abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2015 @ 13:52:37 #51
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566042
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Als gedachten strafbaar waren geweest, had ik allang een levenslange straf uitgezeten.
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157566053
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom is het wel oké om een bom op mogelijke terroristen in Syrië te gooien om ze te doden, maar niet om verdachten van het ronselen voor de jihad tegen de muur te zetten?
Omdat het bommen gooien buiten beeld gebeurd. Hypocrisie ten top, maarja wat verwacht je dan van de EU.
pi_157566055
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar ik heb het over het toejuichen van deze daden, bijv. op twitter. In de gaten houden is zeker ook niet goed?
Ik vind het goed om ze in de gaten te houden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157566061
quote:

[..]

Natuurlijk wel.
pi_157566062
quote:

[..]

Dat wordt allang in de gaten gehouden.
  zondag 15 november 2015 @ 13:53:25 #56
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566064
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Falco het volgende:

[..]

'Alleen voor deze ideologie' :'). Je snapt hoe dat geïnterpreteerd wordt over een aantal jaar? Je begeeft je met het verbannen van denkbeelden op een zeer glad en hellend vlak.
Jaja, ik begrijp het wel. Vind het gevaarlijke mensen.
  zondag 15 november 2015 @ 13:53:46 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566072
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet alleen op degene die isis steunen, de top van isis moet gesnoeid worden, van boven naar beneden toe. Degene die plannen en beslissen moeten dood.
De actieve strijd tegen isis moet daarnaast gewoon doorgaan, intensiever zelfs als nu. We moeten blijven proberen zo min mogelijk burger slachtoffers te maken en echt haast zetten achter topfiguren, vooral de "kalief", uitschakelen, dat blijven doen. Geen kalief geen kalifaat.

Daarnaast denk ik dat we ons ideaal van hoe een land in elkaar moet steken los moeten laten en een partij moeten vinden die voor dat betreffende land goed is, die zo goed mogelijk de groepen daar in balans brengt. Dat zal een land geinspireerd door de islamitische wetten worden.
Er is daar te weinig draagvlak voor iets anders.

Mbt de vluchtelingen, we moeten mensen blijven helpen. Misschien moeten we wel met z'n allen gewoon schofterig veel geld steken in onmiddelijke echt gedegen opvang in de regio en van daaruit ook met het volk spreken over een oplossing, een werkzaam land (naast opvang hier, alleen dan wat gereguleerder). Ik denk dat we moeten ophouden met steeds een groepje die de macht wil ondersteunen ondanks dat ze toch ook wel agressief zijn, denk dat we moeten beginnen met dat gewone volk dat oa op de vlucht is mobiliseren, daar een werkzame regering uit trekken. Met daarin ruimte om in die opstart fase(die jaren zal duren) regelmatig te herzien waar nodig.
Er is geen keuze tussen assad, isis en de andere groepjes, al die partijen zijn slecht nieuws. Er moet een ander alternatief komen.
Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.

Het is dus wel prima om daar alles plat te bombarderen maar als ze een keer hier iets doen schreeuwt de hele wereld moord en brand. Meten met 2 maten heeft dat.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 13:54:29 #58
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157566085
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is het goed.
  zondag 15 november 2015 @ 13:55:15 #59
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566099
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar wat mogen ze verder doen? Dat is waar de discussie pas interessant wordt. Als je verder niks mag doen, heeft in de gaten houden ook weinig zin.
  zondag 15 november 2015 @ 13:55:26 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157566102
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Jaja, ik begrijp het wel. Vind het gevaarlijke mensen.
Vrijwel niemand ontkent dat, maar laten we niet morrelen aan een van onze democratische basisprincipes en ook de kant opgaan van IS door vrijheid van mening in te perken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157566108
quote:

[..]

Misschien eens een bezoekje brengen, net als Adje en Robbie die vluchtelingen kapot willen schieten op Twitter of Facebook.

Om de een of andere reden denk ik alleen niet dat dat nu ook gaat gebeuren.
pi_157566110
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:51 schreef Belabor het volgende:

[..]

Goed, maar een van de verdachten wat dus bekend bij de politie en is al meerdere malen opgepakt. Waarom wordt zo'n persoon dan nog vrijgelaten, als het geen gedachten meer zijn, maar al tot daden geleid heeft?
De individuele vrijheid is in Nederland vrij groot. Dat houdt ook in dat je mensen pas preventief vast kunt zetten als je hard, of in ieder geval vrij aannemelijk kunt maken, dat het ook daadwerkelijk een gevaar op gaat leveren. En soms kan dat pas als er iets mis is gegaan. Zo kunnen we ook mensen met een psychose niet direct vastzetten middels een RM, ook als voor de omgeving al overduidelijk is dat het een keer mis gaat.
pi_157566112
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef Belabor het volgende:
Maar wat mogen ze verder doen? Dat is waar de discussie pas interessant wordt. Als je verder niks mag doen, heeft in de gaten houden ook weinig zin.
Bij concrete aanwijzingen dat ze gaan doen ipv denken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157566115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee er moet niemand dood. Gewoon terugtrekken uit die landen. Wat geeft het westen het recht om zich te bemoeien met de dingen daar? En alles overhoop te knallen daar? Dat is een van de hoofdredenen dat ze nu zelf naar het westen komen.
Deels eens.
Maar neem nou Afghanistan, waar vrouwen geen kant op kunnen, geen rechten hebben, niemand hebben die voor ze opkomt. Is het dan niet menselijk om te proberen daar verandering in te brengen?
  zondag 15 november 2015 @ 13:57:09 #65
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566133
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 13:56 schreef mootie het volgende:

[..]

Deels eens.
Maar neem nou Afghanistan, waar vrouwen geen kant op kunnen, geen rechten hebben, niemand hebben die voor ze opkomt. Is het dan niet menselijk om te proberen daar verandering in te brengen?
Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.
Feyenoord!
  zondag 15 november 2015 @ 13:57:13 #66
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_157566135
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij concrete aanwijzingen dat ze gaan doen ipv denken.
Blijkbaar niet. Veel Syriëgangers kunnen zonder grote problemen weer terugkeren naar hun families in de EU. Dat vind ik een belangrijk punt wat besproken moet worden, juist nu.
pi_157566143
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien eens een bezoekje brengen, net als Adje en Robbie die vluchtelingen kapot willen schieten op Twitter of Facebook.

Om de een of andere reden denk ik alleen niet dat dat nu ook gaat gebeuren.
Was het niet Duitsland, waar zulke lieden wel een bezoekje van de politie kregen?
pi_157566148
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Omdat het bommen gooien buiten beeld gebeurd. Hypocrisie ten top, maarja wat verwacht je dan van de EU.
Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.
pi_157566154
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zou het heel mooi vinden als we dit allemaal op zouden kunnen lossen door simpelweg terug te trekken uit Syrië/Irak/etc. Maar helaas werkt dat niet zo.
IS claimt wel zo mooi dat ze doorgaan zolang er bombardementen plaatsvinden, maar als die bombardementen stoppen gaan ze echt gewoon door hoor. Want wij zijn ongelovigen die dood moeten in de heilige oorlog. Vinden ze. Dus verandert er niks behalve dat ze in alle rust mensen kunnen opleiden.
pi_157566155
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Belabor het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Hoezo blijkbaar niet? Achteraf wordt veel duidelijk, dat betekent niet dat het dat op voorhand ook al was.
pi_157566167
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat werkt niet. De verandering moet van binnenin komen. Uit het land zelf. Die vrouwen moeten zelf willen veranderen, dat kun je mensen niet opleggen.
Ah, nu snap ik het. De vrouwen daar vinden het prima de bima om zo behandeld te worden. Anders hadden ze de wapens wel opgenomen tegen de Taliban.
pi_157566168
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daarom moeten we kappen met die hypocriete onzin en een statement maken door wat van die figuren te executeren. Het is oorlog en de vijand moet gewoon dood. Heel simpel.
Die worden dagelijks kansloos geëxecuteerd door de coalitie.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157566172
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Belabor het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Oh sorry, ik dacht dat het over mijn ideeën hierover ging.
  zondag 15 november 2015 @ 13:59:13 #74
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157566184
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Man man man echt. Oke dan sturen we jou als eerste naar Syrie nu met al je belachelijke oorlogspraat. Als je dat zo graag wilt ga ze dan zelf maar afknallen.....

O wacht dat durf je dan weer niet. Nee meneer loopt vanachter zijn computer op te roepen tot haat. Wat jij doet is net zo erg als wat die haat imams doen.
Feyenoord!
pi_157566185
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En als ze die verandering wel willen maar onderdrukt worden?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')