abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159265978
2016

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder
8 augustus: Miezziej
8 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
27 augustus: Quoi

4 september: Stroopwafelmeisje
10 september: Ereshkigal

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 50% gewijzigd door SQ op 22-01-2016 15:33:24 ]
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:04:54 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_159266098
Hulp!
disclaimer
pi_159266166
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
Hulp!
The forces of SQ are fast here ... _O_

Peuter is helemaal in love met het knuffeltje dat je haakte. Ligt bij haar in bed en alles, echt niet dat buikbeeb die nog krijgt.
pi_159266388
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
Hulp!
O+ dank!
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:21:22 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_159266615
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:07 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

The forces of SQ are fast here ... _O_

Peuter is helemaal in love met het knuffeltje dat je haakte. Ligt bij haar in bed en alles, echt niet dat buikbeeb die nog krijgt.
:D nou, wat leuk! Dat streelt mijn matige haak-ego toch wel heel! O+
disclaimer
pi_159266741
Haha Amsel mijn autocorrect denkt ook dat jij Amstel heet :D

Stroop ook al zo moe.
De eerste weken van de zwangerschap wilde mijn zoontje geen middag dutje meer doen maar gelukkig slaapt hij weer dus ik doe dan ook gewoon een dutje. Maar op dagen dat ik moet werken ga ik savonds gewoon heel vroeg naar bed. Tis ff niet anders.

Ow nee emelisse nou moet ik ff aan je nieuwe naam wennen hoor :D
Net als bij miss. Die is voor mij nog steeds zoë.

*O* voor alle goede echo's
pi_159266952
Hier een peuter die met haar middagslaapjes stopte toen ik zwanger raakte zo'n beetje :')

Vandeweek heb ik naast haar op de bank een dutje gedaan terwijl zij Nijntje de film keek :@ :') O+
pi_159267569
Bedankt voor alle lieve en meelevende reacties vandaag!!

Mag er jongetje achter mijn naam?
pi_159267650
Crumpette, kan je bij mij erbij zetten dat we een meisje verwachten?

Fien, wat fijn dat jullie een gezond jochie verwachten! Wat een spanning en dubbele gevoelens!

Verder mooie strepen, echo's en testuitslagen *O*

En Qoui die ook mib gaat doen!

Verder weet ik het niet meer :@
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_159267739
Wat een prachtig nieuws fien! Maar ook dubbel inderdaad.

Miss is idd voor mij ook nog zoe en zo lees ik het ook nog. En Emelisse blijft voorlopig ook Emelisse.

Lb gij ontaarde moeder!

Amsel wanneer weet jij of de nub klopte?

Sull ja ik weet verstandelijk dat het heel gewoon is om de baby met 20 weken pas te voelen, maar hier zijn er zo veel die het al eerder voelen en ik zou het gewoon een fijn teken van leven vinden, zo maar tussendoor.
Net als in het begin zo zonder kwaaltjes en misselijkheid en zo, toen dacht ik ook huh ben ik wel echt zwanger?
pi_159268656
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:56 schreef Arja het volgende:

Over 2 weken :)

Ik besef op de meeste momenten eigenlijk ook helemaal niet dat ik zwanger ben, ik merk er zo weinig van.
pi_159271568
quote:
Wat een prachtig nieuws fien! Maar ook dubbel inderdaad.

Miss is idd voor mij ook nog zoe en zo lees ik het ook nog. En Emelisse blijft voorlopig ook Emelisse.

Lb gij ontaarde moeder!

Sull ja ik weet verstandelijk dat het heel gewoon is om de baby met 20 weken pas te voelen, maar hier zijn er zo veel die het al eerder voelen en ik zou het gewoon een fijn teken van leven vinden, zo maar tussendoor.
Net als in het begin zo zonder kwaaltjes en misselijkheid en zo, toen dacht ik ook huh ben ik wel echt zwanger?
Soms.liggen die kleintjes ook net verkeerd met hun beentjes.

Dyre en ik liepen behoorlijk gelijk op en ik had echt een kickbokser en al vroeg ook, terwijl het bij haar matig was... maar mijn placenta lag aan de achterkant dus rondom kon mn dochter schoppen en doen...
S. 2014
J. 2016
pi_159273449
quote:
Voor mijn gevoel ook allemaal >tweede zwangerschappen die het al voelen toch? Voor jou nog 2 weken tot 20 weken echo?
  donderdag 21 januari 2016 @ 07:34:57 #14
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159273505
Fien, een goede uitslag en een jongen! Jeej!
Ik snap dat het heel erg dubbel is, hopelijk lukt het je wel om van je goede zwangerschap te genieten.

Svane, ik ga je pben.

En ik zal vast nog wel een keer van naam veranderen haha, helaas woon ik 2 km van het station, dus geen perfecte weergave van dat liedje.
Maar die naam... <3!
pi_159273561
Fijn dat de uitslag goed was Fien, kan mij wel voorstellen dat het dubbel aanvoelt. Dus gefeliciteerd en sterkte tegelijk!

@Quoi: ik ben emotioneel gehecht aan de UI :@ :9. Stiekem loop ik sinds ik fulltime werk steeds minder hard en nu helemaal niet meer :@. Ik hoop het ergens na de bevalling weer op te pakken, want ik mis het wel soms. Nu ga ik saai naar de sportschool :+

Tijdens mijn termijnecho leek het erop dat mijn placenta aan de voorkant zou komen. Als dat zo is, zou ik de baby ook we later voelen, maar ik ben nu al zo benieuwd naar hoe het voelt! Geduld is niet mijn sterkste kant :+
pi_159273675
Gewoonmezelf mijn placenta ligt ook aan de achterkant.

Sull ja 1 feb heb ik de 20 weken echo. Ik ben dan 20w1d en het is mijn eerste kindje.
pi_159273723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:09 schreef Arja het volgende:
Gewoonmezelf mijn placenta ligt ook aan de achterkant.

Sull ja 1 feb heb ik de 20 weken echo. Ik ben dan 20w1d en het is mijn eerste kindje.
Ik voelde het bij m'n eerste een paar dagen voor de SEO!
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:24:17 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159273774
Ik zou me niet teveel zorgen maken Arja. Degenen die al wat voelen zijn allemaal 2e en 3e zwangerschappen. Ik voelde ik al iets meer 13 weken maar de laatste drie weken (sinds ik gestart ben met mijn nieuwe baan) voel ik niks meer. Zal wel te druk zijn of zo. Maar goed, nu 18 weken en de placenta ligt voor dus dat helpt ook niet mee. Zal binnenkort wel komen. Bij de eerste voelde ik met 20 weken iets :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:38:21 #19
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159273890
Ik durf denk ik wel in de op O+
Crump, kun je me toevoegen? 4 september (vooralsnog)!

Hebben er hier mensen gekozen voor een nipt in België (dus zonder eerst combinatietest)? 2 dagen ( :') ) na mijn positieve test begon mijn schoonzusje er al over dat we dat echt moeten doen, dus ik heb een afspraak gemaakt, maar ben toch erg aan het twijfelen.. Wat is jullie ervaring/ongezouten mening?
pi_159273929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Hebben er hier mensen gekozen voor een nipt in België (dus zonder eerst combinatietest)? 2 dagen ( :') ) na mijn positieve test begon mijn schoonzusje er al over dat we dat echt moeten doen, dus ik heb een afspraak gemaakt, maar ben toch erg aan het twijfelen.. Wat is jullie ervaring/ongezouten mening?
Ik heb dat overwogen! Ik dacht, combinatietest biedt geen zekerheid dus waarom dat doen als nipt ook kan, etc. Maar daar ben ik van terug gekomen. En nipt geeft inderdaad meer zekerheid (maar geen 100%!), en een combinatietest wordt bij de bijbehorende echo naar meer gekeken dan 'alleen' de kans op de 3 syndrooms. En eigenlijk was dat voor mij ook het meest waardevol. Ik was in prille zwangerschap behoorlijk onzeker (door voorgaande zwangerschappen) en kwam er achter dat ik vooral behoefte had aan een soort bevestiging, die mij voldoende werd gegeven door een goede echo bij de combitest en goede kansberekeningen.

Bij een nipt zou ik wel weten dat baby dus niet een van de syndrooms had in principe, maar niet al het volle blaasje gezien, hersenhelftjes uitgebreid bekeken, nekplooi en neusbotje gezien.
pi_159274085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Wij doen het niet. Je hebt alsnog geen 100% zekerheid, ik wil niet onnodig gestrest wachten op de uitslag en ik vind de kosten echt :X .
Combinatie test doen wij wel, mocht daar een verhoogd risico uitkomen dan overwegen we pas een nipt.

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 21-01-2016 09:36:04 ]
♥ J & S
pi_159274169
Fien een gezonde jongen, wat een fijn nieuws! *O* Sterkte met de dubbele gevoelens, lijkt me heel moeilijk :*

Over het niet beseffen (of niet voelen) dat je zwanger bent: ik vond dat ook zóó gek! Voordat ik zwanger was had ik altijd het idee dat 20 weken al heel ver was, je dan minstens al een mooie bol kon zien, van alles zou voelen, je op en top zwanger zou voelen enzovoort.. Maar ik ben nu 31w5d en ik heb pas een paar weken dat ik me écht zwanger voel, mede doordat vreemden het nu zien, ik de baby regelmatig voel en zelfs als ik haar even niet voel de buik niet te ontkennen is ;) Ik had mazzel dat ik al vrij vroeg beweging voelde, dat scheelde wel, maar ondanks dat herken ik de onzekerheid die je beschrijft wel Arja. Een zwangerschap is zoiets gróóts, er gebeurt zoveel in je lichaam, en dan is het gewoon heel raar en onwerkelijk als je tegelijkertijd er maar heel weinig van merkt.

Vanavond weer een groei-echo hier, fijn om ons meisje weer te zien O+ Heb de afgelopen dagen veel krampen en harde buiken gehad, maar voor indalingsweeën is het nog wat vroeg dacht ik? Ben benieuwd hoe ze nu ligt in elk geval, stiekem ook een beetje geruststelling :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:28 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook altijd bh's idd...
Behelp mij nu met mijn sportbh's thuis en buiten de deur met verlengstukjes en hier en daar even wat recht schudden ;)...
Gok dat ik van 80c/D naar 90D/E ben gegaan

Haha goed bezig ono! En? Compleet?
Ik denk het eigenlijk wel! We hebben in maat 50 niet zo heel veel (3-4 setjes), maar in 56 ruim voldoende. Ik zie zelf dat 50-56 niet zo heel veel van elkaar scheelt, vandaar dat ik meer in 56 gekocht heb, maar twijfel nu een klein beetje of we niet toch meer in 50 moeten hebben..

Oh en gister kwamen de dekentjes en lakentjes binnen! Dit weekend tijd voor babywas, ik verheug me er nu al op O+

Stroopwafelmeisje: wat is je twijfel over de nipt versus combinatietest? :)
pi_159274568
Stroop je staat er in!

Arja, het komt echt :* En aan het eind kun je je niet meer voorstellen dat je er naar uitkeek want ben je totaal beurs van het schoppen :').

De eerste voelde ik vrij vroeg, in week 14 geloof ik. Ben benieuwd wanneer het nu zal zijn! O+
pi_159274579
Ik dacht dat je met nipt juist wel zekerheid kreeg? Of is het zo'n 99% verhaal?
pi_159274711
Stroop wij hebben ook getwijfeld over de nipt. Maar ik vond de prijs echt niet normaal en dan heb je nog steeds geen 100% zekerheid.

Van mij hoefde de combinatie test ook niet maar mijn man wil het graag dus hebben we daar voor gekozen. Mocht er een verhoogd risico uit komen dan wil mijn man ook verder onderzoek. Maar dat zien wel dan wel. Ik vind het zelf fijn om met 12 weken al een soort van 20 weken echo te krijgen. Eigenlijk het zelfde als Svane zegt dus.

LB wat balen zeg dat ze niet meer slaapt smiddags. Heb je goed dat je af en toe je rust pakt terwijl ze een filmpje kijkt. Lang leve de tv :s)

Crump wil je zelf niet in de op?

Ono ons mannetje heeft 3 weken in maat 50 gezeten. Maar 3 pakjes is denk ik wel genoeg voor het begin. Gewoon je man de deur uit sturen om meer te halen of online alvast wat dingen uitzoeken en dan bestellen vanuit je kraambed.
Man en ik zijn allebei gemiddeld qua lengte en ons zoontje was 48cm. Vrienden van ons zijn allebei lang en hun zoontje was 58cm. Die zijn gestart in maatje 62.

Herkenbaar dat de zwangerschap nog zo onwerkelijk is. Ik moet steeds vragen of ik wel echt zwanger ben en het niet gedroomd heb.
Gisteren al wel een easyfix via marktplaats gekocht *O* dus die kan ik van mijn lijstje strepen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:50:55 #26
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159274782
Volgens mij is er bij nipt 99%, maar die ene procent is dan vals positief en (volgens mij) geen vals negatief. En bij een positieve uitslag gaan ze dan over op een vruchtwaterpunctie.
Waar ik keek kun je ook een nekplooimeting laten doen, dus dan heb je ook die echo.

Ik twijfel nu vooral omdat ik denk dat die nipt altijd nog kan als de combinatietest slecht is.
(eigenlijk trok het me vooral aan dat je dan al supersnel het geslacht kon weten. Maar nu vind ik dat ook weer onzin :@ )
Maar dan twijfel ik ook weer over de combinatietest, want wanneer geeft het voldoende vertrouwen dat het goed is? 1/1000? Grotere/kleinere kans?
Het geeft mogelijk alleen maar onnodige stress. Maar als er iets mis zou zijn met ons kindje, zou ik het wel graag willen weten..
pi_159274817
Ik geloof dat verder onderzoek wordt aangeraden bij een kans groter dan 1/250. Maar ook dan is de kans nog het allergrootst dat je kindje gezond is.

Weetje aan het eind van de dag krijg je toch geen garanties. En dan heb je een gezond kind en dan issie 16 en gaat bij het circus ofzo -O- :').
Overigens vind ik het de grootste bepalende factor voor mezelf, of ik actie zou ondernemen op echt afwijkende resultaten. Als je je kindje sowieso laat komen, hoeveel zin heeft het dan om te testen? Dat is vooral belangrijk om met elkaar te bespreken denk ik.
pi_159274955
Haha crump kan je wel altijd gratis naar het circus :D

Volgens mij is t bij de nipt 99% op trisomie 21, 97% op 18 en 92% op 13??? Tenmiste dat is wat ik heb onthouden.

En idd als je een uitslag van 1:1000 krijg kan jij net die ene zijn die toch een kindje met bv down draagt.
Ik zou me bij z'n uitslag best veel zorgen maken. Geen idee waarom maar ik weet nu al dat dat zo is.
Maar mijn man wil de combinatietest heel graag dus ik ga er maar in mee.
Ik denk alleen maar aan die extra echo dan maak ik me ook niet zoveel zorgen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:03:19 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159274958
Ik zou niemand aanraden om gelijk een nipt te laten doen. Het is een tamelijke schijnzekerheid gebaseerd op 3 chromosoomchecks, en de rest wordt idd niet naar gekeken.

Combinatietest is ook een kansberekening, maar voelde wel minder stressvol. En evt vervolgonderzoek kan dan ook vergoed worden.
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:04:37 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159274983
Mijn kansberekening op down was 1:49 dit keer. Not funny :X

Maargoed, toen was de nipt dus wel een fijn middel om het toch uit te sluiten.
pi_159275060
Fien wat fijn van de goede uitslag voir jullie, maar wat dubbel inderdaad! Sterkte komende tijd, maar proberr ervan te genieten! Hoe naar ook, jij kan er niets aan doen/veranderen :*.

Wij hebben geen Nipt of combitest gedaan. Vallen niet in een risicogroep en dus besloten dat een kansberekening voor ons niet genoeg zegt.

Niet beseffen dat je zwanger bent, dat herken ik wel! Ik eeet niet zo goed waarom, maar ik heb zelfs nu af en toe nog het gevoel dat het allemaal niet echt is. En dat is best raar, want mijn buik is groter dan ooit en deze baby laat zich al heel lang en erg duidelijk voelen ;). Ik denk dat het komt omdat ik zo druk ben met van alles dat ik gewoon weinig tijd heb om met de zwangerschap bezig te zijn. En dat was de vorige keren wel anders. Toen was ik er met deze termijn okk echt wel een beetje klaar mee. Heb ik nu nog helemaal niet! Moet ook nog zoveel doen :@. Kleertjes uitzoeken bijvoorbeeld. Geen idee hoeveel we hebben in maat 50. Vast genoeg, want ik heb nog van K. maar mijn hormonen vinden dat deze baby eigen kleertjes verdiend. Wiegje staat nu wel! Maar meteen een vraagje, wij hebben nooit een wieg gebruikt. Onze kindjes sliepen meteen vanaf dag 1 in hun ledikantje op eigen kamer. Nu is die een verdieping lager en wilde ik dus wel graag een wiegje op onze kamer, want anders ligt de baby wel errug ver weg. Maar er zit dus een soort van dekentje en kussentje (gewoon plat hoor, maar in de vorm van een kussentje dus) bij dit wiegje. Wat is de bedoeling hiervan :@? Ik dacht dat je een wiegje net zo op maakt als een ledikantje, maar dan allemaal een formaat kleiner? Nou goed..genoeg om te doen dus nog, want ik heb geen wieglakentjes en dekentjes, geen maxi-cosi en adapter voor de nieuwe wagen, kan de kruiken nergens vinden en de kleertjes dus, ziekenhuistasje moet nog.. En morgen 36 weken. Ik ga maar eens actie ondernemen denk ik :P.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159275088
quote:

WIj hebben bij de jongste een nipt in België gedaan. Deels omdat de combinatietest puur een kansberekening is hoewel we die ook hebben laten doen om wel het 'voordeel' te hebben van de scan met de echo. Overigens deden ze in België standaard een nekplooimeting als je die niet in Nederland hebt gedaan omdat ze dat gegeven ook ergens moeten invullen.
Daarnaast speelde voor ons dat we graag zoveel mogelijk zekerheid wilden (voor zover mogelijk) ook met het oog op de impact op de rest van het gezin.
De nipt kost best wat als je het in België laat doen maar aan de andere kant dat bedrag wordt ook makkelijk aan een kinderkamer/kinderwagen/accesoires etc uitgegeven.
Wij hebben destijds gekozen voor de 'uitgebreide' versie waarbij ook gekeken werd naar een aantal geslachtspecifieke aandoeningen.

De nipt zelf heb ik in Brussel laten doen en professor J.ani die dat coördineerde is echt een hele aardige man. Hij gaf ook aan direct te bellen als de uitslag er was ook in het weekend juist omdat het toch spannend is met of zonder goede combinatietest. Zelf ben ik op 's avonds gebeld, en dat gevoel van betrokkenheid vond ik echt heel fijn.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.
pi_159275109
Ik heb na de combinatietest de nipt laten doen ivm verhoogd risico (1:140) op down, maar kreeg geen info over geslacht van de arts. Zelfs niet toen ik er voorzichtig naar vroeg :@ .

En ik kon dat ook goed begrijpen. Combinatietest is wel degelijk gericht op die drie chromosomale afwijkingen en niet zozeer op andere afwijkingen (veel dingen zijn op die termijn nog helemaal niet goed te zien, en het gaat vooral om de nekplooi en eventueel een neusbotje). En ik begreep ook dat de nipt wel 100% betrouwbaar is, als er uitkomt dat er geen afwijking is gevonden. Als er wel iets wordt gevonden, dan is-ie niet 100% betrouwbaar en volgt nog een vlokkentest.

Ik vind het heel fijn dat de nipt er is hoor, het is volledig veilig voor de baby. Dan is het toch wel een prettige mogelijkheid om die eerst te kunnen doen om ingrijpender onderzoek mogelijk te kunnen voorkomen, toch?
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:11:57 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159275115
Sicilia, vaak kunnen aankleedkussenhoezen perfect om een wiegmatrasje ;)

En een kussentje in een wieg lijkt me echt niet de bedoeling. Gewoon hetzelfde opmaken als het ledikantje idd; hoeslaken, en dan lakentje + dekentje.
pi_159275158
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:11 schreef LadyBlack het volgende:
Sicilia, vaak kunnen aankleedkussenhoezen perfect om een wiegmatrasje ;)

En een kussentje in een wieg lijkt me echt niet de bedoeling. Gewoon hetzelfde opmaken als het ledikantje idd; hoeslaken, en dan lakentje + dekentje.
Thanks ^O^ Derde baby, maar voelde me ineens zo een n00b :').
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:14:24 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159275164
Ja Groof dat was precies waarom ik de nipt liet doen en geen vlokkentest; ik had zo'n goed gevoel over deze baby dat ik geen miskraamrisico wou lopen op basis van een mogelijkheid.
pi_159275183
Ik zit thuis met een zieke zoon. het was mijn nacht niet. Eerst bleek er een verstopping te zijn in de riolering en heb ik gisteravond nog een loodgieter moeten laten komen (met alle stress van dien) en toen ik goed en wel sliep, begon mijn zoon te kotsen. Thuisgehouden en waar ik dacht de dag dan maar te benutten om te studeren, kan ik niet meer dan als een oververmoeide zombie voor me uit staren. :')
pi_159275445
LB dat wist ik niet joh van die uitslag. Wat zal dat een stress hebben gegeven. Wel goed dat je er een goed gevoel over had. Weet je waarom je z'n uitslag had? Was de nekplooi verdikt of was er iets uit het bloed wat afwijkend was?

Groof Beterschap voor je zoon. Echt respect voor jou dat je dit allemaal alleen doet en dan ook nog een studie erbij!

Ik wil graag een cosleeper. Iemand een advies welke goed/handig en ook nog een beetje betaalbaar is?
pi_159275803
Ik bedenk me altijd maar dat dit soort dagen of nachten ook zwaar zijn als je het met tweeën doet. ;)

Ik ga maar een pw nakijken, dat lukt denk ik wel, op halve kracht.
pi_159276488
excuus, verkeerde topic
pi_159276665
Wij doen geen nipt of combinatietest, ik heb de schurft aan kansberekeningen. :P

Qua cosleeper, wij krijgen een omgebouwd Ikea ledikant! Zijkant eruit en gaatjes op de goede plek boren, hoppa.

En tip: bij de Lidl nu cheapass positiekleding!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_159276784
Hier bij eerste twee ook niet gedaan. Nu eigenlijk alleen omdat ik in de risicogroep zit kwa leeftijd.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:38:15 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159276967
Vanaf wanneer zit je in risicogroep qua leeftijd eigenlijk?

In Zwitserland is dat waar vriendin van me woont al boven de 30, best gek dat dat zo anders kan zijn per land.

Oh ja Lidl, ik wist dat ik net wat vergeten was :')

Eerst mijn fruit smoothie (wat eigenlijk gewoon een sorbetijsje is qua consistentie :') ) oplepelen en dan daad even langs dan maar :@

Ben gisteren uit mijn nieuwe (en enige) positiemaillot gescheurd toen ik onhandig deed :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159277090
Ik heb het nu nog niet nodig, maar kreeg een kortingscode van de Zalando dus wil misschien alvast wat zwangerschapsvriendelijkere kleding kopen :+ Maar met positiekleding, moet je dan je normale maat bestellen of...? :@

Een cosleeper lijkt mij ook wel wat. Eerst maar eens verhuizen enzo denk ik :') Hopelijk is de bouw van mijn huis klaar in maart.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:47:44 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159277171
Ja gewone maat.
Ik koop sommige dingen wel iets ruimwr omdat ik verwacht er als een zeekoe te gaan uit zien, geen zin in strakke kleding.
Ik draag vrijwel alleen swing jurkjes dus dan valt dat ook niet zo op vind ik, los flubberende broek is natuurlijk anders verhaal, dat is geen porem.

Ik overweeg wel een hardrock buikband, want tof, maar misschien vinden mensen dat weer mega lame ass dus ik dub nog even :+
pi_159277448
Tot vorig jaar werd de combinatietest vergoed vanaf 35 jaar. Nu is dat eruit en ligt het aan je eiegn verzekering of het wel of niet vergoed wordt.

Maar blijkbaar werd (wordt?) 35 als grens gezien. Als je kansen op down opzoekt, dan zie je ook dat die vanaf dan echt dramatisch hard toenemen.

Ik ben zelf 39 nu, dus het voelde voor mij goed om in elk geval die combi-test te doen. En dan zou ik wel verder zien.
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:05:04 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159277602
Ik ben 33, geen verhoogde kans qua familie enzo. Maar wilde sowieso liever geen test, omdat ik geen trek had in stress bij vals positief, je niet alles kunt testen (ik ben van de school 'controle over het leven is een illusie :P ') en ik kindje waarschijnlijk toch niet weg zou laten halen.
Dus dan had het toch geen zin, mini komt maar zoals 'ie komt.
Over 1,5 week 20-weken echo (zelfde datum als datumchick Arja O+), dat vind ik best spannend. Hoop natuurlijk wel dat alles dan wel goed is voor zover zichtbaar :)
pi_159277794
Dankjewel meisjes voor de (h)erkenning over de onzekerheid als je weinig merkt van je zwangerschap. Ik vond het bij de echo een paar weken geleden wel fascinerend en onbegrijpelijk om te zien dat er een heel nieuw en bewegend leven in mijn buik zit, zonder dat ik het merk.

Wij hebben geen combi test laten doen. Ik kan niks met kansberekeningen, wil geen extra spanning en wil geen risico lopen op een miskraam.
Ondanks dat ik wel in de risicogroep val, heb ik wel een goed gevoel over de gezondheid van ons kindje. We hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te worden, dit is gewoon ons meesterwerk O+
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:15:23 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159277860
Ga je haar Opus noemen? (Ondanks mannelijke uitgang van woord, maar toch :6 )

En ik voel hem/haar bijna nooit hoor, het is geen constante stuiterbal in mijn buik ofzo. Nu al dagen vrijwel niks gevoeld in ieder geval.
pi_159278041
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:15 schreef Molo het volgende:
Ga je haar Opus noemen? (Ondanks mannelijke uitgang van woord, maar toch :6 )

Dat of Picasso ;)

1 februari komt al wel dichtbij. Leuk en spannend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')