Zie ookquote:Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs
Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.
Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.
Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.
Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France
In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.
In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.
President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Reacties
Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."
Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.
Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
En weer zijn het die Duitsers di onheil brengen over dit continent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Via youtube vind je nogal wat filmpjes over dat zij zijn dochter zou zijn...en fuck ze lijken enorm op elkaar zo bizar!!!!!
![]()
das onheilquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En weer zijn het die Duitsers di onheil brengen over dit continent.
quote:
Oké, speciaal voor jou even in Jip en Janneke-taal:quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:16 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Privesfeer? Een moskee is openbaar toch? En ik begrijp je stelling niet helemaal, clarify plz.
hahaha !!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:22 schreef zhe-devilll het volgende:
Deadprezz met zijn dikke bmw jonge!1
Kijk naar je lelijke moeder...en vergelijk andere dames niet met die zeug!!!!!!!
Geen dank jongens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef zhe-devilll het volgende:
Omdat dead dit topic opende ga ik maar eens slapen!
Ben anti dead prezz nml na vanavond
Met haar snorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:
Ik heb even met het Guinness Book of Records gebeld, maar er is helaas geen categorie voor meest kromme vergelijking. Jammer, anders had je met bovenstaande zeker gewonnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als Nederlander zou jij moeten weten dat de Nederlandse koloniën niet erg geprofiteerd hebben van Hollandse immigratie.
Je doet je ondertitel wel eer aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Met haar snorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Sommige mensen doen er alles aan om de komst van hordes Afrikanen en moslims, die alleen maar komen halen, goed te praten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb even met het Guinness Book of Records gebeld, maar er is helaas geen categorie voor meest kromme vergelijking. Jammer, anders had je met bovenstaande zeker gewonnen.
Ach kom op, als ze dit bij mij zouden doen, leek ik ook op de schele Trijntje....quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En weer zijn het die Duitsers di onheil brengen over dit continent.
Toen je nog een grenscontrole moest passeren om in Parijs te kunnen komen. Hopelijk komt dit heel gauw terug.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Ter afleiding een muziekje toen Parijs nog een leuke vredige stad was:
Je hebt het er maar zwaar mee, is het niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sommige mensen doen er alles aan om de komst van hordes Afrikanen en moslims, die alleen maar komen halen, goed te praten.
Zegt degene die met voorbeelden komt van eeuwen geleden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb even met het Guinness Book of Records gebeld, maar er is helaas geen categorie voor meest kromme vergelijking. Jammer, anders had je met bovenstaande zeker gewonnen.
schengenland 2.0quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Toen je nog een grenscontrole moest passeren om in Parijs te kunnen komen. Hopelijk komt dit heel gauw terug.
Ik denk dat mensen die de import van islam vanavond nog goedpraten het heel zwaar hebben of een enorme plaat voor hun kop hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt het er maar zwaar mee, is het niet?
Wat? Snap je überhaupt wat ik wilde zeggen met die verwijzing?quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zegt degene die met voorbeelden komt van eeuwen geleden.
Schengen 2.0:quote:
Iets duidelijker, maar ik ben te lang wakker i guesss.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké, speciaal voor jou even in Jip en Janneke-taal:
De wet zegt wat iedereen overal mag en moet doen. In jouw gebouw bepaal je zelf wat mensen verder moeten en mogen doen. Als iemand anders in een ander gebouw andere regeltjes heeft, ben je niet tolerant omdat je dat toestaat. En het betekent al helemaal niet dat we de regeltjes van die ander maar moeten verbieden, omdat ze anders wel eens misbruik zouden kunnen maken van jouw 'tolerantie'.
Lijkt me wel kut om altijd zo vol achterdocht en angst te leven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sommige mensen doen er alles aan om de komst van hordes Afrikanen en moslims, die alleen maar komen halen, goed te praten.
juichen.jpgquote:Op zaterdag 14 november 2015 04:25 schreef Anonymousz het volgende:
Jullie zijn nog wakker
Echte bazen
Het klinkt wel aardig maar is toch tamelijk nietszeggend: met trots de yoghurt in je mandje leggen...... Uhuh.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik had vanavond een flash-back naar een periode uit mijn jeugd in België. Ergens midden jaren '80 had je hier een periode waar er gedurende een jaar om de twee weken wel ergens in België een aanslag van de communistische CCC gebeurde of een bloedige overval van de Bende Van Nijvel. (die laatste vielen oa supermarkten binnen en schoten er iedereen dood. Wat de samenleving raakt in een plaats die niet te vermijden is)
Toen hield de toenmalige Belgische premier Martens een emotionele toespraak :
"Nooit zal ik toestaan dat onze samenleving toegeeft aan de schrik die deze terroristen willen veroorzaken. Nooit wil ik dat onze samenleving lam wordt gelegd. Landgenoten, als u straks in uw supermarkt uw boodschappen doet, doe dat met opgeheven hoofd, wandel met trots door onze straten en toon hen dat je hun aanslagen niet vreest. Maar blijf niet thuis. Dan geven we ons als samenleving gewonnen en dat is onomkeerbaar. Enkel onze trots kan hen bedwingen, niet onze schrik".
Naïef zijn is leuker inderdaad, denken dat het allemaal heel gezellig en leuk is met die multikul.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:28 schreef deadprez het volgende:
[..]
Lijkt me wel kut om altijd zo vol achterdocht en angst te leven.
wie gaat dat betalen? jij gaat van 42% naar 48%quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Schengen 2.0:
- Overal 100% grenscontroles op personen
- Wederzijds visumvrij reizen binnen de huidige EU + Rusland + Wit-Rusland + Oekraïne.
- Gezamenlijke aanvraagprocedure voor visa, maar toekenning per land ipv. het hele gebied.
- Uitsluiting islamitische landen
Zwarte Piet is dan ook niet verboden en zal dat ook niet worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Iets duidelijker, maar ik ben te lang wakker i guesss.
Zelfde geldt voor een Nederlands feest wat binnen de wet toegestaan is al sinds het begin der tijden. Waarom gaan buitenlanders ineens regeltjes verzinnen voor een sinterklaas feest waarvan zelfs bejaarden dachten "hoe kom je in godsnaam erbij" dat het racistisch bedoeld zou zijn. Misschien heeft het in het zeer verre verleden met slavernij te maken gehad, ja so what? Is het dan ook verboden om op een stoel te zitten omdat de stoel vroeger ook door slavernij gemaakt werd? Ergo; waar denk je dat je merkkleding vandaan komt, kinderarbeid in lageloon landen is al meermaals aangetoond. Dat ook maar verbieden dan? Zo kan je op álles wel iets verzinnen om er maar de term "racisme" op los te kunnen laten. Waar maken die mensen zich druk om
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Naïef zijn is leuker inderdaad, denken dat het allemaal heel gezellig en leuk is met die multikul.
Dat is wel wat ze willen, de racisme-roepers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zwarte Piet is dan ook niet verboden en zal dat ook niet worden.
Is qua ernst niet te vergelijken met wat er nu gebeurt. Het verhaal van Joost-mag-het-weten is een relatief klein toenmalig binnenlands probleem van België. Europa heeft met miljoenen moslims en migranten uit achterlijke culturen een gigantisch groot probleem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik had vanavond een flash-back naar een periode uit mijn jeugd in België. Ergens midden jaren '80 had je hier een periode waar er gedurende een jaar om de twee weken wel ergens in België een aanslag van de communistische CCC gebeurde of een bloedige overval van de Bende Van Nijvel. (die laatste vielen oa supermarkten binnen en schoten er iedereen dood. Wat de samenleving raakt in een plaats die niet te vermijden is)
"Nooit zal ik toestaan dat onze samenleving toegeeft aan de schrik die deze terroristen willen veroorzaken. Nooit wil ik dat onze samenleving lam wordt gelegd. Landgenoten, als u straks in uw supermarkt uw boodschappen doet, doe dat met opgeheven hoofd, wandel met trots door onze straten en toon hen dat je hun aanslagen niet vreest. Maar blijf niet thuis. Dan geven we ons als samenleving gewonnen en dat is onomkeerbaar. Enkel onze trots kan hen bedwingen, niet onze schrik".
De kosten van illegalen en overige niet-westerse immigranten zijn veel groter dan de kosten van grenscontroles. Bovendien valt er genoeg te bezuinigen op ontwikkelingshulp en subsidies op clubs als "Vluchtelingenwerk".quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:29 schreef Thezappa het volgende:
[..]
wie gaat dat betalen? jij gaat van 42% naar 48%
Ja maar het is een misplaatste vergelijking. 400 jaar geleden kregen mensen geen huis en uitkering als ze hierheen immigreerden. Als je geen werk had dan ging je gewoon dood van de honger, het kostte de samenleving niks. En als de nieuwkomers zich misdroegen dan gingen ze niet de gevangenis in met 3 maaltijden per dag een tv, een sporthal ed. Water en brood kregen ze in een kleine koude cel en waarschijnlijk waren de bewakers ook niet zo lief.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat? Snap je überhaupt wat ik wilde zeggen met die verwijzing?
Goede post.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ja, en mijn baas wil dat ik tweemaal zoveel werk doe voor half zo veel geld. Dat gaat allebei niet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:30 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is wel wat ze willen, de racisme-roepers.
Denk je dat je net een verschrikkelijke terreuraanslag hebt gehad. Komt hij opeens langs.quote:
Het klinkt aardig , maar hij had gelijk. Terroristen (los van wat hun ideologie is) willen de samenleving ontwrichten en proberen ons te raken waar we ons als samenleving het meest comfortabel voelen: in ons dagelijkse gewone leven. Toen bv in de supermarkt , nu op een concert of een voetbalmatch. Als we daaraan toegegeven en ons normale leven aanpassen dan geven we de samenleving in onze huidige vorm op ... En dat is wat men wil ...quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het klinkt wel aardig maar is toch tamelijk nietszeggend: met trots de yoghurt in je mandje leggen...... Uhuh.
Zeker, maar je moet niet door steeds weer relativeren verzuimen om de oorzaak aan te pakken: Open grenzen en niet-westerse migratie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het klinkt aardig , maar hij had gelijk. Terroristen (los van wat hun ideologie is) willen de samenleving ontwrichten en proberen ons te raken waar we ons als samenleving het meest comfortabel voelen: in ons dagelijkse gewone leven. Toen bv in de supermarkt , nu op een concert of een voetbalmatch. Als we daaraan toegegeven en ons normale leven aanpassen dan geven we de samenleving in onze huidige vorm op ... En dat is wat men wil ...
De bende van Nijvel is volgens mijn nooit opgespoort en is nog altijd een mysterie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het klinkt wel aardig maar is toch tamelijk nietszeggend: met trots de yoghurt in je mandje leggen...... Uhuh.
De meeste mensen immigreerden dan ook niet om financiële motieven, maar omdat ze op de vlucht waren voor oorlog en vervolging. Zoals nu, dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja maar het is een misplaatste vergelijking. 400 jaar geleden kregen mensen geen huis en uitkering als ze hierheen immigreerden. Als je geen werk had dan ging je gewoon dood van de honger, het kostte de samenleving niks. En als de nieuwkomers zich misdroegen dan gingen ze niet de gevangenis in met 3 maaltijden per dag een tv, een sporthal ed. Water en brood kregen ze in een kleine koude cel en waarschijnlijk waren de bewakers ook niet zo lief.
Ik ga me ook niet anders gedragen. Een vraag die wel beantwoord dient te worden is of de geheime diensten hun vak wel voldoende verstaan, en of ze genoeg bevoegdheden hebben. Dat dit na CH kon gebeuren is toch wel een kleine schande voor Frankrijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het klinkt aardig , maar hij had gelijk. Terroristen (los van wat hun ideologie is) willen de samenleving ontwrichten en proberen ons te raken waar we ons als samenleving het meest comfortabel voelen: in ons dagelijkse gewone leven. Toen bv in de supermarkt , nu op een concert of een voetbalmatch. Als we daaraan toegegeven en ons normale leven aanpassen dan geven we de samenleving in onze huidige vorm op ... En dat is wat men wil ...
De migranten die anno nu Nederland binnen komen zijn geen vluchtelingen. Ze waren veilig en willen gewoon een verzorgingsstaat waar alles voor ze geregeld wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 04:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste mensen immigreerden dan ook niet om financiële motieven, maar omdat ze op de vlucht waren voor oorlog en vervolging. Zoals nu, dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |