abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157537826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zou toch maar even de boeken induiken. Ook de Joden (ben zelf half Joods) waren niet altijd even vriendelijk richting anderen. Maar dat terzijde. Wat ik bedoel te zeggen is dat het probleem niet zozeer de moslim is, maar meer religie in zijn geheel. Waarom ondernemen we zo relatief weinig actie? OLIE $$$$ We moeten wel chill blijven natuurlijk ;)
Veel religies vormen geen probleem. Ik spreek ook liever van niet-westerse immigranten in plaats van moslims. Daar ligt het probleem. Culturen mengen is heel erg dom en brengt altijd ellende.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:10:17 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157537827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je bekent wel erg vaak kleur.
Welke kleur beken ik dan, o orakel?
pi_157537828
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Joh, weet je wat het is? Ik ben een beetje klaar met empathisch vermogen tentoonspreiden. Ik doe al jaren niks anders. Er wordt terreur gepleegd door moslims uit naam van de islam. En keer op keer moeten we weer tot in den treure door-discussiëren over de 'gematigde' moslims en dat je niet iedereen moet aankijken voor de daden van sommigen, enzovoort.

Ja, allemaal feitelijk juist gewauwel. Maar het helpt ons geen steek verder. Mijn geduld met de islam - in z'n totaliteit - is gewoon op. De islam als zodanig is gevaarlijk en slecht voor Europa. En ja, ook gematigde moslims KIEZEN voor het aanhangen van die religie. Dat is waar ik op doelde met "onwrikbaar feit". Het is niet alsof ze geen andere keuze hebben. Die keuze hebben ze wel. Iedereen die vandaag de dag gelovig is kan acuut afstand nemen van deze religieuze waanzin.
Komt mooi uit, want die mensen zijn klaar met ons
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:10:41 #179
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157537830
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: onder de meningen van moslims zit meer pluriformiteit dan onder die van PVV-aanhangers.
Ik waag dat te betwijfelen. En jij kunt die stelling vanzelfsprekend niet hard maken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157537831
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In zijn geval is die specifiek naar België gevlucht omdat België een van de weinige Europese landen was die (toen) categoriek tegen de inval van Irak waren.

Maar je hebt volkomen gelijk hé. Alleen zal een spreidingsplan in Europa alleen maar kunnen werken als vluchtelingen zich enkel in de grensstaten kunnen aanmelden en niet meer in de landen die geen Europese buitengrens hebben ... En van daaruit bij een positieve asielaanvraag doorverwezen worden naar een 'land naar onze keuze' ...
In Europa zijn geen vluchtelingen.
Dat spreidingsplan is onzin. De EU (je spreekt onterecht van "Europa") kan niet de hele wereld opvangen. Het is de regio die verantwoordelijk is, niet de EU.

Het spreidingsplan moet vervangen worden door een deportatie-plan, waarmee in 6 maanden tijd alle asielzoekers die in procedure zitten Europa uit worden gezet. Vluchtelingenverdrag opschorten. Het kan niet langer zo. Europa moet weer Europees.
pi_157537832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

LOL, jij moet voor De Speld gaan schrijven. Wat je daar zegt is namelijk op geen enkele manier de waarheid. :D
In jouw wereld niet. Jij bagatelliseert namelijk alles wat je maar tegenkomt. Als de wereld rond jou instort zal je nog op een doos staan om te verkondigen dat het allemaal wel meevalt. Je bent ziende blind.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:10:59 #182
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157537833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Joh, weet je wat het is? Ik ben een beetje klaar met empathisch vermogen tentoonspreiden. Ik doe al jaren niks anders. Er wordt terreur gepleegd door moslims uit naam van de islam. En keer op keer moeten we weer tot in den treure door-discussiëren over de 'gematigde' moslims en dat je niet iedereen moet aankijken voor de daden van sommigen, enzovoort.

Ja, allemaal feitelijk juist gewauwel. Maar het helpt ons geen steek verder. Mijn geduld met de islam - in z'n totaliteit - is gewoon op. De islam als zodanig is gevaarlijk en slecht voor Europa. En ja, ook gematigde moslims KIEZEN voor het aanhangen van die religie. Dat is waar ik op doelde met "onwrikbaar feit". Het is niet alsof ze geen andere keuze hebben. Die keuze hebben ze wel. Iedereen die vandaag de dag gelovig is kan acuut afstand nemen van deze religieuze waanzin.
Want absolutistische vervolging gaat ons wel verder helpen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:11:02 #183
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_157537836
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 04:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet dat mijn mening niet populair is, maar ik geef 'm toch. Ik ben er een beetje klaar mee dat religie als een soort onwrikbaar feit wordt neergezet. Religie is een keuze. Zeker in het huidige tijdperk waarin nieuws onmiddellijk overal beschikbaar is, kan iedere moslim zien welke ellende uit naam van de islam wordt aangericht, dag-in, dag-uit.

Riedeltjes als "niet mijn islam" hebben we vaak genoeg gehoord. Het is wél jouw islam. En het staat jou vrij om die religie te verlaten. Moslim is geen huidskleur, geaardheid of sekse; je kunt er afstand van doen. Ik moedig mensen daartoe aan.
Ik ga met je mee in je betoog als je consequent ervoor kiest alle religies te verbieden. Maar dan ook allemaal.

Niet dat laffe gedoe van Greet, alleen de Islam, maar het schijtchristendom, jodendom, hindoeisme etc. buiten beschouwing laten. Neen, alle religies. Ook van zijn politieke vriendjes bij de thee-partij uit de VS die de radicale tak van het Evangelisme aanhangen.

Net zoals Enver Hoxha deed toen hij die schijtitalianen samen met zijn partisanen de zee in dreef in 1945. Dat was een baas. En dat beleid werkte.

Ook nu nog leeft iedereen in vrede in Albanie, omdat religie er nooit wortel heeft kunnen schieten, ook al is in theorie Albanie een Moslimland.

Religie is opium voor het volk.
pi_157537839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Veel religies vormen geen probleem. Ik spreek ook liever van niet-westerse immigranten in plaats van moslims. Daar ligt het probleem. Culturen mengen is heel erg dom en brengt altijd ellende.
Ik denk dat het aanbidden van dingen die er niet zijn en wetenschappelijk aantoonbaar nooit geweest zijn pure waanzin is. Ik ben in Indonesië onder andere geweest en religie zorgt voor immense chaos in elk land. Whatever de god dan ook mag zijn. ZEKER in Indonesië by the way.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:12:28 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157537841
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waar doel je op?
Ik suggereer dat extremistische christenen het iets makkelijker hebben, omdat hun mening redelijk populair is in het machtigste land ter wereld.
pi_157537843
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Komt mooi uit, want die mensen zijn klaar met ons
Dat is bekend ja.
pi_157537844
Tevens ben ik er stellig van overtuigd dat wij als Europa AMPER iets gaan doen vanwege de olie en de daarbij horende dollars. It's all about the money en never about het volk ;)
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:12:59 #188
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157537845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat het aanbidden van dingen die er niet zijn en wetenschappelijk aantoonbaar nooit geweest zijn pure waanzin is. Ik ben in Indonesië onder andere geweest en religie zorgt voor immense chaos in elk land. Whatever de god dan ook mag zijn. ZEKER in Indonesië by the way.
Nou, landen met een christelijke meerderheid > landen met een moslim meerderheid. Laten we wel genuanceerd blijven.
pi_157537848
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zeker. Maar het mengen van culturen brengt ook immense chaos.
Niet voor niets wil zelfs Catalonië onafhankelijk worden, kunnen Vlaanderen en Wallonië niet samen door één deur en is Tsjechoslowakije uit elkaar gevallen. En dan heb ik het over culturen die dicht bij elkaar staan. Laat staan wat er gebeurt als je totaal verschillende culturen mengt. Dan krijg je oorlog, als de meerderheid niet leidend meer kan zijn.
pi_157537850
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nou, landen met een christelijke meerderheid > landen met een moslim meerderheid. Laten we wel genuanceerd blijven.
NU misschien ja. Maar ga eens 100 jaar terug in de tijd (USA KK, enough said). Het is allemaal niet zo heel lang geleden hoor.
pi_157537851
Het probleem met gelovigen is dat ze nogal lichtzinnig omspringen met de dood omdat ze denken dat ze "respawnen" in het hiernamaals. En mensen vinden het vreemd dat er zoveel gemoord wordt uit naam van religie. Het zijn gewoon allemaal verkapte Call of Duty-spelers die hier rondlopen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:13:58 #192
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157537852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik suggereer dat extremistische christenen het iets makkelijker hebben, omdat hun mening redelijk populair is in het machtigste land ter wereld.
Bommen gooien is het prerogatief van de President, niet van een willekeurige Senator.
pi_157537854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ho ho. KKK members vonden het maar al te tof om zwarten gewoon levend te verbranden of te martelen, vergeet je dat niet?

NU zijn het de moslims en over 20 jaar zijn het de Joden en dan weer de Christenen etc etc.
Ja, daar heb je gelijk in.

Maar dat is een zéér kleine groep, dat is gewoon een sekte wat bestaat uit enkeleleden vergeleken bij de 10 miljoen radicaliserende moslims waar we het over hebben. Dat is geen vergelijking.

De KKK is ook vorige eeuw ten onder gegaan, er heeft een kleine doorstart plaatsgevonden maar het zal nu slechts een sekte zijn van een paar honderd leden. Ik keur hun acties niet goed, maar ik weet ook niet van dingen af waarbij ze vele onschuldigen de dood in joegen. Misschien is dat wel geweest, maar mis ik mijn kennis erover. Dan ben ik blij dat het verboden of zoniet; bijna uitgeroeid is.
Lambo of Rekt
pi_157537855
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bedoel je dat er meer landen zijn?
Het aantal moslims groeit zo ontzettend hard, dat binnenkort de moslims de meerderheid zijn in de wereld.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:14:47 #195
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_157537857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Combinatie van jarenlang bezuinigen op onderwijs en vertokkificatie van de maatschappij.
pi_157537858
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker. Maar het mengen van culturen brengt ook immense chaos.
Niet voor niets wil zelfs Catalonië onafhankelijk worden, kunnen Vlaanderen en Wallonië niet samen door één deur en is Tsjechoslowakije uit elkaar gevallen. En dan heb ik het over culturen die dicht bij elkaar staan. Laat staan wat er gebeurt als je totaal verschillende culturen mengt. Dan krijg je oorlog, als de meerderheid niet leidend meer kan zijn.
Europa gaat ook klappen, althans de EU 10000% zeker. Binnen 10 jaar hebben wij de gulden weer terug. David Cameron sprak er gisteren of eergisteren nog over op de tv. Het werkt gewoon niet om Spanjaarden de wil op te leggen dat ze tot hun 67ste moeten werken terwijl ze altijd tot hun 50ste moesten werken (om maar een voorbeeld aan te geven).
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:15:10 #197
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157537859
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

NU misschien ja. Maar ga eens 100 jaar terug in de tijd (USA KK, enough said). Het is allemaal niet zo heel lang geleden hoor.
Ik leefde liever in het Verenigd Koninkrijk van honderd jaar geleden dan nu in Saudi-Arabië.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:15:33 #198
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157537862
Dat is lekker wakker worden. ....
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:15:57 #199
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157537863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:15 schreef nixxx het volgende:
Dat is lekker wakker worden. ....
Krantenwijkje?
pi_157537864
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in.

Maar dat is een zéér kleine groep, dat is gewoon een sekte wat bestaat uit enkeleleden vergeleken bij de 10 miljoen radicaliserende moslims waar we het over hebben. Dat is geen vergelijking.

De KKK is ook vorige eeuw ten onder gegaan, er heeft een kleine doorstart plaatsgevonden maar het zal nu slechts een sekte zijn van een paar honderd leden. Ik keur hun acties niet goed, maar ik weet ook niet van dingen af waarbij ze vele onschuldigen de dood in joegen. Misschien is dat wel geweest, maar mis ik mijn kennis erover. Dan ben ik blij dat het verboden of zoniet; bijna uitgeroeid is.
KKK had miljoenen leden en vorige week zag ik een docu op de tv erover. Ze zijn immens hard aan het groeien in USA, opnieuw....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')