Het westen moet ten eerste stoppen met het plat bombarderen van landen in het MO. Dat moet de eerste stap zijn. Dan haal je de voedingsbodem voor de terroristen weg.quote:
Is dat zo? Waarom zou de islam niet dezelfde weg afleggen als het christendom gedaan heeft in Nederland?quote:Op zondag 15 november 2015 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer ruimte geven aan de islam wel degelijk betekent dat je het secularisme beetje bij beetje inwisselt voor de invloed van een in filosofisch opzicht absolutistisch normen- en waardenpatroon. Meer diversiteit op korte termijn, betekent dan uiteindelijk het einde aan alle diversiteit. Iedere vorm van filosofisch absolutisme is nu eenmaal annexionistisch ingesteld, dat zie je bijv. ook bij de andere religies en ideologieën. Juist daarom is dat secularisme uiteindelijk gegroeid in Europa.
De twee grootste fouten die er bestaan is absolutisme en sterk-relativisme.
De huidige geschiedenis is anders. Dit geweld is weer antwoord op geweld in Syrië. En dat geweld is weer antwoord op eerder geweld. Ongeacht waar de hele primaire oorzaak ligt: Terreur gaat niet gestopt worden door meer oorlog. Ook al gooi je een atoombom op Syrië: Ze zitten al hier.quote:Op zondag 15 november 2015 15:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Euh, nee. Geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld wel degelijk kan leiden tot minder geweld. Met de nadruk op kan, want het hoeft natuurlijk niet per definitie.
Romantisch doch niet realistisch, dus.
Dus als je IS hun gang laat gaan, dan worden ze lief?quote:Op zondag 15 november 2015 15:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het westen moet ten eerste stoppen met het plat bombarderen van landen in het MO. Dat moet de eerste stap zijn. Dan haal je de voedingsbodem voor de terroristen weg.
Het is niet zo moeilijk. Als je zó divers wil zijn dat je (zelfs) ruim baan biedt aan degenen die de diversiteit willen afschaffen, dan zal de diversiteit na verloop van tijd afgeschaft worden.quote:
Misschien. Doch ga je denk ik terreur ook niet oplossen door het dood te relativeren. Ik betwijfel dan ook dat als alle westerse militairen teruggetrokken worden dat er opeens op magische wijze geen doorgedraaide moslims meer zullen zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De huidige geschiedenis is anders. Dit geweld is weer antwoord op geweld in Syrië. En dat geweld is weer antwoord op eerder geweld. Ongeacht waar de hele primaire oorzaak ligt: Terreur gaat niet gestopt worden door meer oorlog. Ook al gooi je een atoombom op Syrië: Ze zitten al hier.
Als je gaat kijken naar de factor liefheid dan zul je in het westen net zo veel lieve mensen tegen komen als in het MO.quote:Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus als je IS hun gang laat gaan, dan worden ze lief?
Hoe dan ook: elke luchtaanval met burgerdoden betekent de geboorte van tientallen of honderden nieuwe doorgedraaide moslims.quote:Op zondag 15 november 2015 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien. Doch ga je denk ik terreur ook niet oplossen door het dood te relativeren. Ik betwijfel dan ook dat als alle westerse militairen teruggetrokken worden dat er opeens op magische wijze geen doorgedraaide moslims meer zullen zijn.
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?quote:Op zondag 15 november 2015 15:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe dan ook: elke luchtaanval met burgerdoden betekent de geboorte van tientallen of honderden nieuwe doorgedraaide moslims.
Dan ben ik benieuwd naar het westerse equivalent van IS.quote:Op zondag 15 november 2015 15:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als je gaat kijken naar de factor liefheid dan zul je in het westen net zo veel lieve mensen tegen komen als in het MO.
Mensen die die diversiteit willen afschaffen beperken zich tot een nogal kleine groep.quote:Op zondag 15 november 2015 15:07 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. Als je zó divers wil zijn dat je (zelfs) ruim baan biedt aan degenen die de diversiteit willen afschaffen, dan zal de diversiteit na verloop van tijd afgeschaft worden.
Het grootste verschil zit in mijn optiek in het doel wat de partijen hebben. IS heeft daadwerkelijk als doel om burgerslachtoffers te veroorzaken. De strijdkrachten in Syrië proberen er zoveel mogelijk aan te doen om deze te voorkomen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?
Ws omdat de aanslag op de foto al voorbij was en op de video pas begint.quote:Op zondag 15 november 2015 14:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Om de een of andere reden vind ik dit heftiger dan die foto van het theater.
Ja, dat zou blijken uit verschillende enquête's idd dat de moskeegang van 2de en 3de generatie allochtonen kleiner is dan die onder de 1ste generaties. En toch overtuigen die cijfers mij niet als je daartegenover stelt dat een bepaald contingent van juist de jongere moslims in westerse landen radicaliseert en metterdaad naar Syrië vertrekt.quote:Op zondag 15 november 2015 15:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom zou de islam niet dezelfde weg afleggen als het christendom gedaan heeft in Nederland?
Dat doet de islam in feite nu ook al. Het deel dat per generatie conservatiever wordt in hun opvattingen is veel kleiner dan het deel dat per generatie gematigder/meer seculier wordt. Exact zoals het met het christendom is gegaan. Met als verschil dat we conservatieve christenen wel een plek in onze maatschappij gunnen, terwijl we conservatieve moslims alleen maar opjagen.
Over een maand durf ik het wel weer aan om te posten dat we niet teveel in paniek moeten schieten vanwege terrorisme en allerlei bizarre maatregelen treffen. Op dit moment ligt dit soort relativering nog iets te gevoelig zou ik zeggen. Wat gebeurde vrijdag was ook ongekend hardquote:Op zondag 15 november 2015 14:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nee ik kijk naar de cijfers.
De afgelopen vijf jaar zijn 500 Europeanen gestorven door terrorisme (inclusief rechts-extremistisch terrorisme). Op 500 miljoen inwoners is dat een behoorlijk laag risico. Zo'n laag risico proberen te verbeteren met draconische middelen is, hoe zal ik het noemen, waanzin.
Lastige keuze, mag ik een hulplijn inschakelen? Ik zou zelf zeggen: Wegwezen daar, de grens bij Turkije hermetisch afsluiten en die schatrijke oliestaten zeggen dat ze hun eigen teringzooi op mogen ruimen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het dilemma is: elke slachting door IS of barrelbomb-ronde van Assad betekend dat ook. Welke is de minste van 2 kwaden?
Waar wachten ze op?quote:Op zondag 15 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
Livestreampje bij Bataclan:
https://www.periscope.tv/w/1djxXbzAOnVGZ
Ons hele neo-kapitalistische systeem is de equivalent. Dat richt over de hele aardkloot ellende aan, met directe en indirecte uitbuiting, onderdrukking en dode medemensen. Alleen is dat minder direct en dichtbij zichtbaar. Het is niet onze buurman, het is het kindje in Bangladesh, de gemartelde dwarsligger in Saudi-Arabie of de inboorling van het regenwoud die zijn woongebied ziet verdwijnen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar het westerse equivalent van IS.
Geen idee. Wel een groot mediacircus in ieder geval.quote:
Komt vanzelf wel als er weer nieuws is.quote:Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef Furdinand het volgende:
Kan dit topic geen schopje naar f&l krijgen ofzo? het gaat hier niet echt meer over de aanslag zelf...
Jij kunt nog wel zulke mooie hippie gedachtes hebben, maar met leden van IS kun je niet praten, die kans krijg je niet eens, je ligt eerder in je graf dan dat ze eerst een discussie met je aangaan.quote:Op zondag 15 november 2015 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat thee drinken of je kop eraf de enige twee opties waren.
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld met geweld bestrijden alleen maar lijdt tot meer geweld. Mensen met intelligentie leren van fouten uit het verleden. Jij mist die intelligentie blijkbaar aangezien je constant op loopt te roepen tot meer geweld en ook haat trouwens.
Net zo zinloos als het geweld.quote:Op zondag 15 november 2015 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)d-minuut-stilte.html
Morgen in heel Nederland minuut stilte om 12:00.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |