abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156876780
Hier verder
pi_156876825
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:22 schreef Homey het volgende:
De realiteit leert dat bijna niemand uit wordt gezet. 70% van sowieso gehonoreerd, en de rest blijft toch in Nederland zwerven. Het gros van zowel legalen als illegalen leeft van gemeenschapsgeld. Niet raar, omdat het gros ontzettend laagopgeleid is, de taal niet spreekt en niet leert, en van een hele andere cultuur komt.
Nee dat is niet de realiteit, je zou de cijfers van de dienst terugkeer en vertrek eens moeten bekijken.
pi_156876873
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk en aardig, maar dat is een verdrag van 64 jaar oud.
En geschreven met de 2e wereldoorlog in het achterhoofd.
Dat gaat niet echt uit van de massale volksverhuizingen die we nu hebben, die vooral gedreven worden door de sociale voorzieningen in de landen waar de emigranten uiteindelijk heen trekken.

Verdragen zijn leuk, maar na meer als een halve eeuw mogen dingen ook wel aangescherpt worden aan de hedendaagse werkelijkheid.
Ach, vreemd toch dat de Syriërs pas op de vlucht zijn gegaan toen er daar een oorlog was, zijn onze sociale voorzieningen zo verbeterd in de afgelopen tijd?

Verder is de basis al eerder gelegd, kort na WO1.
pi_156877107
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach, vreemd toch dat de Syriërs pas op de vlucht zijn gegaan toen er daar een oorlog was, zijn onze sociale voorzieningen zo verbeterd in de afgelopen tijd?

Verder is de basis al eerder gelegd, kort na WO1.
De meeste komen niet uit Syrie.
pi_156877188
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:42 schreef Homey het volgende:

[..]

De meeste komen niet uit Syrie.
Ik heb laatst nog cijfers gezien en van de 5500 in die maand waren er 2800 Syriërs bij. Verder veel Eritreeërs maar daar is ook heel wat aan de hand. Ik heb niet de indruk dat die mensen vluchten voor ons sociale stelsel maar je mag dat natuurlijk altijd proberen te bewijzen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:47:21 #6
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_156877213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En dan begrijp ik niet waar ik het over heb. Jouw bewering slaat helemaal nergens op.

[..]

http://www.unhcr.org/4ec262df9.html

Je kunt je afvragen welke idiote politici instemmen met een verdrag dat in theorie miljarden mensen de mogelijkheid geeft om hier asiel aan te vragen, gekoppeld aan allerhande rechten. Dit verdrag moet natuurlijk met de hoogste spoed worden opgezegd.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:49:02 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156877239
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb laatst nog cijfers gezien en van de 5500 in die maand waren er 2800 Syriërs bij. Verder veel Eritreeërs maar daar is ook heel wat aan de hand. Ik heb niet de indruk dat die mensen vluchten voor ons sociale stelsel maar je mag dat natuurlijk altijd proberen te bewijzen.
2800 Syriers is maar net iets meer dan de helft. Wat moeten al die andere mensen hier? In Congo, Mali en Tsjaad is ook heel wat aan de gang maar we kunnen hier niet de hele wereld opvangen natuurlijk.
pi_156877251
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen welke idiote politici instemmen met een verdrag dat in theorie miljarden mensen de mogelijkheid geeft om hier asiel aan te vragen, gekoppeld aan allerhande rechten. Dit verdrag moet natuurlijk met de hoogste spoed worden opgezegd.
In theorie valt de hele wereldbevolking er inderdaad onder, zoals bij alle mensenrechten verdragen. Dat lijkt mij juist voorwaarde voor die verdragen dus daarmee instemmen is niet zo gek.
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Daar valt in theorie ook de hele wereldbevolking onder als ze hierheen komen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:50:26 #9
79262 Dwersdriever
pi_156877262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In theorie valt de hele wereldbevolking er inderdaad onder, zoals bij alle mensenrechten verdragen. Dat lijkt mij juist voorwaarde voor die verdragen dus daarmee instemmen is niet zo gek.

[..]

Daar valt in theorie ook de hele wereldbevolking onder als ze hierheen komen.
Volstrekt gestoord toch?
We Came A Long Time Ago
pi_156877277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

2800 Syriers is maar net iets meer dan de helft. Wat moeten al die andere mensen hier? In Congo, Mali en Tsjaad is ook heel wat aan de gang maar we kunnen hier niet de hele wereld opvangen natuurlijk.
Dat wordt toch ook niet verlangd?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:51:21 #11
79262 Dwersdriever
pi_156877290
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In theorie kunnen al die mensen hier aan de poort kloppen hoor. En hebben direct rechten.
We Came A Long Time Ago
pi_156877310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:50 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Volstrekt gestoord toch?
Nee natuurlijk niet, volkomen logisch toch. Als je kinderen naar school laat gaan in een land zeg je toch niet dat er teveel kinderen zijn, dan zijn er te weinig scholen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:53:01 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156877340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je ontwijkt mijn theoretische probleemstelling.

Waar ligt dan wel de grens? Bij 100K asielzoekers? Bij 200K? Bij 300K?
pi_156877347
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:51 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

In theorie kunnen al die mensen hier aan de poort kloppen hoor. En hebben direct rechten.
Ja dat klopt ook als ze niet aan de poort kloppen hebben ze rechten.
pi_156877377
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je ontwijkt mijn theoretische probleemstelling.

Waar ligt dan wel de grens? Bij 100K asielzoekers? Bij 200K? Bij 300K?
Er is geen grens te noemen, de grens zou door omstandigheden kunnen ontstaan als Nederland niet meer kan opvangen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:54:43 #16
79262 Dwersdriever
pi_156877383
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, volkomen logisch toch. Als je kinderen naar school laat gaan in een land zeg je toch niet dat er teveel kinderen zijn, dan zijn er te weinig scholen.
Is natuurlijk een onzin-analogie. Een land kan aan de hand van geboorten prima voorspellen hoeveel scholen er nodig zijn. Een instroom zonder beperkingen is op geen enkele manier te voorspellen en dat zien we nu al aan de ambtelijke paniek rond de opvang van asielzoekers.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:54:56 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156877391
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is geen grens te noemen, de grens zou door omstandigheden kunnen ontstaan als Nederland niet meer kan opvangen.
Weer ontwijk je mijn vraag.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:55:29 #18
79262 Dwersdriever
pi_156877406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij bent dus voor rechtsongelijkheid en tegen het door jezelf opgevoerde verdrag. Alleen nu nog even niet.
We Came A Long Time Ago
pi_156877428
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:54 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Is natuurlijk een onzin-analogie. Een land kan aan de hand van geboorten prima voorspellen hoeveel scholen er nodig zijn. Een instroom zonder beperkingen is op geen enkele manier te voorspellen en dat zien we nu al aan de ambtelijke paniek rond de opvang van asielzoekers.
We kunnen ook wel voorspellen hoeveel vluchtelingen er hier zouden kunnen komen. Dat kun je doen door te kijken hoe en waar vluchtelingen stromen ontstaan en waar ze plaats vinden.
pi_156877443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weer ontwijk je mijn vraag.
Nee ik gaf antwoord.
pi_156877485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:55 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Jij bent dus voor rechtsongelijkheid en tegen het door jezelf opgevoerde verdrag. Alleen nu nog even niet.
Ik begrijp niet waarop je dat baseert, als de omstandigheden hier zo worden dat van Nederland in alle redelijkheid niet gevergd kan worden vluchtelingen op te vangen is logisch dat de grens is bereikt.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:59:16 #22
79262 Dwersdriever
pi_156877500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ik gaf antwoord.
Welnee, je schermt met allerlei verdragen die heilig zijn en geeft vervolgens aan dat die niet altijd hoeven te gelden. Je schermt met een mythische grens die per direct leidt tot rechtsongelijkheid tussen asielzoekers die eerder zijn gekomen en asielzoekers die schijnbaar te laat komen maar op de vlucht zijn voor dezelfde conflicten. Daarom moet dat verdrag per direct worden opgezegd, anders kunnen we niet anders dan maar blijven opvangen en opvangen en opvangen en opvangen.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:00:49 #23
79262 Dwersdriever
pi_156877537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarop je dat baseert, als de omstandigheden hier zo worden dat van Nederland in alle redelijkheid niet gevergd kan worden vluchtelingen op te vangen is logisch dat de grens is bereikt.
Maar die grens ligt natuurlijk voor iedereen anders en betekent in de praktijk gewoon dat we alsnog onze kont afvegen met het vluchtelingenverdrag. Maar dan pas als het volgens de Wet van Wespensteek niet meer redelijk is. Volstrekt onhoudbaar standpunt.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:01:28 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156877551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ik gaf antwoord.
Je zegt dat er 'geen grens is aan te geven' en als ik zeg dat half Afrika zich hier in theorie kan melden antwoord je 'dat wordt niet van ons verlangd'.
pi_156877571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:59 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Welnee, je schermt met allerlei verdragen die heilig zijn en geeft vervolgens aan dat die niet altijd hoeven te gelden. Je schermt met een mythische grens die per direct leidt tot rechtsongelijkheid tussen asielzoekers die eerder zijn gekomen en asielzoekers die schijnbaar te laat komen maar op de vlucht zijn voor dezelfde conflicten. Daarom moet dat verdrag per direct worden opgezegd, anders kunnen we niet anders dan maar blijven opvangen en opvangen en opvangen en opvangen.
Onzin. Dat vluchtelingen verdrag garandeert geen opvang in Nederland, als Nederland niet kan opvangen en ze weigert kunnen die mensen elders terecht. Als die landen aangeven dat Nederland een veilig derde land was volgt een rechtszaak die Nederland dan wint omdat ze niet aan de verplichtingen kunnen voldoen. In de praktijk zag je dit bij Griekenland dat de toestroom niet aankom en toen is overal hulp aangeboden om die mensen elders op te vangen, het probleem dat jullie in theorie bedenken lost zich wel op want Nederland staat er niet alleen voor.
pi_156877572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat bewijs is al geleverd. De meeste mensen komen voor de gratis voorzieningen. Bewijs jij het tegendeel maar.
pi_156877612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je zegt dat er 'geen grens is aan te geven' en als ik zeg dat half Afrika zich hier in theorie kan melden antwoord je 'dat wordt niet van ons verlangd'.
Nee dat schreef ik over de hele wereld, je moet de teksten niet door elkaar halen.
pi_156877621
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:02 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat bewijs is al geleverd. De meeste mensen komen voor de gratis voorzieningen. Bewijs jij het tegendeel maar.
Ik heb het niet gezien, geef dan even de citaten.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:05:47 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156877642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat schreef ik over de hele wereld, je moet de teksten niet door elkaar halen.
We kunnen niet de hele wereld hier opvangen en half Afrika ook niet, zo beter?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:07:01 #30
79262 Dwersdriever
pi_156877665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin. Dat vluchtelingen verdrag garandeert geen opvang in Nederland, als Nederland niet kan opvangen en ze weigert kunnen die mensen elders terecht. Als die landen aangeven dat Nederland een veilig derde land was volgt een rechtszaak die Nederland dan wint omdat ze niet aan de verplichtingen kunnen voldoen. In de praktijk zag je dit bij Griekenland dat de toestroom niet aankom en toen is overal hulp aangeboden om die mensen elders op te vangen, het probleem dat jullie in theorie bedenken lost zich wel op want Nederland staat er niet alleen voor.
We kunnen volgens jou dus per vandaag stoppen met het opvangen van asielzoekers, mits van Nederland in alle redelijkheid niet meer kan worden verwacht dat we de stromen mensen blijven opvangen. De vraag is nu....wie bepaalt wanneer genoeg genoeg is geweest en wat zou de uitkomst zijn van de procedures die Vluchtelingenwerk en andere groepjes hier dan direct tegen opstarten.

In ieder geval fijn om te horen dat je inmiddels ook van mening bent dat Nederland niet verplicht is iedere asielzoeker die zich meldt op te nemen in de procedure. En als je dat toch vindt, kunnen we dat verdrag net zo goed opzeggen en onze eigen lijn trekken.
We Came A Long Time Ago
pi_156877771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:07 schreef Dwersdriever het volgende:
De vraag is nu....wie bepaalt wanneer genoeg genoeg is geweest en wat zou de uitkomst zijn van de procedures die Vluchtelingenwerk en andere groepjes hier dan direct tegen opstarten.
Dat zou het EHRM zijn in geval van Nederland en de Nederlandse of buitenlandse rechters.

Dat laatste deel klopt niet natuurlijk want zulke uitzonderlijke omstandigheden zijn nu niet aan de orde.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:17:27 #32
79262 Dwersdriever
pi_156877868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zou het EHRM zijn in geval van Nederland en de Nederlandse of buitenlandse rechters.

Dat laatste deel klopt niet natuurlijk want zulke uitzonderlijke omstandigheden zijn nu niet aan de orde.
We hebben inmiddels vastgesteld dat Nederland zich van jou niet aan het Vluchtelingenverdrag hoeft te houden zolang volgens de Wet van Wespensteek geen sprake is van uitzonderlijke omstandigheden.

Je hebt mijn stelling niet weersproken dat dit neerkomt op rechtsongelijkheid tussen twee vergelijkbare vluchtelingen met dezelfde achtergrond. Ook wil je op geen enkele manier ingaan op de vraag waar volgens de Wet van Wespensteek die limiet zo'n beetje ligt of wie die beslissing zou moeten nemen.

Kortom, je draait met open deuren en vaagheden om de hete brei van de discussie heen. Conclusie is dat de deur hier in theorie blijft openstaan voor miljarden mensen, die allerhande rechten krijgen de seconde dat ze de Nederlandse grens oversteken.
We Came A Long Time Ago
pi_156877907
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien, geef dan even de citaten.
Geef maar eerst jouw bewijs.
pi_156877922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:17 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

We hebben inmiddels vastgesteld dat Nederland zich van jou niet aan het Vluchtelingenverdrag hoeft te houden zolang volgens de Wet van Wespensteek geen sprake is van uitzonderlijke omstandigheden.

Je hebt mijn stelling niet weersproken dat dit neerkomt op rechtsongelijkheid tussen twee vergelijkbare vluchtelingen met dezelfde achtergrond. Ook wil je op geen enkele manier ingaan op de vraag waar volgens de Wet van Wespensteek die limiet zo'n beetje ligt of wie die beslissing zou moeten nemen.

Kortom, je draait met open deuren en vaagheden om de hete brei van de discussie heen. Conclusie is dat de deur hier in theorie blijft openstaan voor miljarden mensen, die allerhande rechten krijgen de seconde dat ze de Nederlandse grens oversteken.
Jij bent een grapjas, jij komt met een stelling en die moet ik dan weerspreken?

Verder heb ik al aangegeven wie die limiet zouden moeten beoordelen je leest blijkbaar ook niet erg goed. En inderdaad het is vaag omdat het ui de omstandigheden moet blijken, gelukkig is het een puur theoretisch verhaal natuurlijk.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:21:02 #35
79262 Dwersdriever
pi_156877925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De Nederlandse rechtstaat kan op dit moment de stroom aan vluchtelingen alleen nog opvangen door per decreet te regeren, zonder inspraak en zonder beroepsmogelijkheden. Zoals ik elders al schrijf, het is onvoorstelbaar dat je maandenlang allerlei commissies op je dak hebt als je een dakkapel wil platen, dat boeren die een stal willen bouwen zich tot de Hoge Raad moeten verdedigen, maar dat op regenteske wijze de opvanglocaties uit de grond moeten worden gestampt. Dat kun je zeker als 'uitzonderlijke omstandigheden' zien.
We Came A Long Time Ago
pi_156877966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:21 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De Nederlandse rechtstaat kan op dit moment de stroom aan vluchtelingen alleen nog opvangen door per decreet te regeren, zonder inspraak en zonder beroepsmogelijkheden. Zoals ik elders al schrijf, het is onvoorstelbaar dat je maandenlang allerlei commissies op je dak hebt als je een dakkapel wil platen, dat boeren die een stal willen bouwen zich tot de Hoge Raad moeten verdedigen, maar dat op regenteske wijze de opvanglocaties uit de grond moeten worden gestampt. Dat kun je zeker als 'uitzonderlijke omstandigheden' zien.
Nee, dat was al beleid vanaf de crisis wet en dat van COA is ook al tijden geleden ingevoerd. Daarnaast zijn wat bureaucratische belemmeringen natuurlijk geen omstandigheden die opvang van asielzoekers onmogelijk maken.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:25:55 #37
79262 Dwersdriever
pi_156878015
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij bent een grapjas, jij komt met een stelling en die moet ik dan weerspreken?

Verder heb ik al aangegeven wie die limiet zouden moeten beoordelen je leest blijkbaar ook niet erg goed. En inderdaad het is vaag omdat het ui de omstandigheden moet blijken, gelukkig is het een puur theoretisch verhaal natuurlijk.
Incorrect. Je hebt aangegeven wie het beroep gaat beoordelen. Nog rechters noch het EHRM zijn beleidsmakers.

Maar goed, je blijft lekker vaag. Is natuurlijk lekker makkelijk. En de deur blijft intussen wijd open staan voor de hele wereldbevolking.

Verder z
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:27:17 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156878034
quote:
Rutte: In meeste opvanglocaties gaat het goed

DEN HAAG - In de meeste opvanglocaties voor vluchtelingen "gaat het netjes". Premier Rutte zei dat vrijdag. Er zijn volgens de premier weliswaar opstootjes en relletjes, maar dat blijft beperkt tot incidenten. "Het is niet het algemene beeld", aldus Rutte.

Hij wilde zich niet aansluiten bij de analyse dat het klimaat in Nederland door de enorme stroom vluchtelingen verhardt. Volgens Rutte is al een aantal weken duidelijk dat mensen bezorgd zijn over de komst van asielzoekers in hun buurt. Of het nou gaat over noodopvang of over een asielzoekerscentrum. Reacties zijn soms positief, vaak negatief. "Dat is prima." Maar, het bedreigen van burgemeesters, wethouders of hun kinderen is "echt onacceptabel", aldus Rutte.
Hij zei dat de stroom vluchtelingen in de samenleving tot spanningen leidt. "Tegelijk zien we dat het in de meeste gevallen goed gaat. Ik begrijp dat mensen bezorgd, boos en emotioneel zijn. Kwaad worden mag, maar geweld of daarmee dreigen is uit den boze. Die grens mag nooit overschreden worden. Dat is volkomen onacceptabel. Van mensen en bestuurders blijf je af."
Zou als ik hem was eens op straat gaan kijken. De discussie verhardt wel degelijk.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:27:24 #39
79262 Dwersdriever
pi_156878036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, dat was al beleid vanaf de crisis wet en dat van COA is ook al tijden geleden ingevoerd. Daarnaast zijn wat bureaucratische belemmeringen natuurlijk geen omstandigheden die opvang van asielzoekers onmogelijk maken.
Dat bedoel ik, de Nederlandse rechtstaat moet nu al naar zijn zwaarste wapens grijpen om nog iets van opvang mogelijk te maken. Dat zijn uitzonderlijke omstandigheden. Het inzetten van het leger zal de volgende stap wel zijn.

Dat die bevoegdheden er al langer waren, is natuurlijk geen argument.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:27:58 #40
79262 Dwersdriever
pi_156878047
Leeg
We Came A Long Time Ago
pi_156878048
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Incorrect. Je hebt aangegeven wie het beroep gaat beoordelen. Nog rechters noch het EHRM zijn beleidsmakers.
Maar die gaan wel toetsen of het uiteindelijk een terecht besluit van de overheid is om een asielzoeker geen toegang te geven dus ze beslissen het wel.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:31:45 #42
79262 Dwersdriever
pi_156878116
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar die gaan wel toetsen of het uiteindelijk een terecht besluit van de overheid is om een asielzoeker geen toegang te geven dus ze beslissen het wel.
Nee, die gaan beoordelen of de grens juist getrokken is. Dat is iets heel anders. Net zo idioot als het ondertekenen van een verdrag dat miljarden mensen het recht geeft om zich aan de Nederlandse grens te melden is trouwens het ondertekenen van een verdrag waardoor de autonomie van Nederland om grenzen te bepalen niet meer bestaat. Kortom, zelfs als de Wet van Wespensteek realiteit wordt, is het maar de vraag of dat ook daadwerkelijk tot het sluiten van de grenzen gaat leiden.
We Came A Long Time Ago
pi_156878121
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:31 schreef Dwersdriever het volgende:
of de grens juist getrokken is.
Welke grens?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:34:38 #44
79262 Dwersdriever
pi_156878167
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke grens?
Leer lezen. De Wet van Wespensteek: het moment dat er sprake is van die uitzonderlijke omstandigheden waar je voortdurend mee schermt. Ik stel dat het goed te beargumenteren is dat dit moment allang is gepasseerd. Jij wil op geen enkele manier ingaan op de vraag waar die grens zo'n beetje ligt en blijft gemakzuchtig vaag.
We Came A Long Time Ago
pi_156878256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:34 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Leer lezen. De Wet van Wespensteek: het moment dat er sprake is van die uitzonderlijke omstandigheden waar je voortdurend mee schermt. Ik stel dat het goed te beargumenteren is dat dit moment allang is gepasseerd. Jij wil op geen enkele manier ingaan op de vraag waar die grens zo'n beetje ligt en blijft gemakzuchtig vaag.
Dat is geen echte grens toch. Vergelijk het met de bijstand, daarin staat ook niet dat maximaal xxxxx aantal mensen bijstand kunnen krijgen dus in theorie komen heel veel mensen in aanmerking voor de bijstand. Het zou een ramp zijn als heel Nederland van de bijstand moest leven maar dat het theoretisch zo is maakt de bijstand toch geen slechte wet. Er komt natuurlijk een punt dat de situatie onhoudbaar wordt als steeds meer mensen bijstand moeten hebben maar je kunt nooit een grens gaan aangeven wanneer dat zo is.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:42:47 #46
79262 Dwersdriever
pi_156878317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is geen echte grens toch. Vergelijk het met de bijstand, daarin staat ook niet dat maximaal xxxxx aantal mensen bijstand kunnen krijgen dus in theorie komen heel veel mensen in aanmerking voor de bijstand. Het zou een ramp zijn als heel Nederland van de bijstand moest leven maar dat het theoretisch zo is maakt de bijstand toch geen slechte wet. Er komt natuurlijk een punt dat de situatie onhoudbaar wordt als steeds meer mensen bijstand moeten hebben maar je kunt nooit een grens gaan aangeven wanneer dat zo is.
Is natuurlijk geen goed voorbeeld. Voor de bijstand is Nederland niet gebonden aan allerlei internationale verdragen die Nederland verplichten iedereen die zich bij de Sociale Dienst meldt in een procedure te plaatsen waarin wordt bepaald of men recht heeft op bijstand.

Het zou in ieder geval onverantwoord zijn als Nederland een verdrag zou ondertekenen dat de overheid daartoe zou verplichten. Zoals het onverantwoord is om een verdrag te ondertekenen dat Nederland verplicht iedere asielaanvraag in behandeling te nemen.
We Came A Long Time Ago
pi_156878455
Laten we eerlijk zijn, het Vluchtelingenverdrag komt uit een tijd dat de wereld niet zo mobiel was en we geen sociale zekerheid op deze schaal hadden. Ooit bedoeld om individueel bedreigde mensen op te vangen maar nu gebruikt om hele volksstammen binnen te halen uit gebieden waar oorlog heerst. Of zogenaamde homo's uit Uganda en bekeerlingen uit Iran.

Iedereen weet dat het niet houdbaar is. Ik hoop dat er toch politici optaan die ingrijpen voordat de grens bereikt is. Die grens is onzichtbaar en misschien zijn we er al overheen want de lange termijn consequenties worden totaal niet meegewogen op dit moment. De onzin over integratie trapt niemand meer in natuurlijk.
pi_156878490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:42 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Is natuurlijk geen goed voorbeeld. Voor de bijstand is Nederland niet gebonden aan allerlei internationale verdragen die Nederland verplichten iedereen die zich bij de Sociale Dienst meldt in een procedure te plaatsen waarin wordt bepaald of men recht heeft op bijstand.

Het zou in ieder geval onverantwoord zijn als Nederland een verdrag zou ondertekenen dat de overheid daartoe zou verplichten. Zoals het onverantwoord is om een verdrag te ondertekenen dat Nederland verplicht iedere asielaanvraag in behandeling te nemen.
In het EVRM staat het recht op een eerlijk proces, mogelijk moeten we dat maar limiteren tot een x aantal mensen want stel je voor dat heel Nederland gaat stelen en recht heeft op een eerlijk proces, dan gaan we failliet.
pi_156878506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En als je massa's mensen toelaat uit de gehele wereld die vervolgens in de bijstand komen, lijkt je dat verstandig?

Over tijdelijk opvangen van oorlogsvluchtelingen is vrijwel iedereen voor, maar niet voor een constante stroom gelukszoekers die niet uitgezet worden.
pi_156878533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En als je massa's mensen toelaat uit de gehele wereld die vervolgens in de bijstand komen, lijkt je dat verstandig?

Over tijdelijk opvangen van oorlogsvluchtelingen is vrijwel iedereen voor, maar niet voor een constante stroom gelukszoekers die niet uitgezet worden.
Alleen vluchtelingen hebben recht op asiel.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:57:21 #51
79262 Dwersdriever
pi_156878566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:49 schreef Confetti het volgende:
Laten we eerlijk zijn, het Vluchtelingenverdrag komt uit een tijd dat de wereld niet zo mobiel was en we geen sociale zekerheid op deze schaal hadden. Ooit bedoeld om individueel bedreigde mensen op te vangen maar nu gebruikt om hele volksstammen binnen te halen uit gebieden waar oorlog heerst. Of zogenaamde homo's uit Uganda en bekeerlingen uit Iran.

Iedereen weet dat het niet houdbaar is. Ik hoop dat er toch politici optaan die ingrijpen voordat de grens bereikt is. Die grens is onzichtbaar en misschien zijn we er al overheen want de lange termijn consequenties worden totaal niet meegewogen op dit moment. De onzin over integratie trapt niemand meer in natuurlijk.
Je vat het probleem goed samen. Niemand, behalve wat extremisten, heeft er problemen mee om vervolgde politieke activisten, schrijvers en soortgelijke mensen op te vangen. Maar het kan nooit de bedoeling zijn dat iedereen die onder een repressief regime leeft, recht heeft op asiel in Nederland. Ik heb recent eens uitgezocht hoe het zat met vluchtelingen uit Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat waren er ongeveer 1700, waarvan het grootste deel werkzaam was voor de regering in ballingschap of zich in militaire dienst inzette voor de bevrijding van Nederland.

Eigenlijk maakte vrijwel niemand de overtocht naar Engeland met als doel daar een toekomst op te bouwen.
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:04:24 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156878670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:57 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Je vat het probleem goed samen. Niemand, behalve wat extremisten, heeft er problemen mee om vervolgde politieke activisten, schrijvers en soortgelijke mensen op te vangen. Maar het kan nooit de bedoeling zijn dat iedereen die onder een repressief regime leeft, recht heeft op asiel in Nederland. Ik heb recent eens uitgezocht hoe het zat met vluchtelingen uit Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat waren er ongeveer 1700, waarvan het grootste deel werkzaam was voor de regering in ballingschap of zich in militaire dienst inzette voor de bevrijding van Nederland.

Eigenlijk maakte vrijwel niemand de overtocht naar Engeland met als doel daar een toekomst op te bouwen.
Precies :Y
Het is onzinnig om net te doen of wij de morele verplichting hebben om iedereen die het in zijn eigen land minder getroffen heeft maar binnen te laten. Dat is domweg onhaalbaar en dus moeten we daar nu meteen een stop op zetten.
Ik denk dat zelfs de politiek nu wel inziet dat dit helemaal uit de hand is gelopen. Alleen reageren die lui altijd zo langzaam omdat ze als de dood zijn voor kritiek van de collega's.... eerst ff kijken wat anderen durven te doen.....
Spijtig genoeg voor hen lijkt het er sterk op dat de gewone burger sneller is met reageren dus we gaan nog roerige tijden tegemoet. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:04:45 #53
79262 Dwersdriever
pi_156878676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In het EVRM staat het recht op een eerlijk proces, mogelijk moeten we dat maar limiteren tot een x aantal mensen want stel je voor dat heel Nederland gaat stelen en recht heeft op een eerlijk proces, dan gaan we failliet.
Als je volhard in absurde vergelijkingen, is deze discussie natuurlijk voorbij.

Conclusie, er is een Wet van Wespensteek. Maar wanneer die in werking treedt, daarover wil de indiener van het wetsvoorstel geen uitspraken doen. En dus hebben in theorie miljarden mensen in de wereld toegang tot de Nederlandse asielprocedure. Mits ze op de een of andere manier voet op Nederlandse bodem weten te zetten.

En intussen zet de Nederlandse regering enkele van zijn zwaarste beleidsinstrumenten in om te kunnen improviseren in de chaos.
We Came A Long Time Ago
pi_156878716
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:04 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Als je volhard in absurde vergelijkingen, is deze discussie natuurlijk voorbij.

Conclusie, er is een Wet van Wespensteek. Maar wanneer die in werking treedt, daarover wil de indiener van het wetsvoorstel geen uitspraken doen. En dus hebben in theorie miljarden mensen in de wereld toegang tot de Nederlandse asielprocedure. Mits ze op de een of andere manier voet op Nederlandse bodem weten te zetten.

En intussen zet de Nederlandse regering enkele van zijn zwaarste beleidsinstrumenten in om te kunnen improviseren in de chaos.
Hoezo is dat absurd en is jouw stelling dat de hele wereld naar Nederland gaat vluchten niet absurd?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:09:36 #55
79262 Dwersdriever
pi_156878745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Precies :Y
Het is onzinnig om net te doen of wij de morele verplichting hebben om iedereen die het in zijn eigen land minder getroffen heeft maar binnen te laten. Dat is domweg onhaalbaar en dus moeten we daar nu meteen een stop op zetten.
Ik denk dat zelfs de politiek nu wel inziet dat dit helemaal uit de hand is gelopen. Alleen reageren die lui altijd zo langzaam omdat ze als de dood zijn voor kritiek van de collega's.... eerst ff kijken wat anderen durven te doen.....
Spijtig genoeg voor hen lijkt het er sterk op dat de gewone burger sneller is met reageren dus we gaan nog roerige tijden tegemoet. :D
Je ziet in deze discussie ook dat volgens iemand als Wespensteek de situatie helemaal niet uit de hand is gelopen, dat inderdaad iedereen recht heeft op opvang en de grens voor wat een vluchteling is en wat niet erg laag ligt. En Wespensteek staat daar verre van alleen in. Dus ik verwacht voorlopig geen aanpassing van het beleid en nog heel veel noodopvangen en AZC's die per decreet worden opgezet. De volgende stap zal zijn dat het leger in eigen land wordt ingezet om deze locaties af te dwingen en te beschermen.

Nederlanders van dienstplichtige leeftijd moesten zich overigens verplicht melden bij bijvoorbeeld de Prinses Irene Brigade voor inzet.

Ik zou hier veel minder moeite mee hebben als de vluchtelingen werden gedrild voor inzet bij de bevrijding van Syrië, Eritrea en al die andere landen waar blijkbaar omstandigheden zijn die aanleiding geven tot asiel.
We Came A Long Time Ago
pi_156878774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:49 schreef Confetti het volgende:

Laten we eerlijk zijn dat is grote onzin, je hoeft maar naar de definitie van het begrip vluchteling te kijken om dat te constateren.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:12:10 #57
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156878792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoezo is dat absurd en is jouw stelling dat de hele wereld naar Nederland gaat vluchten niet absurd?
Tien jaar geleden werd het absurd en ondenkbaar geacht dat in een stabiel land als Syrië een burgeroorlog zou uitbreken. En dan is Syrië nog een land met weinig inwoners, wanneer de vlam in de pan slaat in veel grotere landen als Nigeria, Algerije of Egypte en de stelling klopt dat deze mensen een recht op verblijf hebben in Europa dan vormt dat bijna een existentiële bedreiging voor Europa.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:12:52 #58
79262 Dwersdriever
pi_156878803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt. Behalve het opstellen van absurde vergelijkingen en het nooit concreet geven van antwoord op vragen, ben je ook goed in het verkeerd weergeven van de mening van anderen. Mijn stelling was dat het absurd is om een verdrag te ondertekenen dat in theorie miljarden mensen toegang geeft tot een asielprocedure in Nederland. Misschien worden het er tienduizenden, misschien honderdduizenden, niemand die het weet. En niemand die een grens kan bepalen omdat naïeve politici ooit hun handtekening hebben gezet onder een verdrag zonder na te denken wat dit kan betekenen.
We Came A Long Time Ago
pi_156878880
Dag na de EU top en Hongarije gooit grenzen met Kroatie vrijdagavond dicht met 2 nieuwe hekken. De oplossingen duren zoals gewoonlijk weer veel te lang en worden ingehaald door de realiteit.
pi_156878949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:12 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat klopt. Behalve het opstellen van absurde vergelijkingen en het nooit concreet geven van antwoord op vragen, ben je ook goed in het verkeerd weergeven van de mening van anderen. Mijn stelling was dat het absurd is om een verdrag te ondertekenen dat in theorie miljarden mensen toegang geeft tot een asielprocedure in Nederland. Misschien worden het er tienduizenden, misschien honderdduizenden, niemand die het weet. En niemand die een grens kan bepalen omdat naïeve politici ooit hun handtekening hebben gezet onder een verdrag zonder na te denken wat dit kan betekenen.
Onzin er is juist heel goed nagedacht over dat verdrag en daarom is het probleem niet zo'n groot als jij denkt. Er zijn op het moment 60 miljoen ontheemde mensen in de wereld en maar een heel klein deel zoekt hulp in Nederland. Dat komt ook door het vluchtelingenverdrag want elders is ook heel veel opvang.

http://www.unhcr.org/558193896.html
quote:
Globally, one in every 122 humans is now either a refugee, internally displaced, or seeking asylum. If this were the population of a country, it would be the world's 24th biggest.
In Nederland wonen gewoon een stel zeikerds als je het mij vraagt.
pi_156878993
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin er is juist heel goed nagedacht over dat verdrag en daarom is het probleem niet zo'n groot als jij denkt.
Familie van Koos?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:23:41 #62
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156879025
quote:

[..]

Onzin er is juist heel goed nagedacht over dat verdrag en daarom is het probleem niet zo'n groot als jij denkt. Er zijn op het moment 60 miljoen ontheemde mensen in de wereld en maar een heel klein deel zoekt hulp in Nederland. Dat komt ook door het vluchtelingenverdrag want elders is ook heel veel opvang.

[..]

Moeten wij nu maatregelen tegen klimaatverandering (dat mogelijk nooit of pas over tientallen jaren werkelijkheid zal worden) of is een laissez faire beleid verstandiger? 'We zien wel of het ooit onwerkbaar of onleefbaar wordt'.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:24:29 #63
78780 deedeetee
pi_156879042
quote:

[..]

[..]

Moslims en negers die hier komen zijn voornamelijk intolerante, onbeschaamde zeikerds en dan krijg je ook zo'n reactie hé :D
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:27:27 #64
79262 Dwersdriever
pi_156879114
quote:

[..]

Wie heeft je dat gevraagd dan? Of geef je juist wel antwoord op vragen die je niet gesteld worden?
We Came A Long Time Ago
pi_156879175
quote:

[..]

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat dat komt omdat Nederland bereiken niet zo makkelijk is maar overigens wel makkelijker wordt. Zet een ambassade neer in een vluchtelingenkamp waar men asiel kan aanvragen en iedereen daar zal dat ook gelijk doen. Dat vooralsnog een klein deel in Nederland asie aanvraagt heeft helemaal niks te maken met de opvang in de regio. Onze opvang is tientallen malen beter en elke vluchteling zal dat kamp maar al te graag inruilen voor Nederland.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:40:14 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156879334
Ik heb woonruimte en werk voor ruim 10.000 vluchtelingen:

quote:
quote:
quote:
The dump, the largest in Europe, lies 400 metres from the El Quiñon housing development, one of the most notorious of the housing boom. Only about 1,000 of the planned 13,500 units are occupied, rendering it a virtual ghost town.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_156879412
Er is natuurlijk een grens dat al die gratis voorzieningen niet meer bekostigd kunnen worden, althans niet voor iedereen. Zonder de schuld te geven aan de migranten zelf - opportunisme mag - legt het wel een sterke wissel op het socialistische voorzieningenstelsel. Kijk maar naar Venezuela waar ze een soortgelijk socialistisch stelsel hanteren; dat is volledig ingestort toen bleek dat vrijwel niets meer te bekostigen was voor de overheid. De gratis voorzieningen staat en valt bij de financiering. En de wil van het volk, maar die stemmen voornamelijk links want afhankelijk van de staat.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:49:54 #68
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_156879481
quote:
Bundesländer registrieren in 40 Tagen 409.000 Flüchtlinge
http://www.spiegel.de/pol(...)linge-a-1058120.html
pi_156879515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Alleen vluchtelingen hebben recht op asiel.
En die geen recht hebben en niet willen meewerken aan hun terugkeer? :')
pi_156879644
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat dat komt omdat Nederland bereiken niet zo makkelijk is maar overigens wel makkelijker wordt. Zet een ambassade neer in een vluchtelingenkamp waar men asiel kan aanvragen en iedereen daar zal dat ook gelijk doen. Dat vooralsnog een klein deel in Nederland asie aanvraagt heeft helemaal niks te maken met de opvang in de regio. Onze opvang is tientallen malen beter en elke vluchteling zal dat kamp maar al te graag inruilen voor Nederland.
Nee dat weet ik niet, ik wacht wel af tot je komt met die bewijzen. Laatst zag ik nog een reportage uit bijv. Turkije waar veel mensen liever dicht bij Syrië blijven dan verder wegtrekken.
pi_156879684
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Moeten wij nu maatregelen tegen klimaatverandering (dat mogelijk nooit of pas over tientallen jaren werkelijkheid zal worden) of is een laissez faire beleid verstandiger? 'We zien wel of het ooit onwerkbaar of onleefbaar wordt'.
Op basis van het wetenschappelijke bewijs zou je snel maatregelen moeten nemen.
pi_156879695
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet, ik wacht wel af tot je komt met die bewijzen. Laatst zag ik nog een reportage uit bijv. Turkije waar veel mensen liever dicht bij Syrië blijven dan verder wegtrekken.
Wat doen ze dan allemaal in Europa? :')
pi_156879736
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat doen ze dan allemaal in Europa? :')
Allemaal op de 2 miljoen na die er nog zitten en de 1 miljoen in Libanon tel je dan ook niet mee?
pi_156879744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vanuit Nederland is het ook maar één vlucht en je bent terug in Syrie. Maar prima knul. Blijf jij maar rustig geloven dat een grote meerderheid liever in een tentenkamp zonder wc zit dan in een huurwoning in Nederland.
pi_156879765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Allemaal op de 2 miljoen na die er nog zitten en de 1 miljoen in Libanon tel je dan ook niet mee?
Jij zegt dat ze liever daar blijven, dan vraag ik waarom ze dan hier schijnbaar zijn?
pi_156879771
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vanuit Nederland is het ook maar één vlucht en je bent terug in Syrie. Maar prima knul. Blijf jij maar rustig geloven dat een grote meerderheid liever in een tentenkamp zonder wc zit dan in een huurwoning in Nederland.
Echt he. _O-
pi_156879813
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij zegt dat ze liever daar blijven, dan vraag ik waarom ze dan hier schijnbaar zijn?
Jij bent echt dom of niet? Ik schreef:
quote:
Laatst zag ik nog een reportage uit bijv. Turkije waar veel mensen liever dicht bij Syrië blijven dan verder wegtrekken.
Lijkt mij dat die mensen hier dus niet zijn.
pi_156879850
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:02 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als jij jouw beweringen niet onderbouwt heb ik weinig reden mijn mening te veranderen.
pi_156879887
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij bent echt dom of niet? Ik schreef:

[..]

Lijkt mij dat die mensen hier dus niet zijn.
Gelukkig kom jij zo slim over door niet eens te luisteren naar mensen met een andere mening, maar gewoon blijven roepen met de vingers in je oren. :W
pi_156879893
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als jij jouw beweringen niet onderbouwt heb ik weinig reden mijn mening te veranderen.
De stelling dat mensen in vluchtelingenkampen liever daar zitten dan in Nederland met een normaal huis, topzorg en onderwijs is zo'n debiele dat er weinig meer te onderbouwen valt.
pi_156879979
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

De stelling dat mensen in vluchtelingenkampen liever daar zitten dan in Nederland met een normaal huis, topzorg en onderwijs is zo'n debiele dat er weinig meer te onderbouwen valt.
Je bent imbeciel als je niet inziet hoe enorm de sprong in welvaart is voor arme laagopgeleide asielzoekers die in Nederland ineens recht hebben op een gratis stenen huis, gratis uitkering en gratis goeie zorg. Laat staan dat ze 0 verantwoordelijkheden hoeven te dragen. Het hele overleven valt weg, de stress om geld te verdienen en ze kunnen gewoon in hun eigen community blijven leven. Voor ons kan een leven in de bijstand te min zijn, voor hen kan het een enorme upgrade zijn. Van het stigma van de bijstand hebben ze geen last, omdat de meeste immigranten uit die culturen in de bijstand zitten, en blijven zitten. Je behoort in je community dan gewoon tot de veilige meerderheid.
pi_156880103
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nederland heeft/krijgt maar weinig vluchtelingen in verhouding tot andere landen dat zijn de feiten:
http://unhcr.org/556725e6(...)472627372.1440778253

Verder heb ik geen uitspraak gedaan wat mensen liever hebben een huisje hier of een tentenkamp elders. ik heb wel gewezen op een reportage uit Turkije waarin iemand in een krot woonde maar die wou daar blijven.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:25:31 #83
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156880150
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:49 schreef YazooW het volgende:

[..]

In the latest forecast from August, the BAMF had expected that this year a total of 800,000 refugees in Germany are registered. However, experts think this information is already obsolete. Media reports from the beginning of the month, according to the authorities now go out of 1.5 million refugees.

Rust in vrede Duitsland.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156880201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:25 schreef Mani89 het volgende:

[..]

In the latest forecast from August, the BAMF had expected that this year a total of 800,000 refugees in Germany are registered. However, experts think this information is already obsolete. Media reports from the beginning of the month, according to the authorities now go out of 1.5 million refugees.

Rust in vrede Duitsland.
In Nederland kunnen we het anders nu ook al niet aan.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:37:39 #85
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156880342
quote:

[..]

Rust in vrede Duitsland.
Dit is een fabeltje, als je de trend doorzet met de huidige stroom asielzoekers.

Check bijvoorbeeld: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/

Lees ook de posts van Rm-RF (Nederlander woonachtig in Duitsland) in dit topic: NWS / Duitse knokgroepen maken misbruik van asielcrisis #5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156880443
quote:

[..]

Rust in vrede Duitsland.
Als Duitsland valt zal de horde gewoon de trein pakken naar het volgende rijke land: Nederland. Het heeft veel weg van een zombieapocalypse.
pi_156880502
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:43 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als Duitsland valt zal de horde gewoon de trein pakken naar het volgende rijke land: Nederland. Het heeft veel weg van een zombieapocalypse.
Sprinkhanenplaag past beter in je metafoor.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:51:04 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156880554
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:43 schreef Confetti het volgende:

[..]

Geloof je dit nu echt? Cijfers wijzen geenszins op een of andere tsunami.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156880660
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Geloof je dit nu echt? Cijfers wijzen geenszins op een of andere tsunami.
Als in Duitsland de wachttijden van de procedures straks op 2 jaar of langer liggen en in Nederland op 6 maanden, wat denk jij dan dat die mensen zullen doen? Die reizen dan natuurlijk door naar Nederland want gezinshereniging is belangrijk voor de grote groep Syriërs.

Het is logica dat als Duitsland de toestroom niet meer aankan de mensen zullen doorreizen naar een ander, uiteraard welvarend, land.
pi_156881726
Ondertussen doet de Hongaarse regering wel wat er van haar verwacht wordt:GRENSBEWAKING en wat doet Malek Rutte? Kopjes thee drinken met geschrokken migranten in Woerden

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:03:39 #91
78780 deedeetee
pi_156882185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:45 schreef Buster24 het volgende:
Ondertussen doet de Hongaarse regering wel wat er van haar verwacht wordt:GRENSBEWAKING en wat doet Malek Rutte? Kopjes thee drinken met geschrokken migranten in Woerden

[ afbeelding ]
Tsja daar kan hij wel tijd voor vrijmaken..... Laat hij liever wat doen voor al die geschrokken Hollanders die verbijsterd toe moeten kijken hoe er een grote stroom migranten hier binnen komt wandelen zonder dat dat de regering er iets tegen onderneemt.
pi_156882202
De Hongaren; de laatste wachters van het Avondland _O_
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:21:29 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156882620
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:37 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is een fabeltje, als je de trend doorzet met de huidige stroom asielzoekers.

Check bijvoorbeeld: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/

Lees ook de posts van Rm-RF (Nederlander woonachtig in Duitsland) in dit topic: NWS / Duitse knokgroepen maken misbruik van asielcrisis #5
Er valt geen 'misbruik' te maken als de gemiddelde persoon er niet klaar mee is. Er is simpelweg nauwelijks draagvlak voor het wéér opvangen van een stroom asielzoekers terwijl we en masse de wonden nog aan het likken zijn van de gastarbeiders uit de jaren 60 en 70, de influx van het koloniale verleden, de oostblokkers na de val van de muur en de somaliers uit de jaren 90.

Met AL die groeperingen zijn er grote maatschappelijke problemen in de zin van torenhoge werkloosheid, buitenproportioneel hoge kosten voor huisvesting & gezondheidszorg en (zware georganiseerde) criminaliteit. En dat niet alleen voor de eerste generatie, maar ondertussen tot in de 3e generatie.

Met elke stroom asielzoekers wordt decennia aan maatschappelijke ellende naar binnen gehaald. Niet alleen voor de initiële integratie, maar tot tientallen jaren daarna.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:14:22 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156884344
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die hele onzindeal met de Turken is dan ook weer zo'n feel-good-club van politici die totaal niet met de werkelijkheid bezig zijn. Zet ze gewoon uit, maak het niet ons probleem.
censuur :O
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 01:54:59 #95
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156893140
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die hele onzindeal met de Turken is dan ook weer zo'n feel-good-club van politici die totaal niet met de werkelijkheid bezig zijn. Zet ze gewoon uit, maak het niet ons probleem.
"Gewoon" uitzetten kan natuurlijk helemaal niet zonder deal.

Australië, dat vaak wordt opgehemeld door tegenstanders van het opvangen van vluchtelingen, heeft ook een deal met een ander land (Papoea-Nieuw-Guinea) om daar bootvluchtelingen naartoe te mogen uitzetten. En daar betalen ze ongetwijfeld ook in een of andere vorm voor.
pi_156894033
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er valt geen 'misbruik' te maken als de gemiddelde persoon er niet klaar mee is. Er is simpelweg nauwelijks draagvlak voor het wéér opvangen van een stroom asielzoekers terwijl we en masse de wonden nog aan het likken zijn van de gastarbeiders uit de jaren 60 en 70, de influx van het koloniale verleden, de oostblokkers na de val van de muur en de somaliers uit de jaren 90.

Met AL die groeperingen zijn er grote maatschappelijke problemen in de zin van torenhoge werkloosheid, buitenproportioneel hoge kosten voor huisvesting & gezondheidszorg en (zware georganiseerde) criminaliteit. En dat niet alleen voor de eerste generatie, maar ondertussen tot in de 3e generatie.

Met elke stroom asielzoekers wordt decennia aan maatschappelijke ellende naar binnen gehaald. Niet alleen voor de initiële integratie, maar tot tientallen jaren daarna.
Het probleem is niet zozeer de nationaliteit van de immigranten, maar het feit dat ze ontzettend laagopgeleid zijn. Het verhaal nu wat we hoogopgeleide Syriers binnenhalen is een keiharde leugen. Die pakken het vliegtuig naar Canada of Amerika waar ze gewoon Engels kunnen spreken of in de omringende landen waar ze Arabisch kunnen blijven spreken. Wij krijgen voor de zoveelste keer de tokkie's van een land.

Nederland trekt altijd en masse de tokkie's van andere landen aan. Tokkie's blijven tokkie's, ook al heb je het over de 3e generatie. Crimineel, laagopgeleid en afhankelijk van uitkeringen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:37:24 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156894112
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 10:29 schreef Homey het volgende:

[..]

Het probleem is niet zozeer de nationaliteit van de immigranten, maar het feit dat ze ontzettend laagopgeleid zijn. Het verhaal nu wat we hoogopgeleide Syriers binnenhalen is een keiharde leugen. Die pakken het vliegtuig naar Canada of Amerika waar ze gewoon Engels kunnen spreken of in de omringende landen waar ze Arabisch kunnen blijven spreken. Wij krijgen voor de zoveelste keer de tokkie's van een land.

Nederland trekt altijd en masse de tokkie's van andere landen aan. Tokkie's blijven tokkie's, ook al heb je het over de 3e generatie. Crimineel, laagopgeleid en afhankelijk van uitkeringen.
We moeten gewoon de echte vluchteling en de (economische) migrant goed gaan scheiden. Daar heeft de overheid gigantische moeite mee. Waarom zouden we mensen in dit land willen die een grote kans hebben nooit echt deel te nemen aan onze economie/samenleving? Laat mensen die hier willen wonen, zich eerst maar eens bewijzen. Een tijdelijke vergunning van 5 jaar is absurd. Gewoon max. 2 jaar met een optie die daarna met een jaar te verlengen. Geef die mensen een startsubsidie/budget/lening en daarna mogen ze laten zien dat ze willen integreren door taallessen/studie etc. te volgen. Of beter nog: haal mensen naar NL die bij binnenkomst al een toekomstplan voor zichzelf hebben uitgestippeld. Maar goed, dat soort mensen komt idd niet via een gammel bootje Europa binnen, die pakken gewoon de jet met een visum en werkvergunning al op zak.

Immigratie kan een heel sterk wapen zijn om een nationale economie beter te maken via specifieke kennis en kwaliteiten van buitenlanders die wij niet hebben. Maar potentieel kansloze massa-immigratie werkt juist tegenovergesteld.
pi_156894360
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We moeten gewoon de echte vluchteling en de (economische) migrant goed gaan scheiden. Daar heeft de overheid gigantische moeite mee. Waarom zouden we mensen in dit land willen die een grote kans hebben nooit echt deel te nemen aan onze economie/samenleving? Laat mensen die hier willen wonen, zich eerst maar eens bewijzen. Een tijdelijke vergunning van 5 jaar is absurd. Gewoon max. 2 jaar met een optie die daarna met een jaar te verlengen. Geef die mensen een startsubsidie/budget/lening en daarna mogen ze laten zien dat ze willen integreren door taallessen/studie etc. te volgen. Of beter nog: haal mensen naar NL die bij binnenkomst al een toekomstplan voor zichzelf hebben uitgestippeld. Maar goed, dat soort mensen komt idd niet via een gammel bootje Europa binnen, die pakken gewoon de jet met een visum en werkvergunning al op zak.

Immigratie kan een heel sterk wapen zijn om een nationale economie beter te maken via specifieke kennis en kwaliteiten van buitenlanders die wij niet hebben. Maar potentieel kansloze massa-immigratie werkt juist tegenovergesteld.
Stel je woont in Bangladesh en je zit in de shit. Veel armoede en veel vervuiling. Je hebt 0 opleiding, dus carriere zit er niet in. Dan hoor je ineens dat je in Nederland gewoon de grens over kan wandelen, aanmelden bij een AZC met een zielig verhaal en dat je dan grote kans maakt op een verblijfsvergunning. Met die verblijfsvergunning krijg je een gratis huis, gratis uitkering en gratis zorg. Alles gratis. Voor 0,0 verantwoordelijkheden, je hoeft er niet eens voor te werken!.

Dit is ongekende weelde voor dit soort figuren, dus die zie je nu massaal naar Europa gaan. Gratis voorzieningen trekt precies de verkeerde slag mensen aan.
pi_156894535
Kan iemand mij uitleggen hoe een verdelingsquota compatibel is met Schengen? M.a.w.: hoe controleer je of vluchtelingen ook echt in het land blijven waar ze worden geplaatst, en niet gewoon alsnog naar een ander land gaan omdat daar de sociale voorzieningen beter zijn, omdat ze familie kennen, etc.
pi_156894608
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Hun gezin is nog in Syrië? Hoe gevaarlijk is het daar dan?
Daarbij zoeken ze niet naar een veilig land, maar willen naar het land wat het meeste gratis geld geeft!
Dit.
pi_156894691
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:11 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe een verdelingsquota compatibel is met Schengen? M.a.w.: hoe controleer je of vluchtelingen ook echt in het land blijven waar ze worden geplaatst, en niet gewoon alsnog naar een ander land gaan omdat daar de sociale voorzieningen beter zijn, omdat ze familie kennen, etc.
Vingerafdrukken. Ze kunnen zich dan natuurlijk wel verplaatsen als ze dat willen maar hebben dan geen legaal verblijfsrecht in dat andere land.
pi_156894713
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vingerafdrukken. Ze kunnen zich dan natuurlijk wel verplaatsen als ze dat willen maar hebben dan geen legaal verblijfsrecht in dat andere land.
Het antwoord is dus 'niet'. Je kan óf open grenzen hebben, óf een verdelingsquota. Niet beide tegelijk.
pi_156894717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 10:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Stel je woont in Bangladesh en je zit in de shit. Veel armoede en veel vervuiling. Je hebt 0 opleiding, dus carriere zit er niet in. Dan hoor je ineens dat je in Nederland gewoon de grens over kan wandelen, aanmelden bij een AZC met een zielig verhaal en dat je dan grote kans maakt op een verblijfsvergunning. Met die verblijfsvergunning krijg je een gratis huis, gratis uitkering en gratis zorg. Alles gratis. Voor 0,0 verantwoordelijkheden, je hoeft er niet eens voor te werken!.

Dit is ongekende weelde voor dit soort figuren, dus die zie je nu massaal naar Europa gaan. Gratis voorzieningen trekt precies de verkeerde slag mensen aan.
Dan zou ik toch denken dat dat ook uit de cijfers moet blijken maar helaas voor je, geen Bangladesh:
http://statline.cbs.nl/St(...)G4&STB=G1,G2,G3&VW=T

Je ziet ook steeds landen verschijnen waar echt wat aan de hand is zodra het gaat om de grotere aantallen, vreemd hé, waar blijven al die gelukszoekers?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:46:19 #105
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_156894938
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:

Niet alleen dat. Uiteindelijk zijn het onze zwaar bevochten vrijheidswaarden die onder druk staan door de toestroom van mensen die deze waarden niet delen. De rechten van vrouwen, homo's, christenen of joden zijn niet veilig in de Arabische dictaturen waar het merendeel van de nieuwe toestroom van immigranten vandaan komt. Zij nemen hun gedachtegoed mee naar Nederland. Dat kan ook niet anders. Het maakt onderdeel uit van de cultuur van deze mensen. We importeren intolerantie. En ja, dat geldt niet voor elk individu. En nee, dat verander je niet makkelijk.

De veranderingen voltrekken zich nu zowel sluipenderwijs als in noodtempo. Inwoners van een Duits dorp wordt aangeraden zich vooral netjes te kleden om geen verkeerde gedachten op te wekken bij asielzoekers. Een vrouwelijke politiecommissaris krijgt geen hand. De gemeente Haarlem gaat uitgeprocedeerde asielzoekers die niet willen vertrekken opvangen in een te bouwen bed-bad-brood locatie. De gemeente Bunschoten-Spakenburg verwijdert 'aanstootgevende' foto's van bierdrinkende jongeren.

Hier wordt door onze bestuurders bij voorbaat de witte vlag gehesen. Wilders is een afschuwelijke alles-over-1-kam scherende haatzaaier .... maar in de kern heeft hij gelijk
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_156895558
Wilders heeft gelijk qua islamisering, maar hij overdrijft sterk. Ik denk niet dat Nederland snel een streng islamitisch land zal worden waar niets meer mag. Wat dat betreft deel ik die angst niet. Wat wel zo is, zijn de sterk oplopende kosten gepaard met massa immigratie uit voornamelijk Islamitische landen. Opvallend is dat deze mensen zo afhankelijk van gemeenschapsgeld. Ze dragen gemiddeld niet bij, maar kosten de maatschappij veel geld. Tot in de 3e generatie aan toe. Concepten als individuele en maatschappelijke verantwoordelijkheden leven bij dit slag mensen niet.
pi_156895584
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan zou ik toch denken dat dat ook uit de cijfers moet blijken maar helaas voor je, geen Bangladesh:
http://statline.cbs.nl/St(...)G4&STB=G1,G2,G3&VW=T

Je ziet ook steeds landen verschijnen waar echt wat aan de hand is zodra het gaat om de grotere aantallen, vreemd hé, waar blijven al die gelukszoekers?
Die mensen, gelukszoekers of niet, zitten grotendeels in de bijstand en blijven in de bijstand. Dat is de realiteit. Waarom importeert Nederland zoveel laagopgeleide mensen die gelijk in de bijstand gaan zitten? Wat heb je daar nou aan?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:32:03 #108
3542 Gia
User under construction
pi_156895585
Er komen gezinnen hierheen, die maar wat blij zijn dat hun kinderen in veiligheid zijn. Die blij zijn met alle hulp.

Degenen die je op tv ziet klagen, zijn de mannen die uit economische redenen meegelift zijn. Hun gezinnen zijn achtergelaten in Syrië, want dat reist wel zo gemakkelijk. En zij zijn op zoek naar het land waar de Welfare (ja, dat woord kennen ze heel goed) het hoogst is. En pas dan zullen ze hun gezin hierheen halen.

Ja sorry hoor, maar als Syrië veilig genoeg is voor je gezin, dan is het dat ook voor jou.

Dus, gezinnen binnen laten. Maar mannen die hun gezin hebben achtergelaten, terugsturen.
pi_156895634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:32 schreef Gia het volgende:
Er komen gezinnen hierheen, die maar wat blij zijn dat hun kinderen in veiligheid zijn. Die blij zijn met alle hulp.

Degenen die je op tv ziet klagen, zijn de mannen die uit economische redenen meegelift zijn. Hun gezinnen zijn achtergelaten in Syrië, want dat reist wel zo gemakkelijk. En zij zijn op zoek naar het land waar de Welfare (ja, dat woord kennen ze heel goed) het hoogst is. En pas dan zullen ze hun gezin hierheen halen.

Ja sorry hoor, maar als Syrië veilig genoeg is voor je gezin, dan is het dat ook voor jou.

Dus, gezinnen binnen laten. Maar mannen die hun gezin hebben achtergelaten, terugsturen.
Het is vaak ook vrij prijzig om direct met het hele gezin naar Europa te reizen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:39:59 #110
168304 Mani89
pi_156895710
Volkskrant lezers vinden het ook wel leuk geweest zo.

zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:44:36 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156895778
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vaak ook vrij prijzig om direct met het hele gezin naar Europa te reizen.
Als het om direct levensgevaar gaat, mag prijs nooit een argument zijn. Dan ga je gewoon.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:44:48 #112
3542 Gia
User under construction
pi_156895781
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
Maar waarom dan rondreizen op zoek naar de beste bijstandsregelingen?
Dan ben je wmb een economische vluchteling.

En dan nog, welke vent laat zijn gezin achter op een gevaarlijke plek? Dan reis je maar te voet, doe je er langer over, maar achterlaten is belachelijk. Zo gevaarlijk is het dan niet.
Teruggaan voor een begrafenis is schijnbaar ook prima te doen.

Waarom vechten die jonge mannen niet voor hun land?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:45:53 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156895794
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:39 schreef Mani89 het volgende:

[ afbeelding ]
Allemaal xenofobe extreem rechtse laagopgeleide tokkies die trouw lezers.
pi_156895814
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als het om direct levensgevaar gaat, mag prijs nooit een argument zijn. Dan ga je gewoon.
Dat weet ik niet, geld kan best een obstakel zijn. Er zijn ook genoeg landen waar je geholpen kan worden als je kanker hebt, maar als het potje van je verzekeringsfonds voor jouw kankervorm op is, en het geld op is, ben je toch ten dode opgeschreven.
pi_156895816
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar waarom dan rondreizen op zoek naar de beste bijstandsregelingen?
Dan ben je wmb een economische vluchteling.
Dat maak jij ervan.

quote:
Waarom vechten die jonge mannen niet voor hun land?
Waarom wel? Ik zou ook wel wat beters hebben te doen dan op m'n 20e doodgeschoten worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:48:52 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156895824
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, geld kan best een obstakel zijn. Er zijn ook genoeg landen waar je geholpen kan worden als je kanker hebt, maar als het potje van je verzekeringsfonds voor jouw kankervorm op is, en het geld op is, ben je toch ten dode opgeschreven.
Ik bedoelde 'direct direct' levensgevaar, als in er kan elke minuut een bom op je hoofd vallen of een schutter opduiken.
pi_156896005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik bedoelde 'direct direct' levensgevaar, als in er kan elke minuut een bom op je hoofd vallen of een schutter opduiken.
Die situatie ligt buiten mijn bereik van het voorstellingsvermogen, zulke absurd extreme situaties zullen we gelukkig nooit meemaken (als je niet in het doom-oorlog verhaal gelooft tenminste).

Het lijkt me dat de meeste vooruit gestuurde mannen de gezinnen achter laten in de vluchtelingenkampen in de regio. En wat dat betreft zou je hopen dat de Timmermans-deal dat probleem voor een gedeelte op zou moeten lossen.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:06:05 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156896056
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die situatie ligt buiten mijn bereik van het voorstellingsvermogen, zulke absurd extreme situaties zullen we gelukkig nooit meemaken (als je niet in het doom-oorlog verhaal gelooft tenminste).

Het lijkt me dat de meeste vooruit gestuurde mannen de gezinnen achter laten in de vluchtelingenkampen in de regio. En wat dat betreft zou je hopen dat de Timmermans-deal dat probleem voor een gedeelte op zou moeten lossen.
Jazeker, die laatste alinea is denk ik ook precies zoals het is.

M.b.t. doodsgevaar: gelukkig maar dat wij dat gevoel niet expliciet kennen. Maar overleven en lijfsbehoud is reactie nummer 1 van ieder levend wezen zodra zich acuut (levensbedreigend) gevaar aandient. Dan ga je niet eerst je bankbiljetten tellen of je er wel genoeg hebt. Dan grijp je je gezin en zet je het op een rennen. Dat is niet gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, maar is een inschatting die je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt maken.
pi_156896106
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jazeker, die laatste alinea is denk ik ook precies zoals het is.

M.b.t. doodsgevaar: gelukkig maar dat wij dat gevoel niet expliciet kennen. Maar overleven en lijfsbehoud is reactie nummer 1 van ieder levend wezen zodra zich acuut (levensbedreigend) gevaar aandient. Dan ga je niet eerst je bankbiljetten tellen of je er wel genoeg hebt. Dan grijp je je gezin en zet je het op een rennen. Dat is niet gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, maar is een inschatting die je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt maken.
Een weldenkend mens sterft liever nog samen met zijn gezin dan alleen vluchten met het risico dat je onderweg heel slecht nieuws krijgt. Ik geloof dat we het in grote lijnen eens zijn :)
pi_156896227
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:32 schreef Homey het volgende:

[..]

Die mensen, gelukszoekers of niet, zitten grotendeels in de bijstand en blijven in de bijstand. Dat is de realiteit. Waarom importeert Nederland zoveel laagopgeleide mensen die gelijk in de bijstand gaan zitten? Wat heb je daar nou aan?
Moet ik hieruit opmaken dat je me gelijk geeft en jouw hele verhaal hiervoor ontkracht is? De vluchtelingen verdragen zijn er om mensen in nood te helpen en inderdaad zitten asielzoekers grotendeels in de bijstand ze mogen immers maar 24 weken per week werken als werkgever en de asielzoeker toestemming krijgt. Uitgangspunt van het beleid is terugkeer binnen 5 jaar.
pi_156896243
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:39 schreef Mani89 het volgende:

[ afbeelding ]
Het is gewoon een domme vraag want welke grens heb je het over de binnengrenzen of de buitengrens van de EU.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:36:25 #122
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156896408
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is gewoon een domme vraag want welke grens heb je het over de binnengrenzen of de buitengrens van de EU.
Ah valt de uitslag niet in je voordeel? :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_156896491
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:36 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ah valt de uitslag niet in je voordeel? :')
Nee dan zou ik dat wel schrijven, volgens mij hebben dergelijke vragen geen nut zonder er een uitgebreid verhaal bij te schrijven. Wat is een grens bewaken is dat douane en een dichte grensovergang of is dat ook zoals nu een vliegende brigade of een ijzeren gordijn met een hoge muur en inderdaad welke grens hebben ze het over? Je kunt dus niets met dergelijke dingen en daarnaast is het natuurlijk maar de vraag of iemand die even snel antwoord op een vraag goed over de gevolgen heeft nagedacht en dat het niet representatief is lijkt mij ook duidelijk. Het is naar mijn mening verspilde energie, los van wat er aan antwoorden wordt gegeven.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:00:12 #124
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_156896743
De volgende Tweede Kamer verkiezingen zullen maar 1 thema hebben: Welke partij zal het hardste vluchtelingenbeleid willen gaan uitvoeren? Ik zie de PVV de absolute meerderheid halen omdat de andere partijen niet thuis geven.
pi_156897201
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:00 schreef Old_Pal het volgende:
De volgende Tweede Kamer verkiezingen zullen maar 1 thema hebben: Welke partij zal het hardste vluchtelingenbeleid willen gaan uitvoeren? Ik zie de PVV de absolute meerderheid halen omdat de andere partijen niet thuis geven.
Ik zie de VVD met Rutte wel weer de grootste worden. Hij zal opeens wat 'rechtse' populaire dingen zeggen en beloven. Zoals eerder, geen geld naar de Grieken, het is goed dat Syriëgangers sneuvelen en 1000 euro voor elke werkende Nederlander.

Daarnaast vinden veel mensen Wilders net te extreem en krijgt de premier vaak de premiersbonus. De premier is toch enigszins een constante factor in ons systeem.
pi_156897453
quote:
Dat zou dan wel weer heel erg dom zijn want het asielbeleid is bijna volledig een EU aangelegenheid aan het worden, de verkiezingen kunnen beter gaan om dingen waar ons kabinet over gaat.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:06:16 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156897900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zou dan wel weer heel erg dom zijn want het asielbeleid is bijna volledig een EU aangelegenheid aan het worden, de verkiezingen kunnen beter gaan om dingen waar ons kabinet over gaat.
Er moeten ook echt gekke dingen gebeuren dat zo'n thema een jaar lang de nieuwsberichten gaat beheersen.
pi_156897956
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Er moeten ook echt gekke dingen gebeuren dat zo'n thema een jaar lang de nieuwsberichten gaat beheersen.
Ik verwacht volgend jaar in de zomermaanden zeker weer een grote toestroom van vluchtelingen.
pi_156898144
Duitsland kraakt verder

quote:
'In politics, it is frequently portrayed as being a squabble over food or the (unfair) amount of clothing being handed out, but it is not so.

'We must enter time and again with a strong show of force.

'A person cannot simply make light of what exactly is happening here, but naturally the interior ministers are unable to read the actual on-site situation of the police.'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3276067/Migrant-women-forced-10-time-prostitutes-German-asylum-camps-sexual-assaults-everyday-event-violent-clashes-frequently-break-out.html#ixzz3opZMYbqw
pi_156898214
quote:
Gezellig avondje in Duitsland op 13 oktober, asielzoekers gewapend met stokken en bivakmutsen de straat op en natuurlijk massaal Allah Akhbar.

pi_156898361
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gezellig avondje in Duitsland op 13 oktober, asielzoekers gewapend met stokken en bivakmutsen de straat op en natuurlijk massaal Allah Akhbar.

Dat is een hergebruikt filmpje van een incident met Tsjetsjenen, in 2014. Pure stemmingmakerij met leugens dus.

En dan wel met zulke reacties eronder:
quote:
Wow...... Hitler was right all along.....
Antworten · + 20
Het "avondland" kan trots op zichzelf zijn. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2015 15:28:35 ]
pi_156898374
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een hergebruikt filmpje van een incident met Tsjetsjenen, in 2014.

En dan wel met zulke reacties eronder:

[..]

Het "avondland" kan trots op zichzelf zijn. :X
Zolang alle asielzoekers tandartsen zijn, kan men dit ook gewoon gebruiken dus.
pi_156898434
quote:
De PVV vist ook nog een beetje in het electoraat van de SP en de PvdA
Op sociaaleconomisch gebied en op zorg bijvoorbeeld is de PVV behoorlijk links, dat houdt ook veel mensen tegen om op de PVV te gaan stemmen.
pi_156898468
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Leuk bewijs weer van de valse propaganda die de wereld in wordt gestuurd.
http://www.spiegel.de/pol(...)fisten-a-995972.html
pi_156898641
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuk bewijs weer van de valse propaganda die de wereld in wordt gestuurd.
http://www.spiegel.de/pol(...)fisten-a-995972.html
Dus dit speelde zich niet af in Duitsland en dit waren geen moslims en asielzoekers?

En ze riepen ook geen Allah Akhbar, hadden stokken bij zich en dreigde met geweld?
pi_156898864
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus dit speelde zich niet af in Duitsland en dit waren geen moslims en asielzoekers?

En ze riepen ook geen Allah Akhbar, hadden stokken bij zich en dreigde met geweld?
Moet ik uitleg gaan geven bij een filmpje dat jij geplaatst hebt? Dat jij zo dom bent er een onzinnige tekst bij te zetten kan ik niet helpen.
pi_156898901
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Moet ik uitleg gaan geven bij een filmpje dat jij geplaatst hebt? Dat jij zo dom bent er een onzinnige tekst bij te zetten kan ik niet helpen.
Nogmaals:

zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:31:16 #139
78780 deedeetee
pi_156903506
pi_156939636
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_156955042
Waar zijn de gezinnen?

MatevzNovak twitterde op maandag 19-10-2015 om 20:13:27 Slovenian border at Rigonce today. #refugeecrisis RT "@VitomirPetrovic: http://t.co/UTapz5tEyb" reageer retweet
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:42:04 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156957591
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 21:16 schreef Nintex het volgende:
Waar zijn de gezinnen?

MatevzNovak twitterde op maandag 19-10-2015 om 20:13:27 Slovenian border at Rigonce today. #refugeecrisis RT "@VitomirPetrovic: http://t.co/UTapz5tEyb" reageer retweet
The Walking Dead... Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een ander continent geweest is dat een invasie van illegale strijders liet gebeuren terwijl ze de middelen hebben het te stoppen.
pi_156961201
"Strijders" :')

Je weet toch het antwoord al? Die bangmakerij dat nog miljoenen mensen via gezinshereniging zullen komen? Nou, dat geeft het antwoord waar die gezinnen nu zijn.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:32:42 #146
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156961218
De mannen gaan juist eerst omdat de overtocht naar Europa ook niet zonder gevaren is.
Als ze eenmaal veilig hier zijn aangekomen gaan ze proberen hun gezinnen hier naar toe te halen.

Een niet geheel onlogische redenatie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:04:12 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156961413
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

The Walking Dead... Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een ander continent geweest is dat een invasie van illegale strijders liet gebeuren terwijl ze de middelen hebben het te stoppen.
Wat een invasie :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156961567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 07:32 schreef DustPuppy het volgende:
De mannen gaan juist eerst omdat de overtocht naar Europa ook niet zonder gevaren is.
Als ze eenmaal veilig hier zijn aangekomen gaan ze proberen hun gezinnen hier naar toe te halen.

Het is daar toch veel gevaarlijker? Met bommen en kogels die constant in het rond vliegen. Ik zou mijn vrouw en kinderen eerst veilig stellen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:25:58 #149
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156961579
quote:

Maar als het veilig genoeg is om je familie achter te laten voor de duur van asielprocedure etc, wat toch al gauw meer dan een jaar kan duren.. is het dan gerechtvaardigd om asiel toe te kennen. Dan bestaat er in mijn ogen geen direct gevaar..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156961593
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 08:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

Maar als het veilig genoeg is om je familie achter te laten voor de duur van asielprocedure etc, wat toch al gauw meer dan een jaar kan duren.. is het dan gerechtvaardigd om asiel toe te kennen. Dan bestaat er in mijn ogen geen direct gevaar..
Natuurlijk is dat gevaar er allang niet meer. Ze zitten vaak al in Turkije en Jordanie. Alleen juridisch hebben ze recht op asiel omdat ze geen legaal verblijfsrecht in die landen hebben. Helaas.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:02:18 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156961887
Het grootse deel van de huidige stroom vluchtelingen komt dan ook niet hier naartoe omdat hun leven direct in gevaar is, maar omdat de situatie uitzichtloos is (als in eten/drinken raakt op, geen uitzicht op banen, geen toekomst voor hun kinderen, veiligheidssituatie verslechtert etc.)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:14:59 #152
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_156962009
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Damn, en dan te bedenken dat AL die mensen straks onderhouden moeten worden :{
pi_156962071
De 'strijders' zijn vermomd als fatsoenlijke mannen en huisvrouwen. Dit is een fluwelen invasie. Die lieve, onschuldige huisvrouw uit Eritrea is wel iemand die minstens 5 kinderen gaat fokken die zelden tot nooit wat zullen toevoegen aan Nederland.

Ook dat soort mensen komen dit land aanvallen. Een aanval op de welvaart. En onbedoeld ook onze way of life.

Ik heb liever 1 pseudo-IS'er dan 10 vrouwen uit dat soort gebieden. De lange termijn gevolgen van die laatste zijn veel ernstiger.

Maargoed, slaap rustig door. Nu het nog kan.
pi_156962139
quote:

En ondertussen laten ze vrouw en kinderen alleen in een oorlogsgebied 8)7
Of het zijn vrijgezellen en/of jihadstrijders en/of deserteurs of het zijn laffe mannen die hun gezin verlaten of economische vluchtelingen die proberen geld te verdienen voor hun familie.

En hoe moet die vrouw en kinderen alleen de overtocht maken, als die zo gevaarlijk is 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156962168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:19 schreef Confetti het volgende:
De 'strijders' zijn vermomd als fatsoenlijke mannen en huisvrouwen. Dit is een fluwelen invasie. Die lieve, onschuldige huisvrouw uit Eritrea is wel iemand die minstens 5 kinderen gaat fokken die zelden tot nooit wat zullen toevoegen aan Nederland.

Ook dat soort mensen komen dit land aanvallen. Een aanval op de welvaart. En onbedoeld ook onze way of life.

Ik heb liever 1 pseudo-IS'er dan 10 vrouwen uit dat soort gebieden. De lange termijn gevolgen van die laatste zijn veel ernstiger.

Maargoed, slaap rustig door. Nu het nog kan.
Voor de mensen die denken dat het in BNW thuis hoort:
http://forum.fok.nl/topic/2257203
Exaudi orationem meam
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:31:05 #156
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156962226
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En ondertussen laten ze vrouw en kinderen alleen in een oorlogsgebied 8)7
Of het zijn vrijgezellen en/of jihadstrijders en/of deserteurs of het zijn laffe mannen die hun gezin verlaten of economische vluchtelingen die proberen geld te verdienen voor hun familie.

En hoe moet die vrouw en kinderen alleen de overtocht maken, als die zo gevaarlijk is 8)7
Heb ik al beantwoord. En als de asielaanvraag is goedgekeurd kan de rest van het gezin gewoon met het vliegtuig natuurlijk.
pi_156962276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb ik al beantwoord. En als de asielaanvraag is goedgekeurd kan de rest van het gezin gewoon met het vliegtuig natuurlijk.
Als je vanuit een oorlogsgebied "gewoon met het vliegtuig" kan gaan dan is dat geen oorlogsgebied.
Exaudi orationem meam
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:46:50 #158
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156962456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je vanuit een oorlogsgebied "gewoon met het vliegtuig" kan gaan dan is dat geen oorlogsgebied.
Dat zal dan vanuit Turkije gebeuren.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:01:33 #159
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_156962665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat inderdaad via Turkije. Papieren moeten ze ophalen bij de ambassade, en voor zover ik weet is die van Nederland in Syrie dicht. Familieleden kunnen echter wel een beroep doen op een vergoeding van Vluchtelingenwerk om daar te geraken en om vanaf Turkije naar Nederland te vliegen.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_156963007
En Vluchtelingenwerk heeft geld zat want Saoedie Arabië is gul met financiële giften. En zo is er een hele organisatie op touw gezet om heel Afrika (althans de moslims daar) naar Europa te vervoeren.
Ondertussen denkt ons kabinet dat de stroom zal verminderen omdat ze gezegd hebben dat het soberder wordt.
Ze zullen van een koude kermis thuiskomen.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:32:54 #161
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156963098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
En Vluchtelingenwerk heeft geld zat want Saoedie Arabië is gul met financiële giften. En zo is er een hele organisatie op touw gezet om heel Afrika (althans de moslims daar) naar Europa te vervoeren.
Ondertussen denkt ons kabinet dat de stroom zal verminderen omdat ze gezegd hebben dat het soberder wordt.
Ze zullen van een koude kermis thuiskomen.
Dat was sowieso nogal een kromme redenatie. Er wordt binnen Europa afgesproken hoeveel vluchtelingen we opnemen. Daar hebben de vluchtelingen ook geen zeggenschap over.

En de Europese commissie die uiteindelijk de aantallen beslist gaat niet ineens zeggen: "We sturen maar wat minder mensen naar Nederland, want het is daar zo sober." :')
pi_156964139
De rol van de rijke Golfstaten, met Saoudi Arabie voorop, wordt in de media met geen woord over gerept. Die voeren een actief beleid om Europa te islamiseren, zo godsdienstwaanzinnig zijn ze daar wel. Hun tactiek is zelf niemand accepteren, iedereen doorsturen naar Europa en met geld strooien om dat mogelijk te maken. Saoudi Arabie financieert ook veel moskeeen in Europa.

Die regeringen hebben daar een lange termijn visie, wat de Nederlandse regering totaal niet heeft. Pure korte-termijn denken in Den Haag. In de rijke Golfstaten denken ze als volgt: stuur massa moslims naar Europa, financier de boel en over pakweg 40 a 50 jaar zal Europa veel islamitischer zijn door de kracht van demografie en dominantie.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:33:18 #163
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156964228
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef Homey het volgende:
De rol van de rijke Golfstaten, met Saoudi Arabie voorop, wordt in de media met geen woord over gerept. Die voeren een actief beleid om Europa te islamiseren, zo godsdienstwaanzinnig zijn ze daar wel. Hun tactiek is zelf niemand accepteren, iedereen doorsturen naar Europa en met geld strooien om dat mogelijk te maken. Saoudi Arabie financieert ook veel moskeeen in Europa.

Die regeringen hebben daar een lange termijn visie, wat de Nederlandse regering totaal niet heeft. Pure korte-termijn denken in Den Haag. In de rijke Golfstaten denken ze als volgt: stuur massa moslims naar Europa, financier de boel en over pakweg 40 a 50 jaar zal Europa veel islamitischer zijn door de kracht van demografie en dominantie.
Shockerend. Hoe kom je aan deze wijsheid dat de rijke golfstaten zo denken?
Maar diep van binnen lach ik.
pi_156964334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:33 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Hier een voorbeeld: http://www.independent.co(...)eekend-10495082.html

Ze willen wel 200 moskeeen neerzetten in Duitsland, maar zelf geen enkele migrant accepteren. Dat rijmt precies wat ze willen, islamiseren van Europa. Er zit natuurlijk ook iets van een organisatie achter de massa migranten (maffia if you will) en daar hoort financiering bij.

Mensen die moeite hebben om dit meteen te geloven snap ik wel, want je bekijkt de wereld vanuit een rationele, liberale bril. Maar in de rijke Golfstaten beoefenen ze een Islamitische theocratie met grote zendingsdrang. Godsdienstwaanzinnigen zoals ik al zei. Een hele andere bril.
pi_156964394
Overigens denk ik niet dat in Nederland snel de sharia wordt ingevoerd, maar Wilders heeft wel een punt wat betreft de islamisering. Het is een gradueel proces. Over 30 a 40 jaar kunnen er zo maar meer moskeeen dan kerken zijn in Nederland. Wellicht is er dan een parallelle rechtssysteem, waarbij in de sharia dwang en geweld centraal staan. Bang hiervoor zijn is niet nodig, als het zover komt is het zo. Maar de vraag als land is of je die kant op wilt.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:42:35 #166
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156964400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:38 schreef Homey het volgende:

[..]

Hier een voorbeeld: http://www.independent.co(...)eekend-10495082.html

Ze willen wel 200 moskeeen neerzetten in Duitsland, maar zelf geen enkele migrant accepteren. Dat rijmt precies wat ze willen, islamiseren van Europa. Er zit natuurlijk ook iets van een organisatie achter de massa migranten (maffia if you will) en daar hoort financiering bij.

Mensen die moeite hebben om dit meteen te geloven snap ik wel, want je bekijkt de wereld vanuit een rationele, liberale bril. Maar in de rijke Golfstaten beoefenen ze een Islamitische theocratie met grote zendingsdrang. Godsdienstwaanzinnigen zoals ik al zei. Een hele andere bril.
Dit is hét bewijs voor de verborgen agenda van de rijke golfstaten? Omdat 1 staat moskees aanbiedt? En die andere dan? Staan er ook zaken zwart op wit die jouw stelling bevestigen?
pi_156964542
Het is geen verborgen agenda. Het is geen complot, maar overheidsbeleid. Een quote van de regering aldaar:

“We are ignoring the issue as a strategic maneuver. If these refugees go and settle in the west then they will take the beacon of light i.e. Islam, with them,” an official from the Saudi government said."
pi_156964740
quote:

[..]

Zijn afspraken over gemaakt in de jaren 70 vorige eeuw ten tijde van de oliecrisis, kun je gewoon googlen. Is geen geheim
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:05:20 #169
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156964768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:50 schreef Homey het volgende:
Het is geen verborgen agenda. Het is geen complot, maar overheidsbeleid. Een quote van de regering aldaar:

“We are ignoring the issue as a strategic maneuver. If these refugees go and settle in the west then they will take the beacon of light i.e. Islam, with them,” an official from the Saudi government said."
"An official said"

M'n mond valt open van verbazing. Vanaf nu kijk ik de vluchtelingencrisis met hele andere ogen. Bedankt!
pi_156967930
Moordverdachte zat in asielzoekerscentrum

Een man die in Duitsland wordt verdacht van moord, heeft zich schuilgehouden in een asielzoekerscentrum in Nederland. Dat heeft een woordvoerder van justitie in Wiesbaden dinsdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in de Stentor. Hij kon niet zeggen in welk asielzoekerscentrum de 25-jarige Eritreër zat. Volgens de Stentor werd hij opgevangen in Schalkhaar.

De man wordt in Duitsland verdacht van de moord op zijn vriendin, een 23-jarige vrouw uit Eritrea. Zij werd op 12 augustus dood aangetroffen in Wiesbaden. De verdachte kon aan de hand van vingerafdrukken worden aangehouden. Hij is inmiddels overgeleverd aan de Duitse autoriteiten.

De verdachte is in de war. De woordvoerder van justitie in Wiesbaden laat weten dat de man voorlopig in een psychiatrische inrichting is ondergebracht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_zat_in_azc__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:22:46 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156968550
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moordverdachte zat in asielzoekerscentrum

Een man die in Duitsland wordt verdacht van moord, heeft zich schuilgehouden in een asielzoekerscentrum in Nederland. Dat heeft een woordvoerder van justitie in Wiesbaden dinsdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in de Stentor. Hij kon niet zeggen in welk asielzoekerscentrum de 25-jarige Eritreër zat. Volgens de Stentor werd hij opgevangen in Schalkhaar.

De man wordt in Duitsland verdacht van de moord op zijn vriendin, een 23-jarige vrouw uit Eritrea. Zij werd op 12 augustus dood aangetroffen in Wiesbaden. De verdachte kon aan de hand van vingerafdrukken worden aangehouden. Hij is inmiddels overgeleverd aan de Duitse autoriteiten.

De verdachte is in de war. De woordvoerder van justitie in Wiesbaden laat weten dat de man voorlopig in een psychiatrische inrichting is ondergebracht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rd_zat_in_azc__.html
Een getikte uit Eritrea die decennialang tolken en psychiaters nodig gaat hebben... Wat een aanwinst!
pi_156969554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een getikte uit Eritrea die decennialang tolken en psychiaters nodig gaat hebben... Wat een aanwinst!
In deze sector zijn veel linksen werkzaam. Deze ene persoon is goed voor 20 full-time banen: advocaten, psychiaters, welzijnwerkers, vluchtelingenwerk, subsidieaanvragers, politie, justitie, rechters, etc. Daarom vind links dit soort vluchtelingen het een aanwinst voor ons land.
De kosten worden natuurlijk door de laagopgeleide PVV tokkies betaald, waar deze grachtengordelbewoners op neerkijken.
Exaudi orationem meam
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:30:13 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156975485
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:42 schreef Homey het volgende:
Overigens denk ik niet dat in Nederland snel de sharia wordt ingevoerd, maar Wilders heeft wel een punt wat betreft de islamisering. Het is een gradueel proces. Over 30 a 40 jaar kunnen er zo maar meer moskeeen dan kerken zijn in Nederland. Wellicht is er dan een parallelle rechtssysteem, waarbij in de sharia dwang en geweld centraal staan. Bang hiervoor zijn is niet nodig, als het zover komt is het zo. Maar de vraag als land is of je die kant op wilt.
Kern is dat de Islam de tijd van het leven heeft..... waar het westerse "geloof" geen enkele weet van heeft. Het westerse geloof hier kan je ook lezen.... onze wet.
Straks zijn we op "democratische" wijze een islamitisch land waar de sharia regeert.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:34:13 #174
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156975627
quote:

[..]

Zou jij je kop niet eens heel snel uit het zand halen? Welke gedachtegang denk je nou zelf dat hier achter zit?
Fade to Black
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:36:50 #175
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156975726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:42 schreef Homey het volgende:
Pardon?
Fade to Black
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:36:51 #176
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156975728
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:34 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Zou jij je kop niet eens heel snel uit het zand halen? Welke gedachtegang denk je nou zelf dat hier achter zit?
Ik heb geen idee?
pi_156977769
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Pardon?
Angst is een slechte raadgever. Dat bedoelde ik.
pi_156977789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Ik heb geen idee?
Vraag me af of je uberhaupt wel ideeen hebt.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:36:51 #179
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156977853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:35 schreef Homey het volgende:

[..]

Vraag me af of je uberhaupt wel ideeen hebt.
Het gaat niet om mij, maar om de ambitie van SA om Europa te islamiseren. Ik vraag alleen waar dat op gebaseerd is.
pi_156979041
Toch is Dijkhoff slimmer dan menigeen denkt.
Kijk eens goed naar deze twee berichten, asielzoekers krijgen een brief dat het lang kan duren voor ze een status krijgen
dat de opvang mogelijk plaatsvind in tenten en dat familie voorlopig niet kan overkomen.

Geen status is geen huis en geen geld alleen onderdak en eten.
Dit is een behoorlijke versobering en zal zelfs afschrikken voor gelukszoekers.
Dus daarom wil hij geen grotere IND want dan krijgen ze WEL een woning, zakgeld etc.

Dit beleid zuigt in ieder geval niet aan en zijn brief gaat digitaal vast wel de ronde doen.

[NORML]http://nos.nl/artikel/206 ... xtra-ind-medewerkers.html[/NORML]
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:05:43 #181
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156979125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:03 schreef Buster24 het volgende:
Kijk eens goed naar deze twee berichten, asielzoekers krijgen een brief dat het lang kan duren voor ze een status krijgen
dat de opvang mogelijk plaatsvind in tenten en dat familie voorlopig niet kan overkomen.

Dus daarom wil hij geen grotere IND want dan krijgen ze WEL een woning, zakgeld etc.

Dit beleid zuigt in ieder geval niet aan en zijn brief gaat digitaal vast wel de ronde doen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik vind Dijkhoff best een goede indruk maken in de media eigenlijk.
pi_156979189
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Naief om te denken dat kanslozen die hun eigen landen gesloopt hebben hier braaf in een tentje wachten tot ze aan de beurt zijn. Het hele concept van bureaucratie kennen die mensen niet. De Nederlandse overheid denkt controle te hebben over dit proces, maar dat is een illusie.
pi_156979219
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nou nou. Zo zo. Poe poe. Een heuse brief!
pi_156979241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Naief om te denken dat kanslozen die hun eigen landen gesloopt hebben hier braaf in een tentje wachten tot ze aan de beurt zijn. Het hele concept van bureaucratie kennen die mensen niet. De Nederlandse overheid denkt controle te hebben over dit proces, maar dat is een illusie.
En dit ^^
pi_156979359
quote:

[..]

Maar goed met de PVDA in je nek moet je voorzichtig opereren.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:24:59 #186
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156979923
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Authentiek Nigeriaans Engels van die man!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:42:39 #187
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156980674
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Ik heb geen idee?
Vooral blijven ontkennen.
Fade to Black
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:41:27 #188
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156982576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Vooral blijven ontkennen.
Ik ontken jouw stelling.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:50:41 #189
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156982817
quote:

[..]

Dus?
Fade to Black
pi_156984253
Ik heb eens na zitten denken over wat nu het verschil is tussen autochtonen en allochtonen.

Autochtonen denken meer aan de lange termijn. Ze willen in Nederland wonen en werken en dat ook blijven doen in de toekomst of er altijd nog terug kunnen keren. Ze hebben dijken gebouwd om het land te beschermen tegen de zee en kunnen genieten van de typisch Nederlandse dingetjes die hier zijn zoals molens, de monumentale panden en pittoreske stadjes. Daar houden ze van en dat moet behouden blijven, dus er moet een zekere balans zijn in leven en besparingen. We spreken de Nederlandse taal en dat bindt ons.

Allochtonen denken meer aan de korte termijn. Ze hebben geen binding met Nederland an sich, het is er alleen comfortabel wonen in relatieve luxe zonder ervoor hoeven te ploeteren. Iedereen kan zich dik eten, niemand hoeft op straat te slapen en er wordt niet gebombardeerd. Maar dat is het dan ook, en Nederland is inwisselbaar voor Denemarken, Duitsland, Zweden, Noorwegen et cetera. Het is eigenlijk een mooi grasveldje dat kaalgegraasd kan worden. Je hoeft de taal niet eens te leren want er wordt voor jou vertaald naar het Arabisch, en in gebrekkig Engels red je je ook wel.

Dus ik verwacht dat hoe meer vluchtelingen er komen, hoe meer Nederland zal worden kaalgegraasd en hoe minder er balans zal zijn tussen korte- en lange termijn denken.
pi_156985985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 02:12 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb eens na zitten denken over wat nu het verschil is tussen autochtonen en allochtonen.

Autochtonen denken meer aan de lange termijn. Ze willen in Nederland wonen en werken en dat ook blijven doen in de toekomst of er altijd nog terug kunnen keren. Ze hebben dijken gebouwd om het land te beschermen tegen de zee en kunnen genieten van de typisch Nederlandse dingetjes die hier zijn zoals molens, de monumentale panden en pittoreske stadjes. Daar houden ze van en dat moet behouden blijven, dus er moet een zekere balans zijn in leven en besparingen. We spreken de Nederlandse taal en dat bindt ons.

Allochtonen denken meer aan de korte termijn. Ze hebben geen binding met Nederland an sich, het is er alleen comfortabel wonen in relatieve luxe zonder ervoor hoeven te ploeteren. Iedereen kan zich dik eten, niemand hoeft op straat te slapen en er wordt niet gebombardeerd. Maar dat is het dan ook, en Nederland is inwisselbaar voor Denemarken, Duitsland, Zweden, Noorwegen et cetera. Het is eigenlijk een mooi grasveldje dat kaalgegraasd kan worden. Je hoeft de taal niet eens te leren want er wordt voor jou vertaald naar het Arabisch, en in gebrekkig Engels red je je ook wel.

Dus ik verwacht dat hoe meer vluchtelingen er komen, hoe meer Nederland zal worden kaalgegraasd en hoe minder er balans zal zijn tussen korte- en lange termijn denken.
Na de eerste alinea hoor ik "het dorp" van Wim Sonneveld.

De scheiding tussen allochtoon en autochtoon wordt mede veroorzaakt door het toestaan van "het dubbele paspoort". Je kunt de biezen pakken als het je niet bevalt. Dus is het ook eigenlijk ongewenst dat deze mensen überhaupt kiesrecht hebben voor de Tweede Kamer.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 09:59:20 #192
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156986324
quote:

Goede analyse. Je slaat de spijker op de kop.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:01:47 #193
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156986371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Na de eerste alinea hoor ik "het dorp" van Wim Sonneveld.

De scheiding tussen allochtoon en autochtoon wordt mede veroorzaakt door het toestaan van "het dubbele paspoort". Je kunt de biezen pakken als het je niet bevalt. Dus is het ook eigenlijk ongewenst dat deze mensen überhaupt kiesrecht hebben voor de Tweede Kamer.
Sterker nog: illegale migranten die hier worden behandeld als vluchtelingen krijgen veel meer rechten dan "normale" (arbeids)migranten. Dubbel paspoort bijvoorbeeld is standaard toegestaan, en trouwens ook een heel stuk goedkoper. Ik hoor nu al veel legale arbeidsmigranten die bij hun Nederlandse les klagen over de illegale low-lifes. Terwijl ze zelf met de billen bloot moesten op de ambassade en alles van inkomen tot spaargeld moesten aantonen om hier belasting te mogen betalen, komt de illegaal zo binnen en staat alles gratis klaar... Het is compleet de omgekeerde wereld dat illegaal binnenkomen makkelijker is dan legaal binnenkomen.

Degenen die nu illegaal binnenkomen mogen over een paar jaar stemmen en daarmee meebepalen hoe ze langzaam in de meerderheid komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door RemcoDelft op 21-10-2015 10:14:01 ]
pi_156986775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sterker nog: illegale migranten die hier worden behandeld als vluchtelingen krijgen veel meer rechten dan "normale" (arbeids)migranten. Dubbel paspoort bijvoorbeeld is standaard toegestaan, en trouwens ook een heel stuk goedkoper. Ik hoor nu al veel legale arbeidsmigranten die bij hun Nederlandse les klagen over de illegale low-lifes. Terwijl ze zelf met de billen bloot moesten op de ambassade en alles van inkomen tot spaargeld moesten aantonen om hier belasting te mogen betalen, komt de illegaal zo binnen en staat alles gratis klaar... Het is compleet de omgekeerde wereld dat illegaal binnenkomen makkelijker is dan legaal binnenkomen.

Degenen die nu illegaal binnenkomen mogen over een paar jaar stemmen en daarmee meebepalen hoe ze langzaam in de meerderheid komen.
Veel mensen zien het gevaar van een dubbel paspoort niet. Stel dat er weer oorlogsdreiging komt in Nederland. Als je alleen een NL paspoort hebt, denk je goed na hoe we ons land en onze kinderen kunnen beschermen tegen het gevaar. Daar stemmen wij ons kiesgedrag op af. Mensen met kiesrecht én een dubbel paspoort mogen meebeslissen over hoe Nederland zich internationaal opstelt, welk defensie apparaat we op peil moeten houden etc, en met steeds in het achterhoofd "de escape", het 2e paspoort.
Voorbeeld: Er is een NL VN-missie op Cyprus. Geweest of nog steeds, dat doet er niet toe. NL soldaten kunnen daarbij tegenover Turkse militairen komen te staan. Als Turken in NL stemrecht in NL en Turkije hebben, en ook nog eens in militaire dienst gaan in Turkije, lijkt me het zeer ongewenst als deze Turken mee kunnen beslissen over nationale zaken als ons defensie apparaat.
Een familielid van mij is in de 30 er jaren naar NL geÍmmigreerd vanuit Duitsland. In de Staatscourant werd dit toegestaan, door de strenge minister van Justitie, dhr Goseling. Echter: met als uitdrukkelijke eis dat dat familielid zelfvoorziend was, dat de kinderen Nederlands werden opgevoed, en dat er sprake was van afstand nemen van het Duitse paspoort.
Dat wou dat familielid maar al te graag, anders had hij ws na 1940 in Rusland moeten vechten, vanwege een Duitse nationaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twentsche_Ros op 21-10-2015 11:52:14 ]
pi_156986813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 23:50 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dus?
Dus hebben we een groot probleem.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:26:56 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156986830
quote:
Het hele concept van bureaucratie kennen die mensen niet.
Bureaucratie is die landen is juist veel erger dan in Nederland. Nederland is relatief efficiënt wat dat betreft.

Het verschil is: bureaucratie is in die landen vaak makkelijk te omzeilen. De Bureaucraten daar zijn met behulp van wat dollars makkelijk te motiveren om direct een stempeltje te zetten in plaats van dat een formulier eerst een half jaar in een bureaula verdwijnt. Of anders via familieleden of vrienden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156986833
https://www.facebook.com/metka.pregrad/videos/1654662608111111/

Opstellen in rijen van 10 en doorlopen maar.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:30:50 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156986894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een familielid van mij is in de 30 er jaren naar NL geÍmmigreerd vanuit Duitsland. In de Staatscourant werd dit toegestaan, met als uitdrukkelijke eis dat dat familielid zelfvoorziend was, dat de kinderen Nederlands werden opgevoed, en dat er sprake was van afstand nemen van het Duitse paspoort.
Ja maar... dat is zielig! Alles mag hier, en je mag niemand beoordelen op uiterlijk (kop verstoppen en nooit douchen bijvoorbeeld) want dat is discriminatie... Dus alles en iedereen moet alles maar mogen. Of er worden wel mensenrechten bijgehaald...
De eisen voor legale migranten zijn streng maar wat mij betreft prima. Nederland zou VEEL meer eisen moeten stellen aan illegale migranten (die in de media nog steeds vluchtelingen worden genoemd, ondanks dat ze uit diverse veilige landen komen). Kleine opsomming uit de losse pols:
-eet een schnitzeltje om aan te tonen dat je geen antiek boek boven onze normen en waarden stelt
-scheur wat blaadjes uit datzelfde boek
-pas je aan
-houd je aan alle wetten
-zeik niet over Nederlanders (letterlijk en figuurlijk)
-douche je 's ochtends en trek schone kleren aan
-leer Nederlands en praat Nederlands
-span geen rechtzaken aan tegen onze staat
-vertrek zodra je eigen land weer veilig is, of zodra enig ander derdewereldland bereid is je op te nemen
Enige overtreding hierop zou direct tot deportatie incl. familie moeten leiden.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:31:03 #199
79262 Dwersdriever
pi_156986900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Terwijl ze zelf met de billen bloot moesten op de ambassade en alles van inkomen tot spaargeld moesten aantonen om hier belasting te mogen betalen, komt de illegaal zo binnen en staat alles gratis klaar...
Je verwoordt het een beetje cru, maar je hebt natuurlijk wel een punt. Je hoort steeds dat Nederland deze immigranten nodig heeft vanwege de toekomst. Echter de laatste jaren zijn de barrières voor legale migratie naar Nederland juist verhoogd. Als Nederland daadwerkelijk immigratie nodig heeft voor zijn toekomst, zouden we er beter aan doen om een goede selectieprocedure op te zetten in plaats van maar mensen op te nemen die de kaart Nederland kiezen in het Grote Kaartspel der Vluchtelingenbestemmingen.
We Came A Long Time Ago
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:34:08 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156986959
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:31 schreef Dwersdriever het volgende:
Je verwoordt het een beetje cru, maar je hebt natuurlijk wel een punt. Je hoort steeds dat Nederland deze immigranten nodig heeft vanwege de toekomst. Echter de laatste jaren zijn de barrières voor legale migratie naar Nederland juist verhoogd. Als Nederland daadwerkelijk immigratie nodig heeft voor zijn toekomst, zouden we er beter aan doen om een goede selectieprocedure op te zetten in plaats van maar te nemen dan mensen die de kaart Nederland kiezen in het Grote Kaartspel der Vluchtelingenbestemmingen.
Oh, die goede selectieprocedure is er al hoor! Die voldoet prima.
Dat we deze onopgeleide wilden nodig zouden hebben is de zoveelste politieke leugen omdat ze het gemor van het gepeupel willen stoppen. Als we daadwerkelijk Afrikanen en Afghanen nodig zouden hebben, dan zouden we ze wel ophalen i.p.v. wachten tot ze zelf hun weg hierheen weten te vinden. Totale onzin natuurlijk, we hebben niets aan die lui!
Degenen waar we wel wat aan hebben, die worden inderdaad opgehaald. Niet door de politiek, maar door het bedrijf dat ze in dienst neemt, visum en woonruimte (a 1500 euro per maand) regelt, en ze hierheen laat vliegen.

Dat zijn ook de mensen waar niemand incl. Wilders problemen mee heeft, waar de buren niet over klagen, hun huis niet minder waard van wordt, en die heel snel weer vertrekken zodra ze elders op aarde een beter aanbod krijgen. Sterker nog: we willen ze zo graag hebben dat ze diverse fiscale voordelen krijgen waar Nederlanders alleen maar van kunnen dromen!
Het idee dat de politiek arbeidsmigranten op een hoop wil gooien met illegalen is behoorlijk schofterig.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:38:02 #201
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156987044
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja maar... dat is zielig! Alles mag hier, en je mag niemand beoordelen op uiterlijk (kop verstoppen en nooit douchen bijvoorbeeld) want dat is discriminatie... Dus alles en iedereen moet alles maar mogen. Of er worden wel mensenrechten bijgehaald...
De eisen voor legale migranten zijn streng maar wat mij betreft prima. Nederland zou VEEL meer eisen moeten stellen aan illegale migranten (die in de media nog steeds vluchtelingen worden genoemd, ondanks dat ze uit diverse veilige landen komen). Kleine opsomming uit de losse pols:
-eet een schnitzeltje om aan te tonen dat je geen antiek boek boven onze normen en waarden stelt
-scheur wat blaadjes uit datzelfde boek
-pas je aan
-houd je aan alle wetten
-zeik niet over Nederlanders (letterlijk en figuurlijk)
-douche je 's ochtends en trek schone kleren aan
-leer Nederlands en praat Nederlands
-span geen rechtzaken aan tegen onze staat
-vertrek zodra je eigen land weer veilig is, of zodra enig ander derdewereldland bereid is je op te nemen
Enige overtreding hierop zou direct tot deportatie incl. familie moeten leiden.
Lijken me uitstekende eisen voor elke asielzoeker.
Fade to Black
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:39:36 #202
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156987072
quote:

[..]

Ik snap deze uitspraak niet. De Nederlandse overheid is de enige die een verblijfstatus kan geven. Mensen gaan niet plotseling een verblijfstatus krijgen doordat ze gaan rellen, of een stapeltje verblijfspapieren jatten bij een gemeentehuis.

Dus ja, wij hebben wel 100% in eigen hand wie er wel of niet een verblijfstatus krijgt.
Mensen kunnen inderdaad gaan rellen, maar dan is het vrij snel duidelijk wat de uitkomst van die procedure gaat worden.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:41:55 #203
79262 Dwersdriever
pi_156987112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het idee dat de politiek arbeidsmigranten op een hoop wil gooien met illegalen is behoorlijk schofterig.
Ik zat recent met enkele kenniswerkers uit India om de tafel, die ook met enige verbazing kijken naar de manier waarop Nederland vluchtelingen verwelkomt en worden verkocht als oplossing voor demografische problemen.
We Came A Long Time Ago
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:55:40 #204
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156987334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:41 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik zat recent met enkele kenniswerkers uit India om de tafel, die ook met enige verbazing kijken naar de manier waarop Nederland vluchtelingen verwelkomt en worden verkocht als oplossing voor demografische problemen.
India is wel het laatste land dat hier iets over zou moeten zeggen.
Fade to Black
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:56:11 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156987345
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:39 schreef DustPuppy het volgende:
Dus ja, wij hebben wel 100% in eigen hand wie er wel of niet een verblijfstatus krijgt.
Mensen kunnen inderdaad gaan rellen, maar dan is het vrij snel duidelijk wat de uitkomst van die procedure gaat worden.
Recent: "we moeten kijken of dit gedrag invloed heeft op de behandeling"... zodra ze in Nederland zijn betekent crimineel gedrag hooguit arrestatie (met tolken), een rechtzaak (met tolken), taakstraf (met tolken) of celstraf... Vervolgens gaat het gewoon verder i.p.v. dat ze direct worden uitgezet. Het is allemaal enorm vrijblijvend.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:56:28 #206
79262 Dwersdriever
pi_156987356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Licht eens toe.
We Came A Long Time Ago
pi_156987554
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:27 schreef Scorpie het volgende:

Dat ziet er beter uit dan Nederland, ik zou lekker daar blijven, moet je kijken wat een huizen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:11:26 #208
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156987679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Een land waar groepsverkrachtingen aan de orde van de dag zijn.
Fade to Black
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:14:50 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156987742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:11 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Een land waar groepsverkrachtingen aan de orde van de dag zijn.
Wat heeft dat te maken met een hoogopgeleide Indier die in Nederland z'n mening geeft over de instroom aan illegalen?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:16:57 #210
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156987791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met een hoogopgeleide Indier die in Nederland z'n mening geeft over de instroom aan illegalen?
Mooi commentaar leveren op ons beleid terwijl er dat soort misstanden plaatsvinden in zijn eigen land. Ronduit walgelijk.
Fade to Black
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:17:09 #211
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156987798
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:27 schreef Scorpie het volgende:

De invasie is in volle gang... De buitengrenzen laten ze door omdat dat lekker makkelijk is en ze toch weer via de andere kant doorlopen richting rijk West-Europa. En hier kunnen ze hun gang gaan... M.a.w. een heel treintje van lokale belangen van landen die officieel "1 Europa" zouden moeten zijn, en allemaal het grotere plaatje negeren. Sluit de grenzen, laat niemand zonder papieren binnen, deporteer iedereen zonder geldige verblijfspapieren uit de EU.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:20:43 #212
79262 Dwersdriever
pi_156987861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:16 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Mooi commentaar leveren op ons beleid terwijl er dat soort misstanden plaatsvinden in zijn eigen land. Ronduit walgelijk.
Wat een onzin. Dat zou alleen maar zo zijn als hij geen kritiek had op misstanden in 'zijn eigen land'. In werkelijkheid kunnen expats voor goede inzichten zorgen zowel professioneel als cultureel.

Als iedereen zijn bek moest houden over andere landen als er misstanden zijn in het eigen land dan moet driekwart van Nederland heel veel excuses gaan maken. Wij staan niet voor niets bekend als het volk met het wijzende vingertje.
We Came A Long Time Ago
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:58:48 #213
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_156988658
Ik bekijk de gang van zaken deels door een andere bril omdat ik nu al 6 jaar geleden geëmigreerd ben. Eerst Engeland, nu Nieuw-Zeeland.

Het heeft me welgeteld 6 maanden procedures, medische onderzoeken en 130 A4-tjes formulieren gekost om hier een verblijfsvergunning te krijgen, en dat valt nog mee. Als ik hier een misdrijf zou begaan wordt die ook daadwerkelijk ingetrokken en kom ik het land nooit meer in. Toeristen die hier 1 dag langer dan 3 maanden blijven worden ook voor 5 jaar geblokkeerd. NZ is niet het enige land met dergelijk beleid. Vrijwel alle landen buiten Europa hebben immens strikte immigratieregels.

Bij mij blijft continu de vraag opkomen hoe het mogelijk is dat alle Europese regeringen erbij staan te kijken en NIETS doen (Hongarije misschien uitgezonderd).
Je laat mensen binnen zonder documenten, kunt niet traceren wanneer ze het land binnen komen, kunt niet traceren hoe lang ze blijven, of ze de illegaliteit in duiken, of ze überhaupt rechtmatig vluchteling zijn. Niets van hun achtergrond is bekend, geen medische testen of welke ziektes ze eventueel met zich meebrengen (ex-TBC patiënten mogen NZ bijvoorbeeld helemaal niet in). Het is begrijpelijk dat je medeleven moet tonen naar mensen die traumas / oorlogsgebieden ontvluchten, maar als je geen enkele vorm van screening doet aan de buitengrenzen ben je echt bloedlink bezig.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:03:30 #214
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156988774
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:58 schreef MartijnUK het volgende:
Het heeft me welgeteld 6 maanden procedures, medische onderzoeken en 130 A4-tjes formulieren gekost om hier een verblijfsvergunning te krijgen, en dat valt nog mee. Als ik hier een misdrijf zou begaan wordt die ook daadwerkelijk ingetrokken en kom ik het land nooit meer in. Toeristen die hier 1 dag langer dan 3 maanden blijven worden ook voor 5 jaar geblokkeerd. NZ is niet het enige land met dergelijk beleid. Vrijwel alle landen buiten Europa hebben immens strikte immigratieregels.
Europa heeft dezelfde strikte immigratieregels. "Fort Europa" wordt het genoemd. Het geldt echter om onbegrijpelijke redenen alleen voor legale immigranten.
Het zou logisch zijn om illegale migranten te weren, maar de EU doet uiteraard niet wat logisch is en wat de bevolking graag zou zien.

De EU doet inderdaad dit:
quote:
Je laat mensen binnen zonder documenten, kunt niet traceren wanneer ze het land binnen komen, kunt niet traceren hoe lang ze blijven, of ze de illegaliteit in duiken, of ze überhaupt rechtmatig vluchteling zijn. Niets van hun achtergrond is bekend, geen medische testen of welke ziektes ze eventueel met zich meebrengen (ex-TBC patiënten mogen NZ bijvoorbeeld helemaal niet in). Het is begrijpelijk dat je medeleven moet tonen naar mensen die traumas / oorlogsgebieden ontvluchten, maar als je geen enkele vorm van screening doet aan de buitengrenzen ben je echt bloedlink bezig.
Illegaal binnenkomen is een garantie voor een bestaan in Europa! En dat is niet moeilijker dan in een bootje stappen of over een 30 cm hoog hekje stappen...

Wat jij opnoemt zijn hele goede logische argumenten. Helaas doet de politiek daar niet aan, die zien een foto van een dood jochie op het strand (omdat z'n vader hem vanuit een veilig land in een gammel bootje zette omdat-ie gratis nieuwe tanden wou hebben) en "het is zielig" dus moet elke illegaal maar binnen mogen komen.

De media dragen hier ook nog steeds aan bij door in te zoemen op het zeldzame kind met grote zielige ogen, i.p.v. de werkelijkheid te vertellen: deze lui proberen voor te dringen op de "normale" vluchtelingen. De miljard euro die dit jaar aan deze lui wordt uitgegeven, gaat ten koste van een miljard euro ontwikkelingshulp. Luxegeld voor rijke gelukszoekers met iPhone i.p.v. arme hongere kindjes met vliegen op hun buik!

[ Bericht 15% gewijzigd door RemcoDelft op 21-10-2015 12:10:25 ]
pi_156990361
quote:
Twee aanhoudingen na dreigende vechtpartij

Laatste update: 21-10-2015 | 13:03Woordvoering: Zeeland-West-Brabant - mediadesk Oost
Oisterwijk - De politie heeft woensdag 21 oktober 2015 omstreeks 00.30 uur in het AZC aan de Kievitsblekweg na een melding van een dreigende vechtpartij twee aanhoudingen verricht ter zake de verdenking van bedreiging. Het gaat om twee 16-jarige vreemdelingen. Er wordt nader onderzoek gedaan naar de toedracht.

Rond 23.30 uur werd gemeld dat twee groepen bewoners elkaar aan het uitdagen waren. Ter plaatse, was toen de agenten arriveerden, alles al weer rustig. Het bleek dat een groep jongeren uit Eritrea een conflict had gehad met een groep Syriërs. Beveiligers en medewerkers hadden de groepen gescheiden. Een van de beveiligers heeft aangifte gedaan van bedreiging.

https://www.politie.nl/mi(...)nde-vechtpartij.html
pi_156990393
En ik maar denken dat groepen Syriërs en Eritreeërs vreedzaam samen zouden kunnen leven in een kleine ruimte. Maar schijnt bedriegt.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 13:20:19 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156990585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Serieus, dit is nieuws? Iedere schooldag zijn er meerdere Nederlandse tieners die dreigen te vechten. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 21 oktober 2015 @ 13:22:48 #218
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_156990644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Serieus, dit is nieuws? Iedere schooldag zijn er meerdere Nederlandse tieners die dreigen te vechten. :')
Ik had vorige week bijna een auto ongeluk, als dat fout was gegaan waren er bijna doden gevallen. Ik was verbijsterd dat dit het nieuws niet haalde.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 13:36:20 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156990990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:22 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Ik had vorige week bijna een auto ongeluk, als dat fout was gegaan waren er bijna doden gevallen. Ik was verbijsterd dat dit het nieuws niet haalde.
Inderdaad! :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156991765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:58 schreef MartijnUK het volgende:
Vrijwel alle landen buiten Europa hebben immens strikte immigratieregels.

Nederland heeft ook heel strikte immigratieregels.
pi_156992084
quote:
Burgemeester Vos stelt noodverordening en aanwijzingsbesluit vast

Gepubliceerd op: 21 oktober 2015

De burgemeester van de gemeente Steenbergen heeft als verantwoordelijke voor de openbare orde en veiligheid een noodverordening vastgesteld die vanmiddag, 21 oktober 2015, om 16.00 uur in werking treedt.

De burgemeester acht dit noodzakelijk om de openbare orde en veiligheid te handhaven rondom de beeldvormende vergadering over de mogelijke opvang van vluchtelingen.

De noodverordening is geldig tot 21 oktober 2015, 23.59 uur dan wel een nader door de burgemeester bekend te maken tijdstip. Tevens heeft burgemeester Vos besloten een bepaald gebied in de kern Steenbergen aan te wijzen als veiligheidsrisicogebied.
bron
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:39:53 #222
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156992252
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Enerzijds ben ik er voor om mensen (tijdelijk) opvang te bieden, en dan alleen aan echte vluchtelingen. Zodra het veilig is ook weer terug naar eigen land. Maar door dit soort berichten (en die komen maar al te vaak voorbij) begin ik toch weer te twijfelen. Dan kom je uit een oorlogsgebied en dan leer je er nog niets van. Er heersen simpelweg compleet andere normen en waarden daar. En met de vrijheid die men hier in Europa krijgt zie je maar al te vaak dat die mensen weer hun eigen normen en waarden gaan hanteren.
Fade to Black
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:41:51 #223
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156992284
Ik las net "EU wil asielzoekers verdelgen" in de titel...
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:51:21 #224
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156995103
http://www.nu.nl/politiek(...)nd-in-nederland.html

Stukje positief allochtonen/asielzoeker nieuws.:)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156995287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:51 schreef nixxx het volgende:

Ik verbaas er dan altijd over dat dit nu pas het geval is. Ik verbaas me toch over die Somaliërs die hier asiel kregen en hun vroegmiddeleeuwse gebruiken gewoon meenemen naar ons land. Bv het geval van een afgestudeerd Somalisch meisje dat naar Somalië werd gelokt om uitgehuwelijkt te worden. Somalische vrouwen die niet door een mannelijke NL arts willen worden behandeld. 60% van de Somaliërs zit in de bijstand. Ergo: compleet mensen van een andere planeet.. Hoe is het mogelijk dat dit soort lieden in NL asiel krijgen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:10:38 #226
78780 deedeetee
pi_156995566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik verbaas er dan altijd over dat dit nu pas het geval is. Ik verbaas me toch over die Somaliërs die hier asiel kregen en hun vroegmiddeleeuwse gebruiken gewoon meenemen naar ons land. Bv het geval van een afgestudeerd Somalisch meisje dat naar Somalië werd gelokt om uitgehuwelijkt te worden. Somalische vrouwen die niet door een mannelijke NL arts willen worden behandeld. 60% van de Somaliërs zit in de bijstand. Ergo: compleet mensen van een andere planeet.. Hoe is het mogelijk dat dit soort lieden in NL asiel krijgen.
Ben ik het helemaal mee eens. Het is verbijsterend wat hier allemaal mag en kan als je een aanhanger van de islam bent.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:24:28 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156995885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:51 schreef nixxx het volgende:

Tot die tijd mag het dus gewoon, en na die tijd mogen "getrouwde pedofielen" ook gewoon nog legaal in Nederland kleine kindjes n#*ken...

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Het is verbijsterend wat hier allemaal mag en kan als je een aanhanger van de islam bent.
Des te meer reden om alle uitzonderingen voor gelovigen met terugwerkende kracht te schrappen. Bevalt het niet: Veel plezier in Afrika!

Regel dan ook meteen even dat er geen stukjes piemel meer mogen worden afgesneden bij jonge kinderen! Als je een mes in je snikkel wil zetten doe je dat maar als je 18 bent.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:31:05 #228
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156996063
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:24 schreef RemcoDelft het volgende:

Regel dan ook meteen even dat er geen stukjes piemel meer mogen worden afgesneden bij jonge kinderen! Als je een mes in je snikkel wil zetten doe je dat maar als je 18 bent.
Daar ben ik ook wel een sterk voorstander van. Maar goed, het zal wel te politiek gevoelig liggen om een verbod ooit doorgedrukt te krijgen.
pi_156996096
quote:
Noodkreet Duitse burgemeesters: Er kan geen vluchteling meer bij

De asielopvang is vol, er kunnen praktisch geen vluchtelingen meer bij. Dat schrijven meer dan 200 burgemeesters uit de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen in een brief aan bondskanselier Merkel. Ze eisen dat er nieuwe stappen genomen worden. Ze willen onder meer dat vluchtelingen uit veilige landen meteen aan de grens worden afgewezen en teruggestuurd.
Ben benieuwd wanneer er massa's mensen op straat moeten gaan slapen, omdat er simpelweg geen opvanglocaties meer zijn. Ben ook benieuwd of Merkel dan nog steeds roept dat ze het schafft. We zullen zien, misschien verbaast ze ons.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:35:48 #230
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156996152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer er massa's mensen op straat moeten gaan slapen, omdat er simpelweg geen opvanglocaties meer zijn. Ben ook benieuwd of Merkel dan nog steeds roept dat ze het schafft. We zullen zien, misschien verbaast ze ons.
De enige manier waarop ze het gaat redden is door Erdogan de wereld te beloven. Dat gaat bepaald geen win-win voor Europa zijn.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:39:07 #231
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156996206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:35 schreef Morendo het volgende:
De enige manier waarop ze het gaat redden is door Erdogan de wereld te beloven. Dat gaat bepaald geen win-win voor Europa zijn.
Prikkeldraad aan de grens en die Turken zien maar! Maar helaas, dat zal wel te praktisch zijn voor politici...
pi_156996229
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Prikkeldraad aan de grens en die Turken zien maar! Maar helaas, dat zal wel te praktisch zijn voor politici...
Er *is* toch prikkeldraad aan de landsgrens met Turkije?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 18:38:47 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156997315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat zal het moment zijn dat particuliere huizen geconfisqueerd zullen worden. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat de Duitsers die stap zetten.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 19:16:05 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156998144
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zal het moment zijn dat particuliere huizen geconfisqueerd zullen worden. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat de Duitsers die stap zetten.
Bij de volgende Kristallnacht krijgen Günther en Heinrich het voor de kiezen.
pi_156999680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het begint bij het in gebruik nemen van de (leegstaande) overheidsgebouwen, daarna volgen minder gebruikelijke overheidsgebouwen (gymzalen van scholen, universiteiten, delen van gemeentehuizen). En uiteindelijk zal men overgaan tot het confisqueren van leegstaande kantoorpanden, vakantieparken en dergelijke. Als ze dat doen, kunnen ze het nog wel een tijd volhouden. De vraag is of het volk dit ook allemaal accepteert en blijft accepteren. Zeker als de economie opeens niet meer zo goed draait of als de belasting omhoog moet.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 20:29:57 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_157000391
Ik meen dat "we" in Nederland ondertussen als de toebedeelde 7216 hebben verdeeld. Gaan we nu de grenzen sluiten of is dit weer de zoveelste onmogelijkheid van falend beleid?

Verder zijn de EU alsmede de Nl overheid al behoorlijk de weg kwijt. De stupide hoop dat vluchtelingen zullen zouden weg blljven voor een koude winter is omgeslagen in "stomme" verbijstering dat vluchtelingen die ontbering best willen kunnen ondergaan.
Straks gezellig Sinterklaas zonder Piet met froliches Weihnachten waarbij Erdogan als Kerstman zal optreden en Poetin al ijshockeyend de puck naar het islamitische EU zal schieten.

De propaganda viert feest met reportages over mensonterende situaties. Het is ook triest maar ik zie geen structurele oplossing mee anders dan heel goedkoop "nee" zeggen of.... humaner elke inkomende vluchteling te laten betalen voor haar/zijn entree en verblijf.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 23:59:14 #237
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157007974
Die Juncker heeft ook een gigantisch bord voor zijn kop. Vooral zo doorgaan, krijg je nog meer weerstand.
Fade to Black
  donderdag 22 oktober 2015 @ 06:18:43 #238
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_157009986
De Nederlandse regering is achterlijk. Ik zie op TV allemaal ontevreden "vluchtelingen" die klagen dat zij traag internet hebben en in een bos in Nederland verblijven.

Hoezo oorlogsvluchteling? Het zijn vooral economische vluchtelingen waarschijnlijk met allerlei achterlijke ideeën over hoe een mens zijn leven moet leiden.
pi_157011190
quote:

Ondanks dat ik het met je eens ben, vind ik toch ruimte voor een Godwin.
Bovenstaande is al eens eerder bijna identiek geformuleerd:

"Der Völkerstreit und der Haß untereinander, er wird gepflegt von ganz bestimmten Interessenten. Es ist ein kleine wurzellose internationale Clique, die die Völker gegeneinander hetzt, die nicht will, daß sie zur Ruhe kommen. Es sind das die Menschen, die überall und nirgends zuhause sind, sondern die heute in Berlin leben, morgen genauso in Brüssel sein können, übermorgen in Paris und dann wieder in Prag oder Wien oder in London, und die sich überall zu Hause fühlen.Es sind die einzigen, die wirklich als internationale Elemente anzusprechen sind, weil sie überall ihre Geschäfte betätigen können, aber das Volk kann ihnen gar nicht nachfolgen, das Volk ist ja gekettet an seinen Boden, ist gekettet an seine Heimat, ist gebunden an die Lebensmöglichkeiten seines Staates, der Nation. Das Volk kann ihnen nicht nachgehen"

De toespraak is ook op Youtube te vinden.
Google maar een fragment....
  donderdag 22 oktober 2015 @ 10:46:01 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157012358
quote:
Orban wil dat kiezer meepraat over EU-beleid

BOEDAPEST - De Hongaarse premier Viktor Orban heeft weer aangedrongen op wijziging van het Europese vluchtelingenbeleid. Hij vindt vooral ook dat binnen de Europese Unie de kiezers meer bij het debat over de toekomst van het continent moeten worden betrokken. Gebeurt dat niet, dan staat Europa een politieke crisis en een bedreiging van de democratische orde te wachten.

De premier zei voor de Hongaarse staatstelevisie dat de Europese leiders geen mandaat van het electoraat hebben om zomaar honderdduizenden migranten met weinig controle de unie binnen te laten. Hongarije's hek aan zijn zuidelijke grens is bedoeld om migranten uit Europa te weren, niet om ze een omweg naar Duitsland te laten maken. Orban zei dat hij de buurlanden op de Balkan had gevraagd te helpen de mensenstroom te keren.
Hier heeft hij natuurlijk wel een punt.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 11:24:24 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157013038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
De EU heeft de kiezer nog nooit iets gevraagd :')
pi_157013610
*O* Zweden *O*

Employees of the Swedish Migration Agency did not report a case of suspected rape against a 3-year old in a asylum centre, instead they relocated the suspect in fear of his safety. The police report did not come in until 8 hours after the rape took place, and this report was made by another asylum seeker. When police arrived at the centre they had to actually pressure the employees to get identification of the suspect.

(Bron: Sveriges Radio (nationale radiozender met overheidssteun))

Waar de medewerkers van een asielzoekerscentrum het leven van een verkrachter belangrijker vinden dan dat van het 3 jarige slachtoffer :')

In ander Zweeds nieuws:

- Zweden verwacht dit jaar 190000 vluchtelingen (ter illustratie, de vierde stad van Zweden, Uppsala, heeft 140000 inwoners), waarvan het leeuwendeel man. Dus, met de gezinshereniging erbij kunnen we dit aantal wel verviervoudigen ondertussen. Bron: New York Times

- Vijf jongeren neergestoken in schoolcafé door onbekende man. School heeft vooral allochtone leerlingen (Foto van deze Zweedse school). Bron: SVT

[ Bericht 1% gewijzigd door Eufonie op 22-10-2015 12:08:33 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157014248
Dus Zweden is zeg maar verloren?
pi_157015774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:18 schreef DrDentz het volgende:
Dus Zweden is zeg maar verloren?
Verloren vind ik altijd een groot woord, maar ik moet eerlijk toegeven de Zweedse politiek in deze situatie totaal niet te begrijpen. Het idee dat velen het geen probleem vinden dat er zo ontzettend veel immigranten naartoe komen, kritiek voor velen nog altijd ondenkbaar is en men het allemaal wel prima lijkt te vinden is gewoon een combinatie welke gaat vragen om grote en serieuze problemen (en dit al jaren doet ook natuurlijk). Zeker als deze immigranten samen gegroepeerd worden en er weinig incentieven zijn om actief te integreren of te participeren in de samenleving. Dan te bedenken dat er zelfs nog partijen zijn (Feministiskt initiativ en Miljöpartiet de Gröna) die juist nog meer immigranten willen; ik snap wel dat men langzaam maar zeker richting de anti-immigratiepartij SD gaat.
- Fernando Pessoa
  donderdag 22 oktober 2015 @ 13:43:05 #245
78780 deedeetee
pi_157016041
Syrië is een groot land, daar is vast plaats genoeg te vinden om alle zogenaamde vluchtelingen te herbergen onder bescherming.
Ik denk dat Assad best zijn mensen terug wil hebben. Probleem is dat die mensen dat mss niet willen want ze vinden Assad niet lief. En ze willen ook niet in militaire dienst. Ik vind dat geen reden om ze hier te laten blijven.....
pi_157016052
(niet letten op de beschrijving, alleen het interview bekijken)

“You have to really change the policy of immigration inside Europe. This is very important, you have to adopt the educational system and adapt all the self understanding of the states. They are not anymore only white or only Swedish or only Portuguese or only German. They are multicultural places in the world.”
- Fernando Pessoa
pi_157016660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:43 schreef Eufonie het volgende:

“You have to really change the policy of immigration inside Europe. This is very important, you have to adopt the educational system and adapt all the self understanding of the states. They are not anymore only white or only Swedish or only Portuguese or only German. They are multicultural places in the world.”
Dat is die Stasi muts die door de Duitse overheid is ingehuurd om Facebook te censureren.
pi_157016718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:43 schreef Eufonie het volgende:

Waarom doet ze me denken aan Catherine Tate met slechte make up op
pi_157016907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De Sloveense premier Miro Cerar heeft het vluchtelingenbeleid van buurland Kroatië bekritiseerd.
In een interview met de Duitse krant Die Welt zei hij woensdag dat Kroatië niet ingaat op het verzoek tot betere informatie-uitwisseling en samenwerking op het gebied van vluchtelingen.

"Van een EU-lidstaat had ik ander gedrag verwacht", zei Cerar. "Kroatië houdt zich niet aan afspraken over grensovergangen en het aantal vluchtelingen dat naar Slovenië wordt doorgestuurd." De grens van Kroatië met Slovenië werd dinsdag bestormd door vluchtelingen.

Slovenië heeft laten weten dat het land per dag maximaal 2.500 mensen kan toelaten, maar daar lijkt Kroatië geen gehoor aan te geven. Maandag ontving Slovenië zeker 5.000 migranten. Het land heeft eerder al kritiek op Kroatië geuit vanwege de lakse houding van dat land. Migranten zouden ongehinderd kunnen doorreizen naar Slovenië.
http://www.nu.nl/bootvluc(...)nbeleid-kroatie.html

Kroatie is een land waar Mein Kampf grif over de toonbank gaat, net als in Turkije trouwens.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 14:31:33 #250
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157017030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:43 schreef deedeetee het volgende:
Syrië is een groot land, daar is vast plaats genoeg te vinden om alle zogenaamde vluchtelingen te herbergen onder bescherming.
Ik denk dat Assad best zijn mensen terug wil hebben. Probleem is dat die mensen dat mss niet willen want ze vinden Assad niet lief. En ze willen ook niet in militaire dienst. Ik vind dat geen reden om ze hier te laten blijven.....
Zo denk ik er ook over. Straks mogen de achtergebleven vrouwen en kinderen het land weer opbouwen daar.
Fade to Black
pi_157017502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:12 schreef karton2 het volgende:

[..]

Dat is die Stasi muts die door de Duitse overheid is ingehuurd om Facebook te censureren.
Is dat serieus dezelfde? Jezus :')
- Fernando Pessoa
pi_157017635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:58 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Is dat serieus dezelfde? Jezus :')
De foto van haar faceboekprofiel verklapte het, met name haar kapsel :')

donderdag 22 oktober 2015 @ 15:25:18 #253
321876 Cherna
Fuck the System
pi_157017983
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:12 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ze heeft in ieder geval kennis hoe je onder een groot rijk moet leven. Onvoorstelbaar de nonsens die men ons in de nek lult. Tijdens mijn jeugd was alles achter de muur zeer slecht. Brieven werden allemaal geopend en iedereen werd onderdrukt. Nu gaan we van de EU een gedrocht maken zoals de Sovjet Unie dat ooit was(alles onder dwang en propaganda en een kans op een politiestaat). Hoe gek kan het lopen. Na de val van de muur moest ieder land zij eigen weg kunnen gaan. Maar we richten een EU op om landen samen te koppelen(onder een zeer slimme manier van dwang dat het niet opvalt) dat we de Soviet Unie altijd kwalijk namen. Iets klopt er allemaal niet.

En het meest frappante is dat de overheid niet eens veel hoeft te ondernemen. Het volk is inmiddels zo achterlijk dat ze zichzelf verraden op facebook etc. Bovendien zijn er ook al kliklijnen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_157018048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:05 schreef karton2 het volgende:

[..]

De foto van haar faceboekprofiel verklapte het, met name haar kapsel :')

[ afbeelding ]
Ah, duidelijk dus :)

Het blijft ook een ontzettend lelijk mens wat gewoon Stasi uitstraalt. Zo iemand die toch een beetje nat wordt als ze meer privacyschending kan toepassen op burgers :')
- Fernando Pessoa
pi_157018132
Winkelcoach voor inwoners Ter Apel

De gemeente Vlagtwedde heeft winkelcoaches aangesteld. Deze gastheren en -vrouwen helpen bewoners van het asielzoekerscentrum in Ter Apel maar ook autochtone klanten bij het winkelen en wijzen hen op de fatsoenregels.

Met de winkelcoaches wil de gemeente het veiligheidsgevoel in Ter Apel verhogen, schrijft het Dagblad van het Noorden. Met name Oost-Europeanen uit het azc zouden zich schuldig maken aan winkeldiefstal.

De eerste ervaringen met de winkelcoaches zijn positief, aldus het Dagblad van het Noorden. Zo zegt een eigenaar van een supermarkt in Ter Apel tegen de regionale krant: "Het werkt prima. Ze spreken autochtone klanten aan, maar ook een asielzoeker als die bijvoorbeeld een blikje open wil maken in de winkel. En het aantal diefstallen is gedaald."
http://www.telegraaf.nl/o(...)voor_Ter_Apel__.html
:')
pi_157018199
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De gemeente Vlagtwedde heeft winkelcoaches aangesteld. Deze gastheren en -vrouwen helpen bewoners van het asielzoekerscentrum in Ter Apel maar ook autochtone klanten bij het winkelen en wijzen hen op de fatsoenregels.
Getverdemme, wat politiek correct alweer, ook autochtone klanten. Hoezo?

quote:
Met de winkelcoaches wil de gemeente het veiligheidsgevoel in Ter Apel verhogen, schrijft het Dagblad van het Noorden. Met name Oost-Europeanen uit het azc zouden zich schuldig maken aan winkeldiefstal.

De eerste ervaringen met de winkelcoaches zijn positief, aldus het Dagblad van het Noorden. Zo zegt een eigenaar van een supermarkt in Ter Apel tegen de regionale krant: "Het werkt prima. Ze spreken autochtone klanten aan, maar ook een asielzoeker als die bijvoorbeeld een blikje open wil maken in de winkel. En het aantal diefstallen is gedaald."
Hoe kan dat nou? Wat doet een Moelander in een AZC 8)7 8)7
Exaudi orationem meam
  donderdag 22 oktober 2015 @ 15:37:53 #257
321876 Cherna
Fuck the System
pi_157018214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Mogelijk krijgt de liftboy(nu dan een liftcoach :) ) dan ook weer een betekenis. Word die functie mogelijk ook weer in het leven geroepen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_157018302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mogelijk krijgt de liftboy(nu dan een liftcoach :) ) dan ook weer een betekenis. Word die functie mogelijk ook weer in het leven geroepen.
Maar in plaats van een 'Goede dag, naar welke etage wilt u?' , moet zo'n liftboy nu uitleggen dat je in een lift niet mag pissen en er je afval niet mag dumpen. Of geen koper uit mag jatten in geval van MOE-lander.

Maar voordat ze liften in Ter Apel gaan krijgen, is riolering misschien een beter ideetje.
pi_157019108
Gelukkig voert de EU geen campagne onder haar eigen parlement :')

theuniszen twitterde op donderdag 22-10-2015 om 13:28:22 HAHAHA, what the actual fuck. Dit wordt verspreid onder Europarlementariërs en hun staff. https://t.co/xgkFGf4h4Y reageer retweet
- Fernando Pessoa
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:20:25 #260
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157019228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:15 schreef Eufonie het volgende:

theuniszen twitterde op donderdag 22-10-2015 om 13:28:22 HAHAHA, what the actual fuck. Dit wordt verspreid onder Europarlementariërs en hun staff. https://t.co/xgkFGf4h4Y reageer retweet
[ afbeelding ]
Iig glashelder dat we niet naar de EU hoeven te kijken voor een oplossing van de vluchtelingenvloedgolf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157019241
quote:

[ afbeelding ]
wat heeft de EU met dat blad te maken?
pi_157020231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 09:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het met je eens ben, vind ik toch ruimte voor een Godwin.
Bovenstaande is al eens eerder bijna identiek geformuleerd:

"Der Völkerstreit und der Haß untereinander, er wird gepflegt von ganz bestimmten Interessenten. Es ist ein kleine wurzellose internationale Clique, die die Völker gegeneinander hetzt, die nicht will, daß sie zur Ruhe kommen. Es sind das die Menschen, die überall und nirgends zuhause sind, sondern die heute in Berlin leben, morgen genauso in Brüssel sein können, übermorgen in Paris und dann wieder in Prag oder Wien oder in London, und die sich überall zu Hause fühlen.Es sind die einzigen, die wirklich als internationale Elemente anzusprechen sind, weil sie überall ihre Geschäfte betätigen können, aber das Volk kann ihnen gar nicht nachfolgen, das Volk ist ja gekettet an seinen Boden, ist gekettet an seine Heimat, ist gebunden an die Lebensmöglichkeiten seines Staates, der Nation. Das Volk kann ihnen nicht nachgehen"

De toespraak is ook op Youtube te vinden.
Google maar een fragment....
Je ziet dat in de discussie steeds weer ja. "Het volk", daar hoort een Pool die in Nederland asperges steekt, of een Nederlandse baggeraar die in Dubai een eiland opspuit, of een directeur of een doorsnee politicus niet bij. Dat zijn blijkbaar geen mensen ofzo.

En het is ook zo normatief. Kansen grijpen is fout. Volgens die moraal ben ik ook een verwerpelijk mens omdat ik in het buitenland een baan heb gezocht ipv. in mijn geboorteplaats een bijstandsuitkering aan te vragen. Ik vind dat onzin. Ik bedoel, we zijn toch ook het stadium voorbij dat het een soort verraad was om met iemand in het buurdorp te trouwen en daar te gaan wonen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2015 17:10:55 ]
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:01:15 #263
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157021604
quote:

[ afbeelding ]
WTF? "Europe needs more migrants"? Bedoelen ze daarmee serieus onopgeleide Afrikaanse uitkeringszoekers?
pi_157021843
quote:
Groeiend protest tegen opstand op inspraakavonden
Liedjes over piemels zorgen voor onveilig gevoel

Op steeds meer plaatsen in Nederland komen burgers in opstand tegen de inspraakavonden die de gemeentes organiseren. Inwoners vrezen dat de liedjes over piemels op die avonden leiden tot verloedering, criminaliteit en dalende huizenprijzen.

“Ik heb natuurlijk niets tegen echte inspraakzoekers, maar iedereen kan toch zien wat voor tokkies er op die gelegenheden afkomen,” zegt Mieke van Rijsselberge. Zij wil niet dat haar gemeente een podium biedt aan burgerinspraak. “Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar de meeste mensen die op inspraakavonden afkomen doen dat echt niet omdat ze van hun burgerrechten gebruik willen maken. Die komen om over piemels te zingen.”

Vooral mensen met kinderen maken zich zorgen. Annemijn van Duin wil niet dat haar dochters aan inspraak worden blootgesteld: “Ik heb twee dochters. Ik moet er niet aan denken wat voor risico die gaan lopen als ze straks allemaal liedjes horen over piemels.”

Niet alle burgers zijn tegen inspraak. Piet Reedijk was bijvoorbeeld erg blij dat de gemeente Steenbergen hem de kans bood zijn zegje te doen: “Als burger in een democratie vind ik het niet meer dan redelijk dat je op inspraakavonden eindelijk eens de kans krijgt te zeggen dat daar een piemel in moet.”
:D
pi_157021897
quote:

[ afbeelding ]
Bizar.
pi_157021923
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 17:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Je ziet dat in de discussie steeds weer ja. "Het volk", daar hoort een Pool die in Nederland asperges steekt, of een Nederlandse baggeraar die in Dubai een eiland opspuit, of een directeur of een doorsnee politicus niet bij. Dat zijn blijkbaar geen mensen ofzo.

En het is ook zo normatief. Kansen grijpen is fout. Volgens die moraal ben ik ook een verwerpelijk mens omdat ik in het buitenland een baan heb gezocht ipv. in mijn geboorteplaats een bijstandsuitkering aan te vragen. Ik vind dat onzin. Ik bedoel, we zijn toch ook het stadium voorbij dat het een soort verraad was om met iemand in het buurdorp te trouwen en daar te gaan wonen?
Je ideaal is niet houdbaar op lange termijn.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:20:12 #267
168304 Mani89
pi_157021997
quote:

[ afbeelding ]
Het is net of ik naar een soort parodie in een film aan het kijken ben.
pi_157022029
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je ideaal is niet houdbaar op lange termijn.
Je kan niet zonder limiet eindeloos veel mensen toelaten, om praktische redenen.

Maar dat is wat anders dan te zeggen dat "het volk" bestaat uit arbeiders die trouwen met het buurmeisje en dat kosmopolieten geen volwaardige mensen zijn.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:32:59 #269
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157022278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan niet zonder limiet eindeloos veel mensen toelaten, om praktische redenen.

Maar dat is wat anders dan te zeggen dat "het volk" bestaat uit arbeiders die trouwen met het buurmeisje en dat kosmopolieten geen volwaardige mensen zijn.
Sommige mensen leggen het Vluchtelingenverdrag wel op die wijze uit. Kijk bijv. maar eens Buitenhof van afgelopen zondag (of de week daarvoor) terug.
pi_157022309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

WTF? "Europe needs more migrants"? Bedoelen ze daarmee serieus onopgeleide Afrikaanse uitkeringszoekers?
Dat niet zozeer, maar als je de cijfers ziet:

Inwonertal van Bulgarije

Inwonertal van deelstaat Saksen-Anhalt

Verwachte vergrijzing in 2060

Dat is volstrekt onhoudbaar. Natuurlijk kun je zeggen dat mensen meer kinderen moeten krijgen. Maar als dat niet gebeurt dan moet je toch wat. Via migratie veel jonge mensen binnenhalen is zo te zien makkelijk; via overheidsbeleid ervoor zorgen dat mensen meer kinderen krijgen is godsonmogelijk.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:47:49 #271
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157022668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:34 schreef Igen het volgende:
Dat is volstrekt onhoudbaar. Natuurlijk kun je zeggen dat mensen meer kinderen moeten krijgen. Maar als dat niet gebeurt dan moet je toch wat. Via migratie veel jonge mensen binnenhalen is zo te zien makkelijk; via overheidsbeleid ervoor zorgen dat mensen meer kinderen krijgen is godsonmogelijk.
Je haalt wat dingen door elkaar... Om te beginnen zou o.a. Nederland veel aangenamer zijn met veel minder mensen, niet meer mensen. Denk aan De club van 10 miljoen.
Daarbij is het juist eenvoudig om mensen via overheidsbeleid te stimuleren tot meer kinderen: meer kinderbijslag bijvoorbeeld! Maar doordat beide partners nu moeten werken om de torenhoge kosten van o.a. wonen te kunnen betalen, en de kosten van kinderopvang dus toenemen naarmate je meer kinderen hebt, neemt het aantal af. En ook dat is geen probleem, sterker nog: exponentiele groei lost niets op, het stelt het uit.
En als jij serieus denkt dat de Afrikanen die nu binnenkomen straks iets gaan bijdragen "voor de vergrijzing", dan heb je toch echt gemist dat de immigratie van de laatste 40-50 jaar netto alleen maar geld kost en alleen maar problemen oplevert. Zonder die immigratie zou ons land nu aanzienlijk aangenamer zijn!
Dat los je niet op met meer onopgeleide immigranten, dat maakt het erger.
pi_157022817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat niet zozeer, maar als je de cijfers ziet:

[ afbeelding ]
Inwonertal van Bulgarije

[ afbeelding ]
Inwonertal van deelstaat Saksen-Anhalt

[ afbeelding ]
Verwachte vergrijzing in 2060

Jonge mensen met een uitkering en islamitische waarden. Dank je vriendelijk.

Het is trouwens helemaal niet onmogelijk om via overheidsbeleid mensen meer kinderen te laten krijgen. In Frankrijk is er een hogere kinderbijslag en betere kinderopvang dan in Duitsland. Resultaat? Hoger geboortecijfer in Frankrijk dan in Duitsland.
pi_157022840
Duitsland ziet steeds meer Afghaanse migranten komen

Naast vele Syriërs weten ook steeds meer Afghanen de weg naar Europa te vinden. In Duitsland steeg het aantal Afghaanse asielzoekers in september met 20 procent.

'En nu komen de Afghanen,' schrijft de Duitse boulevardkrant Bild. Dat er onder de migranten die naar Europa trekken ook Afghanen zitten, was al bekend, maar nu worden het er opeens meer.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
pi_157022881
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je haalt wat dingen door elkaar... Om te beginnen zou o.a. Nederland veel aangenamer zijn met veel minder mensen, niet meer mensen. Denk aan De club van 10 miljoen.
Ook als dat 'minder mensen' betekent dat er alleen maar minder werkende mensen en kinderen zijn, en nog net zo veel bejaarden? Want dat is waar vergrijzing op neerkomt. Wat denk je wat er met de houdbaarheid van de AOW (en de betaalbaarheid van ouderenzorg) gebeurt als je in grote delen van Europa straks de situatie hebt dat 1,5 werkende mensen tegenover 1 gepensioneerde staan?
quote:
Daarbij is het juist eenvoudig om mensen via overheidsbeleid te stimuleren tot meer kinderen: meer kinderbijslag bijvoorbeeld! Maar doordat beide partners nu moeten werken om de torenhoge kosten van o.a. wonen te kunnen betalen, en de kosten van kinderopvang dus toenemen naarmate je meer kinderen hebt, neemt het aantal af.
Nee, dat is onzin. In Duitsland probeert men bijv. al decennialang met belachelijke belastingkortingen enzo het gezin financieel te steunen, maar het haalt he-le-maal niks uit. Nederland doet het nog relatief goed, omdat men voor de vrouwenemancipatie zo veel mogelijkheden voor deeltijdwerk heeft georganiseerd. Dat heeft voor de vrouwenemancipatie dan wel niks geholpen omdat vrouwen nog steeds niet financieel zelfstandig zijn, maar voor het geboortecijfer heeft het wel wat effect gehad. Maar nog steeds niet genoeg.

Wat helpt is religie. Ieren die nog steeds lekker veel kinderen krijgen omdat ze katholiek zijn en nog in het "gaat heen en vermenigvuldigt u" geloven. Hetzelfde verhaal in de Verenigde Staten.
quote:
En ook dat is geen probleem, sterker nog: exponentiele groei lost niets op, het stelt het uit.
Het gaat niet om groei. Het gaat om het voorkomen van extreme krimp.
quote:
En als jij serieus denkt dat de Afrikanen die nu binnenkomen straks iets gaan bijdragen "voor de vergrijzing", dan heb je toch echt gemist dat de immigratie van de laatste 40-50 jaar netto alleen maar geld kost en alleen maar problemen oplevert. Zonder die immigratie zou ons land nu aanzienlijk aangenamer zijn!
Dat los je niet op met meer onopgeleide immigranten, dat maakt het erger.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2015 18:56:10 ]
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:55:57 #275
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157022919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:53 schreef Loekie1 het volgende:

Naast vele Syriërs weten ook steeds meer Afghanen de weg naar Europa te vinden. In Duitsland steeg het aantal Afghaanse asielzoekers in september met 20 procent.

'En nu komen de Afghanen,' schrijft de Duitse boulevardkrant Bild. Dat er onder de migranten die naar Europa trekken ook Afghanen zitten, was al bekend, maar nu worden het er opeens meer.
Het Vluchtelingenverdrag dient echt stante pede herzien te worden. Gooi er nog een burgeroorlogje in Egypte, Algerije of Nigeria bij en we zijn helemaal verneukt.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:57:01 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157022951
quote:
15s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het Vluchtelingenverdrag dient echt stante pede herzien te worden. Gooi er nog een burgeroorlogje in Egypte, Algerije of Nigeria bij en we zijn helemaal verneukt.
Dat verdrag stamt ook uit 1951 :') Had jaren geleden al herzien moeten worden
pi_157022997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:53 schreef Loekie1 het volgende:

Als je als Afghaan naar West-Europa kunt komen, heb je in Afghanistan ook de mogelijkheid om veilig te wonen.
pi_157023061
quote:

[..]

Het is de vraag of dat stante pede kan.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:04:34 #279
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157023152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is de vraag of dat stante pede kan.
Evident kan dat niet. Maar alle regeringsleiders en de Commissie dienen het liefst deze week nog samen te komen om een breed gedragen wijziging of opzegging van dat Verdrag overeen te komen. En het liefst invoering van een soort Green Card-systeem. De huidige politieke discours mbt vluchtelingen etc. kijkt niet verder dan een week.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:10:03 #280
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157023301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je als Afghaan naar West-Europa kunt komen, heb je in Afghanistan ook de mogelijkheid om veilig te wonen.
Taliban strijders vallen natuurlijk nooit mensen aan met een modaal inkomen.
pi_157023319
Krijgen Afghanen een verblijfsvergunning?
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:14:06 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157023416
quote:
Een burgeroorlog beginnen is ondertussen een garantie voor een goed leven in Europa...

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:37 schreef Oud_student het volgende:
Hoe kan dat nou? Wat doet een Moelander in een AZC 8)7 8)7
Oost-Europeanen vragen hier asiel aan vanwege de oprotpremie... Als ze de procedure direct weigeren krijgen ze direct een cash-bonus om terug te gaan. Een van de vele idiote uitwassen van het asielbeleid.
pi_157023469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:10 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Taliban strijders vallen natuurlijk nooit mensen aan met een modaal inkomen.
In de stedelijke gebieden heeft de Taliban niets voor het zeggen.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:39:40 #284
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157024181
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In de stedelijke gebieden heeft de Taliban niets voor het zeggen.
. . .en daarom plegen zij daar bijna maandelijkse bomaanslagen.
pi_157059212
Meer, meer, meer, we moeten meer immigranten opnemen, de afbraak gaat nog niet hard genoeg.
pi_157059241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat verdrag stamt ook uit 1951 :') Had jaren geleden al herzien moeten worden
Zoals in 1967 met het protocol van New York?
pi_157059270
quote:
Goed artikel idd.
pi_157059305
quote:
Tja, ik zou vooral eens willen weten wat Merkel en co. nu precies met al die mensen willen gaan doen. Hebben ze inderdaad geen plan of krijgt iedere 18 tot 30 jarige vluchteling straks een geweer om aan het oostfront te vechten.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:35:12 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157060225
quote:
"We kunnen mensen in nood blijven opnemen, maar de realiteit is dat de meesten niet de onveiligheid maar de uitzichtloosheid ontvluchten."

"De bedragen die aan grensbewaking in Europa worden uitgegeven, zijn in de afgelopen jaren teruggebracht. Dat gaat niet meer."

"Zonder een begrenzing van de migratie- en vluchtelingenstroom wordt de ontwrichting van de regio de ontwrichting van de eigen samenleving"
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:40:42 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_157061132
quote:
Tientallen Syrische vluchtelingen in
de vroegere koepelgevangenis in Haarlem
zijn volgens het Haarlems Dagblad sinds
gisteren in hongerstaking.Ze zouden een
snellere asielprocedure eisen nu ze
gehoord hebben dat die zeker een half
jaar zal duren.

De actievoerders vinden een half jaar
veel te lang omdat ze al die tijd hun
familie niet naar Nederland kunnen
halen."Er wordt in Syrië 30 meter van
mijn huis gevochten.De kans dat mijn
familie omkomt,is groot",zei een
vluchteling tegen de krant.

Twee Syriërs willen uit ongenoegen
maandag naar hun land terugkeren
.
Ik begrijp er geen hol meer van
Mijn reisverslagen
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:49:20 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_157061272
"Europe needs more migrants"

Dit in de context van de huidige vluchtelingencrisis is echt pure propaganda. De immigranten die je zou kunnen gebruiken om het vergrijzingsprobleem op te vangen komen echt niet met bootjes over de middellandse zee maar gewoon in vliegtuigen, door hun werkgever betaald en met verblijfsvergunning al op zak.

Die vluchtelingen crisis is een groot probleem. Er zijn geen makkelijke oplossingen. Maar net doen alsof het goed zou zijn voor het land dat is puur bedrog waar je echt niemand mee helpt. Dit soort gebrek aan realisme is een van de redenen dat de crisis zo uit de hand is gelopen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:51:48 #293
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157061310
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik begrijp er geen hol meer van
Elke vorm van chantage zou direct moeten worden opgelost met een enkele reis zandbak.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:53:26 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157061341
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:49 schreef SeLang het volgende:
"Europe needs more migrants"

Dit in de context van de huidige vluchtelingencrisis is echt pure propaganda. De immigranten die je zou kunnen gebruiken om het vergrijzingsprobleem op te vangen komen echt niet met bootjes over de middellandse zee maar gewoon in vliegtuigen, door hun werkgever betaald en met verblijfsvergunning al op zak.

Die vluchtelingen crisis is een groot probleem. Er zijn geen makkelijke oplossingen. Maar net doen alsof het goed zou zijn voor het land dat is puur bedrog waar je echt niemand mee helpt. Dit soort gebrek aan realisme is een van de redenen dat de crisis zo uit de hand is gelopen.
Nog steeds is er idd totaal geen helder beleid te bespeuren over hoe dit opgepakt gaat worden. Je arbeidspopulatie daadwerkelijk versterken met bootvluchtelingen zie ik an sich nog wel als een optie, maar dan moet je ook echt die mensen een kans geven en ondersteunen wanneer nodig. Beetje het Amerikaanse model in het begin van de 20e eeuw toen er ook massa's immigranten aankwamen, uiteraard wel in ee moderner jasje. Weet alleen niet hoe realistisch en haalbaar dit is...
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:11:50 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_157061609
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:53 schreef Falco het volgende:

[..]
Je arbeidspopulatie daadwerkelijk versterken met bootvluchtelingen zie ik an sich nog wel als een optie,
Dat is alleen zo als ze daadwerkelijk een tekort opvullen. Maar de EU heeft 23 miljoen werklozen! In jouw Amerikaanse voorbeeld was er daadwerkelijk een tekort aan arbeidskrachten omdat er zoveel land moest worden ontgonnen en dergelijke en iedereen begon toen gewoon voor zichzelf dus het was moeilijk om mensen te huren.

Nu zullen er best een paar individuele vluchtelingen zijn met skills waar nu een tekort aan is. Maar die kunnen hoe dan ook komen, daar heb je geen crisis voor nodig.

Het helpt gewoon niet om een grote crisis als dit te bagatelliseren door net te doen alsof het goed is voor ons dat al die mensen hier komen. Het is helemaal niet goed. Het werkt destabiliserend en het kost klauwen vol geld.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:17:58 #296
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157061704
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is alleen zo als ze daadwerkelijk een tekort opvullen. Maar de EU heeft 23 miljoen werklozen! In jouw Amerikaanse voorbeeld was er daadwerkelijk een tekort aan arbeidskrachten omdat er zoveel land moest worden ontgonnen en dergelijke en iedereen begon toen gewoon voor zichzelf dus het was moeilijk om mensen te huren.

Nu zullen er best een paar individuele vluchtelingen zijn met skills waar nu een tekort aan is. Maar die kunnen hoe dan ook komen, daar heb je geen crisis voor nodig.

Het helpt gewoon niet om een grote crisis als dit te bagatelliseren door net te doen alsof het goed is voor ons dat al die mensen hier komen. Het is helemaal niet goed. Het werkt destabiliserend en het kost klauwen vol geld.
Prima realistische samenvatting ^O^
pi_157062155
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Prima realistische samenvatting ^O^
Hoe lang zou het nog duren voordat de staatsomroep dit geluid laat horen :{
Exaudi orationem meam
pi_157062769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat probeert men al maar dat wordt nog steeds gecensureerd en worden diegene afgeschilderd als xenofoob, racist, nazi, PVV'er, extreem rechts enzovoorts.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:14:57 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_157068121
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren.
Ondertussen wordt er handig een sfeer gecreëerd dat wanneer je tegen deze idiote immigratie bent, je bij de Hooligans hoort die Steenwijkse vrouwen staan te bepiemelen.
Verder heeft NL i.c. de overheid een zeker belang bij de ellende omdat "ze" zo kan scoren in het half jaar dat zij de EU mag voorzitten. Zoals Rutte zegt, hij loopt niet weg voor z'n verantwoordelijkheid maar kiest zijn moment om het proces niet te verstoren.

Ik zou bijna denken dat de (Steenwijkse) propaganda cq. doorgestoken kaart was. Het COA of overheid, huurt (of stuurt) simpel een man of 50 die als onbehouwen Neanderthalers staan te schreeuwen en vervolgens durf je als normaal mens niet meer tegen te zijn omdat je anders met hen wordt geassocieerd. Slim spel !!!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:45:35 #300
78780 deedeetee
pi_157068974
Wat is dat gedoe over de vergrijzing toch ? Er is steeds minder werk door de automatisering, dus hebben we minder mensen nodig. Daar hoven we de familie konijn niet voor binnen te laten.
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:30:05 #301
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_157084508
quote:
Dankbaar gezin uit Syrië hangt poster achter het raam: 'Bedankt dat we hier vredig kunnen leven'

GRAVE - Marie-Louise Habets uit Grave reed met haar auto door de Willem Jacobstraat toen haar oog op een poster viel die achter een raam hing. Het was een dankbetuiging van een Syrisch gezin. "Ik vond het zo mooi en positief, ik moest daar iets mee." En dus schoof Marie-Louise een briefje in de bus. Met een uitnodiging om koffie te komen drinken.

De poster is opgehangen door de familie Mawazini. "Wij willen het Nederlands volk bedanken dat ze ons de kans hebben gegeven op vredig leven", staat er te lezen. De tekst is versierd met rood-wit-blauwe lintjes.
Zie ook de video op de pagina: OmroepBrabant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')