abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156132365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou zeg, je doet net alsof het een opgave is, moeder zijn en BV geven.
Is het ook soms, zeker als die goed op gang is en je borsten zowat ontploffen zodra je kind begint te huilen.

quote:
En wat betreft een voeding uurtje eerder of later, je ontploft niet. Slaapt je kind thuis eens wat langer dan is dat toch ook geen probleem?
Ik heb mijn kinderen vaker dan eens uit bed gehaald omdat mijn borsten begonnen pijn te doen, dus ja, het kan wel een probleem zijn.

quote:
Misschien heb je wat last van afstemmen op elkaar de eerste dagen, maar overdrijven is ook een vak. Zeker na een maand of twee.
De eerste dagen moet je productie nog op gang komen, dus dan valt nog niets af te stemmen.
In de periode daarna blijf je aan het afstemmen, aan de veranderende behoefte van je baby.

quote:
Snap dat sommige nieuwe moeders graag op die roze wolk blijven zitten, rest van de wereld draait gewoon door. Moet je zo nodig naar de stad, even afstemmen tot kind wil drinken. Daarna vertrekken en vriendin appen. Niet het ritme van je kind aanpassen op jouw agenda en die van je vriendin. En na een paar dagen hebben je kind en jij echt samen een ritme te pakken.

En dan weet je vooraf, wanneer je wel/niet naar de stad kan hobbelen.
En daarbij, je hebt verlof! Relax...

Maar volgens mij is dat het hete hangijzer hier, dat sommige nieuwe moeders intern wat kortsluiting maken met het aanpassen van de agenda en dat BV, wat blijkbaar zo nodig moet, eigenlijk niet in het dagschema past.
Oh leuk, dan mag je een uurtje door de stad rennen en daarna snel weer naar huis, voor het geval dat je kleintje eerder wakker wordt. Dus vergeet die goed passende voedings-bh maar (die je pas kan kopen nadat je weet hoe groot je volle borsten worden!), je moet nou echt niet denken dat je die even rustig kan passen. Laat staan wat nieuwe, passende en vooral vrouwelijke kleren na al die maanden dat je je eigen voeten niet meer kon zien ..
pleased to meet you
  woensdag 16 september 2015 @ 02:07:35 #252
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156132490
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Onzin...
Dus jij maakt de kleine wakker als die toevallig een keer doorslaapt waardoor een voeding wat later uitvalt?
Dat zou kunnen ja.. Maar dat is iets heeeeel anders dan als moeder het kind eten weigeren. Geen honger is geen honger. Wel honger is wel honger en dat kan je niet zomaar uit gaan stellen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156132498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 01:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het ook soms, zeker als die goed op gang is en je borsten zowat ontploffen zodra je kind begint te huilen.

[..]

Ik heb mijn kinderen vaker dan eens uit bed gehaald omdat mijn borsten begonnen pijn te doen, dus ja, het kan wel een probleem zijn.

[..]

De eerste dagen moet je productie nog op gang komen, dus dan valt nog niets af te stemmen.
In de periode daarna blijf je aan het afstemmen, aan de veranderende behoefte van je baby.

[..]

Oh leuk, dan mag je een uurtje door de stad rennen en daarna snel weer naar huis, voor het geval dat je kleintje eerder wakker wordt. Dus vergeet die goed passende voedings-bh maar (die je pas kan kopen nadat je weet hoe groot je volle borsten worden!), je moet nou echt niet denken dat je die even rustig kan passen. Laat staan wat nieuwe, passende en vooral vrouwelijke kleren na al die maanden dat je je eigen voeten niet meer kon zien ..
lang leve online kopen, juist voor onmogelijke shopmomenten. En gratis terugsturen, zonder stress. Kan je man zelfs doen...pakketje opsturen.

En Oh leuk een uurtje door de stad heen rennen, meid wat had je dan verwacht? Een baby met een aan en uit knop?

En welke Nederlandse vrouw heeft geen kleding van daarvoor?

Wat een theatraal gedoe, duurt 2 maanden. Hoe doe je dat dan na je verlof? Dan ga je toch ook gewoon kolven en ren je niet elk uur naar de kolfruimte?

Weet je dat je met 4 maanden al mag beginnen met een fruithapje? Hoeft niet opgewarmd te worden, zitten tegenwoordig in handige knijpverpakkingen. Kunnen ze al heel snel zelf.

En nog zo'n fijne tip:
Ga een keer op koopavond, kind voeden en naar bed. Man blijft thuis en zorgt voor baby, ja dat kunnen ze vanaf dag 1 al heel goed. En hopla jij tijd zat. En van 1 flesje krijgt een kind echt geen borst aversie.
pi_156132525
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:07 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja.. Maar dat is iets heeeeel anders dan als moeder het kind eten weigeren. Geen honger is geen honger. Wel honger is wel honger en dat kan je niet zomaar uit gaan stellen.
Het ging om die klappende tieten omdat je een voeding wat later geeft, wat de reden ook is. Gebeurt toch, tenminste ze slapen op een gegeven moment vanzelf door.

maar even voor de goede orde, ik heb zelf 18 maanden BV gegeven. Dus probeer me niet uit te leggen wat het is of hoe het voelt.

edit:
Man hier gaf aan dat hij het bij zo'n kleintje toch ook wel eens leuk zou vinden om een voeding te geven. Goede fles gekocht en een BV-voeding in de fles gedaan. Ging prima en was super. Verdere voedingen weer BV. Na 3 weken gewoon een dag gaan werken in mijn zaak, ik gekolfd en dus voorraadje. Hij een heerlijke dag met de kleine, was het niet gegaan dan was ik ook met 5 minuten thuis. Staat ook niet in de boeken, maar die boeken zijn ook niet heilig.

[ Bericht 20% gewijzigd door ootjekatootje op 16-09-2015 02:30:15 ]
  woensdag 16 september 2015 @ 07:22:41 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156133121
Dus iemand die niet kolft en dat ook niet hoeft te gaan doen moet een kolf kopen zodat ze kan gaan winkelen?
En dat alleen om te voorkomen dat ze buitenshuis moet voeden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 september 2015 @ 07:26:30 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156133135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het ging om die klappende tieten omdat je een voeding wat later geeft, wat de reden ook is. Gebeurt toch, tenminste ze slapen op een gegeven moment vanzelf door.

maar even voor de goede orde, ik heb zelf 18 maanden BV gegeven. Dus probeer me niet uit te leggen wat het is of hoe het voelt.

edit:
Man hier gaf aan dat hij het bij zo'n kleintje toch ook wel eens leuk zou vinden om een voeding te geven. Goede fles gekocht en een BV-voeding in de fles gedaan. Ging prima en was super. Verdere voedingen weer BV. Na 3 weken gewoon een dag gaan werken in mijn zaak, ik gekolfd en dus voorraadje. Hij een heerlijke dag met de kleine, was het niet gegaan dan was ik ook met 5 minuten thuis. Staat ook niet in de boeken, maar die boeken zijn ook niet heilig.

n=1
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_156134000
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:22 schreef Leandra het volgende:
Dus iemand die niet kolft en dat ook niet hoeft te gaan doen moet een kolf kopen zodat ze kan gaan winkelen?
En dat alleen om te voorkomen dat ze buitenshuis moet voeden :')
Dat staat er niet.

:N Lezen
  woensdag 16 september 2015 @ 09:07:04 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156134155
Eigenlijk wel.. want je hebt het over bijkomende dingen die heel persoonlijk zijn.
En die jij zo doet maar een ander niet. Niet iedereen heeft de behoefte om te kolven.
Of vader nou wel of niet een fles wil geven.

en wat dit betreft.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat is natuurlijk ook onzin, 1 borstvoeding periode leert je alleen hoe die ene periode was voor jou.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 16 september 2015 @ 09:44:55 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156134715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat staat er niet.

:N Lezen
Nou, voor iemand die verder geen enkele reden heeft om te kolven komt het daar wel op neer....
Maar goed, ik heb nooit gekolfd, niet in de 6 maanden dat mijn oudste borstvoeding kreeg en niet in de 29 maanden dat mijn jongste borstvoeding kreeg... ook nooit nodig gehad.

Overigens snap ik dat online shoppen argument ook niet, dat is ook pas van de laatste paar jaar, dus eigenlijk moeten we ons preutser gaan gedragen omdat we tegenwoordig de mogelijkheid hebben thuis te blijven ipv een fysieke winkel te bezoeken?

Al even afgezien van al die aannames over met een vriendin afspreken, en dat dat allemaal wel zo even tussen voedingen door kan.... moet je wel bij elkaar in de buurt wonen hè, mochten Moppert en ik bij elkaar op visite willen dan gaat dat zonder een voeding tussendoor bij een baby echt niet lukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_156136153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:07 schreef Moppert het volgende:
Eigenlijk wel.. want je hebt het over bijkomende dingen die heel persoonlijk zijn.
En die jij zo doet maar een ander niet. Niet iedereen heeft de behoefte om te kolven.
Of vader nou wel of niet een fles wil geven.

en wat dit betreft.

[..]

Dat is natuurlijk ook onzin, 1 borstvoeding periode leert je alleen hoe die ene periode was voor jou.
2 x 9 maanden maakt ook 18 maanden, zie je hoe je zelf dingen invult?

Daarnaast geef ik je een oplossing want naast flesvoeding zijn er tig oplossingen.
Om aan te geven dat de "nood" en het drama van BV en dat men zich niet niet aan mag storen wel wat genuanceerder ligt.

Iedereen is anders, zoals Leandra geïrriteerd raakt van het woord discreet, krijg ik de kriebels van het theatrale.
pi_156136295
Paar jaar geleden was ik bij IKEA Delft en liep toen (net als iedereen) die die route liep tegen een stoel aan op de kop van een display.

Op die stoel zat pontificaal een mevrouw met haar blouse open , tiet eruit en baby aan haar tepel vastgezogen. En ze keek ons aan met een blik van "Wat nou?".

Alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dat op die manier / op die plek te doen.

Ik vond en vind het nu nog steeds volslagen debiel en onnodig.

En uit de reacties van de anderen (ook vrouwen) kon ik opmaken dat ik niet de enigste was.
  woensdag 16 september 2015 @ 11:05:02 #262
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156136326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

2 x 9 maanden maakt ook 18 maanden, zie je hoe je zelf dingen invult?

Daarnaast geef ik je een oplossing want naast flesvoeding zijn er tig oplossingen.
Om aan te geven dat de "nood" en het drama van BV en dat men zich niet niet aan mag storen wel wat genuanceerder ligt.

Iedereen is anders, zoals Leandra geïrriteerd raakt van het woord discreet, krijg ik de kriebels van het theatrale.
Prima dan 2x 9 maanden maakt alsnog geen verschill..

Je kan niet zeggen dat omdat je iets mee gemaakt hebt je er alles over weet.
Iedereen zijn borstvoedingsperiode is anders.

en mensen mogen zich er prima aan storen. Daar kan ik niet wakker van liggen. :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156136389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
Paar jaar geleden was ik bij IKEA Delft en liep toen (net als iedereen) die die route liep tegen een stoel aan op de kop van een display.

Op die stoel zat pontificaal een mevrouw met haar blouse open , tiet eruit en baby aan haar tepel vastgezogen. En ze keek ons aan met een blik van "Wat nou?".

Alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dat op die manier / op die plek te doen.

En uit de reacties van de anderen (ook vrouwen) kon ik opmaken dat ik niet de enigste was.
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...
  woensdag 16 september 2015 @ 11:08:19 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156136399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:

Delft heeft in het restaurant een mooi hoekje waar je kunt zitten om je baby te voeden, maar ik begrijp dat ze met een krijsende baby de hele Ikea moet doorlopen om bij dat hoekje te komen?

Ga er maar vanuit dat ze daar zat om haar kind te voeden, en niet om tere zieltjes op stang te jagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 september 2015 @ 11:08:42 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156136409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kamer? Waar dan?
En wederom... je zult maar aan de andere kant van de winkel zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_156136427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar moet je heen lopen en zo. Is een moeite.

"En waarom zou je als het ook zo kan" zal ze gedacht hebben.
  woensdag 16 september 2015 @ 11:10:03 #267
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156136435
Ik kijk er graag naar, hoor. Lekker staren naar zo'n blote tiet. Maar dat schijnt dan ook weer niet de bedoeling te zijn. -O-
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 september 2015 @ 11:11:27 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156136460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Daar moet je heen lopen en zo. Is een moeite.

"En waarom zou je als het ook zo kan" zal ze gedacht hebben.
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".
Alsof het een pretje is om met een krijsende baby (en lekkende borsten) de halve winkel door te moeten lopen, en dan weer terug naar waar je was.

Overigens heeft Delft daar volgens mij geen kamer voor, maar zijn er vrouwen die het kennelijk prima vinden de babyverschoonruimte een kwartier bezet te houden zodat ze daar kunnen gaan zitten voeden...
Over sociaal gesproken :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_156136514
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".
Alsof het een pretje is om met een krijsende baby (en lekkende borsten) de halve winkel door te moeten lopen, en dan weer terug naar waar je was.

Overigens heeft Delft daar volgens mij geen kamer voor, maar zijn er vrouwen die het kennelijk prima vinden de babyverschoonruimte een kwartier bezet te houden zodat ze daar kunnen gaan zitten voeden...
Over sociaal gesproken :X
Wat doe je dan bij IKEA?

Met je krijsende baby en je lekkende borsten?
  woensdag 16 september 2015 @ 11:13:45 #270
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_156136515
Meid, wat een problemen! En dat allemaal omdat jij per se meubels wil shoppen met een baby onder je arm!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 september 2015 @ 11:16:48 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156136581
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat doe je dan bij IKEA?

De rest van de tijd is die baby heerlijk rustig hoor, en dan lekken je borsten ook niet.

En verder doe je daar wat ieder ander daar ook doet? Dat zou niet mogen omdat je baby af en toe gevoed moet worden? Dramaqueen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 september 2015 @ 11:19:18 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156136635
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Meid, wat een problemen! En dat allemaal omdat jij per se meubels wil shoppen met een baby onder je arm!
Volgens mij heeft het tere zieltje dat het niet kon handelen dat die mevrouw haar kind zat te voeden een probleem.... Die moeder duidelijk niet, die had gewoon een kind met honger en heeft het probleem opgelost.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_156136641
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

De rest van de tijd is die baby heerlijk rustig hoor, en dan lekken je borsten ook niet.

En verder doe je daar wat ieder ander daar ook doet? Dat zou niet mogen omdat je baby af en toe gevoed moet worden? Dramaqueen.
Jij komt op hoge poten aan aan met krijsende babies en lekkende borsten en noemt mij een dramaqueen.

Grappig.
pi_156136694
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat doe je dan bij IKEA?

Die heb je beide niet als je gewoon die baby kan voeden. Problem solved.
Maar dat kan ook zonder alles geheel open en bloot te hebben, een hokje helemaal apart vind ik niet nodig, maar bijna omstanders gaan aanbieden ook een slokje te nemen ook niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156136726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:21 schreef erodome het volgende:

[..]

.....
Maar dat kan ook zonder alles geheel open en bloot te hebben, een hokje helemaal apart vind ik niet nodig, maar bijna omstanders gaan aanbieden ook een slokje te nemen ook niet.
Juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')