Is het ook soms, zeker als die goed op gang is en je borsten zowat ontploffen zodra je kind begint te huilen.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou zeg, je doet net alsof het een opgave is, moeder zijn en BV geven.
Ik heb mijn kinderen vaker dan eens uit bed gehaald omdat mijn borsten begonnen pijn te doen, dus ja, het kan wel een probleem zijn.quote:En wat betreft een voeding uurtje eerder of later, je ontploft niet. Slaapt je kind thuis eens wat langer dan is dat toch ook geen probleem?
De eerste dagen moet je productie nog op gang komen, dus dan valt nog niets af te stemmen.quote:Misschien heb je wat last van afstemmen op elkaar de eerste dagen, maar overdrijven is ook een vak. Zeker na een maand of twee.
Oh leuk, dan mag je een uurtje door de stad rennen en daarna snel weer naar huis, voor het geval dat je kleintje eerder wakker wordt. Dus vergeet die goed passende voedings-bh maar (die je pas kan kopen nadat je weet hoe groot je volle borsten worden!), je moet nou echt niet denken dat je die even rustig kan passen. Laat staan wat nieuwe, passende en vooral vrouwelijke kleren na al die maanden dat je je eigen voeten niet meer kon zien ..quote:Snap dat sommige nieuwe moeders graag op die roze wolk blijven zitten, rest van de wereld draait gewoon door. Moet je zo nodig naar de stad, even afstemmen tot kind wil drinken. Daarna vertrekken en vriendin appen. Niet het ritme van je kind aanpassen op jouw agenda en die van je vriendin. En na een paar dagen hebben je kind en jij echt samen een ritme te pakken.
En dan weet je vooraf, wanneer je wel/niet naar de stad kan hobbelen.
En daarbij, je hebt verlof! Relax...
Maar volgens mij is dat het hete hangijzer hier, dat sommige nieuwe moeders intern wat kortsluiting maken met het aanpassen van de agenda en dat BV, wat blijkbaar zo nodig moet, eigenlijk niet in het dagschema past.
Dat zou kunnen ja.. Maar dat is iets heeeeel anders dan als moeder het kind eten weigeren. Geen honger is geen honger. Wel honger is wel honger en dat kan je niet zomaar uit gaan stellen.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onzin...
Dus jij maakt de kleine wakker als die toevallig een keer doorslaapt waardoor een voeding wat later uitvalt?
lang leve online kopen, juist voor onmogelijke shopmomenten. En gratis terugsturen, zonder stress. Kan je man zelfs doen...pakketje opsturen.quote:Op woensdag 16 september 2015 01:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Is het ook soms, zeker als die goed op gang is en je borsten zowat ontploffen zodra je kind begint te huilen.
[..]
Ik heb mijn kinderen vaker dan eens uit bed gehaald omdat mijn borsten begonnen pijn te doen, dus ja, het kan wel een probleem zijn.
[..]
De eerste dagen moet je productie nog op gang komen, dus dan valt nog niets af te stemmen.
In de periode daarna blijf je aan het afstemmen, aan de veranderende behoefte van je baby.
[..]
Oh leuk, dan mag je een uurtje door de stad rennen en daarna snel weer naar huis, voor het geval dat je kleintje eerder wakker wordt. Dus vergeet die goed passende voedings-bh maar (die je pas kan kopen nadat je weet hoe groot je volle borsten worden!), je moet nou echt niet denken dat je die even rustig kan passen. Laat staan wat nieuwe, passende en vooral vrouwelijke kleren na al die maanden dat je je eigen voeten niet meer kon zien ..
Het ging om die klappende tieten omdat je een voeding wat later geeft, wat de reden ook is. Gebeurt toch, tenminste ze slapen op een gegeven moment vanzelf door.quote:Op woensdag 16 september 2015 02:07 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja.. Maar dat is iets heeeeel anders dan als moeder het kind eten weigeren. Geen honger is geen honger. Wel honger is wel honger en dat kan je niet zomaar uit gaan stellen.
n=1quote:Op woensdag 16 september 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het ging om die klappende tieten omdat je een voeding wat later geeft, wat de reden ook is. Gebeurt toch, tenminste ze slapen op een gegeven moment vanzelf door.
maar even voor de goede orde, ik heb zelf 18 maanden BV gegeven. Dus probeer me niet uit te leggen wat het is of hoe het voelt.
edit:
Man hier gaf aan dat hij het bij zo'n kleintje toch ook wel eens leuk zou vinden om een voeding te geven. Goede fles gekocht en een BV-voeding in de fles gedaan. Ging prima en was super. Verdere voedingen weer BV. Na 3 weken gewoon een dag gaan werken in mijn zaak, ik gekolfd en dus voorraadje. Hij een heerlijke dag met de kleine, was het niet gegaan dan was ik ook met 5 minuten thuis. Staat ook niet in de boeken, maar die boeken zijn ook niet heilig.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 07:22 schreef Leandra het volgende:
Dus iemand die niet kolft en dat ook niet hoeft te gaan doen moet een kolf kopen zodat ze kan gaan winkelen?
En dat alleen om te voorkomen dat ze buitenshuis moet voeden
Dat is natuurlijk ook onzin, 1 borstvoeding periode leert je alleen hoe die ene periode was voor jou.quote:Op woensdag 16 september 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:
maar even voor de goede orde, ik heb zelf 18 maanden BV gegeven. Dus probeer me niet uit te leggen wat het is of hoe het voelt.
Nou, voor iemand die verder geen enkele reden heeft om te kolven komt het daar wel op neer....quote:
2 x 9 maanden maakt ook 18 maanden, zie je hoe je zelf dingen invult?quote:Op woensdag 16 september 2015 09:07 schreef Moppert het volgende:
Eigenlijk wel.. want je hebt het over bijkomende dingen die heel persoonlijk zijn.
En die jij zo doet maar een ander niet. Niet iedereen heeft de behoefte om te kolven.
Of vader nou wel of niet een fles wil geven.
en wat dit betreft.
[..]
Dat is natuurlijk ook onzin, 1 borstvoeding periode leert je alleen hoe die ene periode was voor jou.
Prima dan 2x 9 maanden maakt alsnog geen verschill..quote:Op woensdag 16 september 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
2 x 9 maanden maakt ook 18 maanden, zie je hoe je zelf dingen invult?
Daarnaast geef ik je een oplossing want naast flesvoeding zijn er tig oplossingen.
Om aan te geven dat de "nood" en het drama van BV en dat men zich niet niet aan mag storen wel wat genuanceerder ligt.
Iedereen is anders, zoals Leandra geïrriteerd raakt van het woord discreet, krijg ik de kriebels van het theatrale.
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
Paar jaar geleden was ik bij IKEA Delft en liep toen (net als iedereen) die die route liep tegen een stoel aan op de kop van een display.
Op die stoel zat pontificaal een mevrouw met haar blouse open , tiet eruit en baby aan haar tepel vastgezogen. En ze keek ons aan met een blik van "Wat nou?".
Alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dat op die manier / op die plek te doen.
Ik vond en vind het nu nog steeds volslagen debiel en onnodig.
En uit de reacties van de anderen (ook vrouwen) kon ik opmaken dat ik niet de enigste was.
Delft heeft in het restaurant een mooi hoekje waar je kunt zitten om je baby te voeden, maar ik begrijp dat ze met een krijsende baby de hele Ikea moet doorlopen om bij dat hoekje te komen?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef DrMabuse het volgende:
Paar jaar geleden was ik bij IKEA Delft en liep toen (net als iedereen) die die route liep tegen een stoel aan op de kop van een display.
Op die stoel zat pontificaal een mevrouw met haar blouse open , tiet eruit en baby aan haar tepel vastgezogen. En ze keek ons aan met een blik van "Wat nou?".
Alsof het de normaalste zaak van de wereld was om dat op die manier / op die plek te doen.
Ik vond en vind het nu nog steeds volslagen debiel en onnodig.
En uit de reacties van de anderen (ook vrouwen) kon ik opmaken dat ik niet de enigste was.
Kamer? Waar dan?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...
Daar moet je heen lopen en zo. Is een moeite.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Terwijl IKEA Delft daar juist zo´n mooie kamer voor heeft...
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".quote:Op woensdag 16 september 2015 11:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daar moet je heen lopen en zo. Is een moeite.
"En waarom zou je als het ook zo kan" zal ze gedacht hebben.
Wat doe je dan bij IKEA?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".
Alsof het een pretje is om met een krijsende baby (en lekkende borsten) de halve winkel door te moeten lopen, en dan weer terug naar waar je was.
Overigens heeft Delft daar volgens mij geen kamer voor, maar zijn er vrouwen die het kennelijk prima vinden de babyverschoonruimte een kwartier bezet te houden zodat ze daar kunnen gaan zitten voeden...
Over sociaal gesproken
De rest van de tijd is die baby heerlijk rustig hoor, en dan lekken je borsten ook niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij IKEA?
Met je krijsende baby en je lekkende borsten?
Volgens mij heeft het tere zieltje dat het niet kon handelen dat die mevrouw haar kind zat te voeden een probleem.... Die moeder duidelijk niet, die had gewoon een kind met honger en heeft het probleem opgelost.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Meid, wat een problemen! En dat allemaal omdat jij per se meubels wil shoppen met een baby onder je arm!
Jij komt op hoge poten aan aan met krijsende babies en lekkende borsten en noemt mij een dramaqueen.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
De rest van de tijd is die baby heerlijk rustig hoor, en dan lekken je borsten ook niet.
En verder doe je daar wat ieder ander daar ook doet? Dat zou niet mogen omdat je baby af en toe gevoed moet worden? Dramaqueen.
Die heb je beide niet als je gewoon die baby kan voeden. Problem solved.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij IKEA?
Juist.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
.....
Maar dat kan ook zonder alles geheel open en bloot te hebben, een hokje helemaal apart vind ik niet nodig, maar bijna omstanders gaan aanbieden ook een slokje te nemen ook niet.
Ehm nee, jij doet moeilijk over een moeder die haar kind zit te voeden....quote:Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Jij komt op hoge poten aan aan met krijsende babies en lekkende borsten en noemt mij een dramaqueen.
Grappig.
Je leest bewust niet goed omdat je graag aan wil komen zetten met krijsende baby's en lekkende borsten.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, jij doet moeilijk over een moeder die haar kind zit te voeden....
Het alternatief was de hele winkel doorlopen met een huilende baby (en dus lekkende borsten, want toeschietreflex).
En het grappige is dat als je ergens met een krijsende baby loopt, dat mensen dan ook een mening hebben.... dan kijken ze je ook aan van "Mens geef dat kind wat het nodig heeft".
Maar als je dat doet dan is het weer niet goed
Op het moment dat een kleine baby honger heeft dan krijst hij al snel, en ja, dan gaan je borsten lekken...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je leest bewust niet goed omdat je graag aan wil komen zetten met krijsende baby's en lekkende borsten.
Dus nog maar een keer dan :
Ik (en iedereen die daar liep) nam aanstoot aan de manier en wijze waarop die mevrouw haar kind voedde.
In een drukke IKEA , midden in het gangpad , op de kop van een stelling pontificaal op een stoel zodat iedereen er links en rechts langs moest en iedereen het moest zien.
Maar ook dat kan je natuurlijk prima vinden.
Ik verbaas me nergens meer over.
Scheelt een schatje van een kind...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:05 schreef Moppert het volgende:
[..]
Prima dan 2x 9 maanden maakt alsnog geen verschill..
Je kan niet zeggen dat omdat je iets mee gemaakt hebt je er alles over weet.
Iedereen zijn borstvoedingsperiode is anders.
en mensen mogen zich er prima aan storen. Daar kan ik niet wakker van liggen.
Een baby pruttelt wat, krijsen komt hierna.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Delft heeft in het restaurant een mooi hoekje waar je kunt zitten om je baby te voeden, maar ik begrijp dat ze met een krijsende baby de hele Ikea moet doorlopen om bij dat hoekje te komen?
Ga er maar vanuit dat ze daar zat om haar kind te voeden, en niet om tere zieltjes op stang te jagen.
Naast het restaurant, achter de liften. Met speelhoek voor andere kinderen en verschoningsruimte.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kamer? Waar dan?
En wederom... je zult maar aan de andere kant van de winkel zijn....
Ja, daarnaast dus.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, met "dat is zo'n moeite".
Alsof het een pretje is om met een krijsende baby (en lekkende borsten) de halve winkel door te moeten lopen, en dan weer terug naar waar je was.
Overigens heeft Delft daar volgens mij geen kamer voor, maar zijn er vrouwen die het kennelijk prima vinden de babyverschoonruimte een kwartier bezet te houden zodat ze daar kunnen gaan zitten voeden...
Over sociaal gesproken
Ook niet als het theezakjes zijn waar zo'n blêêêêrend luiermonster aan hangt te lurken?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niks mis met tieten in het openbaar.
En dan nog die stoel vervuilen met die lekkende borsten...quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef Ringo het volgende:
Meid, wat een problemen! En dat allemaal omdat jij per se meubels wil shoppen met een baby onder je arm!
Jij bent toch niet zo'n type, die d'r kinderen beneden in dat speelland dropt elke dondermorgen om boven in het restaurant voor een paar euro onbeperkt koffie te gaan drinken met d'r vriendinnenquote:Op woensdag 16 september 2015 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat een kleine baby honger heeft dan krijst hij al snel, en ja, dan gaan je borsten lekken...
Nou ken ik Ikea Delft een beetje, maar een kopstelling midden in een gangpad waar mensen links en rechts langs moeten lopen?
Ging het je werkelijk om de locatie, en had je het geen enkel probleem gevonden als ze in een showroom woonkamer of slaapkamer was gaan zitten voeden?
Gaat het je nou om het voeden an sich, of om de manier waarop die vrouw zat te voeden en doe je net alsof iedere vrouw die in het openbaar borstvoeding geeft dat op die manier doet?
Jij zit echt permanent fout met je aannames, maar ga vooral verder.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij bent toch niet zo'n type, die d'r kinderen beneden in dat speelland dropt elke dondermorgen om boven in het restaurant voor een paar euro onbeperkt koffie te gaan drinken met d'r vriendinnen![]()
Klinkt namelijk alsof je er wekelijks komt.
En dan toch de alom geprezen voedingsruimte niet kennen, ikea staat erom bekend.
Ah, je bedoelt wel een verschoonruimte.... fijn dat je die de hele tijd bezet houdt.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Naast het restaurant, achter de liften. Met speelhoek voor andere kinderen en verschoningsruimte.
Met een luie stoel.
Ja, ik dacht al dat je die alleen voor het verschonen zag...quote:Op woensdag 16 september 2015 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt wel een verschoonruimte.... fijn dat je die de hele tijd bezet houdt.
Dat moeders die zich ongemakkelijk voelen bij het voeden in het openbaar daar gebruik van kunnen maken, is geen reden om moeders die daar geen last van hebben naar diezelfde ruimte te verwijzen als zou dat de aangewezen plek zijn om je kind voeden.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik dacht al dat je die alleen voor het verschonen zag...
O dus jij wilt ff voor die andere moeder en baby gaan bepalen hoe lang hun BV mag duren?quote:Op woensdag 16 september 2015 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moeders die zich ongemakkelijk voelen bij het voeden in het openbaar daar gebruik van kunnen maken, is geen reden om moeders die daar geen last van hebben naar diezelfde ruimte te verwijzen als zou dat de aangewezen plek zijn om je kind voeden.
Daarbij vind ik het asociaal om die ruimte zolang bezet te houden als daar geen reden voor is.
Mijn kind heeft nergens last van hoor, en ik ook niet....quote:Op woensdag 16 september 2015 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O dus jij wilt ff voor die andere moeder en baby gaan bepalen hoe lang hun BV mag duren?
Of het kolven? Max 10 minuten of zo?
Wat een onzin trouwens, er staat echt niet altijd een rij.
Wel grappig trouwens dat jij begint over:
een krijsend kind,
niet onder een doek willen voeden,
geen problemen hebt met midden in een winkel voeden.
Maar je loopt wel te mekkeren over een krijsend kind. Zou dat kind niet krijsen omdat:
het overprikkeld raakt in een IKEA, kind kijkt naar alle lampen en mensenlijven
onrustig wordt van drinken met publiek
een overspannen moeder met lekkende tieten perse moet winkelen
het kind oververmoeid is door dat gehobbel door een woonwarenhuis?
En natuurlijk herken je jezelf hier niet in en heb ik het weer fout. En is die andere vrouw asociaal en jij niet. Het klinkt steeds alsof mama's wil is wet is.
Misschien toch een goed idee om zelf ook eens in zo'n ruimte te gaan voeden?
Laat je kind rustig en genoeg drinken. Je zal zien dat het winkelen en je baby daarna ook veel relaxter is.
Dat je na een tijd thuis zitten weer eens onder de mensen wil komen is vast teveel gevraagd? En dat uurtje heb je alleen als je meent te moeten zorgen dat je op tijd thuis bent voor de volgende voeding, weet je nog? Als je gewoon onderweg ergens voedt hoef je niet te rennen! Dat je nog kleding hebt van daarvoor spreekt voor zich, het is alleen dat die de eerste maanden zeker niet past en voor sommigen nooit meer, dus aan dat hebben heb je niet zoveel, niet waar?quote:Op woensdag 16 september 2015 02:08 schreef ootjekatootje het volgende:
lang leve online kopen, juist voor onmogelijke shopmomenten. En gratis terugsturen, zonder stress. Kan je man zelfs doen...pakketje opsturen.
En Oh leuk een uurtje door de stad heen rennen, meid wat had je dan verwacht? Een baby met een aan en uit knop?
En welke Nederlandse vrouw heeft geen kleding van daarvoor?
Ja ga je baby even gelijk stellen aan een kolfapparaat .. huilt die ook waardoor je melk komt toeschieten?quote:Wat een theatraal gedoe, duurt 2 maanden. Hoe doe je dat dan na je verlof? Dan ga je toch ook gewoon kolven en ren je niet elk uur naar de kolfruimte?
Dat was voor mij destijds geen aanrader, na het fruithapje moest ik namelijk een stinkende luier verschonen terwijl het na de borst een plasje was .. ik hou wel rekening met de ander!quote:Weet je dat je met 4 maanden al mag beginnen met een fruithapje? Hoeft niet opgewarmd te worden, zitten tegenwoordig in handige knijpverpakkingen. Kunnen ze al heel snel zelf.
Tuurlijk, op koopavond, je bent dan ook helemaal niet moe na een lange dag. Voor de rest veronderstel je dat er een partner is en dat de baby de fles überhaupt wil pakken. Waarom moet een jonge moeder zich in alle mogelijk gekke bochten wringen omdat jij het teveel moeite vindt om even de andere kant op te kijken als het jou irriteert als zij borstvoeding geeft?quote:En nog zo'n fijne tip:
Ga een keer op koopavond, kind voeden en naar bed. Man blijft thuis en zorgt voor baby, ja dat kunnen ze vanaf dag 1 al heel goed. En hopla jij tijd zat. En van 1 flesje krijgt een kind echt geen borst aversie.
Niets mis met een hoekje in een restaurantquote:Op woensdag 16 september 2015 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kind heeft nergens last van hoor, en ik ook niet....
En ik vind het prima als jij vindt dat je in die aparte ruimte moet voeden, maar ik snap werkelijk niet waarom jij voor een ander denkt te moeten bepalen dat ze ook in een aparte ruimte moet voeden?
En ja, een voeding duurde bij ons minimaal een kwartier, meestal langer.... relaxed enzo.
Doe zelf wat je niet laten kunt, of doe niet wat je niet kunt handelen, maar denk niet voor een ander te moeten beslissen dat zij het op jouw manier moet doen, want het is niet zo dat jouw manier per definitie de beste is, en in dit geval is jouw manier al ingegeven door een gebrek aan zekerheid.
Je weet trouwens dat Ikea Delft in het restaurant ook een hoekje heeft?
Als je wat meer op je gemak bent hoef je dan tenminste niet meer de verschoonruimte bezet te houden, want alleen al het feit dat er soms wel een rij staat is reden genoeg om rekening te houden met het feit dat anderen diezelfde ruimte graag willen gebruiken.
Spulletjes kopen voor de kinderkamer? Omdat behoeften in de praktijk vaak net even anders zijn dan hetgeen je gekocht hebt op basis van de theorie uit een boekje?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat doe je dan bij IKEA?
Verder bevalt het moederschap wel?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je na een tijd thuis zitten weer eens onder de mensen wil komen is vast teveel gevraagd? En dat uurtje heb je alleen als je meent te moeten zorgen dat je op tijd thuis bent voor de volgende voeding, weet je nog? Als je gewoon onderweg ergens voedt hoef je niet te rennen! Dat je nog kleding hebt van daarvoor spreekt voor zich, het is alleen dat die de eerste maanden zeker niet past en voor sommigen nooit meer, dus aan dat hebben heb je niet zoveel, niet waar?
[..]
Ja ga je baby even gelijk stellen aan een kolfapparaat .. huilt die ook waardoor je melk komt toeschieten?
[..]
Dat was voor mij destijds geen aanrader, na het fruithapje moest ik namelijk een stinkende luier verschonen terwijl het na de borst een plasje was .. ik hou wel rekening met de ander!
[..]
Tuurlijk, op koopavond, je bent dan ook helemaal niet moe na een lange dag. Voor de rest veronderstel je dat er een partner is en dat de baby de fles überhaupt wil pakken. Waarom moet een jonge moeder zich in alle mogelijk gekke bochten wringen omdat jij het teveel moeite vindt om even de andere kant op te kijken als het jou irriteert als zij borstvoeding geeft?
quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Spulletjes kopen voor de kinderkamer? Omdat behoeften in de praktijk vaak net even anders zijn dan hetgeen je gekocht hebt op basis van de theorie uit een boekje?
Maar de aap komt uit de mouw, de vrouw moet maar gewoon thuis blijven met de krijsende baby en de lekkende borsten, op zulke momenten zijn veel mannen net zo chauvinistisch als 'de moslim die zijn vrouw minderwaardig vindt' en die ze zo verachten.
Mijn kinderen zijn inmiddels groot. Toen ze nog klein waren had je nog geen faciliteiten her en der, dus zo'n smeuïge luier verschonen onderweg was nogal lastig en probeerde ik te voorkomen als het even kon.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verder bevalt het moederschap wel?
En wat een opmerking zeg, geen fruithap geven omdat je anders een luiertje moet verschonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |