Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
CNN meldt 153 bevestigd.quote:
Het zijn ook getrainde mensen, gewoon leger opleidingen en trainen krijgen die "combat survival".quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je het dus al over getrainde mensen, dus moet er selectie plaats vinden, ik heb ook wel gelezen dat voor Moslims die zelfmoord willen plegen, er een uitgebreide screening vooraf gaat, als je een realistische serie hier over wilt zien, dan raad ik je sleepercel aan , soort van 24 maar dan realistisch.
Doorlopen niks te zien hier.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:36 schreef star_gazer het volgende:
Nou daar gaan we weer dan! Incidentje?
Bitcoins zijn helemaal niet zo veilig, je moet nog altijd je geld omzetten naar bitcoins via de bank. Je blijft gewoon traceerbaar aangezien men alles bij de bank gewoon vastlegt. Daarnaast is de helft van die verkopers bij silkroad achtige sites gewoon honeypots, zeker als het om wapens gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Financiering;
IS verdient alleen hier al 1 miljoen euro per dag mee.
Lijkt me niet zo moeilijk te financieren, krijg je t niet de grens over, ben je creatief met bitcoins. Kind kan de was doen.
Encrypted communicatie, mede mogelijk gemaakt door de NSA, die hebben een flinke hand in de standaarden van encrypties. Die schrijven lekker meequote:Communicatie is geheel encrypted, zelfs telefoons zijn geheel encrypted. Deze zijn wel duur (1400eu per stuk) maargoed, geld zat zoals hierboven te zien. Of je zit gewoon bij elkaar in de huiskamer.
Als ik de kranten zo lees zijn er 8 terroristen dood gegaan waarvan er 7 stuks bomgordels hadden. Die bomgordels die maak je niet zomaar aangezien die stabiel moeten zijn en tegen een stootje kunnen, dat doe je niet zomaar met huis tuin en keuken apparatuur. Koop je speciale hardware dan horen inlichtingendiensten op je reet te zittenquote:Explosieven is het lastigste denk ik. Daar moet je een goed scheikunde iemand voor hebben. Om aan granaten te komen zoals zij die ook hadden lijkt me ook lastiger. Maargoed. IS heeft contacten wereldwijd natuurlijk he. Dus ook in Frankrijk (of Europa an sich, open grenzen). Dus daar moet ook wel aan te komen zijn voor een juiste prijs.
Wapens zijn zo geregeld, daar kan ik zelfs vrij eenvoudig aan komen.
Dan zou je dus ff 15 man bij elkaar moeten sprokkelenquote:Mensen die mee willen werken zijn vantevoren al bepaald, ze moeten wel dermate geindoctrineerd zijn in het geloof, en als martelaar willen sterven om hun 72maagden + extra's te krijgen in het hiernamaals. Dus deze zijn maanden hiervoor al flink gebrainwashed door wie dan ook, ik weet niet hoe ze dat doen ofzo maar dat kan je wel aan de kerk en de moskee overlaten.
En jij hebt, zoals hierboven ook iemand zei, een grotere pet op van de inlichten dienst dan dat ze kunnen.
4 doden bij stadium, maar dat is incl zichzelfquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:34 schreef Pedroso het volgende:
Hoeveel slachtoffers hebben de zelfmoordenaars bij het stadion gemaakt eigenlijk ?
Als ze dat voor de wedstrijd of net erna hadden gedaan dan waren het er een stuk meer geweest in ieder geval. Niet zo goed gepland dus.
Nee, het is niet de encryptie die ze breken, maar het punt waarop deze ontsleuteld is, ook de NSA kan geen AES256 breken, deze is trouwens door belgen geschreven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bitcoins zijn helemaal niet zo veilig, je moet nog altijd je geld omzetten naar bitcoins via de bank. Je blijft gewoon traceerbaar aangezien men alles bij de bank gewoon vastlegt. Daarnaast is de helft van die verkopers bij silkroad achtige sites gewoon honeypots, zeker als het om wapens gaat.
[..]
Encrypted communicatie, mede mogelijk gemaakt door de NSA, die hebben een flinke hand in de standaarden van encrypties. Die schrijven lekker mee
[..]
NSA zal vast en zeker exploits hebben om de combinaties die mogelijk zijn te beperken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, het is niet de encryptie die ze breken, maar het punt waarop deze ontsleuteld is, ook de NSA kan geen AES256 breken, deze is trouwens door belgen geschreven.
Dus volgens jou is het weer allemaal de schuld van de autochtone bevolking. Lekker kortzichtig ben jij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Combinatie van jarenlang bezuinigen op onderwijs en vertokkificatie van de maatschappij.
Ik ken deze flaw, maar dat maakt AES nog niet direct kwetsbaar, wel is het zo dat het aantal brute force pogingen lager is. Maar dat is nog steeds in de orde van dat als elke zandkorrel een supercomputer is, dat het dan nog steeds een miljard jaar duurt om 1 bericht te kraken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
NSA zal vast en zeker exploits hebben om de combinaties die mogelijk zijn te beperken.
In 2011: http://phys.org/news/2011(...)heme-vulnerable.html
Ik ben aardig thuis in bitcoins. Dat doet er verder niet toe, ik heb ze zelf een keer op marktplaats gekocht, zo gaat dat. Verkoop ook.quote:Op zaterdag 14 november 2015 08:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bitcoins zijn helemaal niet zo veilig, je moet nog altijd je geld omzetten naar bitcoins via de bank. Je blijft gewoon traceerbaar aangezien men alles bij de bank gewoon vastlegt. Daarnaast is de helft van die verkopers bij silkroad achtige sites gewoon honeypots, zeker als het om wapens gaat.
[..]
Encryptie is zo sterk als je eigen sleutels. AES256 hash (zelf gegenereerde Hashes) er overheen en de NSA gaat je ook niet afluisteren, dat gaat niemand meer lukken met eigen keys. Zeker niet als je er meerdere gebruikt zoals mogelijk bij dat soort telefoons.quote:Encrypted communicatie, mede mogelijk gemaakt door de NSA, die hebben een flinke hand in de standaarden van encrypties. Die schrijven lekker mee
[..]
Ja ik verzin dit nu net allemaal ff he, als je hier de tijd voor hebt om dit uit te werken is dat een ander verhaal. En ook de contacten die IS hier in europa heeft heb ik niet. Voor hen is dat makkelijkerquote:Als ik de kranten zo lees zijn er 8 terroristen dood gegaan waarvan er 7 stuks bomgordels hadden. Die bomgordels die maak je niet zomaar aangezien die stabiel moeten zijn en tegen een stootje kunnen, dat doe je niet zomaar met huis tuin en keuken apparatuur. Koop je speciale hardware dan horen inlichtingendiensten op je reet te zitten
[..]
15 gebrainwashde mensen die geilen op 72 maagden die ze nooit zullen ontvangen, zonde wel.quote:Dan zou je dus ff 15 man bij elkaar moeten sprokkelen
Dat betwijfel ik, als de NSA invloed kan uitoefenen bij Intel etc. zodat ze betere controle hebben op random key generators dan kan de NSA ook flink de tijd inkorten om berichten in AES256 te krakenquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken deze flaw, maar dat maakt AES nog niet direct kwetsbaar, wel is het zo dat het aantal brute force pogingen lager is. Maar dat is nog steeds in de orde van dat als elke zandkorrel een supercomputer is, dat het dan nog steeds een miljard jaar duurt om 1 bericht te kraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |