abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:45:21 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157537932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

:')

Mohammed is dood. We hebben niets dan zijn boekje en wat boekjes die over hem geschreven zijn. Wilders is springlevend en vooralsnog de enige die iets te zeggen heeft over de ideologische richting van de PVV.

Klein doch belangrijk onderscheid.
pi_157537933
Wakker worden met dit nieuws. :'(
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:46:22 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157537934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:44 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oh, dus nu veeg je het samen met andere "stromingen"? Interessant. Ik dacht dat het monolithisch was?
Nee. De PVV maakt handig gebruik van de achterlijkheid die kennelijk bij een groot deel van het volk leeft.
pi_157537935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De halfgare ideologie van de PVV wordt veel mensen net zo goed van kinds af aan door de strot geduwd als bij religie gebeurt, alleen zal het subtieler gebeuren.

Voor de PVV is het net zo goed ZO, en NIET anders. Buitenlanders zijn gevaarlijk, de EU is slecht en links zijn landverraders. Punt.
Nou ik zie dat toch totaal anders, zo kan je dat van iedere partij zeggen dus. Jouw argumenten worden ook steeds beter.

Ik heb zelf ook behoorlijke moeite met islam, juist vanwege eerder genoemde dingen in dit topic. Dus van mij mag dat ook allemaal wel wat minder. Ben ik dan een tokkie als ik op PVV stem? Prima. Dan ben ik 2 jaar een tokkie geweest. Tegenwoordig stem ik helemaal nergens meer op, stemmen is naief kwam ik later achter, zonde van je tijd.

Ja, tuurlijk is het partij programma opgesteld met "de EU is niet goed voor het land" (bijvoorbeeld). Maar ik stem JUIST op die partij omdat ik het daar mee eens ben, onafhankelijk ervan of ik geindoctrineerd ben door die partij of niet.

Ik vraag me af hoeveel mensen er puur uit zichzelf moslim zouden worden op het moment dat religies verboden zouden worden totdat je 18 wordt. Ik gok (en dan zal ik weer aan de ruime kant gaan zitten) minder dan 15%. Nu kan ik dat nooit bewijzen in de praktijk, maar omdat ik zelf to-taal vrij opgevoed ben, zonder enige vorm van religie maar wél de keuze daar toe had, en ik daarbij dus ook naar christelijke lessen mocht gaan wat ik dan ook gedaan heb en alles, denk ik wel te kunnen zeggen dat je wereldbeeld dan wel even wat anders is dan dat je een religie letterlijk erin gestampt krijgt.

Ik ken veel religieuze mensen en veel niet-religieuze mensen. Maar ik heb het zelden gehoord dat iemand uit zichzelf een geloof aan is gaan hangen. Slechte 2 keer heb ik het gehoord. En een daarvan was omdat die collega van me met een moslima moest trouwen en het hem wel goed uit kwam dat je dan 4 vrouwen mag hebben.

Dus nee. je vergelijking ISLAM <> PVV is het hem niet.

Edit;
Conclusie van bovenstaande verhaal; een logisch redenerend mens (dus niet beinvloed door religie in dit geval) zal niet voor een religie kiezen als de natuurkunde al voor 80% heeft bewezen hoe deze wereld tot stand is gekomen.
Lambo of Rekt
pi_157537936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:')

Pim Fortuyn is dood. We hebben niets dan zijn boekje en wat boekjes die over hem geschreven zijn. IS is springlevend en vooralsnog de enige die iets te zeggen heeft over de ideologische richting van de islam.

Klein doch belangrijk onderscheid.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157537937
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo. De PVV-ideologie is monolithisch, want volledig gebaseerd op de ideeën van één man. De islam is pluriform, omdat het over duizenden zo niet miljoenen verschillende interpretaties van oude teksten gaat.
Je redeneert niet consequent. Zoals jij denkt over de islam zou je ook tot de conclusie moeten komen dat PVV-stemmers Wilders' woorden anders uitleggen. Met die verschil dat het ergste wat Wilders heeft gezegd is dat hij een kopvoddentaks in wil voeren en dat Mohammed hele dorpen uitgeroeid heeft.
  zaterdag 14 november 2015 @ 05:51:46 #257
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157537940
Begrijpelijk dat het nieuws impact heeft, maar we hoeven elkaar nog niet 'achterlijk' te gaan noemen om die reden.
pi_157537941
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. De PVV maakt handig gebruik van de achterlijkheid die kennelijk bij een groot deel van het volk leeft.
Wat ben jij dan voor iemand, een moslim? Een links-stemmer? Ik ben wel nieuwsgierig nu.

m.a.w. ; wat maakt jou zo pro-islam?
Lambo of Rekt
pi_157537946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

PVV kaart gewoon een punt aan.
Over het plan van aanpak kan je inderdaad over twisten.
pi_157537948
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De halfgare ideologie van de PVV wordt veel mensen net zo goed van kinds af aan door de strot geduwd als bij religie gebeurt, alleen zal het subtieler gebeuren.

Voor de PVV is het net zo goed ZO, en NIET anders. Buitenlanders zijn gevaarlijk, de EU is slecht en links zijn landverraders. Punt.
PVV'ers zijn lokaal volk zonder veel handen en voeten in de wereld. Iedere Turk is slecht behalve Ismail uit de klas, want die was grappig. Iedere Marokkaan is een eikel, behalve die ene op de werkvloer. En alle vluchtelingen pakken de baantjes af en zijn tegelijk uitkeringstrekkers.
pi_157537950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:55 schreef Punkman het volgende:

[..]

PVV kaart gewoon een punt aan.
Over het plan van aanpak kan je inderdaad over twisten.
En een gevoelig punt, die zetels krijgen ze niet voor niets. Naar t volk luisteren is toch wat een democratie zou moeten doen? Referendums negeren (sterker nog; TEGEN een referendum zijn (D66)), dingen verbieden waar álle hoogleraren en experts juist voor zijn,

Verder ; 1000 euro naar iedere werkende Nederlander, geen geld meer naar Griekenland. Dat is waarop je stemt, iets ervan krijgen? ho maar. Luisteren naar het volk en democratie my ass. Niks te democratie, je kiest hier voor wie de nieuwe dictator wordt. Thats all.

[ Bericht 2% gewijzigd door EggsTC op 14-11-2015 06:04:06 ]
Lambo of Rekt
pi_157537952
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 05:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

PVV'ers zijn lokaal volk zonder veel handen en voeten in de wereld. Iedere Turk is slecht behalve Ismail uit de klas, want die was grappig. Iedere Marokkaan is een eikel, behalve die ene op de werkvloer. En alle vluchtelingen pakken de baantjes af en zijn tegelijk uitkeringstrekkers.
Haha, totdat je in de randstad op de verkeerde plaatsen komt, en ik denk nog niet dat jij daar geweest ben. Want een "eyo swa, mij peuk pasen of mes in je donder la" is mij meer dan eens overkomen. En dat kwam niet van een paar nederlanders, finnen of chinezen die daar stonden te "chillen" om te kijken hoe hard die scooboe van hun kon boeken terwijl ze een jonkoe stonden te sucken.
Lambo of Rekt
  zaterdag 14 november 2015 @ 06:02:11 #263
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157537953
Wauw. Kom thuis van een avond uit en dan lees je dit. Afschuwelijk.
pi_157537955
Is al meer bekend over de 8 daders?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_157537957
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is al meer bekend over de 8 daders?
Sommigen noemen 3 daders, anderen 5... 8 is nieuw voor mij.

Ohja; saillant detail; ze zijn dood.
Lambo of Rekt
pi_157537960
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157537961
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Sommigen noemen 3 daders, anderen 5... 8 is nieuw voor mij.

Ohja; saillant detail; ze zijn dood.
BBC World service nu, 7 zelfmoord, een dood geschoten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_157537963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vertaling?
Het is aangekondigd. Daar kondigen ze het aan.
Lambo of Rekt
pi_157537964
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:09 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het is aangekondigd. Daar kondigen ze het aan.
Ja dat was ook zo. Dat is geen nieuws voor mij
pi_157537965
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vertaling?
Wie zijn idioten en zoeken aandacht
pi_157537966
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 06:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja dat was ook zo. Dat is geen nieuws voor mij
Er zal een reeks van aanvallen van die beroemde datum: ja.
Aandacht voor alle vervoer, zoals vliegtuig, trein, metro.
En openbare plaatsen: ok:

Ik heb mijn bronnen:

genieten
Lambo of Rekt
pi_157537967
Jammer dat Ser_Ciappelletto niet meer reageert, ik ben wel benieuwd naar z'n reacties op mn vorige posts. Die zal wel slapen.
Lambo of Rekt
pi_157537969
Zou die idioot die bij Pauw verslag deed in Parijs nog lang correspondent zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')