Oh ja? Ik wist wel dat haar vader (vrijwillig natuurlijk) vanuit West- naar Oost-Duitsland trok.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is ze zelf geboren in Hamburg en waren haar ouders vluchtelingen uit Danzig na de Tweede Wereldoorlog. Wellicht speelt dat ook nog ergens een rol.
Wit-Rusland, Egypte, Iran... seriously?quote:VRIEZENVEEN - Een groep van nog eens 49 vluchtelingen is woensdag aangekomen in sporthal De Stamper in Vriezenveen. Het gaat om mensen uit Syrië, die vanuit de IJsselhallen in Zwolle naar Vriezenveen zijn gekomen. De groep bestaat uit 34 mannen dan wel jongens en vijftien vrouwen dan wel meisjes in de leeftijd van drieënhalve maand tot en met 70 jaar. Daarmee komt het totale aantal vluchtelingen dat momenteel in Twenterand wordt opgevangen op ongeveer 170. Zij blijven allen vijf dagen.
De groep die eerder woensdagmiddag in Vriezenveen aankwam, bestaat uit mannen, vrouwen en kinderen in de leeftijd van 2 tot 56 jaar. Ongeveer de helft van deze mensen komt uit Syrië. De anderen komen uit Irak, Egypte, Kosovo, Wit-Rusland en Iran. Deze groep is eerder opgevangen geweest in Epe en in Zutphen en komt nu rechtstreeks uit Bunschoten.
Mensen brengen dekens
Woensdagmiddag deed de gemeente een oproep via e-mail en social media om voor 19.30 uur vanavond dekens voor de vluchtelingen naar het gemeentehuis te brengen. Die leidde tot het aanleveren van enorm veel dekens, dekbedden, kussens en dergelijke.
Omdat er alsnog gronden kunnen zijn om die mensen asiel te verlenen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van Tubantia.
[..]
Wit-Rusland, Egypte, Iran... seriously?Als dit al bekend is waarom worden deze mensen er niet meteen uitgefilterd? Ze houden plekken bezet van echte vluchtelingen en zijn intussen al aan hun 4e(!) noodopvang bezig.
Het is een duidelijke aanwijzing dat de IND de zaken nu al niet meer onder controle heeft. Dat zal weer leiden tot onzorgvuldige procedures waar de asieladvocaten wel raad mee weten. Ga er maar vanuit dat de meerderheid uiteindelijk nooit meer weggaat uit Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van Tubantia.
[..]
Wit-Rusland, Egypte, Iran... seriously?Als dit al bekend is waarom worden deze mensen er niet meteen uitgefilterd? Ze houden plekken bezet van echte vluchtelingen en zijn intussen al aan hun 4e(!) noodopvang bezig.
Huh, wat? Mensen kunnen altijd asiel aanvragen. Er dienen al decennialang mensen uit die contreien een aanvraag in. Er kunnen gewoon legitieme gronden aan ten grondslag liggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is een duidelijke aanwijzing dat de IND de zaken nu al niet meer onder controle heeft. Dat zal weer leiden tot onzorgvuldige procedures waar de asieladvocaten wel raad mee weten. Ga er maar vanuit dat de meerderheid uiteindelijk nooit meer weggaat uit Nederland.
Dat is prima zolang het er een handvol zijn. Maar met de intocht van tussen de 2500 en 4500 mensen per week uit alle uithoeken van de wereld is men al blij de registratie een beetje te kunnen afwikkelen. Laat staan dat ze de dossiervorming en de onderzoeken op orde kunnen krijgen. De capaciteit zal nu wel weer snel worden uitgebreid met matig getrainde en onervaren mensen wat de kans op procedurefouten weer veel groter maakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Huh, wat? Mensen kunnen altijd asiel aanvragen. Er dienen al decennialang mensen uit die contreien een aanvraag in. Er kunnen gewoon legitieme gronden aan ten grondslag liggen.
Wat ging daar aan vooraf? Racistische opmerkingen?quote:
Waarom doet deze tandarts dit?quote:
oh oh oh.quote:
'You have boyfriend? You wanna fuck me?' 'No no no'quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat ging daar aan vooraf? Racistische opmerkingen?
Mwoah, ik heb dat ook regelmatig gelezen wat Wespennest zegt hoor, op twitter. En ja mensen die zeggen van de PVV-kant te zijn komen heel agressief over. En meestal zijn ze ook echt wel een heel klein beetje zoals je eigenlijk verwacht dat fundamentalistische islamieten zijn.quote:
Wat is het punt dat Duk maakt dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb dat ook regelmatig gelezen wat Wespennest zegt hoor, op twitter. En ja mensen die zeggen van de PVV-kant te zijn komen heel agressief over. En meestal zijn ze ook echt wel een heel klein beetje zoals je eigenlijk verwacht dat fundamentalistische islamieten zijn.
Gelukkig heb ik weinig aanvaringen met hen, maar mijn favoriete bevolkingsgroep is het niet.
Geeft wel aan dat er in feite geen discussie is in NL. Kijk naar dat 45 minuten durend interview met Wierd Duk dat ik aanhaalde.
We moeten eens naar de feiten kijken in Dld. Er komt nu extreemrechts op, nazistisch extreemrechts in Dld, omdat er niet is nagedacht over deze instroom van vluchtelingen. Dld kan de instroom in de praktijk ook niet meer aan. En de kop van Merkel kan best gaan rollen. Als je kritiek tegen deze instroom blijft onderdrukken in politiek correct gewauwel, krijg je dergelijke toestanden ook hier, hoe goed je ook denkt, gelet op het asieldebat vandaag, alles te kunnen beheersen. De vraag is: hoeveel islam kunnen wij aan. Waar ligt het maximum. Het wegduiken van links in politiek gewauwel is uiteindelijk erg slecht met name voor links zelf, maar ook voor NL.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat is het punt dat Duk maakt dan?
Dit was niet de vraag.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We moeten eens naar de feiten kijken in Dld. Er komt nu extreemrechts op, nazistisch extreemrechts in Dld, omdat er niet is nagedacht over deze instroom van vluchtelingen. Dld kan de instroom in de praktijk ook niet meer aan. En de kop van Merkel kan best haan rollen. Als je kritiek tegen deze instroom blijft onderdrukken in politiek correct gewauwel, krijg je dergelijke toestanden ook hier, hoe goed je ook denkt, gelet op het asieldebat vandaag, alles te kunnen beheersen. De vraag is: hoeveel islam kunnen wij aan. Waar ligt het maximum.
Dat lijkt mij allemaal evident. Het huidige vluchtelingenrecht dat in principe recht verleend op verblijf aan een potentieel onbeperkte groep mensen is buitengewoon riskant. Een burgeroorlog in een klein land als Syrië valt al nauwelijks te beheersen. Maar wat wanneer het begint te kraken in veel grotere landen als Egypte, Nigeria of Turkije? Twee oplossingen:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We moeten eens naar de feiten kijken in Dld. Er komt nu extreemrechts op, nazistisch extreemrechts in Dld, omdat er niet is nagedacht over deze instroom van vluchtelingen. Dld kan de instroom in de praktijk ook niet meer aan. En de kop van Merkel kan best haan rollen. Als je kritiek tegen deze instroom blijft onderdrukken in politiek correct gewauwel, krijg je dergelijke toestanden ook hier, hoe goed je ook denkt, gelet op het asieldebat vandaag, alles te kunnen beheersen. De vraag is: hoeveel islam kunnen wij aan. Waar ligt het maximum.
Bij Wierd Duk wel, daar vroeg hij naar. En overigens ik heb dat afgelopen weken ook steeds naar voren proberen te halen. Wat is voor ons het maximum.quote:
Oh excuus. Dacht dat je het over het debat van vandaag in de 2e kamer had.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij Wierd Duk wel, daar vroeg hij naar. En overigens ik heb dat afgelopen weken ook steeds naar voren proberen te halen. Wat is voor ons het maximum.
Nee, filmpje op vimeo, interview met Wierd Duk, journalist, ik zit wel op zijn lijn. Interessant wat hij vertelt, duurt wel 45 minuten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh excuus. Dacht dat je het over het debat van vandaag in de 2e kamer had.
Ja maar asielzoekers in het algemeen toch. Uiteraard is het grootste gedeelte moslim.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, filmpje op vimeo, interview met Wierd Duk, journalist, ik zit wel op zijn lijn. Interessant wat hij vertelt, duurt wel 45 minuten.
Trouwens Pechtold heeft er wel naar gevraagd, omdat Zoolstra zei dat we ongeveer 300K moesten opvangen. Rutte kon dat niet bevestigen, want hij loopt nu eenmaal weg voor cijfers.
300K is wmb veel te veel.
Ja, uit Eritrea was het al ingedamd, zei Rutte, die zijn naar andere landen gegaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar asielzoekers in het algemeen toch. Uiteraard is het grootste gedeelte moslim.
Als ze Duitsland niet in kunnen waar gaan ze dan heen?Vast naar ons.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, uit Eritrea was het al ingedamd, zei Rutte, die zijn naar andere landen gegaan.
Overigens zegt Duk weer dat het bij ons nooit zoveel zal worden, want Wilders is ook bekend. Nu vroeg ik me af of dat zo is. Iig meeste vluchtelingen willen wel naar Dld, maar als daar de het maximum is bereikt of Merkel wordt gekickt? Wat dan? De vluchtelingenstroom zal in de winter afnemen, maar naar verwachting in het voorjaar weer toenemen...
Of Zweden. Veel andere smaken zijn er niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze Duitsland niet in kunnen waar gaan ze dan heen?Vast naar ons.
Nou ja, dat is de vraag, de vraag is ook of ze Dld niet in kunnen, maar als de neonazi's zich al zo ernstig manifesteren als ze nu doen, tja... Volgens Duk hebben ze in het Ruhrgebied al gebieden de facto onder controle en ook in voormalig DDR.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze Duitsland niet in kunnen waar gaan ze dan heen?Vast naar ons.
Nou nu we dat weten kunnen we ons voorbereiden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Of Zweden. Andere smaken zijn er niet.
Ja, dat doen veel NL'ers ook. Ook morgen is Wilders in Steenbergen, heel West-Brabant loopt uit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou nu we dat weten kunnen we ons voorbereiden.
Ik heb mijn 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'-spandoek al uitgerold klaar liggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou nu we dat weten kunnen we ons voorbereiden.
Dan zing ik wel het lied.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb mijn 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'-spandoek al uitgerold klaar liggen.
Hoe bereiden veel Nederlanders zich voor dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat doen veel NL'ers ook. Ook morgen is Wilders in Steenbergen, heel West-Brabant loopt uit.
(Wij gaan trouwens ook even kijken, tussen de bedrijven door...)
Ben blij dat we op een lijn zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Top! Ik heb nog wel een gitaar hier liggen, begeleid ik jou.
Ik denk dat er bij veel NL'ers om het heel netjes uit te drukken grote scepsis aan het ontstaan is. Ook dringt het steeds meer door dat we ons heel misschien wel een aantal grote problemen op onze hals halen. Je moet alleen een beetje voorbij het elkaar "framen" als nazi of Gutmensch kijken, waar nog steeds een groot deel van de bevolking mee bezig is.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe bereiden veel Nederlanders zich voor dan?
Als we dat soort mensen die dat zeggen gewoon niet meer serieus nemen zou het al heel veel schelen denk ikquote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij veel NL'ers om het heel netjes uit te drukken grote scepsis aan het ontstaan is. Ook dringt het steeds meer door dat we ons heel misschien wel een aantal grote problemen op onze hals halen. Je moet alleen een beetje voorbij het elkaar "framen" als nazi of Gutmensch kijken, waar nog steeds een groot deel van de bevolking mee bezig is.
NL'ers zijn dominees houden in feite niet van discussies, alleen van preken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als we dat soort mensen die dat zeggen gewoon niet meer serieus nemen zou het al heel veel schelen denk ikMaar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat de Nederlanders er van vinden. Ze komen toch wel.
Dus moet je denken aan quota of opzegging van het Vluchtelingenverdrag. Stel dat er ook onlusten in andere (grotere) landen uitbreken: het is niet vol te houden.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als we dat soort mensen die dat zeggen gewoon niet meer serieus nemen zou het al heel veel schelen denk ikMaar ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat de Nederlanders er van vinden. Ze komen toch wel.
Wie en hoezo?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:28 schreef qwerty_x het volgende:
Vooropgesteld dat internet en sites zoals deze wellicht niet de meest objectieve bron zijn,
maar voor iemand die deze situatie van een grote afstand bekijkt, is er maar één conclusie mogelijk:
jullie zijn totaal geschift.
met alle respect overigens ....
Mocht dat zo zijn dan komen ze er te laat achterquote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus moet je denken aan quota of opzegging van het Vluchtelingenverdrag. Stel dat er ook onlusten in andere (grotere) landen uitbreken: het is niet vol te houden.
Waarom 44 minuten? De pointe kun je toch makkelijk in vijf minuten vertellen? Dit schrikt mensen meer af dan een lichtgetinte man met een vuistdikke baard.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:29 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens Elfletterig heeft een topic over dat interview geopend: NWS / Wierd Duk zegt in 44 minuten waar het op staat
Hoezo waarom 44 minuten? Is dat te lang voor je? Ik vind het nog te kort.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom 44 minuten? De pointe kun je toch makkelijk in vijf minuten vertellen? Dit schrikt mensen meer af dan een lichtgetinte man met een vuistdikke baard.
In Brazilië gaat het lekker.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:28 schreef qwerty_x het volgende:
Vooropgesteld dat internet en sites zoals deze wellicht niet de meest objectieve bron zijn,
maar voor iemand die deze situatie van een grote afstand bekijkt, is er maar één conclusie mogelijk:
jullie zijn totaal geschift.
met alle respect overigens ....
Ik zal het zometeen eens als achtergrondgeluid aanzetten en dan zie ik wel hoe het bevalt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo waarom 44 minuten? Is dat te lang voor je? Ik vind het nog te kort.
Ja, sorry hoor, misschien ben ik van een andere generatie, maar ik hou van een gesprek van minimaal een uur om je punten duidelijk te maken, en 3 uur of 4 uur zit ook wel uit. Discussies in mijn studententijd gingen door in de winter totdat het weer licht werd zelfs.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zal het zometeen eens als achtergrondgeluid aanzetten en dan zie ik wel hoe het bevalt.
Jullie Europeanen.quote:
Oké, opa.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor, misschien ben ik van een andere generatie, maar ik hou van een gesprek van minimaal een uur om je punten duidelijk te maken, en 3 uur of 4 uur zit ook wel uit. Discussies in mijn studententijd gingen door in de winter totdat het weer licht werd zelfs.
Wat is nou de echte wereld dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Jullie Europeanen.
Omdat jullie al heel lang in een zeer luxe ivoren toren wonen en absoluut geen idee hebben hoe het er in de echte wereld aan toegaat.
En dat is jullie niet eens te verwijten.
Maar die echte wereld, het recht van de sterkste ipv de luxe positie van solidariteit, gaan jullie nu echt beleven.
Tenminste, als jullie nu niet wakker worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |