abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138644977
Ik las dat Kickstarter vanaf 29 april Nederlandse projecten gaat doen:
https://www.kickstarter.com/netherlands

Misschien leuk om daar een reeks van te starten :s). Zo weten we meteen welke NL projecten er zijn.

Ik ben ook wel benieuwd of users hier al eens geinvesteerd hebben in Kickstarter-projecten *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_138645018
quote:
Crowdfundingsite Kickstarter staat Nederlandse projecten toe

Kickstarter heeft de deuren geopend voor Nederlandse projecten. Initiatiefnemers kunnen vanaf maandag hun projecten indienen. Het zal echter nog tot eind deze maand duren voordat die kunnen worden vrijgegeven, zo maakte de crowdfundingsite bekend.

Door een paar weken te wachten met de launch hoopt Kickstarter dat initiatiefnemers projecten verder uitbouwen en bijschaven. Vanaf eind deze maand krijgen gebruikers een e-mail waarna zij op 29 april hun voorstellen kunnen publiceren. Die zullen dan worden getoond tussen alle internationale projecten.
Tweakers :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_138645467
Goed initiatief! :)

Ik ondersteun nog geen projecten, maar ben er gisteren weer eens ingedoken en nu het in Nederland komt ga ik het toch eens verder onderzoeken, dus wie weet. Of zelf eindelijk één van al die ideeën van mezelf pluggen! ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:01:24 #4
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138646676
Ik heb een portemonnee, een Commodore 64 boek en een bijzonder sportshirt gebacked op de Amerikaanse.

Het shirt (Radiate Athletics) is tot nu toe één groot drama en een jaar na dato nog steeds geen shirt gezien. De portemonnee was er vrij snel en het Commodore 64 boek is op dit moment nog bezig met funden.

Wel tof dat het in Nederland komt, blijf Kickstarter een fantastisch idee vinden.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_138647807
Er zijn al allemaal Nederlandse projecten te vinden :?
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:46:56 #6
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138648442
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:01 schreef boem-dikkie het volgende:

Wel tof dat het in Nederland komt, blijf Kickstarter een fantastisch idee vinden.
Ik een verschrikkelijk idee, en ben wel fan van crowdfunding maar dan alleen als ik er voor mij ook een voordeel in zit.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:56:17 #7
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138648759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:46 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik een verschrikkelijk idee, en ben wel fan van crowdfunding maar dan alleen als ik er voor mij ook een voordeel in zit.
Wat?

Als ik een spel back die bij de eventuele release 30 euro zou kosten en hij voor 15 euro voor mij kan zijn doordat ik zo'n project fund vind ik dat wel vrij veel voordeel. Daarnaast kost het je ook niks als een project niet succesvol wordt afgerond.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:01:19 #8
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138648910
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 13:56 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat?

Als ik een spel back die bij de eventuele release 30 euro zou kosten en hij voor 15 euro voor mij kan zijn doordat ik zo'n project fund vind ik dat wel vrij veel voordeel. Daarnaast kost het je ook niks als een project niet succesvol wordt afgerond.
Excuses, dat van die korting wist ik niet dacht dat prijs ongeveer gelijk lag en als je meer gaf dat je goodies kreeg. Maar dan nog is het afwachten wat het uiteindelijk gaat worden toch? Want wat is niet succesvol? als het niet afkomt? Of als de kwaliteit niet is wat je had verwacht?

Het is meer een soort van al vooraf je omzet vastleggen en dat bevalt me niet echt, ben nog meer van ''maak het en als het tof is koop ik het wel'' en niet andersom. Alhoewel je dan het risico loopt dat het project helemaal niet gemaakt wordt.

Nouja voor de liefhebber dus, doe wel andere vormen van Crowdfunding maar dan wil ik dus gewoon rente of winst hebben,
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:02:57 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138651312
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Excuses, dat van die korting wist ik niet dacht dat prijs ongeveer gelijk lag en als je meer gaf dat je goodies kreeg. Maar dan nog is het afwachten wat het uiteindelijk gaat worden toch? Want wat is niet succesvol? als het niet afkomt? Of als de kwaliteit niet is wat je had verwacht?

Het is meer een soort van al vooraf je omzet vastleggen en dat bevalt me niet echt, ben nog meer van ''maak het en als het tof is koop ik het wel'' en niet andersom. Alhoewel je dan het risico loopt dat het project helemaal niet gemaakt wordt.

Nouja voor de liefhebber dus, doe wel andere vormen van Crowdfunding maar dan wil ik dus gewoon rente of winst hebben,
Dat de kwaliteit niet is wat je er van verwacht had dat is natuurlijk bij elk product. Maar het zijn dan ook geen 'aankopen' van honderden euro's in mijn geval.

Niet succesvol bedoel ik dat het project zijn beoogde doel niet haalt, je betaald dan niks.

Zoals jij het stelt in "maak het en als het tof is koop ik het wel", is ook zo maar dat kan dus met een hoop projecten niet. En juist crowdfunding maakt dat mogelijk. Als je geen investering hebt of startup centen zou je dus niks kunnen realiseren. Nu probeer je het product al voor het af is zo goed mogelijk te verkopen zodat je meteen het geld hebt om iets te realiseren.
pi_138651777
Fijn, eindelijk mijn nippleflens aanbieden :)
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:53:21 #11
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138659797
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:02 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Dat de kwaliteit niet is wat je er van verwacht had dat is natuurlijk bij elk product. Maar het zijn dan ook geen 'aankopen' van honderden euro's in mijn geval.

Als het af is dan weet je wel of het tof is aan de hand van reviews bijvoorbeeld.

quote:
Niet succesvol bedoel ik dat het project zijn beoogde doel niet haalt, je betaald dan niks.

Zoals jij het stelt in "maak het en als het tof is koop ik het wel", is ook zo maar dat kan dus met een hoop projecten niet. En juist crowdfunding maakt dat mogelijk. Als je geen investering hebt of startup centen zou je dus niks kunnen realiseren. Nu probeer je het product al voor het af is zo goed mogelijk te verkopen zodat je meteen het geld hebt om iets te realiseren.
Je hebt ook wel deels gelijk. Mijn gevoel komt ook doordat ''grote'' bedrijven het nu ook op deze manier doen en dat bevalt me niet. Of nu zoals met de Occulus is gegaan dat geeft toch een rare nasmaak.

Ik zou er liever in investeren op een manier dat je ook nog wat krijgt als het een succes blijkt te worden. Dat hebben ze dan toch wel vaak aan de backers te danken en die krijgen daar niets voor terug (op hetgeen wat ze vooraf is beloofd dan)

Op Gamebitious kun je echt daadwerkelijk investeren in games en deel je mee in de winst, maar dat loopt nog niet echt maar dat spreek me dan meer aan.

Maar ieder z'n ding natuurlijk en er komen ook wel toffe dingen op die manier tot stand.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:20:46 #12
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_138671420
Ik ben niet zo bekend met Kickstarter. Maar begrijp ik dat het feitelijk (met flinke korting) kopen van een dienst of product is wat nog gerealiseerd moet worden?

Zo iets van dat ik nu tien euro betaal en als de lener daar inderdaad een brouwerij van de grond krijgt dan kan ik volgend jaar een kratje bier halen? Mocht de brouwerij floppen voor die tijd ben ik die tien euro kwijt?

Hm, moeten dan wel heel leuke en geloofwaardige aanbiedingen zijn wil ik daar aan mee doen. Een kratje speciaalbier voor tien euro bijvoorbeeld maar dan wel met een duidelijke visie op het bedrijf.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:42:03 #13
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138672861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Als het af is dan weet je wel of het tof is aan de hand van reviews bijvoorbeeld.

[..]

Je hebt ook wel deels gelijk. Mijn gevoel komt ook doordat ''grote'' bedrijven het nu ook op deze manier doen en dat bevalt me niet. Of nu zoals met de Occulus is gegaan dat geeft toch een rare nasmaak.

Ik zou er liever in investeren op een manier dat je ook nog wat krijgt als het een succes blijkt te worden. Dat hebben ze dan toch wel vaak aan de backers te danken en die krijgen daar niets voor terug (op hetgeen wat ze vooraf is beloofd dan)

Op Gamebitious kun je echt daadwerkelijk investeren in games en deel je mee in de winst, maar dat loopt nog niet echt maar dat spreek me dan meer aan.

Maar ieder z'n ding natuurlijk en er komen ook wel toffe dingen op die manier tot stand.
Tsja. Maar mensen die mee doen aan Kickstarter bedenken ook producten die er misschien niet op zo'n manier zouden zijn als er niet gefund wordt. Dus als je geen risico durft te nemen door mee te funden heb je in principe helemaal niks.
  woensdag 9 april 2014 @ 05:15:30 #14
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_138679276
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:20 schreef BartNH het volgende:
Ik ben niet zo bekend met Kickstarter. Maar begrijp ik dat het feitelijk (met flinke korting) kopen van een dienst of product is wat nog gerealiseerd moet worden?

Zo iets van dat ik nu tien euro betaal en als de lener daar inderdaad een brouwerij van de grond krijgt dan kan ik volgend jaar een kratje bier halen? Mocht de brouwerij floppen voor die tijd ben ik die tien euro kwijt?

Hm, moeten dan wel heel leuke en geloofwaardige aanbiedingen zijn wil ik daar aan mee doen. Een kratje speciaalbier voor tien euro bijvoorbeeld maar dan wel met een duidelijke visie op het bedrijf.
In feite help je een bedrijf starten (kickstarter) je betaalt vaak gewoon een eerlijke (dus niet per se met korting) prijs voor een product dat je graag wilt hebben maar dat simpelweg gewoon nog niet bestaat.
Als een project de funding niet haalt krijg je je geld terug.
  woensdag 9 april 2014 @ 08:03:35 #15
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_138679887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 05:15 schreef Drakire het volgende:

[..]

In feite help je een bedrijf starten (kickstarter) je betaalt vaak gewoon een eerlijke (dus niet per se met korting) prijs voor een product dat je graag wilt hebben maar dat simpelweg gewoon nog niet bestaat.
Als een project de funding niet haalt krijg je je geld terug.
Dank voor je antwoord. Duidelijk.

Eigenlijk heel benieuwd hoe de Nederlandse consument hier op gaat reageren. De kans op wel betalen maar een product krijgen wat niet aan de verwachtingen voldoet (of er zelfs nooit komt) is natuurlijk aanwezig. Het moeten dus wel hele mooie en/of unieke aanbiedingen zijn wil het kans van slagen hebben. Bij voorkeur voor bedragen waar je niet ver hoeft na te denken.

Wel heel democratisch ondernemen. Erg interessant om te volgen.

edit: Had dit draadje niet beter in WGR kunnen staan?
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 9 april 2014 @ 09:17:21 #16
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138680872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:03 schreef BartNH het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord. Duidelijk.

Eigenlijk heel benieuwd hoe de Nederlandse consument hier op gaat reageren. De kans op wel betalen maar een product krijgen wat niet aan de verwachtingen voldoet (of er zelfs nooit komt) is natuurlijk aanwezig. Het moeten dus wel hele mooie en/of unieke aanbiedingen zijn wil het kans van slagen hebben. Bij voorkeur voor bedragen waar je niet ver hoeft na te denken.

Wel heel democratisch ondernemen. Erg interessant om te volgen.

edit: Had dit draadje niet beter in WGR kunnen staan?
De producten die ik tot nu toe heb ondersteund zijn ook producten die ik een 'gun'-factor geef. Dus die ik een dusdanig goed idee vind dat ik gewoon wil dat zoiets tot stand komt.
pi_139376650
Kick *G*.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:31:49 #19
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139376904
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:22 schreef µ het volgende:
Kick *G*.
starter *G*
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 15:44:07 #20
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_139377212
Goede projecten zitten ertussen ;)
pi_139380342
Fietsklik

Video:

Leuk project, jammer dat ik nu geen geld heb om het te steunen (ook al heeft het z'n doel bereikt). Zo'n krat komt wel handig van pas :9
pi_139380716
https://www.kickstarter.c(...)mini-museum?ref=live

Ergens in oktober denk ik :y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 17:22:45 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 00:16:02 #23
415313 zombieboss
geduld is een schone zaak
pi_139399648
Alternatieve opladers doen het altijd goed, meestal ver boven het gewenste bedrag ^O^ :Y
pi_139400018
Ooit de Engelse Kickstarter gestudeerd, wat absoluut een nadeel is dat ze een Facebook account vereisen en dat het de bedoeling is dat je hele privékring hiermee wordt lastiggevallen, ik kots op Facebook en zie hier geen enkele noodzaak toe. Ze verwachten ook dat je eerst bij je vrienden en familie gaat lopen slijmen om geld, beetje vreemd allemaal.

Wat ik ook niet begrijp is dit is toch een perfecte manier voor rijke bedrijven om makkelijk goede ideeën te jatten? Hoe beveilig je je project hiertegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')