Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
En weer zijn het die Duitsers di onheil brengen over dit continent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Via youtube vind je nogal wat filmpjes over dat zij zijn dochter zou zijn...en fuck ze lijken enorm op elkaar zo bizar!!!!!
![]()
das onheilquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En weer zijn het die Duitsers di onheil brengen over dit continent.
quote:
Oké, speciaal voor jou even in Jip en Janneke-taal:quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:16 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Privesfeer? Een moskee is openbaar toch? En ik begrijp je stelling niet helemaal, clarify plz.
hahaha !!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Deadprezz met zijn dikke bmw jonge!1
Kijk naar je lelijke moeder...en vergelijk andere dames niet met die zeug!!!!!!!
Geen dank jongens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef zhe-devilll het volgende:
Omdat dead dit topic opende ga ik maar eens slapen!
Ben anti dead prezz nml na vanavond
Met haar snorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:
Ik heb even met het Guinness Book of Records gebeld, maar er is helaas geen categorie voor meest kromme vergelijking. Jammer, anders had je met bovenstaande zeker gewonnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als Nederlander zou jij moeten weten dat de Nederlandse koloniën niet erg geprofiteerd hebben van Hollandse immigratie.
Je doet je ondertitel wel eer aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Met haar snorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Sommige mensen doen er alles aan om de komst van hordes Afrikanen en moslims, die alleen maar komen halen, goed te praten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb even met het Guinness Book of Records gebeld, maar er is helaas geen categorie voor meest kromme vergelijking. Jammer, anders had je met bovenstaande zeker gewonnen.
Ach kom op, als ze dit bij mij zouden doen, leek ik ook op de schele Trijntje....quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En weer zijn het die Duitsers di onheil brengen over dit continent.
Toen je nog een grenscontrole moest passeren om in Parijs te kunnen komen. Hopelijk komt dit heel gauw terug.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Ter afleiding een muziekje toen Parijs nog een leuke vredige stad was:
Je hebt het er maar zwaar mee, is het niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sommige mensen doen er alles aan om de komst van hordes Afrikanen en moslims, die alleen maar komen halen, goed te praten.
Zegt degene die met voorbeelden komt van eeuwen geleden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb even met het Guinness Book of Records gebeld, maar er is helaas geen categorie voor meest kromme vergelijking. Jammer, anders had je met bovenstaande zeker gewonnen.
schengenland 2.0quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Toen je nog een grenscontrole moest passeren om in Parijs te kunnen komen. Hopelijk komt dit heel gauw terug.
Ik denk dat mensen die de import van islam vanavond nog goedpraten het heel zwaar hebben of een enorme plaat voor hun kop hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt het er maar zwaar mee, is het niet?
Wat? Snap je überhaupt wat ik wilde zeggen met die verwijzing?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zegt degene die met voorbeelden komt van eeuwen geleden.
Schengen 2.0:quote:
Iets duidelijker, maar ik ben te lang wakker i guesss.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké, speciaal voor jou even in Jip en Janneke-taal:
De wet zegt wat iedereen overal mag en moet doen. In jouw gebouw bepaal je zelf wat mensen verder moeten en mogen doen. Als iemand anders in een ander gebouw andere regeltjes heeft, ben je niet tolerant omdat je dat toestaat. En het betekent al helemaal niet dat we de regeltjes van die ander maar moeten verbieden, omdat ze anders wel eens misbruik zouden kunnen maken van jouw 'tolerantie'.
Lijkt me wel kut om altijd zo vol achterdocht en angst te leven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sommige mensen doen er alles aan om de komst van hordes Afrikanen en moslims, die alleen maar komen halen, goed te praten.
juichen.jpgquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:25 schreef Anonymousz het volgende:
Jullie zijn nog wakker
Echte bazen
Het klinkt wel aardig maar is toch tamelijk nietszeggend: met trots de yoghurt in je mandje leggen...... Uhuh.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik had vanavond een flash-back naar een periode uit mijn jeugd in België. Ergens midden jaren '80 had je hier een periode waar er gedurende een jaar om de twee weken wel ergens in België een aanslag van de communistische CCC gebeurde of een bloedige overval van de Bende Van Nijvel. (die laatste vielen oa supermarkten binnen en schoten er iedereen dood. Wat de samenleving raakt in een plaats die niet te vermijden is)
Toen hield de toenmalige Belgische premier Martens een emotionele toespraak :
"Nooit zal ik toestaan dat onze samenleving toegeeft aan de schrik die deze terroristen willen veroorzaken. Nooit wil ik dat onze samenleving lam wordt gelegd. Landgenoten, als u straks in uw supermarkt uw boodschappen doet, doe dat met opgeheven hoofd, wandel met trots door onze straten en toon hen dat je hun aanslagen niet vreest. Maar blijf niet thuis. Dan geven we ons als samenleving gewonnen en dat is onomkeerbaar. Enkel onze trots kan hen bedwingen, niet onze schrik".
Naïef zijn is leuker inderdaad, denken dat het allemaal heel gezellig en leuk is met die multikul.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:28 schreef deadprez het volgende:
[..]
Lijkt me wel kut om altijd zo vol achterdocht en angst te leven.
wie gaat dat betalen? jij gaat van 42% naar 48%quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Schengen 2.0:
- Overal 100% grenscontroles op personen
- Wederzijds visumvrij reizen binnen de huidige EU + Rusland + Wit-Rusland + Oekraïne.
- Gezamenlijke aanvraagprocedure voor visa, maar toekenning per land ipv. het hele gebied.
- Uitsluiting islamitische landen
Zwarte Piet is dan ook niet verboden en zal dat ook niet worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Iets duidelijker, maar ik ben te lang wakker i guesss.
Zelfde geldt voor een Nederlands feest wat binnen de wet toegestaan is al sinds het begin der tijden. Waarom gaan buitenlanders ineens regeltjes verzinnen voor een sinterklaas feest waarvan zelfs bejaarden dachten "hoe kom je in godsnaam erbij" dat het racistisch bedoeld zou zijn. Misschien heeft het in het zeer verre verleden met slavernij te maken gehad, ja so what? Is het dan ook verboden om op een stoel te zitten omdat de stoel vroeger ook door slavernij gemaakt werd? Ergo; waar denk je dat je merkkleding vandaan komt, kinderarbeid in lageloon landen is al meermaals aangetoond. Dat ook maar verbieden dan? Zo kan je op álles wel iets verzinnen om er maar de term "racisme" op los te kunnen laten. Waar maken die mensen zich druk om
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Naïef zijn is leuker inderdaad, denken dat het allemaal heel gezellig en leuk is met die multikul.
Dat is wel wat ze willen, de racisme-roepers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zwarte Piet is dan ook niet verboden en zal dat ook niet worden.
Is qua ernst niet te vergelijken met wat er nu gebeurt. Het verhaal van Joost-mag-het-weten is een relatief klein toenmalig binnenlands probleem van België. Europa heeft met miljoenen moslims en migranten uit achterlijke culturen een gigantisch groot probleem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik had vanavond een flash-back naar een periode uit mijn jeugd in België. Ergens midden jaren '80 had je hier een periode waar er gedurende een jaar om de twee weken wel ergens in België een aanslag van de communistische CCC gebeurde of een bloedige overval van de Bende Van Nijvel. (die laatste vielen oa supermarkten binnen en schoten er iedereen dood. Wat de samenleving raakt in een plaats die niet te vermijden is)
"Nooit zal ik toestaan dat onze samenleving toegeeft aan de schrik die deze terroristen willen veroorzaken. Nooit wil ik dat onze samenleving lam wordt gelegd. Landgenoten, als u straks in uw supermarkt uw boodschappen doet, doe dat met opgeheven hoofd, wandel met trots door onze straten en toon hen dat je hun aanslagen niet vreest. Maar blijf niet thuis. Dan geven we ons als samenleving gewonnen en dat is onomkeerbaar. Enkel onze trots kan hen bedwingen, niet onze schrik".
De kosten van illegalen en overige niet-westerse immigranten zijn veel groter dan de kosten van grenscontroles. Bovendien valt er genoeg te bezuinigen op ontwikkelingshulp en subsidies op clubs als "Vluchtelingenwerk".quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:29 schreef Thezappa het volgende:
[..]
wie gaat dat betalen? jij gaat van 42% naar 48%
Ja maar het is een misplaatste vergelijking. 400 jaar geleden kregen mensen geen huis en uitkering als ze hierheen immigreerden. Als je geen werk had dan ging je gewoon dood van de honger, het kostte de samenleving niks. En als de nieuwkomers zich misdroegen dan gingen ze niet de gevangenis in met 3 maaltijden per dag een tv, een sporthal ed. Water en brood kregen ze in een kleine koude cel en waarschijnlijk waren de bewakers ook niet zo lief.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat? Snap je überhaupt wat ik wilde zeggen met die verwijzing?
Goede post.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ja, en mijn baas wil dat ik tweemaal zoveel werk doe voor half zo veel geld. Dat gaat allebei niet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:30 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is wel wat ze willen, de racisme-roepers.
Denk je dat je net een verschrikkelijke terreuraanslag hebt gehad. Komt hij opeens langs.quote:
Het klinkt aardig , maar hij had gelijk. Terroristen (los van wat hun ideologie is) willen de samenleving ontwrichten en proberen ons te raken waar we ons als samenleving het meest comfortabel voelen: in ons dagelijkse gewone leven. Toen bv in de supermarkt , nu op een concert of een voetbalmatch. Als we daaraan toegegeven en ons normale leven aanpassen dan geven we de samenleving in onze huidige vorm op ... En dat is wat men wil ...quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het klinkt wel aardig maar is toch tamelijk nietszeggend: met trots de yoghurt in je mandje leggen...... Uhuh.
Zeker, maar je moet niet door steeds weer relativeren verzuimen om de oorzaak aan te pakken: Open grenzen en niet-westerse migratie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het klinkt aardig , maar hij had gelijk. Terroristen (los van wat hun ideologie is) willen de samenleving ontwrichten en proberen ons te raken waar we ons als samenleving het meest comfortabel voelen: in ons dagelijkse gewone leven. Toen bv in de supermarkt , nu op een concert of een voetbalmatch. Als we daaraan toegegeven en ons normale leven aanpassen dan geven we de samenleving in onze huidige vorm op ... En dat is wat men wil ...
De bende van Nijvel is volgens mijn nooit opgespoort en is nog altijd een mysterie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het klinkt wel aardig maar is toch tamelijk nietszeggend: met trots de yoghurt in je mandje leggen...... Uhuh.
De meeste mensen immigreerden dan ook niet om financiële motieven, maar omdat ze op de vlucht waren voor oorlog en vervolging. Zoals nu, dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja maar het is een misplaatste vergelijking. 400 jaar geleden kregen mensen geen huis en uitkering als ze hierheen immigreerden. Als je geen werk had dan ging je gewoon dood van de honger, het kostte de samenleving niks. En als de nieuwkomers zich misdroegen dan gingen ze niet de gevangenis in met 3 maaltijden per dag een tv, een sporthal ed. Water en brood kregen ze in een kleine koude cel en waarschijnlijk waren de bewakers ook niet zo lief.
Ik ga me ook niet anders gedragen. Een vraag die wel beantwoord dient te worden is of de geheime diensten hun vak wel voldoende verstaan, en of ze genoeg bevoegdheden hebben. Dat dit na CH kon gebeuren is toch wel een kleine schande voor Frankrijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het klinkt aardig , maar hij had gelijk. Terroristen (los van wat hun ideologie is) willen de samenleving ontwrichten en proberen ons te raken waar we ons als samenleving het meest comfortabel voelen: in ons dagelijkse gewone leven. Toen bv in de supermarkt , nu op een concert of een voetbalmatch. Als we daaraan toegegeven en ons normale leven aanpassen dan geven we de samenleving in onze huidige vorm op ... En dat is wat men wil ...
De migranten die anno nu Nederland binnen komen zijn geen vluchtelingen. Ze waren veilig en willen gewoon een verzorgingsstaat waar alles voor ze geregeld wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste mensen immigreerden dan ook niet om financiële motieven, maar omdat ze op de vlucht waren voor oorlog en vervolging. Zoals nu, dus.
Enige reactie is dat ACZ's beveiligd worden. Want volgens onze regering zijn de asielzoekers het slachtofferquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ben erg benieuwd wanneer P Rutte wakker word en het land gaat toespreken voor een echte camera in plaats twitteren dat heel NL meeleeft van uit zijn slaapkamer![]()
Heb nog steeds geen regering medewerker in levende lijve zien reageren en ook de
televisie stations zijn inmiddels gaan slapen.
Daar gaat het niet om. Jij zegt dat Nederland ervan profiteerde. Jij was heel enthousiast over die immigratie. Laten we ze dan ook behandelen zoals 400 jaar geleden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste mensen immigreerden dan ook niet om financiële motieven, maar omdat ze op de vlucht waren voor oorlog en vervolging. Zoals nu, dus.
Ja, hartstikke veilig die Syriërs. Want een bom op je kop is geen echt gevaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De migranten die anno nu Nederland binnen komen zijn geen vluchtelingen. Ze waren veilig en willen gewoon een verzorgingsstaat waar alles voor ze geregeld wordt.
Ik wist niet Syrië een buurland van Nederland is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, hartstikke veilig die Syriërs. Want een bom op je kop is geen echt gevaar.
Degene die wel echt hulp nodig hebben worden onder de voet gelopen door zulke mensen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De migranten die anno nu Nederland binnen komen zijn geen vluchtelingen. Ze waren veilig en willen gewoon een verzorgingsstaat waar alles voor ze geregeld wordt.
Lijkt me juist goed. Wat heeft met z'n allen wakker blijven in vredesnaam voor zin?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ben erg benieuwd wanneer P Rutte wakker word en het land gaat toespreken voor een echte camera in plaats twitteren dat heel NL meeleeft van uit zijn slaapkamer![]()
Heb nog steeds geen regering medewerker in levende lijve zien reageren en ook de
Op de NL TV is nu alleen nog teleshopping te zien lol
O O wat leven we mee voor een paar uurtjes van uit onze slaapkamer
LOL er zullen altijd mensen zijn die privé vragen gaan stellen op sociaal media .quote:
Zolang je incompetente leiders hebt die voor elke linkse racisme-roeper op de knieën gaan zullen wij altijd een doelwit zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
tja geerd...quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:37 schreef Geerd het volgende:
Dat er nog zoveel mensen zijn die het allemaal wel even goedpraten![]()
Als der morgen 25 aanslagen zijn met 25000 doden zien ze daarvan het positieve nog in
Omdat de kans groter is dat extreemrechtse tokkies "wraak" gaan nemen dan dat er hier een aanslag gepleegd wordt, waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Enige reactie is dat ACZ's beveiligd worden. Want volgens onze regering zijn de asielzoekers het slachtoffer![]()
![]()
Zelfs als hun eigen moeder in een plas bloed ligt, valt het kwartje nog niet. Het Stockholm syndroom.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:37 schreef Geerd het volgende:
Dat er nog zoveel mensen zijn die het allemaal wel even goedpraten![]()
Als der morgen 25 aanslagen zijn met 25000 doden zien ze daarvan het positieve nog in
Hier is het 22:40quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lijkt me juist goed. Wat heeft met z'n allen wakker blijven in vredesnaam voor zin?
Dat Nederland ervan profiteerde staat onomstotelijk vast. Er zal geen geschiedkundige zijn die eraan twijfelt dat Nederland groot is geworden door de immigratie van Sefardische Joden, protestante Vlamingen en ontheemde Duitsers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Jij zegt dat Nederland ervan profiteerde. Jij was heel enthousiast over die immigratie. Laten we ze dan ook behandelen zoals 400 jaar geleden.
Nou, heb je tenminste iets geleerd op school.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wist niet Syrië een buurland van Nederland is?
Je wil dat men als een zombie ook willekeurig maar wat mensen neermaait?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs als hun eigen moeder in een plas bloed ligt, valt het kwartje nog niet. Het Stockholm syndroom.
De vergelijking gaat slechts in zeer geringe mate op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat Nederland ervan profiteerde staat onomstotelijk vast. Er zal geen geschiedkundige zijn die eraan twijfelt dat Nederland groot is geworden door de immigratie van Sefardische Joden, protestante Vlamingen en ontheemde Duitsers.
wie ben jij dan? en hoe oud? je hebt gelijk dat het mij geen fuck aan gaat..quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:39 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
LOL er zullen altijd mensen zijn die privé vragen gaan stellen op sociaal media .
Ik denk dat je volgende vraag moet zijn hoeveel en hoe vaak we masturberen
De vergelijking met het verre verleden is krom. Wat er vandaag de dag binnen komt zijn geen vluchtelingen maar tuig die hier de ruif komen kaalvreten. Sinds WO2 kost immigratie ons alleen maar heel veel geld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat Nederland ervan profiteerde staat onomstotelijk vast. Er zal geen geschiedkundige zijn die eraan twijfelt dat Nederland groot is geworden door de immigratie van Sefardische Joden, protestante Vlamingen en ontheemde Duitsers.
Maar ik snap niet waarom we ze meteen zo moeten behandelen. Zullen vluchtelingen plots geen bijdrage meer leveren als we hen menselijk behandelen? Nou vooruit, we zullen niet zo snel vooruit gaan als toen we die verkapte slavendrijverij hadden, maar dat neem ik wel voor lief.
groootteeeee kans..maar wel na 11 uurquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Omdat de kans groter is dat extreemrechtse tokkies "wraak" gaan nemen dan dat er hier een aanslag gepleegd wordt, waarschijnlijk.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Omdat de kans groter is dat extreemrechtse tokkies "wraak" gaan nemen dan dat er hier een aanslag gepleegd wordt, waarschijnlijk.
Wat moet Rutte zeggen danquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:35 schreef MMXMMX het volgende:
Op de NL TV is nu alleen nog teleshopping te zien lol
O O wat leven we mee voor een paar uurtjes van uit onze slaapkamer
Tientallen? Volgens mij staat de PVV op 38 zetels in de peilingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Er zijn wel tientallen rechts-extremistische tokkies in Nederland. Wat denk je, WWIII?
Klein toenmalig probleem in België ? Men had toen in Italië met de Rode Brigades die oa toppolitieker Aldo Moro vermoord hebben net hetzelfde voor, in Duitsland met de Rote Armee Fraction idem, in Engeland had je toen de schrik voor aanslagen van de IRA , in Spanje ontplofte er wel elke maand ergens een bom van de ETA ... En dan had je nog de playboy terrorist Carlos "De Jakhals" in heel Europa ook ...quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is qua ernst niet te vergelijken met wat er nu gebeurt. Het verhaal van Joost-mag-het-weten is een relatief klein toenmalig binnenlands probleem van België. Europa heeft met miljoenen moslims en migranten uit achterlijke culturen een gigantisch groot probleem.
En elke PVV-stemmer is een tokkie?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tientallen? Volgens mij staat de PVV op 38 zetels in de peilingen.
Jep. En behoorlijk rechts-extremistisch ook nog.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En elke PVV-stemmer is een tokkie?
yupquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grenzen dicht, om maar even te beginnen.quote:
jij ookquote:
Ik had het zeker niet over MET ZIJN ALLEN .quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lijkt me juist goed. Wat heeft met z'n allen wakker blijven in vredesnaam voor zin?
Ooit bestond het fabeltje dat de PVV vooral laagopgeleiden trekt, inmiddels blijkt uit meerdere peilingen dat PVV-stemmers uit alle gelederen van de samenleving komen. Ook een groot deel hoogopgeleid en werkend.quote:
Dat gaat toch een tikkeltje te ver. Het is ook niet zo dat iedere moslim niet deugt of een extremist is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jep. En behoorlijk rechts-extremistisch ook nog.
95% van de banen waren toen simpele baantjes voor ongeschoolde analfabeten en als je niet ging werken dan had je geen eten. Je begrijpt toch wel dat de huidige immigratie andere gevolgen heeft?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar ik snap niet waarom we ze meteen zo moeten behandelen. Zullen vluchtelingen plots geen bijdrage meer leveren als we hen menselijk behandelen? Nou vooruit, we zullen niet zo snel vooruit gaan als toen we die verkapte slavendrijverij hadden, maar dat neem ik wel voor lief.
nou nouquote:
Ja t probleem is dat we dat helemaal niet kunnen hebben nu. Het bemoeilijkt onze situatie als je alleen al kijkt naar woonruimte is het een probleem. Zij krijgen voorrang daarop terwijl we al met een jarenlange wachtlijst bezig zijn op sociale huurwoningen. Verder kost het klauwen vol met geld en ik denk dat het zacht uitgedrukt is als ik zeg dat we niet in het geld omkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je kijkt naar geweld, dan kunnen we nog wel even wat "linkse" acties gaan aanhalen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat IS'ers ook niet meer popie-jopie zijn in grote delen van Syrië momenteel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Grenzen dicht, om maar even te beginnen.
Reorganiseren, en kijken wat er allemaal in huis is gehaald.
Echte vluchtelingen die helemaal niks meer hebben en echt vermoord worden zodra ze een voet in hun eigen land zetten, zijn wat mij betreft welkom.
Maar mensen die hier komen en alleen maar klagen en dingen gaan eisen, die mogen om mij weer terug gaan naar land van herkomst.
Als je een rubberen meetlat gebruikt en de Nazi's naar de kant van extreem-links toebuicht wel ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is nog nooit een dode gevallen als gevolg van extreem-rechts.
Het aantal doden dankzij extreem-links is enorm.
Nou ja, de islam is een stuk minder uniform en coherent dan het PVV-gedachtegoed. Iedere moslim gelooft iets anders. Iedere PVV-er heeft naar Wilders te luisteren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat gaat toch een tikkeltje te ver. Het is ook niet zo dat iedere moslim niet deugt of een extremist is.
Dat zijn ook geen vluchtelingen, maar oorlogszoekers. Daar zit geen enkel land op te wachten. Die dan maar aan syrie uitleveren, en dan zien ze daar maar wat ze ermee doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat IS'ers ook niet meer popie-jopie zijn in grote delen van Syrië momenteel.
Dat is ten eerste schromelijk overdreven, en ten tweede waren die ongeschoolde analfabeten snel genoeg geschoold om de ruggengraat van de VOC-bemanningen te kunnen vormen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
95% van de banen waren toen simpele baantjes voor ongeschoolde analfabeten en als je niet ging werken dan had je geen eten. Je begrijpt toch wel dat de huidige immigratie andere gevolgen heeft?
Ja maar dan nog word vaak het begrip "interpretatie" aangehaald over wat er in bijvoorbeeld de koran staat. Dit wordt met de paplepel ingegoten, en ga jij een kind van 4 maar eens uitleggen dat hij "dood alle ongelovigen" anders moet interpreteren dan dat het daar staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, de islam is een stuk minder uniform en coherent dan het PVV-gedachtegoed. Iedere moslim gelooft iets anders. Iedere PVV-er heeft naar Wilders te luisteren.
Inderdaad. Men vergeet trouwens nog het ergste aan die aanslagen in Parijs vandaag: Dit gaat Parijs op jaarbasis miljoenen aan toeristen en inkomen kosten ! Honderdduizenden gezinnen die eventueel een uitstap naar Parijs zouden doen gaan nu onbewust zeggen "mwah toch maar niet".quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De bende van Nijvel is volgens mijn nooit opgespoort en is nog altijd een mysterie.
Je kunt er laatdunkend over doen maar hij heeft gelijk, het was ook terreur. En in welke gradatie iets plaatsvind maakt ik principe niet zoveel uit. Het gaat mensen erom dat ze zich ergens tot op zekere hoogte veilig kunnen voelen. En of het nu salafisten zijn, de IRA, de Duitsers, of de bende van Nijvel. In alle gevallen zit je als inwoner niet lekker, zeker niet met een gezin achter de deur waarmee je flexibiliteit afneemt.
Nou het ergste is gewoon dat al die mensen dood zijn hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad. Men vergeet trouwens nog het ergste aan die aanslagen in Parijs vandaag: Dit gaat Parijs op jaarbasis miljoenen aan toeristen en inkomen kosten ! Honderdduizenden gezinnen die eventueel een uitstap naar Parijs zouden doen gaan nu onbewust zeggen "mwah toch maar niet".
Dat kost jobs, dat kost inkomen ... Wie werkt in die hotels ect ? Mensen van de lagere bevolkingsgroepen, misschien zelfs al van een 'andere origine'. Wat gaan die dan doen ? Die krijgen dan retorieken te horen van die slechte Westerse samenleving die ze laat vallen , kom eens op bezoek bij ons in de (extremistische) Moskee en voor je het weet heb je weer x aantal potentiële IS strijders erbij aangeworven ...
ect ect ...
Het is nog ergerquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tientallen? Volgens mij staat de PVV op 38 zetels in de peilingen.
Ik luister graag naar Wilders en voel me hellemaal niet verplicht om naar hem te luisteren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, de islam is een stuk minder uniform en coherent dan het PVV-gedachtegoed. Iedere moslim gelooft iets anders. Iedere PVV-er heeft naar Wilders te luisteren.
Er zijn inderdaad 1,2 miljard interpretaties van de Koran en Hadith. Zo zeggen sommigen dat varkensvlees immer haram is. Anderen zeggen dat wanneer je varkensvlees goed na zout het weer halal wordt. Weer een ander zegt dat je wel varkensvlees mag kopen, alleen niet bij een verkoper van wie de naam begint met een A of G.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meer dan een miljard moslims lukt het prima. Net zoals meer dan een miljard christenen begrijpen dat ze niet letterlijk hun oog moeten uitrukken of hun homoseksuele buur moeten stenigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:51 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja maar dan nog word vaak het begrip "interpretatie" aangehaald over wat er in bijvoorbeeld de koran staat. Dit wordt met de paplepel ingegoten, en ga jij een kind van 4 maar eens uitleggen dat hij "dood alle ongelovigen" anders moet interpreteren dan dat het daar staat.
Iedere moslim omarmt een religie met ziekelijke, haatdragende denkbeelden die zwart op wit staan in het vod dat koran heet. Dat mag op zich allemaal, maar die "wir haben es nicht gewusst"-houding slaat nergens op. Je kiest met je volle verstand voor het aanhangen en uitdragen van een intolerante, gewelddadige religie. Voorbeelden te over, keer op keer weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, het is best triest gesteld met het land. Overigens dacht ik dat die 50% alleen sloeg op de mensen die dachten dat vluchtelingen een negatieve invloed op Nederland hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nog ergerMeer dan 50% van Nederland is extreem-rechts, wil dat er geen vluchteling meer inkomt.
Gingen er alleen gezinnen naar Parijs?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad. Men vergeet trouwens nog het ergste aan die aanslagen in Parijs vandaag: Dit gaat Parijs op jaarbasis miljoenen aan toeristen en inkomen kosten ! Honderdduizenden gezinnen die eventueel een uitstap naar Parijs zouden doen gaan nu onbewust zeggen "mwah toch maar niet".
Je snapt het nog steeds niet hé?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iedere moslim omarmt een religie met ziekelijke, haatdragende denkbeelden die zwart op wit staan in het vod dat koran heet. Dat mag op zich allemaal, maar die "wir haben es nicht gewusst"-houding slaat nergens op. Je kiest met je volle verstand voor het aanhangen en uitdragen van een intolerante, gewelddadige religie. Voorbeelden te over, keer op keer weer.
Iedereen die er nu voor kiest om moslim te zijn, kan er ook voor kiezen om dat geloof af te zweren.
Nou het lukt dus niet bij 100% van die miljard moslims, en dáár ligt het gevaar... want al is het maar 1% van een miljard wat radicaal zou zijn (en ik denk dat het dan lager ingeschat is dan de realiteit) en je hebt al 10 miljoen moslims die dus de westerse maatschappij letterlijk kapot willen maken. Dan heb je toch een flink probleem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meer dan een miljard moslims lukt het prima. Net zoals meer dan een miljard christenen begrijpen dat ze niet letterlijk hun oog moeten uitrukken of hun homoseksuele buur moeten stenigen.
Ben je extreem rechts als je geen niet-westerse immigranten wil?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nog ergerMeer dan 50% van Nederland is extreem-rechts, wil dat er geen vluchteling meer inkomt.
Franco, Pinochet, Mussolini, Salazar en een toffe Oostenrijkse schilder/dichter/schrijver/politicus en vegetariër.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is nog nooit een dode gevallen als gevolg van extreem-rechts.
Het aantal doden dankzij extreem-links is enorm.
De populariteit van Wilders komt niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ach, ik zou er geen tripje naar Parijs om schieten. Verder heb je nog het Disneyland-publiek en de zeer welgestelden met hun Ritz-Carlton's en warenhuizen. Het zal wel los lopen.....quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat kost jobs, dat kost inkomen ... Wie werkt in die hotels ect ? Mensen van de lagere bevolkingsgroepen, misschien zelfs al van een 'andere origine'. Wat gaan die dan doen ? Die krijgen dan retorieken te horen van die slechte Westerse samenleving die ze laat vallen , kom eens op bezoek bij ons in de (extremistische) Moskee en voor je het weet heb je weer x aantal potentiële IS strijders erbij aangeworven ...
ect ect ...
Dat is het. Moslims die dat niet doen, stemmen (stilzwijgend) in met deze aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iedere moslim omarmt een religie met ziekelijke, haatdragende denkbeelden die zwart op wit staan in het vod dat koran heet. Dat mag op zich allemaal, maar die "wir haben es nicht gewusst"-houding slaat nergens op. Je kiest met je volle verstand voor het aanhangen en uitdragen van een intolerante, gewelddadige religie. Voorbeelden te over, keer op keer weer.
Iedereen die er nu voor kiest om moslim te zijn, kan er ook voor kiezen om dat geloof af te zweren.
Ik heb het over ons eigen land.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Franco, Pinochet, Mussolini, Salazar en een toffe Oostenrijkse schilder/dichter/schrijver/politicus en vegetariër.
Doodseskaders in Centraal-Amerika.
Huidige Azov-gasten in Oekraine.
Ach, kleine voorbeeldjes uit een reeks van velen.
Toffe jongens allemaal inderdaad. Erg pacifistische lieden ook wel, viel inderdaad nooit een dode of gewonde tijdens hun bewind.
Ik wou net zeggen, als iedereen zo tevreden was over zulke vriendelijke mensen met die tolerante religie had niemand ze weg willen hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:57 schreef HSG het volgende:
[..]
De populariteit van Wilders komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Je vormt een minderheid. Het is tijd om jezelf af te vragen of jouw normen en waarden niet triest zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, het is best triest gesteld met het land. Overigens dacht ik dat die 50% alleen sloeg op de mensen die dachten dat vluchtelingen een negatieve invloed op Nederland hebben.
Ik weet dat mijn mening niet populair is, maar ik geef 'm toch. Ik ben er een beetje klaar mee dat religie als een soort onwrikbaar feit wordt neergezet. Religie is een keuze. Zeker in het huidige tijdperk waarin nieuws onmiddellijk overal beschikbaar is, kan iedere moslim zien welke ellende uit naam van de islam wordt aangericht, dag-in, dag-uit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet hé?
Ik volgde even de linkse denkwijze.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ben je extreem rechts als je geen niet-westerse immigranten wil?
Die 50% wil dat er geen niet-westerse mensen binnen komen.
Vrijwel heel Nederland wil vluchtelingen opvangen, als dat ooit nodig zou zijn.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Zweden heb je nu ook een extreem-rechtse regering, dan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb ik niet geschreven. Ik stel wel vast dat moslims een religie blijven omarmen en verdedigen die dood en verderf zaait; een religie vol gruwelijkheden en haat, gewoon na te lezen in de koran.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het. Moslims die dat niet doen, stemmen (stilzwijgend) in met deze aanslagen.
Dat heb je goed gedaan, want je hebt het frame gebruikt dat voortdurend gebruikt wordt: Het onterecht gebruiken van het woord 'vluchtelingen' voor mensen die van ver buiten onze regio komen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik volgde even de linkse denkwijze.
Die 99% interesseert het geen reet wat andere moslims doen. Iets wat wij Nederlanders ook minder zouden moeten doen (bemoeizuchtigheid bedoel ik dan).quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Punkman het volgende:
Maar dan even een opsomming van deze avond/nacht.
99% van de moslims zijn goed.
Oke.
Dan is het dus 1% die rotzooi trapt.
99% van de goede moslims zijn niet in staat om die 1 procent rotzooi trappers in bedwang te houden.
Die terroriseren landen en steden en Europa en o.a. Amerika mogen dat oplossen.
Dus 99% van die moslims zijn gewoon laf ?
Dat lijkt mij ook niet heel erg logisch.
Zelfs IS doet niets wat de koran verboden heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb ik niet geschreven. Ik stel wel vast dat moslims een religie blijven omarmen en verdedigen die dood en verderf zaait; een religie vol gruwelijkheden en haat, gewoon na te lezen in de koran.
Vergelijk het met voetbal fans en hooligans... die 50.000 fans gaan ook geen 100 hooligans aanpakken. Dus daar kan ik nog wel in komen dat ze dat niet doen. Maar spreek je wel er over uit als moslimzijnde denk ik dan. Ik zou niet lid willen zijn van zo'n club wat een naam krijg vanwege die ene procent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Punkman het volgende:
Oke.
99% van de goede moslims zijn niet in staat om die 1 procent rotzooi trappers in bedwang te houden.
Wat is het probleem precies? Dat sommige mensen radicaliseren? Dat is zo, maar dat is in alle religies en ideologieën zo. Er zijn zelfs extremistische atheïsten, die kerken in de fik steken en zo.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:56 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou het lukt dus niet bij 100% van die miljard moslims, en dáár ligt het gevaar... want al is het maar 1% van een miljard wat radicaal zou zijn (en ik denk dat het dan lager ingeschat is dan de realiteit) en je hebt al 10 miljoen moslims die dus de westerse maatschappij letterlijk kapot willen maken. Dan heb je toch een flink probleem.
Jawel, ze hebben die piloot verbrand. In de koran staat dat alleen Allah met vuur mag straffen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs IS doet niets wat de koran verboden heeft.
Dat is deels waar. Ik werk zelf als begeleider in een sociaal werkproject samen met veel lagere kansengroepen waaronder veel migranten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De vergelijking met het verre verleden is krom. Wat er vandaag de dag binnen komt zijn geen vluchtelingen maar tuig die hier de ruif komen kaalvreten. Sinds WO2 kost immigratie ons alleen maar heel veel geld.
Combinatie van jarenlang bezuinigen op onderwijs en vertokkificatie van de maatschappij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:57 schreef HSG het volgende:
[..]
De populariteit van Wilders komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Het enige wat ik mij bij het lezen van jouw verhaal afvraag is wat die "vluchteling" helemaal in België doet, aangezien dat totaal niet in de regio ligt. Dit is de kern van het probleem: "Vluchtelingen" krijgen het recht toebedeeld om zelf een land uit te kiezen, ook al ligt het ver weg en komt de cultuur totaal niet overeen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is deels waar. Ik werk zelf als begeleider in een sociaal werkproject samen met veel lagere kansengroepen waaronder veel migranten.
Vanavond kreeg ik opeens telefoon van een van die vluchtelingen (iemand die al 6 jaar in België woont weliswaar) die oprecht bezorgd en verontwaardigd was. Die man (een Irakees) had oprecht schrik dat hetgeen waarvoor hij een paar jaar na de val van Saddam Bagdad ontvlucht was (nergens nog veilig zijn, overal kan een aanslag gebeuren, oa zijn dochter en broer kwamen daar om toen een gek een brandbom in een soort café binnen gooide (39 doden) , ... ) hier ook stond te gebeuren ...
Een van dé problemen is dat de huidige migrantenstroom zo groot is dat we het kaf van het koren niet meer kunnen scheiden.
En we mogen ons ook eens afvragen waarom hé ...
Dhr Hollande die vandaag zo verontwaardigd is, was dé dé dé man die een tijd terug moest en zou Khadafi afzetten in Libië. Dat is toen gebeurd. Sindsdien is de sluis aan de middenlandse zee daar open gezet en is daar in Libië zelf ook maar iemand van de "normale bevolking" beter van geworden eigenlijk ? Gaat Hollande daar ooit voor verantwoordelijk gesteld worden ? Ik dacht het niet ...
De realiteit is heel anders. Hooguit 60 procent van de moslims is "goed", in de zin van: gematigd. Circa 30-35 procent is radicaal, de resterende groep is ronduit extremistisch. Ik ben van mening - en dat zeg ik echt niet pas sinds vanavond - dat niet alleen de extremisten, maar ook de radicalen een probleem vormen. Radicalen gebruiken in principe geen geweld, maar hun aanwezigheid in Europa is problematisch. Ze houden er normen en waarden op na die mijlenver van de onze zijn verwijderd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Punkman het volgende:
Oke.
Die niet toevalligerwijs begon met grootschalige immigratie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Combinatie van jarenlang bezuinigen op onderwijs en vertokkificatie van de maatschappij.
Heb ik gedaan, maar het zijn toch echt niet mijn normen en waarden die triest zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je vormt een minderheid. Het is tijd om jezelf af te vragen of jouw normen en waarden niet triest zijn.
Onder IS gelden ongeveer dezelfde wetten als in de 100 procent islamitische staat Saoedi-Arabië.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs IS doet niets wat de koran verboden heeft.
Elke vorm van religie heeft deze idioten. KKK, iemand? Zodra de moslims tot bedaren zijn gebracht zullen de christenen weer beginnen etc etc. Het zal niet stoppen en het zijn niet alleen de moslims etc. Religie is de kanker van de maatschappij, helaas maar waar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De realiteit is heel anders. Hooguit 60 procent van de moslims is "goed", in de zin van: gematigd. Circa 30-35 procent is radicaal, de resterende groep is ronduit extremistisch. Ik ben van mening - en dat zeg ik echt niet pas sinds vanavond - dat niet alleen de extremisten, maar ook de radicalen een probleem vormen. Radicalen gebruiken in principe geen geweld, maar hun aanwezigheid in Europa is problematisch. Ze houden er normen en waarden op na die mijlenver van de onze zijn verwijderd.
Je hebt nu ook Fabius die zich graag met Syrië bemoeit, en als voorwaarde voor vredesonderhandelingen stelt dat Assad eerst moet aftreden. De Fransen hebben inderdaad kilo's boter op hun hoofd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is deels waar. Ik werk zelf als begeleider in een sociaal werkproject samen met veel lagere kansengroepen waaronder veel migranten.
Vanavond kreeg ik opeens telefoon van een van die vluchtelingen (iemand die al 6 jaar in België woont weliswaar) die oprecht bezorgd en verontwaardigd was. Die man (een Irakees) had oprecht schrik dat hetgeen waarvoor hij een paar jaar na de val van Saddam Bagdad ontvlucht was (nergens nog veilig zijn, overal kan een aanslag gebeuren, oa zijn dochter en broer kwamen daar om toen een gek een brandbom in een soort café binnen gooide (39 doden) , ... ) hier ook stond te gebeuren ...
Een van dé problemen is dat de huidige migrantenstroom zo groot is dat we het kaf van het koren niet meer kunnen scheiden.
En we mogen ons ook eens afvragen waarom hé ...
Dhr Hollande die vandaag zo verontwaardigd is, was dé dé dé man die een tijd terug moest en zou Khadafi afzetten in Libië. Dat is toen gebeurd. Sindsdien is de sluis aan de middenlandse zee daar open gezet en is daar in Libië zelf ook maar iemand van de "normale bevolking" beter van geworden eigenlijk ? Gaat Hollande daar ooit voor verantwoordelijk gesteld worden ? Ik dacht het niet ...
Vergelijking vind ik wat krom.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:00 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Vergelijk het met voetbal fans en hooligans... die 50.000 fans gaan ook geen 100 hooligans aanpakken. Dus daar kan ik nog wel in komen dat ze dat niet doen. Maar spreek je wel er over uit als moslimzijnde denk ik dan. Ik zou niet lid willen zijn van zo'n club wat een naam krijg vanwege die ene procent.
Het zal loslopen voor de 'grote jongens' inderdaad ... De economische slachtoffers zullen vallen bij de kleintjes die mikken op de gewone toerist. En dat is feitelijk erger.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, ik zou er geen tripje naar Parijs om schieten. Verder heb je nog het Disneyland-publiek en de zeer welgestelden met hun Ritz-Carlton's en warenhuizen. Het zal wel los lopen.....
Je bent de enige die een religie als een onwrikbaar feit neerzet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn mening niet populair is, maar ik geef 'm toch. Ik ben er een beetje klaar mee dat religie als een soort onwrikbaar feit wordt neergezet. Religie is een keuze. Zeker in het huidige tijdperk waarin nieuws onmiddellijk overal beschikbaar is, kan iedere moslim zien welke ellende uit naam van de islam wordt aangericht, dag-in, dag-uit.
Riedeltjes als "niet mijn islam" hebben we vaak genoeg gehoord. Het is wél jouw islam. En het staat jou vrij om die religie te verlaten. Moslim is geen huidskleur, geaardheid of sekse; je kunt er afstand van doen. Ik moedig mensen daartoe aan.
Het heeft allemaal verband met elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die niet toevalligerwijs begon met grootschalige immigratie.
Si, tiene razon! Cafe Colombiano! Me gusto!quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Respect. Colombiaanse koffie is zeker zeer goed te pruimen.
Oké, maar die van moslims en PVV'ers wel. En dan voornamelijk de eerste groep. Toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar het zijn toch echt niet mijn normen en waarden die triest zijn.
Dat laatste vind ik een erg riskante uitspraak. Kanker is soms namelijk te behandelen of te genezen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Elke vorm van religie heeft deze idioten. KKK, iemand? Zodra de moslims tot bedaren zijn gebracht zullen de christenen weer beginnen etc etc. Het zal niet stoppen en het zijn niet alleen de moslims etc. Religie is de kanker van de maatschappij, helaas maar waar.
Ja, toerisme zal vermoedelijk een knal krijgen. Al zet ik daar wel m'n vraagtekens bij. Risicovolle steden waar weleens een bom kan afgaan worden ook gewoon bezocht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
ect ect ...
Laagopgeleid arm tuig heeft nogal een typische manier van handelen, of ze nou in Nederland geboren zijn of elders.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die niet toevalligerwijs begon met grootschalige immigratie.
Ik bedoel het niet op die toon. Ik bedoel het meer dat het een zeer ERNSTIG probleem is nu, zoals kanker dat ook is in onze maatschappij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik een erg riskante uitspraak. Kanker is soms namelijk te behandelen of te genezen...
Ja nu kan je die vergelijking zo trekken, je draait het verhaal om, maar je komt er niet omheen dat ik van de islam richting "ons", elke keer aanslagen komen op onschuldige burgers maar andersom niet. Ik heb nog nooit een christen gezien (en als je een voorbeeld heb lees ik het graag, ik heb er nog nooit van gehoord) dat een christen, met een bomgordel een islamitische school of winkelcentrum binnen rent en iedereen opblaast.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is het probleem precies? Dat sommige mensen radicaliseren? Dat is zo, maar dat is in alle religies en ideologieën zo. Er zijn zelfs extremistische atheïsten, die kerken in de fik steken en zo.
Je praat net als de moslimpredikers in het Midden-Oosten. Die hebben er ook de mond van vol dat het Westen de moslimwereld kapot wil maken. En die christenen zijn echt niet allemaal slecht, maar stel je voor dat slechts 1% een hekel heeft aan moslims...
Die van sommige moslims, ja. Die van de meeste PVV'ers ook.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oké, maar die van moslims en PVV'ers wel. En dan voornamelijk de eerste groep. Toch?
Het komt altijd weer terug..quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik een erg riskante uitspraak. Kanker is soms namelijk te behandelen of te genezen...
Ho ho. KKK members vonden het maar al te tof om zwarten gewoon levend te verbranden of te martelen, vergeet je dat niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja nu kan je die vergelijking zo trekken, je draait het verhaal om, maar je komt er niet omheen dat ik van de islam richting "ons", elke keer aanslagen komen op onschuldige burgers maar andersom niet. Ik heb nog nooit een christen gezien (en als je een voorbeeld heb lees ik het graag, ik heb er nog nooit van gehoord) dat een christen, met een bomgordel een islamitische school of winkelcentrum binnen rent en iedereen opblaast.
Daarnaast, zijn "wij" (ik ben geen christen maar wel westerling) een stuk verder. Zij leven nog in de middeleeuwen daar en dat is onder andere terug te zien in ongelijkheid van man en vrouw. Zij hangen hun religie ook zo streng aan als "wij" dat deden in de middeleeuwen. De kerk vóór ALLES! Bij hen is het; Allah voor ALLES... sharia belangrijker dan wet. En dát is een probleem, zeker als je er 10 miljoen van rond hebt lopen die er alles voor over hebben om het westen te vernietigen.
Ik zou eerder geneigd zijn die twee om te draaien, maar soit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die van sommige moslims, ja. Die van de meeste PVV'ers ook.
Is niet te vergelijken. De moslims, of liever gezegd niet-westerse immigranten, zijn een concreet probleem, de Joden waren dat niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
NU zijn het de moslims en over 20 jaar zijn het de Joden en dan weer de Christenen etc etc.
Heb jij al afstand genomen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wilde even een update lezen, maar het topic is alweer verzand in een POL-haatdiscussie. Well done.
Echter, er is wel degelijk een verschillende manier van handelen bij laagopgeleid tuig uit een andere cultuur. Door de import van laagopgeleid tuig uit andere culturen die "harder" zijn dan de onze, moesten onze laagopgeleiden zich aanpassen om niet ten onder te gaan. Er is wel degelijk een verband tussen de verloedering en de manier waarop de onderkant van de samenleving nu leeft. Als ergens de segregatie groot is dan is het wel aan de onderkant. Daar zijn de verschillen in taal en omgang ook het grootst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Laagopgeleid arm tuig heeft nogal een typische manier van handelen, of ze nou in Nederland geboren zijn of elders.
Je bekent wel erg vaak kleur.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die van sommige moslims, ja. Die van de meeste PVV'ers ook.
Even onthouden dat je die 10 miljoen zojuist uit je reet hebt getrokken hé.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja nu kan je die vergelijking zo trekken, je draait het verhaal om, maar je komt er niet omheen dat ik van de islam richting "ons", elke keer aanslagen komen op onschuldige burgers maar andersom niet. Ik heb nog nooit een christen gezien (en als je een voorbeeld heb lees ik het graag, ik heb er nog nooit van gehoord) dat een christen, met een bomgordel een islamitische school of winkelcentrum binnen rent en iedereen opblaast.
Daarnaast, zijn "wij" (ik ben geen christen maar wel westerling) een stuk verder. Zij leven nog in de middeleeuwen daar en dat is onder andere terug te zien in ongelijkheid van man en vrouw. Zij hangen hun religie ook zo streng aan als "wij" dat deden in de middeleeuwen. De kerk vóór ALLES! Bij hen is het; Allah voor ALLES... sharia belangrijker dan wet. En dát is een probleem, zeker als je er 10 miljoen van rond hebt lopen die er alles voor over hebben om het westen te vernietigen.
En dat terwijl de meeste geloven het over broederschap en vrede en liefhebben hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ho ho. KKK members vonden het maar al te tof om zwarten gewoon levend te verbranden of te martelen, vergeet je dat niet?
NU zijn het de moslims en over 20 jaar zijn het de Joden en dan weer de Christenen etc etc.
Ik vrees dat de moslims een blijvertje zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ho ho. KKK members vonden het maar al te tof om zwarten gewoon levend te verbranden of te martelen, vergeet je dat niet?
Joh, weet je wat het is? Ik ben een beetje klaar met empathisch vermogen tentoonspreiden. Ik doe al jaren niks anders. Er wordt terreur gepleegd door moslims uit naam van de islam. En keer op keer moeten we weer tot in den treure door-discussiëren over de 'gematigde' moslims en dat je niet iedereen moet aankijken voor de daden van sommigen, enzovoort.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent de enige die een religie als een onwrikbaar feit neerzet.
Maar goed, je snapt er duidelijk niets van. Dat getuigt wel van een beperkt empathisch vermogen.
Zou toch maar even de boeken induiken. Ook de Joden (ben zelf half Joods) waren niet altijd even vriendelijk richting anderen. Maar dat terzijde. Wat ik bedoel te zeggen is dat het probleem niet zozeer de moslim is, maar meer religie in zijn geheel. Waarom ondernemen we zo relatief weinig actie? OLIE $$$$ We moeten wel chill blijven natuurlijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken. De moslims zijn een probleem, de Joden waren dat niet.
Dat is geen reden om het ok te vinden dat Europa wordt overspoeld door niet-westerse mensen en daarmee de islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En fundamentalistische christenen worden senator en laten bommen op ziekenhuizen gooien. Dat is net zo crimineel als een zelfmoordaanslag, al zit het in een iets formeler jasje.
Zoals ik al zei: onder de meningen van moslims zit meer pluriformiteit dan onder die van PVV-aanhangers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zou eerder geneigd zijn die twee om te draaien, maar soit.
In zijn geval is die specifiek naar België gevlucht omdat België een van de weinige Europese landen was die (toen) categoriek tegen de inval van Irak waren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het enige wat ik mij bij het lezen van jouw verhaal afvraag is wat die "vluchteling" helemaal in België doet, aangezien dat totaal niet in de regio ligt. Dit is de kern van het probleem: "Vluchtelingen" krijgen het recht toebedeeld om zelf een land uit te kiezen, ook al ligt het ver weg en komt de cultuur totaal niet overeen.
Waar doel je op?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Even onthouden dat je die 10 miljoen zojuist uit je reet hebt getrokken hé.
En fundamentalistische christenen worden senator en laten bommen op ziekenhuizen gooien. Dat is net zo crimineel als een zelfmoordaanslag, al zit het in een iets formeler jasje.
LOL, jij moet voor De Speld gaan schrijven. Wat je daar zegt is namelijk op geen enkele manier de waarheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Echter, er is wel degelijk een verschillende manier van handelen bij laagopgeleid tuig uit een andere cultuur. Door de import van laagopgeleid tuig uit andere culturen die "harder" zijn dan de onze, moesten onze laagopgeleiden zich aanpassen om niet ten onder te gaan. Er is wel degelijk een verband tussen de verloedering en de manier waarop de onderkant van de samenleving nu leeft. Als ergens de segregatie groot is dan is het wel aan de onderkant. Daar zijn de verschillen in taal en omgang ook het grootst.
Veel religies vormen geen probleem. Ik spreek ook liever van niet-westerse immigranten in plaats van moslims. Daar ligt het probleem. Culturen mengen is heel erg dom en brengt altijd ellende.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou toch maar even de boeken induiken. Ook de Joden (ben zelf half Joods) waren niet altijd even vriendelijk richting anderen. Maar dat terzijde. Wat ik bedoel te zeggen is dat het probleem niet zozeer de moslim is, maar meer religie in zijn geheel. Waarom ondernemen we zo relatief weinig actie? OLIE $$$$ We moeten wel chill blijven natuurlijk
Welke kleur beken ik dan, o orakel?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je bekent wel erg vaak kleur.
Komt mooi uit, want die mensen zijn klaar met onsquote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Joh, weet je wat het is? Ik ben een beetje klaar met empathisch vermogen tentoonspreiden. Ik doe al jaren niks anders. Er wordt terreur gepleegd door moslims uit naam van de islam. En keer op keer moeten we weer tot in den treure door-discussiëren over de 'gematigde' moslims en dat je niet iedereen moet aankijken voor de daden van sommigen, enzovoort.
Ja, allemaal feitelijk juist gewauwel. Maar het helpt ons geen steek verder. Mijn geduld met de islam - in z'n totaliteit - is gewoon op. De islam als zodanig is gevaarlijk en slecht voor Europa. En ja, ook gematigde moslims KIEZEN voor het aanhangen van die religie. Dat is waar ik op doelde met "onwrikbaar feit". Het is niet alsof ze geen andere keuze hebben. Die keuze hebben ze wel. Iedereen die vandaag de dag gelovig is kan acuut afstand nemen van deze religieuze waanzin.
Ik waag dat te betwijfelen. En jij kunt die stelling vanzelfsprekend niet hard maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: onder de meningen van moslims zit meer pluriformiteit dan onder die van PVV-aanhangers.
In Europa zijn geen vluchtelingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In zijn geval is die specifiek naar België gevlucht omdat België een van de weinige Europese landen was die (toen) categoriek tegen de inval van Irak waren.
Maar je hebt volkomen gelijk hé. Alleen zal een spreidingsplan in Europa alleen maar kunnen werken als vluchtelingen zich enkel in de grensstaten kunnen aanmelden en niet meer in de landen die geen Europese buitengrens hebben ... En van daaruit bij een positieve asielaanvraag doorverwezen worden naar een 'land naar onze keuze' ...
In jouw wereld niet. Jij bagatelliseert namelijk alles wat je maar tegenkomt. Als de wereld rond jou instort zal je nog op een doos staan om te verkondigen dat het allemaal wel meevalt. Je bent ziende blind.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
LOL, jij moet voor De Speld gaan schrijven. Wat je daar zegt is namelijk op geen enkele manier de waarheid.
Want absolutistische vervolging gaat ons wel verder helpen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Joh, weet je wat het is? Ik ben een beetje klaar met empathisch vermogen tentoonspreiden. Ik doe al jaren niks anders. Er wordt terreur gepleegd door moslims uit naam van de islam. En keer op keer moeten we weer tot in den treure door-discussiëren over de 'gematigde' moslims en dat je niet iedereen moet aankijken voor de daden van sommigen, enzovoort.
Ja, allemaal feitelijk juist gewauwel. Maar het helpt ons geen steek verder. Mijn geduld met de islam - in z'n totaliteit - is gewoon op. De islam als zodanig is gevaarlijk en slecht voor Europa. En ja, ook gematigde moslims KIEZEN voor het aanhangen van die religie. Dat is waar ik op doelde met "onwrikbaar feit". Het is niet alsof ze geen andere keuze hebben. Die keuze hebben ze wel. Iedereen die vandaag de dag gelovig is kan acuut afstand nemen van deze religieuze waanzin.
Ik ga met je mee in je betoog als je consequent ervoor kiest alle religies te verbieden. Maar dan ook allemaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn mening niet populair is, maar ik geef 'm toch. Ik ben er een beetje klaar mee dat religie als een soort onwrikbaar feit wordt neergezet. Religie is een keuze. Zeker in het huidige tijdperk waarin nieuws onmiddellijk overal beschikbaar is, kan iedere moslim zien welke ellende uit naam van de islam wordt aangericht, dag-in, dag-uit.
Riedeltjes als "niet mijn islam" hebben we vaak genoeg gehoord. Het is wél jouw islam. En het staat jou vrij om die religie te verlaten. Moslim is geen huidskleur, geaardheid of sekse; je kunt er afstand van doen. Ik moedig mensen daartoe aan.
Ik denk dat het aanbidden van dingen die er niet zijn en wetenschappelijk aantoonbaar nooit geweest zijn pure waanzin is. Ik ben in Indonesië onder andere geweest en religie zorgt voor immense chaos in elk land. Whatever de god dan ook mag zijn. ZEKER in Indonesië by the way.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Veel religies vormen geen probleem. Ik spreek ook liever van niet-westerse immigranten in plaats van moslims. Daar ligt het probleem. Culturen mengen is heel erg dom en brengt altijd ellende.
Ik suggereer dat extremistische christenen het iets makkelijker hebben, omdat hun mening redelijk populair is in het machtigste land ter wereld.quote:
Dat is bekend ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Komt mooi uit, want die mensen zijn klaar met ons
Nou, landen met een christelijke meerderheid > landen met een moslim meerderheid. Laten we wel genuanceerd blijven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk dat het aanbidden van dingen die er niet zijn en wetenschappelijk aantoonbaar nooit geweest zijn pure waanzin is. Ik ben in Indonesië onder andere geweest en religie zorgt voor immense chaos in elk land. Whatever de god dan ook mag zijn. ZEKER in Indonesië by the way.
Zeker. Maar het mengen van culturen brengt ook immense chaos.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik denk dat het aanbidden van dingen die er niet zijn en wetenschappelijk aantoonbaar nooit geweest zijn pure waanzin is. Ik ben in Indonesië onder andere geweest en religie zorgt voor immense chaos in elk land. Whatever de god dan ook mag zijn. ZEKER in Indonesië by the way.
NU misschien ja. Maar ga eens 100 jaar terug in de tijd (USA KK, enough said). Het is allemaal niet zo heel lang geleden hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, landen met een christelijke meerderheid > landen met een moslim meerderheid. Laten we wel genuanceerd blijven.
Bommen gooien is het prerogatief van de President, niet van een willekeurige Senator.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik suggereer dat extremistische christenen het iets makkelijker hebben, omdat hun mening redelijk populair is in het machtigste land ter wereld.
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Bedoel je dat er meer landen zijn?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, landen met een christelijke meerderheid > landen met een moslim meerderheid. Laten we wel genuanceerd blijven.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Combinatie van jarenlang bezuinigen op onderwijs en vertokkificatie van de maatschappij.
Europa gaat ook klappen, althans de EU 10000% zeker. Binnen 10 jaar hebben wij de gulden weer terug. David Cameron sprak er gisteren of eergisteren nog over op de tv. Het werkt gewoon niet om Spanjaarden de wil op te leggen dat ze tot hun 67ste moeten werken terwijl ze altijd tot hun 50ste moesten werken (om maar een voorbeeld aan te geven).quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Maar het mengen van culturen brengt ook immense chaos.
Niet voor niets wil zelfs Catalonië onafhankelijk worden, kunnen Vlaanderen en Wallonië niet samen door één deur en is Tsjechoslowakije uit elkaar gevallen. En dan heb ik het over culturen die dicht bij elkaar staan. Laat staan wat er gebeurt als je totaal verschillende culturen mengt. Dan krijg je oorlog, als de meerderheid niet leidend meer kan zijn.
Ik leefde liever in het Verenigd Koninkrijk van honderd jaar geleden dan nu in Saudi-Arabië.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
NU misschien ja. Maar ga eens 100 jaar terug in de tijd (USA KK, enough said). Het is allemaal niet zo heel lang geleden hoor.
KKK had miljoenen leden en vorige week zag ik een docu op de tv erover. Ze zijn immens hard aan het groeien in USA, opnieuw....quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in.
Maar dat is een zéér kleine groep, dat is gewoon een sekte wat bestaat uit enkeleleden vergeleken bij de 10 miljoen radicaliserende moslims waar we het over hebben. Dat is geen vergelijking.
De KKK is ook vorige eeuw ten onder gegaan, er heeft een kleine doorstart plaatsgevonden maar het zal nu slechts een sekte zijn van een paar honderd leden. Ik keur hun acties niet goed, maar ik weet ook niet van dingen af waarbij ze vele onschuldigen de dood in joegen. Misschien is dat wel geweest, maar mis ik mijn kennis erover. Dan ben ik blij dat het verboden of zoniet; bijna uitgeroeid is.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik nergens geschreven dat ik religie wil verbieden. Zou sowieso niet zo zinvol zijn, want je kunt niet lezen wat mensen denken. En het handhaven van een dergelijke wet wordt ook een knap lastig verhaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga met je mee in je betoog als je consequent ervoor kiest alle religies te verbieden. Maar dan ook allemaal.
Niet dat laffe gedoe van Greet, alleen de Islam, maar het schijtchristendom, jodendom, hindoeisme etc. buiten beschouwing laten. Neen, alle religies. Ook van zijn politieke vriendjes bij de thee-partij uit de VS die de radicale tak van het Evangelisme aanhangen.
Net zoals Enver Hoxha deed toen hij die schijtitalianen samen met zijn partisanen de zee in dreef in 1945. Dat was een baas. En dat beleid werkte.
Ook nu nog leeft iedereen in vrede in Albanie, omdat religie er nooit wortel heeft kunnen schieten, ook al is in theorie Albanie een Moslimland.
Religie is opium voor het volk.
En staat op het lijstje van doelen ook daadwerkelijk:quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik suggereer dat extremistische christenen het iets makkelijker hebben, omdat hun mening redelijk populair is in het machtigste land ter wereld.
Ik hoop het. Ik vrees dat het zo gemakkelijk niet gaat en dat ons continent eerst nog meer op Afrika moet gaan lijken voordat men wat probeert (en dan is het al te laat).quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Europa gaat ook klappen, althans de EU 10000% zeker. Binnen 10 jaar hebben wij de gulden weer terug. David Cameron sprak er gisteren of eergisteren nog over op de tv. Het werkt gewoon niet om Spanjaarden de wil op te leggen dat ze tot hun 67ste moeten werken terwijl ze altijd tot hun 50ste moesten werken (om maar een voorbeeld aan te geven).
Je doelt op Rusland?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:17 schreef Poepz0r het volgende:
Overigens als Europa als Unie gaat klappen dan kunnen we een bezoekje van een van de Oost-Europese landen verwachten. Ik denk dat we ons daar nu veel meer zorgen over moeten maken.
Suggereer je nu dat Rusland Europa gaat veroveren als de EU ineenstort?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:17 schreef Poepz0r het volgende:
Overigens als Europa als Unie gaat klappen dan kunnen we een bezoekje van een van de Oost-Europese landen verwachten. Ik denk dat we ons daar nu veel meer zorgen over moeten maken.
Cameron heeft al gezegd uit de EU te stappen in zijn geheel als de EU niet eens gaat luisteren. Nederland heeft een probleem, aangezien wij een van de mede-oprichters van het hele carnavalgebeuren zijn, dus dan is eruit stappen nog niet zo makkelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik vrees dat het zo gemakkelijk niet gaat en dat ons continent eerst nog meer op Afrika moet gaan lijken voordat men wat probeert (en dan is het al te laat).
Alleen Oost-Europa is nog niet verloren, omdat zij dankzij 'de muur' geen naoorlogse niet-westerse immigranten hebben gekregen (elk nadeel heeft z'n voordeel) en ze nu niet met open armen ontvangen. Ik vrees dat er niets anders op zit dan immigratie naar een Oost-Europees land als ik mijn kinderen op een leefbare plek wil laten opgroeien.
Tijdsverschil, woon in Midden Oosten. Nog veiliger dan Parijs blijkbaar.quote:
Nee. Ik verwacht een zeer agressief Oost-Europa en niet alleen Rusland nee. Dit is overigens al tijden voorspelt sinds het gezeik binnen de EU.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat Rusland Europa gaat veroveren als de EU ineenstort?
KKK is nog steeds actief, en nog steeds op grote schaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Maar dat is een zéér kleine groep, dat is gewoon een sekte wat bestaat uit enkeleleden vergeleken bij de 10 miljoen radicaliserende moslims waar we het over hebben. Dat is geen vergelijking.
De KKK is ook vorige eeuw ten onder gegaan, er heeft een kleine doorstart plaatsgevonden maar het zal nu slechts een sekte zijn van een paar honderd leden. Ik keur hun acties niet goed, maar ik weet ook niet van dingen af waarbij ze vele onschuldigen de dood in joegen. Misschien is dat wel geweest, maar mis ik mijn kennis erover. Dan ben ik blij dat het verboden of zoniet; bijna uitgeroeid is.
ik heb vakantiequote:
Haha eerder in dit topic noemde ik dat al, dat moslims graag oorlogen tussen landen als "terreuraanslagen" wegzetten omdat dan hun eigen aandeel aanzienlijk kleiner wordt. Nu is het alleen zo dat bij oorlogen geen burger-doelen worden getarget en dat bij (in mijn ogen) echte terreur aanslagen juist wél burgers en onschuldigen worden gepakt, puur om angst (en inderdaad ja) terreur in mensen aan te jagen. Dit vind ik twee heel verschillende dingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Even onthouden dat je die 10 miljoen zojuist uit je reet hebt getrokken hé.
Jawel. Voor mede-oprichters geldt ook het verdrag van Lissabon, en die bevat een bepaling die uittreden mogelijk maakt. Ik hoop dat de EU klapt, want je hebt niets aan een enkele uittreder als de EU als geheel blijft bestaan. Beter is een totale ineenstorting, zodat landen weer soeverein kunnen worden, eigen munten en eigen grenzen. En vanuit dat punt (terug in de jaren '50) de EEG heruitvinden zonder al dat geouwehoer over de kromming van een banaan of het vermogen van een stofzuiger. En al helemaal geen subsidies, open grenzen en migratie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cameron heeft al gezegd uit de EU te stappen in zijn geheel als de EU niet eens gaat luisteren. Nederland heeft een probleem, aangezien wij een van de mede-oprichters van het hele carnavalgebeuren zijn, dus dan is eruit stappen nog niet zo makkelijk.
Nooit begrepen waarom wij onze redelijk stabiele gulden in moesten leveren en Engeland bijv niet (ook al was de pond nog steviger maar de gulden lag niet slecht in de markt).quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel. Voor mede-oprichters geldt ook het verdrag van Lissabon, en die bevat een bepaling die uittreden mogelijk maakt. Ik hoop dat de EU klapt, want je hebt niets aan een enkele uittreder als de EU als geheel blijft bestaan. Beter is een totale ineenstorting, zodat landen weer soeverein kunnen worden, eigen munten en eigen grenzen. En vanuit dat punt (terug in de jaren '50) de EEG heruitvinden zonder al dat geouwehoer over de kromming van een banaan of het vermogen van een stofzuiger.
morgenquote:Op zaterdag 14 november 2015 05:20 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
ik nie , ik ben gewoon slapeloos ..
goedemorgen..
Opt-out. Daar doet Nederland niet aan. Intelligentere landen, zoals Denemarken en Engeland, hebben een opt-out op de munt en op immigratiebeleid. Nog beter is neutraal blijven wat Zwitserland doet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom wij onze redelijk stabiele gulden in moesten leveren en Engeland bijv niet (ook al was de pond nog steviger maar de gulden lag niet slecht in de markt).
Ja exact.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Opt-out. Daar doet Nederland niet aan. Intelligentere landen, zoals Denemarken en Engeland, hebben een opt-out op de munt en op immigratiebeleid. Nog beter is neutraal blijven wat Zwitserland doet.
Serieus ja? Dat wist ik niet, ik weet dat er 2 clans waren opgericht en dat ze allebei ten onder zijn gegaan en dat ze een voorzichtige doorstart hebben gemaakt. Maar blijkbaar is dat nog groter dan dat ik in mn hoofd heb zitten dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:19 schreef Punkman het volgende:
[..]
KKK is nog steeds actief, en nog steeds op grote schaal.
Daar word ook niet veel tegen opgetreden.
Maar ook niet zo vreemd, omdat apartheid in Amerika zelfs eind jaren 50, begin jaren 60 nog bestond in sommige delen.
Daarom is het ook lachwekkend dat Amerika zich zoveel bemoeit met andere landen.
Daardoor is nog de meeste rotzooi ontstaan.
Daarom ook de actie van Anonymous om kopstukken van de KKK bekent te maken.
99% wordt gegijzeld door de 1%, laat het iets meer zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Punkman het volgende:
Oke.
Nou ja, feitelijk is er maar één PVV-ideologie: die van Geert Wilders. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Bij de islam ligt dat toch iets moeilijker.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik waag dat te betwijfelen. En jij kunt die stelling vanzelfsprekend niet hard maken.
Oh, nu heb je me overtuigd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
In jouw wereld niet. Jij bagatelliseert namelijk alles wat je maar tegenkomt. Als de wereld rond jou instort zal je nog op een doos staan om te verkondigen dat het allemaal wel meevalt. Je bent ziende blind.
Omdat het grootste deel van christenen de KKK niet steunt waardoor ze geen aanslagen kunnen plegen. En hoe komt het precies dat moslims die aanslagen wel kunnen plegen? Stilzwijgend gedogen van andere moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:24 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Serieus ja? Dat wist ik niet, ik weet dat er 2 clans waren opgericht en dat ze allebei ten onder zijn gegaan en dat ze een voorzichtige doorstart hebben gemaakt. Maar blijkbaar is dat nog groter dan dat ik in mn hoofd heb zitten dus.
Goed, dan nog zie ik nooit een KKKer in een zwarte wijk met kalashnikovs of bommen rennen en panden opblazen. Ik hoor er nóóit wat van.
Dus stiekem zijn ze allemaal radicaal, maar sommigen undercover? Dat zou een hoop duidelijk maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat het grootste deel van christenen de KKK niet steunt waardoor ze geen aanslagen kunnen plegen. En hoe komt het precies dat moslims die aanslagen wel kunnen plegen? Stilzwijgend gedogen van andere moslims.
Puur en alleen omdat je het schrijft betekent nog niet gelijk dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, feitelijk is er maar één islam: die van de Quran. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Bij de aanhang van de PVV ligt dat toch iets moeilijker.
Dat verkochten ze als een vergelding onder het mom van oog om oog, tand om tand. Met de 'juiste interpretatie'quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:01 schreef EggsTC het volgende:
Jawel, ze hebben die piloot verbrand. In de koran staat dat alleen Allah met vuur mag straffen.
Nee de goede moslim wil er NIETS mee te maken hebben en ook niet zich erover uitlaten. Ik ken er een aantal en ze praten er NIET over. Mongolen, teringlijers of gekken worden ze genoemd en that''s it. Ze bemoeien zich met hun echte broeders. Hier moeten wij als Nederlanders een les uit leren; Niet willen bemoeien met iedereen daar komen problemen van,quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat het grootste deel van christenen de KKK niet steunt waardoor ze geen aanslagen kunnen plegen. En hoe komt het precies dat moslims die aanslagen wel kunnen plegen? Stilzwijgend gedogen van andere moslims.
Ja met de juiste interpretatie kan ik van mijn knuffelbeer ook een jumbojet maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:28 schreef highender het volgende:
[..]
Dat verkochten ze als een vergelding onder het mom van oog om oog, tand om tand. Met de 'juiste interpretatie'is dat dus Koranisch.
Ze roeien allebei met de riemen die ze hebben. Het is alleen een stuk makkelijker roeien met een boel high-tech materiaal dan wanneer je aan de slag moet met wat hogedrukpannen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En staat op het lijstje van doelen ook daadwerkelijk:
"Bomb hospitals and children!"
Of lul je weer uit je nek en zijn het wel degelijk moslims die expres civilians vermoorden? Die mensen zoeken godverdomme gewoon drukke punten om bommen te laten ontploffen en jij gaat doen alsof dit hetzelfde is als een bom die verkeerd valt. Denk toch eens na.
Dream on.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nu is het alleen zo dat bij oorlogen geen burger-doelen worden getarget
Dus jij denkt serieus dat ze een ziekenhuis bewust bombarderen? En scholen? Niet dat dat gewoon target-missers kunnen zijn?quote:
Er zijn tientallen duidelijk onderscheidbare stromingen binnen de islam. Er is maar één onderscheidbare stroming binnen de PVV.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Puur en alleen omdat je het schrijft betekent nog niet gelijk dat je gelijk hebt.
Jep. Ze wisten verdomd goed dat het een ziekenhuis was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:34 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat ze een ziekenhuis bewust bombarderen? En scholen? Niet dat dat gewoon target-missers kunnen zijn?
De KKK wilde nooit terrein kapen, dat is waar ze verschillen. Ze hebben nog nooit voor 't kruis gezworen dat de tijd rijp was om weer op kruistocht te gaan om de wereld in een bijbels kalifaat om te toveren. Ook omdat ze simpelweg te klein waren en nu helemaal te klein zijn als beweging.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:14 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Stromingen binnen de PVV? Net als met je bewuste ziekenhuis bommen, wat heb jij gerookt man, doe mij ook wat van die shitquote:Op zaterdag 14 november 2015 05:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zijn tientallen duidelijk onderscheidbare stromingen binnen de islam. Er is maar één onderscheidbare stroming binnen de PVV.
De halfgare ideologie van de PVV wordt veel mensen net zo goed van kinds af aan door de strot geduwd als bij religie gebeurt, alleen zal het subtieler gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:36 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Stromingen binnen de PVV? Net als met je bewuste ziekenhuis bommen, wat heb jij gerookt man, doe mij ook wat van die shit
PVV is geen religie, en dat word je niet in je strot gedouwd vanaf je geboorte. Dat zijn politieke denkbeelden waar je het mee eens kan zijn of niet, zo werkt dat bij religie niet helemaal.
Het is ZO, dus IS het ook ZO en NIET anders. Zo werkt het bij religie.
Bij de PVV maak ik zelf nog wel uit of ik het ermee eens ben of niet.
Big difference.
Een achterlijke situatie om een achterlijke user te overtuigen. Lijkt me fair.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
De dag dat een PVV-er met bomvest zichzelf opblaast bij een moskee en mensen 't hoofd afhakt terwijl hij roept "Geert is groot! Geert is groot!" zal ik het eens zijn met Ser_Stragiatella.
Ja daar wil ik dan wel wat bronnen en bewijs van zien, één ding wat wel als een paal boven water staat is dat die actie van gisteravond gewoon random onschuldigen waren, daar ben ik wel heel zeker van. Wrong place wrong time.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jep. Ze wisten verdomd goed dat het een ziekenhuis was.
En er zijn naast dat gevalletje nog meer dan genoeg voorbeelden van oorlogen waarin burgerdoelen bestookt werden.
Dat vind ik nou weer laf. Of gooi alle moslims en PVV'ers op een hoop of geef toe dat er binnen beide groepen verschillen zitten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zijn tientallen duidelijk onderscheidbare stromingen binnen de islam. Er is maar één onderscheidbare stroming binnen de PVV.
Want de PVV is al eeuwenoud natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De halfgare ideologie van de PVV wordt veel mensen net zo goed van kinds af aan door de strot geduwd als bij religie gebeurt, alleen zal het subtieler gebeuren.
Voor de PVV is het net zo goed ZO, en NIET anders. Buitenlanders zijn gevaarlijk, de EU is slecht en links zijn landverraders. Punt.
Nou, Hiroshima was ook oorlogsgeweld, en dat kunnen we toch niet echt meer plaatsen onder een missertje.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:34 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dus jij denkt serieus dat ze een ziekenhuis bewust bombarderen? En scholen? Niet dat dat gewoon target-missers kunnen zijn?
Achterlijke situatie? Het gebeurt op dit moment in Parijs waarbij het een moslim is die mensen opblaast. Maar dat is niet achterlijk? Heel apart dit allemaal. Of vind je het eigenlijk wel prima? Omdat er een keer een bom is gevallen op een ziekenhuis mogen die Fransen wel een koekje van eigen deeg? Maakt niet uit wie. Gewoon willekeurig wat mensen. Als het maar niet-moslims zijn immers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een achterlijke situatie om een achterlijke user te overtuigen. Lijkt me fair.
Maar dat is niet zo. De PVV-ideologie is monolithisch, want volledig gebaseerd op de ideeën van één man. De islam is pluriform, omdat het over duizenden zo niet miljoenen verschillende interpretaties van oude teksten gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer laf. Of gooi alle moslims en PVV'ers op een hoop of geef toe dat er binnen beide groepen verschillen zitten.
De PVV niet, maar achterlijke tokkie-ideeën zijn al zo oud als de weg naar Rome.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Want de PVV is al eeuwenoud natuurlijk.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar dat is niet zo. De islam is monolithisch, want volledig gebaseerd op de ideeën van één man, Mohammed. De PVV is pluriform, omdat het over duizenden zo niet miljoenen verschillende vraagstukken in de samenleving gaat.
Dat is ook achterlijk hoor. Ben maar niet bang.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Achterlijke situatie? Het gebeurt op dit moment in Parijs waarbij het een moslim is die mensen opblaast. Maar dat is niet achterlijk? Heel apart dit allemaal. Of vind je het eigenlijk wel prima? Omdat er een keer een bom is gevallen op een ziekenhuis mogen die Fransen wel een koekje van eigen deeg? Maakt niet uit wie. Gewoon willekeurig wat mensen. Als het maar niet-moslims zijn immers.
Oh, dus nu veeg je het samen met andere "stromingen"? Interessant. Ik dacht dat het monolithisch was?quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De PVV niet, maar achterlijke tokkie-ideeën zijn al zo oud als de weg naar Rome.
quote:
Nee. De PVV maakt handig gebruik van de achterlijkheid die kennelijk bij een groot deel van het volk leeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh, dus nu veeg je het samen met andere "stromingen"? Interessant. Ik dacht dat het monolithisch was?
Nou ik zie dat toch totaal anders, zo kan je dat van iedere partij zeggen dus. Jouw argumenten worden ook steeds beter.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De halfgare ideologie van de PVV wordt veel mensen net zo goed van kinds af aan door de strot geduwd als bij religie gebeurt, alleen zal het subtieler gebeuren.
Voor de PVV is het net zo goed ZO, en NIET anders. Buitenlanders zijn gevaarlijk, de EU is slecht en links zijn landverraders. Punt.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Pim Fortuyn is dood. We hebben niets dan zijn boekje en wat boekjes die over hem geschreven zijn. IS is springlevend en vooralsnog de enige die iets te zeggen heeft over de ideologische richting van de islam.
Klein doch belangrijk onderscheid.
Je redeneert niet consequent. Zoals jij denkt over de islam zou je ook tot de conclusie moeten komen dat PVV-stemmers Wilders' woorden anders uitleggen. Met die verschil dat het ergste wat Wilders heeft gezegd is dat hij een kopvoddentaks in wil voeren en dat Mohammed hele dorpen uitgeroeid heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. De PVV-ideologie is monolithisch, want volledig gebaseerd op de ideeën van één man. De islam is pluriform, omdat het over duizenden zo niet miljoenen verschillende interpretaties van oude teksten gaat.
Wat ben jij dan voor iemand, een moslim? Een links-stemmer? Ik ben wel nieuwsgierig nu.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. De PVV maakt handig gebruik van de achterlijkheid die kennelijk bij een groot deel van het volk leeft.
PVV kaart gewoon een punt aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. De PVV maakt handig gebruik van de achterlijkheid die kennelijk bij een groot deel van het volk leeft.
PVV'ers zijn lokaal volk zonder veel handen en voeten in de wereld. Iedere Turk is slecht behalve Ismail uit de klas, want die was grappig. Iedere Marokkaan is een eikel, behalve die ene op de werkvloer. En alle vluchtelingen pakken de baantjes af en zijn tegelijk uitkeringstrekkers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En een gevoelig punt, die zetels krijgen ze niet voor niets. Naar t volk luisteren is toch wat een democratie zou moeten doen? Referendums negeren (sterker nog; TEGEN een referendum zijn (D66)), dingen verbieden waar álle hoogleraren en experts juist voor zijn,quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:55 schreef Punkman het volgende:
[..]
PVV kaart gewoon een punt aan.
Over het plan van aanpak kan je inderdaad over twisten.
Haha, totdat je in de randstad op de verkeerde plaatsen komt, en ik denk nog niet dat jij daar geweest ben. Want een "eyo swa, mij peuk pasen of mes in je donder la" is mij meer dan eens overkomen. En dat kwam niet van een paar nederlanders, finnen of chinezen die daar stonden te "chillen" om te kijken hoe hard die scooboe van hun kon boeken terwijl ze een jonkoe stonden te sucken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
PVV'ers zijn lokaal volk zonder veel handen en voeten in de wereld. Iedere Turk is slecht behalve Ismail uit de klas, want die was grappig. Iedere Marokkaan is een eikel, behalve die ene op de werkvloer. En alle vluchtelingen pakken de baantjes af en zijn tegelijk uitkeringstrekkers.
Sommigen noemen 3 daders, anderen 5... 8 is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is al meer bekend over de 8 daders?
BBC World service nu, 7 zelfmoord, een dood geschotenquote:Op zaterdag 14 november 2015 06:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Sommigen noemen 3 daders, anderen 5... 8 is nieuw voor mij.
Ohja; saillant detail; ze zijn dood.
Vertaling?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
http://webcache.googleuse(...)5HNGVvryOoTyaOKZo7AP
Wel apart dit.
Ja dat was ook zo. Dat is geen nieuws voor mijquote:Op zaterdag 14 november 2015 06:09 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het is aangekondigd. Daar kondigen ze het aan.
Wie zijn idioten en zoeken aandachtquote:
Er zal een reeks van aanvallen van die beroemde datum: ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja dat was ook zo. Dat is geen nieuws voor mij
Nederland is al zo sinds de jaren 80.quote:Op zaterdag 14 november 2015 05:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
En een gevoelig punt, die zetels krijgen ze niet voor niets. Naar t volk luisteren is toch wat een democratie zou moeten doen? Referendums negeren, dingen verbieden waar álle hoogleraren en experts juist voor zijn,
Verder ; 1000 euro naar iedere werkende Nederlander, geen geld meer naar Griekenland. Dat is waarop je stemt, iets ervan krijgen? ho maar. Luisteren naar het volk en democratie my ass. Niks te democratie, je kiest hier voor wie de nieuwe dictator wordt. Thats all.
Stem jij?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:12 schreef Punkman het volgende:
[..]
Nederland is al zo sinds de jaren 80.
Het begon met Janmaat met de CP.
Daarna Pim met Leefbaar Nederland en later zijn LPF.
Beiden zeer bekend met politiek.
Werden door de rest van de partijen kapot gemaakt.
Daarna sprong de VVD mee op het succes van de LPF.
Ook eerst deels achter GW gestaan, en na de grote winsten weer lekker in de luwte gaan staan en de goede vrede bewaren in Den Haag.
Als de politiek al veel eerder had geluisterd naar signalen van Nederland, dan hadden we ze nu niet voor zulke extreme keuzes hoeven staan.
Vanaf de jaren 80 werd politiek Nederland al gewaarschuwd voor dit gevaar.
Maar veranderen...
Nee hoor.
Het progressieve Nederland werd ineens conservatief, en wou dat alles bleef zoals het was.
En daar werd een fout gemaakt.
Als halverwege de jaren 80 de politiek ballen had gehad, hadden ze hier al naar gekeken.
Maar juist de progressieve partijen lieten het af weten.
En wouden dat alles bleef zoals het was.
Link van filmpje oid?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou die idioot die bij Pauw verslag deed in Parijs nog lang correspondent zijn?
Wat is er gebeurd?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan stem je blanco?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:15 schreef Punkman het volgende:
[..]
Zolang er geen tegenstem bestaat, maar enkel blanco, JA dan stem ik.
Wat deed die? Heb geen NL nieuws hier.quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ik had wel wat erover gehoord, maar weet niet meer precies wat. Heb wel meer dingen gehoord over mensen die er uitspraak over deden vanavond. Wat deed hij dan jaquote:
Je denkt dat dit een aanslag is van de Shell?quote:Op zaterdag 14 november 2015 06:19 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Niet alles gelezen i.v.m. dat domme anti-moslim geneuzel. Wat ik wel vreemd vind is dat dit is gebeurd niet lang voordat de klimaatconferentie eind deze maand zou plaatsvinden.
Dat "domme anti-moslim geneuzel" lijkt me meer raakvlakken te hebben met dit verhaal dan de klimaatconferentiequote:Op zaterdag 14 november 2015 06:19 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Niet alles gelezen i.v.m. dat domme anti-moslim geneuzel. Wat ik wel vreemd vind is dat dit is gebeurd niet lang voordat de klimaatconferentie eind deze maand zou plaatsvinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |