abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157565833
quote:
Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml
pi_157565844
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gewonden die wegkruipen, vloer die een beetje schuin loopt om makkelijker schoon te houden, mensen die gewonden/doden aan de kant schuiven om zelf weg te kunnen. Kan allemaal.
The horror :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157565846
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:41 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Hoezo worden mensen niet opgepakt die fan zijn van IS en hun daden? Is toch gevaarlijk..
Ideeën en gedachten hebben is geen misdaad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 15 november 2015 @ 13:44:53 #4
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157565879
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, snap ik. Maar toch..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157565881
quote:

[..]

Precies, dan moet je iedereen met afwijkende gedachte aanpakken. Juridisch onmogelijk.
pi_157565882
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gewonden die wegkruipen, vloer die een beetje schuin loopt om makkelijker schoon te houden, mensen die gewonden/doden aan de kant schuiven om zelf weg te kunnen. Kan allemaal.
Mensen die hun dode vrienden wegslepen naar buiten.
  zondag 15 november 2015 @ 13:45:05 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157565884
quote:

[..]

Inderdaad, dat lijkt mij nog enger, dat je in een staat woont die voorschrijft hoe je moet denken :{.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157565886
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

The horror :X
Tja, dat krijg je bij een dergelijke gebeurtenis :{
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157565894
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Nee, niet maar toch. Vrijheid van meningsuiting maakt ons tot wie wij zijn en dat moeten wij waarborgen.
  zondag 15 november 2015 @ 13:45:36 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157565895
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Mensen die hun dode vrienden wegslepen naar buiten.
Denk dat dat de meest logische verklaring is gezien die brede bloedsporen :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 15 november 2015 @ 13:45:51 #11
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157565901
quote:

[..]

Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden? Ik denk dat we wel serieus moeten debatteren om hier uitzonderingen voor te maken.

Maar het blijft een heikel punt inderdaad.
pi_157565905
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Blue_note het volgende:
Precies, dan moet je iedereen met afwijkende gedachte aanpakken. Juridisch onmogelijk.
En moreel verwerpelijk. Ik wil niet in een land wonen waar ik de bak in kan gaan om wat ik denk.
  zondag 15 november 2015 @ 13:46:24 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157565911
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Je gaat dan een IS-style staat creëren binen Europa, waarin bepaald wordt hoe je moet denken. Lijkt me absoluut niet wenselijk. Dus geen 'toch'.
pi_157565916
quote:

[..]

De daders hadden die ideeen en gedachten ook.

Maar idd moeilijk om daar wat tegen te doen. Dan moet je iedereen die iets van verkeerde gedachten heeft oppakken en opsluiten (wat uiteraard niet haalbaar is).
pi_157565918
pi_157565919
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Belabor het volgende:
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden?
Nee, vind ik niet.
pi_157565930
quote:
Dit inderdaad. Stel kuddedieren... :')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 november 2015 @ 13:47:48 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157565934
quote:

[..]

Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden? Ik denk dat we wel serieus moeten debatteren om hier uitzonderingen voor te maken.

Hoe dan :D??

En wie bepaalt welke ideeën wel en welke niet goed zijn? Ik vind extreem linkse mensen in hun naïviteit bijvoorbeeld ook staatsgevaarlijk. En zij mij met een tamelijk rechts gedachtegoed ook. Zit straks iedereen opgesloten.
  zondag 15 november 2015 @ 13:47:49 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157565935
quote:
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden?
Nee.

Dit maakt ons tot een vrije, westerse samenleving, in plaats van tot een dictatoriale staat waar de regering of de grootmoefti bepaalt wat je wel en niet mag vinden. Laten we ons niet gaan verlagen tot hun niveau.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157565937
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Denk dat dat de meest logische verklaring is gezien die brede bloedsporen :{
In het filmpje waarbij de uitgang wordt gefilmd terwijl de mensen naar buiten vluchten, zie je ook dat er dode of zwaar gewonde mensen buiten liggen. Waarschijnlijk weggesleept. Je ziet ook iemand met een lijk of gewonde slepen in dat filmpje.
  zondag 15 november 2015 @ 13:47:58 #21
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157565938
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet.
Wat als ze het uitspreken? Wat als ze dreigen met een aanslag, of de daden van andere terroristen actief steunen? Waarom moeten we dat tolereren?

Alleen omdat dit in onze wet zo geregeld is? Wat voor waarde heeft een wet nog als die onder alle omstandigheden moreel verwerpelijk is?
pi_157565939
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Nee, niet maar toch. Vrijheid van meningsuiting maakt ons tot wie wij zijn en dat moeten wij waarborgen.
En dan moet alles maar mogen?
  zondag 15 november 2015 @ 13:48:17 #23
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157565945
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Hoezo maak je ISIS gevaarlijker door al hun strijders aan te pakken? Daarmee haal je juist de kracht uit de hele organisatie. Ik heb het hier niet over bombarderen, ik heb het over individuele personen aanpakken.

There can be no country without it's people.
Dat hebben ze toch al geprobeerd met de voorlopers van ISIS. Niet gelukt dus. Met geweld roep je alleen maar meer geweld op.
Feyenoord!
pi_157565952
quote:
Facebook :')
pi_157565954
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat lijkt me inherent aan die vrijheid.
pi_157565959
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Je moet alles kunnen vinden en zeggen, ja.
  zondag 15 november 2015 @ 13:49:06 #27
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157565961
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch al geprobeerd met de voorlopers van ISIS. Niet gelukt dus. Met geweld roep je alleen maar meer geweld op.
Ik zeg nergens geweld. Jij legt mij woorden in de mond, maar luistert niet naar wat ik probeer te zeggen.
pi_157565963
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:47 schreef Belabor het volgende:
Wat als ze het uitspreken? Wat als ze dreigen met een aanslag, of de daden van andere terroristen actief steunen? Waarom moeten we dat tolereren?

Alleen omdat dit in onze wet zo geregeld is? Wat voor waarde heeft een wet nog als die onder alle omstandigheden moreel verwerpelijk is?
Er is een verschil tussen denken en doen. Dat is een grijs gebied, maar alleen iets denken mag nooit, nooit!, verboden worden.
pi_157565970
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

"Alle westerlingen moeten dood" ?
  zondag 15 november 2015 @ 13:49:40 #30
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157565972
quote:

[..]

Dan mogen we jou dus ook in de bak gooien voor het denken van dat je mensen wilt vermoorden.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 13:49:42 #31
346939 Janneke141
pi_157565974
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:47 schreef Belabor het volgende:
Wat als ze dreigen met een aanslag, of de daden van andere terroristen actief steunen?
Is al strafbaar.
pi_157565977
Iraq says shared intel that France, US, Iran were targets

quote:
Iraqi Foreign Minister Ibrahim al-Jaafari has said his country's intelligence services shared information they had which indicated that France, the United States and Iran were among countries being targeted for attack.

He did not elaborate, but the comments came after 129 people were killed in Paris on Friday by gunmen and suicide bombers in attacks claimed by ISIS.

"Information has been obtained from Iraqi intelligence sources that the countries to be targeted soon, before it occurred, are Europe in general, specifically France, as well as America and Iran," Jaafari said from the sidelines of talks in Vienna on ending the war in Syria on Saturday.

He said the countries had been informed. A video of his comments was posted on his website.
http://www.dailystar.com.(...)an-were-targets.ashx
  zondag 15 november 2015 @ 13:49:57 #33
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157565981
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Je gaat dan een IS-style staat creëren binen Europa, waarin bepaald wordt hoe je moet denken. Lijkt me absoluut niet wenselijk. Dus geen 'toch'.
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat het alleen voor deze ideologie geldt. Waarom niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 november 2015 @ 13:50:08 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157565986
quote:
Tja, een avatar instellen is veiliger dan een mening hebben.
  zondag 15 november 2015 @ 13:50:30 #35
346939 Janneke141
pi_157565994
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

[..]

First, they came...
pi_157565998
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Binnen de kaders van de wet, ja.
pi_157566002
Die bloedsporen op de foto zijn ontstaan door het ruimen van lijken. Er zijn bijna honderd doden daar gevallen, en zoveel liggen er daar echt niet. Denk dus dat het daar mee te maken heeft en dat waarschijnlijk de hele vloer vol lag met lijken. De overlevenden moesten ook over lijken heen kruipen dus kan bijna niet anders.
Niet Fokken met mij.
pi_157566004
Die bij het Joods Museum was een teruggekeerde Syrieganger, bij Charlie Hebdo waren het teruggekeerde Syriegangers, en nu weer.
En wellicht ben ik een paar aanslagen vergeten waarbij teruggekeerde Syriegangers de hoofdrol speelden. Was die in de trein ook niet een teruggekeerde Syrieganger?

Wat verwacht je ook van mensen vol met haat die elders geoefend hebben met executies uitvoeren en weer terugkeren? Dat ze braaf pizza's gaan bezorgen?
  zondag 15 november 2015 @ 13:51:12 #39
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566008
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen denken en doen. Dat is een grijs gebied, maar alleen iets denken mag nooit, nooit!, verboden worden.
Goed, maar een van de verdachten wat dus bekend bij de politie en is al meerdere malen opgepakt. Waarom wordt zo'n persoon dan nog vrijgelaten, als het geen gedachten meer zijn, maar al tot daden geleid heeft?

Ik denk dat ons justiteel systeem nog veel te mals is als het gaat om terrorismedreiging. Er wordt wel serieus mee omgegaan, maar justitie en politie hebben simpelweg de wet niet achter zich staan om significant gevaar direct de mond te snoeren. Ik ben wel van mening dat daar nu wel heel serieus eens naar gekeken moet worden.
pi_157566009
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tenzij je gedachtelezer bent lijkt het me moeilijk te controleren. Tegelijkertijd weten we dat het geen afgescheiden hokjes zijn.
pi_157566011
Als gedachten strafbaar waren geweest, had ik allang een levenslange straf uitgezeten.
pi_157566013
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

"Alle westerlingen moeten dood" ?
Ik zeg toch: je moet alles kunnen zeggen.

Van het juichen om de holocaust tot het doodwensen van alle westerlingen.
pi_157566014
Waarom is het wel oké om een bom op mogelijke terroristen in Syrië te gooien om ze te doden, maar niet om verdachten van het ronselen voor de jihad tegen de muur te zetten?
  zondag 15 november 2015 @ 13:51:36 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157566015
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

[..]

'Alleen voor deze ideologie' :'). Je snapt hoe dat geïnterpreteerd wordt over een aantal jaar? Je begeeft je met het verbannen van denkbeelden op een zeer glad en hellend vlak.
  zondag 15 november 2015 @ 13:51:40 #45
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566018
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan mogen we jou dus ook in de bak gooien voor het denken van dat je mensen wilt vermoorden.
Het is wel goed met je, Japie. Lees nou eerst eens wat ik zeg.
pi_157566024
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je moet je richten op de mensen die ISIS steunen. Waar komt het geld en de wapens vandaan die ze krijgen? Verder geen landen in het MO meer bombarderen. Dat lijkt me een aardig begin.
Niet alleen op degene die isis steunen, de top van isis moet gesnoeid worden, van boven naar beneden toe. Degene die plannen en beslissen moeten dood.
De actieve strijd tegen isis moet daarnaast gewoon doorgaan, intensiever zelfs als nu. We moeten blijven proberen zo min mogelijk burger slachtoffers te maken en echt haast zetten achter topfiguren, vooral de "kalief", uitschakelen, dat blijven doen. Geen kalief geen kalifaat.

Daarnaast denk ik dat we ons ideaal van hoe een land in elkaar moet steken los moeten laten en een partij moeten vinden die voor dat betreffende land goed is, die zo goed mogelijk de groepen daar in balans brengt. Dat zal een land geinspireerd door de islamitische wetten worden.
Er is daar te weinig draagvlak voor iets anders.

Mbt de vluchtelingen, we moeten mensen blijven helpen. Misschien moeten we wel met z'n allen gewoon schofterig veel geld steken in onmiddelijke echt gedegen opvang in de regio en van daaruit ook met het volk spreken over een oplossing, een werkzaam land (naast opvang hier, alleen dan wat gereguleerder). Ik denk dat we moeten ophouden met steeds een groepje die de macht wil ondersteunen ondanks dat ze toch ook wel agressief zijn, denk dat we moeten beginnen met dat gewone volk dat oa op de vlucht is mobiliseren, daar een werkzame regering uit trekken. Met daarin ruimte om in die opstart fase(die jaren zal duren) regelmatig te herzien waar nodig.
Er is geen keuze tussen assad, isis en de andere groepjes, al die partijen zijn slecht nieuws. Er moet een ander alternatief komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157566027
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Ik zeg toch: je moet alles kunnen zeggen.

Van het juichen om de holocaust tot het doodwensen van alle westerlingen.
Dan ben ik het niet met je eens.
  zondag 15 november 2015 @ 13:52:10 #48
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566032
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom is het wel oké om een bom op mogelijke terroristen in Syrië te gooien om ze te doden, maar niet om verdachten van het ronselen voor de jihad tegen de muur te zetten?
Hoe kom je erbij dat dat eerste oke zou zijn?
Feyenoord!
pi_157566038
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dan ben ik het niet met je eens.
Dat wist ik al.
pi_157566040
quote:
Omdat het één niet zo zichtbaar is voor ons (het volk) en het andere wel.
  zondag 15 november 2015 @ 13:52:37 #51
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566042
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Als gedachten strafbaar waren geweest, had ik allang een levenslange straf uitgezeten.
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?
pi_157566053
quote:
Omdat het bommen gooien buiten beeld gebeurd. Hypocrisie ten top, maarja wat verwacht je dan van de EU.
pi_157566055
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?
Ik vind het goed om ze in de gaten te houden.
pi_157566061
quote:

[..]

Natuurlijk wel.
pi_157566062
quote:

[..]

Dat wordt allang in de gaten gehouden.
  zondag 15 november 2015 @ 13:53:25 #56
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566064
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Falco het volgende:

[..]

'Alleen voor deze ideologie' :'). Je snapt hoe dat geïnterpreteerd wordt over een aantal jaar? Je begeeft je met het verbannen van denkbeelden op een zeer glad en hellend vlak.
Jaja, ik begrijp het wel. Vind het gevaarlijke mensen.
  zondag 15 november 2015 @ 13:53:46 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566072
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet alleen op degene die isis steunen, de top van isis moet gesnoeid worden, van boven naar beneden toe. Degene die plannen en beslissen moeten dood.
De actieve strijd tegen isis moet daarnaast gewoon doorgaan, intensiever zelfs als nu. We moeten blijven proberen zo min mogelijk burger slachtoffers te maken en echt haast zetten achter topfiguren, vooral de "kalief", uitschakelen, dat blijven doen. Geen kalief geen kalifaat.

Daarnaast denk ik dat we ons ideaal van hoe een land in elkaar moet steken los moeten laten en een partij moeten vinden die voor dat betreffende land goed is, die zo goed mogelijk de groepen daar in balans brengt. Dat zal een land geinspireerd door de islamitische wetten worden.
Er is daar te weinig draagvlak voor iets anders.

Mbt de vluchtelingen, we moeten mensen blijven helpen. Misschien moeten we wel met z'n allen gewoon schofterig veel geld steken in onmiddelijke echt gedegen opvang in de regio en van daaruit ook met het volk spreken over een oplossing, een werkzaam land (naast opvang hier, alleen dan wat gereguleerder). Ik denk dat we moeten ophouden met steeds een groepje die de macht wil ondersteunen ondanks dat ze toch ook wel agressief zijn, denk dat we moeten beginnen met dat gewone volk dat oa op de vlucht is mobiliseren, daar een werkzame regering uit trekken. Met daarin ruimte om in die opstart fase(die jaren zal duren) regelmatig te herzien waar nodig.
Er is geen keuze tussen assad, isis en de andere groepjes, al die partijen zijn slecht nieuws. Er moet een ander alternatief komen.
Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.

Het is dus wel prima om daar alles plat te bombarderen maar als ze een keer hier iets doen schreeuwt de hele wereld moord en brand. Meten met 2 maten heeft dat.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 13:54:29 #58
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566085
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is het goed.
  zondag 15 november 2015 @ 13:55:15 #59
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566099
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar wat mogen ze verder doen? Dat is waar de discussie pas interessant wordt. Als je verder niks mag doen, heeft in de gaten houden ook weinig zin.
  zondag 15 november 2015 @ 13:55:26 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157566102
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Jaja, ik begrijp het wel. Vind het gevaarlijke mensen.
Vrijwel niemand ontkent dat, maar laten we niet morrelen aan een van onze democratische basisprincipes en ook de kant opgaan van IS door vrijheid van mening in te perken.
pi_157566108
quote:

[..]

Misschien eens een bezoekje brengen, net als Adje en Robbie die vluchtelingen kapot willen schieten op Twitter of Facebook.

Om de een of andere reden denk ik alleen niet dat dat nu ook gaat gebeuren.
pi_157566110
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Belabor het volgende:

[..]

Goed, maar een van de verdachten wat dus bekend bij de politie en is al meerdere malen opgepakt. Waarom wordt zo'n persoon dan nog vrijgelaten, als het geen gedachten meer zijn, maar al tot daden geleid heeft?
De individuele vrijheid is in Nederland vrij groot. Dat houdt ook in dat je mensen pas preventief vast kunt zetten als je hard, of in ieder geval vrij aannemelijk kunt maken, dat het ook daadwerkelijk een gevaar op gaat leveren. En soms kan dat pas als er iets mis is gegaan. Zo kunnen we ook mensen met een psychose niet direct vastzetten middels een RM, ook als voor de omgeving al overduidelijk is dat het een keer mis gaat.
pi_157566112
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef Belabor het volgende:
Maar wat mogen ze verder doen? Dat is waar de discussie pas interessant wordt. Als je verder niks mag doen, heeft in de gaten houden ook weinig zin.
Bij concrete aanwijzingen dat ze gaan doen ipv denken.
pi_157566115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.
Deels eens.
Maar neem nou Afghanistan, waar vrouwen geen kant op kunnen, geen rechten hebben, niemand hebben die voor ze opkomt. Is het dan niet menselijk om te proberen daar verandering in te brengen?
  zondag 15 november 2015 @ 13:57:09 #65
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566133
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 13:56 schreef mootie het volgende:

[..]

Deels eens.
Maar neem nou Afghanistan, waar vrouwen geen kant op kunnen, geen rechten hebben, niemand hebben die voor ze opkomt. Is het dan niet menselijk om te proberen daar verandering in te brengen?
Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 13:57:13 #66
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566135
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij concrete aanwijzingen dat ze gaan doen ipv denken.
Blijkbaar niet. Veel Syriëgangers kunnen zonder grote problemen weer terugkeren naar hun families in de EU. Dat vind ik een belangrijk punt wat besproken moet worden, juist nu.
pi_157566143
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien eens een bezoekje brengen, net als Adje en Robbie die vluchtelingen kapot willen schieten op Twitter of Facebook.

Om de een of andere reden denk ik alleen niet dat dat nu ook gaat gebeuren.
Was het niet Duitsland, waar zulke lieden wel een bezoekje van de politie kregen?
pi_157566148
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Omdat het bommen gooien buiten beeld gebeurd. Hypocrisie ten top, maarja wat verwacht je dan van de EU.
Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.
pi_157566154
quote:

[..]

Ik zou het heel mooi vinden als we dit allemaal op zouden kunnen lossen door simpelweg terug te trekken uit Syrië/Irak/etc. Maar helaas werkt dat niet zo.
IS claimt wel zo mooi dat ze doorgaan zolang er bombardementen plaatsvinden, maar als die bombardementen stoppen gaan ze echt gewoon door hoor. Want wij zijn ongelovigen die dood moeten in de heilige oorlog. Vinden ze. Dus verandert er niks behalve dat ze in alle rust mensen kunnen opleiden.
pi_157566155
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Belabor het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Hoezo blijkbaar niet? Achteraf wordt veel duidelijk, dat betekent niet dat het dat op voorhand ook al was.
pi_157566167
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.
Ah, nu snap ik het. De vrouwen daar vinden het prima de bima om zo behandeld te worden. Anders hadden ze de wapens wel opgenomen tegen de Taliban.
pi_157566168
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.
Die worden dagelijks kansloos geëxecuteerd door de coalitie.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157566172
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Belabor het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Oh sorry, ik dacht dat het over mijn ideeën hierover ging.
  zondag 15 november 2015 @ 13:59:13 #74
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566184
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Man man man echt. Oke dan sturen we jou als eerste naar Syrie nu met al je belachelijke oorlogspraat. Als je dat zo graag wilt ga ze dan zelf maar afknallen.....

O wacht dat durf je dan weer niet. Nee meneer loopt vanachter zijn computer op te roepen tot haat. Wat jij doet is net zo erg als wat die haat imams doen.
Feyenoord!
pi_157566185
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En als ze die verandering wel willen maar onderdrukt worden?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157566188
We zijn in oorlog met het gewelddadig salafisme en daar moeten wij ons kosten wat het kost tegen beschermen. Nederland moet de doodstraf weer invoeren, administratieve detentie, grenzen dicht en focussen op een remigratiebeleid.
  zondag 15 november 2015 @ 13:59:39 #77
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566193
Ik vind trouwens het "vrijheid van meningsuiting"-argument hetzelfde als het "Second Amendment"-argument van de Amerikanen in de strijd tegen de wapens.

Omdat iets wettelijk is vastgesteld, wordt het nog niet automatisch het moreel juiste om te doen. Ik vind dat het mogelijk moet zijn om zulke wetten te wijzigen als daar juiste argumenten voor zijn.
  zondag 15 november 2015 @ 13:59:51 #78
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566198
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef kilon het volgende:

[..]

Ik zou het heel mooi vinden als we dit allemaal op zouden kunnen lossen door simpelweg terug te trekken uit Syrië/Irak/etc. Maar helaas werkt dat niet zo.
IS claimt wel zo mooi dat ze doorgaan zolang er bombardementen plaatsvinden, maar als die bombardementen stoppen gaan ze echt gewoon door hoor. Want wij zijn ongelovigen die dood moeten in de heilige oorlog. Vinden ze. Dus verandert er niks behalve dat ze in alle rust mensen kunnen opleiden.
Dat is de enige oplossing. Anders word het alleen maar erger.
Feyenoord!
pi_157566207
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Belabor het volgende:
Ik vind trouwens het "vrijheid van meningsuiting"-argument hetzelfde als het "Second Amendment"-argument van de Amerikanen in de strijd tegen de wapens.

Omdat iets wettelijk is vastgesteld, wordt het nog niet automatisch het moreel juiste om te doen. Ik vind dat het mogelijk moet zijn om zulke wetten te wijzigen als daar juiste argumenten voor zijn.
Dat is altijd al mogelijk geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 november 2015 @ 14:00:17 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157566208
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Belabor het volgende:

Ja, maar die heb je niet. Meningen zijn vaak anderen niet welgevallig. En je kan moeilijk iedereen opsluiten.
  zondag 15 november 2015 @ 14:00:52 #81
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_157566214
Voorop gesteld dat dit een laffe aanval is waar je bloed van gaat koken vind ik die selectieve verontwaardiging altijd zo frappant.

Het westen heeft dit monster zelf gecreëerd door 15 jaar faalbeleid in het midden-oosten, landen in burgeroorlogen gegooid, onschuldige burgers gebombardeerd, westerse arrogantie. Dit is gewoon de nieuwe realiteit door ons zelf gemaakt. Met de wapen en olie industrie voorop, iedereen wilde een stuk van de taart. Nu moeten we met de consequenties met zijn allen dragen, helaas.

Pak de oorzaak bij de bron, de politiek, het faalbeleid dat ons in cyclus van geweld aan het trekken is. Zeer triest allemaal.
pi_157566218
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat IS gewon stopt, zodra alle troepen weg zijn uit hun gebieden?
  zondag 15 november 2015 @ 14:01:02 #83
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566219
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 13:58 schreef mootie het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik het. De vrouwen daar vinden het prima de bima om zo behandeld te worden. Anders hadden ze de wapens wel opgenomen tegen de Taliban.
Je ziet toch ook genoeg vrouwen in Nederland met hoofddoek en achter de man lopen? Als een vrouw in Nederland dat echt niet wil dan doet ze dat toch niet? Nogmaals je kunt dat soort dingen niet afdwingen, dat moet uit die mensen zelf komen.
Feyenoord!
pi_157566221
Al voorbij gekomen?

volkskrant twitterde op zondag 15-11-2015 om 11:58:19 Live - Servië bevestigt asielaanvraag een van de verdachten Parijs https://t.co/r7IFuhHR7A https://t.co/VRWJdkb5oJ reageer retweet
pi_157566222
quote:

[..]

Jij denkt serieus dat IS gewoon stopt, zodra alle troepen weg zijn uit hun gebieden? *;
  zondag 15 november 2015 @ 14:01:43 #86
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566234
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En als ze die verandering wel willen maar onderdrukt worden?
Wij worden zelf ook onderdrukt. Het heeft allemaal te maken met bewust zijn. Op een gegeven moment komt die verandering er wel.
Feyenoord!
pi_157566235
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je ziet toch ook genoeg vrouwen in Nederland met hoofddoek en achter de man lopen? Als een vrouw in Nederland dat echt niet wil dan doet ze dat toch niet? Nogmaals je kunt dat soort dingen niet afdwingen, dat moet uit die mensen zelf komen.
Dank voor het bevestigen dat jij in een teletubbie wereld leeft.
pi_157566238
quote:

[..]

Ik ben bang dat je daar een tikje te makkelijk over denkt.
  zondag 15 november 2015 @ 14:02:10 #89
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566247
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:00 schreef RamboDirk het volgende:
Voorop gesteld dat dit een laffe aanval is waar je bloed van gaat koken vind ik die selectieve verontwaardiging altijd zo frappant.

Het westen heeft dit monster zelf gecreëerd door 15 jaar faalbeleid in het midden-oosten, landen in burgeroorlogen gegooid, onschuldige burgers gebombardeerd, westerse arrogantie. Dit is gewoon de nieuwe realiteit door ons zelf gemaakt. Met de wapen en olie industrie voorop, iedereen wilde een stuk van de taart. Nu moeten we met de consequenties met zijn allen dragen, helaas.

Pak de oorzaak bij de bron, de politiek, het faalbeleid dat ons in cyclus van geweld aan het trekken is. Zeer triest allemaal.
^O^ _O_ _O_
Feyenoord!
pi_157566253
quote:

[..]

Man man man echt. Oke dan sturen we jou als eerste naar Syrie nu met al je belachelijke oorlogspraat. Als je dat zo graag wilt ga ze dan zelf maar afknallen.....

O wacht dat durf je dan weer niet. Nee meneer loopt vanachter zijn computer op te roepen tot haat. Wat jij doet is net zo erg als wat die haat imams doen.
Waar roep ik op tot haat? We gooien al bommen, maar op wie of wat is dan meestal niet eens zeker. Waarom laten we jihadisten die veroordeeld zijn in leven? Dat kost geld, ze komen ooit weer vrij... waarschijnlijk radicaler dan ooit. Opruimen die hap.
pi_157566254
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dank voor het bevestigen dat jij in een teletubbie wereld leeft.
Die vrouwen in Afghanistan moeten gewoon hun hoofddoek afdoen, dat zal ze leren. Problem solved.
  zondag 15 november 2015 @ 14:02:52 #92
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566261
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat IS gewon stopt, zodra alle troepen weg zijn uit hun gebieden?
Nee dat denk ik niet. Maar dan maak je het probleem in ieder geval niet erger. Plus wat hebben die troepen daar te zoeken.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 14:03:06 #93
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566266
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar die heb je niet. Meningen zijn vaak anderen niet welgevallig. En je kan moeilijk iedereen opsluiten.
Ik heb het hier over de vraag hoe we het risico op terrorisme kunnen verlagen. Maar het enige wat ik opmaak uit veel reacties is dus dat dit niet kan omdat dit zich in het grote grijze gebied van ons rechtssysteem bevindt.

Dan moet er in dat grijze gebied dus iets gebeuren. En ik ben daarom voorstander van een verhoging van de risicofactor van aanhangers van de jihad of IS en daarmee het verhogen van de pakkans van mogelijke terroristen.
pi_157566276
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Die vrouwen in Afghanistan moeten gewoon hun hoofddoek afdoen, dat zal ze leren. Problem solved.
Ja precies :').
pi_157566281
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Maar dan maak je het probleem in ieder geval niet erger. Plus wat hebben die troepen daar te zoeken.
En dat IS daar dan andere geloofsgroepen ongestoord kan afmaken?
  zondag 15 november 2015 @ 14:04:22 #96
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566292
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de vraag hoe we het risico op terrorisme kunnen verlagen. Maar het enige wat ik opmaak uit veel reacties is dus dat dit niet kan omdat dit zich in het grote grijze gebied van ons rechtssysteem bevindt.

Dan moet er in dat grijze gebied dus iets gebeuren. En ik ben daarom voorstander van een verhoging van de risicofactor van aanhangers van de jihad of IS en daarmee het verhogen van de pakkans van mogelijke terroristen.
Ik wou dat ik het zo had kunnen verwoorden.
  zondag 15 november 2015 @ 14:04:26 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566295
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat de USA daar allemaal mensen ongestoord af kan maken?
Feyenoord!
pi_157566296
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Zijn ze wel meteen hun hoofd kwijt, maar jah... kniesoor die daar op let :+
pi_157566298
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dan moet er in dat grijze gebied dus iets gebeuren.
Waarom zou dat moeten? Het is ten eerste nog maar de vraag of je terrorisme daarmee voorkomt of vermindert. En ten tweede is dat misschien nog wel erger dan de kwaal.
pi_157566318
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Mwah, ongestoord. Lokale troepen die tegen IS vechten zou je bijvoorbeeld kunnen steunen. En die boeken vooralsnog meer succes dan wij als ik de verhalen moet geloven.
  zondag 15 november 2015 @ 14:05:43 #101
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566322
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Zijn ze wel meteen hun hoofd kwijt, maar jah... kniesoor die daar op let :+
Yeah right. Het gaat erom dat de meeste van die vrouwen zelf geloven dat ze die hoofddoek willen dragen. Hoe kun je dan zeggen als arrogante westen dat ze die hoofddoek verplicht af moeten doen?
Feyenoord!
pi_157566340
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat de USA daar allemaal mensen ongestoord af kan maken?
Je weet dat IS niet alleen tegen het westen vecht toch?
Iedereen met een andere overtuiging wordt afgemaakt, moet de rest van de wereld gewoon toekijken hoe dat gebeurt?
pi_157566344
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Yeah right. Het gaat erom dat de meeste van die vrouwen zelf geloven dat ze die hoofddoek willen dragen. Hoe kun je dan zeggen als arrogante westen dat ze die hoofddoek verplicht af moeten doen?
Vogeltjes fluiten, gras is groen, mooie blauwe hemel, alles is vredig en blij. Lala.
  zondag 15 november 2015 @ 14:07:03 #104
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566347
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten? Het is ten eerste nog maar de vraag of je terrorisme daarmee voorkomt of vermindert. En ten tweede is dat misschien nog wel erger dan de kwaal.
Voorkomen van terrorisme is natuurlijk een fabeltje, dat snap ik ook wel. Maar je kunt het risico altijd verder beperken, zeker als je achteraf de nieuwsberichten leest: valse paspoorten in omloop, daders die al jaren bekend zijn bij de politie en Syriëgangers die terugkeren zonder een strobreed in de weg gelegd te worden. Dat zijn factoren waar je nu van kunt zeggen: dit gaan we vanaf dit moment niet meer accepteren.

Daadkracht. Dat is wat ik wil. En dat zie ik al jaren niet meer in de EU of in Nederland. In Rusland hebben ze daar veel meer koek van gegeten.
pi_157566356
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, ongestoord. Lokale troepen die tegen IS vechten zou je bijvoorbeeld kunnen steunen. En die boeken vooralsnog meer succes dan wij als ik de verhalen moet geloven.
Tja, het is het kiezen tussen twee kwaden natuurlijk. Drie x raden wat de Koerden willen en gaan doen als IS bijna is verslagen of verslagen. Daar heb je alweer de volgende oorlog en crisis
pi_157566362
quote:

[..]

Fuck die hoofddoek. In Afghanistan hebben vrouwen geen leven en geen rechten. Punt.
Hebben ze daar geen recht op volgens jou?
En wie moet er voor die vrouwen opstaan?
pi_157566366
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:06 schreef mootie het volgende:

[..]

Iedereen met een andere overtuiging wordt afgemaakt, moet de rest van de wereld gewoon toekijken hoe dat gebeurt?
Ik zag laatst berichten dat ze ook gewoon tegen de Taliban vechten?
pi_157566390
quote:

[..]

Het gaat wel wat verder dan een hoofddoek heh.... :')
Ik wóón hier tussen de hoofddoeken, nergens last van...

Het gaat eerder over hoe de vrouwen daar behandeld worden, mishandeld, uitgehuwelijkt etc. etc.
daar kunnen ze zelf bitter weinig aan veranderen, die hoofddoek is dan maar een kleinigheid en
verder onbelangrijk.
pi_157566399
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ik zag laatst berichten dat ze ook gewoon tegen de Taliban vechten?
Dat is dan wel weer sjiek hendig.
pi_157566403
Schocking. Foto van binnen het Bataclan, spoiler...het is schokkend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hello!
  zondag 15 november 2015 @ 14:09:11 #111
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157566409
Ik erger me nu al dood aan figuren zoals David van Reybroek, een linkse schrijver, die meteen parallellen trekken met 9/11 en Hollande's speech vergelijken met die van Bush in 2001 :')

En wat is hun oplossing dan? Straatwerkers :'). Mensen laten participeren in de samenleving :'). Weet je, als je mee wilt doen in de samenleving zul je dat toch echt zelf moeten doen. Als je besluit dat je liever een vuil rattenhol in Molenbeek IS-sympathisantje wilt spelen is dat je eigen keuze.

Ik zou niet willen beweren dat iedereen dezelfde opportuniteiten krijgt tijdens het leven, dat is niet waar. Maar mits wat moeite kan iedereen prima participeren in de samenleving. Ik krijg ook minder kansen dan de dochter van onze socialistische burgemeester die allicht al een baantje heeft voor over x aantal jaar.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157566412
quote:

[..]

Het is dus wel prima om daar alles plat te bombarderen maar als ze een keer hier iets doen schreeuwt de hele wereld moord en brand. Meten met 2 maten heeft dat.
Terugtrekken nu veranderd niets meer, we hadden ons vele jaren geleden nergens mee moeten bemoeien, nu is het veelste laat, we zitten er al tot over onze oren in.
We zullen dus ook een deel van de oplossing moeten zijn, net zoals we deel van het probleem zijn geweest.
De ellende is er al, rotzooi opruimen is nu eenmaal een vies werkje.

Dat er hier ook slachtoffers vallen vind ik trouwens niet vreemd, maar ik wil wel graag zo min mogelijk slachtoffers, hoe minder hoe beter.
Dat ga ik niet bereiken door niets te doen. Zou alleen graag zien dat het gevecht vooral daar wordt gebracht waar het hoort, bij de mensen die dit aansturen.

Degene die het aansturen uitschakelen betekend dat het voetvolk aan soldaten chaotisch wordt, het geeft openingen om het te laten stoppen. Schakel de hersenen uit en de vuist kan je niet slaan.
Maar dit alles heeft weinig zin als er geen alternatief is. Want dan blijf je aan de gang.

De grote vraag is dus, hoe komen we aan een werkbaar alternatief?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 15 november 2015 @ 14:09:17 #113
346939 Janneke141
pi_157566413
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Fuck die hoofddoek. In Afghanistan hebben vrouwen geen leven en geen rechten. Punt.
Honderd jaar geleden waren vrouwen hier ook weinig anders dan broedmachines die het huishouden deden. Zulke veranderingen hebben tijd nodig. Het is onzinnig om te denken dat je zoiets van buitenaf met je westerse moraal onder je arm wel even af komt dwingen.
pi_157566417
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:08 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer sjiek hendig.
Ik zie idd ook kansen
pi_157566418
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef conservatief_liberaal het volgende:
We zijn in oorlog met het gewelddadig salafisme en daar moeten wij ons kosten wat het kost tegen beschermen. Nederland moet de doodstraf weer invoeren, administratieve detentie, grenzen dicht en focussen op een remigratiebeleid.
Ja, goed plan, lekker je eigen land naar de kloten helpen omdat je oorlog hebt met een stel barbaren.
pi_157566420
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:08 schreef alwaysikke het volgende:
Schocking. Foto van binnen het Bataclan, spoiler...het is schokkend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is al een paar keer voorbij gekomen.
pi_157566421
Mogen moslims bidden voor de slachtoffers van Parijs?

We moeten schouder aan schouder optrekken met elkaar?
I´m back.
pi_157566425
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef -0- het volgende:

[..]

Ja, goed plan, lekker je eigen land naar de kloten helpen omdat je oorlog hebt met een stel barbaren.
Land naar de klote helpen?
pi_157566455
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:

[ afbeelding ]
Na paar regels gestopt met lezen.

En dan spreken over verstand.
pi_157566460
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef Belabor het volgende:

[..]

Voorkomen van terrorisme is natuurlijk een fabeltje, dat snap ik ook wel. Maar je kunt het risico altijd verder beperken, zeker als je achteraf de nieuwsberichten leest: valse paspoorten in omloop, daders die al jaren bekend zijn bij de politie en Syriëgangers die terugkeren zonder een strobreed in de weg gelegd te worden. Dat zijn factoren waar je nu van kunt zeggen: dit gaan we vanaf dit moment niet meer accepteren.
Als je dat niet meer wil accepteren zul je de wettelijke kaders behoorlijk moeten verruimen. Dan betekent dat ook dat je onwelgevallige meningen die niets met IS te maken hebben uiteindelijk kunt verbieden. Of in ieder geval, je creëert de mogelijkheid voor de overheid om dat te doen. Ik weet niet of dat nu zo'n strak plan is als de waan van de dag er met een jaartje of 2 voor zorgt dat bijvoorbeeld Wilders aan de macht is. No thanks, but thanks.
pi_157566463
quote:

[ afbeelding ]

Wat een spelfouten
pi_157566464
quote:

[ afbeelding ]

Dat is correct. Je mag alleen dua doen om een ongelovige of niet-moslim te leiden naar de islam.
  zondag 15 november 2015 @ 14:11:48 #123
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566466
quote:

[ afbeelding ]

Sowieso. Goede post overigens, kan ik het wel grotendeels mee eens zijn. Ook als agnost.
pi_157566479
Wat is dua doen?
pi_157566483
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Land naar de klote helpen?
Dit land leeft van handel met de rest van de wereld. Als je alle grenzen op slot gaat gooien, op zo'n manier dat het een terrorist heel moeilijk wordt om binnen te komen, dan ga je daar enorme schade aan toebrengen.
pi_157566491
pi_157566495
quote:

[ afbeelding ]

Ook altijd dat gewhine over "ja in palestina/israel/syrie/tibet/hongkong/verweggistan gebeurt het dagelijks maar daar hoor je """"de media"""" niet over" :')

Heb ook al een paar van die clowns op facebook voorbij zien komen. Meteen de situatie misbruiken om jezelf maar even boven de anderen te scharen. Gatverdamme.
Conscience do cost.
pi_157566502
quote:
Dat is geen antwoord, dat had ik al gelezen.
pi_157566503
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Lothiriel het volgende:
Ik erger me nu al dood aan figuren zoals David van Reybroek, een linkse schrijver, die meteen parallellen trekken met 9/11 en Hollande's speech vergelijken met die van Bush in 2001 :')

En wat is hun oplossing dan? Straatwerkers :'). Mensen laten participeren in de samenleving :'). Weet je, als je mee wilt doen in de samenleving zul je dat toch echt zelf moeten doen. Als je besluit dat je liever een vuil rattenhol in Molenbeek IS-sympathisantje wilt spelen is dat je eigen keuze.
Volgens mij gaf Beatrice de Graaf laatst aan dat dat een stuk beter werkt dan de Franse aanpak omdat je op die manier veel beter zicht hebt op wat er speelt, dieper in bepaalde groepen kunt duiken en daar beter op in kunt spelen.
  zondag 15 november 2015 @ 14:13:22 #130
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566504
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je dat niet meer wil accepteren zul je de wettelijke kaders behoorlijk moeten verruimen. Dan betekent dat ook dat je onwelgevallige meningen die niets met IS te maken hebben uiteindelijk kunt verbieden. Of in ieder geval, je creëert de mogelijkheid voor de overheid om dat te doen. Ik weet niet of dat nu zo'n strak plan is als de waan van de dag er met een jaartje of 2 voor zorgt dat bijvoorbeeld Wilders aan de macht is. No thanks, but thanks.
Tsja, dan is jouw antwoord dus dat aanslagen plaats gaan vinden en dat we het maar moeten accepteren. Dat is een mening die ik niet met je deel. Ik kan hem wel gedeeltelijk begrijpen, maar ik vind het een beetje een pessimisten-mentaliteit.
pi_157566507
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord, dat had ik al gelezen.
Daar staat het gewoon. In de eerste regel nog wel.
pi_157566511
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar staat het gewoon. In de eerste regel nog wel.
Oja. Oeps. :P
pi_157566515
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij gaf Beatrice de Graaf laatst aan dat dat een stuk beter werkt dan de Franse aanpak omdat je op die manier veel beter zicht hebt op wat er speelt, dieper in bepaalde groepen kunt duiken en daar beter op in kunt spelen.
Had Job Cohen met zijn 'thee drinken' toch dan misschien een beetje gelijk?
pi_157566517
quote:

[ afbeelding ]

Typisch. Meteen weer wijzen naar al de dode moslims en het calimero-hoedje er weer bij dat daar geen aandacht voor is.
En natuurlijk wijzen naar een of ander complot om de islam zwart te maken.
Hoe voorspelbaar.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 15 november 2015 @ 14:13:57 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566518
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:06 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat deed de USA toch net zo een paar jaar geleden? De axis of evil noemden ze dat toen. Al die landen moesten binnen gevallen worden.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 14:14:01 #136
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_157566521
quote:
The type of explosives used by the attackers - who were wearing suicide vests - was TATP (triacetone triperoxide), according to the Paris prosecutor.
DIY explosief, waarschijnlijk recent gemaakt want moeilijk te bewaren. Hebben ze de "bommenfabriek" al gevonden?
are we infinite or am I alone
  zondag 15 november 2015 @ 14:14:30 #137
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566528
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is jouw mening die je dus aan andere op wilt dringen. Erg tolerant van je....
Feyenoord!
pi_157566531
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:11 schreef Belabor het volgende:

[..]

Sowieso. Goede post overigens, kan ik het wel grotendeels mee eens zijn. Ook als agnost.
"Deze aanslag is het zoveelste spel van de zionisten om de islam zwart te maken" staat er oa. Daar kun je het wel mee eens zijn, ook als agnost? Of bedoel je dat niet?
I´m back.
pi_157566533
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:12 schreef Scrummie het volgende:
Wat is dua doen?
Een gebedje doen voor iemand geloof ik.
pi_157566535
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, dan is jouw antwoord dus dat aanslagen plaats gaan vinden en dat we het maar moeten accepteren. Dat is een mening die ik niet met je deel. Ik kan hem wel gedeeltelijk begrijpen, maar ik vind het een beetje een pessimisten-mentaliteit.
Nee, er zijn veel meer fronten waarop je terrorisme kunt bestrijden. De belangrijkste is wat mij betreft nog steeds dat we eens kappen met aanvallen vanuit drones en het vermoorden van onschuldige burgers.
pi_157566536
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat deed de USA toch net zo een paar jaar geleden? De axis of evil noemden ze dat toen. Al die landen moesten binnen gevallen worden.
Ja, en de Denen deden dat rond 800 bij de saxons.
Conscience do cost.
pi_157566544
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Piethur het volgende:

[..]

Kennelijk werkt het beter dan de harde aanpak, ja.
pi_157566545
quote:

[ afbeelding ]

De schrijver van dit fraaie stukje mag van mij meteen hangen aan de hoogste boom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 november 2015 @ 14:15:41 #144
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566548
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Honderd jaar geleden waren vrouwen hier ook weinig anders dan broedmachines die het huishouden deden. Zulke veranderingen hebben tijd nodig. Het is onzinnig om te denken dat je zoiets van buitenaf met je westerse moraal onder je arm wel even af komt dwingen.
Inderdaad.
Feyenoord!
pi_157566549
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, er zijn veel meer fronten waarop je terrorisme kunt bestrijden. De belangrijkste is wat mij betreft nog steeds dat we eens kappen met aanvallen vanuit drones en het vermoorden van onschuldige burgers.
Heb je nu al eens kennis genomen van wat de islam leert, of is het nog steeds fact free roeptoeteren?
  zondag 15 november 2015 @ 14:15:55 #146
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566556
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"Deze aanslag is het zoveelste spel van de zionisten om de islam zwart te maken" staat er oa. Daar kun je het wel mee eens zijn, ook als agnost? Of bedoel je dat niet?
Afgezien van die regel, is het "Praying for Paris" initiatief inderdaad wel heel erg hypocriet, hoe goed de bedoelingen ook zijn. De media bepaald compleet wat wij als Nederlanders belangrijk vinden.
  zondag 15 november 2015 @ 14:15:57 #147
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157566557
quote:

[..]

Ik zeg niet dat straatwerkers geen positieve invloed kunnen hebben. Alle initiatieven kunnen positief zijn. Ik werk zelf ook mee in Brussel aan gratis initiatieven voor Brusselse jongeren (ik woon er zelf niet maar zit wel aan de universiteit). Daar komen ook veel allochtonen op af. Allemaal heel leuke en vriendelijke mede-Belgen. Het uitschot zie je daar helaas niet. Blijkbaar doen we dan toch iets fout, of zou het toch aan hen en niet aan de 'samenleving' liggen?
- Charlton Heston
pi_157566568
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening die je dus aan andere op wilt dringen. Erg tolerant van je....
Ik durf wel te beweren dat het een feit is dat vrouwen in Afghanistan geen prettig leven hebben. :7
  zondag 15 november 2015 @ 14:16:27 #149
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566576
quote:

[ afbeelding ]

Supergoed stuk. ^O^
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 14:16:37 #150
346939 Janneke141
pi_157566581
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Heb je nu al eens kennis genomen van wat de islam leert, of is het nog steeds fact free roeptoeteren?
Ben je van plan om te accepteren dat er niet zoiets bestaat als "de leer van de islam", of doe je daar niet aan?
pi_157566583
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wél weer mazzel dat de Canadezen zich in 1945 met onze zaakjes gingen bemoeien, of niet O-)
  zondag 15 november 2015 @ 14:16:47 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157566585
quote:

[..]

Ze doet net alsof er hier niet van die broeinesten voorkomen....
Dat ze het overzicht kwijt zijn in die bandelieus oke dat snap ik nog, maar ze doet echt alsof het hier niet is en dat is behoorlijk naïef!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 15 november 2015 @ 14:16:49 #153
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566589
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe dat leidt tot minder terrorisme. Wij hebben al een geschiedenis van geweld achter ons tegen jihadisten, die zal IS daardoor niet zomaar gaan vergeten.
pi_157566590
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we de fundamentalist die meent dat de islam een homogene groep is en er eenduidige opvattingen op nahoudt ook weer.
pi_157566591
quote:

[ afbeelding ]

Duss... :')

Gelukkig denkt lang niet iedereen er zo over. Er staan ook reacties onder van moslims die het er niet mee eens zijn en die daar ook veel likes voor krijgen. Relatief dan, want hoe populair is die pagina überhaupt nou helemaal.
  zondag 15 november 2015 @ 14:17:01 #156
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566594
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2015 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Na paar regels gestopt met lezen.

En dan spreken over verstand.
Ja de waarheid is moeilijk te accepteren.
Feyenoord!
pi_157566600
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Supergoed stuk. ^O^
Ook dat je gaat branden in de hel?
pi_157566613
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

De schrijver van dit fraaie stukje mag van mij meteen hangen aan de hoogste boom.
Let ook op het prachtige Mohammedaanse gebruik van het woord 'onschuldig'. Domme westerlingen denken dan dat ons 'onschuldig' is, echter volgens de regels van de islam is iemand die geen islamiet is sowieso schuldig. En zo wordt er weer zand in de ogen van de ongelovigen gestrooid, en dat bevordert de verspreiding van islam. Hamdoelilah!
pi_157566618
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja de waarheid is moeilijk te accepteren.
De waarheid? Branden in de hel, zionisten?

Ff serieus :')
pi_157566630
Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 14:17:10 BREAKING: Belgian official says 7 people detained in all in Belgium linked to the #Paris attacks. - @AP reageer retweet
  zondag 15 november 2015 @ 14:18:26 #161
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566631
quote:

[..]

Oproep tot haat en terrorisme en dus strafbaar deze uitspraak van jou.
Feyenoord!
pi_157566644
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ben je van plan om te accepteren dat er niet zoiets bestaat als "de leer van de islam", of doe je daar niet aan?
Ik hou me liever bij de feiten als je het niet erg vindt...
  zondag 15 november 2015 @ 14:19:13 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157566652
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat ze het overzicht kwijt zijn in die bandelieus oke dat snap ik nog, maar ze doet echt alsof het hier niet is en dat is behoorlijk naïef!
vooralsnog zijn de aanslagen van extremisten alhier een stuk minder dan in frankrijk, ik heb het idee dat er een bepaalde groep mensen nu al een jaar of 10 hoopt dat het er eindelijk van komt alhier
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 november 2015 @ 14:19:16 #164
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566653
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ook dat je gaat branden in de hel?
Feyenoord!
pi_157566657
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig denkt lang niet iedereen er zo over. Er staan ook reacties onder van moslims die het er niet mee eens zijn en die daar ook veel likes voor krijgen. Relatief dan, want hoe populair is die pagina überhaupt nou helemaal.
Het gaat niet om eens of oneens. Het is gewoonweg haram om smeekgebedjes te verrichten voor niet-moslims.

Dat de menselijkheid het bij bepaalde moslims wint van de dogma, doet daar niets aan af.
pi_157566659
Waarom al die aandacht voor een dwaas?
Naturheilmittel
pi_157566661
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Oproep tot haat en terrorisme en dus strafbaar deze uitspraak van jou.
Kom me maar arresteren dan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157566664
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Aanzienlijk minder, als ze er al zijn ja. Maar als je nieuwe informatie hebt wat dat betreft kun je dat 'r gewoon mailen natuurlijk.
  zondag 15 november 2015 @ 14:19:35 #169
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157566666
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Belabor het volgende:

[..]

Afgezien van die regel, is het "Praying for Paris" initiatief inderdaad wel heel erg hypocriet, hoe goed de bedoelingen ook zijn. De media bepaald compleet wat wij als Nederlanders belangrijk vinden.
:')
pi_157566677
quote:

[..]

Volgens Aboutaleb moeten we gezamenlijk optrekken. Maar wat hij ontkent is de oceaan van afstand die ligt tussen de denkwijze zelfs van een niet extremistische moslim en voor gebrek aan een betere omschrijving gemiddelde bewoner van een westers land. Sommige van die deskundigen argumenteren zelfs dat we moslims veel meer ruimte moeten laten voor hun religie, zodat ze niet radicaliseren. Het isolement is één van de redenen waarom ze nl. radicaliseren. Maar dan moet je redeneringen zoals in die post dus als mainstream opnemen.
Ik denk dat dit erg lastig gaat.
I´m back.
pi_157566679
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

_O- _O-
Het staat er toch?
pi_157566684
Het wordt tijd dat de potentiële jihadisten uit dit topic ook eens een bezoekje gaan krijgen.
  zondag 15 november 2015 @ 14:20:21 #173
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566689
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De waarheid? Branden in de hel, zionisten?

Ff serieus :')
Sta jij achter het zionistische gedachtegoed dan? Dat is echt super scary nl. En heeft een enorm grote en vernietigende invloed op de wereld.

Branden in de hel ben ik het niet mee eens.
Feyenoord!
pi_157566694
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Feit is in ieder geval dat je fundamentalistische praatjes slechts opgaan voor een klein gedeelte van de hele islamitische populatie.
  zondag 15 november 2015 @ 14:21:05 #175
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_157566708
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Piethur het volgende:

[..]

De sullige wijkagent op zijn fietsje en het theedrinken, wat waren we een stel linksche hippies. En ondertussen worden we geroemd voor het feit dat we beginnend salafisten zo goed van radicaliseren weten te weerhouden.
Dit, dus.
  zondag 15 november 2015 @ 14:21:14 #176
346939 Janneke141
pi_157566712
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Welk feit had je in gedachten?
pi_157566722
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Let ook op het prachtige Mohammedaanse gebruik van het woord 'onschuldig'. Domme westerlingen denken dan dat ons 'onschuldig' is, echter volgens de regels van de islam is iemand die geen islamiet is sowieso schuldig.
Volgens de regels van de fundamentalistische islam, ja.
  zondag 15 november 2015 @ 14:21:37 #178
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157566724
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:18 schreef Intellectueel het volgende:
Conflicts twitterde op zondag 15-11-2015 om 14:17:10 BREAKING: Belgian official says 7 people detained in all in Belgium linked to the #Paris attacks. - @AP reageer retweet
Jan Jambon _O_

quote:
'Ik ga Molenbeek opkuisen'

Alleen, zo stelt Jambon vast, blijven de problemen in Brussel - vandaag in Molenbeek - bestaan. En dat zint Jambon niet. 'Ik ga de komende dagen kijken hoe het komt dat wat elders wel werkt, daar niet werkt. Ik ga dit dossier naar me toe trekken. Dit moet stoppen. Dit kan niet blijven duren, we moeten daar paal en perk aan stellen.'

'Ik ga Molenbeek opkuisen', zegt Jambon. 'Ik ga kijken hoe het komt dat het daar fout loopt, en wat we er nog extra moeten doen. Want dit kunnen we niet langer aanvaarden. Er moet gekeken worden hoe we dit probleem kunnen aanpakken. En het moet voor eens en altijd met wortel en tak uitgeroeid worden.'
Bron: De Standaard
- Charlton Heston
pi_157566726
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Sta jij achter het zionistische gedachtegoed dan? Dat is echt super scary nl. En heeft een enorm grote en vernietigende invloed op de wereld.

Nee maar ik ben er een beetje klaar mee dat het altijd de schuld van de zogenaamde zionisten is. Toevallig dat je het met dat branden in de hel niet eens bent. Heb je het wel gelezen? Het staat er namelijk vrij duidelijk.
  zondag 15 november 2015 @ 14:22:17 #180
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157566735
quote:

[..]

_O-
Jij bent ook niet helemaal goed wijs he?
pi_157566740
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja samen schouders aan schouders *O*
  zondag 15 november 2015 @ 14:22:33 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157566744
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De sullige wijkagent op zijn fietsje en het theedrinken, wat waren we een stel linksche hippies. En ondertussen worden we geroemd voor het feit dat we beginnend salafisten zo goed van radicaliseren weten te weerhouden.
het was oorspronkelijk voornamelijk gericht tegen kutmarokkaantjes om recidive te voorkomen, en daar slaagde men wel in ja... dat het vervolgens een running gag onder naïef rechts werd is ook een feit
pi_157566747
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Let ook op het prachtige Mohammedaanse gebruik van het woord 'onschuldig'. Domme westerlingen denken dan dat ons 'onschuldig' is, echter volgens de regels van de islam is iemand die geen islamiet is sowieso schuldig. En zo wordt er weer zand in de ogen van de ongelovigen gestrooid, en dat bevordert de verspreiding van islam. Hamdoelilah!
Ha, we hebben een Schriftgeleerde die onweerlegbare duidelijkheid kan geven over de woorden waar imams al eeuwen over twisten.

Hallelujah, maak deze man grootmoefti van de gehele Arabische wereld.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_157566749
quote:

[..]

De zionisten hebben nul invloed anders dan dat kleine stukje land.

Ga lekker in BNW je waanbeelden verkondigen. Man man man.
Naturheilmittel
pi_157566752
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens Aboutaleb moeten we gezamenlijk optrekken. Maar wat hij ontkent is de oceaan van afstand die ligt tussen de denkwijze zelfs van een niet extremistische moslim en voor gebrek aan een betere omschrijving gemiddelde bewoner van een westers land. Sommige van die deskundigen argumenteren zelfs dat we moslims veel meer ruimte moeten laten voor hun religie, zodat ze niet radicaliseren.
Dat is ook wat bijvoorbeeld MI5 zegt. Dat hoe religieuzer de moslim hoe kleiner de kans is dat hij radicaliseert.

http://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1
pi_157566760
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ha, we hebben een Schriftgeleerde die onweerlegbare duidelijkheid kan geven over de woorden waar imams al eeuwen over twisten.

Hallelujah, maak deze man grootmoefti van de gehele Arabische wereld.
Ja, mooi is dat. _O_
pi_157566764
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat dit afkomstig is van een niet extremistische, zij het misschien vrij conservatieve moslim annex koranuitlegger. Het geeft wat mij betreft heel aardig aan hoe ver de denkwijzes uit elkaar liggen en dat het nogal moeilijk wordt om schouder aan schouder met elkaar op te trekken tegen salafisten.
I´m back.
  zondag 15 november 2015 @ 14:23:36 #188
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566767
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar ik ben er een beetje klaar mee dat het altijd de schuld van de zogenaamde zionisten is. Toevallig dat je het met dat branden in de hel niet eens bent. Heb je het wel gelezen? Het staat er namelijk vrij duidelijk.
Heb het even snel gescand en ben het met het meeste eens. Vooral de selectieve verontwaardiging van het westen.
Feyenoord!
pi_157566778
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb het even snel gescand en ben het met het meeste eens. Vooral de selectieve verontwaardiging van het westen.
8)7
pi_157566782
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, je bent het nu toch met me eens dat er een islam is die dit leert? Nu ja, dat beschouw ik maar als winst.
  zondag 15 november 2015 @ 14:24:29 #191
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157566786
quote:
3s.gif Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Re het volgende:

[..]

het was oorspronkelijk voornamelijk gericht tegen kutmarokkaantjes om recidive te voorkomen, en daar slaagde men wel in ja... dat het vervolgens een running gag onder naïef rechts werd is ook een feit
Slaagden ze wel in?
Je moet eens de georganiseerde misdaad zien hoeveel Marokkanen daar de dienst uit maken :r
In elke moslim familie is de meerderheid gewoon bezig met criminele activiteiten of radicalisme.
Ze gebruiken de westerse waarden als voetveeg!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 15 november 2015 @ 14:24:42 #192
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566792
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

De zionisten hebben nul invloed anders dan dat kleine stukje land.

Ga lekker in BNW je waanbeelden verkondigen. Man man man.
Volgens mij ben jij niet helemaal goed op de hoogte van hoeveel invloed ze in de USA al hebben bv. Lees je eens een beetje in voordat je dit soort onzin uitkraamt.
Feyenoord!
pi_157566795
Ik ben de mensen die over 'zionisten' beginnen een beetje zat. Zou net als de holocaust ontkennen strafbaar moeten zijn.
pi_157566797
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Net vond je het nog een supergoed stuk :D
pi_157566800
We gaan hier dus geen BNW-topic van maken.
pi_157566808
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij niet helemaal goed op de hoogte van hoeveel invloed ze in de USA al hebben bv. Lees je eens een beetje in voordat je dit soort onzin uitkraamt.
Ga weg.
Naturheilmittel
  zondag 15 november 2015 @ 14:25:42 #197
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_157566812
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef nils7 het volgende:

[..]
In elke moslim familie is de meerderheid gewoon bezig met criminele activiteiten of radicalisme.
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 15 november 2015 @ 14:26:36 #198
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157566834
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:25 schreef Caland het volgende:

[..]

_O-
Wil je dat nu ontkennen? Da's naïef man!
N/A
pi_157566835
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is ook wat bijvoorbeeld MI5 zegt. Dat hoe religieuzer de moslim hoe kleiner de kans is dat hij radicaliseert.

En jij kunt je niet voorstellen dat desondanks deze wereld mijlenver van de wereld van een gemiddelde bewoner van een westers seculier land afligt? En dat een brug daartussen nogal behoorlijk moeilijk wordt. Tenzij je ook wil beweren dat we dan maar meteen ons secularisme moeten opgeven, zodat we minder aanslagen hoeven te verwachten??? Maar dat lijkt dan op chantage in mijn ogen.
I´m back.
pi_157566836
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Oh, je bent het nu toch met me eens dat er een islam is die dit leert? Nu ja, dat beschouw ik maar als winst.
Ah, niet meer de islam. Kijk, zo komen we ergens.
pi_157566839
quote:

[..]

Ik denk dat ze ook in Nederland geen andere keus hebben.
  zondag 15 november 2015 @ 14:27:33 #202
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566850
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik denk dat ze ook in Nederland geen andere keus hebben.
Mensen hebben altijd een keus. Hoe moeilijk die ook is.
Feyenoord!
pi_157566854
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wil je dat nu ontkennen? Da's naïef man!
Het merendeel van elke moslimfamilie is crimineel? Dat durf ik wel te ontkennen.
pi_157566859
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kiezen tussen leven en dood is vrij lastig ja. |:(
pi_157566861
quote:

[..]

Slaagden ze wel in?
Je moet eens de georganiseerde misdaad zien hoeveel Marokkanen daar de dienst uit maken :r
572 op de 10.000 Marokkanen wordt verdacht (dus is niet eens bewezen schuldig) van criminele activiteiten. Ja, dat is inderdaad wel de meerderheid binnen elke moslimfamilie. Overduidelijk.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_157566867
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En jij kunt je niet voorstellen dat desondanks deze wereld mijlenver van de wereld van een gemiddelde bewoner van een westers seculier land afligt? En dat een brug daartussen nogal behoorlijk moeilijk wordt. Tenzij je ook wil beweren dat we dan maar meteen ons secularisme moeten opgeven, zodat we minder aanslagen hoeven te verwachten??? Maar dat lijkt dan op chantage in mijn ogen.
ok
pi_157566881
quote:

[ afbeelding ]

Weer de schuld van de zionisten dit natuurlijk :')
pi_157566883
quote:

[..]

Slaagden ze wel in?
Hahaha. Geert heeft je goed te pakken geloof ik.
pi_157566893
NWS / [NWS FeedBack] Speculariekoek lost huwelijksperikelen op.

[ Bericht 88% gewijzigd door Specularium op 15-11-2015 14:31:00 ]
pi_157566894
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hmm. Interessant argument. ^O^
pi_157566898
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Weer de schuld van de zionisten dit natuurlijk :')
Kennelijk moeten we dat maar voor lief nemen?
I´m back.
  zondag 15 november 2015 @ 14:29:54 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157566900
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

572 op de 10.000 Marokkanen wordt verdacht (dus is niet eens bewezen schuldig) van criminele activiteiten. Ja, dat is inderdaad wel de meerderheid binnen elke moslimfamilie. Overduidelijk.
Die worden in de kraag gevat ja, die zijn zo dom geweest... maar ze hebben er schijt aan hoor.
Je moet eens horen hoe gevangenissen (zeker in Frankrijk) broeinesten zijn van radicalisme.
Als ik zie dat er onder mij een semi coffeeshop zit waar ze allemaal ronddwalen of rondomheen dealen en dat de politie er niks aan kan doen!
N/A
pi_157566916
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

ligt eraan waar je uit moet kiezen.?
  zondag 15 november 2015 @ 14:31:08 #214
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566934
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

"They say that they are concerned with those who use violence or actively support the use of violence and not those who simply hold politically extreme views."

Dat is inderdaad de groep waar nu ook alle ogen op gericht zijn. Ik ben zeer benieuwd wat er aan nieuwe veiligheidsvoorschriften door de EU geknald gaat worden de komende maanden.
pi_157566943
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:29 schreef nils7 het volgende:

[..]

Die worden in de kraag gevat ja,
Twee zinnen en een los woord. En dan nog niet begrijpen wat er staat. Knap gedaan hoor. Jij gaat je VMBO-diploma wel halen dit jaar.
  zondag 15 november 2015 @ 14:32:41 #216
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157566967
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 14:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Twee zinnen en een los woord. En dan nog niet begrijpen wat er staat. Knap gedaan hoor. Jij gaat je VMBO-diploma wel halen dit jaar.
En wat voor papiertje hebben ze jou gegeven dan?
N/A
  zondag 15 november 2015 @ 14:33:30 #217
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157566984
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wel cijfers om trots op te zijn....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_157567033
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, niet meer de islam. Kijk, zo komen we ergens.
Dat vraag ik me af, dit is immers mierenbevruchten over definities. Maar ik vind het winst dat ook jij tot het inzicht bent gekomen dat er 'een' islam bestaat die problemen oplevert, en dat meen ik oprecht. Misschien dat je dan ook eens kan gaan nadenken over wat het gevaar is van die islam en hoe we daar op een verstandige manier in het nu nog redelijk vrije en veilige westen mee kunnen omgaan. Het lijkt mij niet verstandig dat we het pad gaan bewandelen van een doorsnee moslimland, en ik denk dat we elkaar op dat punt wel kunnen vinden.
pi_157567055
Wat doe je eigenlijk met een vijand binnen je landsgrenzen?
pi_157567069
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Spioneren & infiltreren.
Naturheilmittel
  zondag 15 november 2015 @ 14:36:50 #221
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567078
quote:
Wat doe je eigenlijk met mensen die oproepen tot geweld?
Feyenoord!
pi_157567087
quote:
In de gaten houden via Twitter.
pi_157567103
quote:
Blijkbaar niet heel veel. Een IS-beul kan bijvoorbeeld niet eens teruggestuurd worden als hij over onze grens stapt...
pi_157567111
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 14:36 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Spioneren & infiltreren.
Beetje soft, vind je niet?
  zondag 15 november 2015 @ 14:38:33 #225
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567120
-Offtopic, niet hier-

[ Bericht 94% gewijzigd door Specularium op 15-11-2015 14:40:11 ]
Feyenoord!
pi_157567123
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2015 14:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Blijkbaar niet heel veel. Een IS-beul kan bijvoorbeeld niet eens teruggestuurd worden als hij over onze grens stapt...
En dan anderen met die beul opzadelen? Lekker zeg...
pi_157567132
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk met mensen die oproepen tot geweld?
wachten tot ze overgaan tot geweld.
pi_157567140
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Beetje soft, vind je niet?
Buitenrechtelijk executeren is op dit moment wat overdreven nietwaar?
Naturheilmittel
pi_157567145
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat is heel effectief, bleek maar weer afgelopen vrijdag.
  zondag 15 november 2015 @ 14:40:45 #230
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567169
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Maar in sommige gevallen is het ook strafbaar. Beetje rare wet dit trouwens. Want je hebt tegenwoordig ook genoeg mensen die oproepen tot geweld om ISIS aan te vallen maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daarvoor veroordeeld werd.
Feyenoord!
pi_157567172
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is heel effectief, bleek maar weer afgelopen vrijdag.
zijn wel een aantal ontsnapt he!
pi_157567178
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:39 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Buitenrechtelijk executeren is op dit moment wat overdreven nietwaar?
Blijkbaar onderschat je de vijand
pi_157567183
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

En wat voor papiertje hebben ze jou gegeven dan?
Een FOK!-mod-diploma, veterstrikdiploma, zwemdiploma A, rijbewijs A en B, een paar google-certificaten, Basis BHV, Spaans A1, Arabisch A1, HAVO, 2x HBO-propedeuse, 1x HBO-bachelor, 1x post-HBO master, wat gecertificeerde universitaire masterclasses.
pi_157567187
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Want je hebt tegenwoordig ook genoeg mensen die oproepen tot geweld om ISIS aan te vallen maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daarvoor veroordeeld werd.
Raar hoor.
pi_157567198
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar in sommige gevallen is het ook strafbaar. Beetje rare wet dit trouwens. Want je hebt tegenwoordig ook genoeg mensen die oproepen tot geweld om ISIS aan te vallen maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daarvoor veroordeeld werd.
Paar Nederlanders hadden wel boetes gekregen omdat ze rechtextremistische dingen riepe op fb of fora
  zondag 15 november 2015 @ 14:42:23 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157567204
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 14:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Een FOK!-mod-diploma, veterstrikdiploma, zwemdiploma A, rijbewijs A en B, een paar google-certificaten, Basis BHV, Spaans A1, Arabisch A1, HAVO, 2x HBO-bachelor, 1x HBO, 1x post-HBO master, wat gecertificeerde universitaire masterclasses.
-Niet doen-

[ Bericht 8% gewijzigd door Specularium op 15-11-2015 14:43:17 ]
N/A
pi_157567209
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:40 schreef aloa het volgende:

[..]

zijn wel een aantal ontsnapt he!
Ik bedoel dat het erg zinvol is om te wachten met actie ondernemen tot ze een bloedbad aanrichten.
pi_157567215
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Blijkbaar onderschat je de vijand
Nee ik kijk naar de cijfers.

De afgelopen vijf jaar zijn 500 Europeanen gestorven door terrorisme (inclusief rechts-extremistisch terrorisme). Op 500 miljoen inwoners is dat een behoorlijk laag risico. Zo'n laag risico proberen te verbeteren met draconische middelen is, hoe zal ik het noemen, waanzin.
Naturheilmittel
  zondag 15 november 2015 @ 14:42:57 #239
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567217
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Paar Nederlanders hadden wel boetes gekregen omdat ze rechtextremistische dingen riepe op fb of fora
Ah oke. Maar toch is de insteek naar moslims die dit soort dingen roepen toch heel anders. Het is meten met twee maten.
Feyenoord!
pi_157567239
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ah oke. Maar toch is de insteek naar moslims die dit soort dingen roepen toch heel anders. Het is meten met twee maten.
Zekers.
pi_157567245
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dergelijke redeneringen heb je gisteravond bij Pauw en vanmiddag bij Buitenhof in feite ook al kunnen horen hoor. Er wordt weliswaar gezegd dat er meerdere redenen zijn waarom moslims extremistisch worden, maar dat het beslist niet zo is dat fundamentalisme gelijk staat aan extremisme. Fundamentalisme/salafisme leidt niet direct tot gewelddadigheid tov het westen. Als je nu het fundamentalisme ruim baan geeft, niet tegenwerkt dus, zal het moslims ervan weerhouden om de laatste stap naar extremisme en dus gewelddadigheid kunnen voorkomen. Dit betekent wel dat je alle barrières die wij hebben opgeworpen tegen religie, in ons secularisme, min of meer moet laten gaan. Met name voor Frankrijk betekent dit afscheid van het laïcisme, maar ook voor België betekent dit afschaffen van verbod op dragen hoofddoekjes in openbare gebouwen, scholen e.d. Verder betekent dit investeren in "diversiteit" en dus een prominentere rol van de islam in het alledaagse leven, in media etc. Kortom een verwijdering van het secularisme, richting desecularisering, daar waar westerse bevolking juist meer aan het opschuiven is in de richting van > atheïstisch/agnostische/humanistische levenswijze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 15-11-2015 14:50:48 ]
I´m back.
pi_157567276
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat iedereen in zijn broek schijt voor de agressieve islam.
pi_157567294
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dergelijke redeneringen heb je gisteravond bij Pauw en vanmiddag bij Buitenhof in feite ook al kunnen horen hoor. Er wordt weliswaar gezegd dat er meerdere redenen zijn waarom moslims extremistisch worden, maar dat het beslist niet zo is dat fundamentalisme gelijk staat aan extremisme. Fundamentalisme/salafisme leidt niet direct tot gewelddadigheid tov het westen. Als je nu het fundamentalisme ruim baan geeft, niet tegenwerkt dus, zal het moslims ervan weerhouden om de laatste stap naar extremisme en dus gewelddadigheid kunnen voorkomen. Dit betekent wel dat je alle barrières die wij hebben opgeworpen tegen religie, in ons secularisme, min of meer moeten laten gaan. Met name voor Frankrijk betekent dit afscheid van het laïcisme, maar ook voor België betekent dit afschaffen van verbod op dragen hoofddoekjes in openbare gebouwen, scholen e.d. Verder betekent dit investeren in "diversiteit" en dus een prominentere rol van de islam in het alledaagse leven, in media etc. Kortom een verwijdering van het secularisme, richting desecularisering, daar waar westerse bevolking juist meer aan het opschuiven is in de richting van meer atheïstisch/agnostische/humanistische levenswijze.
Meer vrijheid voor het individu, bijvoorbeeld mogen bepalen of men wel of geen hoofddoek draagt, hoeft helemaal geen desecularisering te impliceren.
  zondag 15 november 2015 @ 14:46:54 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157567311
quote:

[..]

Dergelijke redeneringen heb je gisteravond bij Pauw en vanmiddag bij Buitenhof in feite ook al kunnen horen hoor. Er wordt weliswaar gezegd dat er meerdere redenen zijn waarom moslims extremistisch worden, maar dat het beslist niet zo is dat fundamentalisme gelijk staat aan extremisme. Fundamentalisme/salafisme leidt niet direct tot gewelddadigheid tov het westen. Als je nu het fundamentalisme ruim baan geeft, niet tegenwerkt dus, zal het moslims ervan weerhouden om de laatste stap naar extremisme en dus gewelddadigheid kunnen voorkomen. Dit betekent wel dat je alle barrières die wij hebben opgeworpen tegen religie, in ons secularisme, min of meer moeten laten gaan. Met name voor Frankrijk betekent dit afscheid van het laïcisme, maar ook voor België betekent dit afschaffen van verbod op dragen hoofddoekjes in openbare gebouwen, scholen e.d. Verder betekent dit investeren in "diversiteit" en dus een prominentere rol van de islam in het alledaagse leven, in media etc. Kortom een verwijdering van het secularisme, richting desecularisering, daar waar westerse bevolking juist meer aan het opschuiven is in de richting van meer atheïstisch/agnostische/humanistische levenswijze.
je bent ook een lekkere trol hè O+
pi_157567353
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

De afgelopen vijf jaar zijn 500 Europeanen gestorven door terrorisme (inclusief rechts-extremistisch terrorisme). Op 500 miljoen inwoners is dat een behoorlijk laag risico. Zo'n laag risico proberen te verbeteren met draconische middelen is, hoe zal ik het noemen, waanzin.
Dit is pas het begin.

2 weken geleden is er nog een passagiersvliegtuig opgeblazen. Paar maanden geleden gingen ze met AK's los op een strand in Tunesië. Vorige maand in Turkije bomaanslagen en zo kun je nog wel ff doorgaan.

Die figuren deinzen nergens voor terug. Waarom zou je ze een zachte aanpak geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 14:49:32 ]
  zondag 15 november 2015 @ 14:49:03 #246
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567354
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat iedereen in zijn broek schijt voor de agressieve islam.
Maar wetten zouden toch geen rekening moeten houden met gevoelens?
Feyenoord!
pi_157567381
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar wetten zouden toch geen rekening moeten houden met gevoelens?
Dat doen wetten dan ook niet.
Degenen die de wetten interpreteren/uitvoeren/lezen houden wél rekening met gevoelens.
  zondag 15 november 2015 @ 14:51:08 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567403
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat doen wetten dan ook niet.
Degenen die de wetten interpreteren/uitvoeren/lezen houden wél rekening met gevoelens.
Hmmm ja onder druk van de publieke opinie is dat wel een gevaarlijk iets natuurlijk.
Feyenoord!
pi_157567428
quote:

[..]

In feite is het niet heel anders dan wat wij doen met christelijk fundamentalisme/conservatisme. Dat heeft ook gewoon een plek, de bible-belt en diverse kerkgemeenschappen elders. Die leggen we ook niet continue het vuur aan de schenen. Daar zitten we ook niet 24/7 bovenop als ze weer eens met tenenkrommende uitleg van bijbelteksten komen.

En die gedragen zich toch over het algemeen prima, terwijl er ook wel degelijk gewelddadig christen-extremisme bestaat. Zie onze eigen geschiedenis, zie Afrika. Zie zelfs die debiele groeperingen in de VS.

Conservatisme leidt niet per definitie tot geweld en extremisme als je het maar niet in het nauw drijft.

Dat zie je ook bij alle baardmannen en boerka's die zich prima gedragen, dat is nog steeds de ruime meerderheid hier in Nederland, de jihadisten die aanslagen plegen zijn daar maar een kleine groep van. En de groep fundamentalisten/conservatieven is zelfs significant minder crimineel dan hun geloofsbroeders die een gematigdere vorm van het geloof aan hangen.
pi_157567465
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens Aboutaleb moeten we gezamenlijk optrekken. Maar wat hij ontkent is de oceaan van afstand die ligt tussen de denkwijze zelfs van een niet extremistische moslim en voor gebrek aan een betere omschrijving gemiddelde bewoner van een westers land. Sommige van die deskundigen argumenteren zelfs dat we moslims veel meer ruimte moeten laten voor hun religie, zodat ze niet radicaliseren. Het isolement is één van de redenen waarom ze nl. radicaliseren. Maar dan moet je redeneringen zoals in die post dus als mainstream opnemen.
Ik denk dat dit erg lastig gaat.
Gezamenlijk optrekken betekent niet dat je op alle vlakken hetzelfde denkt. In Nederland zijn er ook onder autochtonen heel lang grote verschillen geweest. Denk aan de verzuiling. Denk aan de tijd van de Republiek. Etc. Maar ook nu nog, dat blijkt wel uit deze discussies. Het idee dat je het met elkaar eens bent, of in ieder geval op bepaalde punten met elkaar kunt optrekken staat of valt bij het gevoel van het hebben van een gezamenlijk belang. Dat belang is hier wel duidelijk aanwezig.

Verder ben ik het er wel mee eens dat het onderdrukken van een religieuze minderheid en het isolement dat daaruit kan ontstaan niet goed is, ook niet voor de samenleving, nog even los van het ontwikkelen van extremisme.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157567491
15-11-2015

Dit is het moment waarop de hel losbarst in Bataclan

video Het zijn hallucinante beelden. Een aanwezige concertganger legde met zijn smartphone het ogenblik vast waarop de eerste dodelijke schoten vielen in de concertzaal Bataclan in Parijs.

De band was nog volop aan het spelen. Het duurde maar even voor ze beseften wat er gaande was. Drummer Julian Dorio stopt meteen en duikt weg.

Bij het bloedbad kwamen 87 concertgangers om het leven, waaronder ook de verantwoordelijke van de bandmerchandising. De groep zelf kon aan de dodelijke kogelregen ontsnappen.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zondag 15 november 2015 @ 14:56:06 #252
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567505
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit is pas het begin.

2 weken geleden is er nog een passagiersvliegtuig opgeblazen. Paar maanden geleden gingen ze met AK's los op een strand in Tunesië. Vorige maand in Turkije bomaanslagen en zo kun je nog wel ff doorgaan.

Die figuren deinzen nergens voor terug. Waarom zou je ze een zachte aanpak geven?
Omdat geweld met geweld bestrijden het domste is wat je kunt doen?
Feyenoord!
pi_157567522
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:55 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
15-11-2015

Dit is het moment waarop de hel losbarst in Bataclan

video Het zijn hallucinante beelden. Een aanwezige concertganger legde met zijn smartphone het ogenblik vast waarop de eerste dodelijke schoten vielen in de concertzaal Bataclan in Parijs.

De band was nog volop aan het spelen. Het duurde maar even voor ze beseften wat er gaande was. Drummer Julian Dorio stopt meteen en duikt weg.

Bij het bloedbad kwamen 87 concertgangers om het leven, waaronder ook de verantwoordelijke van de bandmerchandising. De groep zelf kon aan de dodelijke kogelregen ontsnappen.

(HLN)
Om de een of andere reden vind ik dit heftiger dan die foto van het theater.
pi_157567525
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2015 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Meer vrijheid voor het individu, bijvoorbeeld mogen bepalen of men wel of geen hoofddoek draagt, hoeft helemaal geen desecularisering te impliceren.
Ik denk dat het meer ruimte geven aan de islam wel degelijk betekent dat je het secularisme beetje bij beetje inwisselt voor de invloed van een in filosofisch opzicht absolutistisch normen- en waardenpatroon. Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit. Iedere vorm van filosofisch absolutisme is nu eenmaal annexionistisch ingesteld, dat zie je bijv. ook bij de andere religies en ideologieën. Juist daarom is dat secularisme uiteindelijk gegroeid in Europa.
De twee grootste fouten die er bestaan is absolutisme en sterk-relativisme.
I´m back.
pi_157567532
Er zijn groepjes islamitische figuren binnen onze landsgrenzen die continu tegen de grenzen van de wet aanschurken. Dit zijn potentiële massamoordenaars of zetten anderen tot massamoord aan en dat weet iedereen. Toch laten we ze begaan zolang we ze niet betrappen op het overtreden van de wet.

Mooi systeem wel, alleen dit is ook onze achilleshiel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 14:58:06 ]
pi_157567535
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Bijzonder onwerkelijk filmpje inderdaad. :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157567549
quote:

[..]

Komt door die teringherrie. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 14:58:35 ]
pi_157567564
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit.
Wtf did I just read?
  zondag 15 november 2015 @ 14:59:18 #259
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567575
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er zijn groepjes haatdragende nederlanders binnen onze landsgrenzen die continu tegen de grenzen van de wet aanschurken. Dit zijn potentiële massamoordenaars of zetten anderen tot massamoord aan en dat weet iedereen. Toch laten we ze begaan zolang we ze niet betrappen op het overtreden van de wet.

Mooi systeem wel, alleen dit is ook onze achilleshiel.
Feyenoord!
pi_157567576
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij drinkt liever een kopje thee met degene die je kop er af komt snijden? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 14:59:45 ]
pi_157567592
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 14:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Gezamenlijk optrekken betekent niet dat je op alle vlakken hetzelfde denkt. In Nederland zijn er ook onder autochtonen heel lang grote verschillen geweest. Denk aan de verzuiling. Denk aan de tijd van de Republiek. Etc. Maar ook nu nog, dat blijkt wel uit deze discussies. Het idee dat je het met elkaar eens bent, of in ieder geval op bepaalde punten met elkaar kunt optrekken staat of valt bij het gevoel van het hebben van een gezamenlijk belang. Dat belang is hier wel duidelijk aanwezig.

Verder ben ik het er wel mee eens dat het onderdrukken van een religieuze minderheid en het isolement dat daaruit kan ontstaan niet goed is, ook niet voor de samenleving, nog even los van het ontwikkelen van extremisme.
Ja, klopt, mensen denken nu eenmaal verschillend, maar daarom zul je in de publieke ruimte alleen een apparaat moeten opzetten om zonder geweld die verschillen om te zetten in een zo goed mogelijk bestuur. Het uitdrukken van de innerlijke overtuiging kun je beter niet op straat doen, maar achter je deur in je publiek domein.
I´m back.
pi_157567612
quote:

[..]

Eh... Waarom dan?
pi_157567627
quote:

[..]

Wat past er dan op geweld van dit soort mensen?
pi_157567628
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Rot nou eens op.
  zondag 15 november 2015 @ 15:01:30 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567637
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij drinkt liever een kopje thee met degene die je kop er af komt snijden? :')
Ik wist niet dat thee drinken of je kop eraf de enige twee opties waren.

De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld. Mensen met intelligentie leren van fouten uit het verleden. Jij mist die intelligentie blijkbaar aangezien je constant op loopt te roepen tot meer geweld en ook haat trouwens.
Feyenoord!
pi_157567647
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Die mensen voelen zich helemaal geen Nederlander.
Of gaat het nu weer over de mensen die tegen vluchtelingen zijn?
pi_157567651
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld.
Niet.
  zondag 15 november 2015 @ 15:02:28 #268
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567658
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Wat past er dan op geweld van dit soort mensen?
Heb je het nu specifiek over de aanslagen in Parijs?
Feyenoord!
pi_157567668
quote:

[..]

De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld. Mensen met intelligentie leren van fouten uit het verleden. Jij mist die intelligentie blijkbaar aangezien je constant op loopt te roepen tot meer geweld en ook haat trouwens.
Ik roep niet op tot geweld. Ik ben gewoon van mening dat onze overheid harder moet optreden tegen de vijand.
pi_157567674
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja, laten we het ontopic houden.
pi_157567685
quote:

[..]
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld.
Euh, nee. Geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld wel degelijk kan leiden tot minder geweld. Met de nadruk op kan, want het hoeft natuurlijk niet per definitie.

Romantisch doch niet realistisch, dus.
Conscience do cost.
pi_157567687
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Over IS idd.
  zondag 15 november 2015 @ 15:03:39 #273
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567691
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik roep niet op tot geweld. Ik ben gewoon van mening dat onze overheid harder moet optreden tegen de vijand.
_O- _O-

Dat is dus oproepen tot geweld. Net als al die teksten van je vol zitten met oproepen tot geweld.
Feyenoord!
pi_157567701
quote:

[..]

De dialoog aangaan met moslimextremisten werkt prima natuurlijk :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 15:04:20 ]
pi_157567720
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

_O- _O-

Dat is dus oproepen tot geweld. Net als al die teksten van je vol zitten met oproepen tot geweld.
Jezus, wat ben jij een ontzettende dakwaus.
  zondag 15 november 2015 @ 15:05:01 #276
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567727
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:03 schreef aloa het volgende:

[..]

Over IS idd.
Het westen moet ten eerste stoppen met het plat bombarderen van landen in het MO. Dat moet de eerste stap zijn. Dan haal je de voedingsbodem voor de terroristen weg.
Feyenoord!
pi_157567738
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer ruimte geven aan de islam wel degelijk betekent dat je het secularisme beetje bij beetje inwisselt voor de invloed van een in filosofisch opzicht absolutistisch normen- en waardenpatroon. Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit. Iedere vorm van filosofisch absolutisme is nu eenmaal annexionistisch ingesteld, dat zie je bijv. ook bij de andere religies en ideologieën. Juist daarom is dat secularisme uiteindelijk gegroeid in Europa.
De twee grootste fouten die er bestaan is absolutisme en sterk-relativisme.
Is dat zo? Waarom zou de islam niet dezelfde weg afleggen als het christendom gedaan heeft in Nederland?

Dat doet de islam in feite nu ook al. Het deel dat per generatie conservatiever wordt in hun opvattingen is veel kleiner dan het deel dat per generatie gematigder/meer seculier wordt. Exact zoals het met het christendom is gegaan. Met als verschil dat we conservatieve christenen wel een plek in onze maatschappij gunnen, terwijl we conservatieve moslims alleen maar opjagen.
pi_157567769
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, nee. Geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld wel degelijk kan leiden tot minder geweld. Met de nadruk op kan, want het hoeft natuurlijk niet per definitie.

Romantisch doch niet realistisch, dus.
De huidige geschiedenis is anders. Dit geweld is weer antwoord op geweld in Syrië. En dat geweld is weer antwoord op eerder geweld. Ongeacht waar de hele primaire oorzaak ligt: Terreur gaat niet gestopt worden door meer oorlog. Ook al gooi je een atoombom op Syrië: Ze zitten al hier.
pi_157567788
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het westen moet ten eerste stoppen met het plat bombarderen van landen in het MO. Dat moet de eerste stap zijn. Dan haal je de voedingsbodem voor de terroristen weg.
Dus als je IS hun gang laat gaan, dan worden ze lief?
pi_157567822
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wtf did I just read?
Het is niet zo moeilijk. Als je zó divers wil zijn dat je (zelfs) ruim baan biedt aan degenen die de diversiteit willen afschaffen, dan zal de diversiteit na verloop van tijd afgeschaft worden.
pi_157567838
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De huidige geschiedenis is anders. Dit geweld is weer antwoord op geweld in Syrië. En dat geweld is weer antwoord op eerder geweld. Ongeacht waar de hele primaire oorzaak ligt: Terreur gaat niet gestopt worden door meer oorlog. Ook al gooi je een atoombom op Syrië: Ze zitten al hier.
Misschien. Doch ga je denk ik terreur ook niet oplossen door het dood te relativeren. Ik betwijfel dan ook dat als alle westerse militairen teruggetrokken worden dat er opeens op magische wijze geen doorgedraaide moslims meer zullen zijn.
Conscience do cost.
  zondag 15 november 2015 @ 15:09:50 #282
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157567879
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als je IS hun gang laat gaan, dan worden ze lief?
Als je gaat kijken naar de factor liefheid dan zul je in het westen net zo veel lieve mensen tegen komen als in het MO.
Feyenoord!
pi_157567893
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien. Doch ga je denk ik terreur ook niet oplossen door het dood te relativeren. Ik betwijfel dan ook dat als alle westerse militairen teruggetrokken worden dat er opeens op magische wijze geen doorgedraaide moslims meer zullen zijn.
Hoe dan ook: elke luchtaanval met burgerdoden betekent de geboorte van tientallen of honderden nieuwe doorgedraaide moslims.
pi_157567943
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe dan ook: elke luchtaanval met burgerdoden betekent de geboorte van tientallen of honderden nieuwe doorgedraaide moslims.
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?
pi_157568022
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als je gaat kijken naar de factor liefheid dan zul je in het westen net zo veel lieve mensen tegen komen als in het MO.
Dan ben ik benieuwd naar het westerse equivalent van IS.
pi_157568037
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk. Als je zó divers wil zijn dat je (zelfs) ruim baan biedt aan degenen die de diversiteit willen afschaffen, dan zal de diversiteit na verloop van tijd afgeschaft worden.
Mensen die die diversiteit willen afschaffen beperken zich tot een nogal kleine groep.
  zondag 15 november 2015 @ 15:15:41 #287
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157568040
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?
Het grootste verschil zit in mijn optiek in het doel wat de partijen hebben. IS heeft daadwerkelijk als doel om burgerslachtoffers te veroorzaken. De strijdkrachten in Syrië proberen er zoveel mogelijk aan te doen om deze te voorkomen.

Desondanks zijn het aantal doden in Syrië en die bij terroristische aanslagen natuurlijk totaal niet te vergelijken. Ik denk dat er een verschil zit tussen wie nou eigenlijk de aggressor is en wie de verdediger. Wij zeggen dat IS dit is, maar IS zal precies het omgekeerde zeggen.
  zondag 15 november 2015 @ 15:16:09 #288
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157568053
quote:

[..]

Ws omdat de aanslag op de foto al voorbij was en op de video pas begint.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157568064
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 15:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is dat zo? Waarom zou de islam niet dezelfde weg afleggen als het christendom gedaan heeft in Nederland?

Dat doet de islam in feite nu ook al. Het deel dat per generatie conservatiever wordt in hun opvattingen is veel kleiner dan het deel dat per generatie gematigder/meer seculier wordt. Exact zoals het met het christendom is gegaan. Met als verschil dat we conservatieve christenen wel een plek in onze maatschappij gunnen, terwijl we conservatieve moslims alleen maar opjagen.
Ja, dat zou blijken uit verschillende enquête's idd dat de moskeegang van 2de en 3de generatie allochtonen kleiner is dan die onder de 1ste generaties. En toch overtuigen die cijfers mij niet als je daartegenover stelt dat een bepaald contingent van juist de jongere moslims in westerse landen radicaliseert en metterdaad naar Syrië vertrekt.
De vraag is verder in hoeverre de islam in het westen tot nu toe daadwerkelijk een soort islam-light heeft opgeleverd of zal opleveren. Is er een groep van islamitische intellectuelen aanwezig die de scherpe kanten van de islam weg wil snijden en heeft die groep een aanzienlijke aanhang? Ik zie er weinig van, in tegendeel juist er komt nu een groep beter opgeleide jonge moslims aan die zich inzetten juist voor wat zij zien als de emancipatie van de moslims in het westen. Niet meer je mond houden, maar opkomen voor de religieuze vrijheden die je hier zou hebben. Religieuze vrijheden die historisch gezien natuurlijk bedoeld waren om de vele christelijke kerkjes te appeasen, opdat zij elkaar niet een kopje kleiner zouden maken.
Nee, ik ben in wezen toch somber gestemd. Heeft ook te maken met juist meer dan een decennium oorlog voeren in het Midden-oosten te maken. Meerdere factoren dus waardoor een islam-light maar niet van de grond komt.
I´m back.
  zondag 15 november 2015 @ 15:17:05 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157568084
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Over een maand durf ik het wel weer aan om te posten dat we niet teveel in paniek moeten schieten vanwege terrorisme en allerlei bizarre maatregelen treffen. Op dit moment ligt dit soort relativering nog iets te gevoelig zou ik zeggen. Wat gebeurde vrijdag was ook ongekend hard :{.
pi_157568102
quote:
19s.gif Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Lastige keuze, mag ik een hulplijn inschakelen? Ik zou zelf zeggen: Wegwezen daar, de grens bij Turkije hermetisch afsluiten en die schatrijke oliestaten zeggen dat ze hun eigen teringzooi op mogen ruimen.
pi_157568109
Livestreampje bij Bataclan:

https://www.periscope.tv/w/1djxXbzAOnVGZ
pi_157568139
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
Livestreampje bij Bataclan:

https://www.periscope.tv/w/1djxXbzAOnVGZ
Waar wachten ze op?
pi_157568154
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar het westerse equivalent van IS.
Ons hele neo-kapitalistische systeem is de equivalent. Dat richt over de hele aardkloot ellende aan, met directe en indirecte uitbuiting, onderdrukking en dode medemensen. Alleen is dat minder direct en dichtbij zichtbaar. Het is niet onze buurman, het is het kindje in Bangladesh, de gemartelde dwarsligger in Saudi-Arabie of de inboorling van het regenwoud die zijn woongebied ziet verdwijnen.

Elk systeem zorgt voor ellende. Wij hebben het alleen zo geregeld dat we er niet in onze directe omgeving mee geconfronteerd worden.
pi_157568160
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waar wachten ze op?
Geen idee. Wel een groot mediacircus in ieder geval.

In eerste instantie stuurde de politie iedereen weg, maar er kwamen zoveel mensen dat ze het opgaven.
pi_157568252
Kan dit topic geen schopje naar f&l krijgen ofzo? het gaat hier niet echt meer over de aanslag zelf...
pi_157568262
quote:
99s.gif Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef Furdinand het volgende:
Kan dit topic geen schopje naar f&l krijgen ofzo? het gaat hier niet echt meer over de aanslag zelf...
Komt vanzelf wel als er weer nieuws is.
pi_157568318
quote:

[..]

Jij kunt nog wel zulke mooie hippie gedachtes hebben, maar met leden van IS kun je niet praten, die kans krijg je niet eens, je ligt eerder in je graf dan dat ze eerst een discussie met je aangaan.

Ze verstaan allemaal maar geweld, dat is ook wat het verschil is tussen 'ons' : zij houden van de dood, en wij hechten veel meer waarde aan het leven.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 15:25:40 #299
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_157568349
http://nos.nl/artikel/206(...)d-minuut-stilte.html

Morgen in heel Nederland minuut stilte om 12:00.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_157568374
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)d-minuut-stilte.html

Morgen in heel Nederland minuut stilte om 12:00.
Net zo zinloos als het geweld.
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 15:27:22 #301
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_157568392
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Specularium het volgende:

[..]

Net zo zinloos als het geweld.
Maar wel respectvol en meelevend
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG