Klinkt wel spannend.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Jullie Europeanen.
Omdat jullie al heel lang in een zeer luxe ivoren toren wonen en absoluut geen idee hebben hoe het er in de echte wereld aan toegaat.
En dat is jullie niet eens te verwijten.
Maar die echte wereld, het recht van de sterkste ipv de luxe positie van solidariteit, gaan jullie nu echt beleven.
Tenminste, als jullie nu niet wakker worden.
Teruglezend is mijn reactie wellicht ietwat dramatisch.quote:
Ja, Europa is wel naïef, althans veel mensen in Europa. Dan zijn er mensen die echt tegen het nazistische zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:42 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Teruglezend is mijn reactie wellicht ietwat dramatisch.
Maar desalniettemin, ondanks jullie sarcastische antwoorden, is Europa bijzonder naief.
Gratis geld is een heel sterke drijfveer voor velen.
En je kunt daar nog zo ideologisch over denken, feit blijft dat deze belofte een grote aantrekkingskracht heeft.
Celle, daar ben ik vaker wezen stappen. Mooi plaatsjequote:
Ik zit op zo'n zes minuten maar het is wel fascinerend!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ben van dezelfde generatie als Wierd Duk.
Doorgaan, hoor ik het morgen, Elfje heeft er een topic over geopend, ik dacht het past hier wel in...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zit op zo'n zes minuten maar het is wel fascinerend!
Ha, Nederlanders zijn dominees, Duitsers zijn filosofen, denkers (en dichters).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doorgaan, hoor ik het morgen, Elfje heeft er een topic over geopend, ik dacht het past hier wel in...
Nog een eind van de NL grens toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Celle, daar ben ik vaker wezen stappen. Mooi plaatsje
Ja dicht bij Hannover. Het ziet er een beetje uit als Valkenburg in Limburg, althans het binnenstadje.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog een eind van de NL grens toch?
Heeft-ie wel een punt, we zijn ook vooral een beetje dominees. Gutmenschen, het wordt met links geassocieerd, maar het is vooral gewoon protestants-gristelijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ha, Nederlanders zijn dominees, Duitsers zijn filosofen, denkers (en dichters).
Ja, okee dan zat je daar gewoon, niet dat je avondje stappen vanuit Groningen oid deed.quote:
Uiteindelijk, hoe hard het ook klinkt, zal blijken dat de portemonnee (sorry, schrijf je dat zo ...) beslist.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Europa is wel naïef, althans veel mensen in Europa. Dan zijn er mensen die echt tegen het nazistische zitten.
En dan zijn er mensen die iets willen redden, hoewel ze hebben ook geen idee hoe, wat.
Tijl Uilenspiegel leuk café was dat in Celle. Leuke dames trouwens ook. Sowieso zijn Duitse meiden wel in orde.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee dan zat je daar gewoon, niet dat je avondje stappen vanuit Groningen oid deed..
Ook te ver voor Seedorf.
Zeker in dirndl outfit, maar dat hadden ze daar niet aan wrs. Heb ik alleen in Beieren en Oostenrijk gezien.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tijl Uilenspiegel leuk café was dat in Celle. Leuke dames trouwens ook. Sowieso zijn Duitse meiden wel in orde.
Gaat al eerder wat gebeuren ook in Dld ook in NL, vrees ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 02:52 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Uiteindelijk, hoe hard het ook klinkt, zal blijken dat de portemonnee (sorry, schrijf je dat zo ...) beslist.
Als deze actie uiteindelijk uitwijst dat het welvaartspeil omlaag gaat, de werkloosheid omhoog gaat, de belastingen verhoogd worden etc etc., dan breekt pas echt de pleuris uit.
En dan helpt het niks dat opa vertelt dat hij destijds het beste voor had.
Ja, een beetje de hoofdprijs winnen. Laten we wel zijn toen de burgeroorlog nog niet was begonnen was het ook geen aardig landje om in te wonen. Veel mensen schijnen zich dat niet te realiseren. Syrië is van 1970 tot 2011 eigenlijk een soort black box geweest voor westerse journalisten/media.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:11 schreef qwerty_x het volgende:
Ok, even de dramatiek buiten bechouwing latend.
Simpelweg gezegd kan de meerderheid van de mensen op deze aardkloot werkelijk niet geloven dat jullie zo naief zijn om niet te zien dat de enige drijfveer van al die immigranten het gratis geld is.
(Heb nog wat schrijffoutjes verwijderd, lees het nog een keer... ) Het westen is gewoon één grote big laugh en fraude tiert weldig.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:38 schreef qwerty_x het volgende:
Het is ietwat moeilijk om je post te begrijpen, maar laat ik een simpele poging wagen.
Tot voor kort waren er regels om het beloofde land te betreden. Nu is het algemeen bekend dat de deuren wagenwijd openstaan.
Dus ....
Maar dat is niet juist. Er is een praktisch probleem dat zo veel aanvragen niet ineens behandeld kunnen worden, maar behalve voor Syriërs die in Duitsland asiel aanvragen is er niks aan de regels veranderd.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:38 schreef qwerty_x het volgende:
Het is ietwat moeilijk om je post te begrijpen, maar laat ik een simpele poging wagen.
Tot voor kort waren er regels om het beloofde land te betreden. Nu is het algemeen bekend dat de deuren wagenwijd openstaan.
Dus ....
Dan komt binnen de kortste keren heel Afrika eraan.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
Er moeten simpel gezegd zo snel mogelijk sociale huurwoningen bijgebouwd worden, daar mogen we de woningbouwverenigingen ook op aanspreken. En de asielprocedure moet veel meer gestroomlijnd worden en mensen moeten sneller aan het werk kunnen.
Hoezo, de regels worden verder niet versoepelt? We kunnen op deze manier sneller iemand terugsturen. En voor de mensen die dan wel mogen blijven hebben we tenminste plek.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan komt binnen de kortste keren heel Afrika eraan.
Je versoepelt de regeling niet maar je vergoot de beloning voor een ieder die hier probeert te komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoezo, de regels worden verder niet versoepelt? We kunnen op deze manier sneller iemand terugsturen. En voor de mensen die dan wel mogen blijven hebben we tenminste plek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |