Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen • KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen • Kickstarter, daar is een ander topic voor • Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven • Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen • Aygo!Dutch, nieuw platform met leningen aan het MKB • Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 23-07-2015 22:45:26 ]
Op donderdag 23 juli 2015 22:25 schreef obligataire het volgende: Zo, AGD staat er bij, maar ik zit er zelf niet in dus de fijne details moeten later maar even worden toegevoegd.
Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef crowdiefunder het volgende: Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef crowdiefunder het volgende: Lendico heeft na een tijdje geen projecten te hebben gehad nu weer een nieuwe. Ik vraag me af wie die aanvragen doorleest met die inkomens... Inkomen van 8600 per maand en dan 25000 vragen voor dakkapel.
en ook weer een bkr 987. Hebben ze daar allemaal geloof ik. Geen woorden meer aan vuil maken.
en ook weer een bkr 987. Hebben ze daar allemaal geloof ik. Geen woorden meer aan vuil maken.
Wat betekent die code 987? Lijkt erop dat deze aanvraagster alleen maar bij Lendico zit omdat het elders niet lukte.
Natuurlijk klopt dit van geen kant. Met zo'n inkomen een dakkapel laten crowdfunden om vervolgens je hele verdieping eronder te verbouwen uit eigen geld
Er zijn serieus mensen die hier geld in stoppen zo te zien. En dan loopt Lendico (m.i. volkomen terecht) al super slecht.
Wat betekent die code 987? Lijkt erop dat deze aanvraagster alleen maar bij Lendico zit omdat het elders niet lukte.
Natuurlijk klopt dit van geen kant. Met zo'n inkomen een dakkapel laten crowdfunden om vervolgens je hele verdieping eronder te verbouwen uit eigen geld
Er zijn serieus mensen die hier geld in stoppen zo te zien. En dan loopt Lendico (m.i. volkomen terecht) al super slecht.
987 zit in klasse B; niet eens slecht. Punt is dat álle aanvragen bij Lendico de laatste tijd die score hebben... Afijn: geen woorden meer aan vuil maken dus.
Ja 987 is OK, af en toe een paar gezien die lager zijn. Ik heb ook klein bedrag in een Lendico lening met BKR 891 tegen 11,6%
Uit de nieuwsbrief van KoM, schandalig eigenlijk:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2
Waar geld in het spel is komen helaas ook duistere personen om de hoek kijken die daar misbruik van willen maken. Zo ook in ons geval. De ondernemers die hun project op ons platform hebben gepubliceerd worden benaderd door partijen die óók, en per direct, een financiering kunnen aanbieden met veel betere condities. De benadering door hen per mail en telefoon is verbluffend echt. Niets is minder waar. Vlak voordat de beoogde financiering wordt verstrekt moet er nog wel even een fors bedrag worden overgemaakt. U raadt het al, hierna wordt er niets meer van hen vernomen.
Wij hebben zwaar het vermoeden dat wij hier te maken hebben met professionele fraudeurs. Een aantal ondernemers heeft inmiddels aangifte gedaan.
Vervolgens hebben wij te maken met één of meerdere partijen die Kapitaal Op Maat in een kwaad daglicht willen zetten. Zo worden wij bijvoorbeeld beticht van fraude. Berichtjes hierover vonden wij de afgelopen dagen terug op een aantal Nederlandse websites. Deze berichten zijn inmiddels gelukkig, op ons verzoek, verwijderd.
Crowdfunding is een prachtige manier van bankvrij financieren waarbij maximale transparantie een groot goed is en die bij ons hoog in het vaandel staat. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid én de crowd achterhaalt hem wel.
Op vrijdag 24 juli 2015 07:29 schreef obligataire het volgende: Ik zou wel eens willen weten wat voor berichtjes dat zijn en of het ook FOK betreft.
Hier wordt niet zo slecht over KoM gesproken, hooguit wat opbouwende kritiek.
Zo ver ik heb kunnen achterhalen gaat het om posts op 'opgeletopinternet'. Die zijn dan ook niet meer leesbaar. Wellicht kan iemand nog iets uit de cache halen.
Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Horsemen het volgende: Een nieuwe op GvE: Naam: Simonse Visspecialiteiten Leendoel: Opstart onderneming Bedrag: 67.000 euro Rente: 7,5% Looptijd: 60 maanden Classificatie: 5s Graydon rating: 0,09
Op vrijdag 24 juli 2015 09:43 schreef Horsemen het volgende: Een nieuwe op GvE: Naam: Simonse Visspecialiteiten Leendoel: Opstart onderneming Bedrag: 67.000 euro Rente: 7,5% Looptijd: 60 maanden Classificatie: 5s Graydon rating: 0,09
Het bedrag is niet te hoog, wat wel een nadeel is dat is dat de leasemaatschappij en de Rabobank voor gaan als het onverhoopt mis gaat. Ik denk dat er wel plaats is voor een tweede viswinkel in Oss, hij brengt zelf 41k in en zijn vrouw werkt ook. Ik pak hem mee. Ik blijf trouwens niet snappen dat dit soort bedrijven geen incentive geven, dom, dom , dom en een verkeerde zuinigheid.
Forse investering. Ik zie wel kansen, maar dit lijkt me echt heel zwartwit of een succes of een mislukking. Ik denk dat ze wel de omzet veel te rooskleurig in zien. Als er een flinke besparing te behalen valt voor de kinderopvang, dan moeten ze nog steeds van hun personeel af.
Als het op basis van participatie in aandelen was had ik misschien wel een kansje meegepakt. In dit geval niet. De beloning is het risico niet waard.
Op vrijdag 24 juli 2015 16:18 schreef Piger het volgende: Als het op basis van participatie in aandelen was had ik misschien wel een kansje meegepakt. In dit geval niet. De beloning is het risico niet waard.
Grappig, bij het lezen van het project had ik meteen dezelfde gedachte. Ik zie best de kansen voor het idee (al kreeg ik bij het lezen wat argwaan bij de noodzaak van een gegarandeerde stroomtoevoer en internetverbinding). De upside is groot, maar het risico ook. Met de lening loop je dat risico wel zonder de kans op een grotere winst. Een aandeel lijkt me dan aantrekkelijker, of een lening met een variabele rente ofzo.
Een nieuwe zonneenergie-pitch op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)packaging-in-eerbeek Deze ziet er volgens mij beter uit dan die andere: Aquaradius. Betere Rating van Creditsafe en een stabielere afloscapaciteit. Ik ga meedoen.