Game on.quote:Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen-joden zijn kut' en 'Obama moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' NIET ALS BRON GEBRUIKEN VOOR JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonne je dan bant, neemt zienderogen toe
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modpieten
Het is vooral een matige linkdump.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / De PVV belazert de eigen achterban / "het volk"
Zelfverzonnen onzintopic van TS
En ik ga er maar van uit dat jullie time2wakeup.meook niet als een objectieve bron voor nieuws beschouwen.
Ik heb dit verwijderd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Aldus de mod die vindt dat er wel gelachen mag worden om een levend verbrande asielzoeker.
Mwoah, zeg alleen consequent zijn handig kan zijn in een rol als mod.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb dit verwijderd.
Je mag je belachelijke beschuldigingen voor je houden.
Ik zie dat in die hele zin niet terug.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mwoah, zeg alleen consequent zijn handig kan zijn in een rol als mod.
Als je het gewauwel noemt is een inhoudelijke discussie bij voorbaat kansloos inderdaad. Toch bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik zie dat in die hele zin niet terug.
En dat gewauwel over Stormfront gaat ook al niet helpen om je klachten serieus te nemen.
Mijn advies is dan ook om je toon wat aan te passen.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zit al met m'n bingo-kaart in de aanslag!
quote:
Kan er iets gedaan worden aan users die niet meer inhoudelijk reageren en alleen maar met zulke schijtlol komen?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je had me aan een iets vollere bingo-kaart kunnen helpen. Jammer dit.
Bijna klaar... en ik was even lunchenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Stranger het volgende:
NWS / Activiste moest verkrachting door vluchtelingen verzwijgen
Blijft deze gesloten of ben je tijdens het opruimen in slaap gedommeld Frutsel?
Wat is een betrouwbare bron? HLN? GeenStijl?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 17:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb dit verwijderd.
Je mag je belachelijke beschuldigingen voor je houden.
Dit is sneller denk ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:08 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat is een betrouwbare bron? HLN? GeenStijl?
Die komen tegenwoordig hoax naar hoax met betreft asielzoekers. Gisteren nog met dat verhaal van onteigening van grond in Gorinchem. Deed nog best lang voordat dat onzin-verhaal, want dat is het, was ontmaskerd als onzin-verhaal. Omdat verhalen over asielzoekers voor zoete koek worden geslikt, hier door vele moderators.
Kan ik een topic openen (zal er even de tijd voor nemen, dus niet nu) over alle hoaxes en leugens die zijn gedaan over berichtgeving van asielzoekers?
Het zou een stuk constructiever zijn om de faketopics hier te melden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:08 schreef skrn het volgende:
[..]
Kan ik een topic openen (zal er even de tijd voor nemen, dus niet nu) over alle hoaxes en leugens die zijn gedaan over berichtgeving van asielzoekers?
Dit jaquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:58 schreef alwaysbenice het volgende:
Edit: Ik snap het ook wel, het is tenslotte ook wel conspiracy related, hoewel het zeker ook nieuws is imo, toch jammer.![]()
Is al gewist. Dankjewelquote:Op zondag 11 oktober 2015 06:16 schreef Fokker89 het volgende:
NWS / Vrouw overleden na vaatwasser-ongeluk
Lijkt me een onnodige post na 2 maanden en is niet eens zeker. + Prive shit.
Nee, is gewoon dicht.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:33 schreef Xa1pt het volgende:
NWS / Ziekelijke pedo-lover Dijkhof blokkeert wet tegen kinderverkrachting
Kan de TT gewijzigd worden in een iets objectievere weergave?
Komt het ietwat te dichtbij, kinderbruidjes en een mohammed die gaarne zijn lul in een meisje van negen jaren oud stak (Aďcha)?quote:
Het is een belangrijk onderwerp maar het is bekend dat sommigen liever niet zien dat kindbruiden en sex met kinderen ter discussie gesteld worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:43 schreef Specularium het volgende:
Was gewoon een kuttopic wat je ook nog zelf om zeep ging helpen.
Mijn standpunt is duidelijk: Dijkhoff, immigranten met een bepaalde achtergrond en jij weigeren stelling te nemen tegen sex met meisjes van 13 jaar oud. Ik beticht jou niet van pedofiele praktijken, jij vergoejelijkt ze. Mede door mijn topic te verwijderen maak je dat duidelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je beticht mij en andere users ook van pedo-praktijken.
Dan houdt het snel op.
Nee, hij vergoeilijkt ze niet. Flikker eens op met je kutposts.quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:42 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Mijn standpunt is duidelijk: Dijkhoff, immigranten met een bepaalde achtergrond en jij weigeren stelling te nemen tegen sex met meisjes van 13 jaar oud. Ik beticht jou niet van pedofiele praktijken, jij vergoejelijkt ze. Mede door mijn topic te verwijderen maak je dat duidelijk.
Het is niet verboden, maar topics openen om het topics openen is vaak nogal een matig showtje.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is het echt nodig / gewenst dat een user over elk negatief bericht over vluchtelingen een topic opent?
Gedaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 07:26 schreef Elfletterig het volgende:
Dit topic: NWS / Asielzoekers misbruiken schoonmaakster 10 dagen lang
is een vervolg op: NWS / Asielzoekers misbruiken schoonmaakster 10 dagen lang
.... en zou dus moeten worden gereekst.
Dit soort gedrag tolereert men niet in NWS hopelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Elfletterig. Derhalve post niet gelezen.
uiteraard niet. Ook de post van elfletterig met de melding dat een mod ernaar mag kijken én jouw melding dat je hier hebt gereageerd zijn verwijderd trouwens. Ook dát is namelijk volledig offtopic, dus ook daar het verzoek dergelijk commentaar achterwege te latenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit soort gedrag tolereert men niet in NWS hopelijk.
De originele bron is NASA met hun Mars rover.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:04 schreef Specularium het volgende:
Omdat de originele bron een UFO-blogger is die denkt dat hij iets ziet.
Open dan met een normale bron een topic.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:29 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
De originele bron is NASA met hun Mars rover.
Maar omdat iemand het gevonden heeft die een wat dubieuze dingen geloofd is het niet meer nieuwswaardig.
Hij was nou eenmaal de persoon die de foto gevonden had en dan verdien je de credits nou eenmaal.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Open dan met een normale bron een topic.
Ok my bad. Als er "nieuwswaarde" is en er normaal gediscussieerd blijft worden over die nieuwswaarde geef ik het een kans.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Tofik Dibi uit de kast
Dit topic liep prima. Er was een goede discussie en iedereen discussierde daar op een nette manier met elkaar. Dat er ook een topic loopt in POL en SHO is geen reden om hem dan maar te sluiten in NWS.
Er is een reden dat ik liever niet in POL of SHO komt.
Ok, ik ben ook een homoquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ok my bad. Als er "nieuwswaarde" is en er normaal gediscussieerd blijft worden over die nieuwswaarde geef ik het een kans.
PS: Kom jij ook ff uit de kast dan ok?
Wat een onzin, dus als jij liever niet in VBL komt ga je ook in NWS dit weekend de uitslagen van de voetbal plaatsen, en als er dan lekker gekletst wordt moet het maar kunnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Tofik Dibi uit de kast
Dit topic liep prima. Er was een goede discussie en iedereen discussierde daar op een nette manier met elkaar. Dat er ook een topic loopt in POL en SHO is geen reden om hem dan maar te sluiten in NWS.
Er is een reden dat ik liever niet in POL of SHO komt.
Correctquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een onzin, dus als jij liever niet in VBL komt ga je ook in NWS dit weekend de uitslagen van de voetbal plaatsen, en als er dan lekker gekletst wordt moet het maar kunnen?
Mwah, Tofik is niet meer politiek actief en een topic in SHO hierover slaat nergens op.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een onzin, dus als jij liever niet in VBL komt ga je ook in NWS dit weekend de uitslagen van de voetbal plaatsen, en als er dan lekker gekletst wordt moet het maar kunnen?
17:30 bij de fietsenstalling. En laat je knikkers maar thuis.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mwah, Tofik is niet meer politiek actief en een topic in SHO hierover slaat nergens op.
Dus dit kan ook prima in NWS.
Als in die laatste post van jou tokkies had gestaan ipv gutmenschen was dat ook verwijderd ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:11 schreef hpeopjes het volgende:
@Specularium
Haal je om het woordje "tokkie" (al dan niet met hoofdletter geschreven) ook hele posts weg?
LOLquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als in die laatste post van jou tokkies had gestaan ipv gutmenschen was dat ook verwijderd ja.
Nee, in dit geval was het je woordkeuze.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL
Dus het gaat helemaal niet om het woord, maar om degene die het post?
Het hele forum staat vol met die woordkeuze. Open een willekeurig topic en je wordt welhaast doodgegooid met de "Gutmenschen" en nog veel vaker met de "tokkies".quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, in dit geval was het je woordkeuze.
Dat is niet alleen bij jou.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het hele forum staat vol met die woordkeuze. Open een willekeurig topic en je wordt welhaast doodgegooid met de "Gutmenschen" en nog veel vaker met de "tokkies".
Maar alleen bij mij kies je er dus voor om het te verwijderen?
Nou, werk aan de winkel dan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:34 schreef Specularium het volgende:
Bij iedereen die op die manier de discussie verpest.
We modden daar nu al een aantal weken actief op.
Is dit een voorbeeldfunctie? Het is een retorische vraag!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:35 schreef sp3c het volgende:
ga nou niet over de grammatica lopen zeiken man
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:34 schreef Specularium het volgende:
Bij iedereen die op die manier de discussie verpest.
We modden daar nu al een aantal weken actief op.
Nou, ik vond dat je je nogal onduidelijk uitdrukte. Voor meerdere interpretaties vatbaar zegmaar.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:33 schreef Specularium het volgende:
Ik heb inderdaad liever niet dat je elk topic verneukt met je gutmensch gebagger.
Maar volgens mij was dat al duidelijk.
[..]
Jij kan je in discussies niet uitdrukken zonder 'krachttermen?'quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:35 schreef hpeopjes het volgende:
Maar het woord "tokkie" mag dus wel? Want dan gebruik ik dat voortaan.
Jawel hoor. Maar soms is een "krachtterm" wel op z'n plaats. Of gewoon leuk om te gebruiken.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij kan je in discussies niet uitdrukken zonder 'krachttermen?'
Bij dat laatste kan dat dus zijn om de discussie te ontwrichten of een user persoonlijk aan te vallen. Dan mag het dus niet.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jawel hoor. Maar soms is een "krachtterm" wel op z'n plaats. Of gewoon leuk om te gebruiken.
Alleen als je een papegaai op je hoofd hebt.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar het woord "tokkie" mag dus wel? Want dan gebruik ik dat voortaan.
Ik vind dit toch allemaal wel een beetje vaag. Zoals altijd met dit soort dingen, is vooral het gezegde "Wie de schoen past, trekke hem aan" van toepassing.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij dat laatste kan dat dus zijn om de discussie te ontwrichten of een user persoonlijk aan te vallen. Dan mag het dus niet.
Als je vindt dat iemand dat richting jou gebruikt zet je gewoon een TR. Liever dat, dan dat je het terug gaat doen. Zwaktebod en komt de discussie niet ten goede.
Er wordt op beide termen gemod, genote en indien nodig ook weer gebanned net als op andere bepaalde krachttermen. Dat wil niet zeggen dat ze altijd en overal verwijderd zullen worden.
Oh. Heb ik niet. Jammer.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen als je een papegaai op je hoofd hebt.
En wie de schoenverkoper is bepaald of je uberhaupt nog schoenen krijgt denk ikquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik vind dit toch allemaal wel een beetje vaag. Zoals altijd met dit soort dingen, is vooral het gezegde "Wie de schoen past, trekke hem aan" van toepassing.
Ok. Duidelijk genoeg.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En wie de schoenverkoper is bepaald of je uberhaupt nog schoenen krijgt denk ik
Mag je Marokkanen tumoren noemen die met een chemokuur moeten worden bestreden?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:38 schreef DrDentz het volgende:
Dit land heeft gewoon (tijdelijk) een no-nonsense beleid nodig van premier Wilders. Zie het als een soort chemokuur voor een aan kanker lijdend land. Even die kwade tumoren (Marokkanen, et cetera) eruit werken en dan kunnen we weer normaal beleid gaan voeren.
Ja, zo was "vernietig die kakkerlakken" in Rwanda ook een metafoor.quote:
Nee en het is dus wegquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mag je Marokkanen tumoren noemen die met een chemokuur moeten worden bestreden?
Gewoon nieuwsgierig. In de meeste beschaafde landen is dit gewoon strafbare haatspeech, maar in Nederland lijkt en wat onbeschaafde wind der achterlijkheid te waaien. Dus ben alleen maar nieuwsgierig.
Ja ja.... laat het gebagger maar gewoon achterwege.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja ja.... laat het gebagger maar gewoon achterwege.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zihni Özdil is niet zomaar iemand he. Hij is voortdurend op de Nederl;andse tv en hij schrijft voor het NRC. En dit is ook niet zomaar een uitspraak.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:10 schreef Ryon het volgende:
NWS / Zihni Özdil: allochtoon betekent zwartje
Hebben dit soort topics nut? TS heeft een eigen stukje geplempt (geciteerd van een ander deel van Fok!) waarin een opiniestukje verkleed is als nieuwsbericht. Dit met als doel zijn mening te delen, ik neem niet aan dat hij op feedback zit te wachten op schrijfstijl of iets dergelijks.
In het topic op het forum laat hij het achterwege om zijn opinie toe te lichten of er een discussiestuk van te maken. Het is alleen een verwijzing naar het FP bericht, waar ook al een mogelijkheid tot reageren bestaat. Ik weet ook wel dat die kerel pas 16 is, maar het enige bestaansrecht van het topic is nu om een karig geschreven FP bericht af te branden.
Drie alinea's afgeven op een publiek figuur, kan volgens jou prima door als opiniestuk?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zihni Özdil is niet zomaar iemand he. Hij is voortdurend op de Nederl;andse tv en hij schrijft voor het NRC. En dit is ook niet zomaar een uitspraak.
Een opiniestuk is soms ook gewoon nieuws.
Daar gaat een mod over, niet ik.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Drie alinea's afgeven op een publiek figuur, kan volgens jou prima door als opiniestuk?
Maar als jullie al die posts verwijderen kan niemand dat meer zien natuurlijk he.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:00 schreef Ludachrist het volgende:
NWS / Meisje bespuugd en uiteindelijk mishandeld door groepje jongens
Moet zo'n topic openblijven? Is een incident van 3 maanden terug en wordt voornamelijk door TS gebruikt om te roepen dat mensen die links stemmen de oorzaak van alle problemen zijn.
Ah, ligt dus toch niet aan mij.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als jullie al die posts verwijderen kan niemand dat meer zien natuurlijk he.
Ik was daar toevallig net bezig.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:00 schreef Ludachrist het volgende:
NWS / Meisje bespuugd en uiteindelijk mishandeld door groepje jongens
Moet zo'n topic openblijven? Is een incident van 3 maanden terug en wordt voornamelijk door TS gebruikt om te roepen dat mensen die links stemmen de oorzaak van alle problemen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |