Het is ook een bullshitgetal, net als die 800k van Duitsland. Dat is ook al schromelijk overdreven blijkt nu.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
300.000 vluchtelingen![]()
Dan zouden wij naar verhouding meer vluchtelingen opnemen dan Duitsland.
Lekker paniekvoetballen inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is ook een bullshitgetal, net als die 800k van Duitsland. Dat is ook al schromelijk overdreven blijkt nu.
http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/
BNW zit er vol mee, denken dat het leuk is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:18 schreef Wespensteek het volgende:
Er schijnen heel wat Nederlanders graag een burgeroorlog te willen en het recht in eigen hand te willen nemen, dat volk is echt niet te vertrouwen.
Het is ook echt debiel. Ga niet roeptoeteren over fictieve getallen en paniek zaaien (Zijlstraquote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:31 schreef Wespensteek het volgende:
Vreemd want om goed beleid te maken moet e toch een inschatting maken hoeveel mensen volgend jaar op de stoep staan.
Het zijn er zoveel als wij toelaten! Jaarlijks neemt de bevolking in Afrika met 30 miljoen toe, en die komen zodra ze kunnen graag hierheen. Net als de huidige ruim een miljard inwoners van Afrika.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
300.000 vluchtelingen![]()
Dan zouden wij naar verhouding meer vluchtelingen opnemen dan Duitsland.
Volgend jaar een miljard asielaanvragen dus!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zijn er zoveel als wij toelaten! Jaarlijks neemt de bevolking in Afrika met 30 miljoen toe, en die komen zodra ze kunnen graag hierheen. Net als de huidige ruim een miljard inwoners van Afrika.
Dat geeft niet, want onze Europese bevolking neemt al jarenlang af. Zo maken we steeds meer ruimte vrij voor waar het wat te druk wordt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zijn er zoveel als wij toelaten! Jaarlijks neemt de bevolking in Afrika met 30 miljoen toe, en die komen zodra ze kunnen graag hierheen. Net als de huidige ruim een miljard inwoners van Afrika.
Hebben ze jou dat verteld dan? Dat ze allemaal graag naar Nederland willen komen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je dit ironisch bedoeldequote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Frau Merkel schafft das!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:00 schreef Loekie1 het volgende:
Afrika wil ook naar Europa:
In West-Afrikaanse landen wordt het Duitse asielbeleid van Angela Merkel verheerlijkt en gebruikt als argument om de reis naar Europa te maken.
Volgens de Duitse krant Die Welt wordt de bevolking in Mali aangemoedigd noordwaarts te trekken, op zoek naar een betere toekomst in Duitsland. Zo worden Malinezen gevoed met televisiebeelden waarop vriendelijke Duitsers migranten met open armen ontvangen.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Dat is echt niks nieuws, gebeurd al jaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:00 schreef Loekie1 het volgende:
Afrika wil ook naar Europa:
In West-Afrikaanse landen wordt het Duitse asielbeleid van Angela Merkel verheerlijkt en gebruikt als argument om de reis naar Europa te maken.
Volgens de Duitse krant Die Welt wordt de bevolking in Mali aangemoedigd noordwaarts te trekken, op zoek naar een betere toekomst in Duitsland. Zo worden Malinezen gevoed met televisiebeelden waarop vriendelijke Duitsers migranten met open armen ontvangen.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Dat ziet er leuk uit was het voedertijd?. Welke dierentuin is dit?quote:
Iedereen lijkt vergeten wat voor problemen de Germaanse volkeren (onze eigen voorouders) hebben veroorzaakt nadat zij asiel kregen in een groot deel van het Romeinse rijk. Het rijk stortte in en we kregen de middeleeuwen. Ondertussen groeide Azië rustig door omdat zij zich beschermde tegen uitheemse volkeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Als al die gelukzoekers nu naar Europa komen dan gaan wij toch naar Afrika. Een lekker klimaat en veel grondstoffen en natuurlijke rijkdommen. Waar is de VOC mentaliteit mensen. Durf te dromen !!
[..]
Dat ziet er leuk uit was het voedertijd?. Welke dierentuin is dit?
Ik wil je wel een handje helpen om ruimte te maken, je bent overduidelijk dol op immigranten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:37 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat geeft niet, want onze Europese bevolking neemt al jarenlang af. Zo maken we steeds meer ruimte vrij voor waar het wat te druk wordt.
Schijnt een oude video te zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Als al die gelukzoekers nu naar Europa komen dan gaan wij toch naar Afrika. Een lekker klimaat en veel grondstoffen en natuurlijke rijkdommen. Waar is de VOC mentaliteit mensen. Durf te dromen !!
[..]
Dat ziet er leuk uit was het voedertijd?. Welke dierentuin is dit?
Ohw, waar maak je dat uit op?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil je wel een handje helpen om ruimte te maken, je bent overduidelijk dol op immigranten.
Lolquote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Iedereen lijkt vergeten wat voor problemen de Germaanse volkeren (onze eigen voorouders) hebben veroorzaakt nadat zij asiel kregen in een groot deel van het Romeinse rijk. Het rijk stortte in en we kregen de middeleeuwen. Ondertussen groeide Azië rustig door omdat zij zich beschermde tegen uitheemse volkeren.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Lol
Vergeten hoe de Mongolen in de 13e eeuw als barbaren half Azië veroverden, ondanks de Chinese Muur?
Nee, ben ik niet vergeten, maar heb ik expres weggelaten . ik ga niet met allerlei nuances een post plaatsen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Lol
Vergeten hoe de Mongolen in de 13e eeuw als barbaren half Azië veroverden, ondanks de Chinese Muur?
Nuance is belangrijk. De Limes / Hadrians Wall werkte niet, de Chinese Muur werkte niet, het IJzeren Gordijn werkte niet...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:04 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Nee, ben ik niet vergeten, maar heb ik expres weggelaten . ik ga niet met allerlei nuances een post plaatsen.
De mongolen waren onder de indruk van de Chinese beschaving. Ook bracht de Yuan dynasty China geen windeieren. Handel, cultuur en wetenschap groeide enorm doormiddel van het veilig worden van de zijde route. Ook bleef veel van de chinees cultuur en zijn instanties gewoon overeind.
De mongolen die leefde in China paste zich juist steeds meer aan aan de chinese cultuur, en raakte zelfs vervreemd van broeders in het noorden en westen, die nog steeds nomaden waren.
Get it?
Hoezo werkt niet? Het Romeinse rijk heeft bijna 1000 jaar bestaanquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:11 schreef Igen het volgende:
Nuance is belangrijk. De Limes / Hadrians Wall werkte niet, de Chinese Muur werkte niet, het IJzeren Gordijn werkte niet...
Ehhhmmmm Germaanse volkeren kregen asiel in het Romeinse rijk ??? Aparte manier om te omschrijven wat er zich afspeelde.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Iedereen lijkt vergeten wat voor problemen de Germaanse volkeren (onze eigen voorouders) hebben veroorzaakt nadat zij asiel kregen in een groot deel van het Romeinse rijk. Het rijk stortte in en we kregen de middeleeuwen. Ondertussen groeide Azië rustig door omdat zij zich beschermde tegen uitheemse volkeren.
Die oer stomme, totaal ondoordachte oproep van haar om maar allemaal naar Duitsland te komen gaat haar duur te staan komen.quote:
En ze staat nog steeds achter die uitspraak, ze ziet als Christen iedereen als haar broeder, of hoe ze het ook zei. En daar wordt dankbaar gebruikt van gemaakt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die oer stomme, totaal ondoordachte oproep van haar om maar allemaal naar Duitsland te komen gaat haar duur te staan komen.
Heb nooit kunnen begrijpen hoe ze zo'n grote fout kon maken.
Welnee, ze kan natuurlijk haar stommiteit niet toegeven.... Het zou ook niks uitmaken, daar houdt ze de toestroom toch niet meer mee tegen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En ze staat nog steeds achter die uitspraak, ze ziet als Christen iedereen als haar broeder, of hoe ze het ook zei. En daar wordt dankbaar gebruikt van gemaakt.
Tuurlijk kan ze wel draaien. In andere kwesties zoals minimumloon en kernenergie is ze ook plotseling 180 graden gedraaid toen dat politiek gezien wat handiger uitkwam.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Welnee, ze kan natuurlijk haar stommiteit niet toegeven.... Het zou ook niks uitmaken, daar houdt ze de toestroom toch niet meer mee tegen.
Die oproep van haar werd toen al meteen aangemerkt als een historische fout als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die oer stomme, totaal ondoordachte oproep van haar om maar allemaal naar Duitsland te komen gaat haar duur te staan komen.
Heb nooit kunnen begrijpen hoe ze zo'n grote fout kon maken.
Ja, daar wordt in Duitsland veel over gespeculeerd. Zelf Oost-Duits natuurlijk, dochter van een dominee, onder invloed van christelijk-sociale predikers. Ik denk ook dat ze na het Griekse debacle een groots gebaar wilde maken. Een soort legacy scheppen. Want het is natuurlijk niet leuk om jezelf continu in Nazi-kostuum afgebeeld te zien worden. Maar dan had ik liever gehad dat ze wat coulanter was tegen de Grieken en wat harder tegen de asielzoekers.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ze wel draaien. In andere kwesties zoals minimumloon en kernenergie is ze ook plotseling 180 graden gedraaid toen dat politiek gezien wat handiger uitkwam.
Het lijkt erop dat ze dit issue heel belangrijk vindt en persoonlijk en emotioneel opvat ipv. als een zakelijk politiek probleem.
Het is denk ik de grootste (politieke) blunder van een Duitse leider sinds de invasie van de Sovjet-Unie.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:26 schreef karton2 het volgende:
[..]
Die oproep van haar werd toen al meteen aangemerkt als een historische fout als ik het me goed herinner.
Kijk je alleen maar naar de wereld van nu of heb je nog nooit een geschiedenis boek gelezen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Nuance is belangrijk. De Limes / Hadrians Wall werkte niet, de Chinese Muur werkte niet, het IJzeren Gordijn werkte niet...
En van de 10 op dit moment meest ontwikkelde landen ter wereld zijn er 9 met een Germaanse cultuur. De cultuur dus die volgens jou de Romeinse beschaving ten gronde richtte.
Dus ik weet niet waar je met je Azië-opgehemel naartoe wil. (En als argument dat vreemdelingen de beschaving voorgoed ten gronde richten kunnen dus noch de Mongoolse, noch de Germaanse invasies dienen.)
Die muren waren effectief, maarja als zo'n muur niet wordt onderhouden, onderbezet is of gewoon wordt opengezet voor flinke smak geld, dan heb je er niet veel aan. Rare uitspraak dus ook van Igen om te zeggen dat ze nutteloos waren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hoezo werkt niet? Het Romeinse rijk heeft bijna 1000 jaar bestaan
De Chinese muur was misschien niet 100% waterdicht, maar het heeft heel veel mongolen en anderen buiten gehouden. Denk je dat die mensen achterlijk waren, hun bouwwerken staan er nu nog.
Ik gebruik inderdaad een modern woordje, maar wat ik en jij waarschijnlijk wel weten is dat zij toegang kregen tot grondgebied achter de verdedigingslinie van het romeinse rijk in ruil voor soldaten die meevochten met de Romeinen tegen andere volkeren. Uiteindelijk waren het er zoveel dat ze heel makkelijk de romeinse machtshebbers konden afzetten, omdat er simpelweg geen enkele romein meer in het leger diende. Het west-romeinse rijk werd een chaotische bende en mensen verlieten de steden en gingen weer op het platteland wonen, etc, etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ehhhmmmm Germaanse volkeren kregen asiel in het Romeinse rijk ??? Aparte manier om te omschrijven wat er zich afspeelde.
*proest*quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is denk ik de grootste (politieke) blunder van een Duitse leider sinds de invasie van de Sovjet-Unie.
Als ik hier op Fok! kijk dan voel ik me ook een minderheid in eigen land tussen zo veel PVV-tokkies.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:47 schreef Odaiba het volgende:
Maar je kunt ervan uit gaan dat mensen van andere achtergronden invloedrijke posities krijgen en niet altijd vanuit onze kant de zaken bekijken. Uiteindelijk voel je je een minderheid in eigen land, samen met nog meer andere minderheden.
Dat is helaas nogal gevaarlijk als het een belangrijke (wereld)politieke kwestie betreft.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ze wel draaien. In andere kwesties zoals minimumloon en kernenergie is ze ook plotseling 180 graden gedraaid toen dat politiek gezien wat handiger uitkwam.
Het lijkt erop dat ze dit issue heel belangrijk vindt en persoonlijk en emotioneel opvat ipv. als een zakelijk politiek probleem.
Maar ergens vind ik het, als je kijkt naar de geschiedenis, toch ook wel ironisch dat nu uitgerekend Duitsland vanuit het buitenland verweten wordt om te emotioneel mensenlievend de belangen van het eigen volk te negeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is helaas nogal gevaarlijk als het een belangrijke (wereld)politieke kwestie betreft.
Als ik het me goed herinner is ze zelf geboren in Hamburg en waren haar ouders vluchtelingen uit Danzig na de Tweede Wereldoorlog. Wellicht speelt dat ook nog ergens een rol.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, daar wordt in Duitsland veel over gespeculeerd. Zelf Oost-Duits natuurlijk, dochter van een dominee, onder invloed van christelijk-sociale predikers. Ik denk ook dat ze na het Griekse debacle een groots gebaar wilde maken. Een soort legacy scheppen. Want het is natuurlijk niet leuk om jezelf continu in Nazi-kostuum afgebeeld te zien worden. Maar dan had ik liever gehad dat ze wat coulanter was tegen de Grieken en wat harder tegen de asielzoekers.
Zo zie je maar dat slingerbewegingen nooit goed zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ergens vind ik het, als je kijkt naar de geschiedenis, toch ook wel ironisch dat nu uitgerekend Duitsland vanuit het buitenland verweten wordt om te emotioneel mensenlievend de belangen van het eigen volk te negeren.
Oh ja? Ik wist wel dat haar vader (vrijwillig natuurlijk) vanuit West- naar Oost-Duitsland trok.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is ze zelf geboren in Hamburg en waren haar ouders vluchtelingen uit Danzig na de Tweede Wereldoorlog. Wellicht speelt dat ook nog ergens een rol.
Wit-Rusland, Egypte, Iran... seriously?quote:VRIEZENVEEN - Een groep van nog eens 49 vluchtelingen is woensdag aangekomen in sporthal De Stamper in Vriezenveen. Het gaat om mensen uit Syrië, die vanuit de IJsselhallen in Zwolle naar Vriezenveen zijn gekomen. De groep bestaat uit 34 mannen dan wel jongens en vijftien vrouwen dan wel meisjes in de leeftijd van drieënhalve maand tot en met 70 jaar. Daarmee komt het totale aantal vluchtelingen dat momenteel in Twenterand wordt opgevangen op ongeveer 170. Zij blijven allen vijf dagen.
De groep die eerder woensdagmiddag in Vriezenveen aankwam, bestaat uit mannen, vrouwen en kinderen in de leeftijd van 2 tot 56 jaar. Ongeveer de helft van deze mensen komt uit Syrië. De anderen komen uit Irak, Egypte, Kosovo, Wit-Rusland en Iran. Deze groep is eerder opgevangen geweest in Epe en in Zutphen en komt nu rechtstreeks uit Bunschoten.
Mensen brengen dekens
Woensdagmiddag deed de gemeente een oproep via e-mail en social media om voor 19.30 uur vanavond dekens voor de vluchtelingen naar het gemeentehuis te brengen. Die leidde tot het aanleveren van enorm veel dekens, dekbedden, kussens en dergelijke.
Omdat er alsnog gronden kunnen zijn om die mensen asiel te verlenen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van Tubantia.
[..]
Wit-Rusland, Egypte, Iran... seriously?Als dit al bekend is waarom worden deze mensen er niet meteen uitgefilterd? Ze houden plekken bezet van echte vluchtelingen en zijn intussen al aan hun 4e(!) noodopvang bezig.
Het is een duidelijke aanwijzing dat de IND de zaken nu al niet meer onder controle heeft. Dat zal weer leiden tot onzorgvuldige procedures waar de asieladvocaten wel raad mee weten. Ga er maar vanuit dat de meerderheid uiteindelijk nooit meer weggaat uit Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van Tubantia.
[..]
Wit-Rusland, Egypte, Iran... seriously?Als dit al bekend is waarom worden deze mensen er niet meteen uitgefilterd? Ze houden plekken bezet van echte vluchtelingen en zijn intussen al aan hun 4e(!) noodopvang bezig.
Huh, wat? Mensen kunnen altijd asiel aanvragen. Er dienen al decennialang mensen uit die contreien een aanvraag in. Er kunnen gewoon legitieme gronden aan ten grondslag liggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is een duidelijke aanwijzing dat de IND de zaken nu al niet meer onder controle heeft. Dat zal weer leiden tot onzorgvuldige procedures waar de asieladvocaten wel raad mee weten. Ga er maar vanuit dat de meerderheid uiteindelijk nooit meer weggaat uit Nederland.
Dat is prima zolang het er een handvol zijn. Maar met de intocht van tussen de 2500 en 4500 mensen per week uit alle uithoeken van de wereld is men al blij de registratie een beetje te kunnen afwikkelen. Laat staan dat ze de dossiervorming en de onderzoeken op orde kunnen krijgen. De capaciteit zal nu wel weer snel worden uitgebreid met matig getrainde en onervaren mensen wat de kans op procedurefouten weer veel groter maakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Huh, wat? Mensen kunnen altijd asiel aanvragen. Er dienen al decennialang mensen uit die contreien een aanvraag in. Er kunnen gewoon legitieme gronden aan ten grondslag liggen.
Wat ging daar aan vooraf? Racistische opmerkingen?quote:
Waarom doet deze tandarts dit?quote:
oh oh oh.quote:
'You have boyfriend? You wanna fuck me?' 'No no no'quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat ging daar aan vooraf? Racistische opmerkingen?
Mwoah, ik heb dat ook regelmatig gelezen wat Wespennest zegt hoor, op twitter. En ja mensen die zeggen van de PVV-kant te zijn komen heel agressief over. En meestal zijn ze ook echt wel een heel klein beetje zoals je eigenlijk verwacht dat fundamentalistische islamieten zijn.quote:
Wat is het punt dat Duk maakt dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb dat ook regelmatig gelezen wat Wespennest zegt hoor, op twitter. En ja mensen die zeggen van de PVV-kant te zijn komen heel agressief over. En meestal zijn ze ook echt wel een heel klein beetje zoals je eigenlijk verwacht dat fundamentalistische islamieten zijn.
Gelukkig heb ik weinig aanvaringen met hen, maar mijn favoriete bevolkingsgroep is het niet.
Geeft wel aan dat er in feite geen discussie is in NL. Kijk naar dat 45 minuten durend interview met Wierd Duk dat ik aanhaalde.
We moeten eens naar de feiten kijken in Dld. Er komt nu extreemrechts op, nazistisch extreemrechts in Dld, omdat er niet is nagedacht over deze instroom van vluchtelingen. Dld kan de instroom in de praktijk ook niet meer aan. En de kop van Merkel kan best gaan rollen. Als je kritiek tegen deze instroom blijft onderdrukken in politiek correct gewauwel, krijg je dergelijke toestanden ook hier, hoe goed je ook denkt, gelet op het asieldebat vandaag, alles te kunnen beheersen. De vraag is: hoeveel islam kunnen wij aan. Waar ligt het maximum. Het wegduiken van links in politiek gewauwel is uiteindelijk erg slecht met name voor links zelf, maar ook voor NL.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat is het punt dat Duk maakt dan?
Dit was niet de vraag.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We moeten eens naar de feiten kijken in Dld. Er komt nu extreemrechts op, nazistisch extreemrechts in Dld, omdat er niet is nagedacht over deze instroom van vluchtelingen. Dld kan de instroom in de praktijk ook niet meer aan. En de kop van Merkel kan best haan rollen. Als je kritiek tegen deze instroom blijft onderdrukken in politiek correct gewauwel, krijg je dergelijke toestanden ook hier, hoe goed je ook denkt, gelet op het asieldebat vandaag, alles te kunnen beheersen. De vraag is: hoeveel islam kunnen wij aan. Waar ligt het maximum.
Dat lijkt mij allemaal evident. Het huidige vluchtelingenrecht dat in principe recht verleend op verblijf aan een potentieel onbeperkte groep mensen is buitengewoon riskant. Een burgeroorlog in een klein land als Syrië valt al nauwelijks te beheersen. Maar wat wanneer het begint te kraken in veel grotere landen als Egypte, Nigeria of Turkije? Twee oplossingen:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We moeten eens naar de feiten kijken in Dld. Er komt nu extreemrechts op, nazistisch extreemrechts in Dld, omdat er niet is nagedacht over deze instroom van vluchtelingen. Dld kan de instroom in de praktijk ook niet meer aan. En de kop van Merkel kan best haan rollen. Als je kritiek tegen deze instroom blijft onderdrukken in politiek correct gewauwel, krijg je dergelijke toestanden ook hier, hoe goed je ook denkt, gelet op het asieldebat vandaag, alles te kunnen beheersen. De vraag is: hoeveel islam kunnen wij aan. Waar ligt het maximum.
Bij Wierd Duk wel, daar vroeg hij naar. En overigens ik heb dat afgelopen weken ook steeds naar voren proberen te halen. Wat is voor ons het maximum.quote:
Oh excuus. Dacht dat je het over het debat van vandaag in de 2e kamer had.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij Wierd Duk wel, daar vroeg hij naar. En overigens ik heb dat afgelopen weken ook steeds naar voren proberen te halen. Wat is voor ons het maximum.
Nee, filmpje op vimeo, interview met Wierd Duk, journalist, ik zit wel op zijn lijn. Interessant wat hij vertelt, duurt wel 45 minuten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh excuus. Dacht dat je het over het debat van vandaag in de 2e kamer had.
Ja maar asielzoekers in het algemeen toch. Uiteraard is het grootste gedeelte moslim.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, filmpje op vimeo, interview met Wierd Duk, journalist, ik zit wel op zijn lijn. Interessant wat hij vertelt, duurt wel 45 minuten.
Trouwens Pechtold heeft er wel naar gevraagd, omdat Zoolstra zei dat we ongeveer 300K moesten opvangen. Rutte kon dat niet bevestigen, want hij loopt nu eenmaal weg voor cijfers.
300K is wmb veel te veel.
Ja, uit Eritrea was het al ingedamd, zei Rutte, die zijn naar andere landen gegaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar asielzoekers in het algemeen toch. Uiteraard is het grootste gedeelte moslim.
Als ze Duitsland niet in kunnen waar gaan ze dan heen?Vast naar ons.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, uit Eritrea was het al ingedamd, zei Rutte, die zijn naar andere landen gegaan.
Overigens zegt Duk weer dat het bij ons nooit zoveel zal worden, want Wilders is ook bekend. Nu vroeg ik me af of dat zo is. Iig meeste vluchtelingen willen wel naar Dld, maar als daar de het maximum is bereikt of Merkel wordt gekickt? Wat dan? De vluchtelingenstroom zal in de winter afnemen, maar naar verwachting in het voorjaar weer toenemen...
Of Zweden. Veel andere smaken zijn er niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze Duitsland niet in kunnen waar gaan ze dan heen?Vast naar ons.
Nou ja, dat is de vraag, de vraag is ook of ze Dld niet in kunnen, maar als de neonazi's zich al zo ernstig manifesteren als ze nu doen, tja... Volgens Duk hebben ze in het Ruhrgebied al gebieden de facto onder controle en ook in voormalig DDR.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze Duitsland niet in kunnen waar gaan ze dan heen?Vast naar ons.
Nou nu we dat weten kunnen we ons voorbereiden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Of Zweden. Andere smaken zijn er niet.
Ja, dat doen veel NL'ers ook. Ook morgen is Wilders in Steenbergen, heel West-Brabant loopt uit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou nu we dat weten kunnen we ons voorbereiden.
Ik heb mijn 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'-spandoek al uitgerold klaar liggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou nu we dat weten kunnen we ons voorbereiden.
Dan zing ik wel het lied.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb mijn 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'-spandoek al uitgerold klaar liggen.
Hoe bereiden veel Nederlanders zich voor dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat doen veel NL'ers ook. Ook morgen is Wilders in Steenbergen, heel West-Brabant loopt uit.
(Wij gaan trouwens ook even kijken, tussen de bedrijven door...)
Ben blij dat we op een lijn zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Top! Ik heb nog wel een gitaar hier liggen, begeleid ik jou.
Ik denk dat er bij veel NL'ers om het heel netjes uit te drukken grote scepsis aan het ontstaan is. Ook dringt het steeds meer door dat we ons heel misschien wel een aantal grote problemen op onze hals halen. Je moet alleen een beetje voorbij het elkaar "framen" als nazi of Gutmensch kijken, waar nog steeds een groot deel van de bevolking mee bezig is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe bereiden veel Nederlanders zich voor dan?
Als we dat soort mensen die dat zeggen gewoon niet meer serieus nemen zou het al heel veel schelen denk ikquote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij veel NL'ers om het heel netjes uit te drukken grote scepsis aan het ontstaan is. Ook dringt het steeds meer door dat we ons heel misschien wel een aantal grote problemen op onze hals halen. Je moet alleen een beetje voorbij het elkaar "framen" als nazi of Gutmensch kijken, waar nog steeds een groot deel van de bevolking mee bezig is.
NL'ers zijn dominees houden in feite niet van discussies, alleen van preken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als we dat soort mensen die dat zeggen gewoon niet meer serieus nemen zou het al heel veel schelen denk ikMaar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat de Nederlanders er van vinden. Ze komen toch wel.
Dus moet je denken aan quota of opzegging van het Vluchtelingenverdrag. Stel dat er ook onlusten in andere (grotere) landen uitbreken: het is niet vol te houden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als we dat soort mensen die dat zeggen gewoon niet meer serieus nemen zou het al heel veel schelen denk ikMaar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat de Nederlanders er van vinden. Ze komen toch wel.
Wie en hoezo?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:28 schreef qwerty_x het volgende:
Vooropgesteld dat internet en sites zoals deze wellicht niet de meest objectieve bron zijn,
maar voor iemand die deze situatie van een grote afstand bekijkt, is er maar één conclusie mogelijk:
jullie zijn totaal geschift.
met alle respect overigens ....
Mocht dat zo zijn dan komen ze er te laat achterquote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus moet je denken aan quota of opzegging van het Vluchtelingenverdrag. Stel dat er ook onlusten in andere (grotere) landen uitbreken: het is niet vol te houden.
Waarom 44 minuten? De pointe kun je toch makkelijk in vijf minuten vertellen? Dit schrikt mensen meer af dan een lichtgetinte man met een vuistdikke baard.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:29 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens Elfletterig heeft een topic over dat interview geopend: NWS / Wierd Duk zegt in 44 minuten waar het op staat
Hoezo waarom 44 minuten? Is dat te lang voor je? Ik vind het nog te kort.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom 44 minuten? De pointe kun je toch makkelijk in vijf minuten vertellen? Dit schrikt mensen meer af dan een lichtgetinte man met een vuistdikke baard.
In Brazilië gaat het lekker.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:28 schreef qwerty_x het volgende:
Vooropgesteld dat internet en sites zoals deze wellicht niet de meest objectieve bron zijn,
maar voor iemand die deze situatie van een grote afstand bekijkt, is er maar één conclusie mogelijk:
jullie zijn totaal geschift.
met alle respect overigens ....
Ik zal het zometeen eens als achtergrondgeluid aanzetten en dan zie ik wel hoe het bevalt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo waarom 44 minuten? Is dat te lang voor je? Ik vind het nog te kort.
Ja, sorry hoor, misschien ben ik van een andere generatie, maar ik hou van een gesprek van minimaal een uur om je punten duidelijk te maken, en 3 uur of 4 uur zit ook wel uit. Discussies in mijn studententijd gingen door in de winter totdat het weer licht werd zelfs.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zal het zometeen eens als achtergrondgeluid aanzetten en dan zie ik wel hoe het bevalt.
Jullie Europeanen.quote:
Oké, opa.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor, misschien ben ik van een andere generatie, maar ik hou van een gesprek van minimaal een uur om je punten duidelijk te maken, en 3 uur of 4 uur zit ook wel uit. Discussies in mijn studententijd gingen door in de winter totdat het weer licht werd zelfs.
Wat is nou de echte wereld dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Jullie Europeanen.
Omdat jullie al heel lang in een zeer luxe ivoren toren wonen en absoluut geen idee hebben hoe het er in de echte wereld aan toegaat.
En dat is jullie niet eens te verwijten.
Maar die echte wereld, het recht van de sterkste ipv de luxe positie van solidariteit, gaan jullie nu echt beleven.
Tenminste, als jullie nu niet wakker worden.
Klinkt wel spannend.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Jullie Europeanen.
Omdat jullie al heel lang in een zeer luxe ivoren toren wonen en absoluut geen idee hebben hoe het er in de echte wereld aan toegaat.
En dat is jullie niet eens te verwijten.
Maar die echte wereld, het recht van de sterkste ipv de luxe positie van solidariteit, gaan jullie nu echt beleven.
Tenminste, als jullie nu niet wakker worden.
Teruglezend is mijn reactie wellicht ietwat dramatisch.quote:
Ja, Europa is wel naïef, althans veel mensen in Europa. Dan zijn er mensen die echt tegen het nazistische zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:42 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Teruglezend is mijn reactie wellicht ietwat dramatisch.
Maar desalniettemin, ondanks jullie sarcastische antwoorden, is Europa bijzonder naief.
Gratis geld is een heel sterke drijfveer voor velen.
En je kunt daar nog zo ideologisch over denken, feit blijft dat deze belofte een grote aantrekkingskracht heeft.
Celle, daar ben ik vaker wezen stappen. Mooi plaatsjequote:
Ik zit op zo'n zes minuten maar het is wel fascinerend!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ben van dezelfde generatie als Wierd Duk.
Doorgaan, hoor ik het morgen, Elfje heeft er een topic over geopend, ik dacht het past hier wel in...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zit op zo'n zes minuten maar het is wel fascinerend!
Ha, Nederlanders zijn dominees, Duitsers zijn filosofen, denkers (en dichters).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doorgaan, hoor ik het morgen, Elfje heeft er een topic over geopend, ik dacht het past hier wel in...
Nog een eind van de NL grens toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Celle, daar ben ik vaker wezen stappen. Mooi plaatsje
Ja dicht bij Hannover. Het ziet er een beetje uit als Valkenburg in Limburg, althans het binnenstadje.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog een eind van de NL grens toch?
Heeft-ie wel een punt, we zijn ook vooral een beetje dominees. Gutmenschen, het wordt met links geassocieerd, maar het is vooral gewoon protestants-gristelijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ha, Nederlanders zijn dominees, Duitsers zijn filosofen, denkers (en dichters).
Ja, okee dan zat je daar gewoon, niet dat je avondje stappen vanuit Groningen oid deed.quote:
Uiteindelijk, hoe hard het ook klinkt, zal blijken dat de portemonnee (sorry, schrijf je dat zo ...) beslist.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Europa is wel naïef, althans veel mensen in Europa. Dan zijn er mensen die echt tegen het nazistische zitten.
En dan zijn er mensen die iets willen redden, hoewel ze hebben ook geen idee hoe, wat.
Tijl Uilenspiegel leuk café was dat in Celle. Leuke dames trouwens ook. Sowieso zijn Duitse meiden wel in orde.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee dan zat je daar gewoon, niet dat je avondje stappen vanuit Groningen oid deed..
Ook te ver voor Seedorf.
Zeker in dirndl outfit, maar dat hadden ze daar niet aan wrs. Heb ik alleen in Beieren en Oostenrijk gezien.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tijl Uilenspiegel leuk café was dat in Celle. Leuke dames trouwens ook. Sowieso zijn Duitse meiden wel in orde.
Gaat al eerder wat gebeuren ook in Dld ook in NL, vrees ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:52 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Uiteindelijk, hoe hard het ook klinkt, zal blijken dat de portemonnee (sorry, schrijf je dat zo ...) beslist.
Als deze actie uiteindelijk uitwijst dat het welvaartspeil omlaag gaat, de werkloosheid omhoog gaat, de belastingen verhoogd worden etc etc., dan breekt pas echt de pleuris uit.
En dan helpt het niks dat opa vertelt dat hij destijds het beste voor had.
Ja, een beetje de hoofdprijs winnen. Laten we wel zijn toen de burgeroorlog nog niet was begonnen was het ook geen aardig landje om in te wonen. Veel mensen schijnen zich dat niet te realiseren. Syrië is van 1970 tot 2011 eigenlijk een soort black box geweest voor westerse journalisten/media.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:11 schreef qwerty_x het volgende:
Ok, even de dramatiek buiten bechouwing latend.
Simpelweg gezegd kan de meerderheid van de mensen op deze aardkloot werkelijk niet geloven dat jullie zo naief zijn om niet te zien dat de enige drijfveer van al die immigranten het gratis geld is.
(Heb nog wat schrijffoutjes verwijderd, lees het nog een keer... ) Het westen is gewoon één grote big laugh en fraude tiert weldig.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:38 schreef qwerty_x het volgende:
Het is ietwat moeilijk om je post te begrijpen, maar laat ik een simpele poging wagen.
Tot voor kort waren er regels om het beloofde land te betreden. Nu is het algemeen bekend dat de deuren wagenwijd openstaan.
Dus ....
Maar dat is niet juist. Er is een praktisch probleem dat zo veel aanvragen niet ineens behandeld kunnen worden, maar behalve voor Syriërs die in Duitsland asiel aanvragen is er niks aan de regels veranderd.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:38 schreef qwerty_x het volgende:
Het is ietwat moeilijk om je post te begrijpen, maar laat ik een simpele poging wagen.
Tot voor kort waren er regels om het beloofde land te betreden. Nu is het algemeen bekend dat de deuren wagenwijd openstaan.
Dus ....
Dan komt binnen de kortste keren heel Afrika eraan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
Er moeten simpel gezegd zo snel mogelijk sociale huurwoningen bijgebouwd worden, daar mogen we de woningbouwverenigingen ook op aanspreken. En de asielprocedure moet veel meer gestroomlijnd worden en mensen moeten sneller aan het werk kunnen.
Hoezo, de regels worden verder niet versoepelt? We kunnen op deze manier sneller iemand terugsturen. En voor de mensen die dan wel mogen blijven hebben we tenminste plek.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan komt binnen de kortste keren heel Afrika eraan.
Je versoepelt de regeling niet maar je vergoot de beloning voor een ieder die hier probeert te komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoezo, de regels worden verder niet versoepelt? We kunnen op deze manier sneller iemand terugsturen. En voor de mensen die dan wel mogen blijven hebben we tenminste plek.
Nee, helemaal niet. Leg eens uit?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je versoepelt de regeling niet maar je vergoot de beloning voor een ieder die hier probeert te komen.
Inderdaad. Economie 101: Als iets gratis is dan gaat de vraag naar oneindig.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:42 schreef qwerty_x het volgende:
Gratis geld is een heel sterke drijfveer voor velen.
En je kunt daar nog zo ideologisch over denken, feit blijft dat deze belofte een grote aantrekkingskracht heeft.
Maar de perceptie is dat Merkel (en een aantal anderen) zeggen dat iedereen welkom is. En dat wordt kracht bijgezet door zo'n beetje iedereen binnen te laten, al dan niet met de (naïeve) intentie dat die mensen later weer teruggestuurd kunnen worden. En potentiële immigraten zien dat en denken: dit is mijn kans! Ik vind het een beetje lijken op The Goldrush, of de grote kolonisatie van het Westen van de VS. "Go west, young man!"quote:Op donderdag 15 oktober 2015 07:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is niet juist. Er is een praktisch probleem dat zo veel aanvragen niet ineens behandeld kunnen worden, maar behalve voor Syriërs die in Duitsland asiel aanvragen is er niks aan de regels veranderd.
En hoe groter de toestroom, des te moeilijker het wordt om al die aanvragen op een goede manier af te handelen. De IND is op dit moment al blij dat ze de aanvragen kunnen registreren. Laat staan dat ze voldoende capaciteit hebben om de verhalen op een goede manier te checken, om de dossiervorming juridisch sluitend te laten verlopen, etc, etc.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. Economie 101: Als iets gratis is dan gaat de vraag naar oneindig.
Daar zijn ook genoeg conflicten. Misschien is een continentale ruil een idee?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan komt binnen de kortste keren heel Afrika eraan.
Ik kan alleen voor mijn eigen stad spreken, maar de afgelopen twintig jaar zijn al veel veldjes, weilandjes, kinderboerderijen en andere open plekken in de stad volgebouwd met huizen en appartementen. De hoeveelheid groen in de stad is aanzienlijk afgenomen, afgezien van de grotere parken. De omliggende dorpen zijn in die periode allemaal fors gegroeid met nieuwbouwwijken wat ten koste ging van de open ruimte. De stad zelf heeft ook een heel nieuw stadsdeel neergezet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
Er moeten simpel gezegd zo snel mogelijk sociale huurwoningen bijgebouwd worden, daar mogen we de woningbouwverenigingen ook op aanspreken.
En wat levert het vervolgens op als ze gaan werken en belasting gaan betalen?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:53 schreef nils7 het volgende:
Voor de mensen die zich afvragen wat het nu kost:
http://www.telegraaf.nl/b(...)jna_1_miljard__.html
Vraag me af of daarmee alleen de asiel kosten bij zitten of ook de kosten als ze eenmaal een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben...
Ik meld alleen wat het kost... hoe het verder zit qua opbrengsten weet ik niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En wat levert het vervolgens op als ze gaan werken en belasting gaan betalen?
En hoeveel van hen gaan werken? Hebben we daar cijfers van? En dan bedoel ik niet onderbuik.
In De Volkskrant stond eerder deze week dat iets meer dan de helft van de asielzoekers tien tot twaalf jaar na toekenning van de status nog afhankelijk is van een bijstandsuitkering.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En wat levert het vervolgens op als ze gaan werken en belasting gaan betalen?
En hoeveel van hen gaan werken? Hebben we daar cijfers van? En dan bedoel ik niet onderbuik.
Nee, de mensen die op bijv. wijsteunendePVV reageren die niet kunnen wachten op een burgeroorlog gaan de perken te buiten net als de mensen die azc's aanvallen en de mensen die een wij tegen zij houding promoten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is waar maar Wespensteek lijkt wel weer een zonnesteek opgelopen te hebben. Zijn teksten gaan alle perken te buiten.
Dat kan ik me slecht voorstellen, maar áls het zo is dan moet ze per direct worden vervangen door iemand anders. Dan kan ze taak absoluut niet meer goed aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Juist. En zoals jij het schrijft in je eerste alinea, zo zou het ook moeten gaan bij immigratie. Dat je alleen binnenkomt als je keiharde garanties geeft dat jij iets kunt en gaat bijdragen aan de economie. Dat je naar een land verhuist vanwege een baan, dat je een eigen bedrijfje gaat starten (denk aan de vele Nederlanders die in het buitenland een B&B beginnen) o.i.d. Dat je je direct inschrijft voor taallessen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:20 schreef SeLang het volgende:
Die verhalen over dat die vluchtelingen allemaal hersenchirurgen en technische genieën zijn met grote bijdrage aan de economie is natuurlijk propaganda. Ik heb in de technologie sector gewerkt tussen Nigerianen, Iraniërs, Pakistanen, etc met universitaire opleidingen en PhD's en die kwamen echt niet met een roeibootje over Middellandse Zee hoor. Die komen gewoon met het vliegtuig, met verblijfs- en werkvergunning al op zak.
Ga er maar vanuit dat de overgrote meerderheid van de vluchtelingen mensen zijn waar je 100% voor moet gaan betalen. Als je dat niet wilt dan moet je ze niet binnenlaten.
De propaganda is anders behoorlijk effectief, de meeste mensen geloven echt dat we hoogopgeleide mensen binnenkrijgen. Dat die gewoon het vliegtuig pakken naar Canada komt bij hen niet op. Nederland, Duitsland en Zweden krijgen de grote aantallen laagopgeleide migranten voor hun kiezen, die per definitie hier komen voor de gratis voorzieningen. I don't blame them. Wie wil nou niet een gratis huis, gratis geld en gratis zorg? Alles gratis. Zeker als je in de shit woont waar je vandaan komt. Die lui gaan echt met sprongen omhoog, alleen door 1 oversteek te maken. De taal leren hoeven ze niet, want geen verplichting in de bijstand en bovendien leven ze in hun eigen community.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:20 schreef SeLang het volgende:
Die verhalen over dat die vluchtelingen allemaal hersenchirurgen en technische genieën zijn met grote bijdrage aan de economie is natuurlijk propaganda. Ik heb in de technologie sector gewerkt tussen Nigerianen, Iraniërs, Pakistanen, etc met universitaire opleidingen en PhD's en die kwamen echt niet met een roeibootje over Middellandse Zee hoor. Die komen gewoon met het vliegtuig, met verblijfs- en werkvergunning al op zak.
Ga er maar vanuit dat de overgrote meerderheid van de vluchtelingen mensen zijn waar je 100% voor moet gaan betalen. Als je dat niet wilt dan moet je ze niet binnenlaten.
Ik weet niet wie dit allemaal geroepen hebben, maar in ieder geval de directeur van het COA. Dat hij dit roept is niet zo vreemd, want hij heeft een baan omdat er veel asielzoekers naar Nederland komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:20 schreef SeLang het volgende:
De hogeropgeleiden uit het verleden werken doorgaans ook ver tot heel ver onder hun niveau. Bij hogeropgeleid werk tikt de taalachterstand veel harder aan, het diploma wordt niet erkend of lager gewaardeerd, werkervaring in het vaderland telt nauwelijks mee en dan hebben ze ook nog jaren waarin ze geen en geen relevante werkervaring opdoen. Dan is de kans op een carriere op niveau eigenijk al voorbij als ze er aan toe zijn en is er zeker met deze arbeidsmarkt niet veel meer van te maken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:20 schreef SeLang het volgende:
Laat allemaal maar komen, we hebben de it specialisten/dokters/verplegers over 40 jaar (wanneer robots al het werk al zon beetje hebben overgenomen) hard nodig!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
In De Volkskrant stond eerder deze week dat iets meer dan de helft van de asielzoekers tien tot twaalf jaar na toekenning van de status nog afhankelijk is van een bijstandsuitkering.
Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat het om een permanent verblijf gaat. Uitgangspunt van een verblijfsvergunning is dat het om een tijdelijke periode gaat. En wel die van 5 jaar. Daarom heet het ook een "voorlopige verblijfsvergunning".quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:08 schreef SeLang het volgende:
Ik heb 4 jaar in Taiwan gewoond/ gewerkt. Toen mijn werk daar voorbij was moest ik binnen 30 dagen vertrekken. Dat vind ik ook heel normaal.
Nu wil ik mijn eigen luxe situatie niet vergelijken met die van de vluchtelingen, maar ik begrijp niet waarom er gelijk bij binnenkomst al wordt gepraat over permanente status en dergelijke. Misschien is Syrië (of delen daarvan) over een paar jaar weer veilig. Dan kunnen die mensen toch gewoon terug?
Maar men lijkt zich er al op voor te bereiden dat die mensen gaan blijven. Dat alleen al heeft een aanzuigende werking.
Ik heb ook nooit wat begrepen van die "gezinshereniging" in de jaren 70.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:08 schreef SeLang het volgende:
Ik heb 4 jaar in Taiwan gewoond/ gewerkt. Toen mijn werk daar voorbij was moest ik binnen 30 dagen vertrekken. Dat vind ik ook heel normaal.
Nu wil ik mijn eigen luxe situatie niet vergelijken met die van de vluchtelingen, maar ik begrijp niet waarom er gelijk bij binnenkomst al wordt gepraat over permanente status en dergelijke. Misschien is Syrië (of delen daarvan) over een paar jaar weer veilig. Dan kunnen die mensen toch gewoon terug?
Maar men lijkt zich er al op voor te bereiden dat die mensen gaan blijven. Dat alleen al heeft een aanzuigende werking.
Dat is wel degelijk de suggestie die wordt gewekt en ook wat momenteel wordt voorbereid. De boodschap is niet: "Je woont 3 maanden in een AZC en als het schieten ophoudt sturen we je weer naar huis". Nee, er worden huizen en uitkeringen beloofd. Mensen krijgen zelfs voorrang op huisvesting. Geen wonder dat het storm loopt. Die honderdduizenden mensen gaan echt niet 5 jaar later weer weg hoor. In elk geval niet zonder gevecht. Die zijn al een keer ontheemd en die laten dat niet nog een keer gebeuren.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat het om een permanent verblijf gaat. Uitgangspunt van een verblijfsvergunning is dat het om een tijdelijke periode gaat. En wel die van 5 jaar. Daarom heet het ook een "voorlopige verblijfsvergunning".
Dat heb je dan verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk de suggestie die wordt gewekt en ook wat momenteel wordt voorbereid.
Je schrijft net zelf dat ze gelijk verblijfsvergunningen afgeven van maar liefst 5 jaar! Dat wist ik nog niet eens dat ze zich zelfs legaal al aan zo'n lange periode pre-committen. Dus kennelijk kunnen ze mensen niet eens meer terugsturen als het volgende maand weer veilig is? Dus hoe dan ook kunnen die mensen 5 jaar blijven en daarna denk je dat ze zonder gevecht weer naar huis gaan? Net nadat ze een beetje zijn ingeburgerd worden ze opnieuw ontheemd? Echt?quote:
Nee. Lees je een beetje in want dit lijkt nergens op.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je schrijft net zelf dat ze gelijk verblijfsvergunningen afgeven van maar liefst 5 jaar! Dat wist ik nog niet eens dat ze zich zelfs legaal al aan zo'n lange periode pre-committen. Dus kennelijk kunnen ze mensen niet eens meer terugsturen als het volgende maand weer veilig is? Dus hoe dan ook kunnen die mensen 5 jaar blijven en daarna denk je dat ze zonder gevecht weer naar huis gaan? Net nadat ze een beetje zijn ingeburgerd worden ze opnieuw ontheemd? Echt?
Ik reageer op wat jij schreef. De door jou genoemde 5 jaar is ook nieuw voor mij hoor. Maar leg het even uit dan? Wanneer gaan die mensen naar huis?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Lees je een beetje in want dit lijkt nergens op.
Ik schreef nergens dat men zich aan die periode kan 'pre-committen'. Uitgangspunt van de voorlopige verblijfsvergunning is dat men recht heeft hier om te verblijven totdat het land van herkomst weer veilig is. Dan is de grond waarop men asiel heeft aangevraagd immers niet meer van toepassing en moet men inderdaad terug.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik reageer op wat jij schreef. De door jou genoemde 5 jaar is ook nieuw voor mij hoor. Maar leg het even uit dan? Wanneer gaan die mensen naar huis?
Ik denk dat zijn punt meer is dat de vraag blijft hoeveel mensen daadwerkelijk dan ook terug gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik schreef nergens dat men zich aan die periode kan 'pre-committen'. Uitgangspunt van de voorlopige verblijfsvergunning is dat men recht heeft hier om te verblijven totdat het land van herkomst weer veilig is. Dan is de grond waarop men asiel heeft aangevraagd immers niet meer van toepassing en moet men inderdaad terug.
Weet ik veel, dat hangt van nogal wat factoren af natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn punt meer is dat de vraag blijft hoeveel mensen daadwerkelijk dan ook terug gaan.
Waarvan dan? Als het uitgangspunt daadwerkelijk het teruggaan is dan lijkt me toch wel belangrijk om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is. Jij zegt zelf dat die mensen terug moeten zodra het schieten stopt. De vraag is dus of dat ook het geval is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat hangt van nogal wat factoren af natuurlijk.
Jij noemde een verblijfsvergunning van 5 jaar toch? Klopt dat, is dat inderdaad 5 jaar? Zo ja, dan betekent dat toch gewoon dat die mensen 5 jaar mogen blijven? Dat is toch een pre-commitment? Ongeacht wat er in Syrië gebeurt hebben die mensen dan toch het recht om 5 jaar te blijven? Of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik schreef nergens dat men zich aan die periode kan 'pre-committen'. Uitgangspunt van de voorlopige verblijfsvergunning is dat men recht heeft hier om te verblijven totdat het land van herkomst weer veilig is. Dan is de grond waarop men asiel heeft aangevraagd immers niet meer van toepassing en moet men inderdaad terug.
Of ze echt gaan vechten weet ik niet, maar hoe vaak lees je in de media niet verhalen van zielige mensen die een juridische strijd zijn begonnen, omdat de kinderen hier zijn geboren? Als het in Syrië ooit weer rustig is, voorlopig niet in ieder geval, krijg je dit soort jankverhalen ook weer.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij noemde een verblijfsvergunning van 5 jaar toch? Klopt dat, is dat inderdaad 5 jaar? Zo ja, dan betekent dat toch gewoon dat die mensen 5 jaar mogen blijven? Dat is toch een pre-commitment? Ongeacht wat er in Syrië gebeurt hebben die mensen dan toch het recht om 5 jaar te blijven te blijven? Of begrijp ik dat verkeerd?
Dit even los van de vraag of je honderdduizenden mensen die al 5 jaar ergens wonen en net een nieuw leven hebben opgebouwd daarna nog zonder gevecht kunt deporteren... (niet dus)
Maar nu hebben we het dus over honderdduizenden mensen die ongeveer tegelijkertijd zijn gekomen en tegelijkertijd moeten worden deporteerd. Het zijn ook nog eens mensen die vaak getraumatiseerd zijn, soms alles kwijt zijn geraakt en komen uit oorlogsgebieden waar je zelf moest vechten voor huis en haard. En dan raken die dus opnieuw kwijt wat ze in de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Ik denk dat je er ernstig rekening mee moet houden dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan. Ze zullen zich ook gaan organiseren.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:26 schreef bascross het volgende:
[..]
Of ze echt gaan vechten weet ik niet, maar hoe vaak lees je in de media niet verhalen van zielige mensen die een juridische strijd zijn begonnen, omdat de kinderen hier zijn geboren? Als het in Syrië ooit weer rustig is, voorlopig niet in ieder geval, krijg je dit soort jankverhalen ook weer.
5 jaar lijkt me een vrij lange periode waarin mensen zich alvast gaan settelen in de nieuwe omgeving en gewend raken aan de Nederlandse welvaart. En over 5 jaar staan er weer gutmenschen (heb er even geen ander woord voor) op die het 'onmenselijk' gaan vinden om die mensen terug te sturen, dus krijg je weer die tranentrekkende taferelen bij de rechtbanken. Houd jezelf niet voor de gek.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb ik ook, jaarlijks moet ik mijn verblijfsvergunning verlengen en als mijn reden van verblijf (werk) ophoudt moet ik eruit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persoonlijk vind ik 5 jaar veel te lang voor een 'tijdelijke vergunning'. Waarom niet gewoon 2 jaar met optie om die telkens met 1 jaar te verlengen al naar gelang land van herkomst dan veilig/onveilig is? Maar goed, das mijn visie, over dit soort getallen kun je van mening verschillen, ook stukje persoonlijke visie daarop.
Je kunt inderdaad van mening verschillen over de getallen, maar ik zou zeggen dat je op elk moment moet kunnen terugsturen met een redelijke notificatie periode (bijvoorbeeld 6 maanden).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persoonlijk vind ik 5 jaar veel te lang voor een 'tijdelijke vergunning'. Waarom niet gewoon 2 jaar met optie om die telkens met 1 jaar te verlengen al naar gelang land van herkomst dan veilig/onveilig is? Maar goed, das mijn visie, over dit soort getallen kun je van mening verschillen, ook stukje persoonlijke visie daarop.
Goed punt. De horde slaapt voorlopig nog maar als hij getriggerd wordt zal de toestroom nog groter worden. Er is totaal geen grensbewaking, werkelijk niemand wordt tegengehouden. Open huis.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:08 schreef Homey het volgende:
Is het eigenlijk niet raar dat er 'maar' 60k zijn dit jaar? Als je ziet wat voor enorme welvaartssprong arme asielzoekers kunnen maken zodra ze in Nederland een gratis inkomen, gratis huis en gratis zorg krijgen, ten opzichte van hun extreem armoedig bestaan in hun thuisland, dan zou je eerder migratiestromen van in de miljoenen verwachten. Het aantal armoedzaaiers in derde wereldlanden, oorlog of niet, is meer dan een miljard. Met andere woorden, het reservoir van potentiële asielzoekers is gigantisch. Nu kan niet iedereen de sprong wagen naar Europa - je moet wel iets van geld hebben - laat staan dat iedereen geïnformeerd is, maar toch zou het mij niet verbazen als de aanzuigende werking nog x10 gaat zodra de huidige stroom alles gratis krijgen. Als die informatie verspreid wordt krijg je werkelijk waar een gigantische stroom migranten op gang.
Veel vluchtelingen willen in de regio blijven.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:08 schreef Homey het volgende:
Is het eigenlijk niet raar dat er 'maar' 60k zijn dit jaar? Als je ziet wat voor enorme welvaartssprong arme asielzoekers kunnen maken zodra ze in Nederland een gratis inkomen, gratis huis en gratis zorg krijgen, ten opzichte van hun extreem armoedig bestaan in hun thuisland, dan zou je eerder migratiestromen van in de miljoenen verwachten. Het aantal armoedzaaiers in derde wereldlanden, oorlog of niet, is meer dan een miljard. Met andere woorden, het reservoir van potentiële asielzoekers is gigantisch. Nu kan niet iedereen de sprong wagen naar Europa - je moet wel iets van geld hebben - laat staan dat iedereen geïnformeerd is, maar toch zou het mij niet verbazen als de aanzuigende werking nog x10 gaat zodra de huidige stroom alles gratis krijgen. Als die informatie verspreid wordt krijg je werkelijk waar een gigantische stroom migranten op gang.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_de_grootste__.htmlquote:PVV ook in nieuwe peiling de grootste
DEN HAAG - De PVV van Geert Wilders is ook in de donderdag verschenen peiling van TNS NIPO virtueel de grootste partij. De partij stijgt van 21 zetels half augustus naar 38 op dit moment. Vooral VVD, D66 en SP leveren virtuele zetels in.
De vluchtelingenproblematiek geeft de partij de wind in de rug in de peilingen, aldus het onderzoek. In de peiling van Maurice de Hond zondag was de PVV ook al de grootste met 35 zetels. Bij de verkiezingen in 2012 kreeg de partij vijftien zetels.
In de peiling van TNS NIPO verliest de VVD in vergelijking met twee maanden geleden zeven zetels en valt terug naar 21. Coalitiepartner PvdA komt uit op elf, een verlies van twee. De SP gaat zes zetels achteruit en komt uit op zeventien, terwijl D66 van 23 naar achttien daalt.
Ik hoop maar dat dat zo is. Maar dan is de volgende vraag: wat betekent die 5 jaar dan? Gaan we ze dan allemaal toch terugsturen als het over 5 jaar niet veilig is?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:43 schreef Stranger het volgende:
Volgens mij wordt die 5-jaar durende verblijfsvergunning ingetrokken als het gebied waaruit de asielzoekers afkomstig zijn veilig wordt verklaard.
Die bewering lijkt mij nogal stug.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veel vluchtelingen willen in de regio blijven.
Nee.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dat zo is. Maar dan is de volgende vraag: wat betekent die 5 jaar dan? Gaan we ze dan allemaal toch terugsturen als het over 5 jaar niet veilig is?
Er zijn een aantal redenen voor: men wil snel terug kunnen naar het eigen land, er woont nog familie in de buurt, men spreekt er de taal, ze hebben er al een huisje en hebben ondertussen iets geregeld qua (zwart) inkomen en een aantal wil gewoon niet verder reizen of kan het niet betalen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die bewering lijkt mij nogal stug.
Alleen in de rijke golf staten komen ze niet in.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veel vluchtelingen willen in de regio blijven.
Probeer het eerst eens zonder debiele termen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:48 schreef Freak188 het volgende:
[..]
5 jaar lijkt me een vrij lange periode waarin mensen zich alvast gaan settelen in de nieuwe omgeving en gewend raken aan de Nederlandse welvaart. En over 5 jaar staan er weer gutmenschen (heb er even geen ander woord voor) op die het 'onmenselijk' gaan vinden om die mensen terug te sturen, dus krijg je weer die tranentrekkende taferelen bij de rechtbanken. Houd jezelf niet voor de gek.
Probeer eens te reageren op wat mensen zeggen. Of reageer eens als iemand wel een fatsoenlijk punt maakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probeer het eerst eens zonder debiele termen.
Als je termen als policor en gutmensch bezigt neem ik je niet serieus want je bent niet uit op een inhoudelijke reactie.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Probeer eens te reageren op wat mensen zeggen. Of reageer eens als iemand wel een fatsoenlijk punt maakt.
Zal best. Waarom er dan toch op reageren? En waarom mensen negeren die wel serieus een punt maken?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je termen als policor en gutmensch bezigt neem ik je niet serieus want je bent niet uit op een inhoudelijke reactie.
Welk punt?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal best. Waarom er dan toch op reageren? En waarom mensen negeren die wel serieus een punt maken?
Wel als je een werkvisum weet te versieren of als je wat kapitaal hebt. Wat overigens slim beleid is. Daar zouden wij ook naar toe moeten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Alleen in de rijke golf staten komen ze niet in.
Ik heb jou bijvoorbeeld een aantal rechtstreekse vragen gesteld. Een andere user ook. Die negeer je ten faveure van halfslachtige oneliners in reactie op idioten.quote:
Ah, excuus, dacht dat ik die al had gepost.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb jou bijvoorbeeld een aantal rechtstreekse vragen gesteld. Een andere user ook. Die negeer je ten faveure van halfslachtige oneliners in reactie op idioten.
Van de medische status van de betreffende vluchteling, de vraag of de regering van het land van herkomst bereid is om de vluchteling weer op te nemen, of er nog een procedure loopt voor een permanente verblijfsvergunning, et cetera. Het is wel in het belang van Nederland om vluchtelingen weer terug te sturen maar niet altijd in het belang van het land van herkomst. Dus moet daar in geïnvesteerd worden, terwijl we al bezuinigen op ambassades.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarvan dan? Als het uitgangspunt daadwerkelijk het teruggaan is dan lijkt me toch wel belangrijk om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is. Jij zegt zelf dat die mensen terug moeten zodra het schieten stopt. De vraag is dus of dat ook het geval is.
Een tijdelijke asielvergunning kan ook worden ingetrokken als de situatie weer veilig is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad van mening verschillen over de getallen, maar ik zou zeggen dat je op elk moment moet kunnen terugsturen met een redelijke notificatie periode (bijvoorbeeld 6 maanden).
Een langere verblijfsvergunning voor vluchtelingen is wreed. Zeker als het een periode van 5 jaar is. Dat is zo lang, mensen bouwen in zo'n tijdspanne een heel nieuw leven op. En dan ga je ze daarna deporteren?
Succes met de deportatie van honderdduizenden vreemdelingen die net lekker ingeburgerd zijn. Ik kan niet wachten op alle Godwins die dan gaan komen (die in dat geval nog gedeeltelijk terecht zouden zijn ook). Mede daarom weet je gewoon dat die "tijdelijke" verblijfsvergunningen permanent zijn.
https://www.rijksoverheid(...)dividueel-beoordeeldquote:Nu Libië veiliger is dan onder Gaddafi, houdt de IND ook de verblijfsvergunningen tegen het licht die eerder tijdelijk aan Libiërs werden verleend. Als er geen gevaar meer is voor vervolging of schending van mensenrechten, wordt een tijdelijke asielvergunning weer ingetrokken. Tegen zo'n beslissing is beroep en hoger beroep bij de rechter mogelijk.
Volgens mij werken ze in de USA ook met quota voor vluchtelingen. Het is het enige juiste om te doen. Naast wellicht het Vluchtelingenverdrag opzeggen en een Green Card-systeem invoeren.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
Paul Scheffer: 'Stel een quotum voor vluchtelingen in'
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)oor-vluchtelingen-in
Wat loop ik hier nu al meer een maand te zeggen?
Ieder weldenkend mens zegt dit al wekenlangquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nou ja, aan vluchtelingen opvangen is niets nieuws of mis, dus dat moet je gewoon doen, alleen weten we nu niet waar het naar toegaat. Ik denk dat je bij 90K in NL gewoon moet stoppen, iets meer dan het maximum tot nu toe in 2001 oid. Daarnaast moet je ze gewoon opvangen zoals het hoort, niks geen versoberd arrangement. En die 90K is inclusief nareis wmb.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij werken ze in de USA ook met quota voor vluchtelingen. Het is het enige juiste om te doen. Naast wellicht het Vluchtelingenverdrag opzeggen en een Green Card-systeem invoeren.
Volgens mij is het enige effect van een quotum dat er een rechtszaak komt die Nederland gaat verliezen als ze een vluchtelingen willen terugsturen om die reden. Effectief kan het volgens mij niet zijn. Wat wel kan is dat er wat mensen in het land tevreden zijn met een dooie mus.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
En alle dagen zon en 30 graden. Net zo haalbaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij werken ze in de USA ook met quota voor vluchtelingen. Het is het enige juiste om te doen. Naast wellicht het Vluchtelingenverdrag opzeggen en een Green Card-systeem invoeren.
De VS heeft hetzelfde Verdrag ondertekend (neem ik aan), waarom zou het daar wel kunnen dan? En als het juridisch niet mogelijk is vanwege het Verdrag dan moet het hele Verdrag maar de deur uit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige effect van een quotum dat er een rechtszaak komt die Nederland gaat verliezen als ze een vluchtelingen willen terugsturen om die reden. Effectief kan het volgens mij niet zijn. Wat wel kan is dat er wat mensen in het land tevreden zijn met een dooie mus.
Ik denk dat het zeker haalbaar is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En alle dagen zon en 30 graden. Net zo haalbaar.
Omdat ze daar geen asielzoeker hebben die zich melden ze halen mensen op.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
De VS heeft hetzelfde Verdrag ondertekend (neem ik aan), waarom zou het daar wel kunnen dan? En als het juridisch niet mogelijk is vanwege het Verdrag dan moet het hele Verdrag maar de deur uit.
Lijkt me prima, dit weer trek ik niet heel goed.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker haalbaar is.
Volgens mij is het eerder dat ze ieder jaar maximaal (laten we zeggen) 50,000 aanvragen in behandeling nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze daar geen asielzoeker hebben die zich melden ze halen mensen op.
Ik weet niet wat je bedoelt. ze hebben aanvragen voor verschillende verblijfsvergunningen. Ze werken samen met UNHCR en hun ambassades, vluchtelingen melden zich in buitenland en daar wordt de asielaanvraag beoordeeld en vervolgens wordt vervoer geregeld. (Overigens kan dat verandert zijn en dan moet de vluchteling het vervoer regelen.). Zo doet Australië het in elk geval ook en vandaar dat ze daar dus ineens problemen kregen toen bootvluchtelingen zich gingen melden want dan mag je dus vluchtelingen niet zomaar terugsturen en gaat het systeem op de hobbel.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerder dat ze ieder jaar maximaal (laten we zeggen) 50,000 aanvragen in behandeling nemen.
Je kunt met je armen over elkaar gaan zitten wachten hoeveel vluchtelingen er nog in de loop van dit jaar en volgend voorjaar EU binnenkomen en kijken wat er naar NL doorreist plus nareis, maar voor 300K, zoals Zoolstra suggereerde (en waar Klaver en Pechtold over reclameerden) hebben wij eenvoudigweg niet het draagvlak.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige effect van een quotum dat er een rechtszaak komt die Nederland gaat verliezen als ze een vluchtelingen willen terugsturen om die reden. Effectief kan het volgens mij niet zijn. Wat wel kan is dat er wat mensen in het land tevreden zijn met een dooie mus.
3 miljard opvang vluchtelingen in Turkije (3 x meer dan eerder overeengekomen) en...quote:EU geeft Turkije drie miljard voor vluchtelingen
De EU wil Turkije drie miljard euro geven - drie maal meer dan eerder was overeengekomen - om vluchtelingen op te vangen. Vanaf 2016 mogen Turken ook visumvrij naar Europa reizen.
In ruil daarvoor moet Turkije de grenzen beter bewaken, twee miljoen Syriërs ter plekke betere leefomstandigheden bieden zodat ze de wijk naar Europa niet nemen, en afgewezenen terugnemen.
Daarover praten de Europese regeringsleiders donderdag in Brussel. Een akkoord met Ankara is in de steigers gezet door vice-president Frans Timmermans van de Europese Commissie.
Bron: Telegraaf
Vooralsnog liggen Duitsland en Nederland niet zo ver uit elkaar (procentueel gezien) wat betreft het aantal asielzoekers. Die 300k is compleet uit de lucht gegrepen, je kunt al maanden hier vinden dat het er dit jaar voor NL 50k worden en in Duitsland waarschijnlijk zo'n 450k. En let op, hier zitten bijvoorbeeld ook grote groepen Albanezen en Kosovaren tussen, die geen enkele kans hebben om hier te blijven.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt met je armen over elkaar gaan zitten wachten hoeveel vluchtelingen er nog in de loop van dit jaar en volgend voorjaar EU binnenkomen en kijken wat er naar NL doorreist plus nareis, maar voor 300K, zoals Zoolstra suggereerde (en waar Klaver en Pechtold over reclameerden) hebben wij eenvoudigweg niet het draagvlak.
Kun je mij een nazi vinden, maar dat is nu eenmaal zo, en als je dus niet dat maximum stelt zit je wrs tegen dat soort cijfers aan te kijken. En dan vind ik gezien historische cijfers voor een klein land als NL 90K heel knap.
Wat doe je dan als er toch meer binnenkomen,terug naar Dld wmb. Merkel is begonnen met de open invitatie, laat haar de rotzooi maar oplossen. Merkel zegt "dit gaat ons land veranderen". okee, prima, maar dan hoeft NL niet automatisch mee te veranderen, niemand die ons daar ook iets over gevraagd heeft.
Dan krijgen we ipv Syriërs en ander volk het overschot aan Turken uit Anatolië, bedankt Timmerfransquote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3 miljard opvang vluchtelingen in Turkije (3 x meer dan eerder overeengekomen) en...
Turken mogen vanaf 2016 visumvrij naar Europa reizen....
Topic over gemaakt. NWS / Vanaf 2016 visumvrij reizen van Turken naar EU.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dan krijgen we ipv Syriërs en ander volk het overschot aan Turken uit Anatolië, bedankt Timmerfrans
Dat klopt allemaal, maar het zorgt er dus wel voor dat er van die terugkeer niets komt. Daar op inzetten op dit moment is dan ook redelijk zinloos lijkt me. We krijgen over een jaar of 5 gewoon weer een generaal pardon. Op zich ben ik daar ook niet zo tegen, als men 'vernederlandst' is is men in ieder geval zo ver geintegreed dat de kinderen een kans hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, excuus, dacht dat ik die al had gepost.
[..]
Van de medische status van de betreffende vluchteling, de vraag of de regering van het land van herkomst bereid is om de vluchteling weer op te nemen, of er nog een procedure loopt voor een permanente verblijfsvergunning, et cetera. Het is wel in het belang van Nederland om vluchtelingen weer terug te sturen maar niet altijd in het belang van het land van herkomst. Dus moet daar in geïnvesteerd worden, terwijl we al bezuinigen op ambassades.
Klopt. Saudi Arabie is een soeverein land, Nederland niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wel als je een werkvisum weet te versieren of als je wat kapitaal hebt. Wat overigens slim beleid is. Daar zouden wij ook naar toe moeten.
Saudi Arabia, best Arabia!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt. Saudi Arabie is een soeverein land, Nederland niet.
Zo is datquote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een puur logistiek en bureaucratisch probleem. Maar als men daar de oplossingen zoekt loopt men tegen een muur van verontwaardiging op van mensen die proberen de morele high ground te claimen door met termen als 'menselijkheid' te strooien. Van een rationeel debat is nauwelijks sprake.
En niet te vergeten politici die daardoor geen enkele beslissing durven te nemen uit angst te worden afgestraft door een van beide groepen. Dat is nog wel het belangrijkste probleem.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo is dat.
In Duitsland komt de voornaamste kritiek van Seehofer, uit de eigen partij van Merkel, en niet uit extreem-rechtse hoek. Daardoor kan er inhoudelijk op in worden gegaan, kunnen er oplossingen worden gezocht en kunnen mainstream-politici toegeven dat er gewoon een levensgroot organisatorisch probleem is.
In Nederland lijkt dat zowat onmogelijk doordat de hele discussie gekaapt is door mensen die gelijk alle vluchtelingen voor terroristen en verkrachters uitmaken, en de geitenwollensokken-tegenreacties daarop.
Is dat wel zou trouwens? Volgens mij namelijk niet. Er is daar nu een burgeroorlog aan de gang (op lage intensiteit). Maar voor de Arabische Lente begon was Libië gewoon veilig voor zover ik weet. (Wel een dictatuur enzo, maar niet dat je zomaar op straat werd doodgeschoten zoals nu)quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:48 schreef nixxx het volgende:
Nu Libië veiliger is dan onder Gaddafi,
Turkije geld geven in de hoop dat ze hun eigen grens gaan bewaken, i.p.v. datzelfde geld te benutten om zelf onze grens te bewaken dus?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3 miljard opvang vluchtelingen in Turkije (3 x meer dan eerder overeengekomen) en...
Turken mogen vanaf 2016 visumvrij naar Europa reizen....
Dat was een quote van een quote van Wespensteek. Ik zou Libië niet echt heel veilig noemen nee.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is dat wel zou trouwens? Volgens mij namelijk niet. Er is daar nu een burgeroorlog aan de gang (op lage intensiteit). Maar voor de Arabische Lente begon was Libië gewoon veilig voor zover ik weet. (Wel een dictatuur enzo, maar niet dat je zomaar op straat werd doodgeschoten zoals nu)
Waar was dit? Was het wel Europa? Niet US?quote:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 15-10-2015 om 21:03:51Ondanks slechte weer arriveren migranten in Kroatie met bestemming Duitsland. Zo-Do: 23.000. Laatste 4weken: 179.707http://t.co/qfYWjOMtYt reageer retweet
twitter:_MikeMuller twitterde op donderdag 15-10-2015 om 21:15:53400 (!) Syrische vluchtelingen wonen concert van t @RCOamsterdam in @Concertgebouw bij. "Bedankt voor gastvrijheid!" http://t.co/QRpKfqcG44 reageer retweet
Het is inderdaad een oud filmpje, uit frankrijk. Toch ernstig om te zien dat dat gebrek aan respect toen al te zien was.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waar was dit? Was het wel Europa? Niet US?
En lijkt mij oude video, belabberde kwaliteit. Moet nog uit tijdperk van de Nokia's zijn...
quote:Adelina Marini #euco #Bulgaria's PM Boyko Borissov has left the EU summit early because of an incident at the border with Turkey. A group of 40 migrants (from Afghanistan) attempted to illegally enter Bulgaria. They were armed. After an exchange of fire one was killed, said sources from the Bulgarian delegation. Borissov will be replaced at the summit by Lithuania's President Dalia Grybauskaite. Currently, there is a heated debate on Turkey and its role on preventing the refugee flow to EU
twitter:GeorgiGotev twitterde op donderdag 15-10-2015 om 23:44:28Breaking: Bulgarian PM Borissov has left #EUCO because of a shootout at the Turkish-Bulgarian border reageer retweet
Nu ook al Afghanen die gaan 'migreren'?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:58 schreef Nintex het volgende:
Op internet stromen berichten binnen. De Bulgaarse delegatie zou de EU top verlaten hebben, omdat er een schietpartij is geweest bij de Bulgaarse grens met +/- 40 bewapende Afghanen
[..]twitter:GeorgiGotev twitterde op donderdag 15-10-2015 om 23:44:28Breaking: Bulgarian PM Borissov has left #EUCO because of a shootout at the Turkish-Bulgarian border reageer retweet
Gebrek aan respect is wel door heel de Westerse maatschappij merkbaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is inderdaad een oud filmpje, uit frankrijk. Toch ernstig om te zien dat dat gebrek aan respect toen al te zien was.
Tijdje terug ook met rellen in Duitland, allahu akbar! Vroeg of laat krijg je (militante) groepjes rechts-extremisten en dan is het hek van de dam.
Die krijgen ze gewoon van Erdoganquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Nu ook al Afghanen die gaan 'migreren'?
En waar halen ze in godsnaam die wapens vandaan? Dat moet toch wel opgevallen zijn onderweg vanaf Afghanistan naar Bulgarije?
Lijkt me erg ver gezocht. Maarja, het verbaast me allemaal niets meer. Overigens bericht er nog zo goed als niemand over, alleen maar wat individuen. Maarja, de media wilt natuurlijk niet paniekzaaken in dit soort situaties, als het waar zou zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die krijgen ze gewoon van Erdogan
Mooi toch? Hoeft niet alleen maar kommer en kwel te zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_MikeMuller twitterde op donderdag 15-10-2015 om 21:15:53400 (!) Syrische vluchtelingen wonen concert van t @RCOamsterdam in @Concertgebouw bij. "Bedankt voor gastvrijheid!" http://t.co/QRpKfqcG44 reageer retweet
Was ook met een glimlach bedoeldquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt me erg ver gezocht. Maarja, het verbaast me allemaal niets meer. Overigens bericht er nog zo goed als niemand over, alleen maar wat individuen. Maarja, de media wilt natuurlijk niet paniekzaaken in dit soort situaties, als het waar zou zijn.
Ja gelukzoekers krijgen alles en het gewone volk nietsquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mooi toch? Hoeft niet alleen maar kommer en kwel te zijn.
Damn, zijn die helemaal gek geworden? Dachten die nou serieus dat ze gewapend een land konden binnenvallen en dan als zielige mensen asiel konden krijgen? Nou ja, gelukkig hebben ze daarmee zo te lezen geen succes gehad.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:58 schreef Nintex het volgende:
Op internet stromen berichten binnen. De Bulgaarse delegatie zou de EU top verlaten hebben, omdat er een schietpartij is geweest bij de Bulgaarse grens met +/- 40 bewapende Afghanen
[..]twitter:GeorgiGotev twitterde op donderdag 15-10-2015 om 23:44:28Breaking: Bulgarian PM Borissov has left #EUCO because of a shootout at the Turkish-Bulgarian border reageer retweet
twitter:GeorgiGotev twitterde op donderdag 15-10-2015 om 23:59:48Bulgarian border guard shot dead Afghan immigrant at BG-Turkish border, @eucopresident told #EUCO Borissov should return home 1/2 reageer retweet
twitter:GeorgiGotev twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:01:10Borissov left #EUCO following deadly shootout, Turkish PM Davutoglu was informed of his return, @Grybauskaite_LT replaced him at #EUCO 2/2 reageer retweet
Een iets betrouwbaardere bron.twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:17:29BREAKING: At least 1 dead after Bulgarian border guards opened fire on group of refugees attempting to cross from #Turkey. reageer retweet
twitter:RuptlyNewsroom twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:10:19BREAKING - At least one refugee dead after shooting incident at the Bulgaria-Turkey border - Reports reageer retweet
twitter:angelovabg twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:15:26#EUCO summit is over? Ironically, minutes before that a (afghan?) migrant was shot dead on BG-TUR border. reageer retweet
twitter:ArmandVervaeck twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:16:01#EUCO top - In de wandelgangen wordt gezegd dat de dood van een migrant in Bulgarije het einde van de top versneld heeft reageer retweet
twitter:Maria_Tejero twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:16:51I think thay this is the first time that #EUCO finish way earlier than expected (around 3am) Wondering what does this mean reageer retweet
Als die persconferenties er überhaupt gaan komen.twitter:DvdMGrc twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:20:03Shooting at the Bulgarian border pushed #EUCO to an early end. Waiting for Merkel and Hollande's press confs reageer retweet
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja gelukzoekers krijgen alles en het gewone volk niets
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:25:47MORE: Reports that incident may have been a shootout between traffickers and border guards. reageer retweet
Nu nog plaatjesquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:28 schreef Infection het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:25:47MORE: Reports that incident may have been a shootout between traffickers and border guards. reageer retweet
Juncker is er vaagjes over.twitter:angelovabg twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:33:54.@JunckerEU I'm not informed on the Bulgarian accident. It is already hard to comment even on the things I know #EUCO reageer retweet
Allemaal ontkennen.twitter:johnestevens twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:52:12Hollande says he is unaware of Bulgaria shooting but says the Bulgarian PM may have left summit early reageer retweet
Eerste grote krant die het oppakt.twitter:SkyNews twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 01:00:15Reports: Bulgaria Border Guards Shoot At Migrants http://t.co/BH5s3OuqnH reageer retweet
twitter:mariageorgieva twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 01:06:37PT » Confirmed by interior ministry: 1 afghan refugee/migrant was shot dead at the Turkish-Bulgarian border this evening. #Bulgaria reageer retweet
https://twitter.com/eucopresident/status/654792896495771648twitter:eucopresident twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:56:06Frontex to be given right to return irregular migrants on its own initiative & become more proactive in protecting external borders. #EUCO reageer retweet
En wat is een 'irregular' migrant? Iedereen mag een asielaanvraag indienen. Ze hebben geen enkele juridische grond om mensen terug te sturen voordat ze een aanvraag hebben ingediend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:21 schreef Nintex het volgende:
Je zou haast vergeten dat met de deal met Turkije de volgende transfer van subsidies en welvaart begonnen is. Dit gaat natuurlijk leiden tot verdere EU integratie tot een lidmaatschap alleen nog een formaliteit is.
En de EU steunt hiermee onvoorwaardelijk Erdogan, want een van de belangrijke argumenten van zijn tegenstanders is dat hij geen deals met de EU kan maken.
Wel betere grensbewaking volgens Tuskhttps://twitter.com/eucopresident/status/654792896495771648twitter:eucopresident twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:56:06Frontex to be given right to return irregular migrants on its own initiative & become more proactive in protecting external borders. #EUCO reageer retweet
Lachende mark stond erbij en zag dat het lollig was
[ afbeelding ]
twitter:20committee twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 01:35:41BREAKING: Sofiya confirms 1 dead in border incident today....will gist report for y'all http://t.co/lPeYmyLaB2 reageer retweet
twitter:20committee twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 01:36:452/ Incident 2200L at Bulgarian-Turkish border near Sredets, Burgas -- ca 40 armed Afghans charged the border, refused to disarm, so fight reageer retweet
twitter:20committee twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 01:37:193/ 1 killed in migrant gun battle with police, BU MoI confirms plus 48 arrested....police are blaming Afghans for the incident ... reageer retweet
twitter:20committee twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 01:38:524/ MoI Chief Secretary Georgi Kostov is traveling to incident site; will give presser 0800L tomorrow, will be on BU TV live-streamed reageer retweet
Er was al eerder geschoten door mensensmokkelaars hoor. De Grieken beantwoorden toen het vuurgeweld vanuit een vluchtelingenboot. Er is 1 slachtoffer gevallen in de boot (weet niet of die smokkelaar was of juist vluchteling).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toen ik vorige maand voorspelde dat het niet lang zou duren voor er ergens aan een grens zou worden geschoten, werd dat nog min of meer weggelachen. Het was er een keer wachten op natuurlijk, helemaal als die 'migranten' idd bewapend waren en de confrontatie zochten.
Dat vind ik dus ook. Al die vluchtelingen zijn een grote ramp, maar laten we er dan het beste van maken. En dat onze regeringsleiders er zo'n puinhoop van hebben gemaakt betekent niet dat je daarom maar moet gaan haten op die mensen zelf.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mooi toch? Hoeft niet alleen maar kommer en kwel te zijn.
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:21 schreef Nintex het volgende:
Je zou haast vergeten dat met de deal met Turkije de volgende transfer van subsidies en welvaart begonnen is. Dit gaat natuurlijk leiden tot verdere EU integratie tot een lidmaatschap alleen nog een formaliteit is.
Als Turkije ooit lid word van de EU vreet ik een bezem op. Ze zouden een zeer bepalende factor binnen die unie hebben en mogelijke Duitse leading vervangen. De EU zou wel heel gek moeten zijn. Maar aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in de kracht van onze EU weet je het maar nooit. Ik sta in deze tijd nergens meer van op te kijken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:50 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
De EU is als zo wankel als wat, gooi er nog een lid bij en het is niets meer dan een unie op papier.
Nu lees ik dat de vluchteling zich verzette en werd geraakt door een magic (afgeketste waarschuwings) bullet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toen ik vorige maand voorspelde dat het niet lang zou duren voor er ergens aan een grens zou worden geschoten, werd dat nog min of meer weggelachen. Het was er een keer wachten op natuurlijk, helemaal als die 'migranten' idd bewapend waren en de confrontatie zochten.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_uitgesloten__.html
Dat schreef ik hier al eerder, de VVD is net als de PVV mensen aan het voorliegen over de mogelijkheden en de onmogelijkheden, zelfs de EU lijkt dat nu te gaan doen. Ze willen de confrontatie niet aan met de Nederlandse mensen die dingen willen die niet kunnen. Ze moeten het verhaal van Wilders onderuit halen en duidelijk maken dat Nederland is gebonden aan regels en dat wordt gewerkt aan het terugsturen van mensen die geen recht op asiel hebben, wordt gewerkt aan goede opvang en huisvesting voor iedereen en wordt gewerkt aan de veiligheid.quote:Vorige week is er door de coalitie zelfs juridisch advies ingewonnen of je statushouders slechtere voorzieningen mag geven dan autochtone Nederlanders in de bijstand. Nee, luidde het duidelijke antwoord. Op zich had de PvdA er nog wel over willen discussiëren, zegt een betrokken Kamerlid, want soberheid zorgt er ook voor dat de opvang snel kan en het draagvlak goed blijft. Maar het mocht niet. Dat wist Zijlstra ook toen hij zijn omstreden plan lanceerde, zegt een kopstuk in de coalitie. Het was daags ervoor rondgemaild.
Dat versobering niet kan, beaamt ook hoogleraar asiel, Peter Rodrigues. Iemand met een verblijfsvergunning moet in Nederland conform meerdere wetten en verdragen als een gewone inwoner behandeld worden.
Klopt, ware het niet dat dat in betere economische tijden was. Dan loopt het allemaal wel los ondanks de problemen die er dan ook wel zijn. Maar nu heb je te maken met een behoorlijke chaos in het MO en Afrika, communicatie middelen die de zaken in rap tempo versnellen, en een zeer onstabiele EU, die maar moet zien te overleven tussen het geweld van Rusland en de VS.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:12 schreef Wespensteek het volgende:
We hebben jaren grote stromen asielzoekers gehad en dat is nooit een onoverkomelijk probleem geweest maar als Nederlanders zich massaal gaan misdragen dan veroorzaken ze zelf een probleem.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als Turkije ooit lid word van de EU vreet ik een bezem op. Ze zouden een zeer bepalende factor binnen die unie hebben en mogelijke Duitse leading vervangen. De EU zou wel heel gek moeten zijn. Maar aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in de kracht van onze EU weet je het maar nooit. Ik sta in deze tijd nergens meer van op te kijken.
Dat is juist het kromme van het hele gedoe, de echte problemen blijven volledig onbesproken omdat men de asielzoekers als zwarte schapen heeft aangewezen. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe slecht de huidige politiek functioneert.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt, ware het niet dat dat in betere economische tijden was. Dan loopt het allemaal wel los ondanks de problemen die er dan ook wel zijn. Maar nu heb je te maken met een behoorlijke chaos in het MO en Afrika, communicatie middelen die de zaken in rap tempo versnellen, en een zeer onstabiele EU, die maar moet zien te overleven tussen het geweld van Rusland en de VS.
Een klein detail maar mij zegt het genoeg. circa 40% van de werknemers(en dat is geen kleine werkgever) waar ik werk zit in de schuldsanering. Enfin dat weet je het wel.
Precies, daarom valt het me erg tegen van onze leiders om die problemen niet aan te pakken. Helaas zit je met een achterlijke PVV opgezadeld. Het is jammer dat een PvdA niet instaat is om dit aan te pakken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is juist het kromme van het hele gedoe, de echte problemen blijven volledig onbesproken omdat men de asielzoekers als zwarte schapen heeft aangewezen. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe slecht de huidige politiek functioneert.
Er zijn in het recente verleden ook wel heel veel fouten gemaakt om dat allemaal op te lossen valt denk ik niet mee. De huizenmarkt was een groot probleem dus veel mensen zitten met restschulden als er verkocht moest worden. De wereldeconomie zit in de problemen. De pensioenfondsen hebben problemen De banken zijn net aan het herstellen. De werkloosheid is enorm. De reserves van de overheid zijn op een dieptepunt, de schulden zijn hoog. De bureaucratie is nog steeds enorm en het belastingstelsel is nog steeds niet hervormd. Dan heb je ook nog de verkiezingsuitslagen die 1e en 2e kamer vreemd verdelen en de bijna onmogelijkheid een coalitie te vormen omdat de PVV zo groot is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies, daarom valt het me erg tegen van onze leiders om die problemen niet aan te pakken. Helaas zit je met een achterlijke PVV opgezadeld. Het is jammer dat een PvdA niet instaat is om dit aan te pakken.
De PvdA is zelf de grootste factor in het hele immigratie probleem. Zij zijn medeverantwoordelijk dat asielzoekers jarenlang werden opgesloten gestript van allerlei rechten (je mag niet werken, je mag niet studeren) in kampen die ze AZC's noemen. Bizar toch, je vlucht uit een ander land en vervolgens word je 10 jaar opgesloten. En vervolgens dat moralistische vingertje naar de rest "wij helpen mensen". Uhum. De PvdA heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer. De PVV komt maar net uit de hoek kijken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies, daarom valt het me erg tegen van onze leiders om die problemen niet aan te pakken. Helaas zit je met een achterlijke PVV opgezadeld. Het is jammer dat een PvdA niet instaat is om dit aan te pakken.
Bij goed nadenken doen ze bij de PvdA uberhaupt niet. Waarom bestaat die partij eigenlijk nog?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn in het recente verleden ook wel heel veel fouten gemaakt om dat allemaal op te lossen valt denk ik niet mee. De huizenmarkt was een groot probleem dus veel mensen zitten met restschulden als er verkocht moest worden. De wereldeconomie zit in de problemen. De pensioenfondsen hebben problemen De banken zijn net aan het herstellen. De werkloosheid is enorm. De reserves van de overheid zijn op een dieptepunt, de schulden zijn hoog. De bureaucratie is nog steeds enorm en het belastingstelsel is nog steeds niet hervormd. Dan heb je ook nog de verkiezingsuitslagen die 1e en 2e kamer vreemd verdelen en de bijna onmogelijkheid een coalitie te vormen omdat de PVV zo groot is.
In elk geval denk ik niet dat we de komende tijd veel oplossingen kunnen verwachten van dit kabinet. VVD en PvdA zijn het niet eens en dan komt er uiteindelijk een onwerkbaar voorstel uitrollen dat niets gaat oplossen. Volgens mij is het na Paars al een politieke chaos, dat kan wel eens de nalatenschap van Fortuyn zijn, mensen zijn allemaal gaan roepen wat ze denken, ze vergeten alleen dat men dan wel goed moet nadenken.
De PvdA heeft verzaakt dat ontken ik ook niet. Maar zij zitten wel in een regering met meer partijen zoals destijds een CDA, VVD etc.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:37 schreef Homey het volgende:
[..]
De PvdA is zelf de grootste factor in het hele immigratie probleem. Zij zijn medeverantwoordelijk dat asielzoekers jarenlang werden opgesloten gestript van allerlei rechten (je mag niet werken, je mag niet studeren) in kampen die ze AZC's noemen. Bizar toch, je vlucht uit een ander land en vervolgens word je 10 jaar opgesloten. En vervolgens dat moralistische vingertje naar de rest "wij helpen mensen". Uhum. De PvdA heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer. De PVV komt maar net uit de hoek kijken.
Dat is gewoon onzin asielzoekers mogen 24 weken per jaar werken zodra ze een asielvergunning hebben en de PvdA doet juist zijn best om die mensen snel een huisje te geven en ze te laten integreren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:37 schreef Homey het volgende:
[..]
De PvdA is zelf de grootste factor in het hele immigratie probleem. Zij zijn medeverantwoordelijk dat asielzoekers jarenlang werden opgesloten gestript van allerlei rechten (je mag niet werken, je mag niet studeren) in kampen die ze AZC's noemen. Bizar toch, je vlucht uit een ander land en vervolgens word je 10 jaar opgesloten. En vervolgens dat moralistische vingertje naar de rest "wij helpen mensen". Uhum. De PvdA heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer. De PVV komt maar net uit de hoek kijken.
Er was iemand. In deze tijd heeft elke idioot(mij incluis hequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:40 schreef Homey het volgende:
Er was iemand van de PvdA die letterlijk op tv zei dat er geen aanzuigende werking is. Hoe achterlijk ben je dan wel niet eens.
Dat is het probleem juist, je moet mensen niet teveel gratis geven, want dan zitten ze in de bijstand gevangenis met bijbehorend stigma en stilstaan van persoonlijke ontwikkeling. Die AZC's horen uberhaupt niet te bestaan. Alleen enkele noodopvangcentra voor de echte gezinsvluchtelingen, voor de rest is 90% economische migrant (al die jonge mannen waarvan merendeel niet eens uit Syrie). Die mogen best op de deur kloppen, maar dan moeten ze vanaf dag 1 hun eigen broek ophouden. Zowel de AZC's als de bijstand zijn gevangenissen, en dat is precies het beleid van de PvdA; mensen in gevangenissen stoppen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin asielzoekers mogen 24 weken per jaar werken zodra ze een asielvergunning hebben en de PvdA doet juist zijn best om die mensen snel een huisje te geven en ze te laten integreren.
Dit was een wethouder van de PvdA op AT5. Liep doodleuk te ontkennen dat er een aanzuigende werking is, hoe dom ben je dan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er was iemand. In deze tijd heeft elke idioot(mij incluis he) wel een mening via twitter of facebook. Bij Pauw zat er gisteren ook eentje in het publiek die even aan het woord kwam en dat was dan een ondernemer die even zijn twitter/facebook bericht kon toelichten. Wat een dwaas was dat zeg. Dat deze man daar een platform kreeg was al even idioot.
Wat een onzin, het inwilligingspercentage asielverzoeken is nog nooit zo hoog geweest, dat past totaal niet met jouw bewering.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:55 schreef Homey het volgende:
voor de rest is 90% economische migrant (al die jonge mannen waarvan merendeel niet eens uit Syrie).
Jij weet echt niet waar je het over hebt. Per definitie is 100% van de instroom economische migrant, omdat er wel 10 veilige landen tussen Nederland en Syrie zit. Volgens de eigen EU statistieken komen overigens de meeste migranten uit Afrika, Pakistan en Bangladesh, economische migranten dus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin, het inwilligingspercentage asielverzoeken is nog nooit zo hoog geweest, dat past totaal niet met jouw bewering.
De uitspraak van een wethouder hoeft niet te betekenen dat hij spreekt voor de gehele PvdA. Dat het nu een probleem is valt ook niet te ontkennen. Het snel schiften van de werkelijke vluchteling en het tuig is een groot probleem. De registratie en procedures duren te lang etc. De opvang is te massaal in een AZC. Dat is allemaal waar. En er zal best een aanzuigende werking zijn. Maar nogmaals een goed systeem mbt tot registratie en snelle procedures zou een hoop voorkomen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:57 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit was een wethouder van de PvdA op AT5. Liep doodleuk te ontkennen dat er een aanzuigende werking is, hoe dom ben je dan.
En dan begrijp ik niet waar ik het over heb. Jouw bewering slaat helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:17 schreef Homey het volgende:
Jij weet echt niet waar je het over hebt. Per definitie is 100% van de instroom economische migrant, omdat er wel 10 veilige landen tussen Nederland en Syrie zit.
http://www.unhcr.org/4ec262df9.htmlquote:The 1951 Convention protects refugees.
It defines a refugee as a person who
is outside his or her country of na-
tionality or habitual residence; has a
well-founded fear of being persecuted
because of his or her race, religion,
nationality, membership of a particular
social group or political opinion; and
is unable or unwilling to avail him—
or herself of the protection of that
country, or to return there, for fear
of persecution
Dat weet ik wel. Ik had het ook niet over hun juridische positie, maar over de intenties. En de gevolgen voor de maatschappij en economie hier. Het is jammer dat Nederland veel aan soevereiniteit heeft ingeboet. De volksvertegenwoordiging in de 2e Kamer is erbarmelijk. Op dat punt heeft Wilders wel gelijk, je ziet opvattingen in de 2e Kamer die mijlenver liggen van wat het volk denkt of wilt. Dat staat haaks op het democratische concept van volksvertegenwoordiging. In landen als Tsjechie is dat veel beter op orde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dan begrijp ik niet waar ik het over heb. Jouw bewering slaat helemaal nergens op.
[..]
http://www.unhcr.org/4ec262df9.html
Door hoeveel landen men trekt maakt dus helemaal geen bal uit het blijven gewoon vluchtelingen voor het verdrag en voor onze wetgeving die in principe recht op asiel hebben. Veilige landen kunnen alleen worden gebruikt om de asielaanvraag door een ander land te laten afhandelen net als we in de EU de Dublin verordening hebben (of hadden). Die mensen blijven vluchtelingen met recht op asiel.
Je weet totaal niet hoe het in elkaar zit en blaat maar wat mensen na.
Nee want je schreef per definitie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:29 schreef Homey het volgende:
Ik had het ook niet over hun juridische positie, maar over de intenties.
En Nee Wilders heeft geen gelijk want Nederland is een rechtsstaat en de grondwet is ook duidelijk. Het volk stemt en kiest een parlement, dan is de mening van het volk niet meer van belang tot de volgende verkiezingen. Het is dus zelfs zo dat als alle Nederlanders iets niet willen op de tweede kamer en regering na dat dat gewoon doorgevoerd kan en mag worden. Wilders is een domme zwetser die aan het ophitsen is en zijn eigen achterban aan het voorliegen is. Erg schadelijk gedrag.quote:Per definitie is 100% van de instroom economische migrant
Ik zal zelf nooit op Wilders stemmen, maar om nou daarom op de andere extreme te stemmen (PvdA, Groen-links) komt op hetzelfde neer. Maar inzake de asielzoekers loopt het volk en de volksvertegenwoordiging wel heel erg scheef, vind je dat zelf niet frappant of ronduit gevaarlijk?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want je schreef per definitie.
[..]
En Nee Wilders heeft geen gelijk want Nederland is een rechtsstaat en de grondwet is ook duidelijk. Het volk stemt en kiest een parlement, dan is de mening van het volk niet meer van belang tot de volgende verkiezingen. Het is dus zelfs zo dat als alle Nederlanders iets niet willen op de tweede kamer en regering na dat dat gewoon doorgevoerd kan en mag worden. Wilders is een domme zwetser die aan het ophitsen is en zijn eigen achterban aan het voorliegen is. Erg schadelijk gedrag.
Ik heb geen enkele moeite met demonisering van iemand, er is vrijheid van meningsuiting. Zolang je binnen de huidige strafwet blijft mag men schrijven wat men wil, dat een aantal mensen beginnen te janken als ze kritiek krijgen is niet mijn probleem. Als je geen demonisering wil moet je de wetten aanpassen maar de eerste die dan veroordeeld wordt is Wilders zelf met zijn uitingen over Marokkanen, Moslims, Oost-Europeanen en asielzoekers. Het wordt dan druk in de rechtbank met PVV mensen en hun achterban.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik zal zelf nooit op Wilders stemmen, maar om nou daarom op de andere extreme te stemmen (PvdA, Groen-links) komt op hetzelfde neer. Maar inzake de asielzoekers loopt het volk en de volksvertegenwoordiging wel heel erg scheef, vind je dat zelf niet frappant of ronduit gevaarlijk?
Verder, de persoonlijke fixatie op de persoon Wilders wat je in de media veel ziet zou ik niet teveel op ingaan. Het riekt naar demonisering, wat ze ook bij Fortuyn deden. Wat dat betreft vertonen de linkse partijen het schadelijke gedrag.
Als je geen moeite hebt met demonisering, waarom heb je dan zo'n moeite met Wilders? Hij mag dan toch ook zeggen wat hij wil?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele moeite met demonisering van iemand, er is vrijheid van meningsuiting. Zolang je binnen de huidige strafwet blijft mag men schrijven wat men wil, dat een aantal mensen beginnen te janken als ze kritiek krijgen is niet mijn probleem. Als je geen demonisering wil moet je de wetten aanpassen maar de eerste die dan veroordeeld wordt is Wilders zelf met zijn uitingen over Marokkanen, Moslims, Oost-Europeanen en asielzoekers. Het wordt dan druk in de rechtbank met PVV mensen en hun achterban.
Ik heb geen moeite met Wilders, het is gewoon een zwetser maar ik kan hem niet kwalijk nemen dat er zoveel mensen op hem stemmen. Zijn voorstellen raken kant nog wal en zijn teksten vind ik kwalijk. Verder vind ik hem soms zeer amusant en best wel slim, hij zit al 25 jaar in de politiek zonder iets te presteren, dat is best knap. Ik denk dat hij tot zijn pensioen politicus kan blijven zo goed weet hij de achterban te bespelen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je geen moeite hebt met demonisering, waarom heb je dan zo'n moeite met Wilders? Hij mag dan toch ook zeggen wat hij wil?
Ja hij weet slim verantwoordelijkheden te ontlopen. De oppositie spelen is veel makkelijker dan daadwerkelijk ergens verantwoordelijk voor zijn. Voor mij is er geen enkele reden op Wilders te stemmen. Zijn economisch program is veel te links, en zijn manier van communiceren wil ik niet mee geassocieerd worden. Het enige waar ik hem in gelijk geef is dat Nederland aan het islamiseren is. Dat is gewoon een trend, zoals de ontkerkeling ook een trend is. Je kunt er voor of tegen zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met Wilders, het is gewoon een zwetser maar ik kan hem niet kwalijk nemen dat er zoveel mensen op hem stemmen. Zijn voorstellen raken kant nog wal en zijn teksten vind ik kwalijk. Verder vind ik hem soms zeer amusant en best wel slim, hij zit al 25 jaar in de politiek zonder iets te presteren, dat is best knap. Ik denk dat hij tot zijn pensioen politicus kan blijven zo goed weet hij de achterban te bespelen.
Je kunt er niets mee, de bevolking ontwikkelt zich zoals die doet. Wat mensen geloven is niet aan de politiek om over te oordelen.quote:
Niet helemaal waar natuurlijk, als je (bewust) veel mensen NL binnenhaalt die een bepaalde religie aanhangen. Wat mensen geloven is idd niet aan de politiek, dat klopt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt er niets mee, de bevolking ontwikkelt zich zoals die doet. Wat mensen geloven is niet aan de politiek om over te oordelen.
Dat is waar, maar je kunt best de grenzen sluiten voor massa immigratie uit laagopgeleide islamitische landen. Ik geloof overigens dat Saudi Arabie hier een handje in heeft. Dat land wordt geleid door godsdienstwaanzinnigen die letterlijk als doel hebben om Europa te islamiseren. Dat blijkt ook wel dat ze de bouw van talrijke moskeeen in Europa financieren. Ongetwijfeld financieren ze ook migratiestromen richting Europa, zelf nemen ze niks op.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt er niets mee, de bevolking ontwikkelt zich zoals die doet. Wat mensen geloven is niet aan de politiek om over te oordelen.
Er worden niet bewust veel mensen met een bepaalde religie binnengehaald. Verder klopt het inderdaad niet helemaal want als bevolking zelf kun je er natuurlijk wel invloed op uitoefenen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet helemaal waar natuurlijk, als je (bewust) veel mensen NL binnenhaalt die een bepaalde religie aanhangen. Wat mensen geloven is idd niet aan de politiek, dat klopt.
Nee want dan discrimineer je op basis van geloof. Overigens bestaan er geen islamitische landen, gebieden geloven niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:05 schreef Homey het volgende:
maar je kunt best de grenzen sluiten voor massa immigratie uit laagopgeleide islamitische landen.
Je discrimineert niet op geloof, je stelt gewoon dat je op dag 1 je eigen broek moet ophouden. Geen gratis voorzieningen dus. Dan droogt die stroom meteen op uit dat soort landen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want dan discrimineer je op basis van geloof. Overigens bestaan er geen islamitische landen, gebieden geloven niet.
Wie heeft het over geloof? Gaat vooral om de aantallen en de statistische kansen dat al die mensen hier een woning en werk kunnen vinden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want dan discrimineer je op basis van geloof. Overigens bestaan er geen islamitische landen, gebieden geloven niet.
Weer erg eenvoudig gesteld maar totaal niet realistisch, vluchtelingen kun je niet op die voorwaarden opvang bieden, die hebben recht op asiel. Het geldt al wel voor andere migranten als arbeidsmigranten en bij gezinsvormers bestaan ook bepaalde criteria.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Je discrimineert niet op geloof, je stelt gewoon dat je op dag 1 je eigen broek moet ophouden. Geen gratis voorzieningen dus. Dan droogt die stroom meteen op uit dat soort landen.
Je mag hopen dat men dat dan niet voor de autochtone bevolking gaat eisen. Nee dat kan niet en vanaf dag een nog wel. Totale nonsens. Je zult vluchtelingen eerst moeten helpen(taal en eventuele scholing als dat nodig is) alvorens ze inzetbaar zijn in onze maatschappij.quote:
Op dag 1 al je broek ophouden is wellicht weer iets te rigoureus. Waarom niet gewoon een systeem waarbij je als immigrant 1 jaar de tijd krijgt je te bewijzen? Een echt tijdelijke vergunning dus. Zet je schouders er maar onder en laat het zien. Ga taallessen nemen, ga solliciteren, neem initiatief. Dat eerste jaar krijg je daar dan een bepaalde subsidie voor. Na een jaar evalueren en de kanslozen die 0,0 progressie (willen) tonen en alleen maar hun hand komen ophouden eruit filteren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Je discrimineert niet op geloof, je stelt gewoon dat je op dag 1 je eigen broek moet ophouden. Geen gratis voorzieningen dus. Dan droogt die stroom meteen op uit dat soort landen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op dag 1 al je broek ophouden is wellicht weer iets te rigoureus. Waarom niet gewoon een systeem waarbij je als immigrant 1 jaar de tijd krijgt je te bewijzen? Een echt tijdelijke vergunning dus. Zet je schouders er maar onder en laat het zien. Ga taallessen nemen, ga solliciteren, neem initiatief. Dat eerste jaar krijg je daar dan een bepaalde subsidie voor. Of een renteloze lening, die je aflost als je hier daadwerkelijk aan de bak bent. Na een jaar evalueren en de kanslozen die 0,0 progressie (willen) tonen en alleen maar hun hand komen ophouden eruit filteren.
Niet iedereen die binnenkomt heeft automatisch recht op asiel. Als je hier komt puur voor het gratis geld en een gratis huis, moet je dan meteen asiel krijgen? En dus die zaken claimen? Dan zeg je eigenlijk dat de lasten worden gedragen door burgers in Nederland, maar de lusten voor de hele wereld zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weer erg eenvoudig gesteld maar totaal niet realistisch, vluchtelingen kun je niet op die voorwaarden opvang bieden, die hebben recht op asiel. Het geldt al wel voor andere migranten als arbeidsmigranten en bij gezinsvormers bestaan ook bepaalde criteria.
Maar de lasten worden gedragen door de burgers in Nederland. Het lasten/lusten en hoe dat geregeld wordt is een interne discussie. Maar als je massaal mensen van buiten Nederland binnen gaat halen die per definitie alleen de lusten krijgen krijg je een kaartenhuis effect. Je zult in de begrotingen van komende jaren zien dat het stelsel aardig onder druk komt te staan. Sommige zullen de asielzoekers de schuld geven, maar die vertonen rationeel gedrag. Wie wil nou geen gratis geld waarvoor je zelf nooit betaald hebt? Ideaal toch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je mag hopen dat men dat dan niet voor de autochtone bevolking gaat eisen. Nee dat kan niet en vanaf dag een nog wel. Totale nonsens. Je zult vluchtelingen eerst moeten helpen(taal en eventuele scholing als dat nodig is) alvorens ze inzetbaar zijn in onze maatschappij.
Tjonge jonge, Nee als je binnenkomt als asielzoeker en geen recht op asiel hebt wordt je uitgezet en illegalen moeten ze ook uitzetten dus daarbij helpt het ook niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet iedereen die binnenkomt heeft automatisch recht op asiel. Als je hier komt puur voor het gratis geld en een gratis huis, moet je dan meteen asiel krijgen? En dus die zaken claimen? Dan zeg je eigenlijk dat de lasten worden gedragen door burgers in Nederland, maar de lusten voor de hele wereld zijn.
Die mensen worden dus uitgezet en zijn helemaal niet welkom en krijgen als uitzetten niet lukt alleen bed bad en brood.quote:Als je hier komt puur voor het gratis geld en een gratis huis, moet je dan meteen asiel krijgen?
De realiteit leert dat bijna niemand uit wordt gezet. 70% van sowieso gehonoreerd, en de rest blijft toch in Nederland zwerven. Het gros van zowel legalen als illegalen leeft van gemeenschapsgeld. Niet raar, omdat het gros ontzettend laagopgeleid is, de taal niet spreekt en niet leert, en van een hele andere cultuur komt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 13:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tjonge jonge, Nee als je binnenkomt als asielzoeker en geen recht op asiel hebt wordt je uitgezet en illegalen moeten ze ook uitzetten dus daarbij helpt het ook niet.
[..]
Die mensen worden dus uitgezet en zijn helemaal niet welkom en krijgen als uitzetten niet lukt alleen bed bad en brood.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar dat is een verdrag van 64 jaar oud.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
En dan begrijp ik niet waar ik het over heb. Jouw bewering slaat helemaal nergens op.
http://www.unhcr.org/4ec262df9.html
Door hoeveel landen men trekt maakt dus helemaal geen bal uit het blijven gewoon vluchtelingen voor het verdrag en voor onze wetgeving die in principe recht op asiel hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |