abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:36:52 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156871103
Is dit het eerste schot? 2030 was inderdaad iets te optimistisch dan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:48:42 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156871278
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mooi toch? Hoeft niet alleen maar kommer en kwel te zijn. O+
Dat vind ik dus ook. Al die vluchtelingen zijn een grote ramp, maar laten we er dan het beste van maken. En dat onze regeringsleiders er zo'n puinhoop van hebben gemaakt betekent niet dat je daarom maar moet gaan haten op die mensen zelf.
Mijn reisverslagen
pi_156871308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 01:21 schreef Nintex het volgende:
Je zou haast vergeten dat met de deal met Turkije de volgende transfer van subsidies en welvaart begonnen is. Dit gaat natuurlijk leiden tot verdere EU integratie tot een lidmaatschap alleen nog een formaliteit is.

Geloof je het zelf?

De EU is als zo wankel als wat, gooi er nog een lid bij en het is niets meer dan een unie op papier.
Naturheilmittel
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:55:17 #254
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156871405
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:50 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?

De EU is als zo wankel als wat, gooi er nog een lid bij en het is niets meer dan een unie op papier.
Als Turkije ooit lid word van de EU vreet ik een bezem op. Ze zouden een zeer bepalende factor binnen die unie hebben en mogelijke Duitse leading vervangen. De EU zou wel heel gek moeten zijn. Maar aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in de kracht van onze EU weet je het maar nooit. Ik sta in deze tijd nergens meer van op te kijken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:56:32 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156871425
De EU gaat uit elkaar vallen. In plaats van expansie zou de EU zich nu moeten richten op het proberen te redden van delen van de EU in afgeslankte vorm.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:01:19 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156871599
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toen ik vorige maand voorspelde dat het niet lang zou duren voor er ergens aan een grens zou worden geschoten, werd dat nog min of meer weggelachen. Het was er een keer wachten op natuurlijk, helemaal als die 'migranten' idd bewapend waren en de confrontatie zochten.
Nu lees ik dat de vluchteling zich verzette en werd geraakt door een magic (afgeketste waarschuwings) bullet.

Wij mogen Pauw Witteman Nederlandse media links en rechts groenlinks d66 vvd cda cu de hele reutemeteut nu wel bedanken voor alle extra ellende binnen de Nederlandse maatschappij.
pi_156871758
quote:
quote:
Vorige week is er door de coalitie zelfs juridisch advies ingewonnen of je statushouders slechtere voorzieningen mag geven dan autochtone Nederlanders in de bijstand. Nee, luidde het duidelijke antwoord. Op zich had de PvdA er nog wel over willen discussiėren, zegt een betrokken Kamerlid, want soberheid zorgt er ook voor dat de opvang snel kan en het draagvlak goed blijft. Maar het mocht niet. Dat wist Zijlstra ook toen hij zijn omstreden plan lanceerde, zegt een kopstuk in de coalitie. Het was daags ervoor rondgemaild.

Dat versobering niet kan, beaamt ook hoogleraar asiel, Peter Rodrigues. Iemand met een verblijfsvergunning moet in Nederland conform meerdere wetten en verdragen als een gewone inwoner behandeld worden.
Dat schreef ik hier al eerder, de VVD is net als de PVV mensen aan het voorliegen over de mogelijkheden en de onmogelijkheden, zelfs de EU lijkt dat nu te gaan doen. Ze willen de confrontatie niet aan met de Nederlandse mensen die dingen willen die niet kunnen. Ze moeten het verhaal van Wilders onderuit halen en duidelijk maken dat Nederland is gebonden aan regels en dat wordt gewerkt aan het terugsturen van mensen die geen recht op asiel hebben, wordt gewerkt aan goede opvang en huisvesting voor iedereen en wordt gewerkt aan de veiligheid.

Asielzoekers die hier zijn moeten ergens worden gehuisvest en dus moeten er ergens asielzoekerscentra komen. In plaats van overal tegenhouden kan men beter zorgen voor goede afspraken en goede spreiding. We hebben jaren grote stromen asielzoekers gehad en dat is nooit een onoverkomelijk probleem geweest maar als Nederlanders zich massaal gaan misdragen dan veroorzaken ze zelf een probleem.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:18:36 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156871882
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:12 schreef Wespensteek het volgende:
We hebben jaren grote stromen asielzoekers gehad en dat is nooit een onoverkomelijk probleem geweest maar als Nederlanders zich massaal gaan misdragen dan veroorzaken ze zelf een probleem.
Klopt, ware het niet dat dat in betere economische tijden was. Dan loopt het allemaal wel los ondanks de problemen die er dan ook wel zijn. Maar nu heb je te maken met een behoorlijke chaos in het MO en Afrika, communicatie middelen die de zaken in rap tempo versnellen, en een zeer onstabiele EU, die maar moet zien te overleven tussen het geweld van Rusland en de VS.

Een klein detail maar mij zegt het genoeg. circa 40% van de werknemers(en dat is geen kleine werkgever) waar ik werk zit in de schuldsanering en of hebben loonbeslag . Enfin dat weet je het wel.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:20:50 #260
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156871926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als Turkije ooit lid word van de EU vreet ik een bezem op. Ze zouden een zeer bepalende factor binnen die unie hebben en mogelijke Duitse leading vervangen. De EU zou wel heel gek moeten zijn. Maar aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in de kracht van onze EU weet je het maar nooit. Ik sta in deze tijd nergens meer van op te kijken.
Je hebt gelijk.

Duitsland gaat inderdaad niet akkoord met een machtsverdeling wanneer zij erop achteruit gaan. Frankrijk ziet het achterland van Turkije ineens alle landbouwsubsidies opslurpen waar zij op dit moment de grootste ontvanger van zijn.

Turkije wordt wat het lidmaatschap betreft gewoon aan een lijntje gehouden.
pi_156871963
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt, ware het niet dat dat in betere economische tijden was. Dan loopt het allemaal wel los ondanks de problemen die er dan ook wel zijn. Maar nu heb je te maken met een behoorlijke chaos in het MO en Afrika, communicatie middelen die de zaken in rap tempo versnellen, en een zeer onstabiele EU, die maar moet zien te overleven tussen het geweld van Rusland en de VS.

Een klein detail maar mij zegt het genoeg. circa 40% van de werknemers(en dat is geen kleine werkgever) waar ik werk zit in de schuldsanering. Enfin dat weet je het wel.
Dat is juist het kromme van het hele gedoe, de echte problemen blijven volledig onbesproken omdat men de asielzoekers als zwarte schapen heeft aangewezen. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe slecht de huidige politiek functioneert.
pi_156871981
De Turken zien nu echt geen heil meer in hun Ooster -en Zuiderburen nu er zoveel chaos is. De aansluiting bij de EU klinkt veel interessanter
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:25:13 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156872028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is juist het kromme van het hele gedoe, de echte problemen blijven volledig onbesproken omdat men de asielzoekers als zwarte schapen heeft aangewezen. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe slecht de huidige politiek functioneert.
Precies, daarom valt het me erg tegen van onze leiders om die problemen niet aan te pakken. Helaas zit je met een achterlijke PVV opgezadeld. Het is jammer dat een PvdA niet instaat is om dit aan te pakken.
pi_156872218
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies, daarom valt het me erg tegen van onze leiders om die problemen niet aan te pakken. Helaas zit je met een achterlijke PVV opgezadeld. Het is jammer dat een PvdA niet instaat is om dit aan te pakken.
Er zijn in het recente verleden ook wel heel veel fouten gemaakt om dat allemaal op te lossen valt denk ik niet mee. De huizenmarkt was een groot probleem dus veel mensen zitten met restschulden als er verkocht moest worden. De wereldeconomie zit in de problemen. De pensioenfondsen hebben problemen De banken zijn net aan het herstellen. De werkloosheid is enorm. De reserves van de overheid zijn op een dieptepunt, de schulden zijn hoog. De bureaucratie is nog steeds enorm en het belastingstelsel is nog steeds niet hervormd. Dan heb je ook nog de verkiezingsuitslagen die 1e en 2e kamer vreemd verdelen en de bijna onmogelijkheid een coalitie te vormen omdat de PVV zo groot is.

In elk geval denk ik niet dat we de komende tijd veel oplossingen kunnen verwachten van dit kabinet. VVD en PvdA zijn het niet eens en dan komt er uiteindelijk een onwerkbaar voorstel uitrollen dat niets gaat oplossen. Volgens mij is het na Paars al een politieke chaos, dat kan wel eens de nalatenschap van Fortuyn zijn, mensen zijn allemaal gaan roepen wat ze denken, ze vergeten alleen dat men dan wel goed moet nadenken.
pi_156872241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

De PvdA is zelf de grootste factor in het hele immigratie probleem. Zij zijn medeverantwoordelijk dat asielzoekers jarenlang werden opgesloten gestript van allerlei rechten (je mag niet werken, je mag niet studeren) in kampen die ze AZC's noemen. Bizar toch, je vlucht uit een ander land en vervolgens word je 10 jaar opgesloten. En vervolgens dat moralistische vingertje naar de rest "wij helpen mensen". Uhum. De PvdA heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer. De PVV komt maar net uit de hoek kijken.
pi_156872278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn in het recente verleden ook wel heel veel fouten gemaakt om dat allemaal op te lossen valt denk ik niet mee. De huizenmarkt was een groot probleem dus veel mensen zitten met restschulden als er verkocht moest worden. De wereldeconomie zit in de problemen. De pensioenfondsen hebben problemen De banken zijn net aan het herstellen. De werkloosheid is enorm. De reserves van de overheid zijn op een dieptepunt, de schulden zijn hoog. De bureaucratie is nog steeds enorm en het belastingstelsel is nog steeds niet hervormd. Dan heb je ook nog de verkiezingsuitslagen die 1e en 2e kamer vreemd verdelen en de bijna onmogelijkheid een coalitie te vormen omdat de PVV zo groot is.

In elk geval denk ik niet dat we de komende tijd veel oplossingen kunnen verwachten van dit kabinet. VVD en PvdA zijn het niet eens en dan komt er uiteindelijk een onwerkbaar voorstel uitrollen dat niets gaat oplossen. Volgens mij is het na Paars al een politieke chaos, dat kan wel eens de nalatenschap van Fortuyn zijn, mensen zijn allemaal gaan roepen wat ze denken, ze vergeten alleen dat men dan wel goed moet nadenken.
Bij goed nadenken doen ze bij de PvdA uberhaupt niet. Waarom bestaat die partij eigenlijk nog?
pi_156872312
Er was iemand van de PvdA die letterlijk op tv zei dat er geen aanzuigende werking is. Hoe achterlijk ben je dan wel niet eens.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:41:10 #268
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156872320
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:37 schreef Homey het volgende:

[..]

De PvdA is zelf de grootste factor in het hele immigratie probleem. Zij zijn medeverantwoordelijk dat asielzoekers jarenlang werden opgesloten gestript van allerlei rechten (je mag niet werken, je mag niet studeren) in kampen die ze AZC's noemen. Bizar toch, je vlucht uit een ander land en vervolgens word je 10 jaar opgesloten. En vervolgens dat moralistische vingertje naar de rest "wij helpen mensen". Uhum. De PvdA heeft eigenlijk geen bestaansrecht meer. De PVV komt maar net uit de hoek kijken.
De PvdA heeft verzaakt dat ontken ik ook niet. Maar zij zitten wel in een regering met meer partijen zoals destijds een CDA, VVD etc.
pi_156872333
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin asielzoekers mogen 24 weken per jaar werken zodra ze een asielvergunning hebben en de PvdA doet juist zijn best om die mensen snel een huisje te geven en ze te laten integreren.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:51:42 #270
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156872533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:40 schreef Homey het volgende:
Er was iemand van de PvdA die letterlijk op tv zei dat er geen aanzuigende werking is. Hoe achterlijk ben je dan wel niet eens.
Er was iemand. In deze tijd heeft elke idioot(mij incluis he :)) wel een mening via twitter of facebook. Bij Pauw zat er gisteren ook eentje in het publiek die even aan het woord kwam en dat was dan een ondernemer die even zijn twitter/facebook bericht kon toelichten. Wat een dwaas was dat zeg. Dat deze man daar een platform kreeg was al even idioot.
pi_156872612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin asielzoekers mogen 24 weken per jaar werken zodra ze een asielvergunning hebben en de PvdA doet juist zijn best om die mensen snel een huisje te geven en ze te laten integreren.
Dat is het probleem juist, je moet mensen niet teveel gratis geven, want dan zitten ze in de bijstand gevangenis met bijbehorend stigma en stilstaan van persoonlijke ontwikkeling. Die AZC's horen uberhaupt niet te bestaan. Alleen enkele noodopvangcentra voor de echte gezinsvluchtelingen, voor de rest is 90% economische migrant (al die jonge mannen waarvan merendeel niet eens uit Syrie). Die mogen best op de deur kloppen, maar dan moeten ze vanaf dag 1 hun eigen broek ophouden. Zowel de AZC's als de bijstand zijn gevangenissen, en dat is precies het beleid van de PvdA; mensen in gevangenissen stoppen.
pi_156872642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er was iemand. In deze tijd heeft elke idioot(mij incluis he :)) wel een mening via twitter of facebook. Bij Pauw zat er gisteren ook eentje in het publiek die even aan het woord kwam en dat was dan een ondernemer die even zijn twitter/facebook bericht kon toelichten. Wat een dwaas was dat zeg. Dat deze man daar een platform kreeg was al even idioot.
Dit was een wethouder van de PvdA op AT5. Liep doodleuk te ontkennen dat er een aanzuigende werking is, hoe dom ben je dan.
pi_156872750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:55 schreef Homey het volgende:
voor de rest is 90% economische migrant (al die jonge mannen waarvan merendeel niet eens uit Syrie).
Wat een onzin, het inwilligingspercentage asielverzoeken is nog nooit zo hoog geweest, dat past totaal niet met jouw bewering.
pi_156873013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin, het inwilligingspercentage asielverzoeken is nog nooit zo hoog geweest, dat past totaal niet met jouw bewering.
Jij weet echt niet waar je het over hebt. Per definitie is 100% van de instroom economische migrant, omdat er wel 10 veilige landen tussen Nederland en Syrie zit. Volgens de eigen EU statistieken komen overigens de meeste migranten uit Afrika, Pakistan en Bangladesh, economische migranten dus.

Let wel, ik heb niets tegen deze mensen, ze migreren voor een reden, en welvaart is een goede reden (voor hen dan). De voorzieningen in Nederland zijn ongekend vergeleken bij de wereldstandaard. Dat beseffen deze migranten, vandaar dat ze zo graag al die landen doorkruizen om hier te komen. Ze gaan niet naar Noord-Korea. Allemaal heel begrijpelijk, maar dat wil niet automatisch zeggen dat wij verantwoordelijk zijn voor deze mensen. Geenszins.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:19:47 #275
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156873072
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Dit was een wethouder van de PvdA op AT5. Liep doodleuk te ontkennen dat er een aanzuigende werking is, hoe dom ben je dan.
De uitspraak van een wethouder hoeft niet te betekenen dat hij spreekt voor de gehele PvdA. Dat het nu een probleem is valt ook niet te ontkennen. Het snel schiften van de werkelijke vluchteling en het tuig is een groot probleem. De registratie en procedures duren te lang etc. De opvang is te massaal in een AZC. Dat is allemaal waar. En er zal best een aanzuigende werking zijn. Maar nogmaals een goed systeem mbt tot registratie en snelle procedures zou een hoop voorkomen.

De vluchteling die toch nooit meer terug kan moet je zo snel als mogelijk laten integreren. En mensen die hier daadwerkelijk willen werken en geen vluchteling zijn zou je middels een werkvergunning tijdelijk kunnen toelaten. Zijn de werkzaamheden afgerond is het tijd om te vertrekken. Daar is niets racistisch aan. Zelfs de VS eist een greencard, het land van de free zullen we maar zeggen.

Het tuig schop je eruit.
Maar de vluchteling die help je ongeacht afkomst en of religie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 16-10-2015 12:27:31 ]
pi_156873127
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:17 schreef Homey het volgende:
Jij weet echt niet waar je het over hebt. Per definitie is 100% van de instroom economische migrant, omdat er wel 10 veilige landen tussen Nederland en Syrie zit.
En dan begrijp ik niet waar ik het over heb. Jouw bewering slaat helemaal nergens op.
quote:
The 1951 Convention protects refugees.
It defines a refugee as a person who
is outside his or her country of na-
tionality or habitual residence; has a
well-founded fear of being persecuted
because of his or her race, religion,
nationality, membership of a particular
social group or political opinion; and
is unable or unwilling to avail him—
or herself of the protection of that
country, or to return there, for fear
of persecution
http://www.unhcr.org/4ec262df9.html

Door hoeveel landen men trekt maakt dus helemaal geen bal uit het blijven gewoon vluchtelingen voor het verdrag en voor onze wetgeving die in principe recht op asiel hebben. Veilige landen kunnen alleen worden gebruikt om de asielaanvraag door een ander land te laten afhandelen net als we in de EU de Dublin verordening hebben (of hadden). Die mensen blijven vluchtelingen met recht op asiel.

Je weet totaal niet hoe het in elkaar zit en blaat maar wat mensen na.
pi_156873311
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En dan begrijp ik niet waar ik het over heb. Jouw bewering slaat helemaal nergens op.

[..]

Door hoeveel landen men trekt maakt dus helemaal geen bal uit het blijven gewoon vluchtelingen voor het verdrag en voor onze wetgeving die in principe recht op asiel hebben. Veilige landen kunnen alleen worden gebruikt om de asielaanvraag door een ander land te laten afhandelen net als we in de EU de Dublin verordening hebben (of hadden). Die mensen blijven vluchtelingen met recht op asiel.

Je weet totaal niet hoe het in elkaar zit en blaat maar wat mensen na.
Dat weet ik wel. Ik had het ook niet over hun juridische positie, maar over de intenties. En de gevolgen voor de maatschappij en economie hier. Het is jammer dat Nederland veel aan soevereiniteit heeft ingeboet. De volksvertegenwoordiging in de 2e Kamer is erbarmelijk. Op dat punt heeft Wilders wel gelijk, je ziet opvattingen in de 2e Kamer die mijlenver liggen van wat het volk denkt of wilt. Dat staat haaks op het democratische concept van volksvertegenwoordiging. In landen als Tsjechie is dat veel beter op orde.
pi_156873465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:29 schreef Homey het volgende:
Ik had het ook niet over hun juridische positie, maar over de intenties.
Nee want je schreef per definitie.
quote:
Per definitie is 100% van de instroom economische migrant
En Nee Wilders heeft geen gelijk want Nederland is een rechtsstaat en de grondwet is ook duidelijk. Het volk stemt en kiest een parlement, dan is de mening van het volk niet meer van belang tot de volgende verkiezingen. Het is dus zelfs zo dat als alle Nederlanders iets niet willen op de tweede kamer en regering na dat dat gewoon doorgevoerd kan en mag worden. Wilders is een domme zwetser die aan het ophitsen is en zijn eigen achterban aan het voorliegen is. Erg schadelijk gedrag.
pi_156873550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want je schreef per definitie.

[..]

En Nee Wilders heeft geen gelijk want Nederland is een rechtsstaat en de grondwet is ook duidelijk. Het volk stemt en kiest een parlement, dan is de mening van het volk niet meer van belang tot de volgende verkiezingen. Het is dus zelfs zo dat als alle Nederlanders iets niet willen op de tweede kamer en regering na dat dat gewoon doorgevoerd kan en mag worden. Wilders is een domme zwetser die aan het ophitsen is en zijn eigen achterban aan het voorliegen is. Erg schadelijk gedrag.
Ik zal zelf nooit op Wilders stemmen, maar om nou daarom op de andere extreme te stemmen (PvdA, Groen-links) komt op hetzelfde neer. Maar inzake de asielzoekers loopt het volk en de volksvertegenwoordiging wel heel erg scheef, vind je dat zelf niet frappant of ronduit gevaarlijk?

Verder, de persoonlijke fixatie op de persoon Wilders wat je in de media veel ziet zou ik niet teveel op ingaan. Het riekt naar demonisering, wat ze ook bij Fortuyn deden. Wat dat betreft vertonen de linkse partijen het schadelijke gedrag.
pi_156873609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:41 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik zal zelf nooit op Wilders stemmen, maar om nou daarom op de andere extreme te stemmen (PvdA, Groen-links) komt op hetzelfde neer. Maar inzake de asielzoekers loopt het volk en de volksvertegenwoordiging wel heel erg scheef, vind je dat zelf niet frappant of ronduit gevaarlijk?

Verder, de persoonlijke fixatie op de persoon Wilders wat je in de media veel ziet zou ik niet teveel op ingaan. Het riekt naar demonisering, wat ze ook bij Fortuyn deden. Wat dat betreft vertonen de linkse partijen het schadelijke gedrag.
Ik heb geen enkele moeite met demonisering van iemand, er is vrijheid van meningsuiting. Zolang je binnen de huidige strafwet blijft mag men schrijven wat men wil, dat een aantal mensen beginnen te janken als ze kritiek krijgen is niet mijn probleem. Als je geen demonisering wil moet je de wetten aanpassen maar de eerste die dan veroordeeld wordt is Wilders zelf met zijn uitingen over Marokkanen, Moslims, Oost-Europeanen en asielzoekers. Het wordt dan druk in de rechtbank met PVV mensen en hun achterban.
pi_156873710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele moeite met demonisering van iemand, er is vrijheid van meningsuiting. Zolang je binnen de huidige strafwet blijft mag men schrijven wat men wil, dat een aantal mensen beginnen te janken als ze kritiek krijgen is niet mijn probleem. Als je geen demonisering wil moet je de wetten aanpassen maar de eerste die dan veroordeeld wordt is Wilders zelf met zijn uitingen over Marokkanen, Moslims, Oost-Europeanen en asielzoekers. Het wordt dan druk in de rechtbank met PVV mensen en hun achterban.
Als je geen moeite hebt met demonisering, waarom heb je dan zo'n moeite met Wilders? Hij mag dan toch ook zeggen wat hij wil?
pi_156873830
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:51 schreef Homey het volgende:

[..]

Als je geen moeite hebt met demonisering, waarom heb je dan zo'n moeite met Wilders? Hij mag dan toch ook zeggen wat hij wil?
Ik heb geen moeite met Wilders, het is gewoon een zwetser maar ik kan hem niet kwalijk nemen dat er zoveel mensen op hem stemmen. Zijn voorstellen raken kant nog wal en zijn teksten vind ik kwalijk. Verder vind ik hem soms zeer amusant en best wel slim, hij zit al 25 jaar in de politiek zonder iets te presteren, dat is best knap. Ik denk dat hij tot zijn pensioen politicus kan blijven zo goed weet hij de achterban te bespelen.
pi_156873900
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met Wilders, het is gewoon een zwetser maar ik kan hem niet kwalijk nemen dat er zoveel mensen op hem stemmen. Zijn voorstellen raken kant nog wal en zijn teksten vind ik kwalijk. Verder vind ik hem soms zeer amusant en best wel slim, hij zit al 25 jaar in de politiek zonder iets te presteren, dat is best knap. Ik denk dat hij tot zijn pensioen politicus kan blijven zo goed weet hij de achterban te bespelen.
Ja hij weet slim verantwoordelijkheden te ontlopen. De oppositie spelen is veel makkelijker dan daadwerkelijk ergens verantwoordelijk voor zijn. Voor mij is er geen enkele reden op Wilders te stemmen. Zijn economisch program is veel te links, en zijn manier van communiceren wil ik niet mee geassocieerd worden. Het enige waar ik hem in gelijk geef is dat Nederland aan het islamiseren is. Dat is gewoon een trend, zoals de ontkerkeling ook een trend is. Je kunt er voor of tegen zijn.
pi_156873969
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:59 schreef Homey het volgende:
Je kunt er voor of tegen zijn.
Je kunt er niets mee, de bevolking ontwikkelt zich zoals die doet. Wat mensen geloven is niet aan de politiek om over te oordelen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:03:49 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156874016
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt er niets mee, de bevolking ontwikkelt zich zoals die doet. Wat mensen geloven is niet aan de politiek om over te oordelen.
Niet helemaal waar natuurlijk, als je (bewust) veel mensen NL binnenhaalt die een bepaalde religie aanhangen. Wat mensen geloven is idd niet aan de politiek, dat klopt.
pi_156874041
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is waar, maar je kunt best de grenzen sluiten voor massa immigratie uit laagopgeleide islamitische landen. Ik geloof overigens dat Saudi Arabie hier een handje in heeft. Dat land wordt geleid door godsdienstwaanzinnigen die letterlijk als doel hebben om Europa te islamiseren. Dat blijkt ook wel dat ze de bouw van talrijke moskeeen in Europa financieren. Ongetwijfeld financieren ze ook migratiestromen richting Europa, zelf nemen ze niks op.
pi_156874046
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet helemaal waar natuurlijk, als je (bewust) veel mensen NL binnenhaalt die een bepaalde religie aanhangen. Wat mensen geloven is idd niet aan de politiek, dat klopt.
Er worden niet bewust veel mensen met een bepaalde religie binnengehaald. Verder klopt het inderdaad niet helemaal want als bevolking zelf kun je er natuurlijk wel invloed op uitoefenen.
pi_156874063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:05 schreef Homey het volgende:
maar je kunt best de grenzen sluiten voor massa immigratie uit laagopgeleide islamitische landen.
Nee want dan discrimineer je op basis van geloof. Overigens bestaan er geen islamitische landen, gebieden geloven niet.
pi_156874091
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want dan discrimineer je op basis van geloof. Overigens bestaan er geen islamitische landen, gebieden geloven niet.
Je discrimineert niet op geloof, je stelt gewoon dat je op dag 1 je eigen broek moet ophouden. Geen gratis voorzieningen dus. Dan droogt die stroom meteen op uit dat soort landen.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:10:39 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156874147
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wie heeft het over geloof? Gaat vooral om de aantallen en de statistische kansen dat al die mensen hier een woning en werk kunnen vinden.
pi_156874179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Je discrimineert niet op geloof, je stelt gewoon dat je op dag 1 je eigen broek moet ophouden. Geen gratis voorzieningen dus. Dan droogt die stroom meteen op uit dat soort landen.
Weer erg eenvoudig gesteld maar totaal niet realistisch, vluchtelingen kun je niet op die voorwaarden opvang bieden, die hebben recht op asiel. Het geldt al wel voor andere migranten als arbeidsmigranten en bij gezinsvormers bestaan ook bepaalde criteria.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:12:36 #292
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156874187
quote:
Geen gratis voorzieningen dus
Je mag hopen dat men dat dan niet voor de autochtone bevolking gaat eisen. Nee dat kan niet en vanaf dag een nog wel. Totale nonsens. Je zult vluchtelingen eerst moeten helpen(taal en eventuele scholing als dat nodig is) alvorens ze inzetbaar zijn in onze maatschappij.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:13:55 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156874217
quote:

[..]

Op dag 1 al je broek ophouden is wellicht weer iets te rigoureus. Waarom niet gewoon een systeem waarbij je als immigrant 1 jaar de tijd krijgt je te bewijzen? Een echt tijdelijke vergunning dus. Zet je schouders er maar onder en laat het zien. Ga taallessen nemen, ga solliciteren, neem initiatief. Dat eerste jaar krijg je daar dan een bepaalde subsidie voor. Na een jaar evalueren en de kanslozen die 0,0 progressie (willen) tonen en alleen maar hun hand komen ophouden eruit filteren.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:15:23 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156874243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op dag 1 al je broek ophouden is wellicht weer iets te rigoureus. Waarom niet gewoon een systeem waarbij je als immigrant 1 jaar de tijd krijgt je te bewijzen? Een echt tijdelijke vergunning dus. Zet je schouders er maar onder en laat het zien. Ga taallessen nemen, ga solliciteren, neem initiatief. Dat eerste jaar krijg je daar dan een bepaalde subsidie voor. Of een renteloze lening, die je aflost als je hier daadwerkelijk aan de bak bent. Na een jaar evalueren en de kanslozen die 0,0 progressie (willen) tonen en alleen maar hun hand komen ophouden eruit filteren.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:15:44 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156874250
Oeps, ik quote mezelf :P
pi_156874293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Weer erg eenvoudig gesteld maar totaal niet realistisch, vluchtelingen kun je niet op die voorwaarden opvang bieden, die hebben recht op asiel. Het geldt al wel voor andere migranten als arbeidsmigranten en bij gezinsvormers bestaan ook bepaalde criteria.
Niet iedereen die binnenkomt heeft automatisch recht op asiel. Als je hier komt puur voor het gratis geld en een gratis huis, moet je dan meteen asiel krijgen? En dus die zaken claimen? Dan zeg je eigenlijk dat de lasten worden gedragen door burgers in Nederland, maar de lusten voor de hele wereld zijn.
pi_156874327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je mag hopen dat men dat dan niet voor de autochtone bevolking gaat eisen. Nee dat kan niet en vanaf dag een nog wel. Totale nonsens. Je zult vluchtelingen eerst moeten helpen(taal en eventuele scholing als dat nodig is) alvorens ze inzetbaar zijn in onze maatschappij.
Maar de lasten worden gedragen door de burgers in Nederland. Het lasten/lusten en hoe dat geregeld wordt is een interne discussie. Maar als je massaal mensen van buiten Nederland binnen gaat halen die per definitie alleen de lusten krijgen krijg je een kaartenhuis effect. Je zult in de begrotingen van komende jaren zien dat het stelsel aardig onder druk komt te staan. Sommige zullen de asielzoekers de schuld geven, maar die vertonen rationeel gedrag. Wie wil nou geen gratis geld waarvoor je zelf nooit betaald hebt? Ideaal toch?
pi_156874330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:18 schreef Homey het volgende:

[..]

Niet iedereen die binnenkomt heeft automatisch recht op asiel. Als je hier komt puur voor het gratis geld en een gratis huis, moet je dan meteen asiel krijgen? En dus die zaken claimen? Dan zeg je eigenlijk dat de lasten worden gedragen door burgers in Nederland, maar de lusten voor de hele wereld zijn.
Tjonge jonge, Nee als je binnenkomt als asielzoeker en geen recht op asiel hebt wordt je uitgezet en illegalen moeten ze ook uitzetten dus daarbij helpt het ook niet.
quote:
Als je hier komt puur voor het gratis geld en een gratis huis, moet je dan meteen asiel krijgen?
Die mensen worden dus uitgezet en zijn helemaal niet welkom en krijgen als uitzetten niet lukt alleen bed bad en brood.
pi_156874364
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tjonge jonge, Nee als je binnenkomt als asielzoeker en geen recht op asiel hebt wordt je uitgezet en illegalen moeten ze ook uitzetten dus daarbij helpt het ook niet.

[..]

Die mensen worden dus uitgezet en zijn helemaal niet welkom en krijgen als uitzetten niet lukt alleen bed bad en brood.
De realiteit leert dat bijna niemand uit wordt gezet. 70% van sowieso gehonoreerd, en de rest blijft toch in Nederland zwerven. Het gros van zowel legalen als illegalen leeft van gemeenschapsgeld. Niet raar, omdat het gros ontzettend laagopgeleid is, de taal niet spreekt en niet leert, en van een hele andere cultuur komt.
pi_156876275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

Door hoeveel landen men trekt maakt dus helemaal geen bal uit het blijven gewoon vluchtelingen voor het verdrag en voor onze wetgeving die in principe recht op asiel hebben.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar dat is een verdrag van 64 jaar oud.
En geschreven met de 2e wereldoorlog in het achterhoofd.
Dat gaat niet echt uit van de massale volksverhuizingen die we nu hebben, die vooral gedreven worden door de sociale voorzieningen in de landen waar de emigranten uiteindelijk heen trekken.

Verdragen zijn leuk, maar na meer als een halve eeuw mogen dingen ook wel aangescherpt worden aan de hedendaagse werkelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')