quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier, speciaal voor jou:
Zoek maar eens op Maria lactans, dan zal je merken dat er in meer katholieke kerken e.d. dan je lief is borsten getoond worden, natuurlijk in combi met borstvoeding.
Het middelste plaatje gaat over een kerkelijke mythe trouwens, waar de man in dat plaatje aan het beeld vroeg om haar moederlijkheid te laten zie, waarop het beeld tot leven kwam en hem haar moedermelk voerde.
quote:
Jonge moeders organiseerden in Antwerpen Centraal een borstvoedingsflashmob.
Met een flashmob in Antwerpen Centraal klaagt een groep jonge moeders aan dat ze niet overal borstvoeding mogen geven. "Borstvoeden in het openbaar is een recht. Mensen moeten dat accepteren", klinkt het in een minidocu van Poolhert Productions.
Je staat in de Hunkemöller om voedingsbh's te kopen en plots krijgt je zoontje honger. Omdat er bijna niemand in de winkel is, vraag je of je in een van de paskamers - waarvan er geen enkele bezet is - borstvoeding mag geven, maar het mag niet. Dat overkwam Hanne.
Hanne is lang niet de enige vrouw die tegenwind ervaart wanneer ze in het openbaar borstvoeding wil geven. Daarom organiseerde een groep moeders een borstvoedingsflashmob in Antwerpen Centraal. Ellen Pollard en Marie De Hert van Poolhert Productions trokken ernaartoe en maakten onderstaande minidocumentaire.
Daarin getuigen jonge moeders, die niet begrijpen dat ze anno 2015 nog scheef bekeken worden als ze borstvoeding geven in het openbaar. "En dat terwijl het niets meer is dan gewoon je kind voeden", getuigt een vrouw. "Wij willen ook onderdeel uitmaken van de maatschappij. We willen ons niet steeds verstoppen."
Puur natuur
De reizigers die het tafereel aanschouwden, hadden er alvast geen bezwaar tegen. "Ik vind wel dat dat moet kunnen", meent een jongeman. "Het is puur natuur, dus dat moet ook in het openbaar kunnen."
Meer nog: "Ik vind het belachelijk dat er zo'n actie moet zijn om dit te sensibiliseren", vertelt een andere reiziger. "Ik heb er geen enkel probleem mee."
"Borstvoeden in het openbaar is een recht", besluit een jonge moeder.
http://www.demorgen.be/bi(...)-een-recht-a2455109/
quote:" Westerse beschaving " , dames en heren.![]()
![]()
In de prehistorie deden ze dit soort dingen ook. En ik dacht dat Antwerpen in een ontwikkelingsland lag? Wij gaan echt terug naar af.
die is vol, hier verder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Was al een topic over. Te lui om link te posten.
Laat mij erbuiten wil je?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
Ik snap niet wat het probleem hier van is. Het enige dat ik kan verzinnen is dat TS allochtoon is en iets heeft gevonden wat dan volgens hem niet 'beschaafd' is.
Iemand in vorige topic besloot dat baby's niet mogen eten van jezus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Echt.
Waarom de f*ck doe je hier moeilijk over.
Jij bent dan ook niet de originele TS.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Laat mij erbuiten wil je?
Als er ergens een voorstander rondloopt van topless en openbare borstvoedingen is het hier wel.
Als ik vrouw was, en het zou bij de mac niet mogen, dan zou ik demonstratief buiten gaan zitten met 1 tiet tegen het raam.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen moeten een keer opbokken met "Muh rechtuh, muh rechtuh." Als je op privaat terrein bent zoals in de McDonals een restaurant een pretpark whatever tellen de regels van desbetreffend park daar. Als je het idiote regels vind ga je er niet heen.
Voor de publieke ruimte zou het inderdaad gewoon moeten kunnen.
Maar dat weet de rest niet, weet je wat een moeite het kost om een beetje reputatie als trol op te bouwen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij bent dan ook niet de originele TS.
Heb je dit topic in het verlengde van die gedachte gemaakt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:55 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Maar dat weet de rest niet, weet je wat een moeite het kost om een beetje reputatie als trol op te bouwen?
Nee, primair.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Heb je dit topic in het verlengde van die gedachte gemaakt?
Of je gaat gewoon niet meer na die gelegenheid. Waarom meen jij het recht te hebben iets te mogen zeggen over andermans bezit?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als ik vrouw was, en het zou bij de mac niet mogen, dan zou ik demonstratief buiten gaan zitten met 1 tiet tegen het raam.
Gewoon puur uit protest, en dol op provoceren.
Ik meen niets, ik zou ze mijn standpunt, al druppelend, in hun gezicht wrijven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon niet meer na die gelegenheid. Waarom meen jij het recht te hebben iets te mogen zeggen over andermans bezit?
Waarschijnlijk wordt je gewoon verwijderd van het terreinquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik meen niets, ik zou ze mijn standpunt, al druppelend, in hun gezicht wrijven.
Dat zou ik willen meemaken, knappe mac-medewerker die me wegkrijgt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt je gewoon verwijderd van het terrein
Je bent vooral een kutpuber eigenlijk niet iedereen deelt jouw waarden en normen. Laat die mensen gewoon in hun waarde en ga ergens anders heen waar je wel geaccepteerd wordt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:03 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dat zou ik willen meemaken, knappe mac-medewerker die me wegkrijgt.
En de politie zou er niet aan beginnen, niet als het om borstvoeding gaat, die kijken wel twee keer uit, zie de krantenkoppen al voor me...
Nee, tolerantie is een moeder verbieden haar baby te voeden,.. zucht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je bent vooral een kutpuber eigenlijk niet iedereen deelt jouw waarden en normen. Laat die mensen gewoon in hun waarde en ga ergens anders heen waar je wel geaccepteerd wordt.
Jij behoort tot het slag volk wat tolerantie voor zichzelf eist maar andersdenkenden niet tolereert. Wel zo werkt het niet in het echte leven en zo werkt tolerantie al helemaal niet.
Ik ben ook niet tegen borstvoeding ga rustig je gang. Maar er zijn plaatsen met mensen die er bezwaar tegen hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:08 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nee, tolerantie is een moeder verbieden haar baby te voeden,.. zucht.
Je hoeft toch niet te kijken?
En als je kijkt dan kan je het ook gewoon schattig vinden, in plaats van je sexuele frustratie de baas te laten spelen over je emoties?
De mensen die bezwaar hebben kunnen toch ook een andere plaats kiezen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen borstvoeding ga rustig je gang. Maar er zijn plaatsen met mensen die er bezwaar tegen hebben.
Waarom moeten al deze mensen zich aan jou aanpassen terwijl je ook een andere plaats kan kiezen? Jij bent hier voor eenzijdige tolerantie.
Ik kan me over jou ook niet druk maken, als je maar op de achtergrond blijft, en niet naar zaken, pretparken, bij mensen thuis komt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
Kan mij hier niet druk over maken. Als het op de achtergrond gedaan wordt mag het van mij best gedaan worden. Maar zaken, pretparken, bij mensen thuis hoor je dit maar te laten als het zonder goedkeuring is. Voor de moeders die protesteren heb ik ook weinig lof.. 'Mensen moeten..', nee mensen moeten helemaal niets.
Als het personeel/de eigenaar van een winkel er bezwaar tegen heeft dan moet die moeder met dat kind zich, terwijl ze zich in de winkel bevind, daaraan aanpassen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
De mensen die bezwaar hebben kunnen toch ook een andere plaats kiezen?
Waarom zou een moeder met kind zich moeten aanpassen aan mensen die er bezwaar tegen hebben?
Het is aan de eigenaar omdat te beslissen niet een puberale moeder. De eigenaar kan namelijk de afweging maken over wat zijn klandizie denkt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
De mensen die bezwaar hebben kunnen toch ook een andere plaats kiezen?
Waarom zou een moeder met kind zich moeten aanpassen aan mensen die er bezwaar tegen hebben?
Daar hebben we wetten voor in dit land, en die zijn gelukkig nog steeds in het voordeel van de mensen met gezond verstand.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is aan de eigenaar omdat te beslissen niet een puberale moeder. De eigenaar kan namelijk de afweging maken over wat zijn klandizie denkt.
Nope, gelukkig niet,quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Als het personeel/de eigenaar van een winkel er bezwaar tegen heeft dan moet die moeder met dat kind zich, terwijl ze zich in de winkel bevind, daaraan aanpassen.
Je negeert verder het standpunt wat geeft jou het recht instructies van de eigenaar personeel te negeren? Niet jouw eigendom, niet jouw beslissing.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:16 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Daar hebben we wetten voor in dit land, en die zijn gelukkig nog steeds in het voordeel van de mensen met gezond verstand.
Een eigenaar mag ook geen mensen weigeren met dikke tril-billen in een zuurstok-gekleurde-legging.
Los van wat zijn klandizie ervan denkt.
Het is precies omgekeerd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je negeert verder het standpunt wat geeft jou het recht instructies van de eigenaar personeel te negeren? Niet jouw eigendom, niet jouw beslissing.
Er is bij mijn weten geen wetgeving over het moeten toelaten van borstvoeding.
Je mag mensen weigeren als ze niet naar "behoren" gekleed zijn. Een ontblote borst kan daaronder vallen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope, gelukkig niet,
Er is dan geen sprake van "redelijk" bezwaar.
In een private ruimte dien je de huisregels en instructies van het personeel op te volgen. Dus nee je zit fout ik mag als eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar (manager, personeel) vragen geen borstvoeding te geven an publiek.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:22 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Het is precies omgekeerd.
Je mag in dit land geen mensen weigeren in een voor puliek opengestelde ruimte, op basis van jouw mening.
Als je een winkel of Mac of pretpark opent mag je dus geen mensen weigeren als die niets strafbaars doen.
In jouw woning mag jij regels stellen.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je negeert verder het standpunt wat geeft jou het recht instructies van de eigenaar personeel te negeren? Niet jouw eigendom, niet jouw beslissing.
Er is bij mijn weten geen wetgeving over het moeten toelaten van borstvoeding.
bron: https://www.borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/wet.htmlquote:Artikel 4:8 Voedingsrecht uit de Arbeidstijdenwet (2007)
Een vrouwelijke werknemer die een borstkind voedt heeft, indien zij de werkgever hiervan in kennis heeft gesteld, gedurende de eerste negen levensmaanden van dat kind het recht de arbeid te onderbreken ten einde in de nodige rust en afzondering haar kind te zogen dan wel de moedermelk te kolven. De werkgever biedt haar daartoe de gelegenheid en stelt, waar nodig, een geschikte af te sluiten besloten ruimte ter beschikking.
De onderbrekingen, bedoeld in het eerste lid, vinden plaats zo vaak en zo lang als nodig is doch bedragen gezamenlijk ten hoogste een vierde van de arbeidstijd per dienst. De vaststelling van het tijdstip en de duur van de onderbrekingen vindt plaats door de betrokken vrouwelijke werknemer na overleg met de werkgever.
De duur van de onderbrekingen, bedoeld in dit artikel, gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd, waarover de vrouwelijke werknemer haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon behoudt.
Elk beding waarbij ten nadele van de vrouwelijke werknemer wordt afgeweken van dit artikel, is nietig.
Borstvoeding geven is niet het zelfde als "naar behoren gekleed zijn"quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:22 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Je mag mensen weigeren als ze niet naar "behoren" gekleed zijn. Een ontblote borst kan daaronder vallen.
Stel nou dat je midden in de zaal van een sterrenrestaurant borstvoeding gaat geven? Dan mag de manager je er gewoon uit trappen hoor.
Ik waardeer de poging maar dit gaat over de verhouding werkgever/werknemer en de mogelijkheid borstvoeding te geven of af te kolven. Nergens staat dat dit in de openbare ruimte toegelaten zou moeten worden er staat letterlijk dat er tijd voor vrij gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef Metalfrost het volgende:
bron: https://www.borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/wet.html
Veel plezier met lezen.
Wederom fout, kledingeisen mits gelijk voor iedereen mogen gewoon.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Borstvoeding geven is niet het zelfde als "naar behoren gekleed zijn"
Daar hebben we wetten voor in dit land, en die zijn gelukkig nog steeds in het voordeel van de mensen met gezond verstand.
Een eigenaar mag ook geen mensen weigeren met dikke tril-billen in een zuurstok-gekleurde-legging.
Los van wat zijn klandizie ervan denkt.
private ruimte is iets anders van een voor het publiek opengestelde plaats.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
In een private ruimte dien je de huisregels en instructies van het personeel op te volgen. Dus nee je zit fout ik mag als eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar (manager, personeel) vragen geen borstvoeding te geven an publiek.
Bron: 8 jaar werkzaam in hotel, hotelschool
Wederom fout publiek opengestelde ruimte kan perfect privaat zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
private ruimte is iets anders van een voor het publiek opengestelde plaats.
Wederom niet in een voor het publiek opengestelde plaats.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wederom fout, kledingeisen mits gelijk voor iedereen mogen gewoon.
Foutquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wederom niet in een voor het publiek opengestelde plaats.
Nope, wereld van verschil.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wederom fout publiek opengestelde ruimte kan perfect privaat zijn.
Een voor het publiek opgestelde ruimte kan niet in privaat bezit zijn? Van wie is ons openbaar opgestelde terras dan? De gemeente?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope, wereld van verschil.
Een voor het publiek opengestelde plaats is precies wat het zegt.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik kan me over jou ook niet druk maken, als je maar op de achtergrond blijft, en niet naar zaken, pretparken, bij mensen thuis komt.
Als je terras openbaar is, het woord zegt het al, dan is het openbaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een voor het publiek opgestelde ruimte kan niet in privaat bezit zijn? Van wie is ons openbaar opgestelde terras dan? De gemeente?
Het terras is in bezit van het hotel dat maakt het privaat terrein. Ons hotel heeft het opgesteld voor gasten dat maakt het openbaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:31 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als je terras openbaar is, het woord zegt het al, dan is het openbaar.
De eetzaal van je hotel kan privaat zijn.
Of het is uitsluitend voor jullie gasten, prima, privaat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het terras is in bezit van het hotel dat maakt het privaat terrein. Ons hotel heeft het opgesteld voor gasten dat maakt het openbaar.
Dus nee, het kan perfect samen
Mooi dan heb je net toegegeven dat de Mac privaat terrein is en DUS zelf er over mogen beslissen wat voor instructies ze geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Of het is uitsluitend voor jullie gasten, prima, privaat.
Of het is voor het publiek toegankelijk, openbaar.
Het is niet zo heel moeilijk hoor.
Sorry, maar niet dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mooi dan heb je net toegegeven dat de Mac privaat terrein is en DUS zelf er over mogen beslissen wat voor instructies ze geven.
Duurde even voordat je het door had
En ons terras niet?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:40 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Sorry, maar niet dus.
De Mac is voor het publiek toegankelijk.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niks mis met tieten in het openbaar.
http://www.hagenpreken.nl(...)stvoeding-in-de-kerkquote:De meeste moeders die hun kinderen borstvoeding geven kennen het wel het dilemma van voeden in het openbaar. Hoewel het bloot ons in de publieke ruimte tegenwoordig van alle kanten toeschreeuwt, is het geven van borstvoeding dikwijls niet zo gewoon. Ook het naar de kerk gaan kan hoofdbrekens veroorzaken. Bij jou misschien ook? Je wilt wel graag (ontspannen) gaan, en als het even kan er ook de hele Mis bij blijven. Voor je kindje zijn het bovendien de eerste stappen om zich daar thuis te gaan voelen. Tegelijk is de kans dat je kindje tijdens de Mis een keer wil drinken redelijk groot. Misschien voed je op verzoek of sluit het voedingsschema niet naadloos aan op de Mistijden. Wat doe je dan? Helemaal niet gaan? De crèche of een zaaltje induiken? Of…voeden in de kerk? Paus Franciscus gaf onlangs in de Sixtijnse kapel als onomwonden antwoord en aanmoediging: “Aarzel niet om je kind de borst te geven als het daarom vraagt, ook in de Kerk”. Wat goed dat de Paus zich daar zo duidelijk over uitspreekt. Zo is er weer een hobbel weg om met je jonge kind naar de Mis te komen en die helemaal mee te maken. Het hoeft ook niet op de voorste rij, een plekje zoeken achterin kan ook met een doek of sjaal voor wat geborgenheid en discretie. Als het toch wat ongemakkelijk blijft voelen, kunnen we steun vragen aan Maria. Zij heeft haar zoon Jezus ongetwijfeld lang gevoed. Er zijn ook voorstellingen van Maria (ook in kerken!) waarop ze wordt afgebeeld terwijl ze Jezus vasthoudt en de borst geeft (‘Maria lactans’).
Als je terras openbaar is, het woord zegt het al, dan is het openbaar.quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:42 schreef erodome het volgende:
Nog 1tje voor Berko13:
[..]
http://www.hagenpreken.nl(...)stvoeding-in-de-kerk
Iedereen mag er gaan zitten dat maakt het openbaar, het is in privaat bezit dat maakt het privaat. Een privaat doch openbaar terras.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als je terras openbaar is, het woord zegt het al, dan is het openbaar.
Als je terras alleen voor gasten van je hotel is dan kan het privaat zijn.
Nope.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:43 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Iedereen mag er gaan zitten dat maakt het openbaar, het is in privaat bezit dat maakt het privaat. Een privaat doch openbaar terras.
Maar welke wet voorkomt dan dat de Mac iemand die borstvoeding geeft niet mag wegsturen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:48 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope.
Iedere winkel is privaat bezit, maar toch voor het publiek toegangkelijk.
De facaliteiten van een hotel kunnen privaat zijn, omdat je eerst gast van het hotel moet zijn om ze te gebruiken.
Een casino is bijvoorbeeld een plek die wel eisen mag stellen aan kleding, maar zal het borstvoeden nooit kunnen verbieden.
Een casino mag je met dikke-tril-billen in zuurstok-gekleurde-legging niet in.
Huisregels kunnen en mogen niet in strijd zijn met wettelijke bepalingen.
Het zijn aanvullingen op wat al wettelijk geregeld is.
En een wettelijk verbod op borstvoeding zal er wel niet komen.
Eerst de grondwet, en ver daarna nog een boel wettelijke bepalingen over "voor het publiek toegankelijke plaatsen".quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:50 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Maar welke wet voorkomt dan dat de Mac iemand die borstvoeding geeft niet mag wegsturen?
Relevant artikel graagquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:51 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Eerst de grondwet, en ver daarna nog een boel wettelijke bepalingen over "voor het publiek toegankelijke plaatsen".
quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:56 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nee, primair.
Als je over een belangrijk recht tot blote borsten begint, en iemand komt met jezus onder z'n arm protesteren, heb je heel mijn dag goedgemaakt.
quote:
Lui kreng !quote:
Deze paus is populairder bij socialisten en groenlinkse bomenknuffelaars dan onder katholieken. Zegt genoeg.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:42 schreef erodome het volgende:
Nog 1tje voor Berko13:
[..]
http://www.hagenpreken.nl(...)stvoeding-in-de-kerk
Dus de paus ziet het verkeerd?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Deze paus is populairder bij socialisten en groenlinkse bomenknuffelaars dan onder katholieken. Zegt genoeg.
Jij zit je hier neer als de expert wat ik op hotelschool heb geleerd is het volgende.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:58 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Open een topic in WGR en vraag het de experts.
Naar mijn mening wel, ja. En niet alleen over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:01 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dus de paus ziet het verkeerd?
maar dit heeft niets met de islam te maken hoor!quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:03 schreef Leandra het volgende:
Nog even we moeten hier ook naar dit soort puriteinse doeken toe....
[ afbeelding ]
Man, man, man, wat fucking triest als je je drukmaakt over een moeder die haar kind voedt.
Je haalt hier twee dingen door elkaar, ik ik ga ze niet voor je ontwarren, daar hebben we WGR voor.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij zit je hier neer als de expert wat ik op hotelschool heb geleerd is het volgende.
Tenzij je een gesloten deurbeleid voert moet je in principe iedereen toelaten die aan de huisregels voldoet. De huisregels mogen niet discriminerend zijn negers weigeren mag niet, mensen op sneakers wel. Daarnaast dienen gasten instructies op te volgen van het personeel.
Het niet ontbloten van de borsten zou perfect in de huisregels opgenomen kunnen worden. Ik zie niet in tegen welke wet of grondwet dit in zou gaan?
Wat doet dat met je geloof ?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:02 schreef berko13 het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel, ja. En niet alleen over dit onderwerp.
Inderdaad, hetzelfde geldt voor kinderen weigeren in sterrenzaken, laat de mijne ook thuis en zit dan zeker niet te wachten op kinderen van een ander. Met name na 19:00 uur.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij zit je hier neer als de expert wat ik op hotelschool heb geleerd is het volgende.
Tenzij je een gesloten deurbeleid voert moet je in principe iedereen toelaten die aan de huisregels voldoet. De huisregels mogen niet discriminerend zijn negers weigeren mag niet, mensen op sneakers wel. Daarnaast dienen gasten instructies op te volgen van het personeel.
Het niet ontbloten van de borsten zou perfect in de huisregels opgenomen kunnen worden. Ik zie niet in tegen welke wet of grondwet dit in zou gaan?
Nee, jij lult draait en ontwijkt en de Mac is publiek toegankelijk naar gelang het jou uitkomt. Jij bent gewoon een hippie die privebezit niet respecteert.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:04 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Je haalt hier twee dingen door elkaar, ik ik ga ze niet voor je ontwarren, daar hebben we WGR voor.
Ik heb je het verschil tussen een hotel en een voor publiek toegankelijke plaats (of lokaal|) een paar keer duidelijk gemaakt.
De experts in WGR zullen je graag van dienst zijn.
Openbare plaats.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee, jij lult draait en ontwijkt en de Mac publiek toegankelijk naar gelang het jou uitkomt. Jij bent gewoon een hippie die privebezit niet respecteert.
Heb je net een beetje op Google lopen zoeken pop, zoek jij nu maar het relevante artikel waarom de Mac niet iemand die borstvoeding geeft mag weigeren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Openbare plaats.
Voor het publiek toegankelijke plaats.
Gedeeltelijk besloten plaats
Besloten plaats.
Lees je in.
Ach, de paus heeft ze al gelijk gegeven,quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:11 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik heb ben gewoon bang voor het idee dat vrouwen dadelijk actie gaan voeren
Had ik je al de tip van WGR gegeven?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heb je net een beetje op Google lopen zoeken pop, zoek jij nu maar het relevante artikel waarom de Mac niet iemand die borstvoeding geeft mag weigeren.
Je kan wel in je afleidingsmanoeuvre blijven maar ik heb je geen aanname hard zien maken.
Jij stelt jij bewijst, je gedraagt je nu al 10 jarige die heel hard zijn vingers in zijn oren steekt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:15 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Had ik je al de tip van WGR gegeven?
Ach ja de paus... die doen tegenwoordig alles om jonge kinderen binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:14 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ach, de paus heeft ze al gelijk gegeven,
Ik ga nu weg, verdrietig, en beschaamd, heel stilletjes, ik wil niet met je logica en hotelschool worden geconfronterd, want stel je voor dat je gelijk hebt, en ik niet, het zou vreselijk zijn, ik zou me nooit meer kunnen vertonen in dit topic, de schaamte, de schande, ik zou het niet te boven komen, mijn wereld zou instorten, de hemel zou omlaag vallen en me verpletteren onder de druk van jouw gelijk, nee, ik laat het zover niet komen, ik ga, ik vlucht, ik ren weg voor de verantwoordelijkheid die ik draag om jouw rechts en wetskennis bij te spijkeren, ik kan het niet langer aan, ik ga boodschappen doen, en jouw woorden zullen me nog lang door mijn hoofd spoken, me tot waanzin drijven, me achtervolgen tot minstens de hoek van de Albert Heijn, wat gelukkig een voor het publiek toegankelijke plaats is, waar de koffie klaar zal staan, en de cassiere me zal troosten, het liefst met onblote borsten, ook als ze geen baby heeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij stelt jij bewijst, je gedraagt je nu al 10 jarige die heel hard zijn vingers in zijn oren steekt.
Dus kom maar met je bewijs
Wederom ontwijken en draaienquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:23 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Ik ga nu weg, verdrietig, en beschaamd, heel stilletjes, ik wil niet met je logica en hotelschool worden geconfronterd, want stel je voor dat je gelijk hebt, en ik niet, het zou vreselijk zijn, ik zou me nooit meer kunnen vertonen in dit topic, de schaamte, de schande, ik zou het niet te boven komen, mijn wereld zou instorten, de hemel zou omlaag vallen en me verpletteren onder de druk van jouw gelijk, nee, ik laat het zover niet komen, ik ga, ik vlucht, ik ren weg voor de verantwoordelijkheid die ik draag om jouw rechts en wetskennis bij te spijkeren, ik kan het niet langer aan, ik ga boodschappen doen, en jouw woorden zullen me nog lang door mijn hoofd spoken, me tot waanzin drijven, me achtervolgen tot minstens de hoek van de Albert Heijn, wat gelukkig een voor het publiek toegankelijke plaats is, waar de koffie klaar zal staan, en de cassiere me zal troosten, het liefst met onblote borsten, ook als ze geen baby heeft
Openbare plaats.quote:
Wederom ontwijkenquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Openbare plaats.
Voor het publiek toegankelijke plaats.
Gedeeltelijk besloten plaats
Besloten plaats.
Lees je in.
Over Bernardus van Clairvaux bestaan nog een aantal andere mirakelverhalen, zoals de amplexus; Christus zou tijdens het gebed van zijn kruis zijn gekomen om Bernardus een omhelzing te geven. Dat soort werk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:31 schreef erodome het volgende:
Het middelste plaatje gaat over een kerkelijke mythe trouwens, waar de man in dat plaatje aan het beeld vroeg om haar moederlijkheid te laten zie, waarop het beeld tot leven kwam en hem haar moedermelk voerde.
En daar mag de baby wel borstvoeding krijgen? Of had papa maar met de kleuter naar het pannenkoekenhuis gemoeten omdat mama thuis moet blijven om de baby te kunnen voeden als hij honger heeft?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, hetzelfde geldt voor kinderen weigeren in sterrenzaken, laat de mijne ook thuis en zit dan zeker niet te wachten op kinderen van een ander. Met name na 19:00 uur.
Ga maar in het pannenkoekenhuis zitten.
Zit je nou te zeiken om het zeiken? Die baby's slapen uren per dag, ze zitten toch niet altijd aan die tieten te lurkenquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar mag de baby wel borstvoeding krijgen? Of had papa maar met de kleuter naar het pannenkoekenhuis gemoeten omdat mama thuis moet blijven om de baby te kunnen voeden als hij honger heeft?
Als ze het woord waar jij allergisch voor bent maar toepast.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar mag de baby wel borstvoeding krijgen? Of had papa maar met de kleuter naar het pannenkoekenhuis gemoeten omdat mama thuis moet blijven om de baby te kunnen voeden als hij honger heeft?
Nee dat doen ze idd niet altijd, maar wanneer ze het wel doen kun je niet altijd plannen....quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zit je nou te zeiken om het zeiken? Die baby's slapen uren per dag, ze zitten toch niet altijd aan die tieten te lurken
Dit is niet alleen iets van deze paus hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Deze paus is populairder bij socialisten en groenlinkse bomenknuffelaars dan onder katholieken. Zegt genoeg.
Daarom snapt ik ook niet waarom dat dan perse op een vol terras moet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zit je nou te zeiken om het zeiken? Die baby's slapen uren per dag, ze zitten toch niet altijd aan die tieten te lurken
Met zo'n debiele doek?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als ze het woord waar jij allergisch voor bent maar toepast.
Valt wel mee, borsten hadden in de schilderkunst meestal de connotatie van zaken als vruchtbaarheid en barmhartigheid.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was gewoon keiharde porno in die tijd.
Ik snap ook niet wat het probleem is met een doekje ervoor, zelfs dan kun je oogcontact blijven houden. Voor een kind ook prettiger zonder omgevingsprikkels.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat doen ze idd niet altijd, maar wanneer ze het wel doen kun je niet altijd plannen....
Daarbij snap ik echt niet wat het probleem is met buitenshuis borstvoeding geven.
zoals deze:quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met zo'n debiele doek?
Hou toch op, altijd dat gezeik over discreet, vrijwel iedere borstvoedende moeder doet dat discreet, er is niemand die borstvoeding geeft om haar borsten lekker te kunnen flashen, dus laten we vooral niet doen alsof dat wel zo is.
Ook wel weer typisch dat in dit soort gevallen het weer de vrouwen zijn die het hardst over andere vrouwen tekeer gaan....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.echt niet nodig..
Zover ik heb begrepen is dat onder druk van de protestanten minder geworden, maar heel zeker weet ik het niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:39 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Over Bernardus van Clairvaux bestaan nog een aantal andere mirakelverhalen, zoals de amplexus; Christus zou tijdens het gebed van zijn kruis zijn gekomen om Bernardus een omhelzing te geven. Dat soort werk.
Naar mijn idee is het interessante aan de beeldtraditie van de virgo lactans dat het een van de oudste iconografisch vastliggende types van Maria met het Christuskind is. Pas vanaf het Concilie van Trente werd er enigszins moeilijk over gedaan.
Ik vroeg of het met zo'n debiele doek moest?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat het probleem is met een doekje ervoor, zelfs dan kun je oogcontact blijven houden. Voor een kind ook prettiger zonder omgevingsprikkels.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
zoals deze:Wat een afschuw zeg, zie je zomaar een borst, wat dan ook nog eens meer uitzondering is dan regel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.echt niet nodig..
Dit is wat je meestal ziet:
Of beter gezegd niet ziet, want laten we eerlijk zijn, het is niet meer of minder dan in veel kleding die prima geaccepteerd is.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
Ik geef je een voorbeeld van wat in mijn ogen echt niet nodig is en nee baby's hoeven van mij niet in zo'n tent. En moeders hoeven ook niet thuis te blijven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vroeg of het met zo'n debiele doek moest?
Zo'n doek:
[ [url=
http://www.babyowlboutiqu(...)style.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat is je voorland als je dramt over "discreet voeden" "doek ervoor".
Als je "last" hebt van de manier waarop iemand zit te voeden, dan is het misschien tijd om je eigen frustraties eens kwijt te raken en lekker te concentreren op iets anders dan haar voorgevel.
Ja en dus ook geen moeite mee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een afschuw zeg, zie je zomaar een borst, wat dan ook nog eens meer uitzondering is dan regel.
Dit is wat je meestal ziet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of beter gezegd niet ziet, want laten we eerlijk zijn, het is niet meer of minder dan in veel kleding die prima geaccepteerd is.
Je kan altijd proberen of ze aan de borst willen. Geen idee of die 3 baby's ook werkelijk drinken op dat moment, of ze niet een uurtje later alsnog komen dat ze nu wel honger hebben ipv alleen voor wat troost en geborgenheid even aan de borst wilde sabbelen zonder serieus te drinken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en dus ook geen moeite mee.
Al vind ik het wel opmerkelijk dat die baby's op het bovenste plaatje allemaal gelijk honger hebben.... precies tijdens de pro-BV demonstratie in London, knap hoor van die 20 baby's!
Blijkbaar valt dat toch te plannen?
quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
zoals deze:Nou poeh, de uitzondering die je vrijwel niet tegenkomt, laten we er een algemeen drama van maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.echt niet nodig..
Echt niet? Er is nooit een moment waarbij een baby gewoon geen honger heeft? En als een baby wel honger heeft moet die ook al la minuut gevoed worden?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat doen ze idd niet altijd, maar wanneer ze het wel doen kun je niet altijd plannen....
Ik ga niet zitten loeren of een ander wel "discreet genoeg" haar kind voedt.... dus het is geen kwestie van prachtig vinden, ik hoef m'n frustraties en eigen onzekerheden niet te botvieren op mensen die daar minder last van hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geef je een voorbeeld van wat in mijn ogen echt niet nodig is en nee baby's hoeven van mij niet in zo'n tent. En moeders hoeven ook niet thuis te blijven.
Dat jij het prachtig vind prima! Geniet ervan.
als je mij een bak chips voor zet ga ik ook eten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan altijd proberen of ze aan de borst willen. Geen idee of die 3 baby's ook werkelijk drinken op dat moment, of ze niet een uurtje later alsnog komen dat ze nu wel honger hebben ipv alleen voor wat troost en geborgenheid even aan de borst wilde sabbelen zonder serieus te drinken.
Ja, een jonge baby heeft honger wanneer hij honger heeft, en een reisje ergens naartoe is niet altijd kort genoeg om weer "op tijd" thuis te zijn voor de volgende voeding.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Echt niet? Er is nooit een moment waarbij een baby gewoon geen honger heeft? En als een baby wel honger heeft moet die ook al la minuut gevoed worden?
wat een ellende zeg.
Zat momenten dat ze geen honger hebben. Bij zo'n kleintje is het eten, poepen en slapen. Wanneer ze wat doen is niet geheel en al te voorspellenquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Echt niet? Er is nooit een moment waarbij een baby gewoon geen honger heeft? En als een baby wel honger heeft moet die ook al la minuut gevoed worden?
wat een ellende zeg.
Zit je nou te zeiken om het zeiken?quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je mij een bak chips voor zet ga ik ook eten.
Ook dan zou je mij niet horen klagen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:56 schreef Leandra het volgende:
er is niemand die borstvoeding geeft om haar borsten lekker te kunnen flashen,
Mijn kinderen vonden dat alle 3 echt geen optiequote:Op dinsdag 15 september 2015 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat het probleem is met een doekje ervoor, zelfs dan kun je oogcontact blijven houden. Voor een kind ook prettiger zonder omgevingsprikkels.
Maakt niet uit, andere mensen bepalen wel even voor je wat jouw kinderen prettiger vinden, buiten beeld graag die borsten en koters.... los van elkaar mag je ze laten zien, maar God verhoede dat ze aan elkaar vastzitten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:32 schreef Moppert het volgende:
[..]
Mijn kinderen vonden dat alle 3 echt geen optie
Nee, internet staat niet vol met deze dames. Vind het ook een stap om jezelf zo op internet te plempen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou poeh, de uitzondering die je vrijwel niet tegenkomt, laten we er een algemeen drama van maken.
Ach, hou toch op.. Wat een onzin.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga niet zitten loeren of een ander wel "discreet genoeg" haar kind voedt.... dus het is geen kwestie van prachtig vinden, ik hoef m'n frustraties en eigen onzekerheden niet te botvieren op mensen die daar minder last van hebben.
Inderdaad, even "rustig" voeden in de geparkeerde auto, wel zo fijn voor de baby. Om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Werkt goed hoor, beetje time-management.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, een jonge baby heeft honger wanneer hij honger heeft, en een reisje ergens naartoe is niet altijd kort genoeg om weer "op tijd" thuis te zijn voor de volgende voeding.
Het werkt met borstvoeding nou eenmaal anders dan met die verzadigende kunstvoeding.
Zit je mij nu woorden in de mond te leggen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit, andere mensen bepalen wel even voor je wat jouw kinderen prettiger vinden, buiten beeld graag die borsten en koters.... los van elkaar mag je ze laten zien, maar God verhoede dat ze aan elkaar vastzitten.
Internet ja, als je specifiek zoekt op borstvoeding e.d., niet zo raar dat je dan duidelijke foto's ertussen hebt zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, internet staat niet vol met deze dames. Vind het ook een stap om jezelf zo op internet te plempen.
Is ook niet heel netjes om maar foto's te posten van wild vreemde vrouwen, deze foto geeft aan wat ik bedoel. Wat niet wil zeggen dat ze zo niet in restaurants zitten, en juist daar gaat het om.
Maar misschien is dat een goeie, als ik weer zo'n vrije dame zie, dan zal ik vragen of ik er ook even een foto van mag nemen om op Fok te zetten.
Of gewoon voeden waar je bent, werkt ook erg goed. Goed voor de baby trouwens om al lekker te wennen aan overal en nergens zich prima voelen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, even "rustig" voeden in de geparkeerde auto, wel zo fijn voor de baby. Om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Werkt goed hoor, beetje time-management.
Maar hoe doe je dat dan als je ergens heen gaat zonder autoquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, even "rustig" voeden in de geparkeerde auto, wel zo fijn voor de baby. Om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Werkt goed hoor, beetje time-management.
Nee ik heb wat moeite met vreten aanbieden als troost middel, maar dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 15 september 2015 17:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je nou te zeiken om het zeiken?
BorstvoedingsBoerkaquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:03 schreef Leandra het volgende:
Nog even we moeten hier ook naar dit soort puriteinse doeken toe....
[ afbeelding ]
Man, man, man, wat fucking triest als je je drukmaakt over een moeder die haar kind voedt.
Maar bij echte honger is direct voeden dan weer geen probleem?quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee ik heb wat moeite met vreten aanbieden als troost middel, maar dat is een andere discussie
Echte honger had je waarschijnlijk weer moeten incalculeren, en braaf thuis moeten zijn, ouderwetsch.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar bij echte honger is direct voeden dan weer geen probleem?
Bij baby's heb je daar moeite mee???????quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee ik heb wat moeite met vreten aanbieden als troost middel, maar dat is een andere discussie
Mensen hebben liever helemaal geen baby om zich heen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:11 schreef Casiotone het volgende:
Mensen hebben dus liever een jankende baby om zich heen dan een baby die stil aan een borst sabbelt?
Niet meer of minder dan wanneer jij beweert dat mijn kind zich prettiger zal voelen onder een doek.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit je mij nu woorden in de mond te leggen?
jij doet maar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan wanneer jij beweert dat mijn kind zich prettiger zal voelen onder een doek.
Je verzint gewoon dat ze er bij zit te slapenquote:Op dinsdag 15 september 2015 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog zo'n provocerend pareltje:
[ afbeelding ]
Of ga werken of ga je kind ergens voeden.
Maar je toetsenbord vol babyrommel en erbij gaan zitten tukken. Tja voor mij sla je dan stevig de plank mis.
bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)entaire-sessie.dhtml
Ik vind jou behoorlijk gestoordquote:Op dinsdag 15 september 2015 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]
Maar je toetsenbord vol babyrommel en erbij gaan zitten tukken. Tja voor mij sla je dan stevig de plank mis.
bron:
Hoe is dit provocerend dan???quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]
bron:
Alleen wel jammer dat je helemaal over de flos bent na een dagje strand....quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:45 schreef sp3c het volgende:
als je dit al provocerend vind dan heb je een verdomd goed leven
Stuk voor stuk varkensquote:Op dinsdag 15 september 2015 19:02 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, moeder, zogend en gewoon werkend, nice!!!!
[ afbeelding ]
De schokkende realiteit, zo ziet het er meestal uit, echt afschuwelijk aanstootgevend!!!![]()
[ afbeelding ]
Dat dit zo is is naar mijn mening pas aanstootgevend, dat het voeden van een baby als not done beschouwd wordt.
[ afbeelding ]
Dit is wat ik denk van het idee dat het aanstootgevend zou zijn je baby borstvoeding te geven in het openbaar. Alhoewel het van mij persoonlijk niet zo lang hoeft heb ik er geen enkel probleem mee als iemand anders daar anders over denkt.
Dat je je werk niet op hoeft te offeren laten deze foto's wel zien. En als een vrouw haar "dure" opleiding verspilt ligt dat niet zozeer aan dat kind, maar aan haar mening van wat dat kind nodig heeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:13 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Stuk voor stuk varkens.
Je weet dat als je een baby krijgt je je werk moet opofferen en de werkgevers dit verschrikkelijk irritant vinden. Daarnaast is de kans ook groter dat je "dure" opleiding verspild geld is. Het is dus je eigen keuze als je een kind neemt en raar wordt aangekeken als je anderen met je mormel lastig valt.
lol, ze plakken de mormel toch niet aan andermans tetten vast ofzo, hoe heb je er in godsnaam last vanquote:Op dinsdag 15 september 2015 19:13 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Stuk voor stuk varkens.
Je weet dat als je een baby krijgt je je werk moet opofferen en de werkgevers dit verschrikkelijk irritant vinden. Daarnaast is de kans ook groter dat je "dure" opleiding verspild geld is. Het is dus je eigen keuze als je een kind neemt en raar wordt aangekeken als je anderen met je mormel lastig valt.
Nee hoor, niet als het hele terras liever naast een hard krijsend kind zit, dan hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een ellende zeg.
dan moeten die mensen lekker thuis blijvenquote:Op dinsdag 15 september 2015 18:15 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Mensen hebben liever helemaal geen baby om zich heen.
Whihi dan blijven die mensen lekker binnen als ze er niet tegen kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:57 schreef Hexx. het volgende:
Moeders kunnen ook de fles meenemen als ze uitgaan. Er zijn altijd mensen die openbare borstvoeding niet willen zien en het zou wel goed zijn als moeders daar ook rekening mee houden. Ze zijn tenslotte niet de enige mensen op de wereld. Bovendien lijkt het me ook niet erg handig om alléén borstvoeding te geven. Want dan kan je als moeder helemaal nergens meer zonder de baby.
Even tussendoor flesvoeding geven is niet zo heel simpel vaak.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:57 schreef Hexx. het volgende:
Moeders kunnen ook de fles meenemen als ze uitgaan. Er zijn altijd mensen die openbare borstvoeding niet willen zien en het zou wel goed zijn als moeders daar ook rekening mee houden. Ze zijn tenslotte niet de enige mensen op de wereld. Bovendien lijkt het me ook niet erg handig om alléén borstvoeding te geven. Want dan kan je als moeder helemaal nergens meer zonder de baby.
Dat is een asociale denkwijze. Men dient in het leven rekening te houden met de medemens. Ik persoonlijk vind het geen probleem om het te zien, maar als ikzelf borstvoeding geef zou ik wel rekening houden met anderen die dat niet vinden kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Whihi dan blijven die mensen lekker binnen als ze er niet tegen kunnen.
Jawel, als ze thuis ook de fles krijgt.quote:Een baby die borstvoeding krijgt pakt vaak niet zomaar even de fles.
Dan kolven en de fles ermee vullen en meenemen. Maar wanneer zo'n baby alleen borstvoeding krijgt, hoe doet de moeder het dan wanneer ze even uit wilt gaan waar de baby niet meekan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Even tussendoor flesvoeding geven is niet zo heel simpel vaak.
Die van mij is geboren in het ziekenhuis en moest daar een weekje blijven, omdat hij toen flesvoeding heeft gehad bliefte hij de borst niet meer. Ook andersom komt veel voor, als een kind borstvoeding gewend is wil het niet zo snel flesvoeding.
Het is dus zeer zeker niet zo simpel als geef maar even een flesje tussendoor. Daarbij komen je borsten ook vol te zitten, dat zomaar even rekken is niet zo heel erg comfortabel. Dat weet ik nog wel van het kolven, is niet grappig als je niet redelijk op tijd kan zijn daarmee.
Ach, als iedereen die ik niet wil zien op straat rekening met mij zou houden zou ruim de helft van NL niet meer naar buiten gaan. Waarom zou je rekening houden met zeikerds die je eigenlijk helemaal niet tot last ben?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:05 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat is een asociale denkwijze. Men dient in het leven rekening te houden met de medemens. Ik persoonlijk vind het geen probleem om het te zien, maar als ikzelf borstvoeding geef zou ik wel rekening houden met anderen die dat niet vinden kunnen.
Als ze die fles niet willen houdt dat snel op of niet soms? Of als je het te vaak doet dat je baby de borst niet meer wil, kan ook.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:07 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dan kolven en de fles ermee vullen en meenemen. Maar wanneer zo'n baby alleen borstvoeding krijgt, hoe doet de moeder het dan wanneer ze even uit wilt gaan waar de baby niet meekan?
Uhh... niet uitgaan zonder baby he. De vraag stellen is em beantwoorden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:07 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dan kolven en de fles ermee vullen en meenemen. Maar wanneer zo'n baby alleen borstvoeding krijgt, hoe doet de moeder het dan wanneer ze even uit wilt gaan waar de baby niet meekan?
Waarom dan borstvoeding geven? Het lijkt alleen maar vervelend.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze die fles niet willen houdt dat snel op of niet soms? Of als je het te vaak doet dat je baby de borst niet meer wil, kan ook.
En dat kolven is leuk, maar als 2 a 3 uur later je tieten op knappen staan heb je daar bar weinig aan. Dan loop je gewoon met naar pijnlijke lektieten rond. Als je dat te vaak of op het verkeerde moment doet heb je zo een borstontsteking aan je broek hangen. Niet leuk!
Lijkt wel strafquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhh... niet uitgaan zonder baby he. De vraag stellen is em beantwoorden.
Gewoon een petitie starten dat alle techno en hard house clubs in Nederland een commode op de dames wc moeten installeren. En dan ook meteen op de heren wc voor alle verse papa's die nog even snel een nieuwe mamma moeten hosselen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhh... niet uitgaan zonder baby he. De vraag stellen is em beantwoorden.
Valt wel mee, zolang mensen eromheen maar niet teveel zeuren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:16 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Waarom dan borstvoeding geven? Het lijkt alleen maar vervelend.
Jaja, inb4 gezond enzo. Babyvoeding in blik is ook nog steeds gezond.
Wat moet er in die fles dan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:57 schreef Hexx. het volgende:
Ja, maar het is ook doodvermoeiend volgens mij...quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Valt wel mee, zolang mensen eromheen maar niet teveel zeuren.
Er is niets ergs aan je baby lekker meeslepen als je ergens heen gaat. Aan de borst leggen is zo gebeurd en hoeft echt niet om pontificaal bloot zitten te gaan zoals je hebt kunnen zien in deze topic.
Het is gewoon erg fijn om je baby te voeden, van de borst of met fles, beide is erg fijn.
Voordelen zijn trouwens gezondheid op de korte termijn, sneller weer op gewicht komen van de moeder, in de eerste dagen een beter herstel van de baarmoeder, bevordert hechting, verlaagd risico op borstkanker(ook voor meisjes die borstvoeding krijgen, niet alleen voor moeders), voeding is perfect afgesteld op de baby, de antistoffen die erin zitten en je hebt het altijd bij de hand op de juiste temperatuur, geen gezoek naar opwarmmogelijkheden dus.
Dus wacht, omdat er wat tere zieltjes zijn moet ik mijn kind of kunstvoeding geven (en daarmee m'n productie mogelijk om zeep helpen), of ik moet maar gaan kolven terwijl ik helemaal niet kolf?quote:
Gewoon omdat het soms handig is? Als je moet werken, of met de vader uit eten wilt gaan... (de romantiek moet erin blijven, hequote:Op dinsdag 15 september 2015 21:36 schreef Moppert het volgende:
Kunstvoeding is niet te vergelijken met borstvoeding.
Ik zie niet in waarom als de borstvoeding als een tiet () loopt je dat wil geven.
Nee, alleen als je in het openbaar gaat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus wacht, omdat er wat tere zieltjes zijn moet ik mijn kind of kunstvoeding geven (en daarmee m'n productie mogelijk om zeep helpen), of ik moet maar gaan kolven terwijl ik helemaal niet kolf?
Je weet niet echt waar je het over hebt hè, als je denkt dat je zomaar even een voeding kunt overslaan of vervangen?
"Babymelk uit blik"quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:40 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Gewoon omdat het soms handig is? Als je moet werken, of met de vader uit eten wilt gaan... (de romantiek moet erin blijven, he). Je kan niet altijd en overal met het kind zeulen.. En met babymelk uit blik groeien de babietjes ook als kool...
Dus ik zou een kolf moeten kopen en moeten gaan gebruiken (jij denkt waarschijnlijk ook nog dat dat ook probleemloos gaat), terwijl ik mijn kind altijd bij me heb.... alleen maar omdat er mensen zijn die het "ongepast" vinden om een baby in het openbaar borstvoeding te gevenquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:40 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee, alleen als je in het openbaar gaat.
Uit eten kunnen ze meequote:Op dinsdag 15 september 2015 21:40 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Gewoon omdat het soms handig is? Als je moet werken, of met de vader uit eten wilt gaan... (de romantiek moet erin blijven, he). Je kan niet altijd en overal met het kind zeulen.. En met babymelk uit blik groeien de babietjes ook als kool...
Je doet alsof KUNSTVOEDING minderwaardiger is dan jouw moedermelkquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
"Babymelk uit blik"
Klinkt dat prettiger dan kunstvoeding? Suggereert het zelfs dat het min of meer hetzelfde is maar dan in poedervorm? Want dat is het niet hè....
Als je moet werken kun je ook gewoon je kind voeden, of kolven. Dat is in NL wettelijk geregeld.
Ja, dat is kunstvoeding ook.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:47 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je doet alsof KUNSTVOEDING minderwaardiger is dan jouw moedermelk![]()
Maar als je overal borstvoeding wilt geven, ga je gang dan. Ík heb er geen problemen mee.
Voor mij toch liever geen fulltime borstvoeding. Oke, veroordeel me maar...quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:46 schreef Moppert het volgende:
[..]
Uit eten kunnen ze meeen kunstvoeding is gewoon ondergeschikt.
Plus dat het ook nog eens killing is voor je productie en dus totaal niet handig is..
Jij weet het dus wel beter allemaal. Heel goed, zo leer ik nog eens wat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is kunstvoeding ook.
En als je een beetje wist waar je over praatte dan wist je dat niet alleen, maar dan wist je ook dat je niet zomaar even tussendoor een keer gaat kolven.
Je moet doen wat je niet laten kunt, maar jij bent degene die begint anderen te veroordelen voor hun keuze....quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:51 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Voor mij toch liever geen fulltime borstvoeding. Oke, veroordeel me maar...
Laat mij maar zelf beslissen of ik daarmee wil ophouden of niet... Zou mijn keuze zijn...quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet doen wat je niet laten kunt, maar jij bent degene die begint anderen te veroordelen voor hun keuze....
Misschien moet je daar eens mee ophouden.
Daar zegt toch niemand wat van.... in tegenstelling tot wat jij doet, want een ander veroordelen kun je wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:56 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Laat mij maar zelf beslissen of ik daarmee wil ophouden of niet... Zou mijn keuze zijn...
Jaja, laat maar. Ik ben een veroordelaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zegt toch niemand wat van.... in tegenstelling tot wat jij doet, want een ander veroordelen kun je wel.
Jij bent degene die hier roept dat moeders maar alternatieven moeten zoeken voor borstvoeding in het openbaar, en verzoekt vervolgens niet veroordeeld te worden voor jouw toekomstige keuze niet fulltime borstvoeding te geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Jaja, laat maar. Ik ben een veroordelaar.
Ik dacht dat ik duidelijk had gezegd "veroordeel me maar".... Als dat geen toestemming is...quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef sp3c het volgende:
wat een raar gesprekje?
eerst noem je de denkwijze van borstvoederende mensen asociaal en als ze het je uit proberen te leggen roep je dat men je niet met veroordelen en kruip je in een bolletje onder de tafel weg
Verschil tussen onze foto's, op de jouwe zitten ze allemaal heerlijk privé...quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:02 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, moeder, zogend en gewoon werkend, nice!!!!
[ afbeelding ]
De schokkende realiteit, zo ziet het er meestal uit, echt afschuwelijk aanstootgevend!!!![]()
[ afbeelding ]
Dat dit zo is is naar mijn mening pas aanstootgevend, dat het voeden van een baby als not done beschouwd wordt.
[ afbeelding ]
Dit is wat ik denk van het idee dat het aanstootgevend zou zijn je baby borstvoeding te geven in het openbaar. Alhoewel het van mij persoonlijk niet zo lang hoeft heb ik er geen enkel probleem mee als iemand anders daar anders over denkt.
Hey, vrouwtje. Het is erg ordinair om zo te schelden. Denk aan je bloeddruk...quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier roept dat moeders maar alternatieven moeten zoeken voor borstvoeding in het openbaar, en verzoekt vervolgens niet veroordeeld te worden voor jouw toekomstige keuze niet fulltime borstvoeding te geven.
Het zal me werkelijk worst wezen dat jij inferieure rommel in je eigen kind wil proppen omdat dat "makkelijker" is... moet je helemaal zelf weten, maar begin dan ook niet te roepen dat een ander maar iets anders moet doen dan in het openbaar borstvoeding geven.
Jammer hè, dat dat niet gebeurt.... blijft over dat jij de enige bent die een ander veroordeelt voor haar keuze.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk had gezegd "veroordeel me maar".... Als dat geen toestemming is...
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:13 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Hey, vrouwtje. Het is erg ordinair om zo te schelden. Denk aan je bloeddruk...
En zuigeling is doodvermoeid ja, maar dat zijn ze ook als je ze flesvoeding geeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:31 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook doodvermoeiend volgens mij...
En daar gaat het juist over, ik hoor hier niemand vallen over discreet voeden behalve Leandra omdat d'r kind niet achter een doekje wil.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Valt wel mee, zolang mensen eromheen maar niet teveel zeuren.
Er is niets ergs aan je baby lekker meeslepen als je ergens heen gaat. Aan de borst leggen is zo gebeurd en hoeft echt niet om pontificaal bloot zitten te gaan zoals je hebt kunnen zien in deze topic.
Het is gewoon erg fijn om je baby te voeden, van de borst of met fles, beide is erg fijn.
Voordelen zijn trouwens gezondheid op de korte termijn, sneller weer op gewicht komen van de moeder, in de eerste dagen een beter herstel van de baarmoeder, bevordert hechting, verlaagd risico op borstkanker(ook voor meisjes die borstvoeding krijgen, niet alleen voor moeders), voeding is perfect afgesteld op de baby, de antistoffen die erin zitten en je hebt het altijd bij de hand op de juiste temperatuur, geen gezoek naar opwarmmogelijkheden dus.
Wmb zou dat laatste idd erg mooi zijn, prachtig signaal voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verschil tussen onze foto's, op de jouwe zitten ze allemaal heerlijk privé...
Zou toch mooi zijn, kind mee tweede kamer in.
Dat zou in deze contreien best zo kunnen zijn, alleen al omdat de vraag naar kerkelijke kunst opdroogde. In de katholieke gebieden zat je met het Concilie van Trente dat een aantal beperkingen oplegde (al viel dat in de praktijk relatief mee).quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Zover ik heb begrepen is dat onder druk van de protestanten minder geworden, maar heel zeker weet ik het niet.
Ik ga je niet veroordelen omdat je kunstvoeding wenst te geven..quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk had gezegd "veroordeel me maar".... Als dat geen toestemming is...
Je kan ook prima discreet voeden zonder een doek.. maar dat wil er bij jou niet echt in.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
En daar gaat het juist over, ik hoor hier niemand vallen over discreet voeden behalve Leandra omdat d'r kind niet achter een doekje wil.
Dat kind achter een doekje vs provocerend voeden.
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaringen...
Euhm nee,de topic gaat over een moeder die in een pashokje wilde voeden. Nergens staat iets over pontificaal bloot.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daar gaat het juist over, ik hoor hier niemand vallen over discreet voeden behalve Leandra omdat d'r kind niet achter een doekje wil.
Dat kind achter een doekje vs provocerend voeden.
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaringen...
Ik snap je punt, het komt er alleen uit als gemakzucht en als een ander er niet op zit te wachten dan dondert die maar op. En over welke periode hebben we het? Max 2 maanden regeltijd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
En zuigeling is doodvermoeid ja, maar dat zijn ze ook als je ze flesvoeding geeft.
Dat geeft weer een heel eigen set aan 'problemen' namelijk. Bv dat het opgewarmd moet worden, wat lang niet overal mogelijk is, je moet het met je meeslepen, je moet in de gaten houden dat het goed blijft en ga zo maar door.
De borst is eigenlijk juist vrij simpel, hang het kind eraan en klaar is Klara. Nou ja, grofweg gezegd dan.
Lol, ik weet dat uit eigen ervaring, maar aannames doen en maar wat roepen zijn gemakkelijker.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik ga je niet veroordelen omdat je kunstvoeding wenst te geven..
[..]
Je kan ook prima discreet voeden zonder een doek.. maar dat wil er bij jou niet echt in.
Gemakzucht? Met pijnlijke en lekkende tieten lopen vindt je echt doodnormaal? Omdat er heel misschien iemand rondloopt die overstuur raakt van een glimp van een tiet opvangen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap je punt, het komt er alleen uit als gemakzucht en als een ander er niet op zit te wachten dan dondert die maar op. En over welke periode hebben we het? Max 2 maanden regeltijd.
Dus dit is niet discreet volgens jou?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lol, ik weet dat uit eigen ervaring, maar aannames doen en maar wat roepen zijn gemakkelijker.
In de eerste topic titel stond de tekst dat openbaar voeden een recht was, vervolgens stond er een stukje over ene Hanna die in een winkel in een pashokje geen BV mocht geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee,de topic gaat over een moeder die in een pashokje wilde voeden. Nergens staat iets over pontificaal bloot.
En provocerend, sorry, maar ik vind het een hele rare term in deze. Echt achter een doek zoals getoond in de topic vind ik echt ver gaan, zou niet willen dat vrouwen zich zo beperkt voelen in het gewoon voeden van hun kind dat ze zich daartoe gedwongen voelen. Heb van jou nog niet echt een erg provocerende foto gezien. Die vrouw in de politiek bv vond ik vrij normaal, je ziet alleen iets meer door de hoek waarin de foto is genomen.
nee wat jij wel of niet met je tieten doet moet je helemaal zelf weten net als de dames die er wel kindertjes aan laten sabbelenquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ach, met pijnlijke en lekkende tieten ga je toch helemaal niet lekker winkelen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Gemakzucht? Met pijnlijke en lekkende tieten lopen vindt je echt doodnormaal? Omdat er heel misschien iemand rondloopt die overstuur raakt van een glimp van een tiet opvangen?
Juist wel, rond 18:00 staan 2 foto's van wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:25 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dus dit is niet discreet volgens jou?
[ afbeelding ]
Je begrijpt me verkeerd of je leest niet begrijpend. Ik vind het geen probleem als ze borstvoeding willen geven, al dan niet in het openbaar. Maar als een deel van de mensheid die in het openbaar lopen er aanstoot aan nemen, zou ik daar wel rekening mee houden. Als moeders dat ook zouden doen, zou er minder irritaties zijn. Ík zou dan de fles geven, maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Dus oké.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee wat jij wel of niet met je tieten doet moet je helemaal zelf weten net als de dames die er wel kindertjes aan laten sabbelen
Een deel van de mensheid neemt er ook aanstoot aan als je een minirok draagt, ik neem aan dat je dat dus ook niet doet? En dan niet omdat je je daar niet prettig in voelt, maar omdat je graag dat deel van de mensheid dat aanstoot neemt aan je minirok tevreden stelt, om irritaties te voorkomen....quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd of je leest niet begrijpend. Ik vind het geen probleem als ze borstvoeding willen geven, al dan niet in het openbaar. Maar als een deel van de mensheid die in het openbaar lopen er aanstoot aan nemen, zou ik daar wel rekening mee houden. Als moeders dat ook zouden doen, zou er minder irritaties zijn. Ík zou dan de fles geven, maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Dus oké.
ik ben eerlijk gezegd nog nooit iemand tegengekomen die dat niet deedquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd of je leest niet begrijpend. Ik vind het geen probleem als ze borstvoeding willen geven, al dan niet in het openbaar. Maar als een deel van de mensheid die in het openbaar lopen er aanstoot aan nemen, zou ik daar wel rekening mee houden. Als moeders dat ook zouden doen, zou er minder irritaties zijn. Ík zou dan de fles geven, maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Dus oké.
Ga toch je baby voeden, vrouw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel van de mensheid neemt er ook aanstoot aan als je een minirok draagt, ik neem aan dat je dat dus ook niet doet? En dan niet omdat je je daar niet prettig in voelt, maar omdat je graag dat deel van de mensheid dat aanstoot neemt aan je minirok tevreden stelt, om irritaties te voorkomen....
Nee ik lees wat je net post en daar reageer ik op.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist wel, rond 18:00 staan 2 foto's van wat ik bedoel.
Maar je vliegt er halverwege een topic in en lees blijkbaar niet wat er eerder gepost is.
Leandra vindt het anders wel geweldig!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben eerlijk gezegd nog nooit iemand tegengekomen die dat niet deed
mijn theorie is dat de meeste vrouwen het helemaal niet prettig om in het openbaar hun tieten naar boven te halen, daarom doen ze er zo geheimzinnig over als het dan toch moet
doe ff niet zo vervelendquote:
en die kom jij zo vaak tegen of waar heb je het nu eigenlijk over?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:40 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Leandra vindt het anders wel geweldig!
Laat maar. Ik hou niet van vecht-discussies.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
en die kom jij zo vaak tegen of waar heb je het nu eigenlijk over?
Het is kennelijk moeilijk om op een normale manier te discussiëren hè....quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:40 schreef Moppert het volgende:
[..]
Nee ik lees wat je net post en daar reageer ik op.
Dus zoals op mijn foto openbaar in een restaurant is goed?
Want echt waar 99 van de 100 mensen voeden zo.
Daar heb je dus geen last van als je gewoon kan voeden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ach, met pijnlijke en lekkende tieten ga je toch helemaal niet lekker winkelen?
Ik kan in elk geval zeggen dat jouw manier van discussieren niet mijn manier is. Ik ben zachter, ja? Jouw harde manier is als klappen waar ik van schrik. Wil je verder met mij praten, doe dan wat liever. En nu een smileyquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is kennelijk moeilijk om op een normale manier te discussiëren hè....
Op de man/vrouw spelen is makkelijker.
Maar goed, jij draagt dus ook geen minirok, en niet omdat je je daar niet prettig in voelt, maar omdat je weet dat er mensen zijn die daar aanstoot aan nemen, en je dat soort irritaties wilt voorkomen, toch?
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is kennelijk moeilijk om op een normale manier te discussiëren hè....
Op de man/vrouw spelen is makkelijker.
Maar goed, jij draagt dus ook geen minirok, en niet omdat je je daar niet prettig in voelt, maar omdat je weet dat er mensen zijn die daar aanstoot aan nemen, en je dat soort irritaties wilt voorkomen, toch?
Wel als je door de koud een borstontsteking oplooptquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar heb je dus geen last van als je gewoon kan voeden.
Waar?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:46 schreef Moppert het volgende:
ik zie je overal zeggen dat bepaalde hele discrete voorbeelden alsnog not done is. ik snap gewoon echt niet hoe je moeite kan hebben met enkele afbeeldingen.
Jouw manier van discussiëren is met termen als "Hey vrouwtje" beginnen te smijten en "Mens, ga je baby voeden" roepen....quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:47 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik kan in elk geval zeggen dat jouw manier van discussieren niet mijn manier is. Ik ben zachter, ja? Jouw harde manier is als klappen waar ik van schrik. Wil je verder met mij praten, doe dan wat liever. En nu een smiley
Degene die ik asociaal noem is degene die denkt dat als iemand het niet goed vindt, die persoon maar binnen moet blijven. Alsof hij lak heeft aan wat anderen vinden. Je kan zelf ook iets doen aan gedrag wat anderen (en dan bedoel ik niet maar één persoon, maar grote groepen) ongepast vinden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:53 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is het gewoon een discussie
maar je zet wel een bepaalde toon als je al begint met het andere kamp asociaal te noemen enzo
Ik vind die houding van ik doe wat ik wil en als je er last van hebt houding.. ook niet getuigen van sociaal gedrag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:57 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Degene die ik asociaal noem is degene die denkt dat als iemand het niet goed vindt, die persoon maar binnen moet blijven. Alsof hij lak heeft aan wat anderen vinden. Je kan zelf ook iets doen aan gedrag wat anderen (en dan bedoel ik niet maar één persoon, maar grote groepen) ongepast vinden.
Je moet eens goed lezen.
ja naja zo heeft Leandra ook haar redenen om te reageren zoals zij reageertquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:57 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Degene die ik asociaal noem is degene die denkt dat als iemand het niet goed vindt, die persoon maar binnen moet blijven. Alsof hij lak heeft aan wat anderen vinden. Je kan zelf ook iets doen aan gedrag wat anderen (en dan bedoel ik niet maar één persoon, maar grote groepen) ongepast vinden.
Je moet eens goed lezen.
Nou ben ik toch benieuwd of je degenen uit het originele nieuwsbericht de "provo's" noemt, of dat je daarmee degenen bedoelt die hier in het topic posten?quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind die houding van ik doe wat ik wil en als je er last van hebt houding.. ook niet getuigen van sociaal gedrag.
Ben wel benieuwd wat die provo's doen in de stad op een bankje als een moslim ze vraagt of er een doekje overheen mag. Denk dat de helft "grootmonden" dan snel vertrokken is.
Is Leandra jouw vrouw? Dat zou jouw reacties dan wel verklaren...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja zo heeft Leandra ook haar redenen om te reageren zoals zij reageert
feit blijft dat als je goed leest, jij (oa) de toon zet met dit soort opmerkingen, dan moet je niet miepen dat je hem te hard vind
vind ik
Dat gaat niet zo makkelijk, een fles meenemen, immers de melkproductie gaat gewoon door, dus even een borstvoeding overslaan kan niet. Dat je nergens meer komt zonder je baby (of kolfapparaat) is een gevolg van de keuze die je gemaakt hebt, de voordelen van borstvoeding maken dat kleine nadeel ruimschoots goed.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:57 schreef Hexx. het volgende:
En amen!quote:Op woensdag 16 september 2015 00:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo makkelijk, een fles meenemen, immers de melkproductie gaat gewoon door, dus even een borstvoeding overslaan kan niet. Dat je nergens meer komt zonder je baby (of kolfapparaat) is een gevolg van de keuze die je gemaakt hebt, de voordelen van borstvoeding maken dat kleine nadeel ruimschoots goed.
Maar wat is dat voor vreemde logica dat de borstvoedende moeders zich maar aan hebben te passen? Er zijn altijd moeders die hun kind onderweg de borst willen geven, het zou goed zijn als mensen zoals jij daar mee rekening zouden gaan houden. Jullie zijn tenslotte niet de enige mensen op de wereld!
Nou zeg, je doet net alsof het een opgave is, moeder zijn en BV geven.quote:Op woensdag 16 september 2015 00:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo makkelijk, een fles meenemen, immers de melkproductie gaat gewoon door, dus even een borstvoeding overslaan kan niet. Dat je nergens meer komt zonder je baby (of kolfapparaat) is een gevolg van de keuze die je gemaakt hebt, de voordelen van borstvoeding maken dat kleine nadeel ruimschoots goed.
Maar wat is dat voor vreemde logica dat de borstvoedende moeders zich maar aan hebben te passen? Er zijn altijd moeders die hun kind onderweg de borst willen geven, het zou goed zijn als mensen zoals jij daar mee rekening zouden gaan houden. Jullie zijn tenslotte niet de enige mensen op de wereld!
Je post letterlijk iets over mij en ik zou je niet mogen quoten?quote:Op woensdag 16 september 2015 00:52 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je hoeft me niet meer te quoten. Ik vind je steeds meer onaangenamer.
Onzin...quote:Op woensdag 16 september 2015 01:02 schreef Moppert het volgende:
Je kan niet zomaar een voeding verschuiven.. eerder wil zeggen geen honger en later wil zeggen dat het blijft janken.. En kinderen zeker met borstvoeding waarvan er niet standaard het zelfde dikmakende prutje in zit gaat een kind zelden van op schema lopen.
En borstvoeding past toch prima in het schema als er geen schema is
Wat een aannames weerquote:Op woensdag 16 september 2015 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar volgens mij is dat het hete hangijzer hier, dat sommige nieuwe moeders intern wat kortsluiting maken met het aanpassen van de agenda en dat BV, wat blijkbaar zo nodig moet, eigenlijk niet in het dagschema past.
Daar gaat het mij om, die in your face. Niets mis met een functionele tiet.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:02 schreef ludovico het volgende:
T'punt is meer, wat is het fucking probleem van een functionele tiet in het openbaar? Zolang iemand niet in je face is dan is dat toch prima?
Maar hetzelfde geldt voor homo's die elkaar aflebberen. (Of hetero's whatever, maar het contrast met homo's komt wat sterker over omdat veel mensen dat toch een meer onaangename blik vinden.)quote:Op woensdag 16 september 2015 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar gaat het mij om, die in your face. Niets mis met een functionele tiet.
En die werkt het beste in een rustige omgeving.
Wie wel dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik hoef ook niet te voeden vannacht.
theatraal gedrag, ik heb het zo zwaar. Ik moet BV geven en kolven en mijn tieten ontploffen en ik heb tepelkloven. O en ik moet naar de winkel...quote:
Dat waren niet de aannames die ik bedoelde, maar ga rustig verder met je foute aannames....quote:Op woensdag 16 september 2015 01:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
theatraal gedrag, ik heb het zo zwaar. Ik moet BV geven en kolven en mijn tieten ontploffen en ik heb tepelkloven. O en ik moet naar de winkel...
Nee, maar die twee homo's verwachten geen applaus.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar hetzelfde geldt voor homo's die elkaar aflebberen. (Of hetero's whatever, maar het contrast met homo's komt wat sterker over omdat veel mensen dat toch een meer onaangename blik vinden.)
Het punt is alleen dat zoiets verbieden idioot is, we leven nog wel in een vrije staat hoop ik?
Een moeder die haar kind voedt ook niet.... ze verwacht alleen geen gezeik omdat ze haar kind wil geven wat het nodig heeft; voeding.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, maar die twee homo's verwachten geen applaus.
Excuses? Een voedende vrouw verwacht wel applaus? Dat is het punt niet. Het gaat in dit topic toch erover of het een recht moet zijn? Ik vind dat vrouwen het recht moeten hebben topless over straat te kunnen en baby's moeten kunnen voeden.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, maar die twee homo's verwachten geen applaus.
nee je zit hier gewoon te bokken.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat waren niet de aannames die ik bedoelde, maar ga rustig verder met je foute aannames....
Ik zit helemaal niet te bokken, jij zit aannames te doen die nergens op slaan; "nieuwe moeders" en "aanpassen van de agenda", echt.... je had er niet verder naast kunnen zitten.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nee je zit hier gewoon te bokken.
Iemand is het niet met je eens en ik snap heel goed waarom.
Dat mag je vinden.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Excuses? Een voedende vrouw verwacht wel applaus? Dat is het punt niet. Het gaat in dit topic toch erover of het een recht moet zijn? Ik vind dat vrouwen het recht moeten hebben topless over straat te kunnen en baby's moeten kunnen voeden.
Maar jij bent tegen? Weinig discussie op deze manier he...quote:
Ik sla de spijker op zijn kop.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niet te bokken, jij zit aannames te doen die nergens op slaan "nieuwe moeders" en "aanpassen van de agenda", echt.... je had er niet verder naast kunnen zitten.
quote:Op woensdag 16 september 2015 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik sla de spijker op zijn kop.
Is het ook soms, zeker als die goed op gang is en je borsten zowat ontploffen zodra je kind begint te huilen.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou zeg, je doet net alsof het een opgave is, moeder zijn en BV geven.
Ik heb mijn kinderen vaker dan eens uit bed gehaald omdat mijn borsten begonnen pijn te doen, dus ja, het kan wel een probleem zijn.quote:En wat betreft een voeding uurtje eerder of later, je ontploft niet. Slaapt je kind thuis eens wat langer dan is dat toch ook geen probleem?
De eerste dagen moet je productie nog op gang komen, dus dan valt nog niets af te stemmen.quote:Misschien heb je wat last van afstemmen op elkaar de eerste dagen, maar overdrijven is ook een vak. Zeker na een maand of twee.
Oh leuk, dan mag je een uurtje door de stad rennen en daarna snel weer naar huis, voor het geval dat je kleintje eerder wakker wordt. Dus vergeet die goed passende voedings-bh maar (die je pas kan kopen nadat je weet hoe groot je volle borsten worden!), je moet nou echt niet denken dat je die even rustig kan passen. Laat staan wat nieuwe, passende en vooral vrouwelijke kleren na al die maanden dat je je eigen voeten niet meer kon zien ..quote:Snap dat sommige nieuwe moeders graag op die roze wolk blijven zitten, rest van de wereld draait gewoon door. Moet je zo nodig naar de stad, even afstemmen tot kind wil drinken. Daarna vertrekken en vriendin appen. Niet het ritme van je kind aanpassen op jouw agenda en die van je vriendin. En na een paar dagen hebben je kind en jij echt samen een ritme te pakken.
En dan weet je vooraf, wanneer je wel/niet naar de stad kan hobbelen.
En daarbij, je hebt verlof! Relax...
Maar volgens mij is dat het hete hangijzer hier, dat sommige nieuwe moeders intern wat kortsluiting maken met het aanpassen van de agenda en dat BV, wat blijkbaar zo nodig moet, eigenlijk niet in het dagschema past.
Dat zou kunnen ja.. Maar dat is iets heeeeel anders dan als moeder het kind eten weigeren. Geen honger is geen honger. Wel honger is wel honger en dat kan je niet zomaar uit gaan stellen.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin...
Dus jij maakt de kleine wakker als die toevallig een keer doorslaapt waardoor een voeding wat later uitvalt?
lang leve online kopen, juist voor onmogelijke shopmomenten. En gratis terugsturen, zonder stress. Kan je man zelfs doen...pakketje opsturen.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Is het ook soms, zeker als die goed op gang is en je borsten zowat ontploffen zodra je kind begint te huilen.
[..]
Ik heb mijn kinderen vaker dan eens uit bed gehaald omdat mijn borsten begonnen pijn te doen, dus ja, het kan wel een probleem zijn.
[..]
De eerste dagen moet je productie nog op gang komen, dus dan valt nog niets af te stemmen.
In de periode daarna blijf je aan het afstemmen, aan de veranderende behoefte van je baby.
[..]
Oh leuk, dan mag je een uurtje door de stad rennen en daarna snel weer naar huis, voor het geval dat je kleintje eerder wakker wordt. Dus vergeet die goed passende voedings-bh maar (die je pas kan kopen nadat je weet hoe groot je volle borsten worden!), je moet nou echt niet denken dat je die even rustig kan passen. Laat staan wat nieuwe, passende en vooral vrouwelijke kleren na al die maanden dat je je eigen voeten niet meer kon zien ..
Het ging om die klappende tieten omdat je een voeding wat later geeft, wat de reden ook is. Gebeurt toch, tenminste ze slapen op een gegeven moment vanzelf door.quote:Op woensdag 16 september 2015 02:07 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja.. Maar dat is iets heeeeel anders dan als moeder het kind eten weigeren. Geen honger is geen honger. Wel honger is wel honger en dat kan je niet zomaar uit gaan stellen.
n=1quote:Op woensdag 16 september 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het ging om die klappende tieten omdat je een voeding wat later geeft, wat de reden ook is. Gebeurt toch, tenminste ze slapen op een gegeven moment vanzelf door.
maar even voor de goede orde, ik heb zelf 18 maanden BV gegeven. Dus probeer me niet uit te leggen wat het is of hoe het voelt.
edit:
Man hier gaf aan dat hij het bij zo'n kleintje toch ook wel eens leuk zou vinden om een voeding te geven. Goede fles gekocht en een BV-voeding in de fles gedaan. Ging prima en was super. Verdere voedingen weer BV. Na 3 weken gewoon een dag gaan werken in mijn zaak, ik gekolfd en dus voorraadje. Hij een heerlijke dag met de kleine, was het niet gegaan dan was ik ook met 5 minuten thuis. Staat ook niet in de boeken, maar die boeken zijn ook niet heilig.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 07:22 schreef Leandra het volgende:
Dus iemand die niet kolft en dat ook niet hoeft te gaan doen moet een kolf kopen zodat ze kan gaan winkelen?
En dat alleen om te voorkomen dat ze buitenshuis moet voeden
Dat is natuurlijk ook onzin, 1 borstvoeding periode leert je alleen hoe die ene periode was voor jou.quote:Op woensdag 16 september 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:
maar even voor de goede orde, ik heb zelf 18 maanden BV gegeven. Dus probeer me niet uit te leggen wat het is of hoe het voelt.
Nou, voor iemand die verder geen enkele reden heeft om te kolven komt het daar wel op neer....quote:
2 x 9 maanden maakt ook 18 maanden, zie je hoe je zelf dingen invult?quote:Op woensdag 16 september 2015 09:07 schreef Moppert het volgende:
Eigenlijk wel.. want je hebt het over bijkomende dingen die heel persoonlijk zijn.
En die jij zo doet maar een ander niet. Niet iedereen heeft de behoefte om te kolven.
Of vader nou wel of niet een fles wil geven.
en wat dit betreft.
[..]
Dat is natuurlijk ook onzin, 1 borstvoeding periode leert je alleen hoe die ene periode was voor jou.
Prima dan 2x 9 maanden maakt alsnog geen verschill..quote:Op woensdag 16 september 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
2 x 9 maanden maakt ook 18 maanden, zie je hoe je zelf dingen invult?
Daarnaast geef ik je een oplossing want naast flesvoeding zijn er tig oplossingen.
Om aan te geven dat de "nood" en het drama van BV en dat men zich niet niet aan mag storen wel wat genuanceerder ligt.
Iedereen is anders, zoals Leandra geïrriteerd raakt van het woord discreet, krijg ik de kriebels van het theatrale.
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
Paar jaar geleden was ik bij IKEA Delft en liep toen (net als iedereen) die die route liep tegen een stoel aan op de kop van een display.
Op die stoel zat pontificaal een mevrouw met haar blouse open , tiet eruit en baby aan haar tepel vastgezogen. En ze keek ons aan met een blik van "Wat nou?".
Alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dat op die manier / op die plek te doen.
Ik vond en vind het nu nog steeds volslagen debiel en onnodig.
En uit de reacties van de anderen (ook vrouwen) kon ik opmaken dat ik niet de enigste was.
Delft heeft in het restaurant een mooi hoekje waar je kunt zitten om je baby te voeden, maar ik begrijp dat ze met een krijsende baby de hele Ikea moet doorlopen om bij dat hoekje te komen?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
Paar jaar geleden was ik bij IKEA Delft en liep toen (net als iedereen) die die route liep tegen een stoel aan op de kop van een display.
Op die stoel zat pontificaal een mevrouw met haar blouse open , tiet eruit en baby aan haar tepel vastgezogen. En ze keek ons aan met een blik van "Wat nou?".
Alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dat op die manier / op die plek te doen.
Ik vond en vind het nu nog steeds volslagen debiel en onnodig.
En uit de reacties van de anderen (ook vrouwen) kon ik opmaken dat ik niet de enigste was.
Kamer? Waar dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...
Daar moet je heen lopen en zo. Is een moeite.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".quote:Op woensdag 16 september 2015 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daar moet je heen lopen en zo. Is een moeite.
"En waarom zou je als het ook zo kan" zal ze gedacht hebben.
Wat doe je dan bij IKEA?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".
Alsof het een pretje is om met een krijsende baby (en lekkende borsten) de halve winkel door te moeten lopen, en dan weer terug naar waar je was.
Overigens heeft Delft daar volgens mij geen kamer voor, maar zijn er vrouwen die het kennelijk prima vinden de babyverschoonruimte een kwartier bezet te houden zodat ze daar kunnen gaan zitten voeden...
Over sociaal gesproken
De rest van de tijd is die baby heerlijk rustig hoor, en dan lekken je borsten ook niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij IKEA?
Met je krijsende baby en je lekkende borsten?
Volgens mij heeft het tere zieltje dat het niet kon handelen dat die mevrouw haar kind zat te voeden een probleem.... Die moeder duidelijk niet, die had gewoon een kind met honger en heeft het probleem opgelost.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Meid, wat een problemen! En dat allemaal omdat jij per se meubels wil shoppen met een baby onder je arm!
Jij komt op hoge poten aan aan met krijsende babies en lekkende borsten en noemt mij een dramaqueen.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
De rest van de tijd is die baby heerlijk rustig hoor, en dan lekken je borsten ook niet.
En verder doe je daar wat ieder ander daar ook doet? Dat zou niet mogen omdat je baby af en toe gevoed moet worden? Dramaqueen.
Die heb je beide niet als je gewoon die baby kan voeden. Problem solved.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij IKEA?
Juist.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
.....
Maar dat kan ook zonder alles geheel open en bloot te hebben, een hokje helemaal apart vind ik niet nodig, maar bijna omstanders gaan aanbieden ook een slokje te nemen ook niet.
Ehm nee, jij doet moeilijk over een moeder die haar kind zit te voeden....quote:Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jij komt op hoge poten aan aan met krijsende babies en lekkende borsten en noemt mij een dramaqueen.
Grappig.
Je leest bewust niet goed omdat je graag aan wil komen zetten met krijsende baby's en lekkende borsten.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, jij doet moeilijk over een moeder die haar kind zit te voeden....
Het alternatief was de hele winkel doorlopen met een huilende baby (en dus lekkende borsten, want toeschietreflex).
En het grappige is dat als je ergens met een krijsende baby loopt, dat mensen dan ook een mening hebben.... dan kijken ze je ook aan van "Mens geef dat kind wat het nodig heeft".
Maar als je dat doet dan is het weer niet goed
Op het moment dat een kleine baby honger heeft dan krijst hij al snel, en ja, dan gaan je borsten lekken...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je leest bewust niet goed omdat je graag aan wil komen zetten met krijsende baby's en lekkende borsten.
Dus nog maar een keer dan :
Ik (en iedereen die daar liep) nam aanstoot aan de manier en wijze waarop die mevrouw haar kind voedde.
In een drukke IKEA , midden in het gangpad , op de kop van een stelling pontificaal op een stoel zodat iedereen er links en rechts langs moest en iedereen het moest zien.
Maar ook dat kan je natuurlijk prima vinden.
Ik verbaas me nergens meer over.
Scheelt een schatje van een kind...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:05 schreef Moppert het volgende:
[..]
Prima dan 2x 9 maanden maakt alsnog geen verschill..
Je kan niet zeggen dat omdat je iets mee gemaakt hebt je er alles over weet.
Iedereen zijn borstvoedingsperiode is anders.
en mensen mogen zich er prima aan storen. Daar kan ik niet wakker van liggen.
Een baby pruttelt wat, krijsen komt hierna.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Delft heeft in het restaurant een mooi hoekje waar je kunt zitten om je baby te voeden, maar ik begrijp dat ze met een krijsende baby de hele Ikea moet doorlopen om bij dat hoekje te komen?
Ga er maar vanuit dat ze daar zat om haar kind te voeden, en niet om tere zieltjes op stang te jagen.
Naast het restaurant, achter de liften. Met speelhoek voor andere kinderen en verschoningsruimte.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kamer? Waar dan?
En wederom... je zult maar aan de andere kant van de winkel zijn....
Ja, daarnaast dus.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".
Alsof het een pretje is om met een krijsende baby (en lekkende borsten) de halve winkel door te moeten lopen, en dan weer terug naar waar je was.
Overigens heeft Delft daar volgens mij geen kamer voor, maar zijn er vrouwen die het kennelijk prima vinden de babyverschoonruimte een kwartier bezet te houden zodat ze daar kunnen gaan zitten voeden...
Over sociaal gesproken
Ook niet als het theezakjes zijn waar zo'n blêêêêrend luiermonster aan hangt te lurken?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niks mis met tieten in het openbaar.
En dan nog die stoel vervuilen met die lekkende borsten...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Meid, wat een problemen! En dat allemaal omdat jij per se meubels wil shoppen met een baby onder je arm!
Jij bent toch niet zo'n type, die d'r kinderen beneden in dat speelland dropt elke dondermorgen om boven in het restaurant voor een paar euro onbeperkt koffie te gaan drinken met d'r vriendinnenquote:Op woensdag 16 september 2015 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat een kleine baby honger heeft dan krijst hij al snel, en ja, dan gaan je borsten lekken...
Nou ken ik Ikea Delft een beetje, maar een kopstelling midden in een gangpad waar mensen links en rechts langs moeten lopen?
Ging het je werkelijk om de locatie, en had je het geen enkel probleem gevonden als ze in een showroom woonkamer of slaapkamer was gaan zitten voeden?
Gaat het je nou om het voeden an sich, of om de manier waarop die vrouw zat te voeden en doe je net alsof iedere vrouw die in het openbaar borstvoeding geeft dat op die manier doet?
Jij zit echt permanent fout met je aannames, maar ga vooral verder.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij bent toch niet zo'n type, die d'r kinderen beneden in dat speelland dropt elke dondermorgen om boven in het restaurant voor een paar euro onbeperkt koffie te gaan drinken met d'r vriendinnen![]()
Klinkt namelijk alsof je er wekelijks komt.
En dan toch de alom geprezen voedingsruimte niet kennen, ikea staat erom bekend.
Ah, je bedoelt wel een verschoonruimte.... fijn dat je die de hele tijd bezet houdt.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Naast het restaurant, achter de liften. Met speelhoek voor andere kinderen en verschoningsruimte.
Met een luie stoel.
Ja, ik dacht al dat je die alleen voor het verschonen zag...quote:Op woensdag 16 september 2015 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt wel een verschoonruimte.... fijn dat je die de hele tijd bezet houdt.
Dat moeders die zich ongemakkelijk voelen bij het voeden in het openbaar daar gebruik van kunnen maken, is geen reden om moeders die daar geen last van hebben naar diezelfde ruimte te verwijzen als zou dat de aangewezen plek zijn om je kind voeden.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik dacht al dat je die alleen voor het verschonen zag...
O dus jij wilt ff voor die andere moeder en baby gaan bepalen hoe lang hun BV mag duren?quote:Op woensdag 16 september 2015 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moeders die zich ongemakkelijk voelen bij het voeden in het openbaar daar gebruik van kunnen maken, is geen reden om moeders die daar geen last van hebben naar diezelfde ruimte te verwijzen als zou dat de aangewezen plek zijn om je kind voeden.
Daarbij vind ik het asociaal om die ruimte zolang bezet te houden als daar geen reden voor is.
Mijn kind heeft nergens last van hoor, en ik ook niet....quote:Op woensdag 16 september 2015 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O dus jij wilt ff voor die andere moeder en baby gaan bepalen hoe lang hun BV mag duren?
Of het kolven? Max 10 minuten of zo?
Wat een onzin trouwens, er staat echt niet altijd een rij.
Wel grappig trouwens dat jij begint over:
een krijsend kind,
niet onder een doek willen voeden,
geen problemen hebt met midden in een winkel voeden.
Maar je loopt wel te mekkeren over een krijsend kind. Zou dat kind niet krijsen omdat:
het overprikkeld raakt in een IKEA, kind kijkt naar alle lampen en mensenlijven
onrustig wordt van drinken met publiek
een overspannen moeder met lekkende tieten perse moet winkelen
het kind oververmoeid is door dat gehobbel door een woonwarenhuis?
En natuurlijk herken je jezelf hier niet in en heb ik het weer fout. En is die andere vrouw asociaal en jij niet. Het klinkt steeds alsof mama's wil is wet is.
Misschien toch een goed idee om zelf ook eens in zo'n ruimte te gaan voeden?
Laat je kind rustig en genoeg drinken. Je zal zien dat het winkelen en je baby daarna ook veel relaxter is.
Dat je na een tijd thuis zitten weer eens onder de mensen wil komen is vast teveel gevraagd? En dat uurtje heb je alleen als je meent te moeten zorgen dat je op tijd thuis bent voor de volgende voeding, weet je nog? Als je gewoon onderweg ergens voedt hoef je niet te rennen! Dat je nog kleding hebt van daarvoor spreekt voor zich, het is alleen dat die de eerste maanden zeker niet past en voor sommigen nooit meer, dus aan dat hebben heb je niet zoveel, niet waar?quote:Op woensdag 16 september 2015 02:08 schreef ootjekatootje het volgende:
lang leve online kopen, juist voor onmogelijke shopmomenten. En gratis terugsturen, zonder stress. Kan je man zelfs doen...pakketje opsturen.
En Oh leuk een uurtje door de stad heen rennen, meid wat had je dan verwacht? Een baby met een aan en uit knop?
En welke Nederlandse vrouw heeft geen kleding van daarvoor?
Ja ga je baby even gelijk stellen aan een kolfapparaat .. huilt die ook waardoor je melk komt toeschieten?quote:Wat een theatraal gedoe, duurt 2 maanden. Hoe doe je dat dan na je verlof? Dan ga je toch ook gewoon kolven en ren je niet elk uur naar de kolfruimte?
Dat was voor mij destijds geen aanrader, na het fruithapje moest ik namelijk een stinkende luier verschonen terwijl het na de borst een plasje was .. ik hou wel rekening met de ander!quote:Weet je dat je met 4 maanden al mag beginnen met een fruithapje? Hoeft niet opgewarmd te worden, zitten tegenwoordig in handige knijpverpakkingen. Kunnen ze al heel snel zelf.
Tuurlijk, op koopavond, je bent dan ook helemaal niet moe na een lange dag. Voor de rest veronderstel je dat er een partner is en dat de baby de fles überhaupt wil pakken. Waarom moet een jonge moeder zich in alle mogelijk gekke bochten wringen omdat jij het teveel moeite vindt om even de andere kant op te kijken als het jou irriteert als zij borstvoeding geeft?quote:En nog zo'n fijne tip:
Ga een keer op koopavond, kind voeden en naar bed. Man blijft thuis en zorgt voor baby, ja dat kunnen ze vanaf dag 1 al heel goed. En hopla jij tijd zat. En van 1 flesje krijgt een kind echt geen borst aversie.
Niets mis met een hoekje in een restaurantquote:Op woensdag 16 september 2015 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kind heeft nergens last van hoor, en ik ook niet....
En ik vind het prima als jij vindt dat je in die aparte ruimte moet voeden, maar ik snap werkelijk niet waarom jij voor een ander denkt te moeten bepalen dat ze ook in een aparte ruimte moet voeden?
En ja, een voeding duurde bij ons minimaal een kwartier, meestal langer.... relaxed enzo.
Doe zelf wat je niet laten kunt, of doe niet wat je niet kunt handelen, maar denk niet voor een ander te moeten beslissen dat zij het op jouw manier moet doen, want het is niet zo dat jouw manier per definitie de beste is, en in dit geval is jouw manier al ingegeven door een gebrek aan zekerheid.
Je weet trouwens dat Ikea Delft in het restaurant ook een hoekje heeft?
Als je wat meer op je gemak bent hoef je dan tenminste niet meer de verschoonruimte bezet te houden, want alleen al het feit dat er soms wel een rij staat is reden genoeg om rekening te houden met het feit dat anderen diezelfde ruimte graag willen gebruiken.
Spulletjes kopen voor de kinderkamer? Omdat behoeften in de praktijk vaak net even anders zijn dan hetgeen je gekocht hebt op basis van de theorie uit een boekje?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij IKEA?
Verder bevalt het moederschap wel?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je na een tijd thuis zitten weer eens onder de mensen wil komen is vast teveel gevraagd? En dat uurtje heb je alleen als je meent te moeten zorgen dat je op tijd thuis bent voor de volgende voeding, weet je nog? Als je gewoon onderweg ergens voedt hoef je niet te rennen! Dat je nog kleding hebt van daarvoor spreekt voor zich, het is alleen dat die de eerste maanden zeker niet past en voor sommigen nooit meer, dus aan dat hebben heb je niet zoveel, niet waar?
[..]
Ja ga je baby even gelijk stellen aan een kolfapparaat .. huilt die ook waardoor je melk komt toeschieten?
[..]
Dat was voor mij destijds geen aanrader, na het fruithapje moest ik namelijk een stinkende luier verschonen terwijl het na de borst een plasje was .. ik hou wel rekening met de ander!
[..]
Tuurlijk, op koopavond, je bent dan ook helemaal niet moe na een lange dag. Voor de rest veronderstel je dat er een partner is en dat de baby de fles überhaupt wil pakken. Waarom moet een jonge moeder zich in alle mogelijk gekke bochten wringen omdat jij het teveel moeite vindt om even de andere kant op te kijken als het jou irriteert als zij borstvoeding geeft?
quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Spulletjes kopen voor de kinderkamer? Omdat behoeften in de praktijk vaak net even anders zijn dan hetgeen je gekocht hebt op basis van de theorie uit een boekje?
Maar de aap komt uit de mouw, de vrouw moet maar gewoon thuis blijven met de krijsende baby en de lekkende borsten, op zulke momenten zijn veel mannen net zo chauvinistisch als 'de moslim die zijn vrouw minderwaardig vindt' en die ze zo verachten.
Mijn kinderen zijn inmiddels groot. Toen ze nog klein waren had je nog geen faciliteiten her en der, dus zo'n smeuïge luier verschonen onderweg was nogal lastig en probeerde ik te voorkomen als het even kon.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verder bevalt het moederschap wel?
En wat een opmerking zeg, geen fruithap geven omdat je anders een luiertje moet verschonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |