Jaa dat wil ik ook. Alleen álles (merino)wol/zijde is wel erg prijzig. Dus nog aan het kijken naar wat dan de meest handige combinaties zijn. Gelukkig heb ik nog evenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:23 schreef elamanilo het volgende:
[..]
En ik ben een mooie verzameling wol en wolzijde kleertjes voor baby aan het verzamelen. Wol en zijde hebben een beschermende functie voor het schaap en de rups en die bescherming neemt het ook mee in de kleding, dat vind ik fijn voor mijn kleine baby.Kortom, de centjes worden toch wel (weer) uitgegeven
We willen het heel graag weten! Liever gisteren dan vandaag zegmaarquote:Op zondag 24 januari 2016 10:41 schreef elamanilo het volgende:
Marjolijntje, willen jullie weten wat het is? Of blijft het een verrassing?
En dit ja! Wij zitten nu ook met een verbouwing en over 2 weken verhuizen we. Dus het was ook wel lekker makkelijk om gewoon iets uit te zoeken en aan te geven dat het ergens in maart wel een keer geleverd mag wordenquote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik dacht altijd dat ik echt niet zo'n bij elkaar passend setje bed/kast/commode uit een grote babywinkel wilde hebben. Maar toen het zover was waren we zo druk met de verbouwing dat zelf dingen bij elkaar zoeken en daar iets aan opknappen echt geen mogelijkheid meer was. Dus nu heb ik alsnog setmeubeltjes en ik vind ze tof
Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad en met 8 weken vroeg ik haar met welke termijn ze dat had gehad. Haar antwoord: 8 weken... Toen kneep ik 'm wel ff. Verder ben ik door internet en hier juist al heel voorzichtig met jompelen want 'wat als het misgaat' een totaal irrationele gedachte, want de kans dat het goed gaat is groter. Er is geen reden om aan te nemen dat het misgaat maar wat zal ik blij zijn als die echo geweest is. Mijn ouders wilden daarna ook langskomen want ze wilden de foto zien. 'Ik kan ook gewoon een foto van die foto maken en die appen hoorquote:Op zondag 24 januari 2016 11:46 schreef Quoi het volgende:
@Voor de prille zwangeren:
Hebben jullie dit ook? Hoe meer mensen die nu weten dat we zwanger zijn, hoe vaker we de minder goede verhalen horen. Terwijl daar verder nooit over wordt gepraat blijkbaar, horen we van stellen hoe lang zij al bezig zijn met zwanger worden etc. Ook vertelde mijn neef me gisteren doodleuk dat mijn nicht zwanger was en vorige maand met 12 weken een miskraam kreeg. Wat een verdrietige dingenen wat jammer dat er in het dagelijks leven geen ruimte lijkt om dit te ventileren. En 12 weken
(dat is weer een egoīstische gedachten, I know, maar toch... het blijft spannend...)
Precies dit. In mijn omgeving en op internet lees je zo vaak dingen die fout gaan, dat je misschien wat voorzichtiger bent en "een slag om de arm" wil houden. Iets wat sommigen dan weer helemaal niet snappen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:00 schreef Nazil het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft ook een miskraam gehad en met 8 weken vroeg ik haar met welke termijn ze dat had gehad. Haar antwoord: 8 weken... Toen kneep ik 'm wel ff. Verder ben ik door internet en hier juist al heel voorzichtig met jompelen want 'wat als het misgaat' een totaal irrationele gedachte, want de kans dat het goed gaat is groter. Er is geen reden om aan te nemen dat het misgaat maar wat zal ik blij zijn als die echo geweest is. Mijn ouders wilden daarna ook langskomen want ze wilden de foto zien. 'Ik kan ook gewoon een foto van die foto maken en die appen hoor' was mijn antwoord maar dat was niet goed. En toen mompelde ik 'dan mag je mij komen troosten of we gaan feestvieren' vonden ze niet zo leuk
ik 'mag' daar niks over zeggen.
Het is jammer dat miskramen en het feit dat zwanger raken niet vanzelfsprekend is doodgezwegen wordt. Op het interwebs zie je dan weer meer horrorverhalen dan sprookjes, dus das weer het andere uiterste.
Ja! Ik wist wel dat miskramen en problemen met zwanger worden vaker voorkomen dan ik in mijn omgeving hoorde, maar ben er best van geschrokken toen bleek dat verschillende mensen in mijn omgeving met één of beide ervaring hadden. Incl een vriendin die erg dichtbij staat, die was heel blij voor ons maar barstte in tranen uit omdat ze zelf al zo lang bezig warenquote:Op zondag 24 januari 2016 12:00 schreef Nazil het volgende:
[..]
Het is jammer dat miskramen en het feit dat zwanger raken niet vanzelfsprekend is doodgezwegen wordt.
Wat goed van jequote:Op zondag 24 januari 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:
Ik heb er zelf dus nooit een geheim van gemaakt toen we in de medische molen zaten. In tegendeel, postte bv ook op Facebook over de voortgang. Vind het niet okee dat er over dat soort dingen niet gepraat mag worden, dus ik had besloten daar niet aan mee te doen. Net als dat ik niet drie maanden mijn mond dicht hou wanneer ik wel zwanger blijk. Om de simpele reden dat ik het ook deel met mensen zodra het mis gaat en voor mij voelt dat goed. En als t helpt om het een beetje bespreekbaar te maken dan is dat helemaal mooi meegenomen.
Wacht maar tot ze ongevraagd aan je buik gaan zittenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef Quoi het volgende:
Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vindt, dat staat voorop
Ik moet gewoon even wennen aan het feit dat mensen ineens ongezouten hun mening aan je meedelen en vinden dat je dingen zou 'moeten', gebaseerd op eigen ervaringen. Ik weet dat de bedoelingen vaak niet slecht zijn.
En volgens mij wordt dat alleen maar erger als mini er straks daadwerkelijk isquote:Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef Quoi het volgende:
Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vindt, dat staat voorop
Ik moet gewoon even wennen aan het feit dat mensen ineens ongezouten hun mening aan je meedelen en vinden dat je dingen zou 'moeten', gebaseerd op eigen ervaringen. Ik weet dat de bedoelingen vaak niet slecht zijn.
Kennis van me werd door een onbekende aan haar buik bevoeld. Die vrouw zei 'sorry hoor, als ik een zwangere buik zie moet ik er altijd even aan voelen'.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze ongevraagd aan je buik gaan zitten![]()
![]()
Dat vond ik veel erger als wat iedereens mening was
Leuk joh zwanger zijn![]()
![]()
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Kennis van me werd door een onbekende aan haar buik bevoeld. Die vrouw zei 'sorry hoor, als ik een zwangere buik zie moet ik er altijd even aan voelen'.
Waarop die kennis in haar tieten kneep en zei 'sorry hoor, als ik tieten zie moet ik er altijd even aan voelen'.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb een heleboel babymeisjesspul in de aanbieiding. Mag weg voor weinig, prijzen staan erbij maar in overleg komen we er vast ook wel.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Alleen sommigen hebben er nog anale fistels bijquote:Op zondag 24 januari 2016 14:53 schreef Crumpette het volgende:
Opinions are like assholes. Everybody's got one.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Alleen sommigen hebben er nog anale fistels bij
Verstandig welquote:Op zondag 24 januari 2016 14:59 schreef Crumpette het volgende:
[..]ik ga het niet googlen ook, ik heb al buikgriep
Don't go therequote:Op zondag 24 januari 2016 15:33 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben ook nog geen enkele babywinkel in geweest, waarschijnlijk ga ik het meeste toch bestellen op internetMijn schoonzus vroeg wel of ik en mijn vriend meewilden naar de 9 maanden beurs, dus dat wordt waarschijnlijk mijn eerste ervaring
Vandaag weekwisseldag, 12 weken. Wij hebben het nog niet aan zoveel mensen verteld. Na de echo dinsdag zal ik het denk ik op werk vertellen.
Sommige dingen vind ik wel moeilijk om mee om te gaan, wanneer je zwanger bent heeft iedereen opeens een mening. Mijn schoonmoeder en schoonzus zeggen altijd dat ik te weinig eet. Nou geloof me, ik eet genoeg.. Meer dan genoeg![]()
. Ook zegt mijn schoonmoeder dat ik niet meer mag fietsen, of dingen pakken uit de bovenkastjes uit de keuken. Gelukkig is mijn moeder veel meer relaxed
Mijn moeder heeft mij wel alvast gewaarschuwd dat er straks ook vreemden aan je buik gaan zitten of opmerkingen kunnen gaan maken
. Meestal straal ik wel uit dat ik dat niet moet, dus ik ben benieuwd
Ik las nog iets over de bevalling, ik denk dat ik de bevalling alleen met mijn vriend wil doen. Mijn moeder wil er niet eens bijzijnMijn schoonmoeder wel, maar ik denk dat ik dat niet prettig vind. Het lijkt mij ook wel fijn om even een moment na de geboorte te hebben, zonder dat iedereen meteen de baby wil zien en vasthouden enzo. Ook al is dat moment maar van korte duur.
Zo erg? Dan ga ik er nog maar even over nadenken..quote:Op zondag 24 januari 2016 15:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Don't go thereik was er twee jaar geleden. Echt nooooooit meer! Al die hordes vrouwen pffff en te weinig zitplaatsen. Zit je met je dikke buik lekker op de grond. En qua stands vond ik het ook weinig bijzonders. T was gezellig met vriendinnen maar dan ga ik daar liever een middag mee winkelen.
Het is heel persoonlijk natuurlijk maar ik ben er het type niet voor. Ik hou ook niet echt van gezellig winkelen. Winkelen is voor mij een gerichte bezigheid die ik het liefst alleen doequote:Op zondag 24 januari 2016 16:05 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Zo erg? Dan ga ik er nog maar even over nadenken..
@ikke: Uit de 16e eeuwIk denk maar gewoon steeds dat het een cultuurdingetje is. Ik zeg gewoon ja is goed en fiets gewoon door
![]()
Handtastelijke mensenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Een (mannelijke) kennis van me deed dat alSucces ermee hč? waren zijn woorden, terwijl hij mijn platte buik aanraakte. Wtf! Ook goed bedoeld, denk ik dan maar.
Moeten ze bij mij 1 keer proberenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ben jij mij?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het is heel persoonlijk natuurlijk maar ik ben er het type niet voor. Ik hou ook niet echt van gezellig winkelen. Winkelen is voor mij een gerichte bezigheid die ik het liefst alleen doeIk hou ook niet van veel mensen zoals op een markt Brrr.
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, de collectie babymeisjeskleding maat 62 is ook uitgezocht. Hier te vinden, voor wie interesse heeft: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062 .
Deze week ga ik bezig met maat 68. WAT EEN WERK! Ik heb me nu al voorgenomen dat baby 2 niet zoveel kleren krijgt als A. Het is werkelijk beschamend hoeveel kleertjes ik voor haar heb gekocht
. De helft heeft ze nooit aangehad.
Ik heb zo mogelijk voor deze baby nog meer kleren dan voor J destijds, ik leer niet van mijn foutenquote:Op zondag 24 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, de collectie babymeisjeskleding maat 62 is ook uitgezocht. Hier te vinden, voor wie interesse heeft: http://s1308.photobucket.com/user/razztwizzle/library/Maat%2062 .
Deze week ga ik bezig met maat 68. WAT EEN WERK! Ik heb me nu al voorgenomen dat baby 2 niet zoveel kleren krijgt als A. Het is werkelijk beschamend hoeveel kleertjes ik voor haar heb gekocht
. De helft heeft ze nooit aangehad.
Omg wat heerlijk!! *jaloers*quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
Oh no Lamb, hoe krijg je het voor elkaar! Gauw even iets anders fixen dus!
En ik ben zo blij, ik heb zojuist mijn zomervakantie aangevraagd, en aangegeven dat ik onbetaald verlof wil opnemen tussen einde zwangerschapsverlof en start vakantie. Dus ik ga per 1 juli pas weer aan het werk straks!!
Nee ik werk als kapster. Dus ik vraag me ook af of ik straks niet met m'n buik in klanten hun nek hang..quote:Ook onderwijs toch fien? Dat is idd pittig!
quote:Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef sprotje het volgende:
Ha teveel kleertjes dat ken ik nog wel van mn dochtertjes ja! Maar dat zal nu met een jongentje wel anders zijn... ik bedoel voor meisjes heb je jurkjes rokjes broekjes leggings.... bij jongens alleen broeken en truien. Ik heb tot nu toe alleen 3 rompers en een t shirt en allemaal gekregen. Ach nog 18 weken de tijd om te shoppen
quote:Op maandag 25 januari 2016 10:22 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Nee ik werk als kapster. Dus ik vraag me ook af of ik straks niet met m'n buik in klanten hun nek hang..
He bah wat klotequote:Op zondag 24 januari 2016 21:32 schreef Lamb29 het volgende:
Dit is gewoon shit idd LB!
Ik eerst dom dus met telefoon in wc... en vriend deed er dus een schepje bovenop door de simkaart te slopenNu snel nieuwe simkaart aanvragen, daar een paar dagen op wachten en dan hopen dat mijn telefoon nog gereanimeerd kan worden.
Ws haal ik morgen een tijdelijk prepaid telefoontje.
En wat lekker LB!!
Lekker zo lang vrij!quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
Oh no Lamb, hoe krijg je het voor elkaar! Gauw even iets anders fixen dus!
En ik ben zo blij, ik heb zojuist mijn zomervakantie aangevraagd, en aangegeven dat ik onbetaald verlof wil opnemen tussen einde zwangerschapsverlof en start vakantie. Dus ik ga per 1 juli pas weer aan het werk straks!!
Wat de rest hierboven ook al zei: baby's hebben echt niet zoveel nodig, het is maar net hoeveel waarde je overal zelf aan hecht. Maar kijk vooral naar wat jullie zelf willen, daar hebben anderen gewoon niks over te vertellen...quote:Op zondag 24 januari 2016 19:25 schreef Quoi het volgende:
Negen maanden beurs is het ook niet voor mij. Ben ooit naar de huishoudbeurs geweest en ben gillend weggerend.
Resultaat van mijn door familie opgejaagde gevoel is wel dat ik nu aan het nadenken ben wáár er een babykamer gaat komen en wat daar dan leuk in is. En of de babs überhaupt op een eigen kamertje begint te slapen, ook een keuze. Intussen doen we hier tijdens de koffie nog wat laatste brainstorms over "combinatie test ja/nee"
Zelfde hier, en ik heb ook zo'n enorm andere smaak dan mijn zussenquote:Op maandag 25 januari 2016 10:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En kleertjes: ik vind heel veel stomIk zit nog steeds te wachten op die hormonen die alles lief en schattig vinden en alles willen hebben. Al is mijn man waarschijnlijk blij dat die nog ff niet aanwezig zijn
Oh!quote:Op maandag 25 januari 2016 11:02 schreef Svane het volgende:
Dat is natuurlijk worthless without pics, dus deze:
[ afbeelding ]
Geen dromen over de looks van de baby! Als ik er over nadenk denk ik over een kopie van dochter, wat natuurlijk helemaal niet hoeft. Ik reken wel weer op een kale baby.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:09 schreef Arja het volgende:
Leuk unisex pakje svane!
Ik heb vorige week gedroomd over Emmy en hoe ze eruit zag en het was echt een plaatje met donkerblond piekhaar en grote, blauwe ogen. Echt een popje en kleiner dan ik had verwacht.
Ik hoor wel eens dat veel zwangere vrouwen dromen over hun kind en dat ze er dan ook zo uit blijkt te zien/voorspellend.
Na die droom wist ik ook hoe ze moest heten.
Hebben jullie al gedroomd?
Ja, heerlijk om dat te lezen. Gelukkig denken vriend en ik daar ook lekker hetzelfde over.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wat de rest hierboven ook al zei: baby's hebben echt niet zoveel nodig, het is maar net hoeveel waarde je overal zelf aan hecht. Maar kijk vooral naar wat jullie zelf willen, daar hebben anderen gewoon niks over te vertellen...
Ben je er al uit over wel/geen combinatietest?
Fijn dat het uiteindelijk toch geregeld lijkt te zijn! Ik had nooit huisarts ingelicht vorige keer, maar toch kwamen ze vorige keer op babybezoek, haha! Ik was heel verbaasd, zo'n huisarts die ik nooit had gezien plots aan je bed.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, heerlijk om dat te lezen. Gelukkig denken vriend en ik daar ook lekker hetzelfde over.
Ik heb net gebeld met de vk om onze beslissing door te geven. Geen combinatietest (wel 20 weken echo). Check!
Overigens ook even netjes de huisarts gebeld om de zwangerschap door te geven. Kwam daar (gelukkig) nooit. Toch handig voor ze, leek me. En er zijn een aantal dingen geboekt in begin okt die nu niet door kunnen gaan, waar voor kosteloos annuleren een doktersverklaring nodig is... En voor het aanvragen van die ZEZ voor freelancers is dat misschien ook nodig (?). De assistente en huisarts wisten zich alleen nergens raad mee en hebben me een tijdje in de wacht gezet. Uiteindelijk hebben mijn eerste dag laatste menstruatie gevraagd en vertelden me dat de reisverzekering het wel met hun regelt en dat verlof via mijn werkgever gaat. Nu gaat het niet om een reis (maar een loopevenement in het buitenland)en heb ik geen werkgever
Afijn, ik heb mijn beste beentje voorgezet en het doorgegeven. Als de babs er is wil ik overigens over naar een andere huisarts, met wat meer betrokkenheid. Dit is van de zotte.
Verder: chill
O my god, dat is ook watquote:Op maandag 25 januari 2016 11:29 schreef Svane het volgende:
[..]
Fijn dat het uiteindelijk toch geregeld lijkt te zijn! Ik had nooit huisarts ingelicht vorige keer, maar toch kwamen ze vorige keer op babybezoek, haha! Ik was heel verbaasd, zo'n huisarts die ik nooit had gezien plots aan je bed.
Ik inderdaad ook zo'n grote praktijk, vind ik zelf geen enkel probleem. Ben de afgelopen tien jaar alleen voor wat post-bevallingsklachten er geweest, alle jaren daarvoor niet. Maar dan voelt zo'n huisbezoek in de kraamweek wel wat overijverig, als het een volslagen onbekende is, haha. Was trouwens prima, ze bleef 5 minuten.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
O my god, dat is ook wat![]()
Dit is een praktijk met zoveel huisartsen en ik ken geen enkele. Vijftien jaar geleden ben ik bewust weggegaan bij mijn vertrouwde oude huisarts, omdat de halve familie standaard in de wachtkamer zat en ik daar een beetje zenuwachtig van werd. Nu woon ik weer in de buurt en lijkt het me fijn om iemand te hebben die mij goed kent.
Hmmm ben duidelijk geen jongentjes gewend... mijn simpele idee van broek en een shirt en klaar is dus te simpelquote:Op maandag 25 januari 2016 10:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]![]()
Broeken, jumpsuits, zippersuits, shirts, longsleeves, hoodies, vestjes...
Mijn zoons hebben echt veel te veel
Voor je verlof heb je een zwangerschapsverklaring nodig, die kun je bij je verloskundige of gynaecoloog krijgenquote:Op maandag 25 januari 2016 11:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, heerlijk om dat te lezen. Gelukkig denken vriend en ik daar ook lekker hetzelfde over.
Ik heb net gebeld met de vk om onze beslissing door te geven. Geen combinatietest (wel 20 weken echo). Check!
Overigens ook even netjes de huisarts gebeld om de zwangerschap door te geven. Kwam daar (gelukkig) nooit. Toch handig voor ze, leek me. En er zijn een aantal dingen geboekt in begin okt die nu niet door kunnen gaan, waar voor kosteloos annuleren een doktersverklaring nodig is... En voor het aanvragen van die ZEZ voor freelancers is dat misschien ook nodig (?). De assistente en huisarts wisten zich alleen nergens raad mee en hebben me een tijdje in de wacht gezet. Uiteindelijk hebben mijn eerste dag laatste menstruatie gevraagd en vertelden me dat de reisverzekering het wel met hun regelt en dat verlof via mijn werkgever gaat. Nu gaat het niet om een reis (maar een loopevenement in het buitenland)en heb ik geen werkgever
Afijn, ik heb mijn beste beentje voorgezet en het doorgegeven. Als de babs er is wil ik overigens over naar een andere huisarts, met wat meer betrokkenheid. Dit is van de zotte.
Verder: chill
Thanks! Fijn om dat te weten.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:02 schreef WupWup het volgende:
[..]
Voor je verlof heb je een zwangerschapsverklaring nodig, die kun je bij je verloskundige of gynaecoloog krijgen
Kidscase als eerste pakjequote:Op maandag 25 januari 2016 11:02 schreef Svane het volgende:
Dat is natuurlijk worthless without pics, dus deze:
[ afbeelding ]
Nee hoor, er is ook teveel leuks voor jongetjes!quote:Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef sprotje het volgende:
Ha teveel kleertjes dat ken ik nog wel van mn dochtertjes ja! Maar dat zal nu met een jongentje wel anders zijn... ik bedoel voor meisjes heb je jurkjes rokjes broekjes leggings.... bij jongens alleen broeken en truien. Ik heb tot nu toe alleen 3 rompers en een t shirt en allemaal gekregen. Ach nog 18 weken de tijd om te shoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |