http://www.volkskrant.nl/(...)ij-erdogan~a4165982/quote:Turkse Nederlanders hekelen 'propagandabrief' partij Erdogan
Turkse Nederlanders ergeren zich aan een 'propagandabrief' van premier Ahmet Davutoglu die zij afgelopen week in hun brievenbus vonden. Daarin roept hij hen op komende week allemaal op de conservatieve AK-partij van president Erdogan te stemmen.
In de brief doet Davutoglu een reeks beloften, waaronder financiële steun vanuit Turkije aan Nederlandse crèches en basisscholen die tweetalig onderwijs gaan voeren. Karabulut wil hierop ook een reactie van de ministers.
[...]
De brief van de premier aan Turken in het buitenland is daar onderdeel van. Ook in Duitsland, Frankrijk en zelfs Canada landde het schrijfsel in de brievenbussen. Er worden AKP-stemmers allerlei douceurtjes in het vooruitzicht gesteld, zoals 20 procent korting op vluchten met Turkish Airlines, toelagen voor Turkse vrouwen die in het buitenland kinderen krijgen en een verlaging van de afkoopsom van de militaire dienstplicht.
[...]
Ja nu zegt ome Erdo het zelf, als ik het zeg dat wordt ik naar BNW verwezenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het wordt echt bijna onmogelijk om te verdedigen dat moslims hier NIET zijn om te koloniseren en de boel uiteindelijk over te nemen... een fokpremie.
Hoezo, de Nederlandse staat geeft ze ook nog een extra fokpremie: kinderbijslagquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:25 schreef Twiitch het volgende:
Prima. Maar dan wel gewoon dikke belasting heffen op die premies.
Islamisering van Europa bevorderen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:02 schreef Achterhoker het volgende:
En dan ook nog het feit dat Saudi-Arabië geen enkele vluchteling opneemt maar wel talloze moskeeën financiert in Europa. Welke gedachte zit hier achter?
Dat is het nou net. En zo gaan we ten onder aan onze eigen tolerantie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Islamisering van Europa bevorderen?
Ze hebben net 3 miljard van de EU toegezegd gekregen....quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:14 schreef Odaiba het volgende:
Waar betaald Turkije dit allemaal van. Wij in Nederland hebben al geen eens geld meer (over) om Nederlandse kinderen in het buitenland Nederlands te leren...
Oja, scherp van jequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:15 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ze hebben net 3 miljard van de EU toegezegd gekregen....
Het zijn net een zwerm sprinkhanen. Initieel is er niks aan de hand, maar zodra er een getriggerd wordt (door op een bepaalde plek geraakt te worden), gaan ze over naar totale destructie van alles om hun heen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja nu zegt ome Erdo het zelf, als ik het zeg dat wordt ik naar BNW verwezen![]()
Veel Nederlanders zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het wel zal loslopen met de islam. Sommigen zullen dat blijven geloven totdat hun afgesneden kop over de grond rolt
Langzaam zien meer mensen dat. Alleen vraag ik me af of het wel op tijd is. Tolerantie is leuk en nodig, alleen een tolerante cultuur die een extreem intolerante cultuur tegenkomt, is kwetsbaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:07 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dat is het nou net. En zo gaan we ten onder aan onze eigen tolerantie.
Kom jij wel eens buiten als de Turken hebben gevoetbald?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kijken of ik het ook kan.
Dit is zwaar overdreven. Gewoon iets wat iemand in Turkije roept. En de Turken hier luisteren daar ook niet naar, geloof me nou maar. Ze juichen ook niet in de straat voor Turkije. Zijn gewoon Nederlanders die niks hebben met Turkije. En natuurlijk zijn er weer Wilders-adepten die dit gebruiken en overal Turken in elkaar slaan en beroven. Echt schandalig.
Ja, dan is het heel rustig. Gewoon wandelen in Rotterdam. Geen enkel probleem. Alleen was er volgens mij wel een verkeersongeluk, want er werd veel getoeterd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Kom jij wel eens buiten als de Turken hebben gevoetbald?
Het is voor mij nog maandagochtend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, dan is het heel rustig. Gewoon wandelen in Rotterdam. Geen enkel probleem. Alleen was er volgens mij wel een verkeersongeluk, want er werd veel getoeterd.
Erdogan zegt niets, het is die Davutoglu die blijkbaar een brief heeft verstuurd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:18 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja nu zegt ome Erdo het zelf, als ik het zeg dat wordt ik naar BNW verwezen![]()
Veel Nederlanders zitten nog in de ontkenningsfase en denken dat het wel zal loslopen met de islam. Sommigen zullen dat blijven geloven totdat hun afgesneden kop over de grond rolt
In Turkije heb je geen zorg of sociale voorzieningen zoals in Nederland.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:14 schreef Odaiba het volgende:
Waar betaald Turkije dit allemaal van. Wij in Nederland hebben al geen eens geld meer (over) om Nederlandse kinderen in het buitenland Nederlands te leren...
Geld geven is klein beetje raar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-erdogan~a4165982/
Nog los van de vraag of de Turkse regering brieven aan hier woonachtige Turken mag sturen (vooral Koerden vonden dit dan weer niks), vind ik het op z'n minst vreemd te noemen dat Turkije geld belooft aan Turkse vrouwen die hier in Nederland kinderen baren. Het is niet zo dat die Turkse vrouwen in Nederland een welvaartsachterstand ten opzichte van vrouwen in Turkije hebben, of dat gezinnen aldaar het geld niet beter zouden kunnen gebruiken.
Het is de vraag of de Turkse regering het recht heeft om hier in Nederland bevolkingspolitiek te voeren en wat hun achterliggende doelstelling hiervan is.
Ik geloof dat Nederland voor de bezuinigingen ook Nederlands onderwijs in het buitenland voor Nederlanders betaalde.quote:Ook steun aan creches als ze tweetalig onderwijs gaan voeren is raar. Stel je voor dat Nederland dat zou gaan doen aan Canadese creches waar Nederlandse kinderen opzitten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |