abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:45:34 #276
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie

We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
Oke man.

Moet ik de verantwoordelijkheid dragen voor wat in het MO gebeurd door mezelf te laten neerschieten terwijl ik op mijn gemak zit te eten....?

Wat defuck kan ik aan die chaos daar veranderen?
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:45:54 #277
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157539216
quote:

[..]

We, zijn wij. De talloze onschuldige slachtoffers in Parijs dragen er evenveel verantwoordelijkheid voor als die honderdduizenden, of inmiddels waarschijnlijk wel tegen de miljoen burgerdoden in Irak en Syrie

We tolereren het dat wij duizenden kilometers verderop landen tot chaos bombarderen. We trekken er vervolgens weg, laten een geruïneerd land achter en krabben ons achter onze oren als we geconfronteerd worden met een backlash?
Ik vind dit een bijzonder sterk staaltje cirkelredeneren.

We moeten hier niet gek van op kijken want we tolereren dat onze regeringsleiders daar mensen kapotbombarderen en dan gaan wij daar weer bombarderen en dan moeten ze daar niet gek opkijken want ze tolereren dat we hier opgeblazen worden en dan gaan ze ons weer hier opblazen etc etc etc.

Je praat nu hetzelfde geweld als wat daar toegepast wordt goed, omdat het daar toegepast wordt en dat slecht is. Daarom is het hier dus minder erg ofzo. Dat is heel raar.

Daarbij, die 'wij' waar je het over hebt... jij moet dus ook niet raar opkijken als je motgen afgeschoten wordt omdat je tolereert dat wij de boel daar platbombarderen? Want het is totaal niet gezegd dat er geen mensen afgeschoten zijn die er exact hetzelfde naar kijken als jij en vinden dat het moet stoppen.

Op veel gebieden wat te kort door de bocjt, hoewel ik wel met je eens ben dat het inderdaad te verwachten is. Een oorlog blijft niet daar waar je hem uit wil vechten
Laffe huichelaar
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:46:17 #278
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157539222
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.
Alsof Afghanistan geen lesje was :')

En zie hier het resultaat van de politiek van de Vs en het kontenlikkerij van andere landen. Een land met mensen die niet eens rustig kunnen genieten van een concert. Of een land vol instabiliteit met gekken die hiermee de macht hebben gekregen om yezidi's als slaven te houden.

Maar alles is de schuld van de moslims. w/
Tuurlijk niet......
Het is de schuld van de bomgordels en de kalashnikovs. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157539227
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Oke man.

Moet ik de verantwoordelijkheid dragen voor wat in het MO gebeurd door mezelf te laten neerschieten terwijl ik op mijn gemak zit te eten....?

Niks aangezien jij daar niet over gaat maar de politici van de Europese landen.
pi_157539231
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
WTF is er aan de hand?

Net wakker heb wat gemist denk ik.
Dood en verderf in Parijs.
pi_157539235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Iemand (geen moslim, Zuid-Amerikaans :+ ) zei tegen mij toen we het er even over hadden dat het toch vooral de fout van de VS en Europa was, "want IS bestaat dankzij hun steun".

Ik zit nauwelijks in deze materie, dus wat kan ik nou als goed, op degelijke argumenten gebaseerd antwoord geven? :') Dus niet "haha sukkel, wat een onzin", maar gewoon dingen die daadwerkelijk op feiten gebaseerd zijn.
Ze bedoelen daarmee dat IS is ontstaan in Irak na de val van Saddam Hussein, toen als "Al-Qaida in Irak" Als Saddam aan de macht was gebleven hadden ze nooit voet aan de grond gekregen in Irak. Veel strijders uit de oude leger van Saddam zijn nu aangesloten bij de IS. Dus ergens klopt die redenering wel, alleen is het een stuk complexer dan "VS heeft IS gecreëerd"
-géén blogabet, bvd-
pi_157539236
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die jullie was een reactie op.. bedoelde vnml politiek jullie.

Je kunt nu niets meer doen. Ja, je grenzen sluiten en veel harder optreden, maar het Westen is daar te zwak in.
Ook dat is niet het antwoord. Iemand kan dan niet met wapens de grens over, maar dat belet iemand niet om in een land zelf een bom te maken, of aan een wapen te komen. Het wordt alleen wel een stuk lastiger, ja.
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:47:45 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157539240
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je kan zeggen: Dat klopt, jarenlange bemoeienis van het Westen in het Midden-Oosten heeft IS gemaakt tot wat het is.

Zo.
Tja, maar aan de andere kant zijn het de zelfde mensen die roepen 'waar het westen blijft' als er iets aan de hand is.

Wat moeten we dan doen? Blijven zitten? Een actie maakt een andere actie nog niet rechtvaardig.
pi_157539241
quote:

[..]

Niet om je uit je droom te helpen :') maar volgens mij heeft Frankrijk er alles aan gedaan om de invasie van irak te voorkomen. Tot aan het traineren van Amerikaanse troepenbewegingen aan toe.

Had je het over de VS of UK dan zou je nog een punt gehad kunnen hebben.
Wel een slecht punt maar nietemin :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 09:48:21 #285
257132 crew  Awsom
pi_157539246
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jullie hebben het hele Midden-Oosten overhoop gehaald en mede daarmee dit soort praktijken laten ontstaan. Jullie hebben je gemengd in zaken en daarmee alles erger gemaakt. Alles voor politieke instabiliteit in het Midden-Oosten en toegang tot olie.
Alsof Afghanistan geen lesje was :')

En zie hier het resultaat van de politiek van de Vs en het kontenlikkerij van andere landen. Een land met mensen die niet eens rustig kunnen genieten van een concert. Of een land vol instabiliteit met gekken die hiermee de macht hebben gekregen om yezidi's als slaven te houden.

Maar alles is de schuld van de moslims. w/
Jullie, jullie, jullie :N
pi_157539247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve dat het daar vol zit met gekkies die andersdenkende de kop afsnijden, vrouwen verkrachten en als seksslaven verkopen en proberen daar een moslimstaat op te richten. Dat is iets wat bepaalde landen proberen te bestrijden door daar te bombarderen en dat is een beslissing die niet genomen is door de normale burger die weer voor de zoveelste keer de lul is van geopolitiek en extremistische idioten.
Dat vergeet ik helemaal niet. Wat jij vergeet is dat die gekkies de kans hebben gekregen om aan de macht te komen door a) vernietiging van Irak en chaos nadien. b) levering van wapens van het Westen.

Nu zitten we met de gebakken peren. IS is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is een aftakking van Al Qaeda. En Al Qaeda heeft weer een hele 'fraaie' onstaansgeschiedenis, zoals we allemaal weten. Punt is, burgers hebben uiteindelijk te leiden onder dit geopolitieke spel. Of dat nu hier is of daar. Punt is ook dat wij hier ons onvoldoende uitspreken tegen de deelname van onze eigen regering aan dit geopolitieke spel.

Dat neemt niet weg dat we op dit moment ons niet kunnen terugtrekken. Echter de wijze waarop de strijd in Syrie gevoerd wordt is halfbakken. We bombarderen vanuit de lucht, durven geen grondoorlog aan en modderen dus eigenlijk wat aan. IS is sterker geworden en dat geeft het idee aan jonge vatbare personen dat IS écht een sterke macht is en dat ze dus iedereen, zelfs het grote Amerika kunnen verslaan. Dat beeld mag best worden rechtgetrokken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157539251
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
WTF is er aan de hand?

Net wakker heb wat gemist denk ik.
Vroeg op bed gegaan zeker?
pi_157539253
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We hebben geen keus. Doen we niets, krijgen we kritiek dat we niks doen en mensen laten creperen. Grijpen we in, krijgen we aanslagen, krijgen we kritiek omdat we die aanslagen veroorzaakt hebben.

Kies maar.
DIT.

Ofwel we bemoeien ons ermee, maat dan kan dat niet zonder geweld. Of we trekken onzer handen et vanaf een dan laten we ook niemand meer toe.

Schiet dan die bootjes maat nat de kelder. Houdt het snel op. Of weer grijpen dus in. Maat dan moeten we de extremisten letterlijk afknallen. Kies maar.

De vredesdoctrine werkt niet bij de extreme islam. En religie die strijd, onthoofden en onderdrukking als doel heeft moet uitgeroeid worden. Merry geweld ja, meer dan leuk is. De Israeli's hebben biet al jaren mee te maken trouwens. Er is helemaal geen vrede mogelijk totdat Israël kapot is. Daarom de p alestijnen maart v kapot dan.

Ik ben er klaar mee. Ik kies onze kant. Blijkbaar is eet geen vrede mogelijk Merry dit soort mongolen.
Whatever...
pi_157539256
Donderju zeg, dat filmpje op Harold Doornbos z'n Twitter :X
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:49:14 #290
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157539260
En in DH laten we figuren gewoon met IS vlaggen rondparaderen want hier gebeurt zoiets niet hoor.....
pi_157539264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Link?
pi_157539265
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Tja, maar aan de andere kant zijn het de zelfde mensen die roepen 'waar het westen blijft' als er iets aan de hand is.

Wat moeten we dan doen? Blijven zitten? Een actie maakt een andere actie nog niet rechtvaardig.
Tja, men had zich er nooit mee moeten bemoeien, je kan moeilijk eerst je vinger er in steken en daarna proberen weg te rennen als je vinger opeens in de fik staat.
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:49:59 #293
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_157539270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef empa1010 het volgende:
Link?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_157539274
120 doden... Heb het sinds gisteren 12u30 niet meer gevolgd. Toen stond de teller op 'slechts' 35...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:50:44 #296
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157539282
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef penny-wise het volgende:
En in DH laten we figuren gewoon met IS vlaggen rondparaderen want hier gebeurt zoiets niet hoor.....
Laten we inderdaad een paar sukkeltjes met een vlag aanpakken, dat zal een veilige toekomst waarborgen.
pi_157539286
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Oke man.

Zeg ik dat? Ik toon alleen aan hoe ook de gemiddelde moslim, net als jij, moet aanzien hoe ze worden ingezet in het geopolitieke plaatje.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:51:06 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_157539289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 09:49 schreef penny-wise het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de autoriteiten bijzonder blij zijn met dat soort demonstraties. Als ze in hun keldertje bommen zitten te maken weet je niet wie het zijn en blijven ze anoniem. Als je met je eikel op een plein met een vlag gaat looen zwaaien, word je meteen met je hele familie de rest van je lrven in het oog gehouden
Laffe huichelaar
pi_157539290
quote:
Die zelfmoord aanslagen zijn niet erg succesvol geweest.
4 doden met 3 bommen. Ik gok dat ze dat anders voor ogen hadden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157539291
Oeh ik ben daar niet handig mee, via de Telegraaf kwam ik er op. Daar zit je dat mensen uit het gebouw rennen, maar ook dat er lijken weggesleept worden en je hoort de schoten langdurig.
Zal even kijken of ik de link kan plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')