Zou je dat erger vinden als dat iemand in de keuken in zijn neus zit en je glas met diezelfde vinger in het glas naar jou brengt?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:26 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Niet alles is te voorzien inderdaad. En de man die mij toen bediende kan ook wel in de keuken met zijn handen op de bakplaat gaan rusten.
Men vindt het zelf gewoon vaak erg leuk.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het laffe is gewoon dat er mensen 'te werk' worden gesteld die niet mondig zijn, dat in combinatie met te weinig begeleiding maakt dit soort 'ongelukken' mogelijk, walgelijk gewoon, het is pure uitbuiting.
Die mening ben ik dus ook toebedeeld, dit meisje , vrouw, ik vindt het erg weet nog niet hoe alles gegaan heeft hoor.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het laffe is gewoon dat er mensen 'te werk' worden gesteld die niet mondig zijn, dat in combinatie met te weinig begeleiding maakt dit soort 'ongelukken' mogelijk, walgelijk gewoon, het is pure uitbuiting.
Nee. Maar je doet allemaal rare aannames. Ik ga er niet vanuit dat iemand dat doet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou je dat erger vinden als dat iemand in de keuken in zijn neus zit en je glas met diezelfde vinger in het glas naar jou brengt?
Dan kun je die mensen overal wel weghalen in de horeca.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die mening ben ik dus ook toebedeeld, dit meisje , vrouw, ik vindt het erg weet nog niet hoe alles gegaan heeft hoor.
Maar onder het mom van niet alles is te voorzien kwamen ze bij mij niet ervanaf.
Yep inderdaad, betaald werk is er nog niet genoeg voor gezonde mensen dus wat is dit dan?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:31 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan kun je die mensen overal wel weghalen in de horeca.
Dat is gewoon mensen laten participeren. Anders worden zij ongelukkig.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep inderdaad, betaald werk is er nog niet genoeg voor gezonde mensen dus wat is dit dan?
Dat zal best, omdat die mensen vrij weinig andere mogelijkheden hebben om hun dag in te vullen, maar dan zouden degenen die zulke mensen te werk stellen wel hun verantwoordelijkheid mogen nemen en deze mensen naar behoren begeleiden. Het is nogal makkelijk om iemand die niet tegenspreekt zomaar alles te laten doen, met alle risico's van dien.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:30 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men vindt het zelf gewoon vaak erg leuk.
Wat waren die ongelukkig he voordat men dat woord participeren in de mond nam?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:33 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is gewoon mensen laten participeren. Anders worden zij ongelukkig.
En sommige dingen zie je niet aankomen. Het is niet zo dat tientallen geestelijk gehandicpate mensen jaarlijks verdwijnen in een afwasmachine.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:34 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat zal best, omdat die mensen vrij weinig andere mogelijkheden hebben om hun dag in te vullen, maar dan zouden degenen die zulke mensen te werk stellen wel hun verantwoordelijkheid mogen nemen en deze mensen naar behoren begeleiden. Het is nogal makkelijk om iemand die niet tegenspreekt zomaar alles te laten doen, met alle risico's van dien.
Men kan ook thuis blijven natuurlijk. Dat maakt jouw wereld wat makkelijker.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat waren die ongelukkig he voordat men dat woord participeren in de mond namen?
En dan nog bij een gezonde moet de werkgever controleren dus dan al degelijk bij een gehandicapte of niet?
Kan je naar gaan hoeveel geld een degelijke werknemer een werkgever werk bespaart.
Het is voor mensen die in de horeca werken zonder beperking ook een peulenschilletje om een pulkje in je glas en op je bord te laten belanden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou je dat erger vinden als dat iemand in de keuken in zijn neus zit en je glas met diezelfde vinger in het glas naar jou brengt?
In een afwasmachine niet nee, gelukkig maar, maar een sneetje of een vinger af zou ook zomaar kunnen gebeuren zou dat in het nieuws of in de krant komen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En sommige dingen zie je niet aankomen. Het is niet zo dat tientallen geestelijk gehandicpate mensen jaarlijks verdwijnen in een afwasmachine.
Er wordt nergens gezegd dat iemand dit graag ziet gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:58 schreef Gerolsteiner het volgende:
Walgelijke opmerkingen weer van de usual suspects. Alsof iemand dit graag ziet gebeuren. Heeft allemaal niets te maken met 'participeren' of met bezuinigen in de zorg. Puur en alleen met directe begeleiding en regels.
Lijkt mij niet. En dat gebeurt ook gewoon.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
In een afwasmachine niet nee, gelukkig maar, maar een sneetje of een vinger af zou ook zomaar kunnen gebeuren zou dat in het nieuws of in de krant komen?
Mijn werk niet hoor, maar als dan kon men wel iemand aanstellen die ze betalen moeten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:36 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men kan ook thuis blijven natuurlijk. Dat maakt jouw wereld wat makkelijker.
Je praat soms vreemd. Iemand aanstellen om hun te betalen?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mijn werk niet hoor, maar als dan kon men wel iemand aanstellen die ze betalen moeten.
Weet natuurlijk niet of die kinderen, ja voor mij zijn het blijven het kinderen, geld ervoor krijgen.
Dat zeg ik ook niet, maar een afwasinstallatie voor een grootkeuken is een behoorlijke machine en daar kan je niet zomaar iedereen met een beperking zonder begeleiding mee laten werken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En sommige dingen zie je niet aankomen. Het is niet zo dat tientallen geestelijk gehandicpate mensen jaarlijks verdwijnen in een afwasmachine.
Je vindt mij soms vreemd praten?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je praat soms vreemd. Iemand aanstellen om hun te betalen?
Er is echt geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je vindt mij soms vreemd praten?
Jij niet? Onvoorziene dingen wat kunnen gebeuren of hoe schreef je het?
Als ik wist dat ik zou vallen dan ging ik van te voren liggen of niet?
En dan ben ik gezond, althans dat neem ik aan?
Wij hadden eentje in de familie die ging naar dagbesteding door de dag, die werkte dus niet maar zat daar onder begeleiding dingen in mekaar te zetten, wist niet dat hij werk deed.
Maar was die ongelukkig?
Of zou die alleen gelukkig zijn geweest als deze door een vaatwasser was gegaan?
Bij mij dus ook niet, zou als het bij ons was iets zijn voor onze rechtsbijstands verzekering.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:41 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
En niemand blijkt verantwoordelijk te zijn, dat vind ik dus iets te gemakkelijk, het zal je kind of je zus zijn, dan was ik nog niet klaar met de mensen die ik verantwoordelijk acht.
Teveel zinnen, moet je het per zin hebben met uitleg?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er is echt geen touw aan vast te knopen.
Ja graag.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Teveel zinnen, moet je het per zin hebben met uitleg?
Gekke vraag misschien, maar ben jij toevallig een Duitser die eerst alles door Google Translate haalt? Uit deze tekst kun je met de beste wil van de wereld nog geen normaal verhaal halen namelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je vindt mij soms vreemd praten?
Jij niet? Onvoorziene dingen wat kunnen gebeuren of hoe schreef je het?
Als ik wist dat ik zou vallen dan ging ik van te voren liggen of niet?
En dan ben ik gezond, althans dat neem ik aan?
Wij hadden eentje in de familie die ging naar dagbesteding door de dag, die werkte dus niet maar zat daar onder begeleiding dingen in mekaar te zetten, wist niet dat hij werk deed.
Maar was die ongelukkig?
Of zou die alleen gelukkig zijn geweest als deze door een vaatwasser was gegaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |