Jij bent degene die hier roept dat moeders maar alternatieven moeten zoeken voor borstvoeding in het openbaar, en verzoekt vervolgens niet veroordeeld te worden voor jouw toekomstige keuze niet fulltime borstvoeding te geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Jaja, laat maar. Ik ben een veroordelaar.
Ik dacht dat ik duidelijk had gezegd "veroordeel me maar".... Als dat geen toestemming is...quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef sp3c het volgende:
wat een raar gesprekje?
eerst noem je de denkwijze van borstvoederende mensen asociaal en als ze het je uit proberen te leggen roep je dat men je niet met veroordelen en kruip je in een bolletje onder de tafel weg
Verschil tussen onze foto's, op de jouwe zitten ze allemaal heerlijk privé...quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:02 schreef erodome het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, moeder, zogend en gewoon werkend, nice!!!!
[ afbeelding ]
De schokkende realiteit, zo ziet het er meestal uit, echt afschuwelijk aanstootgevend!!!![]()
[ afbeelding ]
Dat dit zo is is naar mijn mening pas aanstootgevend, dat het voeden van een baby als not done beschouwd wordt.
[ afbeelding ]
Dit is wat ik denk van het idee dat het aanstootgevend zou zijn je baby borstvoeding te geven in het openbaar. Alhoewel het van mij persoonlijk niet zo lang hoeft heb ik er geen enkel probleem mee als iemand anders daar anders over denkt.
Hey, vrouwtje. Het is erg ordinair om zo te schelden. Denk aan je bloeddruk...quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier roept dat moeders maar alternatieven moeten zoeken voor borstvoeding in het openbaar, en verzoekt vervolgens niet veroordeeld te worden voor jouw toekomstige keuze niet fulltime borstvoeding te geven.
Het zal me werkelijk worst wezen dat jij inferieure rommel in je eigen kind wil proppen omdat dat "makkelijker" is... moet je helemaal zelf weten, maar begin dan ook niet te roepen dat een ander maar iets anders moet doen dan in het openbaar borstvoeding geven.
Jammer hč, dat dat niet gebeurt.... blijft over dat jij de enige bent die een ander veroordeelt voor haar keuze.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk had gezegd "veroordeel me maar".... Als dat geen toestemming is...
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:13 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Hey, vrouwtje. Het is erg ordinair om zo te schelden. Denk aan je bloeddruk...
En zuigeling is doodvermoeid ja, maar dat zijn ze ook als je ze flesvoeding geeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:31 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook doodvermoeiend volgens mij...
En daar gaat het juist over, ik hoor hier niemand vallen over discreet voeden behalve Leandra omdat d'r kind niet achter een doekje wil.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Valt wel mee, zolang mensen eromheen maar niet teveel zeuren.
Er is niets ergs aan je baby lekker meeslepen als je ergens heen gaat. Aan de borst leggen is zo gebeurd en hoeft echt niet om pontificaal bloot zitten te gaan zoals je hebt kunnen zien in deze topic.
Het is gewoon erg fijn om je baby te voeden, van de borst of met fles, beide is erg fijn.
Voordelen zijn trouwens gezondheid op de korte termijn, sneller weer op gewicht komen van de moeder, in de eerste dagen een beter herstel van de baarmoeder, bevordert hechting, verlaagd risico op borstkanker(ook voor meisjes die borstvoeding krijgen, niet alleen voor moeders), voeding is perfect afgesteld op de baby, de antistoffen die erin zitten en je hebt het altijd bij de hand op de juiste temperatuur, geen gezoek naar opwarmmogelijkheden dus.
Wmb zou dat laatste idd erg mooi zijn, prachtig signaal voor de maatschappij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verschil tussen onze foto's, op de jouwe zitten ze allemaal heerlijk privé...
Zou toch mooi zijn, kind mee tweede kamer in.
Dat zou in deze contreien best zo kunnen zijn, alleen al omdat de vraag naar kerkelijke kunst opdroogde. In de katholieke gebieden zat je met het Concilie van Trente dat een aantal beperkingen oplegde (al viel dat in de praktijk relatief mee).quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Zover ik heb begrepen is dat onder druk van de protestanten minder geworden, maar heel zeker weet ik het niet.
Ik ga je niet veroordelen omdat je kunstvoeding wenst te geven..quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk had gezegd "veroordeel me maar".... Als dat geen toestemming is...
Je kan ook prima discreet voeden zonder een doek.. maar dat wil er bij jou niet echt in.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
En daar gaat het juist over, ik hoor hier niemand vallen over discreet voeden behalve Leandra omdat d'r kind niet achter een doekje wil.
Dat kind achter een doekje vs provocerend voeden.
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaringen...
Euhm nee,de topic gaat over een moeder die in een pashokje wilde voeden. Nergens staat iets over pontificaal bloot.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En daar gaat het juist over, ik hoor hier niemand vallen over discreet voeden behalve Leandra omdat d'r kind niet achter een doekje wil.
Dat kind achter een doekje vs provocerend voeden.
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaringen...
Ik snap je punt, het komt er alleen uit als gemakzucht en als een ander er niet op zit te wachten dan dondert die maar op. En over welke periode hebben we het? Max 2 maanden regeltijd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
En zuigeling is doodvermoeid ja, maar dat zijn ze ook als je ze flesvoeding geeft.
Dat geeft weer een heel eigen set aan 'problemen' namelijk. Bv dat het opgewarmd moet worden, wat lang niet overal mogelijk is, je moet het met je meeslepen, je moet in de gaten houden dat het goed blijft en ga zo maar door.
De borst is eigenlijk juist vrij simpel, hang het kind eraan en klaar is Klara. Nou ja, grofweg gezegd dan.
Lol, ik weet dat uit eigen ervaring, maar aannames doen en maar wat roepen zijn gemakkelijker.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik ga je niet veroordelen omdat je kunstvoeding wenst te geven..
[..]
Je kan ook prima discreet voeden zonder een doek.. maar dat wil er bij jou niet echt in.
Gemakzucht? Met pijnlijke en lekkende tieten lopen vindt je echt doodnormaal? Omdat er heel misschien iemand rondloopt die overstuur raakt van een glimp van een tiet opvangen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap je punt, het komt er alleen uit als gemakzucht en als een ander er niet op zit te wachten dan dondert die maar op. En over welke periode hebben we het? Max 2 maanden regeltijd.
Dus dit is niet discreet volgens jou?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lol, ik weet dat uit eigen ervaring, maar aannames doen en maar wat roepen zijn gemakkelijker.
In de eerste topic titel stond de tekst dat openbaar voeden een recht was, vervolgens stond er een stukje over ene Hanna die in een winkel in een pashokje geen BV mocht geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee,de topic gaat over een moeder die in een pashokje wilde voeden. Nergens staat iets over pontificaal bloot.
En provocerend, sorry, maar ik vind het een hele rare term in deze. Echt achter een doek zoals getoond in de topic vind ik echt ver gaan, zou niet willen dat vrouwen zich zo beperkt voelen in het gewoon voeden van hun kind dat ze zich daartoe gedwongen voelen. Heb van jou nog niet echt een erg provocerende foto gezien. Die vrouw in de politiek bv vond ik vrij normaal, je ziet alleen iets meer door de hoek waarin de foto is genomen.
nee wat jij wel of niet met je tieten doet moet je helemaal zelf weten net als de dames die er wel kindertjes aan laten sabbelenquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ach, met pijnlijke en lekkende tieten ga je toch helemaal niet lekker winkelen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Gemakzucht? Met pijnlijke en lekkende tieten lopen vindt je echt doodnormaal? Omdat er heel misschien iemand rondloopt die overstuur raakt van een glimp van een tiet opvangen?
Juist wel, rond 18:00 staan 2 foto's van wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:25 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dus dit is niet discreet volgens jou?
[ afbeelding ]
Je begrijpt me verkeerd of je leest niet begrijpend. Ik vind het geen probleem als ze borstvoeding willen geven, al dan niet in het openbaar. Maar als een deel van de mensheid die in het openbaar lopen er aanstoot aan nemen, zou ik daar wel rekening mee houden. Als moeders dat ook zouden doen, zou er minder irritaties zijn. Ík zou dan de fles geven, maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Dus oké.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee wat jij wel of niet met je tieten doet moet je helemaal zelf weten net als de dames die er wel kindertjes aan laten sabbelen
Een deel van de mensheid neemt er ook aanstoot aan als je een minirok draagt, ik neem aan dat je dat dus ook niet doet? En dan niet omdat je je daar niet prettig in voelt, maar omdat je graag dat deel van de mensheid dat aanstoot neemt aan je minirok tevreden stelt, om irritaties te voorkomen....quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd of je leest niet begrijpend. Ik vind het geen probleem als ze borstvoeding willen geven, al dan niet in het openbaar. Maar als een deel van de mensheid die in het openbaar lopen er aanstoot aan nemen, zou ik daar wel rekening mee houden. Als moeders dat ook zouden doen, zou er minder irritaties zijn. Ík zou dan de fles geven, maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Dus oké.
ik ben eerlijk gezegd nog nooit iemand tegengekomen die dat niet deedquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:36 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd of je leest niet begrijpend. Ik vind het geen probleem als ze borstvoeding willen geven, al dan niet in het openbaar. Maar als een deel van de mensheid die in het openbaar lopen er aanstoot aan nemen, zou ik daar wel rekening mee houden. Als moeders dat ook zouden doen, zou er minder irritaties zijn. Ík zou dan de fles geven, maar dat blijkt niet altijd mogelijk. Dus oké.
Ga toch je baby voeden, vrouw.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel van de mensheid neemt er ook aanstoot aan als je een minirok draagt, ik neem aan dat je dat dus ook niet doet? En dan niet omdat je je daar niet prettig in voelt, maar omdat je graag dat deel van de mensheid dat aanstoot neemt aan je minirok tevreden stelt, om irritaties te voorkomen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |