Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
CNN meldt 153 bevestigd.quote:
Het zijn ook getrainde mensen, gewoon leger opleidingen en trainen krijgen die "combat survival".quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je het dus al over getrainde mensen, dus moet er selectie plaats vinden, ik heb ook wel gelezen dat voor Moslims die zelfmoord willen plegen, er een uitgebreide screening vooraf gaat, als je een realistische serie hier over wilt zien, dan raad ik je sleepercel aan , soort van 24 maar dan realistisch.
Doorlopen niks te zien hier.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:36 schreef star_gazer het volgende:
Nou daar gaan we weer dan! Incidentje?
Bitcoins zijn helemaal niet zo veilig, je moet nog altijd je geld omzetten naar bitcoins via de bank. Je blijft gewoon traceerbaar aangezien men alles bij de bank gewoon vastlegt. Daarnaast is de helft van die verkopers bij silkroad achtige sites gewoon honeypots, zeker als het om wapens gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Financiering;
IS verdient alleen hier al 1 miljoen euro per dag mee.
Lijkt me niet zo moeilijk te financieren, krijg je t niet de grens over, ben je creatief met bitcoins. Kind kan de was doen.
Encrypted communicatie, mede mogelijk gemaakt door de NSA, die hebben een flinke hand in de standaarden van encrypties. Die schrijven lekker meequote:Communicatie is geheel encrypted, zelfs telefoons zijn geheel encrypted. Deze zijn wel duur (1400eu per stuk) maargoed, geld zat zoals hierboven te zien. Of je zit gewoon bij elkaar in de huiskamer.
Als ik de kranten zo lees zijn er 8 terroristen dood gegaan waarvan er 7 stuks bomgordels hadden. Die bomgordels die maak je niet zomaar aangezien die stabiel moeten zijn en tegen een stootje kunnen, dat doe je niet zomaar met huis tuin en keuken apparatuur. Koop je speciale hardware dan horen inlichtingendiensten op je reet te zittenquote:Explosieven is het lastigste denk ik. Daar moet je een goed scheikunde iemand voor hebben. Om aan granaten te komen zoals zij die ook hadden lijkt me ook lastiger. Maargoed. IS heeft contacten wereldwijd natuurlijk he. Dus ook in Frankrijk (of Europa an sich, open grenzen). Dus daar moet ook wel aan te komen zijn voor een juiste prijs.
Wapens zijn zo geregeld, daar kan ik zelfs vrij eenvoudig aan komen.
Dan zou je dus ff 15 man bij elkaar moeten sprokkelenquote:Mensen die mee willen werken zijn vantevoren al bepaald, ze moeten wel dermate geindoctrineerd zijn in het geloof, en als martelaar willen sterven om hun 72maagden + extra's te krijgen in het hiernamaals. Dus deze zijn maanden hiervoor al flink gebrainwashed door wie dan ook, ik weet niet hoe ze dat doen ofzo maar dat kan je wel aan de kerk en de moskee overlaten.
En jij hebt, zoals hierboven ook iemand zei, een grotere pet op van de inlichten dienst dan dat ze kunnen.
4 doden bij stadium, maar dat is incl zichzelfquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:34 schreef Pedroso het volgende:
Hoeveel slachtoffers hebben de zelfmoordenaars bij het stadion gemaakt eigenlijk ?
Als ze dat voor de wedstrijd of net erna hadden gedaan dan waren het er een stuk meer geweest in ieder geval. Niet zo goed gepland dus.
Nee, het is niet de encryptie die ze breken, maar het punt waarop deze ontsleuteld is, ook de NSA kan geen AES256 breken, deze is trouwens door belgen geschreven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bitcoins zijn helemaal niet zo veilig, je moet nog altijd je geld omzetten naar bitcoins via de bank. Je blijft gewoon traceerbaar aangezien men alles bij de bank gewoon vastlegt. Daarnaast is de helft van die verkopers bij silkroad achtige sites gewoon honeypots, zeker als het om wapens gaat.
[..]
Encrypted communicatie, mede mogelijk gemaakt door de NSA, die hebben een flinke hand in de standaarden van encrypties. Die schrijven lekker mee
[..]
NSA zal vast en zeker exploits hebben om de combinaties die mogelijk zijn te beperken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, het is niet de encryptie die ze breken, maar het punt waarop deze ontsleuteld is, ook de NSA kan geen AES256 breken, deze is trouwens door belgen geschreven.
Dus volgens jou is het weer allemaal de schuld van de autochtone bevolking. Lekker kortzichtig ben jij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Combinatie van jarenlang bezuinigen op onderwijs en vertokkificatie van de maatschappij.
Ik ken deze flaw, maar dat maakt AES nog niet direct kwetsbaar, wel is het zo dat het aantal brute force pogingen lager is. Maar dat is nog steeds in de orde van dat als elke zandkorrel een supercomputer is, dat het dan nog steeds een miljard jaar duurt om 1 bericht te kraken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
NSA zal vast en zeker exploits hebben om de combinaties die mogelijk zijn te beperken.
In 2011: http://phys.org/news/2011(...)heme-vulnerable.html
Ik ben aardig thuis in bitcoins. Dat doet er verder niet toe, ik heb ze zelf een keer op marktplaats gekocht, zo gaat dat. Verkoop ook.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bitcoins zijn helemaal niet zo veilig, je moet nog altijd je geld omzetten naar bitcoins via de bank. Je blijft gewoon traceerbaar aangezien men alles bij de bank gewoon vastlegt. Daarnaast is de helft van die verkopers bij silkroad achtige sites gewoon honeypots, zeker als het om wapens gaat.
[..]
Encryptie is zo sterk als je eigen sleutels. AES256 hash (zelf gegenereerde Hashes) er overheen en de NSA gaat je ook niet afluisteren, dat gaat niemand meer lukken met eigen keys. Zeker niet als je er meerdere gebruikt zoals mogelijk bij dat soort telefoons.quote:Encrypted communicatie, mede mogelijk gemaakt door de NSA, die hebben een flinke hand in de standaarden van encrypties. Die schrijven lekker mee
[..]
Ja ik verzin dit nu net allemaal ff he, als je hier de tijd voor hebt om dit uit te werken is dat een ander verhaal. En ook de contacten die IS hier in europa heeft heb ik niet. Voor hen is dat makkelijkerquote:Als ik de kranten zo lees zijn er 8 terroristen dood gegaan waarvan er 7 stuks bomgordels hadden. Die bomgordels die maak je niet zomaar aangezien die stabiel moeten zijn en tegen een stootje kunnen, dat doe je niet zomaar met huis tuin en keuken apparatuur. Koop je speciale hardware dan horen inlichtingendiensten op je reet te zitten
[..]
15 gebrainwashde mensen die geilen op 72 maagden die ze nooit zullen ontvangen, zonde wel.quote:Dan zou je dus ff 15 man bij elkaar moeten sprokkelen
Dat betwijfel ik, als de NSA invloed kan uitoefenen bij Intel etc. zodat ze betere controle hebben op random key generators dan kan de NSA ook flink de tijd inkorten om berichten in AES256 te krakenquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken deze flaw, maar dat maakt AES nog niet direct kwetsbaar, wel is het zo dat het aantal brute force pogingen lager is. Maar dat is nog steeds in de orde van dat als elke zandkorrel een supercomputer is, dat het dan nog steeds een miljard jaar duurt om 1 bericht te kraken.
Dan hadden ze TOR ook al gekraakt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, als de NSA invloed kan uitoefenen bij Intel etc. zodat ze betere controle hebben op random key generators dan kan de NSA ook flink de tijd inkorten om berichten in AES256 te kraken
Hear hearquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:45 schreef JimmyManna het volgende:
Volgens Khalid Boulahrouz op twitter mocht men bij Pauw niet meteen zeggen dat het moslims waren. Misschien dacht onze topspeler zelf aan de ETA. Op twitter regent het weer van berichten van mensen die vooral heel boos omdat er naar moslims wordt gewezen. Het is maar net waar je boos om wordt.
Zelf wordt ik voornamelijk boos omdat het een aanval is op ons allemaal. Een stel bebaarde idioten schijnt te menen dat alles dat geen bebaarde idioot is dood moet. Allah zou dat wel willen. En omdat mensen menen dat Allah dat zou willen vrees ik dat een bebaarde idioot eerdaags met een Kalasjnikov de school van mijn dochter binnen wandelt.
Maar dat is geen flaw in AES, maar in de randsoftware, ekte bazen gebruiken natuurlijk randomisers die gebaseerd zijn op ruimtestralingquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, als de NSA invloed kan uitoefenen bij Intel etc. zodat ze betere controle hebben op random key generators dan kan de NSA ook flink de tijd inkorten om berichten in AES256 te kraken
Ik vraag me dan ook bij de NSA of ze wel waarschuwen als ze zo'n aanviel opgebouwd zien worden of denken, mwah europa, wel handig als die nog wat angst ingeboezemd krijgen zodat wij nog wat meer macht kunnen krijgen met nieuwe wetgevingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
TOR is gemaakt voor amerikaanse Defensiequote:Op zaterdag 14 november 2015 08:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dan hadden ze TOR ook al gekraakt.
TOR is al meerdere keren ge-exploit. (Bijv de javascript exploit in Firefox een tijd geleden.) Je hoeft niet altijd direct de codering te krakenquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is dus in TOR browser, en niet in het Tor netwerk, hoewel daar ook wel 1 en ander mis aan isquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
TOR is al meerdere keren ge-exploit. (Bijv de javascript exploit in Firefox een tijd geleden.) Je hoeft niet altijd direct de codering te kraken
In hoevere zal de NSA zaken in Europa monitoren? Die zullen zich vooral op Amerika focussen en daarnaast, wie zegt dat de Fransen niet zijn ingelicht en daarna gewoon hebben gefaald.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook bij de NSA of ze wel waarschuwen als ze zo'n aanviel opgebouwd zien worden of denken, mwah europa, wel handig als die nog wat angst ingeboezemd krijgen zodat wij nog wat meer macht kunnen krijgen met nieuwe wetgevingen.
You sure?quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
TOR is gemaakt voor amerikaanse Defensie
Ja maar dat zijn exploits, die moet je maar net treffen. Als die er niet meer inzitten ben je uitgeluld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
TOR is al meerdere keren ge-exploit. (Bijv de javascript exploit in Firefox een tijd geleden.) Je hoeft niet altijd direct de codering te kraken
Leuke reacties daar iddquote:
quote:De Islaam zal nooit verliezen, na dit hele gebeuren zullen er weer een heleboel moslims bijkomen.
quote:Moge de Islam zegevieren .
quote:Die jongens hadden dit niet moeten doen. Nu zijn er een paar doodrust in vrede
quote:Ernstige zaak....
Maar hetgeen wat er in het Midden-Oosten is veroorzaakt is 1000x erger.
gewoon wat exit en tussennodes aanmaken. Succes verzekerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja je zit dus uiteindelijk met meerdere zwakke punten, je kan je berichten gaan encrypten maar als je linux/windows bakkie ook lek is heb je er niks aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is dus in TOR browser, en niet in het Tor netwerk, hoewel daar ook wel 1 en ander mis aan is
My Bad, ik dacht dat her voor het leger was gemaakt, maar ze maken er dus gebruik vanquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
You sure?
[..]
Ja maar dat zijn exploits, die moet je maar net treffen. Als die er niet meer inzitten ben je uitgeluld.
Moet je wel toevallig connecten via Entry > Middle > Exit. En die kans is zeer klein.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
gewoon wat exit en tussennodes aanmaken. Succes verzekerd.
Gewoon heel het netwerk volpompen met je eigen nodes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:50 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Moet je wel toevallig connecten via Entry > Middle > Exit. En die kans is zeer klein.
Dat is altijd het probleem met encryptie, het is een middel, geen doel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja je zit dus uiteindelijk met meerdere zwakke punten, je kan je berichten gaan encrypten maar als je linux/windows bakkie ook lek is heb je er niks aan.
Hangt er van af met wie je contact hebt. Inlichtingendiensten zullen een heel netwerk hebben van mensen waarbij je direct geflagged zal worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af, als ik nu een prepay sim koop en activeer in een bepaalde buurt hier in west en gelijk gebruik ga maak van een encrypted whatsapp alternatief, zullen er ook geen flags afgaan bij de Aivd?
Tunnel is een tunnel, als je t goed doet kunnen ze je telefoon tunnel niet onderscheiden van een VPN/SSH sessie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af, als ik nu een prepay sim koop en activeer in een bepaalde buurt hier in west en gelijk gebruik ga maak van een encrypted whatsapp alternatief, zullen er ook geen flags afgaan bij de Aivd?
153 volgens cnnquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:49 schreef penny-wise het volgende:
Wat een nieuws om mee op te staan, 120 doden damn.....
Nee joh. Veel en veel meer. https://nl.wikipedia.org/(...)_Tweede_Wereldoorlogquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet je nooit, er waren natuurlijk mensen die slechts krantjes distribueerden, maar als je kijkt naar het gewapende verzet, dan moet je denken aan enkele honderden, geen duizenden.
Mwah, denk het niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:50 schreef Fer het volgende:
Niet direct, maar je krijgt gewoon een hogere "waardering".quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:50 schreef Fer het volgende:
Ik had het puur over het gewapende verzet, zoals ik in een post ervoor zei is het lastig in te schatten omdat er ook heel veel mensen betrekkelijk simpele verzetsdaden hebben gepleegd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee joh. Veel en veel meer. https://nl.wikipedia.org/(...)_Tweede_Wereldoorlog
Het heeft met de islam te maken, dus ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:54 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heeft dit te maken met al die vluchtelingen die hier heel europa binnen komen?
Nee eerder met de kansloosheid van bepaalde Franse jongeren, gevoed door een oorlog waar ze eigenlijk niet eens partij in zijn. Gooi daar een sausje brainwashing over, en je krijgt dit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:54 schreef Dirkos1987 het volgende:
zijn de daders dan al geidentificeerd?quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee eerder met de kansloosheid van bepaalde Franse jongeren, gevoed door een oorlog waar ze eigenlijk niet eens partij in zijn. Gooi daar een sausje brainwashing over, en je krijgt dit.
Waarschijnlijk wel, maar nog niet gepubliceerd, eerste getuigen spreken van jonge daders.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
zijn de daders dan al geidentificeerd?
Met het binnenhalen van honderdduizenden islamitische vluchtelingen kweek je nog meer van die "kansloosheid".quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee eerder met de kansloosheid van bepaalde Franse jongeren, gevoed door een oorlog waar ze eigenlijk niet eens partij in zijn. Gooi daar een sausje brainwashing over, en je krijgt dit.
Met de vluchtelingen die jaren geleden Europa inkwamen. Dus met de huidige stroom vluchtelingen hebben we gelukkig nog jaren van dit soort ellende geïmporteerd. Want traag wifi kan al aanleiding zijn om boos te worden op het land dat je opvangt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:54 schreef Dirkos1987 het volgende:
The world has gone mad!quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Mijn god, eerst dit en over 3 uur de intocht van Sinterklaas en ongetwijfeld irritante anti-pieten. Ik weet niet of mijn hart dit aan kan.
Dan ga je op de grond liggen en huilen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Mijn god, eerst dit en over 3 uur de intocht van Sinterklaas en ongetwijfeld irritante anti-pieten. Ik weet niet of mijn hart dit aan kan.
Je moet wel heel dom zijn als je dit een incidentje noemt. Ik denk ook dat niemand dat zal doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:36 schreef star_gazer het volgende:
Nou daar gaan we weer dan! Incidentje?
Mwoah, voor terroristen hoef je niet zo bang te zijn, wel voor getraumatiseerde mensen, heb je in verleden ook gezien met de bosnische vluchtelingen, daar zaten behoorlijk wat verstoorde geesten tussen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Met het binnenhalen van honderdduizenden islamitische vluchtelingen kweek je nog meer van die "kansloosheid".
Maak je borst maar nat voor de geweldige toekomst die we tegemoet gaan.
Een oorlog waar we helemaal niks hebben te zoeken. We hebben er geen reet aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je moet wel heel dom zijn als je dit een incidentje noemt. Ik denk ook dat niemand dat zal doen.
Net als men in Syrisch grondgebied niet zal zeggen dat het een incidentje is als het westen weer eens bommen laat vallen op IS.
We zijn gewoon in een keiharde oorlog verwikkeld. Islamitische Staat tegen het vrije westen. Deze slag is van IS, laten we hopen dat wij de volgende hebben
Ar-Raqqa nuken zou een mooie reactie zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je moet wel heel dom zijn als je dit een incidentje noemt. Ik denk ook dat niemand dat zal doen.
Net als men in Syrisch grondgebied niet zal zeggen dat het een incidentje is als het westen weer eens bommen laat vallen op IS.
We zijn gewoon in een keiharde oorlog verwikkeld. Islamitische Staat tegen het vrije westen. Deze slag is van IS, laten we hopen dat wij de volgende hebben
IS, laat me niet lachen, stelt echt niets voor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zou wel het trieste van alles zijn, die anti-piet figuren die nog ff gaan rellen vandaag.....quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Er komen uit die vluchtelingenstroom tienduizenden, zo niet honderdduizenden kansloze jongeren voort die boos gaan worden op de maatschappij en alles en iedereen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah, voor terroristen hoef je niet zo bang te zijn, wel voor getraumatiseerde mensen, heb je in verleden ook gezien met de bosnische vluchtelingen, daar zaten behoorlijk wat verstoorde geesten tussen.
En maar klagen als er niet ingegrepen wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een oorlog waar we helemaal niks hebben te zoeken. We hebben er geen reet aan.
Maar lekker achter Amerika aan waggelen.
of ze hadden gewacht tot de massa naar buiten kwamquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:03 schreef Woelwater het volgende:
Als dit trouwens maanden van tevoren is voorbereid, waarom hebben 3 terroristen zich dan buiten het stadion opgeblazen, en niet erin.
Er is ingegrepen en wat is er veranderd? Niks. Laat die Russen lekker hun proxyregering in Syrië verdedigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En maar klagen als er niet ingegrepen wordt.
Die dus de kinderen waren van ook gevluchte/gemigreerde ouders. De huidige vluchtelingen worden hetzelfde probleem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit heeft toch geen ene fuck te maken met de Islamquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:04 schreef deedeetee het volgende:
Als IS hier achter zit waarom laten we dan al die Syriërs hier binnen ? Want óf ze zijn vriendjes met IS, óf ze horen daar tegen IS te vechten. Die hebben hier helemaal niks te zoeken......
En de islam wil toch geen helder denkend mens in overvloed vertegenwoordigt zien in zijn land ?
Valt wel mee, als je kijkt naar jongeren in Moslim landen zijn het vooral jongeren die gefrustreerd zijn over de onderdrukking, kijk alleen maar hoe ze over algemeen gekleed zijn, dat zijn geen jongeren in Jelebas, maar gewoon in westerse kleding die hier hun geluk proberen te vinden. Ik zou het zelfde hebben gedaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er komen uit die vluchtelingenstroom tienduizenden, zo niet honderdduizenden kansloze jongeren voort die boos gaan worden op de maatschappij en alles en iedereen.
Nou ja, het is op zich wel duidelijk dat IS een redelijk probleem geeft. Al-qaida maar dan een heel land, als je ze de kans geeft. Met als doel dus hun ideologie aan de hele wereld op te dringen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een oorlog waar we helemaal niks hebben te zoeken. We hebben er geen reet aan.
Maar lekker achter Amerika aan waggelen.
Dat kun je in Frankrijk niet vergelijken, veel van hun ouders hebben voor Frankrijk gevochten en mochten daarom naar Frankrijk komen, en zijn daar als oud vuil behandeld, eerder vergelijkbaar met de molukkers in Nederland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die dus de kinderen waren van ook gevluchte/gemigreerde ouders. De huidige vluchtelingen worden hetzelfde probleem.
Dezelfde soort daders, alleen iets verder weg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:04 schreef Japie77 het volgende:
Snap niet zo goed waarom er zo veel ophef is over 120 doden? In Syrie of Irak gebeurt dit soort dingen dagelijks...
Dat was Jihad Johnny ook.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Valt wel mee, als je kijkt naar jongeren in Moslim landen zijn het vooral jongeren die gefrustreerd zijn over de onderdrukking, kijk alleen maar hoe ze over algemeen gekleed zijn, dat zijn geen jongeren in Jelebas, maar gewoon in westerse kleding die hier hun geluk proberen te vinden. Ik zou het zelfde hebben gedaan.
Het zijn vaak dezelfde mensen die kankeren op de VS, het Westen omdat ze ingrijpen maar dat ook deden toen er niet ingegrepen werd in Syrië en Libië. Wat dat betreft kan je het nooit goed doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er is ingegrepen en wat is er veranderd? Niks. Laat die Russen lekker hun proxyregering in Syrië verdedigen.
O zit de ETA achter de aanslagen dan ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit heeft toch geen ene fuck te maken met de Islam Jan Doedel.
Ja leuk en waarom moet Europa er op springen dan? Duitsland heeft er ook schijt aan en die hebben geen aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het is op zich wel duidelijk dat IS een redelijk probleem geeft. Al-qaida maar dan een heel land, als je ze de kans geeft. Met als doel dus hun ideologie aan de hele wereld op te dringen.
Op zich snap ik wel dat men het niet oke vindt als er talloze andersdenkenden zonder pardon onthoofd worden en dus oorlog gaat voeren. Maar dan moet je niet geschokt zijn als IS ook naar ons toe komt om oorlog te voeren.
Krijg je dit soort posts weerquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:04 schreef Japie77 het volgende:
Snap niet zo goed waarom er zo veel ophef is over 120 doden? In Syrie of Irak gebeurt dit soort dingen dagelijks...
In Parijs denken ze daar op het moment anders over, denk ikquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
IS, laat me niet lachen, stelt echt niets voor.
Daarmee zou ik eerder de vergelijking trekken met wat ik eerder noemde: Het rockstar gedrag. Een mislukte rapper die alsnog een podium krijgt.quote:
Het westen grijpt al tientallen jaren in, in het Midden-Oostenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zijn vaak dezelfde mensen die kankeren op de VS, het Westen omdat ze ingrijpen maar dat ook deden toen er niet ingegrepen werd in Syrië en Libië. Wat dat betreft kan je het nooit goed doen.
Inderdaad, deze gaan al door het lint van een broodje met kaas en traag wifi. Dus we hoeven geen generaties te wachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:08 schreef Fer het volgende:
Een vluchteling van nu vergelijken met een gastarbeider uit 1960 en inschatten dat ook de 3e generatie van een de Syrische vluchteling een terrorist zou worden.
Ahuh ahuh...
En jij klaagt weer dat andere mensen klagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad, deze gaan al door het lint van een broodje met kaas en traag wifi. Dus we hoeven geen generaties te wachten.
Dan heb je het over Algerijenen, dat is nog maar afwachten of dit het zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kun je in Frankrijk niet vergelijken, veel van hun ouders hebben voor Frankrijk gevochten en mochten daarom naar Frankrijk komen, en zijn daar als oud vuil behandeld, eerder vergelijkbaar met de molukkers in Nederland.
Ik ben helemaal voor niet-ingrijpen hoor maar als jij dat ook ben zeur dan niet dat het bijvoorbeeld zo schandalig is dat het Westen niet in Rwanda ingreep.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het westen grijpt al tientallen jaren in, in het Midden-Oosten
Is nog steeds 1 grote teringzooi.
Vraag je je nooit af wie er echt achter zit? Wie hebben er nou echt baat bij dit soort dingen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dezelfde soort daders, alleen iets verder weg.
Ja, maar ik bedoel dus te zeggen dat ze van een koude kermis thuiskomen en hier weinig kansen zullen krijgen, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Valt wel mee, als je kijkt naar jongeren in Moslim landen zijn het vooral jongeren die gefrustreerd zijn over de onderdrukking, kijk alleen maar hoe ze over algemeen gekleed zijn, dat zijn geen jongeren in Jelebas, maar gewoon in westerse kleding die hier hun geluk proberen te vinden. Ik zou het zelfde hebben gedaan.
Misschien omdat Parijs dichterbij en de woestijn ons niks interesseertquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik noem een feit en jij komt met een ad hominem....Typisch...
WIe hebben er nou echt baat bij deze aanslagen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O zit de ETA achter de aanslagen dan ?
Als er niet ingegrepen wordt is het er nog steeds 1 grote teringzooi. Daarvoor ook al, dat was juist de reden van het ingrijpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het westen grijpt al tientallen jaren in, in het Midden-Oosten
Is nog steeds 1 grote teringzooi.
De mensen in Syrie of Irak vragen erom wil je zeggen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ja joh, die mensen in Parijs vragen daar ook om.....
Echt, de stupidity.....
De islamquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
WIe hebben er nou echt baat bij deze aanslagen?
Nee maar, er is daar natuurlijk nog een flinke groep die invloed uitoefent, vaak zie je dat situaties als Syrie gebruikt worden als een middel om jongeren aan te wakkeren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan heb je het over Algerijenen, dat is nog maar afwachten of dit het zijn.
Dat hele Afrika is een mislukt project van Europees kolonialisme. De grenzen in dat land zijn niet voor niks kaarsrecht, zelfde als in het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor niet-ingrijpen hoor maar als jij dat ook ben zeur dan niet dat het bijvoorbeeld zo schandalig is dat het Westen niet in Rwanda ingreep.
De hele genocide in Rwanda heeft maar een paar dagen geduurd, er viel weinig in te grijpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor niet-ingrijpen hoor maar als jij dat ook ben zeur dan niet dat het bijvoorbeeld zo schandalig is dat het Westen niet in Rwanda ingreep.
Das een behoorlijke valse suggestie die je hier opwekt. Afgezien van het feit dat IS nog steeds met Westerse wapens rondloopt, doel ik meer op het feit dat er tot op de dag van vandaag talloos meer moslims tegen IS vechten dan 'mensen van het vrije westen'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:01 schreef timmmmm het volgende: Islamitische Staat tegen het vrije westen.
Alle eigenschappen zijn er, kansloos, laag iq (gebaseerd op gem. Iq in Syrië ), en bovenal de religie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:08 schreef Fer het volgende:
Een vluchteling van nu vergelijken met een gastarbeider uit 1960 en inschatten dat ook de 3e generatie van een de Syrische vluchteling een terrorist zou worden.
Ahuh ahuh...
Enerzijds omdat ze vinden dat het niet zomaar moet mogen dat men daar christenen loopt af te slachten ondat ze christen zijn. Daar ageren ze tegen. Lijkt me niet heel gek, gezien de christelijke meerderheid hier. Als ik hoor hoe fanatiek moslims hier over hun moslimbroeders in Palestina praten, zouden we bij een moslimmeerderheid in het westen daar ook ingrijpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja leuk en waarom moet Europa er op springen dan? Duitsland heeft er ook schijt aan en die hebben geen aanslagen.
Er zijn genoeg mensen die zich vooral druk maken over de vraag of dit geen negatieve gevolgen gaat hebben voor de islam en de migratie van moslims naar Europa.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:45 schreef JimmyManna het volgende:
Volgens Khalid Boulahrouz op twitter mocht men bij Pauw niet meteen zeggen dat het moslims waren. Misschien dacht onze topspeler zelf aan de ETA. Op twitter regent het weer van berichten van mensen die vooral heel boos omdat er naar moslims wordt gewezen. Het is maar net waar je boos om wordt.
Zelf wordt ik voornamelijk boos omdat het een aanval is op ons allemaal. Een stel bebaarde idioten schijnt te menen dat alles dat geen bebaarde idioot is dood moet. Allah zou dat wel willen. En omdat mensen menen dat Allah dat zou willen vrees ik dat een bebaarde idioot eerdaags met een Kalasjnikov de school van mijn dochter binnen wandelt.
Na het Ottomaanse Rijk begon het grootste gezeik. Daar hadden de Fransen en Engelsen een flink aandeel aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:11 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als er niet ingegrepen wordt is het er nog steeds 1 grote teringzooi. Daarvoor ook al, dat was juist de reden van het ingrijpen.
Waarom niet? Aboutaleb kon dat immers ook. En zo zijn er velen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dus te zeggen dat ze van een koude kermis thuiskomen en hier weinig kansen zullen krijgen, met alle gevolgen van dien.
Ik zie niet waarom deze islamitische jongeren nu ineens wel succesvol mee gaan draaien in de maatschappij.
De grenzen van de VS zijn ook kaarsrecht, ook een mislukt project zeker?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat hele Afrika is een mislukt project van Europees kolonialisme. De grenzen in dat land zijn niet voor niks kaarsrecht, zelfde als in het Midden-Oosten.
Zolang ze daar toverdrankjes maken van vermoorde albinokinderen, zou ik dat hele continent mijden en isoleren van de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat hele Afrika is een mislukt project van Europees kolonialisme. De grenzen in dat land zijn niet voor niks kaarsrecht, zelfde als in het Midden-Oosten.
Dat beweer ik ook niet, hoewel ik denk dat het over algemeen nou niet bepaald het domme deel van de bevolking is, niet dat allemaal hoog opgeleid zijn, wel dat het over het algemeen wat slimmere mensen zijn. Beetje vergelijkbaar met de Engelandvaarders, dat waren over algemeen ook mensen die vrij snel door hadden dat ze daar meer konden doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dus te zeggen dat ze van een koude kermis thuiskomen en hier weinig kansen zullen krijgen, met alle gevolgen van dien.
Ik zie niet waarom deze islamitische jongeren nu ineens wel succesvol mee gaan draaien in de maatschappij.
Je vergeet ff dat die Amerikanen de Britten er uitgetrapt hebben?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:13 schreef Awsom het volgende:
[..]
De grenzen van de VS zijn ook kaarsrecht, ook een mislukt project zeker?
Dus als mensen in Syrie en Irak doodgaan vragen ze erom? Een nieuwe level van domheid zeg verdommequote:Op zaterdag 14 november 2015 09:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Echt, de stupidity.....
Ah, het is een complot om onze vrijheden nog verder in te perken. Die terroristen waren eigenlijk westerse geheim agenten.quote:
Volgens NOS 4 verschillende plekkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:12 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Ik lees veel verschillende berichten, zijn er nou aanslagen op 5 of 7 plekken geweest?
Iemand een duidelijk overzicht waar wat is gebeurd?
Een enkeling lukt dat. Het merendeel echter niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Aboutaleb kon dat immers ook. En zo zijn er velen.
De Europeanen, wier ogen zo langzaam geopend wordenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee. Het is makkelijker als we ons wat minder met dat soort landen bemoeien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:12 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Geweldig om te lezen hoe het westen de schuld krijgt omdat wij daar hebben ingegrepen.![]()
Beter schaf je de islam gewoon af.
Wapenbedrijven, banken en olie-industrie hebben enorm veel baat bij zoveel mogelijk oorlog en chaos in de wereld. Food for thought.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ah, het is een complot om onze vrijheden nog verder in te perken. Die terroristen waren eigenlijk westerse geheim agenten.
Deze gasten lezen de koran 10x per dag, aanbidden allah, schreeuwen Allahu Akbar wanneer ze de Franse bevolking volpompen met lood en vervolgens zichzelf opblazen en jij zegt "Dit heeft niets met islam te maken"? Wegwezen jij...quote:
Fout.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Europeanen, wier ogen zo langzaam geopend worden
Al-Qaida en IS moeten niks van elkaar hebben, die haten elkaar. De Amerikanen sturen gewoon wat spul op naar de FSA en laten die het lekker zelf uitzoeken tegen ISIS en Assad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Enerzijds omdat ze vinden dat het niet zomaar moet mogen dat men daar christenen loopt af te slachten ondat ze christen zijn. Daar ageren ze tegen. Lijkt me niet heel gek, gezien de christelijke meerderheid hier. Als ik hoor hoe fanatiek moslims hier over hun moslimbroeders in Palestina praten, zouden we bij een moslimmeerderheid in het westen daar ook ingrijpen.
Anderzijds uit eigen belang. Bij organisaties als IS, een afscheiding van Al-Qaida, is het natuurlijk een kwestie van tijd voor ze zich op het westen richten. De oorspronkelijke organisatie deed het al vanuit de schaduwen, ik kan me goed voorstellen dat onze leiders niet af willen wachten wat er gebeurt als ze daadwerkelijk als een land opereren met veel meer geld en macht voortvloeiend uit olievelden, groter gebied en dus meer mensen die ze kunnen indoctrineren. Dan wordt 11 september een lachertje vergeleken met wat ons te wachten staat denk ik zo
BNW is niet hierquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wapenbedrijven, banken en olie-industrie hebben enorm veel baat bij zoveel mogelijk oorlog en chaos in de wereld. Food for thought.
Het gaat toch om wat er in Parijs is gebeurd? Meteen weer andere zaken erbij halen....quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De mensen in Syrie of Irak vragen erom wil je zeggen?
Mijn oma waarschuwde hier al 50 jaar geleden voor. 90% van Europa is naief en we gaan nog genoeg meemaken, de kruistocht van de Islam is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die zich vooral druk maken over de vraag of dit geen negatieve gevolgen gaat hebben voor de islam en de migratie van moslims naar Europa.
Het merendeel levert gewoon een bijdrage aan de maatschappij. De claim dat het slechts een enkeling lukt is uit de lucht gegrepen. Overigens komen de huidige immigranten niet uit de traditionele landen (Marokko, Turkije).. al heel lang niet meer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een enkeling lukt dat. Het merendeel echter niet.
Dat klopt zeker. Het is ook inderdaad meer IS tegen de rest van de wereld. Ik wil ook geenszins de suggestie wekken dat het probleem bij alle moslims ligt. Die hebben meer last van IS dan wij want ze willen in het midden oosten hun macht consolideren. Ik benadruk juist dat we in oorlog zijn met IS on aan te geven dat we níét, geenszins, in oorlog zijn met de islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das een behoorlijke valse suggestie die je hier opwekt. Afgezien van het feit dat IS nog steeds met Westerse wapens rondloopt, doel ik meer op het feit dat er tot op de dag van vandaag talloos meer moslims tegen IS vechten dan 'mensen van het vrije westen'.
Indische oma?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
Mijn oma waarschuwde hier al 50 jaar geleden voor. 90% van Europa is naief en we gaan nog genoeg meemaken, de kruistocht van de Islam is nog maar net begonnen.
Er is altijd een proleet te vinden die graag een tegengeluid wil laten horen. Vandaag is dat Japie77.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De mensen in Syrie of Irak vragen erom wil je zeggen?
Nee het gaat erom dat iedereen geschokt is als dit een keer in het westen gebeurt maar dat het dagelijks op andere plekken in de wereld gebeurt is blijkbaar geen probleem. Met twee maten meten heeft dat. Hypocriet gelul heet het ook wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:15 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Het gaat toch om wat er in Parijs is gebeurd? Meteen weer andere zaken erbij halen....
Feit is dat moslims onschuldige burgers hebben afgeslachtquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik kom met feiten en jij komt met dit soort flauwekul?
het is een Zionistisch complotquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ah, het is een complot om onze vrijheden nog verder in te perken. Die terroristen waren eigenlijk westerse geheim agenten.
Ongelofelijk eigenlijk dat IS de rest van de wereld zou gruwelijk in diens greep houdt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Het is ook inderdaad meer IS tegen de rest van de wereld. Ik wil ook geenszins de suggestie wekken dat het probleem bij alle moslims ligt. Die hebben meer last van IS dan wij want ze willen in het midden oosten hun macht consolideren. Ik benadruk juist dat we in oorlog zijn met IS on aan te geven dat we níét, geenszins, in oorlog zijn met de islam.
Hwt is meer IS tegen de rest van de wereld. Rusland, de koerden daar, het westen. En we hebben er ook allemaal onder te lijden. Of het nu de Koerdische frontsoldaten zijn, het Russische passagiersvliegtuig of nu Parijs.
Dat klopt, maar IS is wel een afsplitsing van Al-Qaida en ze zijn een soortgelijke terroristische organisatie met als verschil dat IS veel grootschaliger wil opereren. Hun eigen land stichten en vandaar uit de ongelovige honden afschietenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Al-Qaida en IS moeten niks van elkaar hebben, die haten elkaar. De Amerikanen sturen gewoon wat spul op naar de FSA en laten die het lekker zelf uitzoeken tegen ISIS en Assad.
Je kent de achtergrond van Frankrijk en Islamitische landen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:18 schreef hoechst het volgende:
weer die klote islamiten.....
Kunnen ze niet gewoon in het midden oosten mensen doden.
immigratie werkt gewoon niet.
In het midden oosten liggen ze waarschijnlijk ook niet wakker van Parijs.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat iedereen geschokt is als dit een keer in het westen gebeurt maar dat het dagelijks op andere plekken in de wereld gebeurt is blijkbaar geen probleem. Met twee maten meten heeft dat. Hypocriet gelul heet het ook wel.
Na gisteren zullen pogingen tot ordeverstoring wel keihard aangepakt worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:
De gewone burger in Irak wel?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Echt, de stupidity.....
Dat begrijp ik, maar daarom wees ik je daar dus ook op - omdat het volstrekt anders opgevat kan worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Het is ook inderdaad meer IS tegen de rest van de wereld. Ik wil ook geenszins de suggestie wekken dat het probleem bij alle moslims ligt. Die hebben meer last van IS dan wij want ze willen in het midden oosten hun macht consolideren. Ik benadruk juist dat we in oorlog zijn met IS on aan te geven dat we níét, geenszins, in oorlog zijn met de islam.
Exact. De Arabische Liga al diverse keren om hulp gevraagd bij de bestrijding van IS. Toch is dat onbeantwoord gebleven. Tunesie, Libie, Egypte, Libanon en Turkije hebben allen aanslagen en aanvallen binnen hun landsgrenzen moeten incasseren van IS. Dat vergeten we telkens voor het gemak.quote:Hwt is meer IS tegen de rest van de wereld. Rusland, de koerden daar, het westen. En we hebben er ook allemaal onder te lijden. Of het nu de Koerdische frontsoldaten zijn, het Russische passagiersvliegtuig of nu Parijs.
Jij denkt echt dat wij een keuze hebben, dat als we IS met rust laten ze veranderen in goede buren die ons alle geluk van de wereld wensen. Zo dom.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als jij zo graag oorlog wilt voeren in Syrië ga je er maar lekker zelf naar toe.
Tja, dat is de kunst van het hebben van een proxyleger. Je moet ze aan je blijven binden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt, maar IS is wel een afsplitsing van Al-Qaida en ze zijn een soortgelijke terroristische organisatie met als verschil dat IS veel grootschaliger wil opereren. Hun eigen land stichten en vandaar uit de ongelovige honden afschieten
Wat betreft je oplossing: dat had gekund maar daar is niet voor gekozen. En terecht, want we hebben inmiddels wel gezien wat er gebeurt als je alle wapens uit handen geeft. 9 vd 10 keer worden die vroeg of laat tegen jou of je bondgenoten gekeerd
Omdat het mij totaal niet boeit wat daar gebeurd. Dit is Europa, hier leef ik en voel(de) ik mij veilig. Dat zoiets hier dan gebeurd vind ik honderden malen schokkender dan in een fucking Syrie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee het gaat erom dat iedereen geschokt is als dit een keer in het westen gebeurt maar dat het dagelijks op andere plekken in de wereld gebeurt is blijkbaar geen probleem. Met twee maten meten heeft dat. Hypocriet gelul heet het ook wel.
Dat is hypocriet, maar ook menselijk. Zo gaat het overal, niet alleen in Europa.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja landen als Duitsland, Nederland, Zwitserland, Noord-Europa etc. hebben echt last van ISquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat wij een keuze hebben, dat als we IS met rust laten ze veranderen in goede buren die ons alle geluk van de wereld wensen. Zo dom.
Ja maar dat zijn ook moslims, dus dan maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
Tunesie, Libie, Egypte, Libanon en Turkije hebben allen aanslagen en aanvallen binnen hun landsgrenzen moeten incasseren van IS. Dat vergeten we telkens voor het gemak.
Wie zegt dat die mensen, en ik ook hoor, het niet verschrikkelijk vinden wat er in de wereld gebeurd?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het zou je wel aan het denken moeten zetten. Temeer wij met zijn allen verantwoordelijk zijn voor het onveiligheidsgevoel voor de doorsnee Syrische burger in Syrie. We hebben hun leven overhoop gehaald.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:20 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Omdat het mij totaal niet boeit wat daar gebeurd. Dit is Europa, hier leef ik en voel(de) ik mij veilig. Dat zoiets hier dan gebeurd vind ik honderden malen schokkender dan in een fucking Syrie.
Ze zijn gehersenspoeld met een extremistische interpretatie, maar daar had net zo goed elke andere religie of ideologie voor in de plaats kunnen zijn. Het heeft te maken met de islam, maar dan wel een extremistische variant. Net zoals een gemiddelde christen ook niets te maken heeft met de gekkies van de Amerikaanse westboro baptist church.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:15 schreef system32 het volgende:
[..]
Deze gasten lezen de koran 10x per dag, aanbidden allah, schreeuwen Allahu Akbar wanneer ze de Franse bevolking volpompen met lood en vervolgens zichzelf opblazen en jij zegt "Dit heeft niets met islam te maken"? Wegwezen jij...
Dat dachten ze in Spanje ook toentertijd..Ach, wat hebben we met die Perzen en Byzantijnen te maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja landen als Duitsland, Nederland, Zwitserland, Noord-Europa etc. hebben echt last van IS
Dat is ook echt vergelijkbaar met de wereld van nuquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Spanje ook toentertijd..Ach, wat hebben we met die Perzen en Byzantijnen te maken.
Als ze iedereen doodschieten heb je weinig te zoeken in ziekenhuizen. Dood is dood.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat ik wel een beetje vreemd vind...
Waar zijn de beelden van de vele gewonden? Waar zijn de beelden van chaotische taferelen in ziekenhuizen in de regio?
Begin jij nou ook al?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waar zijn de beelden van de vele gewonden? Waar zijn de beelden van chaotische taferelen in ziekenhuizen in de regio?
Zijn er geen gewonden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ze iedereen doodschieten heb je weinig te zoeken in ziekenhuizen. Dood is dood.
Ik stel gewoon een vraag. Meer niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
Begin jij nou ook al?
Het is allemaal nep!!!!! Vicsims!!!!!![]()
Je begrijpt het wel..quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is ook echt vergelijkbaar met de wereld van nu
Ook niet. Is net zo erg maar iets verdervanjebed...quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De gewone burger in Irak wel?
Stuk of 20 ofzo. De meeste doden zijn in dat Theater gevallen en die hebben ze gewoon doodgeschoten.quote:
Ja, het is allemaal niet echt! Het is een mediahype om de moslims in een kwaad daglicht te zetten. Vast onderdeel van het plan van de Illuminati en de Reptilians om de wereld over te nemen!quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zijn ze ja of nee door moslims gepleegd ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mossad altijd tochquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
Och heden, is het complot? Zitten de joden er toch achter?
De tyfus.
Ga weg danquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:24 schreef Japie77 het volgende:
Wat een stelletje randdebielen bij elkaar zitten er in dit topic zeg. Als het niet zo triest zou zijn zou het lachwekkend zijn. Veel plezier met elkaar napraten, de moslims de schuld geven en verder niet nadenken.
Ja gem idd, bij MH17 zag je die ook al niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
De vluchtelingenstromen die IS veroorzaakt zie je ook niet als last?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja landen als Duitsland, Nederland, Zwitserland, Noord-Europa etc. hebben echt last van IS
Ik dacht gehoord te hebben dat er 160 (rond die koers) doden waren en zo'n twee tot driemaal meer gewonden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja hoor, wij snijden hun kelen door omdat ze een verkeerde stroming van de islam aanhangen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, maar het zou je wel aan het denken moeten zetten. Temeer wij met zijn allen verantwoordelijk zijn voor het onveiligheidsgevoel voor de doorsnee Syrische burger in Syrie. We hebben hun leven overhoop gehaald.
Alsof dat vergelijkbaar is met het doodschieten van mensen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vluchtelingenstromen die IS veroorzaakt zie je ook niet als last?
Klopt, het gevaar is niet te negeren of te pacificeren. Echter, militaire acties werken wel degelijk als katalysator. De rol van de oorlog in Irak van 2003 is wel merkbaar in de vorming van IS, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat wij een keuze hebben, dat als we IS met rust laten ze veranderen in goede buren die ons alle geluk van de wereld wensen. Zo dom.
*Zucht*quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal niet echt! Het is een mediahype om de moslims in een kwaad daglicht te zetten. Vast onderdeel van het plan van de Illuminati en de Reptilians om de wereld over te nemen!
Goede samenvatting, ja. Alsof de koran niet enorm op de bijbel lijkt, en alsof er in beide boeken ook maar iets staat in de richting van een richtlijn wat de gebeurtenissen van gister kan verklaren uit naam van Allah.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn ook moslims, dus dan maakt het niet uit.
Dat is de toon van de discussie, wen er maar aan. De daders van deze en andere aanslagen waren moslims, en dus zijn alle moslims potentieel gevaarlijk. Probeer dat nog maar eens om te draaien.
400 man die over SEH's verspreid moeten worden is best veel hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht gehoord te hebben dat er 160 (rond die koers) doden waren en zo'n twee tot driemaal meer gewonden.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze in ziekenhuizen in een stad als Parijs hun hand niet omdraaien voor 400 man.
Eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Klopt, het gevaar is niet te negeren of te pacificeren. Echter, militaire acties werken wel degelijk als katalysator. De rol van de oorlog in Irak van 2003 is wel merkbaar in de vorming van IS, bijvoorbeeld.
Wat wil je dan? Ze allemaal uitroeien? Succes daarmee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat is dan de oplossing voor niet moslims? Gewoon maar pappen en nathouden, dit is wat er van komt en dat wil ik niet.
Die mensen waren allemaal doodquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja gem idd, bij MH17 zag je die ook al niet.
Klopt want het zijn hier in Europa geen christenen die opeens dood en verderf zaaien of boeddhisten die in jihad-boeddhisten veranderen of hindoestanen die radicaliseren of joden die radicaliseren en gaan moorden of sikhs die zich opblazen maar altijd MOSLIMS die radicaliseren en geweld gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn ook moslims, dus dan maakt het niet uit.
Dat is de toon van de discussie, wen er maar aan. De daders van deze en andere aanslagen waren moslims, en dus zijn alle moslims potentieel gevaarlijk. Probeer dat nog maar eens om te draaien.
Wat zal nu zijn "Weg met ons" reactie zijn:quote:“Je moet je realiseren dat Charlie Hebdo in Frankrijk een bepaalde reputatie had. Ze hebben bij herháling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Het is zo in het islamitische geloof dat je die niet mag afbeelden. Op het moment dat je dat toch doet en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, zelfs naakt, dan roept dat heftige situaties op.”
De Vries noemt de islamitische profeet Mohammed zelfs ‘de profeet’, alsof hij zélf een moslim is. De lafheid van De Vries is ongelofelijk. Hij vergelijkt de aanslag van gisteren met de “aanslag” op het islamitische geloof door Charlie Hebdo. Jawel: “Het publiceren van dit soort spotprenten ervaren veel mensen die het moslimgeloof aanhangen óók als een aanslag.”
Hier nog een citaat, waaruit blijkt dat De Vries to-taal de weg kwijt is:
“Zij vinden de publicatie van de profeet in compromitterende situaties barbarij. Ik probeer alleen maar aan te geven hoe erg het botst en dat dat niet te lijmen is eigenlijk. Er is eigenlijk geen dialoog mogelijk. Het jaar is wat dat betreft heel slecht begonnen.”
Moeten ze allemaal naar de SEH? En ik denk toch echt dat ze dat in Parijs wel kunnen bolwerken, zeker omdat ze daar na januari toch wel goede noodplannen hebbenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
400 man die over SEH's verspreid moeten worden is best veel hoor.
En dan? Wat is de vervolgredenering?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zijn ze ja of nee door moslims gepleegd ?
Blij te zien dat je weer geen fuck begrepen hebt van wat ik schrijf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Klopt want het zijn hier in Europa geen christenen die opeens dood en verderf zaaien of boeddhisten die in jihad-boeddhisten veranderen of hindoestanen die radicaliseren of joden die radicaliseren en gaan moorden of sikhs die zich opblazen maar altijd MOSLIMS die radicaliseren en geweld gaan gebruiken.
Oh nee, we bewapenen ze niet, noch bombarderen we hun land naar het jaar 0.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, wij snijden hun kelen door omdat ze een verkeerde stroming van de islam aanhangen.
We hebben geen keus. Doen we niets, krijgen we kritiek dat we niks doen en mensen laten creperen. Grijpen we in, krijgen we aanslagen, krijgen we kritiek omdat we die aanslagen veroorzaakt hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Klopt, het gevaar is niet te negeren of te pacificeren. Echter, militaire acties werken wel degelijk als katalysator. De rol van de oorlog in Irak van 2003 is wel merkbaar in de vorming van IS, bijvoorbeeld.
Peter R de Vries valt totaal niet meer serieus te nemen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Heeft Peter R de Vries al gereageerd?
10 maand geleden gebeurde er iets soortgelijks in Parijs.
Toen was zijn reactie:
[..]
Wat zal nu zijn "Weg met ons" reactie zijn:
Vroegen de slachtoffers erom, omdat ze...... eh.... nou ja geen moslim zijn, en geen burka dragen?
We moeten steeds weer een stukje opschuiven richting "toegeven aan terroristen" om de lieve vrede te maar bewaren. Maar het opschuiven gaat enkel maar één kant op.
Dat is een oplossing die jij voorstelt, niet ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Ze allemaal uitroeien? Succes daarmee.
"Ze serveerden varkensvlees in de restaurants en het concert dat gaande was, speelde muziek van de duivel."quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Toen was zijn reactie:
[..]
Vroegen de slachtoffers erom, omdat ze...... eh.... nou ja geen moslim zijn, en geen burka dragen?
We moeten steeds weer een stukje opschuiven richting "toegeven aan terroristen" om de lieve vrede te maar bewaren. Maar het opschuiven gaat enkel maar één kant op.
Ja, ben ik het mee eens. Parijsquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ook niet. Is net zo erg maar iets verdervanjebed...
Niks hypocriet aan, zo denkt men nu eenmaal. Naar Irak ga ik niet op vakantie, Parijs kom ik vaker...
Zeg, ik hen ook een pleureshekel aan de Vries, maar hoe hij reageerde op Hebdo is hier wel erg offtopicquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Toen was zijn reactie:
[..]
En als we dat niet doen staan ze binnen no-time voor de deur.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee, we bewapenen ze niet, noch bombarderen we hun land naar het jaar 0.
Kom eens met een oplossing dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is een oplossing die jij voorstelt, niet ik.
Je draait oorzaak en gevolg een beetje om. IS bestaat bij de gratie van anarchie in Irak en Syrie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En als we dat niet doen staan ze binnen no-time voor de deur.
Zeg het maar, wat wil je doen?
Geen cameraploegen die ff een kijkje gaan nemen bij zo'n SEH?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moeten ze allemaal naar de SEH? En ik denk toch echt dat ze dat in Parijs wel kunnen bolwerken, zeker omdat ze daar na januari toch wel goede noodplannen hebben
Wie is "we" en waarom zijn die talloze onschuldige slachtoffers die er gevallen zijn bij de zoveelste aanslag daar verantwoordelijk voor?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee, we bewapenen ze niet, noch bombarderen we hun land naar het jaar 0.
Precies, wat zou dat moeten zijn, dat is de vraag. In de eu hebben we ons ontzettend open en coulant richting moslims opgesteld, dit is het resultaat. Dus wat nu.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan? Wat is de vervolgredenering?
Dat maakt dus geen zak uit nu, IS heeft als doel een wereldwijd kalifaat op te richten en dat willen ze echt niet doen door mensen een bloemetje aan te bieden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je draait oorzaak en gevolg een beetje om. IS bestaat bij de gratie van anarchie in Irak en Syrie.
Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, wij snijden hun kelen door omdat ze een verkeerde stroming van de islam aanhangen.
Het staat al op "significant". Kan er nog eentje omhoog, maar wat is het nut er van?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal mij niets verbazen als het dreigingsniveau hier ook wordt opgeschroefd trouwens.
Gaat hard met IS hoor, pauperleger van Syrië hebben ze nog moeite mee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt dus geen zak uit nu, IS heeft als doel een wereldwijd kalifaat op te richten en dat willen ze echt niet doen door mensen een bloemetje aan te bieden.
Dus, zeg het maar, wat gaan we tegen IS doen? Of doen we niks? Wat is jouw oplossing om aanslagen te voorkomen en een oorlog met IS te voorkomen?
Thee drinkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Dus, zeg het maar, wat gaan we tegen IS doen? Of doen we niks? Wat is jouw oplossing om aanslagen te voorkomen en een oorlog met IS te voorkomen?
Amsterdam is wel een reël doelwit, ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal mij niets verbazen als het dreigingsniveau hier ook wordt opgeschroefd trouwens.
We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syriequote:Op zaterdag 14 november 2015 09:33 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wie is "we" en waarom zijn die talloze onschuldige slachtoffers die er gevallen zijn bij de zoveelste aanslag daar verantwoordelijk voor?
Nog meer van die kut regeltjes.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het staat al op "significant". Kan er nog eentje omhoog, maar wat is het nut er van?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie
We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
Omdat ze dagelijks worden gebombardeerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gaat hard met IS hoor, pauperleger van Syrië hebben ze nog moeite mee.
Zie hier een boomknuffelaar in zijn natuurlijke habitat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie
We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ze dagelijks worden gebombardeerd.
De domheid van deze post laat zien dat het probleem met moslims er werkelijk is, gematigd of niet. We mogen moslims niet over één kam scheren, maar het hele westen is 'jullie' .quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.
Alsof Afghanistan geen lesje was
En zie hier het resultaat van de politiek van de Vs en het kontenlikkerij van andere landen. Een land met mensen die niet eens rustig kunnen genieten van een concert. Of een land vol instabiliteit met gekken die hiermee de macht hebben gekregen om yezidi's als slaven te houden.
Maar alles is de schuld van de moslims.![]()
Het was een reactie op jouw wij?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ZIE HIER HET PROBLEEM.
Nog steeds in jullie versus hunnie denken, top.
Vind ik ook een enge gedachte. Maakt niet uit waar in de wereld je bent, dit is niet te voorkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Het enge is dat je aanslagen als deze moeilijk kunt voorkomen. Net zoals je moeilijk kunt voorkomen dat een gekkie een school binnenwandelt en zijn klas overhoop schiet. Of je moet echt een soort totalitaire staat creëren waar met camera's en satellieten álles wat enigszins verdacht gedrag is direct gemonitord wordt. Een soort totalitaire vorm van bescherming.
Het is te makkelijk om een bom te maken. Ik vind het een wonder dat zoiets als dit niet al maandelijks gebeurt.
Als jij de islam wilt verdedigen doe je dat maar zonder mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan? Wat is de vervolgredenering?
Kern van de post is wel waar. Degene die de prijs betalen zijn onschuldige burgers, terwijl dat niet de mensen zijn die Afghanistan en Irak binnenvielen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De domheid van deze post laat zien dat het probleem met moslims er werkelijk is, gematigd of niet. We mogen moslims niet over één kam scheren, maar het hele westen is 'jullie' .
Volgens mij waren veel mensen 'hier' ook tegen die oorlogen. Maar verder ben ik het wel eens met je visie. Het punt is wel dat het nu eenmaal zo ver is gekomen, dus nu kunnen we niet maar gewoon slikken en niks doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.
En zie hier het resultaat van de politiek van de Vs en het kontenlikkerij van andere landen. Een land met mensen die niet eens rustig kunnen genieten van een concert. Of een land vol instabiliteit met gekken die hiermee de macht hebben gekregen om yezidi's als slaven te houden.
En jij hoort daar net zo goed bij, bij die wij. Dus jij bent ook verantwoordelijk voor deze aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het was een reactie op jouw wij?dat je dat al niet inziet
Je vergeet gemakshalve dat het daar vol zit met gekkies die andersdenkende de kop afsnijden, vrouwen verkrachten en als seksslaven verkopen en proberen daar een moslimstaat op te richten. Dat is iets wat bepaalde landen proberen te bestrijden door daar te bombarderen en dat is een beslissing die niet genomen is door de normale burger die weer voor de zoveelste keer de lul is van geopolitiek en extremistische idioten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
judge, Jury & executioner, dat ben jij in één post.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Zo spannend zal het niet zijn omdat het goed georganiseerd is. En zouden ze binnenkomen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen cameraploegen die ff een kijkje gaan nemen bij zo'n SEH?
Dat kun je voorkomen door bepaalde elementen op voorhand aan de maatschappij te onttrekken d.m.v. razzia's bijvoorbeeld. Maar ja.... of we daar nu op zitten te wachten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind ik ook een enge gedachte. Maakt niet uit waar in de wereld je bent, dit is niet te voorkomen.
Als ik bij mij hier in Breda naga... Nou, ga het Chassétheater binnen om iedereen overhoop te schieten, blaas de kerk op om vervolgens op de markt verder te gaan. Hoe is dat tegen te gaab? Er is al keer op keer aangetoond hoe makkelijk het is aan vuurwapens te komen. Met de gemiddelde scheikundedoos en wat verstand kan je explosieven maken. In minder dan een maand kan je dat bewerkstelligen.
Doodeng, zeker omdat het aantal gekken wat zo denkt toeneemt
Dat maakt wel degelijk uit. Geen enkel Islamitisch land heeft in de recente geschiedenis een Westers land aangevallen. Andersom daarentegen zijn islamitische landen een speelbal geworden van de Westerse wereldpolitiek. Het gevolg daarvan krijgen we nu voor onze kiezen. Het is goed om dit vast te stellen om herhaling in de toekomst te voorkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Scorpie het volgende:
Dat maakt dus geen zak uit nu, IS heeft als doel een wereldwijd kalifaat op te richten en dat willen ze echt niet doen door mensen een bloemetje aan te bieden.
De enige juiste methode is om op wereldniveau een coalitie tegen IS te vormen. Intelligentie te delen, grondtroepen in te zetten in Syrië, financiële stromen te onderzoeken. Te lang dachten wij doorsnee burgers alhier dat het een 'ver van ons bed show' is. Dat is het natuurlijk helemaal niet, we zijn al sinds 2001 in oorlog met diverse landen / groeperingen!quote:Dus, zeg het maar, wat gaan we tegen IS doen? Of doen we niks? Wat is jouw oplossing om aanslagen te voorkomen en een oorlog met IS te voorkomen?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De domheid van deze post laat zien dat het probleem met moslims er werkelijk is, gematigd of niet. We mogen moslims niet over één kam scheren, maar het hele westen is 'jullie' .
Klinkt nogal Sharia dit, volgens mij wilden we dat juist voorkomenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:38 schreef MakkieR het volgende:
Als je het mij vraagt verdienen deze terroristen niet de dood want dat is veel te makkelijk.
Je zou ze eerst in de knieschijven moeten schieten, zodat hij in ieder geval niet kan ontsnappen om vervolgens de beste man af te voeren naar het ziekenhuis. Niet om te opereren, maar om te verminken. Het schijnt dat er in je lichaam een ruggenwervel zit als je die breekt dat je voor de rest van je leven door een rietje mag eten en drinken. Veel onschuldige zieke mensen leven al in een soortgelijke situatie, dus waarom dan deze laffe terroristen niet.
Eenmaal verminkt en verlamd schop je hem zonder zorg en uitkering uit het ziekenhuis en mag het leger des heils zich om hem geven als daar de behoefte voor is. En anders is hij afhankelijk van onze medemens. De terrorist is onschadelijk gemaakt en zal nooit meer een dreiging vormen voor ons land. En voor elke potentiële terrorist dreigt hetzelfde lot, dat zal ze afschrikken. En dan ben ik nog pacifistisch
Je kan zeggen: Dat klopt, jarenlange bemoeienis van het Westen in het Midden-Oosten heeft IS gemaakt tot wat het is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Iemand (geen moslim, Zuid-Amerikaans) zei tegen mij toen we het er even over hadden dat het toch vooral de fout van de VS en Europa was, "want IS bestaat dankzij hun steun".
Ik zit nauwelijks in deze materie, dus wat kan ik nou als goed, op degelijke argumenten gebaseerd antwoord geven?Dus niet "haha sukkel, wat een onzin", maar gewoon dingen die daadwerkelijk op feiten gebaseerd zijn.
Sinds de bombardementen is de opmars van IS tot een halt gebracht. Je kan dus wel zeggen dat er een mate van succes in schuilt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met bombardementen ga je IS niet aanpakken, anders hadden de Amerikanen het al wel voor elkaar.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik vind het echter opmerkelijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Zo spannend zal het niet zijn omdat het goed georganiseerd is. En zouden ze binnenkomen?
We hebben het hier niet over een van die pauperlanden die we na zo'n aanslag op het journaal zien he, waar ze dan met een camera op de OK erbij staan en waar mensen in het ziekenhuis nog gillend met hun dode kind in de handen zit.
Ik vraag je wat. Ik hoef de Islam verder niet te verdedigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als jij de islam wilt verdedigen doe je dat maar zonder mij.
Heftig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef penny-wise het volgende:
Tering zeg, die beelden van die vluchtende mensen uit dat theater....
Met die schoten op de achtergrond...
Kippenvel.....
Die jullie was een reactie op.. bedoelde vnml politiek jullie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij waren veel mensen 'hier' ook tegen die oorlogen. Maar verder ben ik het wel eens met je visie. Het punt is wel dat het nu eenmaal zo ver is gekomen, dus nu kunnen we niet maar gewoon slikken en niks doen.
Nop, de Amerikanen bombarderen al jaren maar sinds een paar dagen is IS een beetje terug aan het zakken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds de bombardementen is de opmars van IS tot een halt gebracht. Je kan dus wel zeggen dat er een mate van succes in schuilt.
Ook dat gaat niet werken. Terroristen zijn niet te vinden. Wat dit soort aanslagen als in Parijs vrijwel onmogelijk maakt om te voorkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat kun je voorkomen door bepaalde elementen op voorhand aan de maatschappij te onttrekken d.m.v. razzia's bijvoorbeeld. Maar ja.... of we daar nu op zitten te wachten.
Wat stel je voor ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef Janneke141 het volgende:
Typisch altijd, die roep om ons gedrag maar te verlagen tot hun niveau.
Ondertussen negeer je straal de posts waarin wel degelijk wordt gesproken over 'wij'. Typisch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Paar maanden ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nop, de Amerikanen bombarderen al jaren maar sinds een paar dagen is IS een beetje terug aan het zakken.
Weet je wat er gebeurd is met volken die in het verleden zich niet verlaagden tot het niveau van hun agressieve buren? Die zijn allemaal uitgemoord. Daarom bestaan er in de wereld ook geen volken die alleen uit bloemenmensjes bestaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef Janneke141 het volgende:
Typisch altijd, die roep om ons gedrag maar te verlagen tot hun niveau.
twitter:L0gg0l twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 09:38:15German police arrested Montenegro man Thursday with weapons and explosives, was enroute to Paris https://t.co/80kNicEood reageer retweet
Ik gok op Den Haag als er een aanval van moslims komt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Precies. Ze zorgen wel dat hun communicatie buiten de radar blijft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook dat gaat niet werken. Terroristen zijn niet te vinden. Wat dit soort aanslagen als in Parijs vrijwel onmogelijk maakt om te voorkomen.
Als de VS het gerommel in Syrie niet had gesteund en de rebellen niet het bevoorraadt dan had IS niet deze opmars gekend.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Iemand (geen moslim, Zuid-Amerikaans) zei tegen mij toen we het er even over hadden dat het toch vooral de fout van de VS en Europa was, "want IS bestaat dankzij hun steun".
Ik zit nauwelijks in deze materie, dus wat kan ik nou als goed, op degelijke argumenten gebaseerd antwoord geven?Dus niet "haha sukkel, wat een onzin", maar gewoon dingen die daadwerkelijk op feiten gebaseerd zijn.
Die had zich verslapenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:43 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:L0gg0l twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 09:38:15German police arrested Montenegro man Thursday with weapons and explosives, was enroute to Paris https://t.co/80kNicEood reageer retweet
En wat dacht je van een vrouw met stenen dood gooien omdat ze vermoedelijk ontrouw is geweest?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat het daar vol zit met gekkies die andersdenkende de kop afsnijden, vrouwen verkrachten en als seksslaven verkopen en proberen daar een moslimstaat op te richten. Dat is iets wat bepaalde landen proberen te bestrijden door daar te bombarderen en dat is een beslissing die niet genomen is door de normale burger die weer voor de zoveelste keer de lul is van geopolitiek en extremistische idioten.
We moeten gewoon beter proberen moslims niet te beledigen door bijvoorbeeld geen cartoons meer te tekenen, want cartoons zijn namelijk veel erger dan aanslagen.quote:
God damn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Typisch is waar jij de prioriteit legt om aandacht aan te geven na deze afschuwelijke aanslag, dat is typisch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ondertussen negeer je straal de posts waarin wel degelijk wordt gesproken over 'wij'. Typisch.
Oke man.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dit een bijzonder sterk staaltje cirkelredeneren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet......quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niks aangezien jij daar niet over gaat maar de politici van de Europese landen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke man.
Moet ik de verantwoordelijkheid dragen voor wat in het MO gebeurd door mezelf te laten neerschieten terwijl ik op mijn gemak zit te eten....?
Wat defuck kan ik aan die chaos daar veranderen?
Dood en verderf in Parijs.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
WTF is er aan de hand?
Net wakker heb wat gemist denk ik.
Ze bedoelen daarmee dat IS is ontstaan in Irak na de val van Saddam Hussein, toen als "Al-Qaida in Irak" Als Saddam aan de macht was gebleven hadden ze nooit voet aan de grond gekregen in Irak. Veel strijders uit de oude leger van Saddam zijn nu aangesloten bij de IS. Dus ergens klopt die redenering wel, alleen is het een stuk complexer dan "VS heeft IS gecreëerd"quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Ook dat is niet het antwoord. Iemand kan dan niet met wapens de grens over, maar dat belet iemand niet om in een land zelf een bom te maken, of aan een wapen te komen. Het wordt alleen wel een stuk lastiger, ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die jullie was een reactie op.. bedoelde vnml politiek jullie.
Je kunt nu niets meer doen. Ja, je grenzen sluiten en veel harder optreden, maar het Westen is daar te zwak in.
Tja, maar aan de andere kant zijn het de zelfde mensen die roepen 'waar het westen blijft' als er iets aan de hand is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan zeggen: Dat klopt, jarenlange bemoeienis van het Westen in het Midden-Oosten heeft IS gemaakt tot wat het is.
Zo.
Niet om je uit je droom te helpenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jullie, jullie, julliequote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat vergeet ik helemaal niet. Wat jij vergeet is dat die gekkies de kans hebben gekregen om aan de macht te komen door a) vernietiging van Irak en chaos nadien. b) levering van wapens van het Westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat het daar vol zit met gekkies die andersdenkende de kop afsnijden, vrouwen verkrachten en als seksslaven verkopen en proberen daar een moslimstaat op te richten. Dat is iets wat bepaalde landen proberen te bestrijden door daar te bombarderen en dat is een beslissing die niet genomen is door de normale burger die weer voor de zoveelste keer de lul is van geopolitiek en extremistische idioten.
Vroeg op bed gegaan zeker?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
WTF is er aan de hand?
Net wakker heb wat gemist denk ik.
DIT.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben geen keus. Doen we niets, krijgen we kritiek dat we niks doen en mensen laten creperen. Grijpen we in, krijgen we aanslagen, krijgen we kritiek omdat we die aanslagen veroorzaakt hebben.
Kies maar.
Link?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Donderju zeg, dat filmpje op Harold Doornbos z'n Twitter
Tja, men had zich er nooit mee moeten bemoeien, je kan moeilijk eerst je vinger er in steken en daarna proberen weg te rennen als je vinger opeens in de fik staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Tja, maar aan de andere kant zijn het de zelfde mensen die roepen 'waar het westen blijft' als er iets aan de hand is.
Wat moeten we dan doen? Blijven zitten? Een actie maakt een andere actie nog niet rechtvaardig.
Link?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Donderju zeg, dat filmpje op Harold Doornbos z'n Twitter
Laten we inderdaad een paar sukkeltjes met een vlag aanpakken, dat zal een veilige toekomst waarborgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef penny-wise het volgende:
En in DH laten we figuren gewoon met IS vlaggen rondparaderen want hier gebeurt zoiets niet hoor.....
Zeg ik dat? Ik toon alleen aan hoe ook de gemiddelde moslim, net als jij, moet aanzien hoe ze worden ingezet in het geopolitieke plaatje.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke man.
Moet ik de verantwoordelijkheid dragen voor wat in het MO gebeurd door mezelf te laten neerschieten terwijl ik op mijn gemak zit te eten....?
Wat defuck kan ik aan die chaos daar veranderen?
Ik kan me voorstellen dat de autoriteiten bijzonder blij zijn met dat soort demonstraties. Als ze in hun keldertje bommen zitten te maken weet je niet wie het zijn en blijven ze anoniem. Als je met je eikel op een plein met een vlag gaat looen zwaaien, word je meteen met je hele familie de rest van je lrven in het oog gehoudenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef penny-wise het volgende:
En in DH laten we figuren gewoon met IS vlaggen rondparaderen want hier gebeurt zoiets niet hoor.....
Die zelfmoord aanslagen zijn niet erg succesvol geweest.quote:
Toen ik mn bed indook om 02:30 hadden ze het over ongeveer 160 doden totaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:50 schreef banaantjeEE het volgende:
120 doden... Heb het sinds gisteren 12u30 niet meer gevolgd. Toen stond de teller op 'slechts' 35...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |