Ik zou er niet zwaar aan tillen maar ik vind het wel raar hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:56 schreef Vijzel het volgende:
Ach, zo'n echoscopiste ziet zoveel mensen per dag. Ik zou daar echt niet zwaar aan tillen...
Whoei!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:38 schreef Ereshkigal het volgende:
Zojuist een echo gehad
Alles goed 6+6 dagen (dacht zelf 7)
Mooi kloppend hartje
Dus ik mag in de openingspost op 10-09
Ik heb eens een docu gezien over een man die zijn korte-termijn geheugen kwijt was. Die was in staat om elk gesprek na 10 minuten opnieuw te beginnen. Misschien is er wel iets serieus mis met jullie echoscopiste?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef onomatopee het volgende:
Och het is ook niet dat ik er zwaar aan til hoor, ze doet het verder gewoon prima en dat is waar het om gaat natuurlijkMaar het voelt gewoon gek om elke keer bijna exact hetzelfde gesprek te voeren. Gelukkig hou ik wel van een beetje voorspelbaarheid
Wow, maar met zo'n start gewicht kun je vast wat reserve gebruiken?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:35 schreef Chanty het volgende:
Damn ik heb net moed verzameld en ben op de weegschaal gaan staanIk ben nu 18 weken (waarvan ik 14 weken weet dat ik zwanger ben) en in die tijd ben ik dus 10 kilo aangekomen al
Toen ik net mijn positieve test had dropte mijn gewicht nog even van 46 naar 45,4. Net woog ik 55,2. Enige geruststelling is dat dat ongeveer mijn startgewicht was bij zwangerschap nummer 1. Ik ga ervan uit dat ik de eindscore van de vorige keer (76,6) niet meer ga halen
Maar zal wel weer over de 20 kilo erbij schieten.
Als het aan mij ligt gaan we op een dinsdagochtend naar het gemeentehuis en gaan we even trouwen. Gelijk alles goed geregeld. Maar vriend wil dan etentje met familie want dat hoort erbij en dan vind ik weer dat ik in jurk moet en dat zie ik niet zitten met buik xD Dus we zitten in dubio hoe we het gaan doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:53 schreef mousemicky het volgende:
Erkennen doe je van tevoren bij het gemeentehuis. Wij konden daarvoor een afspraak maken via de website van de gemeente (duurt echt 5 minuten ofzo). Ouderlijk gezag aanvragen doe je als de baby er eenmaal is. Dat laatste moet via de rechtbank, maar kan ook online. Geloof dat je bij de erkenning daarover informatie meekrijgt (kreeg mijn vriend wel iig).
Eng is t niet hoor, en veel werk ook niet. Wel even doen dus
Van de week zei iemand, tegen mij dat ik ook alleen maar slanker en slanker word. Dus ik kijk diegene ongelovig aan en zeg "nee, ik word voorlopig alleen maar dikker en dikker". We konden erbij hard om lachen gelukkig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:14 schreef Nazil het volgende:
Over gewicht: ik zit met 9,5 week op -2,5... Ik zat op 64,5 dus met 1,75 een prima gewicht maar nu word ik in mijn gezicht echt mager. Dat afvallen moet nu echt een keer stoppen maar ik krijg echt geen maaltijden meer naar binnen.
Ik ben ook heel benieuwd waarvandaan die 2,5 kilo is verbrand, want een buikje is al wel te zien (volgens vriend kan ik niet meer gaan zwemmen zonder dat iemand het ziet, maar ik denk zelf dat dat nog wel meevaltquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:35 schreef Sull het volgende:
[..]
Van de week zei iemand, tegen mij dat ik ook alleen maar slanker en slanker word. Dus ik kijk diegene ongelovig aan en zeg "nee, ik word voorlopig alleen maar dikker en dikker". We konden erbij hard om lachen gelukkig.
Ik schijn inmiddels toch wel een echt zwangerschapsbuikje te hebben, want er durven wel heel veel mensen te concluderen dat ik zwanger ben (en dan er achteraan: "ik durf het normaal nooit te vragen, maar bij jou moet het wel zo zijn")![]()
Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kan, hebben wij bij beide ook gedaan. Hou er dan wel rekening mee dat als jullie geen testament jullie kind de erfgenaam van beide is. Gunstig dat het niet meer beide ouders is, maar met een huis toch vreemd als 1 van beide overlijd.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:14 schreef Nazil het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt gaan we op een dinsdagochtend naar het gemeentehuis en gaan we even trouwen. Gelijk alles goed geregeld. Maar vriend wil dan etentje met familie want dat hoort erbij en dan vind ik weer dat ik in jurk moet en dat zie ik niet zitten met buik xD Dus we zitten in dubio hoe we het gaan doen.
Maar bedankt voor de info!
Over gewicht: ik zit met 9,5 week op -2,5... Ik zat op 64,5 dus met 1,75 een prima gewicht maar nu word ik in mijn gezicht echt mager. Dat afvallen moet nu echt een keer stoppen maar ik krijg echt geen maaltijden meer naar binnen.
Gp wilde vriend ook liever, hij ziet geen toegevoegde waarde van trouwen nu zijn ouders uit elkaar zijn. Maar omdat het zo weinig verschilt, wil ik liever trouwen, vind ik mooier klinkenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:44 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kan, hebben wij bij beide ook gedaan. Hou er dan wel rekening mee dat als jullie geen testament jullie kind de erfgenaam van beide is. Gunstig dat het niet meer beide ouders is, maar met een huis toch vreemd als 1 van beide overlijd.
2e optie is geregistreerd partnerschap. Dan is alles net zo goed geregeld als bij een huwelijk. Sinds 2015 hoef je een kind in gp ook niet meer te erkennen. Trouwen is dan wel een beetje nep/achterhaald, want het veranderd dan niks meer aan je status. Volgensmij kan een ambtenaar van de burgerlijke stand je dan niet meer officieel trouwen, maar pin me op die uitspraak niet vast. Gasten en je gevoel zullen van dat ambtelijke gedoe niets merken overigens.
Trouwen kan ook en later een feest of het nog eens dunnetjes over doen kan ook prima. Geldt hetzelfde voor als met een gp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |