Zekerquote:Op donderdag 21 januari 2016 12:25 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat of Picasso![]()
1 februari komt al wel dichtbij. Leuk en spannend.
Ahja, dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:46 schreef ikke_84 het volgende:
Ono ons mannetje heeft 3 weken in maat 50 gezeten. Maar 3 pakjes is denk ik wel genoeg voor het begin. Gewoon je man de deur uit sturen om meer te halen of online alvast wat dingen uitzoeken en dan bestellen vanuit je kraambed.
Man en ik zijn allebei gemiddeld qua lengte en ons zoontje was 48cm. Vrienden van ons zijn allebei lang en hun zoontje was 58cm. Die zijn gestart in maatje 62.
Normale maat, ja. Ik heb wel gemerkt dat veel positiemerken qua maten net wat groter vallen dan normale kleding, heb veel dingen moeten ruilen voor een kleinere maat. Dus als je twijfelt tussen 2 maten en je hebt een kortingscode, dan is beide maten bestellen zodat je kan passen wel een aanraderquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:44 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb het nu nog niet nodig, maar kreeg een kortingscode van de Zalando dus wil misschien alvast wat zwangerschapsvriendelijkere kleding kopenMaar met positiekleding, moet je dan je normale maat bestellen of...?
![]()
Een cosleeper lijkt mij ook wel wat. Eerst maar eens verhuizen enzo denk ikHopelijk is de bouw van mijn huis klaar in maart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
Ik hoorde van een vriendin ook dat ze ergens op driekwart van haar zwangerschap positiebroeken in een grotere maat moest kopen en zij was niet eens heel veel aangekomen. Ik merk dat die van mij nu ook strakker beginnen te zitten omdat ik rond mijn heupen blijkbaar wat ben aangekomen, terwijl ik ze eerst met die elastiekjes juist moest versmallen omdat ze te los zaten. Maar volgens de weegschaal is er nog steeds maar 4 kg bijquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:11 schreef ikke_84 het volgende:
Ik moest de vorige keer wel alles een maat groter kopen zo rond de 30 wekenmaar goed ik ben in t totaal ook 30 kilo aangekomen
![]()
Was ik nu niet meer van plan eigenlijk.
Sicilia een naamik ben benieuwd welke jullie hebben.
En jeah voor je opleiding. Hopelijk vinden ze dat je geschikt bent
Die onzekerheid over wat er allemaal in je lijf bezig is en of dat wel goed gaat heb ik ook wel gehad ja. En wat je beschrijft over je echo en ondertussen niks voelen van dat alles, klinkt heel herkenbaar! Ik ben zo blij dat ik mijn baby inmiddels zo vaak voel, het werkt toch als een soort bevestiging dat ze het nog doet zeg maar. Al begin mijn man inmiddels wel wat ongeduldig te worden omdat er aan de buitenkant nog niks te voelen isquote:Op donderdag 21 januari 2016 12:12 schreef Arja het volgende:
Dankjewel meisjes voor de (h)erkenning over de onzekerheid als je weinig merkt van je zwangerschap. Ik vond het bij de echo een paar weken geleden wel fascinerend en onbegrijpelijk om te zien dat er een heel nieuw en bewegend leven in mijn buik zit, zonder dat ik het merk.
Wij hebben geen combi test laten doen. Ik kan niks met kansberekeningen, wil geen extra spanning en wil geen risico lopen op een miskraam.
Ondanks dat ik wel in de risicogroep val, heb ik wel een goed gevoel over de gezondheid van ons kindje. We hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te worden, dit is gewoon ons meesterwerk
Anders toch gewoon Opa?quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:15 schreef Molo het volgende:
Ga je haar Opus noemen? (Ondanks mannelijke uitgang van woord, maar toch)
En ik voel hem/haar bijna nooit hoor, het is geen constante stuiterbal in mijn buik ofzo. Nu al dagen vrijwel niks gevoeld in ieder geval.
Toch nog iemand die het opvaltquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Opa Crumpie!quote:
Liefst toch wel gewoon vaginaal bevallen ipv scifi style via een opengeklauwde buik met mij in zes stukken achter latendquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:12 schreef Crumpette het volgende:
Oh ja die echoach met een beetje pech scheelt het weinig qua bevallen
Fixedquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Liefst toch wel gewoon vaginaal bevallen en mij in zes stukken achter latend
Ik kijk net even terug in de OP en wij schelen inderdaad bijna niks nee!quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Opa Crumpie!
Voor een meisje
Haha.
Hey wat goed ze MissC, wat gaat het toch hard he, wij schelen ook maar zo weinig eigenlijk
Ik ga nu Prenatal doos ophalen, ben benieuwd wat daar voor meuk in zit
Als mensen vragen wat ik hoop dat het wordt zeg ik altijd 'een mens'quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik kijk net even terug in de OP en wij schelen inderdaad bijna niks nee!
Ben benieuwd naar de inhoud van die doos eigenlijk! Ik heb nog helemaal nergens een doos aangevraagd..
Zag net ook je echoMoet meteen denken aan een gesprek dat ik pas geleden had met iemand, die vroeg of ik wilde weten wat het zou worden. En zij gaf toen aan dat het haar vroeger, lang lang geleden, toen zij zelf zwanger was, helemaal niks uitmaakte. 'Al was het een nest kittens geweest, dan vond ik het nog prima'. Eeeuhh ok... *MI van een nest kittens in die echofoto*
Niet eens zo'n slecht idee. Vriend is op bijna alle foto's uit de kraamtijd ongeschoren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:43 schreef Molo het volgende:
[..]
maar dit keer ook een heren scheermes van Gilette![]()
![]()
Hahahahaquote:Op donderdag 21 januari 2016 17:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Niet eens zo'n slecht idee. Vriend is op bijna alle foto's uit de kraamtijd ongeschoren.
Ik werk in ziekenhuizen, ik heb van meerdere collega's soort blikken gekregen van 'waarom niet testen als het kan?', maar het is je eigen beslissing, van jou en je partner. Rest kan lekker de pot opquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:51 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Thanks voor al jullie meningen/ervaringen! We hebben gelukkig nog wel even om te beslissen (nu pas 7+4). Ik ben inderdaad bang voor een soort schijnveiligheid of dat je juist gaat denken "maar wat dan al die dingen die ze niet testen".
Om een of andere reden voelt het een beetje alsof je voor gek wordt verklaard als je het niet laat testen (wat in mijn familie ook zeker gaat gebeuren), ofzoKan het niet helemaal goed onder woorden brengen.
Kun jij m al ophalen de blije doos? Heb hier nog niks gehoord maar was ook super vaag het aanvragen van een doos als je al een kindje hebtquote:Op donderdag 21 januari 2016 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Opa Crumpie!
Voor een meisje
Haha.
Hey wat goed ze MissC, wat gaat het toch hard he, wij schelen ook maar zo weinig eigenlijk
Ik ga nu Prenatal doos ophalen, ben benieuwd wat daar voor meuk in zit
Ja vanmiddag gehaald, had een mail binnen dat ik kon afhalen. Gek dat jij nog niks gehoord hebt danquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kun jij m al ophalen de blije doos? Heb hier nog niks gehoord maar was ook super vaag het aanvragen van een doos als je al een kindje hebtbinnenkort maar even informeren.
Ik heb er 1 gelezen: het tijdschrift dat mijn moeder had gekocht toen ze zwanger was van mij en dat ze dus altijd heeft bewaardquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:52 schreef Molo het volgende:
Nou, ik zou ze lekker skippen, is met name een doos vol rotzooi en reclamefolders.
Kijken mensen in die zwangerschapsbladen die er zijn trouwens? Mijn zussen verslonden stapels, ik heb er al vier ingekeken en uit ergernis om de domme kutverhalen weggeflikkerd
Denk dat ik het lekker bij Fok en gericht zelf googlen hou
Kijk, dát is wel mooi, zelfde blad lezen wat van je moeder wasquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb er 1 gelezen: het tijdschrift dat mijn moeder had gekocht toen ze zwanger was van mij en dat ze dus altijd heeft bewaardVoor de rest dezelfde ergernis als jij; 1000x hetzelfde en t voegt niks toe aan wat ik hier lees en leer.
Oh en present in Lidl-broek op de bank! Ik heb nog maar 1 broek die ik pas dus kon voor de komende weken iig nog wel 1 relaxpants gebruiken. Ik vind vooral de buikband extreem wijdVerder is ie prima!
Moet af en toe kunnenquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:11 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en ik ben nog bij de Lidl gekomen omdat ik peuter beloofde dat we patatjes gingen halen bij de snackbar die ernaast zit!
Zit je daar met al je voedingsprincipes toch patat te eten met je kinden ook nog dubbelvla toe, nomnomnom.....
Oh lol zou dat het zijn? (ik is half Duits)quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk, dát is wel mooi, zelfde blad lezen wat van je moeder was
Ik ga de rest niet eens doorkijken denk ik, gaat wel naar oud papier, heb een grote boodschappentas vol
En misschien krijgen Duitsers wel veel grotere buiken tijdens zwangerschap?
quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:42 schreef Emelisse het volgende:
En ten overmate van ramp zit ik nu op mijn kloon account. Het komt nooit meer goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Noh!! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 januari 2016 21:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik vind het bizar, krap 11 weken en het is gewoon "af", armen, benen, vingers, tenen..![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |