehoord maar was ook super vaag het aanvragen van een doos als je al een kindje hebtquote:Op donderdag 21 januari 2016 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Opa Crumpie!
Voor een meisje
Haha.
Hey wat goed ze MissC, wat gaat het toch hard he, wij schelen ook maar zo weinig eigenlijk
Ik ga nu Prenatal doos ophalen, ben benieuwd wat daar voor meuk in zit
Ja vanmiddag gehaald, had een mail binnen dat ik kon afhalen. Gek dat jij nog niks gehoord hebt danquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kun jij m al ophalen de blije doos? Heb hier nog niks gehoord maar was ook super vaag het aanvragen van een doos als je al een kindje hebtbinnenkort maar even informeren.
Ik heb er 1 gelezen: het tijdschrift dat mijn moeder had gekocht toen ze zwanger was van mij en dat ze dus altijd heeft bewaardquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:52 schreef Molo het volgende:
Nou, ik zou ze lekker skippen, is met name een doos vol rotzooi en reclamefolders.
Kijken mensen in die zwangerschapsbladen die er zijn trouwens? Mijn zussen verslonden stapels, ik heb er al vier ingekeken en uit ergernis om de domme kutverhalen weggeflikkerd
Denk dat ik het lekker bij Fok en gericht zelf googlen hou
Kijk, dát is wel mooi, zelfde blad lezen wat van je moeder wasquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb er 1 gelezen: het tijdschrift dat mijn moeder had gekocht toen ze zwanger was van mij en dat ze dus altijd heeft bewaardVoor de rest dezelfde ergernis als jij; 1000x hetzelfde en t voegt niks toe aan wat ik hier lees en leer.
Oh en present in Lidl-broek op de bank! Ik heb nog maar 1 broek die ik pas dus kon voor de komende weken iig nog wel 1 relaxpants gebruiken. Ik vind vooral de buikband extreem wijdVerder is ie prima!
Moet af en toe kunnenquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:11 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en ik ben nog bij de Lidl gekomen omdat ik peuter beloofde dat we patatjes gingen halen bij de snackbar die ernaast zit!
Zit je daar met al je voedingsprincipes toch patat te eten met je kinden ook nog dubbelvla toe, nomnomnom.....
Oh lol zou dat het zijn? (ik is half Duits)quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk, dát is wel mooi, zelfde blad lezen wat van je moeder was
Ik ga de rest niet eens doorkijken denk ik, gaat wel naar oud papier, heb een grote boodschappentas vol
En misschien krijgen Duitsers wel veel grotere buiken tijdens zwangerschap?
quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:42 schreef Emelisse het volgende:
En ten overmate van ramp zit ik nu op mijn kloon account. Het komt nooit meer goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Noh!! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik vind het bizar, krap 11 weken en het is gewoon "af", armen, benen, vingers, tenen..![]()
![]()
Twix woog 3515 gram en was 49 cm lang bij geboorte. Maatje 50 paste hem goed, was wat ruim. Nu blijkt Twix niet zo'n snelle groeier en ik heb dus nog wat extra setjes in maat 50 gekocht/besteld toen bleek dat hij dat wel een tijdje zou dragen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:01 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk wel! We hebben in maat 50 niet zo heel veel (3-4 setjes), maar in 56 ruim voldoende. Ik zie zelf dat 50-56 niet zo heel veel van elkaar scheelt, vandaar dat ik meer in 56 gekocht heb, maar twijfel nu een klein beetje of we niet toch meer in 50 moeten hebben..
Check! Een lade vol prachtigs in maat 50-56, maar mevrouw zat na 4 weken in maat 62. Sta je dan met je la vol!quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:15 schreef Malteser het volgende:
Moraal van het verhaal: er is zo wat gekocht als je meer nodig blijkt te hebben (online vanuit je kraambed bijvoorbeeld). Maar zou zonde zijn als je een hoop hebt wat ze amper aan kan hebben vanwege te klein.
Ik ga voor mijn juni-baby uit van een korte mouwen romper met een lange mouwen pakje! Denk dat lange mouwen in de kraamweek vaak nog echt nodig is. Al kan het hypothetisch gezien ook 33 graden zijn in juni, maar dat zien we dan weer. Wel wennen wordt het, m'n eerste is een winterkind!quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:28 schreef Arja het volgende:
Marjoleintje mooie echo. Ik heb ook een jongensgevoel bij je. Schattig hoe je dochter ermee omgaat.
Leuk die plopjes chanty.
Wij kopen vooral maat 56 en een beetje 50. Ik verwacht een groot kind omdat ik dat zelf ook was en mijn man is nu 1,95.
Mijn kind wordt in juni geboren. Zal ik een eerste pakje met korte of lange mouwen doen?
Mijn dochter werd 2,5 jaar geleden geboren in een hittegolf, maar lange mouwen was nog steeds wel erg fijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:34 schreef Svane het volgende:
[..]
Ik ga voor mijn juni-baby uit van een korte mouwen romper met een lange mouwen pakje! Denk dat lange mouwen in de kraamweek vaak nog echt nodig is. Al kan het hypothetisch gezien ook 33 graden zijn in juni, maar dat zien we dan weer. Wel wennen wordt het, m'n eerste is een winterkind!
Lange mouwen, een pasgeboren baby heeft dit over het algemeen nog wel nodig. Ik ben op 21 juli bevallen en het was ongeveer 25 graden die dag, maar de mijne heeft toen zelfs nog onder een deken met kruik geslapen (en hij had toch echt wel spekkies genoeg!).quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:28 schreef Arja het volgende:
Marjoleintje mooie echo. Ik heb ook een jongensgevoel bij je. Schattig hoe je dochter ermee omgaat.
Leuk die plopjes chanty.
Wij kopen vooral maat 56 en een beetje 50. Ik verwacht een groot kind omdat ik dat zelf ook was en mijn man is nu 1,95.
Mijn kind wordt in juni geboren. Zal ik een eerste pakje met korte of lange mouwen doen?
5e ziekte checken ze dat standaard? Ik heb namelijk geen idee of ik antistoffen heb, weet wel dat ik antistoffen heb voor waterpokken en rode hond.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:18 schreef ikke_84 het volgende:
Svane wij hebben het zelfde. Zoon is een winter kindje en nu krijgen wel een zomer kindje. Ik vind dat best even schakelen.
Gisteren werd mijn man gebeld door de vk dat ik geen antistoffen heb tegen de 5e ziekteals het nou heerst op het kdv mag Mats er niet naar toe.
Vandaag maar even terug bellen want mijn man is vergeten te vragen naar de waterpokken.
Marjolijntje wat een mooie echo
En wat lief van grote zus. Ik hoop maar voor haar dat het een broertje wordt![]()
Lamb met z'n 4e in bedwat een gezelligheid
Chanty wat fijn dat je nu wat voelt. Ik kan niet wachten tot het hier ook zover is. Mooiste gevoel ever
Ik zou er niet zwaar aan tillen maar ik vind het wel raar hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:56 schreef Vijzel het volgende:
Ach, zo'n echoscopiste ziet zoveel mensen per dag. Ik zou daar echt niet zwaar aan tillen...
Whoei!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:38 schreef Ereshkigal het volgende:
Zojuist een echo gehad
Alles goed 6+6 dagen (dacht zelf 7)
Mooi kloppend hartje
Dus ik mag in de openingspost op 10-09
Ik heb eens een docu gezien over een man die zijn korte-termijn geheugen kwijt was. Die was in staat om elk gesprek na 10 minuten opnieuw te beginnen. Misschien is er wel iets serieus mis met jullie echoscopiste?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef onomatopee het volgende:
Och het is ook niet dat ik er zwaar aan til hoor, ze doet het verder gewoon prima en dat is waar het om gaat natuurlijkMaar het voelt gewoon gek om elke keer bijna exact hetzelfde gesprek te voeren. Gelukkig hou ik wel van een beetje voorspelbaarheid
Wow, maar met zo'n start gewicht kun je vast wat reserve gebruiken?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:35 schreef Chanty het volgende:
Damn ik heb net moed verzameld en ben op de weegschaal gaan staanIk ben nu 18 weken (waarvan ik 14 weken weet dat ik zwanger ben) en in die tijd ben ik dus 10 kilo aangekomen al
Toen ik net mijn positieve test had dropte mijn gewicht nog even van 46 naar 45,4. Net woog ik 55,2. Enige geruststelling is dat dat ongeveer mijn startgewicht was bij zwangerschap nummer 1. Ik ga ervan uit dat ik de eindscore van de vorige keer (76,6) niet meer ga halen
Maar zal wel weer over de 20 kilo erbij schieten.
Als het aan mij ligt gaan we op een dinsdagochtend naar het gemeentehuis en gaan we even trouwen. Gelijk alles goed geregeld. Maar vriend wil dan etentje met familie want dat hoort erbij en dan vind ik weer dat ik in jurk moet en dat zie ik niet zitten met buik xD Dus we zitten in dubio hoe we het gaan doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:53 schreef mousemicky het volgende:
Erkennen doe je van tevoren bij het gemeentehuis. Wij konden daarvoor een afspraak maken via de website van de gemeente (duurt echt 5 minuten ofzo). Ouderlijk gezag aanvragen doe je als de baby er eenmaal is. Dat laatste moet via de rechtbank, maar kan ook online. Geloof dat je bij de erkenning daarover informatie meekrijgt (kreeg mijn vriend wel iig).
Eng is t niet hoor, en veel werk ook niet. Wel even doen dus
Van de week zei iemand, tegen mij dat ik ook alleen maar slanker en slanker word. Dus ik kijk diegene ongelovig aan en zeg "nee, ik word voorlopig alleen maar dikker en dikker". We konden erbij hard om lachen gelukkig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:14 schreef Nazil het volgende:
Over gewicht: ik zit met 9,5 week op -2,5... Ik zat op 64,5 dus met 1,75 een prima gewicht maar nu word ik in mijn gezicht echt mager. Dat afvallen moet nu echt een keer stoppen maar ik krijg echt geen maaltijden meer naar binnen.
Ik ben ook heel benieuwd waarvandaan die 2,5 kilo is verbrand, want een buikje is al wel te zien (volgens vriend kan ik niet meer gaan zwemmen zonder dat iemand het ziet, maar ik denk zelf dat dat nog wel meevaltquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:35 schreef Sull het volgende:
[..]
Van de week zei iemand, tegen mij dat ik ook alleen maar slanker en slanker word. Dus ik kijk diegene ongelovig aan en zeg "nee, ik word voorlopig alleen maar dikker en dikker". We konden erbij hard om lachen gelukkig.
Ik schijn inmiddels toch wel een echt zwangerschapsbuikje te hebben, want er durven wel heel veel mensen te concluderen dat ik zwanger ben (en dan er achteraan: "ik durf het normaal nooit te vragen, maar bij jou moet het wel zo zijn")![]()
Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kan, hebben wij bij beide ook gedaan. Hou er dan wel rekening mee dat als jullie geen testament jullie kind de erfgenaam van beide is. Gunstig dat het niet meer beide ouders is, maar met een huis toch vreemd als 1 van beide overlijd.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:14 schreef Nazil het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt gaan we op een dinsdagochtend naar het gemeentehuis en gaan we even trouwen. Gelijk alles goed geregeld. Maar vriend wil dan etentje met familie want dat hoort erbij en dan vind ik weer dat ik in jurk moet en dat zie ik niet zitten met buik xD Dus we zitten in dubio hoe we het gaan doen.
Maar bedankt voor de info!
Over gewicht: ik zit met 9,5 week op -2,5... Ik zat op 64,5 dus met 1,75 een prima gewicht maar nu word ik in mijn gezicht echt mager. Dat afvallen moet nu echt een keer stoppen maar ik krijg echt geen maaltijden meer naar binnen.
Gp wilde vriend ook liever, hij ziet geen toegevoegde waarde van trouwen nu zijn ouders uit elkaar zijn. Maar omdat het zo weinig verschilt, wil ik liever trouwen, vind ik mooier klinkenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:44 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kan, hebben wij bij beide ook gedaan. Hou er dan wel rekening mee dat als jullie geen testament jullie kind de erfgenaam van beide is. Gunstig dat het niet meer beide ouders is, maar met een huis toch vreemd als 1 van beide overlijd.
2e optie is geregistreerd partnerschap. Dan is alles net zo goed geregeld als bij een huwelijk. Sinds 2015 hoef je een kind in gp ook niet meer te erkennen. Trouwen is dan wel een beetje nep/achterhaald, want het veranderd dan niks meer aan je status. Volgensmij kan een ambtenaar van de burgerlijke stand je dan niet meer officieel trouwen, maar pin me op die uitspraak niet vast. Gasten en je gevoel zullen van dat ambtelijke gedoe niets merken overigens.
Trouwen kan ook en later een feest of het nog eens dunnetjes over doen kan ook prima. Geldt hetzelfde voor als met een gp.
Ik eet al dagen zemelenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:51 schreef Miezziej het volgende:
Ik denk dat ik wel aangekomen ben al, voel me behoorlijk verstopt. Misschien moet ik ook lijnzaad proberen
![]()
Ik ben 17,5 week. Niet misselijk geweest, maar wel flinke weerzin tegen (gezond) warm eten...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:39 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd waarvandaan die 2,5 kilo is verbrand, want een buikje is al wel te zien (volgens vriend kan ik niet meer gaan zwemmen zonder dat iemand het ziet, maar ik denk zelf dat dat nog wel meevalt) en m'n tieten zijn ook al een cup groter geworden. Normaal als ik afval gaat het direct van mijn tieten af. Ik was dan ook heel blij dat ik vorig jaar na een afvalsessie m'n oude bh's bewaard had.
Hoe ver ben jij? Ik kan je niet in de lijst vinden.
Dat kan nu toch via Digid?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:14 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook niets van elkaarvul al bijna 11 jr 'samenwonend' in
Hier dus erkennen en rechtbank formulieren invullen... Zo gepiept.
Een Bali huwelijk klinkt nog beter Miezz![]()
Ik zit nu geloof ik op +9 of 10 bij 31.2wk....
Kreeg net een vlaag van nesteldrang hormonen.... Ineens zijn er 5 oude mappen met papieren van mijn werk enzo leeg *o* hop weg ermee! Niet meer nodig!
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:18 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik ben 17,5 week. Niet misselijk geweest, maar wel flinke weerzin tegen (gezond) warm eten...Handig met een peuter joh!
Nou dit ja! Dot is zeker lang en een mooierd en echt niet dik ofzo. Helemaal niet zelfs! Weet je zeker dat die weegschaal wel goed is Dot?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Dot is ook wel iets langer dan de meesten hier
Maar zwanger of niet, een mooie vrouw!
Ja dit dusquote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:30 schreef Arja het volgende:
Ik denk dat ik Emmy vannacht heb gevoeld![]()
Toen ik op mijn buik ging liggen, voelde ik drie keer een golfje of soort fladdertje![]()
Ik weet het nog niet zeker, maar dat komt wel als ik het vaker ga voelen.
Ja mijn ouders willen ook iets kopen voor Emmy. Maar we hebben alles al gratis, dus ik zei als we straks in een grote-mensen-huis wonen, kun je misschien de gordijntjes kopen of zo. Zij helemaal blij.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:41 schreef Molo het volgende:
Wij krijgen ook veel (deels te leen), supertof
Kinderwagen krijg ik van mijn moeder, mega verrassing en ik had geen keuze of ik het wel of niet wilde, die stortte gewoon duizend piek op mijn rekening en stuurde een whatsapp met 'niet zeuren, je neemt het gewoon aan'. Hahahahaha
Wel heel erg lief, zo is ze normaal nooit eigenlijk maar ze vindt het geweldig dat we een mini krijgen
Goed bezigquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:02 schreef Lamb29 het volgende:
Hier vandaag een babykamertje met een nieuwe laag verf.
En Marcek en schoonvader zijn een box en wipper op gaan halen via via![]()
Morgen aan de gang met het geboortekaartje...
Happy Hormones!
We hebben ook nog wel eventjes de tijdquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:03 schreef Arja het volgende:
Weet ik nog niet zo goed. Als we nog in dit huis wonen dan wel in het ziekenhuis. Te veel buren hier en mensen die voor ons slaapkamerraam door de straat lopen (benedenwoning).
In bad bevallen lijkt me wel wat, maar heb me er nog niet echt in verdiept.
Leuk lamb!
Oh ja geboortekaartje ook nog
Toen ik drie jaar geleden zwanger was, ben ik bij babydump (?) geweest en daar schrok ik me rot.. Langs de A4 ergens volgens mij. Het was daar echt heel rommelig en totaal geen sfeerquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Sorry Lamb, maar ik heb er al een, denk niet dat ik er nog een aan kan![]()
Wij zijn vanmorgen wezen kijken bij babypark (zit op 5 min rijden, dus waarom niet). Wat een chaotische winkel, zeg! Volgens mij hebben we de helft niet gezien. Bij de ingang een bordje "looproute", maar dat was dan ook de enige? Snapte er niks van. En ik vond het ook allemaal duur! Weet niet of het aan de winkel ligt, of dat wij een verkeerd beeld hebben van wat alles kost (vooral kinderwagen! Maar ook een boxkleed! 90 euro!).
Man was vooral verbaasd dat alle meubels zo saai wit of hout waren. Hij wil kleurIk heb 'm beloofd dat hij niet meer mee hoeft naar babywinkels als ik dan de babykamer maar in mag richten. Anders wordt het vast net alsof er een verfbom is ontploft
Hmmm gezien je naam en de afstand naar babypark heb ik t idee dat wij wel eens in dezelfde stad kunnen wonenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Sorry Lamb, maar ik heb er al een, denk niet dat ik er nog een aan kan![]()
Wij zijn vanmorgen wezen kijken bij babypark (zit op 5 min rijden, dus waarom niet). Wat een chaotische winkel, zeg! Volgens mij hebben we de helft niet gezien. Bij de ingang een bordje "looproute", maar dat was dan ook de enige? Snapte er niks van. En ik vond het ook allemaal duur! Weet niet of het aan de winkel ligt, of dat wij een verkeerd beeld hebben van wat alles kost (vooral kinderwagen! Maar ook een boxkleed! 90 euro!).
Man was vooral verbaasd dat alle meubels zo saai wit of hout waren. Hij wil kleurIk heb 'm beloofd dat hij niet meer mee hoeft naar babywinkels als ik dan de babykamer maar in mag richten. Anders wordt het vast net alsof er een verfbom is ontploft
Ik ben in dezelfde geweest (woon er ook op 5 minuten fietsen vandaan, de winkel is de afgelopen jaren ook wel veranderd/verbouwd... de opruimingshoek is in elk geval veeeeeeeel kleiner gewordenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik ben in de babypark geweest waar Ela dus zulke goede ervaringen mee heeft..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:16 schreef klaprooss het volgende:
Die van mij zijn al 33 weken van slagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Lang leve de lactulose
. Sterkte
!
Ik lees morgen bij. Maar voor nu even breaking news:We
Zijn
Uit
De
Naam
!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 23:28:19 ]
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:16 schreef klaprooss het volgende:
De eerste weken haha I wishSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Razz mooi zo, ik ben benieuwd!
Wij zijn er ook uit. Tenminste we hebben er 2 en beslissen bij de geboorte.
Jaa dat wil ik ook. Alleen álles (merino)wol/zijde is wel erg prijzig. Dus nog aan het kijken naar wat dan de meest handige combinaties zijn. Gelukkig heb ik nog evenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:23 schreef elamanilo het volgende:
[..]
En ik ben een mooie verzameling wol en wolzijde kleertjes voor baby aan het verzamelen. Wol en zijde hebben een beschermende functie voor het schaap en de rups en die bescherming neemt het ook mee in de kleding, dat vind ik fijn voor mijn kleine baby.Kortom, de centjes worden toch wel (weer) uitgegeven
We willen het heel graag weten! Liever gisteren dan vandaag zegmaarquote:Op zondag 24 januari 2016 10:41 schreef elamanilo het volgende:
Marjolijntje, willen jullie weten wat het is? Of blijft het een verrassing?
En dit ja! Wij zitten nu ook met een verbouwing en over 2 weken verhuizen we. Dus het was ook wel lekker makkelijk om gewoon iets uit te zoeken en aan te geven dat het ergens in maart wel een keer geleverd mag wordenquote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik dacht altijd dat ik echt niet zo'n bij elkaar passend setje bed/kast/commode uit een grote babywinkel wilde hebben. Maar toen het zover was waren we zo druk met de verbouwing dat zelf dingen bij elkaar zoeken en daar iets aan opknappen echt geen mogelijkheid meer was. Dus nu heb ik alsnog setmeubeltjes en ik vind ze tof
Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad en met 8 weken vroeg ik haar met welke termijn ze dat had gehad. Haar antwoord: 8 weken... Toen kneep ik 'm wel ff. Verder ben ik door internet en hier juist al heel voorzichtig met jompelen want 'wat als het misgaat' een totaal irrationele gedachte, want de kans dat het goed gaat is groter. Er is geen reden om aan te nemen dat het misgaat maar wat zal ik blij zijn als die echo geweest is. Mijn ouders wilden daarna ook langskomen want ze wilden de foto zien. 'Ik kan ook gewoon een foto van die foto maken en die appen hoorquote:Op zondag 24 januari 2016 11:46 schreef Quoi het volgende:
@Voor de prille zwangeren:
Hebben jullie dit ook? Hoe meer mensen die nu weten dat we zwanger zijn, hoe vaker we de minder goede verhalen horen. Terwijl daar verder nooit over wordt gepraat blijkbaar, horen we van stellen hoe lang zij al bezig zijn met zwanger worden etc. Ook vertelde mijn neef me gisteren doodleuk dat mijn nicht zwanger was en vorige maand met 12 weken een miskraam kreeg. Wat een verdrietige dingenen wat jammer dat er in het dagelijks leven geen ruimte lijkt om dit te ventileren. En 12 weken
(dat is weer een egoïstische gedachten, I know, maar toch... het blijft spannend...)
Precies dit. In mijn omgeving en op internet lees je zo vaak dingen die fout gaan, dat je misschien wat voorzichtiger bent en "een slag om de arm" wil houden. Iets wat sommigen dan weer helemaal niet snappen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:00 schreef Nazil het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad en met 8 weken vroeg ik haar met welke termijn ze dat had gehad. Haar antwoord: 8 weken... Toen kneep ik 'm wel ff. Verder ben ik door internet en hier juist al heel voorzichtig met jompelen want 'wat als het misgaat' een totaal irrationele gedachte, want de kans dat het goed gaat is groter. Er is geen reden om aan te nemen dat het misgaat maar wat zal ik blij zijn als die echo geweest is. Mijn ouders wilden daarna ook langskomen want ze wilden de foto zien. 'Ik kan ook gewoon een foto van die foto maken en die appen hoor' was mijn antwoord maar dat was niet goed. En toen mompelde ik 'dan mag je mij komen troosten of we gaan feestvieren' vonden ze niet zo leuk
ik 'mag' daar niks over zeggen.
Het is jammer dat miskramen en het feit dat zwanger raken niet vanzelfsprekend is doodgezwegen wordt. Op het interwebs zie je dan weer meer horrorverhalen dan sprookjes, dus das weer het andere uiterste.
Ja! Ik wist wel dat miskramen en problemen met zwanger worden vaker voorkomen dan ik in mijn omgeving hoorde, maar ben er best van geschrokken toen bleek dat verschillende mensen in mijn omgeving met één of beide ervaring hadden. Incl een vriendin die erg dichtbij staat, die was heel blij voor ons maar barstte in tranen uit omdat ze zelf al zo lang bezig warenquote:Op zondag 24 januari 2016 12:00 schreef Nazil het volgende:
[..]
Het is jammer dat miskramen en het feit dat zwanger raken niet vanzelfsprekend is doodgezwegen wordt.
Wat goed van jequote:Op zondag 24 januari 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:
Ik heb er zelf dus nooit een geheim van gemaakt toen we in de medische molen zaten. In tegendeel, postte bv ook op Facebook over de voortgang. Vind het niet okee dat er over dat soort dingen niet gepraat mag worden, dus ik had besloten daar niet aan mee te doen. Net als dat ik niet drie maanden mijn mond dicht hou wanneer ik wel zwanger blijk. Om de simpele reden dat ik het ook deel met mensen zodra het mis gaat en voor mij voelt dat goed. En als t helpt om het een beetje bespreekbaar te maken dan is dat helemaal mooi meegenomen.
Wacht maar tot ze ongevraagd aan je buik gaan zittenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef Quoi het volgende:
Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vindt, dat staat voorop
Ik moet gewoon even wennen aan het feit dat mensen ineens ongezouten hun mening aan je meedelen en vinden dat je dingen zou 'moeten', gebaseerd op eigen ervaringen. Ik weet dat de bedoelingen vaak niet slecht zijn.
En volgens mij wordt dat alleen maar erger als mini er straks daadwerkelijk isquote:Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef Quoi het volgende:
Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vindt, dat staat voorop
Ik moet gewoon even wennen aan het feit dat mensen ineens ongezouten hun mening aan je meedelen en vinden dat je dingen zou 'moeten', gebaseerd op eigen ervaringen. Ik weet dat de bedoelingen vaak niet slecht zijn.
Kennis van me werd door een onbekende aan haar buik bevoeld. Die vrouw zei 'sorry hoor, als ik een zwangere buik zie moet ik er altijd even aan voelen'.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze ongevraagd aan je buik gaan zitten![]()
![]()
Dat vond ik veel erger als wat iedereens mening was
Leuk joh zwanger zijn![]()
![]()
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Kennis van me werd door een onbekende aan haar buik bevoeld. Die vrouw zei 'sorry hoor, als ik een zwangere buik zie moet ik er altijd even aan voelen'.
Waarop die kennis in haar tieten kneep en zei 'sorry hoor, als ik tieten zie moet ik er altijd even aan voelen'.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb een heleboel babymeisjesspul in de aanbieiding. Mag weg voor weinig, prijzen staan erbij maar in overleg komen we er vast ook wel.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Alleen sommigen hebben er nog anale fistels bijquote:Op zondag 24 januari 2016 14:53 schreef Crumpette het volgende:
Opinions are like assholes. Everybody's got one.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Alleen sommigen hebben er nog anale fistels bij
Verstandig welquote:Op zondag 24 januari 2016 14:59 schreef Crumpette het volgende:
[..]ik ga het niet googlen ook, ik heb al buikgriep
Don't go therequote:Op zondag 24 januari 2016 15:33 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben ook nog geen enkele babywinkel in geweest, waarschijnlijk ga ik het meeste toch bestellen op internetMijn schoonzus vroeg wel of ik en mijn vriend meewilden naar de 9 maanden beurs, dus dat wordt waarschijnlijk mijn eerste ervaring
Vandaag weekwisseldag, 12 weken. Wij hebben het nog niet aan zoveel mensen verteld. Na de echo dinsdag zal ik het denk ik op werk vertellen.
Sommige dingen vind ik wel moeilijk om mee om te gaan, wanneer je zwanger bent heeft iedereen opeens een mening. Mijn schoonmoeder en schoonzus zeggen altijd dat ik te weinig eet. Nou geloof me, ik eet genoeg.. Meer dan genoeg![]()
. Ook zegt mijn schoonmoeder dat ik niet meer mag fietsen, of dingen pakken uit de bovenkastjes uit de keuken. Gelukkig is mijn moeder veel meer relaxed
Mijn moeder heeft mij wel alvast gewaarschuwd dat er straks ook vreemden aan je buik gaan zitten of opmerkingen kunnen gaan maken
. Meestal straal ik wel uit dat ik dat niet moet, dus ik ben benieuwd
Ik las nog iets over de bevalling, ik denk dat ik de bevalling alleen met mijn vriend wil doen. Mijn moeder wil er niet eens bijzijnMijn schoonmoeder wel, maar ik denk dat ik dat niet prettig vind. Het lijkt mij ook wel fijn om even een moment na de geboorte te hebben, zonder dat iedereen meteen de baby wil zien en vasthouden enzo. Ook al is dat moment maar van korte duur.
Zo erg? Dan ga ik er nog maar even over nadenken..quote:Op zondag 24 januari 2016 15:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Don't go thereik was er twee jaar geleden. Echt nooooooit meer! Al die hordes vrouwen pffff en te weinig zitplaatsen. Zit je met je dikke buik lekker op de grond. En qua stands vond ik het ook weinig bijzonders. T was gezellig met vriendinnen maar dan ga ik daar liever een middag mee winkelen.
Het is heel persoonlijk natuurlijk maar ik ben er het type niet voor. Ik hou ook niet echt van gezellig winkelen. Winkelen is voor mij een gerichte bezigheid die ik het liefst alleen doequote:Op zondag 24 januari 2016 16:05 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zo erg? Dan ga ik er nog maar even over nadenken..
@ikke: Uit de 16e eeuwIk denk maar gewoon steeds dat het een cultuurdingetje is. Ik zeg gewoon ja is goed en fiets gewoon door
![]()
Handtastelijke mensenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Een (mannelijke) kennis van me deed dat alSucces ermee hè? waren zijn woorden, terwijl hij mijn platte buik aanraakte. Wtf! Ook goed bedoeld, denk ik dan maar.
Moeten ze bij mij 1 keer proberenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ben jij mij?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het is heel persoonlijk natuurlijk maar ik ben er het type niet voor. Ik hou ook niet echt van gezellig winkelen. Winkelen is voor mij een gerichte bezigheid die ik het liefst alleen doeIk hou ook niet van veel mensen zoals op een markt Brrr.
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, de collectie babymeisjeskleding maat 62 is ook uitgezocht. Hier te vinden, voor wie interesse heeft: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062 .
Deze week ga ik bezig met maat 68. WAT EEN WERK! Ik heb me nu al voorgenomen dat baby 2 niet zoveel kleren krijgt als A. Het is werkelijk beschamend hoeveel kleertjes ik voor haar heb gekocht
. De helft heeft ze nooit aangehad.
Ik heb zo mogelijk voor deze baby nog meer kleren dan voor J destijds, ik leer niet van mijn foutenquote:Op zondag 24 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, de collectie babymeisjeskleding maat 62 is ook uitgezocht. Hier te vinden, voor wie interesse heeft: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062 .
Deze week ga ik bezig met maat 68. WAT EEN WERK! Ik heb me nu al voorgenomen dat baby 2 niet zoveel kleren krijgt als A. Het is werkelijk beschamend hoeveel kleertjes ik voor haar heb gekocht
. De helft heeft ze nooit aangehad.
Omg wat heerlijk!! *jaloers*quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
Oh no Lamb, hoe krijg je het voor elkaar! Gauw even iets anders fixen dus!
En ik ben zo blij, ik heb zojuist mijn zomervakantie aangevraagd, en aangegeven dat ik onbetaald verlof wil opnemen tussen einde zwangerschapsverlof en start vakantie. Dus ik ga per 1 juli pas weer aan het werk straks!!
Nee ik werk als kapster. Dus ik vraag me ook af of ik straks niet met m'n buik in klanten hun nek hang..quote:Ook onderwijs toch fien? Dat is idd pittig!
quote:Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef sprotje het volgende:
Ha teveel kleertjes dat ken ik nog wel van mn dochtertjes ja! Maar dat zal nu met een jongentje wel anders zijn... ik bedoel voor meisjes heb je jurkjes rokjes broekjes leggings.... bij jongens alleen broeken en truien. Ik heb tot nu toe alleen 3 rompers en een t shirt en allemaal gekregen. Ach nog 18 weken de tijd om te shoppen
quote:Op maandag 25 januari 2016 10:22 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Nee ik werk als kapster. Dus ik vraag me ook af of ik straks niet met m'n buik in klanten hun nek hang..
He bah wat klotequote:Op zondag 24 januari 2016 21:32 schreef Lamb29 het volgende:
Dit is gewoon shit idd LB!
Ik eerst dom dus met telefoon in wc... en vriend deed er dus een schepje bovenop door de simkaart te slopenNu snel nieuwe simkaart aanvragen, daar een paar dagen op wachten en dan hopen dat mijn telefoon nog gereanimeerd kan worden.
Ws haal ik morgen een tijdelijk prepaid telefoontje.
En wat lekker LB!!
Lekker zo lang vrij!quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
Oh no Lamb, hoe krijg je het voor elkaar! Gauw even iets anders fixen dus!
En ik ben zo blij, ik heb zojuist mijn zomervakantie aangevraagd, en aangegeven dat ik onbetaald verlof wil opnemen tussen einde zwangerschapsverlof en start vakantie. Dus ik ga per 1 juli pas weer aan het werk straks!!
Wat de rest hierboven ook al zei: baby's hebben echt niet zoveel nodig, het is maar net hoeveel waarde je overal zelf aan hecht. Maar kijk vooral naar wat jullie zelf willen, daar hebben anderen gewoon niks over te vertellen...quote:Op zondag 24 januari 2016 19:25 schreef Quoi het volgende:
Negen maanden beurs is het ook niet voor mij. Ben ooit naar de huishoudbeurs geweest en ben gillend weggerend.
Resultaat van mijn door familie opgejaagde gevoel is wel dat ik nu aan het nadenken ben wáár er een babykamer gaat komen en wat daar dan leuk in is. En of de babs überhaupt op een eigen kamertje begint te slapen, ook een keuze. Intussen doen we hier tijdens de koffie nog wat laatste brainstorms over "combinatie test ja/nee"
Zelfde hier, en ik heb ook zo'n enorm andere smaak dan mijn zussenquote:Op maandag 25 januari 2016 10:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En kleertjes: ik vind heel veel stomIk zit nog steeds te wachten op die hormonen die alles lief en schattig vinden en alles willen hebben. Al is mijn man waarschijnlijk blij dat die nog ff niet aanwezig zijn
Oh!quote:Op maandag 25 januari 2016 11:02 schreef Svane het volgende:
Dat is natuurlijk worthless without pics, dus deze:
[ afbeelding ]
Geen dromen over de looks van de baby! Als ik er over nadenk denk ik over een kopie van dochter, wat natuurlijk helemaal niet hoeft. Ik reken wel weer op een kale baby.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:09 schreef Arja het volgende:
Leuk unisex pakje svane!
Ik heb vorige week gedroomd over Emmy en hoe ze eruit zag en het was echt een plaatje met donkerblond piekhaar en grote, blauwe ogen. Echt een popje en kleiner dan ik had verwacht.
Ik hoor wel eens dat veel zwangere vrouwen dromen over hun kind en dat ze er dan ook zo uit blijkt te zien/voorspellend.
Na die droom wist ik ook hoe ze moest heten.
Hebben jullie al gedroomd?
Ja, heerlijk om dat te lezen. Gelukkig denken vriend en ik daar ook lekker hetzelfde over.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wat de rest hierboven ook al zei: baby's hebben echt niet zoveel nodig, het is maar net hoeveel waarde je overal zelf aan hecht. Maar kijk vooral naar wat jullie zelf willen, daar hebben anderen gewoon niks over te vertellen...
Ben je er al uit over wel/geen combinatietest?
Fijn dat het uiteindelijk toch geregeld lijkt te zijn! Ik had nooit huisarts ingelicht vorige keer, maar toch kwamen ze vorige keer op babybezoek, haha! Ik was heel verbaasd, zo'n huisarts die ik nooit had gezien plots aan je bed.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, heerlijk om dat te lezen. Gelukkig denken vriend en ik daar ook lekker hetzelfde over.
Ik heb net gebeld met de vk om onze beslissing door te geven. Geen combinatietest (wel 20 weken echo). Check!
Overigens ook even netjes de huisarts gebeld om de zwangerschap door te geven. Kwam daar (gelukkig) nooit. Toch handig voor ze, leek me. En er zijn een aantal dingen geboekt in begin okt die nu niet door kunnen gaan, waar voor kosteloos annuleren een doktersverklaring nodig is... En voor het aanvragen van die ZEZ voor freelancers is dat misschien ook nodig (?). De assistente en huisarts wisten zich alleen nergens raad mee en hebben me een tijdje in de wacht gezet. Uiteindelijk hebben mijn eerste dag laatste menstruatie gevraagd en vertelden me dat de reisverzekering het wel met hun regelt en dat verlof via mijn werkgever gaat. Nu gaat het niet om een reis (maar een loopevenement in het buitenland)en heb ik geen werkgever
Afijn, ik heb mijn beste beentje voorgezet en het doorgegeven. Als de babs er is wil ik overigens over naar een andere huisarts, met wat meer betrokkenheid. Dit is van de zotte.
Verder: chill
O my god, dat is ook watquote:Op maandag 25 januari 2016 11:29 schreef Svane het volgende:
[..]
Fijn dat het uiteindelijk toch geregeld lijkt te zijn! Ik had nooit huisarts ingelicht vorige keer, maar toch kwamen ze vorige keer op babybezoek, haha! Ik was heel verbaasd, zo'n huisarts die ik nooit had gezien plots aan je bed.
Ik inderdaad ook zo'n grote praktijk, vind ik zelf geen enkel probleem. Ben de afgelopen tien jaar alleen voor wat post-bevallingsklachten er geweest, alle jaren daarvoor niet. Maar dan voelt zo'n huisbezoek in de kraamweek wel wat overijverig, als het een volslagen onbekende is, haha. Was trouwens prima, ze bleef 5 minuten.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
O my god, dat is ook wat![]()
Dit is een praktijk met zoveel huisartsen en ik ken geen enkele. Vijftien jaar geleden ben ik bewust weggegaan bij mijn vertrouwde oude huisarts, omdat de halve familie standaard in de wachtkamer zat en ik daar een beetje zenuwachtig van werd. Nu woon ik weer in de buurt en lijkt het me fijn om iemand te hebben die mij goed kent.
Hmmm ben duidelijk geen jongentjes gewend... mijn simpele idee van broek en een shirt en klaar is dus te simpelquote:Op maandag 25 januari 2016 10:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]![]()
Broeken, jumpsuits, zippersuits, shirts, longsleeves, hoodies, vestjes...
Mijn zoons hebben echt veel te veel
Voor je verlof heb je een zwangerschapsverklaring nodig, die kun je bij je verloskundige of gynaecoloog krijgenquote:Op maandag 25 januari 2016 11:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, heerlijk om dat te lezen. Gelukkig denken vriend en ik daar ook lekker hetzelfde over.
Ik heb net gebeld met de vk om onze beslissing door te geven. Geen combinatietest (wel 20 weken echo). Check!
Overigens ook even netjes de huisarts gebeld om de zwangerschap door te geven. Kwam daar (gelukkig) nooit. Toch handig voor ze, leek me. En er zijn een aantal dingen geboekt in begin okt die nu niet door kunnen gaan, waar voor kosteloos annuleren een doktersverklaring nodig is... En voor het aanvragen van die ZEZ voor freelancers is dat misschien ook nodig (?). De assistente en huisarts wisten zich alleen nergens raad mee en hebben me een tijdje in de wacht gezet. Uiteindelijk hebben mijn eerste dag laatste menstruatie gevraagd en vertelden me dat de reisverzekering het wel met hun regelt en dat verlof via mijn werkgever gaat. Nu gaat het niet om een reis (maar een loopevenement in het buitenland)en heb ik geen werkgever
Afijn, ik heb mijn beste beentje voorgezet en het doorgegeven. Als de babs er is wil ik overigens over naar een andere huisarts, met wat meer betrokkenheid. Dit is van de zotte.
Verder: chill
Thanks! Fijn om dat te weten.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:02 schreef WupWup het volgende:
[..]
Voor je verlof heb je een zwangerschapsverklaring nodig, die kun je bij je verloskundige of gynaecoloog krijgen
Kidscase als eerste pakjequote:Op maandag 25 januari 2016 11:02 schreef Svane het volgende:
Dat is natuurlijk worthless without pics, dus deze:
[ afbeelding ]
Nee hoor, er is ook teveel leuks voor jongetjes!quote:Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef sprotje het volgende:
Ha teveel kleertjes dat ken ik nog wel van mn dochtertjes ja! Maar dat zal nu met een jongentje wel anders zijn... ik bedoel voor meisjes heb je jurkjes rokjes broekjes leggings.... bij jongens alleen broeken en truien. Ik heb tot nu toe alleen 3 rompers en een t shirt en allemaal gekregen. Ach nog 18 weken de tijd om te shoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |