" Westerse beschaving " , dames en heren.quote:
Jonge moeders organiseerden in Antwerpen Centraal een borstvoedingsflashmob.
Met een flashmob in Antwerpen Centraal klaagt een groep jonge moeders aan dat ze niet overal borstvoeding mogen geven. "Borstvoeden in het openbaar is een recht. Mensen moeten dat accepteren", klinkt het in een minidocu van Poolhert Productions.
Je staat in de Hunkemöller om voedingsbh's te kopen en plots krijgt je zoontje honger. Omdat er bijna niemand in de winkel is, vraag je of je in een van de paskamers - waarvan er geen enkele bezet is - borstvoeding mag geven, maar het mag niet. Dat overkwam Hanne.
Hanne is lang niet de enige vrouw die tegenwind ervaart wanneer ze in het openbaar borstvoeding wil geven. Daarom organiseerde een groep moeders een borstvoedingsflashmob in Antwerpen Centraal. Ellen Pollard en Marie De Hert van Poolhert Productions trokken ernaartoe en maakten onderstaande minidocumentaire.
Daarin getuigen jonge moeders, die niet begrijpen dat ze anno 2015 nog scheef bekeken worden als ze borstvoeding geven in het openbaar. "En dat terwijl het niets meer is dan gewoon je kind voeden", getuigt een vrouw. "Wij willen ook onderdeel uitmaken van de maatschappij. We willen ons niet steeds verstoppen."
Puur natuur
De reizigers die het tafereel aanschouwden, hadden er alvast geen bezwaar tegen. "Ik vind wel dat dat moet kunnen", meent een jongeman. "Het is puur natuur, dus dat moet ook in het openbaar kunnen."
Meer nog: "Ik vind het belachelijk dat er zo'n actie moet zijn om dit te sensibiliseren", vertelt een andere reiziger. "Ik heb er geen enkel probleem mee."
"Borstvoeden in het openbaar is een recht", besluit een jonge moeder.
http://www.demorgen.be/bi(...)-een-recht-a2455109/
Mensen moeten helemaal niksquote:Mensen moeten dat accepteren
Wat mij betreft niets.quote:Op maandag 14 september 2015 14:25 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is er eigenlijk zo erg aan het moeten zien van iemand die een baby borstvoeding geeft?
Ik denk dat je dit eerder moet zien als een ludieke actie. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met hert feit dat er op reli basis rekening met5 je gehouden wordt maar niet als je die religie niet aanhangt.quote:Op maandag 14 september 2015 14:18 schreef berko13 het volgende:
" Westerse beschaving " , dames en heren.![]()
In de prehistorie deden ze dit soort dingen ook. En ik dacht dat Antwerpen in een ontwikkelingsland lag? Wij gaan echt terug naar af.
Beetje zoals het hele homoacceptatie gebeuren als je zegt dat je daar geen zin in hebt.quote:Op maandag 14 september 2015 14:23 schreef bamibij het volgende:
''Mensen moeten dat maar accepteren''
Typisch weer een vrouwenopmerking.quote:Op maandag 14 september 2015 14:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wat mij betreft niets.
krijg alleen kriebels van dat ''ik doe dit en iedereen moet het accepteren''
Vind jij zoiets passen binnen de ethische regels in een ontwikkelde samenleving? Doet mij meer denken aan de prehistorie of jungle gedrag ...quote:Op maandag 14 september 2015 14:25 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is er eigenlijk zo erg aan het moeten zien van iemand die een baby borstvoeding geeft?
Volgens mij denk jij bij alles aan religie en de discriminatie van de ongelovige blanke man.quote:Op maandag 14 september 2015 14:28 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit eerder moet zien als een ludieke actie. Waarschijnlijk heeft het meer te maken met hert feit dat er op reli basis rekening met5 je gehouden wordt maar niet als je die religie niet aanhangt.
Ik moest direct daaraan denken naar aanleiding van een andere discussie.
Ik denk dat het daar meer mee te maken heeft, ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Ach kom op zeg, prehistorisch gedrag? Overdrijven is ook een vak. Tegenwoordig zie je al die jonge meiden met uitpuilende tieten maar borstvoeding geven in het openbaar kan dan weer niet?quote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vind jij zoiets passen binnen de ethische regels in een ontwikkelde samenleving? Doet mij meer denken aan de prehistorie of jungle gedrag ...
Dat heet dus tolerantie. Iets wat lang geleden nog iets betekende hier.quote:Op maandag 14 september 2015 14:21 schreef Richestorags het volgende:
Dus omdat jij je jonge kind overal mee naartoe sleurt moeten wij daarmee geconfronteerd worden? Opflikkeren.
Ga je mij nu discrimineren om dat ik niet gelovig ben?quote:Op maandag 14 september 2015 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
Volgens mij denk jij bij alles aan religie en de discriminatie van de ongelovige blanke man.
Uitpuilende tieten horen ook niet hoor wat mij betreft. We leven in Nederland, niet in de jungle.quote:Op maandag 14 september 2015 14:35 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, prehistorisch gedrag? Overdrijven is ook een vak. Tegenwoordig zie je al die jonge meiden met uitpuilende tieten maar borstvoeding geven in het openbaar kan dan weer niet?
Ja. Waarom moeilijk doen over iets wat volkomen natuurlijk is en waar je geen rotzooi aan overhoud, zoals je dat bijvoorbeeld bij wildplassen/-schijten wel hebt.quote:Op maandag 14 september 2015 14:31 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vind jij zoiets passen binnen de ethische regels in een ontwikkelde samenleving? Doet mij meer denken aan de prehistorie of jungle gedrag ...
Jij hebt vast ook geen borstvoeding gehadquote:Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef berko13 het volgende:
[..]
Uitpuilende tieten horen ook niet hoor wat mij betreft. We leven in Nederland, niet in de jungle.
Seks is ook natuurlijk. Moeten we dat ook toelaten in het openbaar?quote:Op maandag 14 september 2015 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja. Waarom moeilijk doen over iets wat volkomen natuurlijk is en waar je geen rotzooi aan overhoud, zoals je dat bijvoorbeeld bij wildplassen/-schijten wel hebt.
Jawel, maar niet in het openbaar. Zoals het hoort.quote:Op maandag 14 september 2015 14:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook geen borstvoeding gehad
Ze kunnen ook tolerant zijn richting andere mensen. Waarom moet je met je baby een kledingwinkel in en kan je verwachten dat zij willen dat je daar borstvoeding geeft. Dan moeten we ook tolerant zijn naar koppeltjes die ff willen neuken in een leeg pashokje?quote:Op maandag 14 september 2015 14:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat heet dus tolerantie. Iets wat lang geleden nog iets betekende hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |