quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier, speciaal voor jou:
Zoek maar eens op Maria lactans, dan zal je merken dat er in meer katholieke kerken e.d. dan je lief is borsten getoond worden, natuurlijk in combi met borstvoeding.
Het middelste plaatje gaat over een kerkelijke mythe trouwens, waar de man in dat plaatje aan het beeld vroeg om haar moederlijkheid te laten zie, waarop het beeld tot leven kwam en hem haar moedermelk voerde.
quote:
Jonge moeders organiseerden in Antwerpen Centraal een borstvoedingsflashmob.
Met een flashmob in Antwerpen Centraal klaagt een groep jonge moeders aan dat ze niet overal borstvoeding mogen geven. "Borstvoeden in het openbaar is een recht. Mensen moeten dat accepteren", klinkt het in een minidocu van Poolhert Productions.
Je staat in de Hunkemöller om voedingsbh's te kopen en plots krijgt je zoontje honger. Omdat er bijna niemand in de winkel is, vraag je of je in een van de paskamers - waarvan er geen enkele bezet is - borstvoeding mag geven, maar het mag niet. Dat overkwam Hanne.
Hanne is lang niet de enige vrouw die tegenwind ervaart wanneer ze in het openbaar borstvoeding wil geven. Daarom organiseerde een groep moeders een borstvoedingsflashmob in Antwerpen Centraal. Ellen Pollard en Marie De Hert van Poolhert Productions trokken ernaartoe en maakten onderstaande minidocumentaire.
Daarin getuigen jonge moeders, die niet begrijpen dat ze anno 2015 nog scheef bekeken worden als ze borstvoeding geven in het openbaar. "En dat terwijl het niets meer is dan gewoon je kind voeden", getuigt een vrouw. "Wij willen ook onderdeel uitmaken van de maatschappij. We willen ons niet steeds verstoppen."
Puur natuur
De reizigers die het tafereel aanschouwden, hadden er alvast geen bezwaar tegen. "Ik vind wel dat dat moet kunnen", meent een jongeman. "Het is puur natuur, dus dat moet ook in het openbaar kunnen."
Meer nog: "Ik vind het belachelijk dat er zo'n actie moet zijn om dit te sensibiliseren", vertelt een andere reiziger. "Ik heb er geen enkel probleem mee."
"Borstvoeden in het openbaar is een recht", besluit een jonge moeder.
http://www.demorgen.be/bi(...)-een-recht-a2455109/
quote:" Westerse beschaving " , dames en heren.![]()
![]()
In de prehistorie deden ze dit soort dingen ook. En ik dacht dat Antwerpen in een ontwikkelingsland lag? Wij gaan echt terug naar af.
die is vol, hier verder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Was al een topic over. Te lui om link te posten.
Laat mij erbuiten wil je?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
Ik snap niet wat het probleem hier van is. Het enige dat ik kan verzinnen is dat TS allochtoon is en iets heeft gevonden wat dan volgens hem niet 'beschaafd' is.
Iemand in vorige topic besloot dat baby's niet mogen eten van jezus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Echt.
Waarom de f*ck doe je hier moeilijk over.
Jij bent dan ook niet de originele TS.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Laat mij erbuiten wil je?
Als er ergens een voorstander rondloopt van topless en openbare borstvoedingen is het hier wel.
Als ik vrouw was, en het zou bij de mac niet mogen, dan zou ik demonstratief buiten gaan zitten met 1 tiet tegen het raam.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen moeten een keer opbokken met "Muh rechtuh, muh rechtuh." Als je op privaat terrein bent zoals in de McDonals een restaurant een pretpark whatever tellen de regels van desbetreffend park daar. Als je het idiote regels vind ga je er niet heen.
Voor de publieke ruimte zou het inderdaad gewoon moeten kunnen.
Maar dat weet de rest niet, weet je wat een moeite het kost om een beetje reputatie als trol op te bouwen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij bent dan ook niet de originele TS.
Heb je dit topic in het verlengde van die gedachte gemaakt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:55 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Maar dat weet de rest niet, weet je wat een moeite het kost om een beetje reputatie als trol op te bouwen?
Nee, primair.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Heb je dit topic in het verlengde van die gedachte gemaakt?
Of je gaat gewoon niet meer na die gelegenheid. Waarom meen jij het recht te hebben iets te mogen zeggen over andermans bezit?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als ik vrouw was, en het zou bij de mac niet mogen, dan zou ik demonstratief buiten gaan zitten met 1 tiet tegen het raam.
Gewoon puur uit protest, en dol op provoceren.
Ik meen niets, ik zou ze mijn standpunt, al druppelend, in hun gezicht wrijven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon niet meer na die gelegenheid. Waarom meen jij het recht te hebben iets te mogen zeggen over andermans bezit?
Waarschijnlijk wordt je gewoon verwijderd van het terreinquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik meen niets, ik zou ze mijn standpunt, al druppelend, in hun gezicht wrijven.
Dat zou ik willen meemaken, knappe mac-medewerker die me wegkrijgt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt je gewoon verwijderd van het terrein
Je bent vooral een kutpuber eigenlijk niet iedereen deelt jouw waarden en normen. Laat die mensen gewoon in hun waarde en ga ergens anders heen waar je wel geaccepteerd wordt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:03 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dat zou ik willen meemaken, knappe mac-medewerker die me wegkrijgt.
En de politie zou er niet aan beginnen, niet als het om borstvoeding gaat, die kijken wel twee keer uit, zie de krantenkoppen al voor me...
Nee, tolerantie is een moeder verbieden haar baby te voeden,.. zucht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je bent vooral een kutpuber eigenlijk niet iedereen deelt jouw waarden en normen. Laat die mensen gewoon in hun waarde en ga ergens anders heen waar je wel geaccepteerd wordt.
Jij behoort tot het slag volk wat tolerantie voor zichzelf eist maar andersdenkenden niet tolereert. Wel zo werkt het niet in het echte leven en zo werkt tolerantie al helemaal niet.
Ik ben ook niet tegen borstvoeding ga rustig je gang. Maar er zijn plaatsen met mensen die er bezwaar tegen hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:08 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nee, tolerantie is een moeder verbieden haar baby te voeden,.. zucht.
Je hoeft toch niet te kijken?
En als je kijkt dan kan je het ook gewoon schattig vinden, in plaats van je sexuele frustratie de baas te laten spelen over je emoties?
De mensen die bezwaar hebben kunnen toch ook een andere plaats kiezen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen borstvoeding ga rustig je gang. Maar er zijn plaatsen met mensen die er bezwaar tegen hebben.
Waarom moeten al deze mensen zich aan jou aanpassen terwijl je ook een andere plaats kan kiezen? Jij bent hier voor eenzijdige tolerantie.
Ik kan me over jou ook niet druk maken, als je maar op de achtergrond blijft, en niet naar zaken, pretparken, bij mensen thuis komt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
Kan mij hier niet druk over maken. Als het op de achtergrond gedaan wordt mag het van mij best gedaan worden. Maar zaken, pretparken, bij mensen thuis hoor je dit maar te laten als het zonder goedkeuring is. Voor de moeders die protesteren heb ik ook weinig lof.. 'Mensen moeten..', nee mensen moeten helemaal niets.
Als het personeel/de eigenaar van een winkel er bezwaar tegen heeft dan moet die moeder met dat kind zich, terwijl ze zich in de winkel bevind, daaraan aanpassen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
De mensen die bezwaar hebben kunnen toch ook een andere plaats kiezen?
Waarom zou een moeder met kind zich moeten aanpassen aan mensen die er bezwaar tegen hebben?
Het is aan de eigenaar omdat te beslissen niet een puberale moeder. De eigenaar kan namelijk de afweging maken over wat zijn klandizie denkt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:11 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
De mensen die bezwaar hebben kunnen toch ook een andere plaats kiezen?
Waarom zou een moeder met kind zich moeten aanpassen aan mensen die er bezwaar tegen hebben?
Daar hebben we wetten voor in dit land, en die zijn gelukkig nog steeds in het voordeel van de mensen met gezond verstand.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is aan de eigenaar omdat te beslissen niet een puberale moeder. De eigenaar kan namelijk de afweging maken over wat zijn klandizie denkt.
Nope, gelukkig niet,quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Als het personeel/de eigenaar van een winkel er bezwaar tegen heeft dan moet die moeder met dat kind zich, terwijl ze zich in de winkel bevind, daaraan aanpassen.
Je negeert verder het standpunt wat geeft jou het recht instructies van de eigenaar personeel te negeren? Niet jouw eigendom, niet jouw beslissing.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:16 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Daar hebben we wetten voor in dit land, en die zijn gelukkig nog steeds in het voordeel van de mensen met gezond verstand.
Een eigenaar mag ook geen mensen weigeren met dikke tril-billen in een zuurstok-gekleurde-legging.
Los van wat zijn klandizie ervan denkt.
Het is precies omgekeerd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je negeert verder het standpunt wat geeft jou het recht instructies van de eigenaar personeel te negeren? Niet jouw eigendom, niet jouw beslissing.
Er is bij mijn weten geen wetgeving over het moeten toelaten van borstvoeding.
Je mag mensen weigeren als ze niet naar "behoren" gekleed zijn. Een ontblote borst kan daaronder vallen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope, gelukkig niet,
Er is dan geen sprake van "redelijk" bezwaar.
In een private ruimte dien je de huisregels en instructies van het personeel op te volgen. Dus nee je zit fout ik mag als eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar (manager, personeel) vragen geen borstvoeding te geven an publiek.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:22 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Het is precies omgekeerd.
Je mag in dit land geen mensen weigeren in een voor puliek opengestelde ruimte, op basis van jouw mening.
Als je een winkel of Mac of pretpark opent mag je dus geen mensen weigeren als die niets strafbaars doen.
In jouw woning mag jij regels stellen.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je negeert verder het standpunt wat geeft jou het recht instructies van de eigenaar personeel te negeren? Niet jouw eigendom, niet jouw beslissing.
Er is bij mijn weten geen wetgeving over het moeten toelaten van borstvoeding.
bron: https://www.borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/wet.htmlquote:Artikel 4:8 Voedingsrecht uit de Arbeidstijdenwet (2007)
Een vrouwelijke werknemer die een borstkind voedt heeft, indien zij de werkgever hiervan in kennis heeft gesteld, gedurende de eerste negen levensmaanden van dat kind het recht de arbeid te onderbreken ten einde in de nodige rust en afzondering haar kind te zogen dan wel de moedermelk te kolven. De werkgever biedt haar daartoe de gelegenheid en stelt, waar nodig, een geschikte af te sluiten besloten ruimte ter beschikking.
De onderbrekingen, bedoeld in het eerste lid, vinden plaats zo vaak en zo lang als nodig is doch bedragen gezamenlijk ten hoogste een vierde van de arbeidstijd per dienst. De vaststelling van het tijdstip en de duur van de onderbrekingen vindt plaats door de betrokken vrouwelijke werknemer na overleg met de werkgever.
De duur van de onderbrekingen, bedoeld in dit artikel, gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd, waarover de vrouwelijke werknemer haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon behoudt.
Elk beding waarbij ten nadele van de vrouwelijke werknemer wordt afgeweken van dit artikel, is nietig.
Borstvoeding geven is niet het zelfde als "naar behoren gekleed zijn"quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:22 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Je mag mensen weigeren als ze niet naar "behoren" gekleed zijn. Een ontblote borst kan daaronder vallen.
Stel nou dat je midden in de zaal van een sterrenrestaurant borstvoeding gaat geven? Dan mag de manager je er gewoon uit trappen hoor.
Ik waardeer de poging maar dit gaat over de verhouding werkgever/werknemer en de mogelijkheid borstvoeding te geven of af te kolven. Nergens staat dat dit in de openbare ruimte toegelaten zou moeten worden er staat letterlijk dat er tijd voor vrij gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef Metalfrost het volgende:
bron: https://www.borstvoeding.com/artikelen/borstbaan/wet.html
Veel plezier met lezen.
Wederom fout, kledingeisen mits gelijk voor iedereen mogen gewoon.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Borstvoeding geven is niet het zelfde als "naar behoren gekleed zijn"
Daar hebben we wetten voor in dit land, en die zijn gelukkig nog steeds in het voordeel van de mensen met gezond verstand.
Een eigenaar mag ook geen mensen weigeren met dikke tril-billen in een zuurstok-gekleurde-legging.
Los van wat zijn klandizie ervan denkt.
private ruimte is iets anders van een voor het publiek opengestelde plaats.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
In een private ruimte dien je de huisregels en instructies van het personeel op te volgen. Dus nee je zit fout ik mag als eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar (manager, personeel) vragen geen borstvoeding te geven an publiek.
Bron: 8 jaar werkzaam in hotel, hotelschool
Wederom fout publiek opengestelde ruimte kan perfect privaat zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
private ruimte is iets anders van een voor het publiek opengestelde plaats.
Wederom niet in een voor het publiek opengestelde plaats.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wederom fout, kledingeisen mits gelijk voor iedereen mogen gewoon.
Foutquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Wederom niet in een voor het publiek opengestelde plaats.
Nope, wereld van verschil.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wederom fout publiek opengestelde ruimte kan perfect privaat zijn.
Een voor het publiek opgestelde ruimte kan niet in privaat bezit zijn? Van wie is ons openbaar opgestelde terras dan? De gemeente?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nope, wereld van verschil.
Een voor het publiek opengestelde plaats is precies wat het zegt.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik kan me over jou ook niet druk maken, als je maar op de achtergrond blijft, en niet naar zaken, pretparken, bij mensen thuis komt.
Als je terras openbaar is, het woord zegt het al, dan is het openbaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een voor het publiek opgestelde ruimte kan niet in privaat bezit zijn? Van wie is ons openbaar opgestelde terras dan? De gemeente?
Het terras is in bezit van het hotel dat maakt het privaat terrein. Ons hotel heeft het opgesteld voor gasten dat maakt het openbaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:31 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als je terras openbaar is, het woord zegt het al, dan is het openbaar.
De eetzaal van je hotel kan privaat zijn.
Of het is uitsluitend voor jullie gasten, prima, privaat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het terras is in bezit van het hotel dat maakt het privaat terrein. Ons hotel heeft het opgesteld voor gasten dat maakt het openbaar.
Dus nee, het kan perfect samen
Mooi dan heb je net toegegeven dat de Mac privaat terrein is en DUS zelf er over mogen beslissen wat voor instructies ze geven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Of het is uitsluitend voor jullie gasten, prima, privaat.
Of het is voor het publiek toegankelijk, openbaar.
Het is niet zo heel moeilijk hoor.
Sorry, maar niet dus.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mooi dan heb je net toegegeven dat de Mac privaat terrein is en DUS zelf er over mogen beslissen wat voor instructies ze geven.
Duurde even voordat je het door had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |