abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154581790

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Aygo!Dutch, nieuw platform met leningen aan het MKB
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 23-07-2015 22:45:26 ]
Pecunia non olet
pi_154581905
Zo, AGD staat er bij, maar ik zit er zelf niet in dus de fijne details moeten later maar even worden toegevoegd.

Trage en onduidelijke site trouwens.
Pecunia non olet
pi_154582197
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:25 schreef obligataire het volgende:
Zo, AGD staat er bij, maar ik zit er zelf niet in dus de fijne details moeten later maar even worden toegevoegd.
Thanks, Lendahand staat er nu zelfs 2x in :)
pi_154582675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:33 schreef aborren het volgende:

[..]

Thanks, Lendahand staat er nu zelfs 2x in :)
Vreemd, maar bij deze opgelost :)
Pecunia non olet
pi_154582782
Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:21:27 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154583621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef crowdiefunder het volgende:
Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
Haha :')
pi_154583684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef crowdiefunder het volgende:
en ook weer een bkr 987. Hebben ze daar allemaal geloof ik.
Geen woorden meer aan vuil maken.
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:34:03 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154583976
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:24 schreef Camogli het volgende:

[..]

en ook weer een bkr 987. Hebben ze daar allemaal geloof ik.
Geen woorden meer aan vuil maken.
Wat betekent die code 987? Lijkt erop dat deze aanvraagster alleen maar bij Lendico zit omdat het elders niet lukte.

Natuurlijk klopt dit van geen kant. Met zo'n inkomen een dakkapel laten crowdfunden om vervolgens je hele verdieping eronder te verbouwen uit eigen geld :')

Er zijn serieus mensen die hier geld in stoppen zo te zien. En dan loopt Lendico (m.i. volkomen terecht) al super slecht.
pi_154584711
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat betekent die code 987? Lijkt erop dat deze aanvraagster alleen maar bij Lendico zit omdat het elders niet lukte.

Natuurlijk klopt dit van geen kant. Met zo'n inkomen een dakkapel laten crowdfunden om vervolgens je hele verdieping eronder te verbouwen uit eigen geld :')

Er zijn serieus mensen die hier geld in stoppen zo te zien. En dan loopt Lendico (m.i. volkomen terecht) al super slecht.
987 zit in klasse B; niet eens slecht. Punt is dat álle aanvragen bij Lendico de laatste tijd die score hebben...
Afijn: geen woorden meer aan vuil maken dus.
pi_154588781
Ja 987 is OK, af en toe een paar gezien die lager zijn. Ik heb ook klein bedrag in een Lendico lening met BKR 891 tegen 11,6% :)

Uit de nieuwsbrief van KoM, schandalig eigenlijk:

Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Waar geld in het spel is komen helaas ook duistere personen om de hoek kijken die daar misbruik van willen maken. Zo ook in ons geval. De ondernemers die hun project op ons platform hebben gepubliceerd worden benaderd door partijen die óók, en per direct, een financiering kunnen aanbieden met veel betere condities. De benadering door hen per mail en telefoon is verbluffend echt. Niets is minder waar. Vlak voordat de beoogde financiering wordt verstrekt moet er nog wel even een fors bedrag worden overgemaakt. U raadt het al, hierna wordt er niets meer van hen vernomen.

Wij hebben zwaar het vermoeden dat wij hier te maken hebben met professionele fraudeurs. Een aantal ondernemers heeft inmiddels aangifte gedaan.

Vervolgens hebben wij te maken met één of meerdere partijen die Kapitaal Op Maat in een kwaad daglicht willen zetten. Zo worden wij bijvoorbeeld beticht van fraude. Berichtjes hierover vonden wij de afgelopen dagen terug op een aantal Nederlandse websites. Deze berichten zijn inmiddels gelukkig, op ons verzoek, verwijderd.

Crowdfunding is een prachtige manier van bankvrij financieren waarbij maximale transparantie een groot goed is en die bij ons hoog in het vaandel staat. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid én de crowd achterhaalt hem wel.
pi_154588831
Ik zou wel eens willen weten wat voor berichtjes dat zijn en of het ook FOK betreft.
Pecunia non olet
  vrijdag 24 juli 2015 @ 09:14:48 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154589618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:29 schreef obligataire het volgende:
Ik zou wel eens willen weten wat voor berichtjes dat zijn en of het ook FOK betreft.
Hier wordt niet zo slecht over KoM gesproken, hooguit wat opbouwende kritiek.

Zo ver ik heb kunnen achterhalen gaat het om posts op 'opgeletopinternet'. Die zijn dan ook niet meer leesbaar. Wellicht kan iemand nog iets uit de cache halen.
pi_154589954
Een nieuwe op GvE:
Naam: Simonse Visspecialiteiten
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 67.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,09

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11572
pi_154590197
Redelijk bedrag, maar sla hem over.

Overigens qua KoM en externe financiers, dan moet ik gelijk denken aan Geenen schoenen, die waren ook bezig met een externe financier.
pi_154590384
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op GvE:

Ter info (een eerdere vishandel ging failliet en er is in 2014 een nieuwe gestart):
http://www.bd.nl/over-een(...)n-mercedes-1.4213613
pi_154591814
KOM-mailer werkt weer kennelijk.
జ్ఞ‌ా
pi_154595696
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef µ het volgende:
_O_
pi_154596015
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:28 schreef µ het volgende:
klopt: dank!
Eerste betalingen van GvE doen het ook weer. Niet van de derdenrekening overigens.
pi_154596123
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:05 schreef Camogli het volgende:

[..]

klopt: dank!
Eerste betalingen van GvE doen het ook weer. Niet van de derdenrekening overigens.
Klopt, dat hebben ze ook aangegeven overigens. Ik had ook vandaag weer de eerste betalingen binnen.
pi_154598354
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op GvE:

Het bedrag is niet te hoog, wat wel een nadeel is dat is dat de leasemaatschappij en de Rabobank voor gaan als het onverhoopt mis gaat. Ik denk dat er wel plaats is voor een tweede viswinkel in Oss, hij brengt zelf 41k in en zijn vrouw werkt ook. Ik pak hem mee.
Ik blijf trouwens niet snappen dat dit soort bedrijven geen incentive geven, dom, dom , dom en een verkeerde zuinigheid.
pi_154599752
Nieuwe op gve:
Financiering werkkapitaal
eKids voor kinderdagverblijven
Project:11037 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,08
Creditsafe score:59
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 500.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,3%

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11037
pi_154600040
Forse investering.
Ik zie wel kansen, maar dit lijkt me echt heel zwartwit of een succes of een mislukking.
Ik denk dat ze wel de omzet veel te rooskleurig in zien. Als er een flinke besparing te behalen valt voor de kinderopvang, dan moeten ze nog steeds van hun personeel af.

Als het op basis van participatie in aandelen was had ik misschien wel een kansje meegepakt. In dit geval niet. De beloning is het risico niet waard.
Eerst denken, dan typen
pi_154600661
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 16:18 schreef Piger het volgende:
Als het op basis van participatie in aandelen was had ik misschien wel een kansje meegepakt. In dit geval niet. De beloning is het risico niet waard.
Grappig, bij het lezen van het project had ik meteen dezelfde gedachte. Ik zie best de kansen voor het idee (al kreeg ik bij het lezen wat argwaan bij de noodzaak van een gegarandeerde stroomtoevoer en internetverbinding). De upside is groot, maar het risico ook. Met de lening loop je dat risico wel zonder de kans op een grotere winst. Een aandeel lijkt me dan aantrekkelijker, of een lening met een variabele rente ofzo.
pi_154602344
Een nieuwe zonneenergie-pitch op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)packaging-in-eerbeek
Deze ziet er volgens mij beter uit dan die andere: Aquaradius. Betere Rating van Creditsafe en een stabielere afloscapaciteit. Ik ga meedoen.
pi_154602432
Hi,

Berichtje vanuit de zon. Nog paar dagen om CFS vol te krijgen. Ook hierbij de premie.

Gaat dat lukken?

Grtz, Harm ☀️
pi_154602450
GvE past de succesfee aan:

Aanpassing succesfee investeerders

24-7-2015 17:12:56

Per 17 augustus 2015 treedt de volgende wijziging op in de succesfee voor investeerders:

Huidige fee investeerder:
• 0,9% eenmalige succesfee over de totale investeringssom.

Fee investeerder per 17 augustus 2015:
• 0,3 % succesfee per looptijd jaar over de totale investeringssom.

Achtergrond
•De aangepaste succesfee houdt rekening met de looptijd van het project en de (herhalende) inspanningen en kosten die hier vanuit Geldvoorelkaar.nl aan zijn verbonden. Denk hierbij onder andere aan de kosten voor betalingsverkeer.
•De succesfee houdt tevens rekening met de extra inspanningen die vanuit Geldvoorelkaar.nl worden verricht in het kader van screening en riskmanagement. Onder andere het opvragen, beoordelen en publiceren van Creditsafe rapportages, naast de BKR en Graydon toetsing is hier een onderdeel van.
•Het effectieve rendement is niet langer afhankelijk van de looptijd van uw project.
•Voor projecten met een looptijd tot 3 jaar betaalt u een lagere fee dan in de huidige systematiek.
•De wijziging geldt alleen voor investeringen die vanaf 17 augustus 2015 worden gedaan. Voor investeringen gedaan vóór 17 augustus blijft het huidige tarief gelden.

Voorbeeld
•Investeert u in een project waar een looptijd van 2 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 0,6% eenmalige succesfee (2 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 0,60.
•Investeert u in een project waar een looptijd van 4 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 1,2% eenmalige succesfee (4 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 1,20.
•De fee wordt alleen in rekening gebracht indien een lening daadwerkelijk tot stand is gekomen.

Inhouding

De succesfee zal per 17 augustus verspreid over de eerste 3 maanden van de looptijd ingehouden worden op uw maandelijkse ontvangsten. Het streven is hierbij om de kosten voor u als investeerder in grotere mate te spreiden. Deze wijziging geldt ook voor investeringen die vóór 17 augustus 2015 zijn gedaan maar waarvan de projecten nà 16 augustus worden volgeschreven.

Tot slot

De tarieven van Geldvoorelkaar.nl blijven ook met bovengenoemde wijzigingen één van de scherpste in de crowdfundingbranche. De succesfee behoudt haar eenmalige karakter, waarbij de betaling wordt gespreid over de eerste 3 betalingstermijnen. Naast de succesfee brengen wij geen aanvullende kosten, zoals administratiekosten of een jaarlijkse beheervergoeding, in rekening.
pi_154602728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:28 schreef Camogli het volgende:
Een nieuwe zonneenergie-pitch op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)packaging-in-eerbeek
Deze ziet er volgens mij beter uit dan die andere: Aquaradius. Betere Rating van Creditsafe en een stabielere afloscapaciteit. Ik ga meedoen.
Wat vind je hier aantrekkelijk aan?

5 of 6 jaar ok maar 10 jaar is wel erg lang en 4,5% veel te weinig bij dit risico....m.i.
Pecunia non olet
pi_154602751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:31 schreef HarmAygodutch het volgende:
Hi,

Berichtje vanuit de zon. Nog paar dagen om CFS vol te krijgen. Ook hierbij de premie.

Gaat dat lukken?

Grtz, Harm ☀️
Ja, dat zou mooi zijn! 8% rente is voor het project redelijk maar de aanbieding van jullie (5% op de inleg extra) maakt het totaal rendement ongeveer 11%. Waar krijg je dat elders? Daarnaast ook nog eens een incentive van CFS. Ik doe al mee, moet hij wel volkomen....
  vrijdag 24 juli 2015 @ 17:45:15 #29
132191 -jos-
Money=Power
pi_154602986
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:31 schreef _Rooos_ het volgende:

Per 17 augustus 2015 treedt de volgende wijziging op in de succesfee voor investeerders:

Achtergrond
•De aangepaste succesfee houdt rekening met de looptijd van het project en de (herhalende) inspanningen en kosten die hier vanuit Geldvoorelkaar.nl aan zijn verbonden. Denk hierbij onder andere aan de kosten voor betalingsverkeer.
•De succesfee houdt tevens rekening met de extra inspanningen die vanuit Geldvoorelkaar.nl worden verricht in het kader van screening en riskmanagement. Onder andere het opvragen, beoordelen en publiceren van Creditsafe rapportages, naast de BKR en Graydon toetsing is hier een onderdeel van.
•Het effectieve rendement is niet langer afhankelijk van de looptijd van uw project.
•Voor projecten met een looptijd tot 3 jaar betaalt u een lagere fee dan in de huidige systematiek.
•De wijziging geldt alleen voor investeringen die vanaf 17 augustus 2015 worden gedaan. Voor investeringen gedaan vóór 17 augustus blijft het huidige tarief gelden.

Voorbeeld
•Investeert u in een project waar een looptijd van 2 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 0,6% eenmalige succesfee (2 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 0,60.
•Investeert u in een project waar een looptijd van 4 jaar aan is verbonden dan betaalt u per 17 augustus 2015 1,2% eenmalige succesfee (4 x 0,3%). Bij een investering van ¤ 100 bedraagt de succesfee dan ¤ 1,20.
•De fee wordt alleen in rekening gebracht indien een lening daadwerkelijk tot stand is gekomen.

Inhouding

De succesfee zal per 17 augustus verspreid over de eerste 3 maanden van de looptijd ingehouden worden op uw maandelijkse ontvangsten. Het streven is hierbij om de kosten voor u als investeerder in grotere mate te spreiden. Deze wijziging geldt ook voor investeringen die vóór 17 augustus 2015 zijn gedaan maar waarvan de projecten nà 16 augustus worden volgeschreven.

Tot slot

De tarieven van Geldvoorelkaar.nl blijven ook met bovengenoemde wijzigingen één van de scherpste in de crowdfundingbranche. De succesfee behoudt haar eenmalige karakter, waarbij de betaling wordt gespreid over de eerste 3 betalingstermijnen. Naast de succesfee brengen wij geen aanvullende kosten, zoals administratiekosten of een jaarlijkse beheervergoeding, in rekening.
Dat betekent dus dat GVE een stuk duurder wordt want de meeste projecten zijn 4 of 5 jaar... en dat de kortlopende projecten nog sneller vol gaan lopen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_154603118
Kennelijk nog niet genoeg verdiend met Mondygo. Ik stop er geen cent meer in.
pi_154603336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:49 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Kennelijk nog niet genoeg verdiend met Mondygo. Ik stop er geen cent meer in.
Geld om Zweden in de lucht te houden :):)

Als ze de fee jaarlijks zouden innen zoals bij Collin dan zou ik het nog kunnen begrijpen want dat heeft een regelmatige jaarlijkse inkomstenstroom tot gevolg. Dat is voor iedereen beter. Bovendien heeft de investeerder bij default dan ook geen kosten meer.
Dit is alleen maar eigen belang voor de korte termijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 24-07-2015 18:11:43 ]
Pecunia non olet
pi_154603397
"•De succesfee houdt tevens rekening met de extra inspanningen die vanuit Geldvoorelkaar.nl worden verricht in het kader van screening en riskmanagement. Onder andere het opvragen, beoordelen en publiceren van Creditsafe rapportages, naast de BKR en Graydon toetsing is hier een onderdeel van."
Klinkt ook niet echt variabel/afhankelijk van de looptijd.
pi_154603828
quote:
Dit is echt dikke onzin. Ze kunnen het mooi brengen maar uiteindelijk zijn het gewoon geldwolven, die totaal geen inspanningen leveren als er iets mis gaat met een project.
pi_154603903
Meer (vooraf) betalen voor dezelfde service? En alleen het risico lopen bij default?

:W dan maar 0.8% bij de ing
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154603992
Natuurlijk niet, het gaat gewoon om meer inkomsten. Ze proberen het alleen leuk te verpakken.
Schip ahoy!
pi_154604780
Als ze per loopjaar willen doen, waarom innen ze de fee dan ook niet per jaar? Zou wel net zo fair zijn qua risico. Nu betaal je direct de fee voor alle jaren vooraf terwijl een project van 5 jaar al na 2 jaar geklapt kan zijn.

De meerderheid v/d projecten zijn 4 a 5 jaar. Dus het gaat ze inderdaad om meer inkomsten.

Meer inkomsten waarbij GvE geen risico loopt dat dit beïnvloed wordt door defaults. Dit risico laten ze bij ons liggen.
pi_154605096
Helaas toch twee bankdirecteuren bij gve.
pi_154605264
Aygodutchmailer wordt getest AS WE SPEAK!
జ్ఞ‌ా
pi_154605401
Aygodutch wordt nu ook gesupport door de server die door FOK!-users wordt gesponsord :s).

Voor info zie: http://cfmailserver.nl/
జ్ఞ‌ా
pi_154605501
Jullie hebben mail ;).
జ్ఞ‌ా
pi_154605566
Ik heb me aangemeld. Beetje concurrentie voor GvE altijd goed, zeker als ze duurder gaan worden.
pi_154605567
Mails worden trouwens (bij alle lijsten) uitgestuurd op volgorde van originele inschrijving. Hoe eerder je bent, hoe sneller je je mail krijgt dus.

SPOILER
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 24 juli 2015 @ 19:36:54 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154605763
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:16 schreef M.anoniem het volgende:

[..]

Dit is echt dikke onzin. Ze kunnen het mooi brengen maar uiteindelijk zijn het gewoon geldwolven, die totaal geen inspanningen leveren als er iets mis gaat met een project.
Dat is niet helemaal waar, ik heb nu van mn 1e project wat default is gegaan een redelijk uitgebreide update/dossier gekregen van de stand van zaken (wel van het incassobureau maar goed daar besteden ze het ook aan uit) en GVE zelf kan denk ik ook niet veel meer doen dan dat?

Die verhoging van de fee is gewoon een verhoging ja daar zie ik ze niet meer voor doen nee. Dus wat dat betreft is het gewoon meer willen verdienen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_154606110
Update bij het project 3Tac op GVE. Tevens verhoging rente van 7,5% naar 8,2%. Toch heb mijn twijfels of project wel vol komt gezien slechts 18 resterende dagen.

SPOILER
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154606454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:19 schreef CaLeX het volgende:
Meer (vooraf) betalen voor dezelfde service? En alleen het risico lopen bij default?

:W dan maar 0.8% bij de ing
Nuchter bezien gewoon een vraag en aanbod kwestie. Spaarrente daalt bij banken, dus kantelpunt naar CF verschuift. Projecten lopen supersnel vol, dus kunnen de kosten best omhoog.

Zou wel leuk zijn als GvE ook een soort 'leden-korting' (ANWB-stijl, hoe langer deelnemer, hoe meer korting) zou toepassen. Per slot van rekening zijn "wij" (de early adopters) extreem belangrijk geweest voor het (steeds bredere) succes. Nu ik het zo opschrijf.... bijna een piramide-spel !
pi_154607586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:52 schreef BruderKlaus het volgende:
Update bij het project 3Tac op GVE. Tevens verhoging rente van 7,5% naar 8,2%. Toch heb mijn twijfels of project wel vol komt gezien slechts 18 resterende dagen.

SPOILER
Ik ben afgehaakt toen ik de foto van de directeur zag ☺
Pecunia non olet
pi_154614860
quote:

Achtergrond

Voorbeeld

Inhouding

Tot slot

Ik denk dat we deze verhoging van de kosten /fee niet tegen gaan houden. Iedereen kan uiteindelijk besluiten om nog wel of niet mee te investeren. GvE is de afgelopen periode wel wat meer aan controle gaan doen en verstrekt natuurlijk wel iets meer informatie als een half jaar geleden en daar ben ik wel blij mee. Onder aan de streep blijft het een duidelijke kosten verhoging die we niet tegen gaan houden vrees ik.
Wat we wel kunnen proberen is om te kijken of het niet mogelijk is om een korting te krijgen op de fee, zoals bij KoM, dit geld overigens wat mij betreft ook voor onze nieuwe vrienden van AGD.
Daarnaast is het wat mij betreft echt noodzakelijk dat de fee gewoon per jaar afgedragen gaat worden en niet in de eerste drie maanden. Zeker m.b.t. het laatste punt moeten we een vuist maken denk ik. Als GvE hierin niet mee wil gaan is het verstandig om met veel mensen, die het hiermee eens zijn, een onderbouwde klacht in te dienen bij de AFM.

Hoe denken jullie hierover?
pi_154618001
Ik heb ieder geval een mail gestuurd naar GVE. M.i. Kunnen ze administratie efficiënter inrichten. Betalingen worden net de hand verwerkt, geen iDEAL ed.

Ik heb in de mail aangegeven dat andere platforms wel rond de 1% fee vragen en deze veel kleiner zijn dan GVE. Een tarief van 0,3% per jaar met een maximum van 1,5% lijkt me reëel.
pi_154618354
Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken met jullie insights. Veel van opgestoken en hoop dat ook nog lang te mogen doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 07:15 schreef djh77 het volgende:
Ik heb ieder geval een mail gestuurd naar GVE. M.i. Kunnen ze administratie efficiënter inrichten. Betalingen worden net de hand verwerkt, geen iDEAL ed.

Ik heb in de mail aangegeven dat andere platforms wel rond de 1% fee vragen en deze veel kleiner zijn dan GVE. Een tarief van 0,3% per jaar met een maximum van 1,5% lijkt me reëel.
Goed punt. Verder heb ik bij GVE voorgesteld om de fee dan maar jaarlijks af te rekenen ipv in de eerste periode. Wel zo eerlijk vind ik.
pi_154618678
Ik ga ook een e-mail sturen naar GVE. Ik vind het raar dat een tariefswijziging in een nieuwsberichtje op de website staat, maar niet (ook) per e-mail aan bestaande investeerders wordt doorgegeven.

Verder ben ik het met jullie eens dat GVE de kosten gestaffeld bij investeerders in rekening zou moeten brengen: 0,3% per jaar over het (nog) geïnvesteerde bedrag.

Van mijn 33 lopende projecten bij GVE hebben er inmiddels 2 een betalingst(r)op. Eén op circa 2/3 van de tijd, de ander op circa 1/3 van de tijd. Dat betekent grofweg een verlies van ¤100,- op een investering van ¤200,-. Ik hoop maar dat mijn huidige projecten die klap gaan opvangen, maar het is wel een behoorlijke aantasting van mijn rendement. Maar ja, TINA (= There Is No Alternative). Aandelen zijn op dit moment ook niet bepaald goedkoop. Zowel de dollar als de pond zijn duur geworden. Uitgeven dan maar? Kan ook niet, want ik wil op enig moment een woning kopen. Tot die tijd is het zoeken naar een reëel positief rendement. Het is een luxe probleem, maar toch.
pi_154618724
Wel een probleem waar velen mee zitten. Ik heb nu ook nog geen koopwoning. Wil e.e.a. wegzetten, niet te definitief, maar wel zodat het iets oplevert en ik wanneer nodig (ergens in de komende vijf jaar) erbij kan of het in elk geval binnen afzienbare tijd terugkomt. En een spaarrekening is gewoon een kansloze bedoening op dit moment.

Ik heb daardoor nu wel een beetje een zwak voor Lendahand. 3 of 4% is niet geweldig, maar meer dan een spaarrekening. En doordat er een maatschappij tussen zit, ben je niet zomaar je geld kwijt als één van de leners omvalt. Het kwetsbare punt zit 'm vooral in het omvallen van de tussenpartners. Maar je hebt wel je geld terug binnen twee jaar.
Schip ahoy!
pi_154618804
quote:

Achtergrond

Voorbeeld

Inhouding

Tot slot

Meer dan 80% van de projecten zijn 60 maanden. Wil dus zeggen een verhoging van 67% voor iets wat men allang had moeten doen nl. begeleiding, screning en op de juiste manier communiceren over de projecten. Zoals nu door GVE aangekondigd met incasso aan het begin van de rit voor mij op het eerste gezicht niet acceptabel.
Draagt ook totaal niet bij aan richtlijn/aanbeveling van AFM om inkomsten van cf platformen meer over het gehele leentraject te spreiden!
pi_154619673
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat we deze verhoging van de kosten /fee niet tegen gaan houden. Iedereen kan uiteindelijk besluiten om nog wel of niet mee te investeren. GvE is de afgelopen periode wel wat meer aan controle gaan doen en verstrekt natuurlijk wel iets meer informatie als een half jaar geleden en daar ben ik wel blij mee. Onder aan de streep blijft het een duidelijke kosten verhoging die we niet tegen gaan houden vrees ik.
Wat we wel kunnen proberen is om te kijken of het niet mogelijk is om een korting te krijgen op de fee, zoals bij KoM, dit geld overigens wat mij betreft ook voor onze nieuwe vrienden van AGD.
Daarnaast is het wat mij betreft echt noodzakelijk dat de fee gewoon per jaar afgedragen gaat worden en niet in de eerste drie maanden. Zeker m.b.t. het laatste punt moeten we een vuist maken denk ik. Als GvE hierin niet mee wil gaan is het verstandig om met veel mensen, die het hiermee eens zijn, een onderbouwde klacht in te dienen bij de AFM.

Hoe denken jullie hierover?
Helemaal mee eens. Ben benieuwd hoe de AFM hierover denkt.
Wat mij het meeste ergert is dat men zoiets bij de berichten op de site zet i.p.v een mail naar de investeerders. Het kan toch niet zo zijn dat je iedere keer de site moet onderzoeken of er iets veranderd is? :N
pi_154619874
Brief aan GVE:

Geachte ,

De firma Geldvoorelkaar heeft een omzet model dat geheel is gebaseerd op het tot stand komen van nieuwe leningen. Immers de inkomsten worden genoten bij de start van de lening 0.9% van de investeerder/lening gever en afhankelijk van de looptijd van de lening ongeveer 5% van de lening nemer. In het verloop van het traject van de lening zijn er geen inkomsten meer uit de tot stand gekomen leningen. Dus stokt onverhoopt de stroom van het tot stand komen van nieuwe leningen dan komt GVE op niet al te lange termijn in de problemen. Veel beter zou het zijn dat het omzet model van Geldvoorelkaar inkomsten genereert gedurende looptijd van de lening bijvoorbeeld door de inkomsten uit de lening nemer en lening gever niet in een keer bij de start maar in delen bijvoorbeeld jaarlijks gedurende de looptijd van de lening te vergaren. Je zou zelfs kunnen redeneren dat er nu een prikkel is om kost wat het kost nieuwe leningen te accepteren en in de markt te zetten daar anders de continuïteit van de firma in gevaar komt.

Bovenstaande is niet alleen mijn mening maar ook de mening van de AFM. Zie rapport AFM over de CF sector.

U kunt het zich vermoedelijk wel voorstellen dat ik dan ook zeer verbaasd was door de succes fee verandering voor de investeerder die u afgelopen vrijdag gepubliceerd heeft.
Niet alleen de verhoging van gemiddeld ongeveer 50% van het tarief voor investeerders (een vluchtige telling van mij schat in dat 80% van de leningen over 60 maanden loopt met verhoging 67%, zo’n 15% 48 maanden met verhoging 33% en de rest korter met geen verhoging of verlaging) maar ook de wijze van incasseren is niet in lijn met wat voor de continuïteit van GVE gewenst is.

Het argument voor de verhoging dat u meer kosten maakt omdat uw begeleiding c.q. informatie verbeterd is, is maar ten dele waar daar het ook in het verleden uw plicht was dat op een adequate manier te doen en deze extra’s zeker niet een gemiddelde 50% verhoging rechtvaardigen.

Ik stel u dan ook voor uw voorstel van succes fee verhoging voor investeerders te veranderen in een fee van 0.25 % van het oorspronkelijke leenbedrag en dit per jaar te innen.

U krijgt dan een verhoging van naar schatting gemiddeld zo’n 19%, en u spreidt inkomsten meer over de leningsperiode zoals door AFM en ook de investeerders gewenst. Bovendien is het beter voor de continuïteit van GVE en dus beter voor haar klanten de investeerders en leners .

Hoor graag van u,

Met vriendelijke groet
pi_154619893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Meer dan 80% van de projecten zijn 60 maanden. Wil dus zeggen een verhoging van 67% voor iets wat men allang had moeten doen nl. begeleiding, screning en op de juiste manier communiceren over de projecten. Zoals nu door GVE aangekondigd met incasso aan het begin van de rit voor mij op het eerste gezicht niet acceptabel.
Draagt ook totaal niet bij aan richtlijn/aanbeveling van AFM om inkomsten van cf platformen meer over het gehele leentraject te spreiden!
Ben ik helemaal mee eens. Voor de bestendigheid van crowdfunding, dus hun business, is m.i. de nazorg net zo belangrijk als het aan de voorzijde binnenhalen van leningen en geld. Dat is nogal uit het oog gebleven, en blijkt eigenlijk ook uit hun onevenwichtige verdienmodel. Essentieler vind ik echter dat de sites veel transparanter moeten zijn over het terugbetalingsverloop, defaults en afwikkeling. Zaken zoals het vreemde botenvoorstel kunnen m.i. echt niet zo. Een paar spraakmakende defaults met slordige afhandeling en de ballon loopt zomaar snel leeg. De Duitse sites Lendico en Zencap besteden in hun systeem iig wel aandacht daaraan.
pi_154619966
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 11:13 schreef Zand60 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ben benieuwd hoe de AFM hierover denkt.
Wat mij het meeste ergert is dat men zoiets bij de berichten op de site zet i.p.v een mail naar de investeerders. Het kan toch niet zo zijn dat je iedere keer de site moet onderzoeken of er iets veranderd is? :N
Helemaal mee eens, wijzigingen in de voorwaarden, tariefswijziging enz. daar zou je gewoon via brief of mail van op de hoogte gebracht moeten worden. Ik vraag mij zelfs af als je wijzigingen in de voorwaarden zou aanvechten omdat je er niet van op de hoogte was wel stand houden bij de rechter. Ook een puntje om GvE op te wijzen.
pi_154620041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Brief aan GVE:

Geachte ,

De firma Geldvoorelkaar heeft een omzet model dat geheel is gebaseerd op het tot stand komen van nieuwe leningen. Immers de inkomsten worden genoten bij de start van de lening 0.9% van de investeerder/lening gever en afhankelijk van de looptijd van de lening ongeveer 5% van de lening nemer. In het verloop van het traject van de lening zijn er geen inkomsten meer uit de tot stand gekomen leningen. Dus stokt onverhoopt de stroom van het tot stand komen van nieuwe leningen dan komt GVE op niet al te lange termijn in de problemen. Veel beter zou het zijn dat het omzet model van Geldvoorelkaar inkomsten genereert gedurende looptijd van de lening bijvoorbeeld door de inkomsten uit de lening nemer en lening gever niet in een keer bij de start maar in delen bijvoorbeeld jaarlijks gedurende de looptijd van de lening te vergaren. Je zou zelfs kunnen redeneren dat er nu een prikkel is om kost wat het kost nieuwe leningen te accepteren en in de markt te zetten daar anders de continuïteit van de firma in gevaar komt.

Bovenstaande is niet alleen mijn mening maar ook de mening van de AFM. Zie rapport AFM over de CF sector.

U kunt het zich vermoedelijk wel voorstellen dat ik dan ook zeer verbaasd was door de succes fee verandering voor de investeerder die u afgelopen vrijdag gepubliceerd heeft.
Niet alleen de verhoging van gemiddeld ongeveer 50% van het tarief voor investeerders (een vluchtige telling van mij schat in dat 80% van de leningen over 60 maanden loopt met verhoging 67%, zo’n 15% 48 maanden met verhoging 33% en de rest korter met geen verhoging of verlaging) maar ook de wijze van incasseren is niet in lijn met wat voor de continuïteit van GVE gewenst is.

Het argument voor de verhoging dat u meer kosten maakt omdat uw begeleiding c.q. informatie verbeterd is, is maar ten dele waar daar het ook in het verleden uw plicht was dat op een adequate manier te doen en deze extra’s zeker niet een gemiddelde 50% verhoging rechtvaardigen.

Ik stel u dan ook voor uw voorstel van succes fee verhoging voor investeerders te veranderen in een fee van 0.25 % van het oorspronkelijke leenbedrag en dit per jaar te innen.

U krijgt dan een verhoging van naar schatting gemiddeld zo’n 19%, en u spreidt inkomsten meer over de leningsperiode zoals door AFM en ook de investeerders gewenst. Bovendien is het beter voor de continuïteit van GVE en dus beter voor haar klanten de investeerders en leners .

Hoor graag van u,

Met vriendelijke groet
Wat een keurige brief!
pi_154620295
quote:
Brief aan GVE:
Mooie tekst. Die ga ik met bronvermelding ook naar gve mailen.
pi_154623505
quote:
Mooie brief hoor! Maar waarom van het oorspronkelijke leenbedrag en niet, zoals bij Collin, van het nog openstaande bedrag (= leenbedrag - aflossing)?
pi_154626245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:29 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Mooie brief hoor! Maar waarom van het oorspronkelijke leenbedrag en niet, zoals bij Collin, van het nog openstaande bedrag (= leenbedrag - aflossing)?
Dat is ook een optie maar dan zal het tarief omhoog moeten want dan komen ze aan 0,25% tekort, dan zou de opbrengst zelfs minder zijn dan nu :)
Pecunia non olet
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:04:33 #61
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154628159
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 20:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben afgehaakt toen ik de foto van de directeur zag ☺
Project helemaal niet gecheckt tot nu toe maar ze maken wel mooie dingen opzich!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:07:01 #62
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154628207
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel een probleem waar velen mee zitten. Ik heb nu ook nog geen koopwoning. Wil e.e.a. wegzetten, niet te definitief, maar wel zodat het iets oplevert en ik wanneer nodig (ergens in de komende vijf jaar) erbij kan of het in elk geval binnen afzienbare tijd terugkomt. En een spaarrekening is gewoon een kansloze bedoening op dit moment.

Ik heb daardoor nu wel een beetje een zwak voor Lendahand. 3 of 4% is niet geweldig, maar meer dan een spaarrekening. En doordat er een maatschappij tussen zit, ben je niet zomaar je geld kwijt als één van de leners omvalt. Het kwetsbare punt zit 'm vooral in het omvallen van de tussenpartners. Maar je hebt wel je geld terug binnen twee jaar.
Ik heb net een appartement gekocht. GVE geld gebruik ik nu maar als een maandelijkse aanvulling.
Maar wel iets om overr na te denken of je het dan allemaal ineens nodig zou hebben.
pi_154630043
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat zou mooi zijn! 8% rente is voor het project redelijk maar de aanbieding van jullie (5% op de inleg extra) maakt het totaal rendement ongeveer 11%. Waar krijg je dat elders? Daarnaast ook nog eens een incentive van CFS. Ik doe al mee, moet hij wel volkomen....
Vooruit, gezien de bonus van AGD en de incentive lijkt deze me wel leuk, ik heb er ook iets ingestopt. Nu afwachten of het lukt met nog maar 2 dagen te gaan.
pi_154632061
Hi.

Nog twee dagen te gaan, en nog 8k nodig!
Moet toch lukken dat ik vanuit het zonnetje in Italia hem nog vol zie lopen ;))
pi_154632222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 20:18 schreef HarmAygodutch het volgende:
Hi.

Telt een inschrijving uit juni ook nog mee voor die bonus? Zo ja dan wil ik 'm wel verdubbelen :)
Pecunia non olet
pi_154632676
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 20:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Telt een inschrijving uit juni ook nog mee voor die bonus? Zo ja dan wil ik 'm wel verdubbelen :)
Dit is wat daarover op de site staat, dus volgens mij wel. "Deze actie geldt tevens voor de reeds gedane investeringen op de nu lopende projecten"
pi_154632848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 20:18 schreef HarmAygodutch het volgende:
Hi.

Beste Harm, ik begrijp dat je enthousiast bent maar hier niet steeds reclame maken. Dat doen wij wel als jullie je best blijven doen met o.a. de verbeter puntjes 😉😁.
pi_154633322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 09:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat Mondygo project had ze zomaar 6 mille aan extra fee opgeleverd. Dat zullen ze zich ook wel gerealiseerd hebben. Op jaarbasis, stel met 25 miljoen aan projecten met een loopduur van 5 jaar, scheelt het anderhalve ton aan fee. Daar kun je best wel wat uittrekseltjes en creditsafe rapportjes voor opvragen :) :)

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 25-07-2015 21:22:40 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:25:20 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_154633501
Zolang gve de fee vooraf al opeist en niet jaarlijks gaat er geen cent meer van mij richting gve
pi_154633673
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:25 schreef Blik het volgende:
Zolang gve de fee vooraf al opeist en niet jaarlijks gaat er geen cent meer van mij richting gve
Ik moet zeggen dat ik er ook héél veel moeite mee heb. Ik ga ze er zeker over mailen en als ze er niets mee doen ga ik beslist een klacht neerleggen bij de AFM.
pi_154634239
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er ook héél veel moeite mee heb. Ik ga ze er zeker over mailen en als ze er niets mee doen ga ik beslist een klacht neerleggen bij de AFM.
Buiten dat het allemaal duurder wordt, zonder echt zichtbare kwaliteitsverbetering (die stichting hadden ze eigenlijk allang moeten hebben) vind ik inderdaad ook het grootste bezwaar dat alles van tevoren wordt uitgefaktureerd.
Het risico bij defaults ligt daardoor bij de investeerder en wat nog erger is, het zou zomaar kunnen dat alle liquiditeit één op één naar Zweden wordt overgemaakt wat de stabiliteit van het platform op lange termijn natuurlijk niet ten goede komt. Ik vind dat de AFM best wel eens mag kijken naar de situatie met de verliesgevende activiteiten van de Zweedse holding. Wat betekent dat voor de lange termijn, heeft GVE straks weer een andere eigenaar, blijft er dan een kaalgeplukt bedrijf over, hoe gaat dat dan verder.
Pecunia non olet
pi_154639719
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:45 schreef wou het volgende:

[..]

Vooruit, gezien de bonus van AGD en de incentive lijkt deze me wel leuk, ik heb er ook iets ingestopt. Nu afwachten of het lukt met nog maar 2 dagen te gaan.
Het zal er om gaan spannen. Vandaag de laatste mogelijkheid om vol te komen. Nog "maar" 6,5k te gaan.
pi_154640622
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 05:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het zal er om gaan spannen. Vandaag de laatste mogelijkheid om vol te komen. Nog "maar" 6,5k te gaan.
Mensen en termijnen zijn flexibel :) :) 8-)
Pecunia non olet
pi_154642045
Ik ben nu al een maand(!) bezig om mijn Trustbuddy account actief te krijgen.

Ondanks contact met de "investment Director" dat alles nu in orde zou zijn is dat nog niet het geval.

Probleem is dat ik geen SMS ontvang op mijn (Poolse) mobiel waardoor ik mijn account niet kan activeren. Wel heb ik op verzoek van deze Director ¤ 100 overgemaakt als seed fund zodat mijn account geactiveerd kon worden.

Dat dat is mooi vervelend. Iemand anders die een idee heeft? Want op mijn mails reageren ze niet en bellen naar (Sweden) heeft me al 2 x 25 minuten wachttijd gekost zonder geholpen te worden.

De kosten (verlies) zit duidelijk niet in customer service :(
pi_154642155
Het beste advies is om die 100 euro terug te halen, en het project af te kappen.
Bij twijfel nooit inhalen :)
Pecunia non olet
pi_154642182
Zou ik graag doen, maar dan moet ik wel toegang hebben tot mijn account... Of uberhaupt een reactie ontvangen.

Ik ga even op de Trustbuddy website zoeken naar de contact gegevens van iemand hoger in de organisatie de me kan helpen, want dit is echt belachelijk nu ...
pi_154645408
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mensen en termijnen zijn flexibel :) :) 8-)
Dat hoop ik niet eigenlijk. Termijnen zijn er niet voor niets en als ze daar nu al aan beginnen is het einde zoek. Ik hoop echt dat hij vandaag vol komt maar zo niet is het voor mij jammer dan. Er komen vast nog mooie nieuwe projecten aan.
  zondag 26 juli 2015 @ 14:51:21 #78
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154645852
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat hoop ik niet eigenlijk. Termijnen zijn er niet voor niets en als ze daar nu al aan beginnen is het einde zoek. Ik hoop echt dat hij vandaag vol komt maar zo niet is het voor mij jammer dan. Er komen vast nog mooie nieuwe projecten aan.
Ik zit ook in deze, het is nu nog 5,5k te gaan
pi_154646126
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Gebeurt bij Zencap aan de lopende band. Daar weet je nooit zeker wanneer een funding periode echt is afgelopen. Erg irritant, want dan weet je nooit of je een ander project moet/kan zoeken.
pi_154647254
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:02 schreef rwachtel het volgende:

[..]

Gebeurt bij Zencap aan de lopende band. Daar weet je nooit zeker wanneer een funding periode echt is afgelopen. Erg irritant, want dan weet je nooit of je een ander project moet/kan zoeken.
Ik zou op die basis ook nooit aan een project van Zencap meedoen.
pi_154648788
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou op die basis ook nooit aan een project van Zencap meedoen.
Ik ben er ook niet dol op want als een project héél langzaam volloopt begin je onbewust ook een beetje aan de beslissing te twijfelen om mee te doen :) Van de andere kant begrijp ik het wel, de succesfee is dusdanig hoog dat ze die niet graag missen, en er is natuurlijk al heel veel geïnvesteerd in de site en dergelijke. Voor het trackrecord is het natuurlijk ook heel goed als er een rijtje 100% geslaagde projecten staat. Op die manier moet het balletje wat sneller gaan rollen :)
Pecunia non olet
  zondag 26 juli 2015 @ 16:22:42 #82
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154648841
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet dol op want als een project héél langzaam volloopt begin je onbewust ook een beetje aan de beslissing te twijfelen om mee te doen :) Van de andere kant begrijp ik het wel, de succesfee is dusdanig hoog dat ze die niet graag missen, en er is natuurlijk al heel veel geïnvesteerd in de site en dergelijke. Voor het trackrecord is het natuurlijk ook heel goed als er een rijtje 100% geslaagde projecten staat. Op die manier moet het balletje wat sneller gaan rollen :)
En ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer het project op 95% staat, je het liever niet wilt afblazen
pi_154648891
Inderdaad. Maar dat zullen ze niet eerder zeggen dan dat het zover is...... :)
Pecunia non olet
pi_154649127
Over Zencap gesproken:

Wat ik irritant vind is dat ze in de titel niet de naam van het bedrijf noemen maar een soort van project-titel. Misschien heeft dat met privacy te maken, maar andere platformen noemen wel de bedrijfsnaam in het gedeelte vóór de inlog.

Overigens heb ik vorige week wel iets ingezet voor het project 'voorfinanciering uitzendprojecten'.
(Ik doe daar alleen A'tjes of A+'jes) De balansratio's zijn uitstekend (eigenlijk snap je niet dat ze überhaupt nog geld nodig hebben :) ).

Sterk punt van Zencap zijn die verkorte balansjes en W&V, dat mogen ze van mij op elk platform zo doen, dan kunnen ze zeker de helft van het commerciële blabla verhaal weglaten. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 26-07-2015 17:22:04 ]
Pecunia non olet
pi_154650754
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 16:22 schreef Sheffield het volgende:

[..]

En ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer het project op 95% staat, je het liever niet wilt afblazen
Dat begrijp ik ook. Maar dan zal het in onderling overleg moeten zijn. De mogelijkheid moet dan aan de investeerders geboden worden om er uit te stappen als ze de langere termijn niet acceptabel vinden. Dit is volgens mij bij KoM ook wel voorgekomen en die hebben dat, als ik het mij goed herinner, ook netjes aangeboden.
  zondag 26 juli 2015 @ 17:24:01 #86
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154650800
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook. Maar dan zal het in onderling overleg moeten zijn. De mogelijkheid moet dan aan de investeerders geboden worden om er uit te stappen als ze de langere termijn niet acceptabel vinden. Dit is volgens mij bij KoM ook wel voorgekomen en die hebben dat, als ik het mij goed herinner, ook netjes aangeboden.
Eens
pi_154650913
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 11:37 schreef Horsemen het volgende:
Wat een keurige brief!
Dank!
pi_154656719
Ik heb ook maar even een redelijke toezegging gedaan in concept food bij het AGD project.

Nog een paar honderd en het project is vol. Als dat niet lukt, dan is het wel heel sneu. Dus ik zou zeggen, Harm, trek zelf anders ook nog even de portemonnee ;)
pi_154658060
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:27 schreef CRWD het volgende:
Ik heb ook maar even een redelijke toezegging gedaan in concept food bij het AGD project.

Nog een paar honderd en het project is vol. Als dat niet lukt, dan is het wel heel sneu. Dus ik zou zeggen, Harm, trek zelf anders ook nog even de portemonnee ;)
Ik heb het maar even gedaan

Overigens fijn platform! Meer informatie en werkt top
pi_154658136

[ Bericht 100% gewijzigd door Dwarsindeweg op 26-07-2015 21:05:53 ]
pi_154658208
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:03 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Zojuist heeft iemand volgens mij een forse investering gedaan. Hij zit vol!
pi_154658557
Harm, gefeliciteerd! Ik zou zeggen, laat de nieuwe projecten maar doorkomen! (en vergeet de aktielijst niet 😊)
pi_154658924
Even een vraagje over KoM: ik zie in mijn overzicht dat er nog een fee te voldoen staat. Is het gebruikelijk dat je dit zelf moet uitvogelen? Ik zie het nu toevallig, maar ik heb hier geen enkele mail over ontvangen tot nu toe.
pi_154658971
Bij GvE hebben ze QiTents # 10784 weer even open gezet zie ik.......
Iemand moet zeker gedacht hebben 'wat een buitenkansje' want die stopt er even 4.300 euro in.
Ahum. Project zat trouwens op 30 juni al voor het eerst vol.
Pecunia non olet
pi_154659355
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:21 schreef crowdiefunder het volgende:
Even een vraagje over KoM: ik zie in mijn overzicht dat er nog een fee te voldoen staat. Is het gebruikelijk dat je dit zelf moet uitvogelen? Ik zie het nu toevallig, maar ik heb hier geen enkele mail over ontvangen tot nu toe.
De administratie fee

Kapitaal Op Maat heeft het mogelijk gemaakt eens per halfjaar de administratie fee van uw investeringen (0,9% van uw investering) in één keer te kunnen voldoen. Hiervoor wordt u jaarlijks, begin september en begin maart, een verzamelfactuur van alle tot dan openstaande facturen, toegestuurd. Op deze wijze is het nu standaard ingesteld. Wilt u toch, per investering, direct betalen? Geen probleem. Dat kan vanuit uw account per IDEAL.

Ik heb zelf meteen maar betaald, ik hou niet van openstaande schulden.
Liever gehad dat ze het automatisch verekenden met de eerste annuïteit, zoals anderen ook doen, maar goed......
Pecunia non olet
pi_154661300
😁👍🏼 Nice Nice

Tijd om terug te komen van vakantie ;)
Nog ff paar dagen genieten in zonnetje!
pi_154661788
Proficiat! Op naar volgende successen.
Pecunia non olet
pi_154664588
InfraUnie van AGD is al even vol, maar nog geen betaalverzoek langs zien komen.

Moet die module nog gebouwd worden of heb ik iets gemist?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154665605
Ik ben wel benieuwd hoe AGD die 5% gaat betalen. Zal dat met de annuïteit mee gaan? Het is niet zo dat de inleg automatisch is verhoogd met die 5% oid.

Je zou zeggen dat het een vrij stevig bedrag is voor een nieuw platform. 5% van ¤ 87.500 praat je toch over een bedrag van ¤ 4.375. Daar gaat een aardig deel van naar de fokkers :). Voor mij komt dat uit op 250,- extra rendement tot op heden, maar goed. Eerst maar zien of het geen blamage gaat worden.

Het verdien model met de actie erbij, moet als volgt zitten:
3,5% wordt als succes fee ingehouden, dat is ¤ 3062,50.
De plaats/verwerkkosten zijn 2x ¤ 495,- = ¤ 990,-
Per kwartaal rekenen ze ¤ 200, dus ¤ 1000,- voor infra uni en ¤ 2400,- voor concept food, maar dat komt pas gedurende de looptijd beschikbaar.
Al met al ¤ 7452,50 van de lener en nog eens (0,9%) ¤ 787,50,- van de investeerders.
Er blijft dus zo ongeveer 4K winst over op die twee kleine projectjes. Toch netjes binnen geharkt zo.

Concept food is trouwens 'over' gevuld zeg maar (meet dan gevraagd aan geld). Lijkt mij handig dat Harm zijn actielijstje aanvult met wat code aanpassingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door CRWD op 27-07-2015 01:27:05 ]
pi_154667203
Berekening is correct denk ik, maar daar moeten uiteraard de overheadkosten nog vanaf en die zullen aanzienlijk zijn. Maar het begin is er en het is vooral een kwestie van grotere aantallen om het geheel winstgevend te krijgen.
Pecunia non olet
pi_154667437
Iets nieuws voor mij in Trustbuddy:
quote:
17-7-2015 0.19 InterestLoan1Renew
20-7-2015 0.17 InterestLoan1Renew
22-7-2015 0.19 InterestLoan1Renew
24-7-2015 0.15 InterestLoan1Renew
24-7-2015 -1.05 LentOut
24-7-2015 -0.17 DebtCollectionCost
Iemand enig idee wat DebtCollectionCost is? Het is bijna evenveel als de InterestLoad1Renew.
  maandag 27 juli 2015 @ 08:59:25 #102
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_154667585
Geen nood.
Ze vinden het niet netes om de 'InterestLoan1Renew' hoger te maken dus verzinnen ze een nieuwe term. Die ze weer in stapjes zullen ophogen.

Vergelijk je elektra-rekening maar in de afgelopen jaren. Daar staan ook steeds nieuwe belastingen op.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_154667595
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:10 schreef RavigotteSaus het volgende:
InfraUnie van AGD is al even vol, maar nog geen betaalverzoek langs zien komen.

Moet die module nog gebouwd worden of heb ik iets gemist?
Als het goed is krijg je vanzelf (normaal met een dag of 5) een mail met betaal verzoek maar i.v.m. de vakantie periode kan het iets langer duren.
pi_154667804
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 08:59 schreef RavigotteSaus het volgende:
Geen nood.
Ze vinden het niet netes om de 'InterestLoan1Renew' hoger te maken dus verzinnen ze een nieuwe term. Die ze weer in stapjes zullen ophogen.

Vergelijk je elektra-rekening maar in de afgelopen jaren. Daar staan ook steeds nieuwe belastingen op.
Uhm... De InterestLoan1Renew levert mij geld op die DeptCollectioncost, kost mij geld...

Dit verklaard weer iets, op de website staat:
quote:
Fees 
There are no fees for lenders on the TrustBuddy platform. However, the lenders bear potential costs associated with any debt collection service fees.
  maandag 27 juli 2015 @ 09:50:11 #105
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154668091
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:22 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Uhm... De InterestLoan1Renew levert mij geld op die DeptCollectioncost, kost mij geld...

Dit verklaard weer iets, op de website staat:

[..]

Fijn "Potentiële kosten", je rendement is dus onzeker.... :{w
pi_154668111
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:50 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Fijn "Potentiële kosten", je rendement is dus onzeker.... :{w
Dat is volgens mij ook heel erg logisch, even 10% rendement binnen harken en geen risico bestaat namelijk niet.
  maandag 27 juli 2015 @ 09:54:58 #107
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_154668152
Het begint bij mij te kriebelen bij Azibi Jeeps van GvE. Ik hoop maar dat ze het druk hebben.
pi_154668253
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:54 schreef xzaz het volgende:
Het begint bij mij te kriebelen bij Azibi Jeeps van GvE. Ik hoop maar dat ze het druk hebben.
Hoe bedoel je? Hun aflossing+rente van deze maand is er nog niet?
pi_154669365
Zit net nog eens te kijken, maar dit project is toch mooi volgelopen. Behoorlijk wat investeerders ook die er voor meerdere duizenden euro's in stappen!

https://www.crowdaboutnow.nl/deravellenen

Toch wat twijfel of ik 'm niet meepak. Leuk zakcentje als ze over een paar jaar gaan uitbetalen ;).
Schip ahoy!
pi_154669433
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zit net nog eens te kijken, maar dit project is toch mooi volgelopen. Behoorlijk wat investeerders ook die er voor meerdere duizenden euro's in stappen!

Toch wat twijfel of ik 'm niet meepak. Leuk zakcentje als ze over een paar jaar gaan uitbetalen ;).
Ik heb het informatiememorandum gelezen. De moedermaatschappij en de aandeelhouders binden zich niet. Ook wordt er geen zekerheid geboden in de vorm van pand of hypotheek. Ondanks het mooie rendement laat ik hem om die reden lopen
pi_154669630
Dat was volgens mij toen mijn overweging ook. Anderzijds: het huurcontract ligt voor tien jaar vast, Utrecht staat bekend om z'n kamernood en de locatie is prima, dus het moet gek lopen willen ze de boel niet rond krijgen.
Schip ahoy!
  maandag 27 juli 2015 @ 11:29:02 #112
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154669749
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:51 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook heel erg logisch, even 10% rendement binnen harken en geen risico bestaat namelijk niet.
Dat snap ik. Maar deze kosten zouden dus alleen naar voren kunnen komen als het project in default gaat?
Ik had niet begrepen dat deze in default is
pi_154669902
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:29 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar deze kosten zouden dus alleen naar voren kunnen komen als het project in default gaat?
Ik had niet begrepen dat deze in default is
Ik moet zeggen dat Trustbuddy me te vaag is om er geld in te stoppen. Maar zoals ik het begrijp, krijg je rente over je uitgeleende geld maar als de lener niet betaald dan krijg jij de incassokosten doorberekend.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:54:43 #114
332574 µ
alt-m
pi_154670322
https://www.collincrowdfu(...)2Fuw9N9SK4OSxd-15851

Nieuwe Collin. Spele.nl ken ik wel :P.
జ్ఞ‌ా
pi_154670375
Ziet er wel goed uit, alle raio's excellent en laag risico. Dat zie je niet vaak, klinkt te mooi om waar te zijn, het blijft immers wel een internet onderneming :)
pi_154670553
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

Hoe vertaalt deze manier van rente berekenen tot wat we meestal zien? Ze zeggen hier 6%, maar dan wel over het hele bedrag en de hele looptijd. Je krijgt dus na een paar jaar nog rente over geld dat je al terug hebt. Heeft iemand dat al omgerekend?

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:35 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat Trustbuddy me te vaag is om er geld in te stoppen. Maar zoals ik het begrijp, krijg je rente over je uitgeleende geld maar als de lener niet betaald dan krijg jij de incassokosten doorberekend.
Het doorberekenen van die incassokosten is toch niet anders dan wat de andere platforms doen? Ik meen dat de voorwaarden van GvE/KOM ook zeggen dat dergelijke kosten naar de investeerders wordt doorgeschoven.
pi_154670585
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ziet er wel goed uit, alle raio's excellent en laag risico. Dat zie je niet vaak, klinkt te mooi om waar te zijn, het blijft immers wel een internet onderneming :)
Ziet er inderdaad goed uit qua cijfers. Wat ze doen kan ik niet beoordelen speel nooit spelletjes op internet. Zijn hier op fok mensen die hier wat zinnigs over kunnen zeggen? :?
pi_154670998
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad goed uit qua cijfers. Wat ze doen kan ik niet beoordelen speel nooit spelletjes op internet. Zijn hier op fok mensen die hier wat zinnigs over kunnen zeggen? :?
Of het zinnig is durf ik niet te zeggen, maar denk dat met de ipads en facebook games er een goede concurrentie al is
pi_154671814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:04 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Het doorberekenen van die incassokosten is toch niet anders dan wat de andere platforms doen? Ik meen dat de voorwaarden van GvE/KOM ook zeggen dat dergelijke kosten naar de investeerders wordt doorgeschoven.
Ja, maar bij Trustbuddy krijg je geen waarschuwing en word het zo van je account geplukt.

Ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken, maar ik weet wel dat ik van Trustbuddy weg blijf.
  maandag 27 juli 2015 @ 13:09:01 #120
332574 µ
alt-m
pi_154672071
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Of het zinnig is durf ik niet te zeggen, maar denk dat met de ipads en facebook games er een goede concurrentie al is
Tablets zijn een stervende markt en facebook mag je pas vanaf je 13e(?) op
జ్ఞ‌ా
pi_154672436
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:04 schreef zyxxyz het volgende:
Hoe vertaalt deze manier van rente berekenen tot wat we meestal zien? Ze zeggen hier 6%, maar dan wel over het hele bedrag en de hele looptijd. Je krijgt dus na een paar jaar nog rente over geld dat je al terug hebt. Heeft iemand dat al omgerekend?
Volgens mij kun je het rendement als volgt berekenen. Dit is los van eventuele kosten, waarover ik zo snel even niets kon vinden (ik heb nog niet eerder via deze website geinvesteerd):

Bij een voorbeeldinvestering van 1000 euro zijn de uitstaande bedragen per jaar:
Jaar 1: 1000
Jaar 2: 1000
Jaar 3: 1000
Jaar 4: 716 (rente en aflossing zie ik als 1 bedrag)
Jaar 5: 432
Jaar 6: 148
Jaar 7: 0

Dit is gemiddeld 614 euro. Met 6% per jaar (60 euro), geeft dit een jaarlijks rendement van 9,8%. Ik moet zeggen dat ik me had vergist in de grootte van het effect van deze andere weergave!

Nadeel is natuurlijk wel dat je de eerste 3 jaar nog geen cent terugziet. Verder kan ik ook niet afleiden of de entiteit waaraan de lening wordt verstrekt nog andere (vergelijkbare?) activiteiten heeft, die voor problemen zouden kunnen zorgen m.b.t. de betaalcapaciteiten
pi_154672727
Als je het zo uitrekent is het best fors ja. En dan is het risico ineens weer wat beter afgedekt en wat aantrekkelijker.
Schip ahoy!
  maandag 27 juli 2015 @ 14:04:48 #123
332574 µ
alt-m
pi_154673620
Er is nog geen nieuw project op Aygo gekomen, pas dan weten we of de mailer werkt.

Er staan nu 20 mensen op de Aygo-lijst.
జ్ఞ‌ా
pi_154675741
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 13:09 schreef µ het volgende:

[..]

Tablets zijn een stervende markt
Waar baseer je dat op?

http://www.nu.nl/mobiel/4(...)este-tijd-gehad.html Zakt wat in, maar loopt (nog lang) niet op zijn einde
quote:
facebook mag je pas vanaf je 13e(?) op
Je moet ook je originele naam gebruiken, toch heb ik diverse mensen in mijn lijst die jonger dan 13 zijn of een aangepaste naam voeren....
  maandag 27 juli 2015 @ 15:45:14 #125
332574 µ
alt-m
pi_154676164
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

http://www.nu.nl/mobiel/4(...)este-tijd-gehad.html Zakt wat in, maar loopt (nog lang) niet op zijn einde
Zelf geen behoefte (meer) om er 1 te kopen, en niemand in mijn omgeving heeft de afgelopen 2 jaar een nieuwe tablet gekocht. Verder inderdaad nieuwsberichten zoals die je quote, telefoons die steeds groter worden, laptops die steeds goedkoper worden en voorspellingen van bedrijven als RIM.
quote:
[..]

Je moet ook je originele naam gebruiken, toch heb ik diverse mensen in mijn lijst die jonger dan 13 zijn of een aangepaste naam voeren....
Dat zou kunnen ja. Ik bedoel niet dat het helemaal onzin is wat je zegt hoor, maar volgens mij is de markt groot genoeg voor dit soort spul.
జ్ఞ‌ా
pi_154676470
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:45 schreef µ het volgende:

[..]

Zelf geen behoefte (meer) om er 1 te kopen, en niemand in mijn omgeving heeft de afgelopen 2 jaar een nieuwe tablet gekocht. Verder inderdaad nieuwsberichten zoals die je quote, telefoons die steeds groter worden, laptops die steeds goedkoper worden en voorspellingen van bedrijven als RIM.

Hier ook voorlopig niet, heb er een van 3/4 jaar oud en die voldoet nog prima.
quote:
Dat zou kunnen ja. Ik bedoel niet dat het helemaal onzin is wat je zegt hoor, maar volgens mij is de markt groot genoeg voor dit soort spul.
Dat durf ik dus niet te zeggen, ik weet dat er heel wat mensen rondlopen die leventjes kopen voor candy crush. Want anders kunnen die nooit zoveel reclame maken op tv
  maandag 27 juli 2015 @ 16:14:54 #127
332574 µ
alt-m
pi_154676913
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hier ook voorlopig niet, heb er een van 3/4 jaar oud en die voldoet nog prima.

[..]

Dat durf ik dus niet te zeggen, ik weet dat er heel wat mensen rondlopen die leventjes kopen voor candy crush. Want anders kunnen die nooit zoveel reclame maken op tv
Er wordt reclame gemaakt op tv voor spelletjes? :o
జ్ఞ‌ా
pi_154677130
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:14 schreef µ het volgende:

[..]

Er wordt reclame gemaakt op tv voor spelletjes? :o
:Y en niet zo zuinig ook
pi_154677405
Ik heb hier wel eens gelezen dat er een maximum van 100 projecten per platform zou gelden, ik kan daar niets over vinden in de voorschriften van de AFM staat alleen een maximum van 40000 euro.
Geldt er geen maximum (meer) voor het aantal projecten per platform?
pi_154678054
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:31 schreef iw84t het volgende:
Ik heb hier wel eens gelezen dat er een maximum van 100 projecten per platform zou gelden, ik kan daar niets over vinden in de voorschriften van de AFM staat alleen een maximum van 40000 euro.
Bij GvE geldt dat wel, maar deze regel vervalt volgend jaar:

quote:
Als particulier investeerder mag u op elk moment maximaal ¤ 40.000,- aan investeringen of een maximum van 100 investeringen via dit platform hebben uitstaan. We adviseren u altijd uw investering over meerdere projecten te spreiden. Indien de investering vanuit de onderneming of rechtspersoon wordt gedaan geldt er geen maximaal investeringsbedrag. Per 1-1-2016 komen de investeringslimieten voor particuliere investeerders te vervallen.
Bron: https://geldvoorelkaar.nl(...)agen/investeren.aspx

Ik weet niet waarom ze de regel van maximaal 100 investeringen hebben, het beperkt juist de spreidingsmogelijkheden. Het lijkt me dan ook niet iets wat vanuit de AFM komt, aangezien dit niet iets is wat consument beschermt. Hoe het met andere platformen zit weet ik verder niet.
  maandag 27 juli 2015 @ 16:59:49 #131
332574 µ
alt-m
pi_154678134
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij GvE geldt dat wel, maar deze regel vervalt volgend jaar:

[..]

Bron: https://geldvoorelkaar.nl(...)agen/investeren.aspx

Ik weet niet waarom ze de regel van maximaal 100 investeringen hebben, het beperkt juist de spreidingsmogelijkheden. Het lijkt me dan ook niet iets wat vanuit de AFM komt, aangezien dit niet iets is wat consument beschermt. Hoe het met andere platformen zit weet ik verder niet.
Met 100 per platform moet je juist meer spreiden; over verschillende platformen heen :s).
జ్ఞ‌ా
pi_154678378
Per heden heb ik de volgende toezegging van GVE;
Indien er een project komt van een bedrijf of persoon die al eerdere projecten heeft lopen, dan wordt in de noot naast de opmerkingen ook hyperlinks naar de (weer tijdelijk) opengezette lopende projecten.

Dus als er een nieuwe Hillblock voorbij komt dan kan je een stuk makkelijker zien wat het verleden is.
pi_154678443
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:31 schreef iw84t het volgende:
Er is nog steeds een max 100 projecten regeling. Dit is een regeling van de AFM. De AFM heeft in 2014 een rapport geschreven waarin ze aanbevelen deze regel af te schaffen mist de platformen aan bepaalde eisen voldoen.
De verwachting is dat de regel per 2016 afgeschaft wordt.
Hier kan je het allemaal nalezen

http://www.afm.nl/~/media/files/rapport/2014/crowdfunding.ashx
pi_154678581
quote:
3s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:08 schreef CaLeX het volgende:
Indien er een project komt van een bedrijf of persoon die al eerdere projecten heeft lopen, dan wordt in de noot naast de opmerkingen ook hyperlinks naar de (weer tijdelijk) opengezette lopende projecten.

Dus als er een nieuwe Hillblock voorbij komt dan kan je een stuk makkelijker zien wat het verleden is.
Dat is mooi.

Ik zie trouwens nog geen link naar de nieuwste: nationale notaris.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11257

5 / 1,13 / 37 / 60mnd / 8.0%
Schip ahoy!
pi_154678822
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zie trouwens nog geen link naar de nieuwste: nationale notaris.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11257

5 / 1,13 / 37 / 60mnd / 8.0%
Die laat ik met plezier voorbij gaan. De zekerheden zijn vrij vaag (iets in een aantal kantoren waarvan nagenoeg niets bekend is) en ze willen geen persoonlijke aansprakelijkheid. Als ze er zelf geen vertrouwen in hebben en geen goed alternatief voor de zekerheden hebben, dan hoeft het van mij niet. Zeker niet voor de notarisbranche die bepaalt niet floreert.
De ontwikkelingen qua aantal vestigingen / omzet zijn wel positief, maar het is mij onduidelijk wat dat voor ze oplevert / wat hun bruto marge is.
  maandag 27 juli 2015 @ 17:29:54 #136
332574 µ
alt-m
pi_154678857
quote:
3s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:08 schreef CaLeX het volgende:

Nice.
జ్ఞ‌ా
  maandag 27 juli 2015 @ 17:30:19 #137
332574 µ
alt-m
pi_154678867
Mij lijkt een jaarlijkse update van het bedrijf richting de investeerders wel een leuk plan :s).
జ్ఞ‌ా
pi_154682164
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:28 schreef wou het volgende:

[..]

Die laat ik met plezier voorbij gaan. De zekerheden zijn vrij vaag (iets in een aantal kantoren waarvan nagenoeg niets bekend is) en ze willen geen persoonlijke aansprakelijkheid. Als ze er zelf geen vertrouwen in hebben en geen goed alternatief voor de zekerheden hebben, dan hoeft het van mij niet. Zeker niet voor de notarisbranche die bepaalt niet floreert.
De ontwikkelingen qua aantal vestigingen / omzet zijn wel positief, maar het is mij onduidelijk wat dat voor ze oplevert / wat hun bruto marge is.
Mee eens. Leuke verpanding, maar je hebt geen enkel idee wat dat waard is. Kan zomaar flut zijn. Of die kantoren vallen mee om, dat kan ook nog eens. Ik blijf er ver weg van.
Schip ahoy!
pi_154682386
Wat mij bij de gamessite op Collin tegenhoudt is geen enkele info over omzet, winst & balanstotaal. Krijg totaal geen indruk zo naar de omvang/stabiliteit van het bedrijf. Een solvabiliteitspercentage is leuk maar zegt op zichzelf niets.
pi_154683060
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb hem toch maar meegepakt, die Tibaco Internet Media op Collin, mocht het iets minder zijn dan excellent, is het nog steeds goed wat mij betreft :)

Ben benieuwd of hij vandaag nog volloopt, nu al 77% van de 425K.
Pecunia non olet
pi_154684566
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:05 schreef obligataire het volgende:
Ik heb hem toch maar meegepakt, die Tibaco Internet Media op Collin, mocht het iets minder zijn dan excellent, is het nog steeds goed wat mij betreft

Ben benieuwd of hij vandaag nog volloopt, nu al 77% van de 425K.
Ik twijfel nog, ziet er wel allemaal mooi uit maar ik ben een beetje huiverig voor de bestendigheid van het product de spelletjes die niets kosten, Zijn ze niet meer trendy dan ook geen bezoekers dus ook geen reclame inkomsten. En dat kan voor mijn gevoel snel gaan.
  Redactie Frontpage maandag 27 juli 2015 @ 21:35:08 #142
4530 crew  Crazy Harry
pi_154686337
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ja dat kan ik, dat is mijn industrie.
De omzet van flash games waar dit soort sites zich voorheen in specialiseerde heeft de laatste jaren een behoorlijke deuk opgelopen door de opkomst van mobile games.
Het maken van een game in de vorm van een app kost evenveel moeite terwijl je doelgroep meer geconcentreerd is. Dat wil zeggen, een gebruiker van een smartphone of tablet gaat sneller op zoek naar een spel voor het apparaat dan dat met een gebruiker van een browser het geval is.

Op het web is het zeer grillig, terwijl Flash door jan en alleman dood wordt verklaard, is het in de markt nog springlevend. HTML5 wint slechts in ongeveer 50% van de gevallen het gevecht om de meeste omzet in een periode.

HTML5 is steeds verder ontwikkeld, en het is pas recent dat het zich kan meten met Flash als het gaat om performance en kunnen dezelfde games in HTML5 gemaakt worden.
Voordeel hiervan is dat iedere smartphone, tablet en de pc deze games aan kan. Daarnaast kunnen de games makkelijk in een app omgezet worden. Voor de ontwikkelaars dus een mooie ontwikkeling.

Voor de sites waar het hier om gaat is HTML5 aan de ene kant een zegen, aan de andere kant een last.
Ze hebben veel last van de apps, de gebruikers die een game in app-vorm spelen, spelen die niet op het web.
Echter kunnen ze nu met HTML5 wel hetzelfde aanbieden als ze met flash konden, wat eigenlijk een redding voor dit soort sites is. iOS wordt bereikbaar en apps worden minder aantrekkelijk omdat je ze moet installeren terwijl je een gamesite gewoon kan bezoeken en het spel kan spelen. Mocht je een spel snel toegankelijk willen hebben, kan je een snelkoppeling aanmaken op je apparaat waardoor het hetzelfde werkt als een app.

Ook de groeiende populariteit van Unity met bijbehorende plugin kan de sites verder laten groeien. In Unity kan je geavanceerdere games kan maken waarbij je met een touchscreen simpelweg niet toekomt als interface, waardoor men naar het web moet uitwijken.

Ik verwacht dat de omzet van deze sites dus wel goed zal blijven. Was het in het verleden goed, dan verwacht ik dat het in de toekomst ook goed zal zijn. De vraag is dus, was de omzet en winst goed in het verleden? Of zijn ze overgenomen omdat ze een goedkope overnamekandidaat waren vanwege slechte omzet of te hoge kosten?

Ze zeggen zelf de lening voor marketing te willen gebruiken, ik denk dat dit een goed moment is om dat te gaan doen, juist vanwege de verandering naar HTML5, de groeiende populariteit van Unity en de kansen die dat biedt om spelers terug te halen naar het web.

Overigens verwacht ik dat Unity over enkele jaren in hetzelfde schuitje zal zitten als Flash nu. Doordat het een groter doelwit wordt, worden er meer bugs gevonden, zijn er meer zorgen om de veiligheid en intussen wordt de performance voor WebGL beter waardoor het gelijk komt de liggen.
Het tijdspad daarvan kan ik echter niet aangeven maar verwacht ik langer te zijn dan de lening duurt.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_154687824
Dank je crazy harry
pi_154691407
Goede achtergrondinfo inderdaad. Ik heb me overigens niet ingelezen hoor, maar het lastige met het gebruiken van een lening voor marketingdoeleinden is natuurlijk wel dat wanneer deze marketing ruk is en onvoldoende oplevert, er weinig materieels is waar de schuldeisers van kunnen plukken. Een eventueel aangekochte voorraad gaat ook voor een prikkie weg natuurlijk, maar da's altijd meer dan 'niets'.
Schip ahoy!
pi_154696955
quote:
3s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:30 schreef µ het volgende:
Mij lijkt een jaarlijkse update van het bedrijf richting de investeerders wel een leuk plan :s).
Iets zoals sparkholder bij KOM?

Iemand daar ervaring mee trouwens? Bevalt dat? Heb zelf aantal projecten lopen bij KOM maar allemaal nog zonder Sparkholder :{
  dinsdag 28 juli 2015 @ 09:18:13 #146
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154697028
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er is nog steeds een max 100 projecten regeling. Dit is een regeling van de AFM. De AFM heeft in 2014 een rapport geschreven waarin ze aanbevelen deze regel af te schaffen mist de platformen aan bepaalde eisen voldoen.
De verwachting is dat de regel per 2016 afgeschaft wordt.
Hier kan je het allemaal nalezen

http://www.afm.nl/~/media/files/rapport/2014/crowdfunding.ashx
Twee weken terug is hier uitgebreid over gesproken met alle platformen en de AFM. Ze (AFM) willen de regel afschaffen, maar er komt wel iets voor in de plaats om de consument te beschermen. Voor 2016 verwacht ik een iets hoger limiet (zal in stapjes gaan).

Andere opties die de AFM als voorbeeld gaf zijn een maximum % van het besteedbare vermogen van een investeerder. Maar dat is in de praktijk niet werkbaar vinden verschillende platformen (dan moet je bijhouden van elke investeerder wat hij waar investeert en hoeveel vermogen hij heeft).

Ook is een vraag bij de AFM nu of de limiet per platform gaat of voor alle platformen gezamenlijk moet zijn. Dat zou betekenen dat er een centraal systeem moet komen waarin zichtbaar is (voor de platformen) hoeveel een investeerder in totaal op verschillende platformen geïnvesteerd heeft. Dit laatste heeft ook niet de voorkeur van de platformen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:06:42 #147
332574 µ
alt-m
pi_154697697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 09:13 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Iets zoals sparkholder bij KOM?

Iemand daar ervaring mee trouwens? Bevalt dat? Heb zelf aantal projecten lopen bij KOM maar allemaal nog zonder Sparkholder :{
Sparkholder? :s)
జ్ఞ‌ా
pi_154697926
Iemand ook gemerkt dat de vestigingen van gve weer geldvoorelkaar als label hebben een niet stichting derdenrekening?

quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:45 schreef µ het volgende:

[..]

Zelf geen behoefte (meer) om er 1 te kopen, en niemand in mijn omgeving heeft de afgelopen 2 jaar een nieuwe tablet gekocht. .
De markt is verzadigd, maar niet stevende. Een twee drie jaar oude iPad heeft nog voldoende prestaties.

Het is wachten tot er apps komen die wel extra kracht nodig hebben of als er nieuwe modellen komen die nog lichter en langer mee kunnen. Met ios9 zal ik wel een nieuwe halen weer.
pi_154698287
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:06 schreef µ het volgende:

[..]

Sparkholder? :s)
Jazeker: https://www.kapitaalopmaa(...)prestaties-bedrijven
pi_154698481
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:20 schreef athlonkmf het volgende:
Iemand ook gemerkt dat de vestigingen van gve weer geldvoorelkaar als label hebben een niet stichting derdenrekening?

https://www.geldvoorelkaa(...)eldvoorelkaarnl.aspx
pi_154698550
quote:
Hebben jullie ook dat jullie deze week nog niet alles uitbetaald hebben gekregen van GVE? Er zijn nu 4 projecten "over datum" van deze week.
pi_154698632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 10:56 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Hebben jullie ook dat jullie deze week nog niet alles uitbetaald hebben gekregen van GVE? Er zijn nu 4 projecten "over datum" van deze week.
Gister 2 betalingen binnen gehad, maar idd lopen ze wat daagjes achter.

Zou er nog 7 meer binnen moeten hebben, die vorige maand wel rond deze dag binnen waren.
pi_154698934
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Gister 2 betalingen binnen gehad, maar idd lopen ze wat daagjes achter.

Zou er nog 7 meer binnen moeten hebben, die vorige maand wel rond deze dag binnen waren.
Dan ben ik dus niet de enige, vanochtend gelukkig 2 betalingen binnen gekregen maar er moeten nog een paar.
pi_154699394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:18 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Dan ben ik dus niet de enige, vanochtend gelukkig 2 betalingen binnen gekregen maar er moeten nog een paar.
De betalingen van de 25ste zijn nu verwerkt in GVE
pi_154699569
Iemand die ook in het Zencap dashboard ziet staan "vertraagd met 13 dagen" in het betalingsoverzicht?

Ik mag toch hopen van niet... :(

Maar ik ga in ieder geval even contact met ze opnemen.
pi_154699737
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:48 schreef rwachtel het volgende:
Iemand die ook in het Zencap dashboard ziet staan "vertraagd met 13 dagen" in het betalingsoverzicht?

Ik ook, bij de Primera winkel. Lijkt me niet dat die bij de eerste betaling al in de problemen is, heb er flink bedrag inzitten :)
pi_154699807
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:48 schreef rwachtel het volgende:

Ja, ik ook, maar dan bij 'voorfinanciering debiteuren'.

Hebben er overigens al meer mensen een reactie van GVE gehad op hun e-mail n.a.v. de voorgenomen wijzigingen m.b.t. de servicefee aldaar?
pi_154699952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 11:59 schreef Groepfunder het volgende:
Hebben er overigens al meer mensen een reactie van GVE gehad op hun e-mail n.a.v. de voorgenomen wijzigingen m.b.t. de servicefee aldaar?
:N
pi_154700532
Zo ziet ziet het er bij mij uit in het overzicht:

Niet goed dus :(
pi_154700544
Zal wel iets administratief zijn dus.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:42:41 #161
332574 µ
alt-m
pi_154700623
quote:
Oh nice.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:44:02 #162
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154700659
quote:
3s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:30 schreef µ het volgende:
Dat wil ik ook al altijd graag maar daar waren ook wat bezwaren voor te verzinnen dus of dat er komt.
pi_154700683
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

:N
Ja kort antwoord:

Dank voor u mail.
Wij nemen uw opmerkingen mee.

Goed weekend!
Met vriendelijke groet,
Edwin Adams
directeur
pi_154700711
quote:
Ja kort antwoord

Dank voor u mail.
Wij nemen uw opmerkingen mee.

Goed weekend!
Met vriendelijke groet,
Edwin Adams
directeur
pi_154700725
...
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:49:24 #166
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154700778
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:35 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ja dat kan ik, dat is mijn industrie.
De omzet van flash games waar dit soort sites zich voorheen in specialiseerde heeft de laatste jaren een behoorlijke deuk opgelopen door de opkomst van mobile games.
Het maken van een game in de vorm van een app kost evenveel moeite terwijl je doelgroep meer geconcentreerd is. Dat wil zeggen, een gebruiker van een smartphone of tablet gaat sneller op zoek naar een spel voor het apparaat dan dat met een gebruiker van een browser het geval is.

Op het web is het zeer grillig, terwijl Flash door jan en alleman dood wordt verklaard, is het in de markt nog springlevend. HTML5 wint slechts in ongeveer 50% van de gevallen het gevecht om de meeste omzet in een periode.

HTML5 is steeds verder ontwikkeld, en het is pas recent dat het zich kan meten met Flash als het gaat om performance en kunnen dezelfde games in HTML5 gemaakt worden.
Voordeel hiervan is dat iedere smartphone, tablet en de pc deze games aan kan. Daarnaast kunnen de games makkelijk in een app omgezet worden. Voor de ontwikkelaars dus een mooie ontwikkeling.

Voor de sites waar het hier om gaat is HTML5 aan de ene kant een zegen, aan de andere kant een last.
Ze hebben veel last van de apps, de gebruikers die een game in app-vorm spelen, spelen die niet op het web.
Echter kunnen ze nu met HTML5 wel hetzelfde aanbieden als ze met flash konden, wat eigenlijk een redding voor dit soort sites is. iOS wordt bereikbaar en apps worden minder aantrekkelijk omdat je ze moet installeren terwijl je een gamesite gewoon kan bezoeken en het spel kan spelen. Mocht je een spel snel toegankelijk willen hebben, kan je een snelkoppeling aanmaken op je apparaat waardoor het hetzelfde werkt als een app.

Ook de groeiende populariteit van Unity met bijbehorende plugin kan de sites verder laten groeien. In Unity kan je geavanceerdere games kan maken waarbij je met een touchscreen simpelweg niet toekomt als interface, waardoor men naar het web moet uitwijken.

Ik verwacht dat de omzet van deze sites dus wel goed zal blijven. Was het in het verleden goed, dan verwacht ik dat het in de toekomst ook goed zal zijn. De vraag is dus, was de omzet en winst goed in het verleden? Of zijn ze overgenomen omdat ze een goedkope overnamekandidaat waren vanwege slechte omzet of te hoge kosten?

Ze zeggen zelf de lening voor marketing te willen gebruiken, ik denk dat dit een goed moment is om dat te gaan doen, juist vanwege de verandering naar HTML5, de groeiende populariteit van Unity en de kansen die dat biedt om spelers terug te halen naar het web.

Overigens verwacht ik dat Unity over enkele jaren in hetzelfde schuitje zal zitten als Flash nu. Doordat het een groter doelwit wordt, worden er meer bugs gevonden, zijn er meer zorgen om de veiligheid en intussen wordt de performance voor WebGL beter waardoor het gelijk komt de liggen.
Het tijdspad daarvan kan ik echter niet aangeven maar verwacht ik langer te zijn dan de lening duurt.
Zo tof dit! ^O^
pi_154701043
Goedemiddag allen,

Ook ik ben al lange tijd een trouwe lezer op dit forum. Zal me nu ook maar eens met posts gaan roeren..

Betreffende de fee heb ik ook met GvE gemaild. Ik kreeg de volgende reactie:
quote:
Hartelijk dank voor uw reactie.

De belangrijkste reden voor een aanpassing in de fee is dat de gemiddelde looptijd van de startperiode in 2011 van 38 maanden naar 50 maanden is gestegen.
De fee is in de afgelopen echter niet gewijzigd. Een tweede reden is dat wij extra investeren in risk management en personeel. We hebben bijvoorbeeld 1 april jl. 3 nieuwe medewerkers aangenomen.

De gemiddelde fee zal stijgen van 0,9% naar 1,25% (+0,35%). De koppeling van de fee aan de looptijd is een eerste stap naar een model waarbij we per jaar de fee verrekenen.
Overigens zal een vaste fee per jaar de effectieve rente ongeacht de looptijd hetzelfde zijn. Tot slot zullen bij de kosten van de gerechtsdeurwaarder bij default voor onze rekening nemen.

Met vriendelijke groet,
Edwin Adams
directeur
pi_154701373
quote:

[..]

idd een _O_ voor je uitvoerige reactie
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:23:52 #169
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_154701500
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:03 schreef Beukhaag het volgende:
De belangrijkste reden voor een aanpassing in de fee is dat de gemiddelde looptijd van de startperiode in 2011 van 38 maanden naar 50 maanden is gestegen.
Maar sins 2011 zijn is aantal startende projecten en de omvang van een project ook behoorlijk gestegen dus de inkomsten zouden ook zonder verhoging van de Fee al zijn gestegen toch?

Als een bakker 100 broden per dag verkoopt en een jaar later 400 per dag dan hoeft hij het brood toch ook niet duurder te maken?
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:33:39 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154701743
Als ze nu de kosten van de deurwaarder etc opzich nemen en de projecten beter doorlichten dan is mij dat die hogere fee wel waard.
pi_154701840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:33 schreef AQuila360 het volgende:
Als ze nu de kosten van de deurwaarder etc opzich nemen en de projecten beter doorlichten dan is mij dat die hogere fee wel waard.
Ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd. De beperkte ervaring met defaults lijkt te laten zien dat ze zich niet al te hard maken voor de investeerders en dat ook de informatievoorziening achterblijft. Als je zelf voor die deurwaarder betaalt dan heb je in beginsel toch een betere positie, denk ik, omdat de deurwaarder dan voor jou werkt i.p.v. voor GvE.
pi_154702450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:38 schreef crowdiefunder het volgende:
Zal wel iets administratief zijn dus.
Ja , de direkteur is waarschijnlijk twee weken op vakantie en hij is de enige die aan de Rabo reader mag komen in dit bureaucratische clubje ~O>

Hoe kunnen ze op deze manier ooit een serieus alternatief gaan vormen voor GvE. Geloof me ik sta er voor open maar dit slaat toch echt nergens op.
Pecunia non olet
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:07:10 #173
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154704165
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:37 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd. De beperkte ervaring met defaults lijkt te laten zien dat ze zich niet al te hard maken voor de investeerders en dat ook de informatievoorziening achterblijft. Als je zelf voor die deurwaarder betaalt dan heb je in beginsel toch een betere positie, denk ik, omdat de deurwaarder dan voor jou werkt i.p.v. voor GvE.
Ik heb bij 1 default project pas geleden de update van de deurwaarder gehad en daar was ik toch wel over te spreken. Was uitgebreid en stapsgewijs alle mogelijkheden doorlopen. Maar dat duurde wel een maand of 3 maargoed dat kost nu eenmaal tijd denk ik.

Dus eerst dacht ik ook van ze doen niets en ik hoor niets wat slecht maar toch wel degelijk.
pi_154705126
Ik heb maar even gebeld naar Zencap (ik was niet de eerste :)).

Het gaat als volgt:
- Op de 15e van elke maand worden alle bedragen geïncasseerd vanaf de rekening van de lener
- Dan zijn er 10 werkdagen waarin de lener het bedrag zou mogen storneren (dankzij SEPA)
- Na deze 10 werkdagen wordt het bedrag uitgekeerd aan de investeerder

Er zit een trigger in het systeem die automatisch 13 kalenderdagen na de 15e aangeeft dat een betaling vertraagd is (vandaar de 13 dagen op vandaag de 28ste). Deze wordt getoond omdat de bedragen nog niet zijn overgemaakt naar de investeerders omdat de 10 werkdagen nog niet voorbij zijn.

Hun IT afdeling is nu een fix aan het maken hiervoor en deze zal binnen enkele dagen erop gezet worden zodat dit opgelost is. Bedragen zullen gewoon worden overgemaakt na de 10 werkdagen, er was op dit moment geen project wat niet betaald heeft.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:57:52 #175
332574 µ
alt-m
pi_154705347
We crowdsourcen de informatie hier _O_.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:59:32 #176
332574 µ
alt-m
pi_154705385
Noot voor mensen die naar GVE geld hebben overgemaakt voordat de betalingsvraag binnen was (voor vakantie bijvoorbeeld): mail ze nog een keer als de betalingsvraag binnenkomt.

Bij mij moesten ze handmatig koppelen. Prima opzich.
జ్ఞ‌ా
pi_154705429
quote:
.
Dank voor de zeer uitgebreide update. Heb weer heel wat geleerd. _O_
pi_154711222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:37 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Ik ga hierin met je mee.
Want...wie betaald...
Daarnaast als platform belanghebbend is zal zij toch al een deurwaarder moeten inzetten. In mijn ogen zou dit betekenen dat er geen extra kosten worden emaakt vanuit het platform. Verkapte bezuiniging 1 deurwaarder voor beide zaken. Terwijl men anders zelf een deurwaarder moet aanstellen en de communicatie met de vereniging moet blijven voeren.
pi_154711814
Mochten er nog mensen zijn die meedoen met het GreenFerm project van Greencrowd en nog geen betaalverzoek hebben gezien en gmail gebruiken? Check je spam-box. ;)
pi_154719908
Raar verhaal wat betreft SEPA incasso. Als ze zakelijk incasseren is er geen stornorecht, hooguit een te laag saldo. Bij Europese incasso is het stornorecht veel langer.

10 dagen is dus veel te lang.
Eerst denken, dan typen
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:16:16 #181
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154724939
SEPA Incasso storneren mag zakelijk niet bij wet, maar er zit geen verschil tussen prive en zakelijke banksoftware. Kortom: De klant heeft in zijn systeem de optie om een incasso te storneren, ook al mag dit bij wet niet. Maakt hij hier gebruik van is hij in overtreding, maar heeft het platform wél een probleem: Zij hebben namelijk het geld al door gezet.

Daarom houden de meeste platformen 10 dagen aan: je weet zeker dat ze niet uitkeren en tegelijk ook de incasso gestorneerd wordt (dan ontstaat er een financieringsprobleem voor het platform). Echter: het komt in de praktijk weinig voor dat een bedrijf een incasso storneert (ze kunnen het wel, het mag niet!). Daarom voldoet een kleine buffer in de praktijk ook. In dat licht is 10 dagen vasthouden wel lang.
pi_154724978
Mooi kansloos project weer op Lendico:
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/10437-128

Altijd goed om geen projectbeschrijving aan te leveren en dan ook nog eens al ¤ 534 aan lopende financieringskosten te hebben (21% van zijn netto inkomen)

Zeker komkommertijd.
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:46:01 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_154725375
Iemand die zijn prioriteiten niet op orde heeft.
pi_154725518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:16 schreef Investormatch het volgende:
(ze kunnen het wel, het mag niet!).
Hier kunnen we het niet maar faciliteert de bank ons bij het storneren van incasso's. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:06:36 #185
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154725706
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:55 schreef CaLeX het volgende:
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 09:16 schreef Investormatch het volgende:
(ze kunnen het wel, het mag niet!).
Hier kunnen we het niet maar faciliteert de bank ons bij het storneren van incasso's. Dus wat je zegt klopt niet helemaal.
Wat ik hier probeerde te zeggen: In de praktijk storneren bedrijven niet tot heel weinig. (Ik heb in mijn internetbankieren (zakelijk) ook een knop zitten om een incasso ongedaan te maken.)
pi_154726192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:18 schreef rwachtel het volgende:
Mooi kansloos project weer op Lendico:
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/10437-128

Altijd goed om geen projectbeschrijving aan te leveren en dan ook nog eens al ¤ 534 aan lopende financieringskosten te hebben (21% van zijn netto inkomen)

Zeker komkommertijd.
En een BKR van 934,
G 920-939 7,26-9,45% kans op wanbetaling

Ik sla hem over :)

Die andere lening die er staat, daar stopt iemand 12.5k in als investeerder... :X
pi_154726897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:35 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

En een BKR van 934,
G 920-939 7,26-9,45% kans op wanbetaling

Ik sla hem over :)

Die andere lening die er staat, daar stopt iemand 12.5k in als investeerder... :X
Kan jij mij een linkje of tabel geven waar ik die BKR score tegen kans op wanbetaling kan vinden?

De BKR codes
A 990 - 1000 0 - 0,96%
B 980 - 999 0,97 - 1,96%
C 970 - 979 1,97 - 3,36%
D 960 - 969 3,37 - 4,51%
E 950 - 959 5,42 - 5,89
F 940 - 949 5,90 - 7,25%
G 920 - 939 7,26 - 9,45%
H 900 - 919 9,46 - 12,47%
I 870 - 869 12,48 - 15,88%
J 810 - 869 15,89 - 20,95%
K 750 - 809 20,96- 26,40%
L 0 - 749 26,41 - 34,08%

[ Bericht 9% gewijzigd door PvN1 op 29-07-2015 11:21:54 ]
pi_154727203
Over naar serieuze investeringskansen: :)
Wat vinden jullie van Breedveld Auto's, www.collincrowdfund.nl.
Pecunia non olet
pi_154727339
Ik vind het een goed verhaal, ze hebben alleen al voor minimaal 8 ton aan voorraad staan
pi_154728282
Is dit reclame of echt nieuws op nu.nl:
http://www.nu.nl/ondernem(...)form-elkepleknl.html

Iemand eerder gehoord van NLinvesteert?
pi_154728538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:33 schreef obligataire het volgende:
Over naar serieuze investeringskansen: :)
Wat vinden jullie van Breedveld Auto's, www.collincrowdfund.nl.
Ik vind het ook wel wat hebben, maar heb ook wel iets met auto's. Zit nog niet bij Collin, maar ik vind de minimale investering van 500 euro op dit moment wat fors. Ik doe liever kleinere bedragen.
Schip ahoy!
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:49:28 #192
132191 -jos-
Money=Power
pi_154728954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:18 schreef PvN1 het volgende:
Is dit reclame of echt nieuws op nu.nl:
http://www.nu.nl/ondernem(...)form-elkepleknl.html

Iemand eerder gehoord van NLinvesteert?
Dat moet haast wel een advertorial zijn ja... nooit van gehoord.
pi_154729719
Weer een nieuwe (5s)
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11442
Naam: OAMKB Venray
Bedrag: 20.000 euro
Rente: 8,0%
Graydon rating: 0,02

Klein leenbedrag, wel een 5s maar dan weer geen horeca :) Ik doe wel een klein bedragje. Als ik zie wat mijn accountant altijd voor facturen stuurt heeft ie maar een paar klanten nodig om in ieder geval zijn lening terug te betalen :)
pi_154729876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:15 schreef crowdiefunder het volgende:
Weer een nieuwe (5s)
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11442
Naam: OAMKB Venray
Bedrag: 20.000 euro
Rente: 8,0%
Graydon rating: 0,02

Klein leenbedrag, wel een 5s maar dan weer geen horeca :) Ik doe wel een klein bedragje. Als ik zie wat mijn accountant altijd voor facturen stuurt heeft ie maar een paar klanten nodig om in ieder geval zijn lening terug te betalen :)
Een beetje summiere pitch. Iets van info m.b.t. zijn financiële privé situatie, alsmede info over hoeveel hij zelf inbrengt zou wel op zijn plaats geweest zijn. Inderdaad het gaat wel over een klein bedrag maar zijn er nog meerdere leningen? Geen idee. Voor mij is het te summier, dus ik pas.
pi_154729944
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een beetje summiere pitch. Iets van info m.b.t. zijn financiële privé situatie, alsmede info over hoeveel hij zelf inbrengt zou wel op zijn plaats geweest zijn. Inderdaad het gaat wel over een klein bedrag maar zijn er nog meerdere leningen? Geen idee. Voor mij is het te summier, dus ik pas.
haha ik was net bezig om exact dezelfde redenatie in te voeren. Ik pas ook
pi_154730046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:22 schreef _okmer het volgende:

[..]

haha ik was net bezig om exact dezelfde redenatie in te voeren. Ik pas ook
Dezelfde redenatie had ik ook in mijn hoofd gemaakt :7

Ben zelf aflopen week begonnen met crowdfunding. Op dit moment investeer in via GvE KOM en Lendahand. Ik heb met mijzelf afgesproken om per project niet meer dan 100 euro te investeren, ook al ziet het er goed uit. Puur om zoveel mogelijk spreiding te behalen.

Lendahand vind ik wel handig omdat de looptijd een stuk korter is. Het geld wat ik dan 1 a twee jaar kan missen doe ik daarheen.
pi_154730090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:31 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel wat hebben, maar heb ook wel iets met auto's. Zit nog niet bij Collin, maar ik vind de minimale investering van 500 euro op dit moment wat fors. Ik doe liever kleinere bedragen.
de CF-lening komt wel achteraan denk ik (na de achtergestelde lening van het landbouwbedrijf). En een borgstelling van slechts de helft (de aanvrager heeft ABN al een grotere borgstelling gegeven).
In combinatie met de toch wat onzekere perspectieven voor de sector: pas van mijn kant.
pi_154730099
Inderdaad weinig info, maarja soms een klein gokje op een 5s past wel bij mij. Alleen als het horeca is haak ik snel af (of het moet gewoon een leuke dame zijn :)).

Ik merk wel dat er binnen een aantal minuten na plaatsing al direct veel investeerders zijn, komt dat allemaal door de FOK mailer? Of zijn er nog meer mailers/twitter oid? Want GvE doet er zelf niets aan qua e-mails of bekendheid.
pi_154730129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef crowdiefunder het volgende:
Inderdaad weinig info, maarja soms een klein gokje op een 5s past wel bij mij. Alleen als het horeca is haak ik snel af (of het moet gewoon een leuke dame zijn :)).

Ik merk wel dat er binnen een aantal minuten na plaatsing al direct veel investeerders zijn, komt dat allemaal door de FOK mailer? Of zijn er nog meer mailers/twitter oid? Want GvE doet er zelf niets aan qua e-mails of bekendheid.
Geen idee, toen ik keek had nog niemand geinvesteerd :P Verbaasde me trouwens wel hoe snel het daarna ging.
pi_154730272
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef crowdiefunder het volgende:

GvE stuurt er meestal ook gelijk een berichtje via Twitter uit. (ook in dit geval)
pi_154730304
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:25 schreef nietzowietzo het volgende:
Het geld wat ik dan 1 a twee jaar kan missen doe ik daarheen.
Beter zou het zijn om het met geld te doen dat je voor altijd kunt missen :X
pi_154730652
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Beter zou het zijn om het met geld te doen dat je voor altijd kunt missen :X
Uiteindelijk zal ik het geld nodig hebben, maar dat geld toch voor iedereen hier :P ? Of zie je het als een goed doel ;) ? Het is niet geld waar ik niet zonder kan, maar wat ik wel wil gaan gebruiken over twee jaar om verder te gaan beleggen, dus geen noodzaak.
pi_154730680
Ja zo gaat het hard als iemand er als laatste 4k ingooit :)

Ik zal ze ff volgen op twitter.
pi_154730950
SPOILER
Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.

Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.

Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.

Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.

Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-07-2015 14:59:31 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:19:32 #205
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154731528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
...........
Ik zit niet bij GvE. Maar helemaal top dat jij & Horsemen dit hebben ondernomen!
pi_154731663
Super dat jullie langs zijn gegaan, top!!
pi_154731759
Bedankt voor de update!
pi_154731970
Thanks voor de update en kudo's voor het langs gaan!
Schip ahoy!
pi_154732108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:49 schreef nietzowietzo het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal ik het geld nodig hebben, maar dat geld toch voor iedereen hier :P ? Of zie je het als een goed doel ;) ? Het is niet geld waar ik niet zonder kan, maar wat ik wel wil gaan gebruiken over twee jaar om verder te gaan beleggen, dus geen noodzaak.
Uiteindelijk zou het fijn zijn als het geld weer terug komt, maar komt het niet terug dan moet je er geen traan om laten. Hetzelfde met het geld waarmee je wil gaan beleggen, alleen met geld wat je echt niet nodig hebt.

quote:
samen met Horseman
Cool, goede punten ook.
pi_154732773
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:27 schreef Camogli het volgende:

[..]
Inzake Breedveld auto's

de CF-lening komt wel achteraan denk ik (na de achtergestelde lening van het landbouwbedrijf). En een borgstelling van slechts de helft (de aanvrager heeft ABN al een grotere borgstelling gegeven).
In combinatie met de toch wat onzekere perspectieven voor de sector: pas van mijn kant.
Volgens mij komt juist de achtergestelde lening landbouwbedrijf achteraan. Dat lijkt me logisch uit het verhaal en bovendien tellen ze hem bij het eigen vermogen voor de berekening van de solvabiliteit.

Het is wel duidelijk dat de ABN vooraan zit qua zekerheden. En hij moet de lening ABN 125K in drie jaar aflossen dus dat betekent, samen met de CF, forse lasten de komende 3-5 jaren.

Beetje weinig financiele info vind ik. Voorlopig ook maar even niet.
Pecunia non olet
pi_154732880
Gewoon langsgegaan :o.

Lezen ze hier mee trouwens? Van gve?
జ్ఞ‌ా
pi_154732917
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:13 schreef µ het volgende:
Gewoon langsgegaan :o.

Lezen ze hier mee trouwens? Van gve?
Ja, maar dat wisten we al ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:18:21 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_154732991
quote:
...
Goed verhaal

Ik begrijp het verhaal achter de jaarlijkse fee, en op zich zou ik er mee kunnen leven. Wel blijf ik erbij dat ik niet een jaarlijkse fee ga voorfinancieren in de eerste 3 maanden. Daarmee gooien ze alle risico's richting de investeerders en dat vind ik niet kunnen. Ze zouden gewoon ieder jaar een fee moeten berekenen die van één van de uitbetalingen wordt afgetrokken
pi_154733018
het zal toch wel rustiger worden na deze verhoging, of een project moet echt goed zijn en echt kort
  Redactie Frontpage woensdag 29 juli 2015 @ 15:24:05 #215
4530 crew  Crazy Harry
pi_154733100
Ik dacht zelf ook te investeren in Tibaco maar 500 euro is wel erg veel...
Is dat bij Collin altijd de minimale investering?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_154733327
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef Coritchando het volgende:
het zal toch wel rustiger worden na deze verhoging, of een project moet echt goed zijn en echt kort
Dat is niet te hopen, want dan hebben ze geen inkomsten meer :)
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:36:54 #217
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154733392
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:19 schreef Coritchando het volgende:
Vraag ik me af. Veel (particuliere) beleggers kijken niet scherp genoeg naar de kosten, dat zou met CF ook wel eens zo kunnen zijn. Of zou het toch een ander publiek trekken?
pi_154733448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Goed verhaal

Ik begrijp het verhaal achter de jaarlijkse fee, en op zich zou ik er mee kunnen leven. Wel blijf ik erbij dat ik niet een jaarlijkse fee ga voorfinancieren in de eerste 3 maanden. Daarmee gooien ze alle risico's richting de investeerders en dat vind ik niet kunnen. Ze zouden gewoon ieder jaar een fee moeten berekenen die van één van de uitbetalingen wordt afgetrokken
Dat ben ik helemaal met je eens. Het verdienmodel wat ze nu hebben (alle fee in een keer) zal toch op de schop moeten. Op dit moment geven ze aan de inkomsten nog niet te kunnen missen c.q. de fee dan nog meer omhoog zal moeten, vandaar dat er door ons een stappenplan voorgesteld is. Dit kun je dan uitsmeren over een paar jaar. Ze zijn er mee bezig/denken er over na. GvE is het er overigens mee eens dat er op termijn een dergelijk systeem zal moeten komen.
pi_154733621
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:36 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Vraag ik me af. Veel (particuliere) beleggers kijken niet scherp genoeg naar de kosten, dat zou met CF ook wel eens zo kunnen zijn. Of zou het toch een ander publiek trekken?
Tja, kijk naar Collin. Het is een mooi platform en de projecten worden meestal helder gepresenteerd. Mijn reden om niet met Collin in zee te gaan is dat ze, in mijn ogen, gewoon te duur zijn. Misschien dat de projecten beter zijn, wie weet :? :? maar dat moeten we nog maar afwachten
pi_154734297
GVE is naar mijn weten het eerste echte grote succesvolle crowdfundplatform van Nederland. Wat dat betreft lopen ze voor op de rest en is het dus ook niet zo gek dat de eerste defaults nu bij GVE gevonden worden. (De rest zal helaas vanzelf volgen...)

Nu is het inderdaad afwachten hoe ze daar mee omgaan, maar we zullen pas over enkele jaren GVE kunnen vergelijken met de andere platformen als KOM en Collin. Ik heb gelukkig nog geen enkele default in mijn portfolio, maar heb het investeren wel even on hold gezet om nu de kat eens uit de boom te kijken:

• welk platform hanteert de beste criteria om projecten te selecteren? (waar is het % defaults het hoogst/laagst?)
• welk platform gaat het beste om met de afhandeling van defaults?
• welk platform excelleert in hun communicatie naar de investeerders?

Op dit moment staan bij GVE alle seinen voor mij op rood. Mede dankzij alle info in dit topic, samen zitten we in zo'n beetje elk project dat er is bij GVE en bij vele andere platformen. KOM en Collin lijken nu nog op groen te staan, echter bij Collin investeer ik niet vanwege de hoge fee en bij KOM lopen de projecten mij ook nog niet hard genoeg. Aygodutch heeft veel potentie, maar ook daar wil ik nog niet te vroeg investeren en wil ik eerst eens kijken hoeveel projecten er de komende tijd bij komen en hoe ze gaan reageren als er te weinig nieuwe projecten zullen komen. Er schieten nog steeds veel crowdfundplatforms uit de grond - het lijkt wel een hype - en er zal toch echt geen plek blijven voor iedereen... Welke gaan het halen en welke niet?

Oftewel ik ben erg benieuwd hoe de vlag er bij hangt over zeg een jaar. Tot die tijd zal ik erg behoudend blijven met het investeren in nieuwe projecten.
pi_154734375
ink: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11477

Deze maand heeft Coelho de mails gesponsord :)

Naam: Subway Haarlem
Bedrag: 220.000 euro
Rente: 7,0%
Graydon rating: 0,18
pi_154734544
Jammer dat de vip kaart van subway alleen in haarlem geldig is... Ik kom regelmatig voor de lunch bij subway....
pi_154734662
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, kijk naar Collin. Het is een mooi platform en de projecten worden meestal helder gepresenteerd. Mijn reden om niet met Collin in zee te gaan is dat ze, in mijn ogen, gewoon te duur zijn. Misschien dat de projecten beter zijn, wie weet :? :? maar dat moeten we nog maar afwachten
Ik denk dat we ons niet/minder moeten focussen op de fee.....

Om te beginnen is de fee bij Collin niet eens zo heel veel meer (bij 5 jaar: 0.8% (brons) x 5 x de helft gemiddeld, is iets meer dan 2% totaal. Immers de fee wordt ieder jaar lager. Geen fee meer na default.

Bij GvE is dat nu 1.75% totaal, dus dat maakt amper wat uit.

Als je ziet dat het voorgaande Subway project van GvE 7% rente biedt voor een pure starter, Horeca, en Collin 7% voor een bestaand goedlopend autobedrijf, dan wist ik het wel, als ik moest kiezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 29-07-2015 16:29:19 ]
Pecunia non olet
pi_154734667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:16 schreef vonragnor het volgende:
Jammer dat de vip kaart van subway alleen in haarlem geldig is... Ik kom regelmatig voor de lunch bij subway....
Ja dat had me hier wel over de streep kunnen trekken, nu blijf ik er maar van weg

Er staat op het moment 1588k open op gve, nieuw record?
pi_154734807
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:08 schreef Graankorrel het volgende:
Er schieten nog steeds veel crowdfundplatforms uit de grond - het lijkt wel een hype - en er zal toch echt geen plek blijven voor iedereen... Welke gaan het halen en welke niet?
Ik heb begrepen dat het er inmiddels meer dan 100 zijn |:(
pi_154734853
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:11 schreef CaLeX het volgende:
ink: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11477

Deze maand heeft Coelho de mails gesponsord :)

Naam: Subway Haarlem
Bedrag: 220.000 euro
Rente: 7,0%
Graydon rating: 0,18
Als ik onderstaande lees dan moet ik gelijk aan Bakker Bart denken (en dat is niet positief voor de duidelijkheid).
“De beoogde locaties worden sinds enige jaren, met enkele uitzonderingen, gehuurd door SUBWAY® Realty en onderverhuurd aan de franchisenemer om daarmee deze locaties voor de formule te behouden en, indien noodzakelijk, snel nieuwe ondernemers te kunnen installeren mocht het onverhoopt mis gaan. “
Wel goed dat het in de pitch staat overigens, dan weet je het maar. Hier kan overigens de franchisenemer niets aan doen.
pi_154735048
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:36 schreef Sheffield het volgende:

[..]

ik ga er wel vanuit, en je ziet de kosten als je wil investeren bij gve dus dan valt het toch goed op.

vond de 0,9% van je investering al aan de forse kant, als je meerekent dat de lener ook fors betaald. maar blijkbaar is het niet zoveel
pi_154735196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat we ons niet/minder moeten focussen op de fee.....

Om te beginnen is de fee bij Collin niet eens zo heel veel meer (bij 5 jaar: 0.8% (brons) x 5 x de helft gemiddeld, is iets meer dan 2% totaal. Immers de fee wordt ieder jaar lager. Geen fee meer na default.

Als je ziet dat het voorgaande Subway project van GvE 7% rente biedt voor een pure starter, Horeca, en Collin 7% voor een bestaand goedlopend autobedrijf, dan wist ik het wel, als ik moest kiezen.
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Kijk dan naar bijvoorbeeld KoM, dat betaal je een vast fee van tussen de 0,9 en, als een wat grotere investeerder, maar 0,6%.
Maar gelukkig hebben we wat te kiezen O-)
pi_154735362
KoM is inderdaad goedkoper, maar hebben daarentegen al tijden geen goed project meer laten zien.......mijn mening uiteraard. :)

Kwaliteit kost nu eenmaal wat geld, ik lever liever wat rendement in, in ruil voor goede kredietcheck vooraf......

Ik moet er wel bijzeggen dat Collin weinig cijferinfo meelevert dus het is wel vaak een kwestie van vertrouwen, wat ik ze op dit moment (nog) wel genegen ben te geven.
Pecunia non olet
  woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:51 #230
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154735404
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als ik onderstaande lees dan moet ik gelijk aan Bakker Bart denken (en dat is niet positief voor de duidelijkheid).
“De beoogde locaties worden sinds enige jaren, met enkele uitzonderingen, gehuurd door SUBWAY® Realty en onderverhuurd aan de franchisenemer om daarmee deze locaties voor de formule te behouden en, indien noodzakelijk, snel nieuwe ondernemers te kunnen installeren mocht het onverhoopt mis gaan. “
Wel goed dat het in de pitch staat overigens, dan weet je het maar. Hier kan overigens de franchisenemer niets aan doen.
Eens, idd wel keurig dat het erbij staat. Ik ga deze ook overslaan, ik vind van 1 vestiging naar 2 vestigingen een stap die veelal onderschat wordt, vooral bij retail/horeca.
pi_154737236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:20 schreef obligataire het volgende:

Dit is toch wat te ruim in het voordeel van Collin gerekend.

Collin Brons is 10% korting dus 0,85%*0,9=0,765% je betaald naar mijn idee dus 0,765+0,765/5*4+0,765/5*3+0,765/5*2+0,765/5=2.295 is dus Euro 2.30 per 100 euro geinvesteerd over 5 jaar.

Bij GVE nieuw tarief 5*0.30=1.5 is dus Euro 1.50 per 100 euro geinvesteerd over 5 jaar. + als ze hun belofte nakomen bij default de complete fee retour.

Je betaalt bij Collin dus 53% meer dan bij GVE in de nieuwe situatie. Jij lijkt meneer Adams van GVE wel die me probeerde voor te rekenen dat de huidige verhoging van GVE van ongeveer 50% bijna niets is. :)

In huidige situatie is Collin ongeveer twee keer zo duur als GVE voor de investeerder in de nieuwe situatie betaal je zo'n 53% meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-07-2015 18:18:35 ]
pi_154738009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit is toch wat te ruim in het voordeel van Collin gerekend.

Collin Brons is 10% korting dus 0,85%*0,9=0,765% je betaald naar mijn idee dus 0,765+0,765/5*4+0,765/5*3+0,765/5*2+0,765/5=2.295 is dus Euro 2.30 per 100 euro geinvesteerd over 5 jaar.

Bij GVE nieuw tarief 5*0.30=1.5 is dus Euro 1.50 per 100 euro geinvesteerd over 5 jaar. + als ze hun belofte nakomen bij default de complete fee retour.

Je betaald bij Collin dus 53% meer dan bij GVE in de nieuwe situatie. Jij lijkt meneer Adams van GVE wel die me probeerde voor te rekenen dat de huidige verhoging van GVE van ongeveer 50% bijna niets is. :)

In huidige situatie is Collin ongeveer twee keer zo duur als GVE voor de investeerder in de nieuwe situatie betaal je zo'n 53% meer.
Akkoord met jouw berekening.

Als GvE vergelijkbare projecten zou aanbieden qua risicoprofiel en screenen vooraf, zou het rationeel zijn om voor de goedkoopste aanbieder te kiezen. Maar nu dat niet zo is of lijkt te zijn is het appels met peren vergelijken.

Het verschil in kosten moet je trouwens nog wel globaal door de gemiddelde looptijd delen dus hier 2.5 jaar.
Pecunia non olet
pi_154739442
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 18:20 schreef obligataire het volgende:
Akkoord met jouw berekening.

Als GvE vergelijkbare projecten zou aanbieden qua risicoprofiel en screenen vooraf, zou het rationeel zijn om voor de goedkoopste aanbieder te kiezen. Maar nu dat niet zo is of lijkt te zijn is het appels met peren vergelijken.

Het verschil in kosten moet je trouwens nog wel globaal door de gemiddelde looptijd delen dus hier 2.5 jaar.
Met andere looptijden wordt het plaatje nog veel beroerder voor Collin.
Projectduur 1 jaar Collin 157% duurder
Projectduur 2 jaar Collin 92% duurder
Projectduur 3 jaar Collin 70% duurder
Projectduur 4 jaar Collin 58% duurder
Projectduur 5 jaar Collin 53% duurder

Dus ik begrijp het delen niet waar je het over hebt. Bij een project van 3 jaar bijvoorbeeld is Collin 70% duurder.

En of het inderdaad appels met peren vergelijken is zal de tijd moeten leren. Ik denk dat ook Collin wel zijn defaultjes zal krijgen als ze wat langer bezig zijn. Overgens ben ik het met je eens dat de site van Collin er moderner en gelikter uitziet.
pi_154739726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:42 schreef obligataire het volgende:
KoM is inderdaad goedkoper, maar hebben daarentegen al tijden geen goed project meer laten zien.......mijn mening uiteraard. :)

Kwaliteit kost nu eenmaal wat geld, ik lever liever wat rendement in, in ruil voor goede kredietcheck vooraf......

Ik moet er wel bijzeggen dat Collin weinig cijferinfo meelevert dus het is wel vaak een kwestie van vertrouwen, wat ik ze op dit moment (nog) wel genegen ben te geven.
Vind ik ook inderdaad. KOM levert de beste financiële info in mijn ogen. Daarna Collin en GVE blijft gewoon achter, hebben het voordeel van het 'als eerste begonnen zijn, dus nu de grootste -> daardoor het populairst bij investeerders en leners' maar denk dat het marktaandeel (hard) gaat teruglopen de komende tijd.

Zeker als ze geen grote wijzigingen doorvoeren in communicatie/informatievoorziening. Daar lijken ze nu mee bezig te zijn maar dat kost geld. En dat geld halen ze bij de investeerders.

Collin gaat erg hard de laatste tijd, hoelang zijn ze nu bezig? iets langer dan een jaar? En dan 10 miljoen opgehaald.
  woensdag 29 juli 2015 @ 20:42:41 #235
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154742454
quote:
SPOILER
Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.

Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.

Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.

Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.

Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!
Super! ^O^

Ben je naar aanleiding van je brief daar langs gegaan? En gewoon als je ''jezelf'' of meer als een soort afgezant vanuit dit topic? :9
  woensdag 29 juli 2015 @ 20:44:14 #236
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154742530
Zou toch wel eens willen weten hoeveel geld er vanuit dit topic bij GVE uitstaat... Denk dat dat toch een behoorlijk bedrag is inmiddels!
pi_154744701
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:42 schreef AQuila360 het volgende:
Super!

Ben je naar aanleiding van je brief daar langs gegaan? En gewoon als je ''jezelf'' of meer als een soort afgezant vanuit dit topic?
Ik had mijn brief gemaild en kreeg al vrij snel reactie, Er onstond een mail wisseling die nog al hardnekkig was van mijn kant aangaande de fee verhoging, waarna dhr Adams opmerkte we kunnen dit beter persoonlijk bespreken. We hebben een afspraak gemaakt en ik heb gevraagd of ik een paar mensen van het forum kon meenemen. Ik heb Horsman en Obligataire gevraagd. Obligataire wilde niet. Dus toen zijn Horseman en ik gegaan nadat we natuurlijk een dag van te voren doorgenomen hebben wat we allemaal wilden bespreken. Zie verder het verslag.
  woensdag 29 juli 2015 @ 21:49:08 #238
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154745439
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik had mijn brief gemaild en kreeg al vrij snel reactie, Er onstond een mail wisseling die nog al hardnekkig was van mijn kant aangaande de fee verhoging, waarna dhr Adams opmerkte we kunnen dit beter persoonlijk bespreken. We hebben een afspraak gemaakt en ik heb gevraagd of ik een paar mensen van het forum kon meenemen. Ik heb Horsman en Obligataire gevraagd. Obligataire wilde niet. Dus toen zijn Horseman en ik gegaan nadat we natuurlijk een dag van te voren doorgenomen hebben wat we allemaal wilden bespreken. Zie verder het verslag.
Netjes gedaan, maar ze volgen het topic dus nauwgezet daar? Dat is wel leuk opzich.
pi_154745441
Nice! Zo wordt het topic serieus genomen maar serieuze zaken bespreken is ook fijner face-to-face dan via de mail, voor beide partijen. En ook goed dat dat gewoon kan.
Schip ahoy!
pi_154745662
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bedankt voor de inspanning en voor het verslag!
pi_154749387
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Daar lijken ze nu mee bezig te zijn maar dat kost geld. En dat geld halen ze bij de investeerders.
Tja, maar dat is natuurlijk bij bijna ieder platform zo.
pi_154750963
De pitch van DriveUGO is geüpdatet (ten positieve). Volgens mij is de rente ook omhoog gegaan. Die was toch geen 9%?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 23:58:23 ]
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:10:38 #243
132191 -jos-
Money=Power
pi_154751477
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:58 schreef k_man het volgende:
De pitch van DriveUGO is geüpdatet (ten positieve). Volgens mij is de rente ook omhoog gegaan. Die was toch geen 9%?
Volgens mij was hij al wel 9%.
pi_154756176
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:58 schreef k_man het volgende:
Klopt, dat was 8%.
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:15:52 #245
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_154757963
Mailje van KoM, nieuw project vanmiddag

SPOILER
pi_154758026
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, maar dat is natuurlijk bij bijna ieder platform zo.
Ik heb wat ingelegd in dat huisvestingsproject op CrowdAboutNow maar ben nog geen andere fees tegengekomen dan de betaalkosten van 77 cent. Blijkbaar halen zij de hele fee bij de lener. Maakt het berekenen van het rendement weer een stukje eenvoudiger.
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:40:57 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_154758411
Soms doen foto's van personen het tegenovergestelde van wat je wilt. Die persoonlijke foto's van driveugo geven mij meer een beeld van 3 koorballen die een bedrijfje hebben dan 3 ondernemers die weten wat ze doen. Als ik kijk naar hun linkedin hebben ze veel opleidingen maar weinig ervaring. Maar goed; misschien ga ik wat te veel in op de foto's dan in de tekst.
pi_154758732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:19 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Ik heb wat ingelegd in dat huisvestingsproject op CrowdAboutNow maar ben nog geen andere fees tegengekomen dan de betaalkosten van 77 cent. Blijkbaar halen zij de hele fee bij de lener. Maakt het berekenen van het rendement weer een stukje eenvoudiger.
Klopt helemaal. CrowdAboutNow is een van de weinige uitzonderingen. Vandaar dat ik ook "maar dat is natuurlijk bij BIJNA ieder platform zo" geschreven heb ;)
pi_154758913
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef xzaz het volgende:
Soms doen foto's van personen het tegenovergestelde van wat je wilt. Die persoonlijke foto's van driveugo geven mij meer een beeld van 3 koorballen die een bedrijfje hebben dan 3 ondernemers die weten wat ze doen. Als ik kijk naar hun linkedin hebben ze veel opleidingen maar weinig ervaring. Maar goed; misschien ga ik wat te veel in op de foto's dan in de tekst.
Koor? Je zult wel corps bedoelen. :P
pi_154759285
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:15 schreef lipjes het volgende:
Mailje van KoM, nieuw project vanmiddag

SPOILER
Zag het ook, wel leuk dat ze dat doen. Alleen ze doen het niet bij elk project. Raar ?

Op het eerste gezicht ziet deze er goed uit, ik ga klaarzitten om 12.00 :)
pi_154759580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:29 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Zag het ook, wel leuk dat ze dat doen. Alleen ze doen het niet bij elk project. Raar ?

Op het eerste gezicht ziet deze er goed uit, ik ga klaarzitten om 12.00 :)
Dat is precies wat ze willen ;)
pi_154760132
IIik zie hem niet.. Is ie al vol??
pi_154760254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:11 schreef RavigotteSaus het volgende:
IIik zie hem niet.. Is ie al vol??
Wel nee, hij staat er nog geen eens op. Een hoop tam, tam met een mail vooraf en het dan verprutsen door niet op tijd te publiceren….. Jammer, een gemiste kans.
pi_154760294
Ik had inderdaad de pagina al volledig klaar gezet met een timer er op. Zo moeilijk is dat niet lijkt me.
Nu gaan ze blijkbaar om 12u alles intikken om om half 4 op de site te staan..
pi_154760454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:18 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik had inderdaad de pagina al volledig klaar gezet met een timer er op. Zo moeilijk is dat niet lijkt me.
Nu gaan ze blijkbaar om 12u alles intikken om om half 4 op de site te staan..
Hij is er inmiddels
pi_154760507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:26 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Hij is er inmiddels
Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.

Bij KOM is het een A+, beste van het beste. Wel een groot verschil. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_154760917
En dan wel hoofdelijke aansprakelijkheid en overwaarde op het huis, maar dan weer geen verpanding.

Hun doel is de komende jaren nog meer te lenen vestigingen te openen waardoor de overwaarde verwaterd.
pi_154761454
Ik doe mee in Balanzs op KoM. Mijn eerste investering weer in bijna twee maanden....
pi_154761709
Ik doe ook mee. En voor de incentive, aangezien ik bij de Rotterdam vestiging om de hoek woon en daar al regelmatig kom. Dat is dus een extra rendement van E100,-. Toch leuk!

Overigens kan ik zeggen dat die vestiging er goed uitziet en ook prima bezocht wordt. Dit geeft uiteraard geen inzicht in de cijfers, maar wel een goed gevoel.
pi_154762086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:28 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Wel apart, de aflossingscapaciteit is 1,03 (2015). Bij GVE was dit gewoon een 5je geweest dan toch? Een kleine tegenslag en er kan niet meer aan de aflossing voldaan worden? Of de privé opnamen gaan naar beneden natuurlijk.

Bij KOM is het een A+, beste van het beste. Wel een groot verschil. Of zie ik iets over het hoofd?
is inderdaad bizar: een score van een 1 (hoogste) voor een aflossingscapaciteit van 1,03.
Alles boven de 1,00 krijgt bij KoM de score 1.

Dit voelt bij mij op deze manier echt niet als een A+.
Ik pas ook zolang er geen goede reactie is op de vragen over die extreem hoge priveopnames.
pi_154762198
Magere aflossingscapaciteit en totaal niet rekening gehouden met enige vervangingsinvesteringen en ander onvoorzien. Ik pas.
pi_154762534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:35 schreef BruderKlaus het volgende:
Magere aflossingscapaciteit en totaal niet rekening gehouden met enige vervangingsinvesteringen en ander onvoorzien. Ik pas.
Inderdaad lijkt het mager, gelukkig zijn er al 5 andere mensen die hier een reactie over geplaatst hebben. Of zou het 1 persoon zijn die 5 x hetzelfde vraagt ? :P

Ben benieuwd naar de reactie van KOM. Zeker die splitsing tussen privé onttrekkingen / overige aflossingen moeten ze zeker maken.
pi_154765018
De komende 3 jaar wordt er nog zo'n 9 ton geinversteerd in 5 nieuwe locaties.
Ambitie hebben ze wel!

Als het mis gaat mogen we de mogelijke overwaarde van het huis dus verdelen over 6 projecten.
Ik wacht wel even op het Balansz-project waarin het prive vermogen wel wordt verpand.
pi_154765302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:05 schreef RavigotteSaus het volgende:
De komende 3 jaar wordt er nog zo'n 9 ton geinversteerd in 5 nieuwe locaties.
Ambitie hebben ze wel!

Als het mis gaat mogen we de mogelijke overwaarde van het huis dus verdelen over 6 projecten.
Ik wacht wel even op het Balansz-project waarin het prive vermogen wel wordt verpand.
en dan een A+ score. Tsjonge.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:21:20 #265
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154765415
Huh. Wat? Maar in het mailtje was het toch zo'n goed idee? Iedereen om kwart voor 12 klaar zitten met de klik-vinger?
pi_154765589
Reactie van de aanvragers en KOM is vaag, zonder concrete cijfers. Zoals wel vaker bij KOM.
Die KoM-rating is dus ook maar een mening. (Net als die Graydon-percentages: het lijkt wel of elk project bij GvE tegenwoordig AAA of AA is).
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:47:18 #267
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_154766094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef Camogli het volgende:
Reactie van de aanvragers en KOM is vaag, zonder concrete cijfers. Zoals wel vaker bij KOM.
Die KoM-rating is dus ook maar een mening. (Net als die Graydon-percentages: het lijkt wel of elk project bij GvE tegenwoordig AAA of AA is).
De reden dat de Graydon rating altijd zo goed lijkt, is omdat Graydon altijd achter loopt: de lopende financieringsronde/lening zit NIET in deze rating meegenomen. Vooral een eenmanszaak zonder lening gaat in de regel nooit failliet, dus krijgt een AAA rating (of GPD% van +- 0,10%). Als Graydon rekening zou houden met de nieuwe lening zal juist bij een eenmanszaak dit % hard stijgen.

De reden dat er toch veel platformen een Graydon (of vergelijkbaar externe rating) rating gebruiken is omdat hij wel objectief is (ook al loopt het achter de feiten aan).
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:32:15 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154767291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb net een appartement gekocht. GVE geld gebruik ik nu maar als een maandelijkse aanvulling.
Maar wel iets om overr na te denken of je het dan allemaal ineens nodig zou hebben.
Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.

Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.
pi_154767507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb net een huis gekocht! Omdat ik wist dat dit ooit ging gebeuren heb ik hier rekening mee gehouden met mijn crowdfunding budget. Ik moet nu nog 2 projecten betalen en dan is het echt even klaar. De maandelijkse inkomsten worden dan alleen nog maar gebruikt als aanvulling op het inkomen.

Overigens is eigen geld inleggen bij aankoop van een woning qua rendement ook interessant. Je krijgt een lagere hypotheekrente, en de rente betaal je ook nog eens over een lager hypotheekbedrag.
gefeliciteerd!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_154767529
quote:

[..]

Gefeliciteerd met de aankoop van je woning. Heel veel woonplezier toegewenst maar jammer dat we je hier de komende periode minder zullen zien.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:15:05 #271
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154768544
quote:

[..]

Ik heb zelf uiteindelijk veel minder eigen geld ingebracht dan wat ik van plan was (vanwege de lage rente)

1 september incasseren ze de 1e termijn :P
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:17:29 #272
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154768595
Bedankt! Ik zal hier wel blijven rondhangen hoor, maar weinig tot niets inleggen. Maar altijd verstandig om de markt een beetje in de gaten te houden! Zeker nu die zo in beweging is.
  donderdag 30 juli 2015 @ 19:59:08 #273
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_154772289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:17 schreef leolinedance het volgende:
Bedankt! Ik zal hier wel blijven rondhangen hoor, maar weinig tot niets inleggen. Maar altijd verstandig om de markt een beetje in de gaten te houden! Zeker nu die zo in beweging is.
Wat doe je met de rest eigenlijk? Rabo Certificaten enzulks? Ik hou dat allemaal ook nog aan.Dus aandelen + Obligaties en Crowdfuding laat ik er zo veel mogelijk buiten, en betaal uit mn spaargeld alles wat gedaan moet worden en gekocht moet worden.

Wel grappig ik hou al 5 jaar bij om de 2 weken wat ik waar in heb zitten (alleen totaal bedragen) dat is wel leuk om dat terug te kijken Maar GVE is vanaf mei 2013 elke maand gestegen bij me. Komt ook omdat je een 100.- zo wel ergens in kunt steken natuurlijk.
pi_154772601
De laatste berichten van Balanzs:

SPOILER
Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?
pi_154772927
Als nog is Balansz snel vol gelopen. Ik wilde even wat antwoorden afwachten en daarna misschien nog een toezegging doen. Maar nee hoor. Deze is zo vol terwijl al die andere projecten maar open blijven staan. :)

Jammer dat AGD niet nog een project online heeft gezet voor de maand juli. Zullen ze morgen ook wel niet doen,
  donderdag 30 juli 2015 @ 20:36:03 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154773260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat doe je met de rest eigenlijk? Rabo Certificaten enzulks? Ik hou dat allemaal ook nog aan.Dus aandelen + Obligaties en Crowdfuding laat ik er zo veel mogelijk buiten, en betaal uit mn spaargeld alles wat gedaan moet worden en gekocht moet worden.

Wel grappig ik hou al 5 jaar bij om de 2 weken wat ik waar in heb zitten (alleen totaal bedragen) dat is wel leuk om dat terug te kijken Maar GVE is vanaf mei 2013 elke maand gestegen bij me. Komt ook omdat je een 100.- zo wel ergens in kunt steken natuurlijk.
Ik hou waarschijnlijk alles aan (Rabo certificaten, crowdfunding, ETF's, microkredieten). Ik verwacht dat het niet nodig is deze potjes aan te breken. Mocht dat wel nodig zijn, gaat ASN microkrediet er als eerste uit, dat rendement is dit jaar slecht.

Ik heb de laatste vrijgekomen deposito's bewust op een vrij opneembare rekening geplaatst zodat ik wat achter de hand heb. Het vrij opneembare geld zal na inleg hypotheek, verbouwing en interieuraankopen wel op zijn, maar dat wordt op termijn wel weer aangevuld.

Maar goed, dat is een planning. Het kan natuurlijk wat anders lopen als je eenmaal bezig bent :P
pi_154773544
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:23 schreef CRWD het volgende:
Jammer dat AGD niet nog een project online heeft gezet voor de maand juli. Zullen ze morgen ook wel niet doen,
Inderdaad jammer. Gelukkig heb ik nog een paar knaken in Infra kunnen stoppen.
Vandaag de mail gekregen voor de betaling, incl alle contracten. Fijn dat je pas NA ontvangst van de contracten je hoeft te betalen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 20:47:18 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154773585
Mail van Balanz kom nu pas binnen, terwijl het project al vol zit :{
pi_154773736
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:12 schreef RavigotteSaus het volgende:
(...)

Wel heel brutaal om de BV Rotterdam en de Holding BV, incl anonieme aandeelhouder niet als zodanig in de pitch te benoemen! Waarom meldt KOM dat niet gewoon nietjes en moeten we dat als investeerder zelf ontdekken?
ik ben het met je eens: dit kan gewoon niet. Het woord 'misleiding' komt bij mij op; zo voelt dit.
Bij mij wordt het lijstje korter: na GvE ga ik ook KoM afbouwen. Ik vind dat de door Agium gemaakte analyse te vaak moet worden gecorrigeerd, de reacties op de chatfunctie zijn algemeen/blabla, de betalingen zijn een of twee dagen te laat. En nu dit ook nog. En dan moet de afhandeling van mogelijk toekomstige defaults nog gebeuren.
Collin, lendahand, greencrowd en als probeersel Aygodutch. En dan moet lendahand meer lokale aanbieders gaan contracteren want daar doe ik ook even niets meer.
Zo: dat lucht op :-)
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:15:35 #280
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_154774350
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:45 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Vandaag de mail gekregen voor de betaling, incl alle contracten. Fijn dat je pas NA ontvangst van de contracten je hoeft te betalen.
Inderdaad jammer. Infra heb ik gemist, zit wel in CFS. Het autowrappen zie ik niet zitten! Wellicht morgen nog een verrassing
pi_154774517
quote:

SPOILER
Ja, dit is een vorm van wat in het verleden bij GvE ook voorgekomen is. Dit kunnen ze bij KoM gewoon niet maken. Dit is essentiële informatie die niet achtergehouden mag worden. Het zou goed zijn als iemand dit zou opnemen met KoM en om een reactie zou vragen. Als dat niet het juiste antwoord is moet echt de strijd aangegaan worden want op deze manier kan je bij KoM dus niet op de pitch vertrouwen.
Persoonlijk heb ik er geen tijd voor en ben ik deze week wel even genoeg met Crowdfunding bezig geweest.
pi_154774658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:45 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

De vraag is nu, heb je de "contracten" al bekeken? Zo ja, nog opmerkingen?
pi_154775192
Ik zal ook maar vast wat feedback geven betreffende mijn eerste ervaring bij AGD.

Dit bericht kreeg ik na het vol lopen van het project:
Gefeliciteerd! Het project “Infra Union” heeft haar doelbedrag bereikt. Dit betekent dat we overgaan tot afwikkeling van de investering. We verzoeken je daarom het toegezegde bedrag van XXXXX binnen 5 dagen over te maken op de derdenrekening van Stichting Derdengelden Aygodutch.(Wij begrijpen dat dit mogelijk niet binnen deze 5 dagen lukt vanwege de vakantieperiodes en hopen dat de andere investeerders hier ook begrip voor hebben)

Wellicht begrijpelijk dat men op vakantie gaat, maar wanneer je een toezegging doet moet je gewoon op tijd betalen. Als ik nu op dag 2 of 3 betaal, mag ik vervolgens misschien nog wel een week of langer wachten voordat iedereen betaald heeft... Het is dus niet erg als men wat later betaald... Dat zorgt alleen maar voor onnodige vertraging tot het project tot stand komt.

Ook ging het trouwens fout bij het mailen van de investeerders.
Beste Investeerder,

Op 20 juli is het project Infra Union volgelopen. Normaliter ontvang je van ons binnen 5 werkdagen het betaalverzoek met de tekst van de schuldbekentenis. XXXXX is echter onderweg in Duitsland (hij heeft weer 2 toezeggingen voor opdrachten van enkele tonnen gekregen) en kan pas morgen een en ander tekenen en aan ons retourneren. Zodra deze binnen is ontvang je het betaalverzoek.

Hopend je hiermede voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben

Vervolg mail:
Tot onze spijt is deze email verzonden aan de investeerders in Concept Food Service.
U kunt deze mail als niet verzonden beschouwen.
Een deel van u heeft echter in beide projecten geïnvesteerd. U zult zometeen een herhaling van deze mail ontvangen.
Excuses voor de verwarring.

Ik zit sowieso in beide projecten en een foutje is menselijk. Dit was echter de eerste communicatie wat ik ontving en die gelijk al mis ging, dat is wat slordig.

Ook moet je als investeerder nog het e.e.a. tekenen en retourneren voor de zekerheden ofzo.
Ik citeer uit de ontvangen mail:
In de bijlage vind je de tekst van de schuldbekentenis alsmede een volmacht waarmee wij voor jou de zekerheden kunnen regelen. We verzoeken je deze laatste zo spoedig mogelijk te retourneren waarna wij de cessieakte namens de investeerders kunnen ondertekenen. Na ontvangst van alle gelden op onze derdenrekening ontvang je een kopie van de getekende stukken.

Dit is nieuw voor mij in Crowdfundland. Hooguit teken ik eenmalig een contract bij een platform.
Als ik dat bij GVE voor elk project had moeten doen, dan was ik al gek geworden :)

[ Bericht 1% gewijzigd door CRWD op 30-07-2015 21:58:22 ]
pi_154784858
quote:

SPOILER
Inderdaad echt jammer dit, gemiste kans van KOM. Als je de pitch leest krijg je toch echt het idee dat je in 1 VOF investeert die 3 Balanz locaties exploiteert. Dat is dus niet zo waardoor je zekerheden een stuk minder waard zijn.

Op zich slim van de ondernemers om een deel van de activiteiten in de VOF te exploiteren en een deel via een BV structuur. Alleen wel zo netjes om dit dan even te melden.

Ik zit er niet in trouwens.
pi_154785009
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:15 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Inderdaad echt jammer dit, gemiste kans van KOM. Als je de pitch leest krijg je toch echt het idee dat je in 1 VOF investeert die 3 Balanz locaties exploiteert. Dat is dus niet zo waardoor je zekerheden een stuk minder waard zijn.

Op zich slim van de ondernemers om een deel van de activiteiten in de VOF te exploiteren en een deel via een BV structuur. Alleen wel zo netjes om dit dan even te melden.

Ik zit er niet in trouwens.
Ik til daar niet zo zwaar aan. Het betreft slechts een klein minderheidsbelang van de anonieme aandeelhouder. Ik vermoed dat dit de bedrijfsleider betreft van deze vestiging. Nu de geldlener een VOF is, vallen ook de aandelen in de BV's binnen het prive-vermogen.

Ik heb wel vertrouwen in deze. Het is geen start-up, er is wordt ook vanuit prive geïnvesteerd en er is duidelijk nagedacht over een strategie. En dan vind ik een relatief goedkope nevenvestiging in de nabijheid van een vestiging die blijkbaar te druk wordt bezocht een logische stap
pi_154785123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:43 schreef CRWD het volgende:
Ook moet je als investeerder nog het e.e.a. tekenen en retourneren voor de zekerheden ofzo.
Ik citeer uit de ontvangen mail:
In de bijlage vind je de tekst van de schuldbekentenis alsmede een volmacht waarmee wij voor jou de zekerheden kunnen regelen. We verzoeken je deze laatste zo spoedig mogelijk te retourneren waarna wij de cessieakte namens de investeerders kunnen ondertekenen. Na ontvangst van alle gelden op onze derdenrekening ontvang je een kopie van de getekende stukken.

Dit is nieuw voor mij in Crowdfundland. Hooguit teken ik eenmalig een contract bij een platform.
Als ik dat bij GVE voor elk project had moeten doen, dan was ik al gek geworden :)
Goed dat je het zegt; ik had er helemaal overheen gelezen. Wel geld overgemaakt, maar geen handtekening gezet. Ik moet zeggen dat ik er ook niet erg gelukkig van word. Het is me niet duidelijk hoeveel rechten ik nou aan AygoDutch overdraag. AygoDutch mag van mij de incasso regelen, maar bij wanbetaling en vervolgstappen wil ik zelf kunnen bepalen of ik met een bepaalde regeling instem. Geef ik dat recht met deze volmacht nou wel of niet op?
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit wist voordat ik de investering deed, dus ik voel me wat overvallen. (Maar misschien heb ik gewoon niet goed opgelet en te snel op 'akkoord' geklikt.)
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:05:20 #287
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_154785666
Ik vind dat volmacht juist wel prettig, nu kan ik een keer storten en hoef ik niets meer te doen behalve wachten tot de centen terug zijn. Ik regel het liefst zo min mogelijk zelf.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik lui ben aangelegd.
Als mijn geld werkt doe ik liefst zo min mogelijk.
pi_154786143
Hi,

We krijgen veel vragen over de Volmacht. We hebben wat uitleg toegevoegd bij de veel gestelde vragen.

Grtz, Harm
pi_154786382
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:05 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind dat volmacht juist wel prettig, nu kan ik een keer storten en hoef ik niets meer te doen behalve wachten tot de centen terug zijn. Ik regel het liefst zo min mogelijk zelf.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik lui ben aangelegd.
Als mijn geld werkt doe ik liefst zo min mogelijk.
Mijn zorgen betreffen de gevallen waarbij het mis loopt. Dan wil ik toch een stem hebben als wordt voorgesteld om bijv. maar een deel terug te betalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:31 schreef HarmAygodutch het volgende:
We krijgen veel vragen over de Volmacht. We hebben wat uitleg toegevoegd bij de veel gestelde vragen.
Helaas beantwoordt dat niet mijn vraag over wat er gebeurt in het geval van niet nakomen van verplichtingen door de lener. Ik zou graag een volmacht tekenen waarbij expliciet wordt aangegeven dat de volmacht voor administratieve doelen is en geen significante financiele gevolgen mag hebben.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 10:59:41 #290
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_154786688
Wat ik heb vernomen, is dat per investering een volmacht moet worden getekend.
Ze (aygo) zijn wel bezig dit naar 1 formulier te brengen wat alle investeringen zou moeten omvatten.
Volgens mij hebben ze dat principe wel bij GVE, Denk ook dat het een kwestie van tijd is.
pi_154786985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:43 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Mijn zorgen betreffen de gevallen waarbij het mis loopt. Dan wil ik toch een stem hebben als wordt voorgesteld om bijv. maar een deel terug te betalen.

[..]

Helaas beantwoordt dat niet mijn vraag over wat er gebeurt in het geval van niet nakomen van verplichtingen door de lener. Ik zou graag een volmacht tekenen waarbij expliciet wordt aangegeven dat de volmacht voor administratieve doelen is en geen significante financiele gevolgen mag hebben.
Als het misgaat (lees: faillissement) is er mijns inziens geen sprake van een stem hebben om een deel terug te laten betalen. Het is dan pakken wat je pakken kan.

Verder lees ik dat je bij AGD in alle andere gevallen juist wel een stem hebt. Ook de procedure is vastgelegd zoals Horsemen reeds opmerkte. Ben blij dat de zekerheden vastgelegd worden

Vanmorgen terug gekomen van vakantie en ik lees dat er veel gebeurd is. Naregenkomtdezon en Horsemen hartelijk dank voor het initiatief om met GvE te spreken. KoM; mooie website!
pi_154787187
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:14 schreef rockenfeller het volgende:
Verder lees ik dat je bij AGD in alle andere gevallen juist wel een stem hebt. Ook de procedure is vastgelegd zoals Horsemen reeds opmerkte. Ben blij dat de zekerheden vastgelegd worden
Klopt, je hebt wel een stem, maar er wordt besloten bij meerderheid van stemmen (artikel 1.6). Anderen kunnen dus besluiten over schikkingen die ook voor jou gelden.

Harm, hoe moet ik 2.2 en 3.5 interpreteren? De eerste zegt dat ik altijd mag opzeggen, de tweede zegt dat ik afstand doe van recht tot ontbinding.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:27:22 #293
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_154787271
Als het mis gaat dan is AGD beter op de hoogte van de is ins-en-outs dan ik.
Als AGD dan voorsteld om wel of geen stappen te ondernemen dan ga ik er van uit dat daar over nagedacht is. Ik surf dan graag mee met het voorstel AGD.

Ik stop in projecten (veel) kleine bedragen en wil met de indiviuele projecten niet te veel te maken hebben. Ik vertrouw op het platform. Ik belg ook in fondsen omdat ik niet elk aandeel op de voet wil volgen. Daar slaap je slecht van.

Om die rede zit ik niet meer in GVE. Zei hebben mijn vertrouwen geschonden en ook een aktie zoals gisteren op KOM (incomplete informatie) doet mijn wenkbrauwen fronsen.
pi_154787860
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 10:43 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:23 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Klopt, je hebt wel een stem, maar er wordt besloten bij meerderheid van stemmen (artikel 1.6). Anderen kunnen dus besluiten over schikkingen die ook voor jou gelden.

Harm, hoe moet ik 2.2 en 3.5 interpreteren? De eerste zegt dat ik altijd mag opzeggen, de tweede zegt dat ik afstand doe van recht tot ontbinding.
Hi zyxxyz,

Kern van de zaak is zorgen dat de zekerheden waarde hebben en jullie daar zo min mogelijk mee belasten. (bij een driejarig project kan dit zomaar maximaal 156 registratie betekenen!)

Verder hebben we (geprobeerd) de procedure zo duidelijk mogelijk te omschrijven; daar was ook vanuit dit forum veel vraag naar.

Toelichting op begrippen:
Opzeggen: overeenkomst stopt vanaf nu
Ontbinding: we doen alsof de overeenkomst nooit bestaan heeft

Hoop dat je dit voldoende duidelijkheid biedt.

grtz, harm
pi_154788449
Beste Harm,
De schuldbekentenis inzake InfraUnion is niet ondertekend.
Verder mis ik bijlage 1 in de incasso overeenkomst.

Wordt dit nog gecorrigeerd?
pi_154788461
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:48 schreef HarmAygodutch het volgende:
Toelichting op begrippen:
Opzeggen: overeenkomst stopt vanaf nu
Ontbinding: we doen alsof de overeenkomst nooit bestaan heeft
Dank voor de toelichting. Dan is het voor mij geen probleem meer: Bij ingrijpende stappen (2.6) kan ik altijd de overeenkomst opzeggen zodat ik niet gebonden ben aan besluiten van de vergadering. Voor de afhandeling van reguliere zaken is het natuurlijk verreweg het makkelijkst als we dat niet ieder apart hoeven te doen!
pi_154788765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:10 schreef bleyenburg het volgende:
Beste Harm,
De schuldbekentenis inzake InfraUnion is niet ondertekend.
Verder mis ik bijlage 1 in de incasso overeenkomst.

Wordt dit nog gecorrigeerd?
Hi bleyenburg,

I quote even mijn collega ;-)

"Achterliggende gedachte is dat een schuldbekentenis slechts de verbintenissen van 1 partij zijn vastgelegd. Wet en jurisprudentie verlangt dan dat we zeer voorzichtig te werk gaan. De getekende versie is reeds in mijn bezit (tekst is precies hetzelfde). Daar de gelden bij het versturen nog niet op de derdenrekening staan zou dit in botsing kunnen komen met het zorgvuldigheidsprincipe. Ik begrijp dat dit een lastige is en ben daarom reeds aan het kijken of we dit in de toekomst anders kunnen oplossen."
pi_154788855
Een nieuwe op KoM,
https://www.kapitaalopmaat.nl/Performing-Concepts
Performing-Concepts
Financiering werkkapitaal
36 mnd
7,5%

Wat een waardeloze, niets zeggende pitch. Een hoop bla, bla meer is het in mijn ogen niet. Het afgelopen jaar hebben ze verlies gemaakt en hoofdelijke aansprakelijkheid, daar hebben de heren ook geen zin in. Voor mij een hele dikke IK PAS!
pi_154789074
Subway op GvE loopt totaal niet. Lijkt me toch niet zo'n slechte? Of mis ik iets? Het bedrag is wel fors.
pi_154789219
KoM en GvE hebben nu allebei een handvol projecten waarvan het allerminst zeker is dat deze vol zullen komen. GvE heeft het afgelopen half jaar 14 mio aan nieuwe leningen uitgezet wat ongeveer evenveel is dan vorig jaar. Het lijkt erop dat dat 'de swung' er een beetje uit gaat.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:57:38 #301
332574 µ
alt-m
pi_154789593
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:42 schreef Justme7005 het volgende:
KoM en GvE hebben nu allebei een handvol projecten waarvan het allerminst zeker is dat deze vol zullen komen. GvE heeft het afgelopen half jaar 14 mio aan nieuwe leningen uitgezet wat ongeveer evenveel is dan vorig jaar. Het lijkt erop dat dat 'de swung' er een beetje uit gaat.
Evenveel dan vorig jaar op dit moment?
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')