Oke man.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie
We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
Ik vind dit een bijzonder sterk staaltje cirkelredeneren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie
We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
Tuurlijk niet......quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.
Alsof Afghanistan geen lesje was
En zie hier het resultaat van de politiek van de Vs en het kontenlikkerij van andere landen. Een land met mensen die niet eens rustig kunnen genieten van een concert. Of een land vol instabiliteit met gekken die hiermee de macht hebben gekregen om yezidi's als slaven te houden.
Maar alles is de schuld van de moslims.![]()
Niks aangezien jij daar niet over gaat maar de politici van de Europese landen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke man.
Moet ik de verantwoordelijkheid dragen voor wat in het MO gebeurd door mezelf te laten neerschieten terwijl ik op mijn gemak zit te eten....?
Wat defuck kan ik aan die chaos daar veranderen?
Dood en verderf in Parijs.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
WTF is er aan de hand?
Net wakker heb wat gemist denk ik.
Ze bedoelen daarmee dat IS is ontstaan in Irak na de val van Saddam Hussein, toen als "Al-Qaida in Irak" Als Saddam aan de macht was gebleven hadden ze nooit voet aan de grond gekregen in Irak. Veel strijders uit de oude leger van Saddam zijn nu aangesloten bij de IS. Dus ergens klopt die redenering wel, alleen is het een stuk complexer dan "VS heeft IS gecreëerd"quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Iemand (geen moslim, Zuid-Amerikaans) zei tegen mij toen we het er even over hadden dat het toch vooral de fout van de VS en Europa was, "want IS bestaat dankzij hun steun".
Ik zit nauwelijks in deze materie, dus wat kan ik nou als goed, op degelijke argumenten gebaseerd antwoord geven?Dus niet "haha sukkel, wat een onzin", maar gewoon dingen die daadwerkelijk op feiten gebaseerd zijn.
Ook dat is niet het antwoord. Iemand kan dan niet met wapens de grens over, maar dat belet iemand niet om in een land zelf een bom te maken, of aan een wapen te komen. Het wordt alleen wel een stuk lastiger, ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die jullie was een reactie op.. bedoelde vnml politiek jullie.
Je kunt nu niets meer doen. Ja, je grenzen sluiten en veel harder optreden, maar het Westen is daar te zwak in.
Tja, maar aan de andere kant zijn het de zelfde mensen die roepen 'waar het westen blijft' als er iets aan de hand is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan zeggen: Dat klopt, jarenlange bemoeienis van het Westen in het Midden-Oosten heeft IS gemaakt tot wat het is.
Zo.
Niet om je uit je droom te helpenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jullie, jullie, julliequote:Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.
Alsof Afghanistan geen lesje was
En zie hier het resultaat van de politiek van de Vs en het kontenlikkerij van andere landen. Een land met mensen die niet eens rustig kunnen genieten van een concert. Of een land vol instabiliteit met gekken die hiermee de macht hebben gekregen om yezidi's als slaven te houden.
Maar alles is de schuld van de moslims.![]()
Dat vergeet ik helemaal niet. Wat jij vergeet is dat die gekkies de kans hebben gekregen om aan de macht te komen door a) vernietiging van Irak en chaos nadien. b) levering van wapens van het Westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat het daar vol zit met gekkies die andersdenkende de kop afsnijden, vrouwen verkrachten en als seksslaven verkopen en proberen daar een moslimstaat op te richten. Dat is iets wat bepaalde landen proberen te bestrijden door daar te bombarderen en dat is een beslissing die niet genomen is door de normale burger die weer voor de zoveelste keer de lul is van geopolitiek en extremistische idioten.
Vroeg op bed gegaan zeker?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
WTF is er aan de hand?
Net wakker heb wat gemist denk ik.
DIT.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben geen keus. Doen we niets, krijgen we kritiek dat we niks doen en mensen laten creperen. Grijpen we in, krijgen we aanslagen, krijgen we kritiek omdat we die aanslagen veroorzaakt hebben.
Kies maar.
Link?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Donderju zeg, dat filmpje op Harold Doornbos z'n Twitter
Tja, men had zich er nooit mee moeten bemoeien, je kan moeilijk eerst je vinger er in steken en daarna proberen weg te rennen als je vinger opeens in de fik staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Tja, maar aan de andere kant zijn het de zelfde mensen die roepen 'waar het westen blijft' als er iets aan de hand is.
Wat moeten we dan doen? Blijven zitten? Een actie maakt een andere actie nog niet rechtvaardig.
Link?quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Donderju zeg, dat filmpje op Harold Doornbos z'n Twitter
Laten we inderdaad een paar sukkeltjes met een vlag aanpakken, dat zal een veilige toekomst waarborgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef penny-wise het volgende:
En in DH laten we figuren gewoon met IS vlaggen rondparaderen want hier gebeurt zoiets niet hoor.....
Zeg ik dat? Ik toon alleen aan hoe ook de gemiddelde moslim, net als jij, moet aanzien hoe ze worden ingezet in het geopolitieke plaatje.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oke man.
Moet ik de verantwoordelijkheid dragen voor wat in het MO gebeurd door mezelf te laten neerschieten terwijl ik op mijn gemak zit te eten....?
Wat defuck kan ik aan die chaos daar veranderen?
Ik kan me voorstellen dat de autoriteiten bijzonder blij zijn met dat soort demonstraties. Als ze in hun keldertje bommen zitten te maken weet je niet wie het zijn en blijven ze anoniem. Als je met je eikel op een plein met een vlag gaat looen zwaaien, word je meteen met je hele familie de rest van je lrven in het oog gehoudenquote:Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef penny-wise het volgende:
En in DH laten we figuren gewoon met IS vlaggen rondparaderen want hier gebeurt zoiets niet hoor.....
Die zelfmoord aanslagen zijn niet erg succesvol geweest.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |