Ik spreek nu over spoelkeukens die niet in de keuken zitten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het heeft nu dramatische gevolgen gehad, maar sowieso begrijp ik niet dat er keukens zijn waar mensen zonder haarnetje werken. We hebben net dat afschuwelijke incident gehad met een haar in een broodje en amper een week later krijg je dit.
Vreselijk. Deze vrouw was geen 'normale' werknemer, dus dit is absoluut geen eigen verantwoordelijkheid. Haar begeleiders treffen schuld.
Eensquote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:31 schreef BabeWatcher het volgende:
dus dit is absoluut geen eigen verantwoordelijkheid. Haar begeleiders treffen schuld.
In dit geval al helemaal ja. Maar sowieso met gevaarlijke machines is het verplicht dat er niet alleen mee gewerkt wordt. Dat is in veel beroepen het geval.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij dat vooral als iemand daar in het kader van een dagbestedingsproject aanwezig is er altijd iemand in de buurt moet zijn. Maar ja, dat is achteraf geklets. Ondertussen is een vrolijke meid van 23 dood
Tsja, een kind van 10 weet ook wat de gevolgen zijn en laat je er ook niet mee werken. Hij had hetzelfde gedrag, 35 jaar maar tanden poetsen of douchen deed ie nooit uit zichzelf. Moest ie altijd door de leiding op gewezen worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was hij ook slim genoeg wat de gevolgen ervan zouden kunnen zijn?
Je kan niet alles voorzien natuurlijk.Anders heeft men ook geen leven.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:40 schreef aloa het volgende:
[..]
In dit geval al helemaal ja. Maar sowieso met gevaarlijke machines is het verplicht dat er niet alleen mee gewerkt wordt. Dat is in veel beroepen het geval.
Menselijke trekjes zowaarquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor Fok-begrippen vindt iedereen dit opeens behoorlijk zielig (dat is het ook)
Maar hoeveel mensen komen daar bij om? Je kan niet alles voorzien natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 09:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als mensen zichzelf moedwillig Darwinnen kun je daar best grapjes over maken (zoals lullo's die parkour op 100+ meter hoogte doen en dan vallen). Maar in dit geval gaat het dus om een verstandelijk beperkte dame die zonder begeleiding bij een grote machine wordt gezet. Diep triest dit vooral omdat het een te voorkomen ongeluk is. Hulp bij het vinden van een zinvolle dagbesteding is erg belangrijk maar het lijkt me sterk dat alleen in een keuken wegstoppen met een grote vaatwasmachine precies past bij die gedachte.
Precies.. voor hetzelfde geldt was ze uitgegleden over een bananeschilquote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:26 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen komen daar bij om? Je kan niet alles voorzien natuurlijk.
En ook dat zou triest zijn. Ik was pas in een restaurant waar geestelijk gehandicapten werken. Dat had ik in eerste instantie niet door....... Die mensen werken daar met veel inzet. Maar in een keuken zijn allerlei gevaren. Als je dan gaat zeggen dit kan niet meer maak je veel mensen ongelukkig. Daarnaast vraag ik mij toch af hoe je kan sterven in of bij een pro afwasmachine.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies.. voor hetzelfde geldt was ze uitgegleden over een bananeschil
Als je een conveyor of flight dish washer wordt ingetrokken maak je weinig kans. De lopende band voert je door de machine en je wordt een minuut of langer besproeid met haast kokend water (temperatuur moet minimum 82°C zijn, is meestal 85° tot 90°) .quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:41 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En ook dat zou triest zijn. Ik was pas in een restaurant waar geestelijk gehandicapten werken. Dat had ik in eerste instantie niet door....... Die mensen werken daar met veel inzet. Maar in een keuken zijn allerlei gevaren. Als je dan gaat zeggen dit kan niet meer maak je veel mensen ongelukkig. Daarnaast vraag ik mij toch af hoe je kan sterven in of bij een pro afwasmachine.
Die ken ik niet. Dat klinkt heel eng in elk geval. Daar zal dan toch ook een beveiling op zitten neem je dan aan?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je een conveyor of flight dish washer wordt ingetrokken maak je weinig kans. De lopende band voert je door de machine en je wordt een minuut of langer besproeid met haast kokend water (temperatuur moet minimum 82°C zijn, is meestal 85° tot 90°) .
Er zijn noodstoppen aanwezig, maar die zitten aan de zijkant van de machine. Aan de uitgang is er natuurlijk een autostop die ingeduwd wordt als een voorwerp op de band het einde bereikt. Zo'n machine gebruik je normaal met (minstens) twee personen, één invoeren, één uithalen, maar als er weinig afwas is kan één persoon het op z'n eentje doen, invoeren tot band stopt, en dan gaan uitladen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:09 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Dat klinkt heel eng in elk geval. Daar zal dan toch ook een beveiling op zitten neem je dan aan?
Maar ook niet direct dat je denkt "daar kan iemand aan zijn/haar haar doorheen gehaald worden"?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er zijn noodstoppen aanwezig, maar die zitten aan de zijkant van de machine. Aan de uitgang is er natuurlijk een autostop die ingeduwd wordt als een voorwerp op de band het einde bereikt. Zo'n machine gebruik je normaal met (minstens) twee personen, één invoeren, één uithalen, maar als er weinig afwas is kan één persoon het op z'n eentje doen, invoeren tot band stopt, en dan gaan uitladen.
Heb het als student twee jaar gedaan in een universiteitsrestaurant (capaciteit 1000 zitplaatsen).
Of gewoon niet zien dat iets kan gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:58 schreef Gerolsteiner het volgende:
Walgelijke opmerkingen weer van de usual suspects. Alsof iemand dit graag ziet gebeuren. Heeft allemaal niets te maken met 'participeren' of met bezuinigen in de zorg. Puur en alleen met directe begeleiding en regels.
En voor het geval jullie gister geboren zijn: arbeidsongevallen vinden plaats sinds arbeid bestaat. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden, net zoals vele arbeidsongevallen voorkomen hadden kunnen worden. Spijtig genoeg worden deze lessen niet overal ter harte genomen en worden er fouten gemaakt, met dit soort tragische ongelukken als gevolg.
Ik hoop dat het je gesmaakt heeft, ik heb er vroeger ook gezien, die liep wel eens iets uit de mond en die keeken niet waar of dat het viel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:41 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En ook dat zou triest zijn. Ik was pas in een restaurant waar geestelijk gehandicapten werken. Dat had ik in eerste instantie niet door....... Die mensen werken daar met veel inzet. Maar in een keuken zijn allerlei gevaren. Als je dan gaat zeggen dit kan niet meer maak je veel mensen ongelukkig. Daarnaast vraag ik mij toch af hoe je kan sterven in of bij een pro afwasmachine.
Ik heb er alleen iets gedronken. En niet iedereen met een geestelijke achterstand is een uit zijn/haar mond druipende debiel.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het je gesmaakt heeft, ik heb er vroeger ook gezien, die liep wel eens iets uit de mond en die keeken niet waar of dat het viel.
k weet ik weet, maar het zou zomaar kunnen dat die goed afwassen zou kunnen niet, niet alles is te voorzien immers he!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:23 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik heb er alleen iets gedronken. En niet iedereen met een geestelijke achterstand is een uit zijn/haar mond druipende debiel.
Niet alles is te voorzien inderdaad. En de man die mij toen bediende kan ook wel in de keuken met zijn handen op de bakplaat gaan rusten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
k weet ik weet, maar het zou zomaar kunnen dat die goed afwassen zou kunnen niet, niet alles is te voorzien immers he!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |