Kan op zich best hoor, helemaal als je placenta achter ligt. Als je weet tot waar je baarmoeder nu komt en je weet waar in je buik je het voelde kan je een redelijke inschatting maken of je beeb voelde.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:42 schreef Zombabe het volgende:
Vandaag weer even mogen spieken bij de gyn![]()
Had een extra afspraak nav een consult bij de hematoloog. Ivm medisch verleden moest er een risico-inschatting worden gedaan om te bepalen of ik tijdens de zwangerschap antistolling moest spuiten. Uitkomst, dat hoeft nietWel in het kraambed tot 6 weken na de bevalling, maar die had ik wel verwacht.
Wat ik niet had verwacht, is dat ik nu in principe kan worden overgedragen aan de verloskundige.. Ik ging er altijd vanuit dat ik medisch was en dus niet hoefde na te denken over de locatie van de bevalling. Daar ga ik dus nog een nachtje (of langer) over slapen
En misschien dat ik gisteren de baby heb gevoeld? Alsof er een beestje aan de binnenkant van mn buik kriebelde, heel kort. Wel wat vroeg, 16+3.. Maar het was wel een gevoel dat ik niet herkende, dus ik houd me gewoon voor dat het beeb was
Leuk! Ook twee meisjesquote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:28 schreef Bami het volgende:
Baby is helemaal goedgekeurd met de echo vandaag, en het is nog steeds een meisje.
Wat fijnquote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:28 schreef Bami het volgende:
Baby is helemaal goedgekeurd met de echo vandaag, en het is nog steeds een meisje.
Langzaamaan ga je gewoon echt zwanger lijkenquote:Op maandag 16 juni 2025 23:32 schreef Zombabe het volgende:
De (ietwat vroege) 20wk echo was goed
Vandaag 18+4, maar alles was goed te zien dus weer een groen vinkje gehaald!
Kind was wel eigenwijs, wilde eerst niet met de benen wijd :’) Op zich een goede eigenschap, maar wilde juist vandaag het geslacht ‘weten’ (op briefje in een envelop). Na wat porren en 2x schudden is het uiteindelijk wel geluktErgens volgende week, op vakantie, gaat de envelop open en dan weet ik wat het wordt
Ik moet trouwens wel echt wennen dat m’n buik groter wordt maar dat ik ook nog niet echt zwanger lijk. Ik lijk vooral ‘gewoon’ aangekomen, waardoor ik me niet echt comfortabel voel in de (strakker zittende) shirts die ik nog pas. Nog niet helemaal ‘out and proud’ dus.. En dat vind ik lastig, want dit is zo gewenst <3
Maar hier moet ik wel ff doorheen, mentaal.
Ohh wat fijn dat alles goed is! Ben heel benieuwd wat jullie volgende week vinden in de enveloppe.quote:Op maandag 16 juni 2025 23:32 schreef Zombabe het volgende:
De (ietwat vroege) 20wk echo was goed
Vandaag 18+4, maar alles was goed te zien dus weer een groen vinkje gehaald!
Kind was wel eigenwijs, wilde eerst niet met de benen wijd :’) Op zich een goede eigenschap, maar wilde juist vandaag het geslacht ‘weten’ (op briefje in een envelop). Na wat porren en 2x schudden is het uiteindelijk wel geluktErgens volgende week, op vakantie, gaat de envelop open en dan weet ik wat het wordt
Ik moet trouwens wel echt wennen dat m’n buik groter wordt maar dat ik ook nog niet echt zwanger lijk. Ik lijk vooral ‘gewoon’ aangekomen, waardoor ik me niet echt comfortabel voel in de (strakker zittende) shirts die ik nog pas. Nog niet helemaal ‘out and proud’ dus.. En dat vind ik lastig, want dit is zo gewenst <3
Maar hier moet ik wel ff doorheen, mentaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had eigenlijk geen voorgevoel, maar was wel in shock toen ik dat knuffeltje uitpakte! Gelukkig positieve verbazing
En daarna natuurlijk nog kleertjes gekocht, dat is een stuk makkelijker (en kleurrijker) nu ik het geslacht weet![]()
Klinkt als goed op schema! Hoe vindt dochter het, een nieuwe kamer? Krijgt ze een beetje mee wat er staat te gebeuren?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:11 schreef Bami het volgende:
Oeh dochter is over naar haar grote kamer, dus binnenkort kan ik haar kleding ook in haar nieuwe kast doen en de commode inruimen voor de baby. Oftewel; heel veel zakken met voor dochter te kleine kleding uitzoeken.Maar wel zin om daarmee aan de slag te gaan, maakt het weer wat tastbaarder allemaal.
Vandaag ook bezig met tens en bevalbad bestellen, kraampakket is al besteld. Het wordt nog wel eens wat.Over een kleine maand hebben we nog een 3D echo staan, daar kijk ik ook wel naar uit.
Alles met jou nog steeds goed @:Zombabe?
Ze vindt haar nieuwe kamer, en bed, prachtig gelukkig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:27 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Klinkt als goed op schema! Hoe vindt dochter het, een nieuwe kamer? Krijgt ze een beetje mee wat er staat te gebeuren?
Met beeb en mij gaat het goed! Het wordt ook hier een stuk tastbaarder
Buik begint lekker te groeien, en boven alles voel ik vrijwel elke dag bewegingen
Vorige week begonnen met zwangerschapssporten, deze week begonnen aan het geboorteplan, dit weekend hopelijk m’n bevalpartner aan boord.
Thuisbevalling is nog steeds een optie, suikertest was gelukkig goedwel een hoge 2uurs-waarde, maar het viel gelukkig binnen de grens.
Dit weekend wordt het kamertje aangepakt, accentmuur schilderen en meubels in elkaar. Grootste / duurste dingen zijn in huis of besteld, nu al dat kleine prut nog. Daar ben ik ook wel blij mee, een paar weken geleden kreeg ik een error overload van wat er allemaal nog moest gebeuren. Dat dat lijstje nu wat korter is, helpt onwijs.
Fijn dat ze het zo leuk vindt! Hopelijk zijn jullie snel door die nachten heen, of in ieder geval dat manlief ook kan helpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:01 schreef Bami het volgende:
[..]
Ze vindt haar nieuwe kamer, en bed, prachtig gelukkig.Helaas levert het mij nog niet meer/betere nachtrust op, maar juist slechtere doordat we haar willen laten wennen aan in haar bed (met waar nodig hulp van ons) de nacht volmaken ipv halverwege bij ons erin kruipen. Maar vooralsnog betekent dat vooral dat ik minder lekker lig bij haar in bed.
Binnenkort gaat man proberen of ze hem ook accepteert, het zal me benieuwen.
Qua meemaken lijkt dat wel steeds meer te groeien. Ze heeft het nu over baby zusje, en dat als die klaar is met groeien die een flesje en speentje van haar krijgt. Zo zoet. Ze knuffelt ook vaak mijn buik en praat tegen haar zusje enzo.
Oh dat klinkt goed! Wil je ook thuis bevallen?
herkenbaar dat een te lange to do lijst voor kortsluiting zorgt haha, ik kijk wat dat betreft echt uit naar in mijn verlof wat meer tijd hebben om al die kleren uit te zoeken enzo.
Haha ja zo'n kamertje maakt het wel weer tastbaarder he.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:40 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Fijn dat ze het zo leuk vindt! Hopelijk zijn jullie snel door die nachten heen, of in ieder geval dat manlief ook kan helpen.
En wat lieffff hoe ze het over zusje heefthopelijk vindt ze het nog steeds zo leuk als zusje er is
![]()
Ik neig wel steeds meer naar een thuisbevalling ja, alhoewel poliklinisch ook nog een optie is.. binnenkort eens met de verloskundige bespreken. En die lijst is hier gelukkig alweer iets korter, meubels zitten in elkaar. Dat maakt het zo echt opeens
Bwoah wat vervelend! Slaat de antibiotica wel aan? Vorige zwangerschap ook last van blaasontstekingen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 15:03 schreef Bami het volgende:
Ik heb mijn derde blaasontsteking van deze zwangerschap.![]()
Stom gedoe. Wil helemaal niet de hele tijd antibiotica slikken. Gelukkig is baby wel lekker druk steeds, dus die lijkt er niet zoveel last van te hebben. Morgen 3D echo, daar kijk ik nu wel extra naar uit.
Mhmm, de vorige twee keer merkte ik het echt meteen. Nu zijn de klachten wel verminderd maar voor mijn gevoel niet helemaal over, terwijl de antibiotica kuur vandaag afloopt. Dus als het goed is verwijst de verloskundige me vandaag door naar het ziekenhuis zodat ik even kan overleggen over een plan van aanpak.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:01 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Bwoah wat vervelend! Slaat de antibiotica wel aan? Vorige zwangerschap ook last van blaasontstekingen?
In de categorie leuke dingen, hoe was de 3D echo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |