abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2015 @ 17:30:09 #151
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154628646
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er is echt geen touw aan vast te knopen.
Dit dus.
Ik vraag me af welk punt hij wil maken, maar dat is me dus echt een raadsel.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_154628771
Welk punt ik wil maken die mensen waren vroeger onder begeleiding op dag besteding, en daar horen ze ook thuis denk ik.
NIet in het normale bedrijfsleven dus, net zo als men vroeger licom had is nou geloof ik balans ook die mensen hebben een beschermde arbeidsomgeving tenminste dat neem ik aan.
pi_154628814
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:37 schreef john2406 het volgende:
Welk punt ik wil maken die mensen waren vroeger onder begeleiding op dag besteding, en daar horen ze ook thuis denk ik.
NIet in het normale bedrijfsleven dus, net zo als men vroeger licom had is nou geloof ik balans ook die mensen hebben een beschermde arbeidsomgeving tenminste dat neem ik aan.
Het is voor zover ik weet ook niet vaak het echte bedrijfsleven. Waar ik pas was was er ook begeleiding. Maar dat zal soms even anders lopen.
pi_154628910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:39 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het is voor zover ik weet ook niet vaak het echte bedrijfsleven. Waar ik pas was was er ook begeleiding. Maar dat zal soms even anders lopen.
Heb je dan al te maken gehad met dit soort mensen in het gezin?

Die welke ik mee te doen heb gehad slaan om als een blad aan de boom.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 juli 2015 @ 17:46:42 #155
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154628933
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:37 schreef john2406 het volgende:
Je vergeet even dat er enorm veel gradaties zijn in arbeidsgeschiktheid bij gehandicapten. Uit ervaring weet ik dat er bij de Makro mensen werken met een lichte beperking, dit zijn vaak ook mensen die gewoon zelfstandig leven en amper begeleiding (zowel privé als op werk) hebben. Het is dus wat kort door de bocht door te stellen dat ze maar op een sociale werkplaats moeten worden gestopt omdat ze niet tussen de 'normale' mensen thuishoren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_154628963
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb je dan al te maken gehad met dit soort mensen in het gezin?

Die welke ik mee te doen heb gehad slaan om als een blad aan de boom.
Ik ken inderdaad 1 iemand uit mijn familie die vroeger een hersenvliesontsteking heeft gehad. Die heeft gewoon een normale betaalde baan trouwens. Maar die komt niet geheel mee. Maar dat valt niet direct op. Fijn dat zo'n iemand nuttig kan zijn en zich ook zo voelt. Wel grappig was een nieuwe vriend van een nichtje die hem in zijn auto liet rijden. Dat gaat dan erg mis.
pi_154628996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je vergeet even dat er enorm veel gradaties zijn in arbeidsgeschiktheid bij gehandicapten. Uit ervaring weet ik dat er bij de Makro mensen werken met een lichte beperking, dit zijn vaak ook mensen die gewoon zelfstandig leven en amper begeleiding (zowel privé als op werk) hebben. Het is dus wat kort door de bocht door te stellen dat ze maar op een sociale werkplaats moeten worden gestopt omdat ze niet tussen de 'normale' mensen thuishoren.
Okee maar dan nog zeflstandig aan zo een vaatwasser ik weet het niet, de waarheid zal wel nooit aan het licht komen vermoed ik.
En zelfstandig wonen dan komt er nog geregeld iemand langs, en die wat langs komen daar zou ik niet in huis willen kijken.
pi_154629023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okee maar dan nog zeflstandig aan zo een vaatwasser ik weet het niet, de waarheid zal wel nooit aan het licht komen vermoed ik.
En zelfstandig wonen dan komt er nog geregeld iemand langs, en die wat langs komen daar zou ik niet in huis willen kijken.
Er zijn gewoon gehandicapten die hulp nodig hebben. Gaat dat voor jou ook al te ver?
pi_154629080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:48 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik ken inderdaad 1 iemand uit mijn familie die vroeger een hersenvliesontsteking heeft gehad. Die heeft gewoon een normale betaalde baan trouwens. Maar die komt niet geheel mee. Maar dat valt niet direct op. Fijn dat zo'n iemand nuttig kan zijn en zich ook zo voelt. Wel grappig was een nieuwe vriend van een nichtje die hem in zijn auto liet rijden. Dat gaat dan erg mis.
Tja als je het niet ziet of merkt dan gaat of kan het fout gaan toch?
Onze Oom zag men het ook niet aan, maar die had het vanaf zijn geboorte.
Hij was trouwens oersterk, heeft echter tegen het einde van zijn leven drie kwart jaar met een gebroken heup rondgelopen, en daar waren begeleiders bij, en die zagen het niet, schijnbaar waren die alleen daar om aan het eind van de maand hun handje open te houden.
Ik heb ze ook vaak genoeg lakens en eten in hun prive autos zien inladen.
pi_154629096
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:51 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Er zijn gewoon gehandicapten die hulp nodig hebben. Gaat dat voor jou ook al te ver?
Zou die hulp wel erbij geweest zijn vraag ik me af?
pi_154629098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

En waar trek je de grens uiteindelijk? Ik heb ooit een zeg 9 maanden gewerkt in een fabiek met lopende band werk en robots. Dan kom je slimme mensen tegen maar ook mensen waar je echt sterke twijfels over hebt. Die werken ook in een gevaarlijke omgeving.
pi_154629148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:56 schreef mastertephon het volgende:

[..]

En waar trek je de grens uiteindelijk? Ik heb ooit een zeg 9 maanden gewerkt in een fabiek met lopende band werk en robots. Dan kom je slimme mensen tegen maar ook mensen waar je echt sterke twijfels over hebt. Die werken ook in een gevaarlijke omgeving.
Sterke twijfels bij (gezonde) mensen of bij gehandicapten?
pi_154629163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sterke twijfels bij (gezonde) mensen of bij gehandicapten?
Bij gewone mensen met een laag iq.
pi_154629187
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:58 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Bij gewone mensen met een laag iq.
Die laat men toch dan simpel werk doen toch?
pi_154629205
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die laat men toch dan simpel werk doen toch?
Ja. En deze mensen ook. Niets mis mee dus.
pi_154629214
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:00 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. En deze mensen ook. Niets mis mee dus.
Aan een machine al dan niet alleen?
pi_154629265
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Aan een machine al dan niet alleen?
Hoe vaak gaat zoiets mis? Dat moet je je afvragen. Je moet mensen zols dat niet bewust in gevaar brengen natuurlijk. Maar de kans dat je met je haar vast komt te zitten in een afwasmachine lijkt mij ook klein.
pi_154629295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:04 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Hoe vaak gaat zoiets mis? Dat moet je je afvragen. Je moet mensen zols dat niet bewust in gevaar brengen natuurlijk. Maar de kans dat je met je haar vast komt te zitten in een afwasmachine lijkt mij ook klein.
Inderdaad is die klein maar ik heb het nog nooit gehoord over een gewone werknemer, dus dan is het toch niet raar dat ik het dan raar vindt dat het nu bij een gehandicapte gebeurt toch?
pi_154629337
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Inderdaad is die klein maar ik heb het nog nooit gehoord over een gewone werknemer, dus dan is het toch niet raar dat ik het dan raar vindt dat het nu bij een gehandicapte gebeurt toch?
Ik heb er uberhaupt nooit over gehoord. Dus zegt het geval niets. Iemand kan ook vallen met glaswerk in haar/zijn hand. Of zich snijden met een mes. Daar hoef je niet eens een geestelijke handicap voor te hebben. Soms gaan dingen mis. Ik ben ooit gepakt door een robot bij mijn arm. Erg dom van mij. Zo gaat het soms.
pi_154629386
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik heb er uberhaupt nooit over gehoord. Dus zegt het geval niets. Iemand kan ook vallen met glaswerk in haar/zijn hand. Of zich snijden met een mes. Daar hoef je niet eens een geestelijke handicap voor te hebben. Soms gaan dingen mis. Ik ben ooit gepakt door een robot bij mijn arm. Erg dom van mij. Zo gaat het soms.
Zo zie je maar dat het voor een (normale) nog moeilijk is om er ongeschonden vanaf te komen.
pi_154629411
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat het voor een (normale) nog moeilijk is om er ongeschonden vanaf te komen.
En daar kun je dus niet altijd rekening mee houden. Ik heb daar nog eens iets gehad. Dan krijg je wel gelijk de arbeidsinspectie op je nek.
pi_154629441
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:12 schreef mastertephon het volgende:

[..]

En daar kun je dus niet altijd rekening mee houden. Ik heb daar nog eens iets gehad. Dan krijg je wel gelijk de arbeidsinspectie op je nek.
Juist en ik verwacht ook van deze zaak iets van deze instantie te horen.
Ik was er niet bij kan me alleen dingen voor de geest halen hoe het kan zijn gegaan, maar het zal waarschijnlijk voor mij altijd een vraagteken blijven?
pi_154629463
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist en ik verwacht ook van deze zaak iets van deze instantie te horen.
Ik was er niet bij kan me alleen dingen voor de geest halen hoe het kan zijn gegaan, maar het zal waarschijnlijk voor mij altijd een vraagteken blijven?
Dat zal daar ook zeker gebeurt zijn.
pi_154629473
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
pi_156752185
- nope -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 10:04:47 (geen gesherlock svp) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')