quote:Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml
The horrorquote:Op zondag 15 november 2015 13:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gewonden die wegkruipen, vloer die een beetje schuin loopt om makkelijker schoon te houden, mensen die gewonden/doden aan de kant schuiven om zelf weg te kunnen. Kan allemaal.
Ideeën en gedachten hebben is geen misdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 13:41 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Hoezo worden mensen niet opgepakt die fan zijn van IS en hun daden? Is toch gevaarlijk..
Nee, snap ik. Maar toch..quote:Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ideeën en gedachten hebben is geen misdaad.
Precies, dan moet je iedereen met afwijkende gedachte aanpakken. Juridisch onmogelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen die hun dode vrienden wegslepen naar buiten.quote:Op zondag 15 november 2015 13:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gewonden die wegkruipen, vloer die een beetje schuin loopt om makkelijker schoon te houden, mensen die gewonden/doden aan de kant schuiven om zelf weg te kunnen. Kan allemaal.
Inderdaad, dat lijkt mij nog enger, dat je in een staat woont die voorschrijft hoe je moet denkenquote:Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je bij een dergelijke gebeurtenisquote:
Nee, niet maar toch. Vrijheid van meningsuiting maakt ons tot wie wij zijn en dat moeten wij waarborgen.quote:
Denk dat dat de meest logische verklaring is gezien die brede bloedsporenquote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mensen die hun dode vrienden wegslepen naar buiten.
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden? Ik denk dat we wel serieus moeten debatteren om hier uitzonderingen voor te maken.quote:Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En moreel verwerpelijk. Ik wil niet in een land wonen waar ik de bak in kan gaan om wat ik denk.quote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Blue_note het volgende:
Precies, dan moet je iedereen met afwijkende gedachte aanpakken. Juridisch onmogelijk.
Je gaat dan een IS-style staat creëren binen Europa, waarin bepaald wordt hoe je moet denken. Lijkt me absoluut niet wenselijk. Dus geen 'toch'.quote:
De daders hadden die ideeen en gedachten ook.quote:Op zondag 15 november 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet.quote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Belabor het volgende:
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden?
Hoe danquote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Belabor het volgende:
[..]
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden? Ik denk dat we wel serieus moeten debatteren om hier uitzonderingen voor te maken.
Maar het blijft een heikel punt inderdaad.
Nee.quote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Belabor het volgende:
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden?
In het filmpje waarbij de uitgang wordt gefilmd terwijl de mensen naar buiten vluchten, zie je ook dat er dode of zwaar gewonde mensen buiten liggen. Waarschijnlijk weggesleept. Je ziet ook iemand met een lijk of gewonde slepen in dat filmpje.quote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Denk dat dat de meest logische verklaring is gezien die brede bloedsporen
Wat als ze het uitspreken? Wat als ze dreigen met een aanslag, of de daden van andere terroristen actief steunen? Waarom moeten we dat tolereren?quote:
En dan moet alles maar mogen?quote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Nee, niet maar toch. Vrijheid van meningsuiting maakt ons tot wie wij zijn en dat moeten wij waarborgen.
Dat hebben ze toch al geprobeerd met de voorlopers van ISIS. Niet gelukt dus. Met geweld roep je alleen maar meer geweld op.quote:Op zondag 15 november 2015 13:38 schreef Belabor het volgende:
[..]
Hoezo maak je ISIS gevaarlijker door al hun strijders aan te pakken? Daarmee haal je juist de kracht uit de hele organisatie. Ik heb het hier niet over bombarderen, ik heb het over individuele personen aanpakken.
There can be no country without it's people.
Ik zeg nergens geweld. Jij legt mij woorden in de mond, maar luistert niet naar wat ik probeer te zeggen.quote:Op zondag 15 november 2015 13:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al geprobeerd met de voorlopers van ISIS. Niet gelukt dus. Met geweld roep je alleen maar meer geweld op.
Er is een verschil tussen denken en doen. Dat is een grijs gebied, maar alleen iets denken mag nooit, nooit!, verboden worden.quote:Op zondag 15 november 2015 13:47 schreef Belabor het volgende:
Wat als ze het uitspreken? Wat als ze dreigen met een aanslag, of de daden van andere terroristen actief steunen? Waarom moeten we dat tolereren?
Alleen omdat dit in onze wet zo geregeld is? Wat voor waarde heeft een wet nog als die onder alle omstandigheden moreel verwerpelijk is?
"Alle westerlingen moeten dood" ?quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Je moet alles kunnen vinden en zeggen, ja.
Dan mogen we jou dus ook in de bak gooien voor het denken van dat je mensen wilt vermoorden.quote:Op zondag 15 november 2015 13:45 schreef Belabor het volgende:
[..]
Op dit moment nog niet, maar mag dat het wel worden? Ik denk dat we wel serieus moeten debatteren om hier uitzonderingen voor te maken.
Maar het blijft een heikel punt inderdaad.
Is al strafbaar.quote:Op zondag 15 november 2015 13:47 schreef Belabor het volgende:
Wat als ze dreigen met een aanslag, of de daden van andere terroristen actief steunen?
http://www.dailystar.com.(...)an-were-targets.ashxquote:Iraqi Foreign Minister Ibrahim al-Jaafari has said his country's intelligence services shared information they had which indicated that France, the United States and Iran were among countries being targeted for attack.
He did not elaborate, but the comments came after 129 people were killed in Paris on Friday by gunmen and suicide bombers in attacks claimed by ISIS.
"Information has been obtained from Iraqi intelligence sources that the countries to be targeted soon, before it occurred, are Europe in general, specifically France, as well as America and Iran," Jaafari said from the sidelines of talks in Vienna on ending the war in Syria on Saturday.
He said the countries had been informed. A video of his comments was posted on his website.
quote:Op zondag 15 november 2015 13:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Je gaat dan een IS-style staat creëren binen Europa, waarin bepaald wordt hoe je moet denken. Lijkt me absoluut niet wenselijk. Dus geen 'toch'.
Dat het alleen voor deze ideologie geldt. Waarom niet.quote:Op zondag 15 november 2015 13:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Je gaat dan een IS-style staat creëren binen Europa, waarin bepaald wordt hoe je moet denken. Lijkt me absoluut niet wenselijk. Dus geen 'toch'.
First, they came...quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
[..]
Dat het alleen voor deze ideologie geldt. Waarom niet.
Binnen de kaders van de wet, ja.quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Je moet alles kunnen vinden en zeggen, ja.
Goed, maar een van de verdachten wat dus bekend bij de politie en is al meerdere malen opgepakt. Waarom wordt zo'n persoon dan nog vrijgelaten, als het geen gedachten meer zijn, maar al tot daden geleid heeft?quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen denken en doen. Dat is een grijs gebied, maar alleen iets denken mag nooit, nooit!, verboden worden.
Tenzij je gedachtelezer bent lijkt het me moeilijk te controleren. Tegelijkertijd weten we dat het geen afgescheiden hokjes zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen denken en doen. Dat is een grijs gebied, maar alleen iets denken mag nooit, nooit!, verboden worden.
Ik zeg toch: je moet alles kunnen zeggen.quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Alle westerlingen moeten dood" ?
'Alleen voor deze ideologie'quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
[..]
Dat het alleen voor deze ideologie geldt. Waarom niet.
Het is wel goed met je, Japie. Lees nou eerst eens wat ik zeg.quote:Op zondag 15 november 2015 13:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan mogen we jou dus ook in de bak gooien voor het denken van dat je mensen wilt vermoorden.
Niet alleen op degene die isis steunen, de top van isis moet gesnoeid worden, van boven naar beneden toe. Degene die plannen en beslissen moeten dood.quote:Op zondag 15 november 2015 13:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je moet je richten op de mensen die ISIS steunen. Waar komt het geld en de wapens vandaan die ze krijgen? Verder geen landen in het MO meer bombarderen. Dat lijkt me een aardig begin.
Dan ben ik het niet met je eens.quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Ik zeg toch: je moet alles kunnen zeggen.
Van het juichen om de holocaust tot het doodwensen van alle westerlingen.
Hoe kom je erbij dat dat eerste oke zou zijn?quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom is het wel oké om een bom op mogelijke terroristen in Syrië te gooien om ze te doden, maar niet om verdachten van het ronselen voor de jihad tegen de muur te zetten?
Omdat het één niet zo zichtbaar is voor ons (het volk) en het andere wel.quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom is het wel oké om een bom op mogelijke terroristen in Syrië te gooien om ze te doden, maar niet om verdachten van het ronselen voor de jihad tegen de muur te zetten?
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Als gedachten strafbaar waren geweest, had ik allang een levenslange straf uitgezeten.
Omdat het bommen gooien buiten beeld gebeurd. Hypocrisie ten top, maarja wat verwacht je dan van de EU.quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het goed om ze in de gaten te houden.quote:Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?
Natuurlijk wel.quote:Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?
Dat wordt allang in de gaten gehouden.quote:Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Jaja, ik begrijp het wel. Vind het gevaarlijke mensen.quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Falco het volgende:
[..]
'Alleen voor deze ideologie'. Je snapt hoe dat geïnterpreteerd wordt over een aantal jaar? Je begeeft je met het verbannen van denkbeelden op een zeer glad en hellend vlak.
Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet alleen op degene die isis steunen, de top van isis moet gesnoeid worden, van boven naar beneden toe. Degene die plannen en beslissen moeten dood.
De actieve strijd tegen isis moet daarnaast gewoon doorgaan, intensiever zelfs als nu. We moeten blijven proberen zo min mogelijk burger slachtoffers te maken en echt haast zetten achter topfiguren, vooral de "kalief", uitschakelen, dat blijven doen. Geen kalief geen kalifaat.
Daarnaast denk ik dat we ons ideaal van hoe een land in elkaar moet steken los moeten laten en een partij moeten vinden die voor dat betreffende land goed is, die zo goed mogelijk de groepen daar in balans brengt. Dat zal een land geinspireerd door de islamitische wetten worden.
Er is daar te weinig draagvlak voor iets anders.
Mbt de vluchtelingen, we moeten mensen blijven helpen. Misschien moeten we wel met z'n allen gewoon schofterig veel geld steken in onmiddelijke echt gedegen opvang in de regio en van daaruit ook met het volk spreken over een oplossing, een werkzaam land (naast opvang hier, alleen dan wat gereguleerder). Ik denk dat we moeten ophouden met steeds een groepje die de macht wil ondersteunen ondanks dat ze toch ook wel agressief zijn, denk dat we moeten beginnen met dat gewone volk dat oa op de vlucht is mobiliseren, daar een werkzame regering uit trekken. Met daarin ruimte om in die opstart fase(die jaren zal duren) regelmatig te herzien waar nodig.
Er is geen keuze tussen assad, isis en de andere groepjes, al die partijen zijn slecht nieuws. Er moet een ander alternatief komen.
Dan is het goed.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het goed om ze in de gaten te houden.
Maar wat mogen ze verder doen? Dat is waar de discussie pas interessant wordt. Als je verder niks mag doen, heeft in de gaten houden ook weinig zin.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het goed om ze in de gaten te houden.
Vrijwel niemand ontkent dat, maar laten we niet morrelen aan een van onze democratische basisprincipes en ook de kant opgaan van IS door vrijheid van mening in te perken.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Jaja, ik begrijp het wel. Vind het gevaarlijke mensen.
Misschien eens een bezoekje brengen, net als Adje en Robbie die vluchtelingen kapot willen schieten op Twitter of Facebook.quote:Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
De individuele vrijheid is in Nederland vrij groot. Dat houdt ook in dat je mensen pas preventief vast kunt zetten als je hard, of in ieder geval vrij aannemelijk kunt maken, dat het ook daadwerkelijk een gevaar op gaat leveren. En soms kan dat pas als er iets mis is gegaan. Zo kunnen we ook mensen met een psychose niet direct vastzetten middels een RM, ook als voor de omgeving al overduidelijk is dat het een keer mis gaat.quote:Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Belabor het volgende:
[..]
Goed, maar een van de verdachten wat dus bekend bij de politie en is al meerdere malen opgepakt. Waarom wordt zo'n persoon dan nog vrijgelaten, als het geen gedachten meer zijn, maar al tot daden geleid heeft?
Bij concrete aanwijzingen dat ze gaan doen ipv denken.quote:Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef Belabor het volgende:
Maar wat mogen ze verder doen? Dat is waar de discussie pas interessant wordt. Als je verder niks mag doen, heeft in de gaten houden ook weinig zin.
Deels eens.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.
Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.quote:Op zondag 15 november 2015 13:56 schreef mootie het volgende:
[..]
Deels eens.
Maar neem nou Afghanistan, waar vrouwen geen kant op kunnen, geen rechten hebben, niemand hebben die voor ze opkomt. Is het dan niet menselijk om te proberen daar verandering in te brengen?
Blijkbaar niet. Veel Syriëgangers kunnen zonder grote problemen weer terugkeren naar hun families in de EU. Dat vind ik een belangrijk punt wat besproken moet worden, juist nu.quote:Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij concrete aanwijzingen dat ze gaan doen ipv denken.
Was het niet Duitsland, waar zulke lieden wel een bezoekje van de politie kregen?quote:Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien eens een bezoekje brengen, net als Adje en Robbie die vluchtelingen kapot willen schieten op Twitter of Facebook.
Om de een of andere reden denk ik alleen niet dat dat nu ook gaat gebeuren.
Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat het bommen gooien buiten beeld gebeurd. Hypocrisie ten top, maarja wat verwacht je dan van de EU.
Ik zou het heel mooi vinden als we dit allemaal op zouden kunnen lossen door simpelweg terug te trekken uit Syrië/Irak/etc. Maar helaas werkt dat niet zo.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.
Hoezo blijkbaar niet? Achteraf wordt veel duidelijk, dat betekent niet dat het dat op voorhand ook al was.quote:
Ah, nu snap ik het. De vrouwen daar vinden het prima de bima om zo behandeld te worden. Anders hadden ze de wapens wel opgenomen tegen de Taliban.quote:Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.
Die worden dagelijks kansloos geëxecuteerd door de coalitie.quote:Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.
Oh sorry, ik dacht dat het over mijn ideeën hierover ging.quote:
Man man man echt. Oke dan sturen we jou als eerste naar Syrie nu met al je belachelijke oorlogspraat. Als je dat zo graag wilt ga ze dan zelf maar afknallen.....quote:Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.
En als ze die verandering wel willen maar onderdrukt worden?quote:Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.
Dat is de enige oplossing. Anders word het alleen maar erger.quote:Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik zou het heel mooi vinden als we dit allemaal op zouden kunnen lossen door simpelweg terug te trekken uit Syrië/Irak/etc. Maar helaas werkt dat niet zo.
IS claimt wel zo mooi dat ze doorgaan zolang er bombardementen plaatsvinden, maar als die bombardementen stoppen gaan ze echt gewoon door hoor. Want wij zijn ongelovigen die dood moeten in de heilige oorlog. Vinden ze. Dus verandert er niks behalve dat ze in alle rust mensen kunnen opleiden.
Dat is altijd al mogelijk geweest.quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Belabor het volgende:
Ik vind trouwens het "vrijheid van meningsuiting"-argument hetzelfde als het "Second Amendment"-argument van de Amerikanen in de strijd tegen de wapens.
Omdat iets wettelijk is vastgesteld, wordt het nog niet automatisch het moreel juiste om te doen. Ik vind dat het mogelijk moet zijn om zulke wetten te wijzigen als daar juiste argumenten voor zijn.
Ja, maar die heb je niet. Meningen zijn vaak anderen niet welgevallig. En je kan moeilijk iedereen opsluiten.quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Belabor het volgende:
Ik vind trouwens het "vrijheid van meningsuiting"-argument hetzelfde als het "Second Amendment"-argument van de Amerikanen in de strijd tegen de wapens.
Omdat iets wettelijk is vastgesteld, wordt het nog niet automatisch het moreel juiste om te doen. Ik vind dat het mogelijk moet zijn om zulke wetten te wijzigen als daar juiste argumenten voor zijn.
Jij denkt serieus dat IS gewon stopt, zodra alle troepen weg zijn uit hun gebieden?quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is de enige oplossing. Anders word het alleen maar erger.
Je ziet toch ook genoeg vrouwen in Nederland met hoofddoek en achter de man lopen? Als een vrouw in Nederland dat echt niet wil dan doet ze dat toch niet? Nogmaals je kunt dat soort dingen niet afdwingen, dat moet uit die mensen zelf komen.quote:Op zondag 15 november 2015 13:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het. De vrouwen daar vinden het prima de bima om zo behandeld te worden. Anders hadden ze de wapens wel opgenomen tegen de Taliban.
twitter:volkskrant twitterde op zondag 15-11-2015 om 11:58:19Live - Servië bevestigt asielaanvraag een van de verdachten Parijs https://t.co/r7IFuhHR7A https://t.co/VRWJdkb5oJ reageer retweet
Jij denkt serieus dat IS gewoon stopt, zodra alle troepen weg zijn uit hun gebieden?quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is de enige oplossing. Anders word het alleen maar erger.
Wij worden zelf ook onderdrukt. Het heeft allemaal te maken met bewust zijn. Op een gegeven moment komt die verandering er wel.quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En als ze die verandering wel willen maar onderdrukt worden?
Dank voor het bevestigen dat jij in een teletubbie wereld leeft.quote:Op zondag 15 november 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je ziet toch ook genoeg vrouwen in Nederland met hoofddoek en achter de man lopen? Als een vrouw in Nederland dat echt niet wil dan doet ze dat toch niet? Nogmaals je kunt dat soort dingen niet afdwingen, dat moet uit die mensen zelf komen.
Ik ben bang dat je daar een tikje te makkelijk over denkt.quote:Op zondag 15 november 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je ziet toch ook genoeg vrouwen in Nederland met hoofddoek en achter de man lopen? Als een vrouw in Nederland dat echt niet wil dan doet ze dat toch niet? Nogmaals je kunt dat soort dingen niet afdwingen, dat moet uit die mensen zelf komen.
quote:Op zondag 15 november 2015 14:00 schreef RamboDirk het volgende:
Voorop gesteld dat dit een laffe aanval is waar je bloed van gaat koken vind ik die selectieve verontwaardiging altijd zo frappant.
Het westen heeft dit monster zelf gecreëerd door 15 jaar faalbeleid in het midden-oosten, landen in burgeroorlogen gegooid, onschuldige burgers gebombardeerd, westerse arrogantie. Dit is gewoon de nieuwe realiteit door ons zelf gemaakt. Met de wapen en olie industrie voorop, iedereen wilde een stuk van de taart. Nu moeten we met de consequenties met zijn allen dragen, helaas.
Pak de oorzaak bij de bron, de politiek, het faalbeleid dat ons in cyclus van geweld aan het trekken is. Zeer triest allemaal.
Waar roep ik op tot haat? We gooien al bommen, maar op wie of wat is dan meestal niet eens zeker. Waarom laten we jihadisten die veroordeeld zijn in leven? Dat kost geld, ze komen ooit weer vrij... waarschijnlijk radicaler dan ooit. Opruimen die hap.quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Man man man echt. Oke dan sturen we jou als eerste naar Syrie nu met al je belachelijke oorlogspraat. Als je dat zo graag wilt ga ze dan zelf maar afknallen.....
O wacht dat durf je dan weer niet. Nee meneer loopt vanachter zijn computer op te roepen tot haat. Wat jij doet is net zo erg als wat die haat imams doen.
Die vrouwen in Afghanistan moeten gewoon hun hoofddoek afdoen, dat zal ze leren. Problem solved.quote:Op zondag 15 november 2015 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dank voor het bevestigen dat jij in een teletubbie wereld leeft.
Nee dat denk ik niet. Maar dan maak je het probleem in ieder geval niet erger. Plus wat hebben die troepen daar te zoeken.quote:Op zondag 15 november 2015 14:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat IS gewon stopt, zodra alle troepen weg zijn uit hun gebieden?
Ik heb het hier over de vraag hoe we het risico op terrorisme kunnen verlagen. Maar het enige wat ik opmaak uit veel reacties is dus dat dit niet kan omdat dit zich in het grote grijze gebied van ons rechtssysteem bevindt.quote:Op zondag 15 november 2015 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar die heb je niet. Meningen zijn vaak anderen niet welgevallig. En je kan moeilijk iedereen opsluiten.
Ja preciesquote:Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef mootie het volgende:
[..]
Die vrouwen in Afghanistan moeten gewoon hun hoofddoek afdoen, dat zal ze leren. Problem solved.
En dat IS daar dan andere geloofsgroepen ongestoord kan afmaken?quote:Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Maar dan maak je het probleem in ieder geval niet erger. Plus wat hebben die troepen daar te zoeken.
Ik wou dat ik het zo had kunnen verwoorden.quote:Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de vraag hoe we het risico op terrorisme kunnen verlagen. Maar het enige wat ik opmaak uit veel reacties is dus dat dit niet kan omdat dit zich in het grote grijze gebied van ons rechtssysteem bevindt.
Dan moet er in dat grijze gebied dus iets gebeuren. En ik ben daarom voorstander van een verhoging van de risicofactor van aanhangers van de jihad of IS en daarmee het verhogen van de pakkans van mogelijke terroristen.
Jij hebt liever dat de USA daar allemaal mensen ongestoord af kan maken?quote:Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
En dat IS daar dan andere geloofsgroepen ongestoord kan afmaken?
Zijn ze wel meteen hun hoofd kwijt, maar jah... kniesoor die daar op letquote:Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef mootie het volgende:
[..]
Die vrouwen in Afghanistan moeten gewoon hun hoofddoek afdoen, dat zal ze leren. Problem solved.
Waarom zou dat moeten? Het is ten eerste nog maar de vraag of je terrorisme daarmee voorkomt of vermindert. En ten tweede is dat misschien nog wel erger dan de kwaal.quote:Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de vraag hoe we het risico op terrorisme kunnen verlagen. Maar het enige wat ik opmaak uit veel reacties is dus dat dit niet kan omdat dit zich in het grote grijze gebied van ons rechtssysteem bevindt.
Dan moet er in dat grijze gebied dus iets gebeuren.
Mwah, ongestoord. Lokale troepen die tegen IS vechten zou je bijvoorbeeld kunnen steunen. En die boeken vooralsnog meer succes dan wij als ik de verhalen moet geloven.quote:Op zondag 15 november 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
En dat IS daar dan andere geloofsgroepen ongestoord kan afmaken?
Yeah right. Het gaat erom dat de meeste van die vrouwen zelf geloven dat ze die hoofddoek willen dragen. Hoe kun je dan zeggen als arrogante westen dat ze die hoofddoek verplicht af moeten doen?quote:Op zondag 15 november 2015 14:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Zijn ze wel meteen hun hoofd kwijt, maar jah... kniesoor die daar op let
Je weet dat IS niet alleen tegen het westen vecht toch?quote:Op zondag 15 november 2015 14:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat de USA daar allemaal mensen ongestoord af kan maken?
Vogeltjes fluiten, gras is groen, mooie blauwe hemel, alles is vredig en blij. Lala.quote:Op zondag 15 november 2015 14:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Het gaat erom dat de meeste van die vrouwen zelf geloven dat ze die hoofddoek willen dragen. Hoe kun je dan zeggen als arrogante westen dat ze die hoofddoek verplicht af moeten doen?
Voorkomen van terrorisme is natuurlijk een fabeltje, dat snap ik ook wel. Maar je kunt het risico altijd verder beperken, zeker als je achteraf de nieuwsberichten leest: valse paspoorten in omloop, daders die al jaren bekend zijn bij de politie en Syriëgangers die terugkeren zonder een strobreed in de weg gelegd te worden. Dat zijn factoren waar je nu van kunt zeggen: dit gaan we vanaf dit moment niet meer accepteren.quote:Op zondag 15 november 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Het is ten eerste nog maar de vraag of je terrorisme daarmee voorkomt of vermindert. En ten tweede is dat misschien nog wel erger dan de kwaal.
Tja, het is het kiezen tussen twee kwaden natuurlijk. Drie x raden wat de Koerden willen en gaan doen als IS bijna is verslagen of verslagen. Daar heb je alweer de volgende oorlog en crisisquote:Op zondag 15 november 2015 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, ongestoord. Lokale troepen die tegen IS vechten zou je bijvoorbeeld kunnen steunen. En die boeken vooralsnog meer succes dan wij als ik de verhalen moet geloven.
Fuck die hoofddoek. In Afghanistan hebben vrouwen geen leven en geen rechten. Punt.quote:Op zondag 15 november 2015 14:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Het gaat erom dat de meeste van die vrouwen zelf geloven dat ze die hoofddoek willen dragen. Hoe kun je dan zeggen als arrogante westen dat ze die hoofddoek verplicht af moeten doen?
Ik zag laatst berichten dat ze ook gewoon tegen de Taliban vechten?quote:Op zondag 15 november 2015 14:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Je weet dat IS niet alleen tegen het westen vecht toch?
Iedereen met een andere overtuiging wordt afgemaakt, moet de rest van de wereld gewoon toekijken hoe dat gebeurt?
Het gaat wel wat verder dan een hoofddoek heh....quote:Op zondag 15 november 2015 14:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer sjiek hendig.quote:Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik zag laatst berichten dat ze ook gewoon tegen de Taliban vechten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hello!
Terugtrekken nu veranderd niets meer, we hadden ons vele jaren geleden nergens mee moeten bemoeien, nu is het veelste laat, we zitten er al tot over onze oren in.quote:Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is dus wel prima om daar alles plat te bombarderen maar als ze een keer hier iets doen schreeuwt de hele wereld moord en brand. Meten met 2 maten heeft dat.
Honderd jaar geleden waren vrouwen hier ook weinig anders dan broedmachines die het huishouden deden. Zulke veranderingen hebben tijd nodig. Het is onzinnig om te denken dat je zoiets van buitenaf met je westerse moraal onder je arm wel even af komt dwingen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Fuck die hoofddoek. In Afghanistan hebben vrouwen geen leven en geen rechten. Punt.
Hebben ze daar geen recht op volgens jou?
En wie moet er voor die vrouwen opstaan?
Ja, goed plan, lekker je eigen land naar de kloten helpen omdat je oorlog hebt met een stel barbaren.quote:Op zondag 15 november 2015 13:59 schreef conservatief_liberaal het volgende:
We zijn in oorlog met het gewelddadig salafisme en daar moeten wij ons kosten wat het kost tegen beschermen. Nederland moet de doodstraf weer invoeren, administratieve detentie, grenzen dicht en focussen op een remigratiebeleid.
quote:Op zondag 15 november 2015 14:08 schreef alwaysikke het volgende:
Schocking. Foto van binnen het Bataclan, spoiler...het is schokkend.Is al een paar keer voorbij gekomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Land naar de klote helpen?quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, goed plan, lekker je eigen land naar de kloten helpen omdat je oorlog hebt met een stel barbaren.
Na paar regels gestopt met lezen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
Mogen moslims bidden voor de slachtoffers van Parijs?
[ afbeelding ]
Als je dat niet meer wil accepteren zul je de wettelijke kaders behoorlijk moeten verruimen. Dan betekent dat ook dat je onwelgevallige meningen die niets met IS te maken hebben uiteindelijk kunt verbieden. Of in ieder geval, je creëert de mogelijkheid voor de overheid om dat te doen. Ik weet niet of dat nu zo'n strak plan is als de waan van de dag er met een jaartje of 2 voor zorgt dat bijvoorbeeld Wilders aan de macht is. No thanks, but thanks.quote:Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef Belabor het volgende:
[..]
Voorkomen van terrorisme is natuurlijk een fabeltje, dat snap ik ook wel. Maar je kunt het risico altijd verder beperken, zeker als je achteraf de nieuwsberichten leest: valse paspoorten in omloop, daders die al jaren bekend zijn bij de politie en Syriëgangers die terugkeren zonder een strobreed in de weg gelegd te worden. Dat zijn factoren waar je nu van kunt zeggen: dit gaan we vanaf dit moment niet meer accepteren.
Wat een spelfoutenquote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
We moeten schouder aan schouder optrekken met elkaar?
Dat is correct. Je mag alleen dua doen om een ongelovige of niet-moslim te leiden naar de islam.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso. Goede post overigens, kan ik het wel grotendeels mee eens zijn. Ook als agnost.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit land leeft van handel met de rest van de wereld. Als je alle grenzen op slot gaat gooien, op zo'n manier dat het een terrorist heel moeilijk wordt om binnen te komen, dan ga je daar enorme schade aan toebrengen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Land naar de klote helpen?
Ook altijd dat gewhine over "ja in palestina/israel/syrie/tibet/hongkong/verweggistan gebeurt het dagelijks maar daar hoor je """"de media"""" niet over"quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is geen antwoord, dat had ik al gelezen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
NWS / Circa 127 doden bij schietpartijen in Parijs #34
Lees
Volgens mij gaf Beatrice de Graaf laatst aan dat dat een stuk beter werkt dan de Franse aanpak omdat je op die manier veel beter zicht hebt op wat er speelt, dieper in bepaalde groepen kunt duiken en daar beter op in kunt spelen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Lothiriel het volgende:
Ik erger me nu al dood aan figuren zoals David van Reybroek, een linkse schrijver, die meteen parallellen trekken met 9/11 en Hollande's speech vergelijken met die van Bush in 2001
En wat is hun oplossing dan? Straatwerkers. Mensen laten participeren in de samenleving
. Weet je, als je mee wilt doen in de samenleving zul je dat toch echt zelf moeten doen. Als je besluit dat je liever een vuil rattenhol in Molenbeek IS-sympathisantje wilt spelen is dat je eigen keuze.
Tsja, dan is jouw antwoord dus dat aanslagen plaats gaan vinden en dat we het maar moeten accepteren. Dat is een mening die ik niet met je deel. Ik kan hem wel gedeeltelijk begrijpen, maar ik vind het een beetje een pessimisten-mentaliteit.quote:Op zondag 15 november 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je dat niet meer wil accepteren zul je de wettelijke kaders behoorlijk moeten verruimen. Dan betekent dat ook dat je onwelgevallige meningen die niets met IS te maken hebben uiteindelijk kunt verbieden. Of in ieder geval, je creëert de mogelijkheid voor de overheid om dat te doen. Ik weet niet of dat nu zo'n strak plan is als de waan van de dag er met een jaartje of 2 voor zorgt dat bijvoorbeeld Wilders aan de macht is. No thanks, but thanks.
Daar staat het gewoon. In de eerste regel nog wel.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord, dat had ik al gelezen.
Oja. Oeps.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar staat het gewoon. In de eerste regel nog wel.
Had Job Cohen met zijn 'thee drinken' toch dan misschien een beetje gelijk?quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij gaf Beatrice de Graaf laatst aan dat dat een stuk beter werkt dan de Franse aanpak omdat je op die manier veel beter zicht hebt op wat er speelt, dieper in bepaalde groepen kunt duiken en daar beter op in kunt spelen.
Typisch. Meteen weer wijzen naar al de dode moslims en het calimero-hoedje er weer bij dat daar geen aandacht voor is.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat deed de USA toch net zo een paar jaar geleden? De axis of evil noemden ze dat toen. Al die landen moesten binnen gevallen worden.quote:Op zondag 15 november 2015 14:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Je weet dat IS niet alleen tegen het westen vecht toch?
Iedereen met een andere overtuiging wordt afgemaakt, moet de rest van de wereld gewoon toekijken hoe dat gebeurt?
DIY explosief, waarschijnlijk recent gemaakt want moeilijk te bewaren. Hebben ze de "bommenfabriek" al gevonden?quote:The type of explosives used by the attackers - who were wearing suicide vests - was TATP (triacetone triperoxide), according to the Paris prosecutor.
Dat is jouw mening die je dus aan andere op wilt dringen. Erg tolerant van je....quote:Op zondag 15 november 2015 14:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Fuck die hoofddoek. In Afghanistan hebben vrouwen geen leven en geen rechten. Punt.
Hebben ze daar geen recht op volgens jou?
En wie moet er voor die vrouwen opstaan?
"Deze aanslag is het zoveelste spel van de zionisten om de islam zwart te maken" staat er oa. Daar kun je het wel mee eens zijn, ook als agnost? Of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 15 november 2015 14:11 schreef Belabor het volgende:
[..]
Sowieso. Goede post overigens, kan ik het wel grotendeels mee eens zijn. Ook als agnost.
Nee, er zijn veel meer fronten waarop je terrorisme kunt bestrijden. De belangrijkste is wat mij betreft nog steeds dat we eens kappen met aanvallen vanuit drones en het vermoorden van onschuldige burgers.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Belabor het volgende:
[..]
Tsja, dan is jouw antwoord dus dat aanslagen plaats gaan vinden en dat we het maar moeten accepteren. Dat is een mening die ik niet met je deel. Ik kan hem wel gedeeltelijk begrijpen, maar ik vind het een beetje een pessimisten-mentaliteit.
Ja, en de Denen deden dat rond 800 bij de saxons.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat deed de USA toch net zo een paar jaar geleden? De axis of evil noemden ze dat toen. Al die landen moesten binnen gevallen worden.
Kennelijk werkt het beter dan de harde aanpak, ja.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Piethur het volgende:
[..]
Had Job Cohen met zijn 'thee drinken' toch dan misschien een beetje gelijk?
De schrijver van dit fraaie stukje mag van mij meteen hangen aan de hoogste boom.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Honderd jaar geleden waren vrouwen hier ook weinig anders dan broedmachines die het huishouden deden. Zulke veranderingen hebben tijd nodig. Het is onzinnig om te denken dat je zoiets van buitenaf met je westerse moraal onder je arm wel even af komt dwingen.
Heb je nu al eens kennis genomen van wat de islam leert, of is het nog steeds fact free roeptoeteren?quote:Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, er zijn veel meer fronten waarop je terrorisme kunt bestrijden. De belangrijkste is wat mij betreft nog steeds dat we eens kappen met aanvallen vanuit drones en het vermoorden van onschuldige burgers.
Afgezien van die regel, is het "Praying for Paris" initiatief inderdaad wel heel erg hypocriet, hoe goed de bedoelingen ook zijn. De media bepaald compleet wat wij als Nederlanders belangrijk vinden.quote:Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
"Deze aanslag is het zoveelste spel van de zionisten om de islam zwart te maken" staat er oa. Daar kun je het wel mee eens zijn, ook als agnost? Of bedoel je dat niet?
Ik zeg niet dat straatwerkers geen positieve invloed kunnen hebben. Alle initiatieven kunnen positief zijn. Ik werk zelf ook mee in Brussel aan gratis initiatieven voor Brusselse jongeren (ik woon er zelf niet maar zit wel aan de universiteit). Daar komen ook veel allochtonen op af. Allemaal heel leuke en vriendelijke mede-Belgen. Het uitschot zie je daar helaas niet. Blijkbaar doen we dan toch iets fout, of zou het toch aan hen en niet aan de 'samenleving' liggen?quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij gaf Beatrice de Graaf laatst aan dat dat een stuk beter werkt dan de Franse aanpak omdat je op die manier veel beter zicht hebt op wat er speelt, dieper in bepaalde groepen kunt duiken en daar beter op in kunt spelen.
Ik durf wel te beweren dat het een feit is dat vrouwen in Afghanistan geen prettig leven hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening die je dus aan andere op wilt dringen. Erg tolerant van je....
Supergoed stuk.quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je van plan om te accepteren dat er niet zoiets bestaat als "de leer van de islam", of doe je daar niet aan?quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je nu al eens kennis genomen van wat de islam leert, of is het nog steeds fact free roeptoeteren?
Wél weer mazzel dat de Canadezen zich in 1945 met onze zaakjes gingen bemoeien, of nietquote:Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening die je dus aan andere op wilt dringen. Erg tolerant van je....
Ze doet net alsof er hier niet van die broeinesten voorkomen....quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat leidt tot minder terrorisme. Wij hebben al een geschiedenis van geweld achter ons tegen jihadisten, die zal IS daardoor niet zomaar gaan vergeten.quote:Op zondag 15 november 2015 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, er zijn veel meer fronten waarop je terrorisme kunt bestrijden. De belangrijkste is wat mij betreft nog steeds dat we eens kappen met aanvallen vanuit drones en het vermoorden van onschuldige burgers.
Ah, daar hebben we de fundamentalist die meent dat de islam een homogene groep is en er eenduidige opvattingen op nahoudt ook weer.quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je nu al eens kennis genomen van wat de islam leert, of is het nog steeds fact free roeptoeteren?
Duss...quote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja de waarheid is moeilijk te accepteren.quote:Op zondag 15 november 2015 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Na paar regels gestopt met lezen.
En dan spreken over verstand.
Let ook op het prachtige Mohammedaanse gebruik van het woord 'onschuldig'. Domme westerlingen denken dan dat ons 'onschuldig' is, echter volgens de regels van de islam is iemand die geen islamiet is sowieso schuldig. En zo wordt er weer zand in de ogen van de ongelovigen gestrooid, en dat bevordert de verspreiding van islam. Hamdoelilah!quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
De schrijver van dit fraaie stukje mag van mij meteen hangen aan de hoogste boom.
De waarheid? Branden in de hel, zionisten?quote:Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja de waarheid is moeilijk te accepteren.
Oproep tot haat en terrorisme en dus strafbaar deze uitspraak van jou.quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
De schrijver van dit fraaie stukje mag van mij meteen hangen aan de hoogste boom.
Ik hou me liever bij de feiten als je het niet erg vindt...quote:Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je van plan om te accepteren dat er niet zoiets bestaat als "de leer van de islam", of doe je daar niet aan?
vooralsnog zijn de aanslagen van extremisten alhier een stuk minder dan in frankrijk, ik heb het idee dat er een bepaalde groep mensen nu al een jaar of 10 hoopt dat het er eindelijk van komt alhierquote:Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze doet net alsof er hier niet van die broeinesten voorkomen....
Dat ze het overzicht kwijt zijn in die bandelieus oke dat snap ik nog, maar ze doet echt alsof het hier niet is en dat is behoorlijk naïef!
quote:Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook dat je gaat branden in de hel?
Het gaat niet om eens of oneens. Het is gewoonweg haram om smeekgebedjes te verrichten voor niet-moslims.quote:Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Duss...
Gelukkig denkt lang niet iedereen er zo over. Er staan ook reacties onder van moslims die het er niet mee eens zijn en die daar ook veel likes voor krijgen. Relatief dan, want hoe populair is die pagina überhaupt nou helemaal.
Kom me maar arresteren dan.quote:Op zondag 15 november 2015 14:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Oproep tot haat en terrorisme en dus strafbaar deze uitspraak van jou.
Aanzienlijk minder, als ze er al zijn ja. Maar als je nieuwe informatie hebt wat dat betreft kun je dat 'r gewoon mailen natuurlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze doet net alsof er hier niet van die broeinesten voorkomen....
quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Belabor het volgende:
[..]
Afgezien van die regel, is het "Praying for Paris" initiatief inderdaad wel heel erg hypocriet, hoe goed de bedoelingen ook zijn. De media bepaald compleet wat wij als Nederlanders belangrijk vinden.
Volgens Aboutaleb moeten we gezamenlijk optrekken. Maar wat hij ontkent is de oceaan van afstand die ligt tussen de denkwijze zelfs van een niet extremistische moslim en voor gebrek aan een betere omschrijving gemiddelde bewoner van een westers land. Sommige van die deskundigen argumenteren zelfs dat we moslims veel meer ruimte moeten laten voor hun religie, zodat ze niet radicaliseren. Het isolement is één van de redenen waarom ze nl. radicaliseren. Maar dan moet je redeneringen zoals in die post dus als mainstream opnemen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sta jij achter het zionistische gedachtegoed dan? Dat is echt super scary nl. En heeft een enorm grote en vernietigende invloed op de wereld.quote:Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De waarheid? Branden in de hel, zionisten?
Ff serieus
Feit is in ieder geval dat je fundamentalistische praatjes slechts opgaan voor een klein gedeelte van de hele islamitische populatie.quote:Op zondag 15 november 2015 14:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik hou me liever bij de feiten als je het niet erg vindt...
De sullige wijkagent op zijn fietsje en het theedrinken, wat waren we een stel linksche hippies. En ondertussen worden we geroemd voor het feit dat we beginnend salafisten zo goed van radicaliseren weten te weerhouden.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Piethur het volgende:
[..]
Had Job Cohen met zijn 'thee drinken' toch dan misschien een beetje gelijk?
Welk feit had je in gedachten?quote:Op zondag 15 november 2015 14:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik hou me liever bij de feiten als je het niet erg vindt...
Volgens de regels van de fundamentalistische islam, ja.quote:Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Let ook op het prachtige Mohammedaanse gebruik van het woord 'onschuldig'. Domme westerlingen denken dan dat ons 'onschuldig' is, echter volgens de regels van de islam is iemand die geen islamiet is sowieso schuldig.
Jan Jambonquote:
Bron: De Standaardquote:'Ik ga Molenbeek opkuisen'
Alleen, zo stelt Jambon vast, blijven de problemen in Brussel - vandaag in Molenbeek - bestaan. En dat zint Jambon niet. 'Ik ga de komende dagen kijken hoe het komt dat wat elders wel werkt, daar niet werkt. Ik ga dit dossier naar me toe trekken. Dit moet stoppen. Dit kan niet blijven duren, we moeten daar paal en perk aan stellen.'
'Ik ga Molenbeek opkuisen', zegt Jambon. 'Ik ga kijken hoe het komt dat het daar fout loopt, en wat we er nog extra moeten doen. Want dit kunnen we niet langer aanvaarden. Er moet gekeken worden hoe we dit probleem kunnen aanpakken. En het moet voor eens en altijd met wortel en tak uitgeroeid worden.'
Nee maar ik ben er een beetje klaar mee dat het altijd de schuld van de zogenaamde zionisten is. Toevallig dat je het met dat branden in de hel niet eens bent. Heb je het wel gelezen? Het staat er namelijk vrij duidelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sta jij achter het zionistische gedachtegoed dan? Dat is echt super scary nl. En heeft een enorm grote en vernietigende invloed op de wereld.
Branden in de hel ben ik het niet mee eens.
quote:Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sta jij achter het zionistische gedachtegoed dan? Dat is echt super scary nl. En heeft een enorm grote en vernietigende invloed op de wereld.
Ja samen schouders aan schoudersquote:Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens de regels van de fundamentalistische islam, ja.
het was oorspronkelijk voornamelijk gericht tegen kutmarokkaantjes om recidive te voorkomen, en daar slaagde men wel in ja... dat het vervolgens een running gag onder naïef rechts werd is ook een feitquote:Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De sullige wijkagent op zijn fietsje en het theedrinken, wat waren we een stel linksche hippies. En ondertussen worden we geroemd voor het feit dat we beginnend salafisten zo goed van radicaliseren weten te weerhouden.
Ha, we hebben een Schriftgeleerde die onweerlegbare duidelijkheid kan geven over de woorden waar imams al eeuwen over twisten.quote:Op zondag 15 november 2015 14:17 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Let ook op het prachtige Mohammedaanse gebruik van het woord 'onschuldig'. Domme westerlingen denken dan dat ons 'onschuldig' is, echter volgens de regels van de islam is iemand die geen islamiet is sowieso schuldig. En zo wordt er weer zand in de ogen van de ongelovigen gestrooid, en dat bevordert de verspreiding van islam. Hamdoelilah!
De zionisten hebben nul invloed anders dan dat kleine stukje land.quote:Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is ook wat bijvoorbeeld MI5 zegt. Dat hoe religieuzer de moslim hoe kleiner de kans is dat hij radicaliseert.quote:Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens Aboutaleb moeten we gezamenlijk optrekken. Maar wat hij ontkent is de oceaan van afstand die ligt tussen de denkwijze zelfs van een niet extremistische moslim en voor gebrek aan een betere omschrijving gemiddelde bewoner van een westers land. Sommige van die deskundigen argumenteren zelfs dat we moslims veel meer ruimte moeten laten voor hun religie, zodat ze niet radicaliseren.
Ja, mooi is dat.quote:Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ha, we hebben een Schriftgeleerde die onweerlegbare duidelijkheid kan geven over de woorden waar imams al eeuwen over twisten.
Hallelujah, maak deze man grootmoefti van de gehele Arabische wereld.
Ik denk dat dit afkomstig is van een niet extremistische, zij het misschien vrij conservatieve moslim annex koranuitlegger. Het geeft wat mij betreft heel aardig aan hoe ver de denkwijzes uit elkaar liggen en dat het nogal moeilijk wordt om schouder aan schouder met elkaar op te trekken tegen salafisten.quote:Op zondag 15 november 2015 14:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Duss...
Gelukkig denkt lang niet iedereen er zo over. Er staan ook reacties onder van moslims die het er niet mee eens zijn en die daar ook veel likes voor krijgen. Relatief dan, want hoe populair is die pagina überhaupt nou helemaal.
Heb het even snel gescand en ben het met het meeste eens. Vooral de selectieve verontwaardiging van het westen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar ik ben er een beetje klaar mee dat het altijd de schuld van de zogenaamde zionisten is. Toevallig dat je het met dat branden in de hel niet eens bent. Heb je het wel gelezen? Het staat er namelijk vrij duidelijk.
quote:Op zondag 15 november 2015 14:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb het even snel gescand en ben het met het meeste eens. Vooral de selectieve verontwaardiging van het westen.
Oh, je bent het nu toch met me eens dat er een islam is die dit leert? Nu ja, dat beschouw ik maar als winst.quote:Op zondag 15 november 2015 14:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens de regels van de fundamentalistische islam, ja.
Slaagden ze wel in?quote:Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Re het volgende:
[..]
het was oorspronkelijk voornamelijk gericht tegen kutmarokkaantjes om recidive te voorkomen, en daar slaagde men wel in ja... dat het vervolgens een running gag onder naïef rechts werd is ook een feit
Volgens mij ben jij niet helemaal goed op de hoogte van hoeveel invloed ze in de USA al hebben bv. Lees je eens een beetje in voordat je dit soort onzin uitkraamt.quote:Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
De zionisten hebben nul invloed anders dan dat kleine stukje land.
Ga lekker in BNW je waanbeelden verkondigen. Man man man.
Net vond je het nog een supergoed stukquote:Op zondag 15 november 2015 14:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb het even snel gescand en ben het met het meeste eens. Vooral de selectieve verontwaardiging van het westen.
Ga weg.quote:Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet helemaal goed op de hoogte van hoeveel invloed ze in de USA al hebben bv. Lees je eens een beetje in voordat je dit soort onzin uitkraamt.
quote:Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
In elke moslim familie is de meerderheid gewoon bezig met criminele activiteiten of radicalisme.
Wil je dat nu ontkennen? Da's naïef man!quote:
En jij kunt je niet voorstellen dat desondanks deze wereld mijlenver van de wereld van een gemiddelde bewoner van een westers seculier land afligt? En dat een brug daartussen nogal behoorlijk moeilijk wordt. Tenzij je ook wil beweren dat we dan maar meteen ons secularisme moeten opgeven, zodat we minder aanslagen hoeven te verwachten??? Maar dat lijkt dan op chantage in mijn ogen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is ook wat bijvoorbeeld MI5 zegt. Dat hoe religieuzer de moslim hoe kleiner de kans is dat hij radicaliseert.
http://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1
Ah, niet meer de islam. Kijk, zo komen we ergens.quote:Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Oh, je bent het nu toch met me eens dat er een islam is die dit leert? Nu ja, dat beschouw ik maar als winst.
Ik denk dat ze ook in Nederland geen andere keus hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd een keus. Hoe moeilijk die ook is.quote:Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook in Nederland geen andere keus hebben.
Het merendeel van elke moslimfamilie is crimineel? Dat durf ik wel te ontkennen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wil je dat nu ontkennen? Da's naïef man!
Kiezen tussen leven en dood is vrij lastig ja.quote:Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd een keus. Hoe moeilijk die ook is.
572 op de 10.000 Marokkanen wordt verdacht (dus is niet eens bewezen schuldig) van criminele activiteiten. Ja, dat is inderdaad wel de meerderheid binnen elke moslimfamilie. Overduidelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Slaagden ze wel in?
Je moet eens de georganiseerde misdaad zien hoeveel Marokkanen daar de dienst uit maken![]()
In elke moslim familie is de meerderheid gewoon bezig met criminele activiteiten of radicalisme.
Ze gebruiken de westerse waarden als voetveeg!
okquote:Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En jij kunt je niet voorstellen dat desondanks deze wereld mijlenver van de wereld van een gemiddelde bewoner van een westers seculier land afligt? En dat een brug daartussen nogal behoorlijk moeilijk wordt. Tenzij je ook wil beweren dat we dan maar meteen ons secularisme moeten opgeven, zodat we minder aanslagen hoeven te verwachten??? Maar dat lijkt dan op chantage in mijn ogen.
Weer de schuld van de zionisten dit natuurlijkquote:Op zondag 15 november 2015 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaha. Geert heeft je goed te pakken geloof ik.quote:Op zondag 15 november 2015 14:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Slaagden ze wel in?
Je moet eens de georganiseerde misdaad zien hoeveel Marokkanen daar de dienst uit maken![]()
Ze gebruiken de westerse waarden als voetveeg!
Hmm. Interessant argument.quote:Op zondag 15 november 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is ook wat bijvoorbeeld MI5 zegt. Dat hoe religieuzer de moslim hoe kleiner de kans is dat hij radicaliseert.
http://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1
Kennelijk moeten we dat maar voor lief nemen?quote:Op zondag 15 november 2015 14:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Weer de schuld van de zionisten dit natuurlijk
Die worden in de kraag gevat ja, die zijn zo dom geweest... maar ze hebben er schijt aan hoor.quote:Op zondag 15 november 2015 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
572 op de 10.000 Marokkanen wordt verdacht (dus is niet eens bewezen schuldig) van criminele activiteiten. Ja, dat is inderdaad wel de meerderheid binnen elke moslimfamilie. Overduidelijk.
ligt eraan waar je uit moet kiezen.?quote:Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mensen hebben altijd een keus. Hoe moeilijk die ook is.
"They say that they are concerned with those who use violence or actively support the use of violence and not those who simply hold politically extreme views."quote:
Twee zinnen en een los woord. En dan nog niet begrijpen wat er staat. Knap gedaan hoor. Jij gaat je VMBO-diploma wel halen dit jaar.quote:
En wat voor papiertje hebben ze jou gegeven dan?quote:Op zondag 15 november 2015 14:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Twee zinnen en een los woord. En dan nog niet begrijpen wat er staat. Knap gedaan hoor. Jij gaat je VMBO-diploma wel halen dit jaar.
Wel cijfers om trots op te zijn....quote:Op zondag 15 november 2015 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
572 op de 10.000 Marokkanen wordt verdacht (dus is niet eens bewezen schuldig) van criminele activiteiten. Ja, dat is inderdaad wel de meerderheid binnen elke moslimfamilie. Overduidelijk.
Dat vraag ik me af, dit is immers mierenbevruchten over definities. Maar ik vind het winst dat ook jij tot het inzicht bent gekomen dat er 'een' islam bestaat die problemen oplevert, en dat meen ik oprecht. Misschien dat je dan ook eens kan gaan nadenken over wat het gevaar is van die islam en hoe we daar op een verstandige manier in het nu nog redelijk vrije en veilige westen mee kunnen omgaan. Het lijkt mij niet verstandig dat we het pad gaan bewandelen van een doorsnee moslimland, en ik denk dat we elkaar op dat punt wel kunnen vinden.quote:Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, niet meer de islam. Kijk, zo komen we ergens.
Spioneren & infiltreren.quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat doe je eigenlijk met een vijand binnen je landsgrenzen?
Wat doe je eigenlijk met mensen die oproepen tot geweld?quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
In de gaten houden via Twitter.quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Blijkbaar niet heel veel. Een IS-beul kan bijvoorbeeld niet eens teruggestuurd worden als hij over onze grens stapt...quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
En dan anderen met die beul opzadelen? Lekker zeg...quote:Op zondag 15 november 2015 14:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Blijkbaar niet heel veel. Een IS-beul kan bijvoorbeeld niet eens teruggestuurd worden als hij over onze grens stapt...
wachten tot ze overgaan tot geweld.quote:Op zondag 15 november 2015 14:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk met mensen die oproepen tot geweld?
Maar in sommige gevallen is het ook strafbaar. Beetje rare wet dit trouwens. Want je hebt tegenwoordig ook genoeg mensen die oproepen tot geweld om ISIS aan te vallen maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daarvoor veroordeeld werd.quote:
zijn wel een aantal ontsnapt he!quote:Op zondag 15 november 2015 14:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is heel effectief, bleek maar weer afgelopen vrijdag.
Blijkbaar onderschat je de vijandquote:Op zondag 15 november 2015 14:39 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Buitenrechtelijk executeren is op dit moment wat overdreven nietwaar?
Een FOK!-mod-diploma, veterstrikdiploma, zwemdiploma A, rijbewijs A en B, een paar google-certificaten, Basis BHV, Spaans A1, Arabisch A1, HAVO, 2x HBO-propedeuse, 1x HBO-bachelor, 1x post-HBO master, wat gecertificeerde universitaire masterclasses.quote:Op zondag 15 november 2015 14:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
En wat voor papiertje hebben ze jou gegeven dan?
Raar hoor.quote:Op zondag 15 november 2015 14:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Want je hebt tegenwoordig ook genoeg mensen die oproepen tot geweld om ISIS aan te vallen maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daarvoor veroordeeld werd.
Paar Nederlanders hadden wel boetes gekregen omdat ze rechtextremistische dingen riepe op fb of foraquote:Op zondag 15 november 2015 14:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar in sommige gevallen is het ook strafbaar. Beetje rare wet dit trouwens. Want je hebt tegenwoordig ook genoeg mensen die oproepen tot geweld om ISIS aan te vallen maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daarvoor veroordeeld werd.
-Niet doen-quote:Op zondag 15 november 2015 14:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een FOK!-mod-diploma, veterstrikdiploma, zwemdiploma A, rijbewijs A en B, een paar google-certificaten, Basis BHV, Spaans A1, Arabisch A1, HAVO, 2x HBO-bachelor, 1x HBO, 1x post-HBO master, wat gecertificeerde universitaire masterclasses.
Ik bedoel dat het erg zinvol is om te wachten met actie ondernemen tot ze een bloedbad aanrichten.quote:
Nee ik kijk naar de cijfers.quote:Op zondag 15 november 2015 14:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Blijkbaar onderschat je de vijand
Ah oke. Maar toch is de insteek naar moslims die dit soort dingen roepen toch heel anders. Het is meten met twee maten.quote:Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Paar Nederlanders hadden wel boetes gekregen omdat ze rechtextremistische dingen riepe op fb of fora
Zekers.quote:Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah oke. Maar toch is de insteek naar moslims die dit soort dingen roepen toch heel anders. Het is meten met twee maten.
Dergelijke redeneringen heb je gisteravond bij Pauw en vanmiddag bij Buitenhof in feite ook al kunnen horen hoor. Er wordt weliswaar gezegd dat er meerdere redenen zijn waarom moslims extremistisch worden, maar dat het beslist niet zo is dat fundamentalisme gelijk staat aan extremisme. Fundamentalisme/salafisme leidt niet direct tot gewelddadigheid tov het westen. Als je nu het fundamentalisme ruim baan geeft, niet tegenwerkt dus, zal het moslims ervan weerhouden om de laatste stap naar extremisme en dus gewelddadigheid kunnen voorkomen. Dit betekent wel dat je alle barrières die wij hebben opgeworpen tegen religie, in ons secularisme, min of meer moet laten gaan. Met name voor Frankrijk betekent dit afscheid van het laïcisme, maar ook voor België betekent dit afschaffen van verbod op dragen hoofddoekjes in openbare gebouwen, scholen e.d. Verder betekent dit investeren in "diversiteit" en dus een prominentere rol van de islam in het alledaagse leven, in media etc. Kortom een verwijdering van het secularisme, richting desecularisering, daar waar westerse bevolking juist meer aan het opschuiven is in de richting van > atheïstisch/agnostische/humanistische levenswijze.quote:
Omdat iedereen in zijn broek schijt voor de agressieve islam.quote:Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ah oke. Maar toch is de insteek naar moslims die dit soort dingen roepen toch heel anders. Het is meten met twee maten.
Meer vrijheid voor het individu, bijvoorbeeld mogen bepalen of men wel of geen hoofddoek draagt, hoeft helemaal geen desecularisering te impliceren.quote:Op zondag 15 november 2015 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dergelijke redeneringen heb je gisteravond bij Pauw en vanmiddag bij Buitenhof in feite ook al kunnen horen hoor. Er wordt weliswaar gezegd dat er meerdere redenen zijn waarom moslims extremistisch worden, maar dat het beslist niet zo is dat fundamentalisme gelijk staat aan extremisme. Fundamentalisme/salafisme leidt niet direct tot gewelddadigheid tov het westen. Als je nu het fundamentalisme ruim baan geeft, niet tegenwerkt dus, zal het moslims ervan weerhouden om de laatste stap naar extremisme en dus gewelddadigheid kunnen voorkomen. Dit betekent wel dat je alle barrières die wij hebben opgeworpen tegen religie, in ons secularisme, min of meer moeten laten gaan. Met name voor Frankrijk betekent dit afscheid van het laïcisme, maar ook voor België betekent dit afschaffen van verbod op dragen hoofddoekjes in openbare gebouwen, scholen e.d. Verder betekent dit investeren in "diversiteit" en dus een prominentere rol van de islam in het alledaagse leven, in media etc. Kortom een verwijdering van het secularisme, richting desecularisering, daar waar westerse bevolking juist meer aan het opschuiven is in de richting van meer atheïstisch/agnostische/humanistische levenswijze.
je bent ook een lekkere trol hèquote:Op zondag 15 november 2015 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dergelijke redeneringen heb je gisteravond bij Pauw en vanmiddag bij Buitenhof in feite ook al kunnen horen hoor. Er wordt weliswaar gezegd dat er meerdere redenen zijn waarom moslims extremistisch worden, maar dat het beslist niet zo is dat fundamentalisme gelijk staat aan extremisme. Fundamentalisme/salafisme leidt niet direct tot gewelddadigheid tov het westen. Als je nu het fundamentalisme ruim baan geeft, niet tegenwerkt dus, zal het moslims ervan weerhouden om de laatste stap naar extremisme en dus gewelddadigheid kunnen voorkomen. Dit betekent wel dat je alle barrières die wij hebben opgeworpen tegen religie, in ons secularisme, min of meer moeten laten gaan. Met name voor Frankrijk betekent dit afscheid van het laïcisme, maar ook voor België betekent dit afschaffen van verbod op dragen hoofddoekjes in openbare gebouwen, scholen e.d. Verder betekent dit investeren in "diversiteit" en dus een prominentere rol van de islam in het alledaagse leven, in media etc. Kortom een verwijdering van het secularisme, richting desecularisering, daar waar westerse bevolking juist meer aan het opschuiven is in de richting van meer atheïstisch/agnostische/humanistische levenswijze.
Dit is pas het begin.quote:Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee ik kijk naar de cijfers.
De afgelopen vijf jaar zijn 500 Europeanen gestorven door terrorisme (inclusief rechts-extremistisch terrorisme). Op 500 miljoen inwoners is dat een behoorlijk laag risico. Zo'n laag risico proberen te verbeteren met draconische middelen is, hoe zal ik het noemen, waanzin.
Maar wetten zouden toch geen rekening moeten houden met gevoelens?quote:Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat iedereen in zijn broek schijt voor de agressieve islam.
Dat doen wetten dan ook niet.quote:Op zondag 15 november 2015 14:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar wetten zouden toch geen rekening moeten houden met gevoelens?
Hmmm ja onder druk van de publieke opinie is dat wel een gevaarlijk iets natuurlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat doen wetten dan ook niet.
Degenen die de wetten interpreteren/uitvoeren/lezen houden wél rekening met gevoelens.
In feite is het niet heel anders dan wat wij doen met christelijk fundamentalisme/conservatisme. Dat heeft ook gewoon een plek, de bible-belt en diverse kerkgemeenschappen elders. Die leggen we ook niet continue het vuur aan de schenen. Daar zitten we ook niet 24/7 bovenop als ze weer eens met tenenkrommende uitleg van bijbelteksten komen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gezamenlijk optrekken betekent niet dat je op alle vlakken hetzelfde denkt. In Nederland zijn er ook onder autochtonen heel lang grote verschillen geweest. Denk aan de verzuiling. Denk aan de tijd van de Republiek. Etc. Maar ook nu nog, dat blijkt wel uit deze discussies. Het idee dat je het met elkaar eens bent, of in ieder geval op bepaalde punten met elkaar kunt optrekken staat of valt bij het gevoel van het hebben van een gezamenlijk belang. Dat belang is hier wel duidelijk aanwezig.quote:Op zondag 15 november 2015 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens Aboutaleb moeten we gezamenlijk optrekken. Maar wat hij ontkent is de oceaan van afstand die ligt tussen de denkwijze zelfs van een niet extremistische moslim en voor gebrek aan een betere omschrijving gemiddelde bewoner van een westers land. Sommige van die deskundigen argumenteren zelfs dat we moslims veel meer ruimte moeten laten voor hun religie, zodat ze niet radicaliseren. Het isolement is één van de redenen waarom ze nl. radicaliseren. Maar dan moet je redeneringen zoals in die post dus als mainstream opnemen.
Ik denk dat dit erg lastig gaat.
Omdat geweld met geweld bestrijden het domste is wat je kunt doen?quote:Op zondag 15 november 2015 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit is pas het begin.
2 weken geleden is er nog een passagiersvliegtuig opgeblazen. Paar maanden geleden gingen ze met AK's los op een strand in Tunesië. Vorige maand in Turkije bomaanslagen en zo kun je nog wel ff doorgaan.
Die figuren deinzen nergens voor terug. Waarom zou je ze een zachte aanpak geven?
Om de een of andere reden vind ik dit heftiger dan die foto van het theater.quote:Op zondag 15 november 2015 14:55 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
15-11-2015
Dit is het moment waarop de hel losbarst in Bataclan
video Het zijn hallucinante beelden. Een aanwezige concertganger legde met zijn smartphone het ogenblik vast waarop de eerste dodelijke schoten vielen in de concertzaal Bataclan in Parijs.
De band was nog volop aan het spelen. Het duurde maar even voor ze beseften wat er gaande was. Drummer Julian Dorio stopt meteen en duikt weg.
Bij het bloedbad kwamen 87 concertgangers om het leven, waaronder ook de verantwoordelijke van de bandmerchandising. De groep zelf kon aan de dodelijke kogelregen ontsnappen.
(HLN)
Ik denk dat het meer ruimte geven aan de islam wel degelijk betekent dat je het secularisme beetje bij beetje inwisselt voor de invloed van een in filosofisch opzicht absolutistisch normen- en waardenpatroon. Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit. Iedere vorm van filosofisch absolutisme is nu eenmaal annexionistisch ingesteld, dat zie je bijv. ook bij de andere religies en ideologieën. Juist daarom is dat secularisme uiteindelijk gegroeid in Europa.quote:Op zondag 15 november 2015 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Meer vrijheid voor het individu, bijvoorbeeld mogen bepalen of men wel of geen hoofddoek draagt, hoeft helemaal geen desecularisering te impliceren.
Bijzonder onwerkelijk filmpje inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Om de een of andere reden vind ik dit heftiger dan die foto van het theater.
Komt door die teringherrie.quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wtf did I just read?quote:Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit.
quote:Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er zijn groepjes haatdragende nederlanders binnen onze landsgrenzen die continu tegen de grenzen van de wet aanschurken. Dit zijn potentiële massamoordenaars of zetten anderen tot massamoord aan en dat weet iedereen. Toch laten we ze begaan zolang we ze niet betrappen op het overtreden van de wet.
Mooi systeem wel, alleen dit is ook onze achilleshiel.
Jij drinkt liever een kopje thee met degene die je kop er af komt snijden?quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat geweld met geweld bestrijden het domste is wat je kunt doen?
Ja, klopt, mensen denken nu eenmaal verschillend, maar daarom zul je in de publieke ruimte alleen een apparaat moeten opzetten om zonder geweld die verschillen om te zetten in een zo goed mogelijk bestuur. Het uitdrukken van de innerlijke overtuiging kun je beter niet op straat doen, maar achter je deur in je publiek domein.quote:Op zondag 15 november 2015 14:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Gezamenlijk optrekken betekent niet dat je op alle vlakken hetzelfde denkt. In Nederland zijn er ook onder autochtonen heel lang grote verschillen geweest. Denk aan de verzuiling. Denk aan de tijd van de Republiek. Etc. Maar ook nu nog, dat blijkt wel uit deze discussies. Het idee dat je het met elkaar eens bent, of in ieder geval op bepaalde punten met elkaar kunt optrekken staat of valt bij het gevoel van het hebben van een gezamenlijk belang. Dat belang is hier wel duidelijk aanwezig.
Verder ben ik het er wel mee eens dat het onderdrukken van een religieuze minderheid en het isolement dat daaruit kan ontstaan niet goed is, ook niet voor de samenleving, nog even los van het ontwikkelen van extremisme.
Eh... Waarom dan?quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat past er dan op geweld van dit soort mensen?quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat thee drinken of je kop eraf de enige twee opties waren.quote:Op zondag 15 november 2015 14:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij drinkt liever een kopje thee met degene die je kop er af komt snijden?
Die mensen voelen zich helemaal geen Nederlander.quote:
Niet.quote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat thee drinken of je kop eraf de enige twee opties waren.
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld.
Heb je het nu specifiek over de aanslagen in Parijs?quote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat past er dan op geweld van dit soort mensen?
Ik roep niet op tot geweld. Ik ben gewoon van mening dat onze overheid harder moet optreden tegen de vijand.quote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld. Mensen met intelligentie leren van fouten uit het verleden. Jij mist die intelligentie blijkbaar aangezien je constant op loopt te roepen tot meer geweld en ook haat trouwens.
Ja, laten we het ontopic houden.quote:Op zondag 15 november 2015 15:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je het nu specifiek over de aanslagen in Parijs?
Euh, nee. Geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld wel degelijk kan leiden tot minder geweld. Met de nadruk op kan, want het hoeft natuurlijk niet per definitie.quote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld.
Over IS idd.quote:Op zondag 15 november 2015 15:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je het nu specifiek over de aanslagen in Parijs?
quote:Op zondag 15 november 2015 15:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik roep niet op tot geweld. Ik ben gewoon van mening dat onze overheid harder moet optreden tegen de vijand.
De dialoog aangaan met moslimextremisten werkt prima natuurlijkquote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een ontzettende dakwaus.quote:Op zondag 15 november 2015 15:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat is dus oproepen tot geweld. Net als al die teksten van je vol zitten met oproepen tot geweld.
Het westen moet ten eerste stoppen met het plat bombarderen van landen in het MO. Dat moet de eerste stap zijn. Dan haal je de voedingsbodem voor de terroristen weg.quote:
Is dat zo? Waarom zou de islam niet dezelfde weg afleggen als het christendom gedaan heeft in Nederland?quote:Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer ruimte geven aan de islam wel degelijk betekent dat je het secularisme beetje bij beetje inwisselt voor de invloed van een in filosofisch opzicht absolutistisch normen- en waardenpatroon. Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit. Iedere vorm van filosofisch absolutisme is nu eenmaal annexionistisch ingesteld, dat zie je bijv. ook bij de andere religies en ideologieën. Juist daarom is dat secularisme uiteindelijk gegroeid in Europa.
De twee grootste fouten die er bestaan is absolutisme en sterk-relativisme.
De huidige geschiedenis is anders. Dit geweld is weer antwoord op geweld in Syrië. En dat geweld is weer antwoord op eerder geweld. Ongeacht waar de hele primaire oorzaak ligt: Terreur gaat niet gestopt worden door meer oorlog. Ook al gooi je een atoombom op Syrië: Ze zitten al hier.quote:Op zondag 15 november 2015 15:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Euh, nee. Geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld wel degelijk kan leiden tot minder geweld. Met de nadruk op kan, want het hoeft natuurlijk niet per definitie.
Romantisch doch niet realistisch, dus.
Dus als je IS hun gang laat gaan, dan worden ze lief?quote:Op zondag 15 november 2015 15:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het westen moet ten eerste stoppen met het plat bombarderen van landen in het MO. Dat moet de eerste stap zijn. Dan haal je de voedingsbodem voor de terroristen weg.
Het is niet zo moeilijk. Als je zó divers wil zijn dat je (zelfs) ruim baan biedt aan degenen die de diversiteit willen afschaffen, dan zal de diversiteit na verloop van tijd afgeschaft worden.quote:
Misschien. Doch ga je denk ik terreur ook niet oplossen door het dood te relativeren. Ik betwijfel dan ook dat als alle westerse militairen teruggetrokken worden dat er opeens op magische wijze geen doorgedraaide moslims meer zullen zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De huidige geschiedenis is anders. Dit geweld is weer antwoord op geweld in Syrië. En dat geweld is weer antwoord op eerder geweld. Ongeacht waar de hele primaire oorzaak ligt: Terreur gaat niet gestopt worden door meer oorlog. Ook al gooi je een atoombom op Syrië: Ze zitten al hier.
Als je gaat kijken naar de factor liefheid dan zul je in het westen net zo veel lieve mensen tegen komen als in het MO.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus als je IS hun gang laat gaan, dan worden ze lief?
Hoe dan ook: elke luchtaanval met burgerdoden betekent de geboorte van tientallen of honderden nieuwe doorgedraaide moslims.quote:Op zondag 15 november 2015 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien. Doch ga je denk ik terreur ook niet oplossen door het dood te relativeren. Ik betwijfel dan ook dat als alle westerse militairen teruggetrokken worden dat er opeens op magische wijze geen doorgedraaide moslims meer zullen zijn.
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?quote:Op zondag 15 november 2015 15:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe dan ook: elke luchtaanval met burgerdoden betekent de geboorte van tientallen of honderden nieuwe doorgedraaide moslims.
Dan ben ik benieuwd naar het westerse equivalent van IS.quote:Op zondag 15 november 2015 15:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je gaat kijken naar de factor liefheid dan zul je in het westen net zo veel lieve mensen tegen komen als in het MO.
Mensen die die diversiteit willen afschaffen beperken zich tot een nogal kleine groep.quote:Op zondag 15 november 2015 15:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. Als je zó divers wil zijn dat je (zelfs) ruim baan biedt aan degenen die de diversiteit willen afschaffen, dan zal de diversiteit na verloop van tijd afgeschaft worden.
Het grootste verschil zit in mijn optiek in het doel wat de partijen hebben. IS heeft daadwerkelijk als doel om burgerslachtoffers te veroorzaken. De strijdkrachten in Syrië proberen er zoveel mogelijk aan te doen om deze te voorkomen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?
Ws omdat de aanslag op de foto al voorbij was en op de video pas begint.quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, dat zou blijken uit verschillende enquête's idd dat de moskeegang van 2de en 3de generatie allochtonen kleiner is dan die onder de 1ste generaties. En toch overtuigen die cijfers mij niet als je daartegenover stelt dat een bepaald contingent van juist de jongere moslims in westerse landen radicaliseert en metterdaad naar Syrië vertrekt.quote:Op zondag 15 november 2015 15:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom zou de islam niet dezelfde weg afleggen als het christendom gedaan heeft in Nederland?
Dat doet de islam in feite nu ook al. Het deel dat per generatie conservatiever wordt in hun opvattingen is veel kleiner dan het deel dat per generatie gematigder/meer seculier wordt. Exact zoals het met het christendom is gegaan. Met als verschil dat we conservatieve christenen wel een plek in onze maatschappij gunnen, terwijl we conservatieve moslims alleen maar opjagen.
Over een maand durf ik het wel weer aan om te posten dat we niet teveel in paniek moeten schieten vanwege terrorisme en allerlei bizarre maatregelen treffen. Op dit moment ligt dit soort relativering nog iets te gevoelig zou ik zeggen. Wat gebeurde vrijdag was ook ongekend hardquote:Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee ik kijk naar de cijfers.
De afgelopen vijf jaar zijn 500 Europeanen gestorven door terrorisme (inclusief rechts-extremistisch terrorisme). Op 500 miljoen inwoners is dat een behoorlijk laag risico. Zo'n laag risico proberen te verbeteren met draconische middelen is, hoe zal ik het noemen, waanzin.
Lastige keuze, mag ik een hulplijn inschakelen? Ik zou zelf zeggen: Wegwezen daar, de grens bij Turkije hermetisch afsluiten en die schatrijke oliestaten zeggen dat ze hun eigen teringzooi op mogen ruimen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?
Waar wachten ze op?quote:Op zondag 15 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
Livestreampje bij Bataclan:
https://www.periscope.tv/w/1djxXbzAOnVGZ
Ons hele neo-kapitalistische systeem is de equivalent. Dat richt over de hele aardkloot ellende aan, met directe en indirecte uitbuiting, onderdrukking en dode medemensen. Alleen is dat minder direct en dichtbij zichtbaar. Het is niet onze buurman, het is het kindje in Bangladesh, de gemartelde dwarsligger in Saudi-Arabie of de inboorling van het regenwoud die zijn woongebied ziet verdwijnen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar het westerse equivalent van IS.
Geen idee. Wel een groot mediacircus in ieder geval.quote:
Komt vanzelf wel als er weer nieuws is.quote:Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef Furdinand het volgende:
Kan dit topic geen schopje naar f&l krijgen ofzo? het gaat hier niet echt meer over de aanslag zelf...
Jij kunt nog wel zulke mooie hippie gedachtes hebben, maar met leden van IS kun je niet praten, die kans krijg je niet eens, je ligt eerder in je graf dan dat ze eerst een discussie met je aangaan.quote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld. Mensen met intelligentie leren van fouten uit het verleden. Jij mist die intelligentie blijkbaar aangezien je constant op loopt te roepen tot meer geweld en ook haat trouwens.
Net zo zinloos als het geweld.quote:Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)d-minuut-stilte.html
Morgen in heel Nederland minuut stilte om 12:00.
Maar wel respectvol en meelevendquote:Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Net zo zinloos als het geweld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |