Haha, met beide goed! Mams had wel wat bloed verloren na de bevalling dus die moest even anderhalf uur naar de OK maar toen kon ik mooi even knuffelen met de kleine. Nu bijna twee weken verder zitten we wel in een lekker ritme qua voeden, verschonen etc. Hij slaapt na het eten gelukkig lekker door dat helptquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Hoe gaat het met moeder en baby? En met jou?
Iedereen is er het beste van aan het maken zoals je hierboven kan lezenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:55 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Hoe gaat het met iedereen?
Welkomquote:Op dinsdag 2 september 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen! Ik mag hier heel voorzichtig komen meeschrijven! Kwam er gister achter dat ik zwanger ben. Het is nog heel pril, dus het is nog met spanning afwachten.
Moet zeggen dat ik compleet ben vergeten hoe het met eten zit en waar je allemaal rekening mee moet houden. Grappig hoe snel je alles weer vergeet!
Pas 5 weken, dus het is echt nog met spanning afwachten hoe het verder gaat.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen! Ik mag hier heel voorzichtig komen meeschrijven! Kwam er gister achter dat ik zwanger ben. Het is nog heel pril, dus het is nog met spanning afwachten.
Moet zeggen dat ik compleet ben vergeten hoe het met eten zit en waar je allemaal rekening mee moet houden. Grappig hoe snel je alles weer vergeet!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:46 schreef D_A het volgende:
[..]
Haha, met beide goed! Mams had wel wat bloed verloren na de bevalling dus die moest even anderhalf uur naar de OK maar toen kon ik mooi even knuffelen met de kleine. Nu bijna twee weken verder zitten we wel in een lekker ritme qua voeden, verschonen etc. Hij slaapt na het eten gelukkig lekker door dat helpt
[..]
Iedereen is er het beste van aan het maken zoals je hierboven kan lezen
Moet zeggen dat het me alleszins mee valt allemaal so far. Maar goed ik was al een redelijk nachtdier / onregelmatigheid gewend dat scheelt.
En jij ook gefeliciteerd natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 september 2025 16:54 schreef Cygne het volgende:
Saai kan ook nooit.Oh wow. Dat moet een verrassing geweest zijn! Lastige tijd ga je weer in zo denk ik, knuffel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, al ben ik wel blij dat de verloskundige het zo oppakt. Dat ik dat nu niet zelf hoef te organiseren is heel fijn. We moeten zien hoe het loopt. Gelukkig is er verder wel rust nu en gaan de kinderen allemaal heel goed.quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh wow. Dat moet een verrassing geweest zijn! Lastige tijd ga je weer in zo denk ik, knuffel.
Welkom! Hoe ver in de zwangerschap ben je nu ongeveer?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:24 schreef n0sferat2 het volgende:
Hoi allen! Ik ben al een tijdje FOK!ker, voorheen actief maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Ik had ook niet gedacht in OUD mee te kunnen schrijven, mijn kleine meisje heeft zich namelijk onverwacht aangediend. Ik zag dit altijd als TLC-verhaal, maar blijkbaar kan het dus echtVan de een op de andere dag heb ik een totaal ander leven, dus ik zal hier sowieso mee gaan lezen en kom ongetwijfeld nog met vragen.
Dankjewel! Ik kwam pas achter de zwangerschap op de dag van de bevalling zelf, mijn dochtertje is inmiddels drie weken oud.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:33 schreef Bami het volgende:
[..]
Welkom! Hoe ver in de zwangerschap ben je nu ongeveer?
Oh jeetje wat een schrik! Het ouderschap is altijd wel even wennen, ook als je je al 9 maanden hebt voorbereid, maar dit wel een stuk heftiger. Heb je het mentaal al wat kunnen verwerken? Heb je voldoende steun in je omgeving?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:50 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik kwam pas achter de zwangerschap op de dag van de bevalling zelf, mijn dochtertje is inmiddels drie weken oud.
Poeh dat lijkt me heel erg heftig! Zijn jij en je dochter een klein beetje geland ondertussen?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:50 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik kwam pas achter de zwangerschap op de dag van de bevalling zelf, mijn dochtertje is inmiddels drie weken oud.
Dankjewel en thanks ook voor de link! Ik heb het zeker al enigszins kunnen verwerken, ik heb gelukkig ook een hoop steun in mijn omgeving. Tot nu toe ben ik vooral ook gewoon blij, ik ben ook echt gewoon gezegend geweest met een zeer makkelijke bevalling en het gegeven dat alles helemaal goed is met mijn dochtertje, ondanks de medium rare biefstukjes, filet americain, carpaccio en ritjes in de achtbaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh jeetje wat een schrik! Het ouderschap is altijd wel even wennen, ook als je je al 9 maanden hebt voorbereid, maar dit wel een stuk heftiger. Heb je het mentaal al wat kunnen verwerken? Heb je voldoende steun in je omgeving?
En gefeliciteerd! Er is ook een apart topic speciaal voor de baby-periode: OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 812 mocht je het leuk vinden om daar te sparren.
We zijn geland! Mijn appartement is op de dag dat ik nog in het ziekenhuis lag helemaal babyklaar gemaakt door mijn vriendinnen, inclusief een complete garderobe. Ondanks alles had ik me dus ook geen betere start kunnen wensen. Ik zal ook eens een kijkje nemen in het babytopic! Uiteraard gezellig als je me daar komt vergezellen, maar des te beter als je daar dan niet al te veel haast mee maaktquote:Op donderdag 11 september 2025 16:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Poeh dat lijkt me heel erg heftig! Zijn jij en je dochter een klein beetje geland ondertussen?
Ik kan je ook het babytopic aanraden dan inderdaad, als je niet meer zwanger bent.Het is daar nu nog wat rustig, maar binnen 2 maanden hoop ik je daar te vergezellen haha.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 september 2025 17:13 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
Dankjewel en thanks ook voor de link! Ik heb het zeker al enigszins kunnen verwerken, ik heb gelukkig ook een hoop steun in mijn omgeving. Tot nu toe ben ik vooral ook gewoon blij, ik ben ook echt gewoon gezegend geweest met een zeer makkelijke bevalling en het gegeven dat alles helemaal goed is met mijn dochtertje, ondanks de medium rare biefstukjes, filet americain, carpaccio en ritjes in de achtbaan.
[..]
We zijn geland! Mijn appartement is op de dag dat ik nog in het ziekenhuis lag helemaal babyklaar gemaakt door mijn vriendinnen, inclusief een complete garderobe. Ondanks alles had ik me dus ook geen betere start kunnen wensen. Ik zal ook eens een kijkje nemen in het babytopic! Uiteraard gezellig als je me daar komt vergezellen, maar des te beter als je daar dan niet al te veel haast mee maaktVerloopt je zwangerschap voorspoedig?
Mijn kinderen waren allemaal klein. P20/p10/p5. Daar waren ook geen zorgen over, alleen wat vaker groeiecho's. Ze zaten relatief snel allemaal op de -1 lijn.quote:Op maandag 22 september 2025 22:11 schreef Zombabe het volgende:
Laat ik mij ook maar weer eens melden. Niet dat er veel te melden is, alles gaat redelijk z’n gangetje.
Spullen worden aangeschaft, klusjes worden geklaard, lijstjes worden afgevinkt. Binnenkort ook aan de slag met het geboortekaartje, die ga ik zelf maken
Vermoeidheid neemt wel weer toe, mede door maagzuur.. Heb wel het idee dat de kleine aan het indalen is, sinds een week af en toe wat krampen / druk onderin m’n buik. Dus hopelijk binnenkort de Rennies niet (of ten minste minder) nodig.
En laatst de groeiecho gehad, weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.. Ze meet wat aan de kleine kant met p20 als laagste uitschieter. Vanwege mijn eigen postuur zouden ze iets groter verwachten, alhoewel 1.75 met beperkt overgewicht nou niet echt bovengemiddeld is..
De placenta doet het goed, er is voldoende vruchtwater en ik voel haar goed, dus verder geen indicatie voor zorgen. Over 2,5wk terug voor een vervolgecho en dan zien we wel weer verder.
Hoe gaat het nu met jullie @:Bami @:Cygne en @:margaretha_01 ?
Ach als ze maar haar eigen lijntje qua groei volgt dan is het goed toch? Moet je nog lang werken?quote:Op maandag 22 september 2025 22:11 schreef Zombabe het volgende:
Laat ik mij ook maar weer eens melden. Niet dat er veel te melden is, alles gaat redelijk z’n gangetje.
Spullen worden aangeschaft, klusjes worden geklaard, lijstjes worden afgevinkt. Binnenkort ook aan de slag met het geboortekaartje, die ga ik zelf maken
Vermoeidheid neemt wel weer toe, mede door maagzuur.. Heb wel het idee dat de kleine aan het indalen is, sinds een week af en toe wat krampen / druk onderin m’n buik. Dus hopelijk binnenkort de Rennies niet (of ten minste minder) nodig.
En laatst de groeiecho gehad, weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.. Ze meet wat aan de kleine kant met p20 als laagste uitschieter. Vanwege mijn eigen postuur zouden ze iets groter verwachten, alhoewel 1.75 met beperkt overgewicht nou niet echt bovengemiddeld is..
De placenta doet het goed, er is voldoende vruchtwater en ik voel haar goed, dus verder geen indicatie voor zorgen. Over 2,5wk terug voor een vervolgecho en dan zien we wel weer verder.
Ik heb dit totaal gemist.quote:Op maandag 22 september 2025 22:11 schreef Zombabe het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |