abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:59:49 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156961861
quote:
Turkse Nederlanders hekelen 'propagandabrief' partij Erdogan

Turkse Nederlanders ergeren zich aan een 'propagandabrief' van premier Ahmet Davutoglu die zij afgelopen week in hun brievenbus vonden. Daarin roept hij hen op komende week allemaal op de conservatieve AK-partij van president Erdogan te stemmen.

In de brief doet Davutoglu een reeks beloften, waaronder financiële steun vanuit Turkije aan Nederlandse crèches en basisscholen die tweetalig onderwijs gaan voeren. Karabulut wil hierop ook een reactie van de ministers.
[...]
De brief van de premier aan Turken in het buitenland is daar onderdeel van. Ook in Duitsland, Frankrijk en zelfs Canada landde het schrijfsel in de brievenbussen. Er worden AKP-stemmers allerlei douceurtjes in het vooruitzicht gesteld, zoals 20 procent korting op vluchten met Turkish Airlines, toelagen voor Turkse vrouwen die in het buitenland kinderen krijgen en een verlaging van de afkoopsom van de militaire dienstplicht.
[...]
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-erdogan~a4165982/

Nog los van de vraag of de Turkse regering brieven aan hier woonachtige Turken mag sturen (vooral Koerden vonden dit dan weer niks), vind ik het op z'n minst vreemd te noemen dat Turkije geld belooft aan Turkse vrouwen die hier in Nederland kinderen baren. Het is niet zo dat die Turkse vrouwen in Nederland een welvaartsachterstand ten opzichte van vrouwen in Turkije hebben, of dat gezinnen aldaar het geld niet beter zouden kunnen gebruiken.
Het is de vraag of de Turkse regering het recht heeft om hier in Nederland bevolkingspolitiek te voeren en wat hun achterliggende doelstelling hiervan is.

Ook steun aan creches als ze tweetalig onderwijs gaan voeren is raar. Stel je voor dat Nederland dat zou gaan doen aan Canadese creches waar Nederlandse kinderen opzitten!
The End Times are wild
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:09:05 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_156961939
Het wordt echt bijna onmogelijk om te verdedigen dat moslims hier NIET zijn om te koloniseren en de boel uiteindelijk over te nemen... een fokpremie. :')
pi_156961985
Volgensmij verandert er niet zoveel, die Turkse vrouwen zijn nu meestal al legbatterijen en zitten de hele dag thuis.
pi_156962060
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het wordt echt bijna onmogelijk om te verdedigen dat moslims hier NIET zijn om te koloniseren en de boel uiteindelijk over te nemen... een fokpremie. :')
Ja nu zegt ome Erdo het zelf, als ik het zeg dat wordt ik naar BNW verwezen :{
Veel Nederlanders zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het wel zal loslopen met de islam. Sommigen zullen dat blijven geloven totdat hun afgesneden kop over de grond rolt 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:25:50 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156962148
Prima. Maar dan wel gewoon dikke belasting heffen op die premies. _O_
pi_156962201
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:25 schreef Twiitch het volgende:
Prima. Maar dan wel gewoon dikke belasting heffen op die premies. _O_
Hoezo, de Nederlandse staat geeft ze ook nog een extra fokpremie: kinderbijslag :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156962623
De lange arm van de Turken. Diegene die hier zitten, worden vooral gezien als voorposten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:02:30 #8
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156962677
En dan ook nog het feit dat Saudi-Arabië geen enkele vluchteling opneemt maar wel talloze moskeeën financiert in Europa. Welke gedachte zit hier achter?
Fade to Black
pi_156962728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:02 schreef Achterhoker het volgende:
En dan ook nog het feit dat Saudi-Arabië geen enkele vluchteling opneemt maar wel talloze moskeeën financiert in Europa. Welke gedachte zit hier achter?
Islamisering van Europa bevorderen?
1947-2016
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:07:25 #10
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156962745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Islamisering van Europa bevorderen?
Dat is het nou net. En zo gaan we ten onder aan onze eigen tolerantie.
Fade to Black
pi_156962864
Waar betaald Turkije dit allemaal van. Wij in Nederland hebben al geen eens geld meer (over) om Nederlandse kinderen in het buitenland Nederlands te leren...
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:15:19 #12
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156962872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:14 schreef Odaiba het volgende:
Waar betaald Turkije dit allemaal van. Wij in Nederland hebben al geen eens geld meer (over) om Nederlandse kinderen in het buitenland Nederlands te leren...
Ze hebben net 3 miljard van de EU toegezegd gekregen....
Fade to Black
pi_156962879
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:15 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ze hebben net 3 miljard van de EU toegezegd gekregen....
Oja, scherp van je ;)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:15:56 #14
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156962881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:18 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Veel Nederlanders zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het wel zal loslopen met de islam. Sommigen zullen dat blijven geloven totdat hun afgesneden kop over de grond rolt 8)7
Het zijn net een zwerm sprinkhanen. Initieel is er niks aan de hand, maar zodra er een getriggerd wordt (door op een bepaalde plek geraakt te worden), gaan ze over naar totale destructie van alles om hun heen.
graag op anoniem
pi_156963003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:07 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dat is het nou net. En zo gaan we ten onder aan onze eigen tolerantie.
Langzaam zien meer mensen dat. Alleen vraag ik me af of het wel op tijd is. Tolerantie is leuk en nodig, alleen een tolerante cultuur die een extreem intolerante cultuur tegenkomt, is kwetsbaar.
1947-2016
pi_156963025
Kijken of ik het ook kan.

Dit is zwaar overdreven. Gewoon iets wat iemand in Turkije roept. En de Turken hier luisteren daar ook niet naar, geloof me nou maar. Ze juichen ook niet in de straat voor Turkije. Zijn gewoon Nederlanders die niks hebben met Turkije. En natuurlijk zijn er weer Wilders-adepten die dit gebruiken en overal Turken in elkaar slaan en beroven. Echt schandalig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156963188
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kijken of ik het ook kan.

Dit is zwaar overdreven. Gewoon iets wat iemand in Turkije roept. En de Turken hier luisteren daar ook niet naar, geloof me nou maar. Ze juichen ook niet in de straat voor Turkije. Zijn gewoon Nederlanders die niks hebben met Turkije. En natuurlijk zijn er weer Wilders-adepten die dit gebruiken en overal Turken in elkaar slaan en beroven. Echt schandalig.
Kom jij wel eens buiten als de Turken hebben gevoetbald?
pi_156963252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:37 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Kom jij wel eens buiten als de Turken hebben gevoetbald?
Ja, dan is het heel rustig. Gewoon wandelen in Rotterdam. Geen enkel probleem. Alleen was er volgens mij wel een verkeersongeluk, want er werd veel getoeterd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156963271
Erdolf denkt dat 'ie een wereldleider is.
Naturheilmittel
pi_156963281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:41 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, dan is het heel rustig. Gewoon wandelen in Rotterdam. Geen enkel probleem. Alleen was er volgens mij wel een verkeersongeluk, want er werd veel getoeterd.
Het is voor mij nog maandagochtend. :')
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:46:29 #21
230491 Zith
pls tip
pi_156963342
ik bibber van angst, bibber met mij mee
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156963535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:18 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Erdogan zegt niets, het is die Davutoglu die blijkbaar een brief heeft verstuurd.

Verder is het doel natuurlijk niet om Europa te islamiseren, dan was dit al lang al ingevoerd. Het doel is om stemmen te werven voor Erdogan, zodat die lekker kan blijven regeren. Daarom komt deze brief rond de verkiezingsperiode. Een beetje zoals Mark Rutte iedereen ¤ 1000,- beloofde.

Ik zou me door een verkiezingspraatje in ieder geval maar niet te druk gaan maken dat je binnenkort onthoofd wordt door een boze islamiet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:08:42 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156963758
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 10:14 schreef Odaiba het volgende:
In Turkije heb je geen zorg of sociale voorzieningen zoals in Nederland.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156964489
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 08:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)ij-erdogan~a4165982/

Nog los van de vraag of de Turkse regering brieven aan hier woonachtige Turken mag sturen (vooral Koerden vonden dit dan weer niks), vind ik het op z'n minst vreemd te noemen dat Turkije geld belooft aan Turkse vrouwen die hier in Nederland kinderen baren. Het is niet zo dat die Turkse vrouwen in Nederland een welvaartsachterstand ten opzichte van vrouwen in Turkije hebben, of dat gezinnen aldaar het geld niet beter zouden kunnen gebruiken.
Het is de vraag of de Turkse regering het recht heeft om hier in Nederland bevolkingspolitiek te voeren en wat hun achterliggende doelstelling hiervan is.
Geld geven is klein beetje raar.
quote:
Ook steun aan creches als ze tweetalig onderwijs gaan voeren is raar. Stel je voor dat Nederland dat zou gaan doen aan Canadese creches waar Nederlandse kinderen opzitten!
Ik geloof dat Nederland voor de bezuinigingen ook Nederlands onderwijs in het buitenland voor Nederlanders betaalde.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_156964576
Geweldig man, Turkije gaat hier de kinderbijslag betalen. Nu alleen even ontdekken hoe wel allemaal ook de Turkse nationaliteit kunnen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')