Je schrijft net zelf dat ze gelijk verblijfsvergunningen afgeven van maar liefst 5 jaar! Dat wist ik nog niet eens dat ze zich zelfs legaal al aan zo'n lange periode pre-committen. Dus kennelijk kunnen ze mensen niet eens meer terugsturen als het volgende maand weer veilig is? Dus hoe dan ook kunnen die mensen 5 jaar blijven en daarna denk je dat ze zonder gevecht weer naar huis gaan? Net nadat ze een beetje zijn ingeburgerd worden ze opnieuw ontheemd? Echt?quote:
Nee. Lees je een beetje in want dit lijkt nergens op.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 14:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je schrijft net zelf dat ze gelijk verblijfsvergunningen afgeven van maar liefst 5 jaar! Dat wist ik nog niet eens dat ze zich zelfs legaal al aan zo'n lange periode pre-committen. Dus kennelijk kunnen ze mensen niet eens meer terugsturen als het volgende maand weer veilig is? Dus hoe dan ook kunnen die mensen 5 jaar blijven en daarna denk je dat ze zonder gevecht weer naar huis gaan? Net nadat ze een beetje zijn ingeburgerd worden ze opnieuw ontheemd? Echt?
Ik reageer op wat jij schreef. De door jou genoemde 5 jaar is ook nieuw voor mij hoor. Maar leg het even uit dan? Wanneer gaan die mensen naar huis?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Lees je een beetje in want dit lijkt nergens op.
Ik schreef nergens dat men zich aan die periode kan 'pre-committen'. Uitgangspunt van de voorlopige verblijfsvergunning is dat men recht heeft hier om te verblijven totdat het land van herkomst weer veilig is. Dan is de grond waarop men asiel heeft aangevraagd immers niet meer van toepassing en moet men inderdaad terug.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik reageer op wat jij schreef. De door jou genoemde 5 jaar is ook nieuw voor mij hoor. Maar leg het even uit dan? Wanneer gaan die mensen naar huis?
Ik denk dat zijn punt meer is dat de vraag blijft hoeveel mensen daadwerkelijk dan ook terug gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik schreef nergens dat men zich aan die periode kan 'pre-committen'. Uitgangspunt van de voorlopige verblijfsvergunning is dat men recht heeft hier om te verblijven totdat het land van herkomst weer veilig is. Dan is de grond waarop men asiel heeft aangevraagd immers niet meer van toepassing en moet men inderdaad terug.
Weet ik veel, dat hangt van nogal wat factoren af natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn punt meer is dat de vraag blijft hoeveel mensen daadwerkelijk dan ook terug gaan.
Waarvan dan? Als het uitgangspunt daadwerkelijk het teruggaan is dan lijkt me toch wel belangrijk om te kijken of dat ook daadwerkelijk zo is. Jij zegt zelf dat die mensen terug moeten zodra het schieten stopt. De vraag is dus of dat ook het geval is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat hangt van nogal wat factoren af natuurlijk.
Jij noemde een verblijfsvergunning van 5 jaar toch? Klopt dat, is dat inderdaad 5 jaar? Zo ja, dan betekent dat toch gewoon dat die mensen 5 jaar mogen blijven? Dat is toch een pre-commitment? Ongeacht wat er in Syrië gebeurt hebben die mensen dan toch het recht om 5 jaar te blijven? Of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik schreef nergens dat men zich aan die periode kan 'pre-committen'. Uitgangspunt van de voorlopige verblijfsvergunning is dat men recht heeft hier om te verblijven totdat het land van herkomst weer veilig is. Dan is de grond waarop men asiel heeft aangevraagd immers niet meer van toepassing en moet men inderdaad terug.
Of ze echt gaan vechten weet ik niet, maar hoe vaak lees je in de media niet verhalen van zielige mensen die een juridische strijd zijn begonnen, omdat de kinderen hier zijn geboren? Als het in Syrië ooit weer rustig is, voorlopig niet in ieder geval, krijg je dit soort jankverhalen ook weer.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij noemde een verblijfsvergunning van 5 jaar toch? Klopt dat, is dat inderdaad 5 jaar? Zo ja, dan betekent dat toch gewoon dat die mensen 5 jaar mogen blijven? Dat is toch een pre-commitment? Ongeacht wat er in Syrië gebeurt hebben die mensen dan toch het recht om 5 jaar te blijven te blijven? Of begrijp ik dat verkeerd?
Dit even los van de vraag of je honderdduizenden mensen die al 5 jaar ergens wonen en net een nieuw leven hebben opgebouwd daarna nog zonder gevecht kunt deporteren... (niet dus)
Maar nu hebben we het dus over honderdduizenden mensen die ongeveer tegelijkertijd zijn gekomen en tegelijkertijd moeten worden deporteerd. Het zijn ook nog eens mensen die vaak getraumatiseerd zijn, soms alles kwijt zijn geraakt en komen uit oorlogsgebieden waar je zelf moest vechten voor huis en haard. En dan raken die dus opnieuw kwijt wat ze in de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Ik denk dat je er ernstig rekening mee moet houden dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan. Ze zullen zich ook gaan organiseren.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:26 schreef bascross het volgende:
[..]
Of ze echt gaan vechten weet ik niet, maar hoe vaak lees je in de media niet verhalen van zielige mensen die een juridische strijd zijn begonnen, omdat de kinderen hier zijn geboren? Als het in Syrië ooit weer rustig is, voorlopig niet in ieder geval, krijg je dit soort jankverhalen ook weer.
5 jaar lijkt me een vrij lange periode waarin mensen zich alvast gaan settelen in de nieuwe omgeving en gewend raken aan de Nederlandse welvaart. En over 5 jaar staan er weer gutmenschen (heb er even geen ander woord voor) op die het 'onmenselijk' gaan vinden om die mensen terug te sturen, dus krijg je weer die tranentrekkende taferelen bij de rechtbanken. Houd jezelf niet voor de gek.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb ik ook, jaarlijks moet ik mijn verblijfsvergunning verlengen en als mijn reden van verblijf (werk) ophoudt moet ik eruit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persoonlijk vind ik 5 jaar veel te lang voor een 'tijdelijke vergunning'. Waarom niet gewoon 2 jaar met optie om die telkens met 1 jaar te verlengen al naar gelang land van herkomst dan veilig/onveilig is? Maar goed, das mijn visie, over dit soort getallen kun je van mening verschillen, ook stukje persoonlijke visie daarop.
Je kunt inderdaad van mening verschillen over de getallen, maar ik zou zeggen dat je op elk moment moet kunnen terugsturen met een redelijke notificatie periode (bijvoorbeeld 6 maanden).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persoonlijk vind ik 5 jaar veel te lang voor een 'tijdelijke vergunning'. Waarom niet gewoon 2 jaar met optie om die telkens met 1 jaar te verlengen al naar gelang land van herkomst dan veilig/onveilig is? Maar goed, das mijn visie, over dit soort getallen kun je van mening verschillen, ook stukje persoonlijke visie daarop.
Goed punt. De horde slaapt voorlopig nog maar als hij getriggerd wordt zal de toestroom nog groter worden. Er is totaal geen grensbewaking, werkelijk niemand wordt tegengehouden. Open huis.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:08 schreef Homey het volgende:
Is het eigenlijk niet raar dat er 'maar' 60k zijn dit jaar? Als je ziet wat voor enorme welvaartssprong arme asielzoekers kunnen maken zodra ze in Nederland een gratis inkomen, gratis huis en gratis zorg krijgen, ten opzichte van hun extreem armoedig bestaan in hun thuisland, dan zou je eerder migratiestromen van in de miljoenen verwachten. Het aantal armoedzaaiers in derde wereldlanden, oorlog of niet, is meer dan een miljard. Met andere woorden, het reservoir van potentiële asielzoekers is gigantisch. Nu kan niet iedereen de sprong wagen naar Europa - je moet wel iets van geld hebben - laat staan dat iedereen geïnformeerd is, maar toch zou het mij niet verbazen als de aanzuigende werking nog x10 gaat zodra de huidige stroom alles gratis krijgen. Als die informatie verspreid wordt krijg je werkelijk waar een gigantische stroom migranten op gang.
Veel vluchtelingen willen in de regio blijven.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:08 schreef Homey het volgende:
Is het eigenlijk niet raar dat er 'maar' 60k zijn dit jaar? Als je ziet wat voor enorme welvaartssprong arme asielzoekers kunnen maken zodra ze in Nederland een gratis inkomen, gratis huis en gratis zorg krijgen, ten opzichte van hun extreem armoedig bestaan in hun thuisland, dan zou je eerder migratiestromen van in de miljoenen verwachten. Het aantal armoedzaaiers in derde wereldlanden, oorlog of niet, is meer dan een miljard. Met andere woorden, het reservoir van potentiële asielzoekers is gigantisch. Nu kan niet iedereen de sprong wagen naar Europa - je moet wel iets van geld hebben - laat staan dat iedereen geïnformeerd is, maar toch zou het mij niet verbazen als de aanzuigende werking nog x10 gaat zodra de huidige stroom alles gratis krijgen. Als die informatie verspreid wordt krijg je werkelijk waar een gigantische stroom migranten op gang.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_de_grootste__.htmlquote:PVV ook in nieuwe peiling de grootste
DEN HAAG - De PVV van Geert Wilders is ook in de donderdag verschenen peiling van TNS NIPO virtueel de grootste partij. De partij stijgt van 21 zetels half augustus naar 38 op dit moment. Vooral VVD, D66 en SP leveren virtuele zetels in.
De vluchtelingenproblematiek geeft de partij de wind in de rug in de peilingen, aldus het onderzoek. In de peiling van Maurice de Hond zondag was de PVV ook al de grootste met 35 zetels. Bij de verkiezingen in 2012 kreeg de partij vijftien zetels.
In de peiling van TNS NIPO verliest de VVD in vergelijking met twee maanden geleden zeven zetels en valt terug naar 21. Coalitiepartner PvdA komt uit op elf, een verlies van twee. De SP gaat zes zetels achteruit en komt uit op zeventien, terwijl D66 van 23 naar achttien daalt.
Ik hoop maar dat dat zo is. Maar dan is de volgende vraag: wat betekent die 5 jaar dan? Gaan we ze dan allemaal toch terugsturen als het over 5 jaar niet veilig is?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:43 schreef Stranger het volgende:
Volgens mij wordt die 5-jaar durende verblijfsvergunning ingetrokken als het gebied waaruit de asielzoekers afkomstig zijn veilig wordt verklaard.
Die bewering lijkt mij nogal stug.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Veel vluchtelingen willen in de regio blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |