quote:
Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:Sorry Lamb, maar ik heb er al een, denk niet dat ik er nog een aan kan
Wij zijn vanmorgen wezen kijken bij babypark (zit op 5 min rijden, dus waarom niet). Wat een chaotische winkel, zeg! Volgens mij hebben we de helft niet gezien. Bij de ingang een bordje "looproute", maar dat was dan ook de enige? Snapte er niks van. En ik vond het ook allemaal duur! Weet niet of het aan de winkel ligt, of dat wij een verkeerd beeld hebben van wat alles kost (vooral kinderwagen! Maar ook een boxkleed! 90 euro!).
Man was vooral verbaasd dat alle meubels zo saai wit of hout waren. Hij wil kleur

Ik heb 'm beloofd dat hij niet meer mee hoeft naar babywinkels als ik dan de babykamer maar in mag richten. Anders wordt het vast net alsof er een verfbom is ontploft

Toen ik drie jaar geleden zwanger was, ben ik bij babydump (?) geweest en daar schrok ik me rot.. Langs de A4 ergens volgens mij. Het was daar echt heel rommelig en totaal geen sfeer

..
De moed zonk me in de schoenen, maar een paar weken later wilde ik toch niet dat dit werkelijk mijn enige ervaring met mega-baby-winkels was en besloot ik toch ook naar babypark in Gouda te gaan. En echt, wat een wereld van verschil, ik vond het prachtig daar

We hebben daar toen een maxicosi gekocht en een deken wat precies in onze box paste als boxkleed.
Ik denk dat ik er nu nog een keertje heen wil, gewoon omdat het kan. Inmiddels is er niets (meer) wat ik daar wil kopen gok ik (hooguit grote swaddle-doeken van Aden+Anais als ze die hebben, omdat ze zo lekker zacht zijn

), maar geen babykamers/kinderwagens/wandelwagens voor ons (toen niet, nu ook niet) en de andere spulletjes zoals een commode en aankleedkussen, maxicosi voor de auto (en stapels draagdoeken) hebben we al. Maar mijn ervaring was dus wel positief, in ieder geval voelde het echt als een heel warm bad, na die babydump zaak...
Ik vond de prijzen ook niet per se wereldschokkend, maar wij zochten dan ook alleen een maxicosi en kochten er daar 1 van een oudere collectie die eruit ging met wat korting.

Ik heb wel een dure smaak, maar niet per se de smaak van de grote-baby-winkel, ik slaag altijd bij van die kleine schattige winkeltjes met zachte dekentjes en hipster lampjes en zo.

Box gaan we ook niet meer neerzetten. Van mijn broertje kregen we vorige keer een hangwieg, die zetten we aan het begin in de woonkamer, als het babytje nog heel mini is en we willen het heel even neerleggen om te toiletteren oid. Maar waarschijnlijk zal de baby vaak in de draagdoek bij een van ons zitten.

Vorige keer hebben we de kinderwagen van mijn ouders geleend (waar ik zelf nog in heb gelegen), maar zo weinig gebruikt dat we dit keer helemaal geen wagen doen. Wippertje hebben we ook nooit gehad en nooit gemist.
Ik heb wel laatst bij een workshop twee schapenvachten gevilt (diervriendelijk dus, geschoren vacht met vilt verstevigd zodat het een geheel blijft zeg maar, ipv huid van het schaap eraan). Een voor de peuter en een voor de baby. En ik ben een mooie verzameling wol en wolzijde kleertjes voor baby aan het verzamelen. Wol en zijde hebben een beschermende functie voor het schaap en de rups en die bescherming neemt het ook mee in de kleding, dat vind ik fijn voor mijn kleine baby.

Kortom, de centjes worden toch wel (weer) uitgegeven
[ Bericht 16% gewijzigd door elamanilo op 23-01-2016 21:32:43 ]