abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159291592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:01 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Ik denk het eigenlijk wel! We hebben in maat 50 niet zo heel veel (3-4 setjes), maar in 56 ruim voldoende. Ik zie zelf dat 50-56 niet zo heel veel van elkaar scheelt, vandaar dat ik meer in 56 gekocht heb, maar twijfel nu een klein beetje of we niet toch meer in 50 moeten hebben..
Twix woog 3515 gram en was 49 cm lang bij geboorte. Maatje 50 paste hem goed, was wat ruim. Nu blijkt Twix niet zo'n snelle groeier en ik heb dus nog wat extra setjes in maat 50 gekocht/besteld toen bleek dat hij dat wel een tijdje zou dragen.
Uiteindelijk paste hij ruim 11 weken in maat 50 en zit hij nu met 4 maanden nog in maat 56.

L. van Mariposas heeft maat 50 niet aan gehad en begon al in maat 56.

Moraal van het verhaal: er is zo wat gekocht als je meer nodig blijkt te hebben (online vanuit je kraambed bijvoorbeeld ;) ). Maar zou zonde zijn als je een hoop hebt wat ze amper aan kan hebben vanwege te klein.
pi_159291882
Hier ook een setje of 5/6 in maat 50 nu.
O. was 3394gr en 50cm en zat best even in maat 50...
Heb ook vooral gekeken dat ik ook best wat 56 heb die makkelijk omvouwbaar is.

Marjoleintje O+ Mooi zeg die echo! En hoe lief grote zus O+

Hier kwam vandaag het dekentje voor de co sleeper binnen.
(Nadat afgelopen week eerst een verkeerde (roze :p ) binnen kwam)
Ze was helemaal onder de indruk dat het bedje ineens zo echt leek...
"Zo passen we gewoon met zn 4en samen in bed!"

En over bed gesproken... Welterusten all! mijn bed roept al
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159292078
Ik had 1 pakje maat 50, dat kon hij alleen de eerste dag aan ;) en wat 50-56 dat ging twee/drie weken mee.

Kind was 53 cm en 3750 gram.
Kwak
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:31:30 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159292213
Wat schattig marjolein dat ze er zo mee bezig is O+

Lucas woog 3490 en maat 50 zat toen best ruim. Volgens mij was hij na een maand wel uit zijn eerste pakje gegroeid maar hij heeft heeeeeel lang in 56 gezeten.

En ik moet vaker klagen dat ik al weken niks voel: net overduidelijk plopjes in mijn buik O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159292286
Wow marjolijntje, prachtecho! Leuk dat je nog een keer mag :)

Dochter was 4182 gram en ik ga deze keer weer voor boven de 4 kilo ;), lengte hebben we niet heel officieel gemeten. Neem denk ik 50 en 56 mee naar ziekenhuis, maar ga uit van 56 :)
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:33:55 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159292307
De mijne was 3060gr en 53cm en kon maat 50 een paar weken aan.
En langzaam groeien doet ie vanaf het begin al niet echt :P

Kortom het is heel verschillend per kind. Maar ik ben wel van mening nog steeds dat mooi zittende pakjes die eerste week waar bij continue foto's worden gemaakt zoveel fijner zijn dan geslobber en alles omslaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:46:35 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159292814
Nou dat ook idd Lazi.

Mijn moeder breit het eerst pakje, en ik heb haar op t hart gedrukt om de kleinste maat te maken, met wat langere mouwen en pijpjes.

Ze begon namelijk over maat 56/62 ;(
pi_159295254
Hier wel de combinatietest wel gedaan zodat we ons zouden kunnen voorbereiden indien nodig.

En eerste kind heeft flinke tijd in maat 50 gewoond, 56 kon ze echt in zwemmen.
pi_159295658
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:15 schreef Malteser het volgende:

Moraal van het verhaal: er is zo wat gekocht als je meer nodig blijkt te hebben (online vanuit je kraambed bijvoorbeeld ;) ). Maar zou zonde zijn als je een hoop hebt wat ze amper aan kan hebben vanwege te klein.
Check! Een lade vol prachtigs in maat 50-56, maar mevrouw zat na 4 weken in maat 62. Sta je dan met je la vol!
pi_159296259
Marjoleintje mooie echo. Ik heb ook een jongensgevoel bij je. Schattig hoe je dochter ermee omgaat.

Leuk die plopjes chanty.

Wij kopen vooral maat 56 en een beetje 50. Ik verwacht een groot kind omdat ik dat zelf ook was en mijn man is nu 1,95.
Mijn kind wordt in juni geboren. Zal ik een eerste pakje met korte of lange mouwen doen?
pi_159296376
Hier ging ik van 56 uit, uiteindelijk ook maar 50 gehaald, en uiteindelijk heeft G nog 2 of 3 weken in maat 44 gezeten (49 cm en 2810 gram) . Daarna ging de groeispurt hard, inmiddels is hij 14 weken en begint 62 te krap te worden. Zijn eerste pakje was maat 50 en daar zwom hij in
pi_159296393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 23:28 schreef Arja het volgende:
Marjoleintje mooie echo. Ik heb ook een jongensgevoel bij je. Schattig hoe je dochter ermee omgaat.

Leuk die plopjes chanty.

Wij kopen vooral maat 56 en een beetje 50. Ik verwacht een groot kind omdat ik dat zelf ook was en mijn man is nu 1,95.
Mijn kind wordt in juni geboren. Zal ik een eerste pakje met korte of lange mouwen doen?
Ik ga voor mijn juni-baby uit van een korte mouwen romper met een lange mouwen pakje! Denk dat lange mouwen in de kraamweek vaak nog echt nodig is. Al kan het hypothetisch gezien ook 33 graden zijn in juni, maar dat zien we dan weer. Wel wennen wordt het, m'n eerste is een winterkind! :+
pi_159299179
Baby was 51 cm en 3920 gr en heeft denk ik wel een maand in 50 gezeten. Ik had meerdere outfits in 50, allemaal regelmatig gedragen.

Oudste was 3080 gr en 49 cm en heeft ook zeker een maand in 50 gezeten.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:25:34 #114
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159299288
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 23:34 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik ga voor mijn juni-baby uit van een korte mouwen romper met een lange mouwen pakje! Denk dat lange mouwen in de kraamweek vaak nog echt nodig is. Al kan het hypothetisch gezien ook 33 graden zijn in juni, maar dat zien we dan weer. Wel wennen wordt het, m'n eerste is een winterkind! :+
Mijn dochter werd 2,5 jaar geleden geboren in een hittegolf, maar lange mouwen was nog steeds wel erg fijn.
Haar eerste pakje had korte mouwen, maar ze droeg er een romper met lange mouwen onder.

Ik zou dus ook gaan voor lange mouwen :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:57:21 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159299446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 23:28 schreef Arja het volgende:

Leuk die plopjes chanty.

Lange mouwen, een pasgeboren baby heeft dit over het algemeen nog wel nodig. Ik ben op 21 juli bevallen en het was ongeveer 25 graden die dag, maar de mijne heeft toen zelfs nog onder een deken met kruik geslapen (en hij had toch echt wel spekkies genoeg!).
Ik had 1 pakje met korte mouwen en pijpen.

Ik had een 1e pakje maat 50 gekocht. Maar 2 weken voor mijn UD kreeg ik het toch een beetje benauwd, en heb het omgeruild voor maat 56. Gelukkig maar, want maat 50 paste hij echt niet! Ik had wel 1 ander pakje maat 50 just in case. Nooit gedragen dus. :+

En in de kraamweek is alles idd zo bijgekocht, mijn man vond het wel fijn om er even uit te kunnen en zich nuttig te maken, want ik was veel met voeden bezig.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159299544
Svane wij hebben het zelfde. Zoon is een winter kindje en nu krijgen wel een zomer kindje. Ik vind dat best even schakelen.

Gisteren werd mijn man gebeld door de vk dat ik geen antistoffen heb tegen de 5e ziekte :{ als het nou heerst op het kdv mag Mats er niet naar toe.
Vandaag maar even terug bellen want mijn man is vergeten te vragen naar de waterpokken.

Marjolijntje wat een mooie echo O+
En wat lief van grote zus. Ik hoop maar voor haar dat het een broertje wordt :D

Lamb met z'n 4e in bed O+ wat een gezelligheid

Chanty wat fijn dat je nu wat voelt. Ik kan niet wachten tot het hier ook zover is. Mooiste gevoel ever O+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:24:50 #117
52229 Chanty
pi_159299582
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:18 schreef ikke_84 het volgende:
Svane wij hebben het zelfde. Zoon is een winter kindje en nu krijgen wel een zomer kindje. Ik vind dat best even schakelen.

Gisteren werd mijn man gebeld door de vk dat ik geen antistoffen heb tegen de 5e ziekte :{ als het nou heerst op het kdv mag Mats er niet naar toe.
Vandaag maar even terug bellen want mijn man is vergeten te vragen naar de waterpokken.

Marjolijntje wat een mooie echo O+
En wat lief van grote zus. Ik hoop maar voor haar dat het een broertje wordt :D

Lamb met z'n 4e in bed O+ wat een gezelligheid

Chanty wat fijn dat je nu wat voelt. Ik kan niet wachten tot het hier ook zover is. Mooiste gevoel ever O+
5e ziekte checken ze dat standaard? Ik heb namelijk geen idee of ik antistoffen heb, weet wel dat ik antistoffen heb voor waterpokken en rode hond.
pi_159300565
Ze adviseerde me om dat te laten testen omdat Mats op het kdv zit. Maar nu ik weet dat ik geen antistoffen heb maak ik me alleen maar extra zorgen :{
Gelukkig gaat Mats niet zo vaak naar het kdv
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:15:01 #119
52229 Chanty
pi_159300789
Dan zal t wel niet standaard gedaan worden. Volgende keer eens vragen. Lucas gaat drie dagen dus toch wel handig om te weten wellicht
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:26:03 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159300924
Is inderdaad geen standaard screening.

Hier beetje duf (einde van de week gaarheid), maar ik heb een goede dag verder *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159301085
Zojuist een echo gehad
Alles goed 6+6 dagen (dacht zelf 7)
Mooi kloppend hartje

Dus ik mag in de openingspost op 10-09 O+
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159301255
Marjolijntje, mooie echo O+ Bijzonder he, hoe snel alles al erop en eraan zit..

Lamb, oh heerlijk knus klinkt het!

En Eresh een kloppend hartje O+

Over kleertjes: grappig dat het zo per kind verschilt, zelfs als lengte/gewicht in de buurt ligt van elkaar! Logisch natuurlijk ook (want bouw enz), maar door alle kraamuitzetlijstjes waar op staat dat je standaard maat 50 én 56 moet hebben vergeet je dat zomaar.. Ik althans :) Voor nu ga ik er gewoon vanuit dat we genoeg hebben, als er meer nodig is, is dat inderdaad zo besteld. En het omslaan van mouwtjes die te groot zijn is ook geen ramp ;)

Gister de groeiecho gehad, zo fijn om onze dochter weer te zien! Ze past niet goed meer op het beeld, maar we konden wel haar gezichtje goed zien, ze is zo mooi en ik vind haar nu al een heel eigen gezichtje hebben O+ Beentjes zijn ondertussen P87 ( :D ), de rest lekker gemiddeld. Manlief maakt zich nu zorgen over broekjes die maar tot haar knieën komen :+ Wel bizar: onze echoscopiste (die we nu echt al een keer of 7 gezien hebben) herkent ons steeds niet. Elke keer stelt ze zich weer voor alsof we elkaar nog nooit gezien hebben, vraagt ze of we het geslacht al weten, maakt ze dezelfde grap/opmerking over de ligging van onze dochter, het is elke keer exact hetzelfde gesprek :') Niet erg en ze doet het verder prima, maar het is zo gek..
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:53:54 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159301299
Tijd voor een nieuwe baan voor die echoscopiste :+
Of zou ze prosopagnosie hebben? :D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:55:10 #124
52229 Chanty
pi_159301319
Volgende keer moet je de grap maken voordat zij hem maakt :+

Eresh een knippert *O*
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:56:05 #125
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159301330
Ach, zo'n echoscopiste ziet zoveel mensen per dag. Ik zou daar echt niet zwaar aan tillen...
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:58:34 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159301364
Hier zijn ze ook beide begonnen in maat 44 (ok, J was 6 weken t vroeg, dus dat telt eigenlijk niet). F blijkt nu alleen al veel sneller te groeien dan J. Die zat met 4 maanden al in 62/68, terwijl J met 7 maanden daar nog in paste :+. Ik ben benieuwd waar het eindigt, misschien kan ie deze zomer met 11 maanden de korte broeken aan die J aanhad toen ie ruim anderhalf was....

Wel jammer van die shitload aan schattige kleine kleertjes, maar ieder nadeel heb z'n voordeel, dus een aantal andere baby's gaan er vast weer veel plezier van hebben...

O, de pagina verversen is ook wel handig, beetje spuitelf nu.
Ik zag weer mooie echoplaatjes (blijft zo bijzonder O+) en ander goed nieuws!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:59:24 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_159301383
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:56 schreef Vijzel het volgende:
Ach, zo'n echoscopiste ziet zoveel mensen per dag. Ik zou daar echt niet zwaar aan tillen...
Ik zou er niet zwaar aan tillen maar ik vind het wel raar hoor :D ik heb in een ander vakgebied ook een praktijk gehad waar ik heel veel verschillende mensen zag maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik iemand die ik 7 keer gezien heb niet zou herkennen, en mijn collega's ook niet hoor. Maar los daarvan vind ik het vooral een beetje onprofessioneel, je kijkt toch eventjes in het dossier voordat je iemand binnenroept :?
pi_159301582
Och het is ook niet dat ik er zwaar aan til hoor, ze doet het verder gewoon prima en dat is waar het om gaat natuurlijk :) Maar het voelt gewoon gek om elke keer bijna exact hetzelfde gesprek te voeren. Gelukkig hou ik wel van een beetje voorspelbaarheid :+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:07:54 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159302578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:38 schreef Ereshkigal het volgende:
Zojuist een echo gehad
Alles goed 6+6 dagen (dacht zelf 7)
Mooi kloppend hartje

Dus ik mag in de openingspost op 10-09 O+
Whoei! ^O^
Al twee mensen ná mij. Officieel mag mijn UD wel naar achteren, maar ik geef wel een def wijziging door voor de OP zodra ik de termijnecho heb gehad. Dat is al zo snel :s)
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:09:12 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159302601
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef onomatopee het volgende:
Och het is ook niet dat ik er zwaar aan til hoor, ze doet het verder gewoon prima en dat is waar het om gaat natuurlijk :) Maar het voelt gewoon gek om elke keer bijna exact hetzelfde gesprek te voeren. Gelukkig hou ik wel van een beetje voorspelbaarheid :+
Ik heb eens een docu gezien over een man die zijn korte-termijn geheugen kwijt was. Die was in staat om elk gesprek na 10 minuten opnieuw te beginnen. Misschien is er wel iets serieus mis met jullie echoscopiste? :+

Het maakt je werk nooit saai iig.
pi_159302806
Ik wil pas in de op na mijn termijnecho die is over precies een week *stuiter * spannend!

Op 1 dag zowel de ketel als het internet kapot hebben is niet grappig. Internet ondertussen gemaakt, straks die ketel nog. Krijg ik eindelijk warme handen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:35:07 #132
52229 Chanty
pi_159303038
Damn ik heb net moed verzameld en ben op de weegschaal gaan staan :@ Ik ben nu 18 weken (waarvan ik 14 weken weet dat ik zwanger ben) en in die tijd ben ik dus 10 kilo aangekomen al :X Toen ik net mijn positieve test had dropte mijn gewicht nog even van 46 naar 45,4. Net woog ik 55,2. Enige geruststelling is dat dat ongeveer mijn startgewicht was bij zwangerschap nummer 1. Ik ga ervan uit dat ik de eindscore van de vorige keer (76,6) niet meer ga halen :+ Maar zal wel weer over de 20 kilo erbij schieten.
pi_159303070
Eresh jaaaa O+
BijZonder he?
pi_159303279
Chanty, lijkt me alleen maar goed toch? Als je op zo'n laag gewicht begint lijkt het me logisch dat je lijf nu gewoon kracht aan het verzamelen is voor je kindje.
pi_159303343
Chanty je hebt zo'n prachtig lichaam! Is alleen maar goed om aan te komen.

Even wat anders: weten jullie wat er precies allemaal moet gebeuren als een kind geboren terwijl wij nog niks op papier hebben staan over ons? Geen huwelijk, partnerschap etcetera. We willen wel trouwen maar het gaat ons een beetje snel af nu :@ dus als we dat na de geboorte willen doen, moet het kind erkend worden door vader en er was nog iets met ouderlijk gezag aanvragen? Hoe werkt dat?

We vinden trouwen enger dan een kind krijgen _O- komt ook omdat vriend's ouders een paar maanden geleden gescheiden zijn.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:53:04 #136
52229 Chanty
pi_159303374
Ja het is ook niet erg, maar vind het toch wel een beetje creepy die getallen zo te zien toenemen terwijl ik niks geks doe qua eten :@ Maar het gaat er waarschijnlijk ook weer af. Die borstvoeding heeft iig veeeeeel van mijn lijf gevraagd dat is wel duidelijk nu.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:53:34 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159303384
Erkennen doe je van tevoren bij het gemeentehuis. Wij konden daarvoor een afspraak maken via de website van de gemeente (duurt echt 5 minuten ofzo). Ouderlijk gezag aanvragen doe je als de baby er eenmaal is. Dat laatste moet via de rechtbank, maar kan ook online. Geloof dat je bij de erkenning daarover informatie meekrijgt (kreeg mijn vriend wel iig).

Eng is t niet hoor, en veel werk ook niet. Wel even doen dus ;)
pi_159303464
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:35 schreef Chanty het volgende:
Damn ik heb net moed verzameld en ben op de weegschaal gaan staan :@ Ik ben nu 18 weken (waarvan ik 14 weken weet dat ik zwanger ben) en in die tijd ben ik dus 10 kilo aangekomen al :X Toen ik net mijn positieve test had dropte mijn gewicht nog even van 46 naar 45,4. Net woog ik 55,2. Enige geruststelling is dat dat ongeveer mijn startgewicht was bij zwangerschap nummer 1. Ik ga ervan uit dat ik de eindscore van de vorige keer (76,6) niet meer ga halen :+ Maar zal wel weer over de 20 kilo erbij schieten.
Wow, maar met zo'n start gewicht kun je vast wat reserve gebruiken? O-)
Ik inmiddels +1,5 kg.

Eresh fijn dat je een goede echo had!

Wij zaten in dezelfde hittegolf als sylver en hadden ook lange mouwen inderdaad kort over lang of lang over kort. Best heel lang in maat 50 gezeten trouwens bij 49 cm en 3105 gram.
pi_159303840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:53 schreef mousemicky het volgende:
Erkennen doe je van tevoren bij het gemeentehuis. Wij konden daarvoor een afspraak maken via de website van de gemeente (duurt echt 5 minuten ofzo). Ouderlijk gezag aanvragen doe je als de baby er eenmaal is. Dat laatste moet via de rechtbank, maar kan ook online. Geloof dat je bij de erkenning daarover informatie meekrijgt (kreeg mijn vriend wel iig).

Eng is t niet hoor, en veel werk ook niet. Wel even doen dus ;)
Als het aan mij ligt gaan we op een dinsdagochtend naar het gemeentehuis en gaan we even trouwen. Gelijk alles goed geregeld. Maar vriend wil dan etentje met familie want dat hoort erbij en dan vind ik weer dat ik in jurk moet en dat zie ik niet zitten met buik xD Dus we zitten in dubio hoe we het gaan doen.
Maar bedankt voor de info!

Over gewicht: ik zit met 9,5 week op -2,5... Ik zat op 64,5 dus met 1,75 een prima gewicht maar nu word ik in mijn gezicht echt mager. Dat afvallen moet nu echt een keer stoppen maar ik krijg echt geen maaltijden meer naar binnen.
pi_159304304
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:14 schreef Nazil het volgende:

Over gewicht: ik zit met 9,5 week op -2,5... Ik zat op 64,5 dus met 1,75 een prima gewicht maar nu word ik in mijn gezicht echt mager. Dat afvallen moet nu echt een keer stoppen maar ik krijg echt geen maaltijden meer naar binnen.
Van de week zei iemand, tegen mij dat ik ook alleen maar slanker en slanker word. Dus ik kijk diegene ongelovig aan en zeg "nee, ik word voorlopig alleen maar dikker en dikker". We konden erbij hard om lachen gelukkig.
Ik schijn inmiddels toch wel een echt zwangerschapsbuikje te hebben, want er durven wel heel veel mensen te concluderen dat ik zwanger ben (en dan er achteraan: "ik durf het normaal nooit te vragen, maar bij jou moet het wel zo zijn") :Y O+
pi_159304394
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:35 schreef Sull het volgende:

[..]

Van de week zei iemand, tegen mij dat ik ook alleen maar slanker en slanker word. Dus ik kijk diegene ongelovig aan en zeg "nee, ik word voorlopig alleen maar dikker en dikker". We konden erbij hard om lachen gelukkig.
Ik schijn inmiddels toch wel een echt zwangerschapsbuikje te hebben, want er durven wel heel veel mensen te concluderen dat ik zwanger ben (en dan er achteraan: "ik durf het normaal nooit te vragen, maar bij jou moet het wel zo zijn") :Y O+
Ik ben ook heel benieuwd waarvandaan die 2,5 kilo is verbrand, want een buikje is al wel te zien (volgens vriend kan ik niet meer gaan zwemmen zonder dat iemand het ziet, maar ik denk zelf dat dat nog wel meevalt :')) en m'n tieten zijn ook al een cup groter geworden. Normaal als ik afval gaat het direct van mijn tieten af. Ik was dan ook heel blij dat ik vorig jaar na een afvalsessie m'n oude bh's bewaard had.

Hoe ver ben jij? Ik kan je niet in de lijst vinden.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:44:28 #142
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159304529
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:14 schreef Nazil het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt gaan we op een dinsdagochtend naar het gemeentehuis en gaan we even trouwen. Gelijk alles goed geregeld. Maar vriend wil dan etentje met familie want dat hoort erbij en dan vind ik weer dat ik in jurk moet en dat zie ik niet zitten met buik xD Dus we zitten in dubio hoe we het gaan doen.
Maar bedankt voor de info!

Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kan, hebben wij bij beide ook gedaan. Hou er dan wel rekening mee dat als jullie geen testament jullie kind de erfgenaam van beide is. Gunstig dat het niet meer beide ouders is, maar met een huis toch vreemd als 1 van beide overlijd.

2e optie is geregistreerd partnerschap. Dan is alles net zo goed geregeld als bij een huwelijk. Sinds 2015 hoef je een kind in gp ook niet meer te erkennen. Trouwen is dan wel een beetje nep/achterhaald, want het veranderd dan niks meer aan je status. Volgensmij kan een ambtenaar van de burgerlijke stand je dan niet meer officieel trouwen, maar pin me op die uitspraak niet vast. Gasten en je gevoel zullen van dat ambtelijke gedoe niets merken overigens ;) .

Trouwen kan ook en later een feest of het nog eens dunnetjes over doen kan ook prima. Geldt hetzelfde voor als met een gp.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159304642
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:44 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kan, hebben wij bij beide ook gedaan. Hou er dan wel rekening mee dat als jullie geen testament jullie kind de erfgenaam van beide is. Gunstig dat het niet meer beide ouders is, maar met een huis toch vreemd als 1 van beide overlijd.

2e optie is geregistreerd partnerschap. Dan is alles net zo goed geregeld als bij een huwelijk. Sinds 2015 hoef je een kind in gp ook niet meer te erkennen. Trouwen is dan wel een beetje nep/achterhaald, want het veranderd dan niks meer aan je status. Volgensmij kan een ambtenaar van de burgerlijke stand je dan niet meer officieel trouwen, maar pin me op die uitspraak niet vast. Gasten en je gevoel zullen van dat ambtelijke gedoe niets merken overigens ;) .

Trouwen kan ook en later een feest of het nog eens dunnetjes over doen kan ook prima. Geldt hetzelfde voor als met een gp.
Gp wilde vriend ook liever, hij ziet geen toegevoegde waarde van trouwen nu zijn ouders uit elkaar zijn. Maar omdat het zo weinig verschilt, wil ik liever trouwen, vind ik mooier klinken :') Gp kan overgezet worden las ik, maar ja, das heeft ook geen enkele toegevoegde waarde.

En inderdaad, dat feestje kan later maar van mij hoefde dat helemaal al niet want ik heb een hekel aan feestjes waar ik het middelpunt van ben :')

Het hoeft niet lastig te zijn maar we maken het onszelf zo lastig
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:22:19 #144
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159305452
Een kloppend hartje voor Eresh O+ bijzonder hè?

Ik heb mijn weegschaal in de hoek gezet toen ik met hormonen begon en daar is 'ie niet meer uit geweest.. Ben van plan 'm daar te laten staan tot ik mijn broeken weer aan kan, na de bevalling O-)
(maar nou hebben mijn weegschaal en ik altijd al een beetje een haat-haat-verhouding)
pi_159305675
Wij zijn ook geregistreerd partners. Dat hebben we 6(? :') ) jaar geleden gedaan ivm het huis. Maar nu ben ik blij dat ik dezelfde achternaam als mijn man en kind heb O+
Erkennen hebben we toen rond de 24 weken gedaan. Ouderlijk gezag hoeft niet bij gp. Ik moest nog uitzoeken of erkennen deze keer nog moet maar lees nu dat away zegt dat het niet meer hoeft ^O^

Chanty 10 kilo aangekomen. Ik vind dat wel netjes bij jou. Je had ook al best snel een mooie ronde bol, kan dan ook niet anders dat er wat bij aan komt.

Ik ben een halve kilo kwijt sinds ik weet dat ik zwanger ben. En daar ben ik blij mee want bij Mats was ik al een paar kilo rijker op het zelfde termijn.

Net de vk gebeld en ik heb antistoffen tegen de waterpokken *O*
Gelijk het kdv maar even gebeld dat ze mij op de hoogte stellen als de 5e ziekte heerst.

Een goede echo voor eresh *O*

Nazil dat is idd niet grappig. Hopelijk heb je inmiddels alweer warme handen.
Nog een weekje wachten op de echo, spannend!

:D die echoscopiste. Wat Chanty zegt, gewoon haar grapje maken net voordat zij het wil doen haha
En jeeeh voor de goede echo *O* zo bijzonder om dat gezichtje al zo mooi te kunnen zien (ik moet er gewoon bij van huilen als ik eraan denk hoe bijzonder dat was :') )
pi_159306898
haha, chanty, ik moet er wel om lachen. 10 kilo :D . maar je was ook wel belachelijk licht natuurlijk.

Ik heb de eerste termijn veel gegeten om overeind te blijven en ben denk ik zo'n vijf kilo aangekomen. Op dit moment is mijn eetpatroon weer als voorheen, dus ik verwacht eigenlijk weer iets te zakken nu, ondanks groeiende baby. Geen weegschaal in huis trouwens.

Volgende week do de 20wekenecho (met precies 19 weken). Spannend wel.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:16:25 #147
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159307932
Ik ben nu tussen de 4 en 5 kg aangekomen ongeveer, met 20 weken. Ik vind het eigenlijk wel prima, want ik begon al wel wat te zwaar. En die kilo's ben ik bijna allemaal in de eerste weken aangekomen, maar toen had ik ook continu honger en at ik ook veel te veel junkfood :@ Tussen de 12 en 16 weken ben ik niks aangekomen, ik was vrij verbaasd toen ik een paar dagen na kerst op de weegschaal stond :') Vooral omdat ik al wel een behoorlijke toeter heb en toen ook al had.
Ik heb ook niet echt schransbuien eigenlijk. Ik eet mijn maaltijden (en soms is de avondmaaltijd wat minder verantwoord dan voorheen O-) ), maar ik eet daarnaast niet nog een hoop snacks of zo.

Ik was gisteren nog even naar de Lidl gegaan om te zien wat ze daar aan baby- en zwangerdingen nog hadden liggen. Dat was dus niet veel zaaks meer :') Maar toen zag ik een hele zooi kleerhangers en die heb ik straks een hoop extra nodig met onze nieuwe inloopkast. Dus heb ik die meegenomen 8-)
pi_159309378
Kan me voorstellen dat dat raar is om te zien Chanty, helemaal als je qua eten niks veranderd hebt! Misschien ook wel een geruststelling voor de bv? Dat je weet dat je lijf daar iig een buffer voor heeft straks :)

Ik ben met een (iets te) laag BMI aan de zwangerschap begonnen en niet veel aangekomen (8 kilo nu, bij 31.6). Ik had me door mijn startgewicht juist ingesteld op wat meer aankomen, dus heb me er wel onzeker/bezorgd over gevoeld, ook omdat ik niet echt voedselcravings heb gehad, geen grotere honger, maar wel vaak misselijk/braken (maagzuur :r). Toen de ergste misselijkheid voorbij was heb ik bewust geprobeerd wat meer te eten, een avocado op de boterham erbij, volle melkproducten, wat vaker vette vis (makreel en haring, nomnomnom), 's avonds een extra eetmomentje, die dingen. Maar het scheelt dat we nu weten dat mini gewoon goed groeit en niet bijzonder klein is oid, daardoor kan ik het wat meer loslaten.. En dan zien we wel of m'n lijf nog een eindsprint gaat maken qua gewicht de komende weken :)

Miss_C, jammer van de baby/zwangerdingen! Maar ohh, een inloopkast, heerlijk!
pi_159309558
Ik ben al 7 kilo aangekomen bij 18w5d.

Ik ben bij de vk geweest en alles was goed. Wat blijft dat hartje horen toch mooi en rustgevend.

Ze raadde me lijnzaad aan vanwege obstipatie. Ik ben al blij als ik 2 keer per week naar de wc moet en dan nog is het zo weinig dat ik denk wasr blijft het dan.

Wel moet ik met 27 weken een keer extra bloedprikken ivm rhesus.

Oh ja en mijn suiker is mooi laag en mijn bloeddruk is keurig, eerder laag dan hoog.
Dus ik mag meer dropjes en chocola :+

[ Bericht 25% gewijzigd door Arja op 22-01-2016 17:35:10 ]
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:47:35 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159309932
Ik heb de start met MiB een weekje verzet. Morgen zit zo vol met activiteiten dat ik bang ben na de ochtend al gaar te zijn. Aardige lui, was geen enkel probleem :)

Ik sta nooit op de weegschaal :@ Maar straks misschien wel, uit nieuwsgierigheid.
pi_159310005
Ik denk dat ik wel aangekomen ben al, voel me behoorlijk verstopt :'). Misschien moet ik ook lijnzaad proberen :P

Mijn vriend en ik zijn trouwens ook nog niets van elkaar :+. Ik denk dat we gewoon gaan trouwen. In Vietnam hebben we al een trouwfeest gegeven voor zijn familie daar, maar hebben toen niets officieel gedaan. Ik zie een baliehuwelijk wel zitten :+ haha
pi_159310193
Q ik heb ook geen weegschaal maar de vk wel.
En ik ga soms bij mijn ouders om te kijken of het niet te erg uit de hand loopt.

Ik ben wel getrouwd. Op een dinsdag volgens mij met een bescheiden ceremonie en de lunch werd door ouders en schoonouders betaald. Van al het geld dat we kregen, zijn we op huwelijksreis naar Vietnam geweest.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:12:01 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159310377
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:51 schreef Miezziej het volgende:
Ik denk dat ik wel aangekomen ben al, voel me behoorlijk verstopt :'). Misschien moet ik ook lijnzaad proberen :P
Ik eet al dagen zemelen }:|

Geregistreerd partnerschap hier. Scheelt weer :)

En des te leuker is het idd om bij de vk op de weegschaal te staan.
pi_159310411
Hier ook niets van elkaar ;) vul al bijna 11 jr 'samenwonend' in ;)
Hier dus erkennen en rechtbank formulieren invullen... Zo gepiept.
Een Bali huwelijk klinkt nog beter Miezz ;)

Ik zit nu geloof ik op +9 of 10 bij 31.2wk....

Kreeg net een vlaag van nesteldrang hormonen.... Ineens zijn er 5 oude mappen met papieren van mijn werk enzo leeg *o* hop weg ermee! Niet meer nodig!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159310488
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:39 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd waarvandaan die 2,5 kilo is verbrand, want een buikje is al wel te zien (volgens vriend kan ik niet meer gaan zwemmen zonder dat iemand het ziet, maar ik denk zelf dat dat nog wel meevalt :')) en m'n tieten zijn ook al een cup groter geworden. Normaal als ik afval gaat het direct van mijn tieten af. Ik was dan ook heel blij dat ik vorig jaar na een afvalsessie m'n oude bh's bewaard had.

Hoe ver ben jij? Ik kan je niet in de lijst vinden.
Ik ben 17,5 week. Niet misselijk geweest, maar wel flinke weerzin tegen (gezond) warm eten... 8-) Handig met een peuter joh!

Hier ook GP. Vorige keer nog erkent, nu heeft dat dus niet meer. En zijn achternaam gebruik ik alleen als het mij uitkomt. Als ons gezin compleet is willen we nog een trouwfeestje geven (in het buitenland?)
pi_159310686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:14 schreef Lamb29 het volgende:
Hier ook niets van elkaar ;) vul al bijna 11 jr 'samenwonend' in ;)
Hier dus erkennen en rechtbank formulieren invullen... Zo gepiept.
Een Bali huwelijk klinkt nog beter Miezz ;)

Ik zit nu geloof ik op +9 of 10 bij 31.2wk....

Kreeg net een vlaag van nesteldrang hormonen.... Ineens zijn er 5 oude mappen met papieren van mijn werk enzo leeg *o* hop weg ermee! Niet meer nodig!
Dat kan nu toch via Digid?

Ik ga de 100 kilo niet alleen aantikken, maar ruim eroverheen denk ik :') Ik ben sowieso hoger begonnen dan bij Stip, maar qua kilo's is het denk ik vergelijkbaar. Ik eet gewoon vaker dan niet-zwanger en dat merk je dan wel. Daarbij hou ik ook ontzettend veel vocht vast, want ik kan mijn ringen al een tijd niet meer om. Ik eet gewoon gezond en als het dan toch blijft plakken na de bevalling zie ik het dan wel weer :+

Vandaag twee voedingsbehas gekocht bij de Lidl in twee maten. Op de groei voor in de kraamweek ;) En m'n kraamzorg-intake gehad, en een afspraak gemaakt voor het bezorgen van de commode. Vriend is as we speak alles aan het inslaan bij de bouwmarkt zodat hij aan de klus kan boven. We komen er wel!
pi_159310762
Ik heb het nu een week als excuus gebruikt... Oooo lekker, nu mag het, want zwanger :')

Please, ben net 6 weken :o

Dus vanaf nu gewoon weer ff normaal doen :D Scheelt wel dat ik een enorm fruitliefhebber ben :9
:)
pi_159310787
(En btw gebroken lijnzaad helpt bij mij altijd als ik iets verstopt heb zitten :Y )
:)
pi_159310945
Psylliumvezels! En veel water/witte- of kruidenthee.
pi_159311796
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:18 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik ben 17,5 week. Niet misselijk geweest, maar wel flinke weerzin tegen (gezond) warm eten... 8-) Handig met een peuter joh!

:D herkenbaar

T liefst eet ik elke dag pizza, Mac of döner ofzo jam jam.
Ik heb me sinds kort maar weer aangemeld bij hellofresh. Dan ben ik iig een paar dagen in de week verplicht gezond te eten
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:30:02 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159311867
Dot serieus?? Dan ben je vast heel lang want ik vind je zo slank op je buikfoto's!

Ik ging de vorige keer van 64 naar 80 kilo, nu zit ik met min of meer hetzelfde startgewicht al op 83 ;( Krijg je ervan als je nauwelijks meer beweegt. Maarja, fietsen/lopen = harde buiken.

Oh en hier ook een geregistreerd partnerschap aan de balie gesloten, in 2013 met 32-weken buik O+
pi_159311905
Wij gebruiken (gebruikten, vanaf de 6 weken kon ik mij niet meer tot koken aanzetten laat staan tot het lezen van recepten) veel de app Koken met Aanbiedingen. Je kiest welke supermarkt je heen gaat en zij geven recepten met producten die in de aanbieding zijn. Al gebruikte ik meer de zoekfunctie maar er staan heel veel lekkere en simpele recepten zonder pakjes en zakjes in. Maar de laatste weken zijn het toch weer AVG'tjes of pakjes, het moet zo snel mogelijk klaar anders lust ik het niet meer :')
pi_159312430
Ik eet elke dag gezond met bergen groente en fruit en kook nooit uit pakjes.

Maar daarnaast dus chocola, dropjes, chips, of kibbeling, of een loempiaatje :@

Ik verplicht mezelf wel elke dag een half uur a 3 kwartier een stevige wandeling te maken.
pi_159312486
Oh dot dat had ik ook nooit geraden! Valt je helemaal niet aan te zien!

Mijn vorige zwangerschap was 65-82. Nu 62-... ? Geen idee nog. Ik onplof pas na 20 weken ws, ondanks dat ik nu ook aardig stevig eet. :') :9~
pi_159312535
Whut dat zou je echt niet zeggen Dot! Wat LB ook zegt

Ik begon bij O met ongeveer 60 kilo maar viel er eerst 4/5 af geloof ik.. Daarna kwam ik er weer 8/9 aan. En na de bevalling dus weer 59 oid...
Tussen O en Bro kroop ik naar 64/65 kilo (Ik ben een kleintje dus dit was niet slank ;) )
En nu zit ik dus geloof ik op 73 ongeveer...

Ik eet redelijk okisch nu.. Alleen in de avond wel zout en/of zoet trek en geef er regelmatig aan toe :Y)
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:59:07 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159312543
Ik was al goed mega vet, nu nog iets vetter maar valt me nog mee :D

En burgerlijk getrouwd, al vier jaar hier *O*
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:27:08 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_159313246
Dot is ook wel iets langer dan de meesten hier :+
Maar zwanger of niet, een mooie vrouw!
disclaimer
pi_159314206
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Dot is ook wel iets langer dan de meesten hier :+
Maar zwanger of niet, een mooie vrouw!
Nou dit ja! Dot is zeker lang en een mooierd en echt niet dik ofzo. Helemaal niet zelfs! Weet je zeker dat die weegschaal wel goed is Dot?
pi_159314229
Ik ben 1.80 idd, maar normaal gesproken al goed stevige benen enzo hoor :D Maat 36-38 is zo'n 15 jaar geleden :+

En ik heb nu zin in chocola. 'Gelukkig' niet in huis :')
pi_159314400
Hahaha O+
Er was ooit een tijd dat ik een 'interventie' kreeg omdat ze mij van anorexia verdachten...
Ow boy moesten ze toen eens weten hoe ik er nu bij loop :D

Oh en songteksten aan het scannen voor geboortekaartje.
Deze blijft zo bijzonder om te horen als je zwanger bent:

I'm a happy home
What's it like in there
I'm a happy home
I hope it's cosy in there
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 22 januari 2016 @ 21:12:26 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159314701
O+
pi_159315558
Ik moest even foto's terug kijken in het grote buiken topic maar idd jij bent echt heel slank dot!! Ik had een ander beeld van je bij het gewicht wat je zei :D

Lamb die tekst O+
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:14:57 #173
52229 Chanty
pi_159320473
Grappig hoe verschillend die gewichtstoename is bij iedereen :D ik kan wel wat reserves gebruiken ja, als ik straks weer zo hard afval met de borstvoeding dan is het alleeb maar goed dat mijn lijf nu zo hamstert.
pi_159327934
Ik denk dat ik Emmy vannacht heb gevoeld O+
Toen ik op mijn buik ging liggen, voelde ik drie keer een golfje of soort fladdertje O+

Ik weet het nog niet zeker, maar dat komt wel als ik het vaker ga voelen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 14:31:40 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159327948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:30 schreef Arja het volgende:
Ik denk dat ik Emmy vannacht heb gevoeld O+
Toen ik op mijn buik ging liggen, voelde ik drie keer een golfje of soort fladdertje O+

Ik weet het nog niet zeker, maar dat komt wel als ik het vaker ga voelen.
Ja dit dus :Y

O+
pi_159328247
Arja O+

Zo wie was er aan de beurt om op de man met de hamer te passen? Pm je adres ff :') hij is klaar hier :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159330247
Wat fijn, de eerste buikkriebels!

Vandaag heb ik een mobiel (oude van S) boven het ledikantje opgehangen en met een dekbed van mij even een matrasje gefaked, zodat ik het bedje even kon opmaken. En het is zo cute en al zo ver af dan O+ . Ik kan het sfeertje al helemaal voelen. :P
pi_159330562
Geen interesse in, lamb ;)
Heb je al bijna verlof?

Leuk groofs en echt zo al.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:50:00 #179
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159335945
Sorry Lamb, maar ik heb er al een, denk niet dat ik er nog een aan kan :%

Wij zijn vanmorgen wezen kijken bij babypark (zit op 5 min rijden, dus waarom niet). Wat een chaotische winkel, zeg! Volgens mij hebben we de helft niet gezien. Bij de ingang een bordje "looproute", maar dat was dan ook de enige? Snapte er niks van. En ik vond het ook allemaal duur! Weet niet of het aan de winkel ligt, of dat wij een verkeerd beeld hebben van wat alles kost (vooral kinderwagen! Maar ook een boxkleed! 90 euro!).
Man was vooral verbaasd dat alle meubels zo saai wit of hout waren. Hij wil kleur :') Ik heb 'm beloofd dat hij niet meer mee hoeft naar babywinkels als ik dan de babykamer maar in mag richten. Anders wordt het vast net alsof er een verfbom is ontploft :X
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:52:58 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159336056
Babypark is duur ja, vond het qua assortiment ook tegenvallen.
Heb tot nu toe nog niets leuks gezien in de 'standaard' babywinkels _O-
Dingen die ik zelf heb gekocht waren van IKEA, online shops en Etsy O+
pi_159337454
Ik ben nog geen babywinkel in geweest en heb niks gekocht, behalve wat kleertjes.

Wij krijgen eigenlijk alles van zolders van vrienden en familie. En mijn schoonouders kopen de kinderwagen. We willen een bugaboo, maar ik denk dat we die wel op marktplaats kopen. Ik kan geen cadeau van 1000 euro aannemen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 20:41:03 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159337829
Wij krijgen ook veel (deels te leen), supertof :)
Kinderwagen krijg ik van mijn moeder, mega verrassing en ik had geen keuze of ik het wel of niet wilde, die stortte gewoon duizend piek op mijn rekening en stuurde een whatsapp met 'niet zeuren, je neemt het gewoon aan'. Hahahahaha
Wel heel erg lief, zo is ze normaal nooit eigenlijk maar ze vindt het geweldig dat we een mini krijgen O+
pi_159338173
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:41 schreef Molo het volgende:
Wij krijgen ook veel (deels te leen), supertof :)
Kinderwagen krijg ik van mijn moeder, mega verrassing en ik had geen keuze of ik het wel of niet wilde, die stortte gewoon duizend piek op mijn rekening en stuurde een whatsapp met 'niet zeuren, je neemt het gewoon aan'. Hahahahaha
Wel heel erg lief, zo is ze normaal nooit eigenlijk maar ze vindt het geweldig dat we een mini krijgen O+
Ja mijn ouders willen ook iets kopen voor Emmy. Maar we hebben alles al gratis, dus ik zei als we straks in een grote-mensen-huis wonen, kun je misschien de gordijntjes kopen of zo. Zij helemaal blij.

Ik overweeg om mijn moeder bij de bevalling laten te zijn. Ze was vroeger kraamverzorgster en vindt dat allemaal prachtig. Ze kijkt ook naar extraordinary pregnancies, one born every minute en teen mom :')

Net als ik trouwens :')

En ze straalt denk ik wel veel rust uit.

Of misschien mijn beste vriendin. Ik was ook bij de geboorte van haar dochtertje.

Mijn man denkt het liever met zijn tweeen te doen. Dus we zijn er nog niet uit. Maar ik denk dat het hem (en mij) ook zou helpen als er iemand bij is, want ik denk dat hij het wel spannend vindt en zich zorgen maakt en zo.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 20:51:19 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159338291
Gordijntjes zijn ook leuk cadeau inderdaad :Y

Ik hoef er niemand bij en zelfs mijn man denk ik hoeft niet alles te zien _O-
Ik wil graag ziekenhuisbevalling, jij?
pi_159338805
Hier vandaag een babykamertje met een nieuwe laag verf.
En Marcek en schoonvader zijn een box en wipper op gaan halen via via O+

Morgen aan de gang met het geboortekaartje...
Happy Hormones!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159338861
Weet ik nog niet zo goed. Als we nog in dit huis wonen dan wel in het ziekenhuis. Te veel buren hier en mensen die voor ons slaapkamerraam door de straat lopen (benedenwoning).

In bad bevallen lijkt me wel wat, maar heb me er nog niet echt in verdiept.

Leuk lamb!
Oh ja geboortekaartje ook nog
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:03:57 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159338891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:02 schreef Lamb29 het volgende:
Hier vandaag een babykamertje met een nieuwe laag verf.
En Marcek en schoonvader zijn een box en wipper op gaan halen via via O+

Morgen aan de gang met het geboortekaartje...
Happy Hormones!
Goed bezig *O*
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:04:50 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159338929
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:03 schreef Arja het volgende:
Weet ik nog niet zo goed. Als we nog in dit huis wonen dan wel in het ziekenhuis. Te veel buren hier en mensen die voor ons slaapkamerraam door de straat lopen (benedenwoning).

In bad bevallen lijkt me wel wat, maar heb me er nog niet echt in verdiept.

Leuk lamb!
Oh ja geboortekaartje ook nog
We hebben ook nog wel eventjes de tijd :P
Rustig over nadenken, en als je laatste moment beslist dat je mensen er toch wel, of toch niet bij wilt hebben is dat ook ok he :)
Kan ineens heel anders voelen of lopen
pi_159339779
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Wij zijn vanmorgen wezen kijken bij babypark (zit op 5 min rijden, dus waarom niet). Wat een chaotische winkel, zeg! Volgens mij hebben we de helft niet gezien. Bij de ingang een bordje "looproute", maar dat was dan ook de enige? Snapte er niks van. En ik vond het ook allemaal duur! Weet niet of het aan de winkel ligt, of dat wij een verkeerd beeld hebben van wat alles kost (vooral kinderwagen! Maar ook een boxkleed! 90 euro!).
Man was vooral verbaasd dat alle meubels zo saai wit of hout waren. Hij wil kleur :') Ik heb 'm beloofd dat hij niet meer mee hoeft naar babywinkels als ik dan de babykamer maar in mag richten. Anders wordt het vast net alsof er een verfbom is ontploft :X
Toen ik drie jaar geleden zwanger was, ben ik bij babydump (?) geweest en daar schrok ik me rot.. Langs de A4 ergens volgens mij. Het was daar echt heel rommelig en totaal geen sfeer ;( ..
De moed zonk me in de schoenen, maar een paar weken later wilde ik toch niet dat dit werkelijk mijn enige ervaring met mega-baby-winkels was en besloot ik toch ook naar babypark in Gouda te gaan. En echt, wat een wereld van verschil, ik vond het prachtig daar :D ;) We hebben daar toen een maxicosi gekocht en een deken wat precies in onze box paste als boxkleed.

Ik denk dat ik er nu nog een keertje heen wil, gewoon omdat het kan. Inmiddels is er niets (meer) wat ik daar wil kopen gok ik (hooguit grote swaddle-doeken van Aden+Anais als ze die hebben, omdat ze zo lekker zacht zijn O+ ), maar geen babykamers/kinderwagens/wandelwagens voor ons (toen niet, nu ook niet) en de andere spulletjes zoals een commode en aankleedkussen, maxicosi voor de auto (en stapels draagdoeken) hebben we al. Maar mijn ervaring was dus wel positief, in ieder geval voelde het echt als een heel warm bad, na die babydump zaak...

Ik vond de prijzen ook niet per se wereldschokkend, maar wij zochten dan ook alleen een maxicosi en kochten er daar 1 van een oudere collectie die eruit ging met wat korting. :)
Ik heb wel een dure smaak, maar niet per se de smaak van de grote-baby-winkel, ik slaag altijd bij van die kleine schattige winkeltjes met zachte dekentjes en hipster lampjes en zo. :D

Box gaan we ook niet meer neerzetten. Van mijn broertje kregen we vorige keer een hangwieg, die zetten we aan het begin in de woonkamer, als het babytje nog heel mini is en we willen het heel even neerleggen om te toiletteren oid. Maar waarschijnlijk zal de baby vaak in de draagdoek bij een van ons zitten. O+ Vorige keer hebben we de kinderwagen van mijn ouders geleend (waar ik zelf nog in heb gelegen), maar zo weinig gebruikt dat we dit keer helemaal geen wagen doen. Wippertje hebben we ook nooit gehad en nooit gemist.

Ik heb wel laatst bij een workshop twee schapenvachten gevilt (diervriendelijk dus, geschoren vacht met vilt verstevigd zodat het een geheel blijft zeg maar, ipv huid van het schaap eraan). Een voor de peuter en een voor de baby. En ik ben een mooie verzameling wol en wolzijde kleertjes voor baby aan het verzamelen. Wol en zijde hebben een beschermende functie voor het schaap en de rups en die bescherming neemt het ook mee in de kleding, dat vind ik fijn voor mijn kleine baby. O+ Kortom, de centjes worden toch wel (weer) uitgegeven ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door elamanilo op 23-01-2016 21:32:43 ]
pi_159340832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Hmmm gezien je naam en de afstand naar babypark heb ik t idee dat wij wel eens in dezelfde stad kunnen wonen ;) ik vind babypark ook erg duur!! En onlogisch qua indeling! Kinderwagens zijn ook wel een dure aanschaf. Ik ben heel blij dat ik de jaren 60/70 kinderwagen van mn schoonzus mag lenen :) heerlijk met zo'n hele grote bak :)
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:58:59 #191
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159341504
Ik ben in de babypark geweest waar Ela dus zulke goede ervaringen mee heeft.. Dan misschien maar weg blijven uit de baby-dump? :X

Ik denk ook dat wij niet gaan slagen voor een kinderkamer. Ik vind al die meubels zo groot en lomp.. Denk ook dat het een combinatie wordt tussen marktplaats, ikea en internet.

Gelukkig hebben we nog even :+
pi_159341898
Ow ja geboortekaartje, hebben we ook nog niets mee gedaan.

Wij zijn vandaag bij de Baby-dump geweest, maar alleen omdat ik graag een maxi-cosi wilde die ze daar nu in de aanbieding hadden. Krijg het altijd zo benauwd in die winkel! Maar goed, wel weer wat kunnen afvinken van ons mega lange to do lijstje :). Deze baby mag van mij toch echt wel tot minimaal de UD blijven zitten hoor, we hebben nog zo veel niet klaar :o Vind ik stiekem best een beetje verdrietig. Dat we bij nummer 1 en 2 zo voorbereid waren op alles en nummer 3 wordt nu al achtergesteld ofzo :{
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159342203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:58 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik ben in de babypark geweest waar Ela dus zulke goede ervaringen mee heeft..
Ik ben in dezelfde geweest (woon er ook op 5 minuten fietsen vandaan, de winkel is de afgelopen jaren ook wel veranderd/verbouwd... de opruimingshoek is in elk geval veeeeeeeel kleiner geworden ;)
pi_159343496
Hier zijn we bij de eerste ook niet voor een standaard kamer gegaan, ik vind het altijd een beetje gevoel van stijl missen ofzo, ik weet t niet het is niets voor ons.
Wij hebben bij J. Toen van de IKEA keukenkastjes een commode gemaakt.

Nu laat ik een commode maken via een meubel maker O+ .. Oooh

Babypark ben ik met mijn zus eens geweest, die kocht daar alles! Idd niet mijn zaak, geef mij marktplaats maar ;)
♥ J & S
pi_159344306
Babypark Gouda... wat een #$& winkel is dat. Onvriendelijk personeel en inderdaad duuuuuur.

Leuk die gouwenaars O+
S. 2014
J. 2016
pi_159344559
Echt? Ik vond Babypark Gouda een fijne winkel. Wel een beetje Refo, maar alle tijd werd er genomen voor onze vragen over wagens en maxi cosi (en een paar maanden geleden voor t groep 1 autostoeltje).

Beats mijn ervaringen met Prénatal :r keer 1000...

De looproute is wel wat onduidelijk, maar als je gewoon alle zijpaadjes een beetje ingaat en niet de tiener-afdeling oploopt is t goed te doen.

Wij hebben een geleend bedje en een ikea kast als commode, verder geen meubels gekocht, maar wel de tripp trapp en allerlei andere kleine meuk. ik ga ook echt geen 100 euro voor een voetenzak neertellen, dahaaag!
'
Als ons een nummer twee gegund wordt moet er een nieuw bedje komen, want de eigenaar wil t geleende bedje wel weer eens terug denk ik, en een nieuwe commode en een stoel om te voeden, that's it. Verder zou ik toch weer zelf willen afstylen.
Kwak
pi_159344702
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_159345228
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:16 schreef klaprooss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij zijn al 33 weken van slag -O- . Lang leve de lactulose :') . Sterkte :* !

Ik lees morgen bij. Maar voor nu even breaking news:

*O* We *O* Zijn *O* Uit *O* De *O* Naam *O* !

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 23:28:19 ]
pi_159345499
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:16 schreef klaprooss het volgende:
SPOILER
De eerste weken haha I wish

Razz mooi zo, ik ben benieuwd!

Wij zijn er ook uit. Tenminste we hebben er 2 en beslissen bij de geboorte.
pi_159345556
Vind het wel heel grappig dat we nu met een heel andere blik in zulke winkels als prenatal en babydump rond lopen.. Bij alles denk ik.. "Ach via via vind ik dat ook wel... of niet nodig!"
Nu 2x een rondje bij prenatal en 1x bij babydump gedaan en alleen bij de eerste 1 pakje gekocht :+
Binnenkort nog 1x ... paar hoeslakentjes & hydrofieldoeken halen ed.

Razzz wat fijn!
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')