Dit dus.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er is echt geen touw aan vast te knopen.
Het is voor zover ik weet ook niet vaak het echte bedrijfsleven. Waar ik pas was was er ook begeleiding. Maar dat zal soms even anders lopen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:37 schreef john2406 het volgende:
Welk punt ik wil maken die mensen waren vroeger onder begeleiding op dag besteding, en daar horen ze ook thuis denk ik.
NIet in het normale bedrijfsleven dus, net zo als men vroeger licom had is nou geloof ik balans ook die mensen hebben een beschermde arbeidsomgeving tenminste dat neem ik aan.
Heb je dan al te maken gehad met dit soort mensen in het gezin?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:39 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het is voor zover ik weet ook niet vaak het echte bedrijfsleven. Waar ik pas was was er ook begeleiding. Maar dat zal soms even anders lopen.
Je vergeet even dat er enorm veel gradaties zijn in arbeidsgeschiktheid bij gehandicapten. Uit ervaring weet ik dat er bij de Makro mensen werken met een lichte beperking, dit zijn vaak ook mensen die gewoon zelfstandig leven en amper begeleiding (zowel privé als op werk) hebben. Het is dus wat kort door de bocht door te stellen dat ze maar op een sociale werkplaats moeten worden gestopt omdat ze niet tussen de 'normale' mensen thuishoren.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:37 schreef john2406 het volgende:
Welk punt ik wil maken die mensen waren vroeger onder begeleiding op dag besteding, en daar horen ze ook thuis denk ik.
NIet in het normale bedrijfsleven dus, net zo als men vroeger licom had is nou geloof ik balans ook die mensen hebben een beschermde arbeidsomgeving tenminste dat neem ik aan.
Ik ken inderdaad 1 iemand uit mijn familie die vroeger een hersenvliesontsteking heeft gehad. Die heeft gewoon een normale betaalde baan trouwens. Maar die komt niet geheel mee. Maar dat valt niet direct op. Fijn dat zo'n iemand nuttig kan zijn en zich ook zo voelt. Wel grappig was een nieuwe vriend van een nichtje die hem in zijn auto liet rijden. Dat gaat dan erg mis.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je dan al te maken gehad met dit soort mensen in het gezin?
Die welke ik mee te doen heb gehad slaan om als een blad aan de boom.
Okee maar dan nog zeflstandig aan zo een vaatwasser ik weet het niet, de waarheid zal wel nooit aan het licht komen vermoed ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je vergeet even dat er enorm veel gradaties zijn in arbeidsgeschiktheid bij gehandicapten. Uit ervaring weet ik dat er bij de Makro mensen werken met een lichte beperking, dit zijn vaak ook mensen die gewoon zelfstandig leven en amper begeleiding (zowel privé als op werk) hebben. Het is dus wat kort door de bocht door te stellen dat ze maar op een sociale werkplaats moeten worden gestopt omdat ze niet tussen de 'normale' mensen thuishoren.
Er zijn gewoon gehandicapten die hulp nodig hebben. Gaat dat voor jou ook al te ver?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee maar dan nog zeflstandig aan zo een vaatwasser ik weet het niet, de waarheid zal wel nooit aan het licht komen vermoed ik.
En zelfstandig wonen dan komt er nog geregeld iemand langs, en die wat langs komen daar zou ik niet in huis willen kijken.
Tja als je het niet ziet of merkt dan gaat of kan het fout gaan toch?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:48 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik ken inderdaad 1 iemand uit mijn familie die vroeger een hersenvliesontsteking heeft gehad. Die heeft gewoon een normale betaalde baan trouwens. Maar die komt niet geheel mee. Maar dat valt niet direct op. Fijn dat zo'n iemand nuttig kan zijn en zich ook zo voelt. Wel grappig was een nieuwe vriend van een nichtje die hem in zijn auto liet rijden. Dat gaat dan erg mis.
Zou die hulp wel erbij geweest zijn vraag ik me af?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Er zijn gewoon gehandicapten die hulp nodig hebben. Gaat dat voor jou ook al te ver?
En waar trek je de grens uiteindelijk? Ik heb ooit een zeg 9 maanden gewerkt in een fabiek met lopende band werk en robots. Dan kom je slimme mensen tegen maar ook mensen waar je echt sterke twijfels over hebt. Die werken ook in een gevaarlijke omgeving.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee maar dan nog zeflstandig aan zo een vaatwasser ik weet het niet, de waarheid zal wel nooit aan het licht komen vermoed ik.
En zelfstandig wonen dan komt er nog geregeld iemand langs, en die wat langs komen daar zou ik niet in huis willen kijken.
Sterke twijfels bij (gezonde) mensen of bij gehandicapten?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En waar trek je de grens uiteindelijk? Ik heb ooit een zeg 9 maanden gewerkt in een fabiek met lopende band werk en robots. Dan kom je slimme mensen tegen maar ook mensen waar je echt sterke twijfels over hebt. Die werken ook in een gevaarlijke omgeving.
Bij gewone mensen met een laag iq.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sterke twijfels bij (gezonde) mensen of bij gehandicapten?
Die laat men toch dan simpel werk doen toch?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:58 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Bij gewone mensen met een laag iq.
Ja. En deze mensen ook. Niets mis mee dus.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die laat men toch dan simpel werk doen toch?
Aan een machine al dan niet alleen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:00 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. En deze mensen ook. Niets mis mee dus.
Hoe vaak gaat zoiets mis? Dat moet je je afvragen. Je moet mensen zols dat niet bewust in gevaar brengen natuurlijk. Maar de kans dat je met je haar vast komt te zitten in een afwasmachine lijkt mij ook klein.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aan een machine al dan niet alleen?
Inderdaad is die klein maar ik heb het nog nooit gehoord over een gewone werknemer, dus dan is het toch niet raar dat ik het dan raar vindt dat het nu bij een gehandicapte gebeurt toch?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Hoe vaak gaat zoiets mis? Dat moet je je afvragen. Je moet mensen zols dat niet bewust in gevaar brengen natuurlijk. Maar de kans dat je met je haar vast komt te zitten in een afwasmachine lijkt mij ook klein.
Ik heb er uberhaupt nooit over gehoord. Dus zegt het geval niets. Iemand kan ook vallen met glaswerk in haar/zijn hand. Of zich snijden met een mes. Daar hoef je niet eens een geestelijke handicap voor te hebben. Soms gaan dingen mis. Ik ben ooit gepakt door een robot bij mijn arm. Erg dom van mij. Zo gaat het soms.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad is die klein maar ik heb het nog nooit gehoord over een gewone werknemer, dus dan is het toch niet raar dat ik het dan raar vindt dat het nu bij een gehandicapte gebeurt toch?
Zo zie je maar dat het voor een (normale) nog moeilijk is om er ongeschonden vanaf te komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik heb er uberhaupt nooit over gehoord. Dus zegt het geval niets. Iemand kan ook vallen met glaswerk in haar/zijn hand. Of zich snijden met een mes. Daar hoef je niet eens een geestelijke handicap voor te hebben. Soms gaan dingen mis. Ik ben ooit gepakt door een robot bij mijn arm. Erg dom van mij. Zo gaat het soms.
En daar kun je dus niet altijd rekening mee houden. Ik heb daar nog eens iets gehad. Dan krijg je wel gelijk de arbeidsinspectie op je nek.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat het voor een (normale) nog moeilijk is om er ongeschonden vanaf te komen.
Juist en ik verwacht ook van deze zaak iets van deze instantie te horen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:12 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En daar kun je dus niet altijd rekening mee houden. Ik heb daar nog eens iets gehad. Dan krijg je wel gelijk de arbeidsinspectie op je nek.
Dat zal daar ook zeker gebeurt zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist en ik verwacht ook van deze zaak iets van deze instantie te horen.
Ik was er niet bij kan me alleen dingen voor de geest halen hoe het kan zijn gegaan, maar het zal waarschijnlijk voor mij altijd een vraagteken blijven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |